Πέμπτη 2 Φεβρουαρίου 2017

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΛΆΤΙ ΤΩΝ ΠΑΠΏΝ





Ενδιαφέροντα γεγονότα σχετικά με το 

Palais des Papes ( Παλάτι των Παπών)



Το Παλάτι των Παπών
Το Παλάτι των Παπών είναι ένα τεράστιο ανάκτορο  σημαντικής ιστορικής, θρησκευτικής και αρχιτεκτονικής σημασίας.
Βρίσκεται στην Αβινιόν, στη νότια Γαλλία .
Με 15.000 τετραγωνικά μέτρα (161.458 τετραγωνικά πόδια) έκταση, το Palais είναι το μεγαλύτερο γοτθικό παλάτι στον κόσμο!
Το Παλάτι των Παπών ήταν η έδρα του δυτικού Χριστιανισμού κατά τη διάρκεια του 14ου αιώνα .
Η Avignon έγινε το σπίτι των παπών το 1309, οι οποίοι φεύγουν από τη βιαιότητα και το χάος που επικρατούσε στη Ρώμη.
Το παλάτι χτίστηκε σε λιγότερο από είκοσι χρόνια, αρχής γενομένης από το 1335 , και χτίστηκε αρχικά από δύο πάπες, από τον Πάπα Βενέδικτο XII και τον διάδοχό του,  Πάπα Κλήμη VI.
Palais-des-Papes-2
Το μέρος βρίσκεται σε μια φυσική βραχώδη προεξοχή στο βόρειο άκρο της Αβινιόν, με θέα στον ποταμό Ροδανό, και ήταν το παλιό επισκοπικό παλάτι των επισκόπων της Αβινιόν.
Το Παλάτι ήταν χτισμένο σε δύο κύριες φάσεις με δύο διακριτά τμήματα , γνωστά ως Palais Vieux (Παλαιό Παλάτι) και το Palais Neuf (Νέο παλάτι).
Palais-des-Papes-3
Το Palais Vieux (Παλαιό Παλάτι) κατασκευάστηκε από τον αρχιτέκτονα Pierre Poisson της Mirepoix με εντολή του Πάπα Βενέδικτου XII. Η λιτή Βενέδικτος που ήταν αρχικά επισκοπικό παλάτι ισοπεδώθηκε και αντικαταστάθηκε με ένα πολύ μεγαλύτερο κτίριο που επικεντρώνεται σε ένα μοναστήρι, βαριά οχυρωμένο κατά των επιτιθεμένων. οι τέσσερις πτέρυγες του πλαισιώνονταν με υψηλούς πύργους.
Σύμφωνα με εντολές από τους Πάπες Clement VI, Inoccent VI και Urban V, το κτίριο επεκτάθηκε για να σχηματισθεί αυτό που είναι τώρα γνωστό ως το Palais Neuf (New Palace).
Στον αρχιτέκτονα, Jean de Louvre , ανατέθηκε από τον Clement VI  να οικοδομήσει ένα νέο πύργο και τα παρακείμενα κτίρια, συμπεριλαμβανομένου ενός 52-μέτρων (170-πόδι) μήκους Το Grand Παρεκκλήσι [φωτογραφία παρακάτω] για να χρησιμεύσει ως τοποθεσία για τις παπικές πράξεις λατρείας.
Παπικό Παλάτι Μεγάλου παρεκκλήσι
Δύο ακόμα πύργοι χτίστηκαν με εντολές του Inoccent VI. ενώ ο Urban V ολοκλήρωσε την κεντρική αυλή [παρακάτω φωτογραφία] (γνωστό ως το Δικαστήριο d'Honneur) με τα επιπλέον κτίρια που περικλείει αυτό . Το εσωτερικό του κτιρίου ήταν πολυτελώς διακοσμημένο με τοιχογραφίες, ταπισερί, πίνακες ζωγραφικής, γλυπτά και ξύλινες οροφές.
Παπικό Παλάτι αυλή
Η Μεγάλη Tinel χρησιμοποιήθηκε κυρίως ως χώρος υποδοχής. Καλυμμένη με ταπετσαρίες σε έναστρο μπλε φόντο,αλλά σήμερα δεν υπάρχει στην πραγματικότητα τίποτα από αυτά τα σύνολα. Αιτία μια πυρκαγιά που κατέστρεψε το παλάτι το 14ου αιώνα. Πολλά μέρη έχουν αποκατασταθεί ή να ανακατασκευαστεί.
Παπικό Παλάτι μεγάλη Tinel
Το Studium, ή ιδιωτική μελέτη, του Clement VI, που κοινώς ονομάζεται Chambre du Cerf (αίθουσα των ελαφιών), λόγω των τοιχογραφιών του 14ου αιώνα, που απεικονίζουν σκηνές κυνηγιού από ευγενής και διακοσμούν τους τοίχους και τους θόλους.
Το Παλάτι των Παπών Chambre du Cerf
Ο ξενώνας βρίσκεται στο δεύτερο επίπεδο του πύργου Saint-Jean. Το εκκλησάκι Saint-Martial σχετίζεται με τη ζωγραφική σχετικά με τα κύρια μέρη της ζωής του Saint Martial του. Matteo Giovanettiπου  εργάστηκε εκεί το 1344 και το 1345.
Το Παλάτι των Παπών Saint Martial παρεκκλήσι
Από το 1347-1348, Matteo Giovannetti ήταν υπεύθυνος για το εκκλησάκι Saint-Jean , που βρίσκεται κάτω από το εκκλησάκι Saint-Martial.
Το Παλάτι των Παπών Saint Jean παρεκκλήσι
Βιβλιοθήκη του ήταν κάποτε η μεγαλύτερη στην Ευρώπη .
Το Palais κόστισε πάρα πολύ ακριβά , και καταναλώθηκε μεγάλο μέρος του εισοδήματος του παπισμού κατά τη διάρκεια της κατασκευής του.
Έξι Παπικές κλειστές συνεδριάσεις πραγματοποιήθηκαν στο Palais , που οδήγησαν στις εκλογές του Βενέδικτου XII το 1334, του Κλήμη VI το 1342, του Ιννοκέντιου VI το 1352, του Urban V στο 1362, του Γρηγόριου XI το 1370 και του Αντίπαπα Βενέδικτος ΧΙΙΙ το 1394.
Palais-des-Papes-4
Αν και το Palais παρέμεινε υπό παπικό έλεγχο για πάνω από 350 χρόνια μετά , σταδιακά η κατάσταση επιδεινώθηκε, παρά την αποκατάσταση το 1516. Όταν η Γαλλική Επανάσταση ξέσπασε το 1789 ήταν ήδη σε κακή κατάσταση όταν κατελήφθη και λεηλατήθηκε από επαναστατικές δυνάμεις. Το 1791 έγινε η σκηνή της σφαγής των αντεπαναστατών, των οποίων τα πτώματα πετάχτηκαν στα Tour des αποχωρητήρια στο Palais Vieux.
Το Palais στη συνέχεια εξαγοράστηκε από το ναπολεόντειο γαλλικό κράτος και χρησιμοποιήθηκε για στρατώνες και φυλακές .
Το 1906, το Παλάτι των Παπών έγινε ένα εθνικό μουσείο . Είναι σχεδόν σε συνεχή αποκατάσταση από τότε.
Από το 1995 , το Παλάτι των Παπών έχει ταξινομηθεί, μαζί με το ιστορικό κέντρο της Αβινιόν, ως Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO .
Το Palais είναι σήμερα ένα παλάτι του πολιτισμού και κυρίως ένα τουριστικό αξιοθέατο, προσελκύοντας περίπου 650.000 επισκέπτες ετησίως , θέτοντας το τακτικά στην πρώτη δεκάδα των πιο επισκέψιμων  αξιοθέατων  στη Γαλλία.
Το Παλάτι των Παπών φιλοξενεί τακτικά εκθέσεις τέχνης . Η παράδοση ξεκίνησε το 1947, όταν ο κριτικός τέχνης Κριστιάν Ζερβός και ο ποιητής René Char οργάνωσαν μια έκθεση που άρεσε, του Ματίς, του Πικάσο, του Μπρακ και του Mondrian.

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ

Τα καλύτερα Ποιηματα για τον Φεβρουάριο που όλοι πρέπει να διαβάσουν

Πέντε κλασικά ποιήματα για τον Φεβρουάριο
Ο Φεβρουάριος είναι ένας μήνας μεταβάσεις, όπως το κρύο και σύντομες ημέρες αρχίζουν να δώσουν τη θέση τους στις εν τη γενέσει σημάδια της άνοιξης, εκείνη την εποχή, που είναι ακόμη ανίκανος να γεννηθεί. (Εδώ πρέπει να ζητήσω συγνώμη από τους αναγνώστες μας στο νότιο ημισφαίριο, και ελπίζουμε ότι θα συγχωρήσει βόρεια ημισφαιρικό προκατάληψη μας.) Παρακάτω είναι πέντε από τα καλύτερα ποιήματα για το μήνα Φεβρουάριο.
Edward Ward, «Φεβρουάριος». Αυτό το τεσσάρων γραμμών μεστή επίγραμμα από το σατιρικό συγγραφέα «Ned» Ward (1667-1731), ένας σύγχρονος του Jonathan Swift , μας συμβουλεύει να ολοκληρωθεί έως ζεστό (σε μονότονο-de-μούρο », ένα μάλλινο ύφασμα από Berry στη Γαλλία) , και πιείτε άφθονο σέρι ως έναν τρόπο για να πάρει μέσω του Φεβρουαρίου. Ποιοι είμαστε εμείς για να υποστηρίξει μαζί του; Το ποίημα περιλαμβάνεται παρακάτω.
Αυτός που θα, αυτό το μήνα, είναι ζεστό μέσα, 
και όταν βρίσκεστε στο εξωτερικό, από το Wet υπερασπιστεί το δέρμα του, 
το σχέδιο πρωί του θα πρέπει να είναι Sack ή Sherry, 
και τη Μεγάλη παλτό του να είναι κατασκευασμένα από μονότονο-de-μούρο.
John Clare, « Φεβρουάριος ». «Το χιόνι έχει φύγει από τις κορυφές εξοχικό σπίτι / Η βρύα Θατς λάμπει στο φωτεινότερο πράσινο / Και παραμονές σε γρήγορη διαδοχή σταγόνες / Πού χαμόγελο ides φορά hath ήταν.» Έτσι αρχίζει αυτό πλέον ποίημα από ένα από τα πιο διακριτικά ποιητές Ρομαντισμός και ένας από τους καλύτερους ποιητές της φύσης στην αγγλική λογοτεχνία.
Michael πεδίο, του Φεβρουαρίου ». «Ο Michael πεδίο» ήταν στην πραγματικότητα δεν είναι ένα ποιητή, αλλά δύο - κανένας από τους οποίους ήταν άνδρες (ή που ονομάζεται Michael): το όνομα ήταν το ψευδώνυμο που χρησιμοποιείται από Katharine Harris Bradley (1846-1914) και την ανιψιά της Edith Emma Cooper (1862 - 1913) . (Αυτοί που επιδιώκουν να διατηρήσουν την ταυτότητά τους μυστική, αλλά βγήκε λίγο μετά είχε πει ο Robert Browning γι 'αυτό.) Αυτό το σύντομο ποίημα αρχίζει με αναφορά στο «Gay διαύγεια, / Δεν έχει ήλιο, στον αέρα», τακτοποιημένα συλλαμβάνοντας το μεταβατικό φύση του μηνός Φεβρουαρίου. Εμείς περιλαμβάνεται το σύνολο της «Φεβρουάριος» (1893) κατωτέρω:
Ezra PoundΦιλικό προς τους διαύγεια, 
Δεν έχει ήλιο, στον αέρα? 
Μούδιασμα μυστικά που κρύβονται παντού, 
κάθε ρολόι για κάθε μία? 
Sap εντός της οξιάς πλαγιά του λόφου, 
όχι ένα φύλλο για να δείτε.
Έζρα Πάουντ, « 1915: Φεβρουάριος ». Λίρα (1885-1972) έστειλε αυτό το ποίημα να HL Mencken για δημοσίευση, αλλά στην πραγματικότητα παρέμεινε ανέκδοτο μέχρι μετά το θάνατο του Πάουντ. Στην επιστολή του προς Mencken οποία περικλείεται το ποίημα, Λίρα έγραψε ότι σκέφτηκε »1915: Φεβρουάριος 'είχε' κάποια κότσια», αλλά ο ίδιος ομολόγησε ότι μπορεί να ήταν «τυφλωμένος από τη μανία με την οποία έγραψα». Είναι σίγουρα ένας οργισμένος ποίημα, για την κατασκευή των όπλων για τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, ύφανση σε τερατώδη εικόνες από το ποίημα αγγλοσαξονικό Beowulf και πρώιμη μεσαιωνική έπη.
Ted Hughes, « 17 του Φλεβάρη ου ». «Η ρύθμιση εδώ είναι μια μεγάλη κλίση που αναζητούν νότια προς Dartmoor σε μια πολύ άσχημη πρωϊνό του Φεβρουαρίου»: αυτό είναι το πώς Ted Hughes παρουσιάζει αυτό το κλασικό ποίημα Φεβρουάριο πριν από την ανάγνωση μια φορά. Το ποίημα περιγράφει τις δυσκολίες που εργάζονται σε ένα αγρόκτημα, ειδικά με επίκεντρο τη δύσκολη γέννηση ενός αρνιού. Αυτό είναι πολύ μακριά από τα ευφυολογήματα του Ward ή συνολικά πιο ειδυλλιακό περιγραφή στο κλασικό ποίημα Φεβρουάριο John Clare, αλλά ποίημα Hughes περιέχει μια παρόμοια μάτι για τη λεπτομέρεια και δεν συρρικνώνεται μακριά από την nastier πλευρά της φύσης.
Εικόνα:  Ezra Pound φωτογραφήθηκε στο Kensington, Λονδίνο, 22 Οκτωβρίου, 1913 . Φωτογραφία από Alvin Langdon Coburn, δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο Coburn για περισσότερους άνδρες του Μάρκου (Νέα Υόρκη: Knopf, 1922)? Wikimedia Commons? δημόσιος τομέας.

ΖΩΝΤΑΝΟ ΠΛΑΝΗΤΑΡΙΟ--These Carnivorous Worms Catch Bugs by Mimicking the Night Sky | Deep Look



Μοιάζουν σαν μια απεικόνιση του γαλαξία, σαν ένα ολόγραμμα του ουρανού....Αλλά αν προσέξουμε τα άστρα που βλέπουμε κινούνται......
Φυσικά και δεν είναι άστρα αλλά οι προνύμφες Arahnocampa Luminosa που βρίσκονται βαθιά μέσα στις σπηλιές Waitomo στο βόρειο νησί της Νέας Ζηλανδίας...
Πρόκειται για μια  βιοφωτάυγεια  που δημιουργείται στο σώμα των σκουληκιών που κρέμονται από την οροφή της σπηλιάς σε μεταξωτές αιώρες που κατασκευάζουν και έτσι μετατρέπουν την οροφή σαν πλανητάριο... 
Ένα θεαματικό βιντεάκι με δυνατότητα εμφάνισης ελληνικών υποτίτλων για τα θαυμαστά της φύσης του πιο όμορφου πλανήτη  της Γης μας.......

Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2017

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΟΜΠΙΝΑ....ΟΛΟΣ Ο ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΤΗΣ ΓΗΣ ΧΡΩΣΤΑΕΙ ΤΟ 98% ΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΤΟΥ

H Παγκόσμια Κομπίνα....Πως γίνεται ολόκληρος ο πληθυσμός της γης να χρωστάει το 98% των χρημάτων του;

HomeΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

H Παγκόσμια Κομπίνα....Πως γίνεται ολόκληρος ο πληθυσμός της γης να χρωστάει το 98% των χρημάτων του;

  

Ερωτήσεις που (δεν) ζητούν απάντηση
 «Χαλάζι» τα κατασχετήρια από εφορία και ασφαλιστικά Ταμεία
 Προσεχώς όλη η Ελλάδα ένα γιγάντιο κατασχετήριο
 Ενας χρόνος τρίτο μνημόνιο, οι αλήθειες και οι μύθοι



Έχετε δανείσει 100 ευρώ σε έναν με μισθό 100 ευρώ και 500 ευρώ σε κάποιον με μισθό 1000 ευρώΟ πρώτος σας χρωστάει το 100% του μισθού του ενώ ο δεύτερος σας χρωστάει το 50% του μισθού του.

Βάσει ποιας λογικής θα κυνηγούσατε τον πρώτο που αδυνατεί να πληρώσει το χρέος του και θα αφήνατε τον δεύτερο που ΜΠΟΡΕΙ να πληρώσει; Γιατί προσπαθείτε να πάρετε τα 100 και όχι τα 500;


Αυτό ακριβώς είναι που συμβαίνει με το ΔΝΤ.Είδα στο διαδίκτυο τον κατάλογο με τα χρέη όλων των χωρών της γης. Ενδεικτικά...

-Η Γερμανία με 5 τρις έλλειμμα έχει χρέος στο 155% του ΑΕΠ της.

-Η Γαλλία πάλι με 5 τρις έχει χρέος στο 188% του ΑΕΠ της.

-ΟΙ ΗΠΑ με 13 τρις έλλειμμα έχει χρέος στο 94% του ΑΕΠ της.

Οπότε είναι προφανές ότι δεν έχει τόση σημασία το μέγεθος του χρέους όσο το ποσοστό
του επί του ακαθαρίστου εθνικού προϊόντος.


Μετά από μερικές ματιές στον πίνακα προκύπτουν κάποιες απορίες:
Ερώτηση 1. Πως γίνεται και ενώ το Λουξεμβούργο, η Αγγλία, η Ελβετία, το Βέλγιο, η Γαλλία, η Δανία και η Αυστρία έχουν ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ποσοστό χρέους από εμάς, αυτοί να ΜΗΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ σώσιμο, αλλά αντίθετα έρχονται να σώσουν εμάς;

Ερώτηση 2. Πως γίνεται το Αφγανιστάν με περίπου μισόν αιώνα
συνεχείς πολέμους να έχει μόνο 23% του ΑΕΠ του χρέος, την στιγμή που ξέρουμε ότι ένας πόλεμος μερικών ημερών μπορεί να " ξετινάξει" μία χώρα;

Ερώτηση 3. Πως γίνεται να χρωστάνε 29% το Κουβέιτ, 54% το Μπαχρέιν και τα Αραβικά εμιράτα 56% την στιγμή που είναι παγκόσμιοι προμηθευτές πετρελαίου;

Ερώτηση 4. Πως γίνεται στην Ελβετία με 271% χρέος, μία απλή καθαρίστρια σε νοσοκομείο (περίπου το 2000) να πληρώνεται με 2000 ευρώ μισθό όσα
έπαιρνε την ίδια στιγμή (στα βρώμικα καρβουνο-εργοστάσια της ΔΕΗ) ένας «υψηλόμισθος» τεχνικός, ανώτερης στάθμης εκπαίδευσης, ενταγμένος στα υπερ-βαρέα/ανθυγιεινά με 25 χρόνια προϋπηρεσία;

Ερώτηση 5. Πως γίνεται η Νορβηγία με 143% χρέος να μην έχει πρόβλημα και να μην χρειάζεται σώσιμο ή περικοπές;
Ένα πραγματικό παράδειγμα από εκεί: Γνωστός μου μετακόμισε στην Νορβηγία πριν δύο χρόνια. Προσέξτε τώρα τι «έπαθε» εκεί:
α) Έπιασε δουλειά σε κουζίνα εστιατορίου σαν ανειδίκευτος και έπαιρνε 2.500 ευρώ τον μήνα μισθό!
β) Μετά τρεις μήνες στην δουλειά δήλωσε ότι ήταν «ψυχικά κουρασμένος» και του έδωσαν αμέσως άδεια 15 ημερών!
γ) Με τις επιστροφές φόρων (κάτι σαν το δικό μας δώρο) πήγε μαζί με την γυναίκα του στο Θιβέτ διακοπές.
δ) Τώρα είναι άνεργος (με την δικαιολογία ότι ΔΕΝ ΤΟΥ ΑΡΕΣΕ εκεί που δούλευε!) και για δύο χρόνια παίρνει 1700 ευρώ τον μήνα!



Ερώτηση 6.
 Γιατί οι παγκόσμιοι δανειστές δεν ανησυχούν μήπως χάσουν τα 13, 5 τρις που χρωστάνε οι ΗΠΑ, τα 2 τρις που χρωστάει το Λουξεμβούργο, τα 9 τρις που χρωστάει η Αγγλία (κλπ, κλπ) αλλά ανησυχούν για τα 500 δις που χρωστάμε εμείς;

Ερώτηση 7. Πως γίνεται και ολόκληρος ο πληθυσμός της γης χρωστάει το 98% των χρημάτων του;

Ερώτηση 8. Ποιοι έχουν τόσα πολλά ώστε να «αντέχουν» να δανείσουν τόσο πολύ χρήμα;

Ερώτηση 9. Πού τα βρήκαν τόσα χρήματα;

Ερώτηση 10. Γιατί τα χρήματά τους δεν συμμετέχουν στο ΑΕΠ της χώρας τους;

Τελικά μήπως τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι η παγκόσμια οικονομία δεν είναι παρά μία τεράστια φούσκα,ενώ το χρήμα είναι ψεύτικο, τυπωμένο στα άδυτα των πολυεθνικών τραπεζών μόνο και μόνο για να επιτευχθεί ένας παγκόσμιος έλεγχος;


Prof. Konstantinos Tokmakidis 
Aristotle University of Thessaloniki 
Greece

ΤΑ ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΑ ΓΕΩΓΛΥΦΙΚΑ ΤΗΣ ΑΦΡΙΚΗΣ

Οι συναρπαστικές «Nazca Lines» της Αφρικής....
HomeΚΟΣΜΟΣΠΕΡΙΕΡΓΑ-ΜΥΣΤΗΡΙΑ-ΑΝΕΞΗΓΗΤΑ

Οι συναρπαστικές «Nazca Lines» της Αφρικής....

  

Κι άλλα γεωγλυφικά ανακαλύφθηκαν στην Νότια Αφρική
ΤΑ ΓΕΩΓΛΥΦΙΚΑ (ή αγρογλυφικά, ενώ δεν είναι και λίγοι αυτοί που τα αναφέρουν και τα θεωρούν ως «ιερογλυφικά»), όπως λέγονται,δεν έχουν επαρκώς μελετηθεί από τους επιστήμονες, οι οποίοι δεν έχουν δώσει ακόμη πειστικές απαντήσεις για όλα αυτά! Και κυρίως δεν έχει μελετηθεί η μοριακή δομή των φυτών, που ευρίσκονται εντός αυτών..
Η πιο διάσημη (και αινιγματική) περιοχή με γεωγλυφικά είναι η Νάζκα του Περού. Προσφάτως ανακαλύφθηκε και η «Νάζκα της Αφρικής»!


Ευρίσκεται στο Verneukpan, μια εκτεταμένη ξηρά αλυκή, νότια του Kenhardt, στην περιοχή Βόρειο Ακρωτήριο της Νότιας Αφρικής. Τα γεωγλυφικά ανακαλύφθηκαν από τον κ.Jaimy Visser, έναν Ολλανδό ερευνητή.

Τα γεωμετρικά σχήματα που εικονίζονται σε αυτά, μπορεί να τα ιδεί κανείς, μόνο από μεγάλο... υψόμετρο! Σχηματίζουν μεγάλους κύκλους-σπείρες, πολλές γραμμές και σχήματα διασταυρούμενα. 
Ο κ.Vίsser Θεωρεί ότι τα γεωγλυφικά αυτά είναι πολύ παλαιά και δεν είναι το έργο πρόσφατων ανθρώπων. "Εχω βρει εκατοντάδες κυκλικά ερείπια σε όλον τον κόσμο, ενώ εργάζομαι για το Marcahuasi Project, αλλά συνήθως σε εδάφη που δεν έχουν καμμιά σχέση με το πώς είναι σήμερα. Αυτές οι σπείρες είναι απίστευτα μεγάλες! 

Δεδομένου ότι αυτό είναι ένα σημαντικό σύμβολο για πολλούς πολιτισμούς σε όλην την ιστορία, δεν νομίζω ότι πρέπει να αποκλεισθεί το ενδεχόμενο να είναι αρχαία. Είχα την ευκαιρία να ερευνήσω την περιοχή, χρησιμοποιώντας τρία διαφορετικά αρχεία δορυφορικών εικόνων, το διάστημα 2002-2011. Ανακάλυψα ομοιόμορφες γραμμές, που τρέχουν για πάνω 3-5 μίλια μήκος, μεγάλες και μικρές σφαίρες και παράξενα μοτίβα που διασταυρώνονται, που μπορεί και να υποδηλώνουν κάποια μορφή πρώιμης γεωργίας. 

Όμως, δεδομένου του άγονου εδάφους και της έλλειψης νερού, αμφιβάλλω εάν οι γραμμές ευρίσκονται στα ερείπια κάποιας αρχαίας καλλιέργειας ή φυτείας, και δεδομένης της θέσεως και της ελλείψεως κοντινών κτηρίων, τα γεωγλυφικά φαίνεται να είναι καλλιτεχνική δημιουργία κάποιων άγνωστων ατόμων. 

Πόσο χρονών είναι η καλλιτεχνία αυτή στην περιοχή δεν μπορεί ακόμη να καθορισθεί από τα οργανικά υλικά που μπορεί να υπάρχουν. Θα πρέπει να περιμένουμε για να μάθουμε περισσότερα για αυτήν την συναρπαστική νέα ανακάλυψη, δήλωσε ο Visser.

ΠΗΓΗ: Archeomaps.


Θυμίζω ότι δεν είναι τα μόνα γεωγλυφικά που έχουν βρεθεί στην Ν.Αφρική.


Και η ερώτηση που βγαίνει αβίαστα: Αφού «τα γεωμετρικά σχήματα που εικονίζονται σε αυτά, μπορεί να τα ιδεί κανείς, μόνο από μεγάλο...υψό¬μετρο!», όπως σχεδόν σε όλα τα γεωγλυφικάΙαγρογλυφικά, για ποιον τα έκαναν; Να τα δεί ποιος;

πηγή:arxeion-politismou.grεπιμέλεια greek1.blogspot.com

ΒΡΑΧΟΓΡΑΦΙΕΣ 5.000 ΕtΏΝ ΠΟΥ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΟΥΝ ΠΛΟΙΑ

Βραχογραφίες 5.000 ετών που απεικονίζουν πλοία

Μία από τις βραχογραφίες στο Βαθύ Αστυπάλαιας.
Μία από τις βραχογραφίες στο Βαθύ Αστυπάλαιας.
Ο κυκλαδικός πολιτισμός ήταν πολύ πιο διαδεδομένος από ό,τι υποθέταμε μέχρι τώρα. Εφτανε, όπως δείχνει ένα σημαντικό νέο εύρημα, τουλάχιστον μέχρι τα Δωδεκάνησα.
Ισως ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για έναν αιγαιακό πολιτισμό, ήδη από εκείνη την εποχή, όπως εκτιμούν -μιλώντας με φειδώ πάντως- αρχαιολόγοι που ασχολούνται με τις Κυκλάδες.
Βραχογραφίες εκείνης της εποχής, που εντοπίστηκαν στο Βαθύ Αστυπάλαιας, οδηγούν τις σκέψεις των επιστημόνων προς τα εκεί.
Οπως ανέφερε χθες ο ακαδημαϊκός Βασίλειος Πετράκος, παρουσιάζοντας το έργο της αρχαιολογικής εταιρείας για το 2012, ο Ανδρέας Βλαχόπουλος σε έρευνές του αποκάλυψε μεγάλο αριθμό προϊστορικών βραχογραφιών στις επιφάνειες των δολομιτικών ασβεστολίθων του ακρωτηρίου.
Σε τρεις διαμορφωμένες ατραπούς, που κατέληγαν σε πυλίδες εισόδου προς την πρωτοκυκλαδική ακρόπολη, υπήρχαν μεγάλης κλίμακας βραχογραφίες πλοίων, μήκους έως 70 εκατοστών, κατακόρυφων εγχειριδίων και σπειρών.
Μεσσήνη, κεφαλή λίθινου Εκαταίου και το κεντρικό κτίριο της Ζωμίνθου.
Μεσσήνη, κεφαλή λίθινου Εκαταίου και το κεντρικό κτίριο της Ζωμίνθου.
Βραχογραφίες διαπιστώθηκαν και σε άλλα σημεία του ακρωτηρίου και η τυπολογία τους είναι πρωτοκυκλαδική (3η χιλιετία π.Χ.). Ευρήματα όπως αυτά «επεκτείνουν τη γεωγραφική έκταση του πρωτοκυκλαδικού πολιτισμού», τόνισε ο κ. Πετράκος.
Τα πλοία είναι κωπήλατα, τρία από αυτά έχουν στην πλώρη τους ψάρια και άλλα διάφορα θέματα και είναι απολύτως αντίστοιχα με όσα απεικονίζονται στα τηγανόσχημα σκεύη της Χαλανδριανής και σε βραχογραφίες στη Νάξο.
Βραχογραφίες σε πυκνή διάταξη φανερώθηκαν και στην ανασκαφή που διενεργεί στον Στρόφιλα της Ανδρου η Χριστίνα Τελεβάντου. Πρόκειται για καλλιτεχνήματα της Νεολιθικής Εποχής, είναι δηλαδή αρχαιότερα από εκείνα της Αστυπάλαιας.
«Η πληθώρα των απεικονίσεων πλοίων στον Στρόφιλα, οι οποίες είναι πλέον των εκατό, καταδεικνύει ότι αποτελεί το κυρίαρχο σύμβολο ενός οικισμού με ναυτικό χαρακτήρα, μίας θαλάσσιας δύναμης στην περιοχή», σημείωσε ο κ. Πετράκος.
Παρότι τα οικονομικά της εταιρείας είναι περιορισμένα, ξεκίνησε μία νέα έρευνα και, μάλιστα, σε περιοχή ιδιαίτερου ενδιαφέροντος, στα Αστέρια της Γλυφάδας. Η Κωνσταντίνα Καζά ανέσκαψε πρωτοελλαδικό νεκροταφείο σε λόφο ερευνώντας μερικώς προϊστορικό λιθοσωρό, πιθανώς δημιούργημα απορριμμάτων εργαστηρίου λιθοτεχνίας. Ερευνήθηκε επίσης θαλαμωτός τάφος.
Δωρικός ναός
Στη Θουρία Μεσσηνίας έγινε κατά το περασμένο έτος η πλήρης αποκάλυψη δωρικού ναού, αφιερωμένου στον Ασκληπιό και στην Υγεία, από την Ξένη Αραπογιάννη.
Ετσι μπορούν να διαπιστωθούν οι διαστάσεις του, που ήταν 9,40 επί 6,10 (εσωτερικά 8,80 επί 5,50). Εντοπίστηκε, επίσης, πώρινος ορθογώνιος βωμός, τμήμα του οποίου βρίσκεται κάτω από τα θεμέλια της εκκλησίας της Παναγίτσας, όπως συμβαίνει και με μικρότερο, λίθινο κυλινδρικό βωμό.
Στη γειτονική Αρχαία Μεσσήνη ολοκληρώθηκε η αποχωμάτωση της βόρειας στοάς της αγοράς και εντοπίστηκαν, ανάμεσα σε άλλα, μέλη από ψαμμίτη από τον δεύτερο όροφο. Τρίτη λίθινη τράπεζα αγορανόμου για τη μέτρηση στερών και υγρών ήρθε στο φως.
Στον Αγιο Βασίλειο Λακωνίας, η Αδαμαντία Βασιλογάμβρου ανέσκαψε ακόμη ένα δωμάτιο στο κτίριο μινωικής εποχής που έχει εντοπίσει.
Η μορφή των λειψάνων που μέχρι τώρα έχουν αποκαλυφθεί, κατά την ανασκαφέα, οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ίσως αποτελούν μία κεντρική αυλή με στοά στις δύο πλευρές της.
Χάλκινο μινωικό ειδώλιο, κύπελλα διαφόρων τύπων, κυρίως κωνικά, χάλκινο κύπελλο ωραίας τέχνης σε θραύσματα, κύλικες με αστραγάλους και με κέρατο αιγοειδούς είναι μερικά από τα ευρήματα της Εφης Σαπουνά-Σακελλαράκη στη Ζώμινθο.
ΤΟ 1821
Ο κ. Πετράκος αναφέρθηκε στην κατάσταση της χώρας, λέγοντας χαρακτηριστικά πως το 1821 οι πρόγονοί μας πάλεψαν για τη δική τους ελευθερία, ενώ τώρα θυσιαζόμαστε για να ζήσουν καλύτερα οι επίγονοί μας σε 20, 30, 40 χρόνια.
 [Αγγελική Κώττη, ethnos.gr]

Ο ΜΟΝΑΧΙΚΟΣ ΘΡΗΝΟΣ--ΤΟ ΖΕΪΜΠΕΚΙΚΟ

Ο μοναχικός θρήνος – το ζεϊμπέκικο

zemp
Το ζεϊμπέκικο δύσκολα χορεύεται. Δεν έχει βήματα· είναι ιερατικός χορός με εσωτερική ένταση και νόημα που ο χορευτής οφείλει να το γνωρίζει και να το σέβεται.
Είναι η σωματική έκφραση της ήττας. Η απελπισία της ζωής. Το ανεκπλήρωτο όνειρο. Είναι το «δεν τα βγάζω πέρα». Το κακό που βλέπεις να έρχεται. Το παράπονο των ψυχών που δεν προσαρμόστηκαν στην τάξη των άλλων.
Το ζεϊμπέκικο δεν χορεύεται ποτέ στην ψύχρα ει μη μόνον ως κούφια επίδειξη. Ο χορευτής πρέπει πρώτα «να γίνει», να φτιάξει κεφάλι με ποτά και όργανα, για να ανέβουν στην επιφάνεια αυτά που τον τρώνε. Η περιγραφή της προετοιμασίας είναι σαφής:
Παίξε, Χρήστο, το μπουζούκι,
ρίξε μια γλυκιά πενιά,
σαν γεμίσω το κεφάλι,
γύρνα το στη ζεϊμπεκιά.
(Τσέτσης)
ZEIMPEKIKO
Ο αληθινός άντρας δεν ντρέπεται να φανερώσει τον πόνο ή την αδυναμία του· αγνοεί τις κοινωνικές συμβάσεις και τον ρηχό καθωσπρεπισμό. Συμπάσχει με τον στίχο ο οποίος εκφράζει σε κάποιον βαθμό την προσωπική του περίπτωση, γι’ αυτό επιλέγει το τραγούδι που θα χορέψει και αυτοσχεδιάζει σε πολύ μικρό χώρο ταπεινά και με αξιοπρέπεια. Δεν σαλτάρει ασύστολα δεξιά κι αριστερά· βρίσκεται σε κατάνυξη. Η πιο κατάλληλη στιγμή για να φέρει μια μαύρη βόλτα είναι η στιγμή της μουσικής γέφυρας, εκεί που και ο τραγουδιστής ανασαίνει.
Ο σωστός χορεύει άπαξ· δεν μονοπωλεί την πίστα. Το ζεϊμπέκικο είναι σαν το «Πάτερ Ημών». Τα είπες όλα με τη μία.
Τα μεγάλα ζεϊμπέκικα είναι βαριά, θανατερά:
Ίσως αύριο χτυπήσει πικραμένα
του θανάτου η καμπάνα και για μένα.
(Τσιτσάνης)
*****
Τι πάθος ατελείωτο που είναι το δικό μου,
όλοι να θέλουν τη ζωή κι εγώ το θάνατό μου.
(Βαμβακάρης)
Το ζεϊμπέκικο δεν σε κάνει μάγκα*· πρέπει να είσαι για να το χορέψεις. Οι τσιχλίμαγκες με το τζελ που πατάνε ομαδικά σταφύλια στην πίστα εκφράζουν ακριβώς το χάος που διευθετεί η εσωτερική αυστηρότητα και το μέτρο του ζεϊμπέκικου.
Το ζεϊμπέκικο δεν χορεύεται σε οικογενειακές εξόδους ή γιορτές στο σπίτι· απάδει προς το πνεύμα. Πόσο μάλλον όταν υπάρχουν κουτσούβελα που κυκλοφορούν τριγύρω παντελώς αναίσθητα.
Είναι χορός μοναχικός. Όταν το μνήμα χάσκει στα πόδια σου, ο τόπος δεν σηκώνει άλλον. Είναι προσβολή να ενοχλήσει μια ξένη κι απρόσκλητη παρουσία. Γι’ αυτό κάποιοι ανίδεοι αριστεροί διανοούμενοι ερμήνευσαν την επιβεβλημένη ερημία του χορού με τα δικά τους φοβικά σύνδρομα· αποκάλεσαν το ζεϊμπέκικο «εξουσιαστικό χορό», που περιέχει, δήθεν, μια «αόρατη απειλή». Είδαν, φαίνεται, κάποιον σκυλόμαγκα να χορεύει και τρόμαξαν. Όμως, και έναν κυριούλη αν ενοχλήσεις στο βαλσάκι του, κι αυτός θα αντιδράσει.
55_Rebetiko.TIF
Το ζεϊμπέκικο δεν είναι γυναικείος χορός. Απαγορεύεται αυστηρώς σε γυναίκα να εκδηλώσει καημούς ενώπιον τρίτων· είναι προσβολή γι’ αυτόν που τη συνοδεύει. Αν δεν είναι σε θέση να ανακουφίσει τον πόνο της, αυτό τον μειώνει ως άντρα και δεν μπορεί να το δεχτεί. Και στο μάτι δεν κολλάει.
Μια γυναίκα δεν είναι μάγκας· είναι θηλυκό ή τίποτα. Κι ένας άντρας, πρώτα αρσενικό και μετά όλα τ’ άλλα. Αυτό είναι το αρχέτυπο. Κι αν το εποικοδόμημα γέρνει καμιά φορά χαρωπά, η βάση μένει ακλόνητη. Εξαιρούνται οι γυναίκες μεγάλης ηλικίας που μπορεί να έχουν προσωπικά βάσανα: χηρεία ή πένθος για παιδιά. (Κι όμως είδα σπουδαίο ζεϊμπέκικο από δύο γυναίκες· τη Λιλή Ζωγράφου, που αυτοσχεδίαζε έχοντας αγκαλιάσει τον εαυτό της από τους ώμους με τα χέρια χιαστί σαν αρχαία τραγωδός· και μια νεαρή πουτάνα σε ένα καταγώγιο των Τρικάλων, πιο αυτεξούσια απ’ όλους τους αρσενικούς εκεί μέσα.)
Η μεγάλη ταραχή είναι οι χωρικοί. Σε πλατείες χωριών, με την ευκαιρία του τοπικού πανηγυριού ή άλλης γιορτής, κάτι καραμπουζουκλήδες ετεροδημότες χορεύουνε ζεϊμπέκικο στο χώμα· προφανώς για να δείξουνε στους συγχωριανούς τους πόσο μάγκες γίνανε στην πόλη. Οι άνθρωποι της υπαίθρου δεν έχουν μπει στο νόημα κι ούτε μπορούν να εννοήσουν. Τα δικά τους ζόρια είναι κυκλικά· έρχονται, περνάνε και ξαναέρχονται σαν τις εποχές του χρόνου. Δεν είναι όλη η ζωή ρημάδι. Γι’ αυτό χορεύουν εξώστρεφα, κάνουν φούρλες, σηκώνουν το γόνατο ή όλο το πόδι, κοιτάνε τους γύρω αν τους προσέχουν, χαμογελάνε χορεύοντας. Μιλάνε με τον Θεό των βροχών και του ήλιου, όχι τον σκοτεινό Θεό του χαμόσπιτου και των καταγωγίων.
Δεν γίνεται καν λόγος για το τσίρκο που χορεύει επιδεικτικά, σηκώνει τραπέζια με τα δόντια και ισορροπεί ποτήρια στο κεφάλι του. Ή τη φρικώδη καρικατούρα ζεϊμπέκικου που παρουσιάζουν οι χορευτές στις παλιές ελληνικές ταινίες και προσφάτως στα τηλεοπτικά σόου.
Το ζεϊμπέκικο είναι κλειστός χορός, με οδύνη και εσωτερικότητα. Δεν απευθύνεται στους άλλους. Ο χορευτής δεν επικοινωνεί με το περιβάλλον. Περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό του, τον οποίο τοποθετεί στο κέντρο του κόσμου. Για πάρτη του καίγεται, για πάρτη του πονάει και δεν επιζητεί οίκτο από τους γύρω. Τα ψαλίδια, τα τινάγματα, οι ισορροπίες στο ένα πόδι είναι για τα πανηγύρια. Το πολύ να χτυπήσει το δάπεδο με το χέρι «ν’ ανοίξει η γη να μπει». Και, όσο χορεύει, τόσο μαυρίζει. Πότε μ’ ανοιχτά τα μπράτσα μεταρσιώνεται σε αϊτό που επιπίπτει κατά παντός υπεύθυνου για τα πάθη του και πότε σκύβει τσακισμένος σε ικεσία προς τη μοίρα και το θείο.
Τα παλαμάκια που χτυπάνε οι φίλοι ή οι γκόμενες καλύτερα να λείπουν. Ο πόνος του άλλου δεν αποθεώνεται. Το πιο σωστό είναι να περιμένουν τον χορευτή να τελειώσει και να τον κεράσουν. Να πιούνε στην υγειά του· δηλαδή να του γιάνει ο καημός που τον έκανε να χορέψει.
1150
Ειπώθηκε πως το ζεϊμπέκικο σβήνει. Ο αρχαϊκός χορός της Θράκης που τον μετέφεραν οι ζεϊμπέκηδες στη Μικρά Ασία και τον επανέφεραν στην Ελλάδα οι πρόσφυγες του 1922 έχει ολοκληρώσει τον ιστορικό του κύκλο· δεν έχει θέση σε μια νέα κοινωνία με άλλα αιτήματα και άλλες προτεραιότητες. Μπορεί και να γίνει έτσι. Αν χαθούν η αδικία, ο έρωτας και ο πόνος· αν βρεθεί ένας άλλος τρόπος που οι άντρες θα μπορούν να εκφράζουν τα αισθήματά τους με τόση ομορφιά και ευγένεια, μπορεί να χαθεί και το ζεϊμπέκικο.
Όμως βλέπεις μερικές φορές κάτι παλικάρια να γεμίζουν την πίστα με ήθος και λεβεντιά που σε κάνουν να ελπίζεις όχι απλώς για τον συγκεκριμένο χορό, αλλά για τον κόσμο ολόκληρο.
———
* Ο μάγκας είναι άντρας σεμνός, καλοντυμένος και μοναχικός. Δεν είναι επιδεικτικό κουτσαβάκι και αλανιάρης. Όπως αναφέρεται και στο Μείζον Ελληνικό Λεξικό, «μάγκας: έξυπνος και με συμπεριφορά που ταιριάζει σε άντρα».
 Άρθρο του Διονύση Χαριτόπουλου στην εφημερίδα Τα Νέα, 14/9/2002. 
Αντικλείδι , http://antikleidi.com

12 σημάδια ότι δεν σε έχει ξεπεράσει

  12 σημάδια ότι δεν σε έχει ξεπεράσει 12 σημάδια ότι δεν σε έχει ξεπεράσει Υπάρχουν μερικά σημάδια που μπορείς εύκολα να εντοπίσεις και να ...