Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2019

Robert Johnson: Ο θρύλος χωρίς πρόσωπο

Robert Johnson: Ο θρύλος χωρίς πρόσωπο

“Το ωραίο με τον Robert Johnson ήταν ότι υπήρχε μόνο στα χαρτιά. Ένας πραγματικός θρύλος”
Martin Scorsese
Ήταν Κυριακή, 8 Μαΐου του 1911, όταν γεννήθηκε ο Robert Leroy Johnson στο Hazlehurst του Mississippi. Τα χρόνια εκείνα, ήταν εξαιρετικά δύσκολα για τους μαύρους, ειδικότερα για τους γονείς του, Julia Major Dodds και Noah Johnson, που είχαν γεννηθεί σκλάβοι. Αν και με το πέρας του Αμερικάνικου εμφύλιου (1861-1865), υποτίθεται πως οι μαύροι θα ήταν ελεύθεροι, εντούτοις, στα μυαλά των λευκών του Νότου, οι μαύροι ήταν ακόμη σκλάβοι.
Το μέλλον του Robert Leroy Johnson, όπως και όλων των άλλων μαύρων, ήταν οι βαμβακοφυτείες. Το βαμβάκι, ήταν το πιο περιζήτητο προϊόν στην Αμερική και αποτελούσε την βάση της Αμερικανικής εκβιομηχάνισης.
Στις βαμβακοφυτείες, οι μαύροι δούλευαν από την ανατολή του ήλιου μέχρι την δύση, μέσα σε απάνθρωπες συνθήκες, γεγονός που ερχόταν σε πλήρη αντίθεση με την απαλότητα του βαμβακιού όπου μοχθούσαν καθημερινά να μαζέψουν. Σ’ αυτό το απάνθρωπο χώρο μεγάλωνε και ο Robert που αν και σιχαινόταν να δουλεύει εκεί, δεν είχε άλλη επιλογή.
Τα παιδικά του χρόνια δεν ήταν και τα καλύτερα. Οι γονείς του χώρισαν πολύ γρήγορα, έτσι έπρεπε να μάθει να προσαρμόζεται και να μετακινείται στους διάφορους πατριούς και εραστές που διάλεγε η μητέρα του. Οι συνεχείς μετακινήσεις τον είχαν επηρεάσει ιδιαίτερα κάτι που φάνηκε ξεκάθαρα στους στίχους του μετέπειτα (“..with a suitcase in my hand..” – “Love in Vain”). Η μόρφωση που πήρε απ’ το σχολείο ήταν ελάχιστη. Όχι πως οι άλλοι μαύροι, της τότε εποχής, τύγχαναν καμιάς ιδιαίτερης μόρφωσης. 
“Αν και έλειπε συνεχώς απ’ το σχολείο τον θυμάμαι να παίζει φυσαρμόνικα και jaw harp
Willie Coffee
Η μουσική στην ζωή του ήταν κάτι το ξεχωριστό. Μ’ αυτή ξέφευγε από την μίζερη καθημερινότητα και ταξίδευε σε διάφορα μέρη που μόνο ο νους μπορούσε να φανταστεί. Σύχναζε σε διάφορα μαγαζιά του Mississippi Delta, προκειμένου να ακούσει τον Willie Brown, τον Charlie Patton αλλά και τον Son House, τον οποίο λάτρευε. Περίπου την ίδια εποχή, κάπου στα 18, είχε πάρει στα χέρια του για πρώτη φορά κιθάρα. Είχε καημό να παίζει τα blues όπως τον Son House.
“Θυμάμαι τον Robert Johnson όταν ήταν μικρό παιδί. Έπαιζε όμορφα την φυσαρμόνικα αλλά ήταν πολύ κακός κιθαρίστας”
Son House
Το Φεβρουάριο του 1929, ο Robert Johnson αποφασίζει να παντρευτεί μια κοπέλα που ήταν 16 χρονών, την Virginia Travis. Η ζωή του, που ήταν ήδη δύσκολη, θα γίνει χειρότερη, όταν η Virginia θα πεθάνει την ώρα που θα έφερνε στην ζωή το παιδί τους. Μαζί της, δυστυχώς, “πήρε” και το βρέφος.
Το μοιραίο γεγονός έκανε το Robert Johnson να κλειστεί στον εαυτό του. Σύμφωνα με τον ιστορικό ερευνητή των blues, Robert “Mack” Mc Cormick, ο Robert Johnson θεωρούσε αυτή την ατυχία ως μια “Θεία Τιμωρία”, γεγονός που θα τον οδηγούσε μετέπειτα στην απόφαση να πωλήσει την ψυχή του στο διάβολο. Έκτοτε, είχε αποφασίσει, σχεδόν τελεσίδικα, ότι θα παρατούσε την αγροτιά και θα γινόταν μουσικός των blues.
Καθημερινά εξασκείτο στην μουσική και προσπαθούσε να τελειοποιήσει το παίξιμο του. Ήθελε να φτάσει και να ξεπεράσει τον Son House. Άρχισε κιόλας να γράφει τους δικούς του στίχους, τα δικά του τραγούδια. Την τότε εποχή, είχε γνωρίσει ένα περίεργο τύπο, ονόματι Isaiah “Ike” Zinnerman, όπου τον βοήθησε να μάθει αρκετά μυστικά της blues μουσικής.
Όσον αφορά τον Zinnerman, ο μύθος έλεγε πως έπαιζε τόσο καλά τα Blues γιατί είχε βοήθεια απ’ τους νεκρούς. Επισκεπτόταν τα κοιμητήρια την νύκτα και έπαιζε για χάρη τους! Δυστυχώς, κανένα τραγούδι του δεν διασώθηκε.
Ο Robert Johnson ξεκίνησε δειλά-δειλά να κάνει κάποιες εμφανίσεις σε διάφορα μαγαζιά της περιοχής αφήνοντάς άφωνους τους θεατές από το παίξιμο του. Μπορούσε να τους παίξει οτιδήποτε, country, folk, hillbilly ή οτιδήποτε άλλο του ζητούσαν. Είχε τόσο καλό μουσικό αυτί που μπορούσε να πιάσει αμέσως οποιοδήποτε ρυθμό. Όσον αφορά την φωνή του, ήταν άκρως σαγηνευτική και ταξιδιάρα.
“Δεν έχω βρει τίποτα πιο βαθιά εκφραστικό από τον Ρόμπερτ Τζόνσον.”
Eric Clapton 
Όταν ο Son House επέστρεψε ξανά στο Robinsonville, μια μικρή πόλη του Mississippi, έτυχε να ακούσει ξανά το Robert Johnson να παίζει μουσική. Αυτή την φορά όμως έμεινε με το στόμα ανοικτό. Σαν μουσικός, είχε περιοδέψει σε αρκετά μέρη, αλλά τέτοιο παίξιμο κιθάρας, δεν είχε ακούσει πουθενά, μα πουθενά όμως. Δεν μπορούσε να καταλάβει πως σε τέτοιο μικρό χρονικό διάστημα, μπορούσε κάποιος να μάθει να παίζει τόσο τέλεια την κιθάρα. Τότε ήταν που άρχισαν να οργιάζουν οι φήμες ότι ο Robert Johnson πούλησε την ψυχή του στο διάβολο προκειμένου να γίνει μουσικός των blues.
Σύμφωνα με τον θρύλο, στο σταυροδρόμι 61 και 49, κοντά στο Dockery Plantation, εκεί όπου κανείς διαλέγει ποιο δρόμο θα πάρει, ο Robert Johnson συνάντησε ένα μαύρο άνθρωπο, τον διάβολο μεταμορφωμένο. Του πήρε την κιθάρα του, την κούρδισε και έπαιξε μερικά κομμάτια. Μετέπειτα του την έδωσε και άμεσα έγινε η ανταλλαγή της ψυχής με το ταλέντο του.
“Ο Johnson έπαιζε για ένα μελλοντικό ακροατήριο, το οποίο μόνο ο ίδιος μπορούσε να δει”
Bob Dylan
Στις αρχές της δεκαετίας του 30’ ο Robert Johnson ήταν ήδη ένας πολύ γνωστός μουσικός της blues. Μαζί με τον φίλο του, Johnny Shines, περιόδευσε και σε άλλες πολιτείες όπως το St. Louis, Detroit, Chicago αφήνοντας το κοινό να διερωτάται ποιος ήταν αυτός ο κύριος με το αστείρευτο ταλέντο.
Τον Μάϊο του  1931 θα παντρευτεί για δεύτερη φορά, την Caletta Craft, μια γυναίκα με 2 ή 3 παιδιά, όπου μετά από λίγο καιρό θα χωρίσουν. Ο Robert Johnson, μετά και τον 2ονχωρισμό, είχε αποφασίσει να ζήσει την νομαδική ζωή του μουσικού, αυτή που πάντα φανταζόταν.
“Όταν τον άκουσα για πρώτη φορά, νόμιζα πως έπαιζαν δύο κιθάρες ταυτόχρονα”
Keith Richards
Το 1936, για καλή τύχη των μετέπειτα θαυμαστών του, ένας κυνηγός ταλέντων, ο H. C. Speir, είδε τον Robert Johnson σε ένα μαγαζί να παίζει και πρότεινε στο Ernie Oertle, που δούλευε στην ARC, να τον συστήσει στον Don Law, προκειμένου να τον προωθήσει να κάνει ένα δίσκο. Όντως έγινε και στις 23 Νοεμβρίου του 1936 είχε κάνει την πρώτη του ηχογράφηση. Ένα χρόνο αργότερα, το 1937, θα κάνει και δεύτερη ηχογράφηση. Όλα μαζί ήταν 29 τραγούδια και 42 ηχογραφήσεις.
Ένα χρόνο αργότερα, στις 16 Αυγούστου του 1938, σε ηλικία μόλις 27 χρονών, ο Robert Johnson θα πεθάνει. Κανείς δεν έμαθε ποτέ πως πέθανε. Άλλοι ισχυρίζονται πως τον δηλητηρίασε κάποιος, αφού ο Robert Johnson φλέρταρε με την γυναίκα του, ενώ άλλοι θεωρούν πως τον μαχαίρωσε. Κάποιοι ιστορικοί αναφέρουν πως πιθανόν να πέθανε και από σύφιλη. Όσον αφορά τον τάφο του, 3 ταφόπλακες έξω από το Greenwood του Mississippi τον διεκδικούν. Κανείς δεν ξέρει που τάφηκε.
Μέχρι την δεκαετία του 60’, πολύ λίγοι είχαν ακούσει για τον Robert Johnson. Ο δίσκος του King of the Delta Blues Singers επανακυκλοφόρησε ξανά μόλις το 61’ ενώ το πιστοποιητικό θανάτου του βρέθηκε το 68’. Τότε όλοι άρχισαν να ρωτούν για τον απίστευτο μουσικό, που δεν είχε πρόσωπο, αφού δεν διασώθηκε καμιά φωτογραφία του!
Ο πρώτος που προσπάθησε να βρει κάτι, ήταν ο Robert “Mack” Mc Cormick, αν και οι έρευνες του απέβησαν άκαρπες. Την σκυτάλη πήρε ο Stephen LaVere, ένας μεγάλος του θαυμαστής, που έκανε τον κόσμο ανάστατο μέχρι να ανακαλύψει κάποια στοιχεία του Robert Johnson. Κατάφερε και βρήκε την ετεροθαλή αδερφή του, την Carrie Thompson, όπου μέσω αυτής ανακάλυψε 2 φωτογραφίες, τις μοναδικές που υπάρχουν και αποδέχονται οι ιστορικοί σήμερα. Δημοσιεύτηκαν στα περιοδικά “Rolling Stone” το 1986 και στο “78 Quarterly” το 1989.
Εν μέρει αυτή είναι η ιστορία του Robert Johnson, του γίγαντα της blues μουσικής που ενέπνευσε τους καλύτερους τραγουδιστές του κόσμου, όπως τον Bob Dylan, τους Rolling Stones, τον Eric Clapton, τον Jimmy Page και άλλους πολλούς. Και όλα αυτά, μέσω 29 τραγουδιών και 42 ηχογραφήσεων.
* Το κείμενο είναι εξαιρετικά αφιερωμένο στον Ali Mathloum και στην Λέσχη Rock.
Για όσους ενδιαφέρονται η Λέσχη Rock έχει και δικό της group για συζητήσεις.








Η Βαυαροκρατία-Γερμανοκρατία στην Νεώτερη και την Σύγχρονη Ελλάδα.

Η Βαυαροκρατία-Γερμανοκρατία στην Νεώτερη και την Σύγχρονη Ελλάδα.



Με τους GeR MaNiUs μας συνέδεε, πάντα,
 ένας... καταστροφικός έρως! 
Στην ΧώΡα των ΥΝioUs,
 αγαπούσαν, σφόδρα, ο,τι δή ποτέ Ελληνικόν!
Και οι Έλληνες ποτέ δεν ήμασταν αχάριστοι!
Ξέρουμε ότι Χωρίς τους oTToN* η Ελλάδα και ο Ελληνισμός θα εκοιμούντο ακόμη στον... Αιώνιον Ύπνον τους!
(Παρατηρήστε την Γοητεία της ΠαλαιοΓερμανικής-Βαυαρικής Εξουσίαςκαι τους... Αιωνίως Ευλαβούμενους ΝεοΈλληνες.)



"ΙΣΧΥΣ ΜΟΥ
             Η ΑΓΑΠΗ
                 ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΜΟΥ"
               - Otton Friedrich Ludwing von Wittelsbach -

  "ΑΙΩΝΙΩΣ...
          ΕΥΛΑΒΟΥΜΕΝΟΙ"  
                                           - οι Έλληνες -      
 .............................
Otton Friedrich Ludwing von Wittelsbach, ο πρώτος ισόβιος Άρχων-Ποιμήν της εξ Αναστάσεως Ελληνικής Πολιτείας (1825 - 1867). Otton = ο Αττίλας.

Ρε, μπάς και υπάρχει, ακόμη, εκείνος ο... Μεγάλος Έρως; 
Η... Γοητεία της ΝεοΓερμανικής Εξουσίας!
Και το Σκυλολόϊ της Θείας oTToN και της Ελληνικής γΙδεολογίας! 

Γοητευμένοι, όποιοι κουνάνε την νορά τους καλύτερα
 τον παίρνουν τον... Ρολάκο τους!
Και μετά, το ξέρετε;
 Τι τα χρειάζονται τα καλά... Γατάκια
 στην Πολιτισμένη Γερμανία, τι στην Κίνα
 και τι στην Β. Κορέα;



  Η Δημοκρατία, στην Νέα Ελλάδα, ξεκινά και τελειώνει στο "ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ"! Κι εμείς, δεν μπορεί... Κάποιο κουσούρι θα έχουμε! 
   Να μας φέρνουν, λοιπόν, οι Πάτρωνές μας τους Ιθαγενείς εκλεκτούς των κι εμείς... ευλαβούμενοι και καταγοητευμένοι να τους ψηφίζουμε!

  Η Σύγχρονη Χορεία των Αειμνήστων Ευπατόρων και Ευεργετών και Φιλελλήνων Πατριαρχών, εν... Χορώ, ετοιμάζεται για να δεχθεί, κάθε φορά, έναν ακόμη, τον Νέον - Εστεμμένον όταν - Νυμφίον της!



Έλληνες Φύλαρχοι-Όθωνες, 1974 - 2016
όΤΤοΝ*–Κωνσταντίνος Α΄ ο Κουφός, Άρχων των Σερρών
όΤΤοΝ–Ανδρέας Α΄ ή Παπανδρέου Β΄ ο Τρίτος Δρόμος γιά τον Σοσιαλισμό, Άρχων Καλαβρύτων & Πατρών
όΤΤοΝ–Κωνσταντίνος Β΄ ο Αποστάτης ή Μητσοτάκης Α΄, Άρχων Μονεμβασίας & Κρήτης
όΤΤοΝ–Κωνσταντίνος Γ΄ ο Σημίτης ή Χρηματιστής, Άρχων των Αθηνών
όΤΤοΝ–Κωνσταντίνος Δ΄ ο Κωστάκης, Άρχων της Μακεδονίας & των Σερρών
όΤΤοΝ–Γεώργιος Β΄ ή Παπανδρέου Γ΄ ο Γεωργάκης, Άρχων των Ποδηλατών
όΤΤοΝ–Αντώνιος Α΄ ο Σαμαράς, Άρχων Ναυπλίου & Καλαμών
όΤΤοΝ–Αλέξιος Α΄ ο Αριστερός, Άρχων Άρτης & Ηπείρου
όΤΤοΝ–Κυριάκος Α΄ ή Μητσοτάκης Β΄, Άρχων Κρήτης & Αθηνών
.........................................................

Όλη η 14η Αυγούστου 2015,
η Γερμανία & η Ευρωπαϊκή Ένωση
και οι εΚείθεν του Ατλαντικού
των... Κακών μας των Καιρών και των Ονείρων μας τα... είδουλα -
μας εύχονται "Χρόνια Πολλά και... Απονήρευτα"!!
ΑΛΛΑ και ΑΛΛΑ και ΑΛΛΑ
ημείς, ωρέ Κουτορνίθια, μέσα στα σκοτάδια μας,
 εθεωρήσαμε, ποτέ, τους Επικυρίαρχους;
Τόσα χρόνια τα μαναρεύουν, όλα αυτά τα... Φρούτα της Ελληνικής Πολιτικής Σκηνής
και ημείς νομίζουμε ότι… εμείς τα ανακαλύπτουμε και... γοητευμένοι, τα εκλέγουμε
γιά την Διοίκηση και την Διαχείριση
 των κοινών της Έρμης Πατρίδος μας!!
- είπε ο Προφύτης -
[ Προφύτης = ο Υπονομευτής]
https://bouzanis.blogspot.com/

Πρύτανης Π. Ιωαννίνων: αντιβιοτικά και ψυχιατρικά φάρμακα στα ψάρια που τρώμε

Πρύτανης Π. Ιωαννίνων: αντιβιοτικά και ψυχιατρικά φάρμακα στα ψάρια που τρώμε

Τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερες πληροφορίες κυκλοφορούν για τις επιπτώσεις της συμβατικής, αλλά και της πλαστικής ρύπανσης των ωκεανών στην ανθρώπινη υγεία, αφού τα ψάρια που καταναλώνει ολόκληρος ο πλανήτης, έχουνεπιβαρυνθεί στο σύνολό τους, είτε από τα πανταχού παρόνταπλαστικά και μικροπλαστικά απόβλητα, είτε από διαφόρων άλλων ειδών ρύπους. Πρόκειται για μια παγκόσμια, ζοφερή κατάσταση, που συζητιέται όλο και περισσότερο, όσο νέα στοιχεία έρχονται στη δημοσιότητα. Υπάρχουν ωστόσο κάποιες λιγότερο γνωστές πτυχές της ρύπανσης των θαλασσών, αλλά και του διατροφικού εφιάλτη που αυτή συνεπάγεται. Μια από αυτές, είναι η ρύπανση με φαρμακευτικά απόβλητα, αλλά και η μαζική χρήση φαρμάκων στα ψάρια των ιχθυοκαλλιεργειών.

Από τη φορμόλη στα ψυχοφάρμακα

Πριν από μερικούς μήνες κυκλοφόρησαν οι καταγγελίες ενός ιχθυολόγου στο Μεσολόγγι για τη χρήση τεράστιων ποσοτήτων φορμόλης σε ιχθυοκαλλιέργειες. Η δικαιοσύνη προτίμησε να κυνηγήσει τον ίδιο, αντί να ασχοληθεί με τη διερεύνηση όσων κατήγγειλε. Σήμερα, ο Πρύτανης και διευθυντής του τμήματος Χημείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, μας εξηγεί πως τα ψάρια που τρώμε, έχουν πάρει πολλά ακόμη φάρμακα στη ζωή τους. Ανάμεσα σε άλλα, ο οργανισμός τους έχει ποτιστεί μεαναλγητικά, αντιβιοτικά και ψυχιατρικά φάρμακα!

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας σε περιοχές του Ιονίου με έντονη παρουσία ιχθυοκαλλιεργειών, που παρουσίασε ο καθηγητής Τ. Αλμπάνης, τα ψάρια που φτάνουν στο τραπέζι μας, έχουν καταναλώσει μεγάλες ποσότητες, όχι μόνο ανθρώπινων φαρμάκων, αλλά και φυτοφαρμάκων και άλλων επικίνδυνων χημικών ουσιών. Ανάμεσα σε άλλα, εντοπίστηκαν χημικές ουσίες (φυτοφάρμακα) σε ποσοστό 67% των δειγμάτων της έρευνας. Επιπλέον, στην ευαίσθητη οικολογικά περιοχή των εκβολών του Λούρου και του Άραχθου, εντοπίστηκαν σε υψηλές συγκεντρώσεις ψυχιατρικά φάρμακα, ενώ σε αρκετές περιοχές μαζί με τα παραπάνω, εντοπίστηκε η παρουσία αντιβιοτικών, αναλγητικών, κ.α.

Ο καθηγητής εξήγησε επίσης, ότι περίπου το 85% των οργανικών ενώσεων που παράγονται τεχνητά και αποτελούν δυνητικούς ρυπαντές για το νερό και τα υδρόβια οικοσυστήματα, καταλήγουν στους ωκεανούς. Ανάμεσά τους, οι 1.000 νέες χημικές ενώσεις που παράγονται κάθε χρόνο. Έτσι, τα ψάρια δεν καταναλώνουν μόνο τα φάρμακα που χρησιμοποιούνται στις ιχθυοκαλλιέργειες για να τα κρατήσουν «υγιή» (να τα προστατέψουν δηλαδή από κάποιες ασθένειες, επιβαρύνοντάς τα την ίδια ώρα με επικίνδυνες χημικές ουσίες) αλλά και αυτά που καταλήγουν στη θάλασσα ως φαρμακευτικά απόβλητα.
Σε όλο τον κόσμο

Για τα ελληνικά δεδομένα, η έρευνα που παρουσίασε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, μπορεί να θεωρηθεί κάτι νέο σε σχέση με όσα ξέραμε ως σήμερα. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, οι επιπτώσεις της ρύπανσης από φαρμακευτικά απόβλητα, έχουν αρχίσει να γίνονται αντικείμενο μελετών σε διάφορες περιοχές του κόσμου, με αποτελέσματα που μπορούν να θεωρηθούν τουλάχιστον ανησυχητικά.

Πριν από μερικούς μήνες, άρθρο της εφημερίδας Guardian παρουσίασε μελέτες γύρω από τις επιπτώσεις της φαρμακευτικής ρύπανσης στους ωκεανούς, τα ποτάμια, τους υδρόβιους οργανισμούς και τελικά την ίδια την τροφική αλυσίδα. Τα αποτελέσματα των ερευνών ήταν αρκετά παρόμοια με όσα παρουσίασε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Αντιβιοτικά, αναλγητικά, ψυχιατρικά φάρμακα, αλλά και τεράστιες ποσότητες μιας αντιφλεγμονώδους ουσίας, της διπλοφενάκης, που ενοχοποιείται για την αύξηση καρδιακών και εγκεφαλικών επεισοδίων. Σε κάποιες περιπτώσεις, τα φαρμακευτικά απόβλητα (στα οποία περιέχονται ορμόνες) θεωρούνται υπεύθυνα για τη μαζική αλλαγή φύλου σε συγκεκριμένα είδη ψαριών.
Θέμα προτεραιοτήτων

Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικά βήματα στην έρευνα για την παρασκευή φαρμάκων τα οποία δε θα επιβαρύνουν, η τουλάχιστον θα επιβαρύνουν πολύ λιγότερο το περιβάλλον, τα οικοσυστήματα και την ανθρώπινη υγεία. Μια σειρά φάρμακα που για τυχαίους λόγουςδιασπώνται εύκολα στο περιβάλλον, χωρίς, ή με ελάχιστα κατάλοιπα, αποτελούν το μοντέλο βάση του οποίου οι επιστήμονες προσπαθούν να δημιουργήσουν νέα, «πράσινα» φάρμακα.

Την ίδια ώρα όμως, οι μελέτες αυτές, πολύ περισσότερο η μαζική παραγωγή τέτοιων φαρμάκων, προχωράνε αργά, αφού σύμφωνα μεημερίδα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος [] το 2011:

«…Πράσινο φαρμακείο είναι ο σχεδιασμός φαρμακευτικών προϊόντων και διαδικασιών που εξαλείφουν ή μειώνουν τη χρήση και παραγωγή επικίνδυνων ουσιών. Σύμφωνα με τις αρχές αυτές, τα φαρμακευτικά προϊόντα μπορούν να παραχθούν με μειωμένη επίπτωση στο περιβάλλον κατά την παραγωγή ή μετά τη χρήση. Η εισαγωγή των εν λόγω διαδικασιών και φαρμακευτικών προϊόντων δεν αποτελεί επί του παρόντος υψηλή προτεραιότητα για τη φαρμακευτική βιομηχανία…»

Δεν αποτελεί προτεραιότητα! Γιατί για τη φαρμακευτική βιομηχανία, προτεραιότητα αποτελούν τα κέρδη της και όχι το περιβάλλον ή η ανθρώπινη υγεία. Δεν είναι τυχαίο, ότι τα φάρμακα, ακόμη και αυτά που είναι απαραίτητα για την επιβίωση εκατοντάδων χιλιάδων ασθενών, όπως π.χ. μια σειρά φάρμακα για το AIDS, αντιμετωπίζονται σαν εμπόρευμα και πωλούνται σε εξωφρενικές τιμές! Το ίδιο βέβαια ισχύει για τη βιομηχανία τροφίμων. Είτε πρόκειται για τη δηλητηρίαση ολόκληρων θαλάσσιων οικοσυστημάτων με φορμόλη, είτε για τη μαζική χρήση επικίνδυνων λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων, είτε για τις καταστροφικές για το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία συνθήκες εκτροφής, η προτεραιότητά τους είναι τα κέρδη τους. Δική μας προτεραιότητα, αν θέλουμε να προστατέψουμε το περιβάλλον και τη ζωή μας, πρέπει να γίνει η ανατροπή τους!


Νατάσσα Αργυράκη

https://www.apenantioxthi.com/

Κάνουν πλύση εγκεφάλου στα παιδιά μας Μάθημα υπέρ των Hot Spot σε βιβλία Δημοτικού – Εκτός ελέγχου η νεοταξική προπαγάνδα

Κάνουν πλύση εγκεφάλου στα παιδιά μας

Μάθημα υπέρ των Hot Spot σε βιβλία Δημοτικού 

Εκτός ελέγχου η νεοταξική προπαγάνδα


Μάθημα υπέρ των καταυλισμών μεταναστών πραγματοποιείται σε παιδιά Δημοτικού. Ενώ το μεταναστευτικό απειλεί τους βασικούς πυλώνες της κοινωνίας, το Υπουργείου Παιδείας αποφάσισε να προσθέσει στα σχολικά βιβλία άσκηση, που θυμίζει προετοιμασία των μαθητών για ένταξη σε ΜΚΟ.
Τα παιδιά των Ελλήνων γίνονται θυσία στο βωμό του ψευδο-προοδευτισμού και της πολιτικής ορθότητας, με μία ανεξέλεγκτη νεοταξική προπαγάνδα που πλέον πραγματοποιείται σε μικρές ηλικίες και με τον «αθώο» τρόπο μίας ανθρωπιστικής εργασίας σε σχολικό βιβλίο.
Αυτό που δεν λένε στα παιδιά, όμως, είναι πως οι προσφυγικοί καταυλισμοί έχουν στοιβαγμένους παράνομους μετανάστες (περισσότερους από ότι πρόσφυγες), που ζουν υπό άθλιες συνθήκες, με αποτέλεσμα να αποτελούν απειλή για την εσωτερική ασφάλεια, τη δημόσια υγεία και την οικονομία της χώρας.
Στο βιβλίο γλώσσας της ΣΤ’ Δημοτικού υπάρχει μάθημα για την υπεράσπιση δημιουργίας καταυλισμών προσφύγων. Τα παιδιά εκπαιδεύονται υποδειγματικά (αν θέλουμε να γίνουν καπάτσα στελέχη των ΜΚΟ του Σόρος). Όπως αναφέρει ο Παναγιώτης Λιάκος και η εφημερίδα «Δημοκρατία», στις σελίδες του σχολικού βιβλίου (τεύχος Α) 84-85 διαβάζουμε:
«Κοντά στην περιοχή σας έχει δημιουργηθεί ένας καταυλισμός όπου φιλοξενούνται πρόσφυγες διωγμένοι από διάφορες χώρες. Ομως κάποιοι θέλουν να τους διώξουν. Η τάξη σας, λοιπόν, αποφασίζει να ζητήσει από τον δήμαρχο να συνεχίσουν οι πρόσφυγες να φιλοξενούνται στον καταυλισμό και να τους βοηθήσει να βελτιώσουν ακόμα περισσότερο τις συνθήκες ζωής τους».
Στη συνέχεια το βιβλίο τούς δίνει οδηγίες πώς να συντάξουν την επιστολή ώστε να είναι αρκετά μελό και να συγκινήσει τον δήμαρχο. Συγκεκριμένα αναφέρει:
«Ετοιμάστε την επιστολή που ακολουθεί, με σκοπό να πείσετε λογικά αλλά και να συγκινήσετε τον δήμαρχο. Στην επιστολή χρειάζεται να πείτε τις απόψεις σας και να τις αιτιολογήσετε: πώς ζουν τώρα οι πρόσφυγες στον καταυλισμό, γιατί δεν πρέπει να τους διώξουν, γιατί είναι σωστό να τους βοηθήσουμε να φτιάξουν τη ζωή τους.
Φροντίστε να χρησιμοποιήσετε: αιτιολογικές προτάσεις, σκέψεις και φράσεις που θα συγκινήσουν τον δήμαρχο, ρήματα και φράσεις που φανερώνουν την άποψή σας, λέξεις όπως βέβαια, φυσικά, λοιπόν, τελικά»…
Το ζήτημα του εποικισμού της χώρας δεν αφήνεται στην τύχη του από το βιβλίο. Στο τέλος του μαθήματος υπάρχει και πρόταση να αποσταλεί επιστολή από τους μαθητές σε εφημερίδα αν τα παιδιά δουν «ότι δεν έχει γίνει τίποτα ακόμα για να βοηθηθεί ο καταυλισμός των προσφύγων».
Εκεί η σχολική ντιρεκτίβα προς τους ανηλίκους έχει ως ακολούθως:
«Αποφασίζετε, λοιπόν, να στείλετε μια επιστολή στην εφημερίδα, για να πληροφορηθούν περισσότεροι άνθρωποι το πρόβλημα αυτό και να βρεθεί μια λύση. Μπορείτε στην επιστολή σας να ακολουθήσετε τις οδηγίες που δόθηκαν για την προηγούμενη επιστολή. Θυμηθείτε μόνο ότι τώρα γράφετε προς τον διευθυντή της εφημερίδας».
Κερασάκι στην τούρτα είναι ο «σκελετός» της επιστολής που παρατίθεται ως «μπούσουλας».
Είναι καθήκον των Ελλήνων πια, να προστατεύσουμε τα παιδιά μας από την κυβέρνηση, την προπαγάνδα της και την παραπληροφόρηση περί «προσφύγων». Προσπαθούν να «πλάσουν» τα μυαλά της νέας γενιάς, σε μία μάζα «προοδευτικών», χωρίς το αίσθημα του πατριωτισμού και της αγάπης για το Έθνος. Αυτό δεν πρέπει να επιτραπεί…
https://www.pentapostagma.gr/

Πώς το Black Mirror εφαρμόζεται στην Κίνα

Πώς το Black Mirror εφαρμόζεται στην Κίνα


Το περιοδικό Economist το χαρακτήρισε το σύστημα ως «το πρώτο ψηφιακό απολυταρχικό κράτος στον κόσμο». Οι περισσότεροι εκτός Κίνας, αναγνώρισαν το σενάριο του επεισοδίου «Nosedive» της σειράς Black Mirror, που προβάλλεται από το Netflix κι ακόμη πιο πολλοί το φουτουριστικό δυστοπικό όραμα του Big Brother.

Η ιστορία, ή μάλλον η πραγματικότητα έχει ως εξής. Τον Ιούνιο του 2014, το κρατικό συμβούλιο της Κίνας δημοσίευσε ένα έγγραφο με την ονομασία «σχέδιο κατασκευής συστήματος κοινωνικής εκτίμησης/ βαθμολόγησης». Το μακροσκελές έγγραφο παρουσίαζε μια ιδέα εφαρμογής ενός συστήματος (Social Credit System) που θα συνέλεγε τα ηλεκτρονικά δεδομένα των πολιτών της Κίνας, για την αξιολόγηση κάθε πολίτη σε επιμέρους τομείς της ζωής του, της καθημερινότητάς του, με απώτερο σκοπό την αξιολόγηση της συμμόρφωσής του με το καθεστώς.


Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της le monde diplomatique, η κυβέρνηση έχει δώσει άδεια σε οκτώ ιδιωτικές εταιρείες να βρουν συστήματα και αλγόριθμους για τα αποτελέσματα της κοινωνικής πίστωσης. Έτσι, το σύστημα «κοινωνικής πιστοληπτικής ικανότητας» της Κίνας, που θα αποδίδει ένα συνεχώς ανανεωμένο σκορ σε κάθε άτομο με βάση τις παρατηρούμενες συμπεριφορές, που σχεδιάστηκε για να ελέγχει τη συμπεριφορά δίνοντας στο κράτος την δυνατότητα να επιβάλει τιμωρίες και να δίνει ανταμοιβές, είναι γεγονός.

Ήδη το σύστημα βαθμολόγησης «κοινωνικής πίστης» δοκιμάζεται ευρέως πριν εφαρμοστεί σε εθνικό επίπεδο και τα χρυσά αστέρια ή αντίθετα τα μαύρα σημάδια έχουν αρχίσει να διαμορφώνουν δημόσιες και ιδιωτικές συμπεριφορές.

Από το περασμένο καλοκαίρι, λέξεις όπως η τιμιότητα και η αξιοπιστία εμφανίστηκαν σε αφίσες προπαγάνδας που συνοδεύουν μια αυξανόμενη ομάδα δημόσιων και ιδιωτικών μηχανισμών που αξιολογούν τους πολίτες, τους υπαλλήλους, τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες, ανταμείβουν το καλό και τιμωρούν τους κακούς.


Μέχρι το 2020, οι Κινέζοι αξιωματούχοι σκοπεύουν να έχουν περίπου 626 εκατομμύρια κάμερες παρακολούθησης που θα λειτουργούν σε ολόκληρη τη χώρα. Οι κάμερες αυτές, μεταξύ άλλων, θα τροφοδοτούν πληροφορίες στο εθνικό «σύστημα κοινωνικής βαθμολόγησης».


Όταν αυτό το σύστημα, όταν θα είναι έτοιμο, προβλέπεται σε δύο χρόνια, θα καταχωρεί σε κάθε άτομο στην Κίνα ένα σκορ που θα ενημερώνεται διαρκώς με βάση τις παρατηρούμενες συμπεριφορές. Για παράδειγμα, αν κάποιος διασχίσει παράνομα το δρόμο, και καταγραφεί στις κάμερες, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της βαθμολογίας του.

Στις επαρχίες όπου εφαρμόζεται οι κάμερες ανιχνεύουν σιδηροδρομικούς σταθμούς για να εντοπίσουν τους «most wanted» εγκληματίες της Κίνας. Οι οθόνες δείχνουν τα πρόσωπα των περαστικών και απαριθμούν τα ονόματα των ανθρώπων που δεν πληρώνουν τα χρέη τους. Σαρωτές αναγνώρισης προσώπου προστατεύουν τις εισόδους σε συγκροτήματα κατοικιών. Παράλληλα παρακολουθούν τη χρήση του διαδικτύου, τις επικοινωνίες, τη διαμονή στα ξενοδοχεία και τα ταξίδια με τρένα και αεροπλάνα, ακόμη και τα ταξίδια με αυτοκίνητο σε συγκεκριμένες περιοχές, τις φιλικές σχέσεις, κ.λπ.

Δεδομένου ότι οποιοσδήποτε έχει πετάξει σκουπίδια κινδυνεύει να χάσει τρία σημεία, δεν υπάρχουν τσιγάρα ή κενά κουτιά στους δρόμους της πόλης ή στα λεωφορεία. Λόγω των πολυάριθμων φωτογραφικών μηχανών υψηλής τεχνολογίας που κατασκευάζει το Hik Vision - ένας παγκόσμιος ηγέτης στην παρακολούθηση βίντεο, του οποίου κύριος μέτοχος είναι η κινεζική κυβέρνηση - η αστυνομία δεν χρειάζεται να παρακολουθεί αυτοπροσώπως. Η διέλευση ενός δρόμου στην πόλη Rongcheng δεν είναι πλέον μια πρόκληση: οι οδηγοί σταματούν για πεζούς, ένα σπάνιο περιστατικό στην Κίνα. Εάν αποτύχουν, η ποινή είναι σκληρή: ένα πρόστιμο 50 γιουάν, τρία σημεία από την άδεια οδήγησης.

Οι πελάτες με καλές αξιολογήσεις λαμβάνουν ειδικά προνόμια και πρόσβαση σε προσοδοφόρα χρηματοοικονομικά προϊόντα καθώς και την πλατφόρμα δανεισμού Huabei που ανήκει στην Alipay. Σύμφωνα με την Global Times, μια εφημερίδα που ανήκει στην κυβέρνηση, μέχρι τα τέλη Απριλίου του 2018, οι Αρχές είχαν παρεμποδίσει άτομα να επιβιβαστούν σε 11.14 εκατομμύρια πτήσεις και σε 4.25 εκατομμύρια σιδηροδρομικές μεταφορές υψηλών ταχυτήτων.

Σε πολλές αγροτικές περιοχές, το πρόγραμμα Sharp Eyes επιτρέπει στους ανθρώπους να συνδέουν τις τηλεοράσεις ή τα smartphones τους με κάμερες παρακολούθησης στην είσοδο των χωριών τους. Στα μικρά χωριά γύρω από το Rongcheng, η κοινωνική πίστη είναι ακόμα πιο ενεργή. Εκατό χωριά έχουν ήδη μια πλατεία κοινωνικής πίστης, όπου οι φωτεινές πινακίδες δείχνουν λεπτομέρειες των εντολών και των εικόνων των πολιτών που έχουν κερδίσει ή χάσει πόντους τον περασμένο μήνα.

Ο Hou Yunchun, πρώην αναπληρωτής διευθυντής του Κέντρου Αναπτυξιακής Έρευνας του Κρατικού Συμβουλίου, είπε σε μια συνάντηση στο Πεκίνο το Μάιο πως το σύστημα θα πρέπει να λειτουργεί έτσι ώστε «οι άνθρωποι με χαμηλό σκορ να χρεοκοπούν».   


http://ameiniasopallineus.blogspot.com/

Ο κρατούμενος, του Μανώλη Αλυγιζάκη

Ο κρατούμενος, του Μανώλη Αλυγιζάκη

ΕΝΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΥΠΕΡΑΝΘΡΩΠΟΣ
γράφει η Χρύσα Νικολάκη

Διαβάζοντας τον «Κρατούμενο» του Μανώλη Αλυγιζάκη φέρνει κανείς στο νου του τα λόγια του Νίτσε από τον Υπεράνθρωπο: «Ιατρέ θεράπευσε τον εαυτό σου: έτσι θα γιατρέψεις και τον ασθενή σου. Άσε να είναι το καλύτερο θεραπευτικό του βοήθημα το να δει με τα ίδια του τα μάτια ποιος τον κάνει καλά. Υπάρχουν χίλια μονοπάτια που δεν έχουν ποτέ περπατηθεί ακόμη, χίλιες μορφές υγείας και κρυμμένες νησίδες ζωής. Ο άνθρωπος και η γη του ανθρώπου δεν έχουν ακόμη εξαντληθεί ούτε ανακαλυφθεί… Αληθινά, η γη θα γίνει πια οίκος θεραπείας! Και ήδη μια νέα οσμή πλανιέται γύρω της, μια οσμή που φέρνει υγειά-και μια νέα ελπίδα!» (Nietzche, 1883-1885/1969).
O υπεράνθρωπος, εκφράζοντας όλες τις σκέψεις, ακόμα και τις αρνητικές, ασκεί την βούληση του για δύναμη με τιμιότητα και ειλικρίνεια. Ακριβώς όπως συναντάμε και στον βασικό ήρωα του Κρατούμενου, τον Πέτρο Σπαθή. Ο Σπαθής πάλλεται με όλο του το είναι εναντίων των αδιεξόδων εκφράζοντας τις αρνητικές του σκέψεις, μέσα από τις οποίες εγκυμονεί, ακόμα και την ύστερη ώρα, την ελπίδα. Ο Σπαθής κατορθώνει να προσεγγίσει το πλήρες δυναμικό του ξεπερνώντας την «ηθική» τάξη και να ζήσει μια ζωή ανεξάρτητη. Τα χρόνια της Χούντας μαίνονται σκληρά, δίχως ίχνος ελευθερίας του λόγου, ωστόσο για τον Πέτρο Σπαθή γίνονται το μυστικό εκείνο μονοπάτι που τον οδηγεί να εναντιωθεί στο κατεστημένο.
Η Κρητική του περηφάνια σε συνδυασμό με την επαναστατική προσωπικότητα του τον οδηγούν στη μέθεξη της συλλογικότητας. Στην υπέρβαση του ατομισμού που εναντιώνεται σε καθετί φθαρμένο και δουλοπρεπές, το οποίο υποτάσσεται σε νόρμες δικτατορικές. Το τίμημα είναι ακριβό αφού έρχεται σε ρήξη με την επικρατούσα πολιτική και κοινωνική τάξη. Πέφτει στην ενέδρα και φυλακίζεται. Μοναδικοί σύμμαχοι του στον αγώνα του να ελευθερωθεί τίθενται οι γυναίκες που τον αγάπησαν και ο συνταγματάρχης Βήκας. Κοντά του στέκονται σθεναρά και οι φοιτητές του από το Οικονομικό πανεπιστήμιο.
Ο Κρατούμενος κάνει τη διαφορά καθώς κατορθώνει να «είναι» όλα όσα θα μπορούσε να «είναι» ο άνθρωπος, όπως χαρακτηριστικά εξέφρασε ο Νίτσε, ούτως ώστε να δοθεί λύση σε όσο το δυνατόν περισσότερα ανθρώπινα προβλήματα. Ο Κρατούμενος με την διεισδυτική, πρωτοποριακή του βλέψη παρακινεί τους συγχωριανούς του από την Κρήτη να εναντιωθούν στην δουλική κατάσταση στην οποία έχουν εγκλωβιστεί. Όμως αυτές οι ίδιες οι καινοτόμες ιδέες του, που αργότερα εισάγει στους φοιτητές του, είναι οι ίδιες που θα τον οδηγήσουν στη στέρηση της προσωπικής του ελευθερίας. Άραγε μπορεί ένας αθώος να αντέξει την αγχόνη της δικτατορίας, στερούμενος τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα;
Ένα πνεύμα, ελεύθερο σαν τον άνεμο, κατά πόσο μπορεί να εγκλειστεί στο κελί μιας φυλακής χωρίς να οδηγηθεί στην παραφροσύνη; To τέλος καταιγιστικό, ερμηνεύεται διαφορετικά από τον καθένα μας, δημιουργώντας ερωτήματα που μας οδηγούν στην προσωπική κάθαρση. Είναι ο κρατούμενος ένας από εμάς και κατά πόσο μπορεί να οδηγήσει στην υπέρβαση του εαυτού μας η προσωπική του διακινδύνευση;
Όπως είπε ο ίδιος ο Καζαντζάκης στην εφημερίδα Νέον Άστυ για το Νίτσε: «η επίδραση του Νίτσε όλο μεγαλώνει, μπαίνει βαθιά στο αίμα σαν ένεση ζωής και γίνεται ιδανικό μας… μας ρίχνει στον άγριο αγώνα της ατομικής και εθνικής ζωής». Αυτή την ανάγκη του Πέτρου Σπαθή να επωμιστεί το βάρος της πατρίδας του, να εξυψώσει το εθνικό φρόνημα αναπτερώνοντας το σε συλλογικό συναίσθημα, βλέπουμε στο έργο του Μανώλη Αλυγιζάκη. Αυθορμήτως μας έρχεται στο νου η Καζατζακική ρήση: «Ν’ αγαπάς την ευθύνη, να λες εγώ, εγώ μοναχός μου θα σώσω τον κόσμο»
O Πέτρος Σπαθής αποτελεί έναν άλλο σύγχρονο «Ζαρατούστρα», που τολμά να δώσει στον εαυτό του τη δική του βούληση αρνούμενος την υποταγή. Είναι ένας σύγχρονος Υπεράνθρωπος.
https://tovivlio.net/

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς!

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς! (screenshot/X) Μια απόλυτα... γυμναστηρ...