Δευτέρα 30 Απριλίου 2018

Οι μέρες που δεν μιλά κανείς γι’ αυτές

Οι μέρες που δεν μιλά κανείς γι’ αυτές

Τις περισσότερες φορές γράφονται άρθρα γύρω από το πώς να ξεπεράσεις μία δυσμενή κατάσταση, πώς να αισθανθείς καλύτερα κλπ κλπ. Αναρωτήθηκα τότε, αν ποτέ έχει γραφτεί ένα κείμενο για τις μέρες εκείνες που αισθάνεσαι καλά ή δεν σκέφτεσαι τίποτα. Γιατί δηλαδή, αυτές οι μέρες να μην έχουν την τιμητική τους και γραπτώς; Γιατί να μην υπάρχει κάπου, μία απόδειξη πως, έστω κάποιες φορές, υπήρξαμε καλά με τον εαυτό μας, με τους γύρω μας, με όλο τον κόσμο. Λοιπόν, σήμερα, ένα τέτοιο άρθρο, θα γίνει πραγματικότητα. Γιατί η σημερινή μέρα, χωρίς να έχει κάτι το ιδιαίτερο, είναι μια όμορφη μέρα.
Και να που πας να γράψεις για αυτήν, και αρχίζουν να χτυπούν οι ψυχαναγκασμοί… Μία φωνή λέει μέσα σου: «Μήπως να μην μιλήσω για αυτή την ημέρα;; Μπορεί να εξελιχθεί σε άσχημη! Μπορεί να το γρουσουζέψω!». Τι θα κάνεις λοιπόν, εκείνη τη στιγμή; Θα σταματήσεις; Ή μήπως, να βάλουμε τα δυνατά μας και να συνεχίσουμε να μιλάμε για την ομορφιά που μας διακατέχει; Θέλει κότσια, εε; Ε να όμως που τα έχουμε, για αυτό συνεχίζουμε!
Σήμερα λοιπόν, χάρηκα που ξύπνησα, γιατί είχα έναν πολύ ταραχώδη ύπνο. Χάρηκα που είδα τον ήλιο να μπαίνει ενώ άνοιγα το παντζούρι. Ένιωσα να αναζωογονούμαι πίνοντας την πρώτη γουλιά καφέ. Έβαλα Μότσαρτ, όπως συνηθίζω να κάνω, όταν πρόκειται να γράψω και αποφάσισα να μιλήσω, ουσιαστικά, για το τίποτα. Γιατί, μερικές φορές, το τίποτα είναι τόσο καταπληκτικό! Μερικές φορές, είναι τόσο συναρπαστική η ζωή, όταν το μυαλό σου σταματά και απολαμβάνει ακόμα και το πλύσιμο των πιάτων. Είναι εκείνες οι μέρες που νομίζεις πως τα λουλούδια την Άνοιξη ανθίζουν επειδή ήθελες εσύ να τα μυρίσεις. Είναι οι μέρες που ένας γαλαξίας ολόκληρος υπάρχει για να καλύψει όλα τα συναισθηματικά σου κενά και να πραγματοποιήσει όλες σου τις επιθυμίες. Είναι οι μέρες, για τις οποίες δε μιλάει ποτέ κανείς. Είναι όταν αισθάνεσαι ευχάριστα και θες να το μεταδώσεις αλλά δεν το κάνεις ποτέ. Είναι οι μέρες που δεν έχεις ανάγκη να διαβάσεις αποφθέγματα «θετικής ενέργειας» για να νιώσεις ένα εκατοστό καλύτερα. Και ίσως αυτό κάνει ανεκτίμητες αυτές τις μέρες.
Είναι οι μέρες που έρχονται σαν επιτυχία μέσα από έναν όγκο αποτυχιών που πιστεύεις πως σε ρίξανε. Είναι οι μέρες εκείνες, που ένιωσες δυνατός χωρίς κανείς να σε βοηθήσει. Είναι οι μέρες που νιώθεις συνδεδεμένος με την ύπαρξή σου σε ψυχικό αλλά και σωματικό επίπεδο. Είναι οι μέρες ενός κύκλου, που κανείς δεν ασχολείται. Και δεν ασχολείται κανείς γιατί δεν έχεις και την ανάγκη να μιλήσεις για αυτές, επειδή είσαι μια χαρά!
Αυτό το απλό κείμενο, θέλει να σου υπενθυμίσει το εξής, φίλη και φίλε αναγνώστη! Όσα προβλήματα και εμπόδια αν έχεις στη ζωή σου, υπάρχει αυτή εδώ η τρανή απόδειξη πως ό,τι και να γίνει, πάντα θα έρχονται μέρες σαν τη σημερινή, χωρίς καμία ιδιαίτερη σημασία που θα είσαι καλά! Τα πράγματα θα είναι πάνω-κάτω τα ίδια! Έξω μπορεί να βρέχει, να έχει ήλιο αλλά, όπως και να έχει, θα αναβλύζει σαν πηγή η δύναμη που ρέει από μέσα σου.
Κάθε φορά που θα πέφτεις, ανάτρεξε σε αυτό το κείμενο και θυμήσου. Πάντα θα έρχονται οι μέρες που δεν θα σκέφτεσαι τίποτα. Εκείνες οι μέρες, για τις οποίες δε μιλάει ποτέ κανείς…



http://www.apenantioxthi.com/

Η ζωή είναι μια σειρά από στιγμές

Η ζωή είναι μια σειρά από στιγμές

Όταν τη σκεφτόμαστε,
πράγμα που είναι το μεγαλύτερο μέρος του προβλήματος,
η ζωή φαίνεται πολύπλοκη και πολυάσχολη.
Αυτό είναι ψευδαίσθηση.

Η ζωή είναι απλή και γαλήνια,
επειδή μπορούμε να ζούμε
μόνο μια στιγμή τη φορά.
Δεν υπάρχουν νευρωτικοί ή έξυπνοι άνθρωποι,
μόνο νευρωτικές ή έξυπνες στιγμές.
και είμαστε υπεύθυνοι
μόνο για τούτη τη στιγμή.
Τα υπόλοιπα είναι μνήμη και φαντασία.

Όλοι,
κάποιες στιγμές,
είμαστε φωτισμένοι, αδαείς,
καλοσυνάτοι ή σκληροί.
Δίνοντας αμέριστη προσοχή στην παρούσα στιγμή,
και στην επόμενη,
και στην επόμενη,
καθορίζουμε την ποιότητα της ζωής μας.


http://www.apenantioxthi.com/

Νότιος Αφρική, Ένα Αντίστροφο Χειρότερο Απαρτχάιντ;



Νότιος Αφρική, Ένα Αντίστροφο Χειρότερο Απαρτχάιντ; – South Africa, A Reverse Worst Apartheid…? [Documentary / Ντοκυμαντέρ] (Video)




Το πρόγραμμα Boer Project μπορεί με υπερηφάνεια να παρουσιάσει το ντοκιμαντέρ που μιλά για την ιστορία του πληθυσμού του Boer στη Νότιο Αφρική.


10 ανέκδοτα ποιήματα & 10 ποιητές σε πρώτη δημοσίευση

10 ανέκδοτα ποιήματα & 10 ποιητές 

σε πρώτη δημοσίευση

Νυχτολούλουδο
Ασήμαντος κάλυκας
μικροσκοπικά πέταλα νυχτολούλουδου
που με πόσο πάθος την ευωδιά τους
σκορπίζουν ένα γύρω
στο πεζοδρόμιο της πολυκατοικίας
μέχρι και στου καμπουριασμένου
γεράκου τα ρουθούνια που
στηριγμένος στο μπαστούνι του
ξάφνου σταματά τον πρωϊνό
περίπατο κι ενάντια στη κύρτωση
με κόπο αναντρανίζει
τα φρύδια του υψώνει
και οσφραίνεται τα νειάτα του
σαν χθές που το απόγευμα χαθήκαν
κάπου εκεί σιμά σε τούτη τη γωνιά
η την απέναντι μοναχικό δάκρυ
κυλά στου νυχτολούλουδου
τη διάφανη λευκότη που λέει—
κι εγώ δακρύζω που γοργά η νύχτα πέρασε
OΜανώλης Αλυγιζάκηςζει στο Βανκούβερ του Καναδά. Έχει γράψει τρία μυθιστορήματα, κι ένα μεγάλο αριθμό βιβλίων ποίησης που άρχισαν να εκδίδονται τα τελευταία χρόνια. Άρθρα του, διηγήματα, ποίηση και μελέτες στα αγγλικα και στα ελληνικα έχουν δημοσιευθεί σε λογοτεχνικά περιοδικά, ανθολογίες και εφημερίδες στον Καναδά, στην Αμερική, στην Αυστραλία, και στην Ελλάδα. Κριτικές για την ποίησή του και για τίς μεταφράσεις που έχει κάνει έχουν γραφτεί στον Καναδά και στη Μεγάλη Βρετανία. Από το 2006 διευθύνει τον εκδοτικο οίκο Libros Libertad.  

*
Φούρνος Μικροκυμάτων
Μόνο όταν βιάζομαι σε βάζω μπρος,
η βία των κυμάτων σου με αποσυντονίζει:
στα άκρα ζεστά, στη μέση κρύα
τα φαγητά παραδομένα
στου μάγνητρου την έξαψη.
Λένε πως φταίει των πιάτων
η ειδική αγωγιμότης,
ωστόσο κι οι δυο ξέρουμε καλά,
πως ό,τι περνά
το φράγμα προστασίας μας
μπορεί να βλάψει σοβαρά.
Θυμάσαι που μου έσβησες
τη συσκευή της εγγραφής
του άρρυθμου ρυθμού μου;
Γιατί  από τότε οι αρρυθμίες μου
καταγράφονται
ως ιδιαίτερα πια γεγονότα
(η κανονικότητα από πάντα
περνούσε απαρατήρητη).

ΗΕυγενία Βογιατζήζει στη Θεσσαλονίκη. Έχει πραγματοποιήσει δύο αυτοεκδόσεις σε πολύ περιορισμένο αριθμό αντιτύπων, "Μικρές Αντιφάσεις" (2009) και τα παραμύθια για ενήλικες, "Δώδεκα και τέσσερα" (2009).
*
Μαγεία Λόγου στο Youtube
                                              "Βλέπεις, το κάθε του χαμόγελο ήταν κάτι επιπλέον"
                                                 Γιάννης Γκούμας, Στη μνήμη του Γιάννη Βαρβέρη (1955-2011)

Η συνέντευξή σου συνεπήρε.
Η κριτική θεώρηση
–κόντρα στο ρεύμα–
Το κουπί της γνώσης
–στα βαθιά–
Η ειρωνεία
–καίρια–
–διάχυτη–
Η στοχαστική σκέψη
Mάγεψαν μία έλξη.
Έλξη, όπως λέμε
Λέξη έξη
Διάλεξη διαλεγμένη
Ανάφλεξη γραφής
Έλξη, όπως
Επάλειψη θεραπεία
Έλλειψη αναγκαίου
Έκλειψη.
Η συνέντευξή σου
λόγος για συνεντεύξεις
τόκος του λόγου
κάλπασμα αλόγου
πλημμύρισμα λόγιο
διάδημα αγγειακό
φτεροκόπημα αγγίγματος
μεγένθυση αγγείου
αγγειοπλαστική για τέχνες
τόπια ποίησης
πτυχές νοημάτων
οργιές παρρησίας
Πόσες;
Να τόσες...
ΟΓιώργος Αναγνώστουζει στο Οχάιο, των Η.Π.Α. Έχει εκδώσει το βιβλίο "Contours of White Ethnicity: Popular Ethnography and the Making of Usable Pasts in Greek America" (Ohio University Press, 2009). Διατηρεί τα μπλογκ http://diasporic-skopia.blogspot.com/ και http://immigrations-ethnicities-racial.blogspot.com/.
*

Τιμωρός Αναξιμένη
Παράξενα στο φως καθρεφτίζουν οι οφθαλμοί σου,
αλλιώτικα από τους θυρσούς που ελλοχεύουν το σημάδι της αφής
στο μέτωπο μιας διθύραμβης αβύσσου.
Ομοίωμα διττής αισθήσεως στο στερέωμα η πνοή,
αγρυπνώντας τις δωρικές αφθάρσεις,
δολώντας το κέρας με ψυχικές του Ίωνος αφαιμάξεις
γοήτευε σαν Απολλώνιος αγέρας το άσαρκο μιας θυμοειδούς τάσις.
Αβρότης εστί Αιθίοπας του άτεκνου δισταγμού,
δαυλός μιας νιότης που στειρώνει τον αναστεναγμό
στον υμένα της πλατωνικής συστολής προς το ατέρμιτο δέος
ενός αλαλαγμένου αποστάτη,
καλπάζει στης προδωσίας την αιδώ με το αγέρωχο άτι.
Κίνησις εκ των άκρων,
φθείνουσας πορείας αμφοτέρων δογμάτων
εις το αθεράπευτο εκμαβλίζων θέρος τας επιφανείας χορηγείας.
Το ανήθικο βέτο ασκηθείσας το βρεφικόν,
απαλλαχθέντος δημαγωγός ο χρόνος
θόλωσε με τα δεσμά της ανοσίας τη μνήμη.
Ότε δίκη συ αποδώσεις τας τιμωρίας κλίνης
τοις πράγμασι φημολογίας εστί το τέλος ως αποφυγή της τίσις,
γέννεση της απραξίας,σκέψη νοσηρή,
δόρατος πληγή αφορμώμενη απ'τον πολυμήχανο της πλάσεως
ονομαζόμενο εκ του γένους αμαρτία, αιθέρα.
ΗΣοφία Δευτερίγουζει στην Αθήνα.
*
I
Βρέχει
και στάζει το κερί,
πάνω σε ό,τι η θύμηση
κουράστηκε να αντέχει.
II
Κάθε φορά επιστρέφω από κάποια θάλασσα που ξεχάστηκα βυθισμένος.
Όλο και πιο πολύ ταιριάζω σε κάτι κιτρινισμένους πάγκους βιβλιοπωλείων.
Με τον καιρό τα μαλλιά μου μάκρυναν.
Χύθηκαν να γίνουν ρίζες.
Απ’ τα μπαλκόνια θ’ ακούγονται σερενάδες.
Κάνω να πιάσω ένα φίλο που ταξιδεύει προς έναν ουρανό από μάργαρο.
Σε δέντρα ηλεκτροφόρα, ρακένδυτοι χαρταετοί κουρνιάζουν.
Κι ύστερα έρχεται εκείνη.
Λυσίκομη με το σιρόκο στα μάτια.
Γεμάτη του έρωτα τις αμυχές.
(Δ.Ε.)
Απογαλακτισμός
Σ’ εγκαταλείπω σιγουριά
γιατί ποτέ στ’ αλήθεια δε σε πόθησα;
τα λόγια και τα φιλιά τα μόνιμα
κατά βάθος μ’ έπνιγαν.
Σ’ αφήνω εν τέλει
να βγω να κυνηγήσω αμφιβολίες.
Μέρες θα πονέσω – ίσως μήνες -
είναι δύσκολο το σίγουρο να χάνεις.
Μα κι αυτό το σίγουρο
τάχα την εγγυάται τη σιγουριά του;
(Β.Ε.)
ΟιΒασίληςκαιΔημήτρης Ευφροσυνίδηςζουν στην Ξάνθη.
*
Ο Θούριος
Τα λουλούδια ψάχνουν το φως τους
και οι σειρήνες τα ποτάμια τους
οσμίζομαι τον αχό του εμπορίου
και μαζί με τόσους νέους
γίνομαι πυροτέχνημα στους δρόμους
Μια μέρα θα διαγράψω
τα οπλοστάσια σας
τα βρώμικα αργύρια
την εξαγορά σας
και έξαλλος θα διακηρύξω
από ψηλά
με σάλπιγγες
και με παιάνες
σαν άλλος Ρήγας
τον Θούριο μου.
ΗΛίτσα Δημητροπούλουζει στην Αθήνα. Διατηρεί το μπλογκ http://litsadimitropoulou.blogspot.com/.
*
Ἡ μάντις
Ἀέρας εἶμαι, εἰσδύω στὰ ἀνθρώπινα σώματα
Καμένα εἶναι ἐσωτερικὰ
Ῥημαγμένοι ναοὶ
Λάσπη ἀπὸ αἷμα καὶ τέφρα.
Ἀνθρώπινα σώματα ἀσάλευτα στὴ βροχὴ
Μὲ βαλίτζες στὰ χέρια, μὲ βρέφη στὴν ἀγκαλιὰ
Ἕτοιμα ν’ ἀναχωρήσουν
Γιὰ ποῡ, πῶς θὰ σωθοῦν
Τὰ νερὰ κατέκλυσαν τὴ γῆ, κι ἀνεβαίνουν.
Σ’ ἕνα δωμάτιο,
Σπαρταρᾶ γυμνὸ τὸ κορμὶ μιᾶς ἐφήβου
Γύρω πλῆθος βουβὸ προσμένει
Ἕναν χρησμό, κάποιο σημάδι σωτηρίας
Τὸ κορίτσι βυθίζει τὰ δάκτυλα στὸ στέρνο,
Κι ἀνοίγει διάπλατα τὸ στῆθος
Ἀπέραντο πέλαγος ἀστράφτει ἐντὸς
Ἕνα νησὶ εἶν’ ἡ καρδιὰ
-«Νὰ ἐπιστρέψουμε» ψιθυρίζει
«Στὴν Ἰθάκη, στὸν ἑαυτόν μας»
Ἡ τελευταία της πνοὴ πεταλουδίζει μέσα μου
Ἀέρας εἶμαι, τὴν ἐλπίδα σᾶς μεταφέρω.
ΟLarry Coolδιατηρεί το ιστολόγιο http://larrycoolwriter.blogspot.com/.
*
Αυτοκτονία
Η νύχτα καλεί με χέρια που μυρίζουν θάλασσα
Μες στην ομίχλη η μπουρού φωνάζει
Και του θυμίζει τότε που τα δικά του χέρια τραβούσαν την ψαρόβαρκα γεμάτη στην ακτή.
‘Ολοι τον θαύμαζαν για τη δύναμή του, τα πόδια βράχια, τα μπράτσα όλο νεύρο—
Κι όλοι φοβόντουσαν την τρέλα που κούρνιαζε στο μυαλό του,
Απρόβλεπτη σαν μπουρίνι καλοκαιρινό.
‘Εψαξε τα μαχαίρια στην κουζίνα μα οι αδερφές του είχαν προνοήσει.
Το μπαλκονάκι ήταν χαμηλό.
Ροβόλισε στη θάλασσα που τον είχε ανδρώσει
Μα ντράπηκε τα βλέμματα της ροδοδάχτυλης αυγής—
Κι ύστερα πώς να πνιγεί ένας ψαράς;
Γύρισε σπίτι άπραγος, ξεκλείδωσε την πόρτα
Και σιγοπάτησε στην είσοδο μη δώσει αφορμή.
Ένα χλωμό μπουκάλι με χλωρίνη τον κάλεσε στην άκρη
Τι  άραγε πιο ήσυχο απ’ αυτό;
Τον βρήκαν αργότερα στο γιατάκι του σκυφτό
Με βλέμμα κουρασμένο και αργό,
Οι παντόφλες μισοφορεμένες στην άκρη των ποδιών.
Ντράπηκα, τους είπε, και ντρέπομαι που ζω.
Οποιά κατάρα να έχεις σώμα άφθαρτο
Κι ένα μυαλό που λαχταράει το θάνατο.
ΗΦιλίτσα Σοφιανούείναι καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας και  έχει διδάξει σε πανεπιστήμια στην Αμερική, την Ελλάδα, την Βουλγαρία. Ποιήματά της στ’ Αγγλικά έχουν δημοσιευτεί στο Luna Negra (του Πανεπιστημίου του Κεντ στο Οχάιο), στο Voices from the Attic (του Αμερικανικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης), και του Fly in the Head (του Αμερικανικού Πανεπιστημίου στη Βουλγαρία).
*

Μοναξιά
Ανταμώσαμε πάλι ξανά
σκληρή μου μοναξιά,
παλιά μου ερωμένη.
Βρεθήκαμε ξανά μαζί,
σε μέρη απάτητα και σκοτεινά,
καί οι δυό μας πληγωμένοι.
Το ήξερες από καιρό
πως στα όνειρά μου σ’ απατώ
με άχρωμες παρέες.
Που μου ’χουν κάνει τις στιγμές
αφόρητες και πληκτικές,
παράτες χωρίς συνθήματα, χωρίς σημαίες.
Όμως μια χάρη σου ζητώ
μαζί μου γι’ απόψε λίγο μείνε.
Κι’αν στ’ όνειρο μου πάλι εγώ βρεθώ,
σε κάποιο καταγώγειο να μεθώ,
μ’ απατηλούς συνδαιτημόνες,
συγχώραμε εσύ γι’ αυτό
γιατί σαν άνθρωπος κι’ εγώ
δεν αντέχω άλλο πια
μοναχικούς χειμώνες.
ΟΚυριάκος Χριστοφίδηςείναι μηχανολόγος καιζει στηΛεμεσό της Κύπρου.
*
Insomnia
Πώς λέγεται αυτό το γαμημένο μέρος ; Svalbard ;
Είναι η τρίτη μέρα αγρύπνιας, νομίζει
ότι έχει αρχίσει να τα χάνει,
ακούει φωνές μες στο μυαλό της και βλέπει
λάμψεις με την άκρη του ματιού
ήθελε κάποτε να έρθει εδώ, όμως γιατί
γιατί Θεέ μου γιατί, πια δε θυμάται
το κρύο είναι τόσο αφόρητο, έχει παγώσει
μέσα και έξω της, έχει πιάσει παγάκια κι ο άντρας
που ήρθε εδώ μαζί της πια απογοητεύτηκε
είσαι τρελή της φώναξε ήρθες εδώ μόνο για ν’ αποτρελαθείς
κοιμάται ακόμα πλάϊ της, αυτός κοιμάται
το φως δε τον πειράζει, το γαμημένο Βόρειο Σέλας
χώνει τη μύτη της στα σκέλια του οσφραίνεται
τη μυρωδιά του κολλάει πάνω του να πάρει λίγη
από τη ζέστη του κορμιού του να μπορέσει
να κρύψει μέσα στα μαλλιά του το πρόσωπό της
να κοιμηθεί λιγάκι, ο άντρας είναι ξανθός κι ολόλευκος
και παγωμένος τον αγαπάει, σα το Χειμώνα
και έχει γεύση παγετού το στόμα του γεύση αϋπνίας
ακούει τώρα γρατσουνιές στην πόρτα μια αρκούδα
ξύνει τα νύχια της στην πόρτα τους γιατί στο Svalbard
αντιστοιχεί μια πολική αρκούδα σε κάθε κάτοικο
και η αρκούδα έχει προσελκυστεί από τη μυρωδιά του αίματος
της περιόδου της, έχει αφήσει το σώμα της γυμνό
και το αίμα έχει μουσκέψει τα σεντόνια
κι ίσως το στρώμα αυτός κοιμάται
πάνω στα αίματα και στις σταγόνες απ’ το σπέρμα του
είσαι τρελή της φώναξε πριν που τη γάμαγε
το αίμα της έχει πια ξεραθεί πάνω στο πέος του, νομίζει
ότι έχει αρχίσει να τα χάνει γιατί ο άντρας δίπλα της
γίνεται μια αυτός που είναι και μια εκείνο
το αγόρι με τα ράστα στην πατρίδα της
και κάθε φορά που ανακινεί μέσα στον ύπνο το κεφάλι
εκσφενδονίζονται απ’ τα μαλλιά του κόκκοι άμμου
κι εκείνη δε μπορεί πια να σκεφτεί ούτε μια λέξη
είναι κενό μες στο κεφάλι της ένα κενό ολόλευκο
ένα κενό λευκό λευκό που ουρλιάζει, η αρκούδα
δε λέει να φύγει σηκώνεται όρθια λοιπόν και ψάχνει
το όπλο της ή τη φωτοβολίδα
έπρεπε να ξέρει να τα χειρίζεται αυτά εδώ στο Svalbard
και ύστερα αλλάζει γνώμη γιατί αλήθεια δε τη νοιάζει
ανοίγει απλά την πόρτα και κάνει πέρα, το ζώο
είναι λευκό και όμορφο
και πεινασμένο
μονάχα το κοιτάζει καθώς αυτό χιμάει στον κοιμισμένο άντρα
μέσα στα αίματα
κι ύστερα απλά δε τη νοιάζει
θέλει μονάχα να κοιμηθεί για πάντα
σε αυτό το γαμημένο μέρος, που το λένε Svalbard.

HΜαρία Τσουκανάασχολείται με την εκπαίδευση των ρομά. Διηγήματά της έχουν δημοσιευτεί στο λογοτεχνικό περιοδικό Φράση, στο μουσικό περιοδικό Muzine και στο σάιτ Διαπολιτισμός. To 2007 κέρδισε το πρώτο βραβείο διηγήματος του Πειραϊκού Συνδέσμου για το αφήγημά Κόκκινο.
https://www.vakxikon.gr/
το βρήκα στο : https://vequinox.wordpress.com/

Η ΑΡΑΧΝΗ Και Άλλα Πλάσματα Της Ελληνικής Μυθολογίας



Ένα υπέροχο video που δεν πρέπει να χάσετε...Με ελληνική γλαφυρή αφήγηση,!

Ο Τρυποκάρυδος
https://www.youtube.com/watch?v=mVqRxhiiiI0

Πόλεις και Ιερά της Ελλάδας σε Διάταξη των Άστρων και των Αστερισμών (χάρτες)

Πόλεις και Ιερά της Ελλάδας σε Διάταξη των Άστρων και των Αστερισμών (χάρτες)

Ποιός σήκωσε τα μάτια του στον Ουρανό και δεν ένοιωσε μέσα του το μυστηριώδες κάλεσμα των άστρων;
Οι πόλεις και τα ιερά της Ελλάδας είναι τοποθετημένα σε διάταξη που συμφωνεί απόλυτα με την διάταξη των άστρων και των αστερισμών.
Μία διαπίστωση απολύτως αληθινή…

ΕΛΛΑΣ ΤΩΝ ΑΣΤΡΩΝ, ΜΕ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗΝ.
ΟΜΙΛΟΥΜΕΝ ΚΑΙ ΤΕ ΠΡΑΤΟΜΜΕΝ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΝΑΟΥΣ.
ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΝΘΥΜΕΙΣΘΕ ΤΗΝ ΟΥΡΑΝΙΑΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗΝ ΥΜΑΣ.
ΚΑΛΕΙΤΕ ΕΚ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΦΟΙΒΟΥ ΑΝΑΞ.

ΟΥΤΟΣ ΕΙΣ ΓΑΙΑ ΔΕΜΕΙ ΝΟΥ ΚΑΙ ΧΙΤΩΝΑ.
ΕΠΙΚΑΛΟΥΜΕΝ ΚΑΙ ΤΕ ΕΠΙΚΑΛΕΙΤΕ ΤΟΝ ΘΕΟ ΗΛΙΟ ΑΠΟΛΛΩΝΑ
ΦΟΙΒΟ ΣΕΙΡΙΟ ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΒΑΣΙΛΕΩΝ ΚΟΣΜΟΚΡΑΤΩΡΑ ΙΝΑ
ΣΩΖΟΜΕΝ ΤΗ ΘΕΑ ΜΗΤΕΡΑ ΘΕΩΝ ΚΑΙ ΘΝΗΤΩΝ ΔΗΜΗΤΡΑ ΓΑΙΑ ΡΕΑ ΓΑ.
ΕΡΡΩΣΘΕ ΑΦΥΠΝΙΣΘΕΝΤΕΣ ΚΑΙ ΤΕ ΗΜΙΑΦΥΠΝΙΣΘΕΝΤΕΣ.


Παρακολουθείστε το το video που ακολουθεί από Σέκερης Απολλώνας και στην συνέχεια δείτε τους χάρτες όπως τους είδαμε στο http://geoment.e-e-e.gr/astronomikisximatismoi.htm -d-

ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΚΟΙ ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΚΑΙ ΙΕΡΩΝ

Η διαδρομή προς τον κάθε ιερό τόπο περιελάμβανε το πέρασμα από πολλά μέρη. Τα σημεία – κλειδιά που ακολουθούσε αυτός ο τελετουργικός χορός φαίνεται πως βρί­σκονταν σε προκαθορισμένες με ακρίβεια αποστάσεις, όπως για παράδειγμα οι μεσαιωνικές «στάσεις του Σταυρού». Τα δίκτυα αυτών των σημείων – κλειδιών που σημάδευαν τις πορείες, από το ένα προσκύνημα στο άλλο. θεωρούνταν ότι έπρεπε να παραμένουν αναλλοίωτα και αιώνια, τόσο όσο και τα αστέρια.



Πραγματική η πορεία που ακολουθούσε ο προσκυνητής ήταν βασισμένη στην κίνηση των άστρων και στο περίγραμμα των αστερισμών και των ζωδιακών. Για παράδειγμα, η διαδρομή που περνούσε από : Τεγέα, Ελευσίνα, Ναό Αφαίας Αθηνάς, Ναό Ποσειδώνος Σουνίου, Αθήνα, αντανακλά το σχήμα του αστερισμού της παρθένου, ενώ η πορεία από ιερό σε ιερό στην περιοχή του Μαραθώνα αντανακλά το σχήμα του αστερισμού του Σκορπιού.



Για τους αρχαίους Έλληνες, κατόχους της προκατακλυσμιαίας γνώσεως, τα αστέρια αντανακλούσαν και συμβόλιζαν την αιώνιο ρυθμική τάξη. Τη διαβεβαίωση ότι ο κόσμος είναι μια δημιουργία με συνοχή και νόημα και όχι κάτι που έγινε τυχαία, όπως προσπαθεί να μας πείσει τους δυο τελευταίους αιώνες η επιστήμη, που αντικατέστησε προοδευτικά τη θρησκεία, ως αιχμή δόρατος της εκάστοτε εξουσίας. Η, με απόλυτα γεωμετρικά σχήματα, γεωγραφική κατανομή των ιερών τόπων στην επιφάνεια του ελλαδικού χώρου είχε αυτόν ακριβώς το σκοπό: να δώσει στην ανθρώπινη κλίμακα το ανάλογο της ουράνιας τάξης, για την εκμετάλλευση στο έπακρο όχι μόνο του δυναμικού της γης, αλλά και αυτής της κοσμικής ενέργειας. Αυτό φαίνεται από τον συγκεκριμένο προσανατολισμό που είχαν τα διάφορα ιερά. ώστε να παρέχουν συγκε­κριμένες πληροφορίες ως προς την ευεργετική επίδραση του Ηλίου, της Σελήνης, των πλανητών και των άστρων.



Για παράδειγμα, 0 αστερισμός της Μεγάλης Άρκτου, απαραίτητος για τον προσανατολισμό των ναυτικών, είναι γνωστός και με άλλα ονόματα όπως Καρότσα, Κιβωτός και Καράβι, ονόματα και έννοιες που διατηρήθηκαν και στην χριστιανική παράδοση . Η σύλληψη της ιδέας του ναού ήταν το ανακλώμενο είδωλο αυτού του ουράνιου καραβιού. τοποθετημένου επάνω στη γη. Στο ναό είχε αποδοθεί μονιμότητα και αμετάβλητη υπόσταση όπως αυτή των αστερι­σμών, επειδή θεωρήθηκε το κατάλληλο πρότυπο των αιωνίων μυστηρίων της Γαίας και όλης της δημιουργίας που συμβολι­ζόταν από τον Πολικό αστέρα, τον επί χιλιετίες φίλο οδηγό των θαλασσοπόρων Ελλήνων.




Πηγή:
Επιμέλεια, επιλογή κειμένων, εικόνων, video από ellaniapili και geoment έγινε από diadrastika.com

https://ellaniapili.blogspot.gr/

Το διάβασα στο : https://www.facebook.com/1greek.blog?fref=gs&hc_ref=ARQXHW0FZ5ccHeHhJzsSgdkgJC1BJL1WAHENUe48tH1QWtH4DJ5QLZ12_Pu-QSELI1I&dti=399749187064323&hc_location=group

Εσύ που προτιμάς τη μοναξιά, πες μου αλήθεια… πώς τον έλεγαν;

  Εσύ που προτιμάς τη μοναξιά, πες μου αλήθεια… πώς τον έλεγαν; 15 Μαΐου 2024 Αυτόνομη, αυτάρκης, ανεξάρτητη. Δεν έχεις ανάγκη κανέναν, δεν ...