Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2018

Τα μέτρα της Τροχαίας στην Αθήνα για το συλλαλητήριο. Ποιοι δρόμοι θα είναι κλειστοί

Τα μέτρα της Τροχαίας 

στην Αθήνα για το 

συλλαλητήριο. 

Ποιοι δρόμοι θα είναι 

κλειστοί

NURPHOTO VIA GETTY IMAGES
Απροσπέλαστο θα είναι το κέντρο της Αθήνας την Κυριακή.
Με εντολή της Αστυνομίας θα κλείσουν από τις 10:00 το πρωί οι σταθμοί του Μετρό Σύνταγμα, Πανεπιστήμιo και Ομόνοια.
Σύμφωνα με απόφαση της Τροχαίας Αττικής, θα απαγορευτεί η στάση και στάθμευση από τις 22.00 του Σαββάτου 3 Φεβρουαρίου έως τις 23.59 της Κυριακής 4 Φεβρουαρίου καθώς επίσης θα υπάρξει σταδιακή διακοπή της κυκλοφορίας από τις 06.00 έως τις 23.59 της Κυριακής στις οδούς και λεωφόρους:

- 28ης Οκτωβρίου – Πατησίων στο τμήμα μεταξύ των οδών Κοδριγκτώνος και Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας καθώς και στις κάθετες οδούς μέχρι την πρώτη παράλληλο

- Χαλκοκονδύλη στο τμήμα μεταξύ της οδού Γ΄ Σεπτεμβρίου και της πλατείας Κάνιγγος

-Σόλωνος, σε όλο το μήκος της καθώς και στις κάθετες οδούς μέχρι την πρώτη παράλληλο

- Ακαδημίας, σε όλο το μήκος της καθώς και στις κάθετες οδούς μέχρι την πρώτη παράλληλο

- Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου), σε όλο το μήκος της καθώς και στις κάθετες οδούς μέχρι την πρώτη παράλληλο

- Πλατεία Συντάγματος

- Αιόλου, στο τμήμα μεταξύ των οδών Ελ. Βενιζέλου (Πανεπιστημίου) και Σταδίου

- Π. Τσαλδάρη (Πειραιώς), στο τμήμα μεταξύ της Ιεράς Οδού και της πλατείας Ομονοίας
- Αθηνάς, σε όλο το μήκος της καθώς και στις κάθετες οδούς μέχρι την πρώτη παράλληλο

- Ερμού, στο τμήμα μεταξύ των οδών Αθηνάς και Π. Τσαλδάρη (Πειραιώς)

- Σταδίου, σε όλο το μήκος της καθώς και στις κάθετες οδούς μέχρι την πρώτη παράλληλο

- Β. Γεωργίου Α’ σε όλο το μήκος της 

- Λ. Βασ. Αμαλίας σε όλο το μήκος της και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας καθώς και στις κάθετες οδούς μέχρι την πρώτη παράλληλο

- Φιλελλήνων, σε όλο το μήκος της καθώς και στις κάθετες οδούς μέχρι την πρώτη παράλληλο

- Λ. Συγγρού, στο τμήμα μεταξύ των οδών Καλλιρόης και Αθ. Διάκου και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας καθώς και στις κάθετες οδούς μέχρι την πρώτη παράλληλο

- Λ. Βασ. Κωνσταντίνου, σε όλο το μήκος της και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας καθώς και στις κάθετες οδούς μέχρι την πρώτη παράλληλο

- Αρδηττού, σε όλο το μήκος της και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας καθώς και στις κάθετες οδούς μέχρι την πρώτη παράλληλο

- Λ. Βασ. Σοφίας, σε όλο το μήκος της και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας καθώς και στις κάθετες οδούς μέχρι την πρώτη παράλληλο

- Γέλωνος, στο τμήμα μεταξύ των οδών Δορυλαίου και Π. Κόκκαλη

- Π. Κόκκαλη, στο τμήμα μεταξύ της οδού Γέλωνος και της Λ. Βασ. Σοφίας

- Δορυλαίου, στο τμήμα της μεταξύ της οδού Π. Κυριακού και της Λ. Βασ. Σοφίας

- Λ. Αλεξάνδρας, σε όλο το μήκος της και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας καθώς και στις κάθετες οδούς μέχρι την πρώτη παράλληλο

- Ιπποκράτους σε όλο το μήκος της

- Ζαχάρωφ, στο τμήμα μεταξύ των λεωφόρων Αλεξάνδρας και Βασ. Σοφίας

- Λ. Κηφισίας, στο τμήμα μεταξύ των λεωφόρων Κατεχάκη και Αλεξάνδρας, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα

- Λ. Μεσογείων, στο τμήμα μεταξύ της Λ. Κατεχάκη και της οδού Φειδιππίδου στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Αθήνα

- Λ. Κατεχάκη στο τμήμα μεταξύ της Λ. Μεσογείων και της οδού Πίνδου και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας

- Φειδιππίδου στο τμήμα μεταξύ των λεωφόρων Μεσογείων και Βασ. Σοφίας

- Μιχαλακοπούλου, στο τμήμα μεταξύ των οδών Φειδιππίδου και Σπ. Μερκούρη και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας

Όπως αναφέρεται στην ίδια απόφαση «τα χρονικά διαστήματα όλων των ανωτέρω κυκλοφοριακών ρυθμίσεων (απαγόρευση κυκλοφορίας – στάσης και στάθμευσης), δύναται να παραταθούν ή να μειωθούν και πέραν των καθορισμένων ωρών, καθώς και να μην εφαρμοσθούν, εφόσον οι κυκλοφοριακές συνθήκες επιβάλλουν αυτό, κατά την κρίση του επικεφαλής των μέτρων.»

Από τις απαγορεύσεις περιορισμών εξαιρούνται τα οχήματα έκτακτης ανάγκης, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του ΕΚΑΒ καθώς και τα λεωφορεία μεταφοράς συμμετεχόντων στο συλλαλητήριο, σύμφωνα με τις υποδείξεις των ρυθμιστών τροχονόμων.

Αλυτα μυστήρια των θαλασσών…

Αλυτα μυστήρια των θαλασσών…

Ένα περίεργο αντικείμενο ανακαλύφθηκε στη Βαλτική από μια ομάδα εμπειρογνωμόνων καταδύσεων και κυνηγών θησαυρών του Ocean X το 2011.


Οι δύτες βρήκαν ένα κυκλικό αντικείμενο με διάμετρο περίπου 160 πόδια, που εμφανίστηκε σε μια εικόνα σόναρ καθώς βρίσκονταν στο βυθό της θάλασσας. Μοιάζει με το «Millennium Falcon» από το «Star Wars», και έχει μια αρχιτεκτονική δομή παρόμοια με Στόουνχεντζ στη Βρετανία.

Όλως περιέργως, όλος ο ηλεκτρολογικός εξοπλισμός των δυτών σταμάτησε να λειτουργεί καθώς το περίεργο αντικείμενο έκπεμπε ένα ισχυρό ραδιοσήμα. Μερικοί λένε ότι θα μπορούσε να είναι ένα από την προ-εποχή των παγετώνων τεχνούργημα ή μια γερμανική συσκευή αντι-υποβρύχιο.

Οι Σουηδοί τελικά κατάφεραν να οργανώσουν μια εκστρατεία το 2012. Τα πρώτα πλάνα του αντικειμένου σε κοντινή απόσταση έδειξαν ότι είναι μάλλον είναι απίθανο να είχε πετάξει ποτέ. Φαίνεται ότι δεν είναι «ιπτάμενος δίσκος», αλλά μάλλον ένα άλλο είδος κατασκευής.

Η πιο πιθανή θεωρία παρέχεται από τον Volker Bryuherta από το Πανεπιστήμιο της Στοκχόλμης. Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι απλώς ένας βράχος. Δεδομένου ότι η Βαλτική Θάλασσα τέθηκε υπό την επιρροή από το λιώσιμο των παγετώνων, αυτά τα βράχια πιθανώς σχηματίζονται ταυτόχρονα.

Αλλά αυτό δεν εξηγεί γιατί τα δορυφορικά τηλέφωνα και οι φωτογραφικές μηχανές σταματούν να δουλεύουν κοντά σε αυτό το «βράχο». Αν και διάφοροι επιστήμονες έχουν προσφέρει αμέτρητες προτάσεις για την προέλευση της «οντότητας», η ανωμαλία της Βαλτικής Θάλασσας εξακολουθεί να παραμένει ένα από τα άλυτα μυστήρια των ωκεανών του κόσμου.
Στη λίστα του βίντεο που ακολουθεί θα δείτε και άλλα παράξενα που βρέθηκαν σε όλες τις θάλασσες του κόσμου όπως: Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων, Ανωμαλία στη Βαλτική Θάλασσα, Τείχος Bimini, 10.000 σμαράγδια στα ανοικτά των ακτών της Φλόριντα…


https://master-lista.blogspot.gr/

 Ελλάνια Διάνθη 

Γκρεμίζεται με πάταγο ο μύθος του «τεμπέλη Έλληνα»




Γκρεμίζεται με πάταγο ο μύθος του «τεμπέλη Έλληνα»


Οι Έλληνες όχι μόνο δεν είναι τεμπέληδες όπως έχει περάσει στη συνείδηση ορισμένων Ευρωπαίων, αλλά βρίσκονται και στην κορυφή των ευρωπαϊκών κρατών ως ο λαός που δουλεύει τις περισσότερες ώρες, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (Organization for Economic Cooperation and Development).
Συγκεκριμένα, ο Οργανισμός καταγράφει την εργασία σε 35 μέλη του από τον «δυτικό κόσμο» όπως συνηθίζουμε να αποκαλούμε τα πιο προηγμένα σε οικονομικούς όρους, κράτη. Όπως προέκυψε από τα αποτελέσματα, οι Μεξικανοί δουλεύουν τις περισσότερες ώρες στον πλανήτη ενώ οι Γερμανοί αντιθέτως, τις λιγότερες.
Ο μέσος Μεξικανός ξοδεύει 2,255 ώρες εργασίας το χρόνο, κάτι που αντιστοιχεί σε 43 ώρες τη βδομάδα. Από την άλλη, η Ελλάδα είναι στην κορυφή των ευρωπαϊκών κρατών με τον μέσο Έλληνα να δουλεύει 2,035 ώρες το χρόνο. Στον αντίποδα λοιπόν, οι Γερμανοί εργάζονται μόλις 1,363 ώρες το χρόνο, δηλαδή 892 λιγότερες ώρες από τους Μεξικανούς.

Στις ΗΠΑ, οι εργαζόμενοι εργάζονται 1,783 ώρες το χρόνο, και έρχονται στο μέσο της κατάταξης.
Ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως στη χώρα μας το 11% της εργασίας είναι μερικής απασχόλησης, ενώ στην κορυφή της σχετικής λίστας είναι η Ολλανδία με 37,7%, και ακολουθεί η Ελβετία με 27% και η Αυστραλία με 25,9%.
Οι αυτοαπασχολούμενοι στη χώρα μας ανέρχονται στο 34,1% της συνολικής εργασιακής απασχόλησης, με την Ελλάδα να είναι στη δεύτερη θέση πίσω από την Κολομβία όπου η αυτοαπασχόληση ανεβαίνει στο 51,3%.
Ακόμη, Ολλανδοί, Γάλλοι και Δανοί εργάζονται λιγότερες από 1,500 ώρες το χρόνο κατά μέσο όρο, ενώ οι Δανοί έχουν και τις καλύτερες συνθήκες εργασίας στην υφήλιο σύμφωνα με την έρευνα του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ.

http://www.koutipandoras.gr/

Αλλάζοντας το νόημα. Οι λέξεις στην υπηρεσία της κυρίαρχης αφήγησης

Αλλάζοντας το νόημα. Οι λέξεις στην υπηρεσία της κυρίαρχης αφήγησης

«Όταν χρησιμοποιώ μια λέξη, είπε ο Χάμπτι Ντάμπτι, σημαίνει ακριβώς ότι εγώ την επιλέγω να σημαίνει, μήτε περισσότερα μήτε λιγότερα.»
«Το ζήτημα, επέμεινε η Αλίκη, είναι αν μπορείς να κάνεις τις λέξεις να σημαίνουν πολλά διαφορετικά πράγματα.»
«Το ζήτημα, είπε ο Χάμπτι Ντάμπτι, είναι να ξέρεις ποιος κάνει κουμάντο, αυτό είναι όλο».
(Λούις Κάρολ. Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων )

Γράφει ο Αντώνης Ζήβας

Ζούμε σ’ έναν κόσμο που κυβερνάται από μυθοπλασίες, συνομωσιολογίες και θρησκευτικούς φανατισμούς κάθε είδους. Τη μαζική εμπορευματοποίηση, τη διαφήμιση, την πολιτική που ασκείται ως κλάδος της διαφήμισης τη παντοδυναμία της τηλεόρασης. Ζούμε σ’ ένα πελώριο μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας. Οι δρόμοι είναι διάσπαρτοι με τεράστιες πινακίδες των οποίων οι απεικονίσεις είναι το προκάλυμμα, ενώ από κάτω τους βρίσκονται τυπωμένες οι λέξεις με το πραγματικό ενδιαφέρον: «Αγόρασε!»«Νέο!»«Τώρα!». Δεν χρειάζεται κανείς να είναι λάτρης των βιβλίων επιστημονικής φαντασίας που περιγράφουν έναν μελλοντικό ζοφερό, δυστοπικό κόσμο. Ο ζόφος είναι ήδη εδώ και η δυστοπία μας κυβερνά.
Το πρώτο πράγμα που κάνει μια ολοκληρωτική κυβέρνηση, ένα φασιστικό καθεστώς προκειμένου να χειραγωγεί τους υπηκόους του είναι να διαστρεβλώνει το νόημα των λέξεων ή να αλλάζει τις “ενοχλητικές” λέξεις και νοήματα προς το... ευπρεπέστερο. Μπορεί (ακόμη) να μη ζούμε στην ολοκληρωτική κοινωνία που περιγράφουν στα βιβλία τους ο Τζόρτζ Όργουελ, ο Άλντους Χάξλει και ο Ρέι Μπράντμπερι, (1984, Θαυμαστός Νέος Κόσμος και Φαρενάϊτ 451, αντίστοιχα) αλλά οι επικοινωνιολόγοι της αυτοκρατορίας του χρήματος έχουν αποδειχτεί οι καλύτεροι αναγνώστες και μαθητές των βιβλίων επιστημονικής φαντασίας που περιγράφουν τις δυστοπικές κοινωνίες του μέλλοντος.

Η γλωσσοκάθαρση. “Νέα Γλώσσα” (newspeak)
«Ο πόλεμος είναι ειρήνη», «Η ελευθερία είναι σκλαβιά», «Η άγνοια είναι δύναμη»
(Τζώρτζ Όργουελ-1984). Σήμερα όλο και περισσότερο ακούμε να γίνεται αναφορά σε κάποιο αφεντικό ονόματι «Μεγάλος Αδελφός» (Big Brother ) που στο «1984» αποτελεί έναν οιονεί αόρατο πλανητάρχη και ένα πανταχού παρών μάτι «δίκης οφθαλμός ος τα πάνθ’ ορά» (Big Brother is watching you). Στη φουτουριστική χώρα της Ωκεανίας και στο έτος 2050, όταν και θα καθιερωθεί επισήμως η Newspeak, λέξεις όπως ελευθερία, δημοκρατία και ισότητα θα έχουν τεθεί εξ αντικειμένου εν αχρησία. Αλλά, αν ως τότε χρησιμοποιηθούν στον γραπτό και στον προφορικό λόγο ή, ακόμη χειρότερα, εγκατασταθούν στον ανθρώπινο νου (όπως συμβαίνει στον κεντρικό ήρωα της νουβέλας Γουίνστον Σμιθ), συνιστούν «έγκλημα της σκέψης» που η Αστυνομία της Σκέψης τιμωρεί αμείλικτα με βασανιστήρια, ακόμη και με θάνατο.
Βέβαια, κάποιες από αυτές τις λέξεις παραμένουν εφόσον διατηρούν την ουδέτερη σημασία τους π.χ., το επίθετο “ελεύθερος” στο: “Ο στρατιώτης είναι ελεύθερος υπηρεσίας/ιατρού” είναι αθώο και αβλαβές, αλλά το “Είμαι ελεύθερος πολίτης” προκαλεί την άμεση σύλληψη όποιου τολμά να το ξεστομίσει. Το κυβερνόν κόμμα είναι το Ingsoc – English Socialism (κι εδώ είναι το πρώτο δείγμα της Newspeak) και το πολιτικό σύστημα αποκαλείται οξύμωρα «ολιγαρχικός κολεκτιβισμός». Το «co(n)», «συν, μαζί», του collectivism (που παραπέμπει στον γνήσιο ελευθεριακό κολεκτιβισμό) σε ανάρμοστο γάμο με το «ολιγαρχικός» νοηματοδοτεί ένα μέλλον πλήρους χρεοκοπίας του ανθρώπου ως ατόμου ή, πιο ωμά, όπως το έθεσε ο ίδιος ο Όργουελ, «ως ανθρώπου που μια μπότα τού πατάει όλο το πρόσωπο, εσαεί» μεταλλάσσοντάς τον σε ένα απρόσωπο ον.

Η Ωκεανία ως κοινωνία απολυταρχική είναι ιεραρχημένη στις ακόλουθες τρεις κοινωνικές τάξεις:
α) Το εσωτερικό κόμμα, που είναι η νομενκλατούρα, η άρχουσα και ευημερούσα τάξη (ποσοστό λίγο πιο πάνω από το 1%).
β) Το εξωτερικό κόμμα, οι μικρογραφειοκράτες χαμηλοϋπάλληλοι , οι μικροαστοί της κοινωνίας (ποσοστό 18%).
γ) Οι proles (υπερβαίνουν το 80%). Είναι οι υποπρολετάριοι, οι λούμπεν, οι παρίες που ζουν κάτω από συνθήκες απόλυτης αθλιότητας. Έχουν το “δικαίωμα” της πρόσβασης στη φτηνή λογοτεχνία και στην πορνογραφία και τους επιτρέπεται να πίνουν μόνο μπίρα.
Αν όλα αυτά σας φαίνονται τόσο οικεία είναι όχι λόγω σύμπτωσης αλλάεπειδή ήδη συμβαίνουν. Μπορεί να μην μας κυβερνά τυραννικά κανενός είδους μονοκομματικό Ingsoc, αλλά ο δικομματισμός των ημερών μας (στις δημοκρατίες δυτικού τύπου) αποδεικνύει ότι οι διαφορές μεταξύ των δύο κομμάτων που εναλλάσσονται στην εξουσία αμβλύνονται, ελαχιστοποιούνται και βαθμιαία εξαφανίζονται όχι και τόσο απρόβλεπτα.
Δυστυχώς, στις προβλέψεις του για τη μοίρα των φτωχών ανθρώπων, των proles, ο Οργουελ δεν έπεσε έξω. Αυτό που συμβαίνει σήμερα με την ανθρωποκτόνα καπιταλιστική πολιτική δεν το συνέλαβε ούτε εκείνου ο νους. Σήμερα η ανθρωπότητα αριθμεί επτά δισεκατομμύρια ψυχές. Με πραγματικά στοιχεία, το ένα και κάτι της νομενκλατούρας του 1984 έχει φθάσει στο 2%. Το αντίστοιχο του εξωτερικού Ingsoc (το 18%) ζει πολύ καλύτερα από τους εξωτερικούς του Ingsoc του 1984 γιατί έχει αποκτήσει τις απαραίτητες για το σύστημα επιστημονικές γνώσεις που αμείβονται σχετικά ικανοποιητικά, ιδίως στις ιδιωτικές επιχειρήσεις.
Αλλά τι γίνεται το 80% των επτά δισεκατομμυρίων; Πολλοί άνθρωποι στερούνται, εκτός από την τροφή, και το πόσιμο νερό. Η θνησιμότητα των παιδιών έχει ανέλθει κατακόρυφα,¬ παιδικές ζωές θα μπορούσαν να σωθούν αν έπαιρναν τα (πάμφθηνα) κατάλληλα φάρμακα. Συμπερασματικά, με το βαθύπλουτο 2% και τους σημερινούς λιμοκτονούντες “proles”, ζούμε έναν οργουελικού τύπου ολιγαρχικό “κολεκτιβισμό.”

Λιγότερη γλώσσα περισσότερος φασισμός
“Πιότερο απ’ οτιδήποτε άλλο, αυτό που φοβάται ο άνθρωπος είναι να κάνει ένα βήμα μπρος, να ξεστομίσει μια καινούργια λέξη.''
( Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι)Το 1984 θυμίζει έμμεσα μια άλλη «δυστοπία» με την ευρύτερη έννοια της λέξης, τοΦαρενάιτ 451 του Ρέι Μπράντμπερι (γραμμένο το 1953).
Εδώ, ομόλογοι της Αστυνομίας της Σκέψης είναι οι πυροσβέστες με μια πολύ πρακτική αποστολή: το κάψιμο όλων των βιβλίων. Συγκρινόμενοι, οι κεντρικοί ήρωες των δύο βιβλίων ακολουθούν διαφορετική μοίρα. Ο αντιφρονών Γουίνστον, (1984) καίτοι άνθρωπος με υψηλότερο του μέσου IQ, δεν έχει μάθει να μην εμπιστεύεται κανέναν. Στο τέλος «αναπρογραμματίζεται» και με δάκρυα που βρωμάνε τζιν κατανοεί πόσο απέραντη είναι η αγάπη του για τον Μεγάλο Αδελφό. Ο Μόνταγκ (Φαρενάϊτ 451) από βιβλιοεμπρηστής στην υπηρεσία του κράτους, στο τέλος στρέφει τη μάνικα με τη κηροζίνη στον ίδιο τον προϊστάμενό του και όταν ο λαός οργανώνει το αντάρτικό του, εκείνος τον ακολουθεί. Η γλώσσα δεν χάνεται γιατί οι πνευματικοί άνθρωποι φυλάνε στο θερμοκήπιο της μνήμης τους το πιο φίνο λουλούδι της, τη λογοτεχνία, απομνημονεύοντας ο καθένας από ένα βιβλίο που έχει διαβάσει.

Στη πραγματική σημερινή μας κατάσταση, αν θεωρήσουμε ότι η γλώσσα δεν διατρέχει σοβαρό κίνδυνο δεν σημαίνει ότι δεν περνάει κρίσεις. Στις θεωρίες του περί πειθαρχίας ο Φουκό υποστηρίζει ότι η ισχύς και η πειθαρχία είναι πανταχού παρούσες σε δημοκρατίες και σε δικτατορίες. Η γλώσσα ναρκοθετείται από τους εχθρούς της σκέψης και των ιδεών. Η Newspeak του 1984 τώρα μεταμφιέζεται σε λόγο της πολιτικής ορθότητας. Ο καπιταλισμός φέρει το “καλλιτεχνικό” όνομα “οικονομία της αγοράς”. Ο ιμπεριαλισμός λέγεται “παγκοσμιοποίηση”, οι χώρες θύματα του ιμπεριαλισμού αποκαλούνται “χώρες υπό ανάπτυξη”, η φτώχεια αποκαλείται “οικονομική στενότητα” και οι φτωχοί “άνθρωποι με ανεπαρκείς πόρους”. Το “δικαίωμα” του αφεντικού να απολύει όσους και όποτε γουστάρει χωρίς αποζημίωση ή όποια άλλη υποχρέωση, ονομάζεται “ευελιξία της αγοράς εργασίας”, οι εργαζόμενοι αποκαλούνται“απασχολήσιμοι” και η εργασία “απασχόληση”. Η λεηλασία των δημόσιων χρηματικών αποθεμάτων από τους πολιτικούς αντί για κλοπή, ονομάζεται “αθέμιτος πλουτισμός” – ο ίδιος ο θάνατος, όταν αναφερόμαστε στον ίδιο το θάνατο λέμε “το μοιραίο”. Όταν υποχωρεί το Χρηματιστήριο, λέγεται ότι σημειώθηκε “αρνητική άνοδος”. Οι νεκροί στρατιώτες στα πεδία των σύγχρονων πολέμων είναι απλά “απώλειες” και οι απλοί πολίτες που σκοτώνονται χωρίς να φταίνε σε τίποτα “παράπλευρες απώλειες”. Τα βασανιστήρια σε στρατόπεδα συγκέντρωσης και αστυνομικά τμήματα αποκαλούνται “ψυχολογικές πιέσεις” – και το νέο αυτό επανανοηματικό λεξικό δεν έχει τελειωμό. Με αφορμή την παγκόσμια τρομοκρατία και την ασφάλεια, καταργούνται καθημερινά ατομικές ελευθερίες. Υπάρχουν κάμερες στους δρόμους, παρακολουθούνται οι επικοινωνίες, ο άνθρωπος όλο και λιγότερο νιώθει ελεύθερος, ενώ η οικονομική κρίση, με την αρωγή της ίδια της αυτοκρατορίας του χρήματος, έντεχνα προωθεί τους ανθρώπους στην εξύψωση φασιστικών και ναζιστικών μορφωμάτων (όπως η Χρυσή Αυγή στη χώρα μας), κάνοντάς τους ακόμη πιο φτωχούς στη σκέψη και στις επιλογές τους, ακριβώς για να διασωθεί το υπό κατάρρευση υπάρχον σύστημα.

Τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων σε ρόλο καθηγητών φιλολογίας
“Ο ορατός κόσμος δεν είναι πια πραγματικότητα, και ο αόρατος κόσμος δεν είναι πια όνειρο”
(Γ. Μπ. Γέιτς)Εγγενές στοιχείο του καπιταλιστικού λόγου είναι το πρότυπο της δημοσιογραφίας των τίτλων, που αποπλανεί και μπερδεύει μέσω μιας έντονης επίκλησης το συναίσθημα, με αποτέλεσμα “η πολιτική πραγματικότητα να αντικαθίσταται από την κραυγή και το σλόγκαν”. Η επιβεβλημένη συντομία συνεπάγεται απομόνωση από τα συμφραζόμενα, κάτι που καθιστά αδύνατη την κατανόηση των διαδικασιών, των νοηματικών αποχρώσεων και των διαφορετικών γωνιών των συμβάντων. Το αποτέλεσμα είναι ένα “πλήθος ειδήσεων που ξεχνιούνται μέσα σε ένα δίωρο και που ο δέκτης δεν μπορεί να αξιοποιήσει διότι δεν είναι σε θέση να γνωρίζει την προέλευσή τους, το βεληνεκές τους αλλά ούτε και το νόημά τους. Για το λόγο αυτό η εικόνα αντικαθιστά την πληροφορία, η μονόπλευρη σκέψη το συλλογισμό και ο μύθος που περιβάλλει την εξουσία την επιβαλλόμενη κριτική σκέψη. Μέσα από τη τηλεοπτική γλώσσα τα ‘κλειδιά’ του επικοινωνιακού συστήματος όπως είναι η πληροφόρηση, η προπαγάνδα, η οικονομία, η πολιτική, η εκπαίδευση και η τρομοκρατία, αναπτύσσουν ένα επικοινωνιακό πρότυπο που έχει σχεδιαστεί και προετοιμαστεί για να μπερδέψει και να χειραγωγήσει την κοινή γνώμη. Κάθε διαδικασία πληροφόρησης χειραγωγείται από τα κοινωνικο-πολιτιστικά, πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα των λίγων”.

Η αλήθεια στην ενημέρωση.
“Η Ελευθερία Λόγου δεν είναι μία γυναίκα με παράξενο επίθετο” (σύνθημα σε τοίχο)
Τίποτα από τα παραπάνω δεν γίνεται να ξεπεραστεί με εκκλήσεις στους νομοθέτες ή στην ευθύνη δημοσιογράφων και εκδοτών. Η διάδοση της αλήθειας και η αδιαμεσολάβητη ενημέρωση (όπως κάθε τι) βρίσκεται στα χέρια μας. Η τεχνολογία σήμερα και ειδικότερα με την έλευση του internet, μας παρέχει μία τεράστια δυνατότητα αρκεί να αντιληφθούμε τη δύναμή του (όσο αυτό βέβαια παραμένει μη ελεγχόμενο από τη κυριαρχία). Απέναντι στη συνωμοσία του ψέματος και της εξουσιαστικής προπαγάνδας έχουμε τον τρόπο να αποκαλύπτουμε την αλήθεια, να καταγγέλλουμε τη μονοκρατορία των ειδήσεων τους, να γνωστοποιούμε την αθλιότητα που μας επιβάλλουν. Κρίνεται πια επιβεβλημένη η στροφή, η στήριξη και η δημιουργία εναλλακτικών μέσων πληροφορίας που δεν θα λειτουργούν με εμπορικά κριτήρια. Μέσα και φωνές από τα κάτω, κατά των συμφερόντων της βιομηχανίας των εξουσιαστικών μέσων, σε συνδυασμό με μια εκπαιδευτική δουλειά στα σχολεία από ελεύθερους στη σκέψη δάσκαλους και όχι υπαλληλίσκους προπαγανδιστές της κυριαρχίας που θα ενθαρρύνουν τη κριτική ελεύθερη σκέψη, την αποκάλυψη και ανάλυση των αντιθέσεων. Όλων αυτών που πρέπει να λέγονται αβίαστα. Να μάθουμε ότι η αλήθεια είναι το ταξίδι και όχι τη λιμάνι και η μεγαλύτερη αλήθεια είναι η αναζήτηση της αλήθειας απέναντι στη κυριαρχία του ψέματος. Όπως λέει ο ποιητής να είμαστε η άμμος και όχι το λάδι στα γρανάζια της μηχανής τους.

*Στη συγγραφή του παραπάνω κειμένου χρησιμοποιήθηκαν αποσπάσματα από το βιβλίο του Βιθέντε Ρομάνο Η γλωσσική παραπλάνηση. Η διεστραμμένη χρήση της γλώσσας.

Merlin's Music Box

http://www.apenantioxthi.com/

Εκάτη η φωτοβόλος

Εκάτη η φωτοβόλος

Η Εκάτη είναι αρχαία ελληνική θεότητα. Από γλωσσολογικής άποψης το όνομά της φαίνεται ότι είναι ελληνικό και σχετίζεται πιθανώς με το επίθετο Εκατηβόλος που αποδιδόταν στον Απόλλωνα. Υπάρχουν τίτλοι της όπως το Άγγελος και το φωσφόρος. Με τον δεύτερο τίτλο πολλές φορές ονομάζεται «φορέας του φωτός» (βλ. Ευριπίδου, Ελένη ).

Ο ποιητής της Θεογονίας Ησίοδος αναγνωρίζει στο πρόσωπό της την πανίσχυρη Κυρία των τριων βασιλείων: Γης, ουρανού και θάλασσας. Λέει, ακόμη, πως η θεά ασκούσε την κυριαρχία της από την εποχή των Τιτάνων πριν πάρει την εξουσία ο Ζεύς και η τάξη του. Ο νέος κυβερνήτης του κόσμου την τίμησε, αφήνοντάς τη στο αρχικό μεγαλείο της.

Η Εκάτη βοηθά τους πολεμιστές στον πόλεμο και τους βασιλείς στην απονομή της δικαιοσύνης. Φέρνει τιμές στους αθλητικούς αγώνες, παραστέκει τους κυνηγούς και τους ψαράδες και μαζί με τον Ερμή, προστατεύει τα κοπάδια. Τέλος αποκαλείται κουροτρόφος. 

Aς εστιαστούμε τώρα στον περίφημο μύθο της «αρπαγής της Περσεφόνης». Εδώ η Εκάτη φαίνεται ωσάν δίδυμο της ίδιας της Δήμητρας. Όπως και η Δήμητρα, ακούει τη φωνή του θύματος. Τη συναντά «με ένα φως στο χέρι της» και ρωτάει τον απαγωγέα με λόγια που, σύμφωνα με μια ορφική απόδοση ομηρικού ύμνου, ανήκουν στη Δήμητρα. Ο ποιητής μας λέει πως και οι δύο πηγαίνουν να βρουν τον Ήλιο, τον αυτόπτη μάρτυρα. 



Πάντως, υπάρχουν δύο αποδόσεις του μυθολογήματος. Στη μία πρωταγωνιστεί η Δήμητρα και στην άλλη η Εκάτη, που πηγαίνει μάλιστα και στον Κάτω Κόσμο για να αναζητήσει την Περσεφόνη. Αφού συναντηθούν η μητέρα με την κόρη, η Εκάτη εμφανίζεται για άλλη μια φορά στον ύμνο, για να παραλάβει την Κόρη και να μείνει για πάντα μαζί της. Η Εκάτη και η Περσεφόνη είναι το ίδιο αδιαχώριστες, όπως η Περσεφόνη και η Δήμητρα. Σύμφωνα με τον ύμνο, η Γαία, η Μητέρα Γη, δεν έχει καμία σχέση με τη Δήμητρα είναι συνένοχη του απαγωγέα. ΄Ετσι, ο στενός σύνδεσμος της Εκάτης με τη δίδυμη μορφή της Δήμητρας και της Κόρης γίνεται όλο και πιο έντονος. Συνεπώς, ο Κόσμος της Εκάτης θα μπορούσε να οριστεί ως σεληνιακή όψη του κόσμου της Δήμητρας.

Ο πυρσός που μεταφέρει η Εκάτη περιγράφεται στον ύμνο ως σέλας, «φως». Αναμφίβολα, η «μεταφορά του φωτός» αποτελεί ένα ουσιαστικό τμήμα της φύσης της θεάς, αλλά ο πυρσός δεν είναι αποκλειστικό χαρακτηριστικό γνώρισμα της Εκάτης –παίζει επίσης έναν εξίσου σημαντικό ρόλο στη λατρεία της Δήμητρας και της Περσεφόνης. 

Στον ίδιο ύμνο, η Δήμητρα παρουσιάζεται κρατώντας δύο αναμμένους πυρσούς. Αν εμβαθύνουμε περισσότερο, πέρα από τα σύνορα του αυστηρά ομηρικού κόσμου του Δία, θα πεισθούμε πως μάλλον είναι σωστό το συμπέρασμά μας ότι η Εκάτη είναι μια δεύτερη Δήμητρα. 

Ο Αισχύλος πάλι, τη συνδέει με τη Σελήνη και την παρουσιάζει ως ΄Αρτεμι-Εκάτη, ενώ ο Ευριπίδης τη θεωρεί κόρη της Λητούς, και πρώτος (στη «Μήδεια») την παρουσιάζει ως θεά προστάτιδα των μαγισσών. Η Εκάτη λοιπόν συνδέεται και συνταυτίζεται με τη Δήμητρα, την Περσεφόνη, τον Ερμή και τον Κάτω Κόσμο, τη Γη, τον Πάνα, την Κυβέλη και τους Κορύβαντες, τις Χάριτες στη μορφή που έχει ως προστάτις των καλλιεργειών και της γης. Ως ΄Αρτεμις Ευπλοία, εξάλλου, η Εκάτη παίρνει θαλάσσιο χαρακτήρα. 

Η σχέση της Εκάτης με την Άρτεμι γίνεται φανερή από ένα μύθο της Εφέσου. Επειδή η γυναίκα του Εφέσου υποδέχθηκε άσχημα τη θεά και της αρνήθηκε τη φιλοξενία, η Άρτεμις τη μεταμόρφωσε για λίγο σε σκύλο. Όταν όμως πήρε πάλι την ανθρώπινη μορφή της, η γυναίκα του Εφέσου ένιωθε τόσο ντροπιασμένη ώστε κρεμάστηκε. Αλλά η θεά την επανέφερε στη ζωή και τότε αυτή πήρε το όνομα της Εκάτης. ΄Αγαλμα της Εκάτης είχε στηθεί κοντά στο ναό της Εφεσίας Αρτέμιδος. 

Στα ύστερα χρόνια, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη χθόνια υπόστασή της και στις μαγικές της ιδιότητες τότε εμφανίστηκε με τρομακτική μορφή όπως η Μέδουσα και οι Ερινύες. Με την εκδοχή αυτή συνδέονται οι οικιακοί καθαρμοί, τα οξυθύμια, με τα οποία διώχνονταν από το σπίτι τα κακά πνεύματα. Αφιερωμένος στην Εκάτη ήταν ο χώρος που βρισκόταν μπροστά από την πύλη του ναού, της πόλης ή του σπιτιού. Λατρευόταν για τις μαγικές της κυρίως ιδιότητες, για τη δύναμη που είχε να κρατάει μακριά από την καθημερινή ζωή το κακό.

Στον ελληνικό κόσμο η κλασσική μορφή της Εκάτης στέκει αυστηρή και παράξενη, ανάγλυφη πάνω σε ένα τρίγωνο, με τα πρόσωπά της στραμμένα σε τρεις κατευθύνσεις. Προσπάθησαν να απαλλαγούν από την αυστηρότητα αυτών των αγαλμάτων διασπώντας την τρισυπόσταση θεότητα σε τρεις παρθένες χορεύτριες. Στις μεταγενέστερες εποχές, επέμειναν εντονότερα στο χαρακτηριστικό αριθμό 3 από ό,τι στην κλασσική εποχή του Ησίοδου. Το γεγονός πως τα Εκάτεια τελούνταν σε τρίστρατα και πως αυτοί οι τόποι ήταν ειδικά αφιερωμένοι στην Εκάτη δεν αντιστρατεύεται στην ησιοδική ή κοσμική σύλληψη του αριθμού 3. Όλα τα τρίστρατα προβάλλουν ξεκάθαρα τη δυνατότητα διαίρεσης του κόσμου σε τρία μέρη. Ταυτόχρονα η Εκάτη, σαν Κυρία των Πνευμάτων, προειδοποίησε τους ΄Ελληνες πως μια τριπλή διαίρεση θα δημιουργούσε αναγκαστικά δίπλα στον οργανωμένο κόσμο του Δία μια χαοτική περιοχή, στην οποία θα συνέχιζε να υπάρχει το αμορφοποίητο μέρος του αρχέγονου κόσμου σαν Κάτω Κόσμος. Οι ΄Ελληνες θεώρησαν πως η τριπλότητα της Εκάτης ήταν κάτι υποχθόνιο. 

Σε προγενέστερους καιρούς, όμως, πριν ακόμη απολιθωθούν τα τρία πρόσωπα της Εκάτης στα πασίγνωστα Εκάτεια, αυτές οι τρεις όψεις φαίνεται πως αποτελούσαν πολλές μορφές ή βασίλεια του κόσμου, πολλές δυνατές εξελίξεις της μιας και ίδιας συμπαγούς ιδέας. ΄Ετσι, στη μορφή αυτής που προφανώς είναι η μικρότερη των θεαινών, η κατώτερη από τις τρεις, βλέπουμε μια εσώτερη σχέση ανάμεσα στη Δήμητρα, την Κόρη και την Εκάτη. Από εδώ πηγάζει και η προφανής ιδέα του μυθολογήματος, όπως ξεδιπλώνεται στον ύμνο. 

Στην ιδέα της Εκάτης, εκτός από την ιδιότητα της Κόρης, ανήκει ακόμη ένα είδος μητρικότητας, η συγγένειά της με το φεγγάρι και τον πρωτόγονο κόσμο των φαντασμάτων όπως η ΄Αρτεμις ή η ίδια η Μητέρα Γη, ήταν και αυτή κουροτρόφος, παραμάνα και τροφός όλων όσων γεννήθηκαν μετά από αυτήν. Στον ύμνο, εμφανίζεται σεαυτό το ρόλο η Δήμητρα σαν παραμάνα του νεότερου γιου του βασιλιά της Ελευσίνας. Και με τη δική της μορφή καθοδηγεί το ενδιαφέρον μας για την Εκάτη. Πέρα από όσα ήδη αναφέρθηκαν, μέσα της περιέχονται όλα εκείνα τα στοιχεία που συνιστούν τη θεμελιακή ιδέα του ύμνου. Δεν πρέπει να λησμονήσουμε ούτε για μια στιγμή πως δεν είναι η ιδέα της κλασσικής ή της μεταγενέστερης Εκάτης που προσεγγίζει περισσότερο αυτή τη θεμελιώδη ιδέα, αλλά η αρχική μορφή μιας Δήμητρας και μιας Εκάτης σε ένα πρόσωπο. 

Βιβλιογραφία

C. J. Jung-C. Kerenyi, Η Επιστήμη της Μυθολογίας, Εκδόσεις Ιάμβλιχος, 1989.
L.R. Farnell, The Cultures of the Greek States, Chicago, 1971.
The Kraus, Hekate, 1961.
Myth. Lexikon, 1885.


E.T.A.

https://master-lista.blogspot.gr/

Ελλάνια Διάνθη

Η πρώτη μπύρα στην Ελλάδα χρονολογείται από την εποχή του χαλκού

Η πρώτη μπύρα στην Ελλάδα χρονολογείται από την εποχή του χαλκού

Η πρώτη μπύρα στην Ελλάδα χρονολογείται από την εποχή του χαλκού

 

Οι ερευνητές σχολιάζουν πως η πρόσφατη ανακάλυψη με την οποία ήρθαν αντιμέτωποι 
ανέδειξε μάλλον τις παλαιότερες εγκαταστάσεις για την παρασκευή μπύρας στην 
Ελλάδα.

Η Τάνια Βαλαμώτη, αναπληρώτρια καθηγήτρια του τμήματος Ιστορίας και 
Αρχαιολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, διευκρίνισε πως 
πρόκειται για ένα απροσδόκητο εύρημα αφού μέχρι σήμερα όλα τα στοιχεία μαρτυρούσαν 
πως το κρασί ήταν το αρχαιότερο ποτό. Τα νέα ερευνητικά δεδομένα βασίζονται σε 
αρχαιοβοτανικά κατάλοιπα φυτρωμένων σπόρων δημητριακών και θραύσματα αλεσμένων 
δημητριακών από δύο οικισμούς της Εποχής του Χαλκού: το Αρχοντικό, στη Μακεδονία, και 
την Άργισσα, στη Θεσσαλία.

Όπως αναφέρει το livescience.com, πρόκειται για το τέλος της 3ης-αρχές της 2ης χιλιετίας 
π.Χ. Στο Αρχοντικό μαζί με τα πλούσια κατάλοιπα δημητριακών βρέθηκε και μια μία 
συγκέντρωση φυτρωμένων σπόρων δημητριακών, συγκεντρώσεις από μάζες αλεσμένων
 δημητριακών και θραύσματα αλεσμένων δημητριακών μαζί με μικρές μάζες, τα οποία 
προέρχονται από το εσωτερικό δύο σπιτιών.

Η καθηγήτρια επισημαίνει πως τα εν λόγω ευρήματα στο Αρχοντικό πιθανότατα 
αντιπροσωπεύουν πιο προχωρημένα στάδια από τη διαδικασία της ζυθοποίησης:
 «Πιθανότατα αντιπροσωπεύουν αλεσμένη βύνη πριν ή μετά από την ανάμειξη με νερό, ενώ τα
 αλεσμένα δημητριακά θα προστίθεντο πριν από τη διαδικασία της ζύμωσης, ως επιπλέον πηγή
 αμύλου, αντίστοιχα με τη διαδικασία που ακολουθούσαν στην Εγγύς Ανατολή και την Αίγυπτο 
κατά την αρχαιότητα».

Σε γενικές γραμμές, οι επιστήμονες δεν έχουν καταλήξει στην ακριβή χρονολογία ανακάλυψης 
της μπύρας στον κόσμο. Τα παλαιότερα αποδεικτικά στοιχεία θεωρούνται πως ήρθαν στο φως 
πριν από 6.000 χρόνια και αποδίδονται στους Σουμέριους που ανακάλυψαν τη ζύμωση
 κατά τύχη. Ιστορικοί έχουν σημειώσει πως πιθανότατα ένα κομμάτι ψωμιού βράχηκε και 
ξεχάστηκε και μετά από καιρό άρχισε να γίνεται η ζύμωση. Οι Σουμέριοι επανέλαβαν τη
 διαδικασία και έτσι έλαβαν τον τίτλο του πρώτου λαού που παρήγαγε μπύρα.

Τη βαθύτερη σχέση τους με τη μπύρα δεν έκρυψαν ποτέ και οι Αιγύπτιοι. Μάλιστα το ποτό 
θεωρούνταν πως ήταν υπό την προστασία του Φαραώ. Ο Ηρόδοτος και άλλοι πολλοί αρχαίοι
 συγγραφείς αναφέρονται σε συνταγές και μεθόδους παρασκευής του εν λόγω «οίνου από
 κριθάρι», όπως ονόμαζαν τον ζύθο, στην Αίγυπτο. Οι Αιγύπτιοι ήταν επίσης οι πρώτοι που την
 εξήγαγαν στα γειτονικά κράτη και στην Ευρώπη, γύρω στο 2000 π.Χ.

HuffPost Greece


ΠΗΓΗ: https://greek1.blogspot.com/2018/02/blog-post_31.html#ixzz55xzdgQns 
®1Greek Σκέψου...δεν είναι παράνομο ακόμη 

Περηφάνια και προκατάληψη της Jane Austen

Περηφάνια και προκατάληψη της Jane Austen

της Αγγελικής Δρακάκη
Ψάχνoντας στο καινούργιο μου λογοτεχνικό ημερολόγιο είδα πως σαν σήμερα το 1813 εκδόθηκε για πρώτη φορά το μυθιστόρημα Περηφάνια και Προκατάληψη της Τζέιν Ώστεν. Με αφορμή λοιπόν αυτή την επέτειο απoφάσισα να σας γράψω ένα κείμενο πάνω στο βιβλίο και την συγγραφέα του, έναν μικρό φόρο τιμής.
tumblr_oxul4ywIGX1tbip8vo1_500.jpg
Η γνωριμία μου με την ‘Ωστεν έγινε περίπου στην ηλικία των δεκαπέντε ετών, όταν έπεσε στα χέρια μου το βιβλίο της «Λογική και Ευαισθησία». Θυμάμαι πήρα κάποιες φορές το βιβλίο στο σχολείο για να διαβάζω στα διαλείμματα και μια φορά με είχε «τσακώσει» η καθηγήτρια φιλολογικών να το διαβάζω. Μου είπε πόσο σπουδαία συγγραφές η Ώστεν ήταν και πως πέθανε σχετικά νέα. Περίπου δυο χρόνια αργότερα, καθώς περιπλανιόμουν στην βιβλιοθήκη του Λυκείου μου, έπεσε στα χέρια μου το «Περηφάνια και Προκατάληψη». Εννοείτε πως το δανείστηκα και το ξεκίνησα αυτοστιγμεί.
Λίγα λόγια για το βιβλίο
Το Περηφάνια και Προκατάληψη εκδόθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο στης 28 Ιανουαρίου 1813. Ήταν το δεύτερο κατά σειρά βιβλίο της ‘Ωστεν που βγήκε στην αγορά (το πρώτο είναι η Λογική και Ευαισθησία) και ο αρχικός του τίτλος ήταν «Πρώτες εντυπώσεις». Πιθανόν η συγγραφέας να άλλαξε τον τίτλο του βιβλίου επειδή ήθελε να αποφευχθεί η σύγχυση με δύο άλλα λογοτεχνικά έργα, το μυθιστόρημα της Μαργαρίτας Χόλφορντ και η κωμωδία του Οράτιου Σμιθ. Κάποιοι υπέθεσαν ότι άλλαξε τον τίτλο επειδή ήταν επηρεασμένη από τα βάσανα και τις αντιπαραθέσεις που συνοψίζονται στο τελευταίο κεφάλαιο της Σεσίλια της Φάνυ Μπάρνεϊ, το οποίο ονομάζεται Περηφάνια και Προκατάληψη και όπου η φράση εμφανίζεται τρεις φορές με κεφαλαία γράμματα.
Η Τζέιν ‘Ωστεν πούλησε τα πνευματικά δικαιώματα του μυθιστορήματος στον Τόμας Έγκερτον του Γουάιτχολ για 110 λίρες, ενώ αρχικά εκείνη είχε ζητήσει 150 λίρες. Έχει υπολογιστεί ότι ο Έγκερτον στη συνέχεια και μόνο από τις δύο πρώτες εκδόσεις του βιβλίου έβγαλε περίπου 450 λίρες.
Λίγα λόγια για την συγγραφέα
Η Τζέιν Ώστεν είναι μία από τις πιο δημοφιλείς και πολυδιαβασμένες μυθιστοριογράφους της αγγλικής λογοτεχνίας. Γεννήθηκε στις 16 Δεκεμβρίου 1775. Ο πατέρας της ήταν διδάκτωρ της Οξφόρδης και κληρικός. Είχε επτά αδέρφια, εκ των οποίων μόνο μία αδερφή, την Κασσάνδρα. Η Τζέιν και η Κασσάνδρα ήταν πολύ αγαπημένες. Έζησε στο Στήβεντον, στο Μπαθ, στο Σαουθάμπτον και στο Τσώτον. Κατά τα μέσα του δεκάτου ενάτου αιώνα τα μυθιστορήματά της έχαιραν τον σεβασμό μόνο της λογοτεχνικής ελίτ. Ένας λόγος γι’ αυτό ήταν ότι έγραφε ανώνυμα. Το 1870, όταν ο ανιψιός της δημοσίευσε ένα απομνημόνευμα για την ζωή και το έργο της, η ταυτότητά της έγινε τελικά γνωστή στο ευρύτερο αναγνωστικό κοινό. Έως τη δεκαετία του 1940 είχε πλέον καθιερωθεί ως σπουδαία Αγγλίδα συγγραφέας. Δεν παντρεύτηκε ποτέ, αν και στα εικοσιεφτά της δέχτηκε την πρόταση γάμου ενός κληρονόμου πλούσιας οικογένειας την οποία και απέρριψε την ακριβώς επόμενη μέρα. Η Ώστεν έζησε μια ήσυχη ζωή και δεν έβγαινε σχεδόν ποτέ από το σπίτι. Σε μια σπάνια έξοδο της αρρώστησε και πέθανε από τη νόσο του Άντισον το 1817 σε ηλικία σαρανταενός ετών έπειτα από πολύμηνη ταλαιπωρία. Το σπίτι της στο Τσώσον έχει γίνει μουσείο.
prideandprejudiceposter.jpg.694x390_0_0_17886
Κατα την διάρκεια της ζωής της έγραψε εφτά βιβλία: Λογική και Ευαισθησία, Περηφάνια και Προκατάληψη, Μάνσφιλντ Παρκ, Έμμα, Το Αββαείο του Νορθανγκερ, Πειθώ και Σάντιτον. Πιο συγκεκριμένα, το Περηφάνια και Προκατάληψη έχει γυριστεί σε ταινία και σειρά, ενώ η ζωή και τα έργα της ίδιας της συγγραφέας έχουν εμπνεύσει πολυάριθμους σεναριογράφους και συγγραφείς. Οι πιο γνωστες ταινίες και σειρές είναι: Austeland, Pride and Prejudice, Death Comes to Pemberley και Lost in Austen.
Στα ελληνικά τα βιβλία της κυκλοφορούν από πολλές εκδόσεις σε διαφορετικά μεταφράσματα.
https://stylerivegauche.wordpress.com/

20 Φρικιά του Τσίρκου που Υπήρξαν Πραγματικά!

20 Φρικιά του Τσίρκου που Υπήρξαν Πραγματικά! Discovify EL 💡 20 Φρικιά του Τσίρκου που Υπήρξαν Πραγματικά: Ένα Μαγευτικό Ταξίδι στο Παράδοξ...