Γιατί οι αρχαίοι Έλληνες δεν αφιέρωναν ναούς και ιερά στον θεό Άρη. Ο Δίας τον μισούσε και η μητέρα του η Ήρα τον κυνήγησε, γιατί τάχθηκε στο πλευρό των Τρώων...
Η αρχική εικονογράφηση του Artwork Raffy Ocho απεικονίζει τον Δία να κεραυνοβολεί τον Άρη.
Η έχθρα του για τον θεό του πολέμου τους έφερνε συνεχώς σε αντιπαράθεση.
Στην Ιλιάδα του Ομήρου αναφέρεται ότι ο Δίας μισούσε τον θεό του πολέμου. Ο προκλητικός χαρακτήρας του, η επιθετικότητά και η αγριότητά του, τον έκαναν αντιπαθή στους υπόλοιπους θεούς του Ολύμπου. Μητέρα του ήταν η Ήρα και αδερφή του η Έριδα.
Οι αρχαίοι συγγραφείς τον περιέγραφαν ως ένα πανίσχυρο θεό με τρομακτικά μάτια που ορμούσε στη μάχη κραυγάζοντας όπως 10.000 πολεμιστές. Είχε πελώριο σώμα, ήταν άγριος και αιμοδιψής. Συχνά ερχόταν αντιμέτωπος με την αδερφή του Αθηνά, η οποία τον νικούσε και τον εξευτέλιζε.
Είχε ερωτικές σχέσεις με την Αφροδίτη, γυναίκα του αδερφού του Ήφαιστου από την οποία απέκτησε δύο γιους, τον Φόβο και τον Δείμο, δηλαδή τον τρόμο.
Αρχαιοελληνική απεικόνιση του Άρη. Είχε δύο γιους, τον Δείμο και τον Φόβο,
που έδωσαν το όνομά τους στους αντίστοιχους δορυφόρους του πλανήτη Άρη.
Οι γιοι του τον συντρόφευαν στα πεδία των μαχών και έσερναν το άρμα του.
Οι αρχαίοι Έλληνες έκαναν θυσίες προς τιμήν τους προκειμένου να έχουν την υποστήριξή τους στους πολέμους που έκαναν. Ωστόσο, στον Τρωικό πόλεμο ο Άρης τους γύρισε την πλάτη και πήρε το μέρος των Τρώων, παρότι είχε υποσχεθεί να βοηθήσει τους Έλληνες. Η κίνησή του αυτή προκάλεσε το μένος της Ήρας, η οποία έστειλε την Αθηνά να τον διώξει από τη μάχη. Η Αθηνά κατηύθυνε το δόρυ του Διομήδη πάνω στον Άρη, πληγώνοντάς τον. Στη συνέχεια επέστρεψε πληγωμένος στον Όλυμπο, όπου θεραπεύτηκε από τον Παίονα, τον γιατρό των Θεών.
Η αιχμαλωσία από τους γίγαντες Αλωάδες
Οι Αλωάδες ήταν ο Ώτος και ο Εφιάλτης και μνημονεύονται από τον Όμηρο ως γίγαντες με υπερφυσικές δυνάμεις. Ήταν γιοι του Ποσειδώνα και πριν φτάσουν στην εφηβεία απείλησαν τους θεούς και προσπάθησαν να ανέβουν στον Όλυμπο. Αρχικά, πήγαν στη Θράκη και αιχμαλώτισαν τον Άρη, τοποθετώντας τον σε ένα χάλκινο δοχείο, στο όρος Μπίτσα της Νάξου, το οποίο βρίσκεται ανάμεσα στα χωριά Τραγαία και Απείρανθο.
Οι Αλωάδες αλληλοσκοτώνονται. Ο Άρης αιχμαλωτίστηκε
σε ένα δοχείο από τους γίγαντες Αλωάδες για 13 μήνες.
Στη συνέχεια, τοποθέτησαν το ένα βουνό πάνω στο άλλο και πολιόρκησαν τον Όλυμπο. Η Άρτεμις έστειλε μήνυμα στον Ώτο, λέγοντας του ότι θα τον συναντούσε ερωτικά στη Νάξο.
Αυτό προκάλεσε τη ζήλια του Εφιάλτη με αποτέλεσμα ο Ώτος να έρθει σε διαμάχη μαζί του.
Έβαλαν στόχο μια λευκή ελαφίνα προκειμένου να αποδείξουν ποιος είναι ο καλύτερος σκοπευτής. Ωστόσο, η ελαφίνα ήταν η μεταμορφωμένη Άρτεμις και όταν έριξαν τα βέλη τους, εξαφανίστηκε με μεγάλη ταχύτητα και οι Αλωάδες αλληλοσκοτώθηκαν.
Τότε, ο Ερμής αναζήτησε τον Άρη, ο οποίος είχε παραμείνει έγκλειστος στο δοχείο επί 13 μήνες και ήταν ετοιμοθάνατος.
Η μητριά των γιγάντων τον απελευθέρωσε σε άσχημη κατάσταση.
Όπως ανέφερε ο Όμηρος στην Ιλιάδα:
«Βάσταξ’ ο Άρης π’ άλυτα τον έδεσεν ο Ώτος
και ο Εφιάλτης ο δεινός, τα τέκνα του Αλωέως˙
κι έμεινε μήνες δεκατρείς στο χάλκινον αγγείον˙
και τότε ο πολεμόδιψος ο Άρης θα εχανόνταν,
η μητρυιά του αν του Ερμή δεν το ’λεγεν, η ωραία
Ηεριβοίη· κι έκλεψεν αυτός τον Άρη, οπόταν
εκόντευε ο σκληρός δεσμός να πάρει την πνοήν του»
Ο Άρης δεν τιμήθηκε όπως οι υπόλοιποι θεοί από τους αρχαίους Έλληνες, οι οποίοι δεν του αφιέρωσαν συχνά ναούς και ιερά. Φυσικά υπήρξαν και εξαιρέσεις όπως οι Σπαρτιάτες.
Στα χρόνια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας υπήρξε στροφή προς την λατρεία του Άρη και μάλιστα στην Αγορά της Αθήνας χτίστηκε ναός αφιερωμένος στο θεό του πολέμου. Στην πραγματικότητα ήταν αφιερωμένος στον εγγονό του αυτοκράτορα που ήταν γενναίος και είχε αποκτήσει φήμη στην Ανατολή.
Ο ναός του Άρη στην Αγορά της Αθήνας δεν αναγέρθηκε από το μηδέν, αλλά μεταφέρθηκαν τα κομμάτια του από αλλού, πιθανόν από τα Μεσόγεια. Αυτό έγινε την περίοδο του Αυγούστου στα χρόνια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Ο ναός σχετίζεται με τη λατρεία της αυτοκρατορικής οικογένειας καθώς ο εγγονός του Αυγούστου, ο Γάιος, ήταν εξαιρετικά δημοφιλής στην Ανατολή και «λατρευόταν» στην Ελλάδα με το προσωνύμιο «Νέος Άρης».
Ο Ναός του Άρεως δεν χτίστηκε στην Αθήνα, αλλά μεταφέρθηκε από την Παλλήνη, όπου εκεί ήταν αφιερωμένος στην θεά Αθηνά. Κατασκευάστηκε στο διάστημα 436-432 π.Χ από μάρμαρο και ήταν σχεδόν πανομοιότυπος με άλλους τρεις ναούς της ίδιας περιόδου. Τον Ναό του Ηφαίστου στην Αγορά της Αθήνας, τον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο και τον Ναό της Νέμεσης στον Ραμνούντα. Ο συγκεκριμένος ναός καταστράφηκε το 267 μ.Χ., κατά τη διάρκεια της επιδρομής των Ερούλων στην Αθήνα.
Σημαντικά τμήματα της ανωδομής από πεντελικό μάρμαρο εντοιχίστηκαν στο υστερορωμαϊκό τείχος.
Γενικότερα ο θεός Άρης λατρεύτηκε κυρίως από τους κατοίκους της Θράκης, της Σπάρτης και της Νοτιοδυτικής Μικράς Ασίας, καθώς δέχονταν συχνά επιδρομές από τους από εχθρικά φύλα και ο πόλεμος για αυτούς ήταν αναπόφευκτος....
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/giati-oi-arxaioi-ellines-den-afieronan-naous-kai-iera-ston-theo-ari-o-dias-ton-misouse-kai-i-mitera-tou-i-ira-ton-kynigise-giati-taxthike-sto-plevro-ton-troon/
https://www.mixanitouxronou.gr/
Η αρχική εικονογράφηση του Artwork Raffy Ocho απεικονίζει τον Δία να κεραυνοβολεί τον Άρη.
Η έχθρα του για τον θεό του πολέμου τους έφερνε συνεχώς σε αντιπαράθεση.
Στην Ιλιάδα του Ομήρου αναφέρεται ότι ο Δίας μισούσε τον θεό του πολέμου. Ο προκλητικός χαρακτήρας του, η επιθετικότητά και η αγριότητά του, τον έκαναν αντιπαθή στους υπόλοιπους θεούς του Ολύμπου. Μητέρα του ήταν η Ήρα και αδερφή του η Έριδα.
Οι αρχαίοι συγγραφείς τον περιέγραφαν ως ένα πανίσχυρο θεό με τρομακτικά μάτια που ορμούσε στη μάχη κραυγάζοντας όπως 10.000 πολεμιστές. Είχε πελώριο σώμα, ήταν άγριος και αιμοδιψής. Συχνά ερχόταν αντιμέτωπος με την αδερφή του Αθηνά, η οποία τον νικούσε και τον εξευτέλιζε.
Είχε ερωτικές σχέσεις με την Αφροδίτη, γυναίκα του αδερφού του Ήφαιστου από την οποία απέκτησε δύο γιους, τον Φόβο και τον Δείμο, δηλαδή τον τρόμο.
Αρχαιοελληνική απεικόνιση του Άρη. Είχε δύο γιους, τον Δείμο και τον Φόβο,
που έδωσαν το όνομά τους στους αντίστοιχους δορυφόρους του πλανήτη Άρη.
Οι γιοι του τον συντρόφευαν στα πεδία των μαχών και έσερναν το άρμα του.
Οι αρχαίοι Έλληνες έκαναν θυσίες προς τιμήν τους προκειμένου να έχουν την υποστήριξή τους στους πολέμους που έκαναν. Ωστόσο, στον Τρωικό πόλεμο ο Άρης τους γύρισε την πλάτη και πήρε το μέρος των Τρώων, παρότι είχε υποσχεθεί να βοηθήσει τους Έλληνες. Η κίνησή του αυτή προκάλεσε το μένος της Ήρας, η οποία έστειλε την Αθηνά να τον διώξει από τη μάχη. Η Αθηνά κατηύθυνε το δόρυ του Διομήδη πάνω στον Άρη, πληγώνοντάς τον. Στη συνέχεια επέστρεψε πληγωμένος στον Όλυμπο, όπου θεραπεύτηκε από τον Παίονα, τον γιατρό των Θεών.
Η αιχμαλωσία από τους γίγαντες Αλωάδες
Οι Αλωάδες ήταν ο Ώτος και ο Εφιάλτης και μνημονεύονται από τον Όμηρο ως γίγαντες με υπερφυσικές δυνάμεις. Ήταν γιοι του Ποσειδώνα και πριν φτάσουν στην εφηβεία απείλησαν τους θεούς και προσπάθησαν να ανέβουν στον Όλυμπο. Αρχικά, πήγαν στη Θράκη και αιχμαλώτισαν τον Άρη, τοποθετώντας τον σε ένα χάλκινο δοχείο, στο όρος Μπίτσα της Νάξου, το οποίο βρίσκεται ανάμεσα στα χωριά Τραγαία και Απείρανθο.
Οι Αλωάδες αλληλοσκοτώνονται. Ο Άρης αιχμαλωτίστηκε
σε ένα δοχείο από τους γίγαντες Αλωάδες για 13 μήνες.
Στη συνέχεια, τοποθέτησαν το ένα βουνό πάνω στο άλλο και πολιόρκησαν τον Όλυμπο. Η Άρτεμις έστειλε μήνυμα στον Ώτο, λέγοντας του ότι θα τον συναντούσε ερωτικά στη Νάξο.
Αυτό προκάλεσε τη ζήλια του Εφιάλτη με αποτέλεσμα ο Ώτος να έρθει σε διαμάχη μαζί του.
Έβαλαν στόχο μια λευκή ελαφίνα προκειμένου να αποδείξουν ποιος είναι ο καλύτερος σκοπευτής. Ωστόσο, η ελαφίνα ήταν η μεταμορφωμένη Άρτεμις και όταν έριξαν τα βέλη τους, εξαφανίστηκε με μεγάλη ταχύτητα και οι Αλωάδες αλληλοσκοτώθηκαν.
Τότε, ο Ερμής αναζήτησε τον Άρη, ο οποίος είχε παραμείνει έγκλειστος στο δοχείο επί 13 μήνες και ήταν ετοιμοθάνατος.
Η μητριά των γιγάντων τον απελευθέρωσε σε άσχημη κατάσταση.
Όπως ανέφερε ο Όμηρος στην Ιλιάδα:
«Βάσταξ’ ο Άρης π’ άλυτα τον έδεσεν ο Ώτος
και ο Εφιάλτης ο δεινός, τα τέκνα του Αλωέως˙
κι έμεινε μήνες δεκατρείς στο χάλκινον αγγείον˙
και τότε ο πολεμόδιψος ο Άρης θα εχανόνταν,
η μητρυιά του αν του Ερμή δεν το ’λεγεν, η ωραία
Ηεριβοίη· κι έκλεψεν αυτός τον Άρη, οπόταν
εκόντευε ο σκληρός δεσμός να πάρει την πνοήν του»
Ο Άρης δεν τιμήθηκε όπως οι υπόλοιποι θεοί από τους αρχαίους Έλληνες, οι οποίοι δεν του αφιέρωσαν συχνά ναούς και ιερά. Φυσικά υπήρξαν και εξαιρέσεις όπως οι Σπαρτιάτες.
Στα χρόνια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας υπήρξε στροφή προς την λατρεία του Άρη και μάλιστα στην Αγορά της Αθήνας χτίστηκε ναός αφιερωμένος στο θεό του πολέμου. Στην πραγματικότητα ήταν αφιερωμένος στον εγγονό του αυτοκράτορα που ήταν γενναίος και είχε αποκτήσει φήμη στην Ανατολή.
Ο ναός του Άρη στην Αγορά της Αθήνας δεν αναγέρθηκε από το μηδέν, αλλά μεταφέρθηκαν τα κομμάτια του από αλλού, πιθανόν από τα Μεσόγεια. Αυτό έγινε την περίοδο του Αυγούστου στα χρόνια της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Ο ναός σχετίζεται με τη λατρεία της αυτοκρατορικής οικογένειας καθώς ο εγγονός του Αυγούστου, ο Γάιος, ήταν εξαιρετικά δημοφιλής στην Ανατολή και «λατρευόταν» στην Ελλάδα με το προσωνύμιο «Νέος Άρης».
Ο Ναός του Άρεως δεν χτίστηκε στην Αθήνα, αλλά μεταφέρθηκε από την Παλλήνη, όπου εκεί ήταν αφιερωμένος στην θεά Αθηνά. Κατασκευάστηκε στο διάστημα 436-432 π.Χ από μάρμαρο και ήταν σχεδόν πανομοιότυπος με άλλους τρεις ναούς της ίδιας περιόδου. Τον Ναό του Ηφαίστου στην Αγορά της Αθήνας, τον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο και τον Ναό της Νέμεσης στον Ραμνούντα. Ο συγκεκριμένος ναός καταστράφηκε το 267 μ.Χ., κατά τη διάρκεια της επιδρομής των Ερούλων στην Αθήνα.
Σημαντικά τμήματα της ανωδομής από πεντελικό μάρμαρο εντοιχίστηκαν στο υστερορωμαϊκό τείχος.
Γενικότερα ο θεός Άρης λατρεύτηκε κυρίως από τους κατοίκους της Θράκης, της Σπάρτης και της Νοτιοδυτικής Μικράς Ασίας, καθώς δέχονταν συχνά επιδρομές από τους από εχθρικά φύλα και ο πόλεμος για αυτούς ήταν αναπόφευκτος....
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/giati-oi-arxaioi-ellines-den-afieronan-naous-kai-iera-ston-theo-ari-o-dias-ton-misouse-kai-i-mitera-tou-i-ira-ton-kynigise-giati-taxthike-sto-plevro-ton-troon/
https://www.mixanitouxronou.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου