Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2017

Η ΓΛΩΣΣΑ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΗΝ ΣΚΕΨΗ

Η γλώσσα αλλάζει τη σκέψη


Στην ταινία Arrival του Ντενί Βιλνέβ, εξωγήινοι προσφέρουν στην ανθρωπότητα ένα νέο “όπλο”, τη γλώσσα τους.

Όσοι μαθαίνουν αυτή την “κυκλική” και χωρίς χρόνους γλώσσα, μπορούν να αντιληφθούν διαφορετικά τον χρόνο.

Ακούγεται εξωπραγματικό ως ιδέα, κι όμως συμβαίνει: Ό,τι θεωρούμε ως αληθινό εξαρτάται απόλυτα απ’ τη γλώσσα που μάθαμε να μιλάμε.

~~

Η γλωσσολόγος Dorothy Lee, ανέλυσε την ινδιάνικη γλώσσα Wintu και λέει γι’ αυτήν:

Αυτό που επαναλαμβάνεται είναι η νοοτροπία της ταπεινότητας και του σεβασμού προς την πραγματικότητα, προς τη φύση και προς την κοινωνία. Δεν μπορώ να βρω έναν ικανοποιητικό αγγλικό όρο για τη νοητική αυτή διεργασία, που είναι τόσο ξένη στην παιδεία μας.

Εμείς είμαστε επιθετικοί απέναντι στην πραγματικότητα. Λέμε “αυτό είναι ψωμί”. Οι Wintu λένε “ονομάζω αυτό ψωμί” ή “αισθάνομαι ότι είναι ψωμί” ή “βλέπω πως είναι ψωμί”.

Ένας Wintu δεν λέει ποτέ απόλυτα “αυτό είναι…” Αν μιλά για μια πραγματικότητα που δε βρίσκεται μέσα στην περιοριστική εμπειρία δεν τη δηλώνει καν, απλώς την υπαινίσσεται.

Κι αν μιλά για την εμπειρία τότε ποτέ δεν την εκφράζει ως κατηγορηματικά αληθινή.

(“Γλωσσολογικός στοχασμός πάνω στη γλώσσα των Wintu” – Dorothy Lee)

~~{}~~

Η ελληνική γλώσσα (όπως και οι περισσότερες δυτικές) περιέχει μια έννοια όπως η χρωματική κλίμακα, σ’ ένα φάσμα που εκφράζεται μ’ ευδιάκριτες κατηγορίες: κόκκινο, πορτοκαλί, πράσινο, μπλε κ.ο.κ.

Κάποιος ίσως να πιστέψει ότι ξεχωρίσαμε αυτά τα χρώματα, επειδή αυτά υπάρχουν. Ότι ο εξωτερικός κόσμος (ο “πραγματικός”) υπαγόρευσε τις έννοιες. Κι όμως συμβαίνει το αντίθετο: Η γλώσσα δημιουργεί την αντίληψη μας για τον εξωτερικό κόσμο. Σας φαίνεται απίστευτο;

Στη γλώσσα Bassa (μία απ’ τις γλώσσες της Λιβερίας) η χρωματική κλίμακα διαιρείται σε δύο μόνο κατηγορίες.  (Η.Α. Gleason, “Εισαγωγή στην Περιγραφική Γλωσσολογία”)

Στη Bassa υπάρχουν μόνο δύο χρώματα, μόνο δύο λέξεις για τα χρώματα. Η μία περιλαμβάνει το μπλε, το πράσινο και το μωβ, η δεύτερη το κόκκινο, το πορτοκαλί και το κίτρινο.

Τα μάτια τους δεν διαφέρουν σε τίποτα απ’ τα δικά μας μάτια. Όμως όταν βλέπουν κάτι μπλε λένε “πάτι”. Κι όταν βλέπουν κάτι πράσινο λένε “πάτι”.

Προσωπικά δεν μπορούσα να καταλάβω πώς έχει γίνει η ταξινόμηση. Μόλις όμως την ανέφερα στην Νέλλη, που είναι ζωγράφος, μου είπε απλά: “Α, τα θερμά και τα ψυχρά χρώματα“.

~~

Ένας δυτικός άνθρωπος θα αποφανθεί ότι οι Bassa κάνουν λάθος. Ότι αντιλαμβάνονται τον κόσμο, την πραγματικότητα με λάθος τρόπο.

Όμως το “χρώμα” είναι ένα continuum, ένα συνεχές. Αν υπάρχουν έξι “χρώματα” στο φάσμα, γιατί να μην υπάρχουν εξήντα έξι ή δύο; Σίγουρα ένας ζωγράφος μπορεί να αντιληφθεί (και να ονομάσει, αυτό έχει σημασία) πολύ περισσότερα “πράσινα” απ’ όσα ο υποφαινόμενος.

(λαδί, βεραμάν, σμαραγδί, χακί, βερονέζε, πράσινο celadon, πράσινο ζαντ, πράσινο του χρωμίου, πράσινο αλιζαρίνης-κυανίνης G, πράσινο του μαλαχίτη, πράσινο του καδμίου και άλλα πολλά αν κάνεις μια μικρή αναζήτηση στο διαδίκτυο).

~~

Οπότε δεν είναι κατώτεροι (οπτικά-γλωσσικά-νοητικά) οι Bassa, απλά μιλούν διαφορετική γλώσσα.

Αντίστοιχα οι Εσκιμώοι θα μπορούσαν να περιφρονήσουν τους ανθρώπους της Εύκρατης Ζώνης, που έχουν μόνο μια λέξη για τον πάγο. Αυτοί έχουν διαφορετικές λέξεις (όχι περιφραστικά) για τον πάγο αλμυρού νερού, τον πάγο γλυκού νερού, τον πάγο που κυλάει, τον λεπτό πάγο, τον παλιό πάγο και άλλες πολλές κατηγορίες (Herbert Landar, “Γλώσσα και παιδεία”.)

Ποια γλώσσα, ποια αντίληψη της πραγματικότητας είναι η σωστή;

Νομίζω ότι ξέρετε την απάντηση: Καμία.

Οι λέξεις που γνωρίζουμε είναι αυτές που χρειαζόμαστε. Αυτές καθορίζουν τη σκέψη μας.

Ακόμα και τον χρόνο;

~~

“Το σύστημα μας των χρόνων, αποτυπώνει μια διάσταση παρελθόντος, παρόντος, μέλλοντος πάνω στα βιώματα μας, που άλλες γλώσσες (που ούτε κατά διάνοια δεν έχουν παρόμοιο σύστημα χρόνου) δεν υπολογίζουν.”Benjamin Lee Whorf

Υπάρχουν κοινωνίες, πολιτισμοί, γλώσσες, όπου ο χρόνος είναι διαφορετικός απ’ τον δικό μας.

Σε απομονωμένες φυλές στον Αμαζόνιο και στη Νέα Γουινέα τα ρήματα δεν είχαν παρελθοντικούς ή μελλοντικούς χρόνους.

Υπήρχε μόνο ένας διευρυμένος (και αλλόκοτος για μας) Ενεστώτας.

Αυτοί οι άνθρωποι μιλούσαν και ζούσαν σ’ ένα συνεχές παρόν. Οι νεκροί πρόγονοι υπάρχουν μέσα στα σώματα των ζωντανών. Το ίδιο υπάρχουν και οι αγέννητοι απόγονοι.

Ο κόσμος τους δεν έχει αρχή και τέλος. Μόνο τώρα.

~~{}~~

Ο Θεός ορίζεται απ’ τη γλώσσα και τον πολιτισμό που αυτή κουβαλάει;

Οι πρώτοι Αμερινδιάνοι που ήρθαν αντιμέτωποι με τους κονκισταδόρες δεν μπορούσαν ν’ αντιληφθούν την έννοια ενός θεού μοναδικού και τριαδικού, ασώματου και πανταχού παρόντος. Η γλώσσα τους δεν είχε περάσει την περιπέτεια των πολιτισμών που άκμασαν γύρω απ’ τη Μεσόγειο.

~~

Οι κοινωνικές αξίες ορίζονται απ’ τη γλώσσα που μιλάμε;

Λέγεται ότι όταν ο νεαρός Μάο Τσε Τουνγκ βρέθηκε σε ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο παραξενεύτηκε με τη λέξη “ελευθερία” και τη σημασία που της έδιναν οι Ευρωπαίοι.

Στον Κομφουκιανισμό, την πολιτικο-κοινωνική θεωρία της Κίνας, η μεγαλύτερη αρετή είναι η “προσφορά στο κοινωνικό σύνολο” (αυτό εκφράζεται με μια λέξη).

Ενάρετος, άξιος, είναι όποιος προσφέρει στο σύνολο.

Η ελευθερία του ατόμου, όπως καλλιεργήθηκε στον αρχαιοελληνικό πολιτισμό και εξυμνήθηκε στον Ρομαντισμό, εφόσον αντιτίθεται στο κοινό συμφέρον είναι κατάπτυστη στον κομφουκιανισμό.

Ο “πραγματικός κόσμος” οικοδομείται σε μεγάλο βαθμό πάνω στις γλωσσικές συνήθειες της ομάδας. Ποτέ δυο γλώσσες δεν είναι αρκετά όμοιες για να θεωρηθούν ότι εκφράζουν την ίδια κοινωνική πραγματικότητα.

Βλέπουμε και ακούμε, και βιώνουμε, με τον τρόπο αυτό γιατί οι γλωσσικές συνήθειες της κοινότητας μας προδιαθέτουν για ορισμένες εκλογές ερμηνείας.

(Edward Sapir, “Δοκίμια πάνω στην Παιδεία, τη Γλώσσα και την προσωπικότητα”)

~~{}~~

Σκεφτόμαστε με τις λέξεις που μάθαμε και τον πολιτισμό που αυτές κουβαλούν.

Λέμε “ασθενές φύλο” και εννοούμε τις γυναίκες. Στον σύγχρονο κόσμο, όπου η μυική δύναμη έχει ελάχιστη σημασία, γιατί οι γυναίκες συνεχίζουν να είναι το “ασθενές φύλο”;

Επειδή η γλώσσα ορίζει τη σκέψη κι εμείς μιλάμε-σκεφτόμαστε σύμφωνα με τις λέξεις που παραλάβαμε.

Αισθάνεται διαφορετικό ένα άτομο ανάλογα με τη γλώσσα που μιλάει;

To 1974, στο Σαν Φρανσίσκο, o ψυχολόγος Farb μελέτησε Γιαπωνέζες γυναίκες, που είχαν παντρευτεί Αμερικανούς στρατιώτες. Αυτές μιλούσαν αγγλικά με τα παιδιά τους και τους συζύγους τους -και ιαπωνικά μεταξύ τους.

Ο ερευνητής απέδειξε ότι οι στάσεις που εξέφραζαν οι γυναίκες εξαρτιόνταν από τη γλώσσα που χρησιμοποιούσαν κάθε φορά.

Τους ζητήθηκε να συμπληρώσουν τη φράση: “Όταν οι επιθυμίες μου συγκρούονται με εκείνες της οικογένειάς μου…”

Στα ιαπωνικά έλεγαν “…είναι μία στιγμή μεγάλης θλίψης”.

Στα αγγλικά έλεγαν “…κάνω αυτό που θέλω”.

Οι γυναίκες συμπλήρωναν τη φράση ανάλογα με τη γλώσσα που έπρεπε να χρησιμοποιήσουν κάθε φορά -και κατ’ επέκταση τον πολιτισμό στον οποίο μετέβαιναν υιοθετώντας τη συγκεκριμένη γλώσσα.

~~

Η γλώσσα δεν αντικατοπτρίζει τον πολιτισμό μας, η γλώσσα ποιεί πολιτισμό.

Κι είναι κάτι πιο βαθύ που μας λερώνει: Η γλώσσα που μιλάμε ορίζει την πραγματικότητα.

Η γλώσσα δεν είναι απλώς το εξωτερικό ντύσιμο μιας σκέψης. Είναι επίσης το εσωτερικό της πλαίσιο [της σκέψης]. Δεν περιορίζεται να εκφράζει τη σκέψη αφού σχηματιστεί. Βοηθά στο να τη σχηματίσει.
(Emile DDurkheim)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Αυτό το κείμενο είναι το theatrical version ενός παλιότερου. Μπορείτε να δείτε το directors cut, με κάποιες σκέψεις για τον Όργουελ και τη “φυλετική αχρωματοψία”, εδώ “Τη γλώσσα -και τη σκέψη- μου έδωσαν ελληνική”

Γελωτοποιός 

http://ameiniasopallineus.blogspot.gr/

ΕΛΛΑΔΑ Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΧΩΡΑ ΤΗΣ Ε.Ε. ΓΙΑ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΓΥΝΑΙΚΑ

Ελλάδα, η χειρότερη χώρα της Ε.Ε. για να είσαι γυναίκα


Ο Δείκτης Ισότητας της EIGE τεκμηρίωσε αυτό που γυναικείες και οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων επισημαίνουν εδώ και χρόνια στην Ελλάδα: η απουσία της διάστασης φύλου στις πολιτικές που έχουν αναληφθεί, και ιδίως για τη διαχείριση της κρίσης, έχει επιδεινώσει δραματικά τις συνθήκες ζωής των γυναικών στην Ελλάδα βαθαίνοντας τις ανισότητες.

Η Ελλάδα αναδείχτηκε για ακόμη μία φορά (όπως και το 2010 και το 2012) τελευταία στην Ε.Ε. στα θέματα ισότητας φύλου (με βαθμολογία 50 έναντι 66,2 κατά μέσο όρο στην Ε.Ε.) και το μοναδικό κράτος-μέλος που τη δεκαετία 2005-2015 επιδείνωσε τις επιδόσεις της σε τρεις τομείς: στο χρήμα (-1,2 μονάδες), στην υγεία (-1,5 μονάδες) και στον χρόνο (-1,5 μονάδες).

Στον τομέα του χρήματος η Ελλάδα με βαθμολογία 70,7 (έναντι 79,6 στην Ε.Ε.) είναι επίσης η μοναδική χώρα της Ευρώπης που σε αυτή τη δεκαετία αύξησε αντί να μειώσει την οικονομική ανισότητα αντρών και γυναικών αποτυπωμένη σε αποδοχές, εισόδημα και κίνδυνο φτώχειας. Μία από τις χειρότερες επιδόσεις της είναι στον πληθυσμό που απειλείται με φτώχεια: ενώ στην Ε.Ε. κίνδυνο φτώχειας αντιμετωπίζει το 17% των γυναικών και το 16% των αντρών, στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό αυξάνει σε περισσότερο από το 20% για γυναίκες και άντρες.




Στον τομέα του χρόνου που διαθέτουν άντρες και γυναίκες σε φροντίδα και κοινωνικές δραστηριότητες, η Ελλάδα με 44,7 μονάδες (έναντι 65,7 στην Ε.Ε.) έρχεται προτελευταία, με τελευταία τη Βουλγαρία. Στη χώρα μας το 38% των γυναικών και μόνο το 20% των αντρών ασχολούνται τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα με τη φροντίδα εξαρτώμενων μελών της οικογένειας, με τα ποσοστά στην Ε.Ε. να είναι ίδια για τις γυναίκες αλλά αυξημένα για τους άντρες (25%).

Μόνο το 17% των Ελλήνων έναντι του 85% των Ελληνίδων μαγειρεύει και ασχολείται με το νοικοκυριό τουλάχιστον για μία ώρα την ημέρα, όταν στην Ευρώπη τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 34% και 79%, έτσι που η χώρα περιλαμβάνεται ανάμεσα σε εκείνες με την πιο άνιση έμφυλη κατανομή στις δουλειές του νοικοκυριού.

Στην τομέα της υγείας οι επιδόσεις μας μειώθηκαν στο 83,1 (87,4 στην Ε.Ε.) και η επιδείνωση της θέσης μας συμβαδίζει με μεγάλες ανισότητες φύλου τόσο στην κατάσταση της υγείας όσο και στην πρόσβαση στις ιατρικές υπηρεσίες. Είναι σε αυτήν ακριβώς την παράμετρο της πρόσβασης στην περίθαλψη που η χώρα σημείωσε τη μεγαλύτερη μείωση (-4,3 μονάδες) την οποία γνώρισε η Ε.Ε. των 28 αυτή τη δεκαετία. Είναι ενδεικτικό πως η Ελλάδα παραμένει το κράτος-μέλος με το μεγαλύτερο ποσοστό μόνων μητέρων που δεν μπορούν να καλύψουν τις ιατρικές τους ανάγκες (30% έναντι 12% στην Ε.Ε.) και την οδοντιατρική τους περίθαλψη (34% έναντι 14% στην Ε.Ε.).

Αρνητικές πρωτιές

Εκτός από την οπισθοχώρηση σε αυτούς τους τρεις τομείς, η Ελλάδα αυτή τη δεκαετία σημείωσε σημαντική βελτίωση στον τομέα της γνώσης (+8,4 μονάδες), οριακή στα θέματα εργασίας (+1,7) και εξουσίας (+3,5), τομέας ωστόσο ο τελευταίος που επιδεινώθηκε στο διάστημα 2012-2015 κατά 0,6 μονάδες. Το πιο δυσοίωνο είναι πως ακόμη και στους τομείς που σημειώσαμε κάποια πρόοδο αρκετές επιμέρους παράμετροι μας φέρνουν στις τελευταίες θέσεις της Ευρώπης.

Στον τομέα της εργασίας με 64,2 το 2015 (και 71,5 στην Ε.Ε.) καταλαμβάνουμε την προτελευταία θέση, με τελευταία την Ιταλία. Σε καθεστώς που αναλογεί σε πλήρη απασχόληση εργάζεται το 30% των γυναικών και το 46% των αντρών, όταν στην Ε.Ε. τα ποσοστά αντίστοιχα ήταν 40% και 56%, έτσι που η χώρα μας να είναι και σε αυτόν τον επιμέρους δείκτη η τελευταία στην Ευρώπη. Είμαστε επίσης ουραγοί στην Ευρώπη και στην ποιότητα της εργασίας που προσμετρά το καθεστώς απασχόλησης, το είδος της σύμβασης, την ασφάλεια και τις προοπτικές καριέρας που προσφέρει.

Ο τομέας της γνώσης με 55,6 (63,4 στην Ε.Ε.), παρά τη βελτίωση που σημείωσε, συνεχίζει να κυριαρχείται από ανισότητες. Ενώ στις περισσότερες χώρες οι γυναίκες μετέχουν περισσότερο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση από τους άντρες, στην Ελλάδα το 2015 ήταν περισσότεροι οι άντρες στα Πανεπιστήμια από ό,τι οι γυναίκες. Οσο για για τον έμφυλο διαχωρισμό των σπουδών, η Ελλάδα έρχεται πέμπτη από το τέλος στην κατάταξη, με υπερδιπλάσιο ποσοστό γυναικών να σπουδάζουν στους τομείς της παιδείας, υγείας, πρόνοιας και των ανθρωπιστικών και καλλιτεχνικών σπουδών από τους άντρες.

Και παρότι μπορεί να βελτιώθηκε αυτή τη δεκαετία η συμμετοχή των γυναικών σε θέσεις εξουσίας, η Ελλάδα με 21,7 (48,5 στην Ε.Ε.) κατέχει τη δεύτερη χειρότερη θέση στην Ε.Ε.-28 στην εκπροσώπηση γυναικών στα κέντρα λήψης πολιτικών, οικονομικών και κοινωνικών αποφάσεων. Η χώρα μας ανήκει στην ομάδα των πέντε κρατών-μελών όπου οι γυναίκες εκπροσωπούν λιγότερο από το 10% των μελών των Δ.Σ. των μεγάλων επιχειρήσεων, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος έχει φτάσει το 22%.


Είναι τελευταία στη συμμετοχή γυναικών στα συμβούλια των κεντρικών τραπεζών. Και έχει την όγδοη χειρότερη επίδοση στη γυναικεία εκπροσώπηση στο κοινοβούλιο. Αυτά αποτελούν μόνο κάποια από τα πολλά αρνητικά ευρήματα του Δείκτη Ισότητας Φύλου που συνθέτουν την εικόνα της Ελλάδας ως χειρότερης χώρας στην Ευρώπη για να ζει μια γυναίκα. Μια εικόνα που δεν θα αλλάξει αν δεν υπάρξει πολιτική βούληση και άμεσα μέτρα. 

Χριστίνα Πάντζου

efsyn.gr    

http://ameiniasopallineus.blogspot.gr/

Γιατί η Μοντέρνα Τέχνη είναι Κακόγουστη? (Αριστερή Θολοκουλτούρα)

Γιατί η Μοντέρνα Τέχνη είναι Κακόγουστη?

 (Αριστερή Θολοκουλτούρα)



από τον χρήστη ImmortalCataphract


Μια σύντομη ανάλυση του προβλήματος της ακαλαίσθητης Μοντέρνας Τέχνης όπου επιτυγχάνεται με χειρουργική ακρίβεια ο εντοπισμός του αίτιου της παρακμής της τέχνης γενικότερα. Η Μοντέρνα Τέχνη είναι το ρεύμα που κυριαρχεί στις γκαλερί των θολοκουλτουριαραίων της Αριστεράς καθώς και στα πρεζοστέκια τους.
http://koukfamily.blogspot.gr/

ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΧΩΡΙΩΝ, ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ ΠΟΛΕΩΝ

Κοινότητες χωριών, κοινότητες πόλεων – Comuni di villaggio, comuni di città

13 OΚΤΩΒΡΙΟΥ 2017 | IN APPROFONDIMENTI. στις ΕΜΒΑΘΥΝΣΕΙΣ
Νέα ανταπόκριση της αποστολής του InfoAut που επισκέπτεται το Derik, στην Rojava.
Κοινότητες στα χωριά, κοινότητες στις πόλεις
Η κοινότητα είναι η βασική συνιστώσα του δημοκρατικού συνομοσπονδισμού και το μέσο που επιτρέπει στην επανάσταση να οργανωθεί ευρέως πάνω από το έδαφος και να εγγυηθεί σε όλες και σε όλους να συμμετάσχουν στην πολιτική και κοινωνική ζωή. Μέσα από αυτήν δομείται η εργασία κατάρτισης και εκπαίδευσης (perwerde) των κατοίκων και βρίσκεται συλλογικά μια πρακτική λύση στις ανάγκες και όλες τις αναγκαιότητες των ανθρώπων. Είχαμε μια συνάντηση με αντιπροσώπους κάποιων κοινοτήτων της πόλης της  Derik και ενός κοντινού της χωριού. Όσον αφορά το αστικό περιβάλλον οι κοινότητες συνήθως περιλαμβάνουν 100-150 σπίτια, η περιοχή επιρροής κάθε κοινότητας μειώθηκε ενόψει των πρώτων ελεύθερων εκλογών στη βόρεια Συρία που πραγματοποιήθηκαν αυτό τον σεπτέμβριο, με σκοπό την πιο εμπεριστατωμένη εργασία στο έδαφος της μεγαλύτερης και αμεσότερης συμμετοχής των κατοίκων. Η πρώτη κοινότητα στην Derik γεννήθηκε τον μάϊο του 2013 με την επανάσταση. Τα προηγούμενα χρόνια η εκτεταμένη εργασία εκπαίδευσης και κατάρτισης σπίτι προς σπίτι και δρόμο προς δρόμο των αγωνιστών του κόμματος (το PYD ιδρύθηκε το 2003) ήταν συνεχής: όταν σχηματίστηκαν οι πρώτες συνελεύσεις των κοινοτήτων υπήρχε ήδη μια απολύτως πολιτικοποιημένη βάση στον κοινωνικό ιστό. Αυτό επέτρεψε την ανάληψη άμεσης δράσης για την κάλυψη των αναγκών του πληθυσμού – οι οποίες διαχειρίζονται συλλογικά και αυτο-οργανωμένα – και η δυνατότητα να διαμορφωθεί μια κοινή αποφασιστικότητα στη λήψη αποφάσεων στις συνελεύσεις. Αυτή η πρακτική λειτουργεί και κάθε φορά που απελευθερώνεται μια νέα επικράτεια, όσοι ήδη συμμετέχουν στο νέο σύστημα προχωρούν σε αυτές τις περιοχές για να προετοιμάσουν το μελλοντικό έργο της κοινότητας οικοδομώντας σχέσεις και οργανώνοντας τον εφοδιασμό. Τα επόμενα βήματα είναι η οργάνωση δυνάμεων αυτοάμυνας και κατάρτισης, η perwerde.
rojava1
Αυτό το καθήκον εκτελείται παράλληλα από την οργάνωση των γυναικών σε στενή συνεργασία με τα σπίτια των γυναικών (Mala Jin). Κάθε δήμος έχει τη δική του γυναικεία συνέλευση και πολλές επιτροπές με ποικιλία ρόλων: υπηρεσίες, αυτοάμυνα, υγεία, οικονομία, νέοι, τέχνη και πολιτισμός, κατάρτιση και γνώση . Αυτά τα διαφορετικά πεδία δράσης λειτουργούν αυτόνομα και συντονίζονται μεταξύ τους σε μηνιαία βάση. Εάν οι αποφάσεις που λαμβάνονται μέσα σε μια συνέλευση της κοινότητας αφορούν την ίδια την περιοχή της κοινότητας δεν χρειάζονται περαιτέρω βήματα και γίνονται αμέσως εκτελεστέες, εάν δεν μπορούν να επιλυθούν κάποιες διαφορές ή εάν το υπό συζήτηση θέμα είναι γενικότερου ενδιαφέροντος, οι συμπρόεδροι (μια γυναίκα και ένας άνδρας για κάθε νόμο, που δεν πληρώνονται για το ρόλο που ασκούν και δεν μπορούν να εκλεγούν για περισσότερο από δύο διαδοχικές λέξεις) φέρνουν τη συζήτηση στο συμβούλιο της πόλης, το οποίο στη συνέχεια περνά σε εκείνο της περιοχής, στη συνέχεια περνά στο καντόνι για να φτάσει τελικά στο γενικό συμβούλιο της ομοσπονδίας. Σε αυτό το σημείο, η ατομική απόφαση ξανατρέχει ολόκληρο το δρόμο στην αντίθετη κατεύθυνση έως ότου επιστρέψει στην κοινοτική συνέλευση όπου ξανασυζητιέται. Πολλοί από τους συμμετέχοντες σε αυτές τις συνελεύσεις παίζουν επίσης ρόλους σε άλλες οργανώσεις, όπως για παράδειγμα τις Kongreya Star (οργάνωση όλων των γυναικών της Rojava) και επομένως είναι πάντοτε ενημερωμένοι για την γενικότερη πολιτική δραστηριότητα του κινήματος.
Η Derik είναι μια πολυεθνική πόλη (κούρδοι, άραβες, αρμένοι, χαλδαίοι) και πολυ ομολογιακοί, αυτοί που ζουν εδώ είναι συνηθισμένοι να ζουν δίπλα δίπλα από πάντα, μόνο με το σύστημα των κοινοτήτων όμως κάθε κοινότητα έχει τη δυνατότητα να συμμετάσχει στην κοινωνική και πολιτική ζωή δίχως διακρίσεις. Η κοινότητα διαδραματίζει επίσης τον ρόλο του μεσάζοντα σε σχέση με την διοίκηση της δικαιοσύνης: η πρόθεση είναι να επιλυθούν η συγκρούσεις δίχως να διέλθουν μέσα από τα θεσμικά δικαστήρια και να αποφευχθεί να απευθυνθούν προς τους asays ( ένοπλους επαναστατικούς φρουρούς) στους οποίους καταφεύγουν μόνο σε πιο σοβαρές και συγκεκριμένες περιπτώσεις.
rojava4
Η κοινωνική οργάνωση προφανώς δεν σταματά στην πόλη. Όπως διάφορες γειτονιές, ανάλογα με την πυκνότητα, δημιουργούν μια διοικητική περιοχή, έτσι πολλά χωριά αποτελούν μιαν άλλη. Εάν στις γειτονιές οι κοινότητες έχουν συχνά επανασυνδέσει έναν κοινωνικό ιστό που έτεινε να απολεπιθεί, στα χωριά έχουν αλλάξει ριζικά την κοινοτική οργάνωση που ήταν ήδη από μόνη της συνεκτική, ακόμη και σε γεωγραφικό επίπεδο. Η δομή είναι η ίδια, αλλά οι διαδικασίες είναι διαφορετικές: τα περισσότερα από τα χωριά έχουν στην πραγματικότητα μετακινηθεί στην κοινοτική μορφή από μια αυστηρά φεουδαρχική στάση. Για παράδειγμα, στη κοινότητα Carudie, η ουσιαστική διαφορά, πέρα από την συγκέντρωση των εδαφών και των κοπαδιών, έγκειται στη μεταβίβαση της ιδιοκτησίας της δικαιοσύνης από τον mukhtar (τοπικό κομισάριο) στις επιτροπές, εκείνο της αυτοάμυνας σε στρατιωτικό επίπεδο(μιλάμε για ένα χωριό επικίνδυνα κοντά στα τουρκικά σύνορα) και εκείνο της «συναίνεσης» στο επίπεδο των εσωτερικών συγκρούσεων προς την κοινότητα. Μέχρι πριν από την επανάσταση, ο mukhtar απαγόρευε την κατασκευή νέων σπιτιών, με αποτέλεσμα μεγαλύτερες οικογένειες να ζουν σε μικρότερους και μικρότερους χώρους. Τώρα η αρχιτεκτονική ανάπτυξη του χωριού αποφασίζεται στη συνέλευση και προσαρμόζεται ανάλογα με τις συλλογικές ανάγκες. Ο καταμερισμός της εργασίας αφήνεται στην αυτονομία της κοινότητας φτάνει να μην παραβιαστούν οι επαναστατικές αρχές (παιδική εργασία, εκμετάλλευση) και όσον αφορά τα κοπάδια για παράδειγμα εργάζονται για ένα χρονικό διάστημα ανάλογο με τον αριθμό των αγελάδων που έχουν. Δύο αγελάδες, που τώρα μοιράζονται, είναι δύο ημέρες εργασίας και ούτω καθεξής. Οι συνελεύσεις, που λαμβάνουν χώρα στο δημαρχείο, στα χωριά χρησιμοποιούνται τα σπίτια των κατοίκων και οι κοινόχρηστοι χώροι χρησιμοποιούνται περισσότερο για την εκπαίδευση και τους εορτασμούς. Μια ενδιαφέρουσα πληροφορία για αυτό το χωριό, που αντιπροσωπεύει την οργανωτική δύναμη αυτής της επανάστασης, είναι η συμμετοχή στο κοινοτικό σύστημα, το οποίο είναι συνολικό. Όχι επειδή όλοι οι κάτοικοι μοιράζονται τις επαναστατικές αρχές, στην πραγματικότητα, μερικές οικογένειες στη χώρα υποστηρίζουν τους Enks που δεσμεύονται στο KDP του Barzani, αλλά επειδή αυτός ο τρόπος διαχείρισης των πραγμάτων λειτουργεί. «Στην αρχή, κρατούνταν σε απόσταση, στη συνέχεια είδαν πως τα πράγματα να λειτουργούσαν και δεν θα ήταν ωφέλιμο να αποκηρύξουν να είναι μέρος του συστήματός μας, οπότε είμαστε τώρα όλοι μαζί». Οι αντιφάσεις παραμένουν, η διαδικασία εξακολουθεί να ισχύει: για παράδειγμα, τα εδάφη του Mukhtar έχουν αναδιανεμηθεί μόνο εν μέρει. «Τώρα πρέπει να πολεμήσουμε το Daesh, μετά το καθεστώς και μετά θα πάμε και θα πάρουμε τα εδάφη του”.

rojava3
https://aenaikinisi.wordpress.com/

Πάρε το βιβλίο σου και πάμε για καφέ

Πάρε το βιβλίο σου και πάμε για καφέ

Μια από τις χαρές του μέσου βιβλιόφιλου είναι η ανάγνωση σε ανοιχτούς χώρους, μέσα μαζικής μεταφοράς και ήσυχα καφέ. Κάθε μέρος έχει την γλύκα του και, αν έχεις την τύχη να αποφύγεις τους πολυλογάδες, μπορείς να την περάσεις ζάχαρη με το βιβλιαράκι σου. Με τις νέες εκδόσεις τοποθετημένες ήδη στα ράφια και τον καιρό να σκοινοβατεί ανάμεσα στο καλοκαίρι και τον χειμώνα, είναι νομίζω ευκαιρία να περάσεις ένα αναγνωστικό διάλλειμα σε ένα διαφορετικό περιβάλλον, άνετο και αναζωογονητικό. Παρακάτω θα σας παρουσιάσω μερικά από τα δικά μου αγαπημένα μέρη για ανάγνωση και για καφέ. Η λίστα δεν περιλαμβάνει γνωστά βιβλιοκαφέ και μεγάλες αλυσίδες εστίασης, αφενός γιατί είναι ήδη ονομαστά στέκια και οικία σε πολλούς από εσάς, αφετέρου γιατί ήθελα να υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία στις περιοχές.


Ο Κάστορας, με τον οποίο έχω μοιραστεί μερικές από τις πιο όμορφες στιγμές μου, είναι αγαπημένο στέκι από τα πρώτα φοιτητικά χρόνια. Στις άνετες και όλες διαφορετικές καρέκλες του έχω αρχίσει τον Στόουνερ του John Williams, έχω ξαναδιαβάσει τον Γυάλινο Κώδων της Sylvia Plath και έχω τελειώσει την Καρδερίνα της Tartt. Κάπου εδώ φυσικά πρέπει να ευχαριστήσω τους φίλους, που παρά το στήσιμο που με κερνάνε σχεδόν σε κάθε μας έξοδο, αν μη τι άλλο φροντίζουν την αναγνωστική μου παραγωγικότητα. Και χωρίς όμως στήσιμο, το Beaver ενδείκνυται για βιβλίο, εργασία, ακόμα και μάθημα. Είναι λίγο πιο έξω από το πολύβουο Γκάζι, ταυτόχρονα όμως ολοκληρωτικά «μέσα» σε όλα όσα ζητάει ο θαμώνας: φιλικό προσωπικό, πρωτότυπο περιβάλλον και χαμηλές τιμές. Δεν μπορώ να είμαι αντικειμενική με αυτό το μέρος, έχω ζήσει αξεπέραστες στιγμές στα πολύχρωμα τραπέζια του. Για το λόγο αυτό, σας συστήνω να πάρετε φίλους, λογοτεχνικούς ή μη, και να πάτε το συντομότερο.
♦ Μεγάλου Βασιλείου 46Α, Γκάζι


Στου (ή στη;) Ζωγράφου, πίσω από το πάρκο Άνοιξη, είναι κρυμμένο ένα από τα πιο ξεχωριστά καφενεία που έχω επισκεφτεί τον τελευταίο καιρό. Οι πράσινες ομπρέλες, τα σιδερένια τραπεζάκια, οι καρέκλες με τις κουρελούδες, τα πεζούλα, ακόμα και οι ηλικιωμένοι που περατζάρουν όλες σχεδόν τις ώρες της ημέρας θυμίζοντας σου να κατεβάσεις την φούστα σου έχουν ένα μερίδιο στην γοητεία του Σαρδανάπαλου. Ξεκινάς το πρωί πίνεις το καφεδάκι σου, το μεσημέρι τρως μια καρυδόπιτα, διαβάζεις λιγάκι ακόμα και το βράδυ κλείνεις το βιβλίο και απολαμβάνεις την ζωντανή μουσική του μαγαζιού. Ο Σαρδανάπαλος είναι ένα από εκείνα τα μέρη, που όσες φορές και αν πας, ποτέ δεν είναι αρκετές. Όσα ευχαριστώ δεν είναι επίσης αρκετά και για το άτομο που με πρωτοπήγε εκεί και μου έδειξε πως μέσα σε μια χιλιοπερπατημένη περιοχή υπάρχουν πάντα καινούργια δροσερά μέρη.
♦ Μπισκίνη και Αμφιτρίτης, Ζωγράφου
554206_454347144606539_1329153077_n
Σοκολάτες θα πιεις πολλές, και με το δίκιο σου εδώ που τα λέμε -χειμώνας έρχεται, αλλά πόσες από αυτές θα έχουν ονομασίες τραγουδιών από τα αγαπημένα σου συγκροτήματα; Μονάχα οι σοκολάτες του Dark Side! Δεν μπορείς να φανταστείς την χαρά μου, όταν κοιτάζοντας στο κατάλογο, είδα σοκολάτα με το όνομα Sweet Jane. Και πιο δίπλα, το Sympathy for the devil, και ακόμα πιο δίπλα, το Venus in furs και το Space Oddity. Ο κατάλογος του Dark Side είναι έρωτας με την πρώτη ματιά, αλλά η αληθινή αγάπη ξεκινάει με την πρώτη ανάσα πάνω από το φλιτζάνι. Στη πρώτη γουλιά έχεις ήδη νικηθεί. Αυτό το μέρος, αυτό το μικρό μαγαζάκι με τον γαλλικό αέρα και τα ακαταμάχητα γλυκίσματα θα μείνει για πάντα στην καρδιά σου. Πίσω στο βιβλιοφιλικό, κατά τα άλλα, θέμα μας, θα ομολογήσω ότι στο Dark Side έχω διαβάσει μονάχα ποιητικές συλλογές. Τώρα που χειμωνιάζει όμως θα τιμήσω και άλλα λογοτεχνικά είδη. Βιβλίο, σοκολάτα, και κόσμο στη Σόλωνος να πηγαινοέρχεται, υπάρχει μεγαλύτερη ευτυχία;
♦ Σόλωνος 49, Αθήνα
154237_454347067939880_30655982_n
Τρία αγαπημένα μαγαζιά, τρεις περιοχές και εκατοντάδες βιβλία που έχουν διαβαστεί σε καρέκλες, σκαμπό, καναπέδες με καφέδες, σοκολάτες και ενίοτε ρούμι, αυτή είναι η Αθήνα που αγαπώ και που αξίζει να γνωρίσετε και εσείς, αν δεν το έχετε ήδη κάνει. Ελπίζω σύντομα να επιστρέψω και με άλλα αγαπημένα στέκια σε διαφορετικές τοποθεσίες. Μέχρι τότε, πάρε το βιβλίο σου και πάμε για καφέ!
Νικολέτα Παπαδάκη 
https://stylerivegauche.wordpress.com/

8 βιβλιοπωλεία και βιβλιοθήκες απο την λογοτεχνία και τον κινηματογράφο τα οποία θα θέλαμε να υπάρχουν!

8 βιβλιοπωλεία και βιβλιοθήκες απο την λογοτεχνία και τον κινηματογράφο τα οποία θα θέλαμε να υπάρχουν!

Όλοι μας έχουμε ζηλέψει κατά καιρούς κάτι για το οποίο έχουμε διαβάσει ή έχουμε δει σε μία ταινία. Όταν αυτό το κάτι δεν είναι αληθινό, σαφώς και έχουμε σκεφτεί πόσο κρίμα είναι που δεν υπάρχει στην πραγματικότητα. Αυτό το φαινόμενο στους βιβλιοφάγους συμβαίνει ως εξής: Ονειρεύονται φανταστικές βιβλιοθήκες και βιβλιοπωλεία τα οποία υπάρχουν μονο στην λογοτεχνία και σε κινηματογραφικά σενάρια. Σε αυτό το κείμενο θα σας μιλήσω για τις δικές μου αγαπημένες φανταστικές πηγές βιβλίων!
Βeautiful Creatures- Lunae Libri
Πρώτη και καλύτερη η βιβλιοθήκη Lunae Libri φυσικά! Μία υπόγεια βιβλιοθήκη η οποία αποτελείτε από αναρίθμητες κατακόμβες και τούνελ, που ούτε οι μυημένοι δεν έχουν την δυνατότητα να την διανύσουν ολόκληρη.
Η Lunae έχει χιλιάδες βιβλία για μαγεία και ξόρκια, και άλλα τόσο για την υπέροχη ιστορία των Caster (μάγοι), ακόμη και από την εποχή της Βαβυλώνας…
Επίσης σε μία ξενάγηση θα δούμε φυλαχτά για σκοτεινά και φωτεινά ξόρκια, παλιούς παπύρους κ.α

Το όνομα του ανέμου– The Archives
“No windows, no decorations, and only one set of great stone doors. Ten times ten thousand books.”
―Kvothe’s description of the Archives
Ο Κβοθ με αυτή την φράση τα είπε όλα! Τι να προσθέσουμε; Είναι η επιτομή της απόλυτης βιβλιοθήκης, εκατομμύρια βιβλία, φυλάνε την γνώση όλου του κόσμου σε έναν τεράστιο σκοτεινό φτιαγμένο από πέτρα χώρο. Μία επίσκεψη θα την έκανα!

 H σκιά του ανέμου-Το νεκροταφείο των λησμονημένων βιβλίων
Ένα ομιχλώδες σούρουπο ο πατέρας σας, σας παίρνει από το χέρι και σας οδηγεί σε μία βιβλιοθήκη.
Μία δαιδαλώδης βιβλιοθήκη την οποία μπορείτε να διανύσετε και να διαλέξετε να σώσετε από τη λησμονιά, ένα βιβλίο, το οποίο θα γίνει δικό σας. Όλόδικο σας και θα έχετε την ευθύνη του.
Όσοι έχετε διαβάσει την «Σκιά του ανέμου» μία συγκίνηση σε εκείνες τις σελίδες, την νιώσατε. Όσοι βιβλιόφιλοι δεν το κάνατε ακόμη, μην διστάσετε. Το νεκροταφείο των λησμονημένων βιβλίων αργά η γρήγορα θα φωλιάσει και στα δικά σας όνειρα.

Το παράξενο βιβλιοπωλείο του κυρίου Πενάμπρα- Του κύριου Πενάμπρα
Πρώτα από όλα είναι ανοιχτό όλο το 24ωρο. Έχετε αϋπνία και έχετε διαβάσει ότι υπάρχει στην προσωπική σας βιβλιοθήκη; Έχει πάει 2 μετά τα μεσάνυχτα και είστε σε απόγνωση; το βιβλιοπωλείο του κ. Πενάμπρα είναι εκεί έτοιμο να σας υποδεχτεί. Μην διστάσετε, εκτός από βιβλία θα κάνετε γνωριμίες με τους πιο ενδιαφέροντες χαρακτήρες.

Harry Potter- The Hogwarts Library
“and then, of course, there was the sheer size of the library; tens of thousands of books; thousands of shelves; hundreds of narrow rows.
-J. K. Rowling
Η υπέροχη μαγική βιβλιοθήκη Hogwarts, η οποία βρίσκεται στον πρώτο όροφο του καταπληκτικού σχολείου- κάστρου, είναι αυτή που κατέχει την γνώση, για ότι αφορά τους μάγους και κάποια λίγα για τους magls.
Προσοχή όμως, δεν είναι όλα τα βιβλία τόσο φιλικά… ορισμένα από το Restricted Section θέλουν πολλά χαδάκια για να ανοίξουν δίχως να σας δαγκώσουν!

Star Wars Episode II: The Attack of the Clones- The Jedi Archives

There is more knowledge here than anywhere else in the galaxy.
―Jocasta Nu
Η βιβλιοθήκη Jedi Archives είναι η αποθήκη που φυλάσσουν οι Jedai την γνώση του γαλαξία ολόκληρου. Όχι δεν είναι υπερβολή, τα αρχεία που θα βρείτε είναι πιθανό να χρονολογούνται χιλιάδες χρόνια πριν από την εποχή σας. Γεωγραφία, και κουλτούρες από άλλους κατοικημένους πλανήτες, βιολογία άλλων εξωγήινων οργανισμών, μυστικά για τους jedai, όλα τα βιβλία σας περιμένουν φωτισμένα σαν μικρά αστράκια έτοιμα να σας βγάλουν από το βαθύσκοτάδι της άγνοιας!

Beauty and the Beast (movie)- Beast library
Οι βιβλιοθήκες όλες ανεξαιρέτως είναι υπέροχες! Ξέρετε όμως τι ξεπερνάει το υπέροχο; Η δική σας, ολόδική σας προσωπική, τεράστια βιβλιοθήκη στο σπίτι σας (εχμ… στην περίπτωση του τέρατος γράψτε παλάτι).
Θυμάστε την αντίδραση της Belle όταν το τέρας της έδειξε την βιβλιοθήκη; Νομίζω ότι ήταν ιδιαίτερα ψύχραιμη μπροστά στο θέαμα.

Η Ένατη Πύλη (movie)- Βιβλιοπωλείο
Το βιβλιοπωλείο στην ταινία Ένατη Πύλη είναι ένα απλό βιβλιοπωλείο. Μπορεί… όμως ο βιβλιοπώλης του είναι αυτός που ξέρει πως να ανοίξει της ένατη πύλη της κολάσεως… μπρρρρρ… Ναι το ξέρω ότι σκιάζεστε αλλά πείτε την αλήθεια, μια βόλτα προς τα εκεί θα την κάνατε.

Νικολέτα Παπαδάκη

https://wordpress64426.wordpress.com/

ΤΟ 2010 ΜΠΗΚΑΜΕ ΣΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΕΥΡΩ. ΤΙ ΚΕΡΔΙΣΑΜΕ;

Το 2010 μπήκαμε στα μνημόνια για να παραμείνουμε στο ευρώ. Τι κερδίσαμε;

Το 2010 μπήκαμε στα μνημόνια για να παραμείνουμε στο ευρώ. Τι κερδίσαμε;

Αναλογιστείτε ποιανού παιχνίδια παίζετε άθελά σας.
Απολογισμός

Το 2010 μπήκαμε στα μνημόνια για να παραμείνουμε στο ευρώ.

Σου είπαν πως αν φύγουμε από αυτό και πάμε στη δραχμή θα χάσουμε το 35% του
 εισοδήματός μας. 

Για να δούμε τι έχουμε χάσει μέχρι σήμερα ;

1. Μείωση εισοδήματος εργαζόμενων 48%

2. Μείωση εισοδήματος συνταξιούχων 67%

3. Ελαστικές μορφές απασχόλησης για 850.000 εργαζόμενους.

4. Κατάργηση κάθε εργασιακού δικαίωματος.

5. Μετανάστευση νέων επιστημόνων 480.000

6. Ανασφάλιστος πληθυσμός 2.000.000

7. Κάτω από το όριο της φτώχειας 1.100.000

8. Νέοι χρεωμένοι πολίτες στο Δημόσιο 365.000

9. Υπερ-Χρεωμένα νοικοκυριά που κινδυνεύουν να χάσουν την πρώτη κατοικία τους 125.000

10. Διαλυμένο τραπεζικό σύστημα με ανύπαρκτες πραγματικές καταθέσεις αποταμιευτών 240 δις.

11. Υγειονομική περίθαλψη και νοσοκομεία που υπολειτουργούν.

12. Κατάργηση του ΕΚΑΣ 100%

13. Ανεργία στο 26%

14. Χαμένες θέσεις εργασίας μέσα στη πενταετία 2010- σε απόλυτους αριθμούς 1.283.000 

15. Λουκέτα σε 387.000 επιχειρήσεις.

16. Μείωση του ΑΕΠ 27%

17. Αύξηση άμεσων και έμμεσων φόρων 35%

18. Ξεπούλημα δημόσιας περιουσίας, λιμάνια, αεροδρόμια, γή, ΔΕΗ, ΝΕΡΟ, συγκοινωνίες.

19. Αύξηση του χρέους κατά 120 δις.

20. Χαμένο εισόδημα από την πρωτογενή παραγωγή 87 δις.

21. Capital controls

Σταματάω εδώ γιατί μπορώ να γράψω άλλα τόσα.
Αναλογιστείτε μόνο ολοι εσείς, που επιμένετε στο ευρώ, πρωτίστως πως 
καταστρέφετε πρώτα τη χώρα, μετά τις μελλοντικές γενιές τα παιδιά σας και μετά 
τους εαυτούς σας.
Αναλογιστείτε ποιανού παιχνίδια παίζετε άθελά σας.
Αναλογιστείτε πως έχετε φτάσει στο έσχατο σημείο να χωνεύετε το σανό που σας
 ταίζουν.

Ευχαριστώ !

Tasos Sideridis




Πηγή: https://greek1.blogspot.com/2017/10/2010.html#ixzz4vXOEYFDc 
®1Greek Σκέψου...δεν είναι παράνομο ακόμη 
Under Creative Commons License: Attribution 
Follow us: @1_Greek on Twitter | 1greek on Facebook

Περιφερειάρχης Θεσσαλίας: Εξηγεί γιατί το τσίπουρο με γλυκάνισο θεωρείται φαρμακευτικό ποτό

  Περιφερειάρχης Θεσσαλίας: Εξηγεί γιατί το τσίπουρο με γλυκάνισο θεωρείται φαρμακευτικό ποτό Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Δημήτρης Κουρέτας,...