Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου 2017

ΓΙΑ ΤΑ ΒΑΣΑΝΙΣΤΗΡΙΑ -Jean Améry (αποσπάσματα)

Jean Améry – Για τα βασανιστήρια (αποσπάσματα)


Η είσοδος του Στρατοπέδου Buchenwald
«Κάπου, κάποιος ουρλιάζει από τα βασανιστήρια.
Ίσως τούτη την ώρα, αυτήν εδώ τη στιγμή.»
Jean Améry,

Εισαγωγικό σημείωμα.
Ο Αυστροεβραίος με το ψευδώνυμο Jean Amery, και πραγματικό όνομα Χανς Μάιερ, έχει χαρακτηριστεί από πολλούς, ως ο
Ο τάφος του Ζαν Αμερύ στο Zentralfriedhof της Βιένης
φιλόσοφος του Άουσβιτς. Το 1964, με αφορμή τις δίκες για τα εγκλήματα του Άουσβιτς στη Φρανκφούρτη, έσπασε τη σιωπή είκοσι χρόνων, νιώθοντας επιτακτική μέσα του την ανάγκη να καταθέσει τους στοχασμούς που είχε αντλήσει από την προσωπική εμπειρία του ως θύμα και επιζών της ναζιστικής κτηνωδίας. Άρχισε να γράφει το βιβλίο του, όταν ξεκίνησε η δίκη του Άουσβιτς στην Φρανκφούρτη και άρχισαν προσπάθειες σχετικοποίησης και υπεκφυγής του εγκλήματος από την Γερμανική κοινωνία .Ακόμα και μέσα στο δικαστήριο οι αστυνομικοί όταν εισέρχονταν οι Ναζήδες, στέκονταν σούζα και χαιρετούσαν στρατιωτικά.
Η δίκη του Άουσβιτς έγινε δυνατή χάρη στις προσπάθειες του τότε γενικού εισαγγελέα του Hessen του Fritz Bauer (που θα μας απασχολήσει και στο μέλλον) ενός γερμανοεβραίου πρώην κρατούμενου στρατοπέδου.
Μαζί με τον Πρίμο Λέβι (και οι δύο κρατούμενοι στο Άουσβιτς) έδωσαν τον πιο νηφάλιο στοχασμό πάνω στη Σοά. Τα παρακάτω αποσπάσματα με θέμα τα βασανιστήρια, βρίσκονται στο βιβλίο του Jenseits von Schuld und Syhne, στα ελληνικά“Πέρα από  την ενοχή και την εξιλέωση” που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Άγρα. Ο Jean Amery μη μπορώντας να αντέξει στις φρικιαστικές αναμνήσεις του Άουσβιτς αυτοκτόνησε στις 17 Οκτώβρη του 1978.

Για τα Βασανιστήρια… (αποσπάσματα)

«Αλλά στον κόσμο των βασανιστηρίων, ο άνθρωπος υπάρχει μόνο για να καταστρέφεται από τον άλλον που στέκεται μπροστά του. Μια ελαφριά πίεση απ’ το χέρι που μεταχειρίζεται το εργαλείο του βασανισμού είναι αρκετή για να στρίψει τον άλλον – μαζί με το κεφάλι του όπου ίσως είναι αποθηκευμένοι οι Καντ και Χέγκελ, καθώς και οι Εννιά Συμφωνίες κι ο Κόσμος ως Βούληση και ως Αναπαράσταση – και να βγάλει μια διαπεραστική στριγκλιά όπως αυτή ενός μικρού γουρουνιού υπό σφαγή. Όταν συμβεί κάτι τέτοιο κι ο βασανιστής επεκταθεί στο σώμα του συνανθρώπου του και εξαλείψει ό,τι συνήθιζε ν’ αποτελεί μέχρι πρότινος το πνεύμα του, μπορεί έπειτα να κάνει ένα τσιγάρο ή να καθίσει να φάει ένα πρωινό ή να ρίξει κιόλας μια ματιά στον Κόσμο ως Βούληση και ως Αναπαράσταση.
Μπορεί κανείς ν’ αποτινάξει τα βασανιστήρια από πάνω του μόνο στο βαθμό που θα κάνει το ίδιο και με τις πιθανότητες και τα όρια της δύναμης του ν’ αντισταθεί σε αυτά.[…] Αν μας μένει οποιαδήποτε γνώση πέραν των απλώς εφιαλτικών, σχετικά με την εμπειρία του βασανισμού αυτή είναι η μεγάλη έκπληξη και ξένωση από τον κόσμο, η οποία δεν μπορεί ν’ αποζημιωθεί από κανένα είδος ανθρώπινης επικοινωνίας στο μέλλον. Το βασανισμένο πρόσωπο με έκπληξη βιώνει ότι σε αυτό τον κόσμο ο άλλος μπορεί να υπάρξει ως απόλυτος κυρίαρχος, καθώς και ότι η κυριαρχία αποκαλύπτεται ως η δύναμη να προξενήσεις βάσανα και καταστροφή. Η επικράτηση του βασανιστή πάνω στο θύμα του δεν έχει τίποτα κοινό με την εξουσία που ασκείται στη βάση κοινωνικών συμβολαίων, ’οπως τα ξέρουμε . Δεν είναι η εξουσία του τροχονόμου πάνω στον πεζό,του φοροεισπράκτορα πάνω στον φορολογούμενο, του υπολοχαγού πάνω στον ανθυπολοχαγό.[…]  Όποιος έχει υποστεί βασανιστήριο δεν νοιώθει πια τον κόσμο σαν το σπίτι του. Δεν μπορεί να διαγραφεί η ντροπή της καταστροφής. Η εμπιστοσύνη στον κόσμο, η οποία είχε ήδη εν μέρει διαρραγεί με το πρώτο χτύπημα που δέχτηκε, στο τέλος και μετά τον βασανισμό δεν πρόκειται πια ν’ ανακτηθεί. Στον βασανισμένο παραμένει ο συσσωρευμένος τρόμος από το γεγονός ότι ο συνάνθρωπος κάποιου βιώθηκε ως αντι-άνθρωπος. Αυτό και μόνο τον εμποδίζει να δει τον κόσμο στον οποίο η αρχή της ελπίδας κυριαρχεί. Όποιος υπέστη μαρτύρια , αποτελεί ανυπεράσπιστο κρατούμενο του φόβου. Είναι ο φόβος από δω και πέρα που τον εξουσιάζει . Ο φόβος – αλλά κι αυτό που λένε «μνησικακίες». Αυτές οι τελευταίες υπάρχουν κι έχουν που και που την ευκαιρία να συμπυκνωθούν σε μια κοχλάζουσα και βασανιστική δίψα για εκδίκηση.
Δεν ξέρω αν αυτός που τρώει ξύλο από την αστυνομία χάνει την ανθρώπινη αξιοπρέπειά του. Αλλά είμαι ωστόσο σίγουρος ότι με το πρώτο χτύπημα που δέχεται χάνει κάτι που ίσως προσωρινά ονομάσουμε εμπιστοσύνη στον κόσμο. Η εμπιστοσύνη στον κόσμο περιλαμβάνει το κάθε τι: την ανορθολογική και λογικά αδικαιολόγητη πίστη ίσως στην απόλυτη αιτιοκρατία ή στην παρόμοια τυφλή πίστη περί του κύρους των επαγωγικών αποτελεσμάτων. Αλλά το πιο σημσντικό στοιχείο εμπιστοσύνης στον κόσμο και σε πλήρη συνάρτηση του τι συζητάμε εδώ, είναι η πίστη ότι βάσει γραμμένων ή άγραφων κοινωνικών συμβολαίων, το άλλο πρόσωπο θα με λυπηθεί – ή για να το πούμε καλύτερα θα σεβαστεί τη φυσική μου, μαζί της και τη μεταφυσική ύπαρξη. Τα όρια του σώματός μου είναι επίσης και όρια του εαυτού μου. Η επιφάνεια του δέρματός μου με οχυρώνει από τον έξω κόσμο. Αν είναι να νοιώθω εμπιστοσύνη πρέπει να νοιώθω στο δέρμα μου αυτά που θέλω να νοιώθω.[…] Αλλά με το πρώτο χτύπημα από τη γροθιά ενός αστυνομικού, ενάντια στην οποία δεν υπάρχει άμυνα και ούτε κάποιο χέρι βοηθείας θα την αποσβήσει, τελειώνει ένα μέρος της ζωής μας το οποίο δεν θα ξαναζήσει ποτέ.»
https://theshadesmag.wordpress.com/

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΝΑΡΗΣ ( 1793 -- 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1877 )

Κωνσταντίνος Κανάρης 

(1793- 2 Σεπτεμβρίου 1877)

Σύντομο βιογραφικό και το τεύχος “Κλασσικά Εικονογραφημένα”- για να μαθαίνουν τα παιδιά μας για τους αληθινούς Ήρωες…

Pώτησαν κάποτε τον πυρπολητή Κανάρη, εκείνο το σεμνό ήρωα του ΄21, που ΄γινε κατόπιν ναύαρχος, υπουργός και πρωθυπουργός. 
– Πώς τον έκανες τον άθλο Ναύαρχε; 
Κι αυτός απάντησε: 
- Να, ξύπνησα εκείνο το πρωί και είπα: 

Απόψε Κωσταντή θα πεθάνεις για την Ελλάδα.  

Σ ΄αυτό το ¨απόψε θα πεθάνεις¨ βρισκόταν η ηθική δύναμή του. Η ιστορική,η αμετάκλητη απόφασή του τον έριξε στην Ελληνική θάλασσα , όπλισε τα στιβαρά του χέρια, άναψε το δαυλό ,έκαψε τον τουρκικό στόλο κι έγινε ο φόβος και ο τρόμος των τούρκων θαλασσινών. 
(από το ΦΒ) από την ανάρτηση- πατήστε στον ακόλουθο σύνδεσμο: 


πηγή: (όλα τα ακόλουθα από το ιστολόγιο: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ– όπου και περισσότερες φωτογραφίες για τον ήρωα) 

Kωνσταντίνος Kανάρης ο μπουρλοτιέρης του Αιγαίου 

Σύντομη βιογραφία: 

Ο Κων/νος Κανάρης (1793-1877) ήταν ο μεγαλύτεροςπυρπολητής του 1821 και οσπουδαιότεροςήρωας όλων των θαλασσών. 

Γεννήθηκε στα Ψαρά και από μικρός δούλευε στα καράβια συγγενών του. Το 1820
έγινε κυβερνήτης ενός μικρού εμπορικού πλοίου. Όταν ξέσπασε η Επανάσταση, κατατάχτηκε σαν πυρπολητής.
 
Στις 6 Ιουνίου του 1822 έκαψε στη Χίο την τουρκική ναυαρχίδα μαζί με 2286 ναύτες και το ναύαρχό της τον Καρά Αλή. Τον Οκτώβρη τουίδιου χρόνου έκαψε την υποναυαρχίδα του τουρκικού στόλου και το 1824 δυο καράβια του Χοσρέφ Πασά. Το 1825 αποφάσισε να καταστρέψει με πυρπολικά τον αιγυπτιακό στόλο στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, αλλά απέτυχε.
 
Είχε την τύχη να ζήσει και να δει την Ελλάδα ελεύθερη. Έγινε Υπουργός Ναυτικών και το 1877 λίγο πριν πεθάνει, Πρωθυπουργός. Ο “ναύαρχος” όπως τον αποκαλούσε ο λαός , πέθανε επί των επάλξεων της πολιτικής στις 2 Σεπτεμβρίου 1877 και κηδεύτηκε με μεγαλοπρέπεια στο Α΄νεκροταφείο. 
 
Οι κυριότερες πολεμικές ενέργειες του Κανάρη στην Επανάσταση του ΄21
  • 6-7 Ιουνίου 1822. Πυρπολεί την ναυαρχίδα του καπεταν πασα Καρά Αλή στη Χίο . 2000 νεκροί Οθωμανοί, ανάμεσα τους και ο καρά Αλή.
  • 28 Οκτωμβρίου1822. Ανατινάζει τούρκικο δίκροτο στο στενό μεταξύ Τένεδο και Τρωάδας. Επρόκειτο για την υποναυαρχίδα του νέου αρχιναυάρχουΚαλμαμάν Μεχμέτ Πασά, που είχς διαδεχθεί τον Καρά Αλή. 800 νεκροί Οθωμανοί.
  • 5 Αυγούστου 1824. Πυρπολεί τούρκικη φρεγάτα κοντά στην Σάμο ,εκδικούμενος την καταστροφή της Κάσου και της πατρίδας του. 600 νεκροί Οθωμανοί.
  • 23-24 Σεπτεμβρίου 1824. Πυρπολεί τουρκική κορβέτα στα ανοιχτά της Μυτιλήνης.
  • 10 Αυγούστου 1825. Και η τολμηρότερη ενέργεια του: αποπειράται να πυρπολίσει τον αιγυπτιακό στόλο στό λιμάνι της Αλεξάνδρειας. Το εγχείρημα απέτυχε,λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών(απρόοπτος μεταβολή του ανέμου).
Τα παιδιά του Κωνσταντίνου Κανάρη:
  • Νικόλαος 1818-1848, σκοτώθηκε σε ειδική αποστολή στη Βηρυτό.
  • Θεμιστοκλής 1819-1851, σκοτώθηκε σε ειδική αποστολή στην Αίγυπτο.
  • Μιλτιάδης 1822-1899, ναύαρχος και πολιτικός.
  • Λυκούργος 1826-1865, νομικός.
  • Μαρία 1828-1847.
  • Αριστείδης 1831-1863, αξιωματικός. Σκοτώθηκε έξω από τα ανάκτορα,( Ηρώδου Αττικού), κατά την διάρκεια των ” Ιουνιανών”.
  • Θρασύβουλος1834-1898, ναύαρχος. 
από τα ΚΛΑΣΣΙΚΑ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ- οι ήρωες της Επανάστασης- για παιδιά 
 





ΑΘΑΝΑΤΟΣ! 
επιμέλεια ανάρτησης: Αντέχουμε…

http://koukfamily.blogspot.gr/

Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΟΝ ΘΡΟΝΟ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΟΝ ΘΡΟΝΟ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ


Γράφει η Μαίρη Καρά 


     Ο Φίλιππος Β' ήταν ικανός στρατηγός, διπλωμάτης, πολιτικός και αναμορφωτής μακεδονικού στρατού και κράτους και συνετός βασιλιάς. Όταν έλλειπε για τις εκστρατείες του, εμπιστευόταν την διοίκηση της Μακεδονίας στον γιο του. Το 340 π.Χ. ο Αλέξανδρος άφησε τις σπουδές του και γύρισε στην Πέλλα και εντάχθηε στην πολιτική ζωή της ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ. 
     Ο Αλέξανδρος σε ηλικία 16 χρονών κι ενώ ο πατέρας του έλειπε στο Βυζάντιο, κατέστειλε μια εξέγερση των Μαιδών. Κατά την μάχη της Χαιρώνειας το 338 π.Χ. ο Φίλιππος συνέτριψε τις ενωμένες δυνάμεις Αθηναίων και Θηβαίων, με τον Αλέξανδρο επικεφαλής του ιππικού. Αν και μόλις 18 ετών ο Αλέξανδρος  διέσπασε πρώτος τις γραμμές του Ιερού Λόχου των ΘΗΒΑΙΩΝ. 
     Στην μάχη του Γρανικού βρισκόταν ακριβώς πίσω από το τμήμα παραπλάνησης και γύρω απ’ αυτόν έγινε η πιο πεισματική ιππομαχία. Στο συνέδριο της Κορίνθου που ακολούθησε την μάχη της Χαιρωνείας, ο Φίλιππος εξελέγη «στρατηγός αυτοκράτωρ της Ελλάδος» εν όψει της εκστρατείας κατά των Περσών. Μετά από την ήττα των Αθηναίων πήγε στην Αθήνα ως αντιπρόσωπος του πατέρα του. 
     Ο Φίλιππος μετά την πολιτική ένωση της Ελλάδας και το «Κοινό των Ελλήνων», είχε πολλούς εχθρούς, τόσο εκτός της μακεδονικής αυλής. Οι Πέρσες και οι νότιοι Έλληνες δυσκολεύονταν να αποδεχτούν την συντριβή τους στην Μάχη της Χαιρώνειας απ' τον Φίλιππο και τον Αλέξανδρο, ενώ πολλοί ήταν αυτοί που θεωρούσαν τους Μακεδόνες βάρβαρους σε μεγάλο βαθμό, εντός και εκτός της Μακεδονίας, αποτέλεσμα των λυσσωδών «φιλιππικών» λόγων του ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ.
     Είναι γνωστό πως ο Φίλιππος δολοφονήθηκε στον γάμο της κόρης του Κλεοπάτρας απ' τον Παυσανία απ' την Ορεστίδα, μα κανείς δεν ξέρει σίγουρα, ποιοι λόγοι κρυβονταν πίσω απ' αυτή την ενέργεια. Η θεωρία περί προσωπικών διαφορών μεταξύ των δύο ανδρών δεν απορρίπτεραι ελαφρά τη καρδία. Γιατί η θέση του Παυσανία ως επικεφαλής της σωματοφυλακής του Φιλίππου και το ότι σκοτώθηκε αμέσως απ' τον Λεοννάτο και τον Περδίκκα (προσωπικούς φίλους του Αλεξάνδρου) κατά την καταδίωξή του, χωρίς να ανακριθεί, προκαλούν ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ. 
     Κάποιοι αποδίδουν την ενορχήστρωση της δολοφονίας του Φιλίππου στην δυναμικη σύζυγό του Ολυμπιάδα, με την οποία βρίσκονταν σε διάσταση, καθώς είχε φύγει απ' την Μακεδονία και επιστρέψει στην ΄Ηπειρο. Σ'  αυτές τις θεωρίες εμπλέκται και ο Αλέξανδρος, καθώς ισχυροί «παίκτες» της μακεδονικής αυλής αμφισβητούσαν το δικαίωμά του στην διαδοχή, λόγω της Ηιρώτισσας μάνας του ως «μη γνήσιου»ΜΑΚΕΔΟΝΑ.
     Η δολοφονία του Φίλιππου άφησε στους ώμους του 16χρονου Αλέξανδρου την μεγάλη αποστολή αν και σαν νεαρός φαινόταν τρωτός. Μολαταύτα, κινήθηκε γρήγορα εξουδετερώνοντας όλους τους πιθανούς διεκδικητές του θρόνου, τον οποίο και κατέλαβε.  Η δολοφονία του Φιλίππου ήταν το εναρκτήριο λάκτισμα μιας αντιπαράθεσης, που θύμιζε την αιματηρή πάλη για τη δύναμη του χηρέψαντος"ΘΡΟΝΟΥ". 
     Oι εσωτερικοί και εξωτερικοί κίνδυνοι που απειλούσαν την ανάληψη του θρόνου απ' το νόμιμο διάδοχο με πιθανή συνωμοτική ανατροπή αυτού του δικαιώματός του, ήταν οι ίδιοι ακριβώς με εκείνους, που είχε αντιμετωπίσει ο πατέρας του 25 χρόνια νωρίτερα. Γι' αυτό έπρεπε να δράσει γρήγορα, για να σταματήσει την κατάρρευση του οικοδομήματος, που είχε δημιουργήσει ο Φίλιππος. Όμως παρά τις συμβουλές για να χρησιμοποιήσει διπλωματία, επέλεξε το όπλο που ήξερε να χειρίζεται καλύτερα απ' τον καθένα: Την ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΙΣΧΗ. 
     Ο Άτταλος, γνωρίζοντας τι τον περίμενε με τον Αλέξανδρο στον θρόνο της Μακεδονίας, άρχισε να προσεταιρίζεται το στράτευμα της Μ. Ασίας και να ερωτοτροπεί με την ιδέα να γίνει ο ίδιος βασιλιάς της Μακεδονίας. Γι' αυτό η φιλοπερσική παράταξη της Αθήνας ήλθε σε συνεννόηση μαζί του επιδιώκοντας την σύμπτηξη κοινού μετώπου κατά του Αλεξάνδρου. Ο δε Δημοσθένης στις επιστολές του προς τον Άτταλο αποκαλούσε τον νεαρό βασιλιά παιδάκι και ΜΑΡΓΙΤΗ.
     Μα ο διάδοχος δεν είχε χρόνο για ίντριγκες για τον θρόνο κι επιστρέφοντας ταχύτατα τον ανέλαβε, αφού εξόντωσε με συνοπτικές διαδικασίες τον Ατταλο, που συνωμοτούσε για να τον αρπάξει, σαν συγγενής της νέας συζύγου του Φιλίππου Κλεοπάτρας Ευρυδίκης. Είχε δηλαδή αρχίσει να προτρέπει σε αποστασία τους νότιους Έλληνες και τους Θράκες, γι' αυτό καταδικάστηκε κι εκτελέστηκε για ΕΣΧΑΤΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ.
     Την άνοιξη του 335 π.Χ. εξεστράτευσε εναντίον των Ιλλυριών και Τριβαλλών, προελαύνοντας απ' την Αμφίπολη μέχρι τον Αίμο σε διάστημα 10 ημερών. Αφού νίκησε τους εκεί Θράκες, έφτασε στον Δούναβη, νίκησε τους Τριβαλλούς και επιχείρησε επιδρομή κατά των Γετών, μα την διέκοψε λόγω ξέγερσης των Ιλλυριών. Μετά στράφηκε στο Νότο και υπέταξε τους Αγριάνες και Παίονες, εξασφαλίζοντας στην περιοχή την ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ.
      Όσο καιρό πολεμούσε στον Βορρά, επαναστάτησαν οι Θηβαίοι πολιορκώντας την μακεδονική φρουρά της Καδμείας.  Σε άλλες πόλεις επικρατούσε αναβρασμός, που προκαλούσαν οι αντιμακεδονικοί διαδίδοντας φήμες ότι ο Αλέξανδρος είναι νεκρός. Με μια αστραπιαία πορεία, διένυσε τα 500 χιλιόμετρα απ' την Ιλλυρία στην Θήβα σε 12 μέρες και μετά από μια σθεναρή αντίσταση κατάφερε να υποτάξει τους ΘΗΒΑΙΟΥΣ.
      Τότε συγκάλεσε το "Κοινό των Ελλήνων", για να αποφασίσει την τιμωρία της Θήβας την οποία και εφάρμοσε, διατάζοντας τον θάνατο 6.000 Θηβαίων, να πουληθούν ως δούλοι οι άλλοι 30.000 κάτοικοι των Θηβών και να ισοπεδωθεί η πόλη. Τόσο τρομερή ήταν η καταστροφή, ώστε ο Αλέξανδρος πήγε προσκυνητής στους Δελφούς για να εξιλεωθεί. Μετά από αυτό καμία πόλη δεν αψήφησε τον Βασιλιά της ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ.
      Προελαύνοντας κεραυνοβόλα προς το Νότο, αιφνιδίασε τους Θεσσαλούς, παραταγμένους ανάμεσα στον Όλυμπο και την Όσσα, περνώντας μέσα απ' το βουνό κι εμφανιζόμενος στα μετόπισθέν τους, με αποτέλεσμα να παραδοθούν. Η πορεία του προς το Νότο συνεχίστηκε, περνώντας απ' τις Θερμοπύλες, αιφνιδιάζοντας με την ταχύτατη προέλασή του και δεχόμενος τις παραδόσεις τους, μεταξύ των οποίων και των ΑΘΗΝΑΙΩΝ. 
     Το φθινόπωρο του 336 στο Συνέδριο της Κορίνθου έλαβε τον τίτλο του ΗΓΕΜΟΝΑ της Συμμαχίας, όπως είχε ανακηρύξει και τον Φίλιππο, «Στρατηγό Αυτοκράτορα της Ελλάδος» για την εκστρατεία κατά των Περσών. Ο Αλέξανδρος ολοκλήρωσε την ενοποίηση των αυτόνομων ελληνικών πόλεων-κρατών και κατέκτησε σχεδόν όλο τον γνωστό τότε κόσμο. Οι κατακτήσεις του αποτέλεσαν τον θεμέλιο λίθο των βασιλείων των Διαδόχων του. Υπήρξε ο σπουδαιότερος Στρατηγόςτης Ιστορίας τον 4ο αιώνα π.Χ., που έως την ηλικία των 33 ετών κατέκτησε το μεγαλύτερο μέρος του τότε γνωστού κόσμου του ΠΛΑΝΗΤΗ.

http://koukfamily.blogspot.gr/

37 ΕΞΥΠΝΕΣ ΙΔΕΕΣ ΓΙΑ ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ--37 TOTALLY BRILLIANT HOME REPAIR TRICKS



Δεν είναι τίποτα άλλο  από μια αναλαμπή ( φλας ) του μυαλού και μια έξυπνη αλλά ταυτόχρονα και πρακτική ιδέα γίνεται εφαρμογή και μας κάνει τη ζωή πιο εύκολη ή τουλάχιστον μας βγάζουν από μια δύσκολη ή έστω αμήχανη κατάσταση.....
37 έξυπνες ιδέες, είναι το θέμα από το βίντεο, που σίγουρα το μυαλό μας δεν θα είχε ποτέ φανταστεί ότι μπορούν να εφαρμοστούν....
                          ΘΑΥΜΑΣΤΕ ΤΕΣ

ΕΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟΣΚΟΠΟΥΣΑΝ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΑΤΕ--ΑIf it were not FILMED, no one would BELIEVE IT | Videos you will not bel...



Είναι μερικές φορές που όταν ακούμε για κάτι που ακούγεται παράξενο, χαμογελάμε και λέμε " Έλα ρε, μούσι είναι "...
Όταν όμως μας μοστράρουν και ένα βίντεο που έχει καταγράψει το γεγονός, ανοίγουμε το στόμα, παρακολουθώντας το απίστευτο.

ΠΡΟΣΟΧΗ : Απατεώνες , υπόσχονται δάνεια με αναρτήσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης με εικονικά προφίλ

ΠΡΟΣΟΧΗ : Απατεώνες , υπόσχονται δάνεια με αναρτήσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης με εικονικά προφίλ


Από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, σχηματίσθηκε δικογραφία τακτικής διαδικασίας, για απόπειρα απάτης κατ΄ εξακολούθηση
Η μεθοδολογία είναι κλασική και προβλέψιμη. Από τι στιγμή που κάποιο θύμα τσιμπίσει και επικοινωνήσει μαζί τους, θα του ζητηθεί να δώσει όλα τα προσωπικά του στοιχεία, αντίγραφο ταυτότητας, ακόμη και αντίγραφο εκκαθαριστικού, με την υπόσχεση πως θα λάβει οποιοδήποτε ποσό δανείου επιθυμεί, με ιδιαιτέρως ευνοϊκούς όρους. Αφού αποσπάσουν τα στοιχεία, θα εξαφανιστούν. Κατόπιν, τα στοιχεία του θύματος θα μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν για οποιαδήποτε παρανομία, εν αγνοία του και συνηθως εις βάρος του. Τα ελληνικά των απατεώνων είναι επιεικώς απαράδεκτα, πράγμα που σημαίνει πως προέρχονται από το εξωτερικό. Το γεγονός όμως πως επανεμφανίζονται κάθε τρεις και λίγο, σημαίνει πως κάποιοι πέφτουν θύματα της απάτης τους.
Από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, σχηματίσθηκε δικογραφία τακτικής διαδικασίας, για απόπειρα απάτης κατ΄ εξακολούθηση
Η δικογραφία αφορά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και αναρτήσεις σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία έχουν ως σκοπό να πείσουν, με απατηλό τρόπο («ψάρεμα»),χρήστες του διαδικτύου, που αναζητούν την χορήγηση χρημάτων ή δανείου, να αποστείλουν προσωπικά τους δεδομένα και χρηματικά ποσά
Από τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, σχηματίσθηκε δικογραφία τακτικής διαδικασίας, για απόπειρα απάτης κατ΄ εξακολούθηση, για μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και αναρτήσεις σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία έχουν ως σκοπό να πείσουν, με απατηλό τρόπο («ψάρεμα»), πρόθυμους και ανυποψίαστους χρήστες του διαδικτύου, που αναζητούν την χορήγηση χρημάτων ή δανείου, να αποστείλουν προσωπικά τους δεδομένα και χρηματικά ποσά.
Ειδικότερα, οι δράστες μέσω αναρτήσεων στα κοινωνικά δίκτυα ή μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αποστέλλουν μαζικά και υπόσχονται στους χρήστες του διαδικτύου «δήθεν», άμεσα και εύκολα, τη χορήγηση δανείων, ακόμα και μεγάλων χρηματικών ποσών, με χαμηλό επιτόκιο και άμεσες διαδικασίες χρηματοδότησης-εκταμίευσης.
Σημειώνεται, ότι στα μηνύματα αυτά, ως στοιχεία επικοινωνίας αναγράφεται μόνο μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενώ ποτέ δεν δίνεται φυσική έδρα της υποτιθέμενης εταιρείας, ούτε κάποιο τηλέφωνο επικοινωνίας.
Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος με αφορμή αυτά τα περιστατικά ενημερώνει τους πολίτες-χρήστες του Διαδικτύου να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σε αναρτήσεις σε προφίλ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή από απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που μπορεί να δέχονται, σχετικά με δήθεν εύκολη χορήγηση δανείων από μη εξουσιοδοτημένους φορείς.
Επισημαίνεται, ότι αυτά τα μηνύματα δεν προέρχονται σε καμία περίπτωση από πιστωτικά ιδρύματα ή εταιρείες παροχής πιστώσεων, ειδικά αδειοδοτημένες για αυτό το σκοπό και ενημερώνει τους χρήστες του διαδικτύου, ότι αυτού του είδους τα μηνύματα έχουν ως σκοπό να πείσουν, με απατηλό τρόπο («ψάρεμα»), τους πρόθυμους κι ανυποψίαστους που αναζητούν τη χορήγηση χρημάτων ή δανείου, να αποστείλουν:
  • είτε τα προσωπικά τους στοιχεία και δεδομένα (ταυτότητα, διαβατήριο, κ.τ.λ.), για να τα χρησιμοποιήσουν περαιτέρω για κακόβουλους σκοπούς,
  • είτε τα προσωπικά τους οικονομικά δεδομένα (αριθμούς τραπεζικών λογαριασμών, προσωπικούς κωδικούς (ΡΙΝ), αριθμούς πιστωτικών καρτών, πληροφορίες καρτών ΑΤΜ, τριψήφιους κωδικούς επαλήθευσης καρτών (CVV) κ.τ.λ.
Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συστήνει και προτρέπει τους χρήστες του διαδικτύου:
  • να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στην περίπτωση που διαπιστώσουν την ύπαρξη τέτοιου είδους αναρτήσεων στα κοινωνικά δίκτυα ή λάβουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, για την αποφυγή πιθανής οικονομικής εξαπάτησης τους και
  • ότι δεν πρέπει να ανταποκρίνονται σε τέτοιου είδους αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα και να μην απαντούν σε ηλεκτρονικά μηνύματα μέσω των οποίων ζητούνται προσωπικά δεδομένα ή οικονομικής φύσεως στοιχεία.
Η δικογραφία που σχηματίστηκε υποβλήθηκε στην αρμόδια Εισαγγελική Αρχή.
Υπενθυμίζεται, ότι οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν, ανώνυμα ή επώνυμα, με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος προκειμένου να παρέχουν πληροφορίες ή να καταγγέλλουν παράνομες ή επίμεμπτες πράξεις ή δραστηριότητες του τελούνται μέσω Διαδικτύου, στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας :
  • Τηλεφωνικά: 111 88
  • Στέλνοντας μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου e-mail στο: ccu@cybercrimeunit.gov.gr
  • Μέσω της εφαρμογής (application) για έξυπνα τηλέφωνα (smart phones) με λειτουργικό σύστημα ios-android: FEELSAFE e-Commerce
  • Μέσω Twitter « Γραμμή SOS Cyber Aler» : https://twitter.com/CyberAlertGR
  • Επίσης σχετική ενημέρωση από το δικτυακό τόπο: http://cyberalert.gr/feelsafe/

https://www.safer-internet.gr/

ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ

Μυθιστορήματα που αναφέρονται στο Βυζάντιο.


Το ιστορικό μυθιστόρημα είναι ένα έργο φαντασίας, μέσω του οποίου μπορείς να δει ο αναγνώστης την ιστορία μέσα από τα μάτια των ανθρώπων της εποχής. Αυτού του είδους τα μυθιστορήματα σε βάζουν μέσα στο κλίμα της εποχής, χωρίς όμως να διαπραγματεύονται αληθινά γεγονότα.
Μαρία Λαμπαδαρίδου-Πόθου, Πήραν την Πόλη, πήραν την…, Πατάκης 2017
Ένα μυθιστόρημα εποποιΐα που ζωντανεύει λεπτό προς λεπτό τα γεγονότα της Άλωσης και δίνει την οδυνηρή περιπέτεια του ελληνισμού μετά τον όλεθρο. Με λόγο δυνατό, ενορατικό, με θέση έναντι της ιστορίας, με ποίηση, το μυθιστόρημα μίλησε στις ψυχές των αναγνωστών του. Πρωτοκυκλοφόρησε απο τις εκδόσεις Κέδρος το 1996 και φέτος ξανα από τις εκδόσεις Πατάκης.
Καπανταη Ισμήνη, Που πια καιρός…, Εστία 1995
Ανατολική Θράκη, περιφέρεια Κωνσταντινουπόλεως, στους χρόνους των Παλαιολόγων. Το Βυζάντιο χάνεται μα ο κόσμος του, απ’ τη μια ο κόσμος του Παιδιού και των ταπεινών -αυτό το πολύχρωμο μωσαϊκό που το αποτελούσαν οι εξαθλιωμένοι πληθυσμοί των αγροτών που εγκατέλειπαν τις εστίες τους για να σωθούν και που κατέληγαν πολλές φορές ζητιάνοι, και οι γυρολόγοι και οι αγύρτες που αγωνίζονταν να επιβιώσουν και οι καλόγεροι και οι στρατιώτες- κι από την άλλη, ο κόσμος των Δυνατών, ο κόσμος του Λουκά, του νόθου γιου των Μελανοδρακόντων και της όμορφης και περιπαθούς Αγγελίνας Ειρήνης και του Άλντο του Φράγκου και της Ζωής Κασταμονίτη και της Ευνίκης Δράκαινας και του άρχοντα Ισαάκιου Ανεμά, αυτοί οι δύο κόσμοι ζουν τις ζωές τους, αγαπούν και πονούν, σπαράσσουν και σπαράσσονται, θριαμβεύουν ή και ηττώνται, ραδιουργούν και μηχανορραφούν μα εξαπατώνται οικτρώς γιατί “…ψεύτικα ήσαν τα μηνύματα” -η Άλωσις επίκειται- άλλη καταστροφή, η φοβερότερη, ανέτοιμους σε λίγο θα τους συνεπάρει. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Καπανταη Ισμήνη, Σικελικός εσπερινός, Καστανιώτη 2013
Μέσα του 13ου αιώνα: Η Κωνσταντινούπολη έχει ανακαταληφθεί από τον Μιχαήλ Η΄ Παλαιολόγο, ο οποίος προκειμένου να αποτρέψει ενδεχόμενη νέα Σταυροφορία έρχεται σ’ επαφή με το Βατικανό και συντελείται η Ένωση των Εκκλησιών. Στο αρχοντικό του Ιωσήφ και της Αρετής, στην ενετοκρατούμενη Κρήτη, μεγαλώνει η Δέσποινα, ένα κορίτσι με σπάνια διαισθητική ικανότητα. Όταν φτάνει στο νησί ο Μάρκος, απεσταλμένος του αυτοκράτορα, η Δέσποινα τον ερωτεύεται και κάνει ό,τι μπορεί για να τον πλησιάσει. Η ευκαιρία της δίνεται όταν, λόγω του χαρίσματός της, τον συνοδεύει μεταμφιεσμένη, μέλος και η ίδια της αποστολής «πρακτόρων» του Μιχαήλ Η΄ στη Σικελία, με σκοπό να δημιουργήσουν προσκόμματα στον Κάρολο Ανδεγαυό, ο οποίος ετοιμάζει νέα εκστρατεία. Κι ενώ η ειρήνη στο Βυζάντιο απειλείται από εσωτερικούς και εξωτερικούς εχθρούς, και κάθε μέρα είναι πιο κρίσιμη από την άλλη, τα γεγονότα κλιμακώνονται και φέρνουν τους ήρωες προ των ευθυνών τους, αντιμέτωπους με δύσκολα διλήμματα και μεγάλες αποφάσεις.
Έρωτες απαγορευμένοι, άνθρωποι κυνηγημένοι, δολοπλοκίες και μηχανορραφίες στο παρασκήνιο, προσωπικά και συλλογικά οράματα συνθέτουν την εντυπωσιακή τοιχογραφία της εποχής, που αναπαριστά ανάγλυφα μια από τις πιο συγκλονιστικές περιόδους της βυζαντινής ιστορίας
Θεόφιλος Γιαννόπουλος, Αγκάθινο Στέμμα, Εξη εκδόσεις
Κάποια αναπάντεχα ευρήματα στην παλιά εκκλησία του χωριού Κομνηνά Ξάνθης, ζωντανεύουν ξανά τον μυστηριώδη θρύλο του άγνωστου αυτοκράτορα. Οι λιγοστοί που γνωρίζουν για την ανακάλυψη αναγκάζονται να κρατήσουν το στόμα τους κλειστό. Ποιος κρύβεται πίσω απ’ τον εκφοβισμό τους και γιατί έχει διασχίσει τόσες χώρες για να το καταφέρει;
Ένας καταξιωμένος συγγραφέας αστυνομικού μυθιστορήματος έχει χάσει την έμπνευσή του.  Ωστόσο, ένα όραμα του αποκαλύπτει πως η πραγματικότητα κρύβει μερικές φορές μεγαλύτερες εκπλήξεις απ’ ό,τι η φαντασία που πιστεύει πως έχασε. Ένα ξαφνικό τηλεφώνημα του βυζαντινολόγου φίλου του από την Ξάνθη, θα οδηγήσει τα βήματά του στη Θράκη. Έτσι ξεκινά μια αγωνιώδης αναζήτηση μέσα από μυστικές υπόγειες διόδους, κατακόμβες και καλά σφραγισμένες πύλες αρχαίων και βυζαντινών ναών. Οι δύο φίλοι καλούνται να αναγνωρίσουν τα σημάδια που άφησαν πίσω τους οι αρχιτέκτονες αυτού του υπόγειου δικτύου, που κρύβει μέσα του τα μυστικά της Ορθοδοξίας και της Ιστορίας. Ο τάφος του Ισαάκιου Κομνηνού, η μοίρα του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου τη στιγμή της Άλωσης και ένα αγκάθινο στέμμα. Όμως, πόσα από αυτά τα μυστικά πρέπει να αποκαλυφθούν; Η ζωή τους κινδυνεύει, το Ισπανικό Τάγμα δεν μπορεί να τους επιτρέψει την αποκάλυψη…
Μάρω Δούκα, Ένας  σκούφος από πορφύρα, Πατάκη 2008
Πριν από χρόνια θέλησα να μάθω ποιος ήταν ο αυτοκράτορας Αλέξιος Κομνηνός που πολέμησε σ’ Ανατολή και Δύση για να σώσει το Βυζάντιο από το χείλος του γκρεμού. Με τη σκέψη μου πάντα στην Άννα Κομνηνή, τη φίλαρχη γυναίκα, όπως την αποτύπωσε ο Καβάφης. Έπειτα με συνεπήρε η ζωή του. Ποιες γυναίκες τον αγάπησαν; Ποιος προσπαθούσε να τον δηλητηριάσει; Γιατί η θυγατέρα του, η Άννα, μισούσε έως θανάτου τον αδελφό της, συναυτοκράτορα Ιωάννη; Γιατί η γυναίκα του, η Ειρήνη Δούκα, προωθούσε τον γαμπρό της, Νικηφόρο Βρυέννιο, στον θρόνο; Ελπίδες, δάκρυα και καημοί, χαρές που εξανεμίστηκαν, οράματα που έσβησαν, αποτυχίες, μικρότητες και πάθη. (…) Πρόθεσή μου (…), να αναδείξω το αίσθημα που με ώθησε σ’ αυτό το ταξίδι, μέσα από την αφήγηση ενός άσημου παλατιανού, καθώς αποσυρμένος στη Σινώπη του Πόντου ξαναθυμάται, έμπλεος δέους, τα περασμένα…
Γιάννης Καλπούζος, Άγιοι και Δαίμονες, Ψυχογιός 2015
Πότε σαν ζωηρόχρωμη ζωγραφιά και πότε ιστορώντας τη σκληρή πραγματικότητα, ο Τζανής Κομνάς, με κύριο συνοδοιπόρο τον εκπληκτικής ομορφιάς, άσωτο, μαγικό, γενναιόδωρο, ανυπότακτο, άγιο και δαίμονα Ανθία, πορεύεται στην Κωνσταντινούπολη του 1808-1831.
Στο υφαντό της μυθοπλασίας περιπλέκονται το άρωμα Κυνηγός του Ανέμου, που ξετρελαίνει τις χανούμισσες και τις αρχόντισσες, έρωτες και περιπετειώδεις διαδρομές με αναπάντεχη εξέλιξη, αποσιωπημένες αλήθειες, ερωμένες πατριαρχών, η επανάσταση του 1821 δοσμένη από το κέντρο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, οι Ευρωπαίοι πρέσβεις που πουλάνε γυναικόπαιδα στους Τούρκους, οι «μακελεμένοι» Oσμανλήδες που κυκλοφορούν για να εξαγριώνονται οι μουσουλμάνοι, οι σφαγές των χριστιανών της Κωνσταντινούπολης και της Χίου από τους αποθηριωμένους Οθωμανούς, ο Πόντος, το Δραγατσάνι, η Τρίπολη, το Ναύπλιο, η Αλεξάνδρεια, το Μανιάκι.
Κι ακόμη: χαρέμια, φτώχεια, μεγιστάνες, σμήνη πλανόδιων πωλητών, παπάδες τσαρλατάνοι, συμμορίες των δρόμων, συντεχνίες ζητιάνων, κρυπτοχριστιανοί, πολύβουα και λαμπερά παζάρια, τεράστια καπηλειά, στις εισόδους των οποίων στέκονται ομοφυλόφιλα αγόρια, και χαμάληδες να μεταφέρουν με κοφίνια τους μεθυσμένους, σκλαβοπάζαρα, βασανιστήρια, το μπουντρούμι κι η αστυνομία του Πατριαρχείου, αγιάσματα, η Μεγάλη του Γένους Σχολή, ερωτικά ξόρκια, οδαλίσκες, μαύροι και λευκοί ευνούχοι στο παλάτι του σουλτάνου, οι φανταχτερές νύχτες του Ραμαζανιού, χοροεσπερίδες, πανηγύρια των Ρωμιών, ναυτικές περιπέτειες και πόσα άλλα.
Κι όλα υπό τη σκιά του πόθου, του φόβου και του όχλου, και μέσα από το ήμερο και το άγριο, την ομορφιά και την ασχήμια, το καλό και το κακό, που μπορεί να ενυπάρχουν στον ίδιο άνθρωπο και να τον μεταμορφώνουν, ανάλογα με τις συνθήκες και τις καταστάσεις που καλείται ν’ αντιμετωπίσει, σε άγιο, δαίμονα, άγιο και δαίμονα.
Ελένη Τσαμαδου, Οι Άνεμοι του Χρόνου, Ψυχογιός 2016
1453, 1999. Δύο χρονολογίες-ορόσημα. Η πρώτη σηματοδοτεί το τέλος μιας χιλιόχρονης αυτοκρατορίας, η δεύτερη το τέλος μιας χιλιετίας.
Στην Αθήνα τού σήμερα ένας δικηγόρος ακολουθεί μια μυστηριώδη καλόγρια στην πορεία της πίσω στον χρόνο και στον χώρο∙ στην Πελοπόννησο των Φράγκων και των Βυζαντινών Δεσποτών, στα σκαλαβοπάζαρα της Μπαρμπαριάς και στην Κωνσταντινούπολη του τέλους.
Παράλληλες ζωές και ιστορίες. Άρχοντες και τυχοδιώκτες, πειρατές και σκλάβοι, γυναίκες τρυφερές και πολεμιστές, σοφοί και ιερωμένοι, πατριώτες και προδότες. Έρωτες χωρίς αύριο. Χαμένα όνειρα και πατρίδες. Το ξύπνημα της ελληνικής συνείδησης, η πρώιμη αναγέννηση στον Μυστρά και η μεταλαμπάδευση της αρχαίας σοφίας στη Δύση. Όλα μπλεγμένα και δεμένα με αόρατες κλωστές στον αργαλειό του χρόνου.
Τι είναι αυτό που συνδέει την Κλαίρη της νιότης, την Ανέζα των Φράγκων, Αγνή των Ελλήνων, με την αλλόκοτη καλόγρια που θέλει να γυρίσει τον χρόνο πίσω για να αλλάξει τον ρου της Ιστορίας; Και ο δικηγόρος; Τι θα κάνει; Θα θελήσει να γυρίσει και αυτός τον χρόνο και ν’ αλλάξει κάποιες παλαιότερες αποφάσεις του ή θα επιλέξει να αφήσει τους ανέμους του χρόνου να σκορπίσουν το παρελθόν σαν φύλλα φθινοπώρου;
Ένα ιστορικό μυθιστόρημα γραμμένο με σεβασμό στην Ιστορία, που θα αγαπηθεί και θα συγκινήσει με τις αναφορές σε γνωστές και άγνωστες πτυχές της.
Από την λίστα μας δε θα έπρεπε να λείπουν τα πολυάριθμα βιβλία του Κ. Κυριατζή, όμως θα προτιμήσουμε να κάνουμε ένα ξεχωριστό αφιέρωμα στον ίδιο και στα αξεπέραστης αξίας συγγράμματά του.

Η επίδραση που έχει στα νεφρά η καθημερινή κατανάλωση πορτοκαλιών

Η επίδραση που έχει στα νεφρά η καθημερινή κατανάλωση πορτοκαλιών . Ευ Ζην   Newsroom Δευτέρα, 11/11/2024 - 12:32 Με τον ερχομό του κρύου κα...