Κυκλοφορεί παραπλανητικός διαγωνισμός απο Κωτσόβολο , στο facebook
Μετά την Σκλαβενίτης και την ΑΒ Βασιλόπουλος η Κωτσόβολος είναι η νέα εταιρεία «δόλωμα» που χρησιμοποιούν επιτήδειοι για να «ψαρέψουν» τα ανυποψίαστα θύματα τους.
Μετά την Σκλαβενίτης και την ΑΒ Βασιλόπουλος η Κωτσόβολος είναι η νέα εταιρεία «δόλωμα» που χρησιμοποιούν επιτήδειοι για να «ψαρέψουν» τα ανυποψίαστα θύματα τους.
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πώς κυκλοφορεί χορηγούμενη ανάρτηση (sponsored post) στη σελίδα κοινωνικής δικτύωσης Facebook, που οδηγεί σε ψεύτικη προωθητική ενέργεια με δωροεπιταγές σε παραπλανητικό site (www.kotsovolos.site) που ΔΕΝ έχει διοργανωθεί από την εταιρεία Κωτσόβολος.
Οποιαδήποτε προωθητική ενέργεια ή διαγωνισμό τρέχει η Κωτσόβολος φιλοξενείται αποκλειστικά και επικοινωνείται από τα επίσημα κανάλια μας (www.kotsovolos.gr, www.facebook.com/kotsovolos).
Για τη συμμετοχή σας σε επίσημη προωθητική ενέργεια ή διαγωνισμό της εταιρείας ΔΕΝ πρόκειται ποτέ να σας ζητηθεί να καταχωρήσετε το pin του κινητού σας.
Σημειώνουμε πως η συγκεκριμένη ενέργεια οδηγεί σε συνδρομητική υπηρεσία αποστολής sms που επιφέρουν χρεώσεις στο χρήστη. Παρακαλούμε να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί απέναντι σε phising ενέργειες και να ελέγχετε πάντα τη διεύθυνση του site ή της σελίδας Facebook.
Προσοχή λοιπόν στους διαγωνισμούς που κυκλοφορούν στο κοινωνικό δίκτυο . Οι ψεύτικοι διαγωνισμοί εχουν σκοπό να εξαπατήσουν τους χρήστες του facebook για να εγγραφούν σε συνδρομητική υπηρεσία η αλλιώς Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης με χρέωση 25 ευρώ το μήνα
Πώς να καταλάβετε αν είναι απάτη ένας διαγωνισμός στο Facebook ; Χρήσιμες συμβουλές
Πολλές σελίδες στο Facebook ανακοινώνουν ή διαφημίζουν διαγωνισμούς. Οι περισσότερες από αυτές είναι νόμιμες προσφορές προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά συχνά εμφανίζονται και άλλες που είναι απάτες σχεδιασμένες να συλλέγουν τα προσωπικά σας στοιχεία.
Θα έχετε συναντήσει σίγουρα έστω και έναν ψεύτικο διαγωνισμό στο Facebook που σας υπόσχεται λαγούς με πετραχήλια. Που σας υπόσχεται τα πάντα προκειμένου να σας πείσει να δώσετε τα στοιχεία σας για να συμμετάσχετε. Το ερώτημα είναι αν ο διαγωνισμός αυτός που μόλις είδατε στο διαδίκτυο είναι αληθινός ή ψεύτικος. Δεν υπάρχει κάποιος κανόνας για να βοηθήσει να αποφασίσετε.
Υπάρχουν μόνο μερικά πράγματα που μπορείτε να αναζητήσετε και τα οποία θα σας βοηθήσουν να αξιολογήσετε αν κρύβει κάτι πονηρό ο διαγωνισμός που έχετε μπροστά σας.
Ας δούμε ποια είναι αυτά και διαβάστε τα προσεκτικά
Το δώρο είναι πολύ καλό για να είναι αληθινό
Μία από τις μεγαλύτερες υποδείξεις ότι ένας διαγωνισμός είναι απάτη, είναι η ποιότητα του βραβείου και τι πρέπει να κάνετε για να το κερδίσετε. Εάν ακούγεται πολύ καλό για να είναι αληθινό, τότε πιθανότατα είναι. Η Audi είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν πρόκειται να σας χαρίσει ένα ολοκαίνουργιο RS7 χρησιμοποιώντας το Facebook. Ούτε η αεροπορική εταιρεία Aegean πρόκειται να δώσει κουπόνια των 2.500,00 ευρώ για να γιορτάσει την επέτειό της. Θα κήρυττε πτώχευση σε ένα χρόνο.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν διαγωνισμοί όπου μπορείτε να κερδίσετε ένα RS7 ή ένα κουπόνι αξίας 2.500,00 €. Όλα αυτά είναι πολύ μεγάλα βραβεία για να μοιράζονται μέσα από το Facebook συμπληρώνοντας απλά τα στοιχεία σας. Διαγωνισμοί με τέτοια βραβεία για να επιφέρουν στην εταιρεία τα χρήματα του κόστους του δώρου, γίνονται με μεγάλη δημοσιότητα (συνήθως τηλεόραση), ο διαγωνισμός τρέχει να μεγάλο χρονικό διάστημα (μπορεί και ένα εξάμηνο) και τον παρουσιάζουν διάσημες προσωπικότητες της δημοσιογραφίας.
Απειλητικές διευθύνσεις URL ή ιστοσελίδες
Κοιτάξτε προσεκτικά τη διεύθυνση URL και τη ιστοσελίδα που ισχυρίζεται ότι μοιράζει το δώρο. Συχνά, είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αποκτήσετε μια ιδέα σχετικά με το εάν ένας διαγωνισμός είναι νόμιμος ή ψεύτικος.
Πάρτε, για παράδειγμα, τη διεύθυνση URL του διαγωνισμού EasyJet που κατά καιρούς περιφερόταν στο Facebook. Είναι “easyjet.com-air.win”. Αν και περιλαμβάνει το όρο “easyjet.com”, ακολουθείται από το “-air.win”. Αυτό σημαίνει ότι ο πραγματικός τομέας ιστότοπου είναι το “com-air.win”. Το κομμάτι “easyjet” είναι ένας subdomain. Οποιοσδήποτε μπορεί να δημιουργήσει το subdomain easyjet ή aegean ή οτιδήποτε άλλο κάτω από οποιοδήποτε domain, για παράδειγμα σαν το “aegean.safer-internet.gr”.
Αρθρογράφος Ευτύχιος Αστανάστας
https://www.safer-internet.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου