Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 7 Αυγούστου 2017

ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΚΡΗΤΙΚΟΙ ΦΟΡΟΥΝ ΜΑΥΡΟ ΠΟΥΚΑΜΙΣΟ;

Γιατί οι Κρητικοί φορούν μαύρο πουκάμισο;

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η σημασία του σαρικιού, για ποιο λόγο φορούν οι Κρητικοί μαύρο πουκάμισο, τι επιρροές δέχτηκε η παραδοσιακή Κρητική φορεσιά ώσπου να πάρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα.
Νομοθεσίες ενδυμασίας, επιρροές από τους διάφορους λαούς που κατοίκησαν στην Κρήτη και βεντέτες έδωσαν την τελική πινελιά στο σχέδιο της Κρητικής ενδυμασίας που γνωρίζουμε.
Η εξέλιξη της Κρητικής ενδυμασία στην πάροδο του χρόνου
Οι επιρροές από την δύση
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην ιστορία και εξέλιξη της κρητικής φορεσιάς παρουσιάζουν οι νομοθεσίες των Ενετών (και των Τούρκων, που θα συναντήσουμε παρακάτω), σύμφωνα με τις οποίες απαγόρευαν στις Κρητικές να φορούν πολυτελείς ενδυμασίες και να στολίζουν τα μαλλιά τους με διάφορους πολύτιμους λίθους.
Από τον στόχαστρο των Ενετών δεν ξέφυγαν ούτε οι άντρες, στους οποίους απαγορεύτηκε να ράβουν βελούδινα ρούχα και η διακόσμηση με χρυσά κεντήματα. Μάλιστα, για να μην αφήσουν περιθώρια ανυπακοής, το 1394 αυξάνουν τους δασμούς των εισαγόμενων υφασμάτων στην Κρήτη.
Μέχρι τότε οι ευκατάστατοι κάτοικοι του νησιού επηρεασμένοι από την βυζαντινή πολυτέλεια είχαν υιοθετήσει ρούχα μεγαλοπρεπέστατα, που όσο περισσότερα στολίδια είχαν σε τόσο μεγαλύτερη κοινωνική τάξη ανήκαν. Η βυζαντινή ενδυμασία φορέθηκε μετά την απελευθέρωση των Κρητών από τους Σαρακηνούς, το 961.
Με την άφιξη των Ενετών και τις απαγορεύσεις τους, η ενδυμασία των Κρητών επηρεάζεται από την δύση. Οι Κρητικές επιλέγουν φορέματα cotehardie, δηλαδή ένα φόρεμα μονοκόμματο, εφαρμοστό στο στήθος και στους γοφούς, για να τονίζει τις θηλυκές καμπύλες, μανίκια μέχρι τον αγκώνα και τετράγωνο άνοιγμα στο λαιμό. Αξιοσημείωτο της ενδυμασίας της εποχής είναι τα ψηλά τσόκαρα που ονομαζότανcalcagnetti και που για να τα περπατήσουν οι κυρίες θα έπρεπε να υποβαστάζονται από δύο υπηρέτριες. Οι άντρες ξεκινούν να φορούν κοντά ρούχα που φτάνουν περίπου μέχρι το γόνατο.
Αποτέλεσμα εικόνας για η βράκα  των Κρητικων
Η προέλευση της βράκας
Πιθανολογείται ότι οι Κρήτες υιοθέτησαν ένα είδος βράκας από τους Αλγερινούς πειρατές. Οι Κρητικοί δούλευαν ως ναυτικοί στα Ενετικά πλοία και για να παραπλανούν τους Αλγερινούς που λίμαζαν ολόκληρη την Μεσόγειο φορούσαν βράκα. Όταν εγκατέλειπαν τα καράβια συνέχιζαν να φορούν αυτήν την ενδυμασία, λόγω της κακής οικονομικής τους κατάστασης.
Οι Οθωμανοί καθορίζουν την παραδοσιακή Κρητική φορεσιά
Οι αλλαγές δεν σταματούν εδώ, καθώς το 1669 η Κρήτη καταλαμβάνεται από την Οθωμανική αυτοκρατορία και γίνεται δέκτης και άλλων νομοθετικών ρυθμίσεων που αφορούν την ενδυμασία των κατοίκων του νησιού. Οι Οθωμανοί επιτρέπουν την εισαγωγή υφασμάτων από τις μουσουλμανικές περιοχές κι έτσι οι Κρητικοί έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε μεταξωτά, ταφτάδες, δέρμα κ.ά.
Η ενδυμασία των Κρητικών αρχίζει πλέον να θυμίζει τις παραδοσιακές φορεσιές που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Οι γυναίκες φορούν φαρδιές φούστες, φαρδιές ζώνες, μεταξωτό συνήθως πουκάμισο, μαντήλι και ζιπόνι, δηλαδή το χρυσοκέντητο γιλέκο. Από την άλλη οι άνδρες καθιερώνουν την βράκα, το λευκό συνήθως πουκάμισο, τη ζώνη με το μαντήλι, το φέσι που αργότερα έγινε σαρίκι, το γιλέκο, το καπότο (είδος παλτού) και τα στιβάνια.
Οι νομοθέτες ξανάρχονται να δώσουν εντολές στον Κρητικό λαό, επηρεάζοντας τα χρώματα που επικράτησαν στην Κρητική παραδοσιακή φορεσιά. Ο Κιαμίλ Αχμέτ Πασάς, διοικητής του Χάνδακα, απαγορεύει τα κόκκινα και λευκά σαρίκια, επιβάλει βράκες μπλε ή μαύρου χρώματος και τα κόκκινα παπούτσια. Μέχρι τότε τα στιβάνια των Κρητών ήταν μαύρου, κόκκινου αλλά και άσπρου χρώματος. Άσπρα στιβάνια συνέχισαν να φορούν οι ανυπότακτοι Κρήτες ως ένδειξη αντίστασης.
Μάλιστα, τα άσπρα στιβάνια είχαν περάσει στην συνείδηση του κόσμου ως αντίσταση τόσο που αποτελούσε χαρακτηριστικό των καπετάνιων της εποχής. Μάλιστα, ο Νίκος Καζαντζάκης, στο βιβλίο του «Καπετάν Μιχάλης» γράφει: «ακούγαμε τους γέρους νά μιλούν γιά σφαγές, παλικαριές και πολέμους, γιά λευτεριά κι Έλλάδα, και καμαρώναμε, νά κατεβαίνουν άπό τά βουνά, μέ τις φουφοϋλες βράκες τους, μέ τ’ άσπρα στιβάνια τους, μέ το μαυρομάνικο παραχωμένο στη ζώνη, οι γέροι καπεταναίοι, σαν άγαθά θεριά, και νά κυκλοφορούν στα στενά σοκάκια του Μεγάλου Κάστρου», ενώ παρακάτω παρομοιάζει τον θεό με γέρο κρητικό πολεμιστή, που φορά και εκείνος τα ρούχα της εποχής «φορούσε κι αυτός φουφούλα βράκα, κρατούσε κι αυτός μα­χαίρι κι έφερνε γύρα το Κάστρο».
Αποτέλεσμα εικόνας για η ενδυμασία των Κρητικων
Η σημασία της Κρητικής ενδυμασίας
Το γνωστό πλεκτό κεφαλοκάλυμμα του Κρητικού, το σαρίκι έκανε την εμφάνιση του στο δεύτερο τέταρτο του 20ου αιώνα. Το σαρίκι με τα κρόσια σαν δάκρυα φανέρωνε την θλίψη των Κρητικών για τα πολλά χρόνια της Τουρκοκρατίας, καθώς και για το ολοκαύτωμα της μονής Αρκαδίου.
Αναπόσπαστο κομμάτι της Κρητικής ενδυμασίας ήταν το μαχαίρι. Το μαχαίρι που κοσμούσε την γυναικεία φορεσιά φανέρωνε γυναίκα αρραβωνιασμένη ή παντρεμένη. Το μαχαίρι ήταν δώρο του συζύγου και αποτελούσε μικρογραφία ανδρικού μαχαιριού. Από την άλλη, το μαχαίρι των ανδρών, που βρισκόταν πάντα ζωσμένο στην ζώνη της φορεσιάς τους, φανέρωνε την κοινωνική τους θέση και την οικονομική τους κατάσταση.
Όσον αφορά την σταδιακή αντικατάσταση του λευκού πουκαμίσου με μαύρο, η ιστορία ξεκινάει από τα Σφακιά, στα τέλη του 17ου αιώνα, όταν ακόμα οι κατάρα των βεντετών κάλυπτε σαν μαύρο σύννεφο την περιοχή και ολόκληρο το νησί. Μαύρο πουκάμισο φορούσαν οι συγγενείς του νεκρού για να δείξουν την θλίψη τους αλλά ταυτόχρονα, με αυτόν τον τρόπο φανέρωναν την «υπόσχεση» τους για εκδίκηση. Όταν πραγματοποιούσαν την «υποχρέωση» τους τότε έβγαζαν και το μαύρο πουκάμισο. Ωστόσο, το μαύρο πουκάμισο καθιερώθηκε ως καθημερινή ενδυμασία των Κρητών το 1936, όταν πέθανε ο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Οι διαφοροποιήσεις…
Σαφέστατα, στην πάροδο όλων αυτών των χρόνων και των ενδυματολογικών αλλαγών, οι φορεσιές των Κρητικών διέφεραν ανάλογα με την τοποθεσία όπου κατοικούσαν και την κοινωνική τους τάξη. Τα ρούχα στην ύπαιθρο ήταν πάντα απλά και φθηνά.
Τον διαχωρισμό της ενδυμασίας της γυναίκας της υπαίθρου και της γυναίκας της πόλης περιγράφει εξαιρετικά ο Ιωάννης Κονδυλάκης στο βιβλίο του «Ο Πατούχας». Ο Κονδυλάκης παρουσιάζει με γλαφυρό τρόπο τις αλλαγές μιας κοπέλας που μετοίκησε στην πόλη, καθώς και την εντύπωση που προκάλεσε στους κατοίκους του χωριού της, οι οποίοι με την επιστροφή της στο χωριό φαίνεται να λένε «είντα να λέμε κεμείς πως ζούμε στον κόσμο και κάνομε! Να την ακούσετε να σας εδηγάτε τση χώρας τα καλά και τ’ αρχοντιές και να στουπίρη ο νους σας!». Συνεχίζει περιγράφοντας τα ρούχα που φορούσε η κοπέλα, επηρεασμένη από της ενδυματολογικές συνήθειες της πόλης, «αλλ’ όσο θαυμάσια δεν διηγείτο η ίδια τα διηγούντο οι στολισμοί, με τους οποίους ήλθε από την πόλιν, η μεταξωτή γάζα η αστροποίκιλτη, που περιέβαλλε την ξανθήν της κόμη, ο χρυσός σταυρός…το χρυσοποίκιλτον κοντόχι ή κοντογούνι, το οποίον, ανοικτόν εκ των έμπροσθεν, άφηνε να μαντεύωνται υπό το αραχνούφαντον προστήθιον με τους φαρμπαλάδες, και αι περικνημίδες και τα υποδήματα με τα υψηλά τακούνια».
Ωστόσο, οι παραδοσιακές γυναικείες κρητικές φορεσιές που επικράτησαν αφορούν τα γιορτινά ρούχα και χωρίζονταν σε τρεις βασικούς τύπους, τη φορεσιά με ζιπόνι και φουστάνι, τη Σάρτζα και τη Κούδα, οι οποίες χωρίζονται και πάλι ανάλογα με τον τόπο όπου φοριούνται. Οι πιο διαδεδομένες σήμερα είναι η Σφακιανή και η Ανωγειανή φορεσιά.
Από την άλλη η ανδρική φορεσιά είναι κοινή για όλη την Κρήτη και χωρίζεται και αυτή σε καθημερινή και σχολινή ενδυμασία. Τα ρούχα των ανδρών έραβαν ειδικοί τεχνίτες που ονομάζονταν τερζήδες.
Από τις μακριές φούστες και τις βράκες στα κοντά φορέματα και τα παντελόνια
Οι γυναίκες της Κρήτης συνέχισαν να φορούν τις παραδοσιακές τους φορεσιές ως το 1920 έκτοτε διάφοροι λόγοι συνετέλεσαν στην αλλαγή των ενδυματολογικών συνηθειών τους. Η βιομηχανική επανάσταση και οι μετανάστες που επέστρεφαν στον τόπο καταγωγής του συνετέλεσαν για την ριζική αλλαγή. Πηγή
https://ellas2.wordpress.com/

ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

Το μέλλον του ελληνισμού

Γράφει ο Νίκος Λυγερός
Ο καθένας βλέπει πάνω από την πατρίδα μας τον ήλιο της δικαιοσύνης. Πόσοι όμως πιστεύουν ότι υπάρχει η δικαιοσύνη για μας; Ζούμε με τις ημερομηνίες του παρελθόντος: 1918, 1922, 1923, 1940, 1944, 1955, 1964, 1974 και περιμένουμε αθώα τις επόμενες. Μερικοί, βέβαια, πιστεύουν στην ελπίδα, αλλά όχι για εμάς. Γι’ αυτόν τον λόγο, φοβούνται το μέλλον και θέλουν να ζήσουν μόνο μέσα στο παρόν, ακόμα και αν είναι ανούσιο από μόνο του.
Ο ελληνισμός μπορεί να γεννήθηκε μέσα σ’ έναν τάφο. Αυτό δεν σημαίνει ότι πέθανε. Η ύπαρξή του έχει επηρεάσει όλη την Ευρώπη. Διότι ο ελληνισμός έχει αξίες και ύφος που προσφέρουν στους ανθρώπους ένα δημιουργικό πλαίσιο που παράγει πολιτισμό. Ο ελληνισμός δεν είναι μόνο ένα θύμα του παρελθόντος, είναι και μία μνήμη μέλλοντος. Ενσωμάτωσε μέσα του έννοιες ουσιαστικές, όπως η γενοκτονία, αλλά και η διασπορά.
Απέκτησε μία ιστορική οντότητα. Δεν έζησε μόνο τους θανάτους του λαού μας, θυσιάστηκε και για άλλους. Δεν έδειξε μόνο την ουσία της γνώσης, αλλά και την αναγκαιότητα της νοημοσύνης. Ο ελληνισμός δεν είναι ένα κλασικό σύστημα. Δεν είναι μόνο η φιλοσοφία. Η σοφία δεν είναι ο στόχος του. Είναι και τα μαθηματικά. Δεν επαρκούν οι αποκαλύψεις, πρέπει να υπάρχουν και ανακαλύψεις.
Κατά συνέπεια, το θέμα του δεν είναι μόνο ο Σωκράτης, αλλά και ο Αρχιμήδης. Η έρευνα συνεχίζεται. Τα αποτελέσματα είναι απλώς δεδομένα. Σημασία έχει η εξέλιξη της ανθρωπότητας. Ο ελληνισμός έχει μέλλον διότι έχει παρελθόν. Τα νοητικά του σχήματα δεν εξαντλούνται διότι είναι μια ανοιχτή δομή που ανασκευάζει συνεχώς τα δεδομένα για ν’ ανακαλύψει νέες εφευρέσεις και νέες μνήμες.
Γι’ αυτόν τον λόγο, το μέλλον του ελληνισμού σχετίζεται και με την αναγνώριση της γενοκτονίας. Διότι η προσπάθεια εξολόθρευσης του ελληνισμού ανήκει στην ιστορία του. Δίχως αυτό να σημαίνει, βέβαια, ότι ο ελληνισμός είναι μόνο ιστορία. Είναι και ουσία της ιστορίας, δηλαδή μύθος. Είναι όμως και μέλλον της ανθρωπότητας με όλη τη σημασία της έννοιας. Τα διαχρονικά νοητικά σχήματα του ελληνισμού πρέπει να ζήσουν. Διέσχισαν τους πολιτισμούς για να βοηθήσουν την ανθρωπότητα.
Η ίδια η ιδέα της επιστήμης και της έρευνας ανήκουν σε αυτό το πλαίσιο. Κατά συνέπεια, η ιστορία της πατρίδας μας δεν είναι μόνο η δική μας. Ανήκει σε όλη την ανθρωπότητα. Και αυτό ενισχύει την ιδέα ότι το μέλλον του ελληνισμού βρίσκεται στη νοόσφαιρα. Πρέπει, λοιπόν, να υπάρξει μια στρατηγική της ανάπτυξης της μνήμης και όχι μόνο της διατήρησης.
Διότι είναι με τη θυσία του ελληνισμού που γεννήθηκε η αναγέννηση. Αυτή όμως δεν είναι μόνο μία πιστή αντιγραφή της ελληνικής αρχαιότητας. Είναι περισσότερο μια προέκταση του αξιολογικού πυρήνα του ελληνισμού και σ’ αυτό το πλαίσιο ανήκει και ο ουμανισμός. Ο αιώνας των φώτων, ο διαφωτισμός, δεν έφερε μόνο το φως εξαιτίας των μαύρων αιώνων αλλά χάρις στη θυσία του φωτός του ελληνισμού. [Πηγή]
Ευχαριστώ τον κ. Δ. Κάτσιο, για την αποστολή του άρθρου.
https://ellas2.wordpress.com/

ΟΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ

Οι απέναντι



       Όταν ο χρόνος συναντιέται στις διαστάσεις του και το χθες γίνεται ένα με το σήμερα.
   Τότε, στην ώρα που ο χρόνος γίνεται ένας, οι επιθεωρητές του συνδικάτου των Ολλανδών υφασματέμπορων του 1662 σηκώνουν τα μάτια από τα κιτάπια τους και μένουν να περιεργάζονται εκείνους τους άλλους από το 2017, καθώς επιθεωρούν τους ίδιους. Θεατές και θεώμενοι (2)
Κι εκείνη την μαγική στιγμή στον τόπο και στον χρόνο, επιθεωρητές και επιθεωρούμενοι σα να απομένουν έκθαμβοι να αναρωτιούνται, ο καθείς από την μεριά του για τους άλλους : Για δες τι παράξενοι, πόσο περίεργοι είναι οι απέναντι!.
Ναι, αυτήν την μοναδική στιγμή “έπιασε” ο φωτογράφος από την Σιγκαπούρη Julius y και την αποθανάτισε με τον φωτογραφικό του φακό! Είναι εκείνος που έχει δηλώσει άλλωστε πως ο,τι φωτογραφίζει είναι από την περιέργειά του για τους “διαφορετικούς τόπους”. Ένα τέτοιο διαφορετικό τόπο στον χρόνο, πιστεύω,  “είδε” εκείνη την στιγμή! Εκπληκτική στιγμή, μοναδική σύλληψη!
Συνέβη στο τρέχον έτος 2017 στο μουσείο Rijksmuseum του Άμστερνταμ της Ολλανδίας. Εκεί, όπου εκτίθεται ο περίφημος πίνακας του Ρέμπραντ Χάρμενσοον φαν Ράιν (Rembrandt Harmenszoon van Rijn) με τον τίτλο “Syndics or inspectors of the Clothmakers’ Guild” που ζωγράφισε στα 1662.

The Syndics Rembrandt Rijksmuseum Amsterdam Rembrandt House Museum

Ποιός είναι εκείνος που είπε πως η Τέχνη είναι η αποκάλυψη μιας βαθύτερης πνευματικής πραγματικότητας;
Τι είναι τέχνη; ρώτησαν τον Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ, και εκείνος απάντησε:
Τέχνη είναι η απάντηση της δημιουργικής Ψυχής του ανθρώπου, στο κάλεσμα του Αληθινού.
–https://beatrikn.wordpress.com/

JOHN PILGER----John Pilger

John Pilger

07abcc97-de9a-4e71-83f3-8fe878159d43

4 Αυγούστου 2017 Ο 
John Pilger γράφει -

Ο αμερικανός υποβρύχιος καπετάνιος λέει, "Όλοι έχουμε πεθάνει μια μέρα, μερικοί νωρίτερα και μερικοί αργότερα. Το πρόβλημα ήταν πάντα ότι δεν είσαι ποτέ έτοιμος, γιατί δεν ξέρεις πότε θα έρθει. Λοιπόν, τώρα ξέρουμε και τίποτα δεν πρέπει να γίνει γι 'αυτό. "
Λέει ότι θα είναι νεκρός μέχρι τον Σεπτέμβριο. Θα περάσει περίπου μια εβδομάδα για να πεθάνει, αν και κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος. Τα ζώα ζουν το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Ο πόλεμος τελείωσε σε ένα μήνα. Οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Ρωσία και η Κίνα ήταν οι πρωταγωνιστές. Δεν είναι ξεκάθαρο αν ξεκίνησε τυχαία ή λάθος. Δεν υπήρξε νικητής. Το βόρειο ημισφαίριο είναι μολυσμένο και άψυχο τώρα.
Μια κουρτίνα ραδιενέργειας κινείται νότια προς την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, τη νότια Αφρική και τη Νότια Αμερική. Μέχρι τον Σεπτέμβριο, οι τελευταίες πόλεις, πόλεις και χωριά θα υποχωρήσουν. Όπως στο βορρά, τα περισσότερα κτίρια θα παραμείνουν ανέγγιχτα, κάποια φωτίζονται από τις τελευταίες αναβοσβήνει του ηλεκτρικού φωτός.
Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο τελειώνει ο κόσμος
Όχι με ένα κτύπημα αλλά με ένα κλαψουρίζω
Αυτές οι γραμμές από το ποίημα του TS Eliot The Hollow Men εμφανίζονται στην αρχή του μυθιστορήματος του Nevil Shute σχετικά με την παραλία, που με άφησε κοντά στα δάκρυα. Οι σημειώσεις στο εξώφυλλο είπαν το ίδιο.
Δημοσιεύθηκε το 1957 στο ύψος του Ψυχρού Πολέμου, όταν πολλοί συγγραφείς ήταν σιωπηλοί ή σιωπηλοί, είναι ένα αριστούργημα. Αρχικά η γλώσσα υποδηλώνει ένα γλυκό λείψανο. Αλλά τίποτα που έχω διαβάσει σχετικά με τον πυρηνικό πόλεμο είναι τόσο άκαμπτο στην προειδοποίησή του. Κανένα βιβλίο δεν είναι πιο επείγον.
Μερικοί αναγνώστες θα θυμούνται την ασπρόμαυρη ταινία του Χόλιγουντ με πρωταγωνιστή τον Γκρέγκορυ Πέκ ως κυβερνήτη του Πολεμικού Ναυτικού, ο οποίος παίρνει το υποβρύχιο του στην Αυστραλία για να περιμένει το σιωπηλό, άμορφο φάντασμα που καταλήγει στον τελευταίο του ζωντανό κόσμο.
Διάβασα την Παραλία για πρώτη φορά την άλλη μέρα, τελειώνοντας τη δεδομένου ότι το Κογκρέσο των ΗΠΑ ψήφισε νόμο για να διεξάγει οικονομικό πόλεμο στη Ρωσία, τη δεύτερη πιο θανατηφόρα πυρηνική δύναμη στον κόσμο. Δεν υπήρξε δικαιολογία για αυτή την παράνοια, εκτός από την υπόσχεση λεηλασίας.
Οι "κυρώσεις" απευθύνονται και στην Ευρώπη, κυρίως στη Γερμανία, η οποία εξαρτάται από το ρωσικό φυσικό αέριο και τις ευρωπαϊκές εταιρείες που κάνουν νόμιμες επιχειρήσεις με τη Ρωσία. Σε αυτό που πέρασε στη συζήτηση για το Καπιτώλιο, οι πιο τσακιστές γερουσιαστές δεν άφησαν καμία αμφιβολία ότι το εμπάργκο σχεδιάστηκε για να αναγκάσει την Ευρώπη να εισάγει ακριβό αμερικανικό αέριο.
Ο κύριος στόχος τους φαίνεται να είναι ο πόλεμος - ο πραγματικός πόλεμος. Καμία πρόκληση ως ακραία δεν μπορεί να προτείνει τίποτα άλλο. Φαίνεται ότι το θέλουν, αν και οι Αμερικανοί έχουν λίγη ιδέα ποιος είναι ο πόλεμος. Ο εμφύλιος πόλεμος του 1861-5 ήταν ο τελευταίος στην ηπειρωτική χώρα. Ο πόλεμος είναι αυτό που κάνουν οι Ηνωμένες Πολιτείες σε άλλους.
Το μόνο έθνος που χρησιμοποίησε πυρηνικά όπλα εναντίον ανθρωπίνων όντων, έχει καταστρέψει από τότε κυβερνήσεις, πολλές από αυτές τις δημοκρατίες, και έχει σπάσει ολόκληρες κοινωνίες - οι εκατομμύρια θανάτους στο Ιράκ ήταν ένα κλάσμα της σφαγής στην Ινδο-Κίνα, Ο Ρέιγκαν ονόμασε "μια ευγενή αιτία" και ο Πρόεδρος Ομπάμα αναθεωρήθηκε ως τραγωδία ενός "εξαιρετικού λαού". Δεν μιλούσε για τους Βιετναμέζους.
Τραβήξτε το περασμένο έτος στο Μνημείο του Λίνκολν στην Ουάσινγκτον, ακούσατε έναν οδηγό για τις υπηρεσίες των Εθνικών Πάρκων που διδάσκει ένα σχολικό πάρτι νεαρών εφήβων. «Ακούστε», είπε. "Έχουμε χάσει 58.000 νεαρούς στρατιώτες στο Βιετνάμ, και πέθαναν υπερασπιζόμενοι την ελευθερία σας".
Σε ένα εγκεφαλικό επεισόδιο, η αλήθεια ήταν ανεστραμμένη. Δεν υπερασπίστηκε καμία ελευθερία. Η ελευθερία καταστράφηκε. Έπεσε χώρα μια αγροτική χώρα και εκατομμύρια άνθρωποι της σκοτώθηκαν, μοιράστηκαν, εκδιώχθηκαν, δηλητηριάστηκαν. 60.000 από τους εισβολείς πήραν τη ζωή τους. Ακούστε, πράγματι.
Μια λοβοτομία εκτελείται σε κάθε γενιά. Τα γεγονότα καταργούνται. Η ιστορία αποκόπτεται και αντικαθίσταται από αυτό που το περιοδικό Time καλεί "ένα αιώνιο δώρο". Ο Χάρολντ Πίντερ το περιέγραψε ως "χειραγώγηση της εξουσίας σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ μεταμφιέζομαι ως δύναμη για καθολικό καλό, μια λαμπρή, ακόμη και πνευματική, εξαιρετικά επιτυχημένη πράξη ύπνωσης [που σήμαινε] ότι δεν συνέβη ποτέ. Τίποτα δεν έγινε ποτέ. Ακόμα και ενώ συνέβαινε δεν συνέβαινε. Δεν είχε σημασία. Δεν ήταν ενδιαφέρον. "
Όσοι αυτοαποκαλούνται φιλελεύθεροι ή τείνουν "αριστερά" είναι ανυπόμονοι συμμετέχοντες σε αυτή τη χειραγώγηση και την πλύση εγκεφάλου, που σήμερα επιστρέφουν σε ένα όνομα: το ατού.
Το τράμπα είναι τρελός, φασίστας, πανούκλας της Ρωσίας. Είναι επίσης δώρο για «φιλελεύθερους εγκεφάλους που έχουν μαρκαριστεί στη φορμαλδεΰδη της πολιτικής ταυτότητας», έγραψε εκπληκτικά η Λουτσιάνα Μπόνε. Η εμμονή με τον άνδρα Trump - όχι το Trump ως σύμπτωμα και καρικατούρα ενός διαρκούς συστήματος - προκαλεί μεγάλο κίνδυνο για όλους μας.
Ενώ συνεχίζουν τις απολιθωμένες αντι-Ρωσικές ατζέντες τους, τα ναρκισσιστικά μέσα όπως το Washington Post, το BBC και το Guardian καταστέλλουν την ουσία της πιο σημαντικής πολιτικής ιστορίας της εποχής μας, καθώς ζυγίζουν σε κλίμακα που δεν θυμάμαι στη ζωή μου.
Στις 3 Αυγούστου, σε αντίθεση με την έκταση που ο Κηδεμόνας έδωσε για να αναγκάσει τους Ρώσους να συνωμοτούν με το Trump (που θυμίζει την ακροδεξιά επίχριση του John Kennedy ως «σοβιετικό πράκτορα»), το χαρτί θάφτηκε, στη σελίδα 16, Ο Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών αναγκάστηκε να υπογράψει ένα νομοσχέδιο του Κογκρέσου που κήρυξε οικονομικό πόλεμο στη Ρωσία. Σε αντίθεση με κάθε άλλη υπογραφή του Trump, αυτό διεξήχθη σε εικονική μυστικότητα και επισυνάφθηκε με προειδοποίηση από τον ίδιο τον Trump ότι ήταν «σαφώς αντισυνταγματικό».
Ένα πραξικόπημα εναντίον του ανθρώπου στο Λευκό Οίκο βρίσκεται σε εξέλιξη. Αυτό δεν οφείλεται στο γεγονός ότι είναι ένας οδυνηρός άνθρωπος, αλλά επειδή έχει καταστήσει σαφές ότι δεν θέλει πόλεμο με τη Ρωσία.
Αυτή η αναλαμπή της λογικής, ή ο απλός ρεαλισμός, είναι ανάθεμα στους διαχειριστές της «εθνικής ασφάλειας» που φυλάσσουν ένα σύστημα βασισμένο στον πόλεμο, την επιτήρηση, τα όπλα, τις απειλές και τον ακραίο καπιταλισμό. Ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ τους χαρακτήρισε "τους μεγαλύτερους προμηθευτές βίας στον κόσμο σήμερα".
Έχουν περικυκλώσει τη Ρωσία και την Κίνα με πυραύλους και πυρηνικό οπλοστάσιο. Έχουν χρησιμοποιήσει νεοναζί για να εγκαταστήσουν ένα ασταθές, επιθετικό καθεστώς στη "μεθοριακή περιοχή" της Ρωσίας - τον τρόπο με τον οποίο ο Χίτλερ εισέβαλε, προκαλώντας το θάνατο 27 εκατομμυρίων ανθρώπων. Στόχος τους είναι να αποσυναρμολογήσουν τη σύγχρονη Ρωσική Ομοσπονδία.
Σε απάντηση, η «εταιρική σχέση» είναι μια λέξη που χρησιμοποιείται αδιάκοπα από τον Βλαντιμίρ Πούτιν - τίποτα, φαίνεται ότι θα μπορούσε να σταματήσει μια ευαγγελική προσπάθεια για πόλεμο στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η δυσπιστία στη Ρωσία ίσως τώρα έχει μετατραπεί σε φόβο και ίσως σε κάποιο ψήφισμα. Οι Ρώσοι έχουν σίγουρα πυρηνικές αντιπαραθέσεις με πόλεμο. Οι ασκήσεις αεροπορικής επιδρομής δεν είναι ασυνήθιστες. Η ιστορία τους τους λέει να ετοιμαστούν.
Η απειλή είναι ταυτόχρονη. Η Ρωσία είναι η πρώτη, η Κίνα είναι η επόμενη. Οι ΗΠΑ έχουν μόλις ολοκληρώσει μια τεράστια στρατιωτική άσκηση με την Αυστραλία γνωστή ως Talisman Sabre. Πρόβαλαν έναν αποκλεισμό των στενών της Μαλάκκας και της Θάλασσας της Νότιας Κίνας, μέσω των οποίων περνάει η οικονομική ζώνη της Κίνας.
Ο ναύαρχος που διοικεί τον αμερικανικό στόλο του Ειρηνικού δήλωσε ότι «αν χρειαστεί» θα πυροδοτήσει την Κίνα. Αυτό που θα έλεγε ένα τέτοιο πράγμα δημοσίως στην τρέχουσα ατρόμητη ατμόσφαιρα αρχίζει να κάνει το γεγονός της φαντασίας του Nevil Shute.
Κανένα από αυτά δεν θεωρείται είδηση. Καμία σύνδεση δεν γίνεται καθώς το αίμα της Passchendaele πριν από έναν αιώνα θυμάται. Οι ειλικρινείς αναφορές δεν είναι πλέον ευπρόσδεκτες σε πολλά από τα μέσα ενημέρωσης. Οι Windbags, γνωστοί ως επικριτές, κυριαρχούν: οι εκδότες είναι ψυχαγωγία ή διαχειριστές γραμμών συμβαλλόμενων μερών. Όπου υπήρχε μία υπο-επεξεργασία, υπάρχει η απελευθέρωση των κλισέ με άξονα-λείανση. Αυτοί οι δημοσιογράφοι που δεν συμμορφώνονται έχουν αποστασιοποιηθεί.
Ο επείγων χαρακτήρας έχει πολλά προηγούμενα. Στην ταινία "Ο ερχόμενος πόλεμος στην Κίνα", ο John Bordne, μέλος του πληρώματος πυραυλικής αεροπορικής δύναμης των ΗΠΑ που εδρεύει στην Οκινάουα της Ιαπωνίας, περιγράφει πώς το 1962 - κατά τη διάρκεια της Κούβας πυραυλική κρίση - ο ίδιος και οι συνεργάτες του " Τους πυραύλους "από το σιλό τους.
Πυρηνικά όπλα, οι πυραύλοι προορίζονταν τόσο στην Κίνα όσο και στη Ρωσία. Ένας μικρός αξιωματικός αμφισβήτησε αυτό και η εντολή τελικά ακυρώθηκε - αλλά μόνο αφού είχαν εκδοθεί με περιστροφικά σέρβις και διατάχτηκαν να πυροβολήσουν σε άλλους σε ένα πλήρωμα πυραύλων αν δεν "σταμάτησαν".
Στο ύψος του Ψυχρού Πολέμου, η αντι-κομμουνιστική υστερία στις Ηνωμένες Πολιτείες ήταν τέτοια που αμερικανικοί αξιωματούχοι που ήταν επίσημα στην Κίνα κατηγορήθηκαν για προδοσία και απολύθηκαν. Το 1957 - το έτος που γράφει ο Shute Στην παραλία - κανένας υπάλληλος στο υπουργείο Εξωτερικών δεν μπόρεσε να μιλήσει τη γλώσσα του πολυπληθέστερου έθνους του κόσμου. Οι ομιλητές της κινεζικής γλώσσας καθαρίστηκαν κάτω από αυστηρές διατυπώσεις, οι οποίες τώρα αντανακλώνται στο νομοσχέδιο του Κογκρέσου που μόλις πέρασε, με στόχο τη Ρωσία.
Ο λογαριασμός ήταν διμερής. Δεν υπάρχει καμία θεμελιώδης διαφορά μεταξύ Δημοκρατών και Ρεπουμπλικάνων. Οι όροι "αριστερά" και "δεξιά" δεν έχουν νόημα. Οι περισσότεροι από τους σύγχρονους πολέμους της Αμερικής ξεκίνησαν όχι από συντηρητικούς, αλλά από φιλελεύθερους δημοκράτες.
Όταν ο Ομπάμα αποχώρησε από το αξίωμα, προήδρευσε έναν επταετή κύκλο πολέμων, συμπεριλαμβανομένου του μακρύτερου πολέμου της Αμερικής και μιας άνευ προηγουμένου εκστρατείας εξωδικαστικών δολοφονιών - δολοφονίας - με αεροσκάφη.
Την περασμένη χρονιά, σύμφωνα με μελέτη του Συμβουλίου Εξωτερικών Σχέσεων, ο Ομπάμα, ο «απρόθυμος φιλελεύθερος πολεμιστής», έπεσε 26.171 βόμβες - τρεις βόμβες κάθε ώρα, 24 ώρες την ημέρα. Έχοντας υποσχεθεί να βοηθήσει "να απαλλαγεί από τον κόσμο" των πυρηνικών όπλων, ο βραβευμένος με Νόμπελ ειρήνης κατασκευάζει περισσότερες πυρηνικές κεφαλές από κάθε πρόεδρο από τον Ψυχρό Πόλεμο.
Το άγχος είναι ένα wimp για σύγκριση. Ήταν ο Ομπάμα - με τον υπουργό του κράτους Χίλαρι Κλίντον στο πλευρό του - ο οποίος κατέστρεψε τη Λιβύη ως σύγχρονο κράτος και ξεκίνησε την ανθρώπινη καταστροφή στην Ευρώπη. Στο σπίτι, οι ομάδες μετανάστευσης τον γνώριζαν ως "αρχηγό deport".
Μία από τις τελευταίες πράξεις του Ομπάμα ως πρόεδρος ήταν να υπογράψει ένα νομοσχέδιο που έδωσε ρεκόρ 618 δισ. Δολαρίων στο Πεντάγωνο, αντανακλώντας την αυξανόμενη υπεροχή του φασιστικού μιλιταρισμού στη διακυβέρνηση των Ηνωμένων Πολιτειών. Το Trump το έχει υποστηρίξει.
Στην λεπτομέρεια ανακαλύφθηκε η δημιουργία ενός «Κέντρου Ανάλυσης και Ανταπόκρισης Πληροφοριών». Αυτό είναι ένα υπουργείο αλήθειας. Είναι επιφορτισμένη με την παροχή μιας «επίσημης αφήγησης γεγονότων» που θα μας προετοιμάσει για την πραγματική πιθανότητα πυρηνικού πολέμου - αν το επιτρέψουμε.
 https://vequinox.wordpress.com/

Εβδομαδιαίες αστρολογικές προβλέψεις 20-26 Ιανουαρίου 2025

Εβδομαδιαίες αστρολογικές προβλέψεις 20-26 Ιανουαρίου 2025 ATHINAIS ASTROLOGY , STAR SIGNS GynaikaEimai 20 Ιανουαρίου 2025 ΚΡΙΟΣ –   Την εβδ...