Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 10 Μαρτίου 2017

ΟΙ ΑΛΓΕΒΡΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ του ΑΡΧΕΛΑΟΥ ΑΝΤΩΝΑΡΟΥ

Οι αλγεβρικές πράξεις του Αρχέλαου Αντώναρου

Posted by sarant 

Το ιστολόγιο αγαπά το χιούμορ και τις γελοιογραφίες και έχει αφιερώσει πολλά άρθρα στον αγαπημένο Μποστ. Ωστοσο, αισθάνεται ότι έχει αδικήσει άλλους γελοιογράφους κι έτσι σκέφτηκα να αρχίσω να παρουσιάζω μερικά άρθρα αφιερωμένα είτε σε μεμονωμένες γελοιογραφίες είτε σε γελοιογράφους, ανάλογα με το υλικό που θα βρίσκω.
Το σημερινό άρθρο είναι αφιερωμένο στον γελοιογράφο Αρχέλαο Αντώναρο (1921-1998), που έγινε γνωστός κυρίως υπογράφοντας με το μικρό του όνομα, Αρχέλαος. Ωστόσο, δεν θα παρουσιάσω το σύνολο του έργου του -κάτι τέτοιο θα ήταν δύσκολο να γίνει σε ένα άρθρο ιστολογίου, καθώς το έργο του είναι εκτενέστατο- αλλά μόνο μια πτυχή του, και μάλιστα ένα τμήμα μιας πτυχής.
Ο Αρχέλαος συμμετείχε ως φοιτητής στην Εθνική Αντίσταση και μετά την απελευθέρωση άρχισε να συνεργάζεται με τον Ριζοσπάστη. Ο ίδιος σε συνέντευξή του αναφέρει ότι η συνεργασία του άρχισε τον Οκτώβριο του 1944, ίσως όμως να μη θυμάται καλά διότι μόνο μετά τα μέσα Νοεμβρίου 1944 άρχισε ο Ριζοσπάστης να δημοσιεύει (λιγοστές) γελοιογραφίες. Πάντως το 1945 δημοσιεύει τακτικά πολιτικές γελοιογραφίες στην εφημερίδα με το ψευδώνυμο ΤΟΤ. Αργότερα, όταν άρχισε να εκδίδεται ο Ρίζος της Δευτέρας, είχε μια καινοτομία για τον ελληνικό τύπο: ολόκληρη η τελευταία σελίδα του ήταν αφιερωμένη σε γελοιογραφίες, οι οποίες ήταν βέβαια σχεδόν όλες πολιτικές, από μια πλειάδα γελοιογράφων, ανάμεσά τους και τον Αρχέλαο/ΤΟΤ.
Ήταν μια ιδιότυπη περίοδος, όπου είχε αρχίσει μεν ο εμφύλιος πόλεμος και στην επαρχία τα αποσπάσματα του Σούρλα και των άλλων παρακρατικών δολοφονούσαν αβέρτα, αλλά το ΚΚΕ και το ΕΑΜ ήταν ακόμα νόμιμα, το ίδιο και οι εφημερίδες τους.
Στον Ρίζο της Δευτέρας, στην τελευταία, γελοιογραφική όπως είπαμε, σελίδα της εφημερίδας, ο Αρχέλαος/ΤΟΤ δημοσίευε, ανάμεσα στ’άλλα, και μια σειρά από γελοιογραφίες χωρίς λόγια που είχαν τη μορφή αριθμητικών πράξεων, με τον γενικό τίτλο «Η άλγεβρα της εβδομάδας». Θα δούμε όλες αυτές τις γελοιογραφίες -δεν είναι και πολλές διότι ύστερα από καμιά δεκαριά τεύχη ο Αρχέλαος σταμάτησε τις «αλγεβρικές» γελοιογραφίες αν και συνέχισε να δημοσιεύει «συμβατικές» πολιτικές γελοιογραφίες ως το τέλος, όταν δηλαδή τον Δεκέμβριο του 1947 απαγορεύτηκε ο Ρίζος της Δευτέρας (ο καθημερινός Ριζοσπάστης είχε κλείσει από τον Οκτώβριο).
Το πρώτο σκίτσο της σειράς δημοσιεύτηκε στο παρθενικό φύλλο του Ρίζου της Δευτέρας, στις 21.10.1946.

Στο αριστερό σκίτσο, η εξίσωση είναι: Τσαλδάρης + Αγγλοαμερικάνοι = Ταφόπλακα στις εθνικές διεκδικήσεις. Ο Κ. Τσαλδάρης ήταν ο «λαοπρόβλητος» πρωθυπουργός μετά τις εκλογές του Μαρτίου 1946, που έγιναν με την αποχή των Εαμικών κομμάτων, ενώ οι άλλοι δύο είναι ο Έρνεστ Μπέβιν, υπουργός Εξωτερικών της Μεγάλης Βρετανίας, και ο Χάρι Τρούμαν, πρόεδρος των ΗΠΑ.
Δεξιά έχουμε ένα από τα «κορίτσια που’χαν πρώτα Ιταλούς».
* Το δεύτερο σκίτσο, φύλλο 2, 28.10.1946:
(Σούρληδες+Χίτες + κυβέρνηση) – αγγλικά στρατεύματα = Μηδέν, λέει η εξίσωση.
Αγνοώ ποιος είναι μαζί με τον Τσαλδάρη, αυτός με το κουδούνι. Αν το βρείτε…
* Φύλλο 3, 4.11.1946:
Στο επάνω σκίτσο, πάλι ο Μπέβιν. Ματαιοπονεί όποιος αναζητεί λύση του ελληνικού προβλήματος χωρίς το ΕΑΜ.
Στο κάτω σκίτσο, ο Μπέβιν σέρνει τον Τσαλδάρη από τη μύτη. Η ενδοτική στάση της ελληνικής κυβέρνησης, λέει η εξίσωση, σε συνδυασμό με την εκ μέρους των Άγγλων περιφρόνηση των συμφωνιών Γιάλτας-Πότσδαμ σημαίνει νέες αλυσίδες για την Κύπρο.
* Φύλλο 4, 11.11.1946:
Αγγλική κούρσα επί περίπτερο = δυστύχημα, λέει η εξίσωση.
* Φύλλο 5, 18.11.1946
Στο επάνω σκίτσο, οι αγγλικές λίρες φέρνουν τη διαίρεση του αδερφωμένου ελληνικού λαού.
Στο κάτω σκίτσο, μπαίνει ταφόπλακα στην αύξηση του μισθού των δημοσίων υπαλλήλων.
* Φύλλο 6, 25-11-1946
Δυστυχώς δεν μπορώ να εξηγήσω καλά το σκίτσο. Βλέπουμε αριστερά το πογκρόμ στον εβραϊκό συνοικισμό Κάμπελ της Θεσσαλονίκης το 1931 από τους φασίστες της ΕΕΕ, και μετά έναν ταγματασφαλίτη, αλλά αγνοώ τι σχέση έχει ο Κινέζος και ποιος είναι ο ναζιστής στο δεξιό σκέλος της παράστασης.
* Φύλλο 7, 2-12-1946
Εύγλωττη η αλγεβρική παράσταση για τον σφετερισμό της βοήθειας της Ούνρα.
* Φύλλο 8, 9-12-1946:
Στην πρώτη παρένθεση έχουμε το αποτέλεσμα των εκλογών της 31ης Μαρτίου και τις «κουκουβάγιες», όπως ονομάστηκαν οι παρατηρητές του ΟΗΕ (κυρίως Βρετανοί) που τις θεώρησαν έγκυρες. Στη δεύτερη παρένθεση έχουμε τον πρωθυπουργό Τσαλδάρη και κάποιες δηλώσεις που είχε κάνει στη Θεσσαλονίκη και έναν Χίτη να σκίζει το πορτρέτο του Στάλιν, και το αποτέλεσμα της πράξης είναι να μένουν μπουκάλα τα εθνικά δίκαια.
* Φύλλο 10, 23-12-1946
Τσαλδάρης = 0+0+0, δεν θέλει άλλη εξήγηση.
Αυτή ήταν η τελευταία γελοιογραφία με «αλγεβρικό» θέμα, αν και, όπως είπα, ο ΤΟΤ συνέχισε να δημοσιεύει γελοιογραφίες στον Ρίζο της Δευτέρας ως το τέλος -παράδειγμα εδώ αριστερά μια πολιτική γελοιογραφία από το φύλλο αριθ. 24 (31 Μαρτίου 1947) που καυτηριάζει κάτι που είχε γίνει πάνω από μια φορά, να μπαίνουν με κάποια αφορμή παρακρατικοί στις φυλακές σε επαρχιακές πόλεις και να λιντσάρουν κρατούμενους αριστερούς -υποδυόμενοι τους αγανακτισμένους συγγενείς των θυμάτων που υποτίθεται ότι είχαν δολοφονήσει οι κρατούμενοι.
Ο Αρχέλαος βέβαια έγινε γνωστός για τα μεταγενέστερα σκίτσα του, που τα υπέγραφε με το όνομά του. Συνεργάστηκε με πολλές καθημερινές εφημερίδες ενώ εξέδωσε και το χιουμοριστικό περιοδικό Τραστ του Γέλιου (όχι αυτό με τα τολμηρά εξώφυλλα της δεκαετίας του 1970). Εδώ μπορείτε να διαβάσετε ένα σύντομο πορτρέτο του από τον Soloup. Aλλά αυτά είναι γνωστότερα, εγώ στο σημερινό άρθρο θέλησα να φωτίσω μια όχι και τόσο γνωστή πτυχή του νεανικού του έργου, σε συνδυασμό με ένα όχι πολύ συνηθισμένο γελοιογραφικό εύρημα, τις αλγεβρικές παραστάσεις.

ΤΑ ΧΡΏΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΡΧΑΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΜΟΥΦΛΑΖ--- SHARK ACADEMY




Καμουφλάρονται οι καρχαρίες;
Η απάντηση είναι ΝΑΙ.....
Συνήθως όλοι μας έχουμε κατά νου μια συγκεκριμένη μορφή όταν αναφέρουμε τη λέξη καρχαρίας... Υπάρχουν όμως πολλά είδη καρχαριών που προσαρμόστηκαν με το περιβάλλον κατά τρόπο που να έχουν το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού όταν επιτίθεται στο  θύμα τους....
Ένα θεαματικό και επεξηγηματικό video από την Shark Academy, με δυνατότητα εμφάνισης ελληνικών υποτίτλων.....

                           ΔΙΚΟ   ΣΑΣ....!!!!!!!

Πέμπτη 9 Μαρτίου 2017

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΑΛΜΟΥΔ;


 Print
 Email

books sefarim.jpgΤαλμούδ, τι είναι;
του Ιακώβ Σιμπή
Πρόκειται για δυο μεγάλα συγγράμματα όπου είναι αποθησαυρισμένες οι συζητήσεις των Αμοραΐμ*, της Παλαιστίνης και της Βαβυλωνίας. Περιέχουν όλο το υλικό των συζητήσεων, των μελετών και των ενδιαφερόντων των σοφών του εβραϊκού λαού στις μεταβιβλικές γενιές: ερμηνείες της Βίβλου, Ντρασσότ*, θρησκευτικές παραδόσεις, ετυμηγορίες, κηρύγματα, λόγους της Αγκαντά*, ηθική, ιστορικές παραδόσεις, φιλοσοφία περί της φύσης και της δημιουργίας κτλ. Περιέχουν, δηλαδή, τον Προφορικό Νόμο*, ο οποίος μαζί με τον Γραπτό (τη Πεντάτευχο) αποτελούν τον Εβραϊκό Νόμο, τη σοφία του και την ηθική του. Είναι η σύνοψη της σοφίας και η ουσία της διδασκαλίας σε ζητήματα Αλαχά* και Αγκαντά*, το αποτέλεσμα ενός διαρκούς και δυναμικού τρόπου συζήτησης, διαλόγου και μάθησης, που διεξάχθηκε επί δέκα και περισσότερες γενιές σοφών, από τον 3ο ως τον 6ο μ.Χ. αιώνα.
Το ένα περιέχει, κυρίως, τις συζητήσεις, τις μελέτες, τις σκέψεις των Αμοραΐμ* της Παλαιστίνης. Η επιμέλειά του έγινε στη Παλαιστίνη, και ονομάζεται ″Ταλμούδ της Ιερουσαλήμ″ ή ″Παλαιστινιακό Ταλμούδ″. Το άλλο περιέχει, κυρίως, τις συζητήσεις, τις μελέτες και τις σκέψεις των Αμοραΐμ* της Βαβυλωνίας και ονομάζεται ″Ταλμούδ της Βαβυλωνίας″ ή Γκεμαρά(= μελέτη, σπουδή στα αραμαϊκά). Η πληρότητα, η επιρροή και το κύρος του δευτέρου, υπερτερούν του πρώτου.
Τα δυο έργα παραδόθηκαν προφορικά από γενιά σε γενιά.
                                                                   next_over.jpg
------------------------------------------------------------------
Αμοραΐμ (πληθ.): οι μελετητές της Πεντάτευχου (Αλαχά και Αγκαντά) που δράσανε στη Παλαι­στίνη και στη Βαβυλωνία την περίοδο ανάμεσα στο σφράγισμα της Μισσνά και του Τ′ (3ος-6ος αι. μ.Χ.). Αμορά (εν.) σημαίνει ′λέγων′ στα αραμαϊκά. Στην αρχή ο όρος σχε­τιζότανε με εκείνους που διάβαζαν φωναχτά τη διδασκαλία των ιεροδιδασκάλων, μετά ονομά­στηκαν έτσι και οι ιεροδιδάσκαλοι που ερμήνευαν τα εδάφια της Μισ­σνά. Back to Top
Ντρασσά(κήρυγμα): Διασαφήνιση εδαφίου της Βίβλου ή λόγοι από την Αλαχά ή από την Αγκαντά, καθώς και ομι­λία πάνω σε βιβλικά θέματα, ως επί το πλείστον στη συναγωγή. Το κήρυγμα αναπτύχθηκε τη περί­οδο του Δευτέρου Ναού, από το έθιμο να δια­βάζουν τη Πεντάτευχο στα εβραϊκά, να τη μετα­φράζουν στη καθομιλουμένη τότε αραμαϊκή και να προσθέτουν στην κατά λέξη μετάφραση εξηγήσεις και ερμηνείες ανάλογα με τις ανάγκες της εποχής.Back to Top
Αλαχά: Το σύστημα κανόνων που ρυθμίζει τον εβραϊκό τρόπο ζωής. Βασίζεται στον Γραπτό Νόμο, δηλ. στους κανόνες συμπεριφοράς και λατρείας της Πεντάτευχου. Στη διάρκεια των χρόνων οι Αλαχοτ του προφορικού Νόμου καταγράφηκαν, αρχικά στην Μισσνά και στη Μπαράϊτα. Προσπάθειες να διατυπωθεί ένας περιεκτικός τύπος Αλαχά, έγιναν από τον Ραμπάμ ( = Μαϊμονίδη) και μερικές εκατοντάδες χρόνια μετά στο βιβλίο ″Σουλχάν Αρούχ″ του ραβίνου Γιοσέφ Κάρο, το β′ ήμισυ του 16ου αιώνα. Το βιβλίο αυτό θεωρείται μέχρι σήμερα η σημαντικότερη πηγή της Αλαχά.Back to Top
Αγκαντά: το μέρος της προφορικής διδασκα­λίας που δεν ασχολείται με την Αλαχά, αλλά με το σύνολο των ζωτικών ζητημάτων (τον Δημιουργό και την Δημιουργία, τον κόσμο και τον άνθρωπο, τον λαό του Ισραήλ και τους άλλους λαούς, ιδέες και γνώμες, ηθική και τρόπο ζωής). Αγκαδά ση­μαίνει ρητό, μια διήγηση που έρχεται ελκύσει την ανθρώπινη καρδιά, για να την οδηγήσει και να την εκ­παιδεύ­σει στα μονοπάτια της ζωής. Αντί­θετα με την Αλαχά που η ετυμηγορία της δεσμεύει τους ανθρώπους, στην Αγκαντά υπάρχει ελευθερία γνώμης και έκφρασης ακόμα και σε ουσιώδη φιλοσοφικά ζητήματα.Back to Top
Προφορικός Νόμος: Οι εξηγήσεις και οι ερμηνείες της Πεντατεύχου που περιέ­χονται στη Μισσνά, την Τοσέφτα, τα Μι­ντρασσίμ της Αλαχά και στη Γκε­μαρά. Σύμ­φωνα με τη παράδοση ο Μωϋσής παρέλαβε τον Προφορικό Νόμο, μαζί με τον γραπτό, στο Σινά:και τον παρέδωσε στον Ιησού του Ναυί, εκείνος στους προφήτες, και οι προφήτες τον παρέδωσαν από γενιά σε γενιά μέχρι το σφράγισμα του Τ′. Στην αρχή δόθηκε προφορικά, όταν όμως άρχισε να ξεχνιέται τον κατέγραψαν.Back to Top

Η "ΘΑΛΑΣΣΑ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ" ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΟ ΤΑΚΛΑ ΜΑΚΑΝ ΣΤΗ ΚΙΝΑ





Οι αρχαιολόγοι έχουν αρχίσει να ανακαλύπτουν μερικά από τα μυστικά που είναι κρυμμένα σε αυτή τη μυστηριώδη περιοχή. Παρόλα αυτά, φαίνεται ότι απλώς ξύνουμε μόνο την επιφάνεια και μόνο ο χρόνος θα δείξει τι περισσότερες θαυμαστές ανακαλύψεις περιμένουν να ανακαλυφθούν.
Η έρημος Τακλαμακάν είναι η μεγαλύτερη έρημος στην Κίνα και επίσης θεωρείται ότι είναι η δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο, που καλύπτει μια έκταση πάνω από 33.700 τετραγωνικά χιλιόμετρα (πάνω από 13.000 τετραγωνικά μίλια). Στη γλώσσα Uigur, Takla Makan σημαίνει «μπορείτε να μπεί κανείς σε αυτή, αλλά ποτέ δεν θα μπορέσει να βγει» και γι ‘αυτό η έρημος επίσης ονομάζεται την «Sea of Death (η θάλασσα του θανάτου).
Η Takla Makan είναι η μεγαλύτερη έρημος στην Κίνα.
Η έρημος είναι πολύ σημαντική για τους ανθρώπους σε αυτή την περιοχή.
Σύμφωνα με έναν αρχαίο μύθο, πριν από πολύ καιρό, ένα ισχυρό υπερφυσικό ον που είδε τις αντίξοες συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι σε αυτό το μέρος, σκέφτηκε ότι θα μπορούσε να τους βοηθήσει, χρησιμοποιώντας δύο μαγικά αντικείμενα που είχε στην κατοχή του, ένα χρυσό τσεκούρι και ένα χρυσό κλειδί.
Έδωσε το χρυσό τσεκούρι του στο Καζακστάν, έτσι ώστε να χωρίσουν το βουνό Αλτάι και να εκτραπεί το νερό από τα βουνά στα χωράφια.
Το υπερφυσικό ον είχε προγραμματίσει να δώσει το χρυσό κλειδί για την Uigur, έτσι ώστε να μπορούσαν να ανοίξουν την πόρτα του θησαυρού-σπιτιού του Tarim Basin, αλλά, δυστυχώς, η μικρότερη κόρη του έχασε το κλειδί. Αυτό τον εξόργισε τόσο πολύ που την κράτησε σε αιχμαλωσία στη λεκάνη Tarim και έτσι σχηματίστηκε η έρημος Takla Makan.
Σε πιο σύγχρονες εποχές, οι ιστορικοί έμαθαν ότι η έρημος Takla Makan είχε επίσης διαδραματίσει έναν ζωτικής σημασίας ρόλο.
Υπάρχουν οάσεις που βρίσκονται στις δύο διαδρομές γύρω από την έρημο που αυτό χρησίμευσε ως σημαντικά σημεία διαπραγμάτευσης στο λεγόμενο Δρόμου του Μεταξιού.
Από όλα τα πολύτιμα αγαθά που διέσχιζαν την περιοχή αυτή, το μετάξι ήταν ίσως το πιο σημαντικό για τους ανθρώπους της Δύσης.
Το 1896, ο Σουηδός εξερευνητής Sven Hedin έκανε μια εκπληκτική ανακάλυψη στην πόλη – όαση Dandan Oilik, στην καρδιά της ερήμου Takla Makan.
Σε μια συνέντευξη στην English People Daily, ο Zhang Yuzhong, πρώην αναπληρωτής διευθυντής του Xinjiang Archeology Research Institute, δήλωσε: «Στο παρελθόν, οι εμπειρογνώμονες στην Κίνα και στο εξωτερικό, είχαν πιστέψει δεν υπήρχε ίχνος των ανθρώπων στην έρημο».
Αλλά ο Sven Hedin βρήκε πολλά ερείπια σπιτιών. Στη συνέχεια ο Aurel Stein, ένας άλλος εξερευνητής γνωστός ως πρωτοπόρος του Δρόμου του Μεταξιού, έμεινε εκεί για δύο εβδομάδες, και βρήκε τα λείψανα 18 ακόμη κατοικημένων σπιτιών και εντόπισε ορισμένες ναούς. Βρήκε επίσης έγγραφα από τις δυναστείες Tang και Han.
Το 1900, ο Hedin για άλλη μια φορά επισκέφθηκε την Takla Makan. Σε αυτή του την αποστολή, ανακάλυψε τα ερείπια της αρχαίας πόλης Loulan, θαμμένη κάτω από την άμμο.
Ο Zhang Yuzhong είπε, «Η αρχαία πόλη της Loulan είναι η πρωτεύουσα του βασιλείου του Loulan, το οποίο χρονολογείται ως αρχαιότερο ακόμη και από το Dandan Oilik.
Αυτές οι δύο ανακαλύψεις, Dandan Oilik και Loulan, χαρακτηρίζουν τα αρχαιολογικά γεγονότα στην Xinjiang».
Το 1910, δέκα χρόνια μετά την ανακάλυψη του Loulan, ένας τοπικός κυνηγός ανακάλυψε έναν τάφο κοντά σε ένα ρυάκι 175 χιλιόμετρα μακριά.
Ονομάστηκε «creek tomb» δηλαδή «κολπίσκος τάφος». Κατασκευάτηκε χρησιμοποιώντας περισσότερους από 100 ξύλινους στύλους και ανεγέρθηκε σε έναν αμμόλοφο. Ο τάφος θεωρείται ως ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μυστήρια στον αρχαίο ασιατικό πολιτισμό.
Πολλές μούμιες βρέθηκαν στην έρημο Τάκλα Μακάν.
Ο Zhang είπε, «Ανήκει στην Πρώιμη Εποχή του Χαλκού, η ιστορία του οποίου στη Xinjiang εκτείνεται πίσω 4.000 χρόνια.Μισό αιώνα αργότερα, το 1979, μία γυναικεία μούμια που χρονολογείται σχεδόν 4.000 χρόνια πριν, ανακαλύφθηκε στην Loulan. Η μούμια ήταν καλά διατηρημένη και την ονόμασαν «Καλλονή του Loulan».
Το 1995, ένα αρχαίο χρυσοκέντητο ύφασμα που εκτιμάται ότι κατασκευάστηκε στην επαρχία Σιτσουάν κατά τη διάρκεια της δυναστείας των Χαν, βρέθηκε στα ερρείπια της Niya στα νότια της ερήμου Takla Makan. Έγινε ένα από τα κορυφαία αρχαιολογικά ευρήματα εκείνο το έτος.
Το 2003, κατά τη διάρκεια μιας ανασκαφής στο «creek tomb», μια άλλη καλά διατηρημένη θηλυκή μούμια βρέθηκε. Επίσης, υπολογίζεται πάνω από 4.000 ετών. Η μούμια είχε ακόμα όμορφα χαρακτηριστικά του προσώπου, πάχος των βλεφαρίδων, και ένα ορατό χαμόγελο. Για για άλλη μια φορά εξέπληξε τον κόσμο, 24 χρόνια μετά την ανακάλυψη της πρώτης μούμιας στη Loulan.
Ποιοι κατοικούσαν σε αυτή την περιοχή και τι είδους επαφή ή σχέση είχαν με την ευρωπαϊκή ήπειρο;
Ένας άνθρωπος με κόκκινα-ξανθά μαλλιά. Σαφή τα ευρωπαϊκή χαρακτηριστικά του, ακόμα ορατά μετά από σχεδόν 3.500 χρόνια στον τάφο του στην έρημο Τακλαμακάν.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1980, αρκετές καλοδιατηρημένες μούμιες ανακαλύφθηκαν στην έρημο Τάκλα Μακάν.Εκτιμάται ότι είναι τουλάχιστον 3000 ετών και αποκαλύπτουν ότι οι άνθρωποι αυτοί είχαν μακρυά κοκκινωπά και ξανθά μαλλιά, Ευρωπαϊκά χαρακτηριστικά και δεν φαίνεται να είναι οι πρόγονοι του σύγχρονου κινεζικού λαού. Οι αρχαιολόγοι σήμερα πιστεύουν ότι μπορεί να είναι οι πολίτες ενός αρχαίου πολιτισμού που υπήρχε στο σταυροδρόμι μεταξύ της Κίνας και της Ευρώπης
Φαίνεται ότι ένας ολόκληρος μυστικός αρχαίος κόσμος είναι κρυμμένος κάτω από την άμμο. Ποιες άλλες εκπληκτικές ανακαλύψεις οι αρχαιολόγοι θα ανακαλύψουν σε αυτό το επικίνδυνο και μυστηριώδες μέρος;
ΠΗΓΗ: theancientwebgreece.wordpress.com

Ο ΘΕΟΣ Η ΓΕΦΥΡΑ ΚΑΙ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ...

Ένας άντρας έκανε τη συνηθισμένη του βόλτα περπατώντας στους δρόμους της Αθήνας λέγοντας την προσευχή του…
Ξαφνικά λέει δυνατά:…
– Θεέ μου σε παρακαλώ, άσε με να σου κάνω μια ευχή!
Και τότε μονομιάς, οι ουρανοί σκοτεινιάζουν, σύννεφα απλώνονται από πάνω του και η φωνή του Θεού από το υπερπέραν ακούγεται να λέει:
– Επειδή ανέκαθεν προσπαθούσες και ήσουν πιστός σε Εμένα με κάθε τρόπο, θα σου δώσω την ευκαιρία να κάνεις την ευχή σου.
Κι ο τύπος λέει:
- Θέλω να φτιάξεις μια γέφυρα μέχρι την Κρήτη, έτσι ώστε να πηγαίνω με το αμάξι μου όποια ώρα θελήσω.
Ο Κύριος του απαντάει:
– Το αίτημα σου είναι καθαρά τεχνοκρατικό. Φαντάσου τις δαπάνες ενός τέτοιου εγχειρήματος. Τα χιλιάδες στηρίγματα που θα χρειάζονταν και θα έφταναν τα βάθη του Αιγαίου! Το τσιμέντο και το ατσάλι που θα χρειαζόταν! Μπορώ να το κάνω αλλά μου είναι δύσκολο να εκπληρώσω την επιθυμία σου για ένα ζήτημα τόσο πεζό. Μπορείς να σκεφτείς κάτι άλλο; Μια ευχή που θα με τιμούσε και θα με δόξαζε.
Ο άντρας σκεφτόταν για πολύ, πολύ ώρα. Τελικά λέει:
– Θεέ μου, εύχομαι να μπορούσα να καταλάβω τις γυναίκες. Θέλω να ξέρω πώς νοιώθουν μέσα τους, τι έχουν στο μυαλό τους όταν δε μιλούν, γιατί κλαίνε, τι εννοούν όταν λένε “όχι” και πώς μπορώ να κάνω μια γυναίκα αληθινά ευτυχισμένη.
Μετά από λίγα λεπτά σκέψης ο θεός του λέει:
– Θέλεις δύο λωρίδες ή τέσσερις σε εκείνη τη γέφυρα

Η ΣΑΡΚΟΦΑΓΑ ΚΑΜΠΙΑ ΤΗΣ ΧΑΒΑΗΣ--Carnivorous Caterpillars | World's Weirdest



Όλες οι κάμπιες περνάνε η ζωή τους από φύλλο σε φύλλο μασουλώντας μέχρι να εξελιχθούν σε πεταλούδες....
Όλες;      Όχι όλες...!!!!! 
Υπάρχει ένα είδος κάμπιας από τα αυτόχθονα στα νησιά της Χαβάης που έχει εξελιχθεί σε σαρκοφάγο...
Καμουφλάρεται και μοιάζει με φύλλο ή κλαδάκι, κινείται ταχύτατα και είναι επαγγελματίας δολοφόνος...
Ένα σύντομο θεαματικό video του National Geographic Wild, με δυνατότητα εμφάνισης Ελληνικών υποτίτλων, που μας ξεναγεί στον άγριο κόσμο της ζωής στη φύση....

                       ΔΙΚΟ   ΣΑΣ....!!!!!!!

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ- 1973 full Movie (greek sub)



Σας αρέσουν τα καουμπόικα έργα;
Εδώ είναι ένα φιλμ του 1973, με τον Τέρενς Χιλ και τον Χένρι Φόντα με μουσική επένδυση του Ένιο Μορικόνε
Ένα επεισοδιακό έργο, με ενσωματωμένους ελληνικούς υποτίτλους, για τους φίλους των γουέστερν.....

Χ. ΜΠΟΥΚΑΪ - ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ

Χ. Μπουκάι – Απογοήτευση


Είναι τόσο εύκολο να καταλάβεις ότι δεν σ’ αγαπάνε; Φτάνει να κοιτάξεις κάποιον στα μάτια; Αρκεί να τον δεις να κινείται μέσα στον κόσμο; Είναι αρκετό να τον ρωτήσεις ή ν’ αναρωτηθείς;
Αν είναι έτσι, πώς εξηγείται τόση απογοήτευση; Γιατί απογοητεύονται συνεχώς οι άνθρωποι αν είναι τόσο εύκολο πραγματικά να καταλαβαίνουμε πότε νοιάζεται ή δεν νοιάζεται για μας αυτός που αγαπάμε; Πώς μπορεί να μας εκπλήσσει η αποκάλυψη της αλήθειας ότι δεν μας αγαπάνε; Πώς έγινε και νομίζαμε ότι μας αγαπούσαν ενώ δεν συνέβαινε κάτι τέτοιο;
Τρία πράγματα μας εμποδίζουν να δούμε την καθαρή αλήθεια:
Το πρώτο απ’ αυτά αντικατοπτρίζεται στην ιστορία «Η Εκτέλεση», την οποία αναφέρω στο βιβλίο μου: Να σου πω μια ιστορία.
Η ιστορία αναφέρεται, εν ολίγοις, σε έναν ισχυρό και τυραννικό βασιλιά κι έναν σοφό και καλοκάγαθο ιερέα. Στην ιστορία, ο σοφός ιερέας καταστρώνει ένα σχέδιο για να παγιδεύσει τον άρχοντα. Πολλοί μαθητές του ιερέα τσακώνονται για να τους καταδικάσει ο βασιλιάς σε αποκεφαλισμό. Ο βασιλιάς απορεί με αυτή την απόφαση ομαδικής αυτοκτονίας και αρχίζει να το ψάχνει, ώσπου «ανακαλύπτει» στις ιερές γραφές ένα κείμενο που βεβαιώνει ότι όποιος πεθάνει από τα χέρια του δήμιου την πρώτη μέρα μετά την πανσέληνο θα ξαναγεννηθεί και θα είναι πλέον αθάνατος. Ο βασιλιάς, ο οποίος δεν φοβάται παρά μόνο τον θάνατο, αποφασίζει να ζητήσει από τον δήμιο να του πάρει το κεφάλι το πρωί της συγκεκριμένης ημέρας.
…Έτσι κι έγινε, και το χωριό απαλλάχτηκε επιτέλους από τον τύραννο. Τότε, ρώτησαν οι μαθητές: «Πώς μπόρεσε αυτός ο άνθρωπος που καταδυνάστευε το λαό μας, ο πονηρός σαν τσακάλι, να πιστέψει κάτι τόσο παιδαριώδες όπως η ιδέα ότι θα συνεχίσει κανείς να ζει στην αιωνιότητα αφού του κόψει ο δήμιος το κεφάλι;»

Και ο δάσκαλος απάντησε: «Εδώ, υπάρχει κάτι που πρέπει να μάθετε… Κανείς δεν είναι πιο ευάλωτος και έτοιμος να πιστέψει κάτι ψεύτικο, από εκείνον που ΕΥΧΕΤΑΙ να είναι το ψέμα αληθινό».
Πώς να μη δω ότι χιλιάδες άνθρωποι περνάνε τη ζωή τους σε μια ερωτική ή συντροφική σχέση νομίζοντας ότι τους αγαπά αυτός που δεν τους αγαπάει ή δεν τους αγάπησε ποτέ;
Το θέλω τόσο πολύ, το λαχταρώ, το εύχομαι κι έχω τόση ανάγκη να μ’ αγαπάς, που ίσως βλέπω σε οποιαδήποτε κίνησή σου μια εκδήλωση της αγάπης σου. Έχω τόσο μεγάλη επιθυμία να πιστέψω αυτό το ψέμα (όπως ο βασιλιάς του παραμυθιού), που δεν με ενδιαφέρει η ολοφάνερη απάτη.
Ο Σοπενάουερ το εξηγεί αυτό σε μια φράση θεωρώντας ότι «μπορεί κανείς ν’ αγαπάει, αλλά μπορεί να μην αγαπάει αυτόν που τον αγαπάει».
Η δεύτερη αιτία σύγχυσης είναι η πρόθεση να αυτοαναγορεύεται κανείς αξιολογητής της αγάπης του άλλου. Από τη σκοπιά τουλάχιστον της σύγκρισης του τι είμαι εγώ ικανός να κάνω γι’ αυτόν που αγαπώ, με το τι κάνει εκείνος ή εκείνη για μένα.
Ό άλλος δεν μ’ αγαπάει όπως τον αγαπάω εγώ ή, ακόμη χειρότερα, όπως θα ήθελα να μ’ αγαπάει. Ο άλλος μ’ αγαπάει με ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΤΟΥ τρόπο.
Στο άλλο άκρο βρίσκονται εκείνοι που, μπροστά στην απώλεια της αγάπης, αρχίζουν ν’ αμφιβάλλουν γι’ αυτό που βλέπουν, καθώς προσβάλλει τη ματαιοδοξία τους.
Καθώς πορεύομαι στον δρόμο της συνάντησης, μαθαίνω να δέχομαι ότι μπορεί να μη μ’ αγαπάς. Και το αποδέχομαι, αφενός υποφέροντας που δεν μ’ αγαπάς, και αφετέρου από ταπεινοφροσύνη.
Μιλάω για ταπεινοφροσύνη, γιατί αυτός είναι ο τρίτος λόγος που με κάνει να μη βλέπω.
Η αγάπη είναι από τα λίγα πράγματα στην καθημερινή μας ζωή που δεν εξαρτώνται μόνο από το τι κάνουμε εμείς ούτε αποκλειστικά από τη δική μας απόφαση αλλά, απλώς, μας προκύπτει. Αυτή είναι η πραγματικότητα.
Αν θυσιάσω, χαλάσω ή ξεγράψω τη ζωή μου για σένα, θα μπορέσω να κερδίσω τον οίκτο σου, την περιφρόνησή σου, τη συμπόνια σου, ίσως και την ευγνωμοσύνη σου, δεν θα καταφέρω όμως να σε κάνω να μ’ αγαπήσεις, γιατί αυτό δεν εξαρτάται από το τι μπορώ να κάνω εγώ.

*********

Απόσπασμα από το βιβλίο «Ο δρόμος της συνάντησης» του Χόρχε Μπουκάι – εκδ. opera
Αντικλείδι , http://antikleidi.com

ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΡΙΜΑΙΑΣ ΠΟΥ ΕΞΗΓΕΙ ΓΙΑΤΙ Η ΡΩΣΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΕΙ

Αυτή είναι η ιστορία της Κριμαίας που εξηγεί γιατί η Ρωσία δεν θα την εγκαταλείψει

Αυτή είναι η ιστορία της Κριμαίας που εξηγεί γιατί η Ρωσία δεν θα την εγκαταλείψει

Αυτή είναι η ιστορία της Κριμαίας που εξηγεί γιατί η Ρωσία δεν θα την εγκαταλείψει



Η Kριμαία βρίσκεται στο επίκεντρο των εξελίξεων καθώς αποτελεί την βάση - λιμάνι Σεβαστούπολης - του Στόλου της Μαύρης Θάλασσας και η πλειονότητα των κατοίκων της είναι Ρώσοι. Ιδού μια προσέσγγιση της ιστορία της, όπως την καταγράφει η <<Φωνή της Αμερικής>>:


<<Η χερσόνησος της Κριμαίας βρίσκεται στην βόρεια ακτή της Μαύρης Θάλασσας και αποτελεί ημιαυτόνομη περιοχή στο νότιο τμήμα της Ουκρανίας. Η Κριμαία αποικίστηκε και κατελήφθη επανειλημμένως από Αρχαίους Έλληνες, Ρωμαίους, Ούννους, και την Βυζαντινή Αυτοκρατορία. Τον 13ο αιώνα, η Κριμαία είχε καταληφθεί από τους Τατάρους - τουρκόφωνους μουσουλμάνους που ανήκαν στην Χρυσή Ορδή, παρακλάδι της μογγολικής αυτοκρατορίας που ιδρύθηκε από εγγονό του Τζένγκις Χαν.
 
Το ανεξάρτητο Χάνατο της Κριμαίας ιδρύθηκε από τους Τατάρους και έγινε υποτελές της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας τον 15ο αιώνα. Το Χανάτο της Κριμαίας διεκδικούσε εδάφη στην σημερινή Ρωσική περιοχή Κασπίας-Βόλγα. Η Κριμαία κατακτήθηκε από τη Ρωσική Αυτοκρατορία το 1783.

 
Ο Κριμαϊκός Πόλεμος 1853-1856 υπήρξε η ένοπλη σύγκρουση μεταξύ της Ρωσικής αυτοκρατορίας και των συμμαχικών δυνάμεων της Βρετανίας, της Γαλλίας, της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και του Βασιλείου της Σαρδηνίας. Οι συμμαχικές δυνάμεις κατέλαβαν την Σεβαστούπολη, καταστρέφοντας την Κριμαία σχεδόν ολοσχερώς.
 
Κατά τον εμφύλιο πόλεμο που προηγήθηκε της Ρωσικής επανάστασης του 1917, βίαιες μάχες μεταξύ των δυνάμεων του Τσάρου, των Μπολσεβίκων και των αναρχικών δυνάμεων έλαβαν χώρα στην Κριμαία. Μετά την νίκη των Μπολσεβίκων, δημιουργήθηκε η Κριμαϊκή Αυτόνομη Σοβιετική Σοσιαλιστική Δημοκρατία ως τμήμα της Ρωσικής Σοβιετικής Ομοσπονδιακής Σοσιαλιστικής Δημοκρατίας (ΡΣΟΣΔ).
 
Το 1944 ο Στάλιν απέλασε όλους τους Τατάρους της Κριμαίας στην κεντρική Ασία και σε άλλα τμήματα της Σοβιετικής Ένωσης κατηγορώντας τους για συνεργασία με τους Ναζί.
 
Το 1954, η Σοβιετική Ένωση υπό τον Νικήτα Κρούστσεφ, μετέφερε την Κριμαία από την Ρωσική ΡΣΟΣΔ στην Ουκρανική Σοβιετική Σοσιαλιστική Δημοκρατία.
 
 Μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης το 1991, η Κριμαία προσαρτήθηκε στην ανεξάρτητη Ουκρανία. Η Μόσχα και το Κίεβο συμφώνησαν να χωρίσουν τον πρώην στόλο της Μαύρης Θάλασσας στα δύο. Το λιμάνι της Κριμαίας, Σεβαστούπολη παραμένει η βάση του στόλου της Ρωσίας στην Μαύρη Θάλασσα.
 
Οι Ρώσοι τις Κριμαίας αποτελούν το 58% του συνολικού πληθυσμού της, ενώ οι Ουκρανοί το 24% του πληθυσμού. Οι Τάταροι επέστρεψαν στην Κριμαία μετά την πτώση της ΕΣΣΔ και αποτελούν το 12% του πληθυσμού της.
 
Σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση, το 56% των Ρώσων θεωρούν ότι η Κριμαία ανήκει στην Ρωσία>>.


onalert.gr


Πηγή: https://greek1.blogspot.com/2014/03/blog-post_9592.html#ixzz4aquGI8X1 
®1Greek Σκέψου...δεν είναι παράνομο ακόμη 
Under Creative Commons License: Attribution 

Follow us: @1_Greek on Twitter | 1greek on Facebook

ΣΟΥΠΕΡ ΜΝΗΜΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ ΜΕ ΚΑΤΆΛΛΗΛΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Έρευνα: Σχεδόν ο καθένας μπορεί να αποκτήσει σούπερ-μνήμη αρκεί να εκπαιδευτεί κατάλληλα

Έρευνα: Σχεδόν ο καθένας μπορεί να αποκτήσει σούπερ-μνήμη αρκεί να εκπαιδευτεί κατάλληλα

Σχεδόν ο καθένας μπορεί να αποκτήσει σούπερ-μνήμη και να είναι σε θέση να 
απομνημονεύει πολύ περισσότερα πράγματα και για πολύ καιρό, αρκεί να 
εκπαιδευτεί κατάλληλα.
Αυτό δείχνει μια νέα διεθνής επιστημονική έρευνα, που βασίσθηκε στα σχετικά πειράματα σε
 ανθρώπους. Ουσιαστικά επιβεβαιώνει αυτό που ήδη ήξεραν οι αρχαίοι Έλληνες και
 Ρωμαίοι, οι οποίοι χρησιμοποιούσαν ως τεχνικές απομνημόνευσης τα λεγόμενα
 «παλάτια της μνήμης».

Έπειτα από 40 μέρες καθημερινής 40λεπτης εκπαίδευσης, με τη χρήση μιας 
τεχνικής βελτίωσης της μνήμης, αποδείχθηκε ότι ένας άνθρωπος με μέσες 
ικανότητες απομνημόνευσης μπορεί να υπερδιπλασιάσει τη μνήμη του.

Οι ερευνητές από την Ολλανδία, τη Γερμανία και τις ΗΠΑ, με επικεφαλής τον επίκουρο 
καθηγητή γνωσιακής νευροεπιστήμης Μάρτιν Ντρέσλερ του Ιατρικού Κέντρου του 
Πανεπιστημίου του Ναϊμέχεν, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Neuron» 
(Νευρών), πειραματίσθηκαν με 51 εθελοντές. 
Μετά από ένα τετράμηνο εκμάθησης δύο μνημονικών τεχνικών, οι συμμετέχοντες μπορούσαν
 πλέον -από έναν κατάλογο με 72 λέξεις- να θυμούνται κατά μέσο όρο τις 62, από μόνο 26 
στην αρχή της μελέτης.

Ύστερα από ένα άλλο τετράμηνο, αφότου είχε λήξει πλέον η μνημονική εκπαίδευση, η 
ικανότητα ανάκλησης των λέξεων στη μνήμη των συμμετεχόντων παρέμενε υψηλή. 
Θυμούνταν κατά μέσο όρο σχεδόν 50 λέξεις, δηλαδή η βελτίωση της μνήμης τους δεν ήταν 
παροδική.

Η απεικόνιση του εγκεφάλου των συμμετεχόντων με λειτουργική μαγνητική τομογραφία 
(fMRI) πριν και μετά την εκμάθηση έδειξε ότι η μνημονική «προπόνηση» είχε αλλάξει τις 
εγκεφαλικές λειτουργίες τους (κυρίως τις συνδέσεις μεταξύ των νευρώνων), οι οποίες 
εμφάνιζαν πλέον μεγαλύτερη ομοιότητα με τους εγκεφάλους των παγκόσμιων πρωταθλητών
 μνήμης.

Οι άνθρωποι αυτοί, που συμμετέχουν στα Παγκόσμια Πρωταθλήματα Μνήμης, μπορούν να 
απομνημονεύσουν περίπου 500 αριθμούς ή 100 λέξεις μέσα σε πέντε λεπτά. Η συγκριτική 
εξέταση του εγκεφάλου 23 πρωταθλητών μνήμης και 23 ατόμων με μέση μνήμη αρχικά έδειξε 
αισθητές διαφορές στις συνδέσεις του εγκεφάλου τους.

Όταν όμως η δεύτερη ομάδα είχε πια εκπαιδευθεί επί ένα τετράμηνο, η νέα συγκριτική 
εξέταση του εγκεφάλου έδειξε πλέον πολύ μεγαλύτερες ομοιότητες. Χάρη στη νευρωνική 
πλαστικότητά του, ο εγκέφαλος ενός ανθρώπου με μέση μνήμη είχε προσαρμοσθεί και 
εμφάνιζε ομοιότητες με ενός πρωταθλητή μνήμης.

Η καλύτερη τεχνική απομνημόνευσης -όπως αποδείχθηκε και από τη νέα μελέτη- είναι αυτή 
που χρησιμοποιείτο ήδη από την αρχαιότητα και συνδέει αυτά που θέλει κανείς να 
απομνημονεύσει (π.χ. λέξεις), με συγκεκριμένες θέσεις σε ένα μέρος (γι' αυτό έχει ονομασθείι
της μνήμης»). Οι άνθρωποι φαντάζονται ότι τριγυρνάνε μέσα σε αυτό το μέρος (π.χ. το 
παλάτι) και ό,τι βλέπουν (π.χ. ένα έπιπλο), αντιστοιχεί σε μια λέξη που απομνημονεύουν.

zougla.gr


Πηγή: https://greek1.blogspot.com/2017/03/blog-post_60.html#ixzz4apOnxuKs 
®1Greek Σκέψου...δεν είναι παράνομο ακόμη 
Under Creative Commons License: Attribution 

Follow us: @1_Greek on Twitter | 1greek on Facebook

Δήμoς Νοτίου Πηλίου: Αναγκαία η διατήρηση δρομολογίων του “Μουτζούρη”

Δήμoς Νοτίου Πηλίου: Αναγκαία η διατήρηση δρομολογίων του “Μουτζούρη” Τη διατήρηση των δρομολογίων του Τρένου Πηλίου ζητά ο αντιδήμαρχος Του...