Κυριακή 30 Σεπτεμβρίου 2018

Ο ΑΧΥΡΩΝΑΣ ΦΛΕΓΕΤΑΙ


Ο ΑΧΥΡΩΝΑΣ ΦΛΕΓΕΤΑΙ

bburning
Το 1949 το Νόμπελ Λογοτεχνίας απονέμεται στον Ουίλιαμ Φώκνερ  με τη Σουηδική Ακαδημία να αναφέρεται στο έργο του σαν ένα απέραντο παγκόσμιο θέατρο της ανθρωπότητας, μαγικά φωτισμένο και γεμάτο χαρακτήρες μεγαλύτερους από τη ζωή. Ο ίδιος ο Φώκνερ στην ομιλία του κατά την απονομή του βραβείου είπε ότι το μοναδικό θέμα για το οποίο αξίζει να γράφει κανείς είναι «τα προβλήματα του ανθρώπινου ψυχικού χώρου που βρίσκεται σε μάχη με τον εαυτό του».
Το μικρής φόρμας έργο του, «ο Αχυρώνας Φλέγεται», που είναι και από τα πιο γνωστά του, είναι μια ιστορία ‘αποτύπωμα’ αυτής της θεμελιώδους αρχής του Φώκνερ και ένα υπόδειγμα της συγγραφικής του τέχνης. Οι δαιδαλώδεις προτάσεις – που χρειάζεται να διαβαστούν δύο φορές για να αποκαλυφθούν όσα ηθελημένα κρύβει ο συγγραφέας -, οι άριστα δουλεμένοι χαρακτήρες, το ουσιώδες δίλημμα που αντιμετωπίζει ο βασικός ήρωας, οι ζωντανές εικόνες της αμερικανικής υπαίθρου λίγα χρόνια μετά τον εμφύλιο και η αποτύπωση των κοινωνικών διαφορών είναι τα κύρια στοιχεία αυτής της σύντομης ιστορίας που αρχίζει και τελειώνει με το κάψιμο ενός αχυρώνα.
Η ιστορία ξεκινά στο παντοπωλείο μιας πόλης, το οποίο χρησιμεύει και για αίθουσα δικαστηρίου, με ένα δεκάχρονο αγόρι τον Σάρτυ Σνόουπς, να παρατηρεί τη δίκη του πατέρα του, Άμπνερ Σνόουπς, που κατηγορείται για το κάψιμο του αχυρώνα ενός γείτονα. Ο Σάρτυ γνωρίζει ότι ο πατέρας του έκαψε τον αχυρώνα, όπως έχει κάνει κι άλλες φορές στο παρελθόν, και συναισθάνεται την αδικία και την καταστροφή που έχει προκαλέσει με την πράξη του. Ντρέπεται γι’ αυτόν αλλά και τον φοβάται και αγωνιά για τη στιγμή που θα κληθεί σαν μάρτυρας στη δίκη. Το δίλημμα που αντιμετωπίζει είναι κατά πόσο πρέπει να υπηρετήσει τους οικογενειακούς δεσμούς ή να ακολουθήσει τον δρόμο του δικαίου. Τη λύση στην αγωνία του δίνει το θύμα του εμπρησμού, που παραιτείται από τη δίκη για να μην αναγκάσει το παιδί να καταθέσει εναντίον του πατέρα του και ο δικαστής επιβάλει στον πατέρα να φύγει από την πόλη. Ο κοινωνικός εξοστρακισμός που ήταν συνήθης εκείνη την εποχή, καταγράφεται και στα λόγια του πατέρα που προειδοποιεί τον γιό του όταν καταλαβαίνει ότι θα έλεγε την αλήθεια στο δικαστήριο.
«Ήσουν έτοιμος να με καρφώσεις. Θα με κάρφωνες». Το παιδί δεν απάντησε. Ο πατέρας του το χτύπησε με την παλάμη στον κρόταφο, σκληρά αλλά αδιάφορα, ακριβώς όπως είχε χτυπήσει  τα δυό μουλάρια έξω από το παντοπωλείο, ακριβώς όπως θα βίτσιζε το ένα ή το άλλο για να σκοτώσει μια αλογόμυγα, και η φωνή του ήχησε και πάλι απαθής, δίχως θυμό: «Σε λίγο θα γίνεις άντρας. Πρέπει να μάθεις. Πρέπει να μάθεις να παραστέκεσαι στο ίδιο σου το αίμα, αλλιώς δεν θα μείνει αίμα να παρασταθεί σ’ εσένα. Νομίζεις ότι αυτοί οι δύο το πρωί – ο οποιοσδήποτε εκεί μέσα – θα σου παραστέκονταν; Δεν καταλαβαίνεις ότι ένα πράμα γύρευαν, να με φάνε, επειδή ήξεραν ότι τους νίκησα; Ε;».
Ο Αχυρώνας φλέγεται
πηγή: https://www.kanopy.com/product/barn-burning
Ο Άμπνερ Σνόουπς είναι ένας άνδρας θυμωμένος με την κοινωνία λόγω της φτώχειας του.  Είναι η φτώχεια και ο τρόπος που τον αντιμετωπίζουν εκείνοι που δεν είναι φτωχοί που δηλητηριάζει τις ενέργειες του και τον γεμίζει φθόνο και περιφρόνηση. Βλέπει τον εαυτό του και την οικογένειά του  σαν θύματα των ιδιοκτητών φυτειών για τους οποίους εργάζεται και στρέφει το μένος του προς αυτούς. Η βίαιη φύση του όμως εκδηλώνεται και προς τα μέλη της οικογένειας που τον υπομένουν αδιαμαρτύρητα. Ο Σάρτυ παρόλο που είναι μεγαλωμένος σ’ ένα τέτοιο περιβάλλον χαρακτηρίζεται από μια πιο υψηλή ηθική και αυτό είναι που τον οδηγεί στο δίλημμα «οικογένεια ή δικαιοσύνη».
Μετά τη δίκη, η οικογένεια φεύγει για άλλη περιοχή και στη νέα φυτεία που βρίσκουν δουλειά ο Άμπνερ δημιουργεί καινούργιους καυγάδες και τριβές που οδηγούν μοιραία στο κάψιμο ενός ακόμη αχυρώνα.
Ο μικρός Σάρτυ αγωνιά βλέποντας τα γεγονότα, διχάζεται και διστάζει όχι από φόβο για τον βίαιο πατέρα που τον κρατάει δέσμιο, αλλά από μια ηρωοποίηση του πατέρα-τραυματία πολέμου, η οποία όμως δεν είναι ικανή να του κρύψει την πραγματική διάσταση της κατάστασης. Κι έτσι αντιδρά και κάνει ό, τι απαιτεί η στιγμή από αυτόν, έτοιμος να υποστεί τις συνέπειες.
«Ο Αχυρώνας Φλέγεται»  είναι η ιστορία μιας συγκεκριμένης στιγμής, μιας συγκεκριμένης απόφασης, η σημασία της και οι συνέπειές της. Και με αυτή την απόφαση υπάρχει η δυνατότητα της λύτρωσης.
«Τα μεσάνυχτα το παιδί καθόταν στην κορυφή ενός λόφου. Δεν ήξερε τι ώρα ήταν ούτε πόσο είχε απομακρυνθεί. Ωστόσο δεν φαινόταν πιά πίσω του λαμπάδιασμα, τώρα καθόταν με τα νώτα στραμμένα προς το μέρος που είχε βαφτίσει σπίτι του τις τελευταίες τέσσερις μέρες, ενώ ατένιζε το σκοτεινό δάσος όπου θα βυθιζόταν μόλις ανακτούσε την αναπνοή του, αδύναμο, ριγώντας αδιάκοπα μες στο ψυχρό σκοτάδι, τρίβοντας το κορμί του που το σκέπαζε το ψιλό, λιωμένο πουκάμισο, έχοντας την αίσθηση ότι η οδύνη και η απόγνωση δεν ήταν πλέον φόβος και τρόμος μα απλώς οδύνη και απόγνωση.»
faulkner_360x450Ο μικρός Σάρτυ κάνει αυτό που πιστεύει σωστό και φεύγει χωρίς να κοιτάξει πίσω του.  Είναι πλέον ελεύθερος έχοντας σώσει την ψυχή του από την ηθική διαφθορά του πατέρα του. Με την πράξη του δείχνει να πιστεύει ότι ελευθερώνει όχι μόνο τον εαυτό του από τους δεσμούς της υποχρέωσης σε βάρος της αλήθειας και της δικαιοσύνης αλλά και την οικογένειά του. Πιστεύει ότι ακόμη κι αν φεύγει μακριά τους, τους σώζει από τη βία και την παραμέληση του πατέρα. Όσο για τον ίδιο είναι έτοιμος και αποφασισμένος να πάρει τη ζωή του στα χέρια του και να χτίσει το μέλλον του πάνω στις δικές του αξίες.
Το διήγημα «ο Αχυρώνας φλέγεται» κυκλοφορεί στα ελληνικά σε εξαιρετική μετάφραση και επίμετρο του Γιάννη Παλαβού – του οποίου σχετική συνέντευξη μπορείτε να διαβάσετε εδώ – από τις εκδόσεις ΚΙΧΛΗ.
Εκδόσεις : ΚΙΧΛΗ
http://passepartoutreading.wordpress.com/

Ηλικιακές Διακρίσεις και ο Εξοβελισμός των Ηλικιωμένων


Ηλικιακές Διακρίσεις και ο Εξοβελισμός των Ηλικιωμένων


Man Wearing Blue Jacket Holding a Brown Stick Towards the Heart Drawn on Sand

Κυριακή, 30 Σεπτεμβρίου 2018



Φωτεινή Μαστρογιάννη


Ο γέρων νέος εγένετο, ο δε νέος άδηλον ει εις γήρας αφίξεται.

Δημόκριτος, 470-370 π.Χ., Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος

Απόδοση στη νέα ελληνική: Ο γέρος υπήρξε νέος αλλά ο νέος δεν είναι σίγουρο ότι θα φτάσει να γίνει γέρος.


Στις μέρες μας αλλά και στο πρόσφατο παρελθόν ( η πρόταση του Ανδρέα Λοβέρδου «οι άνθρωποι δεν πεθαίνουν κιόλας, ζούνε πολλά χρόνια μετά τη σύνταξή τους» σοκάρισε την ελληνική κοινή γνώμη και έχει μείνει αξέχαστη) οι πολιτικοί ταγοί με δηλώσεις τους στράφηκαν εναντίον των ηλικιωμένων υπονοώντας ότι ο θάνατός τους (των ηλικιωμένων) θα είναι μία λύση για το ασφαλιστικό σύστημα. 

Όχι μόνο αυτό αλλά και με πρόσφατα μέτρα οι άνω των 74 ετών (στερώντας τους πολύτιμους βαθμούς ελευθερίας και δυσχεραίνοντας στο μέγιστο βαθμό την καθημερινότητά τους χωρίς αντίστοιχα να υπάρχει καμία κρατική μέριμνα για τη διευκόλυνσή τους) θα πρέπει να αποδείξουν ότι ξέρουν να οδηγούν και να περνούν τις αντίστοιχες εξετάσεις (οι οποίες θα επαναλαμβάνονται κάθε τρία και δύο χρόνια) παρά το γεγονός ότι μπορεί να οδηγούν πολλά χρόνια. Θα πρέπει να υποστούν λοιπόν το χρηματικό και ψυχικό κόστος της επανάληψης εξετάσεων οδήγησης ενώ θα αρκούσε μία ιατρική εξέταση για την κατάσταση των αντανακλαστικών τους.  Για τους νέους όμως που οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών ουσιών ή οδηγούν με μεγάλη ταχύτητα δεν γίνεται κανένας λόγος εξέτασης της υγείας τους και επανάληψης εξετάσεων. 



Οι δηλώσεις και τα μέτρα αυτά είναι ενδεικτικά του άκρατου καπιταλισμού που έχει κυριαρχήσει στη χώρα μας και διεθνώς όπου όποιος δεν δημιουργεί χρήμα καθίσταται περιττός δηλαδή «περιττοί» είναι οι ηλικιωμένοι, οι μητέρες που δεν εργάζονται, οι ανάπηροι αλλά και τα παιδιά. 

Το πογκρόμ αυτό κατά των ηλικιωμένων αποτελεί δείγμα ρατσισμού όπως είναι ο σεξισμός κτλ. Δεν είναι μόνο οι πολιτικοί ταγοί που στρέφονται εναντίον τους αλλά και όλο το οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον παρά την ύπαρξη του Ν. 4443/2016, άρθρο 2 όπου η διάκριση με βάση την ηλικία θεωρείται έμμεση διάκριση. Το αστείο είναι λοιπόν ότι οι πολιτικοί με αυτές τις δηλώσεις τους εναντιώνονται σε έναν ήδη υπάρχοντα νόμο

Man Sitting on Chair Beside Table
Οσον αφορά το επιχειρηματικό περιβάλλον είναι δύσκολο εάν όχι αδύνατον να βρει κάποιος εργασία εάν είναι μεγαλύτερος των 45 ετών (εάν και με βάση το προσδόκιμο ζωής δεν θα χαρακτηρίζαμε ηλικιωμένο κάποιον που είναι 45 ετών). Φυσικά για τις γυναίκες αυτής της ηλικίας η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη. Οι νέοι θεωρούνται πιο μορφωμένοι ενώ παραβλέπεται το γεγονός ότι υπάρχουν μεγαλύτεροι το ίδιο ή και περισσότερο μορφωμένοι και σίγουρα με μεγαλύτερη επαγγελματική εμπειρία. 

Το να είσαι νέος και ει δυνατόν και ωραίος θεωρείται ένα προσόν που με τις κατάλληλες γνωριμίες μπορεί να σου προσφέρει και υπουργικές θέσεις όπως έχουμε δει πολλαπλώς στη χώρα μας (καταπατώντας για άλλη μία φορά τον Ν.4443/2016 άρθρο 2 που ορίζει ότι ως «διάκριση λόγω νομιζόμενων χαρακτηριστικών» νοείται η λιγότερο ευνοϊκή μεταχείριση ενός προσώπου που εικάζεται ότι διαθέτει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά φυλής, χρώματος, εθνικής ή εθνοτικής καταγωγής, γενεαλογικών καταβολών, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, αναπηρίας ή χρόνιας πάθησης, ηλικίας, οικογενειακής ή κοινωνικής κατάστασης, σε ξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας ή χαρακτη ριστικών φύλου), με άλλα λόγια η προτίμηση σε νέους και ωραίους (;) είναι διάκριση λόγω νομιζόμενων χαρακτηριστικών

Ο ρατσισμός έναντι των μεγαλυτέρων τονίζεται και από τη μετανάστευση νέων επιστημόνων. Το μήνυμα που μεταφέρεται είναι ότι φεύγουν τα «καλύτερα μυαλά» υπονοώντας ότι όσοι μεγαλύτεροι ηλικιακά αλλά και νέοι επιμένουν να ζουν σε αυτή τη χώρα και να αγωνίζονται για ένα καλύτερο μέλλον είναι βλάκες συλλήβδην αφού τα «καλύτερα μυαλά» έχουν φύγει. Αποτελεί λοιπόν έμμεση «προτροπή» να εγκαταλείψει κάποιος την Ελλάδα αφού εδώ μόνο βλάκες παραμένουν ενώ στο εξωτερικό είναι όλα τέλεια (εικόνα που απέχει πολύ της πραγματικότητας) ειδικά για τα «καλύτερα μυαλά». Φυσικά αποκρύπτεται το γεγονός ότι η μεταναστευτική αυτή εκροή δεν συνοδεύεται από την αντίστοιχη μεταναστευτική εισροή «καλύτερων μυαλών» αλλά αυτό είναι θέμα ενός άλλου κειμένου. 

Old Couple Walking While Holding Hands
Οι ρατσιστικές διακρίσεις που υφίστανται οι ηλικιωμένοι εκτείνονται και στα θέματα εμφάνισης («δεν ντύνεσαι όπως αρμόζει στην ηλικία σου» λες και η ηλικία καθορίζει με γραπτούς κανόνες τα χρώματα και το είδος ένδυσης κάποιου) αλλά και στο γενικότερο τρόπο ζωής. Πρέπει να καταβάλλουν προσπάθειες να μοιάζουν νέοι (κάνουν χρυσές δουλειές οι πλαστικοί χειρουργοί, δερματολόγοι, γυμναστές, αισθητικοί κτλ) συνοδευόμενες από το αντίστοιχο άγχος του να φαίνονται διαρκώς νέοι αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μιλούν, να ντύνονται ή να συμπεριφέρονται ως νέοι. Άλλο ένα δείγμα της σχιζοφρενικής κατάστασης της σύγχρονης κοινωνίας. 

Η ηλικιακή διάκριση κατά των ηλικιωμένων αποτελεί άλλη μία ρατσιστική διάκριση που δεν διαφέρει από τον σεξισμό εναντίον των γυναικών, τη διάκριση λόγω αναπηρίας, φυλής κτλ. Οι ηλικιωμένοι αποτελούν ένα τμήμα του πληθυσμού που διαρκώς μεγαλώνει και η αντιμετώπιση του ρατσισμού εναντίον τους δεν πρέπει μόνο να περιορίζεται σε νομοθετήματα αλλά να γίνεται διαρκής ενημέρωση του κοινού και αλλαγή νοοτροπίας. 

Φωτεινή Μαστρογιάννη
Θα πρέπει να συνοδεύεται επίσης και από αλλαγή του οικονομικού συστήματος με ένα νέο που δεν θα προάγει τον ακραίο ατομισμό και την πλήρη ιδιωτικοποίηση των πάντων καθιστώντας έτσι δύσκολη, εάν όχι αδύνατη, την πρόσβαση σε υπηρεσίες φροντίδας, υγείας και εκπαίδευσης για την πλειονότητα των ανθρώπων. Αντίθετα, το οικονομικό σύστημα θα πρέπει να είναι τέτοιο που να προάγει την ευημερία και όχι την άκρατη και καταστροφική πολλές φορές ανάπτυξη που γίνεται εις βάρος των πιο ευπαθών τμημάτων του πληθυσμού, μεταξύ αυτών και οι ηλικιωμένοι. 

http://mastroyanni.blogspot.com/

Οδηγίες προς ταξιδιώτες για Άγιον Όρος

Οδηγίες προς ταξιδιώτες για Άγιον Όρος

Όταν σας έγραφα τις εντυπώσεις για το παρθενικό μας ταξίδι στο Άγιον Όρος, σας είχα υποσχεθεί ό,τι θα σας έδινα και οδηγίες το τι πρέπει να κάνετε... για να επισκεφτείτε το Περιβόλι της Παναγιάς.
Αν είσαι τακτικός επισκέπτης, αγνοείστε τις, αλλά όταν είσαι άσχετος και πας για πρώτη φορά... και όλη η παρέα το ίδιο, οι οδηγίες αυτές θα σας φανούν πολύ χρήσιμες...


Πριν Πάτε..., τι Πρέπει να κάνετε...

Αφού βρείτε τις ημερομηνίες που σας βολεύουν..., πρέπει να το έχετε σχεδιάσει στο νου σας το πότε..., θα πρέπει πριν από αυτή την ημερομηνία και συγκεκριμένα, τρεις μήνες νωρίτερα, να τηλεφωνήσετε στο γραφείο του Αγίου Όρους στη Θεσ/νίκη (Γραφείο Προσκυνητών), τηλ. 2310252575 και 78 για να κλείσετε το διαμονητήριο για την είσοδό σας στο Άγιον Όρος.
Κόστος διαμονητήριου, 20€, διάρκειας 3 διανυκτερεύσεων μέγιστο... για τους ημεδαπούς, 25€ για τους αλλοδαπούς... 
Συναντήσαμε πολλούς αλλοδαπούς - ορειβάτες από προηγμένα κράτη της Ευρώπης.

Αν οι ημερομηνίες που έχετε σχεδιάσει... για την επίσκεψή σας, πέφτουν σε εορταστικά τριήμερα, θα πρέπει ακριβώς 3 μήνες νωρίτερα από την είσοδό σας, να κλείσετε τα διαμονητήρια, σε άλλη περίπτωση μπορεί και δύο μήνες νωρίτερα από την είσοδό σας...
Θα σας ενημερώσουν σχετικά στο γραφείο της Θεσ/νίκης.
Εμείς είχαμε επιχειρήσει, άλλες δύο φορές στο παρελθόν και δε βρήκαμε είσοδο (τριήμερο Πρωτομαγιάς και τριήμερο Αγίου Πνεύματος, έτσι κλείσαμε για Σεπ., όπου τα διαμονητήρια τα κλείσαμε τον Ιούλιο, δηλ. δύο μήνες νωρίτερα).
Αφού κλείσετε τα διαμονητήρια, το αμέσως επόμενο βήμα, είναι να κλείσετε τη διαμονή σας σε κάποιο από τα μοναστήρια, μπορείτε και στις Ι. Μονές να διανυκτερεύσετε, αλλά και στις Σκήτες...
Η διαφορά Ι.Μ. και Σκήτης είναι, ό,τι η Μονή είναι ένα μεγάλο Μοναστικό Συγκρότημα με όλες τις ανέσεις, ενώ οι Σκήτες είναι μικρά Μοναστήρια με διάφορα μικρά κτίσματα διάσπαρτα...
Η επικοινωνία με τις Ι.Μονές γίνεται είτε με τηλέφωνο, είτε με Φαξ, είτε με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.
Στη Διονυσίου γίνεται με Φαξ...
Στην κάθε Μονή, μπορείτε να διανυκτερεύσετε μία βραδιά, κατά εξαίρεση μπορείτε να ζητήσετε να μείνετε και επιπλέον βραδιές και αν μπορούν, θα σας δώσουν τη σχετική άδεια...
Εμείς και τις δύο βραδιές π.χ. διανυκτερεύσαμε στη Διονυσίου, οι πληροφορίες μας, αναφέρουν και το Ζήσαμε..., είναι ότι η Μονή αυτή και ο Αρχοντάρης της, Πάτερ Παύλος, προσφέρουν στους Προσκυνητές την καλύτερη Φιλοξενία, απ' όλες τις Μονές στο Άγιον Όρος.

Για Πρώτη Φορά που να Μείνετε... και τι να Δείτε...

Αν είστε άσχετοι και Πάτε πρώτη φορά, όπως Εμείς, το καλύτερο που είναι να κάνετε..., είναι να κλείσετε τη διαμονή σας είτε στη Σκήτη του Αγίου Ανδρέα στις Καρυές (Πρωτεύουσα του Αγίου Όρους), διότι θα κάνετε πολλά πράματα..., π.χ. Άξιον Εστί, Ι. Μονή Κουτλουμουσίου και εδώ μπορείτε να διανυκτερεύσετε..., το Κελί του Αγίου Παΐσιου, ο Γέροντας Ιωσήφ, έχει συγκοινωνία με την Ι. Μ. Ιβήρων, την Ι.Μ. Σταυρονικήτα κλπ...
Και Όχι αυτό που κάναμε Εμείς, π.χ. την άγονη γραμμή του Α. Ο. με τις Ι.Μ. Γρηγορίου - Διονυσίου - Παύλου.


Επίσης, υπάρχουν Μονές, όπου η διαμονή χρειάζεται μέσο..., π.χ. η Ι.Μ. Σιμωνόπετρας, εδώ λένε... οι πληροφορίες, οι καλύτεροι Ψάλτες - Μοναχοί.
Επίσης όλη τη Μ. Εβδομάδα, η διαμονή χρειάζεται το μέσο της...

Φτάνοντας στην Ουρανούπολη - Ιερισσό...

Αφού φτάσετε στην Ουρανούπολη, θα βρείτε το γραφείο Προσκυνητών διαμονητήριό σας, πληρώνοντας το αντίτιμο των 20-25€.
και θα πάτε να πάρετε το
Σημαντική πληροφορία, ακόμη..., αν επισκεφτείτε τις Μονές κάτω από τη Δάφνη, καλό είναι να κλείσετε τα εισιτήριά σας για την επιστροφή δέκα ημέρες νωρίτερα από την είσοδό σας στο Α.Ο.
Πριν τη Δάφνη ή τις Καρυές, δε χρειάζεται, υπάρχουν οι δύο παντόφλες - φέρι, οπότε θα βγείτε σχετικά εύκολα...
Το ίδιο συμβαίνει και με τις Ι.Μονές από την άλλη πλευρά, μόνο που το καράβι και το διαμονητήριο το παίρνετε από την Ιερισσό. Εδώ το Χειμώνα, δεν υπάρχει συγκοινωνία.

Ελπίζω, όλα τα παραπάνω να σας φανούν χρήσιμα, όποτε αποφασίσετε... να επισκεφτείτε το Α.Ο.

Καλό Προσκύνημα και Καλό σας Ταξίδι...!!!

G & M

Αυτόφωρα και αγωγές

Αυτόφωρα και αγωγές




Τα κόμματα, τη δουλειά τους κάνοντας, θέλουν δημοσιογράφους που να χρησιμοποιούν λιβάνι αντί για μελάνι, όταν τα γραπτά τους αφορούν τα ίδια, ή δηλητήριο, όταν αφορούν αντιπάλους τους. Για να το πετύχουν, πιέζουν, πολιορκούν, απειλούν, τάζουν, προσφέρουν. Και βέβαια τα στελέχη τους δηλώνουν υψηλότονα ότι σέβονται απολύτως την ελευθεροτυπία και θεωρούν την κριτική κάτι παραπάνω από..άλας της δημοκρατίας. Και ότι μονάχη έγνοια τους είναι πώς να προστατέψουν αποτελεσματικότερα το δικαίωμα στην άσκηση δημόσιου ελέγχου των πεπραγμένων τους. Την ίδια στιγμή όμως, όπως συχνά πιστοποιεί η μικροϊστορία μας, μονάχη έγνοια τους είναι αν τελικά θα επιλέξουν τη μήνυση ή την αγωγή για να στριμώξουν –ή και να εξουθενώσουν– τους ενοχλητικούς επικριτές τους.

Είναι βλέπετε κι αυτός ο νόμος Βενιζέλου (του Ευάγγελου, στον οποίο οφείλουμε και τον νόμο περί μη ευθύνης υπουργών), του 1995, ευρύτερα γνωστός ως τυποκτόνος. Με τη γενναιοδωρία του να προβλέπει ιλιγγιώδη ποσά ως κατώτατα όρια αποζημιώσεων που θα έπρεπε να πληρώσουν οι δημοσιογράφοι, αν καταδικάζονταν, λειτούργησε σαν πειρασμός για όσους αποτιμούν μετριοπαθώς τη βλάβη της υπολήψεώς τους με πεντακοσαριές (χιλιάδες ευρώ) και με εκατομμύρια. Δύο εκατομμύρια απαίτησε αρχικά ο κ. Πάνος Καμμένος από τον Ανδρέα Πετρουλάκη, μη αντέχοντας τον επικριτικό σχολιασμό της εξοχότητάς του. Πεντακόσιες χιλιάδες απαιτεί ολιγαρκώς η κ. Ζέττα Μακρή, πρώην βουλευτίνα της Ν.Δ., από τη «Μαγνησία» του Βόλου. Η αιτία; Οπως διαβάζω (όχι σε αθηναϊκά πρωτοσέλιδα, δεν χωράνε εκεί τέτοιες ειδήσεις «περιφερειακού ενδιαφέροντος»), η εφημερίδα, που βρίσκεται μονίμως στο στόχαστρο του τρανού Αχιλλέα Μπέου, ανέφερε σε ρεπορτάζ της ότι «είναι αμφίβολο πως η κ. Μακρή θα είναι υποψήφια με τη Ν.Δ. στις επόμενες εκλογές». Ευτυχώς για τη «Μαγνησία», είναι πρόσφατες οι θερμότατες υπέρ ελευθεροτυπίας και πύρινες κατά της φίμωσης του Τύπου ανακοινώσεις της Ν.Δ. και του προέδρου της. Οι οποίες βέβαια ισχύουν γενικώς και απροσωπόληπτα, ειδάλλως αυτοακυρώνονται.

Ενας πολιτικός, και κακόβουλα αν βάλλεται, έχει πολλούς τρόπους να αμυνθεί, πριν προσφύγει σε αυτόφωρα και αγωγές. Ο κ. Καμμένος, το έδειξε και η μήνυσή του κατά του «Φιλελεύθερου», δεν έχει πλούσιο αμυντικό ρεπερτόριο: ή αγωγή ή μήνυση, και τίποτε ανάμεσά τους. «Δικομανία»; Η πάθηση αυτή έχει αρχαιοελληνικές ρίζες. Και είναι μεταδοτική. Αλλά εκεί στον ΣΥΡΙΖΑ δεν φαίνεται να παίρνουν τα μέτρα τους. Εκτίθενται.


http://ameiniasopallineus.blogspot.com/

Τι αλλάζει από 1η Οκτωβρίου στα πρόστιμα για παραβίαση του ΚΟΚ

Τι αλλάζει από 1η Οκτωβρίου στα πρόστιμα για παραβίαση του ΚΟΚ


Με πρόστιμα τουλάχιστον 150 ευρώ απειλούνται από την 1η Οκτωβρίου όσοι κάτοχοι ΙΧ αυτοκινήτων ή μηχανής έχουν... ξεχάσει να περάσουν τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ.

Συγκεκριμένα. από Δευτέρα, 1η Οκτωβρίου τίθεται σε ισχύ ο νόμος 4530/18, κάτι το οποίο σημαίνει ότι θα μπορούν να εντοπίζονται άμεσα οι ιδιοκτήτες που δεν έχουν περάσει από έλεγχο ΚΤΕΟ τα οχήματά τους. Η ηλεκτρονική ταυτοποίηση είναι εφικτή, καθώς όλα τα δημόσια και ιδιωτικά ΚΤΕΟ είναι συνδεδεμένα με τη βάση δεδομένων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.


Από την στιγμή που εντοπισθεί κάτοχος οχήματος που δεν έχει περάσει ΚΤΕΟ, τότε θα βεβαιώνεται το πρόστιμο από την ΑΑΔΕ και θα εμφανίζεται στο TAXISnet.

Να σημειωθεί, ότι από έλεγχο ΚΤΕΟ περνούν όλα τα οχήματα στα τέσσερα χρόνια από την πρώτη τους κυκλοφορία και στη συνέχεια κάθε δύο χρόνια. Αν το όχημα καθυστερήσει να περάσει ΚΤΕΟ, τότε ο ιδιοκτήτης επιβαρύνεται με πρόστιμο το οποίο πληρώνει κατά τον επόμενο έλεγχο.

Πλέον, πέραν από το πρόστιμο που κυμαίνεται ανάμεσα στα 16 με 65 ευρώ για τα ιδιωτικά οχήματα, οι ιδιοκτήτες θα επιβαρύνονται και με πρόστιμο 150 ευρώ από την εφορία. 

tvxs.gr
http://ameiniasopallineus.blogspot.com/

Μπαρόκ από την Αρμενία ώς την Αυλή του «Βασιλιά Ηλιου»

Μπαρόκ από την Αρμενία ώς την Αυλή του «Βασιλιά Ηλιου»

ΝΙΚΟΣ Α. ΔΟΝΤΑΣ
Η Αναστασία Μηλιώρη, η Φαμπιόλα Οχέδα και ο Σεβαστιανός Μοτορίνος ερμηνεύουν μουσική του Κουπρέν.
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:Κριτική
Εχουν περάσει περίπου τρεις δεκαετίες από τότε που η Κατερίνα Κτώνα κουβαλούσε το δικό της τσέμπαλο σε κάθε χώρο στον οποίο έδινε συναυλία και το μπαρόκ ήταν γνωστό σε ελάχιστους στην Ελλάδα. Σήμερα, στην Αθήνα μπορεί να μην υπάρχει πλέον ούτε ένα κουαρτέτο εγχόρδων με σταθερή σύνθεση και τακτική παρουσία, αλλά το μπαρόκ αποτελεί μέρος του προγραμματισμού σχεδόν όλων των μουσικών θεσμών. Μάλιστα, για δεύτερη συνεχή χρονιά στο θέατρο Σφενδόνη πραγματοποιήθηκε από τις 20 έως τις 23 Σεπτεμβρίου το Athens baroque festival με συγκροτήματα και μουσικούς απ’ όλον τον κόσμο.
Κατά την πρώτη βραδιά το σύνολο Ensemble diverse & bizarre ερμήνευσε έργα των Μαρέν Μαρέ, Φρανσουά Κουπρέν και Ζαν-Φερί Ρεμπέλ. Γράφτηκαν την εποχή του φιλότεχνου Λουδοβίκου ΙΔ΄, ο οποίος δεν αγαπούσε μονάχα τον χορό, αλλά αναγνώριζε επίσης το κύρος και τη λάμψη που χάριζαν οι τέχνες στη μοναρχία. Και οι τρεις συνθέτες του προγράμματος είχαν υπηρετήσει στην Αυλή του «Βασιλιά Ηλιου» και τα έργα που ακούστηκαν είναι ενδεικτικά του ύφους της εποχής. Μάλιστα, οι «Χαρακτήρες του χορού» του Ρεμπέλ, μία ευφάνταστη σύντομη συλλογή γαλλικών χορών της εποχής, παρουσιάστηκε χορογραφημένη από τη Μαρίνα Κούρτη, με προφανή αναφορά σε ένα άλλο διάσημο, πολύ μεταγενέστερο γαλλικό μπαλέτο, το «Jeux», σε χορογραφία Νιζίνσκι και μουσική Ντεμπισί. Την απέδωσαν η χορογράφος, η Σοφία Δράκου και ο Αλέξης Πατρικουνάκος. Από τις τέσσερις διάσημες σουίτες της συλλογής «Τα έθνη» του Κουπρέν, παρουσιάστηκε η ιταλική «Από το Πιεμόντε». Ο Σεβαστιανός Μοτορίνος στο τσέμπαλο συνέβαλε στην απόδοση του ύφους της μουσικής και γενικότερα στήριξε όλα τα έργα του προγράμματος. Συνεργάστηκε με την εκφραστική βιολονίστρια Αναστασία Μηλιώρη και με την τσελίστρια Φαμπιόλα Οχέδα, η οποία ερμήνευσε το μέρος της με λυρισμό. Στα αρχικά κομμάτια για φλάουτο του Μαρέ συμμετείχε επίσης η Κίρα Σαπλαχίδου, ενώ στη «Σονάτα σε ύφος Μαρέ» του ίδιου συνθέτη, η οποία όπως και η σύνθεση του Κουπρέν είναι φανερά επηρεασμένη από τη μουσική του Αρκάντζελο Κορέλι, προστέθηκε ο γλυκύς και αξιόπιστος ήχος της ομποΐστριας Στέλλας Νικολαΐδη. Στις 22 Σεπτεμβρίου ο Μπαχ συνομίλησε με τη μουσική της Αρμενίας. Ο μάλλον βεβιασμένος αυτός διάλογος διευκολύνθηκε κυρίως από τα όργανα που επιλέχθηκαν, το τσέμπαλο και την αρμενική βιόλα, όργανο παρεμφερές με τη βιόλα ντα γκάμπα με ελαφρά ασθενέστερο ήχο. Με αυτά, ο Γκριγκόρ Αρακελιάν και η Βαρβάρα Μανουκιάν ερμήνευσαν τρεις σονάτες του Ιωάννη Σεβαστιανού για βιόλα ντα γκάμπα και τσέμπαλο. Ανάμεσά τους έπαιξαν μία σύνθεση του Γκριγκόρ Ναρεκάτσι του 10ου αιώνα καθώς επίσης συνθέσεις του 20ού αιώνα, του Βαρνταπέτ Κόμιτας και του ίδιου του Αρακελιάν. Η τεχνικά και εκφραστικά ενδιαφέρουσα Μανουκιάν απέδωσε επίσης μία από τις γαλλικές σουίτες του Μπαχ. Ενα μάλλον εξωτικό πάντρεμα δύο διαφορετικών κόσμων.
http://www.kathimerini.gr/

Έντυπη

" ΣΤΙΦΑΔΟ " ΜΕ ΜΟΣΧΑΡΙΣΙΟ ΚΡΕΑΣ "SPEZZATINO" DE TERNERA


" ΣΤΙΦΑΔΟ " ΜΕ ΜΟΣΧΑΡΙΣΙΟ ΚΡΕΑΣ

"SPEZZATINO" DE TERNERA

20161013_205010.jpg


Οι καλοί μου φίλοι σήμερα το βράδυ στο σπίτι έχουν κάνει ένα καλό spezzatino (στιφάδο) με βοδινό κρέας, πατάτες και λαχανικά.
 Εύκολα και γρήγορα, ετοιμάζουν ένα καλό «spezzatino» για κάθε περίπτωση...
Αυτό μπορεί να παρομοιαστεί με ένα ισπανικό στιφάδο, που στο τέλος όπως και να το κάνουμε μοιάζει με όλα τα άλλα. .Μπορεί να συνοδεύεται με μια καλή πολέντα καλαμποκιού  και φυσικά με ένα καλό κόκκινο κρασί. 
Αυτά και πηγαίνουμε με τη συνταγή.
Πληροφορίες:
  1. Χαμηλή δυσκολία
  2. Συνολικός χρόνος προετοιμασίας 45 λεπτά
  3. Δόση για 4 άτομα
  4. Μέσο κόστος
ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ:
  1. 750 γρ. του βοείου κρέατος που κόβεται σε μεγάλους κύβους
  2. 2 κρεμμύδια κομμένα σε λωρίδες
  3. 6-7 καρότα κομμένα σε φέτες
  4. 7-8 καθαρές πατάτες κομμένες  σε μέτριους κύβους
  5. Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο που απαιτείται
  6. μια κουταλιά βουτύρου
  7. το αλάτι και το μαύρο πιπέρι που χρειάζεστε
  8. 50 ml. κόκκινο κρασί
  9. ένα μικρό κλαδάκι δεντρολίβανο
  10. 300 γρ. από τη τριμμένη ντομάτα
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:
Ξεκινήσαμε με τον καθαρισμό και ετοιμασία των λαχανικών, στη συνέχεια, μαγειρεύουμε τα κρεμμύδια και τα καρότα σε μια κατσαρόλα με έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και το βούτυρο, μετά από περίπου 4-5 λεπτά, προσθέτουμε το κρέας, βάζουμε το ανάλογο αλάτι και πιπέρι και σκεπάζουμε  την κατσαρόλα πάντα φροντίζοντας να ανακατεύουμε σε αργή φωτιά.
Μόλις το κρέας χάσει όλο το νερό του, σβήνουμε με το κόκκινο κρασί και το αφήνουμε να εξατμιστεί, προσθέτουμε τελικά τις πατάτες τη τριμμένη ντομάτα.
20161013_205010.jpg
Μαγειρέψτε περίπου 25-30 λεπτά σε χαμηλή φωτιά, μετά από αυτό το διάστημα προσαρμόζουμε το αλάτι και το μαύρο πιπέρι.
Έτοιμο το φαγητό μπορεί να σερβιριστεί, Bon appetit, και για οποιεσδήποτε ερωτήσεις ή αμφιβολίες μπορείτε να γράψετε σε αυτό το blog. Χαιρετισμοί σε όλους μέχρι την επόμενη συνταγή.
20161013_205237.jpg
 https://cocinaitaly.wordpress.com/

Εσύ που προτιμάς τη μοναξιά, πες μου αλήθεια… πώς τον έλεγαν;

  Εσύ που προτιμάς τη μοναξιά, πες μου αλήθεια… πώς τον έλεγαν; 15 Μαΐου 2024 Αυτόνομη, αυτάρκης, ανεξάρτητη. Δεν έχεις ανάγκη κανέναν, δεν ...