ΠΛΑΤΩΝ: ΦΑΙΔΩΝ, "αγάπη ομιλία / ομιλία για την αγάπη"
Και ο ερασιτέχνης, ολέθρια και δυσάρεστα, είναι, έπαψε η αγάπη, ύπουλη προς το ποιος promissioni με πολλούς και πολλές όρκους και προσευχές μόλις έκρινε ότι, για την ελπίδα: κάθε καλό, στη συνέχεια, ότι η συνομιλία του θα μπορούσε να φέρει επαχθείς. Και όταν έρχεται promissioni να πληρούνται ότι ο χρόνος, κολακευμένος η ψυχή αντιλαμβάνεται ότι μέσα σε ένα μεταλλαγμένο είναι ο βασιλιάς και άρχοντας, που έχει έρθει σοφία και εγκράτεια στη θέση της αγάπης και μανία? και ο ίδιος δεν καταλαβαίνει ότι έχει γίνει μια άλλη? και ζητά ενώ χάρη και του θυμίζει τα πράγματα από τότε ακόμα και αν η ίδια πριν από εκείνη favellasse άνθρωπο.
Και ο ίδιος δεν τολμά να πει, για την ντροπή, το οποίο έχει γίνει ακόμη, αλλά που δεν μπορεί να κρατήσει τους όρκους και υποσχέσεις που δόθηκαν στο πρώτο τρελός ή εξοχότητα έχει ανακάμψει και να επιστραφεί το μυαλό είναι σοφό? από το φόβο, να επαναλάβουν τα πράγματα από τότε, δεν ridivenga τι είχε τότε.
Και όμως, εγκαταλείποντας την ψυχή που αγάπησε πριν, αποδράσεις, όπως γίνεται με το παιχνίδι στο «θραύσματα, όταν και« ντους είναι έρημη? Εκείνος φεύγει? και η αγανάκτηση, inseguelo βρίζουν τον για το ότι αγνόησε από την αρχή ότι δεν δίνουν αυτί σε έναν εραστή, και αν και τρελός, αλλά ναι σε μια πιο γρήγορα χωρίς αγάπη, αλλά σοφός? που αλλιώς θα ήταν όπως ίσως σε μια ύπουλη, τρυφερός, ζηλιάρης, συγγνώμη, νεροχύτη, κακή επιμελήτρια της καλοσύνης του σώματος, χειρότερα επιμελήτρια της καλοσύνης της ψυχής?η οποία στην πραγματικότητα το πιο πολύτιμο πράγμα που δεν είναι και δεν θα είναι ποτέ, ούτε οι άνδρες ούτε οι θεοί.
Οι λόγοι αυτοί, ως εκ τούτου, θα πρέπει να εξετάσει μεταξύ σας, επειδή ξέρετε ότι τα έσοδα από την αγαπημένη απληστία, όχι καλοσύνη, τη φιλία dell'amatore.
Όπως ο λύκος αγαπά το αρνί,
Έτσι αγαπά τον εραστή.
Αυτός είναι ο λόγος που θέλησα να μιλήσω περισσότερο μπορώ να σας πω, και η προσευχή μου για να τελειώσει εδώ.
Ο εραστής όταν η αγάπη τελειώνει γίνεται ύπουλος προς τις υποσχέσεις και δεσμεύεται ότι πριν ασχολήθηκε το θέμα ελπίζοντας για τις καλές εποχές.Αλλά τώρα όλα είναι απογοητευτικά. Τώρα το παλιό πολλά υποσχόμενη δεν μπορεί να πληρώσει τις υποσχέσεις του χρόνου. Η ψυχή του αγαπημένου προσώπου δεν αναγνωρίζουν αυτή την αλλαγή, ήταν κολακευμένος για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενώ το άλλο γινόταν όλο και πιο κρύα. Εγκράτεια είναι σε αυτόν αντί του εξαγριωμένη αγάπη.
Κάνει το ίδιο λόγο, σαν να είναι το ίδιο πρόσωπο, αλλά δεν είναι. Το άλλο πρόσωπο, ο ίδιος, αισθάνεται ντροπή να πω ότι είναι διαφορετικός ο άνθρωπος, ότι έγινε ένα διαφορετικό άτομο. Ο ίδιος λέει ότι είναι σοφός και ο ίδιος δεν θέλει να είναι ο άνθρωπος που ήταν πριν. Φεύγει η ψυχή που αγαπούσε πριν, που κυλά κατά μήκος της ζωής σαν ένα μικρό πέτρινο ένα επάνω και ένα κάτω, μέχρι να συμβεί μια νέα διακοπή. Ένα παιδικό παιχνίδι με τις μικρές πέτρες που όλοι μας γίνονται στην παιδική ηλικία μας.
Έχει επιστρέψει ένα κακό αγόρι που θέλει να είναι γνωστή ως ένα αγόρι με σοφία, ενώ ο σπάταλος από την ομορφιά του σώματός του. Η ψυχή μας είναι το πολυτιμότερο ον για εμάς και κανείς δεν μπορεί να αστειεύεται με αυτό. Γι 'αυτό και προειδοποίηση για τους ανθρώπους για την τύχη του εραστή που είναι μια κακή ερασιτέχνες στην φιλία. Όπως είπε ο Όμηρος ποιητής σε αυτές τις γραμμές.
Όπως ένας λύκος αγαπά το αρνί, Έτσι είναι η αγάπη του εραστή.
Αυτό είναι το αληθινό πράγμα της αγάπης. Ένα αυτό το σημείο της ομιλίας μου είναι πάνω.
Πλάτωνα Διάλογοι 1970 Einaudi, Τορίνο. από την αρχαία ελληνική Ιταλικά Μετάφραση Francesco Acri (1899) Κείμενο και μετάφραση επιμελήθηκε ο Rinaldo Rasa
esperienzadelpensiero experienceofthought expériencedepensée
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου