Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2019

Αυτό είναι το ελληνικό προϊόν – χρυσάφι που κυριαρχεί παγκοσμίως

Αυτό είναι το ελληνικό προϊόν – 

χρυσάφι που κυριαρχεί παγκοσμίως

Το προϊόν, που “μυρίζει” ελληνική ύπαιθρο, έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια σε ένα προϊόν πολυτελείας, καθότι η νέα γενιά αγροτών ξεκίνησε να βλέπει ως επιχείρηση την παραγωγή, επενδύοντας στην τυποποίηση, στη συσκευασία, στο μάρκετινγκ και φυσικά στο να εδραιώσει ένα δυνατό μπράντ σε όλο τον πλανήτη.

Δεν είναι ένα απλό προϊόν. Είναι το υλικό που συνδέει όλες τις γεύσεις σε ένα πιάτο. Ένα μαγνητικό πεδίο ελκύει ανθρώπους από όλο τον κόσμο, από όλες τις αφετηρίες για ένα κοινό, απλό σκοπό: το πιάτο μας. Πρόκεται για το ελληνικό λάδι και τη νέα γενιά παραγωγών, που μας εκπλήσσει με το επιχειρείν και το design στις φιάλες τους.
Το προϊόν, που “μυρίζει” ελληνική ύπαιθρο, έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια σε ένα προϊόν πολυτελείας, καθότι η νέα γενιά αγροτών ξεκίνησε να βλέπει ως επιχείρηση την παραγωγή, επενδύοντας στην τυποποίηση, στη συσκευασία, στο μάρκετινγκ και φυσικά στο να εδραιώσει ένα δυνατό μπράντ σε όλο τον πλανήτη, αναφέρει το pagenews.gr
Το ελληνικό ελαιόλαδο έχει περάσει, λοιπόν, σε άλλο επίπεδο. Υπάρχουν, για παράδειγμα, εταιρείες που πουλούν το λάδι ως συσκευασία αρώματος, άλλες έχουν συνάψει μεγάλα συμβόλαια με καταστήματα σε όλο το κόσμο. Εν ολίγοις, η νέα γενιά αγροτών “τα σπάει” και κάνει περηφάνη μία Ελλάδα που μαζεύει ακόμα τα κομμάτια της, εργαζομένους που δίνουν τη μάχη τους και νέα παιδιά που φεύγουν στο εξωτερικό για καλύτερες συνθήκες. Πήραν μία κληρονομιά, την ελληνική γη, δεν υιοθέτησαν την νοοτροπία “δουλεύω σε γραφείο” και με νέες ιδέες έφτιαξαν ένα προϊόν πολυτελείας.
Διόλου τυχαία η ανοδική πορεία των εξαγωγών τυποποιημένου ελαιολάδου, όπως επιβεβαιώνουν και τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Σύμφωνα με την επεξεργασία των στοιχείων από τον ΣΕΒΙΤΕΛ και με εξαίρεση φυσικά τις εξαγωγές προς τις λοιπές ελαιοπαραγωγές χώρες (Ιταλία, Ισπανία), οι ελληνικές εξαγωγές τυποποιημένου ελαιολάδου αυξήθηκαν, κατά 14,4%, το 2018 σε σχέση με το 2017 και ειδικότερα από τους 40.864,5 τόνους έφτασαν τους 46.737,5 τόνους.
Οι εξαγχθείσες κατά το 2018 ποσότητες τυποποιημένου ελαιολάδου ξεπέρασαν και το προηγούμενο ρεκόρ των 42.196,3 τόνων του 2016.
Εντυπωσιακά αυξημένες, κατά 45,26 %, ήταν το 2018 οι εξαγωγές ελαιολάδου και στο σύνολό τους, δηλαδή τυποποιημένου και χύμα. Από τους 113.131 τόνους το 2017 άγγιξαν τους 164.329 τόνους το 2018.
Μεταξύ των 110 περίπου χωρών που υποδέχονται κάθε χρόνο το ελληνικό ελαιόλαδο, περιλαμβάνονται και μικρές, απομακρυσμένες, λιγότερο γνωστές, ως εισαγωγικές ελαιολάδου, χώρες, μεταξύ των οποίων, η Ουγκάντα, η Μαδαγασκάρη, το Μεξικό, η Κόστα Ρίκα, ο Μαυρίκιος, η Σουαζιλάνδη κ.λ.π.

Στην πρώτη δεκάδα των χωρών εισαγωγής του 2018, για το ελληνικό εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, βρίσκονται οι εξής χώρες:

Γερμανία – 9.542,5 τον.
ΗΠΑ – 8.440,2 τον.
Αυστρία – 2.567,1 τον.
Καναδάς – 2.260,8 τον.
Γαλλία – 1.504,8 τον.
Ηνωμ. Βασίλειο – 1.464,1 τον.
Αυστραλία – 1.451,2 τον.
Βέλγιο – 1.181,8 τον.
Ρωσία – 1.039,5 τον.
Κύπρος – 1.005,5 τον.
Οι ελληνικές εταιρείες είναι πολλές, επιλέξαμε μερικά παραδείγματα, που μας έκαναν εντύπωση και φυσικά, εδώ είμαστε για να παρουσιάσουμε και τη δική σας επιχειρηματική ιδέα.

Λάδι βιώσας (Ladi Biosas)

Σε υψόμετρο 600 μέτρων στην περιοχή του Κεφαλοβρύσου , η βιολογική καλλιέργεια της Ladi Biosas, ανήκει στην οικογενειακή επιχείρηση από το 1892 Το Λάδι Βιώσας _high premium extra virgin olive oil με καθετοποιημένες παραγωγικές διαδικασίες και οριζόντια ιεραρχία προβάλει την Τέχνη ως κινητήριο δύναμη ακόμα και στην παραγωγή τροφίμων.
Τυποποιείται σε αριθμημένες φιάλες (μία-μία) οι οποίες φέρουν και την υπογραφή του Μεσσήνιου χαράκτη-ζωγράφου Τάκη Κατσουλίδη (η γραμματοσειρά είναι δικής του δημιουργίας), ενώ το ελαιόλαδο παράγεται από ελαιώνες μας στην ευρύτερη περιοχή του Κεφαλόβρυσου Μεσσηνίας Καλαμάτα.
Που ξεχωρίζει; Παράγεται σε δύο ακόμα εκδοχές, με πορτοκάλι ή με λεμόνι, με τα αρώματα να προέρχονται από φρέσκα φρούτα που συνθλίβονται μαζί με τις ελιές. έρχεται και η κομψή συσκευασία του, που αναφέρεται σημειολογικά στο δωρικό ρυθμό, ενώ το ίδιο το προϊόν, ένα εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο που διαπρέπει ως high premium στην παγκόσμια αγορά. Έχει δυνατή εξαγωγική παρουσία σε Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο, Ολλανδία και Καναδά.

Ο Καποδίστριας σε λάδι

Το λάδι από το νησί των Φαιάκων έχει εγχάρακτη μορφή του Κυβερνήτη Ιωάννη Καποδίστρια και το brand name – The Governor. Πωλείται σε διάφανη γυάλινη συσκευασία των 500 γραμμαρίων στη τιμή περί των 35 ευρώ αλλά και σε μια συλλεκτική με άσπρο μπουκάλι στα 40 ευρώ. Η μονάδα παραγωγής και διάθεσης του ελαιολάδου βρίσκεται στον Άγιο Ματθαίο της Κέρκυρας και έχει γενικό διευθυντή τον Σπύρο Δαφνή.
Οι τρεις γενιές των μελών της οικογένειας Δάφνης επεξεργάζονται τα ελαιόδεντρα της ποικιλίας «Λιανολιά» στον οικογενειακό κάμπο. Η γνώση πέρασε με αγάπη από τη μια γενιά στην άλλη.
Ο Γιώργος Κολλιόπουλος είναι ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Speiron Company, με το κορυφαίας ποιότητας ελληνικό ελαιόλαδο από το 2002. Εξάγεται σε Γερμανία, Βραζιλία και Χονγκ Κονγκ, με επόμενο στόχο Αμερική κλπ. Το μπουκάλι είναι χειροποίητο. Ακόμα και η ετικέτα πίσω μπαίνει με το χέρι, όπως και ο φελλός. Είναι από τα πρώτα λάδια πολυτελείας στον κόσμο, ενώ είναι σε συσκευασία δώρου παγκοσμίως (€ 150 ή $ 180) ή αλλιώς € 41 το μπουκάλι (500 ml). Πλέον μπορείς παραγγείλεις με την υπογραφή σου πάνω ως μεταξοτυπία, είναι limited production, αριθμημένο μπουκαλι, και περικλείεται σε χειροποίητη κασετίνα από λευκό λακαρισμένο μασίφ ξύλο, με δύο πλακέτες λευκόχρυσου.

Poqa Services

Είναι μια εταιρεία gourmet τροφίμων που δημιουργήθηκε το 2012 με σκοπό να κάνει re-branding στο ελληνικό ελαιόλαδο επενδύοντας στην συσκευασία και στην ποιότητα. Η συλλογή του καρπού γίνεται από τον Νοέμβριο μέχρι μέσα Ιανουαρίου. Η διαδικασία παραγωγής που εφαρμόζεται έχει καινοτόμα χαρακτηριστικά όπως συλλογή και επεξεργασία του ελαιοκάρπου την ίδια ημέρα ώστε να προστατεύεται από τις καιρικές συνθήκες, καταγραφή και συστηματική παρακολούθηση της γης του κάθε παραγωγού ανάλογα με το υψόμετρο αλλά και για να αποφευχθούν αρρώστιες στα δέντρα καθώς και χημικές αναλύσεις για την ποιότητα του.
To Poqa ξεκίνησε την διαδρομή του στις αγορές τον Μάρτιο του 2013 και μέχρι αυτή την στιγμή βρίσκεται στην αγορά της Γαλλίας στην Galeries Lafayette- Παρίσι και Νίκαια – και στα Harrods στο Λονδίνο, ενώ διατίθεται και στην αγορά της Γερμανίας και της Ρουμανίας. Το όνομα Poqa προέρχεται από Αρχαία Γραμμική Β και σημαίνει, προς βρώσιν, όπως επίσης και το λογότυπο μας με το ιδεόγραμμα του ελαιοδέντρου, Αρχαία Γραμμική Β επίσης.
https://www.pentapostagma.gr/

«Kαμπανάκι» προς Ελλάδα η ομολογία Έσπερ: «Δεν θα θυσίαζα στρατιώτες των ΗΠΑ» – «Δεν θέλουμε σύγκρουση με την Τουρκία»

«Kαμπανάκι» προς Ελλάδα η ομολογία Έσπερ:

 «Δεν θα θυσίαζα στρατιώτες των ΗΠΑ» – 

«Δεν θέλουμε σύγκρουση με την Τουρκία»

Του Ανδρέα Μουντζουρούλια

Σε μία κυνική ομολογία προχώρησε ο Αμερικανός Υπουργός Άμυνας, γιατί τα μηνύματα που πέρασε, θα πρέπει ταυτόχρονα να χτυπήσουν ως καμπανάκι στην Αθήνα, που περιμένει την βοήθεια της Ουάσινγκτον.
Πολλοί κονδυλοφόροι των ΜΜΕ, αλλά και κόμματα, περιμένουν πως οι ΗΠΑ σε μία κρίση με την Τουρκία θα μας βοηθήσει!
Κάνουν όμως ένα μεγάλο λάθος.
Θεωρούν από την στιγμή που η Ουάσινγκτον χτίζει βάσεις στη χώρα μας, θα στηρίξει την Ελλάδα. Όχι κύριοι. Οι ΗΠΑ θέλουν με κάθε τρόπο να ελέγχουν τα Στενά και το Αιγαίο, με σκοπό να εμποδίσουν την ρωσική παρουσία.
Ο κ. Έσπερ λοιπόν δήλωσε πριν λίγο:
«Δεν πρόκειται να θυσίασω Αμερικανούς στρατιώτες εναντίον ενός συμμάχου μας στο ΝΑΤΟ!» Αυτό είπε για την κλιμάκωση στη Συρία και για την αποχώρηση των ΗΠΑ, που εγκατέλειψαν τους Κούρδους!
Ξεκάθαρο μήνυμα και καιρός να σταματήσουν οι αυταπάτες. Η Ελλάς είναι μόνη της. Όποτε και εάν γίνει κάτι, κανείς δεν θα θυσιαστεί για την χώρα σου, παρά μόνο εμείς!

Τα μισά τρόφιμα του εμπορίου στη χώρα μας δεν είναι κατάλληλα για παιδιά – Δείτε τα ποσοστά ακαταλληλότητας

Τα μισά τρόφιμα του εμπορίου στη χώρα 

μας δεν είναι κατάλληλα για παιδιά – 

Δείτε τα ποσοστά ακαταλληλότητας

Τα μισά επεξεργασμένα τρόφιμα του εμπορίου στη χώρα μας περιέχουν τόσο πολλή ζάχαρη, αλάτι ή λιπαρά, ώστε δεν είναι κατάλληλα για προώθηση στα παιδιά, αναφέρουν Ευρωπαίοι αξιωματούχοι.

Αναλύσεις που πραγματοποίησαν σε 118 προϊόντα που διατίθενται στα ελληνικά σούπερ μάρκετ αποκαλύπτουν ότι τα 58 δεν θα έπρεπε να διαφημίζονται για κατανάλωση από τα παιδιά. Στα ακατάλληλα τρόφιμα συμπεριλαμβάνονται:
  • Περισσότερα από ένα στα τρία δημητριακά πρωινού
  • Η συντριπτική πλειονότητα (το 81%) των επεξεργασμένων κρεατικών/αλλαντικών
  • Σχεδόν τα μισά επεξεργασμένα ψάρια/θαλασσινά
  • Τα σχεδόν επτά στα δέκα έτοιμα γεύματα
  • Περισσότερα από ένα στα τρία γιαούρτια
Ανάλογη κατάσταση επικρατεί και στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με την ανάλυση σχεδόν 2.700 τροφίμων από 20 από τα κράτη-μέλη της ΕΕ. Η ανάλυση δημοσιεύεται στην επιστημονική επιθεώρηση PLoS One.

Τα προβλήματα

Επιστήμονες από το Κοινό Κέντρο Ερευνών (JRC) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εξέτασαν δεκάδες δημητριακά πρωινού, γιαούρτια, έτοιμα γεύματα και επεξεργασμένα κρεατικά και θαλασσινά, που πωλούνται στα ράφια των σούπερ μάρκετ 20 ευρωπαϊκών κρατών.
Όπως διαπίστωσαν, το 48% ήσαν πολύ ανθυγιεινά, βάσει των ευρωπαϊκών διατροφικών προδιαγραφών, για να διαφημίζονται ως κατάλληλα για τα παιδιά.
Τα μεγαλύτερα προβλήματα ήταν:
  • Τα υψηλά επίπεδα ζάχαρης σε δημητριακά πρωινού και γιαούρτια
  • Τα υψηλά επίπεδα άλατος στα έτοιμα γεύματα και στα επεξεργασμένα τρόφιμα
  • Τα χαμηλά επίπεδα φυτικών ινών στα δημητριακά πρωινού
Επιπλέον, πολλά κατεψυγμένα γεύματα υπερέβαιναν το θερμιδικό όριο. Και πολλά γιαούρτια δεν πληρούσαν τα κριτήρια ολικού και κορεσμένου λίπους.

Σύγκριση με τα κριτήρια του ΠΟΥ

Προγενέστερες μελέτες έχουν δείξει ότι η προώθηση στα παιδιά τροφίμων με υψηλά επίπεδα λιπαρών, ζάχαρης και άλατος είναι επιβλαβής για τη διατροφή τους.
Γι’ αυτό τον λόγο, τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) έχουν θέση όρια για τα τρόφιμα που επιτρέπεται να προωθούνται σε παιδιά.
Έως τώρα, όμως, παρέμενε ασαφές κατά πόσον πληρούν τα θεσπισμένα όρια τα τρόφιμα που διατίθενται στην ευρωπαϊκή ήπειρο.
Το θέμα ανέλαβε να διερευνήσει η ομάδα του JRC, με επικεφαλής τον Dr Stefan Storcksdieck Genannt Bonsmann, επιστημονικό υπεύθυνο ερευνών της ομάδας Διατροφής & Υγείας του Κέντρου.
Οι επιστήμονες ανέλυσαν την διατροφική αξία 2.691 τροφίμων από 20 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας. Τα 1.281 από αυτά (ή ποσοστό 48%) βρέθηκαν ακατάλληλα για προώθηση στα παιδιά, με βάση τα ευρωπαϊκά κριτήρια.
Ωστόσο με βάση τα κριτήρια του ΠΟΥ που είναι πιο αυστηρά, ακατάλληλα ήταν τα συνολικώς 1.821 από τα τρόφιμα (ή ποσοστό 68%).
Μεταξύ των κρατών που συμπεριελήφθησαν στη μελέτη συμπεριλαμβάνονται η Ελλάδα, η Βρετανία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Γαλλία και η Ολλανδία.

Πόσα τρόφιμα είναι ακατάλληλα για παιδιά

Ανάμεσα στα 1.281 τρόφιμα στην Ευρώπη που βρέθηκαν ακατάλληλα για προώθηση στα παιδιά συμπεριλαμβάνονται:
  • 267 δημητριακά πρωινού (37% του συνόλου)
  • 306 επεξεργασμένα κρεατικά/αλλαντικά (68%)
  • 196 γιαούρτια (29%)
  • 183 επεξεργασμένα προϊόντα θαλασσινών/ψαριών (59%)
  • 329 έτοιμα γεύματα (64%)
Αντίστοιχα, στην Ελλάδα ως ακατάλληλα για προώθηση στα παιδιά κρίθηκαν:
  • 8 από τα 27 δημητριακά πρωινού που αναλύθηκαν
  • 9 από 11 επεξεργασμένα κρεατικά/αλλαντικά
  • 5 από 11 προϊόντα επεξεργασμένων θαλασσινών/ψαριών
  • 22 από 32 έτοιμα γεύματα
  • 14 από 37 γιαούρτια
Οι ερευνητές δεν ανέφεραν τις μάρκες των προϊόντων που ανέλυσαν. Είπαν όμως ότι ανάμεσά τους βρίσκονται τρόφιμα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη.
«Η μελέτη μας υπογραμμίζει την ανάγκη για αναμόρφωση των διατροφικών προϊόντων», σημειώνουν στο άρθρο τους. «Τα θεσπισμένα διατροφικά κριτήρια  μπορούν να καθοδηγήσουν τη διαδικασία προς πιο υγιεινές διατροφικές επιλογές».
https://www.pentapostagma.gr/

Βικτωρία η ωχρά (ευθυμογράφημα του Νίκου Τσιφόρου)

  Βικτωρία η ωχρά (ευθυμογράφημα του Νίκου Τσιφόρου) Από το ιστολόγιο του Ν, Σαραντάκου  " Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία " ...