Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2019

Enheduanna

Enheduanna

    Η Enheduanna ή η Enkheduanna (2285-2250 π.Χ.) ήταν ποιητής και συγγραφέας της Acadian, θεωρούμενος ως ο παλαιότερος γνωστός συγγραφέας και μια από τις πρώτες γυναίκες της ιστορίας των οποίων το όνομα αναγνωρίζεται. Κατείχε τη σημαντική πολιτική-θρησκευτική θέση της «Υψηλής Ιεράς» στο ναό του θεού Nannar (η Σελήνη) Ήταν πριγκίπισσα, κόρη του βασιλιά Sargon I της Acadia, που ζούσε στην πόλη-πολιτεία του Ur, στο νότο από την περιοχή του Σουμέριου.
   Το όνομά του - το οποίο δεν ήταν πραγματικά "όνομα", αλλά ένας τίτλος - έχει μεταγραφεί ως Enheduanna, En-hedu-ana ή In Hedu Anna μπορεί να έχει διαφορετικές ερμηνείες.
    Πριγκίπισσα και σεληνιακό ποιητή της Ακαδίας, κόρη του βασιλιά Σαργκόν της Ακαδίας Ήταν η παλαιότερη συγγραφέας με οποιαδήποτε γνώση και η πρώτη γυναίκα που ήταν μέρος της τεχνικής ιστορίας. Γνωστή ως η μεγάλη ιέρεια της Νάνας, ήταν επίσης μουσικός και θεωρούσε τον πρώτο χρονικογράφο, δεδομένου ότι ήταν εκείνη που έγραψε το χρονικό της ανατροπής του πατέρα της και την εξορία της οικογένειάς της. Η ιστορική της ύπαρξη αποδεικνύεται από έναν δίσκο αλάβαστρο που βρίσκεται στην πιο μυστική περιοχή του ναού της Νάννας στο Ουρ, και από άλλα κοσμήματα.
    Κάθε συλλαβή στο όνομα της Enheduanna έχει νόημα: "En" σημαίνει "υψηλή ιέρεια", "hedu" "ornament" και "anna" σημαίνει "ουρανό", σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε το Ale Mendé το 2014.
Η Enheduanna ή Enkheduanna ήταν ποιητής της Acadia από τα τέλη του XXIV αιώνα π.Χ. Γ. Γεννημένος στην πόλη Ουρ, κόρη του βασιλιά Σαργκόν Α, γνωστού και ως «Ελ Γκράντε», ήταν ο πρώτος βασιλιάς που, υπό την εντολή του στην πόλη Ουρ, ενοποίησε τις πόλεις της επαρχίας της Άνω και Κάτω Μεσοποταμίας σε μια ενιαία αυτοκρατορία , τον έλεγχο μιας τεράστιας περιοχής από τη Μεσόγειο μέχρι την Ερυθρά Θάλασσα μέχρι το θάνατό του το 2215 π.Χ. Η μητέρα της Enheduanna ήταν η Tashlultum που παντρεύτηκε τον Sargon και είχαν πολλά παιδιά.
    Διάσημος στη Μεσοποταμία για την ύπαρξη λαμπρού ποιητή. Το πιο διάσημο από τα έργα του είναι ένας ύμνος αφιερωμένος στην Inanna de Ur (μερικές φορές ονομάζεται Exaltation of Inanna) και πέντε άλλα ποιήματα αποδίδονται εξίσου σε αυτόν. Τα θέματα του είναι θρησκευτικά: ύμνοι στον θεό Νάννα και στο ναό του Ουρ, περισσότερο στη θεά Ίνανα, προστάτη της δυναστείας του Ακκάδι. Η Enheduanna είναι ο παλαιότερος συγγραφέας στην ιστορία, επειδή έγραψε τα πρώτα κείμενα που μπορούν να αποδοθούν σε έναν συγγραφέα. Είναι επίσης η μόνη γυναίκα μεταξύ των μεγάλων συγγραφέων της Μεσοποταμιτικής λογοτεχνίας.
Διαφάνεια: Ανατρέξτε στο περίγραμμα
    Το Σουμέρ και η Βαβυλώνα ήταν οι πρώτες πόλεις που δημιούργησαν την αστρονομία και τα μαθηματικά. Αυτοί οι κλάδοι δημιουργήθηκαν και ελέγχονταν από τους ιερείς και ιερείς των πόλεων. Ως εκ τούτου, Enhendu ήταν ο κύριος άρχοντας της αστρονομίας και των μαθηματικών.
     Ονομάστηκε από τον πατέρα της Μεγάλης Ιεράς Μονής του Θεού της Σελήνης Nanna ή επίσης ονομάζεται Sin, η θέση ήταν εξαιρετικά ισχυρή δεδομένου ότι ήταν η μόνη που θα μπορούσε να ονομάσει οποιονδήποτε από τους ηγέτες της πόλης έτσι οι λειτουργίες της σε αυτή τη θέση σημειώθηκαν Σχετικά με τη θρησκεία και την πολιτική.
    Έζησε σε ναό κοντά στον σημερινό Περσικό Κόλπο, κατέλαβε τη θέση της Μεγάλης Ιεράς Μονής μέχρι την ημερομηνία του θανάτου του, που δεν έχει ακόμα ακριβή ημερομηνία, στο πίσω μέρος ενός δισκίου που εμφανίστηκε με το όνομά του από την πρώτη χιλιετία , περιέχει ένα κείμενο το οποίο θα μπορούσε να αναφέρεται στη γέννησή του σύμφωνα με τη μετάφραση
Poetisa, μουσικό και συνθέτη.
Steatite μπολ, πιθανώς Inanna, με αστέρι και φίδι
     Καθ 'όλη τη διάρκεια της ζωής της Enheduanna και κυρίως κατά τη θέση της ως ιέρεια, έγραψε μια μεγάλη ποικιλία από ποιήματα και θρησκευτικούς ύμνους που γράφτηκαν κυρίως για το Θεό της Σελήνης Nanna και τη Θεά της Σουμέρης Inanna of Love. τα ξόρκια της Inanna, της θεάς της αγάπης και του πολέμου, άλλαξε την πορεία της ιστορίας και θυμήθηκε για αιώνες μετά το θάνατό της. Η συγγραφή του είναι τόσο περίπλοκη, οι μελετητές τον αποκαλούν "Σαίξπηρ της σουμέριας λογοτεχνίας". Οι ύμνοι του λειτουργούν ως πολυεπίπεδα ξόρκια, διασυνδέοντας πολιτικά, προσωπικά, τελετουργικά, θεολογικά, ιστορικά και νομικά ζητήματα.
Ο Pepe Cervera, ισπανός δημοσιογράφος και βιολόγος, δήλωσε το 2013 ότι:
"Σήμερα σώζονται 42 ύμνοι που εξωθήσουν διαφορετικές πόλεις της Σουμέρια και της Ακαδίας, όπως το Εριδίου, το Σίπαρι Εσούννα."
Στην αρχή, υπήρχε Enheduanna, Sumerian (2285-22 π.Χ.) από τον Michelle Barthel Kratts
Κατάλογος συνθέσεων της Enheduanna
Νιν-μέσαρα, "Η Εξύψωση της Ίνανας", 153 στίχοι, επιμέλεια και μετάφραση πρώτου από τους Χάλλο και Βαν Ντικ (1968), αργότερα από την Annette Zgoll (1997) στα γερμανικά. Οι πρώτοι 65 στίχοι απευθύνονται στη θεά με μια σειρά από επιθέματα, συγκρίνοντάς την με τον Άν, τον υπέρτατο θεό του πανθεόνου. Τότε En-hedu-ana, μιλώντας στο πρώτο πρόσωπο εκφράζει τη δυστυχία του για να εξοριστεί από το ναό και τις πόλεις Ur και Uruk. Η En-hedu-ana ζητά τη μεσολάβηση της Ντανάς. Οι στίχοι 122-135 απαγγέλλουν τις θεϊκές ιδιότητες της Ίνανα.
In-nin sa-gur-ra (που ονομάστηκε από incipit), 274 στίχοι (ατελής), που εκδόθηκαν από τον Sjoberg (1976) χρησιμοποιώντας 29 θραύσματα.
(1969)
Οι ύμνοι των ναών, που εκδόθηκαν από τον Sjoberg και τον Bergmann (1969): 42 ύμνοι διαφορετικού μήκους, κατευθυνόμενοι στους ναούς.
Ύμνος στη Nanna, επιμέλεια του Westenholz
Το μεγαλύτερο μέρος του έργου της Enheduanna είναι διαθέσιμο σε μετάφραση στο Corpus του ηλεκτρονικού κειμένου της σουμεριανής λογοτεχνίας ("Σώμα ηλεκτρονικού κειμένου της σουμέριας λογοτεχνίας"). Έχει επίσης μεταφραστεί και καταρτιστεί σε ενοποιημένη αφήγηση από τον Σουμέριου μελετητή Samuel Noah Kramer και τον ποιητή Diane Wolkstein. Η έκδοση του, που δημοσιεύτηκε με τον τίτλο Inanna, Βασίλισσα του Ουρανού και της Γης: Οι Ιστορίες και οι Ύμνοι της από το Sumer, δημοσιεύθηκε από το Harper Perennial το 1983.
Ο Westenholz επεξεργάστηκε έναν άλλο αποσπασματικό ύμνο αφιερωμένο στην En-hedu-ana, προφανώς από έναν ανώνυμο συνθέτη, υποδεικνύοντας την αποθέωση του, που έγινε μια θεότητα μετά το θάνατό του.
Ζώντας το έτος 2300 α. Γ. Η κορυφαία ιεροσύνη της Σουμέρης Enheduanna έγινε η πρώτη συγγραφέας ιστορικών αρχείων, υπογράφοντας το όνομά της σε μια συλλογή από ύμνους γραμμένους για σαράντα δύο ναούς στο νότιο μισό της αρχαίας Μεσοποταμίας, τον πολιτισμό που σήμερα είναι γνωστός ως Sumer. από τους ύμνους του επιβεβαίωσε στους πιστούς της κάθε πόλης τον μοναδικό χαρακτήρα και τη σημασία της θεότητας του προστάτη. Οι καταγεγραμμένοι ύμνοι έγιναν μέρος του λογοτεχνικού κανόνα του αξιοσημείωτου σουμέριου πολιτισμού και αντιγράφηκαν από τους γραμματείς στους ναούς για εκατοντάδες χρόνια μετά το θάνατο του Enheduanna.
«Εγώ, εκείνος που αισθάνθηκα κάποτε θριαμβευμένος,
ρίχτηκε από το ιερό,
όπως ένα χελιδόνι [Lugal-Anne]
μου έσκαγε έξω από τα παράθυρα
και η ζωή μου καταναλώθηκε ...».
"Είμαι δικός σας! Θα είναι πάντα έτσι!
Ακόμη και αν η καρδιά σας είναι κρύα για μένα
Ακόμα κι αν η κατανόησή σας ... η συμπόνια ...
έχω βιώσει τη μεγάλη σας τιμωρία ».

"Κυρία όλων των αποστάξεων, γεμάτη από το φως,
Γυναίκα ντυμένη με την λάμψη της καλοσύνης
Σε ποιον αγαπάει ο ουρανός και η γη,
Από τον φίλο του ναού του Ανού,
Φοράτε μεγάλα στολίδια,
Επιθυμείτε το διάδημα των μεγάλων ιερών
Όσοι κατέχουν τα επτά αποστάγματα, τα
πήρατε και τα κρεμάσατε
στο χέρι σας.
Έχετε συγκεντρώσει τα ιερά αποθέματα
και τα έχετε τοποθετήσει
Τοποθετημένα στο στήθος σας.
(...)
Όπως ένας δράκος, έχετε γεμίσει τη Γη
με δηλητήριο.
Όπως η αστραπή όταν βρυχάται πάνω από τη Γη,
δέντρα και φυτά πέφτουν μπροστά σου.
Είστε το αίμα που κατεβαίνει από το βουνό,
είσαι ο πρώτος, η
Ίνανα, η Θεά της Σελήνης, του Ουρανού και της Γης!
Μπορείτε να ρίξετε τη φωτιά σας και να την χύσετε στο έθνος μας.
Κυρία που οδηγείς σε ένα θηρίο,
Ένας σου δίνει τα χαρακτηριστικά, τις ιερές τάξεις.
Και εσείς αποφασίζετε.
Είστε σε όλες τις τελετουργίες μας.
Ποιος μπορεί να σας καταλάβει; ... "

https://superduque777.wordpress.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Steven Brill – Ο Θάνατος της Αλήθειας

  Steven Brill   Ο Θάνατος της Αλήθειας Αντικλείδι Ο Θάνατος της Αλήθειας : Το βιβλίο του  Steven Brill  για την παραπληροφόρηση στα social ...