Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 28 Ιουλίου 2017

ΕΡΩΤΑΣ ΚΑΙ ΠΟΘΟΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ

Ερωτας και Πόθος 

στο Μουσείο της Ακρόπολης

Το Μουσείο της Ακρόπολης, που σπάει όλα τα ρεκόρ σε αναγνώριση και επισκεψιμότητα, μαζί με το Ιδρυμα Ωνάση, που δείχνει έντονη εξωστρέφεια, διοργανώνουν την ξεχωριστή έκθεση «Emotions, ένας κόσμος συναισθημάτων» που μας ήρθε κατευθείαν από τη Νέα Υόρκη – Αυτή που λάτρεψε ο αρχισυντάκτης των «New York Times» και επαίνεσαν κοινό και κριτικοί.
Μόνο που βρίσκεσαι στο Μουσείο της Ακρόπολης, σε αυτό το μοντέρνο στολίδι που μας κάνει περήφανους και στέκει αγέρωχο απέναντι στον βράχο, ανοίγει η καρδιά σου – ιδού κιόλας ένα έντονο συναίσθημα.
Πόσο μάλλον όταν μπορείς να δεις από κοντά μερικά από τα αριστουργήματα της αρχαίας τέχνης που αναδεικνύουν τον θυμό, τον έρωτα, το μίσος αλλά και τον πόθο στην έκθεση «Emotions», την οποία συνδιοργανώνουν το Μουσείο της Ακρόπολης και το Ιδρυμα Ωνάση.
Πρόκειται για ένα πραγματικά καλοκαιρινό δώρο, γεμάτο συναισθήματα, για όλους όσοι την επισκεφθούν. Από μόνη της η έκθεση «Emotions», που ξεσήκωσε τους κριτικούς και έκανε ακόμα και τον αρχισυντάκτη των «New York Times» να υποκλιθεί μπροστά στην ομορφιά των εκθεμάτων, ήρθε κατευθείαν από τη Νέα Υόρκη και προκαλεί με το θέμα της, καθώς θυμίζει ότι οι ερωτικές αντιδικίες και οι ίντριγκες δεν έλειπαν στην αρχαιότητα, αποκτώντας μάλιστα θείο χαρακτήρα. Μην ξεχνάμε, κάτι που μας θύμισε ο καθηγητής Αγγελος Χανιώτης, ένας από τους επιμελητές της έκθεσης, ότι η ίδια η «Ιλιάδα» ξεκινάει με την οργή και πραγματεύεται τις επιπτώσεις και την κατάληξη αυτής της οργής, της οργής του Αχιλλέα.
Οπως τόνισε χαρακτηριστικά ο καθηγητής στη συνέντευξη Τύπου, που έλαβε χώρα στα άδυτα του μουσείου, την ώρα που είναι έτοιμη η ειδική αίθουσα που περιλαμβάνει αυτούς τους θησαυρούς με τις μορφές του ανείπωτου: «Οι αρχαίοι Ελληνες θεοποίησαν συναισθήματα, όπως τον έρωτα, τον πόθο και τον φόβο και, το σημαντικότερο, δημιούργησαν λογοτεχνία, μύθους και τέχνη για να εκφράσουν, για πρώτη φορά, στον δυτικό πολιτισμό βαθύ προβληματισμό για την υφή του συναισθήματος και τις συνέπειες των ανεξέλεγκτων συναισθημάτων».
Και όταν λέμε ανεξέλεγκτα το εννοούμε: από τον ερυθρόμορφο αμφορέα του Ζωγράφου του Κλεοφώντος διαπιστώνουμε την καταλυτική επίδραση που είχαν στους αρχαίους ο έρωτας και η ομορφιά: ο Ευριπίδης βάζει την ίδια την Ηλέκτρα, κόρη του Αγαμέμνονα, να αναρωτιέται πώς μπορεί η ομορφιά να αμβλύνει τα ξίφη των Ελλήνων, μια σκηνή που απεικονίζεται στον πανέμορφο αυτό αμφορέα. Σε κάποιο άλλο σημείο της έκθεσης -και μάλιστα στο κέντρο της- ο Ερωτας, σχεδόν ολοζώντανος, με τη μορφή του αγάλματος τεντώνει το τόξο του θυμίζοντας τη δύναμη που έχει να πετυχαίνει διάνα τον στόχο του, ένα άγαλμα που εμπνέεται από την τέχνη του Λυσίππου. Είναι άπειρες οι προεκτάσεις του έρωτα, όπως εκδηλώνονται στα αρχαία έργα τέχνης αφού, όπως τόνισε και ο επίτιμος διευθυντής του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και ένας εκ των επιμελητών της έκθεσης Νίκος Καλτσάς; «Καμία προκατάληψη, κανένα ταμπού δεν περιόρισε a priori την επιλογή των προς έκθεση αντικειμένων. Ολα τα συναισθήματα, από τα πιο υψηλά και θετικά ως τα πιο ταπεινά και αρνητικά, παρουσιάστηκαν με ειλικρίνεια, χωρίς τάσεις εξωραϊσμού και εξιδανίκευσης, στον βαθμό που αυτό ήταν εφικτό να γίνει με το διαθέσιμο υλικό τόσο στα ελληνικά όσο στα ξένα μουσεία».
Και είναι πραγματικά αξιοθαύμαστος ο τρόπος που τόσα μουσεία συνεργάστηκαν ώστε να συγκεντρωθούν σε έναν χώρο τόσο ξεχωριστά έργα – αρχικά στη Νέα Υόρκη και τώρα στην Αθήνα. Εκατόν είκοσι εννέα αντικείμενα από τα σπουδαιότερα μουσεία κατέφτασαν στο Μουσείο της Ακρόπολης από τον προηγούμενο εκθεσιακό χώρο του ιδρύματος στη Νέα Υόρκη ακριβώς για να μπορέσει όσο δυνατόν περισσότερος κόσμος να χαρεί από κοντά αυτά τα αριστουργήματα.
Σε μια κίνηση εξωστρέφειας, ως απόδειξης της αποτελεσματικής πολιτιστικής διπλωματίας, το Ιδρυμα Ωνάση προσφέρει την ευκαιρία στον κόσμο να αντιληφθεί με τρόπο εύληπτο και κατανοητό όλη τη σημασία του ελληνικού πολιτισμού που έγκειται ακριβώς σε αυτή την ξεχωριστή ικανότητα αναπαράστασης και εικονοπλασίας.
«Ο νέος σταθμός της έκθεσης και πάλι υπηρετεί την εξωστρέφεια και την προβολή του ελληνικού πολιτισμού: αυτούς τους σκοπούς δηλαδή που θεραπεύει και το Μουσείο Ακρόπολης, το οποίο γιορτάζει οχτώ χρόνια λειτουργίας υπό την καθοδήγηση του προέδρου του καθηγητή Δημήτρη Παντερμαλή, ο οποίος αποτελεί έναν πραγματικό φίλο του Ιδρύματος», όπως χαρακτηριστικά υπογράμμισε εκφράζοντας τη συγκίνηση του ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση Αντώνης Παπαδημητρίου. Και είναι ο ίδιος ο Παντερμαλής που ξενάγησε τους δημοσιογράφους στην έκθεση αποκαλύπτοντάς μας τις υπέροχες ιστορίες που κρύβονται πίσω από τα εκθέματα αλλά και το πώς τα τεράστια κατακόκκινα “λάβαρα” από βινύλιο, που κατά κάποιον τρόπο λειτουργούν ως κουρτίνες- βοηθάνε τον επισκέπτη να έχει πανοπτική πρόσβαση -σχεδόν ηδονοβλεπτική- στα εκθέματα.
Ο έρωτας και ο πόθος
Εσκεμμένα τα αγάλματα του Ερωτα και του Πόθου πρωταγωνιστούν στο κέντρο της έκθεσης, δείχνοντας με το σημάδι τους και την έντονη κίνησή τους το αναπόφευκτο του έρωτα. Αυτά είναι που φωτίζονται πιο έντονα σε αντίθεση με τα υπόλοιπα έργα, τα οποία προφανώς αναφέρονται στις πιο σκοτεινές υποδηλώσεις του έρωτα: τη ζήλια, την αντιπαλότητα, τον ρεβανσισμό, την ενοχή. Ετσι άλλωστε χωρίζονται και οι πέντε υποενότητες της έκθεσης-ανάλογα δηλαδή με την ένταση των συναισθημάτων. «Τα αλληλοσυγκρουόμενα συναισθήματα» «Τα ανεξέλεγκτα συναισθήματα» και η «Μήδεια» – μια ολόκληρη ενότητα από μόνη της που καταλήγει σε ένα θεόρατο πορτρέτο της Μαρίας Κάλλας.
Οι κεντρικές ενότητες, ωστόσο, είναι δύο: η πρώτη έχει τίτλο «Η τέχνη των Συναισθημάτων – Τα συναισθήματα στην Τέχνη» και η δεύτερη «Οι χώροι των συναισθημάτων».
Η έκθεση εμπλουτίστηκε με 11 βίντεο, τα οποία στήθηκαν δίπλα στα πρωτότυπα έργα και αφηγούνται με εικόνα και σύντομο κείμενο τους δραματικούς μύθους στις πολυπρόσωπες παραστάσεις των αγγείων.
Είναι ωραίο, φερ’ ειπείν, στον αριστουργηματικής ομορφιάς κύλικα με τον φόνο της Πενθεσίλειας, που είχε εμπνεύσει τις λακανικές θεωρίες και τη σύγχρονη δυτική γραμματεία και ψυχαναλυτική θεωρία, να διακρίνεις αυτό το βλέμμα του ερωτευμένου Αχιλλέα ο οποίος συνειδητοποιεί τον πόθο καθώς βυθίζει το ξίφος στο στήθος της Αμαζόνας και εκείνη καταρρέει.
Ο έρωτας που συμπληρώνεται από τον θάνατο εντοπίζεται, για πρώτη φορά, σε αυτό το βλέμμα που με τόση δύναμη και παραστατική δεινότητα αναπαρέστησε ο δεινός αγγειογράφος. Και από τότε όλοι ξέρουν ότι ο πόνος, ο έρωτας και ο πόθος, στην ίδια ακριβώς ισότιμη μοίρα είναι εντελώς αρχαιοελληνική υπόθεση. 
«Emotions, ένας κόσμος συναισθημάτων», με την πρωτοβουλία του Ιδρύματος Ωνάση και τη συνδιοργάνωση του Μουσείου της Ακρόπολης έως τις 19 Νοεμβρίου
https://ellas2.wordpress.com/

Tā moko: ΤΟ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΕΘΙΜΟ ΤΩΝ ΜΑΟΡΙ

Tā moko: Το ιδιαίτερο έθιμο των Māori

a0c5e0415e2f2fcef623b42877b5ff35.jpg
Σήμερα θα ταξιδέψουμε αρκετά μακριά, συγκεκριμένα στην Νέα Ζηλανδία και θα ασχοληθούμε με ένα έθιμο της φυλής των Māori (αυτόχθονες πολυνήσιοι).
Το έθιμο αυτό έχει να κάνει με τα τατουάζ, που γίνονται μόνο στο πρόσωπο και ονομάζονται Tā moko στην γλώσσα των Māori. Αυτά τα τατουάζ γίνονται από άνδρες και γυναίκες, με διαφορά πως στις γυναίκες ονομάζονται  moko kauae και γίνονται μόνο στο πηγούνι.
Οι αυτόχθονες, μέσω αυτών των περίτεχνων σχεδίων, πίστευαν πως ο άνθρωπος συναντά τους προγόνους τους και επανέρχεται πίσω καθαρός πνευματικά. Επιπλέον, τα έκαναν για να επιδείξουν την κοινωνική τους θέση.
Μετά το 1800, με την εισροή των Άγγλων εποίκων, οι Māori εκδιώχθηκαν από τόπους τους και δέχθηκαν διάφορους περιορισμούς, όπως να μην μιλούν την γλώσσα τους και να μην τηρούν τα έθιμα τους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, μέχρι  την δεκαετία του 70’ (1970), τα Tā moko να χαθούν, σχεδόν, παντελώς. Οι μόνοι που έμπαιναν στον πειρασμό να κάνουν τα τατουάζ ήταν διάφοροι συμμορίτες, έτσι πολύ γρήγορα τα Tā moko συνδέθηκαν με την παρανομία.
Κατά την δεκαετία του 80’ οι Māori προσπάθησαν να επιστρέψουν και πάλι στις ρίζες τους αναβιώνοντας τα έθιμα τους αλλά και μαθαίνοντας την γλώσσα τους στις νεότερες γενιές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να επιστραφούν και πάλι τα Tā moko. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε στην παγκόσμια κοινότητα το moko kauae της Nanaia Mahuta που είναι πολιτικός στην Νέα Ζηλανδία.
Συνοψίζοντας να αναφέρω πως η τεχνική που χρησιμοποιείται, για αυτά τα τατουάζ, δεν είναι η ίδια με αυτήν που κάνουμε στην Ευρώπη. Για να είμαι πιο κατανοητός, το δέρμα στο τατουάζ θα σκαλιστεί με uhi, ένα είδος καλεμιού, έτσι το δέρμα θα είναι σκαλισμένο και όχι λείο όπως τα άλλα συνηθισμένα τατουάζ.
d0ace91874e5ae44b05e6fe689b9c95a153060498_15479e70f6_bstock-photo-117220791_Moko_06-1600x10778b80f0a70fe3c1ebfe144d23997bb9a1eight_col_nanaiamaori-women-1900smaori-women-1900s-4maori-women-1900s-19maori-women-1900s-15maori-women-1900s-10maori-women-1900s-9maori-women-1900s-8maori-women-1900s-7

https://perithorio.wordpress.com/

Πέμπτη 27 Ιουλίου 2017

ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΜΑΣ

Για το καλό μας...

Γεια σας φίλες και φίλοι μου

Μήπως σκέφτεστε συχνά πώς να βρείτε λύσεις για τα προβλήματά σας, οικονομικά ή άλλα;;; Ξέρετε πως, όσο εμείς απασχολούμε το μυαλό μας με την εξεύρεση κάποιας λύσης για ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε και δεν μπορούμε να τη βρούμε, ένα άλλο παρόμοιο πρόβλημα έρχεται μπροστά μας για να μας βοηθήσει να μπορέσουμε να καταλάβουμε και να βρούμε τη λύση;;;

Αμφιβάλλετε πως η φύση μας παρέχει πάντα την αναγκαία βοήθεια για να κάνουμε αυτό που σκεπτόμαστε; Και όμως … Έχουμε πάντα βοήθεια. Η ζωή είναι φτιαγμένη στα μέτρα μας. Μπορούμε να έχουμε ότι επιθυμούμε. Αυτό που μας λείπει είναι η εμπιστοσύνη σε αυτή την μεγαλειώδη βοήθεια…

Πιστεύουμε τόσο πολύ στις ικανότητες του μικρού κομπιούτερ του εγκεφάλου μας, που έχουμε ακουμπήσει όλε τις ελπίδες μας για ανεύρεση λύσεων στα προβλήματα της ζωής μας σε αυτό. Αλλά αυτό είναι μικρό και ανήμπορο να τα καταφέρει πάντοτε. Χρειάζεται συνεχώς βελτιώσεις για να εξελιχθεί και να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μας.  Έτσι η «φύση» σαν καλή μάνα, μας στέλνει και άλλες ευκαιρίες για  να το καταφέρουμε αυτό. Και άλλα παρόμοια προς επίλυση προβλήματα, ώστε με την εξάσκηση να «μάθουμε» επιτέλους αυτό που χρειάζεται για να ζούμε ευτυχισμένοι.

Όσο «δεν μαθαίνουμε» τόσο περισσότερες παρόμοιες καταστάσεις αντιμετωπίζουμε…  Για το καλό μας…


Αν κάποιοι ανάμεσά σας έχουν αναρωτηθεί σοβαρά πώς μπορούν να βοηθήσουν συνανθρώπους τους, αντί να σκέφτονται συνέχεια πώς θα τα καταφέρουν να τα βγάλουν πέρα με τις οικονομικές τους δυσκολίες, θα έχουν ίσως παρατηρήσει πόσες ευκαιρίες για να βοηθήσουν ανοίγονται μπροστά τους…  Όσοι έχουν αναρωτηθεί σοβαρά πώς θα μάθουν αυτό ή εκείνο που αναζητούν, θα έχουν και αυτοί σίγουρα βιώσει την εμπειρία της απόκτησης πληροφορίας από τελείως ανέλπιστη πηγή  εκεί που δεν το φανταζόντουσαν.

Αυτή είναι η φυσική βοήθεια της φύσης. Οι επιθυμίες μας πραγματοποιούνται, όσο και αν γίνεται δύσκολα πιστευτό κάτι τέτοιο. Για ότι παιδεύουμε τον εγκέφαλό μας να μας βρει λύσεις, η φύση, πάντα βοηθός μας, θα μας στέλνει την ανάλογη εκπαίδευση με τις διάφορες «ευκαιρίες»… Τώρα, το κατά πόσο "μας τις στέλνει" εκείνη ή τις "δημιουργούμε¨εμείς με την τεράστια δύναμη του νου μας, είναι ένα άλλο θέμα που θα συζητήσουμε κάποια άλλη φορά.

Στο χέρι μας είναι, πάντως, να αρχίσουμε να βλέπουμε τις καταστάσεις της ζωής μας σαν μαθήματα και όχι σαν τα κάγκελα φυλακής, όπως συνήθως κάνουν οι περισσότεροι…Και να προσέχουμε οι σκέψεις και οι επιθυμίες μας να είναι τέτοιες που να μας φέρνουν την βοήθεια που επιζητούμε.
Βελτιώνεται έτσι και  η υγεία μας και η ζωή μας...
Αντίθετα, αν τις δυσκολίες της ζωής μας δεν τις χρησιμοποιούμε για εξέλιξη της ανθρώπινης φύσης μας (να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι, λιγότερο εγωιστές, πιο συμπονετικοί και για τον εαυτό και για τους άλλους) αλλά  τις αφήνουμε να μας καίνε με αρνητικές σκέψεις και συναισθήματα, δυστυχώς καθυστερούμε την εξέλιξή μας, χαλάμε την υγεία μας και έλκουμε (δημιουργούμε, δίχως να το αντιλαμβανόμαστε) από την φύση περισσότερες παρόμοιες καταστάσεις για να βελτιωθούμε...

Έχουμε στα χέρια μας τη ζωή μας, με σκοπό, πάντα, την εξέλιξή μας σαν είδος, αλλά δεν το ξέρουμε οι περισσότεροι, δυστυχώς...
Με αγάπη


Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ
http://revealedtheninthwave.blogspot.gr/

Η ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ ΤΒΝ ΑΛΛΩΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΛΛΟ ΠΡΟΘΥΜΟΙ ΝΑ ΥΠΟΦΕΡΟΥΜΕ

Η Συγχώρεση των Άλλων σημαίνει ότι δεν είμαστε άλλο Πρόθυμοι να Υποφέρουμε …

Από: Μαρία Πέππα –

Όταν νιώθουμε κατάφωρα αδικημένοι, η συγχώρεση αυτών που μας αδίκησαν είναι το τελευταίο πράγμα που θα μπορούσαμε να σκεφτούμε …
Πελαγοδρομούμε ανάμεσα στην εκδικητικότητα, την οργή, την εχθρότητα ίσως και το μίσος γι αυτούς που μας αδίκησαν, νομίζοντας πως έτσι τους βλάπτουμε. Ο μόνος που βλάπτουμε όμως είναι ο Εαυτός μας …

Ο αρνητικός εσωτερικός διάλογος για κάτι που συνέβη στο παρελθόν, αμαυρώνει το παρόν καθώς και το μέλλον μας. Για να έχουμε λαμπρό παρόν και μέλλον θα πρέπει η προσοχή μας να είναι στραμμένη σε αυτό που μας συμβαίνει Αυτή την Στιγμή καθώς το παρελθόν είναι στιγμή που χάθηκε για πάντα και μόνο οι θετικές και ισορροπημένες σκέψεις συνηγορούν σε μια ευχάριστη διάθεση με χαμόγελο που διαρκεί …
Το παρελθόν δεν αλλάζει. Όταν όμως Συγχωρούμε, η στάση μας απέναντι στα γεγονότα και τους εμπλεκόμενους σε αυτά σαν από Θαύμα Αλλάζει. Αν αναρωτηθούμε σε τι εξυπηρετεί η επί εβδομάδες, μήνες, χρόνια διαιώνιση των τοξικών συναισθημάτων μέσα μας, ποιος είναι ο σκοπός τους, ίσως η απάντηση που θα δώσουμε στον εαυτό μας να μας οδηγήσει στην ανάληψη της ευθύνης για την πολυπόθητη αλλαγή της στάσης μας …
Άλλωστε είτε συγχωρήσουμε τελικά, είτε όχι, αργά ή γρήγορα ίσως στο μέλλον να βρεθούμε ξανά με αυτούς τους ανθρώπους ή ίσως οι συνθήκες της ζωής, μας αναγκάζουν να ερχόμαστε σε καθημερινή επαφή μαζί τους μέσα από την εργασία μας ή κάποιου είδους συγγενικής σχέσης …
Όλοι οι άνθρωποι κάνουμε λάθη. Όλοι κάποιες στιγμές έχουμε κάνει πράγματα ή εκστομίσει λόγια που δεν έπρεπε και για τα οποία έχουμε στην συνέχεια μετανιώσει. Ουδείς αλάθητος. Η τέλεια ζωή και οι τέλειες επιλογές ανήκουν στην σφαίρα της ουτοπίας. Ας μην περιμένουμε να συγχωρεθούμε αν πρώτα δεν είμαστε πρόθυμοι να συγχωρήσουμε. Τα πλεονεκτήματα της ηρεμίας, της γαλήνης, της ευζωίας κλπ είναι ασύγκριτα περισσότερα έναντι των αρνητικών συναισθημάτων, βέλη με δηλητήριο ενάντια στο σώμα, το νου και την ψυχή μας …
Και σαφώς ο χρόνος μπορεί να θεραπεύσει όλες τις πληγές, αλλά πόσος χρόνος ??? Η Λήθη είναι προαιρετική, ανάλογα με την κατάσταση. Η συγχώρεση είναι στιγμιαία. Δεν υπάρχει γρηγορότερος τρόπος και πιο αποτελεσματικός. Η χαλάρωση της Απελευθέρωσης από τα Αρνητικά Συναισθήματα του Παρελθόντος στο κανάλι μου στο Youtube (πατήστε ΕΔΩ) θα σας βοηθήσει εξαιρετικά ως προς αυτή την κατεύθυνση …
Θα μπορούσαμε να δούμε την Συγχώρεση και σαν πράξη ιδιοτελή. Σαν Δώρο που με Αγάπη προσφέρουμε στον εαυτό μας. Άλλωστε αφορά το Παρόν το οποίο διαμορφώνει και το Μέλλον μας …
Η Κλινική Mayo αναφέρει ότι η συγχώρεση μπορεί να οδηγήσει σε: 
. Υγιέστερες Σχέσεις
. Υψηλότερη Αυτοεκτίμηση
. Χαμηλότερη Πίεση του Αίματος
. Ισχυρότερο Ανοσοποιητικό Σύστημα
. Βελτιωμένη Καρδιακή Λειτουργία
Ο Μαχάτμα Γκάντι είπε: ¨Ο Αδύναμος δεν μπορεί ποτέ να συγχωρήσει. Η συγχώρεση είναι χαρακτηριστικό του Ισχυρού¨ …

http://conspiracyfeeds.blogspot.gr/

ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΑΓΓΕΛΟΚΤΙΣΤΗ

Παναγία η Αγγελόκτιστη – Κίτι

Παναγία-Αγγελόκτιστη-2.jpg
Μιας και έχουμε καιρό ν’ αναφερθούμε σε κάποιο ναό ή να γράψουμε κάποιο θρησκευτικό θέμα, αποφάσισα να γράψουμε για την Παναγία της Αγγελόκτιστης σήμερα, που βρίσκεται στο Κίτι στην Λάρνακα.
Ο ναός της Παναγιάς είναι κτίσμα του 11ου αιώνα και χτίστηκε πάνω σε ερείπιά  παλαιοχριστιανικής βασιλικής του 5ου αιώνα. Από την παλιά εκκλησία σώθηκαν και ενσωματώθηκαν στον καινούργιο ναό, το σύνθρονο πίσω από την Αγία Τράπεζα, κάποια αρχιτεκτονικά μέλη αλλά και το ψηφιδωτό που κάνει τον ναό εξαιρετικά σπάνιο.
Το ψηφιδωτό συνδυάζει φυσικές και τεχνητές ψηφίδες ενώ παρουσιάζει την Παναγία να κρατάει στο αριστερό της χέρι Τον Χριστό καθώς την παραστέκουν οι αρχάγγελοι Μιχαήλ και Γαβριήλ. Η συγκεκριμένη φιγούρα είναι αρχαιότερη εικόνα της Παναγίας της Βρεφοκρατούσας. Η Παναγία στο ψηφιδωτό αναγράφεται ως “ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΑ”, γεγονός που προκαλεί ερωτηματικά για την θεολογική της ερμηνεία αφού η Παναγία, ως Αγία Μαρία, απαντάται την τότε εποχή σε μονοφυσιτικές περιοχές. Λέγεται πως η εικογράφηση της συγκεκριμένης Παναγίας αποτελεί πρόδρομο της Παναγίας της Οδηγήτριας.
Τέτοια ψηφιδωτά, παλαιοχριστιανικά, υπήρχαν και πριν την εισβολή, όπως αυτό της Παναγίας της Κανακαριάς στη Λυθράγκωμη Αμμοχώστου αλλά και αυτό της Παναγίας της Κυράς στα Λιβάδια, επίσης στην επαρχία Αμμοχώστου. Δυστυχώς, μέρη απ’ αυτά τα ψηφιδωτά καταστράφηκαν ενώ άλλα κλάπηκαν και πωλήθηκαν. Σήμερα, το ψηφιδωτό αποτελεί έργο παγκόσμιας κληρονομιάς και παρόμοια με αυτά σώζονται στη Συρία και την Ραβέννα της Ιταλίας.
Για τελευταίο άφησα την λαϊκή παράδοση της περιοχής, αναφορικά με την ονομασία της εκκλησίας ως Αγγελόκτιστη. Σύμφωνα με την παράδοση, όταν οι κάτοικοι ξεκίνησαν να χτίζουν τον ναό ανακάλυψαν πως τα θεμέλια του ναού μετακινούνται σε άλλο μέρος. Όταν αποφάσισαν να κτίσουν τον ναό στην νέα τοποθεσία, παρατήρησαν πως οι εργασίες προχωρούσαν πιο γρήγορα. Αφού δεν μπορούσαν να το εξηγήσουν, αποφάσισαν να μείνουν ξύπνιοι όλη την μέρα, κρατώντας τσίλιες, προκειμένου να ανακαλύψουν τι γινόταν. Την νύκτα ανακάλυψαν πως άγγελοί βοηθούσαν στο κτίσιμο του ναού έτσι την ονόμασαν Αγγελόκτιση.
cyprus-1378923_960_720cf80ceb1cebdceb1ceb3ceafceb1-ceb1ceb3ceb3ceb5cebbcf8ccebacf84ceb9cf83cf84ceb7Άγιος-Ιωάννης-Λαμπαδιστής-2
https://perithorio.wordpress.com/

Τετάρτη 26 Ιουλίου 2017

Η ΛΙΜΟΚΤΟΝΙΑ ΩΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΗΜΑ



Η λιμοκτονία ως γενοκτονία -δεν είναι αδίκημα-


Του Περικλή Κοροβέση

Το 1947, σε μία από τις δίκες της Νυρεμβέργης, κατατέθηκε ένα επίσημο έγγραφο του Γ’ Ράιχ που αφορούσε τη λύση του επισιτισμού των χιτλερικών στρατευμάτων. Το σχέδιο ήταν απλό. Ολη η παραγωγή της Ουκρανίας και της Ν. Ρωσίας θα πήγαινε στους ναζί σύμφωνα με την επιχείρηση «Μπαρμπαρόσα».

Το μόνο πρόβλημα ήταν οι κάτοικοι αυτών των περιοχών, αυτά τα «άχρηστα στόματα», που έτρωγαν την παραγωγή. Παράσιτα, δηλαδή. Και εδώ βρέθηκε η «οριστική λύση».

Τριάντα εκατομμύρια άνθρωποι έπρεπε να πεθάνουν από πείνα. Το σχέδιο δεν πρόλαβε να εφαρμοστεί, γιατί ο πόλεμος πήρε άλλη τροπή από αυτήν που περίμεναν οι ναζί. Αλλά αυτό το όπλο της μαζικής καταστροφής, η λιμοκτονία, ανέξοδη και αποτελεσματική, είχε ήδη εφαρμοστεί στα στρατόπεδα συγκέντρωσης των Ρώσων αιχμαλώτων που τους εξολόθρευαν μαζικά με αυτήν τη μέθοδο.

Τα θύματα έφτασαν τα 2,5 εκατομμύρια. Σε αυτά πρέπει να προσθέσουμε και τα θύματα της πολιορκίας του Λένινγκραντ. Ξεπέρασαν το 1 εκατομμύριο. Και όποιος προσπαθούσε να φύγει από την πόλη-μαρτύριο τον εκτελούσαν επί τόπου.

Η πείνα ήταν ο εσωτερικός πολιορκητής της πόλης και οι ναζί πίστευαν πως ήταν ο καλύτερός τους σύμμαχος. Αλλά για άλλη μια φορά έπεσαν έξω.

Οι ναζί είχαν μελετήσει καλά τη λιμοκτονία σαν όπλο μαζικής καταστροφής. Οι ναζί είχαν δικαίωμα να καταναλώνουν υδατάνθρακες 100%. Για τους Ελληνες ήταν 38%, για δε τους Εβραίους μόλις 27%.

Από τα 3 εκατομμύρια του Αουσβιτς που άφησαν την τελευταία τους πνοή στο στρατόπεδο εξόντωσης, οι 500.000 πέθαναν από πείνα. Ο λόγος που ανάγκασε τους ναζί να χρησιμοποιήσουν τους δαπανηρούς θαλάμους αερίων ήταν γιατί είχαν άμεσα αποτελέσματα, ενώ η θανατική ποινή διά της λιμοκτονίας έχει χρόνο αναμονής.

Ενας από τους υπουργούς του Γ’ Ράιχ, υπεύθυνος για τη «Γεωργία και Διατροφή» και από τους σκληρούς θεωρητικούς τού «Γη και Αίμα» (θεωρία και της Χ.Α.) και υπεύθυνος για τις λιμοκτονίες, ο Βάλτερ Νταρέ, καταδικάστηκε για ληστείες και λεηλασίες, αλλά όχι για λιμοκτονία. Πήρε εφτά χρονάκια -τα μισά από όσα πήραν η Ηριάννα και ο Περικλής- και σε δύο χρόνια βγήκε από τη φυλακή και συνέχισε την καριέρα του.

Αλλά δεν είναι ο μόνος που τη σκαπούλαρε. Ο στρατηγός Φον Λιμπ, ένας από τους υπεύθυνους της πολιορκίας του Λένινγκραντ που οδήγησε στον μαρτυρικό θάνατο αμάχους, αθωώθηκε γιατί εκτελούσε διαταγές του σχεδίου «Μπαρμπαρόσα». Οι σύμμαχοι δεν ήταν ιδιαίτερα πρόθυμοι να καταδικάσουν τους λιμοκτόνους ισχυριζόμενοι πως εδώ υπάρχει ένα κενό στο Διεθνές Δίκαιο.

Οντως η λιμοκτονία (εκ του λιμός και κτείνω που σημαίνει φονεύω διά λιμού, πείνα δηλαδή) δεν θεωρείται έγκλημα κατά της ανθρωπότητας. Και είναι απλό. Ολοι οι πόλεμοι, ακόμα και αυτοί των συμμάχων έχουν στη φαρέτρα τους τον λιμό.

Π.χ. μετά το τέλος του Α’ Παγκόσμιου Πολέμου οι Βρετανοί απέκλεισαν τη Γερμανία από κάθε ανεφοδιασμό για οχτώ μήνες, με αποτέλεσμα τον θάνατο 750.000 αμάχων. Ηταν μια κίνηση πίεσης για την υπογραφή της εξευτελιστικής για τους Γερμανούς Συνθήκης των Βερσαλλιών, που κυοφόρησε τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Βρισκόμαστε στον 21ο αιώνα. Οι ισχυροί της Γης κάτι θα έπρεπε να είχαν μάθει από το παρελθόν. Ομως η παγκόσμια ελίτ δεν κινείται με τη λογική, αλλά με τα συμφέροντά της και δεν ορρωδεί προ ουδενός. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΟΗΕ, φέτος αναμένονται τέσσερις με πέντε λιμοκτονίες ταυτόχρονα.

Ο Νίγηρας, η Σομαλία, το Ν. Σουδάν και η Υεμένη. Η βασική αιτία είναι ο πόλεμος που έχει καταστρέψει καλλιέργειες, αποθήκες τροφίμων, αγορές και υποδομές. Στη Νιγηρία, που δραστηριοποιείται η Μπόκο Χαράμ, αδερφή οργάνωση του ISIS που συναγωνίζονται σε φρικαλεότητες, η λιμοκτονία είναι ένα βασικό της όπλο. Οπου ο στρατός ανακατέλαβε μικρές πόλεις, οι νεκροί από την πείνα ήταν πολλές χιλιάδες.

Στην Υεμένη εφτά εκατομμύρια άνθρωποι είναι στα πρόθυρα της λιμοκτονίας. Η στρατιωτική επέμβαση της Σαουδικής Αραβίας και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων κατέστρεψε τα πάντα. Το 2011 η Σομαλία κηρύχθηκε επισήμως από τον ΟΗΕ σε κατάσταση λιμοκτονίας.

Αλλά οι ΗΠΑ, με τον «Πατριωτικό Νόμο» του 2001, απαγόρευσε κάθε ανθρωπιστική βοήθεια, με το πρόσχημα πως ενισχύονται οι τρομοκράτες. Κάθε ανθρωπιστική βοήθεια ποινικοποιείται. Ακόμα και ο Ερυθρός Σταυρός μπορεί να βρεθεί υπόδικος στις ΗΠΑ ως συνεργάτης των τρομοκρατών.

Αφήσαμε τελευταία την Παλαιστίνη. Το 70% του πληθυσμού της Γάζας (1,3 εκατομμύρια) ζει από ανθρωπιστική βοήθεια από το εξωτερικό. Η ανεργία φτάνει στο 42% και είναι αδύνατον να βρεθεί δουλειά. Ανάμεσα στους νέους το ποσοστό φτάνει στο 60%.

Ζητιανιά, πορνεία έχουν πάρει μεγάλες διαστάσεις και έχουν πολλαπλασιαστεί οι αυτοκτονίες με κάθε τρόπο. Το κράτος του Ισραήλ έχει μετατρέψει τη Λωρίδα της Γάζας σε ένα στρατόπεδο εξόντωσης. Οσοι είναι κάτω από τριάντα χρονών, απαγορεύεται να βγουν από τη χώρα.

Οι ναζί ανέλπιστα βρήκαν καλούς μιμητές. Και επιπλέον ΗΠΑ και Ε.Ε. εγκρίνουν.


efsyn.gr

http://ameiniasopallineus.blogspot.gr/

ΑΝΤΙ ΓΙΑ WiFi , ΔΩΡΕΑΝ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ !

Αντί για Wifi, δωρεάν βιβλία στην παραλία!

Την ώρα που οι περισσότεροι προσπαθούν να βρουν δωρεάν Wifi για να χαζεύουν στα κοινωνικά δίκτυα ενώ λιάζονται στην ξαπλώστρα, μια παρέα ανθρώπων στα παράλια της Λάρισας αποφάσισε να επιλέξει ένα διαφορετικό δρόμο. Να τους δώσει βιβλία και μάλιστα δωρεάν.

Στο Καστρί Λουτρό ο Εξωραϊστικός Σύλλογος της περιοχής προχώρησε σε μια πρωτοποριακή για τα τοπικά δεδομένα κίνηση, η οποία ήδη δείχνει πως έχει μεγάλη ανταπόκριση.

«Βλέπαμε συνεχώς νέους αλλά και ηλικιωμένους να μένουν για μεγάλο διάστημα στην περιοχή και θέλαμε να βρούμε έναν τρόπο για να συμβάλλουμε κι εμείς στο να τους κρατήσουμε το ενδιαφέρον αλλά και να παραμείνει ζωντανή η σχέση τους με τον τοπικό σύλλογο».

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Γιώργος Σαπουντζής, ο ταμίας Κωνσταντίνος Σάββας που μιλάνε στην «Ε» όπως και όλα τα υπόλοιπα μέλη του ΔΣ συμφώνησαν πως έπρεπε να δημιουργήσουν μια δανειστική βιβλιοθήκη. Ζήτησαν τη βοήθεια του Δήμου Τεμπών και του αντίστοιχου πολιτιστικού συλλόγου και αμέσως βρήκαν συμπαράσταση. Το είπαν στους κατοίκους και είδαν πως η ιδέα τους είχε επιτυχία.

«Μέχρι στιγμής μαζέψαμε 700 βιβλία και στόχος μας είναι να φτάσουμε στα χίλια» σημειώνουν και οι δύο στην «Ε».

Ήδη το Σαββατοκύριακο μέσα από μια σειρά εκδηλώσεων θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια της βιβλιοθήκης, που ανεπίσημα ωστόσο έχει αρχίσει τη λειτουργία της και βρίσκεται στην πλατεία του Συλλόγου ή αλλιώς Πλατεία Ζαφείρη στο Καστρί Λουτρό.

Οι ενδιαφερόμενοι μέχρι και το τέλος του καλοκαιριού θα μπορούν από τις 10 το πρωί ως και τις 12 το μεσημέρι αλλά και από τις 6 το απόγευμα και για δύο ώρες να δανείζονται βιβλία όλων των ειδών. Λογοτεχνικά, μυθιστορήματα, εγκυκλοπαιδικά, επιστημονικά, ακόμα και ξενόγλωσσα. Ό,τι λαχταράει ο καθένας.

«Είναι γεγονός πως οι περισσότεροι στην παραλία ψάχνουν το ίντερνετ πλέον. Αυτό δεν είναι κακό» τονίζουν στην «Ε» τα μέλη του συλλόγου και υπογραμμίζουν πως «όμως το να ξοδεύουν τόσες ώρες κυρίως οι νέοι στην κοινωνική δικτύωση απλά και μόνο για να χαζεύουν είναι άδικο για τον χρόνο τους. Θα μπορούσαν να διαβάσουν ένα βιβλίο που δεν χρειάζεται να το πληρώσουν. Μπορούν να έρθουν σε εμάς και να τους το δώσουμε δωρεάν».

Όσον αφορά στο τι χρειάζεται για να δανειστεί κανείς ένα βιβλίο μας λένε «Τίποτα. Μόνο τον αριθμό του τηλεφώνου τους να μας δώσουν για να τους καλέσουμε αν περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα και έχουν ξεχαστεί».

Για να δημιουργηθεί αυτή η βιβλιοθήκη βρέθηκαν δεκάδες άνθρωποι που δάνεισαν τα βιβλία που είχαν στο σπίτι και τα είχαν διαβάσει. Γι’ αυτό τον λόγο οι άνθρωποι του συλλόγου θα φτιάξουν μια πινακίδα με τα ονόματα όλων αυτών με σκοπό να μείνει εκεί για πάντα, σε ένδειξη σεβασμού και αναγνώρισης για την κίνησή τους, όπως τονίζουν οι κ. Σαπουντζής και Σάββας.

Εν τω μεταξύ, από το Σάββατο 15 Ιουλίου στις 6 το απόγευμα ξεκινούν οι εκδηλώσεις για παιδιά στο Καστρί Λουτρό του Δήμου Τεμπών. Την ίδια ημέρα θα ακολουθήσει στις 9 το βράδυ φεστιβάλ Χορού με χορευτές από τη Ρουμανία, τη Σερβία, την Ουγγαρία, τη Φλώρινα και τη Λάρισα. Την Κυριακή 16 Ιουλίου στις 11 το πρωί θα πραγματοποιηθούν τα εγκαίνια της νέας βιβλιοθήκης, στις 12 το μεσημέρι θα λάβει χώρα έκθεση φωτογραφίας με θέμα "Καστρί 33 χρόνια". Την Κυριακή 30 Ιουλίου θα πραγματοποιηθεί γενική συνέλευση και βράβευση των Διοικητικών Συμβουλίων των 33 ετών. Ο Αύγουστος θα είναι αφιερωμένος στο βόλεϊ και στο ποδόσφαιρο καθώς θα διεξαχθεί πρωτάθλημα στην άμμο. Συνδιοργανωτές των εκδηλώσεων είναι η Περιφέρεια Θεσσαλίας και ο Δήμος Τεμπών.

Του Κώστα Γκιάστα

http://www.apenantioxthi.com/

Άνθρωποι παράσιτα, που έχουν μάθει να στηρίζονται πάντα στους άλλους

  Άνθρωποι παράσιτα, που έχουν μάθει να στηρίζονται πάντα στους άλλους -Κική Γιοβανοπούλου- GynaikaEimai 22 Ιανουαρίου 2025 Είναι κι αυτοί π...