Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2020

Ανασκόπηση 2019 – Fake News και Hoaxes



Ανασκόπηση 2019 – 

Fake News και Hoaxes



Το 2019 αποτελεί πλέον παρελθόν. Τη χρονιά που πέρασε το ελληνικό διαδίκτυο ήταν πλούσιο σε παραγωγή ψευδών και παραπλανητικών ειδήσεων, καθώς και κάθε λογής hoaxes. Τα συγκεντρώσαμε ανά μήνα και σας τα παρουσιάζουμε.

Ιανουάριος 2019







Φεβρουάριος 2019







Μάρτιος 2019







Απρίλιος 2019







Μάιος 2019







Ιούνιος 2019







Ιούλιος 2019







Αύγουστος 2019







Σεπτέμβριος 2019










Οκτώβριος 2019







Νοέμβριος 2019







Δεκέμβριος 2019









Σπυριδούλα Μάρκου

Σπυριδούλα Μάρκου




https://www.ellinikahoaxes.gr/

Δείτε Πως Κατασκευάζεται Η Ferrari SF90 Stradale (Video)


Δείτε πως κατασκευάζεται η Ferrari SF90 Stradale (Video)



H ισχυρότερη και μία από τις πιο εντυπωσιακές Ferrari παραγωγής στην ιστορία ξεκινά να παραδίδεται στους τυχερούς ιδιοκτήτες της, με τα πρώτα αυτοκίνητα να βγαίνουν από την γραμμή παραγωγής στις αρχές του 2020.
Στο video βλέπουμε την διαδικασία κατασκευής μίας SF90 με τους εξειδικευμένους εργάτες και τα ρομπότ να κατασκευάζουν ένα πραγματικό κόσμημα των δρόμων.
Η SF90 είναι μία πραγματικά ξεχωριστή Ferrari όχι μόνο σε εμφάνιση αλλά και στα μηχανικά μέρη, αφού ο V8 με τα διπλά τούρμπο συνεργάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες (δύο εμπρός και έναν πίσω) αποδίδοντας συνδυασμένη ισχύ στα 1.000 άλογα.
Οι επιδόσεις της είναι συγκλονιστικές, με το 0-100 να φθάνει σε 2,5 δευτερόλεπτα, το 0-200 km/h σε 6,7 δευτερόλεπτα και η τελική να βρίσκεται στα 340 χλμ./ώρα.
Οι φήμες θέλουν πάντως η SF90 να είναι το δοκιμαστικό στάδιο για το επόμενο hypercar της Ferrari, την αντικαταστάτρια της LaFerrari που θα έρθει μετά το 2022 και θα είναι κάτι πολύ ξεχωριστό.



https://www.carzine.gr/

Πώς να είναι άραγε στο μυαλό ενός… ηλιθίου;

Πώς να είναι άραγε στο μυαλό ενός… ηλιθίου;


Δημοσιεύτηκε από τον/την gynaikaeimai στις 
Η φύση δεν κάνει ποτέ γκάφες. Όταν δημιουργεί έναν ανόητο, το εννοεί.
J.Billings
Πόσες φορές δεν ήρθαμε αντιμέτωποι με συμπεριφορές ή αντιδράσεις ανθρώπων, που αδυνατούσαμε να εξηγήσουμε βάση της λογικής; Πόσες φορές δεν ψάξαμε να βρούμε το “σωστό”, μέσα σε ένα παραλήρημα οχετικών λαθών; Πόσες φορές δεν αναρωτηθήκαμε… “Πώς να είναι άραγε στο μυαλό ενός… ηλιθίου”;
Μάλλον χρειάζεται χρόνια συναναστροφή με το ανθρώπινο (και το κατ’ ευφημισμό ανθρώπινο) είδος, αμέτρητες αναίτιες σφαλιάρες και πολλά καντάρια υπομονής, για να συνειδητοποιήσεις πως δεν εξηγούνται όλα. Δεν αιτιολογούνται όλες οι συμπεριφορές. Δεν αιτιολογούνται όλες οι αντιδράσεις. Δεν μπορείς πάντα να βρεις το δίκιο σου, ακόμη κι αν είναι ξεκάθαρο πως το έχεις.
Μάλλον χρειάζεται χρόνια να συνειδητοποιήσεις, πως ηλίθιοι υπάρχουν πάντα και παντού και είναι πρακτικά αδύνατο να τους πείσεις να δουν την πραγματικότητα ως έχει κι όχι μέσα απ’ τον παραμορφωτικό καθρέφτη, απ’ τον οποίο την βλέπουν εκ γενετής. Μάλλον χρειάζεται χρόνια για να συνειδητοποιήσεις πως ο στίχος “ασ’ τον τρελό στην τρέλα του” ήταν πολύ σοφός τελικά. Εξάλλου το να τα βάλεις μ’ έναν ηλίθιο, είναι χαμένη απ’ την αρχή παρτίδα. Θα σε νικήσει λόγω εμπειρίας!
Πόσες φορές όμως δεν αναρωτηθήκαμε, δεν ψάξαμε απεγνωσμένα να δούμε την οπτική απ’ την οποία βλέπει ο άλλος την αλήθεια ή ακόμη και τα γεγονότα; Πόσες φορές, ακόμη κι αν η σοφία που αποκτήσαμε απ’ τα χρόνια με τέτοιους ανθρώπους, μας έλεγε απλά “Τρέξε μακριά!”, εμείς προσπαθήσαμε να μείνουμε, να εξηγήσουμε, να κάνουμε τον άλλον να καταλάβει;
Ακόμη όμως κι αν αποδεχτήκαμε την πραγματικότητα, ότι δηλαδή μόνο σάλιο ξοδεύεις, προσπαθώντας να πείσεις έναν ηλίθιο για το προφανές, ένα ερώτημα παρέμεινε να σιγοκαίει τα μέσα μας. “Πώς να είναι άραγε στο μυαλό ενός ηλιθίου;”. Έχει πραγματική συναίσθηση των… τορπιλών που αμολάει; Καταλαβαίνει πως η οπτική του, είναι πέρα ως πέρα λάθος; Κατανοεί πως μπλέκοντας γεγονότα και κόβοντας και ράβοντας λόγια και συμβάντα, μόνο μισά και διαστρεβλωμένα παραμύθια παράγει; Συνειδητοποιεί πως με τον τρόπο του, συνδέει την λογική και την πραγματικότητα, όχι με το μυαλό του, αλλά με… Κάιρο;
Δυστυχώς το θέμα της ηλιθιότητας, δεν είναι τόσο αστείο όσο φαίνεται. Ίσως και το ότι ακούγεται κάπως φαιδρό, να φταίει που το κάνει ακόμη πιο επικίνδυνο. Όπως εξάλλου είχε πει κι ο Scott Adams (αμερικανός συγγραφέας κόμικς), “Δεν υπάρχει τίποτε πιο επικίνδυνο, από έναν επινοητικό ηλίθιο”. Δεν είναι λοιπόν αστείο το θέμα, γιατί ο ηλίθιος μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερο κακό κι απ’ τον κακό!
Δυστυχώς ηλίθιοι υπάρχουν και θα υπάρχουν πάντα. Και δυστυχώς δεν έχουν νέον ταμπέλα να αναβοσβήνει στο κούτελό τους. Ίσως δεν είναι τόσο εμφανές απ’ την πρώτη στιγμή, πως ο απέναντι θα κέρδιζε επάξια τον τίτλο του “Mister Ηλίθιος 2020”. Ο Schiller κάποτε είχε πει “Ακόμη κι οι Θεοί, παλεύουν μάταια με τη βλακεία”. Έχε το αυτό κατά νου λοιπόν, πριν ανοίξεις το στόμα σου για να προσπαθήσεις να εξηγήσεις κάτι με λογικά επιχειρήματα, σε κάποιον που ανήκει στη “φυλή των ηλιθίων”. Απλά… Run Forest! RUN!
Της Κικής Γιοβανοπούλου

https://gynaikaeimai.com/

Η ευθύνη του γιατρού κατά την άσκηση του επαγγέλματός του με όρους…νομικούς





Αποτέλεσμα εικόνας για Η ευθύνη του γιατρού κατά την άσκηση του επαγγέλματός του με όρους…νομικούς

Η ευθύνη του γιατρού κατά την άσκηση του επαγγέλματός του με όρους…νομικούς

Στην ιατρική ποινική ευθύνη αναφέρθηκε ο δικηγόρος και πρώην βουλευτής της Ν.Δ., Θάνος Πλεύρης κατά την διάρκεια που 74ου Συνεδρίου της Ελληνικής Εταιρείας Χειρουργικής, Ορθοπαιδικής και Τραυματολογίας που ολοκληρώθηκε χθες.
Ειδικότερα ο κ. Πλεύρης υπογράμμισε ότι ιατρική πράξη νοείται η πράξη που έχει ως σκοπό, με την οποιαδήποτε επιστημονική μέθοδο, την πρόληψη, διάγνωση, θεραπεία και αποκατάσταση της υγείας του ανθρώπου.
Σημειώνοντας ότι η ιατρική ευθύνη συνίσταται σε μια αντικειμενικά εσφαλμένη ενέργεια, που δημιουργεί μια απόκλιση από τη συνήθη πορεία των πραγμάτων και πιο συγκεκριμένα μια παράβαση των ιατρικών κανόνων.
Παράλληλα τόνισε ότι ευθύνη του ιατρού από αμέλεια κατά την άσκηση του επαγγέλματος του υπάρχει στις περιπτώσεις εκείνες που το σχετικό αποτέλεσμα οφείλεται σε παράβαση από τον ιατρό των κοινώς αναγνωρισμένων κανόνων της ιατρικής επιστήμης, για τους οποίους δεν μπορεί να γεννηθεί αμφισβήτηση και εφόσον η σχετική ενέργεια ή παράλειψή του δεν ήταν σύμφωνη με το αντικειμενικώς επιβαλλόμενο καθήκον επιμέλειας

Τα πεδία της  ιατρικής ευθύνης, ανέφερε ότι είναι:

u  ΠΟΙΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ: ευθύνη που σχετίζεται με παραβάσης του ΠΚ. Συνήθως έχουμε να κάνουμε με ανθρωποκτονία εξ αμέλειας (ΠΚ 302) ή σωματικές βλάβες εξ αμελείας (ΠΚ 308 επ.).
u  ΑΣΤΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ: ευθύνη για αποζημίωση ως αδικοπραξία, ενοχική σχέση και Νόμο Προστασίας Καταναλωτών => ευθύνη και ΝΠ
u  ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ: ευθύνη για πειθαρχικά παραπτώματα του Ν. 3418/05 (ΚΙΔ)
Σε ότι αφορά τα ιατρικά λάθη διευκρίνισε ότι οφείλονται:
u  στο διαγνωστικό λάθος
u  στον πλημμελή προεγχειρητικό έλεγχο
u  στην εφαρμογή μη αναγνωρισμένης θεραπευτικής μεθόδου.
u  στο τεχνικό σφάλμα κατά την εκτέλεση των καθηκόντων
u  στη μη υποβολή σε ορθή επέμβαση
u  στην παράλειψη ιατρικής παρακολούθησης μετά το πέρας της επεμβάσεως
Ο κ. Πλεύρης αναφέρθηκε στην απόφαση του Αρείου Πάγου 1091/08, «ορθή και αιτιολογημένη καταδίκη για σωματική βλάβη από αμέλεια ιατρού χειρουργού, ο οποίος, ενεργήσας χειρουργική επέμβαση στην οσφυϊκή μοίρα της σπονδυλικής στήλης (σπονδυλοδεσία) δεν περιέλαβε σ αυτήν (σπονδυλοδεσία) εξ αρχής κατά παράβαση των κανόνων της ιατρικής όλους τους σπονδύλους που ενεφάνιζαν το πρόβλημα για τη θεραπεία του οποίου επέλεξε τη συγκεκριμένη επέμβαση, με αποτέλεσμα να προκληθεί παραλυσία των κάτω άκρων της ασθενούς, η οποία δεν αποκαταστάθηκε πλήρως ούτε με την δεύτερη επέμβαση στην οποία προέβη και κατά την οποία περιέλαβε στη σπονδυλοδεσία και τους λοιπούς σπονδύλους, ως άνω».
Εξάλλου με απόφαση του Αρείου Πάγου 424/2012 «για την καταδίκη για μη ενημέρωση δεν αρκεί να αποδειχθεί η παραβίαση του ιατρού του καθήκοντος ενημέρωσης, αλλά και ότι εάν ο ασθενής είχε ενημερωθεί δεν θα συναινούσε στην διενέργεια της ιατρικής πράξης λόγω της επικινδυνότητας αυτής», ενώ με την απόφαση ΑΠ 687/2013 «η παράλειψη ενημέρωσης συνιστά νόμιμο λόγο αποζημίωσης, εάν επέλθει βλάβη λόγω των επιπλοκών για τις οποίες ο ασθενής δεν ενημερώθηκε»
ΠΗΓΗ : https://www.iatropedia.gr
https://georgepelagia.wordpress.com/  

Αγωγός EastMed: Μια όχι και τόσο απλή υπόθεση

Αγωγός EastMed: Μια όχι και τόσο απλή υπόθεση
Υπογράφεται το απόγευμα της Πέμπτης, στις 18:30, στο Ζάππειο η Διακυβερνητική Συμφωνία για τον αγωγό φυσικού αερίου EastMed, μεταξύ της Ελλάδας, της Κυπριακής Δημοκρατίας και του Ισραήλ. Η συμφωνία θα υπογραφεί στο ανώτερο επίπεδο, με την παρουσία των πρωθυπουργών της Ελλάδας και του Ισραήλ Κυριάκου Μητσοτάκη και Μπενιαμίν Νετανιάχου, και του Προέδρου της Κύπρου Νίκου Αναστασιάδη, από τους υπουργούς Ενέργειας των τριών χωρών Κωστή Χατζηδάκη, Γιουβάλ Στάινιτς και Γιώργο Λακκοτρύπη. Πρόκειται για το επιστέγασμα μιας διαδικασίας που είχε αρχίσει από το 2010, ωστόσο αποτελεί απλώς το πρώτο σημαντικό βήμα, καθώς η υπογραφή της συμφωνίας δεν θα οδηγήσει και στην άμεση υλοποίηση του σχεδίου. Απομένουν ακόμη πολλά στάδια και πολλά... χρήματα με το κόστος να είναι ήδη υψηλό (6 δισ. ευρώ) και να εκτιμάται πως θα αυξηθεί κι άλλο. 
Σημειώνεται πως η υπογραφή της συμφωνίας έρχεται σε μια στιγμή που η κατάσταση στην Ανατολική Μεσόγειο είναι έκρυθμη. Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ανοίγει όλα τα μέτωπα, με φόντο τις έρευνες για τους υδρογονάνθρακες, και πλέον και οι πιο μετριοπαθείς αναλυτές και διπλωμάτες εκφράζουν έντονες ανησυχίες ακόμη και για ένα θερμό επεισόδιο. Ο Τούρκος Πρόεδρος, μετά την εισβολή στη Βόρεια Συρία, την κατάπαταση της κυπριακής ΑΟΖ για υδρογονάνθρακες, τις παραβιάσεις στο Αιγαίο και τη συμφωνία για τα θαλάσσια σύνορα με τη Λιβύη που παρακάμπτει την Ελλάδα, δηλώνει πλέον έτοιμος να αποστείλει και στρατό στη Λιβύη, όπου μαίνεται ο εμφύλιος πόλεμος. Στόχος του να υποστηρίξει τη διεθνώς αναγνωρισμένη κυβέρνηση του Σαράζ που πολεμά ενάντια στις δυνάμεις του στρατηγού Χαλίφα Χαφτάρ, ο οποίος από την πλευρά του έχει τη στήριξη της Αιγύπτου, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και της Ρωσίας. Η παρουσία του τουρκικού στρατού δημιουργεί νέα δεδομένα και αναμένεται να οξύνει την ένταση στην ευρύτερη περιοχή της Αν. Μεσογείου. 
Με αυτά τα δεδομένα, πριν από την υπογραφή της συμφωνίας, θα πραγματοποιηθεί και τριμερής συνάντηση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκο Αναστασιάδη και τον υπηρεσιακό πρωθυπουργό του Ισραήλ, Μπενιαμίν Νετανιάχου, ο οποίος αδυνατεί εδώ και πολύ καιρό να σχηματίσει κυβέρνηση, έχοντας ανακοινώσει και πάλι τη διεξαγωγή πρόωρων εκλογών. Υπενθυμίζεται ακόμη πως ο Νετανιάχου, που θα συναντηθεί και κατ' ιδίαν με τον Νίκο Αναστασιάδη, βρίσκεται αντιμέτωπος με τη Δικαιοσύνη στη χώρα του για τις κατηγορίες της δωροδοκίας, της απάτης και της κατάχρησης εμπιστοσύνης.
Στο περιθώριο της υπογραφής της Διακυβερνητικής Συμφωνίας, στον χώρο του Ζαππείου, θα πραγματοποιηθεί τριμερής συνάντηση μεταξύ των υπουργών Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη, Yuval Steinitz και Γιώργου Λακκοτρύπη, ενώ θα προηγηθεί η υπογραφή στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας του Προσυμφώνου Συνεργασίας (Letter of Intent) μεταξύ της ΔΕΠΑ και της Energean Oil & Gas, για την προμήθεια φυσικού αερίου μέσω του αγωγού. «Με το Προσύμφωνο Συνεργασίας γίνεται ουσιαστικά το πρώτο μεγάλο βήμα για την εμπορική βιωσιμότητα του αγωγού φυσικού αερίου, EastMEd, καθώς η ΔΕΠΑ θα μπορεί να δεσμεύει και να προμηθεύεται ποσότητες φ.α. από την Energean. Το αμοιβαίο ενδιαφέρον των δύο εταιριών, ΔΕΠΑ και Energean αφορά στην εμπορική συνεργασία προμηθευτή και αγοραστή με τη διακίνηση και εμπορία ισραηλινού φυσικού αερίου που ήδη υφίσταται, όπως και αυτού που θα εξορυχθεί μεταγενέστερα στην Ισραηλινή ΑΟΖ» επισημαίνει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Η γεωπολιτική του EastMed περιπλέκει την κατάσταση
Ο αγωγός EastMEd παρουσιάζει ιδιαίτερο γεωπολιτικό ενδιαφέρον και σε καμία περίπτωση δεν είναι ένα εύκολο και ανέφελο εγχείρημα. Αντίθετα απασχολεί το σύνολο των δυνάμεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, ενώ αξιοσημείωτες είναι και οι τεχνικές δυσκολίες για την υλοποίησή του. Πρόκειται για έναν αγωγό που θα μεταφέρει σχετικά μικρές ποσότητες φυσικού αερίου στην Ευρώπη, χωρίς να διαφοροποιεί τα ενεργειακά δεδομένα και τους συσχετισμούς, λειτουργώντας κυρίως συμπληρωματικά. Ωστόσο και μόνο η πρόθεση της κατασκευής τους είναι ικανή για να διαταράξει τις ευαίσθητες ισορροπίες στην περιοχή, καθώς περνάει από θαλάσσιες περιοχές που διεκδικεί η Τουρκία και ταυτόχρονα αποτελεί εκ των πραγμάτων μια εξέλιξη σε χώρο που θεωρεί ως «χώρο επιρροής» της. Εξάλλου το μήνυμα που στέλνει η Άγκυρα είναι σαφές: «Δουλειές» στην Αν. Μεσόγειο χωρίς εμάς δεν γίνονται... 
Πρόκειται για τα αποτελέσματα του κενού ισχύος που παρατηρείται στη Μέση Ανατολή και την Ανατολική Μεσόγειο, τους τελευταίους μήνες, και το οποίο προέρχεται από τον περιορισμό των ΗΠΑ και ΝΑΤΟ και την ταυτόχρονη ενίσχυση της Ρωσίας και της Τουρκίας, που προσπαθούν να αναλάβουν τα ηνία και σε ένα σημαντικό βαθμό τα έχουν καταφέρει, ιδιαίτερα η Μόσχα που έχει επεκτείνει σημαντικά την επιρροή της και διεκδικεί την αναδιανομή της γεωπολιτικής - και κατ' επέκταση ενεργειακής - πίτας. Αυτό δείχνει και η ισχυρή παρουσία της στη Λιβύη. Μάλιστα ακόμη κι αν σε αυτή τη φάση Τουρκία και Ρωσία εμφανίζονται να υποστηρίζουν αντίπαλα στρατόπεδα στη Λιβύη κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει μια τελική συμφωνία «win - win» μεταξύ των δύο δυνάμεων, όπως εξάλλου συνέβη και στη Συρία. Αυτή τη στιγμή η Άγκυρα ενδιαφέρεται να βρίσκεται εντός των εξελίξεων και να μπορεί να έχει ρόλο και λόγο σε αυτές.
Όπως αναφέρει και σε άρθρο - ανάλυση ο Δρ. Ευάγγελος Βενέτης, ειδικός σε θέματα Ισλάμ και Μέσης Ανατολής, «η κίνηση της Άγκυρας να υπογράψει το μνημόνιο συνεργασίας στην ενέργεια με την Τρίπολη δηλώνει την τάση της Τουρκίας αλλά και της Ρωσίας να δημιουργήσουν έναν άξονα Βορρά - Νότου που θα κόψει τον άξονα Ανατολής - Δύσης που προσπαθούν να δομήσουν το Τελ Αβίβ, το Κάιρο, η Λευκωσία και η Αθήνα. Προς αυτή την κατεύθυνση είναι και η αμφισβήτηση της ελληνικής ΑΟΖ μεταξύ Κρήτης και Καρπάθου από την Τουρκία και την Τρίπολη της Λιβύης». «Η υπογραφή συμφωνίας για τον Αγωγό EastMed αναμένεται να δημιουργήσει πιο πολλά προβήματα από αυτά που επιδιώκει να λύσει και κύριο αίτιο αυτής της ασταθούς κατάστασης είναι η απουσία ενός συγκεκριμένου πλαισίου ενεργειακής ασφάλειας. Μέχρι την διαμόρφωση αυτού του πλαισίου, η Συμφωνία για τον EastMed θα έχει πιο πολύ επικοινωνιακό χαρακτήρα», σημειώνει. 
Από την πλευρά του το υπουργείο Ενέργειας τονίζει πως τα πλεονεκτήματα για τη χώρα είναι πολλά: «Η Ελλάδα αναδεικνύεται σε ευρωπαϊκό διαμετακομιστικό κόμβο και αναμένεται να έχει θετικές οικονομικές επιδράσεις διευκολύνοντας την οικονομική ανάπτυξη. Διασφαλίζει ακόμη την παροχή φυσικού αερίου σε περιοχές που δεν έχουν πρόσβαση στο Εθνικό Δίκτυο, όπως η Κρήτη η Πελοπόννησος και η Δυτική Ελλάδα». 
https://tvxs.gr/

ΟΟΣΑ: Οι Έλληνες ζουν περισσότερο από τους άλλους Ευρωπαίους

ΟΟΣΑ: 

Οι Έλληνες ζουν περισσότερο από τους άλλους Ευρωπαίους


oikonomia-krisi-ellada-anergia

Έχουν προσδόκιμο ζωής 81,4 χρόνια - Ποιους παράγοντες κινδύνου «βάζουν» συστηματικά στη ζωή τους οι Έλληνες

Έχει προσδόκιμο ζωής 81,4 χρόνια, λίγο υψηλότερο από τον μέσο όρο των Ευρωπαίων: αυτό είναι το θετικό στοιχείο από το προφίλ του Έλληνα όπως προκύπτει από τη μεγάλη πανευρωπαϊκή έκθεση «Η κατάσταση της υγείας στην ΕΕ: Ελλάδα, Προφίλ Υγείας 2019», που εκπονήθηκε από τον ΟΟΣΑ και το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο για τα Συστήματα και τις Πολιτικές Υγείας (European Observatory on Health Systems and Policies), σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το αρνητικό είναι «βαρύτερο» σε ποιότητα ζωής και κόστος για το σύστημα υγείας: ο Έλληνες «πλήττεται» ακόμη και καταλήγει κυρίως από εγκεφαλικά επεισόδια, ισχαιμική καρδιοπάθεια και καρκίνο του πνεύμονα. Μάλιστα, οι δύο πρώτες ασθένειες αποτελούν σταθερά τις κύριες αιτίες θανάτου των Ελλήνων τις τελευταίες δύο δεκαετίες, αν και σημειώνεται στην έκθεση η μείωση των συγκεκριμένων θανατηφόρων περιστατικών κατά το διάστημα αυτό.

Ειδικότερα, αναφέρεται στην έκθεση ότι το προσδόκιμο ζωής, στα 81,4 έτη, των Ελλήνων, είναι λίγο υψηλότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ. Εξακολουθούν όμως να υπάρχουν ανισότητες όσον αφορά την υγεία, ανάλογα με το φύλο και την κοινωνική θέση. Έτσι, διευκρινίζεται στην έκθεση πως το προσδόκιμο ζωής έχει αυξηθεί με ελαφρώς ταχύτερους ρυθμούς για τους άνδρες, ενώ παρέμεινε στάσιμο για τις γυναίκες κατά τα τελευταία έτη, με αποτέλεσμα να παρατηρείται διαφορά περίπου πέντε ετών μεταξύ των φύλων. Συνεπώς, το προσδόκιμο ζωής «κλειδώνει» στα 81,4 έτη για τους άνδρες και στα 76,4 για τις γυναίκες στην Ελλάδα.

Ανισότητες παρατηρούνται επίσης όσον αφορά στο προσδόκιμο ζωής και λόγω της κοινωνικοοικονομικής κατάστασης. Το 2016 η διαφορά όσον αφορά το προσδόκιμο ζωής στην ηλικία των 30 ετών μεταξύ των ατόμων με το χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο και των ατόμων με τριτοβάθμια εκπαίδευση ήταν 6 έτη για τους άνδρες και 2,4 έτη για τις γυναίκες – σημειώνεται πως το μέγεθος αυτό είναι μικρότερο από τους μέσους όρους στην ΕΕ (7,6 και 4,1 για τους άνδρες και τις γυναίκες, αντίστοιχα). «Η διαφορά μπορεί να εξηγηθεί, τουλάχιστον εν μέρει, από τα διαφορετικά επίπεδα έκθεσης στους παράγοντες κινδύνου και τον διαφορετικό τρόπο ζωής, όπως πχ υψηλότερα ποσοστά καπνίσματος στους άνδρες με χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο» σημειώνεται στην έκθεση.

«Ζουν επικίνδυνα» οι Έλληνες: ποιους παράγοντες κινδύνου «βάζουν» συστηματικά στη ζωή τους

Τέσσερις στους δέκα Έλληνες πεθαίνουν από αιτίες που συσχετίζονται άμεσα με τη συμπεριφορά τους και τον τρόπο ζωής τους, όπως πχ είναι το κάπνισμα, η παχυσαρκία, η κατανάλωση αλκοόλ, η καθιστική ζωή κα., με όσα αυτά συνεπάγονται.

Όπως περιγράφεται στην έκθεση «το 42% των θανάτων στην Ελλάδα μπορεί να αποδοθεί σε συμπεριφορικούς παράγοντες κινδύνου (πάνω από το 39% που είναι ο μέσος όρος της ΕΕ), με το κάπνισμα να αποτελεί τον κυριότερο παράγοντα. Περισσότεροι από ένας στους τέσσερις ενηλίκους καπνίζουν σε καθημερινή βάση, που είναι το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των χωρών της ΕΕ. Τα υψηλά ποσοστά υπερβολικού βάρους και παχυσαρκίας αποτελούν επίσης πηγή ανησυχίας, όπως και η έλλειψη άσκησης των παιδιών. Τα σχετικά χαμηλά ποσοστά βλαβών που σχετίζονται με την κατανάλωση αλκοόλ αποτυπώνουν τη χαμηλή κατανάλωση αλκοόλ από τους ενηλίκους, ωστόσο η ευκαιριακή άμετρη κατανάλωση αλκοόλ στα παιδιά σημειώνει άνοδο».

Η επίπτωση του τσιγάρου

Επίσης, το 1/5 του συνόλου των θανάτων το 2017 οφείλονταν στο κάπνισμα (συμπεριλαμβανομένου τόσο του ενεργητικού όσο και του παθητικού καπνίσματος). Ο καρκίνος του πνεύμονα αποτελεί τη συχνότερη αιτία θανάτου από καρκίνο, με ποσοστά που παραμένουν σταθερά με την πάροδο του χρόνου - ήταν στην έκτη υψηλότερη θέση στην ΕΕ το 2016.

Η θνησιμότητα από καρκίνο του παγκρέατος και ορθοκολικό καρκίνο έχει επίσης αυξηθεί από το 2000 και μετά. Οι θάνατοι από διαβήτη και χρόνιες παθήσεις του αναπνευστικού συστήματος αποτελούν αυξανόμενο πρόβλημα τις τελευταίες δύο δεκαετίες στη χώρα μας.

Ενώ τα επίπεδα παραμένουν κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ, αυτή η αύξηση θεωρείται πως μπορεί να αποτελεί ένδειξη αδυναμιών στην περίθαλψη όσον αφορά τις χρόνιες παθήσεις. Το ποσοστό των Ελλήνων που δηλώνουν ότι δεν πάσχουν από χρόνια νόσο (47 %) είναι παρόμοιο με τον μέσο όρο της ΕΕ (46 %), όμως ένα μικρότερο ποσοστό αναφέρει ότι αντιμετωπίζει περιορισμούς σε βασικές καθημερινές δραστηριότητες, όπως το ντύσιμο και το ντους (1 στους 9 Έλληνες ηλικίας 65 ετών και άνω, έναντι 1 στους 6 στην ΕΕ).

Οι χρόνιες παθήσεις δυστυχώς διατηρούν υψηλή θέση στη ζωή των Ελλήνων. «Πολλά έτη ζωής μετά την ηλικία των 65 ετών διάγονται με χρόνιες παθήσεις και αναπηρίες» τονίζεται στην έκθεση. Και με δεδομένο πως αυξάνεται το προσδόκιμο ζωής και μειώνονται οι δείκτες γονιμότητας, προβλέπεται πως το ποσοστό του 22 % των Ελλήνων που είναι σήμερα ηλικίας 65 ετών και άνω, θα φτάσει το 34% έως το 2070. Ένας στους 3 Έλληνες θα είναι δηλαδή ηλικίας άνω των 65 χρόνων – έναντι 1 στους 5 που είναι σήμερα.

https://www.protothema.gr/

Η λέξη "password" δεν είναι πλέον το χειρότερο...password

Η λέξη "password" δεν είναι πλέον το χειρότερο...password


Η λέξη "password" δεν είναι πλέον το χειρότερο...password
Όπως μας έχει συνηθίσει τα τελευταία χρόνια, η SplashData δημοσιεύει τη λίστα με τα πιο συνηθισμένα passwords για τη χρονιά που ολοκληρώθηκε, στην προκειμένη περίπτωση για το 2019, και αποδεικνύεται ότι ο κόσμος δεν βάζει μυαλό. Μετά από διερεύνηση περισσότερων από 5 εκατομμυρίων passwords που βγήκαν στη φόρα τους περασμένους 12 μήνες, η εταιρεία διαπίστωσε ότι η λέξη “password” έπεσε για πρώτη φορά από την κορυφή και τη θέση της πήρε το…."123456".
Η εκτίμηση της SplashData είναι ότι σχεδόν το 10% των χρηστών παγκοσμίως χρησιμοποιεί κάποιο από τα 25 χειρότερα passwords της φετινής λίστας, με το 3% να επιλέγει το “123456”. Το πιθανότερο, πάντως, είναι ότι το συγκεκριμένο password χρησιμοποιείται είτε σε αρκετά παλιούς λογαριασμούς, είτε σε υπηρεσίες που έχουν πολλά χρόνια να αναβαθμιστούν, μιας και πλέον οι περισσότερες απαιτούν από τον χρήστη να επιλέξει ένα πολύπλοκο password με συνδυασμό συμβόλων, γραμμάτων και αριθμών.
Σύμφωνα με τον CEO της SplashData, κ. Morgan Slain, η δημοσίευση της λίστας γίνεται για να πείσουν τους χρήστες να αλλάξουν τακτική στην επιλογή των passwords τους, ενώ παραδέχεται πως η κατάσταση φαίνεται να βελτιώνεται έστω με αργά βήματα.
Για την ιστορία, αυτά είναι τα χειρότερα passwords του 2019:
  • 123456
  • 123456789
  • qwerty
  • password
  • 1234567
  • 12345678
  • 12345
  • iloveyou
  • 111111
  • 123123
  • https://www.techgear.gr/

Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2020

Το φέρι μποτ που θα «διαλύσει» τον ανταγωνισμό: Γρήγορο, αξιόπιστο και με 50% πιο φθηνά εισιτήρια

Το φέρι μποτ που θα «διαλύσει» τον ανταγωνισμό: 

Γρήγορο, αξιόπιστο και με 50% πιο φθηνά εισιτήρια

Γρήγορο καράβι: Πρόκειται για ένα νέου τύπου Ferry Boat, το οποίο θα προκαλέσει σημαντικές αλλαγές στη ναυσιπλοΐα, ειδικότερα στον οικολογικό τομέα. Αυτό, διότι το νέο Ferry Boat θα είναι ένα συμβατικό και ηλεκτρικό πλοίο. Δηλαδή, θα κινείται αποκλειστικά σε ηλεκτρική ενέργεια.
Η πρώτη γραμμή θα συνδέει το Αίγιο με τον Άγιο Νικόλαο Δωρίδος. Η κίνηση του Ferry Boat θα στοιχίσει περίπου 4 με 5 εκατομμύρια ευρώ. H Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία το συγχρηματοδοτεί σε ποσοστό 50%. Στη μελέτη υπάρχει σχεδιασμός για κατασκευή των απαραίτητων εγκαταστάσεων στην ξηρά όπου και θα παράγεται το ηλεκτρικό ρεύμα. Από εκεί και πέρα, το πλοίο θα διαθέτει την δυνατότητα να συνδυάζει φωτοβολταϊκά, άνεμο και κυματική. Σκοπός θα είναι να μπορεί να παράγει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Τα οφέλη από το νέο γρήγορο καράβι δεν περιορίζονται μόνο στην ίδια την θάλασσα, αλλά περνούν και στις κοινωνίες, καθώς υπάρχει πρόβλεψη για επιπλέον ρεύμα, που δεν θα διατίθεται. Αυτό, θα δίνεται σε οικογένειες που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες τους. Φυσικά, αυτό θα γίνεται, δίχως να επιβαρύνονται με το ανάλογο οικονομικό κόστος.
Από εκεί και πέρα θα μπει ένα φρένο στις ανατιμήσεις και θα υπάρξει μείωση στα εισιτήρια έως και 50%. Αυτή θα μπορούν να απολαύσουν πολλοί περισσότεροι από τους ταξιδιώτες της γραμμής Αίγιο-Άγιος Νικόλαος. Το συγκεκριμένο δρομολόγιο έχει καταργηθεί από το 2011. Στόχος είναι να ακολουθήσει η γραμμή Ρίο-Αντίρριο και σταδιακά η χρήση ηλεκτροκίνητων Ferry Boats να επεκταθεί σε όλες τις πορθμειακές γραμμές της χώρας.
https://epicstories.eu/

F-35: Πόσο κοστίζει το μαχητικό και η ώρα πτήσης του

F-35: Πόσο κοστίζει το μαχητικό 

και η ώρα πτήσης του

Στο ζήτημα του μαχητικού αεροσκάφους πέμπτης γενιάς F-35,  το οποίο επιθυμεί διακαώς η Άγκυρα, αναφέρθηκε στον ΣΚΑΪ ο δημοσιογράφος Πάρις Καρβουνόπουλος, με αφορμή την πρόσφατη συνέντευξη του πρωθυπουργού στο Βήμα ο οποίος τονίζει το ενδιαφέρον της Ελλάδας για το αεροσκάφος. «Το μονό χειροπιαστό στοιχείο που υπάρχει ένα αίτημα της Ελλάδας από το 2017 που ζητάμε να ενημερωνόμαστε για το πρόγραμμα ανάπτυξης» τόνισε.

Επικαλούμενος πτεράρχους της Πολεμικής Αεροπορίας, ο διαπιστευμένος στο ΥΠΕΘΑ δημοσιογράφος δήλωσε ότι το μαχητικό δεν είναι συμβατό με τους στόχους της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, καθόσον είναι αεροσκάφος «πρώτου πλήγματος», δηλαδή επίθεσης.
Σύμφωνα με τον κ. Καρβουνόπουλο, ο λόγος που πολλές ευρωπαϊκές χώρες, έχουν αγοράσει το μαχητικό είναι γιατί συμμετείχαν σε επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ στις οποίες έκαναν πρώτα πλήγματα. «Η Ελλάδα δεν υπηρετεί τέτοια πολιτική» σχολίασε.
Σήμερα το κόστος για την απόκτηση του υπερσύγχρονου μαχητικού ανέρχεται σε 100 εκατ. δολάρια ανά αεροπλάνο, ενώ την επόμενη πενταετία εκτιμάται ότι θα πέσει στα 80 εκατ. δολάρια ανά αεροπλάνο.
Το μείζον όμως, σύμφωνα με το δημοσιογράφο, είναι το κόστος της ώρας πτήσης που φθάνει περίπου τα 44 χιλιάδες δολάρια, έναντι 15 χιλιάδων ευρώ (14.000 δολάρια) του F-16. Όπως ανέφερε μάλιστα, το αμερικανικό Πεντάγωνο έχει ζητήσει από την κατασκευάστρια εταιρεία να μειώσει το κόστος στα 25.000 δολάρια.
https://www.pentapostagma.gr/

Καίτη Γκρέυ: Πέθανε σε ηλικία 101 ετών η σπουδαία τραγουδίστρια

  Καίτη Γκρέυ: Πέθανε σε ηλικία 101 ετών η σπουδαία τραγουδίστρια NDP Εδινε μάχη με διάφορα προβλήματα υγείας τους τελευταίους μήνες Έφυγε ...