Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2020

Μαχαμπαράτα

 Μαχαμπαράτα

Δημοσιεύτηκε: 29/02/2016 από vequinox στη Λογοτεχνία

ddddddd

Μαχαμπαράτα IV

Οι παλαιότερες γενιές

 

Ο Shantanu woos Satyavati, η ψαράς. Ζωγραφική από τον Raja Ravi Varma.
Ο πρόγονος του βασιλιά Janamejaya, Shantanu, ο βασιλιάς της Hastinapura, έχει έναν βραχύβιο γάμο με τη θεά Ganga και έχει έναν γιο, Devavrata (αργότερα ονομαζόταν Bhishma, ένας μεγάλος πολεμιστής), ο οποίος γίνεται προφανής κληρονόμος. Πολλά χρόνια αργότερα, όταν ο Βασιλιάς Σαντάνου πηγαίνει στο κυνήγι, βλέπει τη Σατυβάτι, κόρη του αρχηγού του ψαρά, και ζητά από τον πατέρα της το χέρι της. Ο πατέρας της αρνείται να συναινέσει στον γάμο, εκτός αν η Σαντάνου υπόσχεται να κάνει τον μελλοντικό γιο του Σατυβάτι βασιλιά μετά το θάνατό του. Για να επιλύσει το δίλημμα του πατέρα του, ο Devavrata συμφωνεί να παραιτηθεί του δικαιώματός του στο θρόνο. Καθώς ο ψαράς δεν είναι σίγουρος για τα παιδιά του πρίγκιπα που τηρούν την υπόσχεση, ο Devavrata παίρνει επίσης έναν όρκο δια βίου φιλανθρωπίας για να εγγυηθεί την υπόσχεση του πατέρα του.
Ο Shantanu έχει δύο γιους από τους Satyavati, Chitrāngada και Vichitravirya. Μετά το θάνατο του Shantanu, η Chitrangada γίνεται βασιλιάς. Ζει μια πολύ σύντομη άνιση ζωή και πεθαίνει. Ο Vichitravirya, ο μικρότερος γιος, κυβερνά την Hastinapura. Εν τω μεταξύ, ο Βασιλιάς του Kāśī διοργανώνει ένα swayamvara για τις τρεις κόρες του, αγνοώντας να καλέσει την βασιλική οικογένεια του Hastinapur. Προκειμένου να κανονίσει το γάμο του νεαρού Vichitravirya, ο Bhishma παρευρίσκεται στη σουαγιάβαρα των τριών πριγκηπισσών Amba, Ambika και Ambalika, χωρίς πρόσκληση, και προχωρεί στην απαγωγή τους. Η Αμπίκα και η Αμπάλικα συναινούν να παντρευτούν τη Βιτζιτραβίρα.
Η πριγκίπισσα Amba, ωστόσο, ενημερώνει τον Bhishma ότι επιθυμεί να παντρευτεί τον βασιλιά της Shalva, τον οποίο η Bhishma νίκησε στο swayamvara τους. Η Bhishma την αφήνει να φύγει για να παντρευτεί τον βασιλιά της Shalva, αλλά η Shalva αρνείται να την παντρευτεί, εξακολουθώντας να βλέπει την ταπείνωση του στα χέρια του Bhishma. Ο Amba επιστρέφει στη συνέχεια για να παντρευτεί τον Bhishma, αλλά αρνείται λόγω του όρκου της φιλανθρωπίας. Η Amba εξοργίζεται και γίνεται ο πικρός εχθρός της Bhishma, καθιστώντας τον υπεύθυνο για την κατάσταση. Αργότερα ξαναγεννιέται στον Βασιλιά Δρούπαδα ως Σιχάντι (ή Σιχαντίνι) και προκαλεί την πτώση του Μπισμά, με τη βοήθεια του Αρτζούνα, στη μάχη της Κουρουτσέτρα.

Οι πρίγκιπες της Παντάβα και του Καραβά

Η Ντραουπάδι με τους πέντε συζύγους της - τις Παντάβες. Η κεντρική μορφή είναι το Yudhishthira. οι δύο στο κάτω μέρος είναι Bhima και Arjuna. Η Nakula και η Sahadeva, τα δίδυμα, στέκονται. Ζωγραφική από τον Raja Ravi Varma, γ. 1900
Όταν ο Vichitravirya πεθαίνει νέος χωρίς κληρονόμους, η Satyavati ζητά από τον πρώτο της γιο Vyasa να γεννήσει παιδιά με τις χήρες. Η μεγαλύτερη, η Αμπίκα, κλείνει τα μάτια της όταν τον βλέπει και έτσι ο γιος της Dhritarashtra γεννιέται τυφλός. Η Ambalika γίνεται χλωμό και άκαρδη όταν τον βλέπει, και έτσι ο γιος της Pandu γεννιέται χλωμός και ανθυγιεινός (ο όρος Pandu μπορεί επίσης να σημαίνει «ίκτερος. Λόγω των φυσικών προκλήσεων των δύο πρώτων παιδιών, η Satyavati ζητά από τη Vyasa να προσπαθήσει για άλλη μια φορά. Ωστόσο, Η Ambika και η Ambalika στέλνουν την υπηρέτρια τους στο δωμάτιο της Vyasa. Ο Vyasa πατέρας έναν τρίτο γιο, τον Vidura, από την υπηρέτρια. Γεννήθηκε υγιής και μεγαλώνει για να είναι ένας από τους σοφότερους χαρακτήρες στο Mahabharata. Υπηρέτησε ως πρωθυπουργός (Mahamantri ή Μαχάτμα) στον Βασιλιά Πάντου και τον Βασιλιά Ντρυταράστρα.
Όταν μεγαλώνουν οι πρίγκιπες, η Dhritarashtra πρόκειται να στεφθεί βασιλιάς από τον Bhishma όταν ο Vidura παρεμβαίνει και χρησιμοποιεί τις γνώσεις του για την πολιτική για να ισχυριστεί ότι ένας τυφλός δεν μπορεί να είναι βασιλιάς. Αυτό συμβαίνει επειδή ένας τυφλός δεν μπορεί να ελέγξει και να προστατεύσει τα υποκείμενα του. Στη συνέχεια, ο θρόνος παραδίδεται στον Πάντου λόγω της τύφλωσης του Dhritarashtra. Ο Πάντου παντρεύεται δύο φορές, με τον Κούντι και τη Μάντρι. Η Dhritarashtra παντρεύεται τον Gandhari, μια πριγκίπισσα από την Gandhara, η οποία κλείνει τα μάτια για να νιώσει τον πόνο που αισθάνεται ο σύζυγός της. Ο αδερφός της Shakuni εξοργίζεται από αυτό και ορκίζεται να εκδικηθεί την οικογένεια Kuru. Μια μέρα, όταν ο Πάντου χαλαρώνει στο δάσος, ακούει τον ήχο ενός άγριου ζώου. Κάνει ένα βέλος προς την κατεύθυνση του ήχου. Ωστόσο, το βέλος χτυπά τον φασκόμηλο Κιντάμα, ο οποίος τον καταραστεί ότι αν εμπλακεί σε σεξουαλική πράξη, θα πεθάνει.
Η παλαιότερη βασίλισσα της Πάντου Κούτι, ωστόσο, του είχε δοθεί μια ευλογία από τη Sage Durvasa ότι θα μπορούσε να επικαλεστεί οποιονδήποτε θεό χρησιμοποιώντας ένα ειδικό μάντρα. Ο Kunti χρησιμοποιεί αυτό το όφελος για να ζητήσει από τον Dharma τον θεό της δικαιοσύνης, τον Vayu τον θεό του ανέμου και την Indra τον άρχοντα των ουρανών για τους γιους. Γεννάει τρεις γιους, Yudhishthira, Bhima και Arjuna, μέσω αυτών των θεών. Η Kunti μοιράζεται το μάντρα της με τη νεότερη βασίλισσα Madri, η οποία φέρει τα δίδυμα Nakula και Sahadeva μέσω των δίδυμων Ashwini. Ωστόσο, ο Πάντου και η Μάντρι επιδίδονται σε σεξ και ο Πάντου πεθαίνει. Ο Μάντρι πεθαίνει από την νεκρική του πυρά λόγω λύπης. Ο Kunti μεγαλώνει τα πέντε αδέλφια, που από τότε αναφέρονται συνήθως ως αδέλφια Pandava.
Η Dhritarashtra έχει εκατό γιους μέσω του Gandhari, όλοι γεννημένοι μετά τη γέννηση του Yudhishthira. Αυτοί είναι οι αδελφοί Kaurava, ο μεγαλύτερος είναι ο Duryodhana και ο δεύτερος Dushasana. Άλλα αδέρφια Kaurava ήταν η Vikarna και η Sukarna. Η αντιπαλότητα και η εχθρότητα μεταξύ αυτών και των αδελφών Παντάβα, από τη νεολαία τους και ως ανδρικό, οδηγεί στον πόλεμο της Κουρουτσέτρα.
Lakshagraha (το σπίτι του Lac)
Μετά το θάνατο της μητέρας τους (Madri) και του πατέρα τους (Pandu), οι Pandavas και η μητέρα τους Kunti επιστρέφουν στο παλάτι του Hastinapur. Ο Yudhishthira γίνεται ο πρίγκιπας της Dhritarashtra, υπό σημαντική πίεση από το βασίλειο του. Ο Dhritarashtra ήθελε ο γιος του Duryodhana να γίνει βασιλιάς και να αφήσει τη φιλοδοξία του να εμποδίσει τη διατήρηση της δικαιοσύνης.
Ο Shakuni, ο Duryodhana και ο Dusasana σχεδιάζουν να απαλλαγούν από τις Pandavas. Ο Shakuni καλεί τον αρχιτέκτονα Purochana να χτίσει ένα παλάτι από εύφλεκτα υλικά όπως lac και ghee. Στη συνέχεια μεριμνά για να παραμείνουν εκεί οι Παντάβες και η βασίλισσα Μητέρα Κούτι, με την πρόθεση να την ανάψουν. Ωστόσο, οι Πάνταβες προειδοποιούνται από τον σοφό θείο τους, Βουδαρά, ο οποίος τους στέλνει έναν ανθρακωρύχο για να σκάψουν μια σήραγγα. Είναι σε θέση να διαφύγουν στην ασφάλεια και να κρυφτούν. Πίσω στο Hastinapur, οι Πάνδαβες και η Kunti θεωρούνται νεκροί.

http://www.wikipedeia.org

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις;

  Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις; – Θώμη Μπαλτσαβιά – GynaikaEimai 15 Ιανουαρίου 2025 Υπάρχουν πολλά στάδια που πέρασα με σένα και τη...