Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου 2017

" ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ ΚΑΙ ΓΚΡΑΦΙΤΙ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΕΣ " : «Συνεργασία με τη Resa McConaghy»

► «Ελληνικοί Μύθοι και Γκράφιτι Τοιχογραφίες»: 


 «Συνεργασία  με τη Resa McConaghy» 

_____________________________________________________________________________________
⇒Για αυτή την ανάρτηση. Αφηρημένη:
Το ακόλουθο άρθρο αποτελείται από δύο τμήματα, καθένα από τα οποία περιλαμβάνει τοιχογραφίες από την Αργεντινή και τον Καναδά, αντίστοιχα. Αυτή η ανάρτηση έχει ως στόχο να αναλύσει με ένα ελεύθερο, αλλά ακόμα συγκρατημένο, βάσιμο κριτήριο πώς ορισμένα μυθολογικά ελληνικά θέματα και χαρακτήρες μπορεί να είναι επαναλαμβανόμενα, παρά το χρόνο και μάλιστα εναντίον της.
Καθώς η Resa και εγώ βρήκαμε κάποιο graffitis που φάνηκε να έχει μυθολογικά και ακόμη φιλοσοφικά ισοδύναμα, αποφασίσαμε να προσπαθήσουμε να δείξουμε αυτές τις συνδέσεις. Η τοιχογραφία της Resa προέρχεται από το Πανεπιστήμιο του Τορόντο (Τορόντο, Καναδάς), ενώ η δική μου είναι από το Πλανητάριο (Παλέρμο, Μπουένος Άιρες, Αργεντινή). Με αυτό που είπαμε, θέλαμε απλώς να πούμε ότι, αφού βρήκα πολλές ομοιότητες, είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με το αποτέλεσμα. Και οι δύο, η Resa και εγώ πιστεύουμε ότι οι συγκλίσεις είναι εντυπωσιακές. Κι έτσι, διευρύνουν και εμβαθύνουν την αξία της αθάνατης Αρχαίας Ελληνικής κληρονομιάς.
 • ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

⇒Στομή Ι. Τοιχογραφίες: Το Πλανητάριο:🇦🇷

Το πλανητάριο Galileo Galilei, κοινώς γνωστό ως Planetario, βρίσκεται στο Parque Tres de Febrero στην περιοχή Παλέρμο του Μπουένος Άιρες της Αργεντινής. Το κτίριο άνοιξε επίσημα στο κοινό στις 5 Απριλίου 1968. Αποτελείται από ένα κυλινδρικό πλαίσιο με ανεξάρτητους προβολείς για τη Σελήνη, τον Ήλιο και τους ορατούς πλανήτες (Mercury, Venus, Mars, Jupiter και Saturn) και δύο σφαίρες στα άκρα που σχεδίασε 8.900 αστέρια, αστερισμούς και νεφελώματα.
Σήμερα το Πλανητάριο περιβάλλεται από λεπτό μεταλλικό φύλλο με πολλές τοιχογραφίες πάνω του. Θα παρουσιάσουμε εδώ μερικούς από αυτούς, με σκοπό να βρούμε μυθολογικά και φιλοσοφικά συμπεράσματα.
• ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 • ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

⇒Ερωσός και Ψυχή ... Και το Πλανητάριο πάνω τους !:

 
Αυτό το γκράφιτι είναι αρκετά το εύρημα. Βασίζεται σε μια πρωτότυπη ζωγραφική "Η απαγωγή της ψυχής" του William-Adolphe Bouguereau (1894). 
Ο καλλιτέχνης συμπεριέλαβε ένα Πλανητάριο πάνω από το ζευγάρι.
 
Σύμφωνα με τον ελληνικό μύθο η  Αφροδίτη  ζηλεύει λόγω του θαυμασμού των ανδρών για την  Ψυχή , και έτσι ζήτησε από τον γιο της, τον  Έρωτα , να δηλητηριάσει ψυχές των ανθρώπων για να σκοτώσει την επιθυμία τους για Ψυχή. Όμως ο Έρως ερωτεύτηκε την Ψυχή. Έτσι, ενάντια στις επιθυμίες της μητέρας του, ζήτησε από τον δυτικό άνεμο, τον Ζέφυρ , να το χτυπήσει στο παλάτι του. 
Εξόπλισαν την αγάπη τους το ίδιο βράδυ. Αλλά γι 'αυτό ο Έρως έπρεπε να κάνει τον Ψυχή να πιστεύει ότι ήταν ένα άσχημο κτήνος, καθώς ο Μαντείο είχε πει στους γονείς του ότι η Ψυχή θα παντρευτεί ένα άσχημο θηρίο του οποίου το πρόσωπο δεν θα μπορούσε ποτέ να δει. Και προφανώς πίστευε σθεναρά!
 • ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

⇒Η κατσικίσια αίγα με ανθρώπινα χέρια:

 
Αυτή η τοιχογραφία με κεφάλι κατσίκας και ανθρώπινα χέρια μπορεί να μας υπενθυμίσει τον αστερισμό Capricornus.
Το όνομά του είναι το λατινικό για το "κέρατο κατσικίσιο" ή "το κέρατο κατσίκας" ή "που έχει κέρατα σαν κατσίκα".
Αυτός ο αστερισμός που προστατεύεται από την Εστία , αντιπροσωπεύει τον Παν , τον θεό της άγριας και τους βοσκούς. Ο μύθος μας λέει ότι, για να ξεφύγει από τον Typhon, ο Pan κατέρριψε τον ποταμό, κάνοντας το κάτω μέρος του σώματός του να μοιάζει με ψάρι και τα υπόλοιπα με μια κατσίκα: ο Δίας, θαυμάζοντας την ευσπλαχνία του, έβαλε αυτό το σχήμα ανάμεσα στους αστερισμούς.
Ωστόσο, σε αυτή την τοιχογραφία, λείπουμε από τα θαλάσσια στοιχεία ... Αλλά η ομοιότητα μεταξύ των χεριών και των πτερυγίων δεν μπορούσε να περάσει απαρατήρητη, σε καμία περίπτωση.
 • ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

⇒ Το ταύρο που περιβάλλεται από τα φίδια:


Αυτή η τοιχογραφία φαίνεται να προκαλεί το Μεγάλο Ελληνικό Ταύρο. Θα μπορούσε να συνδεθεί με τον Μινώταυρο.
 
Σύμφωνα με τον αντίστοιχο μύθο, αφού ο Πασιφάης (η κόρη του Ήλιου, ο Ήλιος, από τον αρχαιότερο από τους Ωκεανίδες Περσών) εμποτίζεται από έναν λευκό ταύρο, γεννήθηκε ένα είδος υβριδικού παιδιού, ο Μινώταυροςμε ταυρομαχίες .
 
Ανέστη με τη σύζυγό του, ο Μίνως φυλακίστηκε στον μινώταυρο στον λαβύρινθο της Κρήτης στην Κνωσό. Πιθανώς, ο Μίνως ήταν ένας από τους τρεις γιους της ένωσης της Ευρώπης και του Δία . όταν ο Δίας ήταν υπό μορφή ταύρου.
Όσο για τα φίδια, ας θυμηθούμε τη ράβδο του Ασκληπιού, του Θεού της Ιατρικής  και του γιου του Απόλλωνα . Συμβολίζει τις θεραπευτικές τέχνες συνδυάζοντας το φίδι, το οποίο με την αποβολή του δέρματός του είναι σύμβολο της αναγέννησης και της γονιμότητας. Η ράβδο του Ασκληπιού, συχνά μπερδεμένη με το ραβδωτό ραβδί του Ερμή, είναι το σύμβολο του ιατρικού επαγγέλματος.
 • ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 • ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

⇒Tiempo Ώρα:

 
Οι λέξεις σε αυτή την τοιχογραφία σημαίνουν: Ώρα. 
Αλλά τι ακριβώς είναι ο χρόνος. Ο Άγιος Αυγουστίνος της Ιππότης λέει στις «Εξομολογήσεις» του: «Τι είναι λοιπόν ο καιρός; Αν κανείς δεν με ρωτάει, ξέρω τι είναι. Αν θέλω να το εξηγήσω σε εκείνον που ρωτάει, δεν ξέρω "... Ο χρόνος είναι μια τόσο αόριστη έννοια, πράγματι !.
Στην ελληνική μυθολογία, ο Χρόνος ήταν η προσωποποίηση του χρόνου, για να μην συγχέεται με τον Κρόνο, τον Τιτάνα και τον πατέρα του Δία . 
Οι Έλληνες είχαν δύο διαφορετικές λέξεις για το χρόνο: ο Χρόνος αναφέρεται σε αριθμητικό ή χρονολογικό χρόνο, ενώ μια άλλη λέξη kairos αναφέρεται στην πιο ποιοτική έννοια της σωστής ή κατάλληλης στιγμής. Η φιγούρα του Χρόνος τυπικά απεικονίστηκε ως ένας σοφός γέρος με μια μακρά γκρίζα γενειάδα: ο Πατέρας Χρόνος. 
Επιπλέον,  οι Χόρες ή οι Ώρες ήταν οι θεές των εποχών και η φυσική ροή του χρόνου, που γενικά απεικονίζονται ως προσωποποιήσεις της φύσης στις διαφορετικές εποχιακές πτυχές της, και με τον κύκλο των εποχών οι ίδιοι συμβολικά περιγράφονται ως ο χορός των Χωρών.
 • ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 • ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

⇒Αριθμός 8. Προς Άπειρο ... και πέρα ​​!:

Αυτή η τοιχογραφία είναι σίγουρα εσωτερική. Τα μάτια, τοποθετημένα σε κυκλικό σχήμα, περιβάλλουν τον κεντρικό αριθμό οκτώ (8).
Οκτώ (8) είναι ο αριθμός της τελειότητας, το άπειρο. Στα μαθηματικά, το σύμβολο του άπειρου αντιπροσωπεύεται από ένα όριο 8.
Οι Πυθαγόρειοι πίστευαν ότι ο αριθμός 8 ήταν το σύμβολο της αγάπης και της φιλίας, της σύνεσης και της ορθολογικής σκέψης. Ήταν οι Πυθαγοραίοι που έκριναν ότι υπάρχουν στον άνθρωπο οκτώ όργανα της γνώσης. την αίσθηση, τη φαντασία, την τέχνη, τη γνώμη, τη σύνεση, την επιστήμη, τη σοφία και το μυαλό.
Το πρόσωπο που εισήγαγε πραγματικά το σύμβολο του άπειρου ήταν ο John Wallis, το 1655. Αυτό το σύμβολο ονομάζεται μερικές φορές το Lemniscate. Προφανώς εξελίχθηκε από τον ετρουσκικό αριθμό για το 1000, που έμοιαζε έτσι: CI. Υπάρχει μια άλλη θεωρία ότι έλαβε πραγματικά το σύμβολο του άπειρου από τα ωμέγα (ω), το τελευταίο γράμμα του ελληνικού αλφαβήτου. 
Ouroboros.
Το σύμβολο ouroboros , που δείχνει ένα φίδι στριμωγμένο σε μια οριζόντια μορφή οχτώ (8) και δαγκώνει την ουρά του, λέγεται επίσης ότι είναι μια πιο εύλογη βάση για το σύμβολο του άπειρου επειδή είναι μια κατάλληλη απεικόνιση ατελείωτου.
Όσον αφορά τα μάτια αυτής της τοιχογραφίας, θα μπορούσαμε να σκεφτούμε το σύμβολο του Eye of Providence (το οποίο εμφανίζεται στον λογαριασμό δολαρίου ΗΠΑ). Αντιπροσωπεύει το μάτι του Θεού, την μοναδική θεία δύναμη που έχει δημιουργήσει ολόκληρο το σύμπαν. Το μάτι στις περισσότερες περιπτώσεις περικλείεται σε ένα τρίγωνο. Μερικές φορές, το μάτι απεικονίζεται επίσης ότι περιβάλλεται από σύννεφα ή εκρήξεις φωτός. Και οι δύο αυτές εικόνες είναι αντιπροσωπευτικές της αγιότητας και της θεϊκής δόξας και έτσι και εδώ το σύμβολο υποδηλώνει ότι ο Παντοδύναμος παρακολουθεί προσεκτικά τη δημιουργία Του.
Το σύμβολο του ματιού της πρόνοιας.
  • ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

⇒Το τμήμα II. Τοιχογραφίες: Πανεπιστήμιο του Τορόντο: 🇨🇦

______________________________________________________________________________
Το Πανεπιστήμιο του Τορόντο είναι ένα δημόσιο ερευνητικό πανεπιστήμιο στο Τορόντο, στο Οντάριο του Καναδά με βάση το ότι περιβάλλει το Queen's Park. Ιδρύθηκε με βασιλικό χάρτη το 1827 ως King's College. Περιλαμβάνει δώδεκα κολέγια, το καθένα με ουσιαστική αυτονομία στις οικονομικές και θεσμικές υποθέσεις.
Η εν λόγω τοιχογραφία είναι σε μια υπόγεια διάβαση που εκτείνεται από το Hart House Circle κάτω από το Queen's Park Crescent West στην οδό Wellesley. Η Resa συναντήθηκε με αυτή την τοιχογραφία καθώς περπατούσε κάτω από το Crescent του Queen's Park. Πήγε από το Hart House και βγήκε από το King's Park Circle. Στην παρακάτω παρουσίαση μπορείτε να δείτε μερικές φωτογραφίες της τοποθεσίας και των κτιρίων. Η τοιχογραφία έρχεται σύντομα μετά !. 
Σχετικά με την Resa Mc Conaghy:
Η Resa  είναι καναδική καλλιτέχνης, σχεδιαστής κοστουμιών και συγγραφέας. 
Έχει φιλοξενήσει δύο ιστολόγια: το  Graffiti Lux και τις τοιχογραφίες  και τέχνης .
Μπορείτε να βρείτε την εκδοχή της αυτής της ανάρτησης εδώ. Επιπλέον, η Resa  έχει γράψει ένα βιβλίο, "Nine Black Lives " , διαθέσιμο στο Amazon . Βρείτε  Resa στο Twitter , επίσης !.
(Αποποίηση: Όλες οι φωτογραφίες και φωτογραφίες από το Τορόντο του Πανεπιστημίου έχουν ληφθεί από την Resa και παρουσιάστηκαν στο ιστολόγιό της  Graffiti Lux και τοιχογραφίες .) © Resa McConaghy (2017). Παρακαλούμε ελέγξτε τη θέση της Resa σχετικά με αυτή τη συνεργασία  εδώ .
 • ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 • ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 • ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

⇒Damarchus / Lycanthropeis ή Werewolf Man-Wolf:

Αυτό το γκράφιτι θα μπορούσε να συνδέεται με το W erewolf Ο άνθρωπος-λύκος, ή Lycanthropei s . Έννοια, ένας μυθολογικός άνθρωπος με την ικανότητα να μετατοπίζεται σε λύκο, είτε εσκεμμένα είτε μετά την τοποθέτησή του σε κατάρα ή θλίψη.
Μερικές αναφορές σε άνδρες που αλλάζουν σε λύκους βρίσκονται στην αρχαία ελληνική λογοτεχνία και μυθολογία.
Για παράδειγμα, ο Ηρόδοτος , έγραψε ότι ο Νέρι, μια φυλή που βάζει στα βορειοανατολικά της Σκυθίας, μεταμορφώθηκαν σε λύκους μία φορά το χρόνο για αρκετές ημέρες και στη συνέχεια άλλαξαν πίσω στο ανθρώπινο σχήμα τους. 
Επιπλέον, έχουμε την ιστορία του Δαμάρχου . Ήταν ένας νικηφόρος ολυμπιακός μπόξερ από την Παρχασία (Αρκαδία) ο οποίος λέγεται ότι άλλαξε το σχήμα του σε λύκος στο φεστιβάλ της Λυκίας, για να γίνει και πάλι άνθρωπος μετά από δέκα χρόνια. Το φεστιβάλ της Λυκίας περιλάμβανε ανθρώπινη θυσία στον Δία. Ένα νεαρό αγόρι σκοτώθηκε και στη συνέχεια καταναλώθηκε από έναν από τους συμμετέχοντες, στην περίπτωση αυτή από τον Δαμάρχο, και ως εκ τούτου ο Δίας θα μεταμόρφωνε τον κανίβαλο σε λύκο.
 • ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Αριστερά: Ένας άντρας που φοράει ένα λύκο. Αττικό κόκκινο βάζο, γ. 460 π.Χ. Δεξιά: Ο Δίας στρέφει τον Λύκοντα σε λύκο, χαράζοντας τον Χέντρικ Γολτζίους. 16ος αιώνας.
  • ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

⇒Η γυναίκα με ένα επιπλέον χέρι:

Σύμφωνα με το μοτίβο της μυθολογίας των ινδικών, σύμφωνα με το οποίο οι θεές έχουν πολλά χέρια , θα μπορούσαμε να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι έχοντας περισσότερα από δύο χέρια είναι ένα σημάδι της Θεότητας. Οι άνθρωποι έχουν δύο χέρια, έτσι κάποιος με πολλαπλούς γίνεται ξεχωριστός και έξω από το πρωτάθλημα. Τα περισσότερα χέρια κατά καιρούς αντιπροσωπεύουν επίσης περισσότερη δύναμη. Η πολλαπλότητα των χεριών δίνει επίσης έμφαση στη δύναμη και την ικανότητα να εκτελούν διάφορες πράξεις ταυτόχρονα. 
Όσον αφορά τον τρίτο αριθμό, αντιπροσωπεύει την Αγία Τριάδα. Από μια φιλοσοφική προοπτική, το η ελαιόμαυρος τρία είναι συμβολική της συμφιλίωσης των αντιθέτων, όπως με Χέγκελ διαλεκτική «s:“διατριβή + αντίθεση = σύνθεση”. 
Εκτός αυτού, είναι και ένας σεληνιακός και ένας ηλιακός αριθμός. 
Το φεγγάρι έχει τρεις μεγάλες φάσεις - τα δύο ημισφαίρια και την πανσέληνο, ενώ ο ήλιος έχει τρία βασικά σημεία στην ύπαρξή του: το χαμηλό χειμερινό ηλιοστάσιο, το υψηλό θερινό ηλιοστάσιο και τις δύο ισημερίες του Μαρτίου και του Σεπτεμβρίου.

⇒Ο Κολκικός Δράκος ή ο Κολχικός δράκος:


 
Η Kholkikos Δράκων ή (Κολχίδας Δράκος) ήταν η συνεχώς σε εγρήγορση φίδι που φρουρούσαν το Χρυσόμαλλο Δέρας σε ένα άλσος ιερό για τον Άρη στο Kolkhis. Όταν οι Αργοναύτες ήρθαν να αποκτήσουν το Fleece, έπρεπε να το περάσουν. Υπάρχουν δύο θεωρίες ως προς το πώς πέρασαν από το Drakon, είτε η Μήδεια έβαλε το τέρας να κοιμηθεί τόσο ο Jason   θα μπορούσε να αρπάξει το ύφασμα ενώ το ήπιο ή ο Jason το σκότωσε. Υπάρχει επίσης η πεποίθηση ότι ο τέρας κατάπιε τον Ιάσονα και στη συνέχεια τον ανακάλεσε χάρη στη δύναμη της Μήδειας, ώστε ο Τζέισον να μπορεί να σκοτώσει το θηρίο. Διαφορετικές πολιτιστικές παραδόσεις έχουν απεικονίσει δράκους με ερπετά ή οφιοειδή χαρακτηριστικά, ώστε να μοιάζουν με κομπράδες, κροκόδειλοι ή σαύρες. Η λέξη «δράκος» εντοπίζει την προέλευσή της στην ελληνική λέξη «drakon» που σημαίνει ένα τεράστιο φίδι ή ένα γιγάντιο ψάρι.
   • ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

⇒Απόλο (AKA προηγουμένως Helios) και το άρμα του:

Πριν η Άρτεμις έγινε η θεά του φεγγαριού, η Titaness Selene κατείχε το άρμα της Σελήνης , το οποίο οδήγησε τον ουρανό το βράδυ. Λίγο αργότερα, η Άρτεμις ήταν ο ηγεμόνας της μεταφοράς. Με τον ίδιο τρόπο, ο Απόλλωνας έλαβε το Άρμα του Ήλιου , όταν ο Ήλιος ταυτίστηκε μαζί του. 
Ο Ήλιος (Απόλλωνας), ο θεός του Ήλιου, οδηγεί το άρμα του στον ουρανό κάθε μέρα, ενώ η Σελένη (Άρτεμις) λέγεται ότι οδηγεί σε ολόκληρο τον ουρανό. Και ενώ το άρμα του ήλιου έχει τέσσερα άλογα, η Selene (Artemis) έχει συνήθως δύο, που ονομάζεται "χιονόλευκο" από τον Ovid . 
Όσον αφορά τον συμβολισμό των αλόγων , είναι συχνά γνωστός ως ηλιακό σύμβολο. Μερικές φορές, τα άλογα σχετίζονται με τον ήλιο, το φεγγάρι και το νερό. Λειτουργεί ως διαμεσολαβητής μεταξύ της Γης και του Ουρανού. Το άλογο συμβολίζει την εξουσία, τη χάρη, την ομορφιά, την ευγένεια, τη δύναμη και την ελευθερία.
Η γυναίκα που κοιτάζει τον Απόλλωνα (πρώην Ήλιος) θα μπορούσε να είναι η δίδυμη αδελφή του, η  Αρτέμις (Πρώην Σελήνη) . Η Άρτεμις ήταν η Θεά του Κυνηγιού και της Θεάς της Σελήνης. Κατά τους κλασσικούς χρόνους, η Σελήνη συχνά ταυτίζεται με την Άρτεμη, όπως και ο αδελφός της, ο Ήλιος, ταυτίζεται με τον Απόλλωνα. Τόσο η Σελήνη όσο και η Άρτεμις συνδέονταν επίσης με την Εκάτη, και οι τρεις θεωρήθηκαν ως Σελήνια Σελήνια, αν και μόνο η Σελήνη θεωρήθηκε προσωποποίηση του ίδιου του φεγγαριού.
 • ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 • ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 ~ ~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

_______________________________________________________________________________________
►Συνδέσεις:
https://goo.gl/9M3yb1
https://goo.gl/25jrss
https://goo.gl/BN7KEA
https://goo.gl/N0hD0x
https://goo.gl/z0y3Mr
https://goo.gl/rhZkZj
https://goo.gl/As9dYy

https://aquileana.wordpress.com/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τι είναι τα ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ και πώς δημιουργούνται;

Τι είναι τα ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ και πώς δημιουργούνται; To Sakidio ------------------------------------------------------------ 🌏 Ο κόσμος μας είν...