Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 13 Ιουνίου 2018

Ο Στρατηγός Φ. Φράγκος καλεί τους πολίτες σε αντίσταση για το Σκοπιανό - Παραίτηση βουλευτών Β.Ελλάδος & ανατροπή της κυβέρνησης!

Αποτέλεσμα εικόνας για Φραγκούλης Φράγκος

Ο Στρατηγός Φ. Φράγκος καλεί τους πολίτες σε αντίσταση για το Σκοπιανό -

Παραίτηση βουλευτών Β.Ελλάδος & ανατροπή της κυβέρνησης!

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΦΡΑΓΚΟΥΛΗΣ

Γεννήθηκε στην Κομοτηνή και σπούδασε νομική[3] στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο ευρωπαϊκό δίκαιο και τις διεθνείς και ευρωπαϊκές σπουδές στο Πάντειο Πανεπιστήμιο ενώ είναι και διδάκτωρ γεωπολιτικής του Ιονίου Πανεπιστημίου.[3] Το διδακτορικό του, που συνέγραψε υπό την εποπτεία του καθηγητή Ιωάννη Μάζη, εκδόθηκε το 2012 ως βιβλίο με τον τίτλο Ποια Τουρκία; Ποιοι Τούρκοι;. Εκεί ο Φράγκος ισχυρίζεται ότι οι Τούρκοι είναι Έλληνες οι οποίοι εξισλαμίστηκαν τη τελευταία χιλιετία, διατυπώνει την προσδοκία "να αναδειχτούν τα εκατομμύρια των κρυπτοχριστιανών και, γιατί όχι, των Ελλήνων που επιμελώς κρύπτονται για να επιβιώσουν" στην Τουρκία και της αναβίωσης της ελληνικής Μεγάλης Ιδέας, καθώς όπως εξηγεί η Μικρά Ασία είναι "ζωτικός χώρος της πατρίδας μας" και "είμαστε ένας λαός που δεν μας αξίζει να είμαστε μικροί και ασήμαντοι". Εξηγεί πάντως ότι "τη ρωμιοσύνη δεν πρέπει να τη κλαίμε" και "ως χρέος ιερό στις χιλιάδες των νεκρών εθνομαρτύρων, να θηρεύουμε τις προκλήσεις που ανοίγονται διάπλατα εμπρός μας"[4][5] Εισήλθε[3] πρώτος το 1970 στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων, από την οποία αποφοίτησε το 1974 και πάλι πρώτος. Είναι επίσης απόφοιτος της Ανωτάτης Σχολής Πολέμου. Υπηρέτησε[3] ως διοικητής μονάδας των Ειδικών Δυνάμεων, ως στρατιωτικός ακόλουθος στην Άγκυρα (1991 - 1994), ως ακόλουθος Άμυνας στην Άγκυρα (1998 - 2001) ενώ το 2002 ορίστηκε διοικητής της 32ής ταξιαρχίας Πεζοναυτών. Το 2004 προήχθη σε υποστράτηγο και το 2007 σε αντιστράτηγο αναλαμβάνοντας[3] την διοίκηση του Β΄ Σώματος Στρατού. Το 2009 διορίστηκε γενικός επιθεωρητής στρατού και στις 6 Αυγούστου του ίδιου έτος ανέλαβε αρχηγός[3] του Γενικού Επιτελείου Στρατού, θέση στην οποία παρέμεινε μέχρι την 1η Νοεμβρίου 2011 οπότε και αποστρατεύθηκε με απόφαση του ΚΥΣΕΑ την οποία όμως είχε προκαταλάβει ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Μπεγλίτης και την ανακοίνωσε στους τρεις αρχηγούς ΓΕΣ Φραγκούλη Φράγκο, ΓΕΝ Δημήτρη Ελευσινιώτη και ΓΕΑ Βασίλη Κλόκοζα στο γραφείο του, λίγο πριν τη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ.[6][7]
Στις 17 Μαΐου 2012, κατά τον διορισμό της Υπηρεσιακής Κυβέρνησης Παναγιώτη Πικραμμένου από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια, ανέλαβε το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας μέχρι τη διενέργεια εκλογών στις 17 Ιουνίου 2012.[8]
Είναι παντρεμένος και έχει δύο παιδιά. Μιλάει[3] αγγλικάρώσικα και τούρκικα. Έχει δυο παιδιά, την Ευτυχία Φράγκου η οποία είναι δημοσιογράφος και τον Στέλιο Φράγκο.[9]

Θέσεις[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Ο Φράγκος τον Δεκέμβριο 2011 κατέθεσε στη Δίκη των 39 ανδρών Μονάδας Υποβρυχίων Καταστροφών του Λιμενικού Σώματος στο δικαστήριο όπου δικάστηκαν για τα ακραία[10]ρατσιστικά συνθήματα εναντίον των μεταναστών που εκφώνησαν στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου 2010 στην Αθήνα.[11][12] Αυτή τη στάση στη δίκη κατέκρινε το κόμμα των οι Οικολόγων Πράσινων μόλις ανέλαβε το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας τον Μάιο 2012.[13][14] Στη Δίκη ο Στρατηγός Φραγκούλης Φράγκος εκλήθη διότι την περίοδο της παρέλασης ήταν Αρχηγός ΓΕΣ και υπεύθυνος για αυτή και δήλωσε στην κατάθεση του ότι δεν είχε δώσει ο ίδιος καμία διαταγή η οδηγία για τέτοιου είδους συνθήματα ενώ δεν αντιλήφθηκε ότι προέρχονταν από τη ΜΥΚ του Λιμενικού αφού όπως όλα έδειχναν τα συνθήματα ακούστηκαν από τους πολίτες που παρακολουθούσαν την παρέλαση.
Ήταν τιμώμενος και ο κεντρικός ομιλητής στο συλλαλητήριο κατά της χρήσης του όρου «Μακεδονία» στην ονομασία της ΠΓΔΜ το οποίο έγινε στις 21 Ιανουαρίου 2018 στη Θεσσαλονίκη και στο οποίο παρεβρέθηκαν 90.000 άτομα σύμφωνα με τον επίσημο απολογισμό της ΕΛ.ΑΣ.[15], αν και οι διοργανωτές εκτιμούν ότι έφτασαν από 400.000 μέχρι και 800.000[16][17] Από την ομιλία χαρακτηριστική ήταν η δήλωσή του «Θα μας βρουν μπροστά τους. Δεν είμαστε έρμαια, θα προστατέψουμε τη Μακεδονία μας» και επίσης τόνισε ότι πρέπει να γίνει δημοψήφισμα πριν την οποιαδήποτε υπογραφή συμφωνίας. Κατά την ομιλία του έκανε λόγο για «γυφτοσκοπιανούς» και για «Ντίσνεϋλαντ των Σκοπίων»[18]

Αναδιάθρωση Ενόπλων Δυνάμεων[Επεξεργασία | επεξεργασία κώδικα]

Την περίοδο που ήταν Αρχηγός ΓΕΣ, ήρθε σε έντονη αντιπαράθεση με τον υπουργό Πάνο Μπεγλίτη. Αιτία ήταν το σχέδιο που υπέβαλε ο υποστράτηγος Νίκος Τόσκας (Ειδικός Σύμβουλος του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας) το Νοέμβριο του 2009 για την αναδιάρθρωση της Δομής Δυνάμεων (o Τόσκας είχε καταθέσει ολοκληρωμένο σχέδιο) και μείωση των περιττών μονάδων (καταργούνταν η Στρατιά στη Λάρισα, οι περισσότερες μονάδες στη Μακεδονία και διατηρούνταν σχεδόν όλες οι μονάδες και τα κέντρα εκπαίδευσης σε Νότια Ελλάδα), ώστε να μειωθεί το κόστος λειτουργίας και να αυξηθεί η αμυντική ικανότητα «ανατολικά».[19] Ο Φράγκος ήταν εξ αρχής αρνητικός σε αυτό το σχέδιο. Ο Τόσκας κατηγόρησε τον Ευάγγελο Βενιζέλο, το Φράγκο και το ναύαρχο Ελευσινιώτη, ότι αντιδρούσαν λόγω προσωπικών συμφερόντων σε Θεσσαλονίκη και Βόρεια Ελλάδα (η μείωση μονάδων αφορούσε κυρίως αυτές τις περιοχές και τη Λάρισα).[19] Ο Τόσκας είχε ανοικτή κόντρα με το Φράγκο ήδη από την εποχή που φοιτούσαν στη Σχολή Ευελπίδων.[20]
Τα βιογραφικά στοιχεία είναι από τη Wikipedia
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%8D%CE%BB%CE%B7:%CE%9A%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%B1
Παραίτηση βουλευτών Β.Ελλάδος & ανατροπή της κυβέρνησης!











Μήνυμα προς όλες τις κατευθύνσεις απεύθυνε ο στρατηγός ε.α. Φραγκούλης Φράγκος λίγο μετά την ανακοίνωση και του δεύτερου τηλεφωνήματος του πρωθυπουργού των Σκοπίων Ζόραν Ζάεφ στον Έλληνα πρωθυπουργό Α.Τσίπρα, αλλά και στις ραγδαίες εξελίξεις που σημειώνονται αυτή την ώρα.


Ο στρατηγός Φ.Φράγκος κάλεσε τον ελληνικό λαό σε αντίσταση για ανατροπή της κυβέρνησης, μετά τις τελευταίες εξελίξεις.

Παράλληλα ζητά από τους βουλευτές της ΝΔ να υποβάλλουν τις παραιτήσεις τους  και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Π.Καμμένος να αποχωρήσει από την συγκυβέρνηση, ως μόνοι τρόποι για να σωθεί η εκχώρηση της Μακεδονίας στους Σκοπιανούς.

Ακόμη ο Φ.Φράγκος είπε: «Εγκαλείτε τους προδότες» ζητώντας να παραιτηθούν πρώτα οι βουλευτές της Μακεδονίας προκαλώντας έτσι εκλογές.
pronews.gr/ 

http://www.enoplos.gr/

Οι Δραγόνοι, ο κόμης Dracula και η νεοοθωμανική απειλή

Οι Δραγόνοι, ο κόμης Dracula και η νεοοθωμανική απειλή

Γράφει ο Ιωάννης Αναστασάκης
«Η ιστορία επαναλαμβάνεται την πρώτη φορά σαν τραγωδία και τη δεύτερη σαν φάρσα» είπε ο Γερμανός φιλόσοφος Καρλ Μαρξ (1818-83). Μόνο που ο υβριδικός πόλεμος δεν είναι φάρσα στις μέρες μας. Η Ευρώπη στις μέρες μας, αντιμετωπίζει με συγκρατημένη ανησυχία το νεοοθωμανισμό που απλώνει τα δίκτυα του στα ευρωπαϊκά κράτη. Τα εκατομμύρια των τουρκικής προέλευσης ή συνείδησης Ευρωπαίων πολιτών είναι ένας αυχένας διείσδυσης.
Δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής η οδηγία του Ερντογάν προς τους υποψήφιους ψηφοφόρους του κατά την προεκλογική συγκέντρωση που διοργάνωσε στη Βοσνία. Με λίγα λόγια τους είπε: «να κάνετε πολλά παιδιά και να ασχοληθείτε με τα κοινά, τη δημόσια ζωή στις χώρες που κατοικείτε και εργάζεστε». Δηλαδή διείσδυση στην κοινωνία και το πολιτικό γίγνεσθαι της Ευρώπης.

Βοηθητικό υπόστρωμα του νεοοθωμανισμού στην Ευρώπη εμφανίζεται με το προσωπείο των εξαθλιωμένων μουσουλμάνων μεταναστών και προσφύγων που η νεοοθωμανική Τουρκία υποστηρίζει την εξάπλωσή τους, θεωρώντας ότι θα τους θέσει υπό την πολιτική της κηδεμονία. Κάποιοι λαοί στην Ευρώπη αντιδρούν σπασμωδικά και μεμονωμένα στον κίνδυνο, αυξάνοντας τα ποσοστά των εθνικιστικών κομμάτων στις χώρες τους. Η επίκληση των ανθρωπιστικών αισθημάτων των Ευρωπαίων είναι μόνο το μέσον υποστήριξης της ήπιας διείσδυσης, σε εφαρμογή αυτής της μορφής του υβριδικού πολέμου που είναι σε εξέλιξη.

Η στρατηγική ερμηνεία αυτής της οδηγίας του Ερντογάν είναι μονόδρομος και θα πρέπει να λαμβάνεται ως σοβαρή προειδοποίηση από τους Ευρωπαίους. Προς το παρόν, χώρες της Ευρώπης δυστυχώς επιτρέπουν τα οικονομικά ή άλλα συμφέροντα να προηγούνται των θεμάτων ασφάλειας. Ο υβριδικός πόλεμος που εξελίσσεται σήμερα στην Ευρώπη είναι πολιτισμικός, θρησκευτικού χαρακτήρα (clash of civilizations). Η εθνική πολιτική αντίδραση με την λήψη μέτρων από χώρες όπως για παράδειγμα η Αυστρία και η Ουγγαρία, είναι επηρεασμένη από την αρνητική ιστορική μνήμη του παρελθόντος που φαίνεται να απειλεί και πάλι την Ευρώπη στις μέρες μας.

Οι Οθωμανοί στο παρελθόν

Η Ευρώπη, όπως γνωρίζουμε από την ιστορία, κινδύνευσε από τους Οθωμανούς στο παρελθόν. Συγκεκριμένα τον 15ο αιώνα, μετά την κατάληψη της Βασιλεύουσας στην Ανατολή, δηλαδή της Κωνσταντινούπολης το 1453, οι Οθωμανοί εξαπλώθηκαν το 1459 στην Σερβία, το 1461 στην Αθήνα, το 1463 στη Βοσνία, το 1468 στην Αλβανία. Ειδικά για την κατάκτηση και την επιβολή οθωμανικού ζυγού στην Αλβανία, πρέπει να επισημανθούν οι αγώνες του Αλβανού ήρωα Σκαντέρμπεην (Skanderbegin).

Τιμητικά σε αναγνώριση των αγώνων του κατά των Οθωμανών έχει δοθεί το όνομά του σε κεντρική πλατεία των Τιράνων και ομοίωμα του σπαθιού του που έσφαζε Οθωμανούς, πωλείται ως τουριστικό ενθύμιο επίσκεψης στα Τίρανα. Το σημερινό πλάγιασμα ορισμένων Αλβανών με τους νεοοθωμανούς της Τουρκίας, άσχετα με τους συγκυριακούς λόγους που συμβαίνει αυτό, εκτιμάται ότι είναι στίγμα στη μνήμη του Αλβανού ήρωα.
Αυτό βέβαια είναι θέμα για άλλη ανάλυση.

Οι Οθωμανοί, αφού αφιέρωσαν μία σχεδόν δεκαετία για την θεμελίωση της επικυριαρχίας τους στην Κωνσταντινούπολη, έβαλαν στόχο την κατάκτηση της Ευρώπης, ξεκινώντας από το πολιτισμικό κέντρο της που τότε ήταν η Βιέννη. Η πρώτη επιθετική τους προσπάθεια ανακόπηκε το 1462. Αργότερα επανήλθαν και πολιόρκησαν την Βιέννη το 1529 και το 1682.

Αρχικά οι Ευρωπαίοι δεν έδειξαν τη δέουσα προσοχή στην εξάπλωση των Οθωμανών στα Βαλκάνια και στη νοτιοανατολική Ευρώπη. Αυτός που πρώτος επεσήμανε τον κίνδυνο και αντέδρασε, συντονίζοντας την στάση των Ευρωπαίων, ήταν ο Πάπας Πίος ο 2ος (Pius II). Αντιλήφθηκε ότι ο επερχόμενος πόλεμος ήταν πολιτισμικός θρησκευτικού χαρακτήρα. Τον Σεπτέμβριο του 1459 κάλεσε τους χριστιανούς ηγέτες της Ευρώπης να ξεκινήσουν μία νέα Σταυροφορία κατά τον Οθωμανών για να σώσουν την Ευρώπη. Τον Ιανουάριο του 1460 στο Congress of Mantua πρότεινε την έναρξη μίας Σταυροφορίας τριετούς διάρκειας. Δυστυχώς οι Ευρωπαίοι ηγέτες δεν υιοθέτησαν την πρότασή του.

Οι μονάδες των Δραγόνων

Μετά από επίμονες ενέργειες του Πάπα, οι Ευρωπαίοι ηγέτες της εποχής τελικά συμφώνησαν στην ίδρυση ταχυκίνητων ελαφρά οπλισμένων στρατιωτικών μονάδων πεζικού, για την αντιμετώπιση μελλοντικών επιθέσεων των Οθωμανών κατά της Ευρώπης. Αυτές οι μονάδες χρησιμοποιούσαν άλογα μόνο για τη γρήγορη μετακίνησή τους, ενώ πολεμούσαν πεζή, όπως είναι τα μηχανοκίνητα τμήματα πεζικού στις μέρες μας. Οι στρατιώτες των νέων αυτών μονάδων ονομάστηκαν Δραγόνοι (Dragonee). 

Η ονομασία αυτή δεν ήταν τυχαία, αλλά είχε θρησκευτική προέλευση. Την εποχή εκείνη τον 15ο αιώνα, οι φρουροί του Πάπα, που όπως αναφέρθηκε πρωτοστάτησε για την ίδρυση αυτών των στρατιωτικών μονάδων, έφεραν για οπλισμό ένα μακρύ δόρυ και μία μικρή ασπίδα που έφερε επάνω της για σχέδιο ένα «δράκο» (Dragon). Αυτός ο δράκος συμβόλιζε τον σατανά που αντιμάχεται τον χριστιανισμό. Η ονομασία λοιπόν των νέων στρατιωτικών Μονάδων ήταν «Δραγόνοι» (Dragoons), δηλαδή αυτοί που θα πολεμούσαν τον δράκο-σατανά. Και ο σατανάς που έπρεπε να καταπολεμηθεί για να διασωθεί ο Χριστιανισμός στην Ευρώπη, ήταν οι Οθωμανοί μουσουλμάνοι.

Μονάδες Δραγόνων δημιουργήθηκαν σχεδόν σε όλες τις αυτοκρατορίες της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης και αργότερα στην Αμερική και στον Καναδά. Στις μάχες κατά τις πολιορκίες της Βιέννης πολέμησαν ηρωικά πολλές μονάδες Δραγόνων. Τους επόμενους αιώνες το όνομα Δραγόνοι χρησιμοποιήθηκε για να χαρακτηρίσει στρατιωτικές μονάδες ταχυκίνητου ελαφρά οπλισμένου πεζικού, χάνοντας σταδιακά με το πέρασμα του χρόνου τη σύνδεση με την αρχική χριστιανική του προέλευση.

Ο γιός του Δράκου

Οι πρώτες μονάδες Δραγόνων που συγκρούστηκαν με τον οθωμανικό στρατό ήταν κατά μήκος των συνόρων της τότε Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, που ήταν ο ποταμός Δούναβης. Οι Οθωμανοί, κατέχοντας την ανατολική όχθη του ποταμού, επιθυμούσαν διακαώς να επεκταθούν, καταλαμβάνοντας και την δυτική όχθη, αφενός για να χρησιμοποιούν τον πλωτό ποταμό για τις μεταφορές τους, αφετέρου διότι η διάβαση του ποταμού ήταν ένα καθοριστικό βήμα στην προσπάθεια κατάληψης της Βιέννης.

Ο Άρχοντας της περιοχής δυτικά του Δούναβη, στα όρια της σημερινής Ρουμανίας (Βλαχία και Τρανσυλβανία) ήταν ο Βλάντ ο 2ος (Vlad II). Επειδή ήταν Δραγόνος του είχε αποδοθεί το παρατσούκλι «Δράκος» από το Dragon που στην τοπική γλώσσα ήταν Ντρακιούλ (Dracul). Ο Σουλτάνος για να χειραγωγήσει τον Άρχοντα Βλάντ τον 2ο, απήγαγε δύο από τους γιούς του, τον Βλάντ τον 3ο και τον Ράντου και τους κράτησε κατά την εφηβική τους ηλικία φυλακισμένους ομήρους στην Ανδριανούπολη. Η διαχρονικά επιβεβαιωμένη ανά τους αιώνες οθωμανική συμπεριφορά κράτησης ομήρων για πολιτική χρήση στις διεθνείς σχέσεις, είναι σοβαρό θέμα που πρέπει να αναδεικνύεται θεσμικά σε κάθε περίπτωση, ειδικά σήμερα.

Το έτος 1448 ο Άρχοντας Βλάντ ο 2ος επονομαζόμενος Ντρακιούλ (Dracul δηλαδή Δράκος στην τοπική γλώσσα) όπως προαναφέρθηκε, σκοτώθηκε σε τοπική μάχη με τους Ούγγρους. Στην θέση του ανέλαβε ο γιός του Βλάντ ο 3ος που πήρε το παρατσούκλι Ντράκιουλα (Dracula δηλαδή στην τοπική γλώσσα ο γιός του Δράκου). Ο νέος Άρχοντας της περιοχής φαίνεται πως δεν είχε εκτιμήσει την «αναγκαστική φιλοξενία» στην Ανδριανούπολη που του είχε προσφέρει ο Σουλτάνος. Για παράδειγμα, σε μία ξαφνική επιδρομή του στη Βουλγαρία, λέγεται ότι συνέλαβε και παλούκωσε περίπου 17.000 Οθωμανούς.

Το 1462 ο Σουλτάνος, συγκεντρώνοντας ένα τεράστιο στράτευμα που σύμφωνα με καταγραφές της εποχής αριθμούσε από 250 έως 400 χιλιάδες στρατιώτες, διέσχισε τον Δούναβη. Σκοπός του ήταν να εξολοθρεύσει τον τοπικό Άρχοντα Κόμη Βλάντ τον 3ο και στη συνέχεια να προχωρήσει για την κατάληψη της Βιέννης. Ο Κώμης Βλάντ διέθετε υποδεκαπλάσιες στρατιωτικές δυνάμεις. Χρησιμοποιώντας, όμως, ακραίες και απάνθρωπες τακτικές και κλεφτοπόλεμο, ανάγκασε τους Οθωμανούς να διασχίσουν ξανά τον Δούναβη με ανατολική τώρα κατεύθυνση.

Μία από τις απάνθρωπες μεθόδους του Κώμη Βλαντ του 3ου ήταν να παλουκώσει 20.000 Οθωμανούς αιχμαλώτους. Στο υψηλότερο παλούκι είχε τοποθετηθεί ο Μέγας Βεζίρης που είχε αιχμαλωτιστεί σε καταδρομική ενέργεια στο κέντρο του οθωμανικού στρατοπέδου. Μετά από αυτό το γεγονός, το ηθικό του Σουλτάνου αλλά και των στρατιωτών του έπεσε στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο.

Ο Κόμης Dracula

Ο Κόμης Βλαντ ο 3ος, ο Dracula (1428-1476) ήταν ένα ιστορικά υπαρκτό πρόσωπο. Με τις αιμοσταγείς μεθόδους του τρομοκράτησε τους Οθωμανούς, οι οποίοι, αναπτύσσοντας δεισιδαιμονίες, άρχισαν να θεωρούν ότι οι παραδουνάβιες περιοχές ήταν στοιχειωμένες, λόγω του βίαιου θανάτου τόσων χιλιάδων δικών τους. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τις Συνθήκες που ήταν αποτέλεσμα των ρωσοτουρκικών πολέμων και που δεν επέτρεπαν στην Οθωμανική Αυτοκρατορία να διατηρεί στρατεύματα στην περιοχή, εξυπηρέτησε τον απελευθερωτικό αγώνα των Ελλήνων.

Στις περιοχές εκείνες για αιώνες δεν εγκαταστάθηκαν Οθωμανοί έποικοι. Επίσης, καθιερώθηκε ως κυβερνήτες (Καϊμακάμηδες) της περιοχής (κυρίως Μολδαβίας και Βλαχίας) να ορίζονται Έλληνες Φαναριώτες. Επίσης, οι συνθήκες στην περιοχή εξυπηρέτησαν πολλούς Έλληνες εμπόρους ώστε να αποκτήσουν πολύ μεγάλες περιουσίες και να βοηθήσουν την επανάσταση του 1821, η οποία μάλιστα ξεκίνησε από την περιοχή αυτή της Μολδο-Βλαχίας ή Μολδοβλαχίας όπως επεκράτησε να λέγετε εκ γλωσσικής παραφθοράς. 

Ο Πάπας Πίος, αν και δεν συμφωνούσε καθόλου με τις αιμοσταγείς μεθόδους του Κόμη Βλαντ του 3ου και παρά το γεγονός ότι τυπικά ο Κόμης ήταν ορθόδοξος και όχι καθολικός, τον ανακήρυξε «προστάτη του Χριστιανισμού» στην Ευρώπη. Πολύ αργότερα, το 1684 δηλαδή με καθυστέρηση 2,5 αιώνων από την εμφάνιση των Οθωμανών στην νοτιοανατολική Ευρώπη, ο Πάπας Ιννοκέντιος 11ος (Pope Innocent XI) κατάφερε επιτέλους να ενώσει τους Ευρωπαίους ηγεμόνες σε πανστρατιά κατά των Οθωμανών που ονομάστηκε “The Great Turkish War”. Σκοπός ήταν η άμυνα της Βιέννης αλλά και της Ευρώπης ολόκληρης από τον οθωμανικό κίνδυνο.

Περίπου τέσσερις αιώνες μετά τον θάνατο του Βλάντ, ο Ιρλανδός συγγραφέας Μπραμ Στόουκερ (Bram Stoker) το 1897, εκμεταλλευόμενος την αιμοσταγή φήμη του Κόμη Ντράκιουλα (Count Dracula), συνέγραψε την ομώνυμη νουβέλα που έγινε παγκοσμίως διάσημη. Βέβαια, οι Οθωμανοί στρατιώτες αντικαταστάθηκαν στη νουβέλα με όμορφες νεαρές παρθένες, για να είναι πιο εμπορική.

Η ιστορία επαναλαμβάνεται 

Ένα γενικό θεώρημα που διαχρονικά ισχύει και κάνει τη ζωή των στρατηγικών αναλυτών πιο εύκολη, είναι ότι: «η ιστορία επαναλαμβάνεται» και στην επανάληψη αυτή «όποιος ξεχνάει την ιστορία του, είναι υποχρεωμένος να την ξαναζήσει» ή «όποιος χάσει την μνήμη των προγόνων του είναι καταδικασμένος να χάσει και τους απογόνους του».

Μετά τις εκλογές στην Τουρκία στις 24 Ιουνίου, αναμένεται ότι θα μορφοποιηθεί καθοριστικά η σχέση μεταξύ Ευρώπης και Τουρκίας, στο ευρύτερο πλαίσιο της θέσης της Τουρκίας στο ΝΑΤΟ και της στάσης της έναντι της Δύσης γενικότερα. Η Ευρώπη σαν ενιαία δύναμη, σε συνεργασία με τους συμμάχους της, θα πρέπει να αμυνθεί του ευρωπαϊκού κεκτημένου και να αντιδράσει στις νεοοθωμανικές απειλές της σύγχρονης τουρκικής ηγεσίας.

Η Ρωσία, αξιολογώντας τις ιστορικές μνήμες και τις συγκρούσεις με την Τουρκία στην Κριμαία και αλλού, αναγκαστικά ή θα υποστηρίξει την Ευρώπη, ή δεν θα υποστηρίξει την Τουρκία. Η σημερινή σχέση της με την Τουρκία είναι συγκυριακή, λόγω ενεργειακών και ΝΑΤΟϊκών δεδομένων. Με άλλα λόγια, δεν είναι ισχυρή σε επίπεδα στρατηγικής συνεργασίας.

Η μοντέρνα μορφή πολέμου που ονομάζεται υβριδικός, γίνεται αποτελεσματικότερος με τη συνδυαστική χρήση της τεχνολογίας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Δυστυχώς, η Ευρώπη δεν θα έχει πλέον την άνεση χρόνου 2,5 αιώνες, όπως τον 15ο αιώνα, για να αντιδράσει στο νεοοθωμανισμό της Τουρκίας. Μία μόνο δεκαετία είναι δυνατόν να επιτρέψει χρονικά την δημιουργία μη αναστρέψιμων δυσμενών επιπτώσεων για την Ευρώπη, με αιχμή και όχι μόνο τα Βαλκάνια.

Η διαχρονικά επιβεβαιωμένη οθωμανική συμπεριφορά κράτησης ομήρων για πολιτική χρήση στις διεθνείς σχέσεις της Τουρκίας, είναι σοβαρό θέμα που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα, σοβαρά και αποτελεσματικά από την Ενωμένη Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης και της χώρας μας. Λαμπρό παράδειγμα σχετικής νομοθετικής κάλυψης και λήψης μέτρων έρχεται από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν μπούσουλας. Στις μέρες μας, που δεν υπάρχουν θρησκευτικοί Δραγόνοι και οι ένοπλες δυνάμεις αρκετών ευρωπαϊκών κρατών βρίσκονται σε μαρασμό, ποιος θα συντονίσει και θα προστατεύσει την Ευρώπη από τον νεοοθωμανικό κίνδυνο; 

πηγή

ΣΧΟΛΙΟ

Να τονίσω ότι ο αρθρογράφος κάνει λάθος να αποκαλεί των Ελληνα Ηπειρώτη άρχοντα Γεώργιο Καστριώτη γνωστό στους Αλβανούς ως Σκεντέρμπεη ως Αλβανό ήρωα....
Το έχουμε αποδείξει με πλήθος ιστορικών άρθρων στο ιστολόγιό μας.... 

Κατά τα λοιπά το ενδιαφέρον ιστορικώς άρθρο του κ Αναστασάκη μας ενημερώνει για θέματα που ίσως κάποιοι δεν γνώριζαν...

Μια ένσταση ακόμα έχω στην τελευταία συμπερασματική παράγραφο όπου αναφέρει ότι το θέμα της κράτησης ομήρων από τους Τούρκους πρέπει να απασχολήσει την Ενωμένη Ευρώπη!!!!
Καταρχήν δεν υπάρχει Ενωμένη Ευρώπη, αλλά μόνο ένα φασιστικό σύστημα εξουσίας που ονομάζεται Ευρωπαϊκή Ενωση και που επιβάλλει τα συμφέροντα των πλουσίων επί των φτωχών πολιτών και των ισχυρών κρατών επί των αδυνάτων.... και εκ δευτέρου το υποκριτικό και νεοταξίτικο μόρφωμα αυτό δεν ενδιαφέρεται για ομήρους και τουρκικές συμπεριφορές....
Μπορεί το εκφυλισμένο (και σχεδόν χωρίς εξουσίες) ευρωπαϊκό κοινοβούλιο να βγάζει κάποια ψηφίσματα καταδίκης της Τουρκίας, αλλά όλα τα κράτη μέλη.... οι υποτιθέμενοι εταίροι μας, έχουν άριστες εμπορικές και διπλωματικές σχέσεις με την Τουρκία....
http://koukfamily.blogspot.com/

Ζωώδεις καταστάσεις

Posted by sarant στο 13 Ιουνίου, 2018

Αποτέλεσμα εικόνας για νΊΚΟς σΑΡΑΝΤΆΚΟς

Το σημερινό άρθρο το εχω δανειστεί από μια συζήτηση που έγινε στην ομάδα Υπογλώσσια του Φέισμπουκ, στην οποια συμμετεχω (και σας προτρέπω να γίνετε μέλη, αν χασομεράτε και στο Φέισμπουκ). Οπότε, τα περισσότερα λήμματα του καταλόγου που ακολουθεί τα  έχουν βρει οι φίλοι που συμμετείχαν στη συζήτηση. Εγώ εμπλούτισα τον κατάλογο, τον έβαλα σε αλφαβητική σειρά και έγραψα και μερικά πράγματα για το κάθε λήμμα. Μερικά σπανιότερα λήμματα τα έχω με αστερίσκο.
Το ζητούμενο είναι να βρουμε ρήματα που περιγράφουν ανθρώπινες συμπεριφορές ή καταστασεις παραπέμποντας μεταφορικά σε χαρακτηριστικά ή σε ιδιότητες ζώων, όπως σκυλιάζω, κορακιάζω ή μουλαρώνω.
Να διευκρινίσω ότι δεν μας ενδιαφέρουν ρήματα που δηλώνουν την ενέργεια που κάνουμε στο/με το ζώο, όπως ψαρεύω ή ιππεύω, έστω κι αν το ψαρευω μπορεί να χρησιμοποιηθεί και μεταφορικά.
    • αλαφιάζω: τρομάζω καποιον· αλαφιάζομαι: τινάζομαι τρομαγμένος, ξαφνιασμένος, όπως το αλάφι (ελάφι).
    • *αλεπογανίζω: Χρονοτριβώ με άσκοπες μετακινήσεις εδώ κι εκει, όπως η αλεπού, η οποία, κατά την κοινή αντίληψη, κάνει ελιγμούς για να χαθούν τα ίχνη της.
    • *αλεποτινάζω: Αρπάζω κάποιον με δύναμη και τον τινάζω, όπως τα σκυλιά την αλεπού.
    • *αλεπουδεύω, ιδίως στα ποντιακά με τη μορφή λαπουδεύω. Αναλαμβάνω σωματικές δυνάμεις μετά από αρρώστια. Και αναλαμβάνω οικονομικά.
    • *αλεπουδίζω: Κάνω πονηριές και τσαλιμάκια, αν πιστέψω κάποιες αναφορές στο Διαδίκτυο. Και το αρχαίο αλωπεκίζω.
    • αλωπεκίζω. Βλ. παραπάνω.
    • αποκτηνώνομαι: Με τον γενικό όρο, φερομαι σαν ζώο, κυριαρχούμαι από κατώτερα ένστικτα.
    • αραχνιάζω: βρίσκομαι σε κατάσταση εγκατάλειψης, ερήμωσης. Είμαι παρατημενος. (Μπορεί να νοηθεί και κυριολεκτικά, για μέρος που έχει γεμίσει με ιστούς αράχνης).
    • αρκουδίζω: περπατάω με τα τέσσερα, μπουσουλάω.
    • *βοϊδοδουλεύω: εργάζομαι σκληρά και επίμονα, σαν το βόδι. Ηπειρώτικο.
    • *βοϊδοκοιμάμαι: κοιμάμαι βαθιά. Ηπειρώτικο.
    • *βοϊδοπεικάζω (ή *βοϊδονιώθω): είμαι αργόστροφος σαν το βόδι.
    • γαϊδουρεύω και γαϊδουροφέρνω: φέρνομαι με τρόπο αγροίκο, βάναυσο.
    • γαϊδουρίζω: όπως παραπάνω. Και με τη σημασία «πεισμώνω» (βλ. μουλαρώνω)
    • *γαϊδουρογυρίζω και *γαϊδουροκαθίζω: εξευτελίζω, διαπομπεύω κάποιον (και κυριολεκτικά, τα παλιά χρόνια)
    • *γουρουνεύω ή γουρουνίζω: συμπεριφέρομαι άπρεπα, με τρόπο αγροίκο.
    • γουρουνιάζω: νεότερη αργκό παραλλαγή, πολύ κοινή, που λέγεται ιδίως όταν κάποιος τρώει πολύ και χωρίς τακτ, αλλά λέγεται και για άλλες μορφές κραιπάλης.
  • θεριεύω: δυναμώνω, αναπτύσσομαι εντυπωσιακά -από τη γενική ονομασία «θερίο».
  • καρκινοβατώ: δεν προοδεύω, προχωρώ σε ένα έργο με πολύ αργό ρυθμό· πάω σαν τον κάβουρα, κοινώς.
  • κατσικώνομαι: στρογγυλοκάθομαι σε ένα μέρος και δεν λέω να φύγω. Αν και είναι πολύ διαδεδομενο, δεν μου είναι σαφές ποια είναι η σχέση με την κατσίκα.
  • κοκορεύομαι: περηφανεύομαι για κάτι με τρόπο κραυγαλέο και ανόητο.
  • κοπροσκυλιάζω: για αργόσχολο που περιφέρεται μάταια εδώ κι εκεί. Και «χασαποσκυλιάζω».
  • κορακιάζω: διψάω πάρα πολύ. Να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα λεξικά, η λέξη μπορεί να παράγεται όχι απο το κοράκι αλλά από το τουρκ. kurak = ξερός και να συνδέθηκε παρετυμολογικά με το κοράκι.
  • κοτάω = τολμώ. Το αναφέρω για να σας προλάβω -κατά πάσα πιθανότητα δεν έχει σχέση με την κότα, που άλλωστε δεν διακρίνεται για την τόλμη της, αν και τα λεξικά δεν ομοφωνούν ως προς την προέλευση.
  • κουκουβίζω: κάθομαι ανακούρκουδα, από την κουκούβη = είδος κουκουβάγιας.
  • *κουλουκίζω. Κρητικό. Τρέμω από το κρύο σαν το κουλούκι (δηλ. το κουτάβι).
  • κροκοδειλιάζω. Αργκό, γίνομαι λιώμα από το φαΐ και το πιοτό (και άλλα τινά).
  • λαγοκοιμάμαι: κοιμάμαι ελαφρά, όπως ο λαγός.
  • λεονταρίζω: επιδίδομαι σε λεονταρισμούς δηλ. ψευτοπαλικαριές. Κανονικά δεν παράγεται από το λιοντάρι αλλά από τον Λεονταρή, ήρωα διάσημου κωμειδυλλίου στις αρχές του 20ού αιώνα -που βέβαια στο λιοντάρι ανάγεται.
  • μαϊμουδίζω: μιμούμαι άκριτα κάποιον, όπως υποτίθεται πως μιμείται ο πίθηκος τον άνθρωπο. Και πιθηκίζω.
  • μουλαρωνω: πεισματώνω, οπως τα μουλάρια.
  • μυγιάζομαι: θίγομαι ή θυμώνω όταν γίνεται λόγος για μένα / για ασήμαντο λογο. Και «όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται».
  • μυρμηγκιάζω. Με δύο σημασίες από τις οποίες μάς ενδιαφέρει κυρίως η πρώτη: φαίνομαι όπως τα μυρμήγκια από άποψη πλήθους ή κινητικότητας: Mυρμήγκιαζαν στην απέναντι όχθη οι εχθροί. Και «αισθάνομαι μυρμηγκιασμα» δηλ. μούδιασμα σαν να περπατούν επάνω μου μυρμήγκια.
  • παπαγαλίζω: επαναλαμβάνω μηχανικά τα λόγια άλλων, ο παπαγάλος και ειδικότερα «απομνημονεύω, αποστηθίζω μηχανικά ένα κείμενο». Κάποτε σημαινει και μιμούμαι, όπως το μαϊμουδίζω/πιθηκίζω.
  • πιθηκίζω Βλ. μαϊμουδίζω.
  • σκυλιάζω: εξοργίζομαι, θυμώνω πάρα πολύ. Και «έγινε σκύλος».
  • σκυλο- Πρώτο συνθετικό που επιτείνει την αρνητική συνήθως σημασία του ρήματος, ιδίως εύχρηστο στα: σκυλοβαριέμαι, σκυλοβρομάω, σκυλοβρίζω, σκυλομετανιώνω.
  • στρουθοκαμηλίζω: εθελοτυφλώ, αρνούμαι να αντιμετωπίσω κατάματα την αλήθεια, όπως υποτίθεται ότι κάνει η στρουθοκάμηλος που χώνει το κεφάλι στην άμμο όταν αισθανθεί κίνδυνο. Λέω ότι «υποτίθεται», επειδή οι ζωολόγοι επιμένουν ότι η στρουθοκάμηλος δεν συμπεριφερεται έτσι.
  • τσιμπάω. Το βάζω για λόγους πληρότητας διότι ετυμολογείται μαλλον από το αρχαίο εμπίς = το κουνούπι. Αλλά κανονικά δεν ανήκει εδώ αφού δεν έχει πια ετυμολογική διαφανεια.
  • χαμαιλεοντίζω: αλλαζω πεποιθήσεις ανάλογα με τις περιστάσεις, όπως αλλάζει χρώματα ο χαμαιλέοντας.
  • χασαποσκυλιάζω: βλ. κοπροσκυλιάζω.
  • φιδιάζω: λουφάρω. Καθαρά στρατιωτικό.
  • ψαρώνω: φέρομαι αμήχανα και άβολα -ή κάνω κάποιον να αισθανθεί έτσι, τον καταπτοώ. Απο τη στρατιωτική αργκό επεκτάθηκε και στην πολιτική.
  • ψειρίζω: εξετάζω ένα ζήτημα με υπέρμετρη σχολαστικότητα, επιμένω στη λεπτομέρεια, όπως όταν καθαρίζουμε το κεφάλι κάποιου από τις ψείρες.
  • *ψιττακίζω: βλ. παπαγαλίζω.
  • ψυλλιάζομαι: διαισθάνομαι κάτι κακό, υποψιάζομαι, μυρίζομαι κάτι. Μπαίνουν ψύλλοι στ’ αυτιά μου.

Εδώ τελειώνει ο κατάλογος, αλλά περιμένω να τον εμπλουτίσετε στα σχόλιά σας. Δεν έχω καλύψει σχεδόν καθόλου τα αρχαία ρήματα, που πρεπει να υπάρχουν κάμποσα, ούτε έχω εξαντλήσει τα ιδιωματικά.
https://sarantakos.wordpress.com/

Τα ιερά τρίγωνα της ελληνικής αρχαιότητας και η καλά κρυμμένη σημασία τους

Τα ιερά τρίγωνα της ελληνικής αρχαιότητας και η καλά κρυμμένη σημασία τους


Ο περίφημος γεωδαιτικός τριγωνισμός της αρχαίας Ελλάδας είναι άλλο ένα θαυμαστό μυστήριο των προγόνων μας, καθώς η χωροθεσία των ναών και των ιερών τους σχηματίζει νοητούς γεωμετρικούς σχηματισμούς που αψηφούν λογικές ερμηνείες και καλοβαλμένα πλαίσια εγγραφής. Το γιατί έχτιζαν οι αρχαίοι Έλληνες τους χώρους λατρείας τους κατά τρόπο που να δημιουργούν στον χάρτη ισόπλευρα και ισοσκελή τρίγωνα ή να επαληθεύουν περίπλοκες μαθηματικές σχέσεις παραμένει το μεγάλο ζητούμενο, με τα ερωτήματα που ανακύπτουν να είναι πολλά και ποικίλα: τι εξυπηρετούσε η ιερή αυτή χωροθεσία αλλά και πώς υπολόγιζαν τις τεράστιες αποστάσεις (πόσο μάλλον όταν παρεμβαλλόταν ανάμεσά τους η θάλασσα); Και βέβαια μπορεί δύο ισοσκελή τρίγωνα να έχουν κλέψει όλη τη δόξα, εγείροντας συνωμοσιολογικές θεωρίες για ενεργειακά μαγνητικά πεδία και άλλα πολλά, ο τριγωνισμός φαίνεται πάντως πως ήταν γενικευμένη πρακτική της ελληνικής ζωής. 
Το ισοσκελές τρίγωνο που δημιουργούν ο Ναός του Ποσειδώνα στο Σούνιο, ο Ναός της Αφαίας Αθηνάς στην Αίγινα και ο Ναός του Ηφαίστου στο Θησείο της Αθήνας αλλά και το δεύτερο που περνά από τον Ναό του Απόλλωνα στους Δελφούς, τον Παρθενώνα και τον Ναό της Αφαίας στην Αίγινα έχουν τεθεί συχνά στο στόχαστρο της σύγχρονης επιστήμης, καθώς ο θείος κανόνας που φαίνεται να υπάρχει στην αναπάντεχη αυτή συμμετρία συνεχίζει να πονοκεφαλιάζει τους ερευνητές. Τόσο ο Αριστοτέλης όσο και ο Στράβωνας παραδέχονται ότι η ίδρυση των ιερών δεν γινόταν συμπτωματικά αλλά ακολουθούσε έναν εσωτερικό κανονισμό με τη δική του απόκρυφη μεθοδολογία, αν και αμφότεροι εμφανίζονται διστακτικοί να αποκαλύψουν τις λεπτομέρειες της θείας αυτής αναλογίας. Ήταν κοινή σε όλους γνώση και δεν χρειαζόταν περισσότερη ανάλυση ή μήπως επρόκειτο για απόκρυφες ιερατικές διδασκαλίες που μόνο οι μυημένοι έπρεπε να κατέχουν; Η αρμονική σχέση των ναών, μαντείων, τύμβων και ιερών φτάνει σε μας σήμερα μόνο ως εικόνα, μια εικόνα κολοσσιαίας σύλληψης φυσικά που προκαλεί ρίγη συγκίνησης, αν και το καλά κρυμμένο μυστικό αρνείται πεισματικά να αποκαλύψει τα ίχνη του. Λένε συχνά ότι τη σοφία των αρχαίων Ελλήνων πολλοί λαοί ζήλεψαν και μιμήθηκαν (όπως οι Ρωμαίοι), την αποκρυφιστική διασύνδεση των χώρων λατρείας τους φαίνεται ωστόσο να μην την έμαθε κανείς. Το πράγμα είναι σαφώς αδιανόητο τόσο στη σύλληψη όσο και τη μαθηματική του ακρίβεια, μιας και ο τέλειος υπολογισμός των θέσεων πόλεων και ναών μόνο με τη βοήθεια των σύγχρονων ανθρώπινων δορυφόρων και της GPS τεχνολογίας γίνεται σχετικά εύκολος. Ποιος ανθρώπινος νους θα μπορούσε να κάνει τέτοιες θείες μετρήσεις και ποιο ανθρώπινο χέρι θα μπορούσε να τις βάλει επί χάρτου, υπακούοντας ευλαβικά στον καθολικό και προαιώνιο όπως φαίνεται νόμο της αρμονίας. Και κυρίως, τι εξυπηρετούσε η ερμητική αυτή γεωμετρία που μπορεί κάλλιστα να λογιστεί ως ένα από τα πλέον εκπληκτικά -αν και σχετικά άγνωστα- επιτεύγματα των αρχαίων προγόνων μας; Ελληνικός μυστικισμός και μαθηματική σκέψη


Οι αριθμοί ήταν για τους αρχαίους Έλληνες (και ειδικά τους Πυθαγόρειους) μεταφυσικές οντότητες με θεία χάρη, φορείς αλήθειας δηλαδή που μπορούσαν να καθορίσουν την θνητή μοίρα των ανθρώπων. Από τους μυστικιστικούς αυτούς πειραματισμούς με τους αριθμούς προέκυψε εξάλλου η γεωμετρία, το θείο σχέδιο του κόσμου, η οποία μετατράπηκε σε κινητήριο μοχλό των ελληνικών μαθηματικών. Αριθμοί, γεωμετρία και η πανταχού παρούσα αστρονομία επιστρατεύτηκαν λοιπόν για να φέρουν τη συζήτηση στην οντολογία και να αποκαλύψουν την ίδια τη Δημιουργία, καθώς το θείο σχέδιο ήταν συμμετρικό και αρμονικό, ένας κύκλος ίσως ή ένα τρίγωνο.

ppllododoirddidighd2
Δεν αποκλείεται λοιπόν το σημείο επαφής των επιστημών αυτών να αποτυπώθηκε πάνω στη γη των αρχαίων Ελλήνων τόσο συμβολικά όσο και υλικά, μετατρέποντας τον ελληνικό χάρτη σε πρότυπο (ή αντανάκλαση) του ουρανού και των δικών του άβατων μυστικών. Βωμοί, ιερά, μαντεία, ναοί, ακόμα και πόλεις ολάκερες φαίνεται να υπακούουν στον εσωτερικό αυτό κανονισμό των τέλειων γεωμετρικών σχέσεων ή των μαθηματικών τύπων, απηχώντας λες την ουράνια αρμονία των σφαιρών και τους νόμους του σύμπαντος… Πώς ανακαλύφθηκαν όλα 

ppllododoirddidighd11

Παρά το γεγονός ότι σε αρχαία κείμενα συναντούμε διάσπαρτες αναφορές για τον γεωμετρικό τριγωνισμό και η ύπαρξη των αρμονικών αυτών σχέσεων δεν ήταν κατά κανέναν τρόπο μυστική, το πράγμα φαίνεται ότι πέρασε στα ψιλά της αρχαιοελληνικής εποποιίας, καθώς ο πλανήτης είχε άλλα και εξίσου σπουδαία επιτεύγματα για να μαγεύεται διαχρονικά από τους προγόνους μας. Η αρμονία και το κάλλος της νοητής διασύνδεσης των αρχαιοελληνικών ιερών μπήκε στο στόχαστρο του γάλλου ερευνητή Ζαν Ρισσέν το 1967, κάνοντας ρητή αναφορά στον «Αρχαίο Γεωμετρικό Τριγωνισμό» και προσπαθώντας να διακριβώσει στην πράξη αν πράγματι οι αρχαίοι αρέσκονταν σε μαθηματικά παιχνίδια πάνω στον χάρτη. Το γάντι της πρόκλησης σήκωσε αργότερα ο Θεοφάνης Μανιάς («Άγνωστα Μεγαλουργήματα των Αρχαίων Ελλήνων») και λίγο μετά ο Α. Αλεξίου, οι οποίοι από τις αρχές της δεκαετίας του 1970 άρχισαν να μελετούν την εσωτερική μαθηματική και αστρονομική αρμονία των αρχαιοελληνικών μνημείων. Η απόδειξη θα ερχόταν βέβαια μόνο όταν θα γενικευόταν η χρήση του GPS και του γεωγραφικού στίγματος, που απλοποίησε τους υπολογισμούς που γίνονταν πρωτύτερα με κανόνα και διαβήτη πάνω στον ελλαδικό χάρτη. Οι εκατοντάδες επιτόπιες θεσιακές μετρήσεις σε ναούς και ιερά της Ελλάδας του καθηγητή Κοσμά Μαρκάτου αποκάλυψαν ότι το ισοσκελές τρίγωνο ήταν πιθανότατα η μονάδα του γεωδαιτικού τριγωνισμού, αν και έχουν χρησιμοποιηθεί κι άλλα πρότυπα, όπως η αρχή των ίσων αποστάσεων μεταξύ των αρχαιολογικών χώρων, το ορθογώνιο, το ισόπλευρο και το χρυσό τρίγωνο, ο κύκλος, ο ευθυγραμμισμός κ.ά.
ppllododoirddidighd3

Ο Μαρκάτος επιβεβαίωσε ορισμένες συμμετρίες που καταδεικνύουν την ύπαρξη τριγωνισμού στον αρχαίο ελληνικό χώρο. Η ετυμηγορία του GPS έδειξε ότι ο ισοσκελισμός των πλευρών των νοητών τριγώνων ήταν σχεδόν τέλειος, καθώς οι αποκλίσεις κυμαίνονται από μερικά εκατοστά ως και μερικές δεκάδες μέτρα! Η ύπαρξη των τόσων γεωμετρικών συσχετίσεων απορρίπτει αβίαστα κάθε επιφύλαξη για τυχαιότητα τέτοιων νοητικών σχημάτων, καθώς το φαινόμενο είναι τόσο κοινό και αρμονικό που δεν μπορεί να είναι εκεί συμπτωματικά. Το λένε εξάλλου και οι ίδιοι οι αρχαίοι, όπως ο Ήρων ο Αλεξανδρεύς, που δεν αφήνει περιθώριο παρερμηνείας όταν διατείνεται πως «Η γεωδαισία ποιείται τας διαιρέσεις ου μόνον εις ισότητας αλλά και κατά λόγους και αναλογίας». Αλλά και ο Αριστοτέλης μάς κλείνει το μάτι όταν μας λέει στα «Πολιτικά» του (VII, 1331a) πως «Οι καθιερωμένοι οίκοι για τη λατρεία των θεών πρέπει να βρίσκονται όχι μόνο στην κατάλληλη θέση αλλά και στην ίδια, εκτός από εκείνους τη θέση των οποίων ορίζει ξεχωριστά ο Νόμος ή κάποιο μαντείο υπό την αιγίδα του μαντείου των Δελφών». Ο Ίππαρχος συναινεί στον ισχυρισμό όταν αναφέρει ότι χρησιμοποιούσε γεωδαιτικές μεθόδους προσδιορισμού οποιουδήποτε σημείου πάνω στη Γη.

ppllododoirddidighd4

Ο Στράβων πάλι λέει: «Όσοι ασχολούνται με τις θέσεις των διάφορων τόπων λαμβάνουν υπόψη τα δεδομένα των αστρονόμων και των γεωμετρών σχετικά με τα σχήματα, τα μεγέθη και τις αποστάσεις», ενώ ο Παυσανίας μάς παρέδωσε ότι: «Ο δήμος του Μαραθώνα απέχει ίση απόσταση από την Αθήνα με την απόσταση της Καρύστου, που βρίσκεται στην Εύβοια, από την Αθήνα» («Αττικά» 32:3), αναφορές που δεν αφήνουν σκοτεινά σημεία για το κατά πόσο οι γεωμετρικοί συσχετισμοί ήταν επιμελώς προσχεδιασμένοι και ολότελα ηθελημένοι. Όσο για τους ίδιους τους συσχετισμούς, ως μονάδα μέτρησης χρησιμοποιείται φυσικά το στάδιο (184,454 μέτρα), ο αριθμός π (3,14), ο αριθμός της χρυσής τομής φ (1,618), αλλά και διάφορες γνωστές στους αρχαίους γεωμετρικές αναλογίες τύπου 1:1, 3:2, 4:3, 9:8, 256:243, 8:3, 4:1, 9:2 κ.λπ. Τα δύο περίφημα ισοσκελή τρίγωνα 

ppllododoirddidighd12

Η γνωστότερη και πιο μελετημένη περίπτωση γεωδαιτικού τριγωνισμού είναι το ισοσκελές τρίγωνο που σχηματίζουν ο Ναός του Ηφαίστου στην Αθήνα, ο Ναός του Ποσειδώνα στο Σούνιο και ο Ναός της Αφαίας Αθηνάς στην Αίγινα, με απόσταση 242 στάδια (και κεφαλή του τριγώνου το Σούνιο). Την ίδια ώρα, 23 ακόμα ζεύγη αρχαίων πόλεων στην ευρύτερη περιοχή Αττικής και Βοιωτίας απέχουν μεταξύ τους κατά… 242 στάδια! Η έρευνα του καθηγητή Μαρκάτου έδειξε ότι, πρώτον, «το τρίγωνο Σούνιον-Αθήναι (Θησείον – Ναός Ηφαίστου)-Αίγινα είναι ισοσκελές με τις αποστάσεις Σούνιο-Αθήνα (Θησείον) και Σούνιο-Αίγινα σχεδόν ίσες» και, δεύτερον, «το τρίγωνο Δελφοί (Ομφαλός)-Αθήναι (Παρθενών)-Αίγινα (Ν. Αφαίας) είναι πρακτικώς ισοσκελές». Το GPS απέδειξε λοιπόν με τη βοήθεια της σύγχρονης δορυφορικής τεχνολογίας αυτό που οι αρχαίοι πρόγονοί μας φαίνεται να ήξεραν σχεδόν διαισθητικά: πώς να χτίζουν αρμονικά τις πόλεις και τα ιερά τους! 

ppllododoirddidighd9

Το ισοσκελές τρίγωνο με κορυφή τον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο (γ.π. 37,6502 και γ.μ. 24,0245) και πλευρές τον Ναό της Αφαίας στην Αίγινα (γ.π. 37,7544 και γ.μ. 23,5329) και τον Ναό του Ηφαίστου στο Θησείο (γ.π. 37,9755 και γ.μ. 23,7216) έχει πλευρές μήκους 44,82 χιλιομέτρων (από τον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο ως τον Ναός της Αφαίας Αθηνάς στην Αίγινα) και 44,96 χιλιομέτρων (από τον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο ως τον Ναό του Ηφαίστου στο Θησείο). Όσο για το δεύτερο και εξίσου περιβόητο ισοσκελές τρίγωνο, έχει κορυφή τον Ναό του Απόλλωνα στους Δελφούς (γ.π. 38,4823 και γ.μ. 22,5012) και πλευρές τον Ναό της Αφαίας στην Αίγινα (γ.π. 37,7543 και γ.μ. 23,5332) και τον Παρθενώνα (γ.π. 37,9715 και γ.μ. 23,7266). Για την απόκλιση του μήκους των δύο πλευρών, το GPS μας λέει πως το ισοσκελές τρίγωνο έχει πλευρές μήκους 121,39 χιλιομέτρων (από τον Ναό του Απόλλωνα στους Δελφούς ως τον Ναό της Αφαίας στην Αίγινα) και 121,31 χιλιομέτρων (από τον Ναό του Απόλλωνα στους Δελφούς ως τον Παρθενώνα)! Μερικές δεκάδες μέτρα απόκλιση σε αποστάσεις δεκάδων χιλιομέτρων τις λες και αμελητέες.

ppllododoirddidighd16

Παρά το γεγονός ότι ο διπλός αυτός γεωδαιτικός τριγωνισμός έχει μαγνητίσει όλα τα βλέμματα, δεν είναι παρά σταγόνα στον ωκεανό των αρχαιοελληνικών γεωμετρικών εικόνων, οι οποίες εκτείνονται πάνω από τον χάρτη της Ελλάδας και όχι μόνο, καθώς συμπεριλαμβάνουν και τα ιερά των ελληνικών κτήσεων αλλά και των πόλεων-κρατών της ελληνικής σφαίρας επιρροής. Από την Ακρόπολη των Αθηνών, τις Αιγές, την αρχαία Ολυμπία, τους Λέοντες της ιερής Δήλου, τον Ναό του Απόλλωνα στους Δελφούς και την αρχαία Θήβα μέχρι το Δίον, τον Ναό του Απόλλωνα στην Κόρινθο, τον Ναό του Ποσειδώνα στα Ίσθμια, τον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, τον Λέοντα της Χαιρώνειας και τον Ναό της Αρτέμιδος στην Έφεσο, η ελληνική τοπογραφία δονείται από πλούσιες γεωμετρικές σχέσεις για τις οποίες αγνοούμε ωστόσο ακόμα και το παραμικρό.

ppllododoirddidighd8

Ήταν μια προσπάθεια αναπαράστασης πάνω στη γη των περίλαμπρων αστερισμών του ουρανού; Ήθελαν αντιθέτως να απεικονίσουν στον ελλαδικό χάρτη όλο τον ζωδιακό κύκλο, κάνοντας το Κοινό των Ελλήνων την τέλεια αντανάκλαση της προαιώνιας ουράνιας αρμονίας πάνω στη γη; Ή μήπως έκαναν χρήση των γεωενεργειακών ρευστών, των φυσικών ενεργειακών ρευμάτων της γήινης επιφάνειας δηλαδή, κατευθύνοντας την ενέργεια στις πόλεις και τα ιερά τους; Η έρευνα πρέπει να συνεχιστεί για να αποκαλυφθεί η ζηλευτή γνώση που φαίνεται να κατείχαν οι πρόγονοί μας και διαφεύγει ακόμα και της σύγχρονης επιστήμης, η οποία εμφανίζεται απρόθυμη να ασχοληθεί με ένα από τα πλέον κολοσσιαία χαρακτηριστικά του αρχαιοελληνικού κόσμου. Πέρα από τα φυσικά και μεταφυσικά «γιατί», είναι αυτό το ακανθώδες «πώς» που οφείλει να εντυπωσιάσει επιτέλους τη μοντέρνα σκέψη: πώς κατάφεραν δηλαδή οι αρχαίοι Έλληνες τον τιτάνιο άθλο της γεωμετρικής διασύνδεσης των ιερών τους τόπων; Μια πειστική απάντηση εδώ θα φωτίσει σαφώς διαφορετικά όλα όσα ξέρουμε για την επιστημοσύνη αλλά και τη μυστικιστική γνώση ενός από τους λαμπρότερους πολιτισμούς που εμφανίστηκαν ποτέ στον πλανήτη Γη…

[newsbeast][youtube] [kathimerini]
http://pisoapothnkoyrtina.blogspot.com/

Μάης του 68 Ή ευλόγησον δέσποτα το Noor One

Μάης του 68 Ή ευλόγησον δέσποτα το Noor One

Posted on 12 Ἰουνίου 2018


by ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΤΩΝΑΚΟΣ

ΚΗΔΕΙΑ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ Κ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ

Συμμερίζομαι τον ενθουσιασμό φίλων και γνωστών για το Μάη του 68, μα εκείνη την εποχή χρειαζόσουν τουλάχιστον ένα αεροπορικό εισιτήριο για να πας στο Παρίσι και να κάνεις εξέγερση.

Τον καιρό εκείνο οι εξεγέρσεις γινόταν απ’ τους μπουρζουάδες που ήταν έτοιμοι να πεθάνουν από ανία.

Διάφοροι πλιατσικολόγοι, τα κονομάνε χοντρά πενήντα χρόνια μετά, πατώντας πάνω στην αγάπη των ψευτοκουλτουριάρηδων δήθεν για την αυτονομία, την ελευθερία και τα άλλα κλασμένα μαρούλια.

Η ίδια εξουσία, ενσωμάτωσε μετά την εξέγερση τους εξεγερμένους αλλά και τις ιδέες τους, σε τέτοιο βαθμό που απορείς πραγματικά με όσους δεν βλέπουν ή κάνουν πως δεν βλέπουν τον αναχρονισμό και την αντίδραση.

Ο Πουλαντζάς μιλάει ανοιχτά για τον πράκτορα Καστοριάδη που το πρωί εργάζεται στον Ο.Ο.Σ.Α και το βράδυ γράφει δοκίμια για λοβοτομημένους αναρχικούς που έγιναν αναρχικοί για να αντιδράσουν στον δεξιό μπαμπά.

Δεν μιλάμε φυσικά για τους λίγους ρομαντικούς που το σκασαν νύχτα για την Προβηγκία ή την Τεργέστη αλλά για τα πολλά και αμέτρητα κοράκια που διοικούν σήμερα την Ευρώπη.

Ολόκληρη η μεσήλικη παρέα που διοικεί σήμερα την Ευρώπη είναι σπουδαγμένη στο Μάη του 68.

Οι Έλληνες διανοούμενοι του αθηνοκεντρικού ελληνοχριστιανικού μας πολιτισμού, μεταξύ τυρού και αχλαδιού αρέσκονται να κωλοτρίβονται στα πόδια των μπουρζουάδων.

Ο Ωνάσης, ο Λάτσης και τα άλλα νεόκοπα φυντανάκια που με χουντικά δάνεια αγόρασαν όλα τα σαπιοκάραβα τού πλανήτη για να κατακτήσουν τις αγορές κάθε ηπείρου τώρα στα ιδρύματά τους χαϊδεύουν τ’ αρχιδάκια διανοούμενων και καλλιτεχνών κάνοντας εκδηλώσεις για τον Μάη ή τον Οχτώβρη, θάβοντας την εργατική τάξη στα ερείπια των κατακτήσεών της.

Σήμερα στην ψωροκώσταινα όπου οι σεβαστοί-απ’ τη συμμορία της εκκλησίας και του κράτους-πρεζέμπεροι αγοράζουν τρυφερό άγουρο κρέας απ’ την Ταϊλάνδη για να περάσουν καλά, οι φιλομάηδεςτου 68 κρύβονται πίσω απ’ το ένδοξο κωλοδάχτυλό τους.

Εκεί που πίνεις το καφεδάκι σου με το ένα ευρώ διαβάζεις στη φρι πρες και μια σπουδαία μαλακία.

Το ξέσπασμα-λέει-του Μάη άνοιξε δρόμους, πρότεινε νέες συμπεριφορές, ήταν ένας εκθειασμός της ροής και των πυκνώσεων του χρόνου, μια κολοσσιαία επιμήκυνση των δευτερολέπτων, το προοίμιο σε έναν άλλον πολιτισμό, σε μιαν άλλη αντιμετώπιση της καθημερινότητας. Ήταν τα πρώτα εκρηκτικά βήματα προς ένα άλλο σχέδιο ζωής.

Ένα σχέδιο ζωής που όπως μεγαλοφώνως αποδείχθηκε λέει: ας περνάμε εμείς καλά κι άλλοι στ’ αρχίδια μας.

Νέος ψευτογιατρός: Πουλάει 120 ευρώ «αντίδοτο» για εμβόλια κορονοϊού - «Έσωσα δύο ετοιμοθάνατους»

  Νέος ψευτογιατρός: Πουλάει 120 ευρώ «αντίδοτο» για εμβόλια κορονοϊού - «Έσωσα δύο ετοιμοθάνατους» (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI) Υποστηρίζε...