Λοιπός ὁπλίτης
Τάκης Σιμώτας Ο ΤΑΧΥΤΑΤΟΣ ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΟΦΘΑΣΕΙ ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΧΕΛΩΝΑ ΠΟΥ ΚΥΝΗΓΑΕΙ ΓΙΑΤΙ, ΚΑΤ’ ΑΝΑΓΚΗΝ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΝΑ ΦΘΑΝΕΙ ΠΡΩΤΑ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΑΠΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ Η ΧΕΛΩΝΑ ΕΙΧΕ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΚΙ ΑΠΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΦΥΓΕΙ, ΕΦΟΣΟΝ ΕΝ ΤΩΙ ΜΕΤΑΞΥ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΚΙ ΑΥΤΗ ΝΑ ΚΙΝΕΙΤΑΙ.ΖΗΝΩΝ Ο ΕΛΕΑΤΗΣΑΛΦΑΜΙΤΗΣ στὴν πύλη μὲ κοιτάζει εὐτυχισμένος. «Τί συμβαίνει φίλε;» Τὴν πάτησα καὶ πάλι ὅπως κάθε φορά στὸ λεωφορεῖο. Βλέπω τὴν στάση νὰ πλησιάζει καὶ δὲν λέω νὰ κουνηθῶ ἀπὸ τὴ θέση μου. Σκέπτομαι πὼς ἔχω ἑκατό ὁλόκληρα μέτρα ἀκόμα καὶ μετά ἄλλα ὀγδόντα, ἄλλα εἴκοσι, ἄλλα δέκα, ἄλλα πέντε κτλ., κτλ., μὲ ἀποτέλεσμα τὸ ΦΣΣΣΤ τῆς πόρτας νὰ μὲ αἰφνιδιάζει. Καὶ ἄντε μετά, ἄν δὲν εἶναι ἤδη πολύ ἀργά, νὰ τσαλαπατάω ἄρον ἄρον τοὺς ἐπιβὰτες. Κι ὅμως, γιὰ ποιό λόγο ὁ χῶρος νὰ μὴν διαιρεῖται ἐπ’ ἄπειρον σὲ ὅλο καὶ πιὸ μικρά κομματάκια; Τὸ χωρὶς καμμιά διάσταση σημεῖο εἶναι ἡ πιὸ χονδροειδὴς αὐθαιρεσία τῆς γεωμετρίας. Δὲν ὑπάρχει τὲτοιο πράγμα μέσα στὸ σύμπαν. …Εἶναι ἡ προκατακλυσμιαία αὐταπάτη ποὺ μᾶς κάνει χειρότερους κι ἀπὸ τὸν Ζήνωνα. Ξέρουμε ὅτι κάποτε θὰ μηδενιστεῖ ἡ ἀπόσταση ἀσφαλείας ποὺ μᾶς χωρίζει ἀπὸ τὰ πάσης φύσεως ἰκριώματα. Αὐτό ὅμως δὲν θὰ συμβεῖ ΤΩΡΑ, ἄρα δὲ θὰ γίνει καὶ ποτέ ἀφοῦ ἡ ὕπαρξη εἶναι ἕνα τώρα ποὺ τραινάρει, κινούμενη σὰν τὴ χελώνα, σὰν τὸν Ἀχιλλέα ἤ σὰν τὸν κάβουρα. Ναί· τὰ πόδια τοῦ μελλοθάνατου ἀγκυλώνουν στὸ τελευταῖο βῆμα καὶ ὁ ὑποψήφιος αὐτόχειρας ἀναβάλλει τουλάχιστον μιὰ φορὰ τὴν αὐτοκτονία γιατὶ κατὰ βάθος, δὲν εἶχαν πιστέψει ποτέ ὅτι θα ’ρχόταν ἡ ὥρα… «Μηδένισα τὴν ἀπόσταση», τοῦ ἀπαντάω καὶ τὴν στιγμή ἀκριβῶς ποὺ ἔληγε ἡ προθεσμία κατατάξεως κάνω ἀκόμα ἕνα βῆμα μπαίνοντας γιὰ τὰ καλὰ στὸ στρατόπεδο. ΠΗΓΗ: ΛΟΙΠΟΣ ΟΠΛΙΤΗΣ (ΕΚΔ. ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ, 1991)ΤΑΚΗΣ ΣΙΜΩΤΑΣ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΟΙΚΕΙ. ΕΧΕΙ ΕΚΔΩΣΕΙ ΤΑ ΔΟΚΙΜΙΑ Η ΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ (ΕΞΑΝΤΑΣ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 1973), Ο ΚΥΝΗΓΟΣ (ΕΞΑΝΤΑΣ, ΑΘΗΝΑ 1982), ΠΕΡΙ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ (ΑΓΡΑ, ΑΘΗΝΑ, 2009), ΗΡΟΔΟΤΟΣ-ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΩΣ ΘΕΑΜΑ ΚΑΙ ΩΣ ΟΡΓΑΝΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ, (ΣΜΙΛΗ, 2016), ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΟΙΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΕΖΩΝ ΛΟΙΠΟΣ ΟΠΛΙΤΗΣ (ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΟ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 1991) ΚΑΙ ΤΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ Ο ΛΑΚΚΟΣ (ΑΓΡΑ, ΑΘΗΝΑ 1997). ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΣ ΠΟΛΛΩΝ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ (ΡΑΓΙΖΕΙ ΑΠΟΨΕ Η ΚΑΡΔΙΑ, ΓΙΑΓΙΑΚΑ, ΒΑΡΙΑ ΒΑΛΙΤΣΑ, ΚΛΠ.).https://bonsaistoriesflashfiction.wordpress.com/ |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου