Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2018

«Δες ποιον έφαγες σήμερα»: Σάλος με την καμπάνια των vegan στο Μετρό της Αθήνας

«Δες ποιον έφαγες σήμερα»: 

Σάλος με την καμπάνια των vegan 

στο Μετρό της Αθήνας

Θύελλα αντιδράσεων έχει προκαλέσει η καμπάνια των Greek Vegans στο μετρό της Αθήνας. Από τις 9 Σεπτεμβρίου 184 αφίσες με μηνύματα vegan «στολίζουν» συρμούς του μετρό, στο πλαίσιο της εκστραστείας που θα διαρκέσει 28 ημέρες.
Οι εν λόγω αφίσες κυκλοφορούν με διαφορετικές φωτογραφίες ζώων, με τα ανάλογα για κάθε μία φωτογραφία μηνύματα της vegan εκστρατείας.
Μία από αυτές εμφανίζει ένα γουρουνάκι με το μήνυμα «Δες ποιον έφαγες σήμερα», ενώ μία δεύτερη αφίσα απεικονίζει ένα ψάρι με το αγκίστρι στο στόμα και η οποία γράφει: «Κάποιες κραυγές δεν ακούγονται ποτέ».
Στη θέα της καμπάνιας άμεση ήταν η αντίδραση της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Κρέατος (ΕΔΟΚ), η οποία εξέδωσε ανακοίνωση, επισημαίνοντας ότι οι διαφημιστικές αφίσες «προωθούν τις απόψεις ομάδων “vegan”» και στοχοποιούν την κατανάλωση κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων, και παράλληλα δυσφημούν το ελληνικό κρέας.
Υποστηρίζει, ακόμη, ότι η Αττικό Μετρό, δίνοντας το πράσινο φως για την δημοσιοποίηση «ομάδων χωρίς θεσμικό χαρακτήρα, φαίνεται να παίρνει θέση σε έναν διάλογο «για ένα θέμα με σοβαρότατες κοινωνικές και οικονομικές προεκτάσεις».
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΔΟΚ:
«Η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Κρέατος (ΕΔΟΚ) πληροφορήθηκε ότι προ ημερών σε έναν τουλάχιστον συρμό της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, αναρτήθηκαν διαφημιστικές αφίσες, που προωθούν τις απόψεις ομάδων “Vegan” και στοχοποιούν την κατανάλωση κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων.
Η ΕΔΟΚ έχει έννομο συμφέρον να ενδιαφέρεται για το θέμα ως θεσμικός φορέας πανελλήνιας εμβέλειας αναγνωρισμένος από το κράτος, που εκπροσωπεί όλους τους επαγγελματικούς κλάδους του κρέατος.
Είναι απορίας άξιον πώς ένας κρατικός φορέας, όπως η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, δίνει βήμα σε ομάδες χωρίς θεσμικό χαρακτήρα οι οποίες θέλουν να επιβάλλουν με ακτιβισμό μια προσωπική τους διατροφική επιλογή.
Κατά αυτό τον τρόπο όμως η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ φαίνεται να παίρνει σαφή θέση σε έναν διάλογο που διεξάγεται παγκοσμίως σε πολιτικό, επιστημονικό και πρακτικό επίπεδο, για ένα θέμα με σοβαρότατες κοινωνικές και οικονομικές προεκτάσεις.
Επομένως εμφανίζεται να συντάσσεται και να επικροτεί επιστημονικά αστήρικτες απόψεις ακτιβιστικών ομάδων που δυσφημούν έναν τομέα με τεράστια συμβολή στην ελληνική οικονομία. Έναν τομέα που περιλαμβάνει όλη την αλυσίδα η οποία ξεκινά από την παραγωγή και την εμπορία ζώντων ζώων και φτάνει μέχρι την επεξεργασία, μεταποίηση και κατανάλωση κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων, άρα αφορά εκατοντάδες χιλιάδες επαγγελματίες, επιχειρήσεις, εργαζόμενους και τις οικογένειές τους.
Συνεπώς εκτιμούμε πως είναι τουλάχιστον ατυχής η απόφαση εκ μέρους σας, ως φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα, να παραχωρείτε διαφημιστικό χώρο σε αντιεπιστημονικές απόψεις που προωθούνται από συλλογικότητες, το τονίζουμε αυτό, και όχι από επίσημες οργανώσεις που έχουν νομικές υποχρεώσεις για τα λεγόμενά τους.
Όπως γνωρίζετε, οι καταναλωτικές και διατροφικές συνήθειες του Έλληνα κατατάσσουν το κρέας στα βασικότερα είδη διατροφής αποτελώντας αναπόσπαστο μέρος του μοντέλου της μεσογειακής ισορροπημένης διατροφής, την οποία επίσημα προβάλει και προωθεί η χώρα μας. Στην ΕΔΟΚ γνωρίζουμε και παρακολουθούμε από κοινού με εθνικούς και διεθνείς επιστημονικούς και κρατικούς φορείς, τα ζητήματα που αναφέρονται στην ευζωία των ζώων, την κλιματική αλλαγή και την υγιεινή της διατροφής. Ταυτόχρονα βέβαια υποστηρίζουμε το δικαίωμα της διατροφικής επιλογής όποιο και αν είναι αυτό, όπως επίσης και τον δημόσιο διάλογο όταν αυτός διεξάγεται καλή τη πίστη.
Δεν μπορούμε, όμως, να παρακολουθούμε αμέτοχοι όταν ο τομέας τον οποίο εκπροσωπούμε πλήττεται και προσβάλλεται, υπό την αιγίδα, μάλιστα, ενός κρατικού οργανισμού.
Εν αναμονή της απάντησής σας, είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε συμπληρωματική πληροφορία».
Greek Vegans: Δεν θέλουμε να σοκάρουμε, αλλά να ευαισθητοποιήσουμε
Οι Greek Vegans που βρίσκονται πίσω από την καμπάνια, σε δική τους ανακοίνωση σχετικά με την καμπάνια, αναφέρουν ότι στόχος τους δεν είναι να σοκάρουν, αλλά «να ευαισθητοποιήσουν και θα παρακινήσουν τον κόσμο να μάθει περισσότερα για το πόση βία κρύβεται στο πιάτο του»
«Από τις 9 Σεπτεμβρίου και για 28 συνεχόμενες ημέρες ένας ολόκληρος συρμός του μετρό (συνολικά 184 αφίσες) θα είναι γεμάτος με μηνύματα σχετικά με τον βιγκανισμό. Μηνύματα ενημέρωσης που θα δείξουν στο ευρύ κοινό την αλήθεια για την διατροφή του. Μηνύματα ενημέρωσης που θα ευαισθητοποιήσουν και θα παρακινήσουν τον κόσμο να μάθει περισσότερα για το πόση βία κρύβεται στο πιάτο του. Μηνύματα ενημέρωσης που θα βοηθήσουν το κοινό να μάθει για το ηθικό αλλά και περιβαλλοντικό κόστος των καθημερινών του επιλογών». Πρόκειται για την μεγαλύτερη και πιο άμεση καμπάνια που πραγματοποιήθηκε ποτέ στην Ελλάδα. Μια καμπάνια που στηρίχθηκε οικονομικά από εκατοντάδες άτομα από την Ελλάδα, την Κύπρο αλλά και το εξωτερικό», αναφέρουν οι Greek Vegans.
«Στόχος αυτής της καμπάνιας δεν είναι βέβαια να ενοχλήσει ή να σοκάρει. Ελπίδα μας είναι το κοινό να κατανοήσει ότι το κομμάτι κρέας που βρίσκεται στο πιάτο του προέρχεται από ένα πλάσμα που ένιωθε, φοβόταν και πονούσε όσο εμείς. Ότι για να παραχθεί ένα κομμάτι κρέας ή ένα ποτήρι γάλα κάποια αθώα πλάσματα υπέφεραν και θανατώθηκαν με τον χειρότερο τρόπο.Έχοντας πλέον αυτή την πληροφορία θεωρούμε ότι οι συμπολίτες μας θα μπορέσουν να διαφοροποιήσουν τις διατροφικές τους συνήθειες. Και ότι δεν θα σταματήσουν απλώς να χρηματοδοτούν τη θανάτωση αθώων πλασμάτων. Αλλά ότι επιπλέον θα προστατεύσουν την υγεία τους αλλά και το περιβάλλον», τονίζουν.
vegan4
vegan5
vegan3
vegan2
vegan1

https://www.pentapostagma.gr/

Παρασκευή 21 Σεπτεμβρίου 2018

Δεσμοί και εργαλεία συνεργασίας

Δεσμοί και εργαλεία συνεργασίας

Δέκα συμμετοχές από 7 χώρες : Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιρλανδία , Ιταλία, Βοσνία , Τσεχία, Ρουμανία.Συναντηθήκαμε στη Βαλένθια, Ισπανία αρχές της άνοιξης στο πλαίσιο μελέτης του
Bond ενός προγράμματος του Coventry UniversityAgroecology, όπου βρέθηκα σαν εκπρόσωπος του Agroecopolis .Με έναν γρήγορο ισπανικό ρυθμό σχεδόν δεν κοιμόμασταν, ειδικά όταν έπρεπε να πάμε στη χονδρική αγορά της Βαλένθια στις 5 τα ξημερώματα, περάσαμε ένα πενθήμερο πολύ ενδιαφέρον. Οι επισκέψεις πολλές , σε τόπους και εγχειρήματα βιώσιμης γεωργίας , πρόσβασης των μικροκαλλιεργητών στις αγορές. Πρώτη στάση του ταξιδιού στη La Pobla de Vallbona , επαρχία της Βαλένθια όπου ο δήμος πήρε την πρωτοβουλία να δημιουργήσει μια πλατφόρμα : «Land Banks» , για σχολάζουσες γαίες ανάμεσα στους ιδιοκτήτες και νέους αγρότες, αλλάζοντας το τοπίο της πόλης , δίνοντας ζωή στα εγκαταλειμμένα χωράφια. Ο δήμαρχος αλλά και ιδιοκτήτες γης υπερήλικες που εγκατέλειψαν τα χωράφια τους λόγω συνταξιοδότησης αλλά που δεν τα πούλησαν , νέοι αγρότες ακτήμονες με θέληση για δουλειά και με επιθυμία να τα ενοικιάσουν μας εξήγησαν πως το ενδιαφέρον και η διαμεσολάβηση του δήμου τους έφερε σε επαφή και αναγέννησε την γεωργία στη πόλη τους.



 Επόμενη στάση στη Godella και παρουσίαση του SPG-Ecollaures. Τα Συμμετοχικά Συστήματα Πιστοποιήσης (PGS στα αγγλικά Participatory Guarantee Systems ) είναι συστήματα διασφάλισης ποιότητας που επικεντρώνονται σε τοπικό επίπεδο, πιστοποιούν τους παραγωγούς με βάση την ενεργό συμμετοχή των ενδιαφερομένων και βασίζονται σε σχέσεις εμπιστοσύνης, κοινωνικών δικτύων και 
ανταλλαγής γνώσεων. Ta SPG-Ecollaures πιστοποιούν τους παραγωγούς με βάση την ενεργό συμμετοχή των καταναλωτών και βασίζονται στην εμπιστοσύνη, στα κοινωνικά δίκτυα και στην ανταλλαγή γνώσεων. Πρόκειται για συστήματα πιστοποίησης που διαχειρίζεται η τοπική ομάδα που είναι υπεύθυνη για την οργάνωση και την πραγματοποίηση επισκέψεων στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις (με εκπροσώπους της , παραγωγούς και καταναλωτές ) . Μετά την επίσκεψη, μια άλλη ομάδα είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο της ορθής εφαρμογής των κανόνων και την έκδοση (ή όχι) του πιστοποιητικού. Η ομάδα αυτή μπορεί να προτείνει βελτιώσεις, τόσο στην παραγωγή όσο και στο μάρκετινγκ. Η πιστοποίηση παύει να είναι μηχανισμός ελέγχου και γίνεται μηχανισμός στήριξης των παραγωγών. Η SPG-Ecollaures, η οποία βρίσκεται στην επαρχία της Βαλένθια και αποτελείται από:

• 30 έμπειρους καλλιεργητές, κτηνοτροφίας και μεταποιητές τροφίμων 

• 4 ομάδες καταναλωτών

• 2 ΜΚΟ

• 1 περιβαλλοντική ομάδα

Επόμενη επίσκεψη στον καταναλωτικό συνεταιρισμό “Sóc el que menge” (I’m what I eat), που βρίσκεται στην περιοχή Benimaclet της Βαλένθια όπου ήταν η ημέρα παραλαβής καλαθιού Κ.Υ.ΓΕΩ ( C.S.A) μας εξήγησαν τον τρόπο λειτουργίας της Κ.Υ.ΓΕΩ από τους ίδιους εθελοντικά με κυκλικό τρόπο, τον τρόπο συνεργασίας με τους παραγωγούς , και παρακολουθήσαμε την διανομή των καλαθιών.

Η επόμενη ημέρα ξεκίνησε πολύ εντυπωσιακά με επίσκεψη στις αρχές της Δημόσιας Υγείας της Βαλένθια, όπου ενημερωθήκαμε για την πρωτοβουλία των ίδιων των αρχών να δώσουν το δικαίωμα λειτουργίας οικοτεχνίας σε πολύ μικρούς παραγωγούς-μεταποιητές οικολογικής γεωργίας να μεταποιούν στα σπίτια τους με τον ήδη υπάρχον εξοπλισμό τους παρακάμπτοντας τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 

Παράλληλα ο δήμος έχει δώσει το δικαίωμα σε πολύ μικρούς οικοπαραγωγούς να διαθέτουν την δική τους εβδομαδιαία αγορά, επισκεφθήκαμε την αγορά της Alzira και συζητήσαμε με τους ίδιους τους παραγωγούς.



Η ημέρα ολοκληρώθηκε με παρουσίαση της “Plataforma per la Sobirania Alimentària” μξας ισπανικής πλατφόρμας στο ιντερνετ για την «Διατροφική Κυριαρχία» όπου παρουσιάζονται όλα τα ανάλογα εγχειρήματα από αυτούς που την δημιούργησαν, πραγματικά πολύ ενδιαφέρον. Την επόμενη ξυπνήσαμε πολύ νωρίς και στις 5 το πρωί επισκεφθήκαμε την "Tira de Comptar", την κεντρική αγορά φρούτων , λαχανικών, κρεάτων και ψαριών, συμβατική μεν αλλά πολύ ενδιαφέρουσα αφού έγινε σύγκριση με τις αντίστοιχες στις δικές μας χώρες αλλά και τις οικολογικές που επισκεφθήκαμε. 



Το ταξίδι συνεχίστηκε και επισκεφθήκαμε ένα μικρό ψαροχώρι σε μια λίμνη στην La Albufera και το συνεταιρισμό των ψαράδων όπου μας ενημέρωσαν για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν από τους καταπατητές αγρότες που σιγά-σιγά εξαφανίζουν την λίμνη.. ενώ εκείνοι προσπαθούν να χαρακτηριστεί ως ζωντανό μνημείο της φύσης της Unesco. Ακολούθησε μια μαγευτική περιήγηση στη λίμνη.





 
Την τελευταία ημέρα επισκεφθήκαμε μία σχολική καντίνα στη Benimaclet, όπου όλα τα φαγητά που πωλούνται στο σχολείο είναι οργανικής προέλευσης.
Φυσικά γνωρίσαμε και τις παέγια..




Στόχος του BOND θα είναι να προσφέρει στους μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα στους γεωργούς και τους διαχειριστές γης σε ολόκληρη την Ευρώπη: ένα σύνολο πρακτικών διαδικασιών, μεθόδων και εργαλείων (με ενότητες κατάρτισης), εύκολα προσβάσιμες και φιλικές προς τον χρήστη, να δημιουργήσουν ικανότητες για τη σύνδεση (εντός), τη γεφύρωση (διασύνδεση) και τη διασύνδεση, για τη δημιουργία δυναμικών, ισχυρών και αποτελεσματικών συλλογικών οργανώσεων. Τα εκπαιδευτικά ταξίδια του BOND συνεχίστηκαν σε Ολλανδία - Νορβηγία - Γαλλία - Ιταλία - Αγγλία και ξανά Ισπανία στην Κόρδοβα  στο πανεπιστήμιο Αγροοικολογίας όπου θα συναντηθούμε την επόμενη εβδομάδα δημιουργώντας νέους δεσμούς.





https://www.apenantioxthi.com/

Κατερίνα Γώγου: [Να δώσεις μια…]

Κατερίνα Γώγου: [Να δώσεις μια…]

Να δώσεις μια και να βγεις όξω απ’ την πόρτα.
Πάρε φόρα και βρόντα την πίσω σου.
Στήσου απέναντι και δες το πατρικό σου να σωριάζεται
τα παιδικά σου χρόνια δες τα καλά
να τη φουντάρουν απ’ τους φεγγίτες μουγκρίζοντας
σαν τα βόδια που τους πατάνε πυρωμένο σίδερο
και τα μαρκάρουνε
θρησκευτικές τελετές ξόρκια χρυσά σταυρουδάκια
μποδίζουν στο κατάστημα
στήσου απέναντι και κοίταξε
πόρτες και παράθυρα έχουν το σχήμα του σταυρού
τίποτα δεν είναι τυχαίο
Σάπιο η φωνή του αίματος
το κληρονομικό δίκαιο το κρατάει
την ώρα που θα πέφτει το τελευταίο καδρόνι
πέρα μακριά ανεμίζουν πουλιά
βάλε τα χέρια στις άδειες τσέπες σου
άνοιξε βήμα μη νοιαστείς για την ώρα
άνοιξε το στόμα σου ξύπνα τους ένοικους της γης
βάλε λόγια και δική σου μουσική
ξελαρυγγιάσου με την αγριοφωνάρα σου
– Η ζωή –
δεν είναι ένα κλειστό ταξίδι
που ήταν
α-α-αταξίδευτο.
Από τη συλλογή Ιδιώνυμο (1980) της Κατερίνας Γώγου
https://thepoetsiloved.wordpress.com/

Το αντεστραμμένο προσωπείο του ανθρωπισμού

Το αντεστραμμένο προσωπείο του ανθρωπισμού

Posted on 21 Σεπτεμβρίου 2018
bf53b411c910be8330eb5f71c846719d
Joseph Mallord William Turner, The Eddystone Lighthouse in a Storm by a Full Moon 1813.

Αθανάσιος Γεωργιλάς

 

«Όλος ο κόσμος λέει ψέματα. Εκείνο που χρειάζεται είναι να τα λέει κανείς με όμορφο τρόπο»
Les Justes, Albert Camus

Ο άνθρωπος κουβαλάει μέσα του κάτι το ιδιαίτερα αποκρουστικό. Δεν εννοούμε τη ζέχνα που βγάζει η κατάσταση της βιολογικής του φθοράς. Ούτε την απώθηση που γεννάει η επίδραση του χρόνου στα ματαιόδοξα λικνίσματα της ήβης. Αυτό είναι μοίρα, και η μοίρα είναι ελπιδοφόρα γιατί εξισώνει τους βροτούς. Ούτε εννοούμε τη δυσαρέσκεια που γεννάει η ματαιοπονία της μασκαρεμένης πόζας των αυτοπαθών εγωιστών. Ούτε κάνουμε λόγο για την τρομερή του ικανότητα να εκλογικεύει τον θάνατο των συνανθρώπων του. Να μετατρέπει τις εκατόμβες των ψυχών σε λογιστικό συντελεστή. Όσο θηριώδης και αν είναι η ικανότητά του να ποσοτικοποιεί το όφελος από τον θάνατο ενός νηπίου, τίποτα δεν είναι τόσο αποκρουστικό όσο η τερατώδης ιδιότητά του να είναι διπλοπρόσωπος. Άλλωστε μάθαμε να συμβιώνουμε με τον λελογισμένο φόνο. Γίναμε φίλοι του. Συνηθίσαμε το μαζικό έγκλημα και πλέον δεν προκαλεί δέος.

Τίποτα από τα παραπάνω δεν είναι τόσο αποτρόπαιο όσο η τερατώδης όψη του ανθρωπισμού. Αυτή η εκλεπτυσμένη ικανότητα του ανθρώπου να διαστρέφει τα νοήματα της ευγένειας και της αρετής μετατρέποντάς τα στον εφιάλτη του αντιθέτου τους. Τίποτα δεν έβλαψε τον άνθρωπο όσο η αγάπη του για την ανθρωπότητα. Και τίποτα δεν έκανε τόσο κακό όσο η καλοσύνη προς τον άνθρωπο. Και ιδού πως από τις κορυφογραμμές των αιώνων θα στηθεί το έσχατο κατηγορητήριο. Ο άνθρωπος είναι ένοχος γιατί είναι υποκριτής. Από τις πάνδημες τερατογονίες που συνοδεύουν την  ανθρώπινη κατάσταση  η αποκρουστικότερη όλων είναι η αστείρευτη ικανότητα να ξεριζώνει τις έννοιες από την ουσία τους διαστρέφοντάς τες στην ανάποδή τους κατάσταση. Ακόμα και τα άγρια θηρία στερούνται αυτή την εξαίρετη τέχνη να κατασπαράζουν τα θύματά τους με ένα φιλί. Να τα προδίδουν λέγοντας ότι τα αγαπούν. Ο άνθρωπος αυτό μπορεί και το κάνει διαρκώς.

¤

Ο φόνος λένε ότι είναι η μεγαλύτερη από όλες τις αμαρτίες. Είναι η μόνη που δεν μπορεί να αποκατασταθεί. Η ιστορία άλλωστε ξεκίνησε με την υπέρτατη μορφή δολοφονίας: την αδελφοκτονία. Έκτοτε το στίγμα του Κάιν συνοδεύει τους απογόνους του. Η δολοφονία είναι ένα εξαίρετο γεγονός. Είναι αμφίβολο αν θα βρεθεί ποτέ ένας τρόπος να συστηματοποιηθεί ή να γίνει έργο μαζικής παραγωγής. Οι ναζί ξέρουμε ότι το προσπάθησαν. Αλλά απέτυχαν. Ακόμα και στα εργοστάσια του φόνου η δολοφονία των εκτοπισμένων ήταν για τον καθένα ένα ξεχωριστό και ανεπανάληπτο γεγονός. Στην πραγματικότητα η αριθμητική των νεκρών καταρρέει από την επίγνωση της απαρίθμησής της. Είναι όμως η δολοφονία πάντοτε η πιο αποκρουστική πράξη;

Ο Καμύ έλεγε ότι όχι πάντοτε. Στο έργο του «Οι Δίκαιοι», ο Καμύ θεατροποιεί ένα πραγματικό φόνο στη Μόσχα του 1905. Τη δολοφονία του Μεγάλου Δούκα Σέργιου από μια ομάδα του τμήματος των Εσέρων, του στυγνού κυβερνήτη της Μόσχας και θείο του τσάρου Νικόλαου Β’. Αλλά δεν γράφουμε εδώ θεατρολογία. Δεν μας ενδιαφέρει να αναλύσουμε ένα θεατρικό έργο αλλά να μιλήσουμε για ένα βδέλυγμα. Ο Καμύ βρήκε τον τρόπο να το κάνει αυτό. Στο έργο του «Οι Δίκαιοι» βρήκε την ευκαιρία να βασανιστεί επάνω σε ένα βαθύτερο φιλοσοφικό πρόβλημα: υπάρχει δίκαιος φόνος; Μπορεί το κακό να είναι αθώο; Ο Καμύ φλέρταρε με την ιδέα πως μπορεί. Πράγματι υπάρχει, είπε, δίκαιος φόνος, και πρότεινε ως εναλλακτική πιθανότητα τον φόνο που ξεπλένει όλους τους φόνους. Οι νεαροί ήρωες του Καμύ βρήκαν τον τρόπο να εξιλεώσουν τη δολοφονία του συνανθρώπου τους ανταλλάσσοντας την ζωή του με ότι πιο πολύτιμο διέθεταν οι ίδιοι. Την ζωή τους για να πάρουν μια ζωή. Επί της ουσίας η λύση του Καμύ είναι η ενεργητική αυτοκτονία. Αυτή, που όταν σχεδόν έναν αιώνα μετά, έλαβε μορφή στο πρόσωπο των νεαρών Ευρωπαίων λούμπεν μαχητών του ISIS, οι ευαίσθητοι αρθρογράφοι των ανθρωπιστικών φυλλάδων βιάστηκαν να χαρακτηρίσουν «ισλαμοφασισμό». Ασφαλώς οι ρώσοι μηδενιστές του Καμύ διαφέρουν ποιοτικά από τους μαχητικούς ισλαμιστές. Εκείνοι εξάλλου δεν είναι «δυτικοί», ούτε δεσμεύονται από το βάρος του δυτικού πνεύματος. Για αυτούς μέλημα τους είναι να είναι «δίκαιοι» απέναντι στον Θεό.

Οι «ντελικάτοι» δολοφόνοι του Καμύ ξεχωρίζουν από τον διπλοπρόσωπο ανθρωπισμό γιατί  δεν ήταν διατεθειμένοι να υποκριθούν για να δολοφονήσουν. Ακόμα και αν ο Μεγάλος Δούκας ήταν ένας στυγνός δολοφόνος, ένας χασάπης του ρωσικού λαού, οι δίκαιοι του Καμύ ήταν πολύ ευαίσθητοι για να του ανταποδώσουν στα ίσα το τίμημα της ενοχής του. Δεν παραγνώριζαν το γεγονός ότι ακόμα και αν επρόκειτο να διέπρατταν ένα φόνο στο όνομα της «ελευθερίας», αυτό δεν έπαυε να σημαίνει ότι έτσι αναιρούσαν την αρχική τους επιδίωξη. Η υπόθεσή τους έπρεπε να είναι υπόθεση ολόκληρης της ανθρωπότητας. Η υποκρισία τους ήταν ξένη. Η Ντόρα, αυτή η λεπτοκαμωμένη συνωμότρια λέει στον Καλάγιεφ, «εγώ δεν αγαπώ τις μεταμφιέσεις». Οι δίκαιοι του Καμύ δεν είναι διατεθειμένοι να «μεταμφιεστούν» για να διαπράξουν φόνο. Δεν παραγνωρίζουν το γεγονός ότι η υπόθεσή τους αφορά όλη την ανθρωπότητα. Όπως λέει ο Στέπαν: «όσο και αν μονάχα ένας άνθρωπος είναι δούλος στην γη εγώ δεν θα πάψω να σκέφτομαι την ελευθερία». Στο κάτω της γραφής και ο Μέγας Δούκας είναι ένας άνθρωπος.

Το μαρτύριο των δίκαιων του Καμύ δεν είναι πως διαπράττοντας στο όνομα της αγάπης ένα φόνο διακινδυνεύουν να γίνουν το ίδιο υποκριτές με το στυγερό τους θύμα. Το μαρτύριο τους είναι πως δεν δέχονται να συμφιλιωθούν με την αντίφαση. Αναλαμβάνουν το φορτίο της ενοχής τους και το ξεπληρώνουν με το τίμημα της ζωής τους. Ο Καλάγιεφ λέει, «έγινα επαναστάτης γιατί αγαπώ την ζωή», θα αφαιρέσει επομένως μια ανθρώπινη ζωή από αγάπη για την ζωή. Ο Στέπαν, ο αγωνιστής της δράσης, τον διορθώνει, «δεν αγαπώ τη ζωή, αλλά τη δικαιοσύνη, που είναι πάνω από τη ζωή». Θα σκοτώσουν λοιπόν όχι γιατί αγαπάνε τη ζωή ή τον εαυτό τους αλλά γιατί είναι δίκαιοι και θα πρέπει να καταβάλουν το τίμημα για να αποδείξουν τη δικαιοσύνη τους. Η Ντόρα λέει ότι ένας αληθινός επαναστάτης δεν αγαπάει ποτέ την ζωή του. Θα σκοτώσουν λοιπόν για τη δικαιοσύνη, όχι από αγάπη για τη ζωή. Και η δικαιοσύνη τους δεσμεύει μέχρι το απώτατο σύνορο.  Θα δώσουν ζωή για να πάρουν ζωή.

Πριν τραβήξει ο δήμιος τον μοχλό της αγχόνης, ο Καλάγιεφ γέρνοντας αδιάφορα το κεφάλι του «κούνησε το πόδι του να φύγει λίγη λάσπη που είχε λερώσει το παπούτσι του». Οι ντελικάτοι δολοφόνοι μπόρεσαν και ξεμπέρδεψαν με την βδελυγμία του κόσμου τινάζοντας την υποκρισία από μέσα τους όπως ο Καλάγιεφ τίναξε να φύγει η λάσπη από το παπούτσι του. Δεν κάνανε τον κόσμο καλύτερο. Αδιαφορώντας όμως για την ζωή τους και τον θάνατο μπόρεσαν να γλυτώσουν από το απόλυτο κακό, να γίνουν υποκριτές σκοτώνοντας στο όνομα της αγάπης για τον άνθρωπο.

¤

Ο φόνος λένε ότι είναι η μεγαλύτερη από όλες τις αμαρτίες. Δεν φαίνεται να συμφωνούνε όλοι. Ο Δάντης στην Divina comedia έβαλε στο έσχατο επίπεδο της Κόλασης, στα παγωμένα νερά του Κωκυτού, να τιμωρούνται οι διπλοπρόσωποι και οι προδότες. Εκεί συνάντησε την ψυχή του Ιούδα, «που πιότερο παίδευε» απ’ όλους το τέρας με τα «έξι μάτια και τα τρία σαγόνια» ξεγυμνώνοντας με τις δαγκωματιές του την πλάτη. Εκεί ο Δάντης βρήκε τον μεγαλύτερο ένοχο της ανθρωπότητας. Την υποκρισία.

¤

O Χέρμαν Mέλβιλ έλεγε: “Το απόλυτο κακό δεν έχει τίποτα κοινό με το αισχρό ή το αισθησιακό”. Το απόλυτο κακό δεν έχει τίποτα κοινό με την κοινωνία των ανθρώπων. Το απόλυτο κακό δεν γνωρίζει τίποτα από την ιδέα της ισότητας, της αδελφοσύνης και της δικαιοσύνης. Ούτε γνωρίζει από συγκεκριμένα χρώματα, ιδεολογίες ή παρατάξεις. Το απόλυτο κακό βρίσκεται στον άμβωνα της εκκλησίας, μεταξύ των κρατούμενων του Άουσβιτς στην ουρά για τα κρεματόρια, στα φιλανθρωπικά σουαρέ των κύκλων για την αλληλεγγύη και στις διαδηλώσεις με σφιγμένες γροθιές για τον αγώνα κατά του κακού. Το απόλυτο κακό δεν γνωρίζει τη γλώσσα των ανθρώπων. Είναι παντού, είσαι εσύ.


“God bless Captain Vere!”, Billy Budd, (1888). Herman Melville

18/9/2018, Αγρίνιο, οδό Μαβίλη και Καλλέργη, το απόλυτο κακό στην πιο αγνή του μορφή.

πηγή:

 

http://www.respublica.gr/2018/09/column/%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B5%CF%83%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%89%CF%80%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%BD%CE%B8%CF%81%CF%89/

Πόσες θερμίδες έχει το κοτόπουλο; Στήθος, μπούτι, φτερούγα και τι κάνει η πέτσα…

Πόσες θερμίδες έχει το κοτόπουλο; 

Στήθος, μπούτι, φτερούγα και τι κάνει 

η πέτσα…

Το κοτόπουλο είναι μια δημοφιλής διατροφική επιλογή όταν θέλουμε άπαχη πρωτεΐνη, καθώς την περιέχει συσκευάζει σε μεγάλη ποσότητα ανά μερίδα χωρίς να έχει πολύ λίπος.
Αλλά, ίσως αναρωτιέστε ακριβώς πόσες θερμίδες έχει το κομμάτι από κοτόπουλο στο πιάτο σας. Κάθε του μέρος έχει και ελαφρώς διαφορετική σύσταση. Ως εκ τούτου έχει και διαφορετικό αριθμό θερμίδων και διαφορετικό πρωτεΐνης και λίπους.

Κοτόπουλο στήθος: 284 θερμίδες

Το στήθος κοτόπουλου έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και λίπος, καθιστώντας το εξαιρετική επιλογή για όσους προσπαθούν να χάσουν βάρος.
Ένα στήθος κοτόπουλου χωρίς πέτσα και κόκαλα (172 γραμμάρια) έχει την ακόλουθη διατροφική ανάλυση:
  • Θερμίδες: 284
  • Πρωτεΐνη: 53,4 γραμμάρια
  • Υδατάνθρακες: 0 γραμμάρια
  • Λίπος: 6,2 γραμμάρια
Μια μερίδα κοτόπουλου στήθος 100 γραμμαρίων παρέχει 165 θερμίδες, 31 γραμμάρια πρωτεΐνης και 3,6 γραμμάρια λίπους. Αυτό σημαίνει ότι περίπου το 80% των θερμίδων στο στήθος κοτόπουλου προέρχεται από πρωτεΐνες και το 20% προέρχεται από λίπος.
Λάβετε υπόψη ότι αυτά τα ποσά αναφέρονται σε ένα απλό στήθος κοτόπουλου χωρίς πρόσθετα συστατικά. Αφού αρχίσετε να το μαγειρεύετε σε λάδι, ή προσθέτετε σάλτσες, αυξάνετε τις συνολικές θερμίδες, τους υδατάνθρακες και το λίπος.

Κοτόπουλο μπούτι (ολόκληρο): 109 θερμίδες

Το μπούτι κοτόπουλου είναι ελαφρώς πιο τρυφερό και γευστικό από το στήθος, λόγω της υψηλότερης περιεκτικότητάς του σε λίπος.
Ένα χωρίς πέτσα και κόκαλα, μαγειρεμένο μπούτι κοτόπουλου (52 γραμμάρια) περιέχει:
  • Θερμίδες: 109
  • Πρωτεΐνη: 13,5 γραμμάρια
  • Υδατάνθρακες: 0 γραμμάρια
  • Λίπος: 5,7 γραμμάρια
Μια μερίδα 100 γραμμαρίων από ολόκληρο μπούτι κοτόπουλου παρέχει 209 θερμίδες, 26 γραμμάρια πρωτεΐνης και 10,9 γραμμάρια λίπους. Οπότε, το 53% των θερμίδων προέρχεται από πρωτεΐνες, ενώ το 47% προέρχεται από λίπος.

Κοτόπουλο μπούτι (μόνο το πόδι): 76 θερμίδες

Το μπούτι κοτόπουλου αποτελείται από δύο μέρη: τον μηρό και το πόδι. Το “μπουτάκι”, όπως το λέμε συνήθως, είναι το κάτω μέρος από το μπούτι, δηλαδή το πόδι.
Ένα μπουτάκι κοτόπουλου κοτόπουλου χωρίς πέτσα και κόκαλα (44 γραμμάρια) περιέχει:
  • Θερμίδες: 76
  • Πρωτεΐνη: 12,4 γραμμάρια
  • Υδατάνθρακες: 0 γραμμάρια
  • Λίπος: 2,5 γραμμάρια
Ανά 100 γραμμάρια, τα μπουτάκια κοτόπουλου έχουν 172 θερμίδες, 28,3 γραμμάρια πρωτεΐνης και 5,7 γραμμάρια λίπους. Όσον αφορά την καταμέτρηση θερμίδων, περίπου το 70% προέρχεται από πρωτεΐνες, ενώ το 30% προέρχεται από λίπος.

Φτερούγα κοτόπουλου: 43 θερμίδες

Μια φτερούγα κοτόπουλου (21 γραμμάρια) χωρίς την πέτσα περιέχει:
  • Θερμίδες: 42,6
  • Πρωτεΐνη: 6,4 γραμμάρια
  • Υδατάνθρακες: 0 γραμμάρια
  • Λίπος: 1,7 γραμμάρια
Ανά 100 γραμμάρια, οι φτερούγες κοτόπουλου παρέχουν 203 θερμίδες, 30,5 γραμμάρια πρωτεΐνης και 8,1 γραμμάρια λίπους. Αυτό σημαίνει ότι το 64% των θερμίδων προέρχεται από πρωτεΐνες και το 36% από λίπος.

Η πέτσα από το κοτόπουλο προσθέτει θερμίδες

Ενώ ένα στήθος κοτόπουλου χωρίς πέτσα έχει 284 θερμίδες με 80% πρωτεΐνη και 20% λίπος, αυτοί οι αριθμοί μεταβάλλονται δραματικά όταν συμπεριλαμβάνετε την πέτσα.
Ένα χωρίς κόκαλα, μαγειρεμένο στήθος κοτόπουλου με πέτσα (196 γραμμάρια) περιέχει:
  • Θερμίδες: 386
  • Πρωτεΐνη: 58,4 γραμμάρια
  • Λίπος: 15,2 γραμμάρια
Σε ένα στήθος κοτόπουλου με πέτσα, το 50% των θερμίδων προέρχεται από πρωτεΐνες και το άλλο 50% από λίπος. Επιπλέον, η κατανάλωση της πέτσας προσθέτει περίπου 100 θερμίδες.
Ομοίως, μια φτερούγα κοτόπουλου με πέτσα (34 γραμμάρια) έχει 99 θερμίδες, σε σύγκριση με τις 42 θερμίδες σε μια φτερούγα χωρίς την πέτσα (21 γραμμάρια). Έτσι, το 60% των θερμίδων σε φτερούγες κοτόπουλου με πέτσα προέρχεται από λίπος, σε σύγκριση με το 36% αν δεν έχουν πέτσα.

Το πώς μαγειρεύετε το κοτόπουλο παίζει σημαντικό ρόλο

Το κρέας κοτόπουλου από μόνο του είναι σχετικά χαμηλό σε θερμίδες και λίπος σε σύγκριση με άλλα κρέατα. Αλλά από τη στιγμή που θα αρχίσετε να προσθέτετε λάδι, σάλτσες, κουρκούτι κλπ, οι θερμίδες αυξάνονται.
Για παράδειγμα, ένας χωρίς πέτσα και κόκαλο, μαγειρεμένο μπούτι (μηρός) κοτόπουλου (52 γραμμάρια) περιέχει 109 θερμίδες και 5,7 γραμμάρια λίπους. Αλλά το κομμάτι τηγανισμένο σε μαζί με κουρκούτι έχει 144 θερμίδες και 8,6 γραμμάρια λίπους. Ένας μηρός κοτόπουλου τηγανισμένος σε μια επίστρωση αλευριού περιέχει ακόμη περισσότερο: 162 θερμίδες και 9,3 γραμμάρια λίπους.
Ομοίως, μια χωρίς κόκαλα και πέτσα φτερούγα κοτόπουλου (21 γραμμάρια) έχει 43 θερμίδες και 1,7 γραμμάρια λίπους. Ωστόσο, η ίδια φτερούγα με επάλειψη σάλτσας μπάρμπεκιου έχει 61 θερμίδες και 3,7 γραμμάρια λίπους. Σκεφτείτε και ότι μια φτερούγα κοτόπουλου τηγανισμένη με επίστρωση αλευριού έχει 61 θερμίδες και 4,2 γραμμάρια λίπους.
Ως εκ τούτου, οι μέθοδοι μαγειρέματος που προσθέτουν λιγότερο λίπος, όπως το βράσιμο, το ψήσιμο (γκριλ ή στα κάρβουνα) και το μαγείρεμα στον ατμό, είναι προτιμότερες μέθοδοι, για να διατηρήσετε χαμηλά την συνολική ποσότητα θερμίδων.

Συμπερασματικά

Το κοτόπουλο είναι ένα δημοφιλές κρέας και τα περισσότερα μέρη του είναι χαμηλά σε θερμίδες και λίπος, ενώ παράλληλα παρέχουν άφθονη πρωτεΐνη.
Δείτε τις θερμίδες των πιο κοινών κομματιών κοτόπουλου χωρίς κόκαλα ανά μερίδα 100 γραμμαρίων:
  • Στήθος κοτόπουλου: 165 θερμίδες
  • Κοτόπουλο μπούτι (μηρός): 209 θερμίδες
  • Κοτόπουλο μπουτάκι (πόδι): 172 θερμίδες
  • Φτερούγα κοτόπουλου: 203 θερμίδες
Σημειώστε ότι η κατανάλωση της πέτσας, ή οι ανθυγιεινές μέθοδοι μαγειρέματος προσθέτουν θερμίδες.
iatropedia.gr
https://www.pentapostagma.gr/

Πανηγύρεις Αγίου Τρύφωνος και Υπαπαντής του Κυρίου στην Μητρόπολη Δημητριάδος

  Πανηγύρεις Αγίου Τρύφωνος και Υπαπαντής του Κυρίου στην Μητρόπολη Δημητριάδος 30 Ιανουαρίου 2025 - 14:56 Την μνήμη του  Αγίου Μεγαλομάρτυρ...