Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 9 Απριλίου 2017

ΜΙΑ ΣΥΝΤΟΜΗ ΑΝΑΛΥΣΗ-- ΕΥΡΙΠΙΔΟΥ : ΕΛΕΝΗ

Μια σύντομη ανάλυση 

Ευριπίδη : Ελένη

Μια εισαγωγή σε ένα κλασικό παιχνίδι
Η Ελένη δεν είναι το πιο γνωστό από τα έργα του Ευριπίδη, αλλά είναι ένα από τα πιο περίεργο - και αξίζει προσεκτική ανάλυση και μελέτη. Το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 412 π.Χ. εκείνου του έτους πόλη Διονύσια. Εν ολίγοις, η πλοκή της Ελένης μετατρέπεται σε μια παλιά θεωρία συνωμοσίας για πρώτη φορά μπροστά από τον αρχαίο ιστορικό Ηρόδοτο : ότι «Ελένη της Τροίας» ήταν μια απλή φάντασμα έφερνε στο μυαλό από την Ήρα, και ότι η πραγματική σύζυγος του Μενέλαου πέρασε τη διάρκεια του Τρωικού Πολέμου στην Αίγυπτο, έχει ληφθεί εκεί με τον Ερμή και διατηρείται σε ασφαλή έξω από το δρόμο της ζημιάς. (Αυτή είναι η βάση του μοντερνισμού έπος HD της Ελένης στην Αίγυπτο (New Directions Books) .) Οι Έλληνες και οι Τρώες και οι δύο πάνε στον πόλεμο πέρα από αυτό που είναι, ουσιαστικά, μια ψευδαίσθηση. Η θεά Ήρα είναι υπεύθυνη για το φάντασμα της Ελένης και, ως εκ τούτου, η αιτία του Τρωικού Πολέμου: αυτή είναι ζητούν εκδίκηση για θνητούς πάνω από κάτι που ονομάζεται Απόφαση του Παρισιού .
Ελένη ζει από δεκαεπτά ολόκληρα χρόνια στην Αίγυπτο, σεμνά και πιστά περιμένει το σύζυγό της Μενέλαο να έρθει και να φέρω της. Όπως και η Πηνελόπη στην Ομήρου Οδύσσεια , αρνείται να δεχτεί ότι ο σύζυγός της είναι σίγουρα νεκροί και απορρίπτει την προσφορά του γάμου από το νέο βασιλιά της Αιγύπτου, Θεοκλύμενος. Αλλά δεν θα περιμένει για πάντα.
Ελένη ακούει ότι ο Μενέλαος ναυάγησε, ενώ επιστρέφοντας από τον Τρωικό Πόλεμο, και είναι νεκρός. Ή τουλάχιστον, αυτό είναι η φήμη που έχει πει ο Έλληνας, Τεύκρος, ο οποίος έχει αγωνιστεί στον Τρωικό Πόλεμο. Πιστεύοντας αυτή την είδηση ​​σε πρώτη φάση, η Ελένη αποφασίζει να αυτοκτονήσει αντί να αναλάβει την εναλλακτική λύση - να παντρευτεί τον πλούσιο, αλλά απεχθές Θεοκλύμενος. Στη συνέχεια, όμως η Χορωδία κάνει μια πρόταση. Για να μάθετε την τύχη του συζύγου της, η Ελένη της Αιγύπτου (όπως ίσως θα έπρεπε, μετά HD, την αποκαλούν) θα πρέπει να συμβουλευτούν το μαντείο. Κάνει έτσι, και το μαντείο επιβεβαιώνει ότι ο Μενέλαος είναι, στην πραγματικότητα, στη ζωή. Σίγουρα αρκετά, ο ίδιος γυρίζει αμέσως μετά από αυτό. Αλλά επειδή φοράει κουρέλια και όχι βασιλική ενδυμασία, δεν αναγνωρίζεται ως βασιλιάς, όταν εμφανίζεται, ακόμα και Ελένης, μετά από όλα αυτά τα χρόνια, δεν τον αναγνωρίζει ή αποδέχεται ότι αυτός είναι ο σύζυγός της. Από την πλευρά του, ο Μενέλαος αμφιβάλλει ότι αυτή η γυναίκα είναι η Ελένη οποίο άφησε πίσω του όλα αυτά τα χρόνια και πήγε στον πόλεμο για. Ωστόσο, τελικά γίνει συμφιλιωθούν και να καταφέρει να ξεφύγει από την Αίγυπτο και πίσω στη Σπάρτη, χάρη στη βοήθεια του Theonoe, την αδελφή του Θεοκλύμενος και προφήτης ο οποίος, μετά από διαβούλευση με τους θεούς, βλέπει ότι είναι το σωστό πράγμα που πρέπει να συμβιβάσει την Ελένη με την νόμιμο σύζυγό της και να εξαπατήσει τον αδελφό της, βοηθώντας την Ελένη και ο Μενέλαος στη διαφυγή τους.
Αλλά αυτή η περίληψη οικόπεδο χάνει έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες στο παιχνίδι: Ελένη εαυτό της. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά πράγματα για το παιχνίδι του Ευριπίδη είναι η ανάπτυξη του χαρακτήρα της Ελένης. Μακριά από το να είναι απλά Μενέλαου υπάκουος και αφοσιωμένη σύζυγος, Ευριπίδη Ελένη είναι - και πάλι, όπως και η Πηνελόπη στην Ομήρου Οδύσσεια - το πρότυπο της επινοητικότητα και πονηριά. Πηνελόπη έπλεξε την κηδεία σάβανο για τον πατέρα του συζύγου της, υποσχόμενοι ότι με την ολοκλήρωση του ότι θα παραιτηθεί απουσιάζει το σύζυγό της για τους νεκρούς και να παντρευτεί έναν από τους επίμονος μνηστήρες κρέμονται γύρω από το σπίτι? αλλά από τη νύχτα που unpicked τι είχε υφαντά με τη μέρα. Ομοίως, η Ελένη στο παιχνίδι του Ευριπίδη προσποιείται για να θρηνήσουν για το νεκρό σύζυγό της, ακόμα και όταν έχει μάθει την αλήθεια ότι είναι ακόμα ζωντανός. Στη συνέχεια, κατάφερε να εξαπατήσει την επίμονος αιγυπτιακό βασιλιά, Θεοκλύμενος, σε διευκόλυνση της και τη διαφυγή του συζύγου της άθελά του, κρατώντας το πρόσχημα ότι ο Μενέλαος είναι μια απλή περιπλανώμενο και ζητώντας βοήθεια για να πάρει στην ακτή έτσι και κουρελιασμένη ο σύντροφός της να πραγματοποιήσει η κηδεία τελετές για την (υποτιθέμενη) νεκρά Μενέλαο.
Μια άλλη του Ευριπίδη γυναίκες, Μήδεια, είναι συχνά καθυστερεί ως παράδειγμα μιας σύνθετης θηλυκό χαρακτήρα από το ελληνικό θέατρο, αλλά Helen προσφέρει κάτι παρόμοιο ενδιαφέρον για την ανάλυση: μια γυναίκα της οποίας η συκωταριά και την ικανότητα να σκέφτονται στα πόδια της την βοηθά για να σώσει όχι μόνο τη ζωή της, αλλά εκείνη του συζύγου της. (Καλύτερο σχέδιο Μενέλαου για την ανάκτηση της Ελένης είναι να σκοτώσει Theocylmenus στη μάχη -. Μια ιδέα που Helen απορρίπτει αμέσως, υποστηρίζοντας ότι ο σύζυγός της θα σταθεί καμία πιθανότητα ενάντια στον αιγυπτιακό βασιλιά)
Πολλοί κριτικοί δείτε την Ελένη ως ένα είδος προειδοποίησης προς τους Αθηναίους: να είναι δύσπιστοι όσον αφορά πάμε σε πόλεμο για μια ψευδαίσθηση. Οι Έλληνες συμμετείχαν στον Πελοποννησιακό πόλεμο με τη Σπάρτη κατά το χρόνο, και μόλις είχε επιστρέψει από μια συντριπτική ήττα στην Σικελική εκστρατεία, λίγο πριν ο Ευριπίδης έγραψε Ελένη . Michael Billington, στο έργο του The 101 Greatest Παραστάσεις: Από την αρχαιότητα έως σήμερα , σημειώνει ότι η παραγωγή του Ευριπίδη Ελένη απολαύσει την επιτυχία στον απόηχο της εισβολής στο Ιράκ το 2003 - ένα άλλο πόλεμο που ιδρύθηκε σε μια απατηλή υπόθεση.
Billington δείχνει επίσης ότι, με την Ελένη , ο Ευριπίδης εφηύρε ουσιαστικά ένα νέο είδος: κωμικοτραγική. Είναι η Ελένη μια τραγωδία ή κωμωδία ; Ευριπίδης γιορτάζεται ως μια μεγάλη ελληνική τραγικού, αλλά η Ελένη τελειώνει, όχι με τον θάνατο και την απομόνωση, αλλά με την επανένωση και μια ευτυχισμένη ανάλυση. Ωστόσο, η Ελένη τον εαυτό της, καθώς και ο Μενέλαος, που αναγνωρίζονται την αξιοπρέπεια και το σεβασμό που συνδέονται με την υψηλή τραγωδία. Αυτός είναι ένας άλλος λόγος για τον οποίο η Ελένη είναι μια τέτοια ενδιαφέρουσα παιχνίδι και αξίζει να διαβαστεί και να συζητήσουμε: φαίνεται να αντιπροσωπεύει μια νέα εξέλιξη στο θέατρο, στο συνδυάζοντας στοιχεία από το τραγικό και το κωμικό.
Ελένη περιλαμβάνεται στο Μήδεια και άλλα παιχνίδια (Classics Οξφόρδης στον κόσμο) , μαζί με παίζει τρία άλλα κλασικά του Ευριπίδη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γρίπη Α και Γρίπη Β: Διαφορές σε συμπτώματα και αντιμετώπιση

  Γρίπη Α και Γρίπη Β: Διαφορές σε συμπτώματα και αντιμετώπιση Bigstock Μιχάλης Θερμόπουλος Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2025 19:00 Η κοινή γρίπη π...