Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2018

E D G A R A L L A N P O E, ”ANNABEL LEE”..


E D G A R  A L L A N  P O E, ”ANNABEL LEE”..

images
Η ”ANNABEL LEE” είναι ένα από τα πιο διάσημα ερωτικά ποιήματα του Edgar Allan Poe, του χαρισματικού αυτού αλλά και ”σκοτεινού” ποιητή.
Είναι το τελευταίο ολοκληρωμένο ποίημα του ποιητή που γράφτηκε προφανώς για τη σύζυγο του Πόε, που πέθανε νωρίς, και δημοσιεύθηκε μετά το θάνατό του.
Όπως τα περισσότερα ερωτικά ποιήματα του Πόε, έτσι και η Annabel Lee περιγράφει έναν μεγάλο έρωτα για μία πανέμορφη κοπέλα, που όμως πεθαίνει νωρίς….
αρχείο λήψης
Έχουν περάσει πολλά πολλά χρόνια από τότε
Σ’ ένα βασίλειο δίπλα στη θάλασσα
Που κάποια κόρη ζούσε, ίσως την ξέρετε
Άναμπελ Λη ήταν το όνομά της
Κι η κόρη αυτή ζούσε με μόνο μία σκέψη
Να με αγαπά και να την αγαπώ.
Ήμαστε ακόμα τότε και οι δυό παιδιά
Σ’ ένα βασίλειο δίπλα στη θάλασσα
αλλά αγαπιόμαστε με μίαν αγάπη μεγαλύτερη ακόμα κι από την αγάπη
εγώ και η δική μου Άναμπελ Λη.
Με μίαν αγάπη που τη ζήλευαν τα φτερωτά σεραφείμ στον ουρανό
Μας ζήλευαν εκείνη κι εμένα.
Κι αυτός ήταν ο λόγος που χρόνια πριν
Σε αυτό το βασίλειο δίπλα στη θάλασσα
Φύσηξε ένας άνεμος από ένα σύννεφο
και πάγωσε την όμορφή μου Άναμπελ Λη
Κι έτσι οι συγγενείς της ήρθαν και
την πήραν μακριά από εμένα
να την κλείσουν μέσα σε ένα μνήμα 
Στο βασίλειο αυτό δίπλα στη θάλασσα.
hqdefault
Οι άγγελοι, που δεν είχαν ούτε τη μισή δική μας ευτυχία
ζήλεψαν εμένα και εκείνη
Ναι ! Αυτός ήταν ο λόγος (και τον ξέρουν όλοι
στο βασίλειο αυτό δίπλα στη θάλασσα)
ότι ένας άνεμος από ένα σύννεφο τη νύχτα
παγώνοντας και σκοτώνοντας την Άναμπελ Λη.
Αλλά η αγάπη μας ήταν πιο δυνατή από την αγάπη
αυτών που είναι μεγαλύτεροί μας
Αυτών που είναι σοφότεροι από εμάς
Και ούτε οι άγγελοι στον παράδεισο ψηλά
Ούτε οι δαίμονες κάτω από την θάλασσα
μπορούν να χωρίσουν την ψυχή μου 
από την ψυχή της Άναμπελ Λη.
Γιατί το φεγγάρι ποτέ δε φέγγει χωρίς να μου φέρει όνειρα
της όμορφης Άναμπελ Λη
και τα αστέρια δε βγαίνουν ποτέ, αλλά νιώθω τα λαμπερά μάτια
της όμορφης Άναμπελ Λη.
Κι έτσι, όλη την νύχτα ξαπλώνω δίπλα από
την αγαπημένη μου, τη ζωή μου και τη γυναίκα μου
στο μνήμα δίπλα από τη θάλασσα
στον τάφο της εκεί που σκάει το κύμα.
annabel_lee___by_ramasg-d3gqnn4

ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

830404.jpeg
Χωρίς επιστροφή·
με τον ουρανό σου και τη γη
στο μυαλό και την ψυχή.
Χωρίς επιστροφή
σαν το δάκρυ
που κυλάει από το μάτι
με μια πίκρα πιο αψιά
κι από τ’ αλάτι.
Χωρίς επιστροφή
σαν λυγμός, σαν κραυγή,
σαν αγάπη που πεθαίνει την αυγή·
χωρίς επιστροφή
όταν κλείνουν οι πόρτες της ζωής
με μια οδύνη πιο βαθιά
και από του θανάτου.
https://anastasiakalantzi50.wordpress.com/

Τρίτη 4 Σεπτεμβρίου 2018

ΓΟΝΕΙΣ VS ΠΑΙΔΙΑ - Rap Battle ft. Konstantina & Kristy



Ένα θέμα που μας το ζητάτε ήδη από το ξεκίνημα της σειράς πριν 3 χρόνια! Καλώς ορίσατε στο 13ο Ελληνικό Fanmade Epic Rap Battle με θέμα την αιώνια κόντρα μεταξύ γονιών και παιδιών! Απολαύστε!

Οι τρόποι και οι αιτίες που έκαναν την Ελλάδα κράτος διεφθαρμένο

Οι τρόποι και οι αιτίες που έκαναν την Ελλάδα κράτος διεφθαρμένο 

Posted on 4 Σεπτεμβρίου 2018



ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ Πηγή: www.lifo.gr





«Το πρόβλημα της διαφθοράς δεν επιλύεται με απλές νομικές προσεγγίσεις αλλά μέσω ηθικής ηγεσίας» .Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO 



Οι πρακτικές δωροδοκίας και διαφθοράς είναι ευρέως διαδεδομένες στην Ελλάδα είτε στο δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα. Πολλές φορές ακούμε διακηρύξεις, μεγαλοστομίες, εξαγγελίες για μηχανισμούς διαφάνειας και απόψεις περί καταπολέμησης της διαφθοράς. Ήδη, σύμφωνα με τελευταίες έρευνες, περίπου τέσσερις στους δέκα Έλληνες που έχουν φύγει στο εξωτερικό απαντούν ότι δεν πρόκειται να επιστρέψουν εξαιτίας της αναξιοκρατίας και της διαφθοράς. Ο Νίκος Πασσάς είναι καθηγητής Εγκληματολογίας και Ποινικής Δικαιοσύνης στο Πανεπιστήμιο Northeastern των ΗΠΑ. Ένας διακεκριμένος επιστήμονας όπου κατά καιρούς έχει διατελέσει σε σημαντικές θέσεις ως σύμβουλος νομικών γραφείων, χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων και διεθνών Οργανισμών όπως ο ΟΗΕ, η ΕΕ, ο ΟΟΣΑ, το ΔΝΤ και η Παγκόσμια Τράπεζα.   «Να αφήσουμε τους ξεπερασμένους κομματικούς πολιτικούς σχηματισμούς οι οποίοι δεν μας έχουν βγάλει από το αδιέξοδο και να δοκιμάσουμε τα άτομα. Έτσι, αντί για δεξιούς ας ψάξουμε για επιδέξιους, αντί για αριστερούς να βρούμε τους αρίστους κι αντί για κεντρώους ας ανακαλύψουμε τους επικεντρωμένους στην επίλυση των ζητημάτων.» Πριν λίγες μέρες βρέθηκε στην Ελλάδα προκειμένου να συμμετάσχει στο συνέδριο «Διαφθορά και οικονομική κρίση: ποινική και εγκληματολογική οπτική» που διοργάνωσε το Κέντρο Μελέτης του Εγκλήματος σε συνεργασία με τον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών. Ξεκλέβοντας λίγες ώρες από τον περιορισμένο χρόνο του συναντηθήκαμε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας προκειμένου να συζητήσουμε για το ακανθώδες πρόβλημα της διαφθοράς.   


Ένας άνθρωπος με συγκροτημένο τρόπο σκέψης που θεωρεί ότι είναι επιτακτική ανάγκη να προβούμε σε βιώσιμες μεταρρυθμίσεις με ευρύτατη πολιτική και κοινωνική συναίνεση. «Ο μεγαλύτερος εχθρός της βελτίωσης είναι η παθητική στάση», μου λέει στην αρχή της κουβέντας μας και στη συνέχεια συμπληρώνει: «για την κατανόηση αλλά και την αντιμετώπιση της διαφθοράς, πρέπει πρώτα να επικεντρωθούμε στους παράγοντες που την προκαλούν: τις αιτίες, το περιβάλλον και τις πηγές της διαφθοράς. Μόνο τότε θα αντιληφθούμε πώς καταλήγουν καθημερινοί άνθρωποι ή άτομα πέραν πάσης υποψίας να πέφτουν θύματα αυτού του φαινομένου και να παραβιάζουν το νόμο, προκαλώντας κακό τόσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο».   Σύμφωνα με τον κ. Πασσα «διαφθορά έχουμε όταν δημόσιος ή ιδιωτικός λειτουργός καταχράται τη θέση και αντί να υποστηρίζει και να προωθεί το κοινό συμφέρον, προωθεί προσωπικά συμφέροντα. Τα ερωτήματα λοιπόν είναι δεδομένα: πώς μπορεί να διασφαλιστεί ότι ανταγωνιστές δρουν με ήθος και ακεραιότητα; Πώς μπορεί να αλλάξει η κουλτούρα της επιχειρηματικής δραστηριότητας; Πώς πριμοδοτούμε αξίες και αρχές σε περίοδο οικονομικής κρίσης; Πώς θα συμβάλλουν όσοι αισθάνονται ότι δεν έχουν κατάλληλους πόρους για την καταπολέμηση της διαφθοράς ή εκείνοι που αποκομίζουν οφέλη από διεφθαρμένες συναλλαγές; Στην συνέντευξη που ακολουθεί πέρα από τον τομέα της διαφθοράς συνομιλήσαμε και για το δεύτερο σκέλος της επαγγελματικής του ενασχόλησης, την εγκληματικότητα, το αν όλοι είμαστε ‘εν δυνάμει εγκληματίες’ αλλά και για την Ελλάδα σήμερα, αν θα επέστρεφε μόνιμα πίσω στην πατρίδα καθώς και ποια χαρακτηριστικά ήταν εκείνα που τον επηρέασαν στην διαδρομή της ζωής του.    — Έχετε πει ότι όταν μελετάτε την Ελλάδα σας πιάνει θλίψη. Γιατί; Στα πανεπιστήμια όπου διδάσκω συναντώ νέα παιδιά από την Ελλάδα που έχουν φύγει στο εξωτερικό όχι απλώς με σκοπό να αποκτήσουν προσόντα και γνώσεις αλλά με βασική προτεραιότητα να μην επιστρέψουν στη χώρα. Κυριαρχούν η αγανάκτηση και η οργή για τον βούρκο στον οποίο κολυμπά η Ελλάδα. Η θλίψη, λοιπόν, έγκειται στο γεγονός ότι, ενώ διαθέτουμε φωτεινά μυαλά, απουσιάζει εντελώς ο κοινός πολιτικός λόγος, με αποτέλεσμα κανείς να μη διαθέτει την απάντηση στο ερώτημα σχετικά με το πώς θα προχωρήσουμε από δω και πέρα. Βέβαια, θα μου πείτε ότι δεν έχουμε ακόμα κατασταλάξει όσον αφορά τις αιτίες που μας οδήγησαν στην οικονομική κρίση. Είναι πασιφανές ότι έννοιες όπως η ελπίδα, το φως ή το όραμα συζητιούνται κυρίως μέσω πολιτικών ή κομματικών αφηγημάτων. Επομένως, αυτή η λασπώδης κατάσταση εξακολουθεί να απογοητεύει τους νέους της χώρας και να διαιωνίζει την κρίση. Ας αντιληφθούμε ότι ο τόπος σταδιακά μαραζώνει, ασθενείς και ηλικιωμένοι χάνουν την αξιοπρέπειά τους και οι νέοι φεύγουν οριστικά 



— Δεν σας προκαλεί απορία, όμως, το γεγονός ότι δεν παρατηρείται κάποιο είδος αντίδρασης; 


Προφανώς, σε ένα επίπεδο οι ευθύνες είναι συλλογικές. Όμως καθένας έχει ως βασική του προτεραιότητα τη φροντίδα της οικογένειάς του. Δεν μπορούμε να χτίζουμε μια χώρα με Δον Κιχώτες.   Σέβομαι απεριόριστα όσους μένουν στην Ελλάδα και παλεύουν, αλλά το να περιμένεις την αντίδραση της μεγάλης πλειοψηφίας είναι κάτι εντελώς ανεδαφικό. Χρειάζεται ο ελάχιστος πραγματισμός. Οι υπάρχοντες κομματικοί σχηματισμοί δεν προσφέρουν κάποια ελπίδα. Ίσως ο ρεαλισμός, το βόλεμα, η διαφθορά, τα κυρίαρχα συμφέροντα, δυσκολεύουν τις λύσεις και τις κάνουν σύνθετες. Στην αναζήτηση απαντήσεων δεν χρειαζόμαστε κομματικό λόγο αλλά επιστημονικό. Χωρίς να λύσουμε τα προβλήματα του χθες δεν πορευόμαστε στο αύριο και χωρίς διάγνωση δεν αναγνωρίζεις τη ρίζα του προβλήματος. Δεν είναι η πρώτη φορά που χρεοκοπήσαμε, που έχουμε διχόνοια, που δεν μπορούμε να φτιάξουμε μια ενωτική κυβέρνηση. Ήρθε ο καιρός να συνειδητοποιήσουμε ότι το πρόβλημα δεν είναι ο σπόρος αλλά η γλάστρα. Όλοι λαμβάνουν μέτρα κατά της διαφθοράς και κανείς τελικά δεν κάνει τίποτα. Όλοι απλώς μετακινούν τις καρέκλες και θέλουν να ‘ναι καπεταναίοι του Τιτανικού, κατευθυνόμενοι προς το παγόβουνο, αντί να ‘ναι ναύτες σε σκάφος καλοτάξιδο. 

  — Είστε αισιόδοξος ότι μπορεί η διαφθορά να αντιμετωπιστεί στην Ελλάδα; 


Η διαφθορά έχει πάρα πολλές μορφές. Δεν είναι μόνο το φακελάκι, η μίζα και το λάδωμα. Υπάρχει, για παράδειγμα, και η σύγκρουση συμφερόντων. Η δωροδοκία χρησιμοποιείται για να ωφεληθούμε από κάποιο μέτρο, νόμο ή πρωτοβουλία με αθέμιτο τρόπο. Εάν στο κέντρο λήψης αποφάσεων τοποθετήσω τον άνθρωπό που, έτσι κι αλλιώς θα πάρει αποφάσεις που με ωφελούν, η δωροδοκία είναι περιττή. Ας μην ξεχνάμε ότι γνωστά σκάνδαλα, όπως αυτά της Siemens, της Novartis, της Samsung ή της VW, προέρχονται από χώρες που έχουν μηχανισμούς αντιμετώπισης της διαφθοράς, συμμορφώνονται στους νόμους και διαθέτουν καλούς δικηγόρους. Το πρόβλημα της διαφθοράς, λοιπόν, δεν επιλύεται με απλές νομικές προσεγγίσεις αλλά μέσω ηθικής ηγεσίας. Μπορούμε με μικρά βήματα να κάνουμε τα πράγματα καλύτερα.   Προφανώς, σε ένα επίπεδο οι ευθύνες είναι συλλογικές. Όμως καθένας έχει ως βασική του προτεραιότητα τη φροντίδα της οικογένειάς του. Δεν μπορούμε να χτίζουμε μια χώρα με Δον Κιχώτες. 


— Πλέον η διαφθορά έχει γίνει συνήθεια. Δίνω, για παράδειγμα, φακελάκι στο νοσοκομείο «για να με προσέξουν». Πώς το σχολιάζετε; 


Η κρίση και η αναξιοκρατία ομαλοποιούν τέτοιο είδος συναλλαγών. Σκοπός όμως δεν είναι η αυτομαστίγωση ή η απόδοση ευθυνών σε φορείς του εξωτερικού. Το θέμα είναι η αναζήτηση μιας συνολικής προσέγγισης για να βελτιώσουμε την οικονομία, τους θεσμούς και, κυρίως, τη νοοτροπία. Όταν η διαφθορά έχει νομιμοποιηθεί και λύνει απτά, καθημερινά προβλήματα, όπως η φορολογία, ή, ακόμα χειρότερα, σου δίνει δουλειά ή σου βρίσκει κρεβάτι στο νοσοκομείο, οι περισσότεροι ακολουθούν τον άγραφο κανόνα. Δεν είναι αλήθεια ότι οι περισσότεροι πιστεύουν πως τα προβλήματά μας λύνονται μόνο με φακελάκια; Αυτό πρέπει να σταματήσει. Πρέπει να συσταθεί ένας ανεξάρτητος φορέας με τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που θα λειτουργεί σε βάση πραγματικών δεδομένων, κοινού λόγου, συναίνεσης και συνεννόησης. Αυτό που πρέπει να αντιληφθούμε είναι ότι φτάσαμε στον πάτο του βαρελιού και η μοναδική δυνατή πορεία είναι μόνο προς τα πάνω. Η ευνομία πρέπει να είναι μονόδρομος. Όσο πιο σύντομα το χωνέψουμε τόσο το καλύτερο.   


— Πρώην πρωθυπουργός έχει δηλώσει στο παρελθόν ότι η Ελλάδα είναι μια διεφθαρμένη χώρα. Τι απαντάτε;  Έχουμε ακούσει παρόμοιες απόψεις από διάφορες πολιτικές παρατάξεις, π.χ. ότι είναι στο DNA μας ή ότι όλοι μαζί τα φάγαμε. Το πρώτο βήμα είναι η αναγνώριση των προβλημάτων. Αντί να λέμε «όλοι μαζί τα φάγαμε», να συμφωνήσουμε «ότι όλοι ευθυνόμαστε». Το ανθρώπινο δυναμικό υπάρχει και είναι κρίμα που δεν χρησιμοποιείται. Όλοι θα ήμασταν πιο ωφελημένοι, αρκεί να ακολουθούσαμε τους κανόνες πιο συνετά και πιστά. Αλλά πάντα πιστεύουμε ότι οι άλλοι δεν θα τους ακολουθήσουν, άρα εμείς τι είμαστε; Κορόιδα! Η έλλειψη αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης είναι κύριο πρόβλημα. Πολλοί που φεύγουν από την Ελλάδα το κάνουν γιατί έχουν φάει αρκετές γροθιές. Όταν βλέπεις καθημερινά ότι κυριαρχούν οι γνωριμίες, το κύκλωμα, το φακελάκι, απογοητεύεσαι. Σ’ ένα τέτοιο περιβάλλον ασφυκτιάς και απελπίζεσαι. Υπάρχουν έντιμοι και ακέραιοι άνθρωποι με διαφορετικές ιδεολογικές πεποιθήσεις που τους απομονώνουν. Ας γκρεμίσουμε τους τοίχους προκειμένου η μοναχική πορεία του καθενός να συναντήσει ένα συλλογικό όραμα. 

— Η Ελλάδα σήμερα, δηλαδή, τι χρειάζεται; 


Να αφήσουμε τους ξεπερασμένους κομματικούς σχηματισμούς που δεν μας έχουν βγάλει από το αδιέξοδο και να δοκιμάσουμε τα άτομα. Έτσι, αντί για δεξιούς, ας ψάξουμε για επιδέξιους, αντί για αριστερούς, να βρούμε τους αρίστους κι αντί για κεντρώους, ας ανακαλύψουμε τους επικεντρωμένους στην επίλυση των ζητημάτων. Ουσιαστικά, έχουμε ανάγκη από μια Φιλική Εταιρεία εντός της Ελλάδας. Μια υπερκομματική αντιμετώπιση των υποχρεώσεων που έρχονται απ’ έξω, γιατί δεν είναι μόνο το θέμα της ντόπιας διαφθοράς, υπάρχει θεσμική διαφθορά και σε διεθνές επίπεδο. Για παράδειγμα, ορισμένα από τα μέτρα που έχουν επιβληθεί στην Ελλάδα ούτε οι ίδιοι οι εμπνευστές τους πιστεύουν ότι θα λειτουργήσουν. Οι Θεσμοί, οι οποίοι έχουν περάσει αυτήν τη σειρά των μέτρων, έχουν κάνει επανειλημμένα αυτοκριτική ή έχουν καταδικαστεί από εξωτερικούς αναλυτές, ακόμη και προτού επιβάλλουν τα μέτρα.     

— Πείτε μας ένα θετικό παράδειγμα αντιμετώπισης της διαφθοράς; 

Η Ταϊλάνδη, όπου όλοι είχαν αηδιάσει με όσα συνέβαιναν από τις διάφορες κυβερνήσεις. Έτσι, εκατοντάδες εταιρείες, πάνω από 900, συμφώνησαν σε έναν εθελοντικό κώδικα συμπεριφοράς, έναν μηχανισμό εξέτασης και αξιολόγησης, καθώς και έναν τρόπο πιστοποίησης. Μια συλλογική πρωτοβουλία με έναν δικό τους δεοντολογικό κώδικα και κριτήρια, του οποίου η επόμενη φάση αφορά το κατά πόσο η πιστοποίηση αντανακλά την επιτυχία της πραγματικής αλλαγής στην κοινωνία και στις πρακτικές, όχι μόνο στις συμμετέχουσες εταιρείες αλλά και παραπέρα. Αυτή ήταν μια πρωτοβουλία σε χώρα όπου η διαφθορά αποτελούσε τεράστιο συστημικό πρόβλημα και στην οποία δεν υπήρχε καμία κυβερνητική συμβολή. Είναι παράδειγμα προς μίμηση για όλο τον κόσμο. Μια κατεξοχήν εθελοντική αυτοσυμμόρφωση.     Όταν παραβάσεις ή νόμιμα ανομήματα φαρμακο-βιομηχανιών, βιομηχανιών όπλων ή διεθνών τραπεζών γονατίζουν την παγκόσμια οικονομία και εκατομμύρια πολίτες μένουν άνεργοι, κόσμος αρρωσταίνει, δημιουργούνται κύματα μεταναστών, τι να την κάνω την μαφία; 

— Η φτώχεια φέρνει έγκλημα ή πρόκειται για έναν φθηνό λαϊκισμό; 


Υπάρχουν αρκετοί που υποστηρίζουν ότι η εγκληματικότητα πηγάζει από τη φτώχεια κι άλλοι που θεωρούν ότι προέρχεται από την απληστία. Αναζητήστε παραδείγματα φτωχών ανθρώπων που δεν εγκληματούν, παρά τους πειρασμούς. Επίσης, υπάρχουν και άπληστοι που δεν εγκληματούν αλλά επιλέγουν να εργάζονται σκληρότερα, σκέφτονται δημιουργικά και πετυχαίνουν, χωρίς να υποκύπτουν στην παραβατικότητα. Άρα, ούτε η φτώχεια ούτε η απληστία εξηγούν την εγκληματικότητα. Αυτό που χρειάζεται είναι να εμβαθύνουμε τη σκέψης μας και να δούμε ποιοι είναι οι μηχανισμοί και ποιες οι αιτίες που οδηγούν στην εγκληματικότητα. Προβλήματα υπάρχουν σε όλες τις κοινωνικές τάξεις. Επίσης, προσοχή χρειάζονται τα «νόμιμα ανομήματα», οι πρακτικές του ιδιωτικού, κυρίως, τομέα που συχνά επιδοτούνται από τις κυβερνήσεις κι έχουν χειρότερες επιπτώσεις και αποτελέσματα απ’ ό,τι το οργανωμένο έγκλημα. Για παράδειγμα, όταν παραβάσεις ή νόμιμα ανομήματα φαρμακοβιομηχανιών, βιομηχανιών όπλων ή διεθνών τραπεζών γονατίζουν την παγκόσμια οικονομία και εκατομμύρια πολίτες μένουν άνεργοι και αρρωσταίνουν, δημιουργώντας κύματα μεταναστών, τι να την κάνω τη μαφία; 

— Πώς ένα άτομο οδηγείται στο έγκλημα;   

Κατά τη βασική θεωρητική μου προσέγγιση, υψηλότερη εγκληματικότητα εντοπίζεται σε δυσλειτουργικές κοινωνίες, όπου προωθούνται μη ρεαλιστικές φιλοδοξίες και βλέψεις. Αυτό δεν είναι το ίδιο με την ανισότητα. Υπήρξαν κοινωνίες που είχαν αποδεχτεί την ανισότητα. Πίστευαν ότι του αγρότη το παιδί θα γίνει αγρότης και θα ήταν ευτυχισμένο. Το ίδιο θα συνέβαινε και με το παιδί ενός βασιλιά που μεγάλωνε ως διάδοχος. Τέτοια συστημική ανισότητα δεν δημιουργεί απογοητεύσεις, δηλαδή όταν ένας αγρότης δεν καταφέρνει να γίνει δικηγόρος. Σ’ αυτού του είδους τις κοινωνίες η εγκληματικότητα παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Όμως, υπάρχουν κοινωνίες με υψηλό βιοτικό επίπεδο, της οποίας οι βλέψεις τροφοδοτούνται από το κράτος, την Εκκλησία, το πανεπιστήμιο, το σχολείο ή την οικογένεια, ανεβάζοντας διαρκώς τον πήχη. Έτσι, δεν είσαι ικανοποιημένος με τίποτα. Τι έλεγε το αμερικανικό όνειρο; Ότι μπορώ από την καλύβα να φτάσω στον Λευκό Οίκο. Όχι μόνο μπορώ αλλά είναι καθήκον μου να πετύχω και η παραίτηση σημαίνει απόκλιση από τον στόχο. Σε τέτοιου είδους κοινωνίες συνεχούς κινητικότητας οι συγκρίσεις που γίνονται είναι διαφορετικές κι εκεί ακόμα και ο αγρότης επιδιώκει μια ζωή υψηλότερου βιοτικού επιπέδου. Επιθυμεί το καλό τηλέφωνο, το αυτοκίνητο ή το σπίτι με την πισίνα.   Η επιτυχία μετριέται με τα πρότυπα, τις συγκρίσεις και τον υλισμό σε μια κοινωνία που προωθεί καταναλωτισμό. Όταν δεν τα καταφέρεις, απογοητεύεσαι, διότι διαρκώς σου υπενθυμίζουν την αποτυχία σου. Ο πήχης ανεβαίνει συνέχεια, με αποτέλεσμα να μην μπορείς να τον υπερπηδήσεις. Κι όταν αποτυγχάνεις, ψάχνεις τρόπους προσαρμογής, ρίχνοντας το φταίξιμο στον εαυτό σου, κατεβάζοντας τον πήχη και μπαίνοντας σε μια ρουτίνα καθημερινότητας ή επαναστατώντας. Υπάρχουν πολλοί που επιμένουν στην επίτευξη του στόχου, παρακάμπτοντας τον νόμο και, τελικά, μέσω παραβατικότητας, τα καταφέρνουν. Αν παραβούν τον νόμο και δεν υποστούν συνέπειες, δημιουργείται η αίσθηση ατιμωρησίας που ομαλοποιεί τη διαφθορά και την παραβατικότητα. Εκεί χρειάζονται μηχανισμοί που να πριμοδοτούν βλέψεις σε ρεαλιστικό επίπεδο, ένας οργανωμένος χειρισμός των προσδοκιών. — Επομένως, μπορεί να είμαστε όλοι «εν δυνάμει» εγκληματίες; Φυσικά. Αν αναζητήσουμε πρόσωπα στο κοντινό μας περιβάλλον, θα ανακαλύψουμε ότι είτε εμείς είτε κάποιος κοντινός μας άνθρωπος έχει κάνει κάτι που, αν είχε ανακαλυφθεί, θα είχε αλλάξει τελείως την πορεία της ζωής του δράστη. Διότι θα είχε υποστεί μια τιμωρία, ένα ποινικό δικαστήριο ή μια κοινωνική αποδοκιμασία ικανή να αλλάξει την αντιμετώπιση των άλλων προς εμάς. Όλοι θα μπορούσαμε να είμαστε είτε πετυχημένοι είτε να καταλήξουμε στη μετριότητα ή στην εγκληματικότητα.   Παρά το προσωπικό κόστος αξίζει τελικά να μην συμβιβάζεσαι και να επιμένεις. Να μην υποχωρείς και να μην παραχωρείς. Και κυρίως να μην κάνεις εκπτώσεις στις αξίες σου οι οποίες μπορεί αν τις αθετήσεις να σου δώσουν μία εφήμερη δόξα ή οικονομικά οφέλη, αλλά δεν θα σε αφήσουν να κοιμηθείς ήσυχα τα βράδια.

 — Ζείτε πολλά χρόνια στο εξωτερικό, θα επιστρέφατε στην Ελλάδα;


Η Ελλάδα παραμένει πάντοτε στην καρδιά μου και μου λείπει πολύ. Όμως, έχοντας ζήσει στο εξωτερικό κοντά σαράντα χρόνια, θα ήταν δύσκολο, με τις προϋποθέσεις στις οποίες έχω μάθει να εργάζομαι αλλά και με την παθογένεια που μας ταλανίζει ακόμη και σήμερα να αποφασίσω να φέρω την οικογένειά μου για να ζήσουμε εδώ. 

— Σε τι περιβάλλον μεγαλώσατε; 

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα. Ο πατέρας μου ήταν καπετάνιος, με αποτέλεσμα να λείπει πολλά χρόνια από το σπίτι. Αναλογιστείτε ότι έως την ηλικία των τεσσάρων δεν τον είχα γνωρίσει, παρά μόνο από ένα κάδρο που είχε η μητέρα μου κρεμασμένο στο σπίτι. Όταν αποφάσισε να γίνει στεριανός πήγαμε στον Βόλο, όπου και τελείωσα το Δημοτικό και το Γυμνάσιο.   


— Τι θυμάστε πιο έντονα από τα παιδικά σας χρόνια;   

Κάτι που επηρέασε πολύ έντονα την πορεία μου είναι πως ο πατέρας μου, αν και λόγω του επαγγέλματός του λίγο να έκανε τα στραβά μάτια και να υπέκυπτε στο λαθρεμπόριο στη ναυτιλία, θα μπορούσε να έχει γίνει εφοπλιστής, ποτέ δεν το έκανε. Η ειλικρίνεια και η ακεραιότητά του είναι κάτι που μου έχει εντυπωθεί πολύ έντονα – και είχε δεχτεί πιέσεις, σε βαθμό να κινδυνεύει η ζωή του. Επίσης, θυμάμαι κάποια Χριστούγεννα που υπήρχε στην οικογένειά μας οικονομική αβεβαιότητα. Το δώρο εκείνων των γιορτών ήταν ένας μεγάλος εικονογραφημένος Μίκυ και για μένα και για την αδερφή μου. Δεν είχαν τη δυνατότητα εκείνη τη χρονιά να μας πάρουν κάτι πιο ακριβό. Εμείς, λόγω της θέσης του πατέρα μου, είχαμε συνηθίσει σε ωραία παιχνίδια. Εκείνο το δώρο των Χριστουγέννων όμως είναι αυτό που δεν πρόκειται να ξεχάσω ποτέ. Κάτι τέτοιες στιγμές διαμορφώνουν τον χαρακτήρα μας και λοξεύουν το μονοπάτι της ζωής μας. 

—Τι θεωρείτε σημαντικό στη ζωή; 

Με τη σύζυγό μου γνωριστήκαμε σ’ ένα πάρτι στο Εδιμβούργο. Είμαστε μαζί τριάντα δύο χρόνια κι έχουμε τρία παιδιά. Σημαντικό για μένα είναι να βρεις έναν σύντροφο και να δημιουργήσεις οικογένεια, ώστε να παραδώσεις τη σκυτάλη στα παιδιά σου. Η οικογένεια είναι καταφύγιο και φωλιά ευτυχίας. Επίσης, το ιδανικό είναι να κάνεις κάτι που να σε εμπνέει και να εμπνέεις κι εσύ με τη σειρά σου τους άλλους, ώστε να συμβάλεις στη δημιουργία συνθηκών κατάλληλων για μια επιθυμητή κοινωνική αλλαγή. Ευτυχώς, στη δική μου δουλειά κάποια ιδανικά και αξίες μπόρεσαν να υλοποιηθούν ώστε να μπορώ να κάνω πράξη το ρητό που λέει «διδάσκω, άρα αγγίζω (και αλλάζω) το μέλλον», έχοντας κατά νου την πνευματική ευθύνη που έχουμε απέναντι στα κοινά. 

— Υπάρχει κάτι που να σας δίνει ελπίδα σήμερα; 

Η ελληνική ευρηματικότητα και επιχειρηματικότητα. Οι βλαστοί υπάρχουν, αλλά χρειάζονται σωστό πότισμα.   

— Ένα μάθημα ζωής; 

Παρά το προσωπικό κόστος, αξίζει τελικά να μη συμβιβάζεσαι και να επιμένεις. Να μην υποχωρείς και να μην παραχωρείς. Και, κυρίως, να μην κάνεις εκπτώσεις στις αξίες σου, που, αν τις αθετήσεις, μπορεί να σου δώσουν εφήμερη δόξα ή οικονομικά οφέλη, αλλά δεν θα σε αφήνουν να κοιμηθείς ήσυχα τα βράδια. 


Πηγή: www.lifo.gr

Γιατί έφτιαχναν τσιμέντο αδιαπέραστο στη ραδιενέργεια, οι αρχαίοι Έλληνες το 1000 π.Χ.;


Γιατί έφτιαχναν τσιμέντο αδιαπέραστο στη ραδιενέργεια, οι αρχαίοι Έλληνες το 1000 πΧ
Η εικόνα ίσως περιέχει: υπαίθριες δραστηριότητες και φύση

Έχει καλλιεργηθεί η άποψη ότι οι τεχνολογικές γνώσεις των αρχαίων Ελλήνων ήταν ελάχιστες και υπολείποντο κατά πολύ των επιστημονικών τους θεωριών. Όμως ένα πλήθος ιστορικών μαρτυριών, που συστηματικά αποσιωπώνται, καταδεικνύουν το εντελώς αντίθετο.
Ακόμη και κάποια διασωθέντα μνημεία της αρχαιότητας παρουσιάζουν ως προς την τεχνολογία τους και τις ιδιότητές τους εκπληκτικά επίπεδα γνώσεως, που είναι γνωστά σε λίγους ερευνητές σήμερα. Παράδειγμα αποτελούν οι αποδείξεις για την επιστήμη της Χημείας, ένα γνωστικό κλάδο του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού με τεχνολογικές εφαρμογές που δεν υπολείποντο σε τίποτε των σημερινών, κλάδο που εν τούτοις είναι λησμονημένος από το διεθνές ακαδημαϊκό κατεστημένο.
Ο Ιωάννης Τσαγκάρης, καθηγητής της Χημείας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, είναι απ’ τους ελάχιστους ερευνητές , που εδώ και χρόνια προσπαθεί να ανασύρει απ’ την ιστορία την θαμμένη γνώση των προγόνων μας. Ακολουθεί η συνέντευξη που παραχώρησε ο καθηγητής κ. Τσαγκάρης στο περιοδικό “Δαυλός” που φωτίζει άγνωστες πτυχές της Χημικής επιστήμης στην αρχαία Ελλάδα, καθώς και η συνέντευξη του κ. Ευσταθιάδη του μηχανικού που έκανε την μελέτη του αρχαίου σκυροδέματος.
Τσιμέντο καλύτερο από το σημερινό στην αρχαία Ρόδο
ΕΡΩΤΗΣΗ: Κύριε Τσαγκάρη, ελάχιστα γνωρίζουμε σήμερα για τις Χημικές γνώσεις των αρχαίων Ελλήνων. Ποια είναι η κυρίαρχη άποψη που προβάλλεται σχετικά με την γέννηση αυτής της επιστήμης;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Οι περισσότεροι και σήμερα δέχονται, ότι η Χημεία έχει τις ρίζες της στην Αίγυπτο, που διέσωσαν οι Άραβες αλχημιστές και κατόπιν οι αλχημιστές του Μεσαίωνα. Η Ελληνική συμβολή δεν ήταν καθόλου γνωστή παλαιότερα, αλλά και σήμερα δεν προβάλλεται επαρκώς. Εκείνος που ανέδειξε την καταλυτική συνεισφορά των Ελλήνων στην γένεση αυτής της επιστήμης ήταν ο Γάλος χημικός Marcelin Berthelot γύρω στα 1888.
Ο Μπερτελώ μελέτησε αρχαία και μεσαιωνικά κείμενα καταλήγοντας στο συμπέρασμα ότι οι χημικές γνώσεις των αρχαίων Ελλήνων ήταν μεγάλες και πέρασαν στην Αλεξάνδρεια της Ελληνιστικής εποχής. Στην Ελλάδα συνεχιστής των απόψεων του Μπερτελώ και πρωτεργάτης της ανάδειξης της Ελλάδος ήταν ο Μιχαήλ Στεφανίδης από την Λέσβο, καθηγητής της Ιστορίας των Φυσικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.
ΕΡΩΤΗΣΗ : Πέρα από τις ιστορικές πηγές, που ερεύνησαν αυτοί οι δύο επιστήμονες, υπάρχουν αρχαιολογικά κατάλοιπα, που να καταδεικνύουν ένα μέρος της γνώσης αυτής;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Βεβαίως. Για παράδειγμα στην Ρόδο ήκμασε η πόλη Κάμιρος, απ’ τους Ομηρικούς χρόνους μέχρι το 400 π.Χ. , όταν ο μεγάλος αρχιτέκτονας και πολεοδόμος Ιππόδαμος έκτισε την πόλη της Ρόδου και η Κάμιρος παρήκμασε.
Άποψη της αρχαίας δεξαμενής της Καμίρου
ΠΑΝΩ: Άποψη της αρχαίας δεξαμενής της Καμίρου. Ο παχύς μανδρότοιχος στο μέσον είναι μεταγενέστερη προσθήκη. (φωτ. Ε. Ευσταθιάδη δημοσίευση περιοδ. Δαυλός)
Στην ακρόπολη λοιπόν της Καμίρου σώζεται σήμερα κτίσμα μιας μεγάλης δεξαμενής από μπετόν, χωρητικότητας 600 κυβικών μέτρων που χρονολογείται γύρω στο 500 π.Χ. Είναι πράγματι από μπετόν με προδιαγραφές, σύσταση, ποιότητα, ποιοτική αντοχή και ελαστικότητα όμοια με τις σημερινές, σύμφωνα με εργασία του κ .Ευσταθιάδη.
Ο Ε. Ευσταθιάδης είναι ένας πολύ καλός μηχανικός – συνταξιούχος νομίζω τώρα – με μεγάλη πείρα στα μπετόν – μπετόν αρμέ, διευθυντής του Κέντρου Ερευνών Δημοσίων έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ. Η αξιέπαινη αυτή εργασία του έγινε το 1978, η οποία δεν αμφισβητείται πειραματικώς και αποδεικνύει ότι το μπετόν της δεξαμενής της Καμίρου είναι όμοιο και ίσως καλύτερο από το σημερινό τύπου “πόρτλαντ”.
Το εύρημα αυτό, που έχει ασφαλώς τεράστιο επιστημονικό, ιστορικό και δημοσιογραφικό ενδιαφέρον, δυστυχώς δεν προεβλήθη απ’ το Ελληνικό κράτος.
Τσιμέντο του 1000 π.Χ. αδιαπέραστο από την ραδιενέργεια
ΕΡΩΤΗΣΗ : Είχατε αναφερθεί και στα μεταλλεία του Λαυρίου…
ΑΠΑΝΤΗΣΗ : …να σας πω και για το Λαύριο. Το 1992 η Αμερικανίδα φυσικοχημικός Μάρθα Μπουντγουαίη έκανε μία ανακοίνωση σε συνέδριο στην Βοστώνη, στην οποία έλεγε ότι το κονίαμα της κατασκευής των επιχρίσεων των αρχαίων μεταλλευτικών δεξαμενών του Λαυρίου είναι αδιαπέραστο από την ραδιενέργεια. Πρόκειται για ένα είδος τσιμέντου που χρησιμοποιούσαν οι Έλληνες 3000 χρόνια πρίν – τουλάχιστον. Μάλιστα η κυρία Μπουντγουαίη συνέστησε να χρησιμοποιηθεί το υλικό αυτό ως μέσο επιχρίσεως των δεξαμενών αποθήκευσης πυρηνικών αποβλήτων!
ΕΡΩΤΗΣΗ : Κύριε Τσαγκαράκη, μας αναφέρετε σπουδαία πράγματα, που όμως ελάχιστοι γνωρίζουν.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Σας είπα : Αν δεν ήταν ο Μπερτελώ και ο Στεφανίδης – θα προσθέσω και τον καθηγητή μου στο Πολυτεχνείο Προκόπη Ζαχαρία, ο οποίος και με δίδαξε τις γνώσεις αυτές – ίσως να μην γνωρίζαμε τίποτα σήμερα. Μάλιστα ο Στεφανίδης με σειρές βιβλίων του απεδείκνυε, ότι στην αρχαία Ελλάδα υπήρχαν οι “χυμευταί”, κάτι αντίστοιχο των σημερινών χημικών ή χημικών μηχανικών. Ο καθηγητής Ζαχαρίας υποστήριξε, ότι η Χημεία έπρεπε να γράφεται με υ και να αναφέρεται και ως “Χυμευτική”.
ΕΡΩΤΗΣΗ : Πως το δικαιολογούσε αυτό;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Οι αρχαίοι έλεγαν, πως, για να γίνει μία χημική πράξη, έπρεπε οι ουσίες να περάσουν από την κατάσταση του “χύματος”, που ήταν η λεπτή λειοτρίβηση της ύλης, πολύ λεπτή όπως το αλεύρι, για να αναμειχθεί με άλλο “χύμα” και με την διαδικασία της μεταλλοίωσης, της μεταβολής δηλαδή, θα δώσει ένα άλλο προϊόν. Η πράξη αυτή λεγόταν “χυμίζειν” ή ακριβέστερα “χυμεύειν” . Αυτοί που έκαναν την εργασία αυτή, που κατεύθυναν τους εργάτες, ονομάζονταν “χυμευταί”.
ΕΡΩΤΗΣΗ : Μπορείτε να μας αναφέρετε κάποια ονόματα Ελλήνων χυμευτών που διασώθηκαν;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Είναι αρκετά. Σας αναφέρω τον Θεόδωρο τον Σάμιο (6ος π.Χ. αιών), τον Γλαύκο τον Χίο (6ος – 5ος π.Χ.), τον Αρχύτα τον Ταραντίνο, που ανακάλυψε, που ανακάλυψε και την πρώτη πετομηχανή (αεριωθούμενο) κ.λ.π.
Πως έγινε στάχτη η Ελληνική Επιστήμη
ΕΡΩΤΗΣΗ : Γιατί δεν υπάρχουν στα αρχαία κείμενα οι λέξεις χυμευτική και χυμευτής ;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Διότι τα σχετικά βιβλία κάηκαν το 323 στη Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Στην Αίγυπτο την εποχή αυτή οι Ελληνομεμφίτες είχαν αποκτήσει τεράστιο πλούτο, λόγω της ικανότητάς τους να μετατρέπουν διάφορα ευγενή μέταλλα σε χρυσό, τα οποία πούλαγαν σε υψηλές τιμές, και έτσι αποτέλεσαν απειλή για την οικονομία της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας.
ΕΡΩΤΗΣΗ : Μπορούσαν δηλαδή να φτιάχνουν χρυσό;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Όχι. Ουσιαστικά πρόκειται για επιχρυσώσεις. Τις γνώσεις αυτές τις είχαν πάρει από τους Έλληνες χυμευτάς, που με τον Μ. Αλέξανδρο έφτασαν εκεί. Έτσι ο Διοκλητιανός διατάζει, όλα τα βιβλία που περιείχαν τις λέξεις “Χυμεία” και “Χυμευτική” να καούν, όπως και έγινε. Τα έκαψαν και στο Σεράπειο και στην Βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας.
Οι στρατιώτες έμπαιναν ακόμη και σε σπίτια, όπου είχαν πληροφορίες ότι υπήρχαν τέτοια βιβλία. Και ξέρετε πως σώθηκαν μερικά; Κάποιοι χυμευτές πέθαναν πριν τον διωγμό, ήταν Αιγύπτιοι με Ελληνική μόρφωση. Όπως ξέρετε μέσα στην μούμια έβαζαν και τα αγαπημένα αντικείμενα του νεκρού. Έτσι στις Θήβες της Αιγύπτου τον 19ο αιώνα βρέθηκαν δύο μούμιες, που περιείχαν χειρόγραφα Χυμευτικής, τα οποία μεταφέρθηκαν στο μουσείο Λέυντεν της Ολλανδίας, που αναφέρουν εκπληκτικά πράγματα :
Παρασκευή χρωμάτων, γυαλιών, τεχητών πολύτιμων λίθων, επιχρυσώσεις, όπως ακριβώς κάνουν σήμερα, και ονομασίες στοιχείων όπως π.χ. η σημερινή σόδα ήταν το “νίτρον” αρχαίων Ελλήνων. Αυτά διάβασε ο Μπερτελώ και πείσθηκε, πως η σημερινή επιστήμη της Χημείας προέρχεται απ’ τους αρχαίους Έλληνες. Το “λεξικό της Σούδας” – και όχι του “Σουΐδα”, όπως το λένε – αναφέρει, ότι σύμφωνα με το διάταγμα του Διοκλητιανού στην Αλεξάνδρεια, και πιθανώς και σε άλλες πόλεις της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, κατακάηκαν “ΤΑ ΠΕΡΙ ΧΥΜΕΙΑΣ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΥ ΤΟΙΣ ΠΑΛΑΙΟΙΣ ΑΥΤΩΝ ΓΕΓΡΑΜΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ ΠΡΟΣ ΜΗΚΕΤΙ ΠΛΟΥΤΕΙΝ ΑΙΓΥΠΤΙΟΙΣ ΕΤΙ ΤΟΙΑΥΤΗΣ ΠΕΡΙΓΙΓΝΕΣΘΑΙ ΤΕΧΝΗΣ, ΜΗΔΕ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΑΥΤΟΥΣ ΘΑΡΡΟΥΝΤΑΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΝ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΑΝΤΑΙΡΕΙΝ” [= τα περί χημείας και χρυσού βιβλία που είχαν γράψει οι αρχαίοι, για να μην πλουτίζουν πια οι Αιγύπτιοι ασχολούμενοι με την τέχνη αυτή και με τα χρήματα να αποκτούν θάρρος, για να επαναστατούν εναντίον των ρωμαίων].
ΕΡΩΤΗΣΗ : Ασφαλώς οι χημικές γνώσεις των Ελλήνων θα επηρέασαν τις φιλοσοφικές τους αντιλήψεις για την ουσία της ύλης;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Βεβαίως. Οι χυμευτές, αυτοί οι πρακτικοί φιλόσοφοι, ήταν κατά κάποιο τρόπο η πειραματική πλευρά και ταυτόχρονα η εφαρμογή της επιστημονικής θεωρίας.
Η απάτη του δόγματος “Εξ ανατολών το φως”
ΕΡΩΤΗΣΗ : παρ’ όλη αυτή την πληρότητα η κατεστημένη άποψη διεθνώς μιλά για την γέννηση του Πολιτισμού αλλού και όχι στην Ελλάδα.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Ακούστε, τα πράγματα είναι απλά. Η επιστημονική γνώση είναι καθαρή Ελληνική σκέψη. Από την ιστορική πλευρά υπάρχουν πολλά κείμενα αρχαίων συγγραφέων, ενώ αντίθετα κείμενα Περσών, Βαβυλωνίων, Χαλδαίων, Αιγυπτίων, Φοινίκων δεν υπάρχουν. Η παλαιά Διαθήκη είναι το μόνο κείμενο που αναφέρεται στην ύλη, όμως καθαρά θεοκρατικά. Οι Ελληνικές αντιλήψεις αντίθετα συμβαδίζουν με τις σημερινές κατακτήσεις της επιστήμης. Αυτά σκοπίμως αποκρύπτονται διεθνώς από ανθελληνικά κέντρα και από θεωρίες όπως του μπερνάλ ή του χάντινγκτον.
Καταλαβαίνετε πως αν δεν υπήρχε ο Μπερτελώ, δεν θα ξέραμε τίποτε για την συμβολή των Ελλήνων στην Χημεία. Αυτό ακριβώς συμβαίνει με όλες τις επιστήμες.
ΕΡΩΤΗΣΗ : Υπάρχει σε κάποιο Ελληνικό πανεπιστήμιο έδρα Ιστορίας της Χημείας, ώστε να ανασκευαστούν οι κατασκευασμένες απόψεις;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Όχι. Υπήρχε όσο ζούσε ο Στεφανίδης και την κρατούσε γιατί ήταν ο Στεφανίδης. Προσπαθούμε σήμερα να την καθιερώσουμε και πάλι. Εγώ θέλω να κάνω το χρέος μου στην επιστήμη που υπηρετώ. Να καταδείξω δηλαδή την συμβολή των προγόνων μας. Αν ήμουν γιατρός θα το έκανα στην Ιατρική.
Στον λόφο όπου εντοπίζεται η ακρόπολη της αρχαίας Καμίρου στην Ρόδο, πλησίον του ναού της Αθηνάς Καμιράδος, βρίσκεται αρχαιότατη δεξαμενή χωρητικότητας 600 περίπου κυβικών μέτρων. Η δεξαμενή αυτή, το κτίσιμο της οποίας χρονολογείται κατά προσέγγιση στο 900 π.Χ., είναι κατασκευασμένη από ένα υλικό σκληρό και αδιάβροχο, η παρουσία του οποίου προέτρεψε προ πολλών ετών τον επίτιμο διευθυντή του τ. Υπουργείου Δημοσίων Έργων κ. Ευστάθιο Ευσταθιάδη, που βρισκόταν για επαγγελματικούς λόγους στην Ρόδο, να λάβει δείγματα του υλικού αυτού και να προχωρήσει σε χημική ανάλυσή τους.
Όπως τελικά διεπίστωσε, πρόκειται για ένα μείγμα αδρανούς υλικού, το οποίο συνιστά έναν τύπο σκυροδέρματος (τσιμέντου), που ελάχιστα διαφέρει από το εν χρήσει σημερινό (τύπου πόρτλαντ). Ο κ. Ευσταθιάδης συνέγραψε και ειδική μονογραφία για το θέμα με πληθώρα ιστορικών, τεχνικών και χημικών πληροφοριών.
Ακολουθεί η συνέντευξη που παραχώρησε ο κ. Ευσταθιάδης στο περιοδικό «ΔΑΥΛΟΣ»
ΕΡΩΤΗΣΗ : Θα ήθελα να μας πείτε, κ. Ευσταθιάδη, εάν υφίστανται διαφορές μεταξύ του σκυροδέματος που ανακαλύψατε στην Κάμιρο και του σημερινού εν χρήσει μπετόν.
ΠΑΝΩ: Το τεμάχιο αυτό του σκυροδέματος από την δεξαμενή της Καμίρου απεκόπη για περαιτέρω μελέτη από τον κ. Ευστ. Ευσταθιάδη και φυλάσσεται έως σήμερα επιμελώς από τον ίδιο (φωτ. Ε. Ευσταθιάδη δημοσίευση περιοδ. Δαυλός)
ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Ουσιαστικά δεν έχουν καμία απολύτως διαφορά. Η τεχνολογία του σημερινού μπετόν, που χρησιμοποιείται στα οποιαδήποτε έργα, οικοδομές, λιμάνια, γέφυρες, αεροδρόμια κλπ, είναι ακριβώς ίδια με αυτήν του αρχαίου Ελληνικού μπετόν. Μία μικρή ωστόσο αλλά αξιοπρόσεκτη και σημαντική υπέρ του αρχαίου Ελληνικού σκυροδέματος διαφορά είναι, ότι οι αρχαίοι πρόσεξαν να δώσουν στην τσιμεντένια μεμβράνη, που παρεμβάλλεται μεταξύ όλων των κόκκων της συνθέσεως του μπετόν, λίγο μεγαλύτερο πάχος απ’ ότι βλέπει κανείς στο σημερινό μπετόν.
Αυτό αποτελεί μία από τις αποδείξεις της σοφίας των αρχαίων Ελλήνων μηχανικών.
ΕΡΩΤΗΣΗ : Εκτός απ΄ το συγκεκριμένο δείγμα της Καμίρου, ενδέχεται το σκυρόδεμα να ήταν γνωστό και εν χρήσει και σε άλλα μέρη του Ελλαδικού χώρου;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Είχα παρακαλέσει το Υπουργείο Πολιτισμού να μου υποδείξει θέσεις κι άλλων αρχαίων κατασκευών, κυρίως δεξαμενών. Πράγματι μου είχε στείλει ένα πίνακα με υπάρχουσες δεξαμενές και σε άλλα μέρη του Ελλαδικού χώρου. Η διατήρηση όμως της στεγανοποίησης των αυτών δεν ήταν τόσο καλή, όσο αυτή της προτύπου κατασκευής της Καμίρου.
ΕΡΩΤΗΣΗ : Γνωρίζουμε, κ. Ευσταθιάδη ότι το τσιμέντο είναι εφεύρεση των τελευταίων εκατό ετών από τους Άγγλους. Πως συνέβαινε οι αρχαίοι Έλληνες να γνωρίζουν ένα πανομοιότυπο υλικό στην εποχή τους;
Ιζηματική διάταξη των στοιχείων του αρχαίου τσιμέντου της Καμίρου σε γυάλινο σωλήνα.

ΠΑΝΩ: Ιζηματική διάταξη των στοι- χείων του αρχαίου τσιμέντου της Κα- μίρου σε γυάλινο σωλήνα.
(φωτ. Ε. Ευσταθιάδη δημοσίευση περιοδ. Δαυλός)
ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Οι τεχνικοί είχαν την σοφία, παράλληλα με όλες τις άλλες φιλοσοφικές τοποθετήσεις τους, να παρατηρήσουν ότι το χώμα της Σαντορίνης, που είχε βγει από το ηφαίστειο, έχει ιδιαίτερες ιδιότητες, που το κάνουν να διαφέρει από όλα τα γνωστά ανά τον Ελλαδικό χώρο εδάφη.
Πειραματίστηκαν επάνω σ’ αυτό, αφού τους κίνησε την περιέργεια, και κατέληξαν όχι μόνο να το χρησιμοποιούν αναμιγνύοντάς το με ασβέστη, ο οποίος τους ήταν ήδη από παλαιότερα γνωστός, αλλά και να παράγουν μία “λάσπη”, η οποία άντεχε περισσότερο στο νερό και μπορούσε να πήξει μέσα σε αυτό, σε αντίθεση με άλλα κοιτάσματα από φυσική άμμο και ασβέστη. Αλλά εν συνεχεία, αφού επεξέτειναν τις μελέτες τους, διεπίστωσαν ότι το λεπτότατο υλικό της “Θηραϊκής γης”, που υφίσταται σε πολύ μικρό ποσοστό, ίσως κάτω του 20%, είναι και το πλέον ουσιώδες.
Γι’ αυτό το λόγο επενόησαν κάποια γνωστή μόνο σ’ αυτούς μέθοδο την οποία εφήρμοσαν σε εκτεταμένη κλίμακα για την παραγωγή των γεωδών χρωστικών υλών, τις οποίες χρησιμοποιούσαν για την βαφή και ζωγραφική των αρχαίων Ελληνικών αγγείων. Κατασκεύαζαν έτσι αυτά τα απαράμιλλα έργα τέχνης, η αντοχή των οποίων ακόμα και μέσα στην θάλασσα με την πάροδο όχι μόνο των αιώνων αλλά και των χιλιετιών παραμένει αναλοίωτη.
ΕΡΩΤΗΣΗ : Είναι γνωστό ότι η παρασκευή τσιμέντου σήμερα προϋποθέτει την καύση των συστατικών σε καμίνους. Αυτό συνέβαινε και τότε;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ : Σε ότι αφορά την παραγωγή, η διαφορά με το σημερινό τσιμέντο είναι ότι σε όλη την υφήλιο παρασκευάζεται μέσα σε απλές καμίνους, στις οποίες προσθέτουν το μίγμα των πρώτων υλών, το οποίο ψήνεται εκεί, ενώ στην αρχαία Ελλάδα θεωρώ ότι χρησιμοποιούσαν διπλές καμίνους. Η μία εξ’ αυτών δεν ήταν άλλη από το ηφαίστειο, όπου στα έγκατα της γης ψηνόταν το φυσικό γεώδες υλικό, που κατόπιν χρησιμοποιούσαν ως πρώτη ύλη, για να παρασκευάσουν το τσιμέντο. Το δεύτερο καμίνι ήταν το τεχνητό, όπου έψηναν τον ασβεστόλιθο και έβγαζαν ασβέστη.
Σε συνδυασμό τώρα της μεθόδου της “υδαταιώρησης” του επεξεργασμένου υλικού του ηφαιστείου, της αναμίξεως δηλαδή της Θηραϊκής γης με νερό και της αφαιρέσεως του νερού μετά από εικοσιτετράωρη καθίζηση, πετύχαιναν την λήψη του ανωτάτου στρώματος της στάθμης, που αποτελεί και το ένα συστατικό του τσιμέντου. Το δεύτερο συστατικό, όπως είπαμε, ήταν ο ασβέστης που ψηνόταν σε δεύτερο καμίνι. Τα δύο αυτά υλικά σε ορισμένη αναλογία μεταξύ τους και με την προσθήκη νερού δίνουν ένα κράμα, που έχει τις ίδιες χημικές ιδιότητες με το σημερινό τσιμέντο “Portland”.
Επομένως η μόνη ουσιαστική διαφορά του αρχαίου τσιμέντου με το σημερινό τσιμέντο είναι, ότι το πρώτο παρήγετο με βάση την εμπνευσμένη τεχνολογία των αρχαίων Ελλήνων τεχνικών.

Κριμαία: Βρέθηκε Αρχαίος ελληνικός τάφος με στοιχεία του Ηρακλή (Video)

Κριμαία: Βρέθηκε Αρχαίος ελληνικός τάφος με στοιχεία του Ηρακλή (Video)





Στην Κριμαία ανακαλύφθηκε τάφος, που ανήκει στην αρχαία ελληνική εποχή της Χερσονήσου, καθώς και μαρμάρινη ελληνική επιγραφή, νεώτερης περιόδου.



Ο Ρώσος αρχαιολόγος Όλεγκ Μάρκοφ δήλωσε ότι στη διάρκεια ανασκαφών κοντά στην αρχαία πόλη Βόσπορος της Κριμαίας (σημερινό Κερτς) ανακάλυψε έναν αρχαίο τάφο που ανήκει στην ελληνική περίοδο της Χερσονήσου.


Επίσης, ο ιστορικός Νικολάι Φεντόσεφ, ο οποίος μελετά τα ευρήματα, ανέφερε ότι πρόκειται για εύρημα του 2ου αιώνα  και ότι στην επιγραφή του τάφου υπήρχαν χαραγμένα στοιχεία  που αναφέρονταν στον Ηρακλή.


Ο τάφος, σύμφωνα με τον ιστορικό, ήταν συλημένος, αλλά οι λέξεις είναι ευανάγνωστες. Βρέθηκαν, ακόμη,  ορισμένα τελετουργικά αντικείμενα της ταφής. 


Στη νεκρόπολη αυτή βρέθηκαν και τάφοι του 3ου αιώνα, καθώς και μαρμάρινη ελληνική επιγραφή. 

Οι αρχαιολόγοι δήλωσαν ότι παρόμοια ευρήματα ανακαλύπτονται κάθε δέκα χρόνια.

 Επίσης, η διαχρονικότητα της νεκρόπολης εμφαίνεται από κεραμικά και αμφορείς  που αναφέρονται στο Μεσαίωνα.

 Τα ευρήματα θα παραδοθούν στο τοπικό αρχαιολογικό μουσείο, αφού μελετηθούν από τους επιστήμονες.




tr.sputniknews.com
Επιτρέπεται η αναδημοσίευση μόνον με αναφορά  της ενεργής ηλεκτρονικής διεύθυνσης  του ιστολογίου παραγωγήςhttp://www.mikres-ekdoseis.gr

Δεν θα κυνηγήσω ποτέ την αγάπη

  Δεν θα κυνηγήσω ποτέ την αγάπη 17 Ιανουαρίου 2025 Του  CF Grönroos   Στο  WordPress Daily Writing Prompt Είσαι ανόητος αν νομίζεις ότι θα ...