Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2017

ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΥΝ ΜΕ ΨΕΥΔΩΝΥΜΟ


Συγγραφείς που γράφουν με ψευδώνυμο


από sweet jane eyre
γράφει η Αγγελική Δρακάκη
Αφορμή για να γράψω αυτό το άρθρο ήταν η κριτική που ανέβηκε εδώ στο blog για το πρώτο βιβλίο της σειράς "H τετραλογία της Νάπολης" της Έλενα Φερράντε ή αλλίως της συγγραφέας φάντασμα. Καθώς λοιπόν διάβασα λίγα λόγια για την συγκεκριμένη συγγραφέα μετά το τέλος της κριτικής, θυμήθηκα κάποιους λογοτέχνες, οι οποιοί απέκρυψαν την πραγματικής τους ταυτότητα και έκδοσαν βιβλία με ψευδώνυμο. Γιαυτούς λοίπον θα σας μιλήσω παρακάτω. Κάποιους ίσως να τους ξέρετε είδη και κάποιους άλλους όχι.
Stephen King
Μιας που τώρα τελευταία το όνομα του συζητιέται πολύ λόγο της κινηματογραφικήςμεταφοράς του βιβλίου του με τίτλο IT, αποφάσισα να τον εντάξω πρώτο στην λίστα μου με τους συγγραφείς που έκδοσαν με ψευδώνυμο. Ο King έγραψε 4 βιβλία με το ψευδώνυμο Richard Bachman, ώσπου ένας υπάλληλος βιβλιοπωλείου τον ξεσκέπασε συγκρίνοντας τον τρόπο γραφής του και έψαξε να μάθει την αλήθεια. Ο King είπε πως έγραψε με ψευδώνυμο γιατί ήθελε να δει πόση επιτυχία θα είχαν τα βιβλία του χωρίς να τα συνοδεύει το διάσημο ονομά του.
J.K.Rowling
Η Rowling έγραψε ένα αστυνομικό μυθιστόρημα για ενήλικες με το ψευδώνυμο Robert Galbraith. To βιβλίο αυτό πούλησε 1500 αντίτυπα πρίν μάθουν την πραγματική ταυτοτητά της. Μετα την ανακάλυψη οι πωλήσεις εκτινάχθηκαν κατά 507.000% . Η ίδια είπε πως ο λόγος που έπελεξε να γράψει με ψευδώνυμο ήταν για να μη νιώθει την πίεση να δημοσιεύσει κάτι και να δημιουργεί προσδοκίες.
Αgatha Christie
Η Agatha έγραψε μια σειρά με ρομαντικές νουβέλες με το ψευδώνυμο Mary Westmacott. Χρησιμοποιήσε αυτό το ψευδώνυμο γιατί θέλησε να γράψει κάτι τελείως διαφορετικό από αυτό που την είχε συνηθίσει το αναγνωστικό κοινό.

Pablo Neruda
Ο Νeruda έδειχνε ενδιαφέρον από μικρή ηλικία για την λογοτεχνία, πράγμα που ο πατέρας του δεν ενέκρινε ποτέ. Όταν ξεκίνησε να δημοσιεύει δικά του ποιήματα άλλαξε το όνομα του για να κρύψει την πραγματική ταυτότητα από τον πατέρα του. Επέλεξε το Pablo Neruda σαν φόρο τιμής προς τον Τσέχο ποιητή Γιάν Νερούντα. Αργότερα άλλαξε και νομικά το ονομά του σε Pablo Neruda. Το πραγματικό όνομα του Neruda είναι Ρικάρντο Ελιέσερ Νεφταλί Ρέγιες Μπασοάλτο.
Βολταίρος
Όταν ο Φρανσουά-Μαρί Αρουέ φυλακίστηκε στη Βαστίλη στις αρχές του 18ου αιώνα, έγραψε ένα θεατρικό έργο. Για να καταδείξει την απομάκρυνση από το παρελθόν του και ειδικά από την οικογένειά του, υπέγραψε το έργο με το ψευδώνυμο Βολταίρος. Το ψευδώνυμο, όπως εξηγεί το ίδρυμα Βολταίρου, προήλθε από τη φράση «Αρουέ, ο νεότερος» (Arouet, le jeune). Πήρε το επίθετό του και τα αρχικά γράμματα των λέξεων le jeune και τα αναγραμμάτισε. Αν μείνατε απορημένοι, το ίδρυμα επισημαίνει πως τα γράμματα l και j, όπως και τα u και v, είχαν παραπλήσιο τυπογραφικό σχήμα στην εποχή του Βολταίρου.
Emily Brontë και οι αδερφές της Anne Brontë και Charlotte Brontë
Οι αδερφές Μπροντέ έγραψαν αρχικά μια ποιητική συλλογή με τα αντρικά ψευδώνυμα Currer, Ellis και Acton Bell, η ποιητική συλλογή δεν τα πήγε καλά, αλλά συνέχισαν να γράφουν η καθεμία ξεχωριστά. Η Charlotte έγραψε την “Jane Eyre” με το ψευδώνυμο Currel Bell, ενώ και η Emily έκδοσε τα “Ανεμοδαρμένα Ύψη” με το ψευδώνυμο Ellis Bell. Αργότερα δύο από τις τρεις αδερφές ταξίδεψαν στο Λονδίνο και γνωρίστηκαν με τον εκδότη τους, αποκαλύπτοντάς του, αναπόφευκτα, ότι ήταν γυναίκες.
bronte02_3529925b
Αnton Gill
O γνωστός συγγραφέας χρησιμοποιήσε το ψευδώνυμο Οliver Bowden και με αυτό έχει γράψει έξι βιβλία στη σειρά Αssassin's Creed που όλα έχουν γίνει best seller.
Catherine Webb
Χρησιμοποιήσε το ψευδώνυμο Claire North και στα δεκατεσσερά της χρόνια έγραψε το βιβλίο Mirror Dreams,το οποίο ήταν το πρώτο βιβλίο από μια σειρά επιτυχημένων μυθιστορημάτων για νέους.
Οδυσσέας Ελύτης
Το πραγματικό όνομα του Ελύτη ήταν Οδυσσέας Αλεπουδέλης. Ο Ελύτης είχε πει σε συνεντευξή του πως είχε επιλέξει αυτό το επίθετο για ψευδώνυμο. Ήθελε να ξεκινά από τη συλλαβή Ελ γιατί από Ελ ξεκινά η Ελλάδα, η ελευθερία, μία Ελένη που ήταν τότε ερωτευμένος. Ακολουθεί το γράμμα "υ" επειδή είναι το πιο ελληνικό γράμμα και καταλήγει με το αρχαιοπρεπές -της.
Γιώργος Σεφέρης
Το πραγματικό όνομα του Σεφέρη ήταν Γεώργιος Σεφεριάδης. Με το ψευδώνυμό του υπέγραψε την πρώτη του ποιητική συλλογή Στροφή. Στη συνέχεια, με αυτό καθιερώθηκε.
Μ.Καραγάτσης
Το πραγματικό του όνομα ήταν Δημήτριος Ροδόπουλος. Το Καραγάτσης συνδέεται με το δέντρο καραγάτσι (φτελιά), καθώς σε ένα τέτοιο που βρισκόταν στην εκκλησιά του χωριού του (Ραψάνη Θεσσαλίας), συνήθιζε να διαβάζει όταν ήταν νεαρός και περνούσε εκεί τα καλοκαίρια του. Για το "Μ" δεν μπορούμε να γνωρίζουμε με σιγουριά και οι απόψεις διίστανται: λέγεται ότι σχετίζεται με το ρώσικο όνομα «Μίτια» (ρωσική εκδοχή του Δημήτρης), με το οποίο τον αποκαλούσαν φίλοι και συμφοιτητές του λόγω της μεγάλης του αγάπης για τον Ρώσο συγγραφέα Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι. Το γεγονός ότι υπέγραφε τα έργα του ως «Μ. Καραγάτσης» προκάλεσε σύγχυση και σε αρκετούς φιλολόγους, οι οποίοι συχνά ερμήνευαν το «Μ» ως Μιχάλης λόγω των ηρώων του, Μιχάλη Καραμάνου (στον Γιούγκερμαν) και Μιχάλη Ρούση (στον Μεγάλο ύπνο) που θεωρούνται περσόνες του συγγραφέα. Σύμφωνα με πρόσφατη προφορική μαρτυρία της κόρης του Μαρίνας Καραγάτση, το αρχικό γράμμα «Μ.» μπροστά από το ψευδώνυμο Καραγάτσης πράγματι παραπέμπει στο όνομα Μιχάλης.

Ζωρζ Σαρή
Το πραγματικό της όνομα ήταν Γεωργία Σαρηβαξεβάνη, το οποίο δεν έχει μεγάλη απόκλιση από το ψευδώνυμο. Πιθανόν η αλλαγή στο όνομα να σχετίζεται με την καταγωγή της μητέρας της (Γαλλίδα από τη Σενεγάλη) και στο επίθετο είχε κρατήσει απλά τις δύο πρώτες συλλαβές.
Γεώργιος Βιζυηνός
Το πραγματικό του όνομα ήταν Γεώργιος Μιχαήλ Σύρμας ή Μιχαηλίδης. Το ψευδώνυμο Βιζυηνός προέρχεται από τη Βιζύη της Ανατολικής Θράκης, το σημερινό Βιζέ της Τουρκίας που αποτελεί και τον τόπο γέννησής του.
Ηλίας Βενέζης
Το πραγματικό του όνομα ήταν Ηλίας Μέλλος. Υιοθέτησε το Βενέζης, καθώς έτσι λεγόταν ο παππούς του Δημήτριος από την πλευρά της μητέρας του.
https://stylerivegauche.wordpress.com/

ΔΕΣΠΟΙΝΑ:ΤΟ ΑΠΟΡΡΗΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΕΥΣΙΝΙΩΝ

ΔΕΣΠΟΙΝΑ:ΤΟ ΑΠΟΡΡΗΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΕΥΣΙΝΙΩΝ

ΔΕΣΠΟΙΝΑ:ΤΟ ΑΠΟΡΡΗΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΕΥΣΙΝΙΩΝ

Η Δήμητρα πέρασε από την Αρκαδία αναζητώντας τη χαμένη Περσεφόνη, την είδε 
ο Ποσειδώνας και την ερωτεύτηκε. Η θλιμμένη θεά, για να αποφύγει τον 
Ποσειδώνα, μεταμορφώθηκε σε άσπρη φοράδα και κρύφτηκε μέσα σ’ ένα στάβλο….

Ωστόσο ο Ποσειδώνας τυφλωμένος απο τον ακατασίγαστο πόθο του, 
μεταμορφώθηκε κι αυτός σε άλογο και μπήκε στον ίδιο στάβλο.Από την ένωσή της 
με τον Ποσειδώνα έφερε στον κόσμο μία νέα κόρη. 

Η Δέσποινα γεννήθηκε στο Λύκαιο όρος. 

Η κόρη που το όνομα της θεωρούνταν μυστικό, και για αυτό την αποκαλούσαν 
Δέσποινα. Την Δέσποινα ανέθρεψε ο Τιτάνας Άνυτος. .

Το όνομά της δεν διασώθηκε σε καμία πηγή, γιατί ήταν απόρρητο, αλλά οι 

Αρκάδες την αποκαλούσαν Δέσποινα, της οποίας το όνομα ήξεραν μόνο
 κάποιοι μυημένοι στα Ελευσίνια, και απαγορευόταν αυστηρά να προφερθεί. 
Για να μην προφέρουν λοιπόν το απαγορευμένο όνομα, την έλεγαν 
Δέσποινα…. (=η Κυρία).

Το Δέσποινα είναι στην ουσία επίθετο, διγενές και δικακατάλητο, με 
αρσένικο τύπο τον γνωστός μας Δεσπότη, εξ’ου και οικο-δεσπότης, 
οικο-δέσποινα. Δεμπότνια. Πότνια=κυρά, αφέντρα, κυρίαρχη.Γι’αυτό και 
προσωνύμιο της θεάς Αρτέμιδος είναι το “Πότνια θηρών”= η κυρά των 
θηραμάτων (του κυνηγιού). Το πρώτο συνθετικό προέρχεται από την ίδια 
ρίζα -ΔΗ- που έχει να κάνει με τη Γη,

Στην αρχαία Λυκόσουρα υπήρχε ναός της Δέσποινας και λατρευόταν σαν θεά. 

Σύμφωνα με την περιγραφή του Παυσανία στο ναό υπήρχε σύμπλεγμα της 
Δήμητρας μαζί με την Δέσποινα έργο του Δαμοφώντος. Στο σύμπλεγμα η Δήμητρα 
με την Δέσποινα ήταν καθισμένες σε θρόνο δίπλα δίπλα , η Δήμητρα κρατούσε 
δάδα και η δε Δέσποινα σκήπτρο, δίπλα στον θρόνο της Δήμητρας στεκόταν η 
Άρτεμις φορώντας φερέτρα και κρατώντας δέρμα ελαφιού, δίπλα στην Δέσποινα 
στεκόταν ο Τιτάνας Άνυτος οπλισμένος.

Ο αφιερωμένος σε αυτήν ναός στη Λυκόσουρα ήταν ιδιαίτερα σεβαστός απ’ όλους

 τους Πελοποννήσιους, γι’ αυτό και όταν το 368 π.Χ οι Λυκοσουρείς κλείστηκαν 
μέσα, αντιτιθέμενοι στην εγκατάλειψη της πατρογονικής τους εστίας και στην
 μετακόμιση τους στην Μεγαλόπολη, δεν παρενοχλήθηκαν από κανένα. 
Ανακαλύφθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα π.Χ. στο λόφο που ήταν παλιότερα 
γνωστός ως “¨Παλιόκαστρο της Στάλας”.



Αναφορά στην θεά Δέσποινα από τον Παυσανία στα Αρκαδικά:

θεῶν δὲ αὐτὰ τὰ ἀγάλματα, Δέσποινα καὶ ἡ Δημήτηρ τε καὶ ὁ θρόνος ἐν ᾧ 
καθέζονται, καὶ τὸ ὑπόθημα τὸ ὑπὸ τοῖς ποσίν ἐστιν ἑνὸς ὁμοίως λίθου: καὶ οὔτε τῶν
 ἐπὶ τῇ ἐσθῆτι οὔτε ὁπόσα εἴργασται περὶ τὸν θρόνον οὐδέν ἐστιν ἑτέρου λίθου 
προσεχὲς σιδήρῳ καὶ κόλλῃ, ἀλλὰ τὰ πάντα ἐστὶν εἷς λίθος. οὗτος οὐκ ἐσεκομίσθη 
σφίσιν ὁ λίθος, ἀλλὰ κατὰ ὄψιν ὀνείρατος λέγουσιν αὐτὸν ἐξευρεῖν ἐντὸς τοῦ 
περιβόλου τὴν γῆν ὀρύξαντες. τῶν δὲ ἀγαλμάτων ἐστὶν ἑκατέρου μέγεθος κατὰ τὸ 
Ἀθήνῃσιν ἄγαλμα μάλιστα τῆς Μητρός: [4] Δαμοφῶντος δὲ καὶ ταῦτα ἔργα. ἡ μὲν 
οὖν Δημήτηρ δᾷδα ἐν δεξιᾷ φέρει, τὴν δὲ ἑτέραν χεῖρα ἐπιβέβληκεν ἐπὶ τὴν Δέσποιναν: 
ἡ δὲ Δέσποινα σκῆπτρόν τε καὶ καλουμένην κίστην ἐπὶ τοῖς γόνασιν ἔχει, τῆς δὲ 
ἔχεται τῇ δεξιᾷ τῆς κίστης. τοῦ θρόνου δὲ ἑκατέρωθεν Ἄρτεμις μὲν παρὰ τὴν 
Δήμητρα ἕστηκεν ἀμπεχομένη δέρμα ἐλάφου καὶ ἐπὶ τῶν ὤμων φαρέτραν ἔχουσα, 
ἐν δὲ ταῖς χερσὶ τῇ μὲν λαμπάδα ἔχει, τῇ δὲ δράκοντας δύο. παρὰ δὲ τὴν Ἄρτεμιν 
κατάκειται κύων, οἷαι θηρεύειν εἰσὶν ἐπιτήδειοι. [5] πρὸς δὲ τῆς Δεσποίνης τῷ 
ἀγάλματι ἕστηκεν Ἄνυτος σχῆμα ὡπλισμένου παρεχόμενος: φασὶ δὲ οἱ περὶ τὸ 
ἱερὸν τραφῆναι τὴν Δέσποιναν ὑπὸ τοῦ Ἀνύτου, καὶ εἶναι τῶν Τιτάνων καλουμένων
 καὶ τὸν Ἄνυτον.

ΠΗΓΗ:hellasforce.com


Πηγή: https://greek1.blogspot.com/2014/04/blog-post_6897.html#ixzz4vfE0wzwP 
®1Greek Σκέψου...δεν είναι παράνομο ακόμη 
Under Creative Commons License: Attribution 

Follow us: @1_Greek on Twitter | 1greek on Facebook

ΠΕΝΤΕ ΜΕΡΕΣ ΝΗΣΤΕΙΑ ΤΟΝ ΜΗΝΑ ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΟΥΝ ΤΗΝ ΓΗΡΑΝΣΗ

Πέντε μέρες νηστεία τον μήνα 

επιβραδύνουν τη γήρανση

Θέλετε να ζήσετε περισσότερο; Φάτε λίγο λιγότερο! Τουλάχιστον αυτό δείχνει μια νέα μελέτη, η οποία αποκάλυψε ότι αν υιοθετήσουμε μια διατροφή που μιμείται τη νηστεία θα επιβραδύνουμε τη γήρανση.
Ο δραστικός περιορισμός των θερμίδων είναι γνωστό ότι παρατείνει τη ζωή πολλών πειραματόζωων, όμως οι περισσότεροι άνθρωποι δεν θα μπορούσαν να συμμορφωθούν με μια τέτοια ακραία δίαιτα. Μια καλή λύση θα ήταν η νηστεία για πέντε μέρες κάθε μήνα, η οποία προκύπτει από δοκιμές σε ποντίκια και εθελοντές.
Αν κάνουμε δηλαδή μια δίαιτα που θα διαρκέσει 5 ημέρες τον μήνα και η οποία θα μιμείται την νηστεία, μπορεί ενδεχομένως σύμφωνα με έρευνες να επιβραδύνει τη γήρανση, να προσθέσει χρόνια στη ζωή, να μειώσει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας και καρκίνου και να ενισχύσει το ανοσοποιητικό.

Ειδικότερα, στη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Cell Metabolism, οι ερευνητές εξέτασαν την επίδραση της περιοδικής νηστείας στη γήρανση σε μύκητες, σε ποντίκια και σε ανθρώπους.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η μείωση της κατανάλωσης θερμίδων βελτιώνουν την υγεία, ιδίως σε τομείς που επιδεινώνονται με την ηλικία. Στη μελέτη πάνω στα ποντίκια, η τετραήμερη δίαιτα χαμηλή σε θερμίδες, η οποία μιμείται τη νηστεία (FMD), διαπίστωσε ότι βελτίωσε το μεταβολισμό τους, μείωσε την οστική απώλεια και τη γνωστική λειτουργία, ενώ χάρισε μακροζωία.
Οι άνθρωποι στη μελέτη αυτή υποβλήθηκαν σε διατροφή πέντε ημερών για 3 μήνες που μιμείται τη νηστεία και οι ερευνητές σημείωσαν πτώση σε παράγοντες κινδύνου που σχετίζονται με τη γήρανση, το διαβήτη, τα καρδιαγγειακά νοσήματα και τον καρκίνο.
Ο στόχος της δίαιτας ήταν να μειώσει τις θερμίδες περίπου 34-54% από την κανονική κατανάλωση τους. Η δίαιτα δοκιμάστηκε σε 19 εθελοντές, οι οποίοι κλήθηκαν να καταναλώνουν μόνο 725 έως 1.090 θερμίδες την ημέρα για πέντε μέρες κάθε μήνα (ο μέσος άνδρας χρειάζεται περίπου 2 με 3 χιλιάδες θερμίδες την ημέρα).
Τρεις μήνες αργότερα, οι συμμετέχοντες είχαν λιγότερο σπλαχνικό λίπος, μειωμένα επίπεδα σακχάρου και ινσουλίνης στο αίμα, μειωμένα επίπεδα της ορμόνης IGF-I που έχει συνδεθεί με τον καρκίνο και τη γήρανση, καθώς και μειωμένα επίπεδα της πρωτεΐνης CRP που θεωρείται δείκτης καρδιαγγειακού κινδύνου.
Επιπλέον, καταγράφηκε αύξηση ορισμένων βλαστικών κυττάρων στο αίμα, ένδειξη ότι η δίαιτα βοηθά στην ανανέωση των ιστών.
Σημαντικό είναι να σημειωθεί πως οι άνθρωποι με διαβήτη δεν θα πρέπει να ακολουθούν είτε νηστεία είτε διατροφή που μιμείται τη νηστεία ενώ λαμβάνουν ινσουλίνη, μετφορμίνη ή παρόμοια φάρμακα. Επίσης ότι άνθρωποι με Δείκτη Μάζας Σώματος μικρότερο του 18 δεν θα πρέπει να ακολουθούν τη συγκεκριμένη διατροφή.
bovary.gr
https://www.pentapostagma.gr/

Ο ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΤΩΝ ΕΥΖΩΝΩΝ ! Με ποιον τρόπο διώχνουν εκείνους που τους ενοχλούν…

Ο μυστικός κώδικας των Ευζώνων! 

Με ποιον τρόπο διώχνουν εκείνους 

που τους ενοχλούν…

Με ποιον τρόπο διώχνουν οι Εύζωνοι τους… ενοχλητικούς τουρίστες;
Ο άγνωστος κώδικας των ευζώνων όταν ενοχλούνται, είτε από τουρίστες, είτε από οτιδήποτε μπαίνει εμπόδιο στην πορεία τους.
Απομεσήμερο Τετάρτης στην Ηρώδου Αττικού. Ενα ζευγάρι Βρετανών περπατά νωχελικά κάτω από τη σκιά που απλώνουν τα πανύψηλα δέντρα του Εθνικού Κήπου. Καθώς κατηφορίζουν, την προσοχή τους αποσπά ο εύζωνας που στέκει ακίνητος και με το βλέμμα «καρφωμένο» στον ορίζοντα έξω από την πύλη του Στρατοπέδου της Προεδρικής Φρουράς.

Η γυναίκα σπεύδει να φωτογραφηθεί μαζί του. Όταν όμως ο άνδρας που τη συνοδεύει σηκώνει την κάμερα για να απαθανατίσει τη στιγμή, ακούγεται μια φωνή να λέει στα αγγλικά: «Please take off your hat» (Παρακαλώ βγάλτε το καπέλο σας).
Η τουρίστρια υπακούει αμέσως στο… κέλευσμα του επόπτη, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την τήρηση της τάξης στα τρία σημεία που φρουρούν οι εύζωνες -στο Μνημείο του Αγνωστου Στρατιώτη έξω από τη Βουλή, στο Προεδρικό Μέγαρο και στην πύλη του στρατοπέδου της Προεδρικής Φρουράς στην Ηρώδου Αττικού- και να παρεμβαίνει ώστε να αποφευχθούν «παρατράγουδα».
Ο ρόλος του επόπτη, ειδικά τους θερινούς μήνες που οι τουρίστες συνωστίζονται μπροστά στο Μνημείο του Αγνωστου Στρατιώτη, είναι καθοριστικός.
«Υπάρχουν περιπτώσεις που πίσω από την πλάτη του επόπτη, όταν είναι για παράδειγμα στον έναν Σκοπό, πηγαίνουν και ενοχλούν τον άλλον. Τότε υπάρχει ένας κώδικας επικοινωνίας. Ο εύζωνας χτυπάει μια φορά το όπλο κάτω. Πολλοί ακόμα και με το χτύπημα του όπλου… τρομάζουν και εξαφανίζονται», δηλώνει ο διοικητής της Προεδρικής Φρουράς Ροδόλφος Δημητρόγλου.
Παρόλα αυτά το χτύπημα του κοντακίου του όπλου δεν συνδέεται απαραίτητα με την παρουσία του κόσμου. Μπορεί να κρύβει από την πιο απλή ενόχληση, λόγω θερμοκρασίας, μέχρι την παρουσία κάποιου αδέσποτου σκύλου, που εμποδίζει τον βηματισμό.
Όταν η αιτία δεν είναι εμφανής, ο επόπτης πλησιάζει τον Εύζωνα, στέκεται μπροστά του και αναλαμβάνει με καίριες ερωτήσεις να «εκμαιεύσει» το πρόβλημα. Η επικοινωνία μεταξύ των δύο ανδρών σε αυτά τα έκτακτα περιστατικά γίνεται συνθηματικά με νεύματα των ματιών.
Οι «άτυποι» κανόνες της Προεδρικής Φρουράς δεν επιτρέπουν στους πολίτες να ανεβαίνουν δύο δύο στο μνημείο για να φωτογραφηθούν. Το «πρωτόκολλο» απαγορεύει επίσης, σε ένδειξη σεβασμού, τις απρεπείς χειρονομίες, το προκλητικό ντύσιμο, τα γυαλιά ηλίου, τα καπέλα και τα χέρια στις τσέπες. «Κόκκινη γραμμή» αποτελούν και οι σέλφι.
Ωστόσο, οι πιο τολμηροί τουρίστες επιχειρούν ακόμη και να τους αγγίξουν για να διαπιστώσουν ότι δεν πρόκειται για… αγάλματα, ενώ άλλοι προσπαθούν με μορφασμούς και χειρονομίες να τους κάνουν να γελάσουν. Από τους πιο ενοχλητικούς είναι, λόγω κουλτούρας, οι Κινέζοι, οι πιο «ήσυχοι» οι Ευρωπαίοι, ενώ τον μεγαλύτερο σεβασμό δείχνουν οι Ιάπωνες.
«Δεν είναι τόσο το πρόβλημα ο τουρίστας όσο τα αντικειμενικά προβλήματα της ζέστης και του κρύου. Τα επεισόδια όχι τόσο πολύ, γιατί εκτιμάμε τον κίνδυνο και επεμβαίνουμε και προφυλάσσουμε τους εύζωνες. Στα πολύ μεγάλα επεισόδια έχουν αποχωρήσει κιόλας, ανεβαίνοντας προς τη μεριά των σκαλοπατιών που είναι πίσω από τη Βουλή. Πάνω από όλα είναι η ανθρώπινη ζωή», προσθέτει από την πλευρά του ο κ. Δημητρόγλου.
«Έχει τύχει σε κάποια πορεία κάποιος να ξαπλώσει στο Μνημείο του Αγνωστου Στρατιώτη και τότε ένιωσα ασέβεια προς εμάς», θυμάται ο εύζωνας Δημήτριος Βλαχοκυριάκος.
Δεν λείπουν πάντως και τα περιστατικά που σκορπούν συγκίνηση και υπερηφάνεια στους, φαινομενικά, τουλάχιστον, απόμακρους τσολιάδες. «Είχε έρθει ένα σχολείο με παιδιά με κινητικά προβλήματα και είχε ανέβει στο Μνημείο να βγάλει φωτογραφία μαζί μου ένα παιδί σε αναπηρικό καροτσάκι. Εκείνη τη στιγμή ένιωσα πολύ υπερήφανος, γιατί αισθάνθηκα ότι δίνω ελπίδα σε αυτά τα παιδιά», λέει ο εύζωνας Θεόδωρος Μελισσόπουλος.
«Κάποια στιγμή δύο πρώην εύζωνες ήρθαν και μου είπαν ότι είναι πολύ υπερήφανοι που στέκονται δίπλα μου, διότι έρχονταν στο Μνημείο του Αγνωστου Στρατιώτη μετά 40 χρόνια. Αυτό με συγκίνησε και με έκανε να νιώσω κι εγώ το ίδιο υπερήφανος», καταθέτει τη δική του εμπειρία ο Δημήτριος Βλαχοκυριάκος.
Το να γίνει κανείς εύζωνας κατορθώνοντας να αγνοεί τις εξωτερικές προκλήσεις απαιτεί μεγάλη πειθαρχία. Σε αυτό συμβάλλει και η αυστηρή αλλά και επίπονη εκπαίδευση.
«Όταν είμαι πάνω στο μνημείο δεν μπορεί τίποτα να μου αποσπάσει την προσοχή. Είτε είναι 1.000 άτομα κάτω, είτε 10 για εμάς είναι το ίδιο», εξηγεί ο Θεόδωρος Μελισσόπουλος.
«Για κανέναν λόγο δεν θα γύριζα το βλέμμα μου, γιατί τότε θα χανόταν η μαγική εικόνα που ο κόσμος έχει στο μυαλό του για εμάς», συμπληρώνει ο εύζωνας Δημήτριος Βλαχοκυριάκος.
Η εκπαίδευση των ευζώνων διαρκεί έξι εβδομάδες.
«Περιλαμβάνει αρχικά ασκήσεις με και χωρίς όπλο, μετά ξεκινάμε τις ακινησίες σταδιακά από τα 60 λεπτά και φτάνουμε μέχρι τα 120 λεπτά και ακολουθεί ο ευζωνικός βηματισμός και η ευζωνική υπηρεσία.
Έχουμε επίσης καθημερινά σωματική αγωγή και ασκήσεις παρελάσεων», εξηγεί ο διοικητής της Προεδρικής Φρουράς.
Αν και η ακινησία αποτελεί φαινομενικά το μεγαλύτερο εμπόδιο, ο ευζωνικός βηματισμός είναι αυτός που οδηγεί στις περισσότερες «απώλειες», καθώς από τους 90 υποψήφιους εύζωνες που επιλέγονται ανά ΕΣΣΟ μόλις οι μισοί τα καταφέρνουν, σύμφωνα με το tonwtiko.
Για να διαβεί, ωστόσο, κάποιος το κατώφλι του στρατοπέδου της Προεδρικής Φρουράς και να φτάσει στο στάδιο της εκπαίδευσης θα πρέπει να πληροί συγκεκριμένα κριτήρια, όπως να είναι αναστήματος άνω του 1,87 μ. και να έχει άριστη σωματική διάπλαση και ψυχοπνευματική κατάσταση.
https://www.pentapostagma.gr/

ΦΟΒΕΡΟ ΚΟΛΠΟ ! ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΜΙΑ ΜΠΥΡΑ ΜΕ ΜΙΑ ΜΠΑΝΑΝΑ

ΦΟΒΕΡΟ  ΚΟΛΠΟ ! 

ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ 

ΜΙΑ ΜΠΥΡΑ ΜΕ ΜΙΑ ΜΠΑΝΑΝΑ

Φοβερό κόλπο! Δείτε πως μπορείτε να ανοίξετε μία μπύρα με μια μπανάνα…
Δείτε το βίντεο:




diaforetiko.gr

https://www.pentapostagma.gr/

ΕΡΜΗΣ Ο ΑΡΩΓΟΣ ΣΥΝ-ΟΔΗΠΟΡΟΣ ΤΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ

Ερμής ο αρωγός συν-οδοιπόρος της αναζήτησης…

Ο Ερμής ήταν ανάμεσα στα άλλα, ο Αγγελιοφόρος των Θεών, αλλά και ψυχοπομπός ( «Οδός άνω και κάτω μία»). Ο Πυθαγόρας αποκαλούσε τον Ερμή, «θεϊκό ταμία των ψυχών», «πομπαίο», «πυλαίο» και «χθόνιο», επειδή συνόδευε τις ψυχές στον 'Aδη.

Ήταν όμως επίσης προστάτης των οδοιπόρων ( γεγονός μάλλον καθόλου τυχαίο, και εξαιρετικά συμβολικό, όπως θα διαπιστώσετε στην συνέχεια). Για αυτό τον λόγο υπήρχαν οι Ερμαϊκές στήλες κατά μήκος των οδών, ώστε να μην ξεφύγουν οι οδοιπόροι από τη σωστή κατεύθυνση , να μην χάνουν δηλ. τον δρόμο τους…
Αυτοί οι σηματοδότες στην αρχή ήταν απλοί σωροί από πέτρες και κάθε οδοιπόρος που πέρναγε έριχνε μια πέτρα στο σωρό, ο οποίος έτσι μεγάλωνε. Πίστευαν πως με το ρίξιμο της πέτρας ο οδοιπόρος απαλλασσόταν από την κόπωση του ταξιδιού η οποία μεταβιβαζόταν στην πέτρα. Όταν μπορούσε ο οδοιπόρος όφειλε να καταθέτει και σύκα κοντά στο σωρό, γεγονός που είχε διπλή σημασία: απότιση τιμής στο θεό και βοήθεια για τους πεινασμένους οδοιπόρους.

Το συμβολικό όμως μήνυμα του προστάτη των οδοιπόρων του Ερμή, είναι σχετικό με την ατραπό που επιλέγει ο κάθε ένας από εμάς, στο ταξίδι της ζωής και στις αναζητήσεις του. Αν επιλεγεί πιο το δύσκολο και δύσβατο ταξίδι, και επιδιωχθεί η μετουσίωση των ενεργειών και ιδιοτήτων που συμβολίζει ο Ερμής, τότε μέσω της φώτισης και της ενόρασης, ανοίγονται δρόμοι ώστε να εκφραστούν δημιουργικά οι εσωτερικές δυνατότητες του ανθρώπου μέσα στον κόσμο.

Αναφέρουν σχετικά οι Ντβαλ Κουλ & Αλίκη Μπέιλη στο βιβλίο τους Εσωτερική Αστρολογία : «Ο Ερμής αναπτύσσει τον ταχύ και ενορατικό νου που ερμηνεύει την εμπειρία, συμβάλει στην ανάπτυξη της ενόρασης και συσχετίζει τον εσωτερικό πνευματικό άνθρωπο με τον εξωτερικό άνθρωπο με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται η μελλοντική ενότητα του σκοπού, του σχεδίου και της προσπάθειας. Ο Ερμής επιφέρει εκείνες τις αλλαγές στη νοητική αντίληψη, που επιτρέπουν στην ανθρωπότητα να δράσει τελικά ως μεσολαβητής ανάμεσα στους ανώτερους κόσμους και στα τρία κατώτερα βασίλεια στη φύση…..Ο Ερμής φωτίζει το νου και μεσολαβεί ανάμεσα στην ψυχή και την προσωπικότητα, όντας ο αγγελιαφόρος των θεών» .

Καθίσταται κατ’ αυτόν τον τρόπο, ο αναζητητής ένας συνειδός πνευματικός συν-οδοιπόρος, ο οποίος ιχνηλατεί τα ανεξερεύνητα μονοπάτια της ζωής, απολαμβάνοντας όμως ταυτόχρονα την ομορφιά της ζωής και της περιπέτειας...


Στην πρώτη εικόνα, προτομή του λόγιου Ερμή, Ρωμαϊκό αντίγραφο 2ου αιων. μ.χ, με τεχνική επιχρωματισμού από τον φίλο καλλιτέχνη, Aias Zigogiannis. 
                                                                εικ.2

Στην δεύτερη εικόνα η προτομή πριν την χρωματική επεξεργασία.

Πηγή 

http://conspiracyfeeds.blogspot.gr/

Η ΧΛΩΡΙΔΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ από την Εγκυκλοπαίδεια Ήλιος


DOWNLOADS: 


Εγκυκλοπαίδεια Ήλιος – 

Νεώτερον Εγκυκλοπαιδικόν Λεξικόν, 


Ελλάς,  Η Χλωρίς…! #1.056 (PDF)



Διαβάστε το εδώ:    Η ΧΛΩΡΙΣ



https://derkameraddotcom.wordpress.com/

ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑ-- Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΗΡΟΣ

Πλάτωνος ΠΟΛΙΤΕΙΑ – Ο μύθος του Ηρός –


Η Πολιτεία του Πλάτωνα τελειώνει με ένα συμπέρασμα που αφορά τη δικαιοσύνη: οι δίκαιοι επιβραβεύονται, είτε σ’ αυτόν είτε στον άλλο κόσμο, και, αντίστροφα, οι άδικοι τιμωρούνται. Παράδειγμα χειροπιαστό για την τιμωρία των αδίκων αυτό του Αρδιαίου και των ομοίων του.
Πρέπει σ’ αυτό το σημείο να επισημάνουμε, ασφαλώς, ότι η α π ό δ ε ι ξ η του Πλάτωνα για την τιμωρία των αδίκων μπορεί μεν, σύμφωνα με την Τυπική Λογική, να ευσταθεί, δεν παύει, όμως, να στηρίζεται σ’  ένα μύθο. Συγκεκριμένα: ο Πλάτων, μέ­σω της ε π α γ ω γ ι κ ή ς μεθόδου, μέσα δηλαδή από μια σειρά παραδειγμάτων, της τιμωρίας του Αρδιαίου και των ομοίων του, καταλήγει σ’ ένα γ ε ν ι κ ό συμπέρασμα σωστό. Όμως, η απόδειξή του είναι συζητήσιμη, αφού δε στηρίζεται στην εμπειρία. Αυτό, ασφαλώς, δε συμβαίνει για πρώτη φορά· και σε άλλες περιπτώσεις ο Πλάτων χρησιμοποιεί το μύθο ως α π ο δ ε ι κ τ ι κ ό εργαλείο.

Ο διαμεσολαβητικός ρόλος του Ηρός : Ο Ηρ, γιος του Αρμένιου από την Παμφυλία, ήταν ένας γενναίος πολεμιστής, ο οποίος σκοτώθηκε σε μια μάχη. Εκεί παρέμεινε άταφος επί δέκα ημέρες, μαζί με τους άλλους νεκρούς συντρόφους του. Τη δωδέκατη ημέρα, όταν οι δικοί του τον μετέφεραν για να τον τοποθετήσουν στην νεκρική πυρά για αποτέφρωση, η ψυχή του πήρε σάρκα και οστά, και άρχισε να διηγείται στους θνητούς την ιστορία που έζησε το διάστημα που ήταν νεκρός.
Σύμφωνα με τη διήγηση του Ηρός, οι ψυχές των νεκρών είχαν μεταβεί εἰς τόπον τινά δαιμόνιον, προκειμένου να κριθούν. Στο σημείο εκείνο υπήρχαν δύο χάσματα πάνω στη γη, και δύο ακριβώς απέναντι στον ουρανό. Ανάμεσα σ’ αυτά τα χάσματα του ουρανού και της γης δικαστές απένειμαν δικαιοσύνη στους νεκρούς. Όσες ψυχές ερχόντουσαν από τον ουρανό, για να κριθούν, ήσαν κατευχαριστημένες, ενώ όσες ερχόντουσαν από τη γη γεμάτες δυστυχία, αφού η υποχθόνια πορεία τους είχε διαρκέσει χίλια χρόνια. Ο Ηρ δεν πέρασε από τη διαδικασία της κρίσεως, αλλά του ανατέθηκε η «αποστολή» να παρακολουθήσει με λεπτομέρεια όλα όσα συνέβαιναν εκεί, προκειμένου να τα μεταφέρει στους θνητούς.

            Η περίπτωση του Αρδιαίου: Τον Αρδιαίο, τύραννο της Παμ­φυλίας, ο οποίος είχε διαπράξει σειρά ανόσιων εγκλημάτων, οι τιμωροί του κάτω κόσμου, αφού τον έδεσαν χειροπόδαρα και τον έσυραν πάνω στους ασπαλάθους, τελικά τον πέταξαν , μαζί με άλλους, στον Τάρταρο. (Οι ποινές και οι ανταμοιβές ήσαν δεκαπλάσιες των όσων ο καθένας είχε διαπράξει, αλλά οι ποινές για ασέβεια έναντι των θεών και των γονιών, ή για φυσική αυ­τουργία σε φόνο ήσαν πολύ μεγαλύτερες).

            Η πορεία των ψυχών μέχρι την τελική επιλογή: Οι ψυχές, ύστερα από παραμονή εφτά ημερών στο Λειμώνα, τον πρώτο τόπο συγκέντρωσης, την όγδοη ημέρα πορεύτηκαν προς ένα άλλο τόπο. Εκεί συνάντησαν ένα φως που έμοιαζε με της ίριδας (του ουράνιου τόξου), αλλά πολύ λαμπρότερο και καθαρότερο. Το φως αυτό, το οποίο, ξεκινώντας από πάνω, διαπερνούσε τον ουρανό και τη γη, έμοιαζε με κολόνα. (Βρισκόταν, κατά κάποιο τρόπο, στο κέντρο του σύμπαντος). Από τις άκρες των δεσμών του φωτός αυτού, που ήταν τεντωμένες από τον ουρανό, κρεμόταν ο άτρακτος (το αδράχτι) της Ανάγκης, ο οποίος ρύθμιζε ό­λες τις περιστροφές των ουράνιων σωμάτων.
Ο σφόνδυλος του ατράκτου ήταν κούφιος εσωτερικά και μέσα του υπήρχαν άλλοι επτά σφόνδυλοι. (Ο εξωτερικός σφόνδυλος ήταν το ουράνιο στερέωμα και οι άλλοι επτά οι σφαίρες των πλανητών). Στους κύκλους που σχημάτιζαν τα επάνω χείλη των σφονδύλων ήταν καθισμένες Σειρήνες (οκτώ τον αριθμό), εκ των οποίων η κάθε μια εξέπεμπε μια νότα, παράγοντας έτσι όλες μαζί μια μουσική αρμονία. Την κυκλική κίνηση των σφονδύλων, πάνω στα γόνατα της Ανάγκης, παρακολουθούσαν καθισμένες σε θρόνο οι τρεις κόρες της: η Λάχεση, η Κλωθώ και η Άτροπος.

Η τελική επιλογή: Φτάνοντας οι ψυχές εκεί, έπρεπε να διαλέξουν από ένα «πρότυπο» ζωής. Στις συγκεντρωμένες ψυχές απευθύνθηκε ένας προφήτης, ως εκπρόσωπος της Λάχεσης, και τους πρότεινε να τραβήξουν από έναν κλήρο, για να καθοριστεί η σ ε ι ρ ά με την οποία θα επέλεγαν τη ζωή που ήθελαν .
Από τις ψυχές οι πιο αφιλοσόφητες επέλεξαν βίους ενδόξους, χωρίς να υπολογίσουν την τραγικότητα που κρύβουν μέσα τους. Άλλες, όμως, που είχαν δοκιμαστεί στην προηγούμενη ζωή και είχαν υποστεί ταλαιπωρίες, ήσαν πιο σεμνές. Για παρά­δειγμα, ο Οδυσσέας διάλεξε τη ζωή ενός άσημου ανθρώπου.

Αξιολόγηση του ,μύθου του Ηρός: Ο εσχατολογικός αυτός μύθος του Πλάτωνα, που έχει δηλαδή σχέση μ’ αυτό που σήμερα λέμε «δευτέρα παρουσία», εμπεριέχει αφενός μεν α ν τ ι ­λ ή ψ ε ι ς για το πλανητικό στερέωμα, αφετέρου δε δ ο ξ α ­σ ί ε ς για τη μετέπειτα ζωή. Στο μύθο έντονες είναι οι επιδράσεις όχι μόνο της λαϊκής παράδοσης, αλλά και των Ορφικών και των Πυθαγορείων, σχετικά με τη μετεμψύχωση. Επίσης, εμφανή είναι τα στοιχεία από τις τελετουργίες των Ελευσινίων μυστη­ρίων.

Σημείωση: Ο μύθος του Ηρός φαίνεται ότι αποτέλεσε ένα από τα πρότυπα των Καταβάσεων. Κατάβαση έχουμε και στον Όμηρο, Οδύσσεια, λ (Νέκυια). Επίσης, στις καταβάσεις ανήκουν οι «Νεκρικοί διάλογοι» του Λουκιανού. (Οι καταβάσεις είναι λογοτεχνικά κείμενα που έχουν ως θέμα την κάθοδο στον «κάτω κόσμο»).


Η κρίση και η εκλογή. Η ελευθερία, η τύχη και η ανάγκη

            «Στον μύθον αυτόν έχουμε λοιπόν την εικόνα μιας μεταθανά­τιας κρίσης και εκλογής, που είναι η άλλη διάσταση αυτού που γίνεται καθημερινά στον επίγειο βίο. Η κρίση, η τιμωρία ή η αμοιβή κι ο δρόμος προς τα κάτω, ο σπηλαιώδης και μοχθηρός, ή ο δρόμος προς τα άνω, ο φωτεινός κι ευδαιμονικός, αφού συμπληρώσει τον κύκλο του, μας θέτει και πάλι μπροστά στην εκλογή του βίου μας. Κρίση και εκλογή είναι οι αλληλένδετοι αρμοί που συγκροτούν τη ζωή μας, την αιώνια και την εφήμερη. Ο καθένας είναι ελεύθερος να εκλέξει, η σειρά όμως εκλογής ορίζε­ται από τον κλήρο, και η εκλογή, όταν γίνει, είναι αμετάκλητη. Συμπλέκεται λοιπόν μέσα στην ανθρώπινη ζωή ιδωμένη από τη σκοπιά του έσχατου η ελευθερία, η τύχη και η ανάγκη. Και είναι αυτός ο συγκερασμός των φυσικών χαρισμάτων (τύχη), των ανα­γκαίων συνεπειών (ανάγκη) και κυρίως της δικής μας ευθύνης (εγρήγορση και παιδεία) που διαμορφώνει τον βίο μας.
            Η έσχατη λοιπόν δοκιμασία, που βρίσκεται μέσα στις προκο­σμικές ή μετακοσμικές ρίζες της ύπαρξής μας, μας φανερώνει το τραγικό και το κωμικό του ανθρώπινου βίου (620a), γιατί οι μετα­πτώσεις στην εκλογή είναι απροσδόκητες, ώστε η θέα τους να είναι «ελεεινή καί γελοία καί θαυμασία».
            Και όπως η στήλη του φωτός συνδέει τον ουρανό και συγκρα­τεί τις περιστροφές του, στερεώνοντας επάνω του το αδράχτι της Ανάγκης, που συμπλέκει το παρελθόν (Λάχεσις), το παρόν (Κλωθώ) και το μέλλον (Άτροπος) σε μιαν αρμονική ανακύκληση, σ’ έναν αιώνιο ρυθμικό χορό, είναι μια άλλη εικόνα της ιδέας του αγαθού, που γεννά και τρέφει και φωτίζει τον νοητό κόσμο, στον οποίο μετέχει και ο αισθητός, αφού έκγονος του αγαθού είναι και Q ήλιος και το αποκαλυπτικό του φως, έτσι και το υπόγειο χάσμα, μέσα στο οποίο βουλιάζει ο τύραννος Αρδιαίος, καθώς έλκεται «έπ’ άσπαλάθων» για να πεταχθεί στον Τάρταρο, είναι η μεταθα­νάτια έκφραση της άθλιας κατάστασης των δεσμωτών του σπη­λαίου, που θανατώνουν εκείνους που ζητούν να τους ελευθερώ­σουν και βυθίζονται μέσα στην αδικία πληρώνοντας γι ‘ αυτήν».

( ΠΛΑΤΩΝ : ΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΜΥΘΟΣ, Κ. Μιχαηλίδη)




Ο μύθος τον Ηρός:
το πρόβλημα της ελευθερίας και της ευθύνης


Από την αλληγορία του σπηλαίον στο μύθο του Ηρός

Η συναγωγή τελικών συμπερασμάτων και η αναφορά στο «δαχτυλίδι του Γύγη»

Μετά το τέλος της αλληγορίας του σπηλαίου η συζήτηση επανέρχεται στην παιδεία των φυλάκων και στις προϋποθέσεις της προώθησης τους στην κατηγορία των αρχόντων, που ως φιλόσοφοι θα αναλάβουν τη διακυβέρνηση της πόλης. Ενώ όμως η άσκηση της εξουσίας από τους φιλοσόφους αντιπρο­σωπεύει την ιδανική λύση του πολιτικού προβλήματος, η παθολογία της δη­μόσιας ζωής περιλαμβάνει έναν αριθμό παρεκβατικών πολιτευμάτων (κατά σειρά: τιμοκρατία, ολιγαρχία, δημοκρατία, τυραννία), το καθένα από τα ο­ποία παραχωρεί τη θέση του στο αμέσως επόμενο, δηλαδή σε μια περαιτέρω επιδείνωση της ηθικής παρακμής και του πολιτικού αδιεξόδου.
Η τραγικότερη μορφή κατάπτωσης σημειώνεται με την τυραννία, ένα πο­λίτευμα που μετατρέπει την αγριότητα και την αδικία σε θεσμό και περιάγει τους πολίτες σε έσχατη δυστυχία. Έτσι ανοίγει ο δρόμος για τη διατύπωση των συμπερασμάτων, με τα οποία η αφήγηση του Σωκράτη θα επανέλθει κρι­τικά στις αρχικές εκείνες θέσεις, που είχαν αποτελέσει το έναυσμα για τη δρο­μολόγηση της μακράς συζήτησης. Και τα αδιαφιλονίκητα συμπεράσματα εί­ναι πως η επιχειρηματολογία του Θρασυμαχου και του Γλαυκωνα, σύμφωνα με την οποία ο δίκαιος είναι ανόητος και δυστυχής, ενώ ο άδικος είναι έξυ­πνος και ευτυχής, αποδεικνύεται έωλη και ανυπόστατη.
Εκείνο που πρέπει να προσεχτεί ιδιαίτερα είναι ότι την ώρα της συναγω­γής των συμπερασμάτων ο Σωκράτης ξαναθυμάται το δαχτυλίδι του Γύγη, α­ποδεικνύοντας ότι ο λιτός και παραστατικός εκείνος μύθος ήταν σιωπηρά πανταχού παρών στις μακρές συζητήσεις του διαλόγου. Αυτός, μεταξύ άλ­λων, κέντρισε το ενδιαφέρον για την αναζήτηση του «μεγίστου μαθήματος» που αποδόθηκε παραστατικά με την αλληγορία του σπηλαίου και σε συσχε­τισμό με αυτόν θα διατυπωθούν οι τελικές διαπιστώσεις στο δέκατο βιβλίο της Πολιτείας.
Ποιες είναι οι διαπιστώσεις αυτές;

  1. Είτε φοράει είτε δε φοράει κανείς το δαχτυλίδι του Γύγη, η δικαιοσύνη έχει ανεκτίμητη αξία για την ψυχή. Άλλωστε, οι θεοί γνωρίζουν πολύ καλά ποιος είναι δίκαιος και ποιος είναι άδικος. Ενώ λοιπόν ο πρώτος είναι «θεο­φιλής», ο δεύτερος είναι «θεομισής». Για το «θεοφιλή» άνθρωπο τα πάντα θα αποδειχτούν ευνοϊκά. Ακόμη και αν ζει μέσα στη φτώχεια ή ταλαιπωρείται από αρρώστιες, στο τέλος αυτά όλα θα του βγουν σε καλό. Τα εντελώς αντί­θετα θα συμβούν στον άδικο.
  2. Όλα τα πλεονεκτήματα που ο Γλαυκών είχε αποδώσει στους αδίκους α­ποδίδονται τώρα στους δικαίους. Αντίθετα, οι άδικοι έστω και αν στην αρχή διαφύγουν την προσοχή, στο τέλος γίνονται καταγέλαστοι και προπηλακίζο­νται. Και το πιο σημαντικό: οι αμοιβές και η ευδαιμονία του δικαίου, καθώς και οι ποινές και τα μαρτύρια του αδίκου σε αυτήν εδώ τη ζωή δεν έχουν κα­μιά σύγκριση σε σχέση με τις απολαύσεις ή τα βάσανα που περιμένουν τον καθένα, ανάλογα με τον τρόπο της διαβίωσης του, μετά τον τερματισμό της ζωής του.
Έτσι ανοίγει ο δρόμος για τον εσχατολογικό μύθο που αναφέρεται στην τύχη των ψυχών μετά τον τερματισμό της επίγειας ζωής των ανθρώπων.


Εσχατολογία και κοσμολογία

Ο Ηρ ο Πάμφυλος είχε σκοτωθεί σε μάχη και παρέμεινε άταφος επί δέκα ημέρες. Όταν τη δωδέκατη ημέρα επιχείρησαν να τον κάψουν στη νεκρική πυρά, σηκώθηκε και αφηγήθηκε στους παριστάμενους τα φοβερά πράγματα που είχε δει κατά τη διάρκεια του θανάτου του και που οι δικαστές τού ανέθεσαν να τα εξιστορήσει στους ζωντανούς.
Η εμπειρία που έζησε συνδέεται με την κρίση των ψυχών ανάλογα με τα έργα τους, η οποία γίνεται από δικαστές, και ταυτόχρονα με την επάνοδο άλλων ψυχών από το χώρο της αμοιβής ή της τιμωρίας τους ενόψει της νέας ζωής που πρόκειται να επιλέξουν.
Από το ένα, λοιπόν, μέρος υπήρχαν δύο χάσματα στη γη και από το άλλο ισάριθμα χάσματα στον ουρανό. Όσοι δικάζονταν, πήγαιναν στο βάθος της γης ή ανέβαιναν στον ουρανό, ανάλογα με τη ζωή που είχαν διαγάγει. Όσοι είχαν διαπράξει εγκλήματα, τιμωρούνταν δέκα φορές περισσότερο από όσο τους άξιζε, ενώ όσοι είχαν περάσει μια ενάρετη ζωή, αμείβονταν δέκα φορές περισσότερο από όσο δικαιούνταν. Ο φόνος και η ασέβεια προς τους θεούς ή τους γονείς τιμωρούνταν ακόμη πιο σκληρά.
Παράλληλα, υπήρχαν ψυχές που κατέβαιναν από τον ουρανό και αφηγούνταν την ευτυχία που είχαν γνωρίσει εκεί. Και άλλες, που ανέβαιναν από τη γη και οδύρονταν για τα δεινά που είχαν υποστεί στον Άδη.
Στη συνέχεια, οι ψυχές κατευθύνονταν στο «Λειμώνα», όπου κατασκήνωναν σαν σε πανηγύρι επί επτά ημέρες. Έπειτα μεταφέρονταν στο κέντρο του σύμπαντος, στο χώρο της ανάγκης, έναν τόπο υπερβατικό, που η περιγραφή του απηχεί σε κάποιο βαθμό τις γεωκεντρικές κοσμολογικές αντιλήψεις των Πυθαγορείων. Εδώ θα λάβει χώρα η διαδικασία της νέας γέννησης των ψυχών, που καλούνται τώρα να διαλέξουν ελεύθερα και υπεύθυνα τον τρόπο της μελλοντικής ζωής τους. Η διαδικασία διεξάγεται μπροστά στις τρεις Μοί­ρες, τις κόρες της Ανάγκης.
Όποιος διαβάσει το μύθο στο σύνολο του, θα εντυπωσιασθεί ασφαλώς α­πό τις κοσμολογικές περιγραφές και τις εσχατολογικές αναφορές του Πλάτωνα. Θα ήταν όμως λάθος να παρασυρθεί και να πιστέψει ότι θα μπορούσε να αναζητήσει εδώ λεπτομέρειες σχετικά με τις πυθαγόρειες αντιλήψεις για το γεωκεντρικό σύστημα ή τις ορφικές πεποιθήσεις για τη μοίρα των ψυχών. Πίσω από αυτά όλα κρύβεται ο ποιητικός οίστρος του Πλάτωνα, διαποτισμένος από την παιγνιώδη και ειρωνική διάθεση του. Και, προπάντων, η έγνοια του να δείξει στον άνθρωπο με ποιο τρόπο πρέπει να ζήσει αυτήν εδώ τη ζωή της δοκιμασίας.
https://theancientwebgreece.wordpress.com/

Γρίπη Α και Γρίπη Β: Διαφορές σε συμπτώματα και αντιμετώπιση

  Γρίπη Α και Γρίπη Β: Διαφορές σε συμπτώματα και αντιμετώπιση Bigstock Μιχάλης Θερμόπουλος Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2025 19:00 Η κοινή γρίπη π...