Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 27 Απριλίου 2020

Οι κορυφαίες θεότητες στη μυθολογία Σαμοάν

Οι κορυφαίες θεότητες στη μυθολογία Σαμοάν

ΣαμόαΗ Σαμοανική μυθολογία ως υποσύνολο της πολυνησιακής μυθολογίας θα αποτελέσει το αντικείμενο αυτής της ανάρτησης ιστολογίου. Έχω ήδη καλύψει διάφορες θεότητες των νησιών της Χαβάης και στο μέλλον θα απευθυνθώ στους θεούς των άλλων νησιών της Πολυνησίας. 

*** ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΠΟΛΥΝΗΣΙΑΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ -
ΝΗΣΙ ΜΠΕΛΛΟΝ ΚΑΙ ΝΗΣΙ ΡΕΝΝΕΛ -  ΚΛΙΚ ΕΔΩ
GEGE - Μια θεότητα που ειδικεύτηκε στην εξάλειψη των δαιμόνων του νησιού Upolu. Λειτουργώντας από τη βάση του στο Falealili, περιπλανήθηκε στο νησί, συνάντησε δαίμονες σε μαγικούς διαγωνισμούς και τους μεταμόρφωσε σε πέτρα. Αμέτρητοι ασυνήθιστοι σχηματισμοί βράχου στο Upolu λέγεται ότι είναι τα απολιθωμένα σώματα των δαιμόνων που ξεπερνά ο Gege.
PAPA - Σε άλλες πολυνησιακές νησιωτικές ομάδες, ο Papa είναι η θεά της Γης. Στο Σαμουαϊκό πάνθεον είναι αυστηρά η θεά της επίπεδης βάσης κάτω από τα νησιά. Βεβαίως, πρόκειται για μια παράξενα συγκεκριμένη ονομασία. Παντρεύτηκε με την υπέρτατη θεότητα Τανγκαλέη για να γεννήσει μερικά από τα νησιά της Σαμόα.   
VAVAU - Ο θεός της ειρήνης της Σαμόα. Ο αρχηγός θεότητα Ταγκάγκαλ έστειλε τον Βάοτα από τους ουρανούς στη γη, απαγορεύοντας τον να επιστρέψει μέχρι να φέρει ειρήνη σε όλη την ανθρωπότητα. Δεδομένου ότι οι συγκρούσεις σε κάποια μορφή συνεχίζονται σε ορισμένες περιοχές του κόσμου ανά πάσα στιγμή ο Vavau εξακολουθεί να περιπλανιέται μεταξύ των ανθρώπων, αλλά κάθε φορά που φέρνει μια ειρηνική επίλυση σε μια σύγκρουση, μια άλλη ξέσπασε αλλού.   
TOAFA and FOGE - Η θεά και θεός των πηγών γλυκού νερού που ξεσπά από βράχια. Αντιπροσωπεύονται με τη μορφή δύο λείων, επιμήκων λίθων. Δύο βουνά στο Savai'i ονομάζονται γι 'αυτά. Η κόρη τους είναι η θεά της βροχής Saato.   
Taema και Tilafaiga
Taema και Tilafaiga
TAEMA και TILAFAIGA - Οι προστάτες θεότητες του τατουάζ. Αυτές οι δύο θεές γεννήθηκαν ως συζευγμένα δίδυμα, αλλά καθώς κολύμπι στον ωκεανό στο Tutuila και στη συνέχεια στα Φίτζι, χωρίστηκαν από μια σύγκρουση με ένα πλωτό κορμό. Στα Φίτζι τα δίδυμα έμαθαν την τέχνη του τατουάζ και όταν κολύμπησαν πίσω στα νησιά της Σαμόα, εισήγαγαν την τέχνη εκεί. Καθώς τα δίδυμα διπλά γιαμ, διπλές μπανάνες και άλλα φλουκάκια είναι ιερά γι 'αυτά. Επειδή γεννήθηκαν μαζί, θεωρείται προσβολή για την Taema και την Tilafaiga για τους ανθρώπους να κάθονται πλάτη με πλάτη.   
ΛΕΣΑ - Ο θεός της γεωργίας και η αφθονία της Σαμόα. Φέρνει άφθονες συγκομιδές και μπορεί να βοηθήσει τις καλλιέργειες ζητώντας από τη σύζυγό του Saato να στείλει βροχή. Όλοι οι τρόποι καλλιέργειας εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του. Το Lesa μπορεί επίσης να προσευχηθεί να καταστρέψει τις καλλιέργειες των εχθρών κάποιου κατά τη διάρκεια του πολέμου. Είναι ο γιος του θεού Turia, ο οποίος ελέγχει τον καιρό. Ο αγγελιοφόρος της Λέσα είναι η κουκουβάγια.  
SAVEA - Ο θεός που κυβερνά την υπόγεια γη των νεκρών, που ονομάζεται Pulotu. Ο Savea είχε το κεφάλι, τα χέρια και τον κορμό ενός ανθρώπου, αλλά το υπόλοιπο σώμα του ήταν εκείνο ενός μεγάλου χελιού. Οι γυναίκες του ήταν οι δίδυμες θεές τατουάζ Taema και Tilifaiga, μια από τις οποίες (οι λογαριασμοί ποικίλλουν) γέννησαν την κόρη τους Nafanua, τη θεά του πολέμου. Ο αδελφός του Σώβεα ήταν ο Σαλβάο, ο θεός των ορυκτών που βρέθηκαν βαθιά στη γη.
Η είσοδος στη σφαίρα του Savea βρισκόταν σε μια σπηλιά στο Falealupo. Διάφοροι δαίμονες περιπολούσαν το μονοπάτι προς το Pulotu για το Savea και θα καταλάβουν τους θνητούς που θα τολμούσαν να διεισδύσουν σε αυτό το μονοπάτι ενώ ήταν ακόμα ζωντανοί.    
ΜΑΝΙΛΟΑ - Ο Σαμόα θεός του κανιβαλισμού. Αρχικά οι άνθρωποι δεν έτρωγαν ο ένας τον άλλον. Το Maniloa (δεν έχει σχέση με το Barry Maniloa - rimshot) θα κατασκευάσει γέφυρες όπως οι αράχνες πάνω από τις χαράδρες. Όταν οι άνθρωποι διέσχιζαν αυτές τις γέφυρες, ο Maniloa θα τα κούνηε, αναγκάζοντας τους θανάτους να πέσουν κάτω από τους θανάτους τους, μετά από τον οποίο θα καταβροχθίσει τα λείψανα. 
Τελικά ένας ολόκληρος στρατός αρχαίων Σαμόα τον επιτέθηκε και κατάφερε να τον σκοτώσει. Η θεϊκή του ουσία μπήκε σε όλα αυτά, γεμίζοντας με την πείνα του για ανθρώπινη σάρκα και μετατρέποντάς τους σε πρώτους κανίβαλους των νησιών της Σαμόα. Σε ορισμένες εκδόσεις, οι φονιάδες του Maniloa έτρωγαν τα λείψανα του ως μορφή ποιητικής δικαιοσύνης, μόνο για να βρεθούν καταραμένοι με κανιβαλιστική πείνα αφού το έκαναν.   
FAINGA'A και SI'SI - Οι προστάτες θεές της αληθινής αλλά απλήρωτης αγάπης. Αυτές οι δύο αδελφές ερωτεύτηκαν τον θνητό Pasikole, τον μοναδικό πολυνησιακό άνδρα με ξανθά μαλλιά. Ωστόσο, ο Πασικόλε αγαπούσε τη θνητή σύζυγό του και παρέμεινε πιστός σε αυτήν. Απέρριψε τις προόδους των δύο θεών, αλλά αρνήθηκαν να τον αφήσουν, ακόμη και βλέποντας όταν αυτός και η σύζυγός του θα έκαναν σεξ.
Τελικά ο Pasikole προσπάθησε να απαλλαγεί από τις θεές με να τους ξεγελάσει σε τεράστια καλάθια και να τις αφήσει στα βουνά. Τελικά επέστρεψαν σε αυτόν, οπότε τους πήρε να ψαρεύουν και τους παγιδεύτηκαν σε ένα δίχτυ. Ζύγισε το δίχτυ με βράχια και πέταξε τα Φαίνγκα και τον Σισί στη θάλασσα. Ο αρχηγός θεός Ταγκάγκαλ τους ελευθέρωσε και, όπως ζήτησαν, έστειλαν τις δύο θεές στη γη των νεκρών για να περιμένουν την άφιξη του Πασικολέ μετά το θάνατό του.
Όταν ο ξανθός άντρας πέθανε τελικά, παρέμεινε πιστός στη σύζυγό του και αρνήθηκε ξανά την πρόοδο των θεών, προτιμώντας να περιμένει την άφιξη της γυναίκας του μετά τον τελικό του θάνατο. Ο Fainga'a και ο Si'si αργότερα παντρεύτηκαν τον θεό Ti'i-Ti'i που σκότωσε τον τέρατα (τη Σαμουαϊκή εκδοχή του θεού της Χαβάης Maui), ενώ ο Pasikole λατρευόταν μετά το θάνατό του ως θεός της σύμπραξης.         
Τάιι-Τάι
Τάιι-Τάι
TI'I-TI'I - Ο Σαρακοτικός Ηρακλής. Αυτός ο ημίθεος ήταν η εκδοχή του νησιωτικού νησιωτικού συγκροτήματος για τον θεό της Χαβάης Maui. Στην πραγματικότητα, το μεγαλύτερο όνομα του Maui είναι Maui-Tiki-Tiki και το Ti'i-Ti'i προφέρεται όπως το Tiki-Tiki, αλλά με glottal stop όπου θα ήταν το k's. Οι πράξεις της Ti'i-Ti'i περιελάμβαναν: α) Σκοτώνοντας ένα χταπόδι που ζούσε στη γη και ζούσε σε μια σπηλιά και είχε πλοκάμια τόσο πολύ που θα μπορούσε να μαζέψει τα θύματα από οπουδήποτε στο νησί και να τα σύρει στο στόμα του για να τα καταβροχθίσει,
β) Ανάκτηση ενός πλωτού νησιού και επιστροφή του στην αρχική του θέση στον ωκεανό
γ) Σκοτώνοντας ένα ψαράκι που μοιάζει με καρχαρία που έτρωγε όλα τα ψάρια της θάλασσας και δεν άφησε κανέναν για τους Σαμουά ψαράδες,
δ) Υποβιβάζοντας και επιστρέφοντας έναν από τους τέσσερις ανέμους όταν δραπέτευσε από τη σπηλιά του θεού του ανέμου Φαατίου,     
ε) Απελευθέρωση των νησιών της Σαμόα από τη βασιλεία του τρόμου μιας φυλής τεράστιων ανθρωποειδών με τα κεφάλια των σκύλων. Αυτοί οι γίγαντες ήταν ιδιαίτερα επικίνδυνοι επειδή περιπλανήθηκαν στα νησιά με πακέτα τεράστιων σκύλων σε λουριά. Ο Τάι-Τάι τελικά τους σκότωσε όλους,
στ) Σκοτώνοντας τον Τετούνα τον θεό χελιών για να σταματήσει τις προσπάθειές του να αποπλανήσει τη θεά Σίνα
και ζ) Κλέβοντας φωτιά για τον άνθρωπο εισβάλλοντας στην υπόγεια φωλιά του θεού Mafuie της φωτιάς και του σεισμού. Ο Ti'i-Ti'i το έκανε αυτό νικώντας τον Mafuie σε έναν διαγωνισμό πάλης και έσπασε ένα από τα χέρια του. Έτσι απέκτησε επίσης τις δύο συζύγους του, τις θεές Fainga'a και Si'si, τις οποίες η Savea, θεός των νεκρών, του έδωσε ως ανταμοιβή για τη νίκη του στη μάχη του με τον Mafuie.   
LOSI - Μια θεότητα ψαρέματος και μέλος της φυλής των αθάνατων γήινων γιγάντων που είναι η εκδοχή των Τιτάνων από τη Σαμοανική μυθολογία. Ο Λόσι ήταν ένας κύριος ψαράς και μια θεότητα απατεώνων που αγαπούσε να αψηφά τους θεϊκούς θεούς. Κάποτε όταν ο αρχηγός θεός Ταγκάγκαλ διέταξε τη Λόσι να παρέχει σε όλους τους θεούς των ουρανών ψάρια για μια γιορτή, η άτακτη φιγούρα έπιασε αμέτρητα ψάρια, αλλά τα έβαλε στην πόρτα κάθε σπιτιού των θεών στην ουράνια σφαίρα τους.
Όταν οι θεοί εμφανίστηκαν από τα σπίτια τους κατά την ανατολή, ο καθένας γλίστρησαν πάνω στα ψάρια και γέμισαν τη Λόσι με γέλιο. Οργισμένοι, οι θεοί διέταξαν τη Λόσι από τους ουρανούς. Πριν φύγει, ο απατεώνας έκρυψε σπόρους για φυτά taro (οι οποίοι τότε μεγάλωναν μόνο στη σφαίρα των θεών) στην πρωκτική του κοιλότητα. Ο Τανγκάγκαλ αισθάνθηκε ότι κάτι ήταν λάθος και διέταξε τη Λόσι να αναζητήσει. Η οικεία αναζήτηση δεν βρήκε τους σπόρους taro αλλά ντροπήσε τον κύριο ψαρά στο σημείο που ήθελε εκδίκηση.
Πίσω στη Γη, ο Λόσι συγκέντρωσε τους συναδέλφους του γίγαντες και όλοι εισέβαλαν στο σπίτι των θεών. Αν και σχεδόν όλα τα συστήματα πεποιθήσεων του κόσμου παρουσιάζουν μια παρόμοια σύγκρουση μεταξύ των θεών και μιας φυλής γίγαντων, το Σαμουαϊκό πάνθεον υπερηφανεύεται για τη μόνη εκδοχή της ιστορίας στην οποία οι θεοί κλωτσούν τα ουράνια τους. Ένας από τους συναδέλφους του Losi, ο γίγαντας Lefanoga, ήταν ο θεός της καταστροφής και οδήγησε τους γίγαντες στη νίκη. Έπειτα λεηλάτησαν τη σφαίρα των θεών για οπωροφόρα δέντρα καθώς και γιαμ και πήραν αυτά τα αντικείμενα στη Γη για να τα δώσουν στους θνητούς. Παλαιότερα μόνο οι θεοί είχαν τέτοια πράγματα.      
ΠίλιPILI - Ο θεός της μαύρης σαύρας που ήταν ο γιος του Ταγγαλού και ο πρόγονος των τεσσάρων βασικών οικογενειών της Σαμόα. Αν και η κύρια μορφή του ήταν εκείνη μιας μεγάλης σαύρας Pili, όπως όλοι οι άλλοι θεοί, θα μπορούσε να πάρει ανθρώπινη μορφή κατά βούληση. Όταν η αδερφή του Σίνα φέρεται από τον βασιλιά των Φίτζι και μετά απομακρύνθηκε για να είναι η νύφη του, τον κάλεσε να έρθει με το πάρτι στο ταξίδι τους στη θάλασσα.
Στο δρόμο για τα Φίτζι, το φαγητό τελείωσε και η Πίλι έπρεπε να σώσει τη Σίνα από τα σχέδια του βασιλικού κόμματος να προσπαθήσει να την φάει. Το έκανε και πολλαπλασίασε το υπάρχον φαγητό του πλοίου για να φτιάξει αρκετό για το υπόλοιπο ταξίδι. Δυστυχώς, ο βασιλιάς και το πλήρωμά του εξαπάτησαν τη Σίνα για να σκεφτεί ότι η Πίλη ήταν πίσω από την έλλειψη τροφής στην αρχή και έτσι πήρε τον αδελφό της από έκπληξη και τον πέταξε στη θάλασσα.
Ο Πίλι σώθηκε από τους αδελφούς του Fuialaio και Maomao, και στη συνέχεια ακολούθησε τη Sina στα Φίτζι. Η κακή φύση του βασιλιά είχε φέρει πείνα σε όλα τα Φίτζι, όπως έκανε στο βασιλικό πάρτι στη θάλασσα. Ο κακός βασιλιάς άρχισε να σκοτώνει τα δικά του υποκείμενα για να παρέχει τροφή για τους ευγενείς. Ο Πίλι έσωσε τη μέρα φυτεύοντας μαγικά γιαμ που μεγάλωσαν αμέσως και έσωσε τους ανθρώπους από την πείνα και από το να τρώνε οι ίδιοι. Η Σίνα απέρριψε τον βασιλιά και άφησε τα Φίτζι με τον αδερφό της.
Ο ίδιος ο Πίλι παντρεύτηκε τελικά μια θνητή γυναίκα και απέκτησε τέσσερις γιους - τον Τούα, ο οποίος ίδρυσε τον Atua. Η Άννα, η οποία ίδρυσε την A'ana. Ο Saga, ο οποίος ίδρυσε το Tuamasaga και το Tolufalo, το μεγαλύτερο από τα τέσσερα, που εγκατέστησαν όλο το νησί της Σαβάι. Χρόνια αργότερα τα αδέρφια έπεσαν, ξεκινώντας έτσι τον Πόλεμο των Αδελφών, έναν πραγματικό πόλεμο, αλλά η ιστορία του περιπλέκεται από τα στρώματα της μυθολογίας και της λαογραφίας που έχουν εξελιχθεί παράλληλα. (Σκεφτείτε το Heike ή τον Τρωικό πόλεμο ή ακόμα και το Le Mort d'Arthur ) Οι αντιπαραθέσεις μεταξύ των τεσσάρων φατριών των ευγενών οικογενειών της Σαμόα παραμένουν μέχρι σήμερα.            
Σίνα
Σίνα
SINA - Ομόλογός της Σαμοανικής μυθολογίας στην Χίνα από τους μύθους της Χαβάης. Σε αντίθεση με την Hina, η Sina δεν ήταν η θεά του φεγγαριού, αλλά ήταν θεότητα της αγάπης, της ομορφιάς και της γονιμότητας. Ως μέρος αυτού του ρόλου, η Σίνα είχε αμέτρητους εραστές (συμπεριλαμβανομένου του πατέρα της Τανγκαγκόλ) και διάφορους συζύγους. Προσέλκυσε επίσης πολλούς δαίμονες και τέρατα ως πιθανούς ρομαντικούς συνεργάτες.
Η Τετούνα, που ήταν ο θεός των χελιών των Σαμοϊών, όπως ήταν για τους Χαβάης, προσπάθησε να παραπέμψει τη Σίνα την άνοιξη όπου θα αποσυρθεί για τα λουτρά της. Αφού ο Tetuna προσχώρησε επίμονα στη θεά την άνοιξη για αρκετές συνεχόμενες μέρες, η Sina ζήτησε επιτέλους από τον αρχηγό θεότητα Ταγγαλού για βοήθεια. Διέταξε τον ημίθεο Ti'i-Ti'i να πάει και να σκοτώσει τον Tetuna, ο οποίος, με την πνοή του, ζήτησε από τη Sina να τον μετατρέψει στο πρώτο δέντρο κοκοφοινίκων. Η Sina εκπλήρωσε την επιθυμία του, και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τα δέντρα κοκοφοινίκων έχουν τα μακριά σώματα των χελιών και γιατί οι καρύδες μοιάζουν με το πρόσωπο της Tetuna.
Η ασυμβατότητα της Σίνα την οδήγησε να είναι η μητέρα αμέτρητων μορφών στους Σαμουαϊκούς μύθους. Μερικές φορές θα παντρευόταν θνητούς άντρες, αλλά τελικά θα πέθαιναν, ελευθερώνοντας τη θεά να ακολουθήσει νέα ρομάντζα με άλλα αρσενικά, θνητά ή θεία.      
Nafanua
Nafanua
NAFANUA - Η Σαμουά θεά του πολέμου. Ήταν η κόρη του Savea, του θεού που κυβερνούσε τη γη των νεκρών, και μιας από τις θεές του tattoo (οι λογαριασμοί διαφέρουν ως προς το ποια). Η Nafanua γεννήθηκε ως θρόμβος αίματος και έτσι πετάχτηκε από τη μητέρα της. Η Σούβα τη βρήκε και της έδωσε τη ζωή.
Ο Nafanua δεν μπόρεσε να νικήσει στη μάχη από οποιαδήποτε άλλη θεότητα του Σαμουά Πάνθεον. Το κέντρο της λατρείας της ήταν το Falealupo, το οποίο ήταν επίσης εκεί που η παράδοση υποστήριζε ότι βρισκόταν η είσοδος στη γη των νεκρών. Η πρώτη μάχη της Nafanua στον ανθρώπινο κόσμο ήρθε όταν ο πατέρας της την έστειλε στη σφαίρα των θνητών για να βοηθήσει τον αρχηγό Matuna να ξεπεράσει τις δυνάμεις ενός τυραννικού αρχηγού πολέμου που προσπαθούσε να κατακτήσει όλη τη Σαμόα. Ο αρχιερέας του Ματούνα Τάιι είχε προσευχηθεί στον Σώα για βοήθεια.
Η δύναμη της Nafanua ήταν ίση με εκατοντάδες άντρες και ασκούσε ένα τεράστιο πεσμένο δέντρο ως πολεμικό κλαμπ. Η θεά ξεπέρασε αρκετούς από τους στρατούς του τυράννου που μπήκαν στην πρωτεύουσα του. Η Nafanua έφτασε επιτέλους στο σπίτι του Matuna όπου εκείνος και η οικογένειά του γιορτάζονταν τη θεά και την άφησαν να πιει όλο το καβά στο χωριό.
Ανανεωμένος, ο Nafanua πήρε το πεδίο την επόμενη μέρα, οδηγώντας τους στρατούς του Matuna ενάντια στις δυνάμεις του τυράννου. Η θεά του πολέμου σκότωσε δεκάδες για κάθε έναν που σκοτώθηκε από τους θνητούς που οδήγησε. Επιτέλους, ο άνεμος φυσούσε την άκρη της Nafanua (πολεμικό φούτερ) αρκετά μακριά, ώστε οι αντίπαλες δυνάμεις να μπορούσαν να δουν το στήθος της και να συνειδητοποιήσουν ότι ήταν μια γυναίκα που τους αποφασίσει. Ο υπόλοιπος στρατός του τυράννου παραδόθηκε με ντροπή.
Πριν ξεκινήσουν οι πόλεμοι, οι αρχηγοί συχνά έκαναν προσκύνημα στο Falealupo για να προσευχηθούν στη Nafanua για τη βοήθειά της στις επερχόμενες μάχες.      
Ταγκάγου
Ταγκάγου
TANGALOA - Η υπέρτατη θεότητα του Σαμουά Πάνθεον, που ονομάζεται επίσης Tagaloa. Ενσωματώνει στοιχεία των θεών Kanaloa, Rangi και Lono από άλλες πολυνησιακές νησιωτικές ομάδες. Η Ταγγάλη κυβερνά τόσο τον ουρανό όσο και τη θάλασσα. Μία από τις πρώτες του πράξεις ήταν να χρησιμοποιήσει τα δίχτυα του για να ψαρεύει τα ψάρια του ήλιου και τα φεγγάρι και να τα βάλει στον ουρανό. Οι δύο στροφές πηδούν στον ουρανό, αλλά όπως και άλλα ιπτάμενα ψάρια πρέπει τελικά να προσγειωθούν στη θάλασσα. Η Ταγγάλη βόλτα τον ήλιο-ψάρι στον ουρανό κατά τη διάρκεια των μηνών με πολλές μέρες, αλλά βόλτα το φεγγάρι-ψάρια στον ουρανό κατά τη διάρκεια των μηνών με μεγάλες νύχτες. Ο γιος του παίρνει τη θέση του στα άλλα ψάρια σε τέτοιες στιγμές. Οι εκλείψεις προκαλούνται από τα ψάρια του ήλιου και τα ψάρια σελήνης που κάνουν σεξ. 
Αρχικά δεν υπήρχε γη στη Γη και η θάλασσα γέμισε τον κόσμο. Η Σίνα πέταξε στη Γη με τη μορφή ενός πουλιού, αλλά παραπονέθηκε στην Ταγγάλη ότι δεν είχε πουθενά να προσγειωθεί. Η Ταγγάλη έριξε τεράστιους ογκόλιθους κάτω από την ουράνια σφαίρα των θεών για να σχηματίσει μερικά νησιά και ψαρεύει άλλα νησιά από τον βυθό της θάλασσας.
Όταν η Σίνα είχε ξεκουραστεί επέστρεψε στον πατέρα της, ο οποίος την έστειλε πίσω στα αρχαία νησιά της Σαμόα με μια τεράστια αμπέλου. Καθώς το αμπέλι σάπιζε, σχηματίστηκαν μεγάλα πλάσματα που μοιάζουν με σκουλήκι και η Ταγκάγκαλ κατέβηκε για να τα φτιάξει προσωπικά στους πρώτους ανθρώπους. Αρχικά ήταν όλοι άνδρες, αλλά όταν ένας από αυτούς πέθανε για πρώτη φορά, ο Τανγκάγκαλ ανέστησε το ον ως πρώτη γυναίκα.
Μασκότ Τέσσερις πρωτότυπες φωτογραφίες
Ιστολόγιο του Balladeer
Τα παιδιά της Ταγγάλης είναι αναρίθμητα, αλλά περιλαμβάνουν διάφορους θεούς, ημίθεους και ακόμη και τον αγώνα γιγαντιαίων αθάνατων όπως η Λόσι, που κάποτε οδήγησαν τους γίγαντες σε μια επίθεση στο παραδεισένιο σπίτι των θεών. Ζευγάρωσε με την κόρη του Σίνα για να γεννήσει τον αγώνα των γίγαντων.
Στην Τανγκαλίγκα δεν του αρέσει ο θόρυβος στην παρουσία του, οπότε όταν επισκέφτηκε τους αρχαίους Σαμόα οι ξυλουργοί απαγορεύτηκαν να εργάζονται. Ο Ταγκάγκαλ δημιούργησε επίσης τους εννέα ουρανούς όπου ζουν οι Σαμουά.      

ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΟΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ: https://glitternight.com/category/mythology/
© Edward Wozniak and Balladeer's Blog 2013. Απαγορεύεται αυστηρά η μη εξουσιοδοτημένη χρήση ή / και η αναπαραγωγή αυτού του υλικού χωρίς ρητή και γραπτή άδεια από τον συγγραφέα και / ή τον ιδιοκτήτη αυτού του ιστολογίου. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποσπάσματα και σύνδεσμοι, υπό την προϋπόθεση ότι θα δοθεί πλήρης και σαφής πίστωση στον Edward Wozniak και το Balladeer's Blog με κατάλληλη και συγκεκριμένη κατεύθυνση στο αρχικό περιεχόμενο.
https://glitternight.com/

ΣΠΙΤΙΚΟ ΡΥΖΟΓΑΛΟ ΜΕ ΑΡΩΜΑ ΚΑΝΕΛΑΣ

ΣΠΙΤΙΚΟ ΡΥΖΟΓΑΛΟ ΜΕ ΑΡΩΜΑ ΚΑΝΕΛΑΣ

Σπιτικό ρυζόγαλο με άρωμα κανέλαςΣπιτικό ρυζόγαλο με άρωμα κανέλας
Το γάλα λήγει και δεν το έχουμε καν ανοίξει! Αυτό, λόγω της τρέλας που έπιασε κι εμένα μέσα σε όλους, να πάρω μπόλικες προμήθειες στην καραντίνα. Εκτός από γαλατόπιτα λοιπόν, τι άλλο μπορούμε να φτιάξουμε με φρέσκο γάλα που λήγει σύντομα; Η συγκεκριμένη συνταγή είναι για 6 μικρά μπολάκια.
Υλικά που θα χρειαστείς:
  • 1/2 ποτήρι ρύζι γλασέ
  • 1 1/2 ποτήρι νερό
  • 1 πρέζα αλάτι
  • 4 ποτήρια γάλα
  • 2 κουταλιές της σούπας κορν φλάουερ
  • 1/2 ποτήρι κρυσταλλική ζάχαρη
  • 1 δόση βανίλια (ή ξύσμα πορτοκαλιού)
  • αρκετή κανέλα
Πώς θα το φτιάξεις:
1. Ξεπλένουμε το ρύζι και το βράζουμε σε αλατισμένο νερό, μέχρι να απορροφήσει όλο το νερό που ρίξαμε
2. Βράζουμε σε άλλη κατσαρόλα το γάλα μαζί με την ζάχαρη. Από αυτό, παίρνουμε 1/4 του ποτηριού και διαλύουμε μέσα στο ποτήρι το κορν φλάουερ και την βανίλια
3. Στη συνέχεια, ρίχνουμε το γάλα με την ζάχαρη στην κατσαρόλα με το ρύζι και ανακατεύουμε απαλά για 20′
4. Ρίχνουμε το μείγμα με το κορν φλάουερ στο γάλα που σιγοβράζει και ανακατεύουμε για 5 με 8 λεπτά ακόμη
5. Κατεβάζουμε από την φωτιά και μοιράζουμε το ρυζόγαλο σε 6 μπολάκια. Πασπαλίζουμε με κανέλα κι έτοιμο.
Καλή απόλαυση!
Στυλιανοπούλου Γεωργία
Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
https://gynaikaeimai.com

Σκέψεις ανοιχτού παραθύρου – αφήγημα

Σκέψεις ανοιχτού παραθύρου – αφήγημα


Artworks: ©2020 Paul Duquez Gutierrez Sketch of Dimitris Soukoulis, #paulgutierrezrm #theartofpaulgutierrez

Οι σκέψεις ανοιχτού ευήλιου παραθύρου που βλέπει στο δρόμο, φεύγουν τρεχάλα με τα αυτοκίνητα, σαν τις αδέσποτες λιωμένες σακούλες, που ο αέρας τις σηκώνει από την άσφαλτο, τις στροβιλίζει ξυπόλυτες μπαλαρίνες με καπνισμένους αστραγάλους από τις εξατμίσεις.  Οι γειτονιές, οι περιφερειακοί δρόμοι γεμίζουν χορευτές κι η μέρα ένα καρναβάλι. Σερπαντίνες από τη χαρά, κορδόνια από τις σκέψεις διπλώνονται στα πόδια.

Από τα ανοιχτά τζάμια των τροχοφόρων, στα χέρια που εξέχουν από τα κατεβασμένα τζάμια των οδηγών, μεταβιβάζω άνευ περιοριστικών όρων την επικαρπία των ονείρων, ενώ κρατώ την υψηλή κυριότητα, τον σκελετό των επιθυμιών, των ευχών, το αλουμινένιο τους ελαφρύ ‘αχ, πως θα ‘θελα’, κινητήρα καύσης και καλάθι από αερόστατο.

Πωλητής του δρόμου, κρεμιέμαι από τα παρμπρίζ, δείχνοντας σε μόστρα την πραμάτεια μου, όπως ένας γύφτος που έστησε τον πάγκο του μέρα Πρωτομαγιάς στην εθνική και πουλάει στεφάνια από μαργαρίτες και κόκκινες αχτένιστες παπαρούνες.

Οι σκέψεις μου, στις φυγόκεντρες στροφές των δρόμων, στο τράνταγμα των γραμμών του τραμ, στον γκρεμό μιας φαρδιάς λακκούβας, τρυπώνουν μέσα στα οχήματα, στριμώχνονται στην κιτρινισμένη οροφή από τα τσιγάρα, καβαλικεύουν αλόγατα τα τραγούδια από το ραδιόφωνο, γδύνουν τους στίχους και τους ντύνονται τη μουσική.

Άλλες πέφτουν κάθετα στο πεζοδρόμιο. Κάθονται στο φράχτη και κουνούν τα κανιά τους:

– “Θα βγάλετε κανά μάτι περαστικού. Ταπεινά και τακτικά να κάθεστε. Θα ξεβουρλίσετε το ωραίο σας γιορτινό φόρεμα στα κλαδιά του γιασεμιού. Να διαβάσετε ένα βιβλίο, ένα παραμύθι. Κοιτάξτε πως λιάζεται η γάτα, πως χαίρεται τον ήλιο και του δείχνει τη χορτάτη την κοιλιά της. Μην χτυπάτε με τα πόδια σας το τσίγκινο γραμματοκιβώτιο και σηκώνετε αντάρα μεσημεριάτικα. Μην είστε ανυπόμονες. Όλο κι εσάς κάποιος περαστικός θα σας πάρει μαζί του. ”

– “Τώρα που είναι κλεισμένοι όλοι στα σπίτια και τα βήματα στερφεύουν στα πεζοδρόμια, τώρα που οι άνθρωποι σκύβουν και χώνονται στις πλάτες τους οι λαιμοί τους, σαν να κονταίνουν μπροστά στον κίνδυνο και μοιάζουν πως κάτι ψάχνουν κοιτώντας ολοένα χαμηλά, τώρα που αφουγκράζεσαι στην ησυχία την ανάσα σου, τώρα, που λες, είναι πιο εύκολο να διακρίνεις τα θαύματα, να σταθείς στους φθόγγους των λέξεων, να τις ζυγίσεις, να τις μετρήσεις. Τώρα φαίνονται καλύτερα τα μάτια χωρίς να σε παιδεύουν οι υποσχέσεις, οι κολακείες. Οι προθέσεις σε βρίσκουν γυμνές.
Τώρα μπορεί να σε βρει ο ταχυδρόμος που πρώτα χτυπούσε ανώφελα το κουδούνι, το χέρι που δίσταζε να σου χτυπήσει την πόρτα, o ξαφνικός μουσαφίρης. Η ζωή τρέχει και δρόμο παίρνει και δρόμο αφήνει.
Η γη δε σταματά. Άσε μας τώρα να κουνάμε τα κανιά μας, να λικνίζουμε τον φόβο να αποκοιμηθεί στην κούνια που πλέκουν τα χέρια μας. Να, η τύχη μας αλλάζει.”

© Copyright 2020 Σούκουλης Δημήτρης – All Rights Reserved


https://nosensewords.wordpress.com/


Ο κύκλος των χαμένων ποιητών!...

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών!...



Το 1989 η ταινία «O Κύκλος των χαμένων ποιητών» πλημμύρισε τις κινηματογραφικές αίθουσες και προκάλεσε ενθουσιασμό. 
Ο αντικομφορμιστής καθηγητής Τζον Κίτινγκ, οι φράσεις “carpe diem”, “O captain! My captain!” και οι ταλαντούχοι νέοι ηθοποιοί που αργότερα έγιναν σταρ του Χόλιγουντ, γοήτευσαν χιλιάδες θεατές που έβγαιναν από το σινεμά με δάκρυα στα μάτια.

 Η ταινία αφηγείται την ιστορία ενός καθηγητή Αγγλικών, του Τζον Κίτινγκ. 
Το 1959 διδάσκει στο σχολείο, που ήταν και ο ίδιος μαθητής, στην Ακαδημία Γουέλτον. Οι μαθητές του, παιδιά συντηρητικών οικογενειών, μαθαίνουν από τον αντισυμβατικό καθηγητή πώς να πάνε κόντρα στο κατεστημένο και πώς να απελευθερώσουν τις καταπιεσμένες επιθυμίες τους. 

Μέσα από τον ανορθόδοξο, για το σχολείο και την εποχή, τρόπο διδασκαλίας του, ο Κίτινγκ μαθαίνει στα παιδιά ότι η ποίηση δεν υπάρχει μόνο στα βιβλία αλλά και στη ζωή. Εμπνέει τους μαθητές του, οι οποίοι ακολουθούν τον τρόπο σκέψης του και η ζωή τους αλλάζει για πάντα. 

Το σενάριο της ταινίας έγραψε ο Τομ Σούλμαν και ήταν το πρώτο του. Η υπόθεση βασίστηκε εν μέρει στις αληθινές εμπειρίες του σεναριογράφου κατά τη φοίτησή του στο Montgomery Bell Academy με καθηγητή τον Samuel F. Pickering, ο οποίος ακολουθούσε ένα αντισυμβατικό στυλ διδασκαλίας. 

Μετά την προβολή αρκετοί πρώην συμμαθητές του σεναριογράφου του τηλεφώνησαν, για να τον ρωτήσουν αν εμπνεύστηκε από τους ίδιους για να σκιαγραφήσει τα πρόσωπα των μαθητών στην ταινία. Ο Ρόμπιν Γουίλιαμς πήρε τον ρόλο όταν ανέλαβε τη σκηνοθεσία ο Πίτερ Γουίαρ. 
Σκηνοθέτης της ταινίας είναι ο Πίτερ Γουίαρ αν και αρχικά είχε ανατεθεί στον Jeff Kanew. Ο Kanew είχε προτείνει για τον ρόλο του καθηγητή τον Λιαμ Νίσον αλλά και τον Μελ Γκίμπσον ο οποίος ζήτησε ένα τεράστιο ποσό και η συμφωνία δεν έκλεισε. Πρόταση να σκηνοθετήσει αλλά και να πρωταγωνιστήσει στην ταινία έγινε και στον Ντάστιν Χόφμαν, ο οποίος όμως αποσύρθηκε γρήγορα. Για τον ρόλο του καθηγητή Κίτινγκ είχε προταθεί και ο Μπιλ Μάρεϊ. 
Όταν ανέλαβε σκηνοθέτης ο Γουίαρ, ο ρόλος του καθηγητή ανατέθηκε στον Ρόμπιν Γουίλιαμς. 
Ο Γουίλιαμς γοητεύτηκε από τον ρόλο του Τζον Κίτινγκ, γιατί ήταν ο τύπος του καθηγητή που πάντα ευχόταν να είχε ως μαθητής. Στην ταινία φαίνεται και μια φωτογραφία του Γουίλιαμς από τα μαθητικά του χρόνια. Είναι η σκηνή που τα παιδιά του δείχνουν το σχολικό άλμπουμ. Στην πραγματικότητα το πρόσωπο που εικονίζεται είναι ο ίδιος ο Γουίλιαμς όταν φοιτούσε στο Redwood High School στο Λάρκσπουρ της Καλιφόρνιας. 

Ο σκηνοθέτης έδωσε στους νεαρούς ηθοποιούς βιβλία για τη ζωή των νέων τη δεκαετία του 50. Οι ηθοποιοί έμαθαν ποιες ταινίες έβλεπαν οι νέοι της εποχής, τι βιβλία διάβαζαν και ποια μουσική άκουγαν στο ραδιόφωνο. 
Πολλοί ηθοποιοί νεαροί και άσημοι τότε έγιναν σταρ. Ένας από αυτούς ήταν ο Ήθαν Χοκ. Στα 19 του, μόλις είχε αρχίσει να σπουδάζει θέατρο. Ο Χοκ διέκοψε τις σπουδές του όταν κέρδισε τον ρόλο του Todd στην ταινία. Δεν χρειάστηκε να προσπαθήσει πολύ για να πείσει πόσο καλός ηθοποιός ήταν από τότε. Η σκηνή που ο Todd κλαίει και φωνάζει έξω στο χιόνι, μετά την αυτοκτονία του φίλου του, επρόκειτο να γυριστεί σε εσωτερικό χώρο. 
Άρχισε να χιονίζει όμως και ο σκηνοθέτης σκέφτηκε ότι θα ήταν καλύτερα το γύρισμα να γίνει έξω. Ο Ήθαν Χοκ κατάφερε να παίξει την σκηνή με την πρώτη, πριν σταματήσει η χιονόπτωση, κι έτσι η λήψη έγινε μία φορά....

\\

Στην τελευταία σκηνή του έργου οι μαθητές ξεπερνούν τους εαυτούς τους και κάνουν κάτι εντελώς παράτολμο, για τα δεδομένα του σχολείου, την ώρα του μαθήματος: ανεβαίνουν στα θρανία τους απαγγέλοντας Oh Captain! My Captain και έτσι αποχαιρετούν το καθηγητή τους που έχει απολυθεί. 

Ο Josh Charles θυμάται ότι κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της σκηνής, ο Γουίαρ χρησιμοποίησε μουσική του Ένιο Μορικόνε για να δημιουργήσει συγκινητική ατμόσφαιρα στο χώρο. 

Όταν πέθανε ο Ρόμπιν Γουίλιαμς, η φράση «Οh Captain! My Captain» έγινε πρωτοσέλιδο στις μεγαλύτερες εφημερίδες του κόσμου. 

Ο κύκλος των χαμένων ποιητών είχε προϋπολογισμό 16,5 εκατομμύρια και απέφερε έσοδα 235 εκατομμύρια δολάρια! Η τελευταία σκηνή του έργου που συγκίνησε τους θεατές. Διαβάστε στη «ΜτΧ»: «Outsiders». Η ταινία που βασίστηκε στο βιβλίο μιας 16χρονης και έβγαλε τους Ματ Ντίλον, Ραλφ Μάτσιο, Τομ Κρουζ, Ρομπ Λόου, Εμίλιο Έστεβεζ, Τόμας Χάουελ, Πάτρικ Σουέιζι...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/o-kiklos-ton-chamenon-piiton-i-tenia-pou-sigkinise-olo-ton-kosmo-ke-espase-ta-tamia-gia-ton-rolo-tou-kathigiti-itan-ipopsifii-o-mel-gkimpson-ke-o-ntastin-chofman/


https://www.mixanitouxronou.gr/

ΒΡΕ ΕΞΩ ΟΛΟΙ

ΒΡΕ ΕΞΩ ΟΛΟΙ

Βρε χαβαλέδες Ελληνες; Αξίζει να πεθάνετε για μια βόλτα στο πάρκο ...
Την πρώτη πλάκα μου την έπαθα, όταν διάβασα το οικογενειακό βιογραφικό του κυρίου Τσιόδρα. Επτά παιδιά ; Και καλά αυτό. Με την ίδια γυναίκα; Δεν μπορώ να πω οτι ζήλεψα βέβαια αλλά σίγουρα τον θεώρησα διαφορετικό από εμένα. Ταγμένο σε κάποιο άγνωστο σε μένα καθήκον. Οπότε επειδή όλα τα διαφορετικά με ελκούσαν πάντα, άρχισα να πιστεύω οτι μιλάει διαφορετικά. Μιλάω για την επιστήμη που καλύπτει, όχι για τα ηθικοπλαστικά του.
Από τον καθηγητή λοιπόν , είχα ακούσει για τον δείκτη μετάδοσης του κορωνοϊού.  Αυτόν τον RO. Μας είχε πει ότι ήταν σχεδόν 16 στην αρχή της καραντίνας. Ή μάλλον επειδή εκεί τον είχαν μετρήσει, μπήκε η καραντίνα. Δηλαδή οτι ένας άνθρωπος, κολλάει άλλους 16. Προς στιγμήν είχα πιστέψει οτι κάπως είχε μετρηθεί η ταχύτητα μετάδοσης ή η δύναμη εξάπλωσης του ιού. Λάθος είχα κάνει τελικά.
Ο κύριος Τσιόδρας, μας είπε προχθές οτι πλέον ο RO είναι στο 0,6. Κι άρα κατάλαβα οτι αυτός ο δείκτης είναι μια μπαρούφα και μισή. Ή μάλλον είναι ένα μαθηματικό μέγεθος που ταιριάζει σε κάποια στατιστική που την καταλαβαίνουν μόνο οι γιατροί, που ως γνωστόν με τα κοινά μαθηματικά, είναι απλώς άσχετοι. Και δεν δείχνει καμία δύναμη μετάδοσης του μικρόβιου ή κάποιο άλλο σοβαρά υπολογίσιμο μέγεθος, όπως είχα νομίσει. Εν άλλοις, δεν λέει τίποτα για την επικινδυνότητα.
Φυσικά δεν είμαι γιατρός, θα πεταχτεί κάποιος να πει.  Εγώ δεν θα  πω ευτυχώς ή  δυστυχώς, διότι δεν είναι εδώ το θέμα μου. Το θέμα μου είναι όμως, να γίνει αντιληπτό οτι όταν χρησιμοποιούμε μαθηματικά μοντέλα απέναντι σε μηχανικούς, να ξέρουμε πώς να προειδοποιούμε καλοπροαίρετα ή να απειλούμε κακοπροαίρετα. Και να μην χρησιμοποιούμε κάτι ανύπαρκτο σαν μέτρηση κινδύνου, που πρακτικά δεν λέει σε κανέναν τίποτα. Ή μάλλον λέει. Αυτό που κατανοεί ο τύπος που αύριο θα βγει έξω. Οτι ο ιός αφού κολλάει 0,6 του άλλου ανθρώπου, πρακτικά δεν υπάρχει.

Για χρόνια η οποιαδήποτε κυβέρνηση, προσπαθούσε να λύσει το θέμα της βίας στα γήπεδα. Τι κάνανε; Σταμάταγαν τα πρωταθλήματα, και βγάζανε έναν νόμο. Μετά ξανάρχιζαν τα παιχνίδια. Τι γινόταν; Ξανά η ίδια βία, για να μην πω και χειρότερη. Τι έκανε η κυβέρνηση για τον κορωνοϊό; Μας έκλεισε όλους μέσα. Αφού δεν παίζεις μπάλα, πού να μεταδοθεί κι ο ιός; Τι γίνεται τώρα, που όλοι θα ξαναβγούν έξω; Αυτός ο RO θα μείνει στα ίδια;
Φιλολογικό φυσικά είναι το ερώτημα, αφού όλοι θα έπρεπε να ξέρουμε οτι τίποτα δεν έχει αλλάξει από την αρχή της καραντίνας. Ούτε φάρμακα υπάρχουν, ούτε εμβόλια. Λεφτά πλέον δεν υπάρχουν. Ούτε RO ούτε κάτι άλλο, πιο χειροπιαστό. Αν εξαιρέσεις φυσικά τα πάρτυ με τα voucher ή εκείνα με τους ημέτερους των αντισηπτικών ή των μασκών. Άντε και με τις ταχυμεταφορές που μπήκαν στους πληγώμενους ΚΑΔ. Κάτι σαν μέτρο προστασίας απέναντι στον ιό, δεν υπάρχει. Και πάμε για το δεύτερο κύμα.
Ένα κύμα που θα συμμετάσχει κι ο κερατάς, που τον είχε ευνοήσει ο κορωνοϊός. Θα βγει έξω κι αυτός, που όλον αυτόν τον καιρό είχε σταματήσει να ακούει Πάριο. Ναι, πριν την καραντίνα άκουγε μόνο Πάριο. Φωνάρα δεν λέω, αλλά τώρα να ακούς οτι πήγε στην εκκλησιά την ώρα που παντρευόταν η άλλη και την παρακολουθούσε σαββατιάτικο από το απέναντι παγκάκι; Ή να τον καίει, ποιός ταξιδεύει τα μάτια της και ποιός ξενυχτάει στο κορμί της; Και να τα ακούς αυτά, και να σπας πιάτα; Αντί να μπεις μόνος σου σε καραντίνα; Χωρίς Τσιόδρα.
Υπάρχει κι ένα αξιοσέβαστο τέλος κι ένα όριο. Το μένουμε σπίτι, μένουμε ασφαλείς, θα αλλάξει. Βγαίνουμε από το σπίτι, παραμένουμε ασφαλείς. Κάπως έτσι θα γίνει. Και γιατί δεν ήταν έτσι από την αρχή; Για να μην καταρρεύσουν τα ΕΣΥ. Εντάξει τα μάθαμε αυτά. Τα λέμε κι εμείς για να πείθουμε τους εαυτούς μας. Αγοράσαμε χρόνο. Και; Αύριο που ο κάθε κοσμικός θα κάνει πάρτυ για την έξοδο από την καραντίνα ή που θα ανοίξουν όλα τα υπαίθρια κέντρα καμακιού ή τα σημεία που θα τραγουδιέται ο Χαρδαλιάς, τα ΕΣΥ πώς θα αντέξουν; Δεν θα εμφανίσει η Ελλάδα την εικόνα των χωρών, που καθυστέρησαν να πάρουν τα μέτρα; Εδώ υπάρχει μεγαλύτερη ατομική ευθύνη;
Φοβάμαι παιδιά. Θα βγουν φυσικά οι κερατάδες, είπαμε η περίοδος προστασίας τους έληξε, όμως θα βγουν και οι σύντροφοί τους. Παθιασμένοι σαν Πάριοι πολλοί Θα μας φύγει άσχημα ο RO. Διότι αν πριν ήταν ένα, τώρα μπορεί να φύγει δυνατά προς τα επάνω. Διότι η καραντίνα μπορεί να μην ήταν απλή αποχή, αλλά μπορεί και να ήταν συμμετοχή σε παιχνίδια με τον ίδιο τον κερατά. Οπότε η διάθεση αποτίναξης του ζυγού νάναι τέτοια, που ούτε ο Πάριος δεν έχει προβλέψει. Και φυσικά ούτε ο Τσιόδρας, που τον βγάλανε τώρα στα μανταλάκια για να μας πουν για τον θρήσκο, ψάλτη και πολύτεκνο. Κι οτι κανονικά έτσι θάπρεπε να είμαστε. Και να τα σπάμε με θεία κοινωνία και αντίδωρα κάθε πρωί στην εκκλησία.
Για να ζήσουμε. Να επιβιώσουμε. Να είμαστε εδώ. Για να δουλεύουμε και να μην θέλουμε τίποτε άλλο. Να μας πουν οτι η ζωή τελικά είναι απλά η ύπαρξη. Σπίτι δουλειά, δουλειά σπίτι και την ώρα που τα πάντα γίνονται με delivery, αυτό να γίνεται και προστατευόμενη επιχείρηση. Μια αρνητικότητα συνέχεια, λες κι εμείς που πηγαίναμε δεξιά κι αριστερά, ήμασταν σαν τους παντρεμένους στο Κρανίδι. Ή οτι πρέπει να γίνουμε σαν τον συμπαθή Τσιόδρα. Σε μόνιμη καραντίνα αλλά να κοϊδεύουμε τους εαυτούς μας.
Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ
https://revealedtheninthwave.blogspot.com/

Ρωσικός οπλισμός αιχμής & Σουδανοί μισθοφόροι στο "πλευρό" του LNA

Ρωσικός οπλισμός αιχμής & Σουδανοί μισθοφόροι στο "πλευρό" του LNA


Σουδανοί μισθοφόροι

Οι πιο σκληροτράχηλοι μισθοφόροι απέναντι στα τουρκικά και φιλοτουρκικά στρατεύματα
Η κατάσταση στη Λιβύη έχει ανέλθει πλέον επίπεδο μετά και την πρόσφατη άκρως προκλητική κίνηση του Ερντογάν να στείλει μια μοίρα COMAO κατά του LNA, η οποία “ανέκρουσε πρύμναν” στον αέρα, μετά από προειδοποιήσεις Ρώσων αλλά και πιθανόν των... Αμερικανών.
Η Ρωσία τώρα σύμφωνα με τουρκικά δημοσιεύματα, μετά το Ισραήλ και τις ΗΠΑ, έστειλε ένα ρωσικό μεγάλο “εμπορικό” πλοίο κατάφορτο με εξοπλισμό αιχμής και πυρομαχικά στο λιμάνι της Αλεξάνδρειας την τελευταία εβδομάδα. Όλα αυτά τα όπλα μεταφέρθηκαν στο Χαφτάρ μέσω του αιγυπτιακού εδάφους με ειδικά κομβόι κάτω από την προστασία των αιγυπτιακών ενόπλων δυνάμεων.Είπαμε ότι οι μεγάλοι παίκτες του πλανήτη έχουν την δική τους “γλώσσα” επικοινωνίας και ως γνωστό "στους δύο τρίτος δεν χωρεί”.
Επίσης οι ίδιες τουρκικές πηγές αναφέρουν ότι εντόπισαν επίσης ικανό αριθμό συστημάτων αντιαεροπορικής άμυνας που φτάνουν στο Χαφτάρ (PANTSIR -S, φορητά αντιαεροπορικά συστήματα MANPADS, πιθανόν φορητά συστήματα με θερμοβαρικά βλήματα κά), τα οποία θα χρησιμοποιούν οι δυνάμεις του στρατηγού μαζί με drones.
Η πληροφορία αναφέρεται σε τουρκικό αμυντική ιστοσελίδα η οποία επικαλείται προφανώς πληροφορίες της τουρκικής ΜΙΤ που δρα στο λιβυκό έδαφος, αφού βρίσκεται σε κάθε σημείο των συγκρούσεων LNA και GNA ως γνωστόν.     

Σουδανοί μισθοφόροι θα στηρίξουν τον Εθνικό Στρατό

Έχουμε επίσης αναφορές ότι τα ΗΑΕ έχουν επικοινωνήσει με τον Σουδανό στρατηγό Dagalo, επίσης γνωστό και ως Hemetti, προσφέροντας του σημαντικές οικονομικές ανταμοιβές για να στείλει μισθοφόρους για να πολεμήσουν για λογαριασμό του στρατηγού Χαφτάρ.

Πληροφορίες φέρουν τον Dagalo να συμφώνησε να στείλει αριθμό Σουδανών που θα επανδρώσουν δύο τάγματα στη Λιβύη και σε αντάλλαγμα τα ΗΑΕ υποσχέθηκαν να στείλουν οικονομική και στρατιωτική υποστήριξη στον στρατηγό. Το Σουδάν αρνείται ότι τα στρατεύματά του πολεμούν ως μισθοφόροι για το Χαφτάρ στη Λιβύη, αλλά υπάρχουν ήδη πολλοί Σουδανοί μισθοφόροι στο πεδίο.
Στον κόσμο των μισθοφόρων οι Σουδανοί θεωρούνται από τους πιο σκληροτράχηλους και έμπειρους και αλίμονο “σε όποιον βρεθεί στο διάβα τους”.  
Από την άλλη πλευρά η Τουρκία εφαρμόζοντας κατά γράμμα την ελληνική παροιμία με το “παλικάρι και το μονοπάτι” βρήκε σε λιμάνι της Τυνησίας τον τρόπο να μεταφέρει βαρύ οπλισμό στην κυβέρνηση της Τριπόλεως.

Ο ίδιος υπενθυμίζοντας την απόσταση ανάμεσα στις δύο χώρες, σημείωσε ότι αυτά τα ταξίδια θα πραγματοποιούνται κάθε 10 ημέρες και θα περιορίζονται αρχικά για εξαγωγές. Μιλάμε για “εξαγωγές” από την Τυνησία μετά από “εισαγωγές” από Τουρκία, όπου μαζί με είδη διατροφής θα μεταφέρονται τουρκικά όπλα, μη επανδρωμένα οχήματα και πολλά άλλα.Ο Enis Kemmun, λιμενικός διευθυντής της πόλης Sfax στα νότια της Τυνησίας, δήλωσε ότι “εμπορικό” πλοίο με φορτίο 140 εμπορευματοκιβωτίων με διάφορα είδη ξεκίνησε από το λιμάνι Sfax για την πρωτεύουσα της Λιβύης, Τρίπολη.
Σε δήλωση που έκανε νωρίτερα, ο υπουργός Εμπορίου της Τυνησίας Mohammed al-Museylini δήλωσε ότι τα εμπορεύματα εξαγωγής προηγουμένως αποστέλλονταν στη Λιβύη μέσω ξηράς, αλλά λόγω των μέτρων κορονοϊού (Covid-19) όλα άλλαξαν.
Ο πόλεμος στο λιβυκό έδαφος έχει εισέλθει σε μια πολύ δύσκολη και περίεργη φάση κατά την οποία η Τουρκία προσπαθεί με την επιχείρηση Ασπίδα της Μεσογείου και με έκτακτες πτήσεις αεροσκαφών της να εφοδιάσει την κυβέρνηση της Τριπόλεως με όλα τα “αγαθά”.
Σκοπός είναι να μείνει ζωντανή η ίδια μαζί με τη συμφωνία ανάμεσα σε Τουρκία και Τρίπολη για την ΑΟΖ, διότι αν ανέλθει κανονικά στην εξουσία ο Χαφτάρ, τότε η συμφωνία αυτή θα πάει περίπατο μαζί με τα νεο-Οθωμανικά όνειρα του Ερντογάν.






https://www.pentapostagma.gr/

Ελ Σαλβαδόρ – Κορωνοϊός: Έβγαλαν «κολλητά» εκατοντάδες ημίγυμνους κρατούμενους… (Photos)


Ελ Σαλβαδόρ – Κορωνοϊός:

 Έβγαλαν «κολλητά» εκατοντάδες ημίγυμνους κρατούμενους… (Photos)


Εκατοντάδες κρατούμενοι σε φυλακή του Ελ Σαλβαδόρ εξαναγκάστηκαν να “προαυλιστούν” μαζικά και κυριολεκτικά ο ένας δίπλα στον άλλον απλώς φορώντας… μάσκες και μάλιστα κάποιοι από αυτούς, όχι όλοι. Οι εικονες που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας προκαλούν φρίκη και ανατριχίλα, καθώς δείχνουν ένα τεράστιο πλήθος ανθρώπων, καθισμένοι ο ένας κολλητά στον άλλον σε σειρές, ημίγυμνοι, με τους διοικούντες της φυλακής να αγνούν και τους στοιχειώδεις κανόνες κοινωνικής αποστασιοποίησης, κι όλα αυτά ενώ υποτίθεται στη χώρα βρίσκεται σε εξέλιξη lockdown λόγω του κορωνοϊού.
Το γεγονός αυτό συνέβη το Σάββατο στις φυλακές Ιζάλκο, μία μέρα μετά την σφαγή 22 ατόμων στο εσωτερικό της από μέλη αντιμαχόμενων συμμοριών.
Ο Πρόεδρος της χώρας Μπουκέλε είπε ότι οι ηγέτες των συμμοριών θα τεθούν σε απομόνωση μετά από αυτή την απότομη αύξηση των ανθρωποκτονιών.
Μάλιστα έγραψε στο Twitter: «Δεν υπάρχει επαφή με τον έξω κόσμο. Τα σωφρονιστικά καταστήματα θα παραμείνουν κλειστά και όλες οι δραστηριότητες θα ανασταλούν μέχρι νεωτέρας.
«Οι ηγέτες των συμμοριών θα περάσουν σε απομόνωση.»
Ο Μπουκέλε είπε ότι το κλείδωμα «μέγιστης έκτακτης ανάγκης» θα εφαρμοστεί, ενώ η αστυνομία ερεύνησε τις 22 δολοφονίες που αναφέρθηκαν την Παρασκευή.
Αυτός ο αριθμός ήταν το υψηλότερο σύνολο σε μία μέρα από τότε που ο Μπάκελε ανέλαβε τα καθήκοντά του τον περασμένο Ιούνιο, δήλωσε εκπρόσωπος της αστυνομίας.
https://www.laimitomos.com/

Αιφνιδιαστική "στροφή" Άγκυρας στην Α. Μεσόγειο: Τουρκικός στολίσκος περικύκλωσε την Κύπρο - Εξαντλούνται τα αποθέματα ξένου νομίσματος στην Τουρκία

Αιφνιδιαστική "στροφή" Άγκυρας στην Α. Μεσόγειο: Τουρκικός στολίσκος περικύκλωσε την Κύπρο - Εξαντλούνται τα αποθέματα ξένου νομίσματος στην Τουρκία







Η Άγκυρα προσπαθεί να εξάγει την εσωτερική κρίση στην Κύπρο

Τι ακριβώς επιχειρεί να πράξει ο Ερντογάν στην Κύπρο εν μέσω οικονομικής δυσπραγίας και κραχ μέσα στην εβδομάδα με την αποστολή στολίσκου αναρωτιούνται πολλοί ειδικοί.   Το τουρκικό πολεμικό ναυτικό φέρεται να έχει μεταφέρει στην περιοχή 4 φρεγάτες, 2 κορβέτες, 1 πλοίο γενικής χρήσεως και 2 υποβρύχια.
Πολλοί εκτιμούν πως αν σκάσει η “βόμβα” του χρέους στην Τουρκία ο Τούρκος πρόεδρος σε ένα ακραίο σενάριο θα επιχειρήσει να “πετάξει” κάπου αλλού το "μπαλάκι" θέλοντας να αποπροσανατολίσει τον τουρκικό λαό.
Η κεντρική τράπεζα της Τουρκίας θα εξαντλήσει τα αποθεματικά ξένου νομίσματος, αυτή την εβδομάδα, αναφέρει η TD Securities.
Η τράπεζα θα μπορούσε επίσης να εξαντλήσει τα συνολικά συναλλαγματικά αποθέματά της έως την τρίτη εβδομάδα του Ιουλίου ή το αργότερο την τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, ανέφεραν οι οικονομολόγοι, σύμφωνα με τον ιστότοπο ανάλυσης νομισμάτων FXStreet.
«Πριν εξαντληθούν όλα τα αποθέματα, πιστεύουμε ότι η τουρκική κεντρική τράπεζα θα αυξήσει δραματικά τα επιτόκια και πιθανότατα θα εισάγει αυστηρούς ελέγχους κεφαλαίων», δήλωσε ο ξένος μεγαλομεσίτης. "Η Τουρκία μπορεί επίσης να ζητήσει πολυμερή υποστήριξη εάν υλοποιηθεί αυτό το σενάριο”, τόνισε ο ίδιος.

Το μέτρο μπορεί να αυξήσει κατά 5 δισεκατομμύρια δολάρια το αποθεματικό της Τουρκίας, ανέφερε το Reuters.Τα καθαρά αποθεματικά ξένου νομίσματος της Τουρκίας ήταν λιγότερο από 1 δισεκατομμύριο δολάρια, σύμφωνα με υπολογισμούς που αφορούν επίσημα στοιχεία. Την εκτίμηση έχουν κάνει οι υπεύθυνοι χάραξης νομισματικής πολιτικής οι οποίοι προσπαθούν να μειώσουν τα όρια των ανταλλαγών νομισμάτων των τραπεζών με την κεντρική τράπεζα.
Η κεντρική τράπεζα βασίστηκε σε ανταλλαγές με κρατικές τράπεζες για τη χρηματοδότηση παρεμβάσεων στις αγορές συναλλάγματος για την υποστήριξη της λίρας. Η λίρα έπεσε κοντά στο χαμηλότερο επίπεδο από τότε που ξεκίνησε η κρίση του νομίσματος τον Αύγουστο του 2018.
Η λίρα πιθανότατα θα κατρακυλήσει και άλλο μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους, εάν η τάση του ισχυρού δολαρίου παραμείνει, ανακοίνωσε η TD Securities. Σήμερα Δευτέρα η λίρα υποχώρησε 0,2% φτάνοντας στα 6,985 ανά δολάριο.
Τα ακαθάριστα αποθεματικά ξένου νομίσματος της Τουρκίας μειώθηκαν σε λιγότερο από 2 δισεκατομμύρια δολάρια την εβδομάδα έως τις 17 Απριλίου, σύμφωνα με στοιχεία της κεντρικής τράπεζας που δημοσιεύθηκαν την Παρασκευή ενώ στην συνέχεια μειώθηκαν και άλλο.
Η μείωση αφορά απώλεια 5,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε σύγκριση με ένα μήνα νωρίτερα. Ωστόσο, τα αποθέματα χρυσού αυξήθηκαν στα 33,9 δισεκατομμύρια δολάρια από 28,3 δισεκατομμύρια δολάρια πριν από ένα μήνα, μετά την αύξηση της τιμής του πολύτιμου μετάλλου.
Η κατάσταση είναι ασφυκτική και ο Τούρκος πρόεδρος πιθανότατα να αναζητήσει να εξάγει αυτή την κρίση είτε στο Αιγαίο είτε στην Κύπρο, ακολουθώντας τις γνωστές πάγιες τακτικές της Τουρκίας.
Οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις είναι εδώ πάντως πανέτοιμες για οποιαδήποτε ενέργεια της Τουρκίας, η οποία ευρίσκεται σε δεινή θέση για αυτό και προκαλεί συνεχώς με μια εθνικιστική ρητορική τον ελληνισμό.
https://www.pentapostagma.gr/

Μυστικό αμερικανικό διαστημικό σκάφος τράβηξε μια απίστευτη φωτογραφία της Γης

Μυστικό αμερικανικό διαστημικό σκάφος τράβηξε μια απίστευτη φωτογραφία της Γης Ένα άκρως απόρρητο διαστημικό αεροσκάφος των ΗΠΑ κατέγραψε μι...