Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 9 Αυγούστου 2018

Βόλος, το λιμάνι των Αργοναυτών...

Βόλος, το λιμάνι των Αργοναυτών...

Από εδώ..., αν και πιο σωστά από το λιμάνι της Ιωλκού, γειτονικά στο σημερινό Βόλο, ξεκίνησε η εκστρατεία του Ιάσονα με τους Αργοναύτες του προς την Κολχίδα του Εύξεινου Πόντου για ν' αρπάξει... το Χρυσόμαλλο Δέρας.


Βόλος, μία σύγχρονη πόλη ρυμοτομημένη σωστά, με κάθετους δρόμους, οι οποίοι όλοι οδηγούν στην παραλία.


Βόλος, μία από τις ωραιότερες πόλεις της Ελλάδος μας, να μην πω..., η ομορφότερη, διότι τα έχει όλα... 
Θες Βουνό; Το έχει... Από πίσω του ξεκινάει το γνωστό Πήλιον, το βουνό των Κενταύρων...


Θες Θάλασσα; Την έχει... Παγασητικός μπροστά, Απέραντο Αιγαίον από πίσω..., ένα απέραντο γαλάζιο...
Θες χωριά να μην μπορείς να περπατήσεις όλες τις εποχές του χρόνου; Τα έχει..., Πορταριά, Μακρυνίτσα, μία ανάσα δρόμος, Μηλιές, Τσαγκαράδα, Βυζίτσα κλπ...
Θες χωριά καταπράσινα και ήρεμα; Τα έχει..., Άι Γιώργης, Πινακάτες κλπ...
Θες ψαροχώρια; Τα έχει...
Θες shopping therapy; Το έχει...
Θες γαστρονομία; Το έχει... και είναι άπαικτοι οι Βολιώτες..., η ιστορία του τσιπουράδικου από εδώ ξεκινάει και συγκεκριμένα από την Ν. Ιωνία.

Τι μπορείτε να κάνετε στο Βόλο σε λιγότερο από 24 ώρες ελεύθερο χρόνο;

Σήμερον..., τα πάντα τα καθορίζει... το χρήμα και μιας που έχει λιγοστέψει, ας δούμε πως θα περάσουμε πιο όμορφα...

Καταρχήν, η μέρα ξεκινάει με βόλτα στην παραλία και χαζεύεις τη θάλασσα, τα ιστιοφόρα, τα καφέ και κάποια όμορφα κτίρια που κοσμούν... την παραλία, όπως το κτίριο της Τράπεζας της Ελλάδος κλπ...

Θα κάτσεις για καφέ στη Μινέρβα, στην παραλία, από τα παλαιότερα καφέ της πόλης, από 1935 περίπου..., φραπεδιά και σοκολατίνα ή σεράνο. Θυμάστε Παπασπύρου στην Αθήνα κάποτε; κάπως έτσι...
Αφού πιεις το καφέ σου και στανιάρεις, σηκώνεσαι και μπαίνεις προς το εμπορικό κέντρο της πόλης που περικλείεται από τις παράλληλες λεωφόρους Δημητριάδος, 28ης Οκτωβρίου και τις κάθετες οδούς Φιλελλήνων, Κάρταλη, Δεληγιώργη, Τρικούπη, Κασσαβέτη κλπ..., εδώ βλέπεις βιτρίνες.
Κάποια από τις κάθετες οδηγεί στον Μητροπολιτικό Ι.Ναό του Βόλου, τον Άγιο Νικόλαο, προστάτης της πόλης, επιβλητικός ναός εδώ θα προσκυνήσετε την Παναγία από τη Μονή Βατοπεδίου στο Άγιον Όρος.

Θα θαυμάσεις στα γρήγορα τις πλατείες, καθώς και το κτίριο που στεγάζεται το Δικαστικό Μέγαρον.

Δικαστικόν Μέγαρον
Βόλτα σε χωριά..., πλησίον του Βόλου και πηλιορείτικα...

Πορταριά, Μακρυνίτσα, Άνω Μερά, Μηλιές, Βυζίτσα, Άι Γιώργης Νηλείας, Πινακάτες.
Επειδή τα πρώτα, τα έχουμε φάει με το κουτάλι, είχα βάλει πλώρη για Πινακάτες, 25 χλμ από Βόλο ανατολικά.
Πάντως, ό,τι και αν κάνετε στο Πήλιο, οι διαδρομές μέσα στη φύση σε αποζημιώνουν...

Ξεκινήσαμε, βρήκαμε τη διασταύρωση, αλλά ο χρόνος πίεζε και για καλή μας τύχη, σταματήσαμε

στον Άι Γιώργη Νηλέως, ένα καταπράσινο χωριό με πλατάνια, καστανιές και πολλά τρεχούμενα νερά.

Πολύ όμορφα πέτρινα σπίτια, αλλά και πού δεν είναι όμορφα τα σπίτια στο Πήλιο.
Πήγαμε στην πηγή με τα τρεχούμενα νερά.

Θαυμάσαμε την εκκλησία του χωριού, περπατήσαμε στα καλντερίμια του
χωριού και στο τέλος ξαποστάσαμε για τσίπουρο και μπύραν το τσιπουράδικό του Στεφανή, μη Τουριστικόν...
Εδώ θα δοκιμάσετε τη ντόπια μπύρα "Πλάστιγγα".
Πριν τον Άι Γιώργη, συναντάτε τον Άγιο Βλάσιο, άλλο πανέμορφο χωριό.
Για Πινακάτες θα τα πούμε επόμενη φορά... χαχα!!!
Α, μην το ξεχάσω..., στον Άι Γιώργη θα βρείτε και το θέατρο Αλώνι, κάθε καλοκαίρι πολιτιστικές εκδηλώσεις με την επωνυμία Αλώνι.

Κοντινές Παραλίες στο Βόλο...

Μετά το Βόλο προς Αγριά, Λεχώνια, Καλά Νερά ή πριν το Βόλο στις Αλυκές.
Επειδή, τα πρώτα τα ξέραμε, είπαμε να επισκεφτούμε για να βουτήξουμε στις Αλυκές.

Όμορφο Παραθαλάσσιο προάστιο του Βόλου με σχετικά όμορφη οργανωμένη παραλία από τα

μαγαζιά, όπως συμβαίνει στην Καλαμάτα ή στους Νέους Πόρους Πιερίας.
Καλές εντυπώσεις από το μέρος, όχι και από τα νερά όμως.

Και μη ξεχάσετε να επισκεφτείτε τα γνωστά τσιπουράδικα του Βόλου στη Νέα Ιωνία και όχι αυτά της παραλίας, αν και ένα από τα πέντε είναι πολύ καλό από επίσκεψη πριν χρόνια.

Άντε να μας ζήσουν η Βάλια, ο Νικολάκης και η κούκλα τους.

Γενικά για το Βόλο και το Πήλιο, μπορείτε να διαβάσετε και εδώ...

http://www.gandmclub.com/

Πρωταθλητής Ευρώπης ο Μίλτος Τεντόγλου- Ο 20χρονος πήρε το χρυσό στο μήκος «πετώντας» στα 8.25μ

Πρωταθλητής Ευρώπης ο Μίλτος Τεντόγλου- 

Ο 20χρονος πήρε το χρυσό στο μήκος «πετώντας» στα 8.25μ

Ο Μίλτος Τεντόγλου ανέβασε την Ελλάδα στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, στο Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα στίβου, στο Βερολίνο.

Μόλις στα 20 χρόνια του, κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στο μήκος. Ο Τεντόγλου- το νεαρότερο μέλος της ελληνικής αποστολής στη διοργάνωση- προσγειώθηκε στα 8,25 μ. στην πέμπτη του προσπάθεια και πέρασε στην πρώτη θέση. Οι αντίπαλοί του δεν κατάφεραν να βρουν την «απάντηση» στο άλμα του Τεντόγλου, ο οποίος αναδείχθηκε πρωταθλητής Ευρώπης.

Ξεκίνησε σε 7.96μ. (+0.1), συνέχισε με 7.80μ. (+0,1) και με το 8.00μ (+0,1) ολοκλήρωσε τον πρώτο γύρο των αλμάτων. Έκανε ένα πολύ μεγάλο άλμα στην 4η προσπάθεια του που όμως ήταν άκυρο και το 5ο του άλμα ήταν το καλύτερο που έκανε φέτος.

Πήδηξε με -0,3 άνεμο, 8.25μ. και πήρε το χρυσό μετάλλιο! Το πρώτο για την Ελλάδα στο μήκος ενώ ο Τεντόγλου σε ηλικία 20 ετών και 143 ημερών έγινε ο νεότερος πρωταθλητής Ευρώπης της Ελλάδας στον στίβο!

Ο Φαμπιάν Χάινε με 8.13μ. ήταν δεύτερος και ο Σεργκέι Νικιφόροφ με την ίδια επίδοση τρίτος. 

πηγή
http://koukfamily.blogspot.com/

VIRAL VIDEO ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ ΤΗΝ ΑΥΘΟΡΜΗΤΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΕΡΓΑΤΩΝ

VIRAL VIDEO ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ ΤΗΝ ΑΥΘΟΡΜΗΤΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΕΡΓΑΤΩΝ

Posted on 9 Αὐγούστου 2018



Πηγή: attack.org

Ένας 30χρονος συγκολλητής από την Indianapolis, ο Antoine Dangerfield, δούλευε στην κατασκευή των κεντρικών γραφείων της UPS.
Την Τρίτη ένας μικρός αριθμός λατίνων εργατών (συγκολλητές, συντηρητές μηχανημάτων, εγκαταστάτες κ.α.), οι οποίοι δούλευαν σε άλλον εργολάβο, αλλά στο ίδιο έργο, διατάχθηκαν να πάνε σπίτια τους καθώς δεν πειθαρχούσαν στις υποδείξεις του λευκού αφεντικού, τον οποίο ο Dangerfield χαρακτήρισε ρατσιστή.
Σε απάντηση ολόκληρη η ομάδα των εργατών –πάνω από 100 σύμφωνα με την εκτίμηση του Dangerfield – αρνήθηκαν να συνεχίσουν να δουλεύουν. Προχώρησαν αυθόρμητα σε απεργία και ο Dangerfield κατάφερε να καταγράψει τη στιγμή της αποχώρησης από τις θέσεις τους.
Στο βίντεό του είναι ενθουσιασμένος, βλέποντας να κλείνει ένας τεράστιος εργασιακός χώρος. «Δεν αστειεύονται» λέει, καθώς οι λατίνοι εργάτες αποχωρούν. Αναφερόμενος στο αφεντικό, λέει: «νόμιζαν ότι θα παίξουν με αυτούς τους αμίγκος. Αλλά αυτοί είπαν ότι θα ξεσηκωθούν όλοι μαζί και όντως φεύγουν, δεν αστειεύονται!»
Αφού φύγουν όλοι, ο Dangerfield κάνει με την κάμερά του μια περιήγηση στο άδειο εργοτάξιο. Μην μπορώντας να πιστέψει στα μάτια του αναφωνεί: «εδώ πλέον δε γίνεται καθόλου τρόχισμα, οι κοπές έχουν σταματήσει και οι συγκολλήσεις, έχει αδιανόητη ησυχία! Οι μεξικανοί το έκλεισαν το γαμ*****!»
Το βίντεό του έγινε πολύ γρήγορα viral και η εργοδοσία προσπάθησε να τον δωροδοκήσει για να το κατεβάσει. Αυτός αρνήθηκε και απολύθηκε! Δεν το μετάνιωσε και τώρα δίνει τον δικό του αγώνα!

 
 
 

Διαβάστε τα 500 ονόματα της Παναγίας!

Διαβάστε τα 500 ονόματα της Παναγίας!

Ξεπερνούν τα πεντακόσια τα ονόματα που έχουν αποδώσει οι πιστοί στην Παναγία. Είναι η Γλυκοφιλούσα, η Ελεούσα, η Βρεφοκρατούσα, η Μεγαλομάτα, η Θρηνούσα, η Δεξιά ακόμα και του Χάρου, σε κάθε περίπτωση είναι η μεσίτρια και μητέρα όλων.
Ορισμένα από τα ονόματα της Παναγίας είναι βγαλμένα από ύμνους, κάποια από τον τόπο που βρίσκεται κάποιος Ναός ή Μοναστήρι κι άλλα εξαιτίας του τρόπου που η Θεοτόκος έχει αγιογραφηθεί.
«Η ονοματοδοσία γίνεται συνήθως ανάλογα με τον τόπο ή τον τρόπο που έχει γίνει η εικονογράφηση», λέει ο διδάκτωρ Θεολογίας Α. Καριώτογλου.
Μητέρα, προστάτιδα, τιμώμενη, ιερό πρόσωπο. Η Παναγία κατέχει πρωταρχική θέση στην τιμή και στον σεβασμό των χριστιανών σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Της έχουν αφιερώσει μεγαλοπρεπείς εκκλησίες και ταπεινά ξωκλήσια. Την αποκαλούν Θεοτόκο, αλλά της έχουν δώσει και πολυάριθμα προσωνύμια.
Σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, είτε νησιωτική είτε ηπειρωτική, απαντώνται εφευρετικά και παράξενα ονόματα της Παναγίας.
Ο διδάκτωρ Θεολογίας π. Αλέξανδρος Καριώτογλου, ο οποίος διδάσκει ως επίκουρος καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας, δίνει την επιστημονική διάσταση για την πληθώρα των ονομάτων.
«Υπάρχουν δύο βασικοί τρόποι με τους οποίους εκφράζονται τα ονόματα της Παναγίας. Ανάλογα με τον τόπο ή ανάλογα με τον τρόπο που έχει γίνει η εικονογράφηση». Οπως συμπληρώνει ο κ. Καριώτογλου, «μπορεί να υπάρχει και ένας τρίτος τρόπος ονοματοδοσίας, ανάλογα με τη σχέση του Χριστού με την Παναγία».
Ο π. Αλέξανδρος επισημαίνει συγκεκριμένα: «Εκτός από την Παναγία τηΓλυκοφιλούσα, που ο Χριστός αγγίζει το μάγουλο της μητέρας του, σε όλες τις άλλες παραστάσεις υπάρχει μια σχετική απόσταση, η οποία συμβολίζει την ισορροπημένη σχέση που πρέπει να έχει η μητέρα με το παιδί».
Μπορεί, βέβαια, η Θεομήτωρ να έχει εκατοντάδες χαρακτηρισμούς, όμως σε κάθε ναό, μέσα στο ιερό, υπάρχει πάντα η Παναγία η Πλατυτέρα των Ουρανών, όπου «απεικονίζεται με τα χέρια ανοιχτά και στη μέση της βρίσκεται η μορφή του Χριστού», σημειώνει ο π. Αλέξανδρος.
Από τις πιο γνωστές Παναγίες, που πήραν το όνομά τους ανάλογα με τη γεωγραφική θέση ή την τοποθεσία που βρίσκονται οι αντίστοιχες εκκλησίες, είναι οι εξής: η Παναγία η Κανάλα στην Κύθνο, η Παναγία Σουμελά, η Παναγία η Λιμνιά στη Λίμνη Ευβοίας, ηΠαναγία Κύκκου στην Κύπρο, η Παναγία η Ιεροσολυμίτισσα, η Παναγία η Αγιασώτισσαστην Αγιάσο και η Παναγία η Φοδελιώτισσα στο Φόδελε του Ηρακλείου Κρήτης.
Υπάρχουν, όμως, και άλλοι χαρακτηρισμοί που προσδιορίζουν το σημείο όπου βρίσκεται χτισμένος ο ναός, όπως: Παναγία Σπηλιανή, που βρίσκεται στο Πυθαγόρειο Σάμου αλλά και στη Νίσυρο, Παναγία Γκρεμιώτισσα που βρίσκεται στην Ιο, ΠαναγίαΣαραντασκαλιώτισσα στον Μαραθόκαμπο Σάμου, Παναγία Θαλασσινή στην Ανδρο, που είναι χτισμένη σε βράχο μέσα στη θάλασσα, Παναγία η Κρεμαστή στην Ηλεία όπου η Μονή κρέμεται από έναν βράχο.
Τα προσωνύμια της Παναγίας, όμως, της αποδίδονται και ανάλογα με τον τρόπο που είναι ζωγραφισμένη η εικόνα της.
Οπως υπενθυμίζει ο π. Αλέξανδρος, η Παναγία αποκαλείται και Γλυκοφιλούσα, Ελεούσα, Βρεφοκρατούσα, Μεγαλομάτα, Θρηνούσα, Δεξιά ακόμα και Τριχερούσα.
Η απεικόνιση της Παναγίας με τρία χέρια αποδίδεται στην εξής ιστορία: «Ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός κρατώντας το κομμένο δεξί του χέρι, το οποίο του κόπηκε από τους εικονομάχους, παρακάλεσε την Παναγία να μη μείνει ανάπηρος. Χάρη σε θαύμα της Παναγίας συγκολλήθηκε το άκρο και εκείνος της αφιέρωσε ασημένιο ανάθημα σε σχήμα χεριού. Η θέση του στη συγκεκριμένη εικόνα το κάνει να φαίνεται σαν ένα τρίτο χέρι της Παναγίας».
Ακόμη μία εκδοχή για την απόδοση ενός προσωνυμίου στη Θεοτόκο είναι ο συσχετισμός της με γεγονότα ή φυσικά φαινόμενα.
Μια πολύ γνωστή Παναγία είναι η Φιδούσα (ή κατ’ άλλους Φιδιώτισσα) στην Κεφαλονιά.
Επίσης, στη Σάμο υπάρχει το μοναστήρι της Παναγίας της Βροντιανής, που ονομάστηκε έτσι γιατί στο υψόμετρο που βρίσκεται φυσάει δυνατός άνεμος ο οποίος βροντάει.
Η Θαλασσομαχούσα
Ακόμη, στη Ζάκυνθο, στη Μονή Στροφάδων, βρίσκεται η εικόνα της Παναγίας τηςΘαλασσομαχούσας. Σύμφωνα με την παράδοση, η εικόνα, που κάποτε εκλάπη, πάλεψε με τα κύματα και έφτασε στο Μοναστήρι χωρίς να καταστραφεί στη θάλασσα.
Σε άλλες περιπτώσεις η Παναγία ονομάζεται ανάλογα με την ημερομηνία που γιορτάζει. Ετσι, στη Σαντορίνη απαντάται η Παναγία η Τριτιανή που γιορτάζει την τρίτη ημέρα του Πάσχα και στη Σίφνο η Παναγία η Δεκαπεντούσα, που γιορτάζει το Δεκαπενταύγουστο.
«Η ύπαρξη αυτής της πλούσιας ονοματολογίας δεν σημαίνει απλώς μια συναισθηματική σχέση του λαού με την Παναγία, αλλά κυρίως το γεγονός ότι μέσα από αυτόν τον πλούτο των ονομάτων επισημαινόταν η σημασία του προσώπου για τη Σωτηρία του κόσμου: η Μαρία έγινε το σκεύος εκλογής για να γίνει ο Θεός άνθρωπος και να διασωθεί το ανθρώπινο γένος και ο κόσμος από τη φθορά του θανάτου.
Αλλωστε, και η γιορτή της Κοίμησης αυτό ακριβώς συμβολίζει, την καταπάτηση του Θανάτου. Γι αυτό και τιμάται ως το Πάσχα του καλοκαιριού», καταλήγει ο κ. Καριώτογλου.
Πριν από μερικά χρόνια οι μαθητές του 3ου Γυμνάσιου Κερατσινίου, με επιβλέπουσα την καθηγήτρια τους κα Γαρεφαλάκη Μαρία προσπάθησαν να συγκεντρώσουν όσα το δυνατόν περισσότερα από τα ονόματα που έχει χαρίσει στην Παναγία η λαϊκή πίστη και παράδοση.
Το αποτέλεσμα είναι αν μη τι άλλο εντυπωσιακό.
1 Αγγελόκτιστος
2 Αγία Σκέπη
3 Αγιάσσου
4 Αγιοδεκτινή
5 Αγιοηλιώτισσα
6 Αγιολούσαινα
7 Αγίου όρους
8 Αγνή
9 Αγριδιώτισσα
10 Αγριλιώτισσα
11 Αειμακάριστος
12 Αειμεσιτεύουσα
13 Αθηνιώτισσα
14 Αιγύπτια
15 Αιματούσα
16 Αιμίαλου
17 Αιρκώτισσα
18 Ακαθή
19 Ακατάβλητος
20 Ακατάφλεκτη
21 Ακήραση
22 Ακρωτηριανή
23 Αλανιώτισσα
24 Αλεξανδριανή
25 Αλεξίου Κομνηνού
26 Αλεπινή
27 Αληθινή
28 Αλλοιώτισσα
29 Αλόχη
30 Αματίτση
31 Αμεμπτος
32 Αμετάθετος
33 Αμολιανή
34 Αμόλυντος
35 Αμπελακίων
36 Αμπελοκήπισσα
37 Αμωμη
38 Ανασσα
39 Αναφωνήτρια
40 Αντινίτισσα
41 Αντιφωνήτρια
42 Ανωμερίτισσα
43 Αξιον Εστί
44 Απείρανδρος
45 Απειρόγαμος
46 Απρόσιτος
47 Αρακιώτισσα
48 Αράπισσα
49 Αρβανίτισσα
50 Αρειας
51 Αρμενοκρατούσα
52 Αρσανά
53 Αρτάκης
54 Αρχαγγελιώτισσα
55 Αρχισπορίτισσα
56 Ασπραγγέλου
57 Ασπροβουνιώτισσα
58 Ασπροπαναγιά
59 Ασύγκριτη
60 Αυγουστιανή
61 Αφέντρικα
62 Αφθορος
63 Αφροδίτισσα
64 Αχειροποίητος
65 Αχραντος
66 Αψιδιώτισσα
67 Βαλουκλιώτισσα
68 Βανιώτισσα
69 Βαραγγιώτισσα
70 Βαρδιανιώτισσα
71 Βαρκού
72 Βασίλισσα
73 Βασιληγενέτειρα
74 Βατοπεδινή
75 Βατούσαινα
76 Βελανιδιά
77 Βελεστίνου
78 Βελλά
79 Βεργουπουλιανή
80 Βηματάρισσα
81 Βιγλιώτισσα
82 Βιδιανή
83 Βιργιωμένη
84 Βλασαρού
85 Βλαχέρνα
86 Βλέπουσα .
87 Βλυχιόρικα
88 Βοήθεια
89 Βορεινή
90 Βούλιστα
91 Βουναρκώτισσα
92 Βουνογιάτρισσα
93 Βουνού
94 Βουρνιώτισσα
95 Βράχου
96 Βρεσθενίτισσα
97 Βρεφοκομούσα
98 Βρεφοκρατούσα
99 Βρεφουργήσασα
100 Βρεχούσα
101 Βροντιανή
102 Βρόντου
103 Βροχής
104 Βρυσιανή
105 Γαλακτίνης
106 Γαλακτοτροφούσα
107 Γαλανή
108 Γαλανούσα
109 Γαλατιανή
110 Γαλατούσα
111 Γαλαχτοτροφία
112 Γαλαχτοφορούσα
113 Γαλουχιότισσα
114 Γενεσίου Θεοτόκου Σαβαθιανών
115 Γέννας
116 Γερόντισσα
117 Γεσθημανίτισσα
118 Γηνατού
119 Γηρομεριού
120 Γιαλούσα
121 Γιάτρισσα
122 Γκαβή
123 Γκιζιλκιζιώτισσα
124 Γκουβερνιώτισσα
125 Γλυκιώτισσα
126 Γλυκοκυματούσα
127 Γλυκοφιλούσα
128 Γλωσσά .
129 Γοιρδελάκη
130 Γοργόνα
131 Γοργοεπήκοος
132 Γουμένισσα
133 Γουμερά
134 Γουνιώτισσα
135 Γούντα
136 Γουρλομάτα
137 Γραφιώτισσα
138 Γρηγορίτσα
139 Γρηγορούσα
140 Γύψενη
141 Γωνιά
142 Δαδιού
143 Δαδιώτισσα
144 Δακρυρροούσα
145 Δαμάστα
146 Δέηση
147 Δεκαπεντούσα
148 Δένδρου
149 Δεξιοκρατούσα
150 Δεόμενη
151 Δερμάτα
152 Δέσποινα
153 Δημοκράνια
154 Διακονούσα
155 Διασώζουσα
156 Δικαιόκριτος
157 Δικαιότατη
158 Διότισσα
159 Δόβρα
160 Δομνιανίτισσας
161 Δοξάρισσα
162 Δουβέργαινα
163 Δακρύβρεχτος
164 Εγγυήτρια
165 Εκατονταπυλιανή
166 Εκκλησιάρχουσα
167 Εικονίστρια
168 Ελεημονήτρια
169 Ελαία
170 Ελαιοβρύτισσα
171 Ελειμονήτρια
172 Ελεοβρύτης
173 Ελέους
174 Ελεούσα
175 Ελευθερώτρια
176 Ελπιδοφόρα
177 Ελπϊς Πιστών
178 Ελωνα
179 Ενθρονη
180 Εξακουστή
181 Εξοχική
182 Επακούουσα
183 Επανωχωριανή
184 Επισκοπιανή
185 Επουράνιος
186 Επουράνιος Πύλη
187 Επταβηματούσα
188 Ερυπιανή
189 Εσφαγμένη
190 Ευαγγελίστρα
191 Ευρετή
192 Εύσπλαχνος
193 Ζαλακιώτισσα
194 Ζεραχιώτισσα
195 Ζεριχιώτισσα
196 Ζερμπτίτσης
197 Ζυλή
198 Ζωάρκεια
199 Ζωήρρυτος
200 Ζωηφόρος
201 Ζωοδότειρα
202 Ζωοδότρα
203 Ζωοδόχος
204 Ζωοπηγή
205 Ζωοπόρος
206 Ζωοτόκος
207 Ηγήτρια
208 Ηγουμένη
209 Ηδύπνους
210 Ηλιόκαλη
211 Ηλιοτόκος
212 θαλασσινή
213 Θαλασσίτρα
214 Θαλασσομάχισσα
215 θαλασσομαχούσα
216 Θαρεινή
217 Θεάλεχτη
218 Θεοδίδαχτη
219 Θεοδόξαστη
220 Θεόκλητη
221 Θεοκνήτωρ
222 Θεοκόσμητη
223 Θεόληπτος
224 Θεομάνα
225 Θεομητροπρεπεστέρα
226 Θεοσκέπαστη
227 Θεοτίμητη
228 Θεοτόκος
229 Θεουργία
230 Θεόφραστος
231 Θεόφρων
232 Θερμιανή
233 Θευαγέστατη
234 Θρηνούσα
235 Θρηνωδούσα
236 Θωμιανή
237 Ίαμα
238 Ίαση
239 Ιερόβλαστος
240 Ιερομύτης
241 Ιεροσολυμιτική
242 Ιεροσολυμίτισσα
243 Ιλαρώτατη
244 Ιμερόεσσα
245 Ισηγορία
246 Καγιά
247 Καθαριώτισσα
248 Καθαρών
249 Καθρέπτης
250 Κακαβιώτισσα
251 Καλαθή
252 Καλαμιώτισσα
253 Καλάμου
254 Καλιγού
255 Καλλίτοκος
256 Καλού Νερού
257 Καλυβιανή
258 Καμακάρι
259 Καματερός
260 Καμένη
261 Καμπιώτισσα
262 Κάμπου
263 Κανάλα
264 Κανδήξη
265 Κανταριώτισσα
266 Καπνικαραία
267 Καρδιοβαστάζουσα
268 Καρδιώτισσα
269 Καρποφορούσα
270 Καρύπη
271 Καστριανή
272 Κάστρου
273 Καστρουλέρου
274 Κατάκαρπος
275 Καταλωνική
276 Κατάπαυση
277 Καταπολιανή
278 Καταφυγή
279 Καψοδερματούσα
280 Κερά
281 Κέρνιτσα
282 Κεχαριτωμένη
283 Κεχρινιώτισσα
284 Κηπουραίων
285 Κισσιώτισσα
286 Κιτιού
287 Κλειδί του Παραδείσου
288 Κλεισούρας
289 Κλεφτοπαναγιά
290 Κοιμητηρίων
291 Κόκκινη
292 Κολοκυθιώτισσα
293 Κολυβιανή
294 Κορκοδειλιά
295 Κορυφή
296 Κορφιάτισσα
297 Κοσμοπόθητος
298 Κοσμοσωτείρα
299 Κοσυφοίνισσα
300 Κότσικα
301 Κουκουζέλισσα
302 Κουμπελίδικη
303 Κουνοπιώτισσα
304 Κουρίου
305 Κουροτρόφος
306 Κουτσουρώ
307 Κουφή
308 Κουφή Πέτρας
309 Κοφινή
310 Κρεμαστή
311 Κρομμυδιώτισσα
312 Κτιστή
313 Κτιτόρισσα
314 Κυκκώτισσα
315 Κυπαιότισσα
316 Κυρά Ξένη και κυρία των Αγγέλων
317 Κώμη
318 Λαγουδιανή
319 Λαμπρότατη
320 Λαμπροφορία
321 Λαοδηγήτρια
322 Λαού
323 Λαρνιώτισσα
324 Λαυριώτισσα
325 Λάχνη
326 Λεσινιώτισσα
327 Λεφένα
328 Λεχούσα
329 Λιβαδιώτισσα
330 Λιόσα
331 Λιόσα
332 Λογκοβάρδα
333 Λοιμιώτισσα
334 Λουβαρά
335 Λυκοδήμου
336 Λυκούρεσι
337 Μαγαζιώτισσα
338 Μαγδαληνή
339 Μαδύτου
340 Μακελάρια
341 Μαλεβή
342 Μανδαλάκη
343 Μανεδή
344 Μαντιλούσα
345 Μαραθούντα
346 Μαρία
347 Μαστών
348 Μαύρη
349 Μαυριώτισσα
350 Μαυρομμάτα
351 Μαχαιρωμένη
352 Με τους κρίνους
353 Μεγαλομάρτυρος
354 Μεγαλόχαρη
355 Μεσοσπορίτισσα
356 Μητέρα
357 Μητέρα Θεού επί τον θρόνο
358 Μικρά
359 Μογρονήσι
360 Μολυβδοσκέβαστη
361 Μοναρκά
362 Μυροβλύτισσα
363 Μυρτενή
364 Μυρτιδιώτισσα
365 Μυφελαιώτισσα
366 Νάπα
367 Νάσσα
368 Νέα
369 Νέγρων
370 Νεοφάνεισσα
371 Νεροφορούσα
372 Νικητάτου
373 Νικοποιός
374 Νταλλιανή
375 Νυμφοτόκος
376 Ξενοβλήτης
377 Ξένων
378 Ξεσκλαβώτρα
379 Ξεσπορίτισσα
380 Ξηροκαμπίτισσα
381 Ξηρορείτισσα
382 Ξυνήγορος
383 Οδηγήτρια
384 Οικειώτατη
385 Οικονόμισσα
386 Ολβιόδωρος
387 Ολυμπιώτισσα
388 Ομόθεος
389 Ομονοούσα
390 Ορθοκωστά
391 Οσιώτατη
392 Ουρανού και Γης
393 Παγγαιότισσα
394 Πάθους
395 Παιδεύσασα
396 Παλαιοκαστρίτισσα
397 Παλαιολογίνα
398 Παλατιανή
399 Παλίνου
400 Παμμακάριστος
401 Παναγιόχορτο
402 Πανάχραντος
403 Πανάχραντος
404 Παντάνασσα
405 Παντευλόγητη
406 Πάντιμος
407 Παντόχαρα
408 Πάντων χαρά
409 Παραμυθία
410 Παρηγορήτρα
411 Παρθένα
412 Παμμακάριστος
413 Παυσολύπη
414 Πειραιώτισσα
415 Πελαγονίτισσα
416 Πεπελινίτσης
417 Περίβλεπττος
418 Περλιγού
419 Πετραϊδα
420 Πλαγιά
421 Πλατανιώτισσα
422 Πλατυτέρα
423 Πολίτισσα
424 Πολυσπορίτισσα
425 Πονολύτρια
426 Πόνου
427 Πορταϊτισσα
428 Πορτιανή
429 Πουλάτη
430 Πρέσβειρα
431 Προαναγγελλομένη
432 Προπύλη
433 Προσηγορία
434 Προσίστισσα
435 Προστάτρια
436 Προσφυγιά
437 Προυσιώτισσα
438 Πυριότισσα
439 Πυροβολήθεισα
440 Ραγίου
441 Ραχοπήδη
442 Ρόδο το Αμάραντο
443 Ρόμβη
444 Ρουμελιώτισσα
445 Σαμακιώτισσα
446 Σεπτεμβριανή
447 Σημάου
448 Σκάλα του Ουρανού
449 Σκαλωτή
450 Σκιαδενή
451 Σκοπιότισσα
452 Σοίριζα
453 Σοτομβριανή
454 Σουμελά
455 Σπηλιώτισσα
456 Στεφάνα
457 Σώματα
458 Σωτήρα
459 Ταξιδιάρα
460 Ταταρνώτισσα
461 Τήνου
462 Tης Βάτου
463 Τίμια Σκέπη
464 Τιμιωτέρα
465 Τοπλoύ
466 Του Χάρου
467 Τουρλιανή
468 Τριχερούσα
469 Τροβάτου
470 Τρουλή
471 Τρυπητή
472 Τρυφερούσα
473 Τσαμπίκα
474 Τσυκκώτισσα
475 Υπέρμαχος
476 Υψηλή
477 Φανερουλιώτισσα
478 Φανερωμένη
479 Φαρμακολύτρα
480 Φιδιότισσα
481 Φιδοττοταμιανή
482 Φιδούσα
483 Φίδωσα
484 Φλεβαριανή
485 Φοβερά Προστασία
486 Χαιρετισμών
487 Χαλκοπρατειών
488 Χελιδονού
489 Χιλιονοματούσα
490 Χοζοβιώτισσα
491 Χρυσαφίτισσα
492 Χρυσοβαλάντη
493 Χρυσογαλούσα
494 Χρυσοδαφνιώτισσα
495 Χρυσοκαστριώτισσα
496 Χρυσοκελλαριά
497 Χρυσοπηγή
498 Χρυσοσκαλίτισσα
499 Χρυσοσπιλιώτισσα
500 Ψυχοσώστα
501 Ψυχοσώτρια
Πηγή: Εφημερίδα Έθνος (2014)

Τρίκαλα: Απίστευτη εικόνα – Ο Πηνειός… εξαφανίστηκε!

Τρίκαλα: Απίστευτη εικόνα – 

Ο Πηνειός… εξαφανίστηκε!

Μπορεί ο Πηνειός να είναι ένα από τα μεγαλύτερα ποτάμια της χώρας, όμως και αυτό το καλοκαίρι… εξαφανίστηκε. Για χιλιόμετρα στα Τρίκαλα το ποτάμι θυμίζει… έρημο.
Η ροή του ποταμού διακόπτεται λίγο μετά την Καλαμπάκα προκειμένου να καλυφτούν οι ανάγκες άρδευσης των χιλιάδων στρεμμάτων του Θεσσαλικού κάμπου.
Έτσι καταγράφονται εικόνες σαν αυτές στο ύψος του Διαλεχτού όπου τους χειμερινούς μήνες τα νερά είναι ιδιαίτερα ορμητικά δημιουργώντας και φυσικούς καταρράκτες.
Το ποτάμι ξαναβρίσκει τα… νερά του λίγα χιλιόμετρα πιο κάτω όπου στην κοίτη του χύνονται παραπόταμοι.
Πηγή: trikalavoice
https://www.pentapostagma.gr/

Γιατί λέμε «εφημερίδα» και όχι «επημερίδα»;

Γιατί λέμε «εφημερίδα» και όχι «επημερίδα»;





Posted by sarant στο 9 Αύγουστος, 2018

Το ερώτημα τέθηκε πριν από μερικές μέρες στη γλωσσική ομάδα Υπογλώσσια του Φέισμπουκ. Εφόσον, λέει, έχουν καταργηθεί τα πνεύματα, ποια απάντηση πρέπει να δοθεί σε έναν μαθητή που θα ρωτήσει «Γιατί λέμε «εφημερίδα» και όχι «επημερίδα»;»
Το ίδιο ερώτημα έχει κατά καιρούς τεθεί και από άλλους -ένας γνωστός συγγραφέας, πριν από καμιά δεκαπενταριά χρόνια, είχε διερωτηθεί:
«Πώς θα διδάξω στο παιδί μου να λέει «καθόλου» αντί «κατόλου», αν δεν μπορώ να του εξηγήσω την τροπή του τ σε θ λόγω της δασείας;». Το ίδιο επιχείρημα έχουν φέρει και άλλοι, που αναρωτήθηκαν αν τώρα θα πρέπει να λέμε κάτοδος και μέτοδος, αφού η οδός έπαψε να δασύνεται.
Το επιχείρημα του γνωστού λογοτέχνη είναι έωλο. Το παιδί μαθαίνει τη λέξη «καθόλου» πολύ πριν μάθει να γράφει και να διαβάζει και βέβαια δεν την ετυμολογεί, διότι, εδώ που τα λέμε, δεν υπάρχει και πολύ μεγάλη σχέση ανάμεσα στο «όλος» και στο «καθόλου» που δηλώνει την απόλυτη άρνηση ή την απόλυτη έλλειψη, που αυτή είναι η πρώτη έννοια που θα μάθει το μικρό παιδί, πχ. δεν περίσσεψε καθόλου τυρί, δεν περάσαμε καθόλου καλά. (Μάλιστα, επειδή η λέξη άλλαξε σημασία, κι εμάς μάς δυσκολεύει όταν βρούμε σε καθαρευουσιάνικα κείμενα να διατηρείται η αρχική σημασία της, που είναι «εν γένει, συνολικά», και είναι αντίθετη από την τρέχουσα, π.χ. «διεφώνησε με τον καθόλου χειρισμό του θέματος από την κυβέρνηση»).
Αλλά παρασύρθηκα με το καθόλου. Το θέμα είναι ότι το παιδί θα μάθει τη λέξη ως ενιαία και καθόλου δεν θα δυσκολευτεί να τη χρησιμοποιήσει, όπως και τη λέξη «εφημερίδα», τουλάχιστον όσο συνεχίσουν να εκδίδονται και να κυκλοφορούν. Όταν το παιδί μαθαίνει την εφημερίδα, δεν του είναι σαφές ότι η λέξη ετυμολογείται από την ημέρα. Όταν του γίνει σαφές, και θέσει την ερώτηση γιατί λέμε «εφημερίδα» και όχι «επημερίδα», η απάντηση είναι σαφής:
Λέμε εφημερίδα επειδή παλιότερα η λέξη «ημέρα» έπαιρνε δασεία και προφερόταν διαφορετικά. Η λέξη-κλειδί εδώ είναι «παλιότερα».
Κατά πάσα πιθανότητα, η συζήτηση αυτή θα γίνει όταν ο μαθητής έχει μάθει για τα πνεύματα, που τα μαθαίνει στην πρώτη Γυμνασίου και θα συνεχίσει να τα μαθαίνει στην ίδια τάξη ακόμη κι αν (μακάρι!) καταργηθεί η διδασκαλία των αρχαίων από το πρωτότυπο.
Αλλά ακόμα κι αν ο μαθητής είχε διδαχτεί τα πνεύματα εξ απαλών ονύχων, από την πρώτη δημοτικού δηλαδή, και πάλι θα μάθαινε την εφημερίδα ως ενιαία λέξη χωρίς να τη συνδέει με την ημέρα, και το φαινόμενο της δάσυνσης των συνθέτων θα το μάθαινε πολύ αργότερα, στο γυμνάσιο, διότι τότε είναι παιδαγωγικά αποδοτικό να διδαχτούν σύνθετες έννοιες της ετυμολογίας.
Αυτό δεν το λέω απλώς υποθετικά, αλλά ομιλώ εκ πείρας. Διδάχτηκα πολυτονικό σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και μπορώ να βεβαιώσω ότι η μαθησιακή σειρά ήταν και τότε η ίδια.
Το σημαντικότερο: εγώ, που διετέλεσα μαθητής επί πολυτονικού, θυμάμαι πως τα πράγματα γινονταν αντίστροφα: δηλαδή, δεν λέγαμε «η ορμή παιρνει δασεία, άρα θα πω εφορμηση και όχι επόρμηση» όπως νομίζουν οι πολυτονιστές.
Λέγαμε: «Τι στο καλό παίρνει η ορμή; Κατ… Υπ.. Επ… Εφόρμηση, άρα παίρνει δασεία»
Βέβαια, η μέθοδος αυτή δεν ήταν άσφαλτη. Λαθεύει στην αφή που παιρνει δασεία αλλά κάνει επαφή, ή στο αύριο, που παίρνει ψιλή αλλά έρχεται μεθαύριο. Ωστόσο, ήταν μια μέθοδος πρακτική, μια και ο κατάλογος των δασυνόμενων λέξεων (αβρός, άγιος, αγνός….) που έπρεπε να τον μάθουμε παπαγαλία, δεν είχε όλες τις λέξεις που έπαιρναν δασεία -και έτσι κι αλλιώς ελάχιστοι τον θυμούνταν πέρα από το άλφα.
Ευτυχώς όμως ο άγιος Κριαράς και η μεταρρύθμιση του 1982 απάλλαξαν τις νεότερες γενιές από την παπαγαλία κι έτσι δεν είμαστε πια αναγκασμένοι να εξασκούμαστε στη σχεδίαση της ψιλοδασείας, που ήταν ένα επαμφοτερίζον σημαδάκι, λίγο από ψιλή και λίγο από δασεία, που το βάζαμε όποτε δεν ξέραμε ποιο πνεύμα μπαίνει, μήπως και ξεγελαστεί ο δάσκαλος.
Φυσικά, τώρα που καταργήθηκαν τα πνεύματα, αυτό δεν σημαίνει ότι θα αλλάξουν οι ήδη σχηματισμένες σύνθετες λέξεις. Δεν θα πούμε μέτοδος και κάτοδος, ούτε απαίμαξη ή επόρμηση. Όσες λέξεις έχουν σχηματιστεί θα μείνουν έτσι όπως έχουν, με πιθανή εξαίρεση την ανάπτυξη διτυπιών, όπως πλάι στον επίσημο τύπο «πενθήμερος» αναπτύχθηκε ο λαϊκός τύπος «πενταήμερη» (που ακούγεται κυρίως ή σχεδόν αποκλειστικά για την εκδρομή των μαθητών, ενώ το πενθήμερο των υπαλλήλων έχει μείνει ακλόνητο -ετυμολογικώς εννοώ, διότι στην πράξη κλονίζεται κι αυτή η κατάκτηση από τη νεοφιλελεύθερη λαίλαπα).
Οι νεότεροι όμως σχηματισμοί σύνθετων λέξεων ή φράσεων, που δεν ακολουθούν κάποιο ήδη εδραιωμένο μοτίβο, είναι πολύ πιθανό να μην τηρούν τη δάσυνση.
Για παράδειγμα, λέμε «πρώτα απ’ όλα» ενώ οι παλιοί έλεγαν «εφ’ όλης της ύλης»
Λέμε «πεντέξι» ενώ οι παλιοί είχαν την πενθέκτη σύνοδο.
Λέμε αντηλιά, αντηλιακό ενώ ο ήλιος έπαιρνε δασεία.
Λέμε αντιύλη, ενώ όλες οι λέξεις από ύψιλον δασύνονταν.
Λέμε αντιαρματικά, ενώ τα άρματα μάχης έπαιρναν δασεία (κάθαρμα).
Υπάρχουν και παλιότερες σύνθετες λέξεις όπου η δάσυνση δεν έχει τηρηθεί, κι αν για την υπογλυκαιμία ρίξουμε το φταίξιμο στους ξένους, που έπλασαν το hypoglycémie, η μαργαριταλιεία και η αυτοκινητάμαξα σχηματίστηκαν απο Έλληνες λόγιους -που όμως είχαν αρκετό αισθητήριο ώστε να αποφύγουν την αυτοκινηθάμαξα!
Ακόμη και φανατικοί οπαδοί του πολυτονικού, όπως ο μακαρίτης αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, που αναγνωρίζουν στα λόγια την αξία της δασείας, στην πράξη την απαρνήθηκαν. Όπως είχα γράψει σε ένα άρθρο πριν ανοίξω το ιστολόγιο, ο Χριστόδουλος ισχυριζόταν ότι Η ετυμολογία των λέξεων αποτελεί άλυτο για τους μονοτονικά σπουδαγμένους. Μιλούν για αφαίρεσι, για αφαίμαξι για αυθαιρεσία, για αφύπνησι, για εφάπαξ, για εφαρμογή, για καθήλωσι, για κάθοδο, για μεθόδευσιγια καθυστέρησι, για μεθόριο, για αφελληνισμό για πενθήμερο, για ανθυπολοχαγό, για πρωθυπουργό, για υφιστάμενο, για υφήλιο, για ένα πλήθος σύνθετα και στέκουν κεχηνότες μπροστά στα Θ και στα φ, που δεν βγαίνουν -κατά το δη λεγόμενον– από όσα γνωρίζουν.
Στην πράξη όμως, ο ίδιος, όταν του δόθηκε η ευκαιρία να δείξει ότι η ανάμνηση της δασείας είναι ζωντανή στη γλωσσική συνείδηση, αν όχι όλων των Ελλήνων, τουλάχιστον στη δική του, την απαρνήθηκε «την έρημη τη δασεία μας». Εννοώ ότι ο Χριστόδουλος αγαπούσε να καταγγέλλει στα κηρύγματά του την επικρατούσα «αποϊεροποίηση» π.χ. «Από την αποϊεροποίηση του γάμου σοβαρότατες είναι οι επιπτώσεις στα παιδιά», ενώ αν ήταν πιστός της δασείας θα έπρεπε να μιλήσει για «αφιεροποίηση». Αλλά και η Εκκλησία της Ελλάδος έχει ιδρύσει διάφορες υπηρεσίες για την καταπολέμηση των αιρέσεων (!) που τις ονομάζει «αντιαιρετικές’ και όχι «ανθαιρετικές» όπως θα έπρεπε, αν ήταν ζωντανή η δασεία.
Αυτοί οι σχηματισμοί λέξεων ευνοούνται από την επίδραση δύο παραγόντων. Αφενός, η ανάμνηση της δασείας έχει σβήσει και αφετέρου υπάρχει η τάση πολλών ομιλητών τα τελευταία χρόνια να προτιμούν ολόκληρες και αμετάβλητες τις λέξεις σε σύνθεση.
Και κλείνω με την εικόνα που βλέπετε αριστερά, που την έφτιαξε ένας οπαδός του πολυτονικού για να δείξει πώς εκδικείται η δασεία όσους την καταργούν. Παρουσιάζει πέντε ζευγάρια λέξεων που αλλάζουν σημασία ανάλογα με το αν γραφτούν με δασεία ή με ψιλή.
Θα προσέξατε βέβαια ότι, όπως οι τέσσερις ευαγγελιστές ήταν τρεις, οι εξής δύο, ο Λουκάς, έτσι και τα πέντε ζευγάρια του πολυτονιάτη είναι ένα, το όρος/όρος, διότι σε όλα τα άλλα ζευγάρια η μία ή και οι δύο οι λέξεις δεν χρησιμοποιούνται στη σημερινή γλώσσα και επομένως ούτε θεωρητικά δεν υπάρχει ενδεχόμενο σύγχυσης.
(Μάλιστα, λέξη άγος με δασεία δεν υπάρχει στα αρχαία ελληνικά, τουλάχιστον στο Λίντελ Σκοτ. Ο άγιος, που έπαιρνε δασεία, παράγεται από θέμα αγ-, όχι από το ανύπαρκτο δασυνόμενο άγος).
Αλλά δεν έχει νόημα να το ψιλοκοσκινίζουμε. Αν ο πολυτονιάτης που έφτιαξε αυτό το πινακάκι, έσπασε το κεφάλι του και δεν κατάφερε να βρει περισσότερα από πέντε παραδείγματα, κι αυτά τραβηγμένα από τα μαλλιά, αυτό είναι τρανή απόδειξη πως καλώς καταργήθηκε το πολυτονικό.
Όσο για τη διάκριση του δασυνόμενου «είργω» από το ψιλούμενο, νομίζω ότι ισχύει στον Όμηρο αλλά οι αττικοί συγγραφείς ήδη έχουν πάντοτε δασεία. Φανταστείτε πάντως τον οδηγό στο λεωφορείο να λέει «Μην είργετε» και να του απαντούν οι επιβάτες «Το λέτε με ψιλή ή με δασεία;» ώστε να καταλάβουν σε ποιους απευθύνεται!
https://sarantakos.wordpress.com/

Υπουργική Απόφαση για αδήλωτη εργασία

Υπουργική Απόφαση για αδήλωτη εργασία



ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ EΡΓΑΣΙΑΣ  
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
                                                                                             


Δελτίο Τύπου
                                                                                    Αθήνα, 09-08-2018

Η Υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Έφη Αχτσιόγλου, υπέγραψε την απόφαση για την ενεργοποίηση των διατάξεων του Ν.4554/2018, που ψηφίστηκε τον Ιούλιο του 2018 με ευρεία πλειοψηφία από τη Βουλή.
Η υπουργική απόφαση περιλαμβάνει τους όρους εφαρμογής των άρθρων 5 έως 8 του Ν.4554/2018, για την αλλαγή της αρχιτεκτονικής του προστίμου για την αδήλωτη εργασία.
Συγκεκριμένα καθορίζονται οι διαδικασίες για την εφαρμογή:
•    του προστίμου των 10.500 ευρώ για κάθε αδήλωτο εργαζόμενο
•    της υποχρεωτικής αναδρομικής τρίμηνης ασφάλισης του αδήλωτου εργαζόμενου
•    της έκπτωσης του προστίμου, εφόσον ο εργοδότης προσλάβει τον αδήλωτο εργαζόμενο με σύμβαση πλήρους εργασίας:

- Για σύμβαση 3 μηνών το πρόστιμο μειώνεται στις 7.000 ευρώ
- Για σύμβαση 6 μηνών το πρόστιμο μειώνεται στις 5.000 ευρώ
- Για σύμβαση 1 έτους το πρόστιμο μειώνεται στις 3.000 ευρώ
•    των διαδικασιών αναίρεσης της έκπτωσης σε περίπτωση που ο εργοδότης δεν διατηρήσει τον ίδιο αριθμό προσωπικού ή μεταβάλλει τους όρους εργασίας του υπάρχοντος προσωπικού.
Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι ο Ν.4554/2018 προβλέπει πως σε περίπτωση υποτροπής του εργοδότη, η οποία διαπιστώνεται εντός τριών (3) ετών από τον πρώτο έλεγχο, το πρόστιμο των 10.500 ευρώ ανά εργαζόμενο, επιβάλλεται προσαυξημένο κατά 100% για την πρώτη μετά την αρχική παράβαση και κατά 200% για κάθε μεταγενέστερη παράβαση.
Με την απόφαση αυτή τίθεται σε πλήρη εφαρμογή η νέα αρχιτεκτονική του προστίμου που αναβαθμίζει συνολικά την αποτελεσματικότητα του συστήματος κυρώσεων για την αδήλωτη εργασία και, παράλληλα, αποδίδει δικαιοσύνη στον αδήλωτο εργαζόμενο.


Πηγή: Taxheaven © Δείτε περισσότερα https://www.taxheaven.gr/news/st/41723.html

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς!

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς! (screenshot/X) Μια απόλυτα... γυμναστηρ...