Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2018

Γυναίκες και Εργασία στην Αττική


Γυναίκες και Εργασία στην Αττική

Φωτεινή Μαστρογιάννη


women's white and black polka-dot cap-sleeved top


Τα μέτρα που εφαρμόζονται στην Ελλάδα κατ’εντολή των δανειστών έχουν, ως γνωστόν, προκαλέσει τεράστια ύφεση στην οικονομία. Ένα από τα μέτρα αυτά είναι η απορρύθμιση της εργασίας που έχει πλήξει ιδιαίτερα τις γυναίκες.

Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον νομό Αττικής βλέπουμε ότι ο αριθμός των ανέργων γυναικών αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της κρίσης (από 100.427 το 2006 σε 198.455) το 2017. Σε σχέση με τους άντρες η ανεργία και στα χρόνια πριν την κρίση αλλά και κατά τη διάρκεια της κρίσης πλήττει κυρίως τις γυναίκες.

Εντυπωσιακό όμως είναι ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία, η ανεργία πλήττει κυρίως τις γυναίκες μεταλυκειακής και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, δηλαδή με άλλα λόγια γυναίκες ανώτερου εκπαιδευτικού επιπέδου θέτοντας έτσι πολλά εύλογα ερωτήματα όπως γιατί δεν αξιοποιείται κατάλληλα το γυναικείο ανθρώπινο δυναμικό αλλά και το τι είδους στρατηγική ανάπτυξης ακολουθείται όταν το εκπαιδευμένο προσωπικό ωθείται στην ανεργία. Τίθεται όμως και ένα άλλο βασικό ερώτημα που είναι αυτό της ίσης πρόσβασης των γυναικών στην εργασία.



Αυξάνεται όμως και ο αριθμός των γυναικών στην Αττική που απασχολούνται σε θέσεις μερικής απασχόλησης. Σημειωτέον ότι αντίθετα με τα όσα προσπαθούν να υποστηρίξουν οι διάφορες νεοφιλελεύθερες πολιτικές, δηλαδή ότι οι γυναίκες επιδιώκουν να εργάζονται σε θέσεις προσωρινής απασχόλησης γιατί κατ’αυτό τον τρόπο θα μπορούν να ανταποκρίνονται καλύτερα στις οικογενειακές τους υποχρεώσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (έρευνα Εργατικού Δυναμικού, τρίτο τρίμηνο 2017), οι γυναίκες στρέφονται στην προσωρινή απασχόληση γιατί δεν μπορούν να βρουν θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης και όχι γιατί θέλουν ανταποκριθούν καλύτερα στις οικογενειακές τους υποχρεώσεις ή για να επιτύχουν την περιβόητη ισορροπία ζωής – εργασίας που τόσο διαφημίζεται

woman standing outside door while holding hair
Η συνεχής δε μείωση του υποτυπώδους κράτους πρόνοιας που υπήρχε στην Ελλάδα, λόγω των νεοφιλελεύθερων πολιτικών λιτότητας που επιβάλλονται στη χώρα μας από τους δανειστές, εξαναγκάζει τις γυναίκες στην Ελλάδα να θέσουν ως αποκλειστική τους προτεραιότητα τον ρόλο τους ως σύζυγοι και μητέρες αντί του να αναζητούν μία θέση εργασίας ή να θέλουν να εξελιχθούν επαγγελματικά.

Οι θέσεις μερικής απασχόλησης είναι συνήθως θέσεις με πολύ χαμηλές αμοιβές, χαμηλών εκπαιδευτικών απαιτήσεων, οι οποίες δεν απαιτούν κάποια εξειδίκευση – θέσεις που είναι περισσότερο «γυναικείες» π.χ. φροντίδα ηλικιωμένων, τηλεφωνήτριες κτλ. 


woman sitting beside stair near two women passing by during daytimeΩς εκ τούτου, η απασχόληση των γυναικών σε τέτοιες θέσεις, ενδυναμώνει το χάσμα στην αγορά εργασίας μεταξύ ανδρών και γυναικών και έχουμε μία επιστροφή της γυναίκας σε πιο «παραδοσιακούς» ρόλους όπως είναι η ανατροφή παιδιών, η οικιακή εργασία, η φροντίδα των ηλικιωμένων. Το δε εισόδημα που αποκτά από την εργασία της θεωρείται συμπληρωματικό στο οικογενειακό εισόδημα ενώ η συμμετοχή της στην παραγωγή κρίνεται ως περιστασιακή. 

Η ανεργία των γυναικών μεταλυκειακής εκπαίδευσης και αποφοίτων πανεπιστημίου στην Αττική συνεχίζει να αυξάνεται αντί να μειώνεται ενώ αντίθετα η ανεργία των γυναικών αποφοίτων λυκείου από το 2014 αρχίζει να μειώνεται γεγονός που ενισχύει την άποψη ότι οι θέσεις μερικής απασχόλησης δεν απαιτούν κάποια εξειδίκευση.

Εάν απεικονίσουμε αυτή την ανισότητα με πιο γλαφυρούς όρους, βλέπουμε ότι οι γυναίκες προορίζονται για θέσεις μερικής εργασίας χαμηλής εξειδίκευσης και χαμηλών απολαβών (και έτσι καθίστανται περισσότερο ευάλωτες στην κρίση λόγω της οικονομικής ανασφάλειας) ενώ οι άντρες προορίζονται για θέσεις πλήρους απασχόλησης, υψηλής εξειδίκευσης και υψηλών απολαβών (πάντα στο πλαίσιο που μπορεί να βρει κάποιος εργασία στην Ελλάδα του σήμερα).

Οι γυναίκες εξακολουθούν να είναι φθηνό εργατικό δυναμικό. Ο μισθός των γυναικών που απασχολούνται σε πλήρη απασχόληση αντιστοιχεί στο 87,18% του μέσου ανδρικού μισθού, ωστόσο, όσον αφορά τη μερική απασχόληση παρατηρούμε μία σύγκλιση δηλαδή ο μέσος μισθός των γυναικών που απασχολούνται με μορφή μερικής απασχόλησης αντιστοιχεί στο 97,27% των ανδρών. Με άλλα λόγια, οι άντρες που θα απασχοληθούν σε τέτοιες μορφές απασχόλησης θα έχουν και αυτοί χαμηλές αποδοχές.

Μία από τις λύσεις που προτείνονται για τη μείωση της ανεργίας των γυναικών είναι και η λεγόμενη γυναικεία επιχειρηματικότητα. Τίθεται το εύλογο ερώτημα για το τι είδους επιχειρηματικότητα μιλάμε όταν οι επιχειρήσεις κλείνουν συνεχώς ενώ η κυριαρχία των πολυεθνικών θέτει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια για το επιχειρείν. Οι δε νέες επιχειρήσεις που ανοίγουν είναι συνήθως πολύ μικρές ή δεν έχουν καθόλου εργαζόμενους. Πρόκειται δε για επιχειρήσεις εντάσεως εργασίας και όχι για κάποιες τεχνολογικά εξελιγμένες επιχειρήσεις. Συνεπώς, πρόκειται και για τεχνολογική οπισθοδρόμηση παρά τις πολλές εξαγγελίες για επιχειρηματικότητα σε συνδυασμό με την καινοτομία.

woman looking side way
Στην Αττική σκιαγραφείται πλέον το προφίλ της άνεργης γυναίκας που είναι (κυρίως) ηλικίας 30-44 ετών, μεταλυκειακής εκπαίδευσης ή απόφοιτης πανεπιστημίου. 

Ο περιορισμός δε της πρόσβασης στο δημόσιο τομέα χειροτερεύει την ανεργία των γυναικών όπως και οι πολιτικές που ακολουθούνται που είναι ουδέτερες ως προς το φύλο αντί του να προσαρμόζονται στο φύλο και έτσι να λαμβάνουν υπόψη τους τις ανάγκες των γυναικών, να περιορίζουν τα στερεότυπα και τις προκαταλήψεις εναντίον των γυναικών στην αγορά εργασίας αλλά και να αυξάνουν τις κοινωνικές δομές που είναι απαραίτητες για τις γυναίκες βλ. παιδικοί σταθμοί κτλ. 

Το σύγχρονο δε φεμινιστικό κίνημα διαπνέεται από νεοφιλελεύθερες αντιλήψεις. Υποστηρίζει ότι η γυναίκα πρέπει να φροντίσει μόνη της για τη ζωή της (ως και η ζωή και η ευημερία να είναι ανεξάρτητες από το οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον) και δεν ασκεί καμία κριτική για τις χαμηλές απολαβές , την εργασιακή ανασφάλεια , την αύξηση των ωρών εργασίας ανά νοικοκυριό (που σε συντριπτικό ποσοστό δεν αμείβονται), την αύξηση της φτώχειας των γυναικών και των μονογονεϊκών οικογενειών αλλά αντίθετα απασχολείται με θέματα όπως είναι η ταυτότητα του φύλου.


Φωτεινή Μαστρογιάννη
Όπως βλέπουμε λοιπόν, η κρίση και οι πολιτικές που ακολουθούνται για την εργασία έχουν χειροτερεύσει τη ζωή όλων των Ελλήνων και ειδικότερα των γυναικών και δυστυχώς δεν έχει προταθεί οτιδήποτε ουσιαστικό για τη βελτίωση των άσχημων συνθηκών διαβίωσης. Αντίθετα, το μόνο που βλέπουμε είναι μία εμμονική προσήλωση σε αποτυχημένες οικονομικές πολιτικές.



Tο κείμενο δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά με τον τίτλο «Γυναίκες της Αττικής - Θύματα της κρίσης» στη στήλη«Πλάτωνας όχι Πρόζακ» του ηλεκτρονικού περιοδικού Writers Gang.

Οι πηγές στις οποίες βασίστηκε το παραπάνω κείμενο μπορούν να δοθούν μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος σε όποιον αναγνώστη τις ζητήσει.

http://mastroyanni.blogspot.com/

ΓΡΗΓΟΡΕΣ ΚΑΙ ΑΠΛΕΣ ΣΠΙΤΙΚΕΣ ΚΑΡΙΟΚΕΣ

Ο Μακης Ρουμελιωτης κοινοποίησε την  δημοσίευση.

ΣΥΝΤΑΓΗ
 1 πακέτο βούτυρο ,
ότι μπισκότα έχουμε , 
1 σφυνάκι κονιάκ , 
λιωμένη σοκολάτα, 
3 κουταλιές κακάο ,
 1 κουταλάκι κανέλα , 
μισό κουταλάκι γαρύφαλλο σκόνη , 
λίγα χοντροκομμένα καρύδια 
και 2 κουταλιές βανίλια ( υποβρύχιο ) λιωμένη !!!!!

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Το φτιάξαμε ρολό και το βάλαμε στο ψυγείο !!! 
Όταν έσφιξε το κόψαμε ΄ροδέλες και τις βουτήξαμε στην λιωμένη κουβερτούρα !!!!!

Σας περιμενουμε να σας κερασουμε !!!!!!!


Ο Μακης Ρουμελιωτης βρίσκεται στην τοποθεσία Agrapidhiá.

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ



Η Tasoula Kalantzi μοιράστηκε μια ανάρτηση.

η εικόνα δεν εμφανίζεται
ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ & ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ
Καθηγήτρια Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, αριστούχος Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης [ΑΠΘ], με πολύχρονη διδακτική πείρα σε ιδιωτικό και...

Καθηγητής πανεπιστημίου προβάλει κατά λάθος πορνό σε αμφιθέατρο με 500 φοιτητές!

Καθηγητής πανεπιστημίου προβάλει κατά λάθος πορνό σε αμφιθέατρο με 500 φοιτητές!



Όταν συνέδεσε το μηχάνημα στον υπολογιστή του, δεν πρόσεξε την σελίδα πορνό που είχε αφήσει ανοιχτή, με ένα... καυτό βίντεο να παίζει

    Ένας καθηγητής ψυχολογίας στο πανεπιστήμιο Σκάρμπορο του Τορόντο έδωσε άθελά του στους 500 φοιτητές που βρίσκονταν μέσα σε κατάμεστο αμφιθέατρο ένα εξαιρετικό παράδειγμα του τι σημαίνει «φροϋδικό ολίσθημα», προβάλλοντας μέσα στην τάξη ένα... πορνό βίντεο, το οποίο προφανώς παρακολουθούσε νωρίτερα.

    Ο καθηγητής Steve Joordens ξεκίνησε την περασμένη Δευτέρα το πρώτο μάθημα της «Εισαγωγής στη Βιολογική και Γνωστική Ψυχολογία» στις 9 το πρωί, συνδέοντας τον προτζέκτορα στον υπολογιστή του.  Αυτό που δυστυχώς δεν είχε προσέξει, ήταν πως είχε αφήσει ανοιχτή στην επιφάνεια εργασίας μία σελίδα με πορνό, με ένα καυτό βίντεο να παίζει.
    Φυσικά, η αντίδραση των φοιτητών όταν... ξεπέρασαν το σοκ και κατάλαβαν τι είχε συμβεί, ήταν να ξεσπάσουν σε γέλια για την γκάφα του καθηγητή τους, ο οποίος έσπευσε να κλείσει κακήν κακώς το επίμαχο βίντεο.
    Κάποιοι από τους φοιτητές κατέγραψαν με τα κινητά τους τηλέφωνα το χάος που προκλήθηκε στο αμφιθέατρο με αφορμή την ερωτική ταινία, και τα βίντεο έγιναν αμέσως viral στο διαδίκτυο.
    Όσο για τον καθηγητή, αφού ζήτησε κατακόκκινος συγγνώμη στους φοιτητές του για αυτήν την.... κάκιστη πρώτη εντύπωση που τους δημιούργησε, έσπευσε να απολογηθεί στην πρυτανεία κάνοντας λόγο για σοβαρό αλλά και... ανθρώπινο λάθος.



Αναρτήθηκε από Ανδρεας

Ελβετικό χωριό θα γίνει ξενοδοχειακό συγκρότημα

Ελβετικό χωριό θα γίνει ξενοδοχειακό συγκρότημα




    Ένα μικροσκοπικό ελβετικό χωριό σώθηκε από την εξαφάνιση και την εγκατάλειψη εξαιτίας ενός ασυνήθιστου σχεδίου… να μετατραπεί σε ξενοδοχειακό συγκρότημα.
    Ο ορεινός οικισμός του Κόριπο βρίσκεται στο ιταλόφωνο καντόνι Τικίνοτης Ελβετίας σε υψόμετρο 600 μέτρων πάνω από τη στάθμη της θάλασσας. Κάποτε ο οικισμός ευημερούσε και είχε πληθυσμό 300 κατοίκων, αλλά πέρυσι το ελβετικό χωριό, «επιβίωνε» μετά βίας με 13 κατοίκους, γεγονός που ώθησε τον δήμαρχο και άλλους δημοτικούς υπαλλήλους να παραιτηθούν γιατί δεν είχαν κίνητρα να «ζωντανέψουν» τον οικισμό.


    Σ ε μια προσπάθεια να σωθεί το χωριό από την πλήρη εξαφάνιση, ένα ίδρυμα που ονομάζεται «Corippo 75» ξεκίνησε ένα σχέδιο τουριστικής ανασυγκρότησης. Το χωριό έχει σαν αβαντάζ τα όμορφα πέτρινα σπίτια, τα στενά σοκάκια και τα ψηλά βουνά, οπότε η σταδιακή ανάπλαση με την κατασκευή αυτού του ξενοδοχειακού συγκροτήματος θα του δώσει και πάλι ζωή.


    Το έργο, που ονομάζεται «Albergo Corippo», σαν πρώτο πλάνο έχει να μετατρέψει το εστιατόριο
στην κεντρική πλατεία σε ρεσεψιόν του ξενοδοχείου και τα πέτρινα γύρω σπίτια σε δωμάτια ξενοδοχείων. Στόχος των εμπνευστών της ιδέας είναι ο χαρακτήρας του ελβετικού χωριού να παραμείνει αναλλοίωτος για να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερους τουρίστες.
    Το έργο, δεν αποτελεί πρωτοτυπία αφού αντίστοιχες ενέργειες έχουν γίνει σε ιταλικές περιοχές με στόχο διάφορες πόλεις-φαντάσματα να ξαναγεννηθούν.
    Άλλα σχέδια της τουριστικής ανασυγκρότησης περιλαμβάνουν υπηρεσία μεταφοράς με λεωφορείο για τους επισκέπτες, εκδρομές στις γύρω περιοχές, επισκέψεις σε μουσεία και μαθήματα μαγειρικής.


http://roykoymoykoy.blogspot.gr/


Αναρτήθηκε από Ανδρεας 

Καρέ – καρέ η απίστευτη μεταμόρφωση μιας πεταλούδας! (βίντεο)

Καρέ – καρέ η απίστευτη μεταμόρφωση 

μιας πεταλούδας! (βίντεο)

Εντυπωσιακές φωτογραφίες παρουσιάζουν τη στιγμή που μια κάμπια μεταμορφώνεται σε πεταλούδα μονάρχηςΤην ιδιαίτερη μεταμόρφωση απαθανάτισε ο φωτογράφος Ken Rohling.
Απολαύστε το time lapse βίντεο:

Διατροφικές διαταραχές: 10 “λεπτεπίλεπτα” σημάδια ότι κάποιος έχει πρόβλημα

Διατροφικές διαταραχές: 

10 “λεπτεπίλεπτα” σημάδια ότι κάποιος 

έχει πρόβλημα

Οι μη ρεαλιστικές “προδιαγραφές ομορφιάς”, που επιβάλλονται από την κοινωνία σε άντρες και γυναίκες (κυρίως νεαρής ηλικίας) εξελίσσονται σε μια “εν κρυπτώ” επιδημία. Στην προσπάθειά τους να επιτύχουν το “τέλειο σώμα”, πολλοί άντρες και γυναίκες πέφτουν θύματα διαφόρων διατροφικών διαταραχών, όπως η ανορεξία, η ορθορεξία και η βουλιμία.
Αυτές οι διατροφικές διαταραχές μπορεί να αποδειχθούν ακόμα και μοιραίες, αν δεν αντιμετωπιστούν την κατάλληλη στιγμή. Δεν είναι εύκολο για κάποιο άτομο που υποφέρει από διατροφικές διαταραχές να παραδεχτεί και να μιλήσει για το πρόβλημά του. Είναι κατανοητό να ανησυχείτε για το αν κάποιο αγαπημένο σας πρόσωπο περνάει μια τέτοια δοκιμασία.
Υπάρχουν πάντα τρόποι να διαπιστωθεί αν κάποιος χρειάζεται βοήθεια, ακόμα και αν δεν μιλάει πολύ. Κάποιες “λεπτεπίλεπτες” ενδείξεις μπορεί να δείξουν ότι κάποιο άτομο έχει πιθανώς μια διατροφική διαταραχή. Δείτε ποιες είναι αυτές.

1. Ένα “στρώμα” λεπτών τριχών στο σώμα

Είναι μια κατάσταση γνωστή και ως “Lanugo”. Αναπτύσσεται όταν ένα άτομο στερείται σε μεγάλο βαθμό των φυσιολογικών αποθεμάτων λίπους στο σώμα. Τα στρώματα λίπους προστατεύουν το σώμα από το υπερβολικό κρύο. Έτσι, ελλείψει λίπους, το ανθρώπινο σώμα αναπτύσσει ένα λεπτό στρώμα λεπτών τριχών για να αποφύγει το κρύο. Είναι ένα κλασικό σημάδι για κάποιον που υποσιτίζεται.

2. Μικρές εκδορές στα δάχτυλα του χεριού

Είναι γνωστές και ως “σημάδια Russell”. Πρόκειται για μικρές εκδορές, που σχηματίζονται στα δάχτυλα των χεριών ατόμων, που υποφέρουν από βουλιμία. Καθώς επιχειρούν ηθελημένα να προκαλέσουν έμετο στον εαυτό τους, οι ασθενείς βάζουν τα δάχτυλα στο στόμα και στον λάρυγγά τους, για να προκαλέσουν την αυθόρμητη αντίδραση του στομάχου. Έτσι, καταλήγουν να τραυματίζουν τις αρθρώσεις των χεριών τους με τα δόντια τους, σχηματίζοντας εκδορές ή μικρές πληγές.

3. Βραχνή φωνή

Οι αλλαγές στη φωνή του ατόμου θα μπορούσαν επίσης να υποδηλώνουν διατροφικές διαταραχές και, ειδικά, βουλιμία. Ο επαναλαμβανόμενος έμετος μπορεί να προκαλέσει την επαφή των σκληρών οξέων του στομάχου με τον λάρυγγα, όπως συμβαίνει και με την γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση. Αυτό βλάπτει τον λάρυγγα και μεταβάλλει την φωνή, προσδίδοντας σε αυτήν μια βραχνάδα.

4. Ξηρό, χλωμό δέρμα

Οι ανορεξικοί άνθρωποι έχουν ασυνήθιστα ξηρό δέρμα. Αυτό οφείλεται στην έλλειψη λίπους και στην αφυδάτωση. Το δέρμα γίνεται εμφανώς ξηρό και συνοδεύεται από ξεφλούδισμα.

5. Πορτοκαλί δέρμα

Συχνά, στην ανορεξία, οι ασθενείς αναπτύσσουν εμμονή με τα καρότα. Τα θεωρούν “σύμμαχο” στην απώλεια βάρους. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι βασίζουν συχνά ολόκληρα τα γεύματά τους γύρω από τα καρότα. Ως εκ τούτου, το δέρμα τους παίρνει μια πορτοκαλί απόχρωση από όλα την υπερβολική ποσότητα καροτενοειδών στην διατροφή τους.

6. Διαβρωμένα δόντια

Οι βουλιμικοί άνθρωποι προκαλούν βίαιο εμετό στον εαυτό τους, για να αποβάλλουν ό,τι έχουν φάει πριν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την οδοντική διάβρωση που προκαλείται από τα οξέα του στομάχου που έρχονται σε επαφή με το σμάλτο των δοντιών.

7. Εύκαμπτα νύχια

Ένα από τα πιο διακριτά σημάδια στις διατροφικές διαταραχές είναι τα κακοσχηματισμένα, ή εύθραυστα νύχια. Ο υποσιτισμός που σχετίζεται με την ανορεξία και τη βουλιμία μεταβάλλει τη δομή των νυχιών. Τα κάνει να φαίνονται επίπεδα και απαλά. Η κοιλονυχία, μια κατάσταση όπου το νύχι γίνεται κοίλο σαν ένα κουτάλι, είναι επίσης ένα σημάδι διατροφικής διαταραχής.

8. Φοράνε πολλά ρούχα

Ειδικά στην ανορεξία, οι πάσχοντες τείνουν να έχουν πολύ χαμηλή ανοχή στο κρύο. Το πρόβλημα οφείλεται στο ότι το άτομο που έχει πολύ χαμηλά αποθέματα λίπους στο σώμα του, για να προστατευθεί από το κρύο. Αυτοί οι άνθρωποι συνήθως “δεν αντέχουν” το κλιματιστικό και τον ανεμιστήρα ακόμα και σε μέρες με αυξημένη θερμοκρασία.

9. Υπερβολική άσκηση

Οι διατροφικές διαταραχές συχνά συνοδεύονται από εμμονή με την γυμναστική και την άσκηση. Το άτομο αρχίζει να πανικοβάλλεται εάν χάσει έστω και μια μέρα από το γυμναστήριο. Ένα μεγάλο ποσοστό των ανορεξικών και των βουλιμικών ατόμων συνδυάζει την αυστηρή δίαιτα με ένα εξίσου αυστηρό πρόγραμμα άσκησης.

10. “Φουσκωμένα” μάγουλα

Οι διατροφικές διαταραχές και τα περίεργα “τελετουργικά” διατροφής που χαρακτηρίζονται από συνεχή εμετό, αναγκάζουν τους σιελογόνους αδένες των ασθενών να διευρυνθούν. Αυτό δίνει μια όψη στο πρόσωπό τους, σαν να έχουν πρησμένα μάγουλα. Μάλιστα, αυτή η όψη διατηρείται ακόμα και αν/όταν ο ασθενής επιστρέψει σε φυσιολογικό επίπεδο σωματικούς βάρους.
https://www.pentapostagma.gr/

Το μυστήριο των σχέσεων

Το μυστήριο των σχέσεων

Οι σχέσεις είναι ένα από τα μυστήρια της ζωής. Κι επειδή υπάρχουν ανάμεσα σε δύο άτομα, εξαρτώνται και από τους δύο.
Κάθε φορά που δύο άνθρωποι συναντιόνται, δημιουργείταιένας καινούριος κόσμος. Η συνάντησή τους και μόνο, φέρνει ένα καινούριο φαινόμενο στη ζωή, που δεν υπήρξε πριν. Και μέσα από αυτό το καινούριο φαινόμενο, τα δύο άτομα αλλάζουν και μεταμορφώνονται.
Είσαι διαφορετικός όταν δεν σχετίζεσαι και όταν σχετίζεσαι, ξαφνικά γίνεσαι κάτι άλλο. Κάτι καινούριο συνέβη. Όταν μία γυναίκα γίνεται η αγαπημένη κάποιου, παύει να είναι η ίδια γυναίκα. Όταν ένας άντρας γίνεται πατέρας, παύει να είναι ο ίδιος άντρας.
Όταν ένα παιδί γεννιέται, μας ξεφεύγει εντελώς ότι την ίδια στιγμή γεννιέται και η μητέρα. Η γυναίκα υπήρχε, αλλά όχι και η μητέρα. Η μητέρα είναι κάτι απόλυτα καινούριο. Δημιουργείς τη σχέση και ύστερα η σχέση δημιουργεί εσένα.
Όταν δύο άνθρωποι συναντιόνται, σημαίνει ότι συναντιόνται δύο κόσμοι. Το πράγμα δεν είναι απλό, είναι περίπλοκο. Κάθε άνθρωπος έχει το δικό του κόσμο, ένα σύνθετο μυστήριο, με ένα μεγάλο παρελθόν και ένα αιώνιο μέλλον.
Στην αρχή, συναντιόνται στην περιφέρεια. Αν η σχέση γίνει στενή, αν βαθύνει περισσότερο, τότε σιγά σιγά, τα δύο κέντρα θ’ αρχίσουν να συναντιόνται. Η συνάντηση των κέντρων λέγεται αγάπη.
Η συνάντηση των περιφερειών είναι η γνωριμία. Το να αγγίζεις τον άλλο εξωτερικά, στα σύνορά του, αυτό είναι σχέση. Πολλές φορές, ονομάζετε την γνωριμία σας αγάπη, αλλά αυταπατάστε. Η γνωριμία δεν είναι αγάπη. Η αγάπη είναι πολύ σπάνια. Για να συναντήσεις έναν άνθρωπο στο κέντρο του, πρέπει να περάσεις ο ίδιος από μία επανάσταση, επειδή, αν θέλεις να συναντήσεις έναν άνθρωπο στο κέντρο του, θα πρέπει ν’ αφήσεις εκείνον τον άνθρωπο να φτάσει στο δικό σου κέντρο. Θα πρέπει να γίνεις ευάλωτος, απόλυτα ευάλωτος, ανοιχτός.

Είναι επικίνδυνο. Είναι επικίνδυνο και ριψοκίνδυνο το ν’ αφήσεις κάποιον να φτάσει στο κέντρο σου, επειδή ποτέ δεν ξέρεις τι θα κάνει μαζί σου όταν μάθει όλα σου τα μυστικά, όταν φανερωθεί αυτό που είχες κρυφό και βρεθείς απόλυτα εκτεθειμένος. Ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις τι θα κάνει ο άλλος.
Ο φόβος υπάρχει. Γι’ αυτό δεν ανοιγόμαστε ποτέ. Μία απλή γνωριμία και νομίζουμε πως είναι αγάπη. Οι περιφέρειες συναντιόνται και νομίζουμε πως συναντιόμαστε εμείς. Εσύ είσαι κάτι άλλο από την περιφέρεια σου. Μάλιστα, η περιφέρεια είναι τα όρια όπου εσύ τελειώνεις, είναι μόνο ένας φράκτης γύρω σου. Δεν πρόκειται για σένα. Η περιφέρεια είναι το μέρος όπου τελειώνεις εσύ κι αρχίζει ο κόσμος.
Ακόμα και οι σύζυγοι, που μπορεί να έζησαν μαζί για πολλά χρόνια, μπορεί να είναι απλώς γνωστοί. Μπορεί να μην έχουν γνωρίσει ο ένας τον άλλον. Και όσο περισσότερο ζεις με κάποιον, τόσο ξεχνάς τελείως ότι τα κέντρα παρέμειναν άγνωστα.
Γι’ αυτό κατάλαβε το: Μην περνάς τη γνωριμία για αγάπη. Μπορεί να κάνετε έρωτα μαζί, μπορεί να έχετε σεξουαλικές σχέσεις, αλλά και το σεξ είναι περιφερειακό. Αν τα κέντρα δεν συναντηθούν, το σεξ δεν είναι παρά η συνάντηση δύο σωμάτων. Και η συνάντηση δύο σωμάτων δεν είναι η δική σας συνάντηση. Το σεξ είναι μία γνωριμία, μία φυσική, σωματική σχέση, αλλά οπωσδήποτε μία γνωριμία.

Μπορείς ν’ αφήσεις κάποιον να μπει στο κέντρο σου, μόνο όταν δεν φοβάσαι, όταν δεν είσαι τρομοκρατημένος.
Γι’ αυτό σας λέω, ότι υπάρχουν δύο τρόποι να ζήσει κανείς. Ο ένας είναι να φοβάσαι, κι ο άλλος είναι ν’ αγαπάς. Όταν ζεις με το φόβο δεν θα μπορέσεις να πας ποτέ βαθιά σε μία σχέση. Παραμένεις φοβισμένος και δεν μπορείς ν’ αφήσεις τον άλλον, δεν μπορείς ν’ αφήσεις τον άλλο να σε διαπεράσει μέχρι τον πιο βαθύ σου πυρήνα. Αφήνεις τον άλλο μέχρι ενός σημείου, ύστερα μπαίνει στη μέση ο τοίχος και όλα σταματούν.

Ο άνθρωπος που αγαπά είναι άνθρωπος της «θρησκείας». Ο άνθρωπος που αγαπά είναι ο άνθρωπος που δεν φοβάται το μέλλον, ο άνθρωπος που δεν φοβάται τα αποτελέσματα και τις επιπτώσεις, που ζει στο εδώ και τώρα.

Ο άνθρωπος που φοβάται υπολογίζει πάντα, κάνει σχέδια, κανονίζει, σιγουρεύει. Ολόκληρη η ζωή του χάνεται μ’ αυτό τον τρόπο.

Αν μπορείς να βρίσκεσαι σ’ ετούτη τη στιγμή, στην παρούσα στιγμή, σ’ αυτό το παρόν, σ’ αυτή την πληρότητα, τότε μόνο θα μπορέσεις ν’ αγαπήσεις. Η αγάπη είναι ένα σπάνιο λουλούδι. Συμβαίνει μόνο μερικές φορές. Εκατομμύρια εκατομμυρίων ανθρώπων ζουν με την αυταπάτη ότι αγαπιούνται, νομίζουν ότι αγαπούν, αλλά πρόκειται μόνο για την ιδέα τους.

Η αγάπη είναι ένα σπάνιο λουλούδι. Είναι σπάνιο, επειδή μπορεί να συμβεί μόνο όντα δεν υπάρχει φόβος. Ποτέ πριν. Αυτό σημαίνει ότι η αγάπη μπορεί να συμβεί μόνο σ’ένα βαθιά πνευματικό άτομο. Το σεξ γίνεται με όλους. Οι γνωριμίες γίνονται με όλους. Όχι όμως και η αγάπη.

Όταν δεν φοβάσαι, όταν δεν έχεις τίποτα να κρύψεις, τότε μπορείς ν’ ανοιχθείς, τότε μπορείς ν’ αποσύρεις όλα τα σύνορα. Και τότε μπορείς να προσκαλέσεις τον άλλο να μπει μέσα σου, μέχρι το μεδούλι σου. Και μην ξεχνάς ότι, αν αφήσεις κάποιον να σε διαπεράσει βαθιά, τότε και εκείνος θα σ’ αφήσει να τον διαπεράσεις, επειδή όταν αφήνεις κάποιον να μπει μέσα σου, δημιουργείται εμπιστοσύνη.

Osho

Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις;

  Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις; – Θώμη Μπαλτσαβιά – GynaikaEimai 15 Ιανουαρίου 2025 Υπάρχουν πολλά στάδια που πέρασα με σένα και τη...