ΤΑ Κορυφαία 11 θεάματα στη μυθολογία της Κορέας
Όπως πάντα εδώ στο Balladeer's Blog μου αρέσει να εξετάζω θέματα που πιστεύω ότι δεν έχουν αρκετή προσοχή. Οι θεοί και οι θεές της Κορέας είναι το θέμα αυτού του τελευταίου άρθρου σχετικά με ένα υποτιμημένο πάνθεον θεών. Οι αναγνώστες που ενδιαφέρονται για μύθους από όλο τον κόσμο μπορεί να θέλουν επίσης να ρίξουν μια ματιά στις σελίδες μου για τους μύθους Ναβάχο, Βιετναμέζικα και Bunyoro. Επιπλέον έχω κάνει άρθρα σχετικά με τη μυθολογία Shinto - https://glitternight.com/shinto-myth/
Συν μια ματιά σε δύο μέρη στη μυθολογία της Χαβάης - Μέρος πρώτο - https://glitternight.com/2011/02/20/the-top-eleven-deities-in-hawaiian-mythology/
Και δεύτερο μέρος - https://glitternight.com/2011/03/02/eleven-more-deities-from-hawaiian-mythology-2/
ΝΕΟΣ!!!!!!!! CHOCTAW ΙΝΔΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ - https://glitternight.com/2012/06/03/the-top-twelve-deities-in-choctaw-mythology/
11. IGONG - Ονομάζεται επίσης Hallakkungi, αυτός ο θεός έτεινε στον κήπο λουλουδιών της ζωής και του θανάτου. Αυτός ο κήπος περιείχε λουλούδια που ήταν πραγματικά οι ψυχές κάθε ατόμου στη Γη και ο Igong επέβλεπε το διάρκεια και ποιότητα κάθε ζωής. Αφού τερμάτισε αυτές τις ζωές, μαζεύοντας τα αντίστοιχα λουλούδια τους από τον κήπο Igong αποφάσισε επίσης την αξία της ψυχής για την αναγέννηση. Αυτός ο θεός λατρευόταν μόνο στο νησί Jeju, το τεράστιο νησί στα νότια παράλια της Κορέας. Το Jeju γράφεται επίσης Cheju επειδή το αλφάβητό μας δεν έχει αληθινό ισοδύναμο με αυτόν τον ήχο από την κορεατική γλώσσα.
10. TANGUN - Ο ιδρυτής-θεός του αρχαίου βασιλείου Choson που υποτίθεται ότι το 2333 π.Χ. ο Tangun ήταν ο γιος του Hwanung, του θεού των νόμων που κατέβηκαν από τους ουρανούς για να διδάξουν στην ανθρωπότητα πώς να ζει και να προσαρμόζεται στον κόσμο όταν ήταν νέος. Ο Tangun ίδρυσε μια αρχαία πόλη κοντά στην Pyeongyang, την οποία η άθλια Kim Jong IL της Βόρειας Κορέας ισχυρίστηκε ότι έχει αποκαλύψει τα τελευταία χρόνια, αλλά για κάποιο λόγο (HA!) Αρνήθηκε να επιτρέψει σε εξωτερικές αρχές να επιβεβαιώσουν τον ισχυρισμό. Ο Tangun κυβερνούσε ως συνδυασμός βασιλιάς και αρχιερέας και εξακολουθεί να λατρεύεται σήμερα από πολλούς σύγχρονους Κορεάτες που ακολουθούν τον Cheondogyo, «τη θρησκεία του ουράνιου τρόπου». Μας λένε ότι ο Tangun κυβέρνησε για 1.500 χρόνια και μετά έγινε ο θεματοφύλακας του όρους Taebaek.
9. YUHWA - Η θεά των δέντρων ιτιάς, αυτή η κόρη του θεού του ποταμού Habaek ήταν επιθυμητή από τον θεό του ήλιου Haemosu. Ο θεός του ήλιου την παγιδεύτηκε προκαλώντας να αναπτυχθεί ένα χαλκό ανάκτορο από κάποιες γραμμές που σχεδίασε στο έδαφος. Η Yuhwa και οι αδελφές της, ενθουσιασμένοι από την ξαφνική εμφάνιση της υπέροχης δομής, τολμήθηκαν και διασκεδάζονταν πλούσια από τον Haemosu και τους συνοδούς του. Σε μια πινακίδα από τον θεό του ήλιου οι συνοδούς έκαναν να βιδώσουν τις πόρτες ώστε να παγιδεύσουν τις τρεις θεές μέσα. Οι αδελφές του Yuhwa ήταν αρκετά γρήγορες για να ξεφύγουν, αλλά ο Yuhwa συνελήφθη από τον Haemosu και απομακρύνθηκε για να γίνει η σύζυγός του. Τελικά εγκατέλειψε το Haemosu και, ενώ κρυβόταν με τον βασιλιά Keumwa του Puyeo, γέννησε τον γιο του Haemosu Jumong.
8. KIMSURO - Ο θεός έστειλε από τους ουρανούς να κυβερνήσει την περιοχή Kaya της Κορέας σε περίπου 43 CE Εννέα πρεσβύτεροι κυβέρνησαν την περιοχή Kaya - ένας από κάθε μια από τις κύριες πόλεις-κράτη, αλλά η έλλειψη κεντρικής αρχής τους ώθησε να προσευχηθούν στον ουράνιο βασιλιά των θεών Χουάνιν για έναν ισχυρό κυβερνήτη να τους ενώσει. Η φωνή του Χουάνιν ξεκίνησε από τους ουρανούς, προσελκύοντας πλήθος εκατοντάδων στο βουνό Kuji, όπου τους έδωσε οδηγίες να τραγουδήσουν το Kujiga. Αφού το τραγούδι τραγουδήθηκε, ο Χουάνιν κατέβασε ένα χρυσό στήθος από τον ουρανό, ένα στήθος που περιείχε έξι μεγάλα χρυσά αυγά. Από αυτά τα αυγά εκκολάφθηκαν ο θεός Κιμσούρο και πέντε από τους δευτερεύοντες αριστοκράτες του, όλοι τους μεγάλωσαν σε 9 μέρες σε λίγες μέρες. Ο Κιμσούρο ένωσε τις εννέα πόλεις-κράτη στο βασίλειο της Κάγια,
7. HABAEK - Ο θεός του ποταμού Yalu, που συνορεύει με τη σημερινή Βόρεια Κορέα και την Κίνα. Ως εκ τούτου είχε ιδιαίτερη σημασία ως φύλακας στα βόρεια σύνορα. Η κόρη του Χαμπαέκ, Γιούχα, αρπαγήθηκε από τον θεό του ήλιου Αιμόσου και έκανε τη νύφη του. Ο Χαμπαέκ παραπονέθηκε στον Χουάνιν, τον Ουράνιο Βασιλιά των θεών, ο οποίος διέταξε τον Χάμοσο να συναντηθεί με τον θυμωμένο πατέρα του. Ο Haemosu νίκησε τον θεό του ποταμού σε μια μονομαχία μεταμόρφωσης, που του έδωσε τις μορφές των ζώων της θάλασσας, της ξηράς και του αέρα, αλλά στη συνέχεια δέχτηκε ευγενικά το αίτημα του Habaek για επίσημη γαμήλια τελετή. Μετά από αυτήν την τελετή, η ακόμα απρόθυμη νύφη έφυγε από το Αιμόσου, τελικά κρυβόταν με τον Βασιλιά Κεούβα του Πουέο.
6. KOENEGITTO - Ο πόλεμος του νησιού Jeju, το σπίτι ενός ιερού που φέρει το όνομά του. Ο Koenegitto είχε ένα χάλκινο γκονγκ το οποίο, όταν χτυπήθηκε μια φορά, θα μπορούσε να δημιουργήσει έναν στρατό εκατομμυρίων στρατιωτών έξω από τον αέρα. Όταν χτυπήθηκε δύο φορές ο στρατός θα εξαφανιζόταν. Ο Koenegitto ήταν ο γιος του ιερού θεού Sochonguk μέσω της θνητής γυναίκας Paek Chunim. Όταν ο Koenegitto γύρισε τρία, ήταν τόσο ανεξέλεγκτος που ο Sochonguk τον κλειδώθηκε σε ένα στήθος και πέταξε το στήθος στη θάλασσα.
Ο Koenigitto διέφυγε από το στήθος, παντρεύτηκε τη νεότερη κόρη του θεού της θάλασσας, αλλά του ζητήθηκε να φύγει από το βασίλειο της θάλασσας όταν η τεράστια όρεξή του αδειάζοντας τον κουρδιστή του θεού του δράκου. Αυτός και η σύζυγός του πήγαν στην Chonja στην ηπειρωτική Κορέα, όπου ο Koenegitto έγινε ήρωας απομακρύνοντας έναν εισβολέα στρατό (με επικεφαλής πολλούς αρχηγούς) από τα βόρεια. Ο χάλκινος θωρακισμένος ημίθεος επέστρεψε τότε θριαμβευτικά στο νησί Τζέτζου για εκδίκηση από τους γονείς του που τον πέταξαν στη θάλασσα. Τους φοβόταν και τους δύο μέχρι θανάτου, στη συνέχεια μετέτρεψε τον πατέρα του σε κορυφογραμμή βουνού και τη μητέρα του σε ιερό.
5. HAEMOSU - Ο κορεατικός θεός του ήλιου, που συνήθως απεικονίζεται φορώντας κόμμωση από φτερά κοράκι από το γιγαντιαίο κοράκι που σκότωσε όταν έκλεψε τον ήλιο και έπρεπε να τον ανακτήσει (τα κοράκια έχουν συνδέσεις με τον ήλιο και στους κινεζικούς μύθους και στη βιετναμέζικη μυθολογία Μερικές εκδοχές ισχυρίζονται ότι το μαλακό της θεάς του ήλιου είναι διακοσμημένο με εικόνες κοράκι αντί για εικόνες κόκορα. Για το κύριο όπλο του, ο Haemosu χρησιμοποίησε ένα ηλιακό ξίφος που λάμπει τόσο φωτεινά όσο ο ήλιος.
Κάθε αυγή καθώς ο ήλιος, το σπίτι του, έφτανε στον ουρανό, θα το άφηνε για να ακολουθήσει την πορεία του ενώ πέταγε στη Γη με το άρμα του. Αυτό το άρμα, Oryonggeo, τραβήχτηκε από πέντε ιπτάμενους δράκους και ταξίδεψε πιο γρήγορα από τον άνεμο. Η συντηρητική του θεού του ήλιου, εν τω μεταξύ, τον συνόδευε ιππασία λευκούς κύκνους που επιπλέουν σε πολύχρωμα σύννεφα που παράγουν μουσική. Ο Haemosu και η αυλή του θα προσγειώνονταν στο Puyeo, την αρχαία πρωτεύουσα αυτού που τελικά θα γινόταν τα συνδυασμένα Three Kingdoms της Κορέας. Εκεί ο θεός του ήλιου θα μεριμνούσε για τις υποθέσεις των θνητών όλη την ημέρα, επιστρέφοντας στο ηλιακό σπίτι του κατά το ηλιοβασίλεμα. Ο Haemosu ήθελε τη θεά Yuhwa, που έφερε τον γιο του Jumong.
4. KOEULLA, PUEULLA ΚΑΙ YANGEULLA - Αυτοί οι τρεις πρόγονοι θεοί των τριών φυλών του νησιού Jeju αναφέρονται πάντα ταυτόχρονα. Είναι οι γιοι του Halmang, της θεάς του νησιού Jeju, και αναδύθηκαν από τη μήτρα της, το έδαφος, σε μια τρύπα με το όνομα Mohung κοντά στο όρος Chu. Αυτό το σημείο, που ονομάζεται Hollow of the Three Clans, είναι ένα ορόσημο στη σύγχρονη πόλη Jeju. Τα τρία αδέλφια περιπλανήθηκαν στο κυνήγι του νησιού, τρώγοντας το κρέας και φτιάχνοντας ρούχα από τα δέρματα.
Μια μέρα τρεις νύφες έφτασαν για αυτές, που στάλθηκαν με σεβασμό από τον κυβερνήτη της Πιογιάνγκ στην ηπειρωτική Κορέα. Οι νύφες έφεραν μαζί τους μοσχάρια, πουλάρια και τα Five Grains - κριθάρι, ρύζι, σόγια, κεχρί και κεχρί αλουμινίου. Στην κορεατική μυθολογία αυτοί οι πέντε κόκκοι συμβολίζουν όλη τη γεωργία. Καθένας από τους τρεις θεούς πήρε μια νύφη για τον εαυτό του και δημιούργησε οικισμούς, με τους αμέτρητους απογόνους τους να σχηματίζουν τις μυθικές Τρεις Ομάδες από τις οποίες υποτίθεται ότι κατέβηκαν όλοι οι άνθρωποι του νησιού Jeju. Κάθε φυλή ισχυρίζεται ότι ο πρόγονος τους ήταν ο πρωτότοκος των τριών θεών.
3. HWANUNG - Ο θεός των νόμων και ο πατέρας του ημίθεου Tangun, ένας από τους σημαντικούς ιδρυτές-ήρωες της γνώσης της Βόρειας Κορέας. Ο Χουάνουνγκ είπε στον πατέρα του, Χουάνιν, ότι ήθελε να ζήσει ανάμεσα στους ανθρώπους που τους λάτρευαν. Ο Hwanin όρισε το όρος Taebaek κοντά στη σύγχρονη Pyeongyang για να εγκατασταθεί ο γιος του. Ο Hwanung κατέβηκε εκεί με τον Aryongjong, τη θεά της βροχής και τη Yondung, τη θεά του ανέμου. Συγκέντρωσε τρεις χιλιάδες αρχικούς οπαδούς γύρω του και ίδρυσε τη Θεία Πόλη, από όπου εξαπλώθηκε η εξουσία του.
Ο Χουάνουνγκ θέσπισε τριακόσια εξήντα νόμους που διέπουν όχι μόνο τις υποθέσεις της ανθρωπότητας, όπως η κυβέρνηση, η γεωργία, η ηθική, οι τιμωρίες και η κοινωνία, αλλά και οι φυσικοί νόμοι για τον νέο κόσμο. Αυτοί οι νόμοι αφορούσαν τη διάρκεια ζωής, τις ασθένειες, την επιστήμη, κ.λπ., παρόμοια με ορισμένες έννοιες του μύθου των Σουμερίων. Όταν τόσο μια θηλυκή αρκούδα όσο και μια θηλυκή τίγρη προσευχήθηκαν στον Hwanung να γίνει ανθρώπινος, μόνο η αρκούδα πέρασε το τεστ του Hwanung και έγινε η νύφη του, η μητέρα του Tangun και μέσω αυτού πολλές γενιές της Κορέας. Η μυθική σημασία είναι ότι ήταν η υπομονή της αρκούδας, όχι η αγριότητα της τίγρης, που έγινε μέρος του κορεατικού χαρακτήρα και τους επέτρεψε να επιβιώσουν από επανειλημμένες εισβολές από την Ιαπωνία και την Κίνα.
2. HALMANG - Η θεά του νησιού Jeju, που συχνά απεικονίζεται ότι ενσαρκώνει το νησί με τον τρόπο που συχνά απεικονίζονται οι θεές της Γης που ενσωματώνουν ολόκληρο τον πλανήτη. Θα μπορούσε επίσης να πάρει τεράστια φόρμα και να περιπλανηθεί στο νησί κατά βούληση και μεγάλο μέρος του μυθικού κύκλου της ασχολείται με τις δραστηριότητές της σε αυτήν την κινητή μορφή. Η διάρροια της αφού έφαγε χυλό κεχρί είχε ως αποτέλεσμα 360 από τους λόφους και τα βουνά του νησιού Jeju. Η Χαλμάνγκ τακτοποίησε επίσης όλες τις κοιλάδες και τα ποτάμια του νησιού σύμφωνα με τις προτιμήσεις της. Τα ούρα της προκάλεσαν το κανάλι μεταξύ του νησιού Jeju και της ηπειρωτικής Κορέας ή το κανάλι μεταξύ του νησιού Jeju και του κοντινού νησιού Udo, ανάλογα με την έκδοση.
Όταν οι κάτοικοι του νησιού Τζέτζου ήθελαν να σταματήσει να περπατάει η θεά γυμνή με τη γιγαντιαία φόρμα της, τους είπε ότι αν μπορούσαν να φτιάξουν ρούχα αρκετά μεγάλα για να την χωρέσουν, θα τους χτίσει μια γέφυρα προς την ηπειρωτική χώρα. Οι άνθρωποι εξάντλησαν όλο το υλικό στο νησί, αλλά τα ρούχα που έφτιαξαν δεν ήταν αρκετά μεγάλα για να καλύψουν τη Χαλμάνγκ, οπότε σταμάτησε τις προσπάθειές της, αφήνοντας τη γέφυρα ημιτελή. (Αυτό είναι παρόμοιο με πολλούς φιλιππινέζους μύθους σχετικά με γιγάντιους θεούς ή θεές που ολοκληρώνουν μερικώς γέφυρες μεταξύ νησιών)
Ένας άλλος μύθος είναι ότι κάνει τον άντρα της, τον θεό Halubang, να ψαρεύει ξαπλωμένος στον ωκεανό και να καταπιεί όλα τα ψάρια στον κόλπο της. (Αυτό είναι παρόμοιο με έναν από τους βιετναμέζικους μύθους σχετικά με τον Giat Hai που ξεπερνά τον Khong Lo) Με αυτόν τον σύζυγο, τον θεό στον οποίο είναι αφιερωμένοι οι μεγάλοι, αρχαίοι πέτρινοι φαλλοί στο νησί Jeju, ο Halmang γεννήθηκε Koeulla, Puella και Yangeulla, οι πρόγονοι θεοί του The Τρεις φυλές του νησιού Jeju.
1. JUMONG - Ο θεός που ίδρυσε το αρχαίο βασίλειο του Koguryeo, από το οποίο προήλθε τελικά το όνομα Κορέα. Ενώ η μητέρα του Jumong, η θεά Yuhwa, κρυβόταν με τον βασιλιά Keumwa, γέννησε ένα αυγό που περιείχε τον απόγονο του θεού του ήλιου Haemosu. Φοβισμένος για την παράξενη γέννηση, ο Βασιλιάς Κούμαβα εξέθεσε το αυγό στα άλογα του σταύλου του, αλλά κανένας από αυτούς δεν θα το καταπατούσε. Το άφησε στο δάσος, αλλά κανένα από τα ζώα δεν θα το έβλαπτε. Προσπάθησε να αποτρέψει τον Yuhwa να ζεσταθεί το αυγό, αλλά ο Haemosu έκανε μια ακτίνα του ήλιου να διατηρήσει το αυγό ζεστό, ακόμη και σε συννεφιασμένες μέρες.
Ο Keumwa παραδόθηκε και άφησε τον Yuhwa να φροντίσει το αυγό, από το οποίο ο Jumong τελικά ξέσπασε, όπως πολλοί άλλοι θεοί της Κορεατικής μυθολογίας. (Βλέπε Talhae και Pakhyeokkeose, που επίσης γεννήθηκαν από αυγά. Kimsuro, γεννημένο από χρυσό αυγό που βρέθηκε σε χρυσό στήθος. Και Kimalji, που γεννήθηκε από ένα χρυσό στήθος μόνο, για να είναι διαφορετικός) Ο Jumong μπορούσε να μιλήσει μετά από μόλις ένα μήνα και μεγάλωσε μέχρι την ενηλικίωση πολύ γρήγορα. Είχε υπερφυσική ικανότητα ως τοξότης και λέγεται ότι ήταν σε θέση να πυροβολήσει ακόμη και μικροσκοπικά αντικείμενα όπως ψύλλους από μεγάλη απόσταση. Πάντα ξεπέρασε τους γιους του βασιλιά Keumwa, οι οποίοι μεγάλωναν για να τον δυσαρεστήσουν, που η σύγκρουση οδήγησε τελικά τον Jumong να κατευθυνθεί νότια για να ιδρύσει το βασίλειό του, με την ευλογία της μητέρας του (σε ορισμένες εκδόσεις του δίνει επίσης τους πέντε κόκκους που πρέπει να πάρει μαζί του).
Τα στρατεύματα του Keumwa τον κυνηγούσαν στον ποταμό Kaesa, όπου δεν υπήρχε πορθμείο. Χωρίς να θέλει να χτυπήσει τον στρατό του άντρα που ήταν ευγενικός στη μητέρα του, ο Τζούμονγκ πυροβόλησε ένα βέλος στο ποτάμι και στο όνομα της θεϊκής του κληρονομιάς ως γιος του Χάμοσου και του Γιούχου, διέταξε όλα τα ψάρια και τις χελώνες στο νερό για να σχηματίσει μια γέφυρα για να διασχίσει. Υπακούσαν και αφού διέσχισε με επιτυχία, τα ζώα παραχώρησαν, αφήνοντας τους επιδιώκοντας στρατιώτες να πέσουν στο ποτάμι.
Στη συνέχεια ο Jumong ανέτρεψε τον Βασιλιά Σονγκγιάνγκ αποκτώντας ένα ιερό τύμπανο και σάλπιγγα, νικώντας τον σε έναν διαγωνισμό τοξοβολίας και καλώντας τη θεά βροχής Aryongjong να προκαλέσει μια πλημμύρα που έπλυνε την πρωτεύουσα του Songyang (η οποία σίγουρα φαίνεται πιο αποτελεσματική από τα ντραμς, τα bugles και το χτύπημα άντρας στην τοξοβολία).
Οι απλοί άνθρωποι της πόλης σώθηκαν από την πλημμύρα από τον Jumong, οδηγώντας μια πάπια μεγέθους αλόγου. Στη συνέχεια χρησιμοποίησε τη θεϊκή του δύναμη για να προκαλέσει μια νέα πόλη από την ομίχλη επί τόπου σε μόλις επτά ημέρες, και αυτό έγινε η πρωτεύουσα του νέου βασιλείου του που ονομάζεται Koguryeo. Ο γιος του, ο Γιούρι, έγινε και μεγάλος βασιλιάς. Ο Jumong γράφεται μερικές φορές Chumong για τον ίδιο λόγο Το νησί Jeju γράφεται μερικές φορές στο νησί Cheju.
© Edward Wozniak and Balladeer's Blog, 2011. Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα και / ή τον ιδιοκτήτη αυτού του ιστολογίου. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι θα δοθεί πλήρης και σαφής πίστωση στον Edward Wozniak και το Balladeer's Blog με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση στο αρχικό περιεχόμενο.
https://glitternight.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου