Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020

ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ

ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ




Το ποδήλατο

Διακοπές τέλος. Δυο βδομάδες ηρεμίας, αποχής και απαλλαγής υποχρεώσεων. Κατέβηκα από το ασφυκτικά γεμάτο λεωφορείο όπως κάθε πρωί, επανένωση στους γνώριμους ρυθμούς της καθημερινής τρέλας και επιβίωσης. Πέντε λεπτά απόσταση με γοργό περπάτημα απέχει η δουλειά μου από τη στάση λεωφορείου. Το βάδην είναι η πρωινή διαλογιστική μου κατάσταση. Αναπνέω βαθιά συγκεντρωμένη στα βήματα μου , δίνοντας την απόλυτη προσοχή στο σώμα μου με το οξυγόνο να ρέει μέσω των εισπνοών και των εκπνοών, προσφέροντας μου την κατευθυντήρια και κινητήρια δύναμη να ζω.
Μια τουρκουάζ ταμπέλα με ωραία καλλιγραφικά γράμματα τράβηξε την προσοχή μου στη γωνία του δρόμου, «Πετάλι» έγραφε. Δεν μπορούσα να δω ξεκάθαρα, αλλά μέχρι να στρίψω στη γωνία να αντικρίσω το μαγαζί, το μυαλό μου ήδη οργίαζε με τις σκέψεις. Δυο βδομάδες έλειψα και άνοιξαν ήδη νέα επιχείρηση, πως όποιος θέλει μια χαρά μπορεί, θαύμασα την γρηγοράδα του χρονικού διαστήματος του να στήσεις μια επιχείρηση. Ότι όλα προχωράνε, αλλάζουν, εξελίσσονται και μόνο εγώ μένω στάσιμη. Μόνο για το είδος της επιχείρησης δεν έκαψα περιττή φαιά ουσία, μιας και από τον τίτλο υπέθεσα ότι θα αφορούσε ποδήλατα.
Τσάμπα τόσο περπάτημα για να μη σκέφτομαι. Μόλις βρήκε πρόσφορο έδαφος, άρχισε πάλι ο υπεραναλυτικός μου νους να παίρνει μπρος. Άδικα πάντα ψάχνω το διακόπτη, το ίδιο μου κάνει, αν πάρει μπρος το μηχανάκι δεν σταματά με τίποτα. Πόσες και πόσες φορές κι αν έχω προσπαθήσει να του κόψω τη φόρα, δεν τα έχω καταφέρει, σάμπως τρέχει στον κατήφορο με φρένα σμπαραλιασμένα αναμένοντας φυσιολογικά τη μετωπική σύγκρουση που έπεται να συμβεί. Κανένα εμπόδιο, καμία νύξη δεν σταματάει τη διαδρομή αυτή, το πολύ πολύ να την πάρει παραμάσχαλα και να κατρακυλήσουν μαζί.
Η θέα από την ποικιλία των ποδηλάτων, με αποτραβά από τον κυκεώνα των σκέψεων. Βάλθηκα να τα χαζεύω. Το μαγαζί ήταν πολύ προσεκτικά, αριστοκρατικά στημένο, με αντίκες περιποιημένες να κοσμούν το μαγαζί σε βάθρο. Η μαγική αυτή σύζευξη του κλασικού με το μοντέρνο. Παλιά μοντέλα συντηρημένα με νέες τεχνολογίες και εξαρτήματα, τους πρόσφεραν μια αίγλη που σίγουρα δε θα είχαν φανταστεί. Ποδήλατα, παντός τύπου και στυλ, αγωνιστικά, κοριτσίστικα με το καλαθάκι τους, κλασσικά, μια πληθώρα χρωμάτων και αξεσουάρ, συνυφασμένη σε κάθε γούστο και κάθε βαλάντιο προφανώς.
Το πρώτο μεταφορικό μέσο μετά τη στράτα, που έρχεται σε επαφή ένας άνθρωπος σε παιδική ηλικία. Δύο τροχοί, μια σέλα, ένα τιμόνι μαζί με τα φρένα, είναι η πρώτη απόλυτη μορφή ελευθερίας που νιώθει ένα παιδί. Με ροδάκια πάντα στην αρχή και την ασφάλεια του γονέα παραδίπλα, που σου επιτρέπει να νιώσεις την αυτοπεποίθηση και τον αυτοέλεγχο για αυτή την νέα εμπειρία. Βιώνεις τη μετακίνηση, την άθληση και την ψυχαγωγία ταυτόχρονα. Ισορροπία σε δυο ρόδες, σωματική και ψυχική μαζί.
Ένα από αυτά της βιτρίνας, μου κίνησε το ενδιαφέρον. Ο σκελετός ήταν μοντέρνος, όχι όμως εκκεντρικός. Στο μαγευτικό αυτό χρώμα της μέντας, που σου θυμίζει κάτι από τα παλιά κλείνοντας μέσα του ηρεμία και γαλήνη μαζί, με τη σταθερή αξία του τότε, που όλα ήταν πιο απλά και στιβαρά. Είναι από τα αγαπημένα μου χρώματα. Καλογυαλισμένο και πολύ ευρηματικά τοποθετημένο ανάμεσα σε άλλα σκούρα του είδους του. Διεκδικούσε την προσοχή που του αναλογούσε, απλά και μόνο με την παρουσία του. Έκανε τη διαφορά ανάμεσα στα άλλα συνηθισμένα σαν αυτά που βλέπεις συνέχεια στους δρόμους, την εύκολη λύση, τη γνώριμη διαδρομή. Το σίγουρο είναι ότι άργησα στη δουλειά, χαζεύοντας. Από το επόμενο πρωί, ρύθμισα το ξυπνητήρι ένα τέταρτο νωρίτερα, ώστε να έχω τον απαιτούμενο χρόνο, να κάθομαι στη βιτρίνα και να το λιγουρεύομαι σαν παιδί.
Εκείνο το πρωί, όπως και κάθε πρωί τον τελευταίο μήνα, πλησίασα για το οφθαλμόλουτρό μου. Ο ήλιος από το πρωί ήταν πολύ έντονος, σίγουρα θα εξελισσόταν σε μια ωραία, ζεστή ανοιξιάτικη μέρα. Οι ηλιαχτίδες κουτούλησαν το τζάμι της βιτρίνας τόσο έντονα, που θάμπωσε το οπτικό μου πεδίο, μην επιτρέποντας μου να λιγουρευτώ το αντικείμενο του θαυμασμού μου. Σε εκείνο το νέφος της λάμψης και του φωτός είδα ένα παιδί. Αρχικά δεν το αναγνώρισα. Ανέμελη, χαρούμενη και ξέγνοιαστη. Διακοπές στο χωριό. Ήμουν, δεν ήμουν 6 χρονών. Ο ενθουσιασμός μου ήταν διάχυτος . Ήταν εκείνη η μέρα που θα βίωνα την απόλυτη ελευθερία και ανεξαρτησία. Θα έβγαζα επιτέλους τα ροδάκια, θα ήμουν αναβάτης με την αξία μου και όχι με δεκανίκια. Θα μπορούσα επιτέλους να πάω βόλτα και με την παρέα της πάνω γειτονιάς που τόσο λαχταρούσα, μιας και αυτοί έχουν απαγκιστρωθεί από τους βοηθητικούς τροχούς προ πολλού, μόνο εγώ ήμουν σαν τη μύγα μες το γάλα. Δεν με χλεύασαν ποτέ, ούτε μου είπαν ποτέ τίποτα, απλά εγώ δεν το ήθελα για μένα. Ήθελα να νιώθω έτοιμη, ίση.
Πανέτοιμη στο σημείο εκκίνησης, στη ψαροταβέρνα του Γιώργη κάτω στην παραλία. Ο πατέρας μου περίμενε καρτερικά να το πάρω απόφαση να ξεκινήσουμε τη νέα μου διαδρομή. Εγώ φοβισμένη για το νέο μου εγχείρημα. Η σωσίβια λέμβος μου για το τόλμημα αυτό, η μορφή του πατέρα μου. Μου έδωσε οδηγίες, μου διασφάλισε ότι θα με κρατάει σε όλη τη διαδρομή. «Μη με αφήσεις καθόλου, φοβάμαι!» του είπα. Μου υποσχέθηκε…
Η ισορροπία αποδείχτηκε προκλητική, αλλά με τη φόρα του ποδηλάτου και με το ζεστό αεράκι του καλοκαιριού να μου ανεμίζει τα μαλλιά, ένιωσα άρχοντας του δρόμου, σαν να είχα κατακτήσει την ψηλότερη κορυφή του κόσμου και να πανηγύριζα για την αποστολή μου αυτή. «Τα καταφέρνω, ε μπαμπά;». Γυρνάω να τον δω, θα με κρατούσε σε όλη τη διαδρομή, δεν τον βλέπω πλάι μου. Χωρίς να μετριάσω τη φόρα, γυρνάω το κεφάλι πίσω και βλέπω τον πατέρα μου να στέκει δεκάδες μέτρα πριν και να με χαιρετάει πανηγυρικά. Άφησα τα πετάλια και έπεσα! Γκρεμίστηκε ο κόσμος μου. Με πρόδωσε! Μου υποσχέθηκε ότι θα ήταν μαζί μου και δεν ήταν εκεί.
«Δεν μου άρεσε ποτέ να μου λένε κάτι και να μη το κάνουν, Μην πεις τίποτα. Κάνε τη πάπια, πες κάτι άλλο, που να ισχύει όμως. Δεν έφερα ποτέ αντίρρηση, ούτε έκρινα τα λόγια των ανθρώπων. Αν δεν θες κάτι, μην πεις, μην το κάνεις. Αν όμως μου πεις κάτι, σε σέβομαι και βασίζομαι στο λόγο σου και περιμένω να τον τηρήσεις». Ένιωσα τη μεγαλύτερη προδοσία από το πιο αγαπητό μου άτομο, ένιωσα ότι δεν με σεβάστηκε, δεν μου είπε την αλήθεια, έχασα την εμπιστοσύνη μου, την ασφάλεια μου. Δεν αφορούσε το ποδήλατο, αφορούσε όλη μου τη ζωή εκείνη τη στιγμή. Δεν ξανανέβηκα ποτέ σε ποδήλατο! Οδηγάω μηχανάκι και αμάξι, σε ποδήλατο δε ξανανέβηκα ποτέ….
Όταν στα παιδιά μου έφτασε ο καιρός να βγάλουν τα ροδάκια, τους είπα την πάσα αλήθεια. Τους εξήγησα όλη τη θεωρία, όλη την πρακτική. Θα ήμουν εκεί στήριγμα τους, θα τους έδινα την ώθηση και την ασφάλεια που χρειάζονταν για την εκκίνηση της νέας τους διαδρομής. Θα τους άφηνα όμως μετά να βασιστούν στις δυνάμεις τους μεταξύ των εαυτών τους, το σώμα τους και εκείνα τα σίδερα που έπρεπε να δαμάσουν για να κυριαρχήσουν στην άσφαλτο και την ζωή. Έπρεπε να ανοίξουν τα δικά τους φτερά να δοκιμάσουν, να γκρεμοτσακιστούν, να σηκωθούν και να ξαναπροσπαθήσουν από την αρχή. Ήμουν πάντα ξοπίσω τους, να τα κλείσω στις φτερούγες μου όποτε με χρειάζονταν και όποτε μου ζητηθεί. Ήμουν ξεκάθαρη και απόλυτα ειλικρινής. Γνώριζαν τη διαδικασία και τη θέση μου εκεί.
Όπως έγλυφαν οι ηλιαχτίδες τη βιτρίνα και όδευαν προς άλλη κατεύθυνση διαφυγής, κάπου εκεί συγχώρεσα τον πατέρα μου για τότε, είδα εκείνο το παιδάκι αναβάτη στο ποδήλατο που τόσο λαχταρούσε η ψυχή μου. Χαρούμενο, ανέμελο, έτοιμο ξανά να εμπιστευθεί.
Το ποδήλατο της μέντας, εκείνο το παιδικό όνειρο, βρισκόταν στη μέση του σαλονιού με μια φούξια κορδέλα αγκαλιά. Τα παιδιά άνοιξαν κρυφά τον κουμπαρά τους και μου το έκαναν δώρο για τα γενέθλια μου. Έκλαψα με λυγμούς! Πήραμε όλοι μαζί τα ποδήλατα να πάμε βόλτα στο χωριό. Πήγαμε στην πάνω γειτονιά…

Από Stella
https://gynaikaeimai.com

ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥ Σ’ ΑΓΑΠΩ – ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΕΣ ΤΟΥ ΚΑΝΑΠΕ

ΕΛΛΑΔΑ ΜΟΥ Σ’ ΑΓΑΠΩ – 

ΟΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΕΣ ΤΟΥ ΚΑΝΑΠΕ



Ποιος θα μας το έλεγε ότι η Ελλάδα μας, η χώρα του φωτός και της δημιουργίας, θα γινόταν πόλος έλξης καταστροφικών συνεπειών τα τελευταία χρόνια! Μοιάζει με σκιερό εφιάλτη, ο τρόπος που τα προβλήματα μαστιγώνουν τη χώρα μας. Από τον πύρινο εφιάλτη, στις φονικές πλημμύρες και μέσα από χιλιάδες απανωτά χτυπήματα, να καταλήγει σήμερα να νοσεί κάθε γεωγραφικό της κομμάτι. Ακόμα κι αν η πανδημία του κορωνοιού δεν έχει απλώσει τα δίχτυα της παντού, κάθε περιοχή αυτής της χώρας νοσεί συναισθηματικά για τον συνάνθρωπο που λυγίζει μπροστά στη θανατηφόρα νόσο.
Ραγίζουν καρδιές οι εικόνες από τις γειτονικές χώρες, που μόνο ρίγος προκαλούν στο πέρασμα της πανδημίας που σαρώνει τα πάντα, με τα νούμερα να ξεπερνούν τη φαντασία μας σε ασθενείς και νεκρούς. Είναι ακραίο να γίνεσαι επιλεκτικός μέσα στην απόλυτη καταστροφή. Αλλά όπου η καρδιά νοσεί, ίσως από άμυνα να ενεργοποιεί τις άλλες τις αισθήσεις. Η λογική ωστόσο δεν μπορεί να χωρέσει μπροστά σε εικόνες φρίκης, με αμέτρητα θύματα που θυμίζουν μία σύγχρονη μορφή πολέμου. Οφείλεις να λαμβάνεις τα μέτρα προστασίας τόσο για τον εαυτό σου, για τον συνάνθρωπο σου, όσο και την ίδια την χώρα που μοιάζει να αιμορραγεί από τις αμέτρητες πληγές της.
Αυτή η χώρα στα δύσκολα πάντα είχε τον τρόπο να συνωμοτεί και να δημιουργεί δικές της συμμαχίες για να ανταπεξέλθει, δίνοντας γροθιά στο μαχαίρι. Κάπου εδώ ίσως να κρύβονται οι νέες μορφές επανάστασης που μπορεί να είναι από τον καναπέ. Εκείνες που δεν χρειάζεται να δώσεις καμία μάχη, παρά μόνο με τον περιορισμό σου στο να διαφυλάξεις το μέλλον σου που μοιάζει απειλητικό. Για εσένα, για τον διπλανό σου, για τα ίδια σου τα παιδιά, για τη χώρα σου, αλλά και ολόκληρο τον κόσμο. Μπορείς να γίνεις το παράδειγμα που θα ήθελες να καμαρώνεις.
Αυτή τη μορφή του σύγχρονου πολέμου, είναι δύσκολο να την διαχειριστείς, γιατί μέχρι τώρα η ελευθερία σου ήταν το πολυτιμότερο αγαθό σου ή τουλάχιστον έτσι σε εκπαίδευαν στο να πιστεύεις. Ήρθε η μέρα να δαμάσεις την ελευθερία σου και να γονατίσεις μπροστά στο δέος που σου προκαλεί αυτή η πρωτόγνωρη γνωριμία με την αρρώστια.
Οι άνθρωποι αναμετριούνται με την ψυχική τους δύναμη και τα αποθέματα αγάπης που καλούνται να κονταροχτυπηθούν με το να αγκαλιάσουν το αυτονόητο. Το να παραμείνουν μέσα στα πλαίσια της προστασίας τους, αλλά αυτόματα να γίνουν το παράδειγμα του σύγχρονου επαναστάτη από τον καναπέ προς τους άλλους. Αυτό είναι το δύσκολο, το οδυνηρό, το άπιαστο. Για μία και μοναδική φορά, να μην αποτελέσεις την εξαίρεση και εκείνον που δεν υπάκουσε στο κοινωνικό σύνολο. Να δείξεις το «σ’ αγαπώ» σου με πράξεις και όχι με λόγια.

Της Βούλας Γκεμίση
https://gynaikaeimai.com

Ο ΟΠΑΝΔΑ προσφέρει δωρεάν online παρακολούθηση σε τρεις οπερέτες που ανέβηκαν στο Ολύμπια

Ο ΟΠΑΝΔΑ προσφέρει δωρεάν online παρακολούθηση σε τρεις οπερέτες που ανέβηκαν στο Ολύμπια


Ο ΟΠΑΝΔΑ προσφέρει δωρεάν online παρακολούθηση στις τρεις οπερέτες που ανέβηκαν στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρα «Μαρία Κάλλας», «Η Εύθυμη Χήρα», «Η Ωραία Ελένη» και «Ο Ορφέας στον Άδη».
Σε αυτή τη δύσκολη για όλους περίοδο, ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) προσφέρει δωρεάν online παρακολούθηση τις τρεις οπερέτες που ανέβηκαν στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» κατά τις καλλιτεχνικές περιόδους 2018 – ’19 & 2019 – ’20, στηρίζοντας την εκστρατεία «Μένουμε Σπίτι».
– Τη βασίλισσα της οπερέτας, Η Εύθυμη Χήρα του Franz Lehár, μια ευχάριστη, ανάλαφρη παράσταση, με στιγμές γέλιου, παρεξηγήσεων και συγκίνησης, με βιεννέζικα βαλς, ανάλαφρη πρόζα, γλυκές, νοσταλγικές μελωδίες και μία εκθαμβωτική Χήρα, συνθέτουν ένα τρελό γαϊτανάκι του έρωτα σε μια αποδιοργανωμένη κοινωνία μπουρζουάδων και κυνηγών του χρήματος της Χήρας. Η Εύθυμη Χήρα ανέβηκε στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» την καλλιτεχνική περίοδο 2019 – ’20 σε σκηνοθεσία Ισίδωρου Σιδέρη Τη Συμφωνική Ορχήστρα δήμου Αθηναίων διηύθυνε η Ζωή Ζενιώδη
– Τη γεμάτη κέφι και δροσιά, με ανελέητη σάτιρα και γοητευτική οπερέτα του Jacques Offenbach Η Ωραία Ελένη, όπου ο Offenbach, επίκαιρος όσο ποτέ, με τους διεγερτικούς ρυθμούς του, εκφράζει την εποχή του που ζει μόνο για το χρήμα και τη διασκέδαση, για να μην βρεθεί αντιμέτωπη με την αλήθεια της καθημερινής πραγματικότητας. Η συζυγική απιστία, η διεφθαρμένη εξουσία, η επιπολαιότητα και η αυθάδεια της νεολαίας, όπως επίσης η διαρκής αναζήτηση των εφήμερων απολαύσεων που όριζε η καταναλωτική συνείδηση στην εποχή της βιομηχανικής επανάστασης, προβάλλονται με αριστοτεχνικό τρόπο μέσα από το σύγχρονο πρίσμα, παραμένοντας διαχρονικά.
Η Ωραία Ελένη ανέβηκε στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» την καλλιτεχνική περίοδο 2018 – ’19 σε σκηνοθεσία Ισίδωρου Σιδέρη Τη Συμφωνική Ορχήστρα δήμου Αθηναίων διηύθυνε ο Μιχάλης Οικονόμου
– Την κωμική όπερα του Jacques Offenbach Ο Ορφέας στον Άδη, η εμβληματικότερη ίσως της Δεύτερης Γαλλικής Αυτοκρατορίας, μια παρωδία-παραφθορά του αρχαίου μύθου του Ορφέα και της Ευρυδίκης, όπου η δράση εκτυλίσσεται μεταξύ διεφθαρμένης γης, ξεπεσμένου Ολύμπου και κολασμένου Κάτω Κόσμου, οι θεοί γλεντούν ξέφρενα και χορεύουν can-can, ενώ ο Ορφέας και η Ευρυδίκη θέλουν κατεπειγόντως να ξεφορτωθούν ο ένας τον άλλον. «Ο Ορφέας στον Άδη» ανέβηκε στο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσικό Θέατρο «Μαρία Κάλλας» την καλλιτεχνική περίοδο 2018 – ’19 σε σκηνοθεσία Ισίδωρου Σιδέρη Τη Συμφωνική Ορχήστρα δήμου Αθηναίων διηύθυνε ο Ανδρέας Τσελίκας
«Είναι πραγματικά μία δύσκολη εποχή, που πρέπει να μείνουμε όλοι στο σπίτι. Ο ΟΠΑΝΔΑ θέλοντας να βρίσκεται πάντα κοντά σε όλους, προσφέρει διεξόδους ώστε να γίνει η καθημερινότητά τους πιο ευχάριστη, παρακολουθώντας δωρεάν τις τρεις οπερέτες που ανέβηκαν στο δημοτικό θέατρο της Αθήνας τις δύο τελευταίες καλλιτεχνικές περιόδους.» τονίζει Πρόεδρος του ΟΠΑΝΔΑ Άννα Ροκοφύλλου

S
https://www.culturenow.gr/

ΓΕΝΙΚΑΙ ΑΡΧΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

DOWNLOADS: Νεοκλής Καζάζης – 

Γενικαί Αρχαί Της Πολιτικής Οικονομίας…!  #1.360 (PDF)

Διαβάστε το εδώ:

ΓΕΝΙΚΑΙ ΑΡΧΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ 


ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ


Posted by Der Kamerad

https://derkamerad.com/

Κρούσματα κορωνοϊού: Κρίσιμο να αντέξουμε δύο εβδομάδες, λέει η καθηγήτρια Αναστασία Κοτανίδου

Κρούσματα κορωνοϊού: Κρίσιμο να αντέξουμε δύο εβδομάδες, λέει η καθηγήτρια Αναστασία Κοτανίδου

1kotanidoy-koronoios-koronaios-arthro

Κρούσματα κορωνοϊού: «Εάν παραμείνουμε συμμορφωμένοι με τις οδηγίες, θα είμαστε σε καλή κατάσταση σε δύο εβδομάδες» λέει στον ΘΕΜΑ 104,6 - «Έχουμε επάρκεια σε χλωροκίνη αλλά δεν πρέπει να τη χρησιμοποιεί ο καθένας μόνος του»

Στην κρισιμότητα των δύο επόμενων εβδομάδων για την πορεία της κρίσης του κορωνοϊού στην Ελλάδα τόνισε στον ΘΕΜΑ 104,6 η καθηγήτρια πνευμονολογίας και εντατικής θεραπείας στο ΕΚΠΑ και στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός Αναστασία Κοτανίδου.

«Οι επόμενες δύο εβδομάδες θα μας πούν τι και πώς θα πάνε τα πράγματα. Εάν αντέξουμε δύο εβδομάδες και παραμείνουμε συμμορφωμένοι με τις οδηγίες θα είμαστε σε καλή κατάσταση» είπε η κυρία Κοτανίδου απαντώντας καταφατικά στην παρατήρηση ότι έτσι  θα έχουμε καταφέρει να περιορίσουμε την επέκταση του κορωνοϊού σε μεγάλη κλίμακα.

Κατά την εκτίμησή της κυρίας Κοτανίδου «με τα πολλά μέτρα που έχει πάρει η κυβέρνηση έχουμε καταφέρει και έχουμε ελέγξει κάπως την εισροή στα νοσοκομεία των κρουσμάτων. Φαίνεται ότι το σύστημα υγειας προετοιμάστηκε γρήγορα για να ανταπεξέλθει με τα σταδιακά αυξανόμενα κρούσματα».

Εξήγησε, δε, ότι «αυτό που πρέπει να κοιτάμε δεν είναι τα μοντέλα αλλά πόσοι είναι στο νοσοκομείο και πόσοι είναι σε ΜΕΘ και αυτά φαίνεται να είναι αρκετά σταθερά τις τελευταίες 4 ημέρες και αυτό είναι το πιο αισιόδοξο για εμάς».

Όσον αφορά των αριθμό των διασωληνωμένων - 59 σύμφωνα με τον απολογισμό που ανακοίνωσε ο Σωτήρης Τσιόδρας το απόγευμα της Τρίτης - η κυρία Κοτανίδου είπε ότι «πρέπει να μας έχει σε επαγρύπνση αλλά οχι να μας ανησυχησεί γιατί το σύστημα έχει προετοιμαστεί για τουλάχιστον 10πλασιο αριθμό διασωληνωμένων».

Στο ίδιο πλαίσιο διευκρίνισε ότι «έχουν γίνει πολλές μετατροπές στα νοσοκομεία για παράδειγμα εμείς στον "Ευαγγελισμό" από 30 κρεβάτια ΜΕΘ έχουμε πλέον 70 κρέβάτια ΜΕΘ».

Για τη χλωροκίνη η κυρία Κοτανίδου είπε ότι «έχουμε επάρκεια» εξηγώντας ότι «η χλωροκίνη χρησιμοποιείται όχι γιατί έχουμε αποδείξεις ότι βοηθάει αλλά γιατί έχουμε ενδείξεις και από τη βιβλιογραφία ότι βοηθάει αλλά δεν είναι ένα φάρμακο για να το χρησιμοποιεί ο καθένας μόνος του αφού έχει παρενέργειες».

Ερωτηθείσα, τέλος, για τις ελλείψεις σε εξοπλισμό που καταγγέλουν οι εργαζόμενοι στα δημόσια νοσοκομεία, η Αναστασία Κοτανίδου απάντησε ότι «υπάρχουν ελλείψεις αλλά δημιουργούνται γιατί όλοι θέλουν την πλήρη κάλυψη από ρόμπες και μάσκες αν και έχουμε δώσει οδηγίες για το τι πρέπει να φοράει κανείς. Ο φόβος του προσωπικού απέναντι στο άγνωστο είναι φυσιολογικός. Γίνεται προσπάθεια σε όλο τον κόσμο να βρούμε υλικά. Η ελπίδα μας είναι η Κίνα».

https://www.protothema.gr/

ΟΧΙ ΣΥΝΤΡΟΦΕ. ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΣΕ ΠΑΙΡΝΕΙ ΝΑ ΒΡΙΖΕΙΣ ΤΗΝ ΕΕ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΜΑΣ ΤΗΝ ΚΟΥΒΑ


Του Αρη Χατζηστεφάνου

Κλαυθμός και οδυρμός επικρατεί τα τελευταία 24ωρα σε κύκλους της εθνικιστικής αριστεράς (σχήμα οξύμωρο) για την έλλειψη αλληλεγγύης που επιδεικνύει η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα ισχυρότερα μέλη της εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού.

Τελευταία αφορμή αποτέλεσαν οι δηλώσεις που έκανε ο πρόεδρος της Σερβίας Αλεξάνταρ Βούτσιτς ότι «η ευρωπαϊκή αλληλεγγύη δεν υπάρχει και ήταν πάντοτε ένα παραμύθι στα χαρτιά».

Είχε προηγηθεί η άρνηση των Βρυξελλών να συνδράμουν την (θεωρητικά υπό ένταξη) χώρα, η οποία τώρα στρέφεται στη βοήθεια που μπορεί να της προσφέρει η Κίνα.

A new world is emerging from this crisis.
Serbian President: “European solidarity does not exist. That was a fairy tale. The only country that can help us in this hard situation is the People’s Republic of China. For the rest of them, thanks for nothing.”
Embedded video
2,907 people are talking about this

Λίγες ημέρες νωρίτερα είχε βουίξει ο τόπος από την άρνηση της Γερμανίας να βοηθήσει με υλικοτεχνικό εξοπλισμό την Ιταλία, η οποία και πάλι δέχθηκε τελικά βοήθεια από το Πεκίνο.

Μέσα σε όλα αρκετοί θυμήθηκαν να τιμήσουν και την Κούβα, η οποία όχι μόνο στέλνει γιατρούς όπου της έχει ζητηθεί, αλλά βρίσκεται και στην πρωτοπορία των ερευνών για την παραγωγή φαρμάκων (στα οποία δεν επενδύουν μεγάλες φαρμακευτικές καθώς δεν προσφέρουν σταθερές αποδόσεις για τους μετόχους τους).

Η Κούβα μάλιστα ήταν και η μοναδική χώρα που έδειξε ανθρωπιά και δέχθηκε να αποβιβαστούν επιβάτες του κρουαζιερόπλοιου MS Braemar με κρούσματα του Κορονοϊου. Σε διαφορετική περίπτωση θα είχαμε μια επανάληψη της περίπτωση της Ιαπωνίας, η οποία άφηνε τους επιβάτες του κρουαζιερόπλοιου Diamond Princess να μεταδίδουν τον ιό ο ένας στον άλλο δημιουργώντας μια υγειονομική βόμβα.

Κάθε μια από τις παραπάνω παρατηρήσεις είναι απόλυτα ορθή. Η στάση της ΕΕ και των ισχυρότερων χωρών της, όπως η Γερμανία, είναι απάνθρωπη όχι μόνο γιατί αρνούνται την βοήθεια σε άλλες χώρες, αλλά γιατί με την πολιτική τους διέλυσαν τα δημόσια συστήματα υγείας ολόκληρης της ηπείρου, τα οποία τώρα κινδυνεύουν με άμεση κατάρρευση.

Το παράδειγμα της αρωγής από την Κούβα αλλά και την Κίνα είναι επίσης άξιο θαυμασμού.

Πού ήταν όμως αυτό το πνεύμα αλληλεγγύης όταν αβοήθητοι πρόσφυγες έμεναν εγκλωβισμένοι στα σύνορα, στοιβάζονταν και βασανίζονταν σε μυστικά κέντρα μεταφοράς και δέχονταν θανάσιμους πυροβολισμούς;

Δεν θέτω το ερώτημα προς την εθνικιστική δεξιά. Αυτή δεν έδειξε ποτέ ανθρωπιά για τον συνάνθρωπο. Αναφέρομαι στην εθνικιστική αριστερά.

Το βασικό σας επιχείρημα ήταν ότι η Ελλάδα δέχεται «επίθεση» στο πλαίσιο ενός «υβριδικού πολέμου» και αφού ο Ερντογάν είναι πέραν πάσης αμφιβολίας ο κακός της ιστορίας, εμείς θα κλείσουμε τις πόρτες στους πρόσφυγες που μας στέλνει. Στην πραγματικότητα βέβαια βγάζατε λιγότερη χολή εναντίον του Ερντογάν και περισσότερη εναντίον όσων ζητούσαν προστασία των ανθρώπινων ψυχών στα σύνορα — το κλείσιμο των οποίων έγινε σταδιακά αυτοσκοπός για εσάς.

Αλήθεια «σύντροφε»; Και έχεις ακόμη το θράσος να δηλώνεις αριστερός;

Ο Ερντογάν, όπως και ο κορονοϊός, είναι πράγματι οι κακοί της ιστορίας, γι’ αυτό οφείλουμε να δείχνουμε έμπρακτη αλληλεγγύη στα θύματά τους.

Για τον λαό της Κούβας, που παλεύει να επιβιώσει ύστερα από σχεδόν έξι δεκαετίες του πιο δολοφονικού εμπάργκο, οι φορείς του ιού τους οποίους υποδέχθηκε είναι πολύ πιο επικίνδυνοι από εκατοντάδες ή ακόμη και χιλιάδες μετανάστες που θα έφταναν στην Ελλάδα.

Στο κάτω κάτω της γραφής, σύμφωνα με τη δική σου λογική, γιατί να δεχθεί η Κούβα Βρετανούς ασθενείς όταν το Λονδίνο συνδράμει εδώ και δεκαετίες την αμερικανική επιθετικότητα εναντίον της Αβάνας;

Εσύ αλήθεια πώς αντιμετωπίζεις τους Τούρκους πολίτες; Όταν σου είπαν ότι ένας από τους Κούρδους που κατήγγειλαν την ύπαρξη μυστικών κέντρων συγκέντρωσης στην Ελλάδα είχε και τουρκική υπηκοότητα άρχισες να αμφισβητείς ολόκληρο το ρεπορτάζ των New York Times. Βάλθηκες ξάφνου να αποδείξεις ότι το ελληνικό αστικό κράτος είναι αθώο και όλα του τα εγκλήματα είναι προπαγάνδα ξένων δυνάμεων.

Παρεμπιπτόντως η Βενεζουέλα, που τόσο λες ότι θαυμάζεις, κάποτε υποδεχόταν εκατομμύρια μετανάστες και πρόσφυγες από τη γειτονική (και εχθρική προς αυτήν) Κολομβία. Εσύ δεν άντεξες πρόσφυγες και μετανάστες ακόμη και από φιλικές χώρες, όπως η Συρία ή η Παλαιστίνη και έβλεπες μόνο πράκτορες και τζιχαντιστές.

Υποστήριζες εδώ και χρόνια ότι στην παρούσα φάση το έθνος-κράτος είναι ένα σημαντικό εργαλείο απέναντι στις δυνάμεις της παγκοσμιοποιημένης οικονομίας. Και είχες δίκιο. Αυτό το έθνος-κράτος όμως το χρειαζόμασταν ώστε να αντισταθούμε στις προσπάθειες εξανδραποδισμού των ανθρώπων από το υπερεθνικό κεφάλαιο. Όλων των ανθρώπων. Ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος, θρησκείας και τάξης.

Αν θέλεις ισχυρό έθνος-κράτος για να σώσεις μόνο την πάρτη σου και τους δικούς σου δεν είσαι αριστερός, είσαι σκέτος εθνικιστής. Εν τέλει δεν διαφέρεις σε τίποτα από του Γερμανούς πολιτικούς που δεν προσφέρουν καμία βοήθεια στην Ιταλία.

To Patria o Muerte, το οποίο μας τσαμπουνάς για να στολίσεις με επαναστατικές δάφνες τον εθνικισμό σου, το έλεγε ο Τσε Γκεβάρα — ένας Αργεντίνος που έδωσε τη ζωή του για να απελευθερώνει λαούς άλλων χωρών. To Γη και Ελευθερία ένωνε τα μέλη των Διεθνών Ταξιαρχιών, που άφησαν τις χώρες τους για να πολεμήσουν στον ισπανικό εμφύλιο.

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα έχεις το θράσος να ποστάρεις φωτογραφίες και αφίσες του ΕΑΜ για να στηρίξεις τον εθνικιστικό σου παροξυσμό βάλε να ξανακούσεις εκείνους τούς στίχους του Νίκου Καρβούνη (που έζησε και αυτός μετανάστης στη Ρουμανία):

θέλουμε λεύτερη εμείς πατρίδα
και πανανθρώπινη τη λευτεριά.

https://info-war.gr/

Ιταλική οργή: Κατεβάζουν τις σημαίες της ΕΕ και ανεβάζουν τις σημαίες της Κίνας και της Ρωσίας!

Ιταλική οργή: Κατεβάζουν τις σημαίες της ΕΕ και ανεβάζουν τις σημαίες της Κίνας και της Ρωσίας!

Έξαλλοι είναι οι Ιταλοί από την στάση της ΕΕ αναφορικά την επιδημία που έχει κτυπήσει τη χώρα τους με τραγικό απολογισμό τα θύματα της τραγωδίας αυτής να έχουν φτάσει τα 6.820 φτάνοντας στο σημείο να κατεβάζουν σημαίες της ΕΕ και να αναρτούν στη θέση τους σημαίες της Κίνας και της Ρωσίας.
Η έλλειψη αλληλεγγύης, όπως καταλογίζουν από τις υπόλοιπες χώρες της Ένωσης έχει προκαλέσει ένα πρωτοφανές αντιευρωπαϊκό κύμα αγανάχτησης.
Μάλιστα η τελευταία κίνηση των Βρυξελλών να απαγορεύσουν την πτήση ρωσικού μεταφορικού αεροσκάφους με βοήθεια για τον κορωνοϊό από τον πολωνικό εναέριο χώρο αποτέλεσε τη σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι.
Το κλίμα βέβαια ήταν ιδιαίτερα επιβαρυμένο από πριν: Οι μόνες χώρες που βοήθησαν στην πράξη την Ιταλία ήταν η Κούβα, η Κίνα και η Ρωσία.
Ο υπουργός Εξωτερικών της Ιταλίας Luigi di Maio όταν η πρώτη βοήθεια είχε φτάσει από την Κίνα και απευθυνόμενος στον ιταλικό λαό μέσω facebook είχε πει:
«Ήθελα να σας δείξω την πρώτη βοήθεια που έφτασε: Από την Κίνα», είχε πει ο di Maio δείχνοντας ένα βίντεο από ένα φορητό υπολογιστή που είχε μπροστά του και στο οποίο φαίνονταν άτομα με μάσκες να κατεβαίνουν τις σκάλες ενός αεροπλάνου.
«Είναι ειδικό ιατρικό προσωπικό το οποίο αντιμετώπισε τον κορωνοϊό στην Κίνα και τώρα φτάνει στην Ρώμη», σημείωσε με έμφαση ο Ιταλός υπουργός Εξωτερικών για να τονίσει:
«Αυτή είναι βοήθεια. Αυτή είναι αλληλεγγύη».
Τα λόγια αυτά μπήκαν στο μυαλό του κάθε Ιταλού. Η απουσία βοήθειας από τις άλλες χώρες της Ευρώπης ήταν χαρακτηριστική.
Μάλιστα οι Ιταλοί έφτασαν στο σημείο να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, παρακρατώντας μεγάλο φορτίο με αναπνευστήρες που προοριζόταν για την Ελλάδα!
«Αφού δεν μας βοηθήσατε θα πάρουμε τη βοήθεια εμείς από μόνοι μας» σημείωσαν Ιταλοί αξιωματούχοι.
Η μεταφορά 6 ασθενών σε κρίσιμη κατάσταση από την βόρεια Ιταλία στην Σαξωνία ως ένδειξη συμπαράστασης από την Γερμανία, μάλλον δεν άμβλυνε καθόλου την εικόνα οργής των Ιταλών.
Έτσι στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης και πολίτες σε διάφορους δήμους αρχίζουν να κατεβάζουν τις σημαίες της ΕΕ και να αναρτούν στη θέση τους σημαίες της Ρωσίας και της Κίνας.
Ένα δείγμα ότι το αντιευρωπαϊκό ή καλύτερα αντι-ενωσιακό μένος στην Ιταλία όχι μόνο δεν υποχωρεί αλλά αντίθετα διευρύνεται.
Ένας άνδρας ο Federico Cane  στο δήμο του Omegna της βόρειας Ιταλίας κάνει ακριβώς αυτό. Ανεβάζει τη ρωσική σημαία και κρατώντας ένα χαρτί διαβάζει λέγοντας: «Ευχαριστούμε Ρωσία, ευχαριστούμε Πούτιν».
Το ίδιο και αλλού όπου αυτή τη φορά αντί της σημαίας της ΕΕ παίρνει τη θέση της η κινεζική.
Σε ένα άλλο βίντεο οι Ιταλοί ευχαριστούν την Ρωσία δείχνοντας ρωσικά αεροσκάφη να προσγειώνονται με βοήθεια ενώ στη συνέχεια δείχνουν την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να δίνει συμβουλές για το πώς πρέπει να πλένουμε τα χέρια μας λέγοντας: «Ένας φίλος είναι φίλος όταν τον χρειάζεσαι  και η Ευρώπη νίπτει τα χείρας της».
Βέβαια οι κινήσεις αυτές είναι σε τοπικό και μόνο επίπεδο, αντανακλούν όμως ένα ευρύ κοινωνικό ρεύμα στα «έγκατα» της ιταλικής κοινωνίας.
Η ιταλική κυβέρνηση φυσικά παίρνει αποστάσεις, η οποία αν και δεν επικροτεί επίσημα δεν αποδοκιμάζει.
https://enantion.gr/

Εξαρθρώθηκε συμμορία που λήστευε σπίτια και έκανε απάτες: Θύματά τους και πασίγνωστες εφοπλιστικές οικογένειες

  Εξαρθρώθηκε συμμορία που λήστευε σπίτια και έκανε απάτες: Θύματά τους και πασίγνωστες εφοπλιστικές οικογένειες αστυνομία/(ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠ...