Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2017

ΟΣΑ ΔΕΝ ΞΕΡΑΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ ΣΕ 12 ΧΑΡΤΕΣ

Όσα δεν ξέρατε για τον πλανήτη σε 12 χάρτες

Πόσο μεγάλη είναι πραγματικά η Αφρική; Και πόσο μεγάλη θα έπρεπε να είναι μια πόλη για να χωρέσει όλο τον πληθυσμό του πλανήτη; Δώδεκα διαγράμματα που θα σας εκπλήξουν.


Μια γενική ιδέα του παγκόσμιου χάρτη και του πώς είναι μοιρασμένη η ζωή επάνω σε αυτόν, λίγο πολύ όλοι την έχουμε. Οι χάρτες και τα διαγράμματα που ακολουθούν, όμως, υπόσχονται να σας δείξουν πράγματα για τον μικρό θαυμαστό μας πλανήτη που δεν είχατε φανταστεί. Ξεκινάμε;


Υπάρχουν περισσότεροι άνθρωποι μέσα σε αυτόν τον κύκλο, απ’ ό,τι έξω από αυτόν.


Η Αφρική είναι στην πραγματικότητα πολύ μεγαλύτερη απ’ όσο φαίνεται στους παγκόσμιους χάρτες. Αυτό συμβαίνει γιατί, για να χωρέσουν όλο τον κόσμο, οι χάρτες μας χρησιμοποιούν τη λεγόμενη «Μερκατόρεια προβολή», που πήρε το όνομά της από τον Gerardus Mercator που την εφηύρε το 1559. Στην πραγματικότητα, η Αφρική είναι τόσο μεγάλη που θα μπορούσε να χωρέσει τη Γροιλανδία, την Κίνα, την Ινδία, τη Δυτική Ευρώπη και τις ΗΠΑ στην έκτασή της.


Οι μόνες χώρες που δεν χρησιμοποιούν το μετρικό σύστημα είναι αυτές που απεικονίζονται στον χάρτη, δηλαδή οι ΗΠΑ, η Λιβερία και η Βιρμανία (και η Μεγάλη Βρετανία, ο χάρτης έχει ένα λαθάκι). Όπως αναφέρει η Susannah Locke στο Vox.com, «το σύστημα μέτρησης που χρησιμοποιούν οι ΗΠΑ δεν είναι καν σύστημα. Είναι σκόρπιες μονάδες που έχουν μαζευτεί από δω κι από εκεί, και οι οποίες συχνά δεν φαίνεται να έχουν καμία λογική σχέση μεταξύ τους. Δώδεκα ίντσες σε ένα πόδι, τρία πόδια σε μία γιάρδα, 1.760 γιάρδες σε ένα μίλι». Συγκρίνετέ το, τώρα, αυτό με το 10 χιλιοστά σε ένα εκατοστό, 100 εκατοστά σε ένα μέτρο, 1.000 μέτρα σε ένα χιλιόμετρο.


Οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής είναι τόσο μεγάλες σε έκταση, που καθεμία από αυτές αντιστοιχεί σε μια ολόκληρη χώρα. Η Ελλάδα, για παράδειγμα, έχει την ίδια έκταση με την Αλαμπάμα, ενώ η Καλιφόρνια είναι όσο το Ιράκ.


Ωστόσο, μεγάλο μέρος των ΗΠΑ είναι εντελώς ακατοίκητο. Ο παραπάνω χάρτης απεικονίζει με πράσινο τις περιοχές που αντιστοιχούν σε μηδενικό πληθυσμό.


Ο αριθμός των ανθρώπων που σκοτώνονται σήμερα κατά τη διάρκεια πολέμων (και πολεμικών συρράξεων) βρίσκεται σε ιστορικό χαμηλό –και ναι, αυτό το διάγραμμα περιλαμβάνει τις τρέχουσες συρράξεις της Μέσης Ανατολής.


Το 2010, 480.000 θάνατοι αποδόθηκαν στις βλαβερές συνέπειες του καπνού, 25.692 του αλκοόλ (χωρίς να προσμετρούνται αυτοκινητιστικά ατυχήματα ή δολοφονίες υπό την επήρεια αλκοόλ), 16.651 σε υπερβολική δόση συνταγογραφούμενων παυσίπονων, 16.195 σε υπερβολική δόση μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων και 0 στις βλαβερές συνέπειες της μαριχουάνα.


Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 150 χώρες, και στην οποία ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να απαντήσουν σε ερωτήσεις όπως το αν γέλασαν, θύμωσαν, έκλαψαν ή ένιωσαν στρεσαρισμένοι την προηγούμενη μέρα, οι Φιλιππίνες ανακηρύχθηκαν πανηγυρικά η πιο συναισθηματική χώρα του πλανήτη. Η Σιγκαπούρη ήταν η λιγότερο συναισθηματική. Η Ελλάδα, όπως θα μαντέψατε, είναι κάπου κοντά στην κορυφή.


Σύμφωνα με αυτόν τον χάρτη, που απεικονίζει τη μέση ηλικία των κατοίκων κάθε χώρας, η Γερμανία και η Ιαπωνία έχουν τους πιο γερασμένους πληθυσμούς, ενώ ο Νίγηρας έχει τον νεότερο.


Αν παρ’ ελπίδα βρεθείτε στην Ανταρκτική, θα δυσκολευτείτε πολύ να υπολογίσετε τι ώρα είναι. Καθότι η ήπειρος απλώνεται σε όλα τα γεωγραφικά μήκη του πλανήτη (άρα θεωρητικά και σε όλα τα time zones) αλλά η ιδιόρρυθμη εναλλαγή μέρας και νύχτας καθιστά αυτό το σύστημα άχρηστο, αυτό που καταλήγουν να κάνουν οι κάτοικοί της –δηλαδή οι επιστήμονες που μένουν εκεί– είναι να χρησιμοποιούν την ώρα της χώρας στην οποία ανήκουν οι ερευνητικοί σταθμοί τους. Έτσι, καταλήγουν δύο σταθμοί που είναι δίπλα δίπλα να έχουν ώρα Βρετανίας ο ένας και Νέας Ζηλανδίας ο άλλος –και να μην δουλεύουν ποτέ ταυτόχρονα.


Το υψηλότερο ποσοστό αυτοκτονιών στον κόσμο το μοιράζονται η Ρωσία, η Ινδία και η Ανατολική Αφρική.

Αν τα 6,9 δισεκατομμύρια κατοίκων του πλανήτη ζούσαμε όλοι σε μια πόλη τόσο πυκνοκατοικημένη όσο η Νέα Υόρκη, θα χωρούσαμε άνετα σε μια έκταση αντίστοιχη με εκείνη του Τέξας. Στο παραπάνω διάγραμμα, βλέπετε πόσο χώρο θα πιάναμε αν μέναμε σε μια πόλη τόσο πυκνοκατοικημένη όσο το Παρίσι, το Σαν Φρασνίσκο, το Λονδίνο και πάει λέγοντας. 

https://master-lista.blogspot.gr/

16 ΚΛΑΣΣΙΚΑ ANIMATION ΤΗΣ DISNEY ΓΙΝΟΝΤΑΙ LIVE-- ACTION ΤΑΙΝΙΕΣ

16 κλασσικά animation της Disney γίνονται live-action ταινίες

Η Disney από τη στιγμή της ίδρυσης της  μέχρι σήμερα, μας έχει χαρίσει έναν τεράστιο αριθμό ταινιών κινουμένων σχεδίων. Ταινίες αγαπημένες που μας έχουν κρατήσει συντροφιά από τα παιδικά μας χρόνια. Τώρα τελευταία λοιπόν η εταιρεία το ‘χει ρίξει στις μεταφορές αυτών των κλασσικών ταινιών σε live-action διασκευές με τη βοήθεια ηθοποιών και ειδικών εφέ. Μετά την Maleficent (2014), τη Σταχτοπούτα (2015), το Βιβλίο της Ζούγκλας (2016) και την Πεντάμορφη και το Τέρας (2017) η Disney αποφάσισε να μας χαρίσει και μερικές (δηλαδή πολλές) ακόμη:
1. Aladdin
Την ταινία σκηνοθετικά την έχει αναλάβει ο Guy Ritchie και πραγματικά είμαι πολύ περίεργη για το τελικό αποτέλεσμα! Στους ρόλους του Αλαντίν και της Γιασμίν θα παίξουν οι Mena Massoud και Naomi Scott αντιστοίχως, ενώ το Τζίνι θα υποδυθεί ο Will Smith. Καλύτερος από τον Robin Williams δεν ξέρω αν θα είναι αλλά ελπίζω για ένα τουλάχιστον αξιοπρεπές αποτέλεσμα! Τέλος ο Alan Menken που έχει κερδίσει και Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού για την animation ταινία του 1992, θα γράψει καινούρια τραγούδια με τους επίσης κατόχους Όσκαρ (για το La La Land) Benj Pasek και Justin Paul. Η ταινία αναμένεται να βγει στις αμερικανικές αίθουσες στις 24 Μαΐου 2019.
Να και η πρώτη φωτογραφία από τα γυρίσματα:

2. The Lion King
Η πολύ αγαπημένη και πολύ επιτυχημένη ταινία του 1994 θα διασκευαστεί από τον Jon Favreau, τον σκηνοθέτη που μας έφερε το Βιβλίο της Ζούγκλας (2016). Το αποτέλεσμα προβλέπεται αρκετά εντυπωσιακό καθώς όλη η ταινία θα είναι βασισμένη στα ειδικά εφέ! Θα περιέχει επίσης τραγούδια από την animation εκδοχή γραμμένα από τους Elton John, Tim Rice και Hans Zimmer. Επρόκειτο να βγει (στις αμερικανικές αίθουσες πάλι) στις 19 Ιουλίου 2019.
Δείτε και μια εικόνα με τους ηθοποιούς που θα δανείσουν τις φωνές τους στους χαρακτήρες:

3. Dumbo
Άλλη μια ταινία για την οποία είμαι αρκετά περίεργη καθώς τον Ντάμπο, το ελεφαντάκι με τα μεγάλα αυτιά θα σκηνοθετήσει ο Tim Burton! Στην ταινία θα συμμετέχουν μεταξύ άλλων η Eva Green, ο Colin Farrell, ο Michael Keaton και ο Danny DeVito. Ενώ το σενάριο θα το αναλάβει ο Ehren Kruger, σεναριογράφος τριών ταινιών Transformers. Γι’ αυτό το τελευταίο τώρα δεν είμαι σίγουρη ότι χαίρομαι… Η ταινία θα βγει στην Αμερική στις 29 Αυγούστου 2019.

4. Christopher Robin
Το συγκεκριμένο remake του αγαπημένου μας Γουίνι θα βασίζεται στην -ούτε μισάωρη- ταινία του 1966 “Το αρκουδάκι Γουίνι και η παρέα του” (Winnie the Pooh and the Honey Tree). Με σκηνοθέτη τον Mark Forster (World War Z, Finding Neverland) και σεναριογράφο τον Tom McCarthy (Spotlight), η ταινία θα μιλάει για τον -οικογενειάρχη πλέον- Κρίστοφερ Ρόμπιν(Ewan McGregor) που συναντά τον παιδικό του φίλο Γουίνι, ο οποίος τον βοηθά να ξανανακαλύψει τις χαρές της ζωής. Η ταινία θα βγει (στην Αμερική που αλλού;) στις 3 Αυγούστου 2018. Μέχρι τότε υπάρχει και το βιογραφικό Goodbye Christopher Robin που έχει ήδη κυκλοφορήσει (αλλού, στην Ελλάδα άγνωστο πότε).

5. Mulan
Την ιστορία της νεαρής Κινέζας που μεταμφιέστηκε σε άντρα πολεμιστή για να σώσει τον πατέρα της θα σκηνοθετήσει η Niki Caro (The Zookeeper’s Wife), ενώ το σενάριο θα το αναλάβουν οι Rick Jaffa και Amanda Silver. Για το cast δεν έχουμε κάποια πληροφορία, εκτός από το ήδη επιβεβαιωμένο γεγονός πως τους βασικούς ρόλους θα πάρουν Κινέζοι ηθοποιοί (ευτυχώς)! Η ταινία θα βγει (στην Αμερική μη τα ξαναλέμε) κάποτε το 2019.

6. The Little Mermaid
Για το live-action remake της Άριελ, της γοργόνας με τα υπέροχα κόκκινα μαλλιά θα συνεργαστούν ο Lin-Manuel Miranda (ο οποίος έγραψε τη μουσική για τη Moana) και ο Alan Menken ο οποίος έχει κερδίσει δύο Όσκαρ εκ μέρους της animation εκδοχής του 1989. Η ταινία θα περιέχει πολλά παλιά και νέα τραγούδια αλλά δυστυχώς δεν γνωρίζουμε τίποτε άλλο.

7. Prince Charming
Μετά τη Σταχτοπούτα του 2015, ήρθε η ώρα και του Πρίγκιπα! Στη σκηνοθεσία θα δούμε τον Stephen Chbosky τον σκηνοθέτη των Wonder και The Perks of Being a Wallflower. Σύμφωνα με πληροφορίες η ιστορία θα δοθεί από την οπτική γωνία του αδερφού του Πρίγκιπα. Άγνωστο πότε θα τη δούμε βέβαια…

8. Cruella
Η σατανική κακιά από τα 101 σκυλιά της Δαλματίας (1961) Cruella de Vil, θα έχει επιτέλους δικιά της ταινία! Στη σκηνοθεσία θα δούμε τον Alex Timbers (Mozart in the Jungle) ενώ τον πρωταγωνιστικό ρόλο έχει πάρει η Emma Stone (να της πηγαίνει άραγε το άσπρο-μαύρο μαλλί;;). Για το υπόλοιπο cast δεν γνωρίζουμε όπως και για το πότε θα είναι έτοιμη.

9. Peter Pan
Live-action ταινίες με τον Πίτερ Παν έχουν ξαναγίνει, καιρός ήταν να κάνει μία και η Disney (ελπίζω με καλύτερα αποτελέσματα)! Σκηνοθεσία και σενάριο έχει αναλάβει ο David Lowery ο οποίος έχει ξανασκηνοθετήσει ταινία για τη Disney, το Pete’s Dragon (Ο Πιτ και ο δράκος). Να σημειωθεί εδώ πως η animation ταινία του 1953 αποτελεί την πιο επιτυχημένη μεταφορά του βιβλίου, με ήρωα τον Πίτερ Παν του J.M. Barrie, μέχρι και σήμερα.

10. Tinker Bell
Και αφού θα έχει ταινία ο Πίτερ Παν είναι αδύνατον να μην έχει και η Τίνκερ Μπελ, η μικροσκοπική και ζηλιάρα νεραϊδούλα από τη Χώρα του Ποτέ! Τον πρωταγωνιστικό ρόλο έχει πάρει η Reese Witherspoon, ενώ στο σενάριο θα δούμε τον Marti Noxon και τη Victoria Strouse (Finding Dory).

11. The Sword in the Stone
Για το remake της ταινίας “Το σπαθί του Βασιλιά Αρθούρου”(The Sword in the Stone) του 1963 δεν γνωρίζουμε και πολλά. Βασικά το μοναδικό που γνωρίζουμε είναι πως με το σενάριο ασχολείται ο Bryan Cogman, σεναριογράφος του Game of Thrones. Για περισσότερες πληροφορίες προφανώς θα χρειαστεί να περιμένουμε.

12. Pinocchio
Οι πληροφορίες που γνωρίζουμε για το remake  του Πινόκιο, της μόλις δεύτερης μεγάλου μήκους ταινίας της Disney(1940) είναι δυστυχώς μηδαμινές. Για την εν λόγω ταινία πάντως έχουν δείξει και άλλα στούντιο ενδιαφέρον μέσω των Guillermo del Toro και Robert Downey Jr.

13. Night On Bald Mountain
Το Night On Bald Mountain θα βασιστεί σε ένα κομμάτι της Fantasia(1940) και θα αναφέρεται σε ένα σκοτεινό, φτερωτό πλάσμα που ανασταίνει πνεύματα νεκρών. Λοιπές πληροφορίες: Ανύπαρκτες!

14. The Jungle Book 2
Είναι δυνατόν μετά το πολύ επιτυχημένο remake του πρώτου μέρους να μην έχουμε και το δεύτερο; Στη σκηνοθεσία ξανά ο John Favreau, στο σενάριο ο Justin Marks, και στο ρόλο του Μόγλη ο Neel Sethi. Ο Favreau όπως είπαμε και πιο πάνω έχει αναλάβει και το Lion King οπότε λογικά την ταινία δεν θα την έχουμε πριν το 2019.

15. Maleficent 2
Ω ναι! Μετά το Maleficent υπάρχει και sequel με τον ομώνυμο ρόλο να έχει φυσικά και πάλι η Angelina Jolie. Επίκεντρο της ταινίας θα είναι η κόρη της Maleficent, ονόματι Malevolent. Τώρα, το κατά πόσο αυτό αποτελεί remake της Ωραίας Κοιμωμένης, δεν είμαι σίγουρη, αλλά αν αυτοί εκεί στη Disney έτσι θέλουν να πιστεύουν ποια είμαι εγώ για να φέρω αντίρρηση;! Στο σενάριο θα ξαναέχουμε τη Linda Woolverton ενώ στη σκηνοθεσία κατά πάσα πιθανότητα τον Joachim Ronning (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales).

16. Rose Red
Ποια είναι τώρα αυτή; Η αδερφή της Χιονάτης!! Ναι ούτε εγώ ήξερα ότι υπήρχε αλλά από ότι φαίνεται η διασκευή της πρώτης μεγάλου μήκους animation ταινίας της Disney(1937) θα έχει στο επίκεντρο τη Rose Red, η οποία μαζί με τους εφτά νάνους βοήθησε στη διάσωση της αδερφής της, αφού η τελευταία έφαγε το δηλητηριασμένο μήλο. Ούτε και θέλω να ξέρω ποια θα είναι η ελληνική μετάφραση του ονόματός της!
Αυτά τα ολίγα. Φυσικά για να δούμε όοολες αυτές τις ταινίες στη Μεγάλη Οθόνη θα χρειαστεί να περιμένουμε πολύυυυ καιρό! Αυτό που μπορούμε να κάνουμε μέχρι τότε είναι υπομονή, να παρακολουθούμε για τυχόν νεότερα και να ελπίζουμε και να ευχόμαστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι τουλάχιστον αντάξιο των αγαπημένων μας animation!
Πηγές:
https://wordpress64426.wordpress.com/

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΜΕΛΗΣ :Ευδηλιώτικος με λύρα

Δημήτρης Θέμελης, Ευδηλιώτικος με λύρα

Δημήτρης ΘέμεληςΕυδηλιώτικος με λύρα
Ο Δημήτρης Θέμελης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1931 και ήταν γιος του ποιητή Γιώργου Θέμελη. Καθοριστικό για την σταδιοδρομία του υπήρξε το γεγονός ότι πέρασε ένα μέρος των παιδικών του χρόνων στην Ικαρία –τόπο καταγωγής της μητέρας του, μάλιστα κατά τη δύσκολη χρονική περίοδο 1940-1944, όπου του δόθηκε η ευκαιρία να μάθει να παίζει νησιώτικη λύρα από λυράρηδες εκείνης της εποχής και να γνωρίσει τη ζωντανή πράξη της παραδοσιακής μας μουσικής. Απόφοιτος του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης –βιολί και θεωρητικά– συνέχισε με υποτροφία (DAAD) τις σπουδές του στο Μόναχο: βιολί με τον καθηγητή Kurt Stiehler και Μουσικολογία, Βυζαντινολογία και Αρχαία Ιστορία στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου, απ’ όπου αποφοίτησε ως διδάκτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής.
Διετέλεσε διευθυντής του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης (1971-1985), και από το 1985 καθηγητής Μουσικολογίας στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του οποίου διετέλεσε πρόεδρος επί τέσσερις θητείες. Επίσης διετέλεσε κοσμήτορας της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ και πρόεδρος της καλλιτεχνικής επιτροπής της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης. Από το Σεπτέμβριο του 1998 ήταν ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ. Είναι μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, διετέλεσε εκπρόσωπος του Διεθνούς Συμβουλίου Παραδοσιακής Μουσικής (ICTM) στην Ελλάδα, μέλος της Γερμανικής Εταιρίας Μουσικής Έρευνας και της Διεθνούς Εταιρείας Εθνομουσικολογίας, μέλος του Προεδρείου του Διεθνούς Οργανισμού Λαϊκής Τέχνης (IOV), επίσης τακτικό μέλος της Ακαδημίας Επιστημών της Νέας Υόρκης. Το 1990 τιμήθηκε από την Μουσική Εταιρεία Βορείου Ελλάδος με το «χρυσό βραβείο» μουσικής προσφοράς.
Πραγματοποίησε πολλές διαλέξεις και συμμετείχε σε διεθνή μουσικολογικά συνέδρια. Έχει πολυάριθμες δημοσιεύσεις, μεταξύ άλλων για την ελληνική μουσική (έντεχνη και παραδοσιακή) για τη διδακτική του βιολιού κ.ά. Από τα νεανικά του χρόνια ασχολείται επίσης με τη σύνθεση, ωστόσο το μεγαλύτερο μέρος των έργων του το συνέθεσε τις δύο τελευταίες δεκαετίες, στις οποίες διαμόρφωσε μια δική του μουσική γλώσσα. Συνθέσεις του έχουν παιχτεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Πραγματοποίησε πολλές διαλέξεις και συμμετείχε σε διεθνή μουσικολογικά συνέδρια. Έχει πολυάριθμες δημοσιεύσεις, μεταξύ άλλων για την ελληνική μουσική (έντεχνη και παραδοσιακή) για τη διδακτική του βιολιού κ.ά. Από τα νεανικά του χρόνια ασχολείται επίσης με τη σύνθεση, ωστόσο το μεγαλύτερο μέρος των έργων του το συνέθεσε τις δύο τελευταίες δεκαετίες, στις οποίες διαμόρφωσε μια δική του μουσική γλώσσα. Συνθέσεις του έχουν παιχτεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Πέθανε στη Θεσσαλονίκη το 2017.
Έγραψε μεταξύ άλλων:
* τέσσερις Συμφωνίες, ένα Συμφωνικό Δίπτυχο, δύο Συμφωνιέτες για ορχήστρα εγχόρδων
* Πέντε Κοντσέρτα με ορχήστρα (για βιολί, για βιολοντσέλο, για βιόλα, για κοντραμπάσο και για Φαγκότο)
* 17 Κουαρτέτα εγχόρδων, Κουϊντέτο εγχόρδων
* Κουαρτέτο για φλάουτο, όμποε, κόρνο και φαγκότο, τρία Κουαρτέτα Σαξοφώνων
* Τέσσερα Τρίο με πιάνο, Τρίο για δυο βιολιά και βιόλα
* τραγούδια για φωνή και πιάνο, τραγούδια με ορχήστρα εγχόρδων, χορωδιακά
* έργα για διάφορα σόλο όργανα

Η ΕΚΘΕΣΗ " ΣΙΔΗΡΟΥΝ ΟΡΟΣ " :Ένα Σχέδιο Για Παγκόσμια Τυραννία

Η Έκθεση “Σιδηρούν Όρος”: 

Ένα Σχέδιο Για Παγκόσμια Τυραννία ~ 

The “Iron Mountain” Report: A Blueprint 

For Global Tyranny…! (Video)


Αποτέλεσμα εικόνας για παγκοσμια τυραννια

ΠΑΘΗΣΗ ΚΑΝΕΙ ΤΗ ΜΝΗΜΗ ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΗ-- Την έχουν μόλις 60 άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη

Πάθηση κάνει τη μνήμη παντοδύναμη – Την έχουν μόλις 60 άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη

Πάθηση κάνει τη μνήμη παντοδύναμη – 

Την έχουν μόλις 60 άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη

 

Σπάνια πάθηση κάνει τη μνήμη παντοδύναμη.Μπορείτε να θυμηθείτε 

πού βρισκόσαστε και τι κάνατε στις 14 Μαρτίου του 2012 στις 11 το 

πρωί; Ή τουλάχιστον τι φάγατε για μεσημεριανό τέτοια μέρα πριν από 

μία βδομάδα;


Μάλλον όχι, εκτός κι αν ανήκετε στην ξεχωριστή ελίτ των ανθρώπων που μπορούν κατά 
βούληση να κάνουν «βουτιά» ακόμη και στις πιο ασήμαντες αναμνήσεις τους και να τις
 ανακαλούν στη μνήμη τους με ελάχιστη προσπάθεια.

Επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι ενώ οι περισσότεροι από εμάς ξεχνούν τα ασήμαντα 
περιστατικά της καθημερινότητας περίπου σε μία εβδομάδα, τα άτομα που έχουν τη λεγόμενη
 Ανώτατη Αυτοβιογραφική Μνήμη (Highly Superior Autobiographical Memory- HSAM),
 κατάσταση γνωστή και ως υπερθυμησία, διατηρούν στη μνήμη τους με κάθε λεπτομέρεια
 περιστατικά που συνέβησαν μέχρι και δέκα χρόνια πριν!

Επίσημη διάγνωση για υπερθυμησία έχουν λάβει μόλις 60 άνθρωποι στον κόσμο, 
ο νεότερος εκ των οποίων είναι η 23χρονη Μάρκι Παστερνάκ από το Ουισκόνσιν 
των ΗΠΑ.Δυστυχώς τα μυστικά της σπάνιας πάθησης δεν έχουν γίνει ακόμη πλήρως κατανοητά από 
τους επιστήμονες, ωστόσο αυτό που έχει επιβεβαιωθεί με τη βοήθεια απεικονιστικών εξετάσεων
 είναι ότι τα άτομα με Ανώτατη Αυτοβιογραφική Μνήμη αντλούν μεν τις αναμνήσεις τους από 
τις ίδιες περιοχές του εγκεφάλου όπως όλοι εμείς, ωστόσο παρουσιάζουν διαφορές ως προς τη 
δομή των εγκεφαλικών περιοχών που ελέγχουν την αυτοβιογραφική τους μνήμη.

Επίσης, τα άτομα με Ανώτατη Αυτοβιογραφική Μνήμη έχουν την τάση να είναι πολύ
 οργανωτικά και να έχουν εμμονή με την καθαριότητα.

www.tribune.gr


Το διαβάσαμε στο:
 Πάθηση κάνει τη μνήμη παντοδύναμη – Την έχουν μόλις 60 άνθρωποι σε όλο τον πλανήτη | 


1Greek-Σκέψου... https://greek1.blogspot.com/2017/12/60.html#ixzz4zyjRDTJU 
®1Greek Σκέψου...δεν είναι παράνομο ακόμη 
Under Creative Commons License: Attribution 
Follow us: @1_Greek on Twitter | 1greek on Facebook

ΣΤΟΙΧΕΙΩΜΕΝΗ ΕΛΛΑΔΑ

Στοιχειωμένη Ελλάδα

Άρθρο από το μέλος των Forums του ESOTERICA.gr, "GLORFINDEL"

Στους ξέφρενους ρυθμούς της καθημερινότητάς μας, εντυπωσιασμένοι από τα αλματώδη βήματα της τεχνολογίας μας λησμονήσαμε μια άλλη όψη της Ελλάδας. Τη Στοιχειωμένη Ελλάδα. Μια χώρα που αφθονεί σε παράξενες και ανεξήγητες ιστορίες,σε αφηγήσεις που σε οδηγούν σε μαγευτικά τοπία, φυσικά άβατα, μονοπάτια που οδηγούν στο «πουθενά». Ιστορίες ντυμένες με ξωτικές μελωδίες, περίεργες κραυγές, καλπασμούς του υπερφυσικού που σηματοδοτούν την ύπαρξή του αφήνοντας τα δικά του σημάδια. Μάγισσες και νεράιδες, περίεργα και αλλόκοτα όντα, δαιμόνια ή στοιχειά, νυκτόβια πλάσματα. Πτυχές μιας κρυφής από τα φώτα των πόλεων Ελλάδας, μιας καταπατημένης Ελλάδας από τη ρουτίνα των μεγαλοπόλεων. Και το ταξίδι αρχίζει…



Στα παλαιότερα χρόνια, τα χωριά και οι κωμοπόλεις της Ελλάδας, είχαν το καθένα να αφηγηθούν κάτι ξεχωριστό κάτι παράξενο. Οι άνθρωποι πιο απλοί και «προσγειωμένοι» έβλεπαν με τα μάτια της ψυχής τους, έβλεπαν καθαρά. Αν και τεχνολογικά αναπτυχθήκαμε ωστόσο οι παραδόσεις και οι ιστορίες παρέμειναν καθάριες σαν τους ανθρώπους που τις διηγήθηκαν…

Το σκοτάδι στην Ελλάδα θεωρούνταν απόμακρο ο,τι και σήμερα αλλά με πιο πρωτογονικό χαρακτήρα! Ο λιγοστός φωτισμός τα βράδια και οι ολιγοπερπατούντες τη νύχτα σχημάτιζαν μια αιθέρια αντίληψη περί της νυχτός! Στη Στερεά Ελλάδα οι μεγαλύτεροι φώναζαν στα παιδιά το βράδυ :«κοιμήσου γιατί θα σε φάει η μαμμότα»-μαμμότα δηλαδή μαμ-μότα, μήπως μόρα;-μαμ έλεγε από μικρό το παιδί!

Οι παλαιότεροι είχαν συνυφασμένη τη ζωή τους με τέτοια όντα. Το βράδυ τύχαινε να κάνουν διάφορες αγροτικές δουλειές, όπως πότισμα του χωραφιού, και δεν ήταν λίγες οι συναντήσεις τους με εξωδιαστασιακά όντα. Όλοι είχαν ακούσει σε χωράφια και δάση-χωρίς να υπάρχουν δρόμοι χαραγμένοι- ποδοβολητά «ωσάν να περνά ιππικό ολόκληρο παιδί μου»…

Τι ήταν τελικά αυτό το ποδοβολητό;

Πολλοί οδοιπόροι των παλαιότερων χρόνων μας διηγούνται πολλές και ενδιαφέρουσες ιστορίες! Στην Αθήνα ενώ πολλοί έβγαιναν από την πόλη για τα αγροκτήματά τους στο γυρισμό το βράδυ, έβλεπαν από πίσω τους «ένα σωρό καλλικαντζαραίους να μου φωνάζουν και να παίζουν με το γάιδαρο»… «εκαθόμουν στο πλατάνι και επτά γυναίκες κατάξανθες και γυμνές χόρευαν δίπλα από το κοπάδι μου»…

Έπειτα είχαμε συχνά την εμφάνιση του λεγόμενου «συνοδοιπόρου»,πολλοί το παρομοιάζουν με ξωτικό και άλλοι το αποδίδουν σε πανουργία του διαβόλου.Πολλοί ταξιδιώτες είχαν παρατηρήσει στο δρόμο τους ένα παράξενο φως μπροστά τους σε κοντινή απόσταση που αργότερα ερχόταν και τους «καβάλαγε»-μώρα πιθανόν, οι ιρλανδέζικες παραδόσεις το αποδίδουν στη γριά που ίππευε την Πούκα, το άλογο των πνευμάτων- εμποδίζοντάς τους και πνίγοντας τους ώστε να αργοανασαίνουν, ευτυχώς χωρίς κατάληξη! Σε πολλές περιοχές πάλι το συναντούσαν σαν άνθρωπο καταμεσής του δρόμου που ρωτούσε νέα για το χωριό ή προθυμοποιούταν να συνοδεύσει τον οδοιπόρο, ο οποίος είχε καταλάβει ότι πρόκειται για ξωθιό και έλεγε την προσευχή του με συνέπεια να εξαφανιζόταν η παρουσία αυτή από μπροστά του.

Υπάρχουν πολλοί επίσης σε χωριά της Αχαΐας και της στερεάς Ελλάδας που αναφέρουν πως είδαν παρουσίες παράξενων ειδών πουλιών πάνω σε δέντρα, μεγάλα σε μέγεθος και κρυμμένα σε σημείο που να απορείς πως ένα τέτοιο πουλί χώρεσε εκεί μέσα…

Τα νησιά επίσης αφθονούσαν από τέτοιες παραδόσεις! Στη Σίκινο, Σάμο όλοι γνωρίζουν για τις «ανεράιδες», πολύ όμορφες γυναίκες που διασκέδαζαν κοντά σε πηγές, αρπάζοντας για το γλέντι τους τραγουδιστάδες και βιολιτζήδες, αλλά και παλικάρια που κοιμόντουσαν μαζί τους,και έπειτα τρελαίνονταν και δεν μπορούσαν να αγαπήσουν καμιά γυναίκα «γιατί είχαν φιλήσει την έμορφη ξωθιά»…

Οι νεράιδες ή αλούστινες ή γιαλούδες σύχναζαν επίσης σε πηγάδια που συχνά τις νυχτιές χτενίζονταν και παραμόνευαν τον απερίσκεπτο διαβάτη για να τον πλανέψουν…Στα νησιά επίσης και κυρίως στην Κρήτη είχε αναπτυχθεί η πεποίθηση πως «αν ανταμώσεις με του λόγου τους μπήξε στη γη μαυρομάνικο μαχαίρ και θα τις αποδιώξεις»…

Στη Σάμο στο χωριό Λέκα βρίσκονται σε κάποιο σημείο πλατάνια,τα οποία απαγορεύεται να τα κόψεις καθώς προφυλάσσονται από δαιμόνια.
Σε πολλές περιοχές μάλιστα πίστευαν πως αν συναντούσες κάποιο αερικό δεν έπρεπε να μιλήσεις γιατί αλλιώς θα σου έπαιρνε τη λαλιά,αυτό πραγματικά είναι αξιοπερίεργο διότι είναι πολύ λίγες τέτοιες αναφορές και μπορούν να εξηγηθούν ιατρικά.Τέλος οι ανεράιδες,ξωτικά,ξωθιά και αερικά αποτελούσαν μέρος της καθημερινής ζωής πολλών χωριών και πόλεων,ώστε να ονομάζονται και κάποια χωριά με το πρόθεμα νεράιδα…

Ένα σωρό πλάσματα θα βρούμε να κατακλύζουν την ελληνική παράδοση και με τις ιστορίες τους να «στοιχειώνουν» τις σκέψεις αυτών που τις διηγούνται και αυτών που τις ακούνε. Δράκοι που φυλάνε τα νερά ποταμών και στοιχειά που προστατεύουν δέντρα, ώστε κάθε επίδοξος ενοχλητικός να εξολοθρεύεται πριν βεβηλώσει την ιερότητα των δέντρων και του νερού.

Ένα τέτοιο δράκο σκότωσε και ο Άγιος Γεώργιος στη χριστιανική παράδοση σε μία από τις πολλές πτυχές αυτής της ιστορίας.

Σε κάποιες περιοχές της Ελλάδας πιστεύεται πως το νερό κοιμάται μια ώρα τη νύχτα, και αν κάποιος επιδιώξει να πιει θα πρέπει με το χέρι του να ταρακουνήσει λίγο τα νερά ώστε να «ξυπνήσει» το νερό και να πιεί, αλλιώς αν το τρομάξει κινδυνεύει είτε να χτυπηθεί από το στοιχειό του νερού είτε να δηλητηριαστεί.

Θα ακούσουμε έπειτα τις αφηγήσεις στη Στερεά Ελλάδα και την επαρχιώτικη κυρίως Μακεδονία για τα λεγόμενα χαμοδράκια ή σμερδάκι ή χαμόδρακα. Δαιμόνια που ήταν άκρως επιθετικά στις ορεινές περιοχές λόγω του ότι επιτίθονταν σε κοπάδια βοσκών και είτε τα αφάνιζαν είτε απλώς τα έπνιγαν. Επικρατεί και η αντίληψη πως πρόκειται και για δαιμόνια που «καβαλούσαν» κάποιον άνθρωπο ώστε να τον αποτρελαίνουν και να τον δαιμονίζουν. Είχαν τη μορφή κριαριού-τράγου και νύχια που τους έδιναν την ικανότητα να πνίγουν το επίδοξο θύμα τους.Αυτή τους η εμφάνιση μας παραπέμπει στο κατάλευκο τράγο που τριγυρνούσε ελεύθερος και ομορφότερο του δεν υπήρχε. Όποτε το συναντούσαν κυρίως τη νύχτα προσπαθούσαν να το αρπάξουν και να το βάλουν στο κοπάδι τους, μάταια όμως για τους επίδοξους το τρίχωμά του ήταν μαγεμένο και κολλούσες κυριολεκτικά επάνω του, έτσι σε έσερνε μέχρι να σε ρίξει σε κάποιο γκρεμό ή φαράγγι.

Το φαράγγι που στη χώρα μας το βρίσκουμε συνυφασμένο με την παρουσία καλλικάντζαρων, δαιμονικών όντων και κυρίως του διαβόλου. Πιστεύεται ακόμα και σήμερα σε πολλά χωριά της Ελλάδας πως αν τύχει νύχτα και περάσεις από φαράγγι θα ακούσεις καλικάντζαρους που θα σε φωνάζουν και μπορεί ακόμα και να σε στοιχειώσουν ολόκληρο. Ενώ αν περάσεις από φαράγγι που πριν είχαν διαβεί διαβόλοι τότε και εσύ θα γίνεις ένα μέρος της μαύρης μαγείας τους. Στα χωριά μπορούμε να βρούμε ανεξάντλητες πηγές τέτοιων ιστοριών που θα μας καθηλώσουν,καθώς τα πάντα (μύλος,σπίτια,πηγές,μονοπάτια) είχαν τη δική τους μικρή και τρομακτική ιστορία.

Λίγες δεν είναι επίσης και οι αναφορές για μάγισσες,που κατά καιρούς είχαν διάφορους ρόλους, πότε χαρτορίχτρας και πότε κατασκευάστριες μαγικών φίλτρων, άλλες πάλι ήταν και επικίνδυνες για τους ανθρώπους. Στη Φλώρινα ακόμα οι παλαιότεροι θα θυμούνται για μια τέτοια γυναίκα που συνήθως καθόταν πάνω σε μια βρύση-πηγή και έκανε μάγια στους περαστικούς.

Η Ελλάδα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μία ανεξάντλητη πηγή μυστηρίου και σίγουρα να συνεπάρει πολλούς εξερευνητές της μέσα σε πέπλα ονειρικά ταξιδεμένα σε χρόνους παράλληλους σε εμάς αλλά καλά κρυμμένους σε πονηρά μάτια.

Μυστηριώδεις μορφές τριγυρνούν κάτω από τα μάτια μας και πίσω από την πλάτη μας,μα όταν πραγματικά «δούμε» τίποτα πια δεν θα μας φαίνεται μυστήριο.Τέτοιες μορφές θα συναντήσουμε σε πολλά μέρη μας, τον αράπη που τριγυρνά τις νύχτες και βόσκει(;) τα τάλιρα του προκαλώντας ένα θόρυβο που προσελκύει κάθε περίεργο άτομο.Τη γουρούνα με τα γουρουνάκια της που τις νυχτιές τριγυρνά στις εξοχές, αλλά δεν ανήκει στα χοιρινά κανενός αγρότη. Για τα στοιχειά που «ορίστηκαν» (από ποιόν αλήθεια;) να φυλάττουν ολόκληρα χωριά. Όπως η Καστανιά και το Νεχώρι της Φθιώτιδας που συχνά πολεμούσαν(τα στοιχειά) για την κυριαρχία μιας κορφής της Οίτης, αλλά κυρίως για την προστασία του χωριού. Για στοιχειά που απλά βρίσκονταν στα χωριά, και η απόδειξη οι τρομεροί ήχοι που ακούγονταν στα χωριά τα βράδια αλλά και τα μεσημέρια, πολλές φορές χωρίς λόγο, υπήρχαν όμως στιγμές που έσκουζαν νυχτιές ολόκληρες επειδή πέθανε κάποιο σημαντικό και καλοκάγαθο άτομο στο χωριό, θρηνώντας έτσι το νεκρό και την απώλεια.

Και επειδή το μυστήριο δε γνωρίζει διαχωρισμούς,ενώ τα στοιχειά των χωριών είχαν συνήθως τη μορφή βοδιών, τράγων και κατσικιών,έχουμε και στην βόρεια Πελοπόννησο αναφορά για στοιχειωμένα μελίσσια που είναι πάρα πολύ άγρια και κανείς ποτέ δεν τολμά να περάσει από εκεί, πόσω μάλλον να πάρει και το μέλι τους.

Ο σημερινός ποταμός Ελικώνας παλαιότερα λεγόταν Ουρλιάς,γιατί ο ήχος των νερών του μοιάζει με ουρλιαχτά ζώων!

Οι βρυκόλακες πάλι αποτελούν και αυτοί κομμάτι της αρχέγονης παράδοσης μας, ο πολιτισμός μας μεγάλωσε μαζί με αυτούς και τις νεράιδες(νύμφες). Βρυκόλακες, ένα μεγάλο κεφάλαιο στην ιστορία της Ελλάδας που κοσμούν με το αίμα τους μαζί με τα κακά πνεύματα τις κιτρινισμένες σελίδες αυτού του τόπου. Η ιστορία γνωστή, ο νεκρός που σηκώνεται από τον τάφο του και στοιχειώνει τόπους και περάσματα, επιδιώκοντας να δαγκώσει το επόμενο θύμα του για να τραφεί με αίμα. Σε κάθε μέρος οι παραδόσεις για αυτούς ποικίλλουν σε όλες τις πτυχές της ζωής τους. Στην Πρέβεζα δεν βγαίνουν Κυριακή, στη Ναύπακτο βγαίνουν το Σάββατο, το ίδιο και στην Αθήνα...Το φως της μέρας το απεχθάνονται μα είναι και μοιραίο για αυτούς. Έτσι τριγυρνούν τη νύχτα, ψάχνοντας απελπισμένα το θύμα τους,εξαφανίζονται τη στιγμή πριν την αυγή, για τους στερεοελλαδίτες και τους νησιώτες εξαφανίζονται όταν λαλήσει μαύρος κόκκορας. Για αυτό πάντα φρόντιζαν να έχουν ένα, που δύσκολα θα τον έσφαζαν,έχοντάς τον για προστασία...

Το γεγονός γιατί κάποιος να γινόταν βρυκόλακας είχε επίσης πολλές επεξηγήσεις και ιστορίες. Το «βρικολάκιασμα» οφειλόταν στη μαύρη ψυχή του νεκρού που είχε «πουλήσει» την ψυχή του στον διάβολο, παράδοση των στερεοελλαδιτών κυρίως. Οι αδικοσκοτωμένοι, οι ταλαιπωρημένοι, οι εκδικούντες των ζωντανών, «μαγεμένοι» και τέλος οι άταφοι, οι άκλαυτοι και οι άψαλτοι! Στα νησιά και σε πολλά ορεινά χωριά πίστευαν πως δεν πρέπει να κοιτάξεις τη νύχτα καθρέφτη γιατί είτε θα γινόσουν βρικόλακας είτε θα έβλεπες κάποιον και θα γινόσουν θύμα του διαβόλου. Στα νησιά επίσης πίστευαν πως τα μωρά που πέθαιναν στη γέννα ή πέθαιναν αβάφτιστα, τα έπαιρνε ο διάβολος τα βασάνιζε και έπειτα γίνονταν οι χειρότεροι εφιάλτες για τους ζωντανούς. Οι βρυκόλακες λόγω της ημιμάθειας σε αυτά τα θέματα τις παλαιότερες εποχές ήταν συνυφασμένοι με τα κακά πνεύματα, που τις νύχτες του χειμώνα πήγαιναν στις σκεπές των σπιτιών και προσπαθούσαν να μπουν μέσα. Και η νοικοκυρά θέλοντας να προστατέψει το σπιτικό της έβαζε στο δοκάρι της εξώπορτας από την έξω μεριά, πηρούνι και μαχαίρι με κομμένες τις λαβές, ώστε να δείχνουν τις κοφτερές μύτες τους και ότι το σπίτι αποδιώχνει τα κακοποιά πνεύματα όντας οπλισμένο...


Σήμερα μας φαίνονται τόσο απόμακρew σε μερικούς αυτές οι δοξασίες, μα αυτές μεγάλωσαν τους προγόνους μας και τους προστάτεψαν από δύσκολα γεγονότα. Γενιές Ελλήνων έζησαν δίπλα στο φανταστικό και το απόκοσμο, έχοντας πρωταγωνιστικό ρόλο αλλά άθελά τους. Είδαν άλογα τη νύχτα χωρίς αναβάτες να ορμούν σε γκρεμούς, γυναίκες που δεν τις ήξεραν εκείνες να τους μιλούν, έγραψαν τις δικές τους σελίδες στο μεταφυσικό διάφανο πέπλο της Ελλάδας..μιας Στοιχειωμένης Ελλάδας!

GLORFINDEL

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
"ΜΥΣΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ", ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΡΧΕΤΥΠΟ

ΑΦΗΓΗΣΕΙΣ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ, ΚΡΗΤΗΣ, ΠΕΛΛΟΠΟΝΗΣΟΥ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΝ

https://master-lista.blogspot.gr/

Εσύ που προτιμάς τη μοναξιά, πες μου αλήθεια… πώς τον έλεγαν;

  Εσύ που προτιμάς τη μοναξιά, πες μου αλήθεια… πώς τον έλεγαν; 15 Μαΐου 2024 Αυτόνομη, αυτάρκης, ανεξάρτητη. Δεν έχεις ανάγκη κανέναν, δεν ...