Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2016

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΥΠΈΣΤΕΙ Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΛΕΗΛΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΒΡΑΧΟΥ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

written by ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ Νοέ 5, 2016



Ένας μικρός βραχώδης λόφος, με τεράστια ιστορία αιώνων, που δεσπόζει στην καρδιά της Αθήνας, εξακολουθεί μέχρι σήμερα να συναρπάζει και να προσελκύει εκατομμύρια επισκέπτες από όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης.
Η Ακρόπολη του 5ου αι. π.Χ., που αποδίδει με τον τελειότερο τρόπο το μεγαλείο, τη δύναμη και τον πλούτο της Αθήνας στην εποχή της μαγαλύτερης ακμής της, τον «χρυσό αιώνα» του Περικλή, άντεξε σε καταστροφές και λεηλασίες που χρονολογούνται από τους αρχαίους ακόμη χρόνους.
Σήμερα στέκει στον λόφο της, με τα ανεξίτηλα «τραύματα» του χρόνου και της ανθρώπινης ασέβειας εμφανή, θυμίζοντας τη σπουδαία αλλά και πολύπαθη ιστορία της…

Η καταστροφή των Περσών

per
Το 490 π.Χ., μετά τη νίκη τους κατά των Περσών στον Μαραθώνα και για να ευχαριστήσουν τη θεά Αθηνά που τους βοήθησε, οι Αθηναίοι αρχίζουν να χτίζουν έναν νέο ναό στην Ακρόπολη, τον πρώτο από μάρμαρο, τον γνωστό σήμερα ως Προπαρθενώνα.
Το 480 π.Χ., οι Πέρσες πραγματοποιούν τη δεύτερη εκστρατεία τους. Πυρπολούν την Αθήνα, ανεβαίνουν στην Ακρόπολη, καταστρέφουν και καίνε ναούς και αναθήματα. Μετά την αποχώρηση των εχθρών, οι Αθηναίοι επιδιορθώνουν βιαστικά τα τείχη και ενσωματώνουν στο βόρειο τείχος της Ακρόπολης τον θριγκό του «Αρχαίου Ναού» καθώς και σπονδύλους από τους κίονες του Προπαρθενώνα. Τα σπασμένα αγάλματα από τους ναούς και τα αναθήματα, τα θάβουν με ευλάβεια στα βαθιά ορύγματα.
acr
Στα μέσα του 5ου αι. π.Χ., τέθηκε σε εφαρμογή, με πρωτοβουλία του Περικλή, ένα μεγαλεπήβολο οικοδομικό πρόγραμμα που διήρκεσε όλο το β΄ μισό του 5ου αι. π.Χ. Τότε οικοδομήθηκαν, με την επίβλεψη των ικανότερων καλλιτεχνών, αρχιτεκτόνων και γλυπτών, τα σημαντικότερα μνημεία που βλέπει σήμερα ο επισκέπτης: ο Παρθενώνας, τα Προπύλαια, το Ερέχθειο και ο ναός της Αθηνάς Νίκης.

Η επιδρομή των Ερούλων

heruli
Το 267 μ.Χ., και ενώ η Αθήνα βρίσκεται ήδη υπό ρωμαϊκή κατοχή, εμφανίζονται οι βάρβαροι επιδρομείς Έρουλοι. Κατά τη διάρκεια επιδρομής τους στην Αθήνα έβαλαν φωτιά στον Παρθενώνα καίγοντας ολοσχερώς κάποια σημεία του ναού και αφήνοντας ανεξίτηλα σημάδια στα μάρμαρα του, μέχρι και σήμερα.
Οι Ερούλοι διαλύουν στη συνέχεια την Κόρινθο, το Άργος και τη Σπάρτη, αποτυγχάνοντας μόνο στην πολιορκία της Ολυμπίας. Συνεχίζουν προς τον Βορρά, πλιατσικολογώντας την ύπαιθρο. Το 268 μ.Χ. ο ρωμαϊκός στρατός αποφάσισε να τους αντιμετωπίσει στη Θράκη κοντά στον ποταμό Νέστο και στη μάχη που διεξήχθη οι Ερούλοι όχι απλώς ηττήθηκαν αλλά ο αρχηγός τους Ναουλομπάτους παραδόθηκε στους Ρωμαίους. Έναν χρόνο αργότερα, εξάλλου, η οριστική απώθησή τους έλαβε χώρα επί Κλαύδιου Β’ του Γοτθικού μετά τη μάχη της Ναϊσσού.

Μνημεία μετατράπηκαν σε χριστιανικές εκκλησίες

pic1
Στους επόμενους αιώνες τα μνημεία της Ακρόπολης υπέστησαν σοβαρές βλάβες από φυσικά αίτια ή από ανθρώπινες επεμβάσεις. Με την επικράτηση του χριστιανισμού και ιδιαίτερα από τον 6ο αι. μ.Χ., τα μνημεία μετατράπηκαν σε χριστιανικές εκκλησίες. Ο Παρθενώνας αφιερώθηκε στην Παρθένο Μαρία, που στη συνέχεια ονομάσθηκε Παναγιά η Αθηνιώτισσα, ενώ στα τέλη του 11ου αιώνα αποτέλεσε τη μητρόπολη της Αθήνας. Το Ερέχθειο είχε μετατραπεί σε ναό του Σωτήρος ή της Θεοτόκου, ο ναός της Αθηνάς Νίκης σε εκκλησάκι και τα Προπύλαια σε επισκοπική κατοικία.
Ο Παρθενώνας είχε ιερό και αγία τράπεζα, βυζαντινές τοιχογραφίες και εικόνες, άμβωνα και κωδωνοστάσιο που εξείχε μάλιστα από την ξύλινη στέγη της βασιλικής, η οποία στρογγυλοκαθόταν στον σηκό του κλασικού ναού της Παρθένου Αθηνάς. Στον βυζαντινό «Παρθενώνα» είχαν ανοιχτεί στον νάρθηκα, δηλαδή στον πρώτο χώρο για τον εισερχόμενο στον ναό, στα δυτικά, τρεις τάφοι και άλλος ένας στο βόρειο πτερό στην πώρινη υποδομή της πλακόστρωσης, που αφαιρέθηκε.
Για το ιερό και την κόγχη του, που ήταν στην ακριβώς απέναντι, την ανατολική, πλευρά είχαν ενσωματωθεί δύο από τους κίονες της εσωτερικής πρόστασης. Εσωτερικά πιθανολογείται πως έγιναν δύο κλίμακες ανόδου στα υπερώα. Επίσης έκλεισε η γιγαντιαία αρχαία θύρα, πλάτους 5 μέτρων και ύψους 10 μ. της δυτικής πλευράς, στον οπισθόναο, και άνοιξε μια πολύ μικρότερη πόρτα. Μέρος της αρχαίας θύρας καλύφθηκε εσωτερικά από έναν τετράγωνο πύργο που φέρει εντός μια ελικοειδή σκάλα από τούβλα. Τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή του πύργου προέρχονταν από το μνημείο του Φιλοπάππου, από τα Προπύλαια και άλλα μνημεία.
«Δυστυχώς, όλος ο μαρμάρινος εξοπλισμός του Παρθενώνα της περιόδου αυτής (τέμπλο, θυρώματα, θρόνοι, σύνθρονο, κιονίσκοι παραθύρων) έχει καταστραφεί ή τουλάχιστον δεν αναγνωρίστηκε μεταξύ των πολυάριθμων μεσοβυζαντινών μελών που βρέθηκαν στην Ακρόπολη», ανέφερε ο ομ. καθηγητής του ΕΜΠ Χαράλαμπος Μπούρας, όπως έγραφε η «Ελευθεροτυπία» το 2011.

Ο Φράγκικος Πύργος της Ακρόπολης

acr1
Κατά την περίοδο της Φραγκοκρατίας (1204-1456), τα Προπύλαια μετατράπηκαν σε ανάκτορο των Φράγκων ηγεμόνων. Την εποχή αυτή κάνει την εμφάνισή του επάνω στον στυλοβάτη της νότιας πτέρυγας των Προπυλαίων, απέναντι από τον ναό της Αθηνάς Νίκης ένα κτίσμα, γνωστό ως Φράγκικος Πύργος.
Η κατασκευή του πύργου αποδίδεται στην οικογένεια Ατσαγιόλι (Accaioli), οι οποίοι κυβέρνησαν το Δουκάτο των Αθηνών από το 1388 έως τη πτώση του από την Οθωμανική Αυτοκρατορία το 1458, μιας και ήταν αυτοί που μετέτρεψαν τα Προπύλαια σε παλάτι. Ο πύργος ήταν ένα τετράγωνο, καθ’ όλο το ύψος ισοπαχές κτίσμα, έχοντας μόνο μια είσοδο από δυτικά, και μια εσωτερική ξύλινη σκάλα. Είχε ύψος είκοσι έξι μέτρα και πάχος σχεδόν οκτώ μέτρα. Αρχιτεκτονικά ήταν ακριβώς όμοιος με τους φραγκικούς πύργους της Βενετίας. Ήταν οικοδομημένος από πώρινους λίθους και μερικά πεντελικά μάρμαρα. Κατά την οικοδόμησή του, ο ναός της Νίκης δεν είχε πειραχτεί, αλλά είχε καταστραφεί ή εγκτιστεί μέρος της πτέρυγας των Προπυλαίων και έγινε χρήση μαρμάρων της.
acr2
Από τον πύργο αυτό ήταν δυνατό να κατοπτεύονται η θάλασσα και οι δρόμοι της Αθήνας. Παρέμεινε στο σημείο για αιώνες, αντικαθιστώντας οπτικά το προϋπάρχον άγαλμα της Αθηνάς και κατεδαφίστηκε το 1874.

Οι περιπέτειες του ιερού βράχου την Τουρκοκρατία

parth
Στην Τουρκοκρατία (1456-1833), η Ακρόπολη και πάλι έγινε το φρούριο της πόλης, όπου κατοικούσε ο τούρκος φρούραρχος. Με την κατάληψη της Αθήνας από τους Οθωμανούς το 1458, ο Παρθενώνας αναδιαμορφώθηκε για άλλη μία φορά, αυτή τη φορά για να μετατραπεί σε τζαμί, οπότε και συμπληρώθηκε με ένα μιχράμπ, ένα μινμπέρ (άμβωνα) κι έναν ψηλόλιγνο μιναρέ στη θέση του κωδωνοστασίου.
parth2
Το 1640 ένας κεραυνός έπληξε τα Προπύλαια στην Ακρόπολη, προκαλώντας νέα καταστροφή, καθώς το μνημείο χρησιμοποιούνταν τότε ως πυριτιδαποθήκη, η οποία εξερράγη καταρρίπτοντας ένα τμήμα του. Σε αυτή την έκρηξη οφείλεται η θραύση και η μετακίνηση αρχιτεκτονικών μελών ενώ πάντως ακολούθησαν και κατεδαφίσεις των κιόνων από τους Τούρκους, προκειμένου να ενισχύσουν τις αμυντικές εγκαταστάσεις τους.
acr5
Ζοφερή χρονιά για την Ακρόπολη ήταν το 1687, όταν πολλά αρχιτεκτονικά μέλη του ναού διασκορπίστηκαν γύρω από το βράχο της Ακρόπολης, λόγω μιας βόμβας των Ενετών. Κατά τη διάρκεια του Β΄ Ενετοτουρκικού πολέμου, ο λόφος πολιορκήθηκε από τον Φ. Μοροζίνι και στις 26 Σεπτεμβρίου 1687, η βόμβα των Ενετών ανατίναξε τον Παρθενώνα που είχε μετατραπεί σε πυριτιδαποθήκη. Η ανατίναξη αυτή άνοιξε τον δρόμο για τη διαρπαγή των σημαντικότερων γλυπτών του μνημείου, τα περισσότερα από τα οποία βρίσκονται σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο.

Ο Λόρδος Έλγιν και τα Γλυπτά του Παρθενώνα

arb
Η επόμενη σοβαρή καταστροφή στα μνημεία σημειώθηκε μεταξύ των ετών 1801-1802, με τη διαρπαγή του γλυπτού διάκοσμου του Παρθενώνα από το λόρδο Έλγιν και την αφαίρεση γλυπτών από το ναό της Αθηνάς Νίκης και το Ερέχθειο.
Ο βρετανός πρεσβευτής στην Υψηλή Πύλη, λόρδος Τόμας Μπρους Έλγιν, επιδόθηκε σε τεράστιας έκτασης απαγωγή των γλυπτών του ναού. Ο Σουλτάνος έδειξε την εύνοιά του στον Έλγιν, ο οποίος και άδραξε την ευκαιρία για να ωφεληθεί προσωπικά και να αποκτήσει μια τεράστια συλλογή από αρχαιότητες, στρέφοντας την προσοχή του στα μνημεία της Ακρόπολης (κυρίως στον Παρθενώνα). Τα συνεργεία του Έλγιν δρούσαν στην Ακρόπολη, προκαλώντας σημαντικές ζημιές στα γλυπτά και το ίδιο το μνημείο, αποσπώντας και διαμελίζοντας ένα σημαντικό μέρος από το σωζόμενο γλυπτό διάκοσμο του Παρθενώνα, μαζί με ορισμένα αρχιτεκτονικά μέλη, όπως ένα κιονόκρανο και ένα σπόνδυλο από κίονα.
Όσα από αυτά σώθηκαν κοσμούν σήμερα τις προθήκες του Βρετανικού Μουσείου.

Όταν οι Γερμανοί και οι Ιταλοί ζούσαν στην Ακρόπολη

er
Κλοπές, βανδαλισμοί, λεηλασίες σε μουσεία και μνημεία της χώρας, με την Ακρόπολη να κατέχει κυρίαρχη θέση στον κατάλογο των καταστροφών, σημειώθηκαν στην κατοχή, που ξεκίνησε τον Απρίλιο του 1941, με τη γερμανική εισβολή και τερματίστηκε, με την αποχώρηση των γερμανικών στρατευμάτων τον Οκτώβριο του 1944.
Όπως καταγράφηκε στην έκδοση «Αρχαία της Ελλάδας κατά τον πόλεμο 1940 – 1944» της Εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας, , από τον αρχαιολόγο, γ.γ. της Εταιρείας και ακαδημαϊκό, Βασίλη Πετράκο, παραμονή των στρατιωτικών στην Ακρόπολη και το μουσείο είχε δυσάρεστες συνέπειες για τα μνημεία του Ιερού Βράχου. «Στις αίθουσες των αρχαϊκών αετωμάτων εγκατέστησαν το πλυντήριό τους και το μαγειρείο και το υπόλοιπο μουσείο μεταβλήθηκε σε στρατώνα. Ο Βράχος έγινε στρατιωτική περιοχή, όπου οι στρατιώτες χρησιμοποιούσαν τα πολεμικά μηχανήματα χωρίς φροντίδα για τον τόπο. Άναβαν φωτιές για το πρόχειρο φαγητό τους, βρώμιζαν τα μνημεία με βενζίνες, πετρέλαια και μηχανέλαια και, όπως ήταν φυσικό, μεταχειρίζονταν τα απόμερα σημεία της Ακροπόλεως για αποχωρητήρια. Μαρτυρείται μάλιστα πως ούτε ο Παρθενώνας ούτε τα Προπύλαια γλίτωσαν από τη χρήση αυτή.
it
Στους Έλληνες αρχαιολόγους φοβερή εντύπωση έκαμε η φωτογράφιση Ιταλών στρατιωτών αγκαλιά με τις Κόρες του Ερεχθείου, ακόμη φοβερότερη, ότι στην Ακρόπολη σύχναζαν και οι ερωτικοί σύντροφοι των Ιταλών. Δεν παρέλειψαν ακόμη οι ίδιοι να θραύουν αρχιτεκτονικά μέλη για απόσπαση αναμνηστικών κομματιών ή να χαράζουν τα ονόματά τους στα μάρμαρα των μνημείων».
Στην ίδια έκδοση καταγράφεται και η στάση των ελλήνων αρχαιολόγων την περίοδο αυτή, οι οποίοι ανέλαβαν το περίεργο, όσο και σωτήριο έργο να κρύψουν τα αρχαία, να τα καταχώνουν, να τα «φυγαδεύουν» σε θησαυροφυλάκια, ακόμη και σε σπηλιές.
parht1
Σήμερα η Ακρόπολη είναι ένας αρχαιολογικός χώρος, ένα σπουδαίο μνημείο που προσελκύει ανθρώπους από όλη τη Γη. Κανένα από τα κτίρια δεν διατηρεί τη στέγη του. Μαρμάρινα αρχιτεκτονικά μέλη σώζωνται επάνω στον βράχο, ενώ σε πολλά κτίρια έχουν γίνει αναστηλώσεις από το 1830 και μετά. Και παρά την απίστευτη ιστορία καταστροφών και λεηλασιών, παραμένει μαγευτική και επιβλητική.
- See more at: http://apocalypsejohn.com/simantikoteres-periptosis-katastrofis-leilasias-ierou-vrachou-athinas/#sthash.laJ7my9i.dpuf

Η ΜΟΙΡΑ ΤΩΝ ΙΘΑΓΕΝΩΝ..

Η μοίρα των ιθαγενών

by selana019

Η μοίρα των ιθαγενών

Το σχέδιο του διπλού νομίσματος είναι ριψοκίνδυνο, επειδή το GEURO θα μπορούσε να γκρεμιστεί στην άβυσσο, μαζί με την ελπίδα για το τέλος της κρίσης – οπότε θα απέμενε μόνο το τελικό στάδιο: η χρεοκοπία, το GREXIT και η πρωσική δραχμή
.
«Σύμφωνα με το νέο υπουργό οικονομίας, η εισαγωγή ενός παράλληλου, δεύτερου νομίσματος που είχε προτείνει αρχικά (2012) ο πρώην επικεφαλής οικονομολόγος της πιο διεφθαρμένης τράπεζας του πλανήτη, της Deutsche Bank, με τις ευχές του κ. Σόιμπλε, δεν συνιστά τον προθάλαμο της επιστροφής στο εθνικό νόμισμα – υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι, θα δρομολογούταν με τον κατάλληλο τρόπο.
Ο ίδιος έχει υιοθετήσει την ιδέα των Γερμανών το 2013 όπου ανέφερε ότι, η εναλλακτική ενός καλά σχεδιασμένου προγράμματος παράλληλου νομίσματος, εάν εφαρμοσθεί με το σωστό τρόπο, όπως θα ήταν οι πληρωμές φόρων μέσω αυτού (το ανώτατο κατά 20%), θα μπορούσε να αποτελέσει την κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη της οικονομίας – ενώ η ΕΚΤ δεν θα το απέρριπτε, εάν τηρούνταν ορισμένες προϋποθέσεις.
Βέβαια το νέο νόμισμα (GEURO) δεν θα χρησιμοποιούταν για την πληρωμή των δανειστών, δεν είναι άλλωστε ανόητοι, αλλά για την εξόφληση των μισθών και των συντάξεων του δημοσίου με τη μορφή χρεογράφων – ενώ η υπόλοιπη αγορά θα το αποδεχόταν ως μέσο συναλλαγών, επειδή θα είχε τη δυνατότητα να εξοφλεί με αυτό τους φόρους και τα χαράτσια που της επιβάλλονται με καταιγιστικό ρυθμό.
Εκείνη την εποχή πάντως η γερμανική οικονομική εφημερίδα «Handelsblatt» είχε γράψει τα εξής: «το σχέδιο του διπλού νομίσματος είναι ριψοκίνδυνο, επειδή το GEURO θα μπορούσε να γκρεμιστεί στην άβυσσο – μαζί με την ελπίδα για το τέλος της κρίσης, οπότε θα απέμενε μόνο το τελικό στάδιο: το GREXIT και η δραχμή«.   
Ο νέος υπουργός τώρα συνεχίζει να τάσσεται υπέρ του διπλού νομίσματος (πηγή), ενώ είναι της άποψης ότι, θα καταπολεμηθεί η ανεργία με ένα πρόγραμμα δημιουργίας θέσεων εργασίας στο δημόσιο, συνολικού κόστους 7,5 δις € – με αξιοπρεπείς μισθούς των 586 € μηνιαία, χρηματοδοτούμενο κατά 50% από το GEURO. Άρα οι δουλοπάροικοι θα εισέπρατταν 293 GEURO και 293 EUROμηνιαία, οπότε η Ελλάδα θα κατάφερνε να ξεφύγει από την κρίση και να επιστρέψει σε μεγάλους ρυθμούς ανάπτυξης (πηγή) – με το μαγικό γερμανικό ραβδί του δεύτερου νομίσματος«.
.

Άποψη

Όπως εύκολα συμπεραίνεται, η Ελλάδα οδηγείται πλέον στην κατεύθυνση της πρωσικής δραχμής (ανάλυση), «προσλαμβάνοντας κατ’ εντολή» τους κατάλληλους ανθρώπους – μεταξύ των οποίων τον κύριο στο υπουργείο οικονομίας που δήλωσε ότι (πηγή), «δυστυχώς δεν υπάρχει άλλη λύση, από το να ακολουθήσουμε το πρόγραμμα των δανειστών«.
Είναι φυσικά δύσκολο να κατανοήσει κανείς πώς είναι δυνατόν να αποτελεί λύση το ίδιο το πρόβλημα, τα μνημόνια δηλαδή, αφού έχει πια τεκμηριωθεί από τους πάντες ότι, είναι καταστροφικά για την οικονομία (ανάλυση) – συνεχίζοντας να απορούμε με την τρομακτική σιωπή των αμνών που επικρατεί στη χώρα μας, παρά το ότι δεν υπάρχει κανένας που να μη συνειδητοποιεί ότι, οδηγούμαστε στο γκρεμό.
Αρκετοί Έλληνες βέβαια θεωρούν πως δεν υπάρχει καμία εναλλακτική λύση, εκτός από το σκύψιμο του κεφαλιού και την υποταγή στις δυνάμεις κατοχής, οι οποίες κατ’ ευφημισμό και μόνο αποκαλούνται «δανειστές» – κάτι που μάλλον συμμερίζεται ο πρωθυπουργός μετά τη δολοφονία της ελπίδας εκ μέρους του, καθώς επίσης ο νέος υπουργός οικονομίας.
Όπως ισχυρίζονται πάντως οι Έλληνες, «δώσαμε τη δυνατότητα σε όλα τα κόμματα που υπάρχουν για να κυβερνήσουν τη χώρα, φτάνοντας πλέον στο τελευταίο – το οποίο ήταν μία ακόμη μεγαλύτερη απογοήτευση, συγκριτικά με τα προηγούμενα. Επομένως, έχουμε κάνει το καθήκον μας και δεν έχει το δικαίωμα να μας κατηγορεί κανείς«.
Εν τούτοις, είναι αδύνατον να μην καταλαβαίνουν ότι, δεν μπορεί να θεωρηθεί αντίσταση ή/και διαμαρτυρία η αλλαγή των αναλώσιμων ασφαλώς κυβερνήσεων που τοποθετούν οι «δανειστές», κατά το παράδειγμα της κατοχής του 1940, για να επιβάλλουν τη θέληση τους – όπως θα ήταν, για παράδειγμα, η αποχή όλων των Ελλήνων για μία εβδομάδα από τους χώρους εργασίας τους, οι μαζικές ειρηνικές διαδηλώσεις σε όλες τις πόλεις, η άρνηση πληρωμών στο δημόσιο για ένα μήνα κοκ.
Συμπεραίνει λοιπόν κανείς πως ναι μεν το καταλαβαίνουν, αλλά δεν θέλουν να χάσουν την ησυχία και τη βολή τους, έχοντας επί πλέον κυριευθεί από έναν ανείπωτο φόβο – ο οποίος πια κυριαρχεί στη καρδιά και στο νου τους, παραλύοντας κάθε υγιή αντίδραση εκ μέρους τους.
Εάν όμως δεν αποτινάξουν αυτό το φόβο, συνεχίζοντας να ανέχονται τη φτώχεια, την εξαθλίωση, τη λεηλασία της ιδιωτικής και δημόσιας περιουσίας τους, την υπεξαίρεση του τραπεζικού τους συστήματος, την κατάρρευση του κοινωνικού τους κράτους, τον αφελληνισμό των νησιών τους, τη μαζική φυγή των παιδιών τους (γράφημα), τη νομή της εξουσίας από τις πάσης φύσεως συμμορίες των «δανειστών», το διπλό νόμισμα σύντομα και αμέσως μετά την πρωσική δραχμή, τότε θα είναι άξιοι της μοίρας τους – αποτελώντας πράγματι τη μεγάλη ντροπή της Ευρώπης.
 
Επεξήγηση γραφήματος: Ελληνες που μετανάστευσαν στο εξωτερικό κατά τη διάρκεια της κρίσης, ανά χώρα
.
Ολοκληρώνοντας λυπάμαι που αρχίζω να πιστεύω και εγώ πως ίσως πράγματι δεν είμαστε Έλληνες έχοντας συλλογικά αποχαυνωθεί και περιμένοντας μοιρολατρικά να χάσουμε τα πάντα – ενώ πιστεύουμε σαν ανόητοι πως εμείς φταίμε για τα τεράστια εξοπλιστικά προγράμματα λόγω Τουρκίας που αύξησαν το χρέος μας, για τους Ολυμπιακούς αγώνες που μας φόρτωσαν ακόμη περισσότερα χρέη και για τον ανόητο υπουργό οικονομικών που εγγυήθηκε για τις τράπεζες, ενώ δεν πρόσεξε καν τη μαζική λήξη των ομολόγων το 2010.
Επί πλέον μας έκαναν να πιστεύουμε πως εμείς φταίμε για τον ανίκανο πρωθυπουργό που προκήρυξε εκλογές εν μέσω της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης, εκτοξεύοντας τα ελλείμματα στα ύψη, για τον επόμενο που θεώρησε σωστό να μας παραδώσει στο ΔΝΤ κατηγορώντας μας δημόσια ως αθεράπευτα διεφθαρμένους, καθώς επίσης για εκείνον που ανέτρεψε την κυβέρνηση και υποσχέθηκε να συγκρουσθεί με την Τρόικα, χωρίς κανένα σχέδιο – οπότε, αγνοώντας παράνομα το δημοψήφισμα, πρόδωσε τρομοκρατημένος την πατρίδα του, επιβαρύνοντας την παράλληλα με σχεδόν 100 δις €.
Εν τούτοις, όσο και αν τα σφάλματα του παρελθόντος δεν είναι δικά μας, ανήκοντας μετά το 2010 εξ ολοκλήρου στην Τρόικα που μας κατέστρεψε με την πολιτική που επέβαλλε, τα σημερινά οφείλονται ασφαλώς σε εμάς – αφού ανεχόμαστε σαν τα πρόβατα τα πάντα, χωρίς καμία απολύτως αντίδραση. Επομένως, η τιμωρία που θα υποστούμε, η οποία μόλις τώρα ξεκινάει, θα είναι εύλογη – ενώ δυστυχώς θα επιβαρύνει πολλές γενιές Ελλήνων, οι οποίες δεν θα έχουν τη χαρά να ζουν σε μία ελεύθερη χώρα, επειδή εμείς θα τους την έχουμε στερήσει.
ΥΓ: Ο νέος υπουργός οικονομικών αρνήθηκε σήμερα την πρόθεση υιοθέτησης ενός διπλού νομίσματος – κάτι που όμως δεν συμφωνεί με την πρόσφατη ανάλυση του (Σεπτέμβριος 2016, σελ. 10 και 11, πηγή), στην οποία αναφέρεται ακριβώς αυτό το σενάριο (2). Τον πιστεύουμε αλήθεια;
 

ΕΠΙΣΤΡΈΦΕΙ Η ΕΠΙΤΡΟΠΉ ΑΛΉΘΕΙΑΣ

by selana019
 
 

Ακριβώς ένα χρόνο μετά τη φίμωσή της από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ η Επιτροπή Αλήθειας Δημοσίου Χρέους επιστρέφει με νέα μορφή και πανηγυρική συνεδρίαση στις 5, 6 και 7 Νοεμβρίου 2016 στο Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση «η Επιτροπή επανασυγκροτήθηκε ως σωματείο με απόφαση των μελών της τον περασμένο Μάρτιο, στις Βρυξέλλες, και πριν από λίγες εβδομάδες ολοκληρώθηκε η δικαστική της αναγνώριση κατά το ελληνικό δίκαιο. Η πράξη αυτή εκφράζει την δεδηλωμένη απόφαση των μελών της Επιτροπής να συνεχίσουν τις εργασίες τους, αψηφώντας τις πολιτικές διώξεις και το κυνήγι μαγισσών που Κυβέρνηση και δανειστές έχουν εξαπολύσει για να εμποδίσουν τον νομικό και λογιστικό έλεγχο του Χρέους, που ξεκίνησε η Επιτροπή τον Απρίλιο 2015».

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι ότι «μετά τις εκλογές του Σεπτεμβρίου 2015 αφαιρέθηκαν τα πορίσματα της Επιτροπής από την ιστοσελίδα της Βουλής, αφαιρέθηκαν και κλειδώθηκαν τα γραφεία της Επιτροπής, κατασχέθηκαν τα αρχεία των μελών της και κηρύχθηκε παύση των εργασιών της από τον Ν. Βούτση, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί το έργο της».

Ανάμεσα στα ζητήματα που θα εξετάσει η Επιτροπή είναι o ρόλος του Τραπεζικού Συστήματος και της ΕΚΤ, οι Ιδιωτικοποιήσεις και το Ασφαλιστικό σύστημα, ως θέματα συνδεδεμένα με το σύστημα επιβολής του καθεστώτος της Χρεοκρατίας στη χώρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Επιτροπή θα συνεδριάσει στην αρχική της σύνθεση, αφού θα συμμετάσχουν εκτός των μελών από την Ελλάδα, ο Επιστημονικός συντονιστής της Επιτροπής Eric Toussaint, οικονομολόγος και Αντιπρόεδρος της Επιτροπής και διακεκριμένα μέλη της Επιτροπής από όλον τον κόσμο.

Αναλυτικά το πρόγραμμα των τριήμερων εργασιών, που θα πραγματοποιηθούν στο Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών (Ακαδημίας 60):

– Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2016, 6μμ:

Εναρκτήρια συνεδρίαση με ομιλητές τους: Ζωή Κωνσταντοπούλου, Πρόεδρο της Επιτροπής, Γιώργο Κασιμάτη, Αντιπρόεδρο της Επιτροπής, Σοφία Σακοράφα, Ανεξάρτητη Ευρωβουλευτή και ιδρυτικό μέλος της Επιτροπής, Eric Toussaint, Αντιπρόεδρο της Επιτροπής και Επιστημονικό συντονιστή της, και Λεωνίδα Βατικιώτη, Ταμία στο Δ.Σ. της Επιτροπής.

– Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2016

10π.μ.-8μμ : Ολοήμερη κλειστή συνεδρίαση της Επιτροπής

– Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2016:

12 το μεσημέρι: Συνέντευξη Τύπου και ανακοίνωση των πορισμάτων της Επιτροπής.

6μμ: ανοικτή συνεδρίαση με τη συμμετοχή πολιτών, φορέων και συλλογικοτήτων.

Καθ’όλη τη διάρκεια των εργασιών θα υπάρχει παράλληλη διερμηνεία σε τρεις γλώσσες : ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά.

 

http://info-war.gr/epistrefi-i-epitropi-alithias/

ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΠΑΡΑΜΥΘΑΔΕΣ του Νίκου Τσούλια

Εμείς οι παραμυθάδες…



Του Νίκου Τσούλια

      Γύρισε το χρόνο πίσω, πολύ πίσω. Δεκαετίες τώρα το μικρό ερημωμένο χωριό είχε να ζήσει ένα τέτοιο γεγονός. Μέχρι εκείνη την ημέρα υπήρχαν οι αναχωρήσεις της μετανάστευσης προς την Αθήνα και την Πάτρα και οι οριστικές αναχωρήσεις προς τον κυπαρισσοφόρο λόφο του Άη – Δημήτρη.
      Ήθελε να βγει από το σπίτι της γιαγιάς της και να περπατήσει στα ίδια βήματά της προς την εκκλησία. Μπουκωμένες δεκαετίες ξεσπούν όλες εδώ, ζητούν δικαίωση μέσα από μια απλή έκφραση ενός γεγονότος. Το σπιτικό στολισμένο με την παραδοσιακή αντίληψη. Στα ερημωμένα σπίτια ολόγυρα κατοικούν μόνο τα φαντάσματα και γύρω – γύρω από τις λοφοσειρές του χωριού των ερειπίων, όμορφο και αθώο απλώνεται το νερό της λίμνης, του φράγματος, του ενόχου της βίαιης εγκατάλειψης.
      Οι καλεσμένοι είχαν το παλιό άρωμα: οι περισσότεροι συγγενείς, οι φίλοι του ζευγαριού και κάποιοι πέραν τούτων, φίλοι των δύο οικογενειών. Νταούλι, κλαρίνο και κιθάρα ξαναστήνουν το παλιό μουσικό σύμπαν – μόνο που τώρα δεν υπάρχουν εκείνοι οι τραγουδιστάδες που ακούγονταν ίσαμε πέρα στο διάσελο. Οι ευχές και οι αγκαλιές ζεστές – άνθρωποι που έχουν να συναντηθούν χρόνους και καιρούς εστιάζουν το βλέμμα τους στο βλέμμα του άλλου για να τον γνωρίσουν, και οι περισσότεροι τα καταφέρνουν. Εικόνες βγαλμένες από το παρελθόν, από το πολύ παρελθόν πλημμύρισαν τις καρδιές των ανθρώπων.
      Η νύφη μέσα στην ομορφιά της νιότης της. Αλλά δεν ακτινοβολεί μόνο γι’ αυτό. Βιώνει τις στιγμές σαν να ζει όλο το μέλλον της, το ευτυχισμένο μέλλον της. Το είδωλό της έχει αποικίσει και τις δύο όψεις του χρόνου, με το σκηνικό της παράδοσης και με το ολοφώτεινο όνειρό της. Όλοι οι πόθοι του μέλλοντός της είναι εδώ. Αγκαλιάζει τον καθένα και τον φιλάει με πάθος. Είναι η ευτυχία της που ξεχειλίζει και απλώνεται στα φιλιά της και στα αγκαλιάσματά της. Όλοι παίρνουν από το αντίδωρο της χαράς της! Όλοι ζούμε στον ίδιο κόσμο του συναισθήματος και της έκστασης…
      Στα σκαλιά του ναού το σύμβολο του δικού τους γάμου, η μικρή ελιά. Ναι είναι η συνέχεια της ζωντανής θαλερής ελιάς τώρα, που υπήρχε ως εικόνα γέρικης ελιάς στο προσκλητήριο του γάμου, στην κάρτα του Φώτη και της Νατάσας, που σε καλούσαν με ονειρεμένο τρόπο στο ταξίδι της ζωής τους. «Εμείς οι παραμυθάδες, που πιστεύουμε στις όμορφες ιστορίες, αισθανόμαστε πως δεν είναι πολύ αργά για να δημιουργήσουμε μια καινούρια και απόλυτη ουτοπία, όπου η αγάπη θα είναι πραγματικότητα και η ευτυχία αλήθεια…». Και ξέρεις ότι η ευχή σου «να συνεχίσουν το όμορφο παραμύθι της ζωής τους» έχει ήδη πιάσει τόπο, γιατί ήδη είναι και οι δυο ταξιδεμένοι…
      Η εκκλησία γεμάτη μέσα και έξω. Η τελετή δημιουργεί μια μοναδική θρησκευτική έκσταση. Το μυστήριο του γάμου εδώ γίνεται μυστήριο ομορφιάς και ονειροπόλησης. Ψυχανεμίζεσαι με την ακτινοβολία του προσώπου της. Είναι τόσο ευτυχισμένη. Ο μπαμπάς της συγκινημένος – ζει το δικό του όνειρο, το όνειρο της ζωής του. Η μητέρα της με ένα μόνιμο χαμόγελο κερδισμένο από την ομορφιά των στιγμών αλλά και από την διαπαιδαγώγηση της κόρης της στους δρόμους της πνευματικής καλλιέργειας και της ελευθερίας του πνεύματος.
      Στο κέντρο διασκέδασης η ιστορία κορυφώνεται στη μαγεία του χορού. Το ζευγάρι απολαμβάνει την ομορφιά, που τόσο γενναιόδωρα απλώνει τριγύρω του. Στιγμές – στιγμές νομίζεις ότι χορεύουν σε ένα δικό τους περίκλειστο Σύμπαν, ότι νιώθουν σαν να είναι μόνοι τους. Το ταγκό τους έχει τις δικές τους ξεχωριστές πολύχρωμες πινελιές και σε ξαφνιάζουν. Αλλά η μαγεία του χορού απλώνεται σαν τη φωτιά στην καλαμιά. Οι νέοι και οι νέες δίνουν την εικόνα της ομορφιάς της νιότης. Οι μεγάλοι δεν βιάζονται. Απολαμβάνουν τις εικόνες. Στους ικαριώτικους χορούς – του νησιού της μητέρας της Νατάσας – η απόλυτη ομαδική κορύφωση. Μόνο οι μυημένοι στην γοητεία των χορών αυτών είναι στο …ξέφωτο.
      Και μετά η κορύφωση του προσώπου, των δύο προσώπων της γιορτής, το ζεϊμπέκικο του Φώτη και της Νατάσας. Εδώ καθρεφτίζονται οι καρδιές τους – το μπουζούκι βρίσκει το πιο εύφορο έδαφος για να τους πάει στη χώρα των ονείρων τους. Τα σώματα ζυγίζονται στους καημούς της ψυχής τους, στα όνειρα της καρδιάς τους. Οι εκφράσεις του έρωτα και της αγάπης βαδίζουν αγκαλιά με τους στίχους και τις νότες του τραγουδιού. Οι υπάρξεις τους βαθιά γήινες μα και ουράνιες την ίδια στιγμή. Ο Φώτης και η Νατάσα ζουν «τις αγέραστες στιγμές του γάμου τους». Ζουν όλη τη ζωή τους την ημέρα αυτή…















Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2016

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΧΕΛΩΝΕΣ





Ενδιαφέροντα στοιχεία για τις χελώνες


χελώνα
Οι χελώνες είναι ερπετά της τάξης των Testudines ή Chelonii και χαρακτηρίζονται από ένα ειδικό οστεώδες κέλυφος το οποίο έχει αναπτυχθεί από την πλευρά τους και λειτουργεί ως ασπίδα από τα αρπακτικά.
Η σειρά χελώνα , Testudines ή Chelonia, χωρίζεται σε δύο υποτάξεις , Cryptodira και Pleurodira, και στη συνέχεια περαιτέρω διασπάσεις σε 13 οικογένειες , 75 γένη και 327 είδη .
Οι χελώνες είναι κάτοικοι  κάθε ηπείρου, εκτός από την Ανταρκτική, καθώς και σε εύκρατους και τροπικούς ωκεανούς όλου του κόσμου .
Οι χελώνες βρίσκονται σε πολλά ενδιαιτήματα . Τα υδρόβια είδη βρέθηκαν σε ωκεανούς, βάλτους, λίμνες γλυκού νερού και σε ρέματα. Τα επίγεια είδη  βρέθηκαν σε ερήμους, δάση και λιβάδια.
Οι χελώνες είναι μια πολύ παλιά ομάδα ερπετών, που υπήρχε πριν από περίπου 220 εκατομμύρια χρόνια. Πρόκειται για μία από τις αρχαιότερες ομάδες ερπετών, πιο αρχαία ομάδα από φίδια ή crocodilians.
χελώνα-2
Η διάρκεια της ζωής μιας χελώνας ποικίλλει σημαντικά ανάλογα με το είδος της χελώνας. Για παράδειγμα, ένα τυπικό είδος μικρής χελώνας μπορεί να ζήσει μεταξύ 10-80 ετών περίπου, ενώ τα μεγαλύτερα είδη μπορούν εύκολα να ζήσουν πάνω από 100 χρόνια. Η Αντβέιτα, μια γιγάντια χελώνα Aldabra που πέθαναν το 2006 στον Alipore Ζωολογικό Κήπο της Καλκούτα, στην Ινδία, πιστεύεται ότι έζησε μέχρι την ηλικία των 255 χρόνων.
Η μεγαλύτερη χελώνα είναι η δερματοχελώνα ( Dermochelys coriacea ). Ένα ζευγάρι Δερματοχελώνες είχε φθάσει περίπου 1.2 με 1.9 μέτρα (3.9 έως 6.2 πόδια) και 200 - 506 κιλά (441 έως 1.116 λίβρες ). Η μεγαλύτερη Δερματοχελώνα που καταγράφηκε ζύγιζε 916 κιλά (2.019 λίβρες).
δερματοχελώνα
Τα νησιά Γκαλαπάγκος είναι το σπίτι για να τα μεγαλύτερα χερσαία είδη, χελώνας Γκαλαπάγκος (Chelonoidis nigra ). Μπορεί να αυξηθεί σε πάνω από 130 εκατοστά (51 ίντσες) σε μήκος, και ζυγίζουν περίπου 300 κιλά (660 λίβρες).
χελώνα Γκαλαπάγκος
Η μικρότερη χελώνα είναι η διάστικτη χελώνα ( Homopus signatus ) της Νότιας Αφρικής. Μετρά όχι περισσότερο από 8 εκατοστά (3,1 ίντσες) σε μήκος και ζυγίζει περίπου 140 γραμμάρια (4,9 ουγγιές).
στιγματισμένος χελώνα
Από όλα τα ζώα με σκελετούς, οι χελώνες είναι οι μόνες που έχουν κέλυφος Ο σκελετός της αποτελείται από 59 έως 61 οστά και  καλύπτεται από πλάκες που ονομάζεται scutes, οι οποίες είναι κατασκευασμένες από κερατίνη, όπως τα νύχια μας. Η κορυφή του κελύφους ονομάζεται  καβούκι, και το κάτω μέρος ονομάζεται  plastron.
Το δέρμα μιας χελώνας, ειδικά οι χελώνες της γης, μπορεί να φαίνεται δερματώδες και σκληρό, αλλά στην πραγματικότητα είναι πολύ ευαίσθητο.
Οι χελώνες είναι ψυχρόαιμα ερπετά  και η εσωτερική θερμοκρασία τους κυμαίνεται ανάλογα με το ατμοσφαιρικό περιβάλλον.
χελώνες
Χελώνες έχουν καλή όραση και μια εξαιρετική αίσθηση της όσφρησης .
Οι χελώνες πιστεύεται ότι έχουν εξαιρετική νυχτερινή όραση , λόγω του ασυνήθιστα μεγάλου αριθμού των κυττάρων ράβδου στούς αμφιβληστροειδείς τους. Οι χελώνες έχουν έγχρωμη όραση με έναν πλούτο των υποτύπων κώνου, με ευαισθησίες που κυμαίνονται από το εγγύς υπεριώδους ακτινοβολίας (UVA) σε κόκκινο.
Οι χελώνες δεν έχουν κανένα «εξωτερικό αυτί," στο μέρος που προεξέχει από το κεφάλι τους, αλλά έχουν όλα τα σαν "εσωτερικό αυτί". Έχουν λεπτα πτερύγια του δέρματος που καλύπτουν το εσωτερικό τους  αυτί .Τα πτερύγια του δέρματος επιτρέπουν κραδασμούς και χαμηλής συχνότητας ήχους στο κανάλι του αυτιού - έτσι ώστε οι χελώνες να ακούν σε κάποιο βαθμό, αλλά η ακοή τους δεν είναι ευαίσθητη .
Οι χελώνες δεν έχουν δόντια , αλλά έχουν ένα απότομο ράμφος που τους επιτρέπει να σχίζουν την τροφή τους.
χελώνα-3
Το τι τρώνε οι χελώνες  εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το είδος της χελώνας και φυσικό της περιβάλλον .Μερικές χελώνες είναι σαρκοφάγες, ενώ άλλες ακολουθούν μια αυστηρή χορτοφαγική διατροφή. Οι περισσότερες χελώνες, ωστόσο, είναι παμφάγεςκαι το φαγητό τους έιναι ζώα και  φυτά.
Στις χελώνες αρέσει να τρώνε  ψάρια, μέδουσες , ψοφίμια και φυτικό υλικό. Άλλα πράγματα που αρέσουν να τρώνε οι χελώνες είναι  τα μικρά υδρόβια ζώα, όπως βατράχια και σαλαμάνδρες. Κάποιες τρώνε σκουλήκια, έντομα και καρκινοειδή.
Όλες οι χελώνες γεννούν αυγά , που τα θάβουν στο χώμα, άμμο, ή βλάστηση. Μερικά είδη γεννούν μόνο λίγα σε επίμηκες σχήμα αυγά, ενώ άλλες εναποθέτουν αρκετές δεκάδες έως 100  ή  και περισσότερα αυγά.
αυγά χελώνας
Για πολλά είδη, η θερμοκρασία στη φωλιά καθορίζει το φύλο των χελωνών που θα εκκολαυθούν  : θερμότερες φωλιές οδηγούν  σε περισσότερα θηλυκά, ενώ οι κρύες φωλιές οδηγούν σε περισσότερα αρσενικά.
Ανάλογα με το είδος, τα αυγά θα παραμείνουν θαμένα για 70-120 ημέρες μέχρι να εκκολαφθούν. Όλα τα μωρά που εκκολάπτονται είναι μόνα τους. Η μητέρα δεν ασχολείται με την επώαση ή έστω με κάποια φροντίδα για τα αυγά της ή όταν τα νεογέννητα χελωνάκια κάνουν την εμφάνισή τους.
μωρά θαλάσσια χελώνα
Οι χελώνες χωρίζονται σε δύο ομάδες ανάλογα με το πώς μαζεύουν το λαιμό μέσα στο κέλυφος τους.  Η Cryptodira μαζεύει το λαιμό της προς τα πίσω, ενώ οι αναθέτουσες κάτω από τη σπονδυλική στήλη τους, τέλος η Pleurodira συρρικνώνει το λαιμό της προς την πλευρά.
Η λέξη chelonian είναι δημοφιλής μεταξύ των κτηνιάτρων, των επιστημόνων και οικολόγων που εργάζονται με αυτά τα ζώα ως ένα catch-all όνομα για κάθε μέλος της superorder Chelonia, η οποία περιλαμβάνει όλες τις χελώνες που ζουν ακόμα και αυτές που έχουν εξαφανιστεί, καθώς και τους άμεσους προγόνους τους.
χελώνα-4
Τον Φεβρουάριο του 2011, η Ειδική Ομάδα για τη χελώνα ξηρας και του γλυκού νερού δημοσίευσε μια έκθεση σχετικά με τα κορυφαία 25 είδη χελωνών που είναι πιο πιθανό να εξαφανιστούν, με ακόμη 40 είδη σε πολύ υψηλό κίνδυνο εξαφάνισης . Αυτή η λίστα δεν περιλαμβάνει τις θαλάσσιες χελώνες, ωστόσο τόσο η δερματοχελώνα και ο Ρίντλεϊ του Kemp θα κάνει την κορυφή στα 25 είδη της λίστας.
Οι χελώνες, ιδίως οι μικρές επίγειες αλλά και του γλυκού νερού, συνήθως διατηρούνται ως κατοικίδια ζώα . Ανάμεσα στα πιο δημοφιλή είναι οι ρωσικές χελώνες, η Ελληνικές χελώνες, και οι κόκκινο-eared sliders.
χελώνα κατοικίδιο ζώο
Η ταχύτερη χελώνα είναι η δερματοχελώνα, χρονομετρημένη σε  κολύμπι ανέπτυξε ταχύτητα 35 χιλιόμετρα (22 μίλια) ανά ώρα .
Οι χελώνες Γκαλαπάγκος ταξιδεύουν με ταχύτητα περίπου 0,26 χιλιόμετρα (0,16 μίλια) ανά ώρα .
Οι θαλάσσιες χελώνες εκκρίνουν το αλάτι που απορρόφησαν από το νερό της θάλασσας από τα μάτια τους, και αυτός είναι ο λόγος που φαίνεται να κλαίνε.
Μερικές χελώνες μπορούν να ζήσουν για περισσότερο από ένα χρόνο χωρίς τροφή.
Μερικές χελώνες καθαρίζουν η μια την άλλη, χρησιμοποιόντας τα  σαγόνια της για να τραβήξει τα φύκια και τα χαλαρά κομμάτια του κελύφους από την άλλη και μετά αλλάζουν θέσεις.
Η σάρκα των χελωνών, calipash ή calipee, ήταν, και εξακολουθεί να είναι, λιχουδιά σε διάφορες κουλτούρες.
Ένα ζευγάρι των Ρώσικων χελωνών πήγε στο διάστημα. Το 1968, η Σοβιετική Ένωση έστειλε το Zond 5, ένα διαστημόπλοιο που ήταν το πρώτο διαστημόπλοιο σε τροχιά γύρω από το φεγγάρι.  Επέστρεψε με ασφάλεια και οι χελώνες επέζησαν. Είχαν χάσει περίπου το 10% του σωματικού βάρους τους, αλλά παρέμειναν ενεργές και δεν έδειξεάν καμμία απώλεια της όρεξης.

ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΑΖΤΕΚΟΙ ΠΟΛΕΜΙΣΤΕΣ--Aztec Eagle Warriors | Ancient Assassins



Από τις ανασκαφές, στις ηφαιστειογενείς περιοχές του Μεξικού, εκεί που ζούσαν οι αρχαίοι Αζτέκοι, τα ευρήματα μαρτυρούν πως ήταν ένας λαός χωρίς οίκτο...
Η κατασκευή των όπλων του ήταν τέτοια που είχε σκοπό, όχι απλώς να εξουδετερώσει τον εχθρό, αλλά να τον σκοτώσει....
Χρησιμοποιούσαν το ηφαιστειακό γυαλί, που υπήρχε άφθονο στη περιοχή τους και το προσαρτούσαν στα ρόπαλα και στα δόρατα τους...
Ένα ωραίο περιγραφικό video, με δυνατότητα εμφάνισης ελληνικών υποτίτλων.....

                         ΔΙΚΟ   ΣΑΣ.....!!!!!!!!!!!

Χρήστος Καπερώνης: Από την ιστορική «Ελευθεροτυπία» στο περίπτερο της Μακρινίτσας

  Χρήστος Καπερώνης: Από την ιστορική «Ελευθεροτυπία» στο περίπτερο της Μακρινίτσας Ακούστε το άρθρο «Δεν θα γυρνούσα στην Αθήνα ούτε για ασ...