Πέμπτη 28 Ιουνίου 2018

Αστεράκια στο Goodreads, ψέματα, κριτικές και άλλες δηλώσεις

Αστεράκια στο Goodreads, ψέματα, κριτικές και άλλες δηλώσεις

Hello!
Σήμερα λέω να σου μιλήσω για μερικά πραγματάκια για μένα εδώ και γι’ αυτό στάθηκε αφορμή το Episode 69 από το Ex Libris του φίλου Μιχάλη. (Λέει μερικά πράγματα με το όνομά τους, δες το)
  • Βάζω 3/5 στο Goodreads, σημαίνει μ’ αρέσει ακόμα και με τις αδυναμίες του.
  • Θέλω να είμαι προσεκτική στις κριτικές βιβλίων γιατί είναι ο κόπος κάποιου, αλλά δεν μπορώ να χαϊδεύω αφτιά.
  • Το ότι αρέσει σε εμένα δε σημαίνει ότι αρέσει και σε εσένα ή και σε όλους τους υπόλοιπους.
  • Εάν διαβάζεις τις κριτικές μου σημαίνει ότι τις εκτιμάς, ανεξάρτητα εάν συμφωνείς, άρα εγώ πρέπει να είμαι ειλικρινής απέναντί σου.
  • Πρώτα έχω “υποχρέωση” προς τους αναγνώστες /φίλους /άγνωστους που θα δουν την κριτική μου και μετά στους εκδοτικούς οίκους και συγγραφείς (σ’ αυτή τη διατύπωση βοήθησε μια συζήτηση με το αγαπητό somuchreading)
  • Διαγωνισμός δε σημαίνει απαραίτητα έχω διαβάσει το βιβλίο και είναι αριστούργημα. Σημαίνει μου δόθηκε η ευκαιρία να δώσω σε κάποιον ένα βιβλίο και θα το κάνω γιατί μόνο θετικά υπάρχουν σ’ αυτό. Εάν δε σ’ αρέσουν οι όροι μην μπεις στο διαγωνισμό. Εάν το θεωρείς «πατάτα», μάντεψε, μην μπεις στο διαγωνισμό. Τι το θεωρώ εγώ; Εάν έχω κριτική διάβασέ την, εάν όχι σημαίνει δε ξέρω πως είναι το βιβλίο.
    P.S. Τι κάνουν οι άλλοι με τους διαγωνισμούς τους δε ξέρω, αλλά εγώ και εσύ αποφασίζουμε εάν θα συμμετέχουμε και σε ποιον. (πχ σε μικρά blogs θέλω να στηρίζω την προσπάθεια τους, αλλά μην ακούω και για τελειότητες ενώ το βιβλίο δε διαβάζεται)
  • Υποστηρίζω καλούς Έλληνες συγγραφείς, αλλά όχι παραπάνω ή λιγότερο από ότι ξένους. Απλά δε μ’ αρέσει ο ρατσισμός με την εθνικότητα (είναι διαφορετικό το προτιμώ κάποιες «σχολές» από άλλες). Δε σημαίνει όμως ότι αξιολογώ με μεγαλύτερη επιείκεια τους Έλληνες μήπως το δουν και παρεξηγηθούν ή ότι άλλο. Τότε δε θα είχε νόημα η όλη προσπάθεια των #readgreekauthors και #translategreekbooks (ρώτα με εάν δε ξέρεις τι είναι και θες να μάθεις 🙂 )
  • Μου αρέσουν τα αστυνομικά, θρίλερ και φαντασίας, αλλά ξέρεις κάτι, διαβάζω και άλλα εάν το τραβάει η όρεξή μου ή εάν μου το πρότεινε κάποιος που εκτιμώ, ή εάν μου το ζητήσουν γιατί θέλουν την άποψή μου. Μη νιώθεις εγκλωβισμένος. Καν’ το και εσύ, εάν το νιώθεις.
  • Εάν έχεις διαβάσει μέχρι εδώ σε ευχαριστώ. Έχει λίγο ακόμα.
  • Γράφω στο blog σαν ένας οποιοσδήποτε άνθρωπος, με ζωή και εκτός διαβάσματος. Είμαι σαν εσένα και όταν βρίσκω χρόνο διαβάζω, σου βρίσκω νέες κυκλοφορίες, μιλάμε κλπ. Απογοητεύομαι που κάποιοι τρελαίνονται και σε εκτιμούν μόνο εάν τους κάνεις like, ή που πρέπει να έχεις συνεχή παρουσία στα social media για να είσαι κάποιος και άλλα τέτοια. Δεν είναι αγώνας δρόμου το διάβασμα φίλε μου, ούτε επίδειξη.
  • Αυτή είναι η άποψή μου και εφόσον δε προσβάλω κάποιον δε χρειάζεται να «απολογηθώ» σε εσένα, αλλά ούτε εσύ σε εμένα. Εάν θες να μάθεις περισσότερα ρώτα με, αλλά μην περιμένεις ότι θα προσπαθήσω να σου αλλάξω άποψη. Θα σου πω απλά τι ισχύει για μένα και θα ακούσω με μεγάλη προσοχή τη δική σου.
  • Εάν σου αρέσουν αυτά που λέω, κάνω, δείχνω τότε συνέχισε να με (παρ)ακολουθείς. Εάν ενοχλείσαι από κάτι, σε παρακαλώ ενημέρωσέ (ή εάν δε θες, μην το κάνεις) και μετά μην ξανασχοληθείς μαζί μου.
Έχουν δει πολλά τα μάτια μας και ο καθένας είναι υπεύθυνος για τις πράξεις, τα λόγια και τις επιλογές του.
Μιλά με ειλικρίνεια και αυτοί που αξίζουν θα σε καταλάβουν και θα μείνουν.
Μην επιδιώκεις την ποσότητα αλλά την ποιότητα. 
Εάν είσαι ακόμα εδώ σε ευχαριστώ! Και φυσικά περιμένω κάθε σχόλιο σου. 
(Σήμερα ήμουν λίγο πιο «δυναμική» στις δηλώσεις μου, αλλά ήθελα να ξέρεις ποια είμαι. )
https://matobookalo.wordpress.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Πάντα να λες ΟΧΙ σε αυτούς τους 10 τύπους ανθρώπων 

Πάντα να λες ΟΧΙ σε αυτούς τους 10 τύπους ανθρώπων / Στωική φιλοσοφία