ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ JOSE JORGE LETRIA

Η 23η Απριλίου έχει καθιερωθεί ως Παγκοσμία Ημέρα του Βιβλίου. Στις 23 Απριλίου 1616 απεβιώσαν δύο μεγάλοι λογοτέχνες: ο συγγραφέας του Δον Κιχώτη, Μιγκέλ Ντε Θερβάντες και ο φημισμένος Γουίλιαμ Σέξπιρ. Η UNESCO τιμητικά καθιέρωσε την 23η Απριλίου ως Παγκοσμία Ημέρα του Βιβλίου.
Τι είναι ένα βιβλίο; Είναι σελίδες, είναι εικόνες, είναι λέξεις. Είναι ένας φίλος, ένα ταξίδι ένα όνειρο, μια ιδέα. Ένας άλλος κόσμος, μια διαφορετική πραγματικότητα, που κινείται και εξελίσσεται παράλληλα με την δική μας. Τα βιβλία είναι ένας αντικατοπτρισμός της πραγματικότητας υπό το πρίσμα του συγγραφέα και την ερμηνεία του αναγνώστη. Ένα σχέδιο απόδρασης σε μια άλλη ζωή ή ένα ταξίδι στην γνώση.
Αν ήμουν βιβλίο του Jose Jorge Letria
Πως μπορούμε να εξηγήσουμε σε ένα παιδί όλες αυτές τις διαστάσεις, τους κόσμους που χωράνε στις σελίδες ενός βιβλίου; Δεν υπάρχει πιο άμεση απάντηση, από ένα βιβλίο που θα απαντήσει το ίδιο. Ο συγγραφέας Jose Jorge Letria στο βιβλίο του «Αν ήμουν βιβλίο…» απαντάει εκ μέρους όλων των βιβλίων του κόσμου.
Με οδηγό την υπόθεση- τίτλο «Αν ήμουν βιβλίο…», ο συγγραφέας ξεναγεί μικρούς και μεγάλους αναγνώστες στις καρδιές των βιβλίων. Σε κάθε σαλόνι του βιβλίου, το βιβλίο-ήρωας αποκαλύπτει και ένα διαφορετικό του γνώρισμα, μια ακόμη δυνατότητα ή άλλη μια μορφή δύναμης που κατοικεί ανάμεσα σε εξώφυλλα και οπισθόφυλλα.
Αν ήμουν βιβλίο θα ήθελα κάποτε κάποιος να πει για μένα: να ένα βιβλίο που άλλαξε την ζωή μου!
Αν ήμουν βιβλίο δε θα ‘θελα κανείς να λέει πως με διάβασε μόνο και μόνο για να κάνει τον σπουδαίο.
Αν ήμουν βιβλίο θα ‘θελα πάνω από όλα να είμαι ελεύθερο…
Οι απλές, καθηλωτικές λέξεις του συγγραφέα συνθέτουν ένα κείμενο- ποίημα για τη φύση και την δύναμη των βιβλίων. Η απλότητα της ομορφιάς του κειμένου ενώνεται αρμονικά με την αφαιρετική, σουρεαλιστική εικονογράφηση του βιβλίου. Η εικαστική απόδοση του κειμένου, δημιουργεί μια παράλληλη ιστορία. Ένα κείμενο της εικόνας που γεννά νέα συναισθήματα και σκέψεις του αναγνώστη. Το βιβλίο της εικονογράφησης, είναι μαύρο, απλό, χωρίς διακριτικά στοιχεία. Αντιπροσωπεύει όλα τα βιβλία. Η ασάφεια του χωροχρόνου κειμένου και εικονογράφησης, ενισχύει αυτό το γεγονός. Κατά κάποιο τρόπο, θα λέγαμε ότι η εικονογράφηση αυτού του βιβλίου αντιπροσωπεύει την δύναμη των εικόνων σε κάθε βιβλίο.
Αν ήμουν βιβλίο του Jose Jorge Letria
Το «Αν ήμουν βιβλίο…» είναι ένας οδηγός στον κόσμο των βιβλίων. Είναι το μαγικό μονοπάτι που θα ακολουθήσουμε για να φέρουμε σε επαφή τα παιδιά με τον κόσμο των βιβλίων. Τα βιβλία είναι παράθυρα ανοιχτά σε νέους κόσμους. Είναι φτερά για την φαντασία. Είναι οδηγοί και φίλοι των παιδιών.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1.ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΒΙΒΛΙΟ….

Με αφορμή τον τίτλο και το σταθερό αφηγηματικό μοτίβο του βιβλίου, καταγράφουμε τις δικές μας σκέψεις ως βιβλία. Αν ήμουν βιβλίο τι θέμα θα είχα; Ποιοι θα ήθελα να με διαβάζουν; Τι ιστορία θα έλεγα; Που θα ήθελα να πάω;

2. ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΜΑΓΙΚΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ

Αν ήμουν βιβλίο και είχα μια μαγική δύναμη, ποια θα ήταν; Ζωγραφίζω το βιβλίο μου με την ξεχωριστή μαγική δύναμη, όπως το φαντάζομαι.

3. ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Συγκεντρώνουμε σε ένα σημείο όλο τα βιβλία της βιβλιοθήκης μας. Δημιουργούμε γρίφους -ερωτήσεις που αφορούν το θέμα, τους ήρωες, τους τίτλους, τα κείμενα, την εικονογράφηση, τους συγγραφείς κ.α. Ποια βιβλία έχουν ήρωες ζώα; Ποια βιβλία μιλάνε για συναισθήματα; Χωρίζουμε τα βιβλία στις πολλαπλές κατηγορίες που προκύπτουν και καταγράφουμε τις παρατηρήσεις μας. Σε πόσες διαφορετικές κατηγορίες μπορεί να ανήκει ένα βιβλίο; Αν ήμουν βιβλίο σε ποιες κατηγορίες θα ανήκα ;
Η κατηγοριοποίηση των βιβλίων αποτελεί μια πρώτη επαφή με τα συστήματα ταξινόμησης των βιβλιοθηκών και των βιβλιοπωλείων.
https://houseofairytale.wordpress.com/





4. ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ…

Με αφορμή το βίντεο, δημιουργούμε την δική μας ταινία μικρού μήκους με ήρωα το αγαπημένο μας βιβλίο. Χρησιμοποιούμε ως οδηγό το κείμενο του βιβλίου ή την φαντασία μας! Αλλά επειδή όλοι οι καλλιτέχνες δεν είναι ίδιοι, μπορούμε να δημιουργήσουμε το δικό μας κολάζ! Επιλέγουμε τις 4 αγαπημένες φράσεις του βιβλίου, τις αντιγράφουμε σε 4 διαφορετικά κομμάτια χαρτί και τις κολλάμε σε ένα μεγάλο κομμάτι χαρτόνι. Σχεδιάζουμε, κόβουμε και κολλάμε εικόνες που συνδέονται με τις υποθέσεις αυτές και δημιουργούμε το δικό μας μοναδικό κολάζ!