Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 19 Απριλίου 2019

Χαρμάνι Βιβλίων ν.8 – Λεμονοδάσος, Κοσμάς Πολίτης


Χαρμάνι Βιβλίων ν.8 – Λεμονοδάσος, Κοσμάς Πολίτης


DSC_2176-01

Αχ και βαχ.
Μόλις πριν λίγα λεπτά γύρισα και την τελευταία σελίδα, και νιώθω ένας βάρος στο στέρνο μου. Τι υπέροχο βιβλίο ήταν αυτό. Τι λιτό, ειλικρινές, διαφορετικό βιβλίο ήταν αυτό. Παρ’ όλο που έχω ασχοληθεί ανά καιρούς με τον Κοσμά Πολίτη, την βιογραφία και το συγγραφικό του έργο -τόσο στα πλαίσια της σχολής, όσο και από προσωπική επιθυμία (βλ. και αυτό εδώ το άρθρο μου)-, πρώτη φορά διάβασα δικό του βιβλίο. Προτίμησα, μάλιστα, η πρώτη μου επαφή με το έργο του να είναι με το πρώτο βιβλίο που έγραψε και ο ίδιος -δεν φταίω εγώ, έπρεπε να γίνει έτσι, η οργανωτική μανία μου το επέβαλε.
Δεν ήξερα τι να περιμένω ακριβώς, άλλωστε από σκόρπια αποσπάσματα κειμένων πώς θα μπορούσα να σχηματίσω κάποια ολοκληρωμένη άποψη, αλλά μπορώ να πω ότι το Λεμονοδάσος ξεπέρασε κάθε προσδοκία μου, χωρίς καμία υπερβολή.
Πάμε λίγο όμως στα του βιβλίου, για περισσότερες λεπτομέρειες:
Υπάρχουν διάφοροι ήρωες στο βιβλίο, με δυο πρωταγωνιστές που ξεχωρίζουν: η Βίργκω και ο Παύλος. Όλη η ιστορία -πλην των τελευταίων 4 σελίδων- μας δίνεται από την οπτική του αφηγητή μας Παύλου Αποστόλου, μέσα από την χρήση της πρωτοπρόσωπης αφήγησης, γεγονός που μας βοηθάει να εστιάσουμε στον ψυχισμό του, έχοντας πρόσβαση σ’ όλες τις σκέψεις του, ακόμα και τις πιο βαθιές. Ο δραματικός ενεστώτας του έργου εντείνει την αίσθηση αυτή, ότι και εμείς οι ίδιοι ζούμε ό, τι και ο πρωταγωνιστής, καθώς μας εμπλέκει συναισθηματικά στα δρώμενα που εξιστορούνται.
DSC_2176-01
Οι περιγραφές ήταν πολύ παραστατικές, με πληθώρα οπτικών και οσφρητικών εικόνων, με την δεύτερη κατηγορία να με εκπλήσσει περισσότερο για την ακρίβειά της. Μπορείς να μυρίσεις τις ανθισμένες λεμονιές, την αλμύρα της θάλασσας, τις φθινοπωρινές νύχτες στην Αθήνα.
Αυτό που μου έμεινε από το βιβλίο κατά κύριο λόγο είναι -τι άλλο- ο έρωτας ανάμεσα στους δυο κεντρικούς ήρωες. Ένας έρωτας τόσο διαφορετικός από αυτόν που συνήθως συναντάει κανείς στις μέρες μας. Ένας έρωτας αλλιώτικος, που αποπνέει άλλη εποχή, άλλες συνήθειες, άλλες προσεγγίσεις. Ο πληθυντικός ευγενείας, τα ελαφριά αγγίγματα που κάνουν το κορμί να αναριγεί, τα πρώτα σκιρτήματα της καρδιάς και η αδυναμία να ελέγξει κανείς τις σκέψεις του. Η απόλυτη παράδοση του νου σε έναν άλλο, που τρυπώνει μέχρι και στα όνειρά σου, δίχως να έχεις την δύναμη να τον διώξεις. Και, έτσι απλά, μένει εκεί. Βλέπουμε τον πόθο, τον πόνο που νιώθει ένα σώμα όταν μένει μακρυά από ένα άλλο -καλύτερα, από εκείνο το συγκεκριμένο άλλο-, την ζήλια, την ανυπομονησία, τις αμφιβολίες, τον φόβο για το μετά -για το μέλλον με εκείνον τον άλλο, αλλά και για το μέλλον χωρίς εκείνον-, τις αποφάσεις.
Το σκηνικό της όλης ιστορίας μοιράζεται ανάμεσα στην Αθήνα και τον Πόρο, μεταφέροντας τον αναγνώστη από την μεγαλούπολη στην επαρχία, από την φασαρία στην γαλήνη. Και το Λεμονοδάσος, όπως αναφέρεται στον τίτλο, είναι ένα δάσος που βρίσκεται απέναντι από τον Πόρο, μυρωδάτο και εξωτικό. Ένα πρόσφατο ταξίδι που πραγματοποίησα στον Πόρο μόλις πέρυσι σίγουρα συνέβαλε στην εντύπωση που μου δημιούργησε το βιβλίο, καθώς ακολουθούσα νοερά την διαδρομή από τον Γαλατά προς τον Πόρο με το καραβάκι, και εν συνεχεία τις βόλτες στο πανέμορφο νησί.
Να και ένα ωραίο ταίριασμα, λοιπόν: μια εξόρμηση στον Πόρο παρέα με το Λεμονοδάσος του Πολίτη, Και μετά μια βόλτα στο ίδιο το Λεμονοδάσος. Τι καλύτερο!DSC_2195-01
Φυσικά δεν γίνεται να μην αναφέρω και την συνύπαρξη δυο διαφορετικών κόσμων στα κεφάλαια του έργου: το παρόν του συγγραφέα και του αφηγητή στην Αθήνα, και το παρελθόν της αρχαίας Ελλάδας, με όλη της την αίγλη. Πολυάριθμες οι αναφορές σε τόπους αρχαιολογικής σημασίας, και ακόμη περισσότερες οι αναφορές στους θεούς της αρχαίας Ελλάδας, την λατρεία τους και τους μύθους που γνωρίζουμε σχετικά.
Όσον αφορά το τέλος του βιβλίου, θέλω να το μοιραστώ τόσο πολύ που κοντεύω να σκάσω, αλλά δεν πρέπει. Εγώ έμεινα να κοιτάω το ταβάνι προσπαθώντας να βάλω σε μια τάξη τις σκέψεις και τα συναισθήματα που μου προκάλεσε, και νομίζω πως είναι καλύτερα να κλείσω αυτό το άρθρο δίχως να αποκαλύψω κάτι περαιτέρω. Μην χαθεί και η μαγεία του, στην τελική.
-Πόσο πολύ μου άρεσε. Αλήθεια.-

Ορίστε και ορισμένα αποσπάσματα που ξεχώρισα διαβάζοντάς το:
<<- Και αν τύχει ν’ ανταμώσει κανένας τη γυναίκα που του προορίστηκε;
– Πέρασε από κοντά της δίχως να σταθείς, κάνε τον καραγκιόζη. Παράτα τ’ όνειρό σου πριν καταντήσει εφιάλτης.>>
<<Είχα υποσχεθεί στον εαυτό μου να γράφω κάθε τι που νιώθω μέσα στην ψυχή. Τι άλλο απομένει πια να γράψω; Ας γεμίσω τα φύλλα του χαρτιού, λοιπόν, με τ’ όνομά σου: Βίργκω, Βίργκω, Βίργκω, Βίργκω…>>
<<Είν’ αλήθεια όμως; Θα προτιμούσα να γίνω βασιλιάς; Δισεκατομμυριούχος; Δοξασμένος, ξακουστός σ’ όλο τον κόσμο; 
Ναι, ίσως. Κι έπειτα; Έπειτα θ’ ανέβαινα σε ένα ψηλό βουνό να διαλαλήσω: «Ναι, όλ’ αυτά καλά, μα δεν ξέρετε όλη μου την ευτυχία: η Βίργκω είναι δική μου.»>>
<<Τώρα πια είν’ αργά. Τέλειωσαν όλα. Να φύγω… να φύγω… να φύγω…>>
Διαβάστε το, οπωσδήποτε

20190414_191056-01

Λίμνη Πρασάρ - Το περιστρεφόμενο νησί




ΛΑΚΜΑΝΑΛΗ

Λίμνη Πρασάρ - Το περιστρεφόμενο νησί      

 Η Λίμνη Prashar ονομάζεται μετά το Sage Prashar. Είναι περίπου 50 χιλιόμετρα από την περιοχή Mandi του Himachal Pradesh και περίπου 102 χιλιόμετρα από το Manali μέσω Kullu, Bhuntar και Bajaura. Λέγεται ότι ο Sage Prashar συνήθιζε να διαλογίζεται κοντά σε αυτή τη λίμνη.



\Υπάρχουν τρεις ιστορίες ναός του Sage Prashar που είναι επίσης σε στυλ παγόδα. Το κύριο αξιοθέατο της λίμνης είναι το μικρό κυμαινόμενο νησί που περιστρέφεται εποχιακά. Η λίμνη καλύπτεται με περίφραξη και κανείς δεν μπορεί να βαδίσει πάνω από το πλωτό νησί, εκτός από τη θεότητα "Shree Vardha Naag" που βόλτα πάνω από το νησί σε κάποια ειδική περίπτωση, όταν είναι κολλημένη.

Η όμορφη οροσειρά του Μανάλι και του Bijli Mahadev είναι επίσης ορατή από εδώ. Κάθε χρόνο διοργανώνεται εκδήλωση εδώ από τις 13 έως τις 15 Ιουνίου και οι θεότητες από τις γύρω περιοχές κάνουν την παρουσία τους. Είναι το πιο προτιμώμενο σημείο πικνίκ σχολικών και κολλεγίων, οικογενειών και ομάδων και είναι ακόμη ένας παράδεισος πεζοπορίας για τον εραστή της φύσης.
Η λίμνη Parashar καλύπτεται εύκολα την ίδια μέρα, αλλά αν κάποιος θέλει να μείνει εδώ, το PWD και το Forest Guest House είναι διαθέσιμοι εδώ και μπορούν να κανονίσουν διαμονή σε κοντινά χωριά.

DOWNLOADS: Νικόλαος Γ. Πολίτης – Ακριτικά Άσματα: Ο Θάνατος Του Διγενή…! #1.163 (PDF)


DOWNLOADS: Νικόλαος Γ. Πολίτης –



 Ακριτικά Άσματα

Ο Θάνατος Του Διγενή…! #1.163 (PDF)


Διαβάστε το εδώ:Αποτέλεσμα εικόνας για Νικόλαος Γ. Πολίτης –

ΑΚΡΙΤΙΚΑ ΑΣΜΑΤΑ: Ο ΘΑΝΑΤΟΣ ΤΟΥ ΔΙΓΕΝΗ



Posted by Der Kamerad

Οι αφελείς ζωγράφοι της Kovačica

Οι αφελείς ζωγράφοι της Kovačica


επιφανειακή τέχνη kovacica

.

Το Kovačica (Σερβικό χωριό) λέγεται ότι είναι ένα μέρος όπου ζωγραφίζονται τα παραμύθια

Ναΐφ τέχνη ( αφελούς τέχνης , ή μικρό παιδί τέχνη ) είναι μία κατηγορία τέχνης που χαρακτηρίζεται από μια παιδικού τύπου απλοϊκότητα , τόσο στην ύλη και το περιεχόμενο όσο και στην τεχνική Η λέξη Ναϊφ είναι διεθνής πλέον, αλλά προέρχεται από το Γαλλικό αφελείνο που σημαίνει αφελής. Όμως, δεδομένου ότι υπάρχουν πολλοί καλλιτέχνες, με τα έργα τους, που έχουν λίγη ή καθόλου εικαστική παιδεία, αυτό μόνο αποδεικνύει ότι ο όρος συχνά δεν ισχύει.

S-muzikom-u-or-2010-375x50

Οι άνθρωποι που κάνουν παραμύθια κυριολεκτικά ζωντανεύουν είναι οι αφηρημένοι ζωγράφοι της Kovačica. Εάν δεν ήταν για αυτούς τους εκπληκτικούς καλλιτέχνες, αυτό το μαγικό μέρος θα ήταν ένα άλλο χωριό στη Βοϊβοντίνα.
Και αν δεν ήταν γι 'αυτούς, αυτό το μικρό χωριό δεν θα είχε επισκεφθεί παγκοσμίου φήμης προσωπικότητες όπως οι Rolling Stones, Pele και Alain Delon, ακόμη και ο πρώην πρόεδρος της Γαλλίας François Mitterrand.
Η αφελής τέχνη εμπνέεται από την αγάπη για την πατρίδα, τους ανθρώπους και τις παραδόσεις τους , καθώς και την πλούσια φύση. Στη Σερβία, η αφελής τέχνη συνήθως απεικονίζει τους ανθρώπους με τις εθνικές ενδυμασίες , τη ζωή τους στην ύπαιθρο, όπως αυτούς που εργάζονται σε ένα πεδίο ή σε ένα λιβάδι, τα διάφορα έθιμά τους και τις καθημερινές στιγμές αγάπης, ευτυχίας και θλίψης.
επιφανειακή τέχνη kovacica
Η αφελής τέχνη είναι ένα είδος τέχνης που συχνά χαρακτηρίζεται από παιδική απλότητα στο θέμα και την τεχνική του. Η απλότητα και όχι η λεπτότητα είναι όλοι υποτιθέμενοι δείκτες αυτού του είδους τέχνης.
Ωστόσο, οι πολύχρωμες και παραμυθένιες ζωγραφιές , ζωγραφισμένες σε καμβά, σκαμνιά και ακόμη και σκουός, που απεικονίζουν όμορφα αγροτικά τοπία και την απλή ζωή στη Μπανάτ, κάνουν απλά να θέλουν να ζήσουν εδώ. Ή τουλάχιστον να αγοράσετε ένα κομμάτι αφελούς έργου τέχνης.
https://efisoul63.wordpress.com/

Η Βρετανίδα συγγραφέας Clare Mackintosh στην Ελλάδα

Η Βρετανίδα συγγραφέας Clare Mackintosh στην Ελλάδα

Αποτέλεσμα εικόνας για Clare Mackintosh
Απρίλιος 19, 2019   
Η Βρετανίδα συγγραφέας αστυνομικής λογοτεχνίας που κατακτά τις λίστες των ευπώλητων και τις καρδιές των αναγνωστών και ακούει στο όνομα Clare Mackintosh επισκέπτεται την Αθήνα, αλλά και τη Θεσσαλονίκη, καλεσμένη της 16ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης και των εκδόσεων ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ. Χάρη στα ευφυή και αριστοτεχνικά γραμμένα ψυχολογικά της θρίλερ, καθηλωτικά και εθιστικά από την πρώτη μέχρι την τελευταία σελίδα, με συνεχείς φονικές ανατροπές και συγκλονιστικά φινάλε, η Mackintosh, το μεγαλύτερο νέο αστέρι της αστυνομικής λογοτεχνίας, έχει αποκτήσει φανατικό κοινό και στην Ελλάδα.
Φέτος τον Μάιο, οι έλληνες αναγνώστες της θα έχουν την ευκαιρία να τη γνωρίσουν από κοντά την Πέμπτη 9 Μαΐου 2019, στον ΠΟΛΥΧΩΡΟ ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ (Ιπποκράτους 118, Αθήνα), στις 7:30 μ.μ., σε μια συζήτηση με τον ομότεχνό της Αντώνη Γκόλτσο, καθώς και την Παρασκευή 10 Μαΐου 2019, στις 8 μ.μ., στη 16η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης (εγκαταστάσεις Helexpo, περίπτερο 13, αίθουσα COSMOS), όπου θα την απολαύσουν σε μια συζήτηση με επίκεντρο τα βιβλία της, τη ζωή και το έργο της, αλλά και γενικότερα την αστυνομική λογοτεχνία, με τη συγγραφέα και μεταφράστρια των βιβλίων της Βάσια Τζανακάρη. Θα υπάρχει διαδοχική διερμηνεία από τα αγγλικά.

Η συγγραφέας

Η Βρετανίδα Clare Mackintosh εργαζόταν στην αστυνομία για δώδεκα χρόνια, καριέρα που διέκοψε το 2011 για να δουλέψει ως σύμβουλος social media και δημοσιογράφος, ενώ υπήρξε η ιδρύτρια του λογοτεχνικού φεστιβάλ Chipping Norton. Έχει πλέον αφοσιωθεί αποκλειστικά στη συγγραφή. Ζει στη νότια κεντρική Αγγλία με τον σύζυγό της που είναι αστυνομικός και τα τρία τους παιδιά.
Τα βιβλία της ξεχωρίζουν από το πλήθος των ψυχολογικών θρίλερ χάρη στην άψογη πλοκή τους και στην προσοχή στην παραμικρή λεπτομέρεια, ενώ μεταφράζονται σε περισσότερες από 35 γλώσσες. Η Mackintosh συνθέτει με μαεστρία έντονες ιστορίες, ποτισμένες με μια διαρκή αίσθηση απειλής, σίγουρα ακατάλληλες για αναγνώστες που δεν διαθέτουν γερό στομάχι, καθώς περιέχουν ισχυρές δόσεις καθαρού σασπένς και αναφορές σε δύσκολες καταστάσεις, όπως ψυχικές ασθένειες, αυτοτραυματισμό, αυτοκτονία, σωματική και συναισθηματική κακοποίηση, αλκοολισμό, κατάχρηση ουσιών.
Με τη στήριξη του British Council.

Ο κήπος της Εδέμ


Ο κήπος της Εδέμ


Μιχάλης-Κατράκης_resort_cover-medium

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ

RESORT

ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΑΠΟ ΤΙΣ

«Κι εδώ είναι που για πρώτη φορά ο μύθος της Εδέμ αποκτά πραγματική ουσία, ιδωμένη κάτω από ένα μεταφορικό πρίσμα βέβαια. Τι χαρακτηρίζει τα παιδιά και τους νέους; Απλό είναι, αλλά δείχνουμε να το ξεχνάμε. Αυθορμητισμός. Και κάτω από την πο­διά του αυτός ο αυθορμητισμός κρύβει την ειλικρίνεια και την παρόρμηση. Η ειλικρίνεια κρύβει την αθωότητα και η παρόρμη­ση τη συναισθηματική φόρτιση. Όλα μαζί, αν τα βάλεις κάτω, συνθέτουν ένα υπέροχο δέντρο, υλοτομημένο εδώ και καιρό στην περίπτωση των ενηλίκων. Αυτό της αυθεντικότητας. Το ίδιο αυ­θεντικοί ήταν κι οι Πρωτόπλαστοι σ’ αυτό τον γοητευτικό μύθο, που μακάρι να είχαμε όλοι τη χαρά να γνωρίσουμε τον συγγρα­φέα του, μήπως μας δώσει κάποιο μάθημα για τη ζωή και τη φα­ντασία γενικότερα.
Είμαι σίγουρος πως οι Πρωτόπλαστοι εκείνες τις πρώτες μέ­ρες στον κήπο της Εδέμ επιδίδονταν τακτικά σε ερωτικά παιχνίδια. Ο Παράδεισος πρέπει να σηκωνόταν στο πόδι από τα βογκη­τά της Εύας κι ο Αδάμ πρέπει να ένιωθε πως ο Θεός τον έπλασε κουρασμένο. Η αθωότητά τους ήταν αδιαμφισβήτητη σαφώς και καμία σχέση δεν είχε με τις ερωτικές τους συνευρέσεις.
Το ίδιο ισχύει και με τους νέους. Η αθωότητά τους δεν κα­ταρρίπτεται από την ομορφιά της ερωτικής ένωσης. Το αντίθετο μάλιστα. Η αθωότητα της εφηβείας ίσως και να πηγάζει από τις πρώτες εκδηλώσεις γνήσιας τρυφερότητας ή ακόμα και πρω­τόγονης έλξης. Όπως και να ’χει όμως, ένας έφηβος σε καμία περίπτωση δε γαμιέται ποτέ χωρίς να διατηρήσει ανέπαφη την αυθεντικότητα του Πρωτόπλαστου.
Κι έπειτα το Κακό του δίνει το Μήλο. Και το Μήλο στην περί­πτωση των πρωτόπλαστων ήταν η Γνώση. Το ίδιο είναι και τώρα. Η γνώση πηγάζει από τη διερεύνηση, η διερεύνηση από τη μελέ­τη. Η μελέτη οδηγεί στην κατάρτιση κι η κατάρτιση μορφοποιεί τους στόχους. Κι όταν ένας νέος βάζει για πρώτη φορά στόχους
δαγκώνει το Μήλο. “Θέλω να φτάσω ψηλά”, λέει και… χρατς! Το σαγόνι του γεμίζει ζουμιά.
Και προσπαθεί να επιτύχει τον στόχο του. Και καθώς προ­σπαθεί, διαπιστώνει πως δεν μπορεί να συμπεριφέρεται πια με αυθορμητισμό. Τι κάνει λοιπόν; Δαμάζει την ειλικρίνεια και σκο­τώνει τελείως την παρόρμηση. Είναι σημαντικό να ξέρει τι θα πει και πώς, αλλά πολύ σπουδαιότερο να μπορεί να ελέγξει τα συναι­σθήματά του και τις αντιδράσεις του.
Αφού λοιπόν βάλει κάτω από τον ζυγό του στόχου την ει­λικρίνεια και την παρόρμηση παύει να νιώθει αθώος και τιθασεύει τη συναισθηματική φόρτιση. Τον παίρνει χαμπάρι λοιπόν ο Κύριος εκεί πάνω και τον ξαποστέλνει κακήν κακώς από τον μαγικό κήπο. Γιατί απλά, έχει υποκύψει στον δαίμονα.
Κι ο δαίμονας αυτός του έχει κλέψει ό,τι στην καρδιά του είχε πιο ακριβό. Την αυθεντικότητά του. Ο νέος, που έχει δαγκώσει το Μήλο και πλέον ΞΕΡΕΙ και έχει στό­χους υψηλούς για το μέλλον του, έχει χάσει την ταυτότητά του και έχει γίνει ακόμα ένα άδειο κουκούλι στο μεγάλο μαιευτήριο των σφηκών».
https://1000mgapousias.com/

Πέθανε ο γνωστός σκηνοθέτης Δημήτρης Κολλάτος σε ηλικία 88 ετών

  Πέθανε ο γνωστός σκηνοθέτης Δημήτρης Κολλάτος σε ηλικία 88 ετών Τα τελευταία χρόνια αντιμετώπιζε πολλά προβλήματα υγείας - Η αυτοκτονία τη...