Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 6 Ιανουαρίου 2017

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΛΑΤΑΝΙΑ και ΤΟΥΣ ΣΦΕΝΔΑΜΟΥΣ



Ενδιαφέρουσες πληροφορίες 

για τα πλατάνια και τους σφενδάμους


σφένδαμος
Ο Πλάτανος είναι φυτό που ανήκει στην οικογένεια Sapindaceae.
Υπάρχουν περίπου 128 είδη του σφενδάμου,στα οποία συμπεριλαμβάνεται και ο πλάτανος..
Ο κορμός του σφενδάμου διαφέρει από του πλάτανου στο χρώμα (είναι πιο κοκκινωπός) και το ξύλο του είναι πιο κατώτερης ποιότητας...
Τα περισσότερα είδη είναι ενδημικά στην Ασία, με αρκετά να εμφανίζονται και στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αφρική και τη Βόρεια Αμερική . Μόνο ένα είδος επεκτάθει στο νότιο ημισφαίριο.
Αυτά τα δέντρα φυτρώνουν καλύτερα στο κρύο που είναι τουλάχιστον από 1 ° C (34 ° F).
Maple ( σφένδαμοι και πλατάνια) δέντρα μεγαλώνουν σε αμμώδης ή αργιλώδης τύπους εδαφών . Εφ 'όσον η υφή παραμένει χαλαρή και το βάθος του εδάφους επιτρέπει στις ρίζες να στεριώσουν το δέντρο στην περιοχή, το δέντρο σφενδάμου μεγαλώνει καλά. Δυσμενείς περιοχές που περιλαμβάνουν βάλτους, ξηρες και αμμώδεις κορυφογραμμές και λεπτό βραχώδες έδαφος.
Τα περισσότερα είδη είναι φυλλοβόλα , και πολλά είναι γνωστά για το φθινοπωρινό  χρώμα των φύλλων τους, αλλά μερικά στη νότια Ασία και την περιοχή της Μεσογείου είναι αειθαλή.
Η διάρκεια ζωής ενός δέντρου σφενδάμου είναι μεταξύ 100 και 400 χρόνων , ανάλογα με το είδος.
Το Comfort Maple είναι ένα τεράστιο και παράξενα διαμορφωμένο δέντρο ζαχαροσφένδαμου, το οποίο πιστεύεται ότι είναι τουλάχιστον 500 ετών, το αρχαιότερο δέντρο σφενδάμου στον Καναδά.
άνεση σφενδάμου
Πολλά από τα συστήματα ρίζας είναι συνήθως πυκνά και ινώδη και προκαλούν την αναστολή της ανάπτυξης των άλλων φυτών κάτω από αυτά.

Οι περισσότεροι σφένταμοι είναι δέντρα που φύονται σε 10-45 μέτρα (33 έως 148 πόδια) ύψος . Άλλοι είναι θάμνοι σε λιγότερο από 10 μέτρα ύψος με μια σειρά μικρών κορμών που προέρχονται στο επίπεδο του εδάφους.
Ο Πλάτανος έχει συνήθως καφέ ή γκρι φλοιό που είναι ομαλός σε νεαρά φυτά και τραχύ σε παλαιότερες εγκαταστάσεις.
σφενδάμου φλοιό δέντρου
Οι σφένδαμοι  διακρίνονται από την αντίθετη διάταξη των φύλλων. Τα φύλλα χωρίζονται από 3 έως 9 λοβούς (σπάνια έως 13). Οι άκρες των φύλλων είναι ελαφρώς οδοντωτοί με διαφορετικά μεγέθη στα δόντια. Τα φύλλα αλλάζουν χρώμα από πράσινο σε διάφορες αποχρώσεις του κίτρινου, πορτοκαλί και κόκκινου το φθινόπωρο.
φύλλα δέντρων σφενδάμνου
Τα λουλούδια του πλάτανου μπορεί να έχουν πράσινο, κίτρινο, πορτοκαλί ή κόκκινο χρώμα.  Περιέχουν τόσο αρσενικά όσο και θηλυκά μέρη αντί για ξεχωριστά θηλυκά και αρσενικά μέρη σε μεμονωμένα δέντρα. Τα λουλούδια είναι αρκετά μικρά, αλλά όταν βρεθούν σε μεγάλους αριθμούς σε ένα δέντρο μπορεί να δώσουν εκπληκτικά πολύχρωμα αποτελέσματα. Μερικά σφεντάμια είναι μια πρώιμη πηγή την άνοιξη με γύρη και νέκταρ για τις μέλισσες.
λουλούδια δέντρο σφενδάμου
Το διακριτικό καρποί καλούνται Σαμαράς , " κλειδιά σφενδάμου ", " ελικόπτερα ", " whirlybirds " ή " polynoses ". Αυτοί οι σπόροι εμφανίζονται σε ξεχωριστό ζεύγη που ο καθένας περιέχει ένα σπόρο μέσα σε ένα «nutlet"(καρύδι) που συνδέεται με μία πεπλατυσμένη πτέρυγα του ινώδους, papery ιστού. Διαμορφώνονται έτσι για να μεταφερθούν οι σπόροι όπως πέφτουν να μεταφερθούν σε σημαντική απόσταση από τον άνεμο.
κλειδιά σφενδάμου
Πολλά σφεντάμια έχουν φωτεινό φύλλωμα το φθινόπωρο, και πολλές χώρες έχουν παραδόσεις στη παρατήρηση των φύλλων. Στην Ιαπωνία, το έθιμο που βλέπουν την αλλαγή του χρώματος των σφεντάμων το φθινόπωρο ονομάζεται "momijigari". Το Maple Sugar είναι ένας παράγοντας που συμβάλλει στον εποχιακό τουρισμό στη Βόρεια Αμερική.
πλατάνια, το φθινόπωρο του
Τα Σφεντάμια είναι μια δημοφιλής επιλογή για την τέχνη του μπονσάι . Τα Ιαπωνικά σφενδάμια, Το σφενδάμι Trident, Το Amur Maple, το σφενδάμι πεδίο και το Μονπελιέ σφενδάμι είναι δημοφιλείς επιλογές και ανταποκρίνονται καλά σε τεχνικές που ενθαρρύνουν τη μείωση των φύλλων και διακλαδώσεων, αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τα περισσότερα είδη.
σφενδάμι μπονσάι
Τα Maple Sugar kai taΜαύρa και Κόκκινa πλατάνια αξιοποιoύνται για το SAP, το οποίο στη συνέχεια βράζεται για να παράγουν σιρόπι σφενδάμου ή μετατρέπονται σε ζάχαρη σφενδάμου ή ένα  είδος καραμέλας σφενδάμου . Χρειάζονται περίπου 40 λίτρα (42 US qt) ζάχαρη σφενδάμου SAP για να κάνει 1 λίτρο (1.1 US qt) από το σιρόπι. Ενώ κάποια από τα είδη σφενδάμου μπορεί να αξιοποιηθουν για το σιρόπι, πολλά δεν έχουν επαρκείς ποσότητες ζάχαρης για να είναι εμπορικά χρήσιμα.
σιρόπι από σφένδαμο
Σιρόπι σφενδάμου για πρώτη φορά καταγράφεται  να παράγεται το 1540 από τους αμερικανούς ιθαγενείς χρησιμοποιώντας τη Ζάχαρη του.
Ένα φύλλο σφενδάμου είναι σχετικό με το εθνόσημο του Καναδά, και είναι στην καναδική σημαία .Ο σφένδαμος είναι ένα κοινό σύμβολο της δύναμης και της αντοχής και έχει επιλεγεί ως το εθνικό δέντρο του Καναδά. Τα φύλλα του σφενδαμου είναι παραδοσιακά ένα σύμβολο  των καναδικών στρατιωτικών δυνάμεων, αλλά και  στρατιωτικά εμβλήματα, όπως για παράδειγμα τα στρατιωτικά διακριτικά κατάταξης για τους στρατηγούς που χρησιμοποιούν σαν σύμβολο το φύλλο του σφενδάμου.
σημαία του Καναδά
Το Maple θεωρείται tonewood( τονικό ξύλο) , ή ένα ξύλο που μεταφέρει τα ηχητικά κύματα καλά, και χρησιμοποιείται σε πολλά μουσικά όργανα. Το πίσω μέρος, οι πλευρές, και ο λαιμός από τα πιο πολλά βιολιά, βιόλες, βιολοντσέλα, και διπλά μπάσα είναι κατασκευασμένα από σφενδάμι. Οι ηλεκτρικές  κιθάρες συνήθως κατασκευάζονται  από σφενδάμι, που έχει καλή σταθερότητα διαστάσεων. Πολλά βαρέλια είναι κατασκευασμένα από σφενδάμι.
Οι διαφορετικοί τύποι των επίπλων, ρόπαλα του μπέιζμπολ, καρφίτσες μπόουλινγκ, διάδρομοι  μπόουλινγκ, άξονες βατήρας πισίνας και το κούτσουρο του χασάπη συχνά είναι από πλατάνια.
Πλάτανο χρησιμοποιούνται επίσης στη βιομηχανία χαρτιού. Χαρτί από πλάτανο έχει εξαιρετικές ιδιότητες εκτύπωσης.
Αποξηραμένα ξύλο χρησιμοποιείται συχνά για το κάπνισμα των τροφίμων.
Το αρχαιότερο απολίθωμα ενός σφενδάμου χρονολογείται στα 100 εκατομμύρια χρόνια στην Αλάσκα.

Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2017

ΟΙ ΦΟΡΟΙ ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΤΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Ο εργαζόμενος σε ένα ξενοδοχείο στην Ελλάδα εισπράττει περίπου το 50% του ποσού που κοστίζει στην επιχείρηση, έναντι 77% στην…
Κύπρο. Την ίδια στιγμή, στην Ελλάδα, οι φόροι και οι ασφαλιστικές εισφορές που προκύπτουν από τη λειτουργία ενός ξενοδοχείου είναι υπερδιπλάσιες των αντίστοιχων στην Κύπρο: Συγκεκριμένα από τα 100 ευρώ του πελάτη ενός 4άστερου ξενοδοχείου μαζικού τουρισμού στη χώρα μας, τα 33,4 ευρώ αφορούν φόρους και ασφαλιστικές εισφορές έναντι 16,1 ευρώ στην Κύπρο.
Σε μία προσπάθεια να αποτιμήσει τις υπέρμετρες φορολογικές επιβαρύνσεις στον τουρισμό ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων συγκρίνει το φορολογικό καθεστώς που διέπει τις τουριστικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα σε σχέση με βασικούς ανταγωνιστές της στη Μεσόγειο, όπως η Κύπρος, η Τουρκία, η Κροατία, η Ισπανία και η Ιταλία. Η μελέτη λαμβάνει ως παράδειγμα τη λειτουργία ενός παραθεριστικού ξενοδοχείου 4 αστέρων στην αγορά μαζικού τουρισμού, με τιμή πώλησης διανυκτέρευσης τα 100 ευρώ. Με βάση τους φορολογικούς συντελεστές της, η Κύπρος έχει αυτή την στιγμή το καλύτερο φορολογικό πλαίσιο και άρα -από φορολογικής άποψης- είναι ο διεθνώς πλέον ανταγωνιστικός προορισμός.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει το Sete Intelligence η κατανομή για κάθε 100 ευρώ που πληρώνει ο πελάτης για μια διανυκτέρευση σε αμοιβές, έξοδα, φόρους και λειτουργικό κέρδος (ΚΠΦΤΑ, κέρδος προ φόρων τόκων και αποσβέσεων) έχουν στη χώρα μας ως εξής: 28,9 ευρώ αφορούν τα έξοδα λειτουργίας, 17,1 ευρώ σε καθαρές αμοιβές εργαζομένων, 16,8 ευρώ σε ασφαλιστικές εισφορές, 16,6 ευρώ σε ΦΠΑ και τέλη, ενώ 20,5 ευρώ είναι το λειτουργικό κέρδος. Η χώρας μας αναδεικνύεται »πρωταθλήτρια» ως προς τους φόρους και τις ασφαλιστικές εισφορές (33,4 ευρώ), έναντι 16,1 ευρώ στην Κύπρο, 23,5 ευρώ στην Τουρκία, 24,3 ευρώ στην Ισπανία, 28,8 στην Ιταλία και 28,2 ευρώ στην Κροατία.
Επιπλέον, στην Ελλάδα το λειτουργικό κέρος είναι κατά 30% χαμηλότερο από την Κύπρο ενώ, παράλληλα, η φορολογία Κερδών και Μερισμάτων είναι υπερτριπλάσια. Επιπλέον, με το ίδιο κόστος μισθοδοσίας για την επιχείρηση, ο εργαζόμενος στην Κύπρο εισπράττει περισσότερο από 50% υψηλότερη καθαρή αμοιβή σε σχέση με τον αντίστοιχο στην Ελλάδα.
Οι τουριστικοί φορείς επισημαίνουν ότι μόνο στην Ελλάδα το άθροισμα καθαρών αμοιβών εργαζομένων και κερδών είναι σχεδόν ισόποσο με το άθροισμα φόρων και εισφορών – 37,6 ευρώ έναντι 33,4 ευρώ. Αντίθετα στην Ισπανία (46,8 ευρώ / 24,3 ευρώ), στην Τουρκία (47,6 ευρώ / 23,5 ευρώ) και στην Κύπρο (55 ευρώ / 16,1 ευρώ) οι επιχειρήσεις λειτουργούν κυρίως για τους επιχειρηματίες και τους εργαζόμενους και όχι για τα κρατικά / ασφαλιστικά έσοδα. Σε μικρότερο βαθμό το ίδιο ισχύει και για Ιταλία (42,3 ευρώ / 28,8 ευρώ) και Κροατία (43 ευρώ / 28,1 ευρώ).
Συμπερασματικά η υπερφορολόγηση οδηγεί σε:
Επιχειρήσεις που λειτουργούν για να εισφέρουν στο κράτος και όχι να αμείβουν τους εργαζόμενους και τους επιχειρηματίες, με επακόλουθο πολύ μειωμένα κίνητρα για επιχειρείν και εργασία.
-Μειωμένες απολαβές για τους εργαζόμενους: Αν στην Ελλάδα ίσχυαν οι φορολογικοί συντελεστές της Κύπρου, το διαθέσιμο εισόδημα των εργαζομένων θα ήταν υψηλότερο κατά 50%.
-Μικρότερη σεζόν: Λόγω των φορολογικών επιβαρύνσεων η τιμή με την οποία θα ανοίξει για να λειτουργήσει (ή δεν θα κλείσει) ένα ξενοδοχείο στην Ελλάδα είναι 16% υψηλότερη από αυτήν που θα ίσχυε αν οι φορολογικοί συντελεστές ήταν οι ίδιοι με της Κύπρου. Προφανώς, σε μια αγορά με έντονες εποχιακές διακυμάνσεις, με τους ισχύοντες συντελεστές το ελληνικό ξενοδοχείο μπαίνει στην αγορά πολύ αργότερα και βγαίνει πολύ νωρίτερα, λειτουργώντας μόνο όταν οι τιμές είναι υψηλές (high season).
-Μειωμένη ανταγωνιστικότητα: Προκειμένου οι εργαζόμενοι στα ελληνικά ξενοδοχεία να έχουν τις ίδιες αμοιβές με τους συναδέλφους τους στα κυπριακά και το λειτουργικό κέρδος στα ξενοδοχεία στην Ελλάδα να είναι το ίδιο με της Κύπρου, η τιμή δωματίου για τον πελάτη πρέπει να είναι 34% υψηλότερη.
Ελλάδα – Κύπρος σημειώσατε… 2 στον τουρισμό
Μειωμένες ή καθόλου επενδύσεις: τα λειτουργικά κέρδη δεν επαρκούν για την αποπληρωμή των τοκοχρεωλυτικών δόσεων των δανείων. Αυτό οδηγεί σε ένα φαύλο κύκλο με μειωμένη ανταγωνιστικότητα στο μέλλον και άρα μειωμένη απασχόληση και οικονομική δραστηριότητα, καθώς και μειωμένα φορολογικά και ασφαλιστικά έσοδα.
Οπως επισημαίνουν οι τουριστικοί φορείς, οι επιπτώσεις αυτές πλήττουν ιδιαίτερα τους πλέον αδύναμους, δηλαδή αυτούς που δεν διαθέτουν κάποιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, είτε με μορφή ίδιου brand name είτε με μορφή brand name προορισμού, που θα τους επιτρέψει να μετακυλήσουν (μέρος ή όλη) την υψηλότερη φορολόγηση στον τελικό πελάτη.
Η όξυνση της εποχικότητας και η δυσανάλογα μεγάλη επιβάρυνση των αδυνάτων στην αγορά, αποκτάει ιδιαίτερη σημασία ενόψει της θεσμοθετημένης εφαρμογής του τέλους διανυκτέρευσης από 1ης Ιανουαρίου 2018 με ενιαίο τρόπο ανεξαρτήτως εποχής και προορισμού. Δηλαδή το τέλος διανυκτέρευσης, ιδιαίτερα με την μορφή σταθερού ποσού ανά διανυκτέρευση, που θα αποτελεί δυσανάλογα μεγάλη επιβάρυνση για τις μονάδες με χαμηλές τιμές, θα πλήξει κατ’ εξοχήν τους αδύνατους και θα συμβάλλει στην όξυνση της εποχικότητας.

Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΜΥΘΟ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΟ ΔΕΡΑΣ

Το Χρυσόμαλλο Δέρας δεν είναι μύθος – Ο τρόπος που μάζευαν τον χρυσό οι αρχαίοι χωρικοί το αποδεικνύει


Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον γεωλόγο δρα Αβνταντίλ Οκροστσβαρίτζε του Ινστιτούτου Γεωεπιστημών του Πανεπιστημίου Ίλια της Τιφλίδας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο διεθνές γεωλογικό περιοδικό Quaternary
International, πραγματοποίησαν μια εκτεταμένη έρευνα για αποθέματα χρυσού στην ορεινή περιοχή Σβανέτι, στη βορειοδυτική Γεωργία, που αποτελούσε μέρος του αρχαίου πλούσιου βασιλείου της Κολχίδας, το οποίο υπήρχε από τον 6ο έως τον 1ο αιώνα π.Χ. (αν και μέχρι σήμερα παραμένει διαφιλονικούμενη η ακριβής επικράτεια του εν λόγω βασιλείου).

Οπως αναφέρει η βρετανική Daily Mail, η μελέτη άνω των 1.000 δειγμάτων του εδάφους, με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα, έδειξε ότι η εν λόγω περιοχή ήταν και είναι πλούσια σε χρυσό. Όπως ανέφεραν οι ερευνητές, οι αρχαίοι χωρικοί χρησιμοποιούσαν προβιές για να μαζέψουν τα ψήγματα χρυσού από τα ποταμάκια στην περιοχή τους. Τα δέρματα τοποθετούνταν στην κοίτη του ποταμιού, παγιδεύοντας πάνω τους τα κομματάκια του πολύτιμου μετάλλου.Eτσι, πιθανότατα προέκυψε η εικόνα ενός δέρματος διάσπαρτου με χρυσάφι, που τελικά οδήγησε στον μύθο του Χρυσόμαλλου Δέρατος. Οι Γεωργιανοί γεωλόγοι πιθανολογούν ότι η εκστρατεία του Ιάσονα και των Αργοναυτών του ήταν ένα πραγματικό συμβάν, που είχε ως κίνητρο την επιθυμία των Ελλήνων να μάθουν περισσότερα για τον χρυσό εκείνης τηςπεριοχής και για την ειδική τεχνική των ντόπιων να τον συλλέγουν με τη βοήθεια δερμάτων ζώων.
H «Αργώ» και το ταξίδι της, που έγινε πριν τον Τρωικό Πόλεμο, περιγράφεται από τον Όμηρο στην «Οδύσσεια» και τον Ευριπίδη στη «Μήδεια», ενώ υπάρχουν διάφορες εκδοχές του μύθου που έχουν διασωθεί από την αρχαιότητα. Έκτοτε μέχρι σήμερα οι ιστορικοί έχουν κατά καιρούς δώσει διάφορες εξηγήσεις για το τι μπορεί να συμβόλιζε το Χρυσόμαλλο Δέρας.
Οι Γεωργιανοί ερευνητές ανέφεραν ότι η υπόθεσή τους ενισχύεται από το γεγονός πως στην περιοχή Σβανέτι (Κολχίδα) έχουν ανακαλυφθεί διάφορα χρυσά αντικείμενα, όπως ένας μοναδικός χρυσός λέων, που δείχνουν ότι οι αρχαίοι κάτοικοί της είχαν προχωρημένες γνώσεις μεταλλουργίας.
«Η εξόρυξη και η καλλιτεχνική επεξεργασία του χρυσού βρισκόταν σε πολύ υψηλό επίπεδο, από πολύ νωρίς στην ιστορία των αρχαίων Γεωργιανών βασιλείων. H μελέτη μας δείχνει ότι τα αποθέματα χρυσού στις αμμώδεις κοίτες των ποταμών αυτής της περιοχής είναι αρκετά μεγάλα για να δικαιολογήσουν τη δημιουργία αυτών των μύθων» δήλωσε ο Αβνταντίλ Οκροστσβαρίτζε.
Οπως είπε, τα ποταμάκια της περιοχής συνεχίζουν και σήμερα να κατεβάζουν ψήγματα χρυσού από τα βουνά. Μάλιστα μερικοί ντόπιοι χρησιμοποιούν ακόμη την παραδοσιακή μέθοδο απόκτησης του χρυσού με τη βοήθεια δερμάτων.
ksipnistere

Ο ΠΥΡΓΟΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΤΟΚΟΥ--Tower of the Firstborn (1998)



Ένα υπέροχο φιλμ, με καλό σενάριο, καλούς ηθοποιούς,καλή μουσική, σίγουρα παρουσιάζει ενδιαφέρον,,,
Ο πύργος του πρωτότοκου, είναι μια ταινία που το σενάριο της αφορά ακόμα την εποχή που οι φυλές της Σαχάρας με τους παντοδύναμους σεϊχιδες και τους αποικιοκρατικούς στρατούς που κυριαρχούσαν στην περιοχή....
Η έρημος με τα μυστήρια της και τη γοητεία του άγνωστου είναι το ιδανικότερο μέρος για να ξεδιπλωθεί το παράξενο σενάριο της ταινίας...
Γυρίστηκε το 1998 και διαρκεί 3 ώρες και έχει ενσωματωμένους ελληνικούς υπότιτλους....
Εγώ πάντως την είδα σε 3 μέρες αφιερώνοντας 1 ώρα την ημέρα...

  ΓΙΑ  ΤΟΥΣ  ΦΙΛΟΥΣ  ΤΟΥ  ΚΑΛΟΥ  ΣΙΝΕΜΑ

Η ΣΑΥΡΑ ΜΕ ΤΟ ΚΡΟΣΩΤΟ ΛΑΙΜΟ__Frill-Necked Lizard's Wild Running Style



Μα τι παράξενη σαύρα είναι αυτή....
Παράξενη και αστεία..και όπως σχεδόν όλα τα παράξενα  ζωάκια 
ζει στη Βόρεια Αυστραλία και τη Νότια Γουινέα...
Με το αστείο κολάρο στο λαιμό της και το χαριτωμένο τρέξιμο, είναι απόλαυση να τη χαζεύεις όταν τρέχει....
Ένα πολύ όμορφο video, με δυνατότητα εμφάνισης ελληνικών υποτίτλων .......

                    ΔΙΚΟ   ΣΑΣ.....!!!!!!!!!


ΥΠΟΘΕΣΗ "ΠΑΤΣΙΦΙΚΟ"

Υπόθεση «Πατσίφικο»

cf83ceb9cf89cebdceb9cf83cebccebfcf832Οι παρεμβάσεις των μεγάλων δυνάμεων στα εσωτερικά της χώρας μας ξεκίνησαν αμέσως σχεδόν με την ίδρυση του νεοελληνικού κράτους, εξαιτίας και του τρόπου που επετεύχθη η απελευθέρωση του Γένους. Ένα τέτοιο γεγονός ήταν η υπόθεση Πατσίφικο και τα επακολουθήσαντα «Παρκερικά».
Τον Απρίλιο του 1849, κατά τη διάρκεια των εορτών του Πάσχα, απαγορεύθηκε από τις αρχές το έθιμο του καψίματος του Ιούδα. Εξαγριωμένοι Αθηναίοι επέδραμαν επί της οικίας ενός εβραίου τυχοδιώκτη, ονόματι Δαβίδ Πατσίφικο*, στην οδό Καραϊσκάκη στου Ψυρρή, προξενώντας ασήμαντες ζημίες. Μία άλλη εκδοχή αναφέρει ότι το περιστατικό έγινε τη Μεγάλη Παρασκευή κατά την περιφορά του Επιταφίου του Αγίου Φιλίππου, όταν ο Πατσίφικο προκάλεσε τους πιστούς.
Ο Πατσίφικο, που είχε διατελέσει πρόξενος της Πορτογαλίας (;!) στην Αθήνα, αλλά είχε απαλλαγεί των καθηκόντων του λόγω καταχρήσεων, εστράφη κατά της ελληνικής κυβερνήσεως και ζήτησε αποζημίωση 888.736 δραχμών και 57 λεπτών. Ο πανούργος τυχοδιώκτης έβαλε στο παιγνίδι και την Αγγλία, αφού, εν τω μεταξύ, είχε αποκτήσει τη βρετανική υπηκοότητα. Η πονηρή «Αλβιών», που ανταγωνίζετο Γαλλία και Ρωσία στην περιοχή, ζήτησε την καταβολή του υπέρογκου ποσού στον υπηκόο της.
Η κυβέρνηση Κριεζή αρνήθηκε και η Αγγλία διέταξε στις 3 Ιανουαρίου του 1850 τον ναύαρχο Ουίλιαμ Πάρκερ να επιβάλλει ναυτικό αποκλεισμό στον Πειραιά και τα κυριότερα ελληνικά λιμάνια.
Η Ελλάδα υπέστη ανυπολόγιστες ζημίες, ιδίως οι έμποροι και οι ναυτιλλόμενοι, ενώ σημαντικά ήταν και τα προβλήματα επισιτισμού στην πρωτεύουσα.
Η σθεναρή στάση του βασιλιά Όθωνα συσπείρωσε το λαό, που με ψυχραιμία και καρτερικότητα αντιμετώπισε την αγγλική πρόκληση. Ο αποκλεισμός ήρθη τελικά στις 15 Απριλίου του 1850, μετά και από την αντίδραση Γαλλίας και Ρωσίας, τα συμφέροντα των οποίων είχαν πληγεί από τον αποκλεισμό. Το θέμα Πατσίφικο παραπέμφθηκε τελικά σε διαιτησία και η αποζημίωση που του επιδικάσθηκε ήταν μόλις 3.750 δραχμές, ποσό, όμως, σημαντικό για το φτωχό ελληνικό κράτος εκείνη την εποχή. Έτσι αφενός η ελληνική κυβέρνηση κατέβαλε στον Πατσίφικο το ποσόν των 3.750 δραχμών και αφετέρου επεστράφη σε αυτήν το υπόλοιπο ποσό εκ 330.000 δραχμών που είχε εν τω μεταξύ καταθέσει στην Αγγλία, ως εγγύηση. Δηλαδή η ελληνική κυβέρνηση αγόρασε με το ποσόν των 3.750 δραχμών τα χρήματα της (υπόλοιπο ποσό εκ 330.000 δραχμών)…! Η προσπάθεια πτώχευσης του Ελληνικού Κράτους έχει παλαιότατη παράδοση…
*Διαμένων έν τη οδώ Καραϊσκάκη της συνοικίας Ψυρρή έγένετο παραίτιος όχλοκρατικού επεισοδίου εις βάρος του, λόγω ασεβείας του ην έπεδείξετο κατά τήν έκφοράν του Επιταφίου του Ίερού ναού ‘Αγίου Φιλίππου καί της έπακολουθησάσης κατ’ έθιμον καύσεως ομοιώματος τον Ιούδα. Εκ της επιθέσεως του πλήθους υπέστη μικρός καταστροφάς ή οικία του, μόλις δέ διεσώθη ό ίδιος της μανίας του πλήθους καταφυγών εις τήν άγγλικήν πρεσβείαν, ώς προσκτησάμενος έν τω μεταξύ την άγγλικήν υπηκοότητα. Λόγω τον μίσους όπερ έτρεφε κατά τον βασιλέως «Οθωνος ό τότε υπουργός των ‘Εξωτερικών της ‘Αγγλίας Πάλμεστρον, έζητήθη παρά της ‘Ελληνικής κυβερνήσεως άποζημίωσις διά τάς προσγενομένας ζημίας εις βάρος του Πατσίφικο, έκ δραχμών 888.736 καί 57 λεπτών. Επειδή ή κυβέρνησις δέν συνήνεσεν εις τούτο, διετάχθη ναυτικός αποκλεισμός τής χώρας. (Βλέπε λέξιν Παρκερικά). Έπεμβάσει των Μεγάλων Δυνάμεων Ρωσίας καί Γαλλίας ώρίσθη επιτροπή διαιτησίας, ήτις έξηκρίβωσεν ότι όλόκληρον τό ποσόν τής ζημίας του Πατσίφικο ανήρχετο μόνον εις 3.750 δραχμάς, αίτινες κατεβλήθησαν αυτώ, έπιστραφέντος εις τήν έλληνικήν κυβέρνησιν τού υπολοίπον ποσού έκ 330.000 δρχ. όπερ έν συνόλω είχε καταθέσει αύτη ώς έγγύησιν προς άρσιν τού ναυτικού αποκλεισμού»!
(‘Εγκυκλοπαίδεια ΗΛΙΟΣ, τόμ. 15ος, σελ. 623, λ. «Πατσίφικο»)

Τι απέγινε ο Δαβίδ Πατσίφικο; Προσκολλήθηκε στο κύκλο της Δούκισσας της Πλακεντίας που έζησε για κάποιο διάστημα με βοηθήματά της. Στη συνέχεια επιδόθηκε στη τοκογλυφία με άγνωστους (;) πόρους.
Το 1849 πρωθυπουργός στην Αγγλία ήταν ο εβραίος Μπένιαμιν Ντισραελι (Ντισραελι σημαίνει του Ισραήλ) ο γνωστός Beaconsfield.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΑΖΑΜΙΑ ΤΟΥ 2017 του Ν. ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΥ

Καζαμίας το 2017;

Posted by sarant στο 5 Ιανουαρίου, 2017
Μου γράφει ένας φίλος χτες το πρωί: «Εψαξα το ιστολόγιο και δεν βρήκα να έχεις γράψει άρθρο για τον Καζαμία. Γιατί δεν γράφεις κάτι;».
Του απαντάω «Διαβάζεις τις σκέψεις μου;» διότι εκείνην ακριβώς τη στιγμή μάζευα υλικό για το σημερινό άρθρο! Τόσα χρόνια που ιστολογώ, σπάνια τυχαίνει τέτοια σύμπτωση, οπότε είπα να την αναφέρω.
Βέβαια, τις πρώτες μέρες της καινούργιας χρονιάς ο Καζαμίας είναι κάτι επίκαιρο, οπότε η σύμπτωση δεν είναι τόσο εντυπωσιακή όσο φαίνεται εκ πρώτης όψεως.
Αλλά να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Σύμφωνα με το λεξικό, ο Καζαμίας είναι «λαϊκό έντυπο με το ημερολόγιο της χρονιάς και με διάφορες πληροφορίες και προβλέψεις που στηρίζονται στην αστρολογία».
Ο ορισμός είναι ακριβής. Κι αν έχουμε συνδυάσει τον Καζαμία με το επαρχιακό και το παρωχημένο, Καζαμίες εκδίδονται και σήμερα, με ύλη αρκετά εκσυγχρονισμένη, και, σύμφωνα με σχετικά πρόσφατη συνέντευξη της εκπροσώπου ενός εκδοτικού οίκου, οι μεγάλοι Καζαμίες πουλάνε περί τις 150.000 αντίτυπα κάθε χρονιά, εξακολουθούν δηλαδή να έχουν μεγάλη απήχηση. Πρόκειται βέβαια για φτηνό έντυπο, με τιμή γύρω στα 2 ευρώ.
casamiaΑπό πού όμως βγήκε η λέξη; Σύμφωνα με το λεξικό, Casamia ήταν όνομα φανταστικού αστρολόγου που έμπαινε σαν τίτλος σε τέτοια βιβλία που εκδίδονταν στα ιταλικά. Το ίδιο αναφέρει και το ετυμολογικό του Μπαμπινιώτη γράφοντας (λαθεμένα;) Cazamia.
Εδώ αριστερά βλέπετε το εξώφυλλο ενός τέτοιου βιβλίου που εκδόθηκε το 1827. Ο πλήρης τίτλος του είναι Il giro astronomico del celebre astronomo, fisico e cabalista Pietro G.P. Casamia, Veneziano. Αστρονόμικο λέει, αλλά την εποχή εκείνη η λέξη σήμαινε τον αστρολόγο περισσότερο. Σε άλλες εκδόσεις το όνομα είναι Τζανπέτρο Καζαμία, η καταγωγή πάντα από τη Βενετία. Κάπου διάβασα ότι τα πρώτα τέτοια βιβλία κυκλοφόρησαν στα τέλη του 18ου αιώνα στην Ιταλία πάντοτε.
Στα ιταλικά, casa mia είναι «το σπίτι μου» αλλά αυτό δεν παίζει ρόλο. Ο ανύπαρκτος αστρολόγος έδωσε τον τίτλο του στο βιβλίο, αρχικά στα ιταλικά και μετά στα ελληνικά, όπως έχει συμβεί σε πάρα πολλές περιπτώσεις βιβλίων που πήραν τον τίτλο του συγγραφέα ή του εκδότη, από τα διάφορα Λαρούς και Μπεσερέλ έως τον Τσελεμεντέ. Στα ελληνικά το ενδιαφέρον είναι πως υπάρχει και επώνυμο Καζαμίας (είχα έναν συμμαθητή στο γυμνάσιο, μα έχω χάσει τα ίχνη του). Καθώς είμαι μακριά απ’ τα κιτάπια μου, θα διακινδυνέψω την εξής εύλογη εικασία: από τα βιβλία που λέγονταν Καζαμίες θα προέκυψε το παρατσούκλι Καζαμίας για κάποιον που έκανε πετυχημένες προβλέψεις ή που του άρεσε να αστρολογεί και στη συνέχεια το παρατσούκλι θα έγινε επώνυμο.
Στην ελληνική γλώσσα Καζαμίες πρέπει να πρωτοεκδόθηκαν στα μέσα του 19ου αιώνα. Σε αυτό το άρθρο βλέπετε εξώφυλλα από παλιούς Καζαμίες, με τη στερεότυπην εικόνα του γέρου αστρονόμου/αστρολόγου που παρατηρεί με το τηλεσκόπιο τα άστρα.
Η ύλη του Καζαμία ήταν (και είναι) σε μεγάλο βαθμό τυποποιημένη: υπήρχε ένα κομμάτι με πληροφορίες ημερολογίου (τα Πασχάλια, το ημερολόγιο της χρονιάς με πληροφορίες για την ανατολή και τη δύση του ηλίου) που συνδυαζόταν με αστρολογικές «πληροφορίες» και με προβλέψεις για το τι θα συμβεί μέσα στη χρονιά, διατυπωμένες τόσο γενικά ώστε να μην είναι εύκολο να διαψευστούν (θα δούμε πιο κάτω τέτοιες προβλέψεις). Κοντά σ’ αυτά, υπήρχαν επίσης άρθρα εγκυκλοπαιδικού χαρακτήρα (γεωργικές εργασίες της χρονιάς, ας πούμε) και άλλη ποικίλη ύλη κυρίως λαογραφική -παροιμίες, αινίγματα, ανέκδοτα.
Επόμενο ήταν να εμφανιστούν και σατιρικοί Καζαμίες, δηλαδή άρθρα με υποτιθέμενες προβλέψεις για το τι θα συμβεί μέσα στη χρονιά, που πραγματικό σκοπό είχαν να σατιρίσουν πρόσωπα και πράγματα. Εδώ βλέπετε έναν Καζαμία του Ρωμηού γραμμένον από τον Σουρή στα τέλη του 1889: Του Ρωμηού ο Καζαμίας με μικράς καινοτομίας.
Κάθε χρόνο, στην αρχή της χρονιάς, εφημερίδες και περιοδικά δημοσίευαν τέτοιους σατιρικούς Καζαμίες -θυμάμαι στη δεκαετία του 1980 που διάβαζα τον πολιτικό και τον αθλητικό Καζαμία που δημοσίευε το Ποντίκι και γελούσα πολύ. Υποθέτω ότι θα συνεχίζεται το έθιμο και στα σημερινά έντυπα, παρακαλώ ενημερώστε. Υπάρχουν και διαδικτυακοί Καζαμίες, και ένα σχετικό αξεπέραστο παράδειγμα είναι ο ξεκαρδιστικός Καζαμίας που είχε γράψει πριν από μερικά χρόνια ο φίλος μου ο Θέμης (γράφει σπανίως και εδώ) στο μεταφραστικό φόρουμ Λεξιλογία. Είχα γράψει κι εγώ, τον παλιό καιρό, έναν Καζαμία για το περιοδικό των Ελλήνων του Λουξεμβούργου.
Για να μείνουμε στους σατιρικούς Καζαμίες, μπορείτε εδώ να δείτε έναν (όχι πολύ καλά σκαναρισμένον) Καζαμία του 1947 από τον Ριζοσπάστη διά χειρός Απόστολου Σπήλιου, ενώ αντιγράφω παρακάτω την αρχή του Καζαμία 1944 από το κατοχικό Μπουκέτο -που ανάμεσα στα πειράγματα προς διάφορους έχει και μια μπηχτή για τον αγαπημένο μου Ναπολέοντα Λαπαθιώτη· τραγική λεπτομέρεια ότι λίγες μέρες αργότερα ο ποιητής αυτοκτόνησε.
ΧΡΟΝΙΚΑΙ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ 1944
Από κτίσεως κοσμου κατά τους εβδομήκοντα                            Έτη 7452
Από της εκδόσεως του «Μπουκέτου»                                               »        20
Από της αλώσεως της Τροίας                                                             »    3128
Από της κακοποιήσεως των ηρώων της Τροίας 
υπό του Γεωργ. Ασπρέα                                                                      »    1
Από της γεννήσεως του Γρηγορίου Ξενοπούλου                           »   687
Από της πρώτης εμφανίσεως της Σαπφώς Αλκαίου επί σκηνής  »  364
Από της εποχής που ο νέος ποιητής Ναπολέων Λαπαθιώτης
έπαψε να είναι νέος                                                                              »  126
Από της εφευρέσεως των ωρολογίων                                               »   344
Από της ημέρας που εσταμάτησε το ρολόι της οδού Βουλής
και δείχνει διαρκώς «2 ακριβώς»                                                       »  495
Από της ραφής του τελευταίου παλτού του υποφαινομένου       »      9
Από της τελευταίας μεταφράσεως αυτού                                        »       5
Από της ενάρξεως της παστοποιήσεως των Αθηναίων
εις τα σαρδελοκούτια των τραμ υπό της Πάουερ                          »     17
ΕΚΛΕΙΨΕΙΣ
Μερική έκλειψις των πορτοφολιών ορατή εις τας στάσεις των τραμ.
Ολική έκλειψις της ντροπής ορατή εις τα πρόσωπα των Αθηναίων μαυραγοριτών.
(Λεξιλογικό: Μετάφραση σήμαινε (και) τη μετασκευή ενδύματος).
Μέσα στα Χριστούγεννα αγόρασα από το χαρτοπωλείο της γειτονιάς τον «Μέγα Καζαμία Ερμού Σαλίβερου» με 132 σελίδες προς 2.30 ευρώ. Πέρα από την τυποποιημένη αστρονομική-ημερολογιακή ύλη και τα εγκυκλοπαιδικά, είδα ότι έχει και μερικές φωτογραφίες, ανασκόπηση των γεγονότων της χρονιάς (ακριβέστερα, από Ιούνιο 2015 ως Ιούνιο 2016, διότι τυπώνεται καλοκαίρι), όπως και πιο επίκαιρα άρθρα. Μου άρεσε που το άρθρο «Γιατί το λέμε έτσι» με εξηγήσεις για την προέλευση παροιμιακών φράσεων, δεν είχε ούτε έναν νατσουλισμό, δηλαδή ούτε μια ευφάνταστη αβάσιμη εξήγηση.
Αλλά Καζαμίας σημαίνει προβλέψεις. Αντιγράφω λοιπόν εδώ μερικές προβλέψεις του Καζαμία του 2017 για τη χρονιά που μόλις άρχισε. Για οικονομία, παραθέτω μόνο την πρώτη από τις τέσσερις προβλέψεις κάθε μήνα, που αφορά χοντρικά την πρώτη βδομάδα του μήνα, για τους τέσσερις πρώτους μήνες του έτους. Δείτε και πάρτε τα μέτρα σας.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
Καιρός ψυχρός χωρίς μεγάλες μεταβολές. Βαρύς χειμώνας σε Ευρώπη και Αμερική με πολικές θερμοκρασίες. Οι έμποροι είναι πολύ απογοητευμένοι από την αγοραστική κίνηση των εορτών.
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Ο καιρός με δυνατούς ανέμους. Ισχυρός σεισμός στην Ιαπωνία με πολλές καταστροφές και θύματα. Θάνατος μεγάλου Αμερικανού πολιτικού. Νέες ταραχές στη Συρία με το Ιράκ.
ΜΑΡΤΙΟΣ
Ο καιρός άστατος με βροχές και δυνατούς ανέμους. Η Βόρεια Ευρώπη πλήττεται από την χειρότερη καταιγίδα των τελευταίων 10 ετών. Συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή. Τιμητική διάκριση σε Έλληνα γιατρό.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
Καιρός καλός αν και ψυχρός τις πρωτινές κια βραδινές ώρες. Ένταση στις σχέσεις των εργαζομένων και συνταξιούχων με την κυβέρνηση. Διεθνές συνέδριο στην Αθήνα. Θάνατος Έλληνα ηθοποιού.
Όπως βλέπετε κάποιες προβλέψεις είναι τόσο γενικόλογες ώστε να είναι μη διαψεύσιμες, άλλες πάλι είναι πιο δεσμευτικές, όπως με τον μεγάλο σεισμό στην Ιαπωνία. Αλλά δεν νομίζω να περιμένει κανείς να επαληθευτούν οι προβλέψεις του Καζαμία εν έτει 2017. Ή κάνω λάθος;
Posted by sarant στο 5 Ιανουαρίου, 2017

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΊΡΙΣΗΣ ΘΥΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΤΩΙΚΟΥΣ

Μαθήματα διαχείρισης θυμού 

από τους Στωικούς !

cato
Αν όταν θυμώνουμε με τα ελαττώματα των ανθρώπων στραφούμε προς τα δικά μας και τα εξετάσουμε, ο θυμός θα μας περάσει.
Οι άνθρωποι κάνουν ό,τι μπορούν. Λιγοστοί είναι εκείνοι που θέλουν να είναι κακοί. («Ουδείς εκών κακός» έλεγε ο Σωκράτης.)
Όταν κάποιος μας φέρεται άσχημα, πρέπει να σκεφτόμαστε δύο πράγματα: πρώτον, ότι κι εμείς έχουμε ελαττώματα και, δεύτερον, ότι ο καθένας είναι, εν μέρει τουλάχιστον, προϊόν των συνθηκών της ζωής του. Αν, λόγου χάρη, κάποιος γίνει κατά συρροήν δολοφόνος, υπάρχουν πολλές πιθανότητες να έχει κακοποιηθεί στην παιδική του ηλικία, να έχει δηλαδή «κατασκευαστεί» μέσα από φρικτές καταστάσεις. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να παραβλέπουμε τις αποτρόπαιες πράξεις ή ότι πρέπει να εξισώνουμε το ηθικό βάρος όλων των πράξεων, ή να τις αφήνουμε ατιμώρητες.
Όταν λοιπόν οι άνθρωποι δεν ενεργούν με τον τρόπο που θέλουμε, ας δείχνουμε επιείκεια. Ο λαός, που δεν είναι πάντα σοφός —αλλά μερικές φορές είναι—, λέει: «Δώσε τόπο στην οργή». Εξάλλου, δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι την ίδια πνευματική δύναμη ώστε να γίνονται καλύτεροι. Η βελτίωσή μας είναι μια σταδιακή διαδικασία με πολλά πισωγυρίσματα. Πρέπει να μάθουμε να συγχωρούμε τους άλλους όπως συγχωρούμε τον εαυτό μας. Κι εκτός αυτού, όπως έλεγε ο Όσκαρ Ουάιλντ, με το να συγχωρούμε τους εχθρούς μας τους εκνευρίζουμε λίγο περισσότερο — πράγμα που μπορεί να είναι διασκεδαστικό και σωτήριο.
Η συνηθέστερη αντίδρασή μας στους κλέφτες, τους ψεύτες, τους κακοποιούς είναι το μίσος και η επιθυμία για εκδίκηση. Όμως το πρόβλημα δεν λύνεται έτσι. «Προτού ξεκινήσεις για ταξίδι εκδίκησης, σκάψε δύο τάφους» λέει ο Κομφούκιος. Το πρόβλημα λύνεται με την κατανόηση, με την αποδοχή του εξής απλού γεγονότος: οι άνθρωποι που σφάλλουν στερούνται των ηθικών εκείνων κριτηρίων που οδηγούν τους ενάρετους. Όταν λοιπόν κάποιος πει ή κάνει κάτι ανόητο, κάτι απεχθές, είναι άξιος οίκτου, όχι θυμού.
Τέλος, είναι χρήσιμο να σκεφτόμαστε πως αν οι άνθρωποι μας ήξεραν καλύτερα, αν ήξεραν τα βαθύτερα ελαττώματα μας, ίσως να μας κακολογούσαν ακόμα περισσότερο. Πολλά από τα ελαττώματα μας τα ξέρουμε μόνον εμείς. Όλοι έχουμε μυστικά, υπό την έννοια ότι προσπαθούμε να δείχνουμε καλύτεροι απ’ ό,τι είμαστε.
stoikoiΑν λοιπόν κάποιος σε έχει εξοργίσει, έχε υπόψη ότι είναι η δική σου σκέψη που σε εξοργίζει (κάτι σχετικό λέει και ο Δαλάι Λάμα για τον θυμό) — μην αφήσεις τις εντυπώσεις σου να σε παρασύρουν σε υπερβολικές αντιδράσεις. Αν δώσεις λίγο χρόνο στον εαυτό σου, θα μπορέσεις να ελέγξεις τις αντιδράσεις σου: η σύγχρονη λέξη είναι «anger management».
Όλοι θα συμφωνήσουμε ότι ο θυμός καταστρέφει την ικανότητά μας να παίρνουμε σωστές αποφάσεις. Γι’ αυτό, πρέπει να φερόμαστε με μετριοπάθεια και, ταυτοχρόνως, με αποφασιστικότητα. Ο Επίκτητος λέει ότι κάθε πράγμα έχει δύο λαβές: μία από την οποία μπορείς να το σηκώσεις και μία από την οποία δεν μπορείς. Δηλαδή, κάθε πράγμα έχει δύο όψεις, μία υποφερτή και μία όχι. Ο θυμός μοιάζει ανώφελος· μας εμποδίζει να διαχειριζόμαστε την κατάσταση που ουσιαστικά τον προκάλεσε και, όχι σπάνια, γίνεται εργαλείο παραλογισμού. Λέει ο Ρωμαίος ιστορικός Τάκιτος: «Οι προσβολές, όταν γίνονται δεκτές με περιφρονητική σιωπή, εξουδετερώνονται. Όταν γίνονται δεκτές με εκνευρισμό όμως, δείχνουμε ότι, σε κάποιο βαθμό, αναγνωρίζουμε την αλήθεια των προσβολών».
Ο Σωκράτης δεν έχανε ποτέ την ψυχραιμία του. Στις διαφωνίες του με άλλους ανθρώπους δεν έλεγε ποτέ κάτι αλαζονικό ή υβριστικό, ανεχόταν την αλαζονεία των άλλων βάζοντας τέρμα στον διαπληκτισμό. Η αλαζονεία δεν μας αφήνει να δούμε τα ελαττώματά μας, αλλά, όπως έλεγε ο Απολλόδωρος, δεν υπάρχει ανάστημα στο ανθρώπινο γένος που να μην το συνέτριψε ο χρόνος ή ο φθόνος.
61stoiki
Από το βιβλίο  του Μαξ Έξελμαν «61 μαθήματα καθημερινής ζωής από τους Στωικούς», σε απόδοση Σώτης Τριανταφύλλου, εκδόσεις Πατάκη. 
stoics
Σ αυτό το βιβλιαράκι ο Μαξ Έξελμαν συγκεντρώνει μερικές σκέψεις των Στωικών φιλοσόφων, οι οποίοι αποδεικνύονται σταθερά επίκαιροι. Η σοφία τους μπορεί να ανοίξει δρόμους στη σκέψη μας, να θεραπεύσει την ψυχή μας και να μας βοηθήσει να δούμε τη ζωή μας με καινούριο βλέμμα, να γίνουμε καλύτεροι και πιο ευτυχισμένοι. Η φιλοσοφία των Στωικών μπορεί να συνοψιστεί στην πρόταση που αναφέρεται στα προγράμματα των 12 βημάτων -“Θεέ μου, δώσε μου τη δύναμη να αλλάξω αυτά που μπορώ, την υπομονή να αντέξω αυτά που δεν μπορώ και τη σοφία για να διακρίνω τη διαφορά μεταξύ τους”-, αλλά την υπερβαίνει.
Antikleidi , http://antikleidi.com

Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2017

ΤΟ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟ ΔΕΡΜΑ ΤΟΥ ΑΛΙΓΑΤΟΡΑ--Science in Action: Sensitive Claude | California Academy of Sciences



Αν και ακούγεται παράξενο ο αλιγάτορας έχει ευαίσθητο δέρμα...
Και είναι απόλυτα φυσικό βλέποντας αυτή τη πανοπλία που έχει για να προστατεύεται...
Όλο του το σώμα έχει χιλιάδες αισθητήρια, σε ρωγμές στο δέρμα του που τα ελέγχει όλα και με αυτό τον τρόπο έχει τη πλήρη αντίληψη του περιβάλλοντος..
Σημαντικό προτέρημα στην αναζήτηση τροφής, ειδικά στα θολά νερά που κινείται...
Στο ενδιαφέρον συνοδευτικό video, με δυνατότητα εμφάνισης ελληνικών υποτίτλων, υπάρχουν πολλές άλλες πληροφορίες για τα αρπακτικά αμφίβια.....

                            ΔΙΚΟ   ΣΑΣ.....!!!!!!!!!

Καίτη Γκρέυ: Πέθανε σε ηλικία 101 ετών η σπουδαία τραγουδίστρια

  Καίτη Γκρέυ: Πέθανε σε ηλικία 101 ετών η σπουδαία τραγουδίστρια NDP Εδινε μάχη με διάφορα προβλήματα υγείας τους τελευταίους μήνες Έφυγε ...