FERRERO: 950 θέσεις εργασίας μέχρι το τέλος του έτους με ένα καλό μισθό
Ολα αυτά στη γειτονική μας Ιταλία, όσο για μας.....
Το άλλο με τον Τοτό το ξέρετε;
εισαγωγή στην ιστορία της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας: βασικά ερωτήματαφίλες και φίλοι, καλή σας μέραΟΙ θεωρίες και οι απόψεις που έχουν διατυπωθεί για τις απαρχές της αρχαίας ελληνικές φιλοσοφίας είναι πολλές και διαφορετικές. Γιατί όμως να είναι τόσο πολλές, γιατί δεν υπάρχει μια γενικά αποδεκτή θεωρία; Η ύπαρξη πολλών θεωριών και απόψεων δείχνει ότι δεν έχουμε κατανοήσει ακόμα το πως εμφανίστηκε η φιλοσοφία. Τι εννοούμε με τον όρο φιλοσοφία, όταν αναφερόμαστε στις απαρχές της;ΟΙ θεωρίες και οι απόψεις που έχω διαβάσει έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: δεν έχουν διατυπώσει κάποια καίρια ερωτήματα, κι αφού δεν τα έχουν διατυπώσει, δεν μπορούν να αποκρυπτογραφήσουν τις απαρχές της φιλοσοφίας. Ποια είναι αυτά τα ερωτήματα, φίλες και φίλοι; Ας τα δούμε ένα ένα.ΕΙΜΑΣΤΕ βέβαιοι ότι η φιλοσοφία εμφανίστηκε στις ιωνικές πόλεις των μικρασιατικών παραλίων κατά τον έκτο π. Χ. αιώνα. Γιατί εκεί; Γιατί τότε; Γιατί τότε εκεί; Με άλλα λόγια, ποια ήταν η οικονομική και κοινωνική κατάσταση στις ιωνικές πόλεις κατά τον έκτο π. Χ. αιώνα;Δεν είναι λίγα τα συγγράμματα που δεν αποφεύγουν να αναφερθούν στην οικονομική και κοινωνική κατάσταση, ο τρόπος όμως που το κάνουν είναι ελλιπής και αποσπασματικός. Γράφουν για την ανάπτυξη του εμπορίου, την εμφάνιση μιας πλούσιας τάξης εμπόρων, για εμπορικό κεφάλαιο κάποιοι μαρξιστές και άλλα παρόμοια. Εστιάζουν σε αυτή την πτυχή της πραγματικότητας και αντί να την δουν ως μέρος την γενικεύουν, με αποτέλεσμα να φτάνουν σε αξεπέραστα εμπόδια που δεν μας επιτρέπουν να κατανοήσουμε τη γέννηση της φιλοσοφίας. Σήμερα, δεν θα εκθέσουμε τις δικές μας θέσεις πάνω σε αυτό το ζήτημα, θα διατυπώσουμε μόνο τα καίρια ερωτήματα που δεν έχουν τεθεί μέχρι σήμερα. Εννοείται ότι θα επανέλθουμε.ΝΑ το πρώτο ερώτημα, πολύ σημαντικό, και θα δούμε παρακάτω γιατί: οι κοινωνικοί σχηματισμοί των ιωνικών πόλεων ήταν κοινωνικοί σχηματισμοί σε μεταβατική κατάσταση ή σε μια κατάσταση που είχε λήξει η μετάβαση και είχε σταθεροποιηθεί; Το ερώτημα αυτό δεν έχει διατυπωθεί μέχρι τώρα – δεν ξέρω, μπορεί να έχει διατυπωθεί και να το αγνοώ. Μετάβαση; Από ποια κατάσταση, από ποιο καθεστώς οικονομικό και κοινωνικό σε ποιο νέο καθεστώς; Εάν ήταν σε μετάβαση, η φιλοσοφία ήταν συστατικό μέρος αυτής της μετάβασης; Με ποια άλλα φαινόμενα της μετάβασης σχετίζεται η φιλοσοφία;ΝΑ το δεύτερο ερώτημα : ποιοι ήταν οι πρώτοι που φιλοσόφησαν;Ήταν γυναίκες; Ήταν δούλοι; Ήταν φτωχοί μεροκαματιάρηδες; Ήταν μικροκαλλιεργητές; Όχι, όχι, δεν ήταν. Δεν υπάρχει καμία απολύτως αμφιβολία: οι πρώτοι που φιλοσόφησαν ήταν μεταξύ των πλουσιότερων και ισχυρότερων ανδρών της εποχής εκείνης, ήταν πλούσιοι και ισχυροί αριστοκράτες. Δεν είμαστε βέβαιοι τι ακριβώς ήταν, εάν ήταν έμποροι ή γαιοκτήμονες, δεν έχει παρά μόνο δευτερεύουσα σημασία. Πώς είμαστε βέβαιοι ότι οι πρώτοι φιλόσοφοι ήταν πλούσιοι και ισχυροί αριστοκράτες; Η απάντηση είναι απλή: έγραφαν. Έγραφαν πάνω σε πάπυρο που ήταν πολύ ακριβός εκείνη την εποχή, πάντα ήταν άλλωστε ακριβός, μιας και εισάγονταν από την Αίγυπτο. Η γραφή σχετίζεται με την αριστοκρατία, μόνο οι αριστοκράτες έγραφαν. Αφού οι πρώτοι φιλόσοφοι έγραφαν, δεν μας επιτρέπεται να μην αναρωτηθούμε και να μην θέσουμε το τρίτοερώτημα: τι ήταν η γραφή για τους αριστοκράτες; Εάν δεν θέσουμε και δεν απαντήσουμε σε αυτό το ερώτημα, δεν θα μπορέσουμε να κατανοήσουμε τη γένεση της αρχαίας φιλοσοφίας.ΝΑ το τέταρτο ερώτημα: ποια ήταν η σχέση της φιλοσοφίας με την αριστοκρατική κοσμοθεωρία, με τον αριστοκρατικό τρόπο σκέψης; Ποια ήταν η αριστοκρατική θεωρία, ο αριστοκρατικός τρόπος σκέψης;ΤΟ πέμπτο ερώτημα: Ποια ήταν η βασική επιθυμία αυτών των αριστοκρατών που πρώτοι φιλοσόφησαν; Έχει κάποια σχέση η φιλοσοφία των πρώτων φιλοσόφων με αυτήν επιθυμία;ΤΟΣΗ ώρα σκέφτομαι και γράφω για τη φιλοσοφία αλλά τι είναι αυτή η φιλοσοφία; Είναι ένας νέος τρόπος σκέψης; Ναι, είναι ένας νέος τρόπος σκέψης, δεν αμφιβάλλει κανείς και καμία. Ποιο είναι όμως το βασικό της χαρακτηριστικό, πώς θα μπορούσαμε να συμπυκνώσουμε σε μια πρόταση αυτό το βασικό χαρακτηριστικό, την κεντρική της ιδέα, ας πούμε;ΣΕ αυτό το ερώτημα οφείλω να απαντήσω. Όχι μόνο για να κατανοηθούν πληρέστερα όλα τα προηγούμενα ερωτήματα, αλλά κυρίως διότι η απάντηση εγείρει πληθώρα νέων ερωτημάτων, των πιο σημαντικών, μιας και σχετίζονται με όλα τα προηγούμενα. Απαντώ: η φιλοσοφία είναι μια απόπειρα υπέρβασης ενός τρόπου σκέψης που το βασικό της χαρακτηριστικό είναι η προσωποποίηση, ο ανθρωπομορφισμός. Να ποια νέα ερωτήματα εμφανίζονται λογικά και αναπόφευκτα.ΤΙ είναι η προσωποποίηση, ο ανθρωπομορφισμός; Πότε, γιατί και από ποιους διαμορφώθηκε; Υπάρχει κάποιο κείμενο που μας βοηθάει να την κατανοήσουμε; Γιατί αυτοί οι πρώτοι φιλόσοφοι αριστοκράτες γύρισαν την πλάτη στην προσωποποίηση; Τι αντικατέστησε την προσωποποίηση; Υπήρξαν άλλοι τρόποι υπέρβασης της προσωποποίησης; Κατάφερε η φιλοσοφία να υπερβεί ολοκληρωτικά και επιτυχώς την προσωποποίηση; Υπήρξαν φιλόσοφοι που δεν μπόρεσαν να την αποφύγουν; Εάν υπήρξαν, και υπήρξαν, γιατί δεν μπόρεσαν;ΕΑΝ, φίλες και φίλοι, δεν μελετήσουμε διεξοδικά και δεν κατανοήσουμε αφενός το φαινόμενο της προσωποποίησης και αφετέρου τη διαδικασία της εγκατάλειψής της, δεν θα μπορέσουμε ποτέ να διατυπώσουμε μια θεωρία για τις απαρχές της ιωνικής φιλοσοφίας. Για την προσωποποίηση, τη διαδικασία της εγκατάλειψής της και τη θέση της ιωνικής φιλοσοφίας σε αυτό το γενικότερο φαινόμενο θα αφιερώσουμε σημειώματα στο άμεσα προσεχές μέλλον.[Λευτέρη (Αγγλία), το σχεδιάγραμμα πολύ ενδιαφέρον, πολύ καλό και πολύ χρήσιμο. Το Badarts.png το άνοιξα, τα άλλα δύο δεν ανοίγουν. Δεν σου απαντώ με μέιλ γιατί έχει κάποιο πρόβλημα, που θα λυθεί εντός των επομένων ημερών, λαμβάνω μέιλ αλλά δεν μπορώ να στείλω, φτάνει σε κουτάκια – εάν διαβάσεις αυτές τις γραμμές στείλε σήμα. Το μόνο που χρειάζεται είναι να προσθέσουμε μερικές ακόμα λατρείες και επιθυμίες. Εάν συμφωνείς, τι θα έλεγες να το δημοσιεύσουμε; Εάν θέλεις και μπορείς, μπορούμε να τα πούμε στο τηλέφωνο, σταθερό, στην Επικοινωνία θα το βρεις, μετά τις 9 το βράδυ. ]πηγή:
http://www.badarts.gr/2016/10/
|
ΑΛΗΘΙΝΑ
ΓΟΥΡΟΥΝΙΑ- ΦΑΝΤΑΣΙΑΚΕΣ ΠΥΡΑΜΙΔΕΣ Οδοιπορικό στη Νότια Πελοπόννησο Έγραψε στις 14.10.2016 ο/η: Λάζαρης Γιάννης Έχετε δει πρόβατα και γουρούνια σε αρχαίo λατομείo; Μπορείτε να τα δείτε αν πάτε στα Βιγκλάφια, ανάμεσα σε πολλές άλλες τριτοκοσμικές εικόνες, που αντικρίζει ο επισκέπτης του νότιου μέρους του πρώτου ποδιού της Πελοποννήσου. Εκτός από τo αρχαίo λατομείo, στην περιοχή ανακαλύφθηκε και μια σημαντικότατη πόλη-λιμάνι ηλικίας 5.000 ετών, βυθισμένη σε μικρό βάθος, όπου είχε ακμάσει προηγμένος πολιτισμός. Ο λόγος για το Παυλοπέτρι, όπου υπήρχαν διώροφα κτίρια με θέα τη θάλασσα, τουαλέτες, συστήματα αποχέτευσης κ.λπ.. Κι όμως, παρ’ όλα αυτά, τα Βιγκλάφια φημίζονται για κάποια ανύπαρκτη πυραμίδα κι ένα κεφάλι αρχαίου αιγύπτιου σκαλισμένο σε έναν βράχο, το οποίο όμως δεν είναι αρχαίο, αλλά σύγχρονο. Το σκάλισαν ελληναράδες πριν από μερικές δεκαετίες. Η Ρωμιοσύνη με την ανοησία της, μας επιφυλάσσει διαρκώς και νέες δυσάρεστες εκπλήξεις. Αρχαίο λατομείο Μεγάλο ενδιαφέρον στην περιοχή παρουσιάζει το λατομείο εξόρυξης ψαμμίτη. Είναι υπαίθριο και χρονολογείται κατά τη ρωμαϊκή-παλαιοχριστιανική περίοδο. Συνέχισε να λειτουργεί και κατά την οθωμανική περίοδο, αλλά κι αργότερα. Η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα η περιοχή του λατομείου είναι τραγική. Για του λόγου το αληθές δείτε τις παρακάτω φωτογραφίες.
Η προσέγγιση στο χώρο του λατομείου είναι αρκετά επικίνδυνη,
καθότι κυκλοφορούν ελεύθερα τσοπανόσκυλα, τα οποία επιτίθενται στους άγνωστους επισκέπτες.
Γουρούνια είναι οι νέοι ένοικοι χώρων του αρχαίου λατομείου.
Στάνη στο αρχαίο λατομείο.
Εδώ φαίνεται σαφώς η μέθοδος αποκοπής των λίθων.
Μια ακόμα θλιβερή εικόνα του αρχαίου λατομείου.
Ελαφόνησος Πρόκειται για ένα μικρό νησί, που βρίσκεται ακριβώς απέναντι από τα Βιγκλάφια σε απόσταση μικρότερη του ενός χιλιομέτρου από το νοτιότερο άκρο της χερσονήσου (περιοχή Πούντας). Η συγκοινωνία εκτελείται με μικρά καράβια τύπου «παντόφλας». Κατά την αρχαιότητα η Ελαφόνησος ήταν ενωμένη με την απέναντι ξηρά. Λόγω του σχήματός της τότε ονομαζόταν Όνου Γνάθος. Οι ενετοί προσομοίωσαν το σχήμα της με το κεφάλι ελαφιού, Τσέρβι, ονομασία που ακόμα διατηρείται από τους δυτικούς, ενώ η Ρωμιοσύνη τη μεταγλώττισε. Από εκεί προέρχεται η ονομασία της κι όχι από τα ελάφια, όπως υποστηρίζεται στους τουριστικούς οδηγούς και όχι μόνον.
Τριτοκοσμική κατάσταση επικρατεί στα καράβια,
που εκτελούν τα δρομολόγια για την Ελαφόνησο. Ένα από αυτά είναι το «Αγιαννάκης». Ο πάγκος με το εικόνισμα, τους σταυρούς και τα λιβάνια βρίσκεται σε περίοπτη θέση στο κυλικείο του.
Αν προσέξετε, κάτω από το σημερινό όνομα του πλοίου,
που έχει γραφεί με μπλε γράμματα, σώζεται χαραγμένο ανάγλυφα το παλιό του όνομα: Άγιοι Ανάργυροι. Από άγιο σε... άγιο. Ψαροταβέρνα στην Ελαφόνησο. Παυλοπέτρι Το Παυλοπέτρι είναι μια μικρή νησίδα μεταξύ Πούντας και Ελαφόνησου. Στην ευρύτερη περιοχή υπάρχουν αρχαιολογικά ευρήματα, που μαρτυρούν την κατοίκηση της περιοχής από αρχαιότατους χρόνους. Μεταξύ της νησίδας και της ξηράς βρίσκεται αρχαία πόλη, βυθισμένη ελάχιστα μέτρα κάτω από την επιφάνεια ηλικίας περίπου πέντε χιλιετηρίδων. Πρόκειται για μοναδική στο είδος της, αφού έχει συγκεκριμένο σχέδιο με δρόμους, κτίρια και νεκροταφείο. Εδώ φαίνεται να άκμασε ένας απίστευτα προηγμένος πολιτισμός. Οι άνθρωποι κατοικούσαν σε διώροφα κτίρια, είχαν τουαλέτες, συστήματα αποχέτευσης, τις απαρχές της γραφής. Πρόκειται για ένα από τα πρώτα μέρη στην Ευρώπη, που αρχίζουμε να βλέπουμε κτίρια και δρόμους κι ανθρώπους να ζουν μαζί με έναν τρόπο, που θα αναγνωρίζαμε και σήμερα.
Αεροφωτογραφία της περιοχής της βυθισμένης πόλης,
όπου έχουν τονισθεί με εντονώτερο χρώμα για να διακρίνονται καλύτερα σημαντικά υποθαλάσσια ευρήματα. Η πόλη πρέπει να λειτουργούσε σαν λιμάνι, ένας προστατευμένος αμμώδης κόλπος, όπου έφταναν πλοία, που εμπορεύονταν σε ολόκληρη τη Μεσόγειο. Στην ακμή της η Κρήτη είχε επικοινωνία με την Πελοπόννησο. Το Παυλοπέτρι εντάσσεται σε μια αλυσίδα οικισμών, που συνέδεαν την Ανατολή με τη Δύση. Εδώ ζούσαν άνθρωποι ικανοί για πολύπλοκη διαχείριση, σε πολύπλοκα κτίρια, σχεδόν παρόμοια με ένα σύγχρονο τρόπο ζωής. Οι έρευνες αποκάλυψαν μέσω των ευρημάτων ότι η πόλη κατοικούταν πριν από το 2800 π.Χ., στην αρχή της Εποχής του Χαλκού. Ο πολιτισμός της άνθισε για περίπου 2.000 χρόνια με ακμή το 1.600 π.Χ.. Πιθανολογείται ότι καταποντίστηκε από σεισμό. Θεωρείται ότι το παραθαλάσσιο έδαφος σε μεγάλη έκταση μετακινήθηκε κι έτσι αποκόπηκε η Όνου Γνάθος και δημιουργήθηκε το σημερινό νησί της Ελαφόνησου.
Οι γνώσεις για αυτόν τον πολιτισμό δεν προέρχονται μόνο από τα αντικείμενα.
Στοιχεία για το σύστημα ιδεών των κατοίκων και την κοινωνική δομή βλέπουμε στον τρόπο, με τον οποίο φρόντιζαν τους νεκρούς τους.
Μερικοί από τους τάφους είναι σχεδόν 5.000 ετών.
Στην παραλία υπάρχουν περίπου εξήντα τάφοι σκαλισμένοι στο βράχο, στη γραμμή του βραχώδους υποστρώματος πάνω από την πόλη.
Τάφος, που σήμερα βρίσκεται κάτω από τη θάλασσα.
Το Παυλοπέτρι ήταν μια πόλη με σχεδιασμένη διάταξη. Οι άνθρωποι ζούσαν κοντά, σε γειτονιές. Είχαν μεγάλα σπίτια με αυλές, δωμάτια στον επάνω όροφο και θέα στη θάλασσα. Είχαμε λοιπόν ανθρώπους, που ήταν έμποροι, τεχνίτες, γραφείς, διαχειριστές, πιθανώς ακόμα και πόρνες. Είχαμε σκλάβους. Είχαμε ένα ευρύ φάσμα ανθρώπων. Το είδος, το οποίο θα περιμέναμε σε μια πολυσύχναστη, μικτή πόλη-λιμάνι, που ξεκίνησε πιθανώς σαν ένα μικρό ψαροχώρι κι εξελίχτηκε σε πολυσύχναστο λιμάνι με διασυνδέσεις αρχικά σε όλο το Αιγαίο, μετά με την Κρήτη και στη συνέχεια με ολόκληρη την Ανατολική Μεσόγειο.
Ό,τι απέμεινε από διάφορα αρχαία τεχνικά έργα.
Αναπαράσταση μέρους της υποθαλάσσιας πόλης με σύγχρονες τεχνικές.
Πυραμίδα-φάντασμαΕνώ λοιπόν στην περιοχή υπάρχουν τόσα σημαντικά ─και αληθινά─ αρχαία ευρήματα, με ένα γρήγορο γκουγκλάρισμα θα διαπιστώσετε ότι η περιοχή είναι γνωστή κυρίως για κάποια ─φαντασιακή─ πυραμίδα. Σε ένα ψηλό μέρος των Βιγλαφίων υπάρχουν ορισμένες πέτρες, πιθανώς μέρος της βάσης κάποιου παρατηρητηρίου, όπως εξ άλλου μαρτυρά και το όνομα του χωριού [βίγλα=παρατηρητήριο (λατ.)]. Έχει υποστηριχθεί όμως από κάποιους ότι πρόκειται για πυραμίδα, ανέβασαν το θέμα στο διαδίκτυο κι έκτοτε αντιγράφτηκε σωρηδόν από ελληναράδικες ιστοσελίδες με τους ανάλογους πατριωτικούς τόνους.
Ρωμιοσύνη σήμερα
Ο βυζαντινός δικέφαλος δεν κυματίζει μόνο σε εκκλησίες,
αλλά και σε βενζινάδικα. Ο τεράστιος σταυρός πάνω από τους Μολάους μας υπενθυμίζει ότι είμαστε το Ιράν της Ευρώπης.
Τι στα τρία χιλιόμετρα;
Η Ρωμιοσύνη είναι παντού!
Αν πάτε προς τη Μονεμβασιά κι άλλα σας λέει το GPS (Ελληνικό)
κι άλλα βλέπετε στις πινακίδες (Κουλέντια) μην μπερδευτείτε. Πρόκειται για μια ακόμα πρόσφατη μετονομασία οικισμού (1955) για εξοβελισμό του σλαβο-τουρκο-αρβανιτοβλάχικου παρελθόντος μαςκαι εμπέδωση της φαντασιακής ελληνικής εθνικής συνείδησης. Επίλογος Για να κλείσουμε ευχάριστα, αν βρεθείτε στην περιοχή ─χωρίς να δώσετε σημασία στις ασχήμιες και τις τριτοκοσμίες της Ρωμιοσύνης που θα σας έχουν σφυροκοπήσει μέχρι να φθάσετε─ μην παραλείψετε να κολυμπήσετε στην παραλία Σίμος της Ελαφονήσου, η οποία εικονίζεται στη φωτογραφία. Απέραντη αμμουδιά, καθαρά νερά με πανέμορφα χρώματα. Μια από τις ωραιότερες παραλίες της Ελλάδας και όχι μόνο. Πηγαίνετε όσο προλαβαίνετε. Ακόμα δεν την έχει αναλάβει η Ρωμιοσύνη...
|
Αντίο Ντάριο Φο...«Εφυγε» στα 90 του χρόνια
ToPeriodiko admin team
Η Ιταλία, όλος ο προοδευτικός κόσμος σε κάθε γωνιά του πλανήτη, πενθούν για τον χαμό του θεατρικού συγγραφέα, λογοτέχνη, σκηνοθέτη, ηθοποιού, βραβευμένου με Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1997, Ντάριο Φο, σε ηλικία 90 ετών.
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες είχε εισαχθεί στο νοσοκομείο Σάκο του Μιλάνου, λόγω σοβαρών πνευμονικών προβλημάτων.
Πρόκειται, όπως γράφει ο ιταλικός τύπος και αναμεταδίδει το ΑΠΕ, για έναν από τους πληρέστερους καλλιτέχνες της εποχής μας, ο οποίος είχε ασχοληθεί με επιτυχία και με την λογοτεχνία και την σκηνογραφία, ενώ ήταν και θιασάρχης.
Σε όλη του σχεδόν την καλλιτεχνική σταδιοδρομία, είχε στο πλευρό του τη σύζυγό του και ηθοποιό Φράνκα Ράμε.
Αντισυμβατικός, με μοναδικό ταλέντο στον αυτοσχεδιασμό, ο Ντάριο Φο είχε αναπτύξει και εντονότατη πολιτική δράση: στην δεκαετία του ’70 είχε στηρίξει, μεταξύ, των άλλων, τον αγώνα των Ελλήνων αντιστασιακών κατά της χούντας των συνταγματαρχών. Το 1969 είχε υπερασπισθεί τον Ιταλό αναρχικό Tζουσέπε Πινέλλι, ο οποίος είχε κατηγορηθεί αδίκως για θανατηφόρα βομβιστική έκρηξη στο Μιλάνο. Ο Πινέλι έπεσε από παράθυρο της αστυνομικής διεύθυνσης του Μιλάνου κατά την διάρκεια της ανάκρισής του και μεγάλο μέρος της ιταλικής κοινής γνώμης, αλλά και τον διανοουμένων, υποστήριξε με έμφαση ότι ο θάνατός του δεν οφειλόταν σε αυτοκτονία. Ο Φο, για την όλη αυτή ιστορία αποφάσισε να γράψει το έργο- καταγγελία «ο Τυχαίος θάνατος ενός αναρχικού».
Στις αμέτρητες συνεργασίες του Ντάριο Φο, πρέπει να θυμίσουμε και εκείνη με το Θέατρο Τέχνης του Κάρολο Κουν, που πρώτο ανέβασε στην Ελλάδα το έργο «Ισαβέλα τρεις καραβέλλες και ένας παραμυθάς», την περίοδο 1974-1975. Λόγω της αυτόνομης, ελεύθερης και ασυμβίβαστης σκέψης του, ο Ιταλός νομπελίστας είχε αναγκαστεί να διακόψει, για σειρά ετών, και την συνεργασία του και με την δημόσια τηλεόραση Rai.
πηγή:
Δημοσιεύτηκε just now από τον χρήστη selana
selana019 | 13 Οκτωβρίου 2016 στο 8:26 μμ | Κατηγορίες: Uncategorized | URL: http://wp.me/p1Io9A-7Zi
|
Εβδομαδιαίες αστρολογικές προβλέψεις 20-26 Ιανουαρίου 2025 ATHINAIS ASTROLOGY , STAR SIGNS GynaikaEimai 20 Ιανουαρίου 2025 ΚΡΙΟΣ – Την εβδ...