Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2019

Ο Χαμένος Θησαυρός Του Λαού Μας

trapezi_orthodoksoi_xristianoi_600x377
Αυτοσχέδιες προσευχές του λαού μας απ’ το χθες στο σήμερα
Ο Χαμένος Θησαυρός Του Λαού Μας
Συνθετική δημιουργική εργασία των μαθητών της Β’ τάξης Γυμνασίου στο μάθημα των Θρησκευτικών για το σχολικό έτος 2016 – 2017 με την καθοδήγηση της Θεολόγου εκπαιδευτικού, κ. Ιουλίας Ζαννίκου.
Οι μαθητές κατά τη διάρκεια του Β΄ τετραμήνου, χρησιμοποιώντας την διερευνητική μέθοδο και εργαζόμενοι ομαδοσυνεργατικά σε τετραμελείς ομάδες, πραγματοποίησαν την έρευνα, καταγραφή και  συλλογή του υλικού. Επιλέχθηκε η μη τυποποιημένη συνέντευξη με σκοπό να συλλέξουμε και να διασώσουμε όσο γίνεται περισσότερες προσευχές και παραδόσεις. Μέρος του ανεκτίμητου θησαυρού μας παραθέτουμε εδώ και ευχόμαστε να γίνει για όλους μας το φως, που θα μας οδηγεί στα δύσβατα μονοπάτια της ζωής …
62493-640x594
Η προσευχή της Κατινίτσας
Παναγίτσα μου , φύλαγε τον πατέρα μου και την μητέρα μου, τα αδελφάκια μου , τη θείτσα μου και όλους μου τους συγγενείς. Φύλαξε όλο τον κόσμο και τα καλά παιδάκια. Καλοξημέρωσέ με και κάνε με καλό και φρόνιμο κοριτσάκι.
proseuxi
Παράκληση στον Θεό
Θεέ μου που βλέπεις τα σπιτάκια
τα μικρά σαν το δικό μας
στείλε στο παράθυρό μας
μια φωλιά χελιδονάκια .
Θεέ μου, που ‘χεις όλα τ’ άστρα
Θεέ μου, που ‘χεις τα αγγελούδια
κάμε τη μικρή μου γλάστρα
να γεμίσει από λουλούδια.
Θεέ μου, δώσε μου μια χάρη
να ‘χω δυο άσπρα περιστέρια
να τους δίνω εδώ στα χέρια
το νερό και το σιτάρι.
Η μητέρα έλεγε τις προσευχές αυτές στα παιδιά πριν πέσουν για ύπνο.
Ευδοξία Μπεσμέρτη- Καλίνη
ImageHandler.ashx
Άγγελος

Πριν πέσω να πλαγιάσω
Θεέ μου παρακαλώ
να δώσεις να περάσω
τη νύχτα με καλό.
Τον άγγελό μου πάλι
στείλε μου από ψηλά
να ‘ρθει στο προσκεφάλι
πιστά να με φυλά.
Όταν εγώ κοιμάμαι
στο πλάι μου να αγρυπνά,
κι έτσι να μην φοβάμαι
                           τα σκότη τα πυκνά.
Και σε όλη σου την πλάση
κι όπου καλό παιδί,
                                                                στείλε να το σκεπάσει
η στοργική σου ευχή.
depositphotos_108716906-stock-illustration-pink-tank-of-love-shot
ΣΤΡΑΤΟΣ ΕΙΡΗΝΗΣ
Με χαρούμενη την όψη
και με μάτι λαμπερό
για καινούριες μάχες πάμε
στης ειρήνης τον καιρό
Ξαναπαίρνοντας στα χέρια
του φωτός την άγια δάδα
χτίζουμε όλοι τραγουδώντας
την καινούρια μας Ελλάδα.
Όσοι ζούνε με λαχτάρα
για μεγάλα και τρανά
ας βαδίσουνε μαζί μας
τραγουδώντας ωσαννά!
Ας χαρούμε την Ελλάδα
στου Χριστού το φως λουσμένη,
μιαν Ελλάδα ευτυχισμένη
μιαν Ελλάδα δοξασμένη.
eyxaristo11
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Μέρα και νύχτα με φυλάς
Θε μου, να μην παραπατώ.
Εσύ που τόσο μ’ αγαπάς,
ευχαριστώ, ευχαριστώ,
που μου φτερώνεις την καρδιά,
εκεί που λέω ν’ απελπιστώ.
Που νιώθω μέσα μου να ζει
τον αδελφούλη μου Χριστό
στη λύπη, στη χαρά μαζί,
ευχαριστώ, ευχαριστώ,
μεγαλοδύναμε, Θεέ,
που τόσα δώρα σου χρωστώ.
a-55
ΠΡΟΣΕΥΧΗ
Είμαι ένα μικρό παιδάκι
ταπεινό και σε υμνώ.
Θεέ μου, κάνε η προσευχή μου
ν’ ανεβεί στον ουρανό.
Στείλε μου άγιο προστάτη
που η ψυχή μου λαχταρά·
στείλε, Θεέ μου, να με βάλει
κάτω απ’ τ’ άσπρα του φτερά.
Δείξε μου τον ίσιο δρόμο
και τη στράτα την καλή
κάνε ν’ αγαπώ τον κόσμο
κι από μένα πιο πολύ.
07_IhsousXristos
ΠΟΛΥΕΥΣΠΛΑΧΝΕ ΧΡΙΣΤΕ ΜΑΣ
Πολυεύσπλαχνε Xριστέ μας,
δώσε μας δύναμη πολλή.
Άκουσε την προσευχή μας
τη θερμή και ταπεινή.
Δείξε μας τον ίσιο δρόμο
και την στράτα την καλή.
Σώσε μας από τον πόνο
κι από την καταστροφή.
mqdefault
ΘΕΕ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΟΥΤΗ
Θεέ, την ώρα τούτη στην καρδιά
στην άδολη καρδιά μας φανερώσου
και δώσε μας την άγια Σου ευωδία
και χάρισέ μας φως από το φως Σου.
Η φύση εμπρός μας ανοίγεται ως ναός.
Εσύ τον ήλιο τούτον έχεις πλάσει!
Εσύ είσαι της αγάπης ο θεός,
που τη φωνή σου ακούμε μέσ’ στα δάση.
Εξαίσια όλα τα έργα σου κι ο νους
κοιτώντας θαμπωμένος τι έχει γίνει
κοιτώντας τα βουνά, τους ουρανούς
μιαν άπειρη δοξάζει καλοσύνη.
Ω πλάστη, δέξου αυτή την προσευχή
μια προσευχή λευκή σαν τον χαλάζι
που ολόθερμα η καρδιά μας κι η ψυχή
ως τα σκαλιά του θρόνου Σου ανεβάζει.
hqdefault
ΔΟΞΑ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΟΥ
Δόξα στ’ όνομά Σου,
το άγιο κι ιερό·
τις καρδιές υψώστε
στο Δημιουργό.
Είναι Αυτός, που κόσμους
μύριους κυβερνά
και στην πλάση όλη
τη ζωή σκορπά.
gennhsis-2
ΤΑ ΣΥΜΠΑΝΤΑ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝΕ
Τα σύμπαντα γιορτάζουνε
τη δόξα σου, Χριστέ,
και στα ουράνια ψάλλουνε
αγγέλων στρατιαί.
Η κάθε ανθρώπινη φωνή
κάθε πιστού λαλιά
στη γέννησή Σου ψάλλουνε ,
Μεγάλε Βασιλιά.
Το άγιο φως εδώ στη γη
θα ζει παντοτινά
και την αγάπη στις καρδιές
αιώνια θα σκορπά
prayer1
Πάτερ ἡμῶν,
ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς,
ἁγιασθήτω τὸ ὄνομά σου,
ἐλθέτω ἡ βασιλεία σου,
γεννηθήτω τὸ θέλημά σου,
ὡς ἐν οὐρανῷ καὶ ἐπὶ τῆς γῆς.
Τὸν ἄρτον ἡμῶν τὸν ἐπιούσιον,
δὸς ἡμῖν σήμερον,
καὶ ἄφες ἡμῖν τὰ ὀφειλήματα ἡμῶν,
ὡς καὶ ἡμεῖς ἀφίεμεν τοῖς ὀφειλέταις ἡμῶν,
καὶ μὴ εἰσενέγκῃς ἡμᾶς εἰς πειρασμόν,
ἀλλὰ ῥῦσαι ἡμᾶς ἀπὸ τοῦ πονηροῦ.
̓Αμήν.
Από τη συλλογή του Κωνσταντίνου Καλαπανίδα: «Ωδική Ανθολογία»
ΠΑΛΙΕΣ ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ
32503317_l-e1458715174354
ΠΡΩΙ ΟΤΑΝ ΞΥΠΝΗΣΩ
Πρωί, όταν ξυπνήσω ,
εσένα θα υμνήσω,
 θεέ μου και πατέρα
και σε παρακαλώ πάντα να με φωτίζεις
και τούτην την ημέρα να είμαι παιδί καλό.
img1_24
ΠΕΦΤΩ ΚΑΝΩ ΤΟ ΣΤΑΥΡΟ ΜΟΥ

Πέφτω κάνω το σταυρό μου,
άγγελο έχω στο πλευρό μου,
 δούλος του θεού λογούμαι
και κανέναν δεν φοβούμαι.
ή
Όταν κάνω τον Σταυρό μου,
Άγγελο έχω στο πλευρό μου,
δούλος του θεού λογούμαι
και κανένα δεν φοβούμαι.
panagia
ΠΑΝΑΓΙΤΣΑ ΜΟΥ ΠΑΡΘΕΝΑ
Παναγίτσα μου παρθένα,
πάντα να ‘σαι με τα μένα,
    μέσ’ στα φύλλα της καρδιάς μου,
  είσαι η παρηγοριά μου.
ή
 Παναγίτσα μου παρθένα,
 πάντα να ‘σαι με τα μένα,
 να ξυπνώ να σε λογιάζω
και εσένα να δοξάζω.
 Να αγαπώ και τον μπαμπά μου,
 να αγαπώ και τη μαμά μου,
 να αγαπώ και την γιαγιά μου,
 να αγαπώ και τον παππού μου
 και όλο τον κόσμο.
Τις προσευχές αυτές μας τις είπε η κυρία Φλάμου-Γούναρη Ανθίππη , 76 ετών ,που κατοικεί στον Βροντάδο Χίου. Τις έμαθε από τη μαμά της, Δέσποινα Φλάμου στην παιδική της ηλικία. Η κυρία Δέσποινα, ενόσω ζούσε, έμενε στα Λιβάδια Χίου.
guardian-23
ΠΑΙΔΙΚΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ
 Με την γλυκιάν αυγούλα,
χαρούμενη ξυπνώ
και στέλνω προσευχούλα,
θερμή στον ουρανό.
 Αξίωσε με θεέ μου,
 Να ’μαι καλό παιδί
 και πάντα χάριζέ μου,
 χαρά και προκοπή.
Την προσευχή αυτή μας την είπαν οι κυρίες Κούλα και Ειρήνη Πονηρού (αδελφές), 84 ετών  και οι δύο, που κατοικούν στον Άγιο Αντώνιο Καρδαμύλων. Αυτή την προσευχή την  έλεγαν κάθε πρωί τα παιδιά της οικογένειας.
Που βρίσκεται ο Θεός;
ΕΙΝΑΙ ΘΕΟΣ

Είναι Θεός! Αυτός σκορπά
τον ήλιο, που τη γη θερμαίνει
και προστατεύει κι αγαπά
ολόκληρη την οικουμένη.
Είναι Θεός! Μας οδηγεί
και μας διδάσκει αυτά που πρέπει,
και ρίχνει μια ματιά στη γη
κι όλες τις πράξεις μας τις βλέπει.
Είναι Θεός! Κάθε πρωί
μας στέλνει μια καινούργια μέρα.
Αυτός μας δίνει τη ζωή,
Αυτός μας δίνει τη μητέρα.
Είναι Θεός! Αυτός σκορπά
τα λούλουδα στη γη π’ ανθούνε,
και προστατεύει κι αγαπά
όσα παιδιά τον αγαπούνε
55334
ΕΣΕΝΑ ΘΕΕ…
Εσένα, Θεέ, το σύμπαν υμνεί,
για σε τα πουλιά λαλούν την αυγή.
Στον άγιο Σου θρόνο πετάει ταπεινά
η κάθε μας σκέψη, ο νους κι η καρδιά.
Σαν λείψει η χαρά και λύπες μας βρουν,
και δάκρυα πικρά με πόνο κυλούν,
Εσύ είσαι μονάχα για μας συντροφιά,
Εσύ μας χαρίζεις ελπίδα γλυκιά.
cebccebfcf85cf83ceb9cebacf8c-cf83cf8dcebccf80ceb1cebd
ΤΑ ΣΥΜΠΑΝΤΑ ΨΑΛΛΟΥΝ
Τα σύμπαντα ψάλλουν για Σένα, Θεέ.
Σε υμνούν τα παιδιά Σου, Πατέρα τρανέ
Γλυκιές μελωδίες αγγέλων ηχούν
και μ’ αμέτρητ’ αστέρια Σε υμνούν.
Για Σένα, Θεέ μου, το σύμπαν μιλεί
στο φως, που η ευχή Σου μας στέλνει στη γη.
Λιμάνι ευτυχίας η πίστη Σου αυτή,
ευτυχίας λιμάνι αυτή.
maxresdefault
ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΙΟ ΠΑΤΕΡΑ
Θεέ, ουράνιε πατέρα
Σε δοξάζω νύχτα μέρα.
Σε δοξάζω νύχτα μέρα
κι ανυμνώ.
Ω το θείο όνομα Σου
και τα έργα τα λαμπρά Σου
και τα έργα τα λαμπρά Σου
προσκυνώ.
Της αλήθειας Συ ‘σαι ο φάρος,
φώτιζέ μας δίνε θάρρος
φώτιζέ μας δίνε θάρρος
στην καρδιά.
Δύναμη χαρά και υγεία
και τη θεία ευλογία
και τη θεία ευλογία
στη δουλειά. 
xristos_keraki
ΠΡΟΣΕΥΧΗ
Σε Σένα, Πλάστη και Θεέ,
ετούτη τη στιγμή
υψώνω, με καρδιά και νου,
παράκληση θερμή·
Πατέρα, ρίξε σπλαχνικά
στα πλάσματα σου μια ματιά
και φως σαν ουράνια χαραυγή
σκορπά απ’ το θρόνο Σου στη γη.
Μην αποστρέψεις από μας
την άγια σου ματιά.
Μην μας αφήνεις μοναχούς
χωρίς παρηγοριά.
Κι οδήγησέ μας την ψυχή
το δρόμο Σου ν’ ακολουθεί.
Των αδυνάτων βοηθέ,
μεγάλε πλάστη κι αγαθέ.
jesus-christ-blessing-the-children2
ΣΥ ΠΟΥ ΚΟΣΜΟΥΣ ΚΥΒΕΡΝΑΣ
Συ, που κόσμους κυβερνάς,
και ζωή παντού σκορπάς,
άκου τούτη τη στιγμή
των παιδιών σου τη φωνή.
Φώτιζέ μας την ψυχή
στο καλό, στην αρετή,
δίνε μας από ψηλά
θάρρος, δύναμη, χαρά.
Για να ζούμε δω στη γη
με γαλήνη, με τιμή
και να υμνούμε αιώνια Σε,
πάνσοφε δημιουργέ.
Προσευχή-στο-ξεκίνημα-της-ημέρας
ΠΡΟΣΕΥΧΗ
Θεέ μου, πλαστουργέ μου,
πατέρα μου γλυκέ μου,
δέξου την προσευχή μου,
που μέσ’ απ’ την ψυχή μου
βγαίνει για Σε θερμά.
Θεέ μου, φύλαξέ με
καλά οδήγησέ με.
Τα χέρια τα δικά Σου
να με κρατούν κοντά Σου,
να μη με βρει κακό.
Απ’ τον ουράνιο θόλο
στείλε στον κόσμο όλο
χαμόγελο στα χείλη
και κάμε να ‘ναι φίλοι
εχθρός με τον εχθρό.
maxresdefault1
ΣΤΗΝ ΠΑΝΑΓΙΑ
Γλυκιά μητέρα του Χριστού
καλή μου Παναγία,
η χάρη Σου η αγία
ας μου χαρίσει τη χαρά.
Ελπίδα ουρανόσταλτη,
παρθενικό λουλούδι
θα πω ένα τραγούδι
γλυκό σαν προσευχή.
Σκέπασε με τη χάρη Σου
την όμορφη πατρίδα,
της δόξας την αχτίδα
ας έχει πάντα συντροφιά.
Κάμε την πάλι, Δέσποινα,
σαν πρώτα δοξασμένη
δαφνοστεφανωμένη
και πάλι να φανεί.
xeria
ΠΡΩΙΝΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ
Με την γλυκειάν αυγούλα
χαρούμενο ξυπνώ
και στέλνω προσευχούλα
θερμή στον ουρανό:
Αξίωσέ με, Θεέ μου,
να ‘μαι καλό παιδί
και πάντα χάριζέ μου
χαρά και προκοπή.
Θεέ μου, σαν τα πουλάκια
χαρούμενο να ζω
και τ’ άλλα τα παιδάκια
πολύ να τ’ αγαπώ
Και στέλνε μου από πάνω
τη χάρη σου και ευχή
να σ’ έχω σ’ ό,τι κάνω
προστάτη και σκεπή.
hqdefault1
ΠΡΩΙΝΗ ΠΡΟΣΕΥΧΗ
Ανεβαίνω στο βουνό
το βουνό τ’ αντικρινό,
την παλιά την εκκλησιά
το πρωί με τη δροσιά.
Τη δροσούλα να χαρώ
να φιλήσω το σταυρό,
το Χριστό, την Παναγιά
μ’ ολοκάθαρη καρδιά.
Για να κάνω προσευχή
με το νου με την ψυχή.
Θεέ μου, Πλάστη μου, να πω
Σε λατρεύω, Σ’ αγαπώ.
 Όλες αυτές τις προσευχές συλλέξαμε από το βιβλίο του κ. Κων. Καλαπανίδα με τίτλο «Ωδική ανθολογία».
                                      Εκδόσεις Κολοκοτρώνη 160, Αργυρούπολις.
maxresdefault2
ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΗ ΠΑΝΑΓΙΑ
Ω Παναγία Δέσποινα και του Χριστού μητέρα, σε σένα παραδίνομαι τη νύχτα και τη μέρα.
Παράκληση σου κάνουμε και σε παρακαλούμε τη χάρη σου γυρεύουμε και σε επικαλούμε.
Συ είσαι η Παντάνασσα είσαι η Βασίλισσα μας, ω Παναγία Δέσποινα, είσαι προστάτισσά μας.
Συ είσαι η γιάτρισσα, όπου θα μας γιατρέψει κάθε ψυχή αμαρτωλή εσύ θα θεραπεύσεις.
Προσπίπτω η ταλαίπωρος, ζητώ το έλεός σου, όπως γενείς μεσίτρια Αγνή προς τον υιό σου.
Χάρισε Παναγία μας εις τους τυφλούς το φως τους, δώσε τους τα ματάκια τους και πάρ’ τους στο πλευρό σου.
Καρκίνο, Φυματίωση και την ψυχοπαθεία, νευροπαθή, διαβητικό δώσε τους την υγεία.
Θεράπευσε πρώτα την ψυχή και έπειτα το σώμα, στη χήρα την παρηγοριά, στον άρρωστο συμπόνια.
Αγαπητοί μου Χριστιανοί, όλοι μετανοείτε στην Παναγιά και το Χριστό το ήμαρτον να πείτε.
Στείλε μητέρα του Θεού στον κόσμο τη γαλήνη και να οδηγεί κάθε άνθρωπο στην ελεημοσύνη, αυτή είναι του Θεού η πρώτη καλοσύνη.
Ω Παναγία Δέσποινα, πάντα θα σε δοξάζω τα θαύματά σου τα πολλά πάντοτε θα φωνάζω, γιατί είσαι η Βασίλισσα είσαι η Πλατυτέρα είσαι η μάνα του Χριστού και του Θεού μητέρα.
Όστις ελπίζει εις εσέ και σε επικαλείται από κινδύνους σώζεται θάνατο δεν φοβείται.
Χαίρε εσύ Παντάνασσα εν γυναιξί ωραία, χαίρε, διότι έτεκες Χριστόν τον Βασιλέα.
Συ μοναστών στερέωμα πτωχών παραμυθία, συ ασθενών επίσκεψις και η παρηγορία. Βλέπε τα Παναγιά μου και τα ξενιτεμένα στην ξενιτιά που βρίσκονται να ‘ναι ευτυχισμένα.
Εκεί δεν έχουνε γονείς, για να τα βοηθήσουν σε κάθε λύπη και χαρά να τα παρηγορήσουν.
Γι’ αυτό προσπέπτομε σε εσέ, ω του παντός Κυρία, να τρέξεις σε όλα τα παιδιά να δώσεις προστασία.
Μάνα έγινες και εσύ και ξέρεις τον καημό μας, βοήθα Παναγιά μου να έλθουν στο πλευρό μας.
Δεν σου ζητούμε πλούτη εμείς δόξες και μεγαλεία σε εκείνα δώσε
φώτιση και Θεία ευλογία.
Παρθένα στήριγμα γλυκό μητέρα του Θεού μας που είσαι για ‘μας παρηγοριά στο σώμα και στον νου μας.
Στις χήρες και στα ορφανά στους άρρωστους υγεία και σε εμάς τους μοναχούς ψυχή και σωτηρία.
Βοήθησε μας Δέσποινα και μην μας απελπίσεις τον πόθο που έχει ο καθείς εσύ να του χαρίσεις.
Γλυκιά Παρθένα προστάτεψε και μένα το παιδί σου για να ‘μαι πάντα πλάι σου πάντα να ζω μαζί σου.
Στείλε μητέρα του Θεού στον κόσμο την ειρήνη κι οδήγα πάντα άνθρωπο σε κάθε καλοσύνη.
Τέλος, αξίωσε όλους μας, όπου σε προσκυνούμε, δούλοι τίμιοι και καλοί του γιου σου να γενούμε.
Την πίστη να κρατήσουμε και την Ορθοδοξία ώσπου να έλθομε ψηλά στη Θεία Βασιλεία.
Το χέρι που το έγραψε θε να ταφεί στο χώμα, όμως τα γραφόμενα θα μείνουν στον αιώνα.
Τα λόγια με Ευλάβειαν  πολλήν να μελετήσεις, μετά μεγάλης προσοχής τα φύλλα να γυρίσεις ,ψυχή σου την αθάνατον πολύ θα ωφελήσεις.
Την προσευχή αυτή μας την είπε η κυρία Φλάμου-Γούναρη Ανθίππη , 76 ετών σήμερα , που κατοικεί στον Βροντάδο Χίου. Η προσευχή αυτή είναι από την προσωπική της  συλλογή.
2563932697_f75a560139
ΟΤΑΝ ΚΟΝΤΑΝΕΙ Η ΓΛΩΣΣΑ ΜΟΥ
Όταν κοντάνει η γλώσσα μου,
     και σκοτιστεί το φως μου,
 τότε Αγία Δέσποινα
   σε θέλω βοηθό μου
Η γιαγιά μου η Αγγέλικα! Από την κυρία Κική Λουρεντζάκη.
maxresdefault3
ΠΡΟΣΕΥΧΗ
Θα κάνουμε υπομονή στη ζωή μας σε ό,τι μας τύχει, γιατί και ο Χριστός από το Σταυρό είπε στην Παναγιά μας…
Πάρε μάνα μου υπομονή
να πάρει ο κόσμος όλος
να πάρουν μάνες για παιδιά
και τα παιδιά για μάνες
να πάρουν κι οι κακόπαντρες
για τους κακούς τους άνδρες
προσευχή
ΠΡΟΣΕΥΧΗ
Σταυρέ μου, Σταυρωμένε μου
Σταυρέ χαριτωμένε μου
κι εγώ απός εγεννήθηκα
τη χάρη σου πιστεύω
τη χάρη σου, τη δόξα σου
και την ανάστασή σου
η χάρη σου να κατεβεί
από την Παναγία, απ’ την
κυρία Δέσποινα κι από τη
 Βασιλεία, να κρίνει  δίκους, άδικους,
κριτάδες και φονιάδες
να κρίνει την ψυχίτσα
μου την πολλοπαθημένη,
όπου την έχω
κρίματα φόρτια φορτωμένη!

Την προσευχή αυτή μας την είπε η κυρία  Ευαγγελία Διαμάντα που ζει στην πόλη της Χίου και είναι σήμερα 82 χρονών. Αυτή την προσευχή της την έμαθε ο πεθερός της Στέφανος Διαμάντας το 1958 (σε ηλικία 60 ετών) στις Οινούσσες, ο οποίος καταγόταν από τον Τσεσμέ και, ενόσω ζούσε, έμενε στις Οινούσσες.
«Η προσφυγιά ήτανε θρησκευτικοί αθρώποι, καλοί αθρώποι… μας είπε…». Το λέγανε κάθε βράδυ στην προσευχή τους.
ag giorgios2
ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟΝ ΓΕΩΡΓΙΟΝ
Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΟΝ ΑΪ-ΓΙΩΡΓΗ ΓΙΑ ΤΑ ΦΙΔΙΑ
Άγιε Γιώργη δίσαβρε, δίσαβρε και τρίσαβρε, τρεις αγγέλοι του Χριστού δέσανε και χαληνόσανε, την Σαντού και την Παντού, τον όφη και την όχεντρα ,τον σκορπιό και την σκουλόπεντρα. Το μικρό το ρογαλάκι, από κάτω από το πλακάκι ώστε να σηκώσει ο Ήλιος πέντε βουκεντρόξυλα. Πέφτω, κάνω τον Σταυρό μου, Άρμα  έχω στο πλευρό μου, δούλος του Θεού λογούμαι και κανέναν δεν φοβούμαι.
Να σας βοηθά ο Χριστός, Ευγενία!
Την προσευχή αυτή μας  την είπαν οι κυρίες Μπόη Ευγενία και Φωκά Μαρία που μένουν στα Διευχά.
aptera_-_kloster_-_ikone
Προσευχή προς τον Άγιο Γιάννη τον Θεολόγο
  1. Άγιε Γιάννη Θεολόγο,
από σένα θέλω λόγο,
να με πάρεις απ’ το χέρι,
και να με περάσεις,
από της Τρίχας το Γεφύρι,
και από τα κακά Τελώνια!
  1. Του Ιησού, μαθητή,
κάθισε στην κεφαλή μου,
για να σώσεις, την ψυχή μου.
  1. Κύριε Ιησού Χριστέ,
υιέ του Θεού του υψίστου,
διά της Θεοτόκου ελέησόν με
την αμαρτωλή
tromaktiko544
Προσευχή μικρού παιδιού
Του Χριστού το μαχαιράκι
το ‘χω εγώ προσκεφαλάκι
  κι όποιος πάει να τ’ αγγίξει
 το ματάκι του να χύσει .

Tην προσευχή αυτή μας την είπε η κυρία  Φιλιώ Τσατσαρώνη. Αυτήν την προσευχή μικρού παιδιού την έμαθε από τη μαμά της κ. Σταματία Μ. Κοσμά.
 Όταν πονάς, μην περπατάς σε δρόμους πατημένους
προσπάθησε να διαβαίνεις ερημικά μονοπάτια.
Κάτω απ’ τον ξάστερο ουρανό σε κήπους ανθισμένους
φανέρωσε τους πόνους σου, στου Πλάστη εμπρός τα μάτια.
Κι όταν το γλυκοχάραμα που ανθούν τα ρόδα, οι κρίνοι
θα δεις πόσο σε γιάτρεψε η Προσευχή σου εκείνη!
Από την κυρία  Φιλιώ Τσατσαρώνη που διαμένει στον Βροντάδο της Χίου.

ΛΙΒΑΝΕΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΡΔΑΜΥΛΩΝ
ΣΥΝΘΕΤΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ Β΄ΤΑΞΗΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ
Ο Χαμένος Θησαυρός Του Λαού Μας
Αυτοσχέδιες προσευχές του λαού μας απ’ το χθες στο σήμερα
ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: ΖΑΝΝΙΚΟΥ ΙΟΥΛΙΑ ΠΕ01-ΘΕΟΛΟΓΟΣ
Δείτε το βίντεο :  Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ
https://georgepelagia.wordpress.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΛΑΣ: Ενημέρωση σχετικά με απόπειρα εξαπάτησης πολιτών, μέσω απατηλών-κακόβουλων τηλεφωνικών κλήσεων (Vishing)

  ΕΛΑΣ: Ενημέρωση σχετικά με απόπειρα εξαπάτησης πολιτών, μέσω   απατηλών-κακόβουλων τηλεφωνικών κλήσεων (Vishing) Γνωρίζεται ότι τις τελευτ...