Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 7 Μαΐου 2018

Ανυπόταχτο πουλί ο έρωτας!, «L’amour est un oiseau rebelle»,



«L’amour est un oiseau rebelle», Ανυπόταχτο πουλί ο έρωτας!


Hans-Hassenteufel-_thumb.jpg
«Ελάτε, ελάτε τώρα! Το βλέπετε πως είμαι τσιγγάνα. Θέλετε να σας πω τη μοίρα σας; Ακούσατε να μιλάνε για την Καρμενθίτα;
Ε, εγώ είμαι».
Έτσι απλά του συστήθηκε. Και εκείνος βρέθηκε έξαφνα μπροστά σε «μια ομορφιά παράδοξη και άγρια, μια μορφή που ξένιζε αρχικά, μα που έμενε αλησμόνητη. Τα μάτια της ιδίως είχαν μια έκφραση ταυτόχρονα φιλήδονη και ανήμερη, που από τότε δεν ξαναείδα σε κανένα βλέμμα ανθρώπινο».
Κι ο δον Χοσέ, από κείνη την στιγμή,  την ερωτεύτηκε.
Αν δεν με αγαπάς,
σε αγαπώ!
Κι αν σε αγαπώ,
φυλάξου από μένα!
                                             
«Ο έρωτας είναι ένα πουλί ατίθασο
Που κανείς δεν μπορεί να εξημερώσει
Και μάταια τον καλείς
Αν είναι ν’ αρνηθεί.
Τίποτα δεν βοηθά, απειλές ή παρακάλια.
Ο ένας μιλά όμορφα, ο άλλος σωπαίνει˙
Και είναι ο άλλος που προτιμώ
Τίποτα δεν είπε˙ μα μ’ αρέσει.
Ο έρωτας! Ο έρωτας! Ο έρωτας! Ο έρωτας!

Ο έρωτας είναι παιδί των τσιγγάνων
Ποτέ, ποτέ δεν γνώρισε νόμο
Εάν εσύ δεν μ’ αγαπάς, εγώ σ’ αγαπώ,
Εάν σ’ αγαπώ, φυλάξου!
Εάν δεν μ’ αγαπάς,
Εάν δεν μ’ αγαπάς, εγώ σ’ αγαπώ!
Αλλά, αν σ’ αγαπώ, Εάν σ’ αγαπώ, φυλάξου!»

το πουλί που νόμισες πως ξάφνιασες
χτύπησε τα φτερά του και πέταξε˙
Ο έρωτας είναι μακριά, μπορείς να τον περιμένεις
Δεν τον περιμένεις πια, είναι εκεί!
Παντού γύρω σου, γρήγορα, γρήγορα,
Έρχεται, φεύγει, μετά ξανάρχεται!
Νομίζεις ότι τον κρατάς, σε αποφεύγει˙
Νομίζεις ότι τον αποφεύγεις, σε κρατά!
Ο έρωτας! Ο έρωτας! Ο έρωτας! Ο έρωτας
images
Μια ιστορία έρωτα, πάθους και βίας, μια ιστορία για την αδάμαστη θέληση για ελευθερία από την σκλαβιά του έρωτα με τίμημα τον θάνατο, μια ιστορία που επαναδιαδραματίζεται 2b7d1f5bbbffa6d9ebd0f5f0babd74df (2)ανά τους αιώνες μες στην ζωή.. Αυτή την ιστορία προσωποποιημένη στην τσιγγάνα Κάρμεν και στον τραγικό στρατιωτικό Δον Χοσέ (τον θύτη και το θύμα ενός παθιασμένου έρωτα) έφτειαξε στην νουβέλα του με τον τίτλο Carmen (Κάρμεν) ο Γάλλος συγγραφέας, αρχαιολόγος και μεταφραστής Προσπέρ Μεριµέ ( Prosper Mérimée 1803-1870) σύντροφος της Γεωργίας Σάνδη, που την δημοσίευσε το 1845.
Το έργο του αυτό κατέληξε με τα χρόνια να γίνει πιο διάσημο από τον ίδιο. Διαβάστηκε και πολυμεταφράστηκε σα βιβλίο, παίχτηκε ως μπαλλέτο, και βέβαια, και το κυριότερο,  έγινε η περίφημη όπερα » Κάρμεν» που την μουσική της συνέθεσε ο νεαρός Γάλλος και ήδη ονομαστός συνθέτης κλασσικής μουσικής Ζωρζ Μπιζέ (ολόκληρο το όνομά του:Alexandre-César-Léopold Bizet, Georges Bizet, 1838-1875). Ήταν το τελευταίο του έργο, ανέβηκε στην σκηνή το 1875 και ο Μπιζέ πέθανε τρεις μήνες αργότερα. 
Η «Κάρμεν» του Μπιζέ σοκάρισε τον τότε κόσμο.. Με το που είδαν την παράσταση, θεώρησαν την Κάρμεν ανήθικη, πόρνη, γητεύτρα των αντρών κι ο θάνατός της επί σκηνής από το χέρι του Δον Χοσέ, θολωμένου καθώς ήταν από την απόρριψή της,  τους «πάγωσε» κυριολεκτικά. Σχεδόν όλοι οι θεατές έσπευσαν να φύγουν πριν πέσει η αυλαία. Αυτή ήταν η τύχη της «Κάρμεν» τον πρώτο καιρό.
Πέρασαν τα χρόνια, άλλαξαν τα ήθη μα και η τρέχουσα ηθική της κάθε κοινωνίας και ήρθε η «Κάρμεν» να γίνει στα μάτια των θεατών της η γυναίκα εκείνη που θέλησε να μείνει ανυπότακτη, να μείνει και να ζήσει λεύτερη από τα δεσμά του έρωτα αφήνοντας τον Δον Χοσέ. Έγινε, λοιπόν, η κάποτε πόρνη Κάρμεν η ηρωίδα που δεν θέλησε να παραμείνει σε έναν άνθρωπο που είχε πάψει ν’ αγαπάει.. Ανάγκη η αγάπη, πόθος ο έρωτας αλλά κι αυτά έρχεται η ώρα που θυσιάζονται στο όνομα της ελευθερίας. Το τίμημά της ακριβό..
 «Μπορείτε να σε συλλάβετε… εγώ τη σκότωσα. Την Κάρμεν, τη λατρεμένη μου Κάρμεν» Έτσι, με αυτά τα λόγια του Δον Χοσέ, πέφτει η αυλαία της όπερας..
Ο κεραυνοβόλος έρωτας, λοιπόν..Αυτός ευθύνεται για το κακό..Ξέρετε, ο δικός μας ο Παπαδιαμάντης τον είχε αποκαλέσει αυτόν τον έρωτα σατανικό:«Και εξ όλων των καρπών ο μόνος, όστις δεν χρήζει ούτε καιρού ούτε ώρας διά να ωριμάση, είναι ο σατανικός έρως.»
Κι αλήθεια, τι πιο συγκλονιστικό από τον παθιασμένο έρωτα που φέρνει σύγχυση στην σκέψη,  που την αποκαθηλώνει,  που την σκλαβώνει;  Άλλοι αυτό τον συγκλονισμό που τον ξορκίζουν, άλλοι που τον ποθούν κι άλλοι που τον σκοτώνουν πιστεύοντας πως έτσι θα λευτερωθούν….
images (1)
Το κείμενο, το εντός εισαγωγικών, είναι απόσπασμα από το βιβλίο «Κάρμεν» του Μεριμέ, σε μετάφραση του Ν. Φωκά.
Στο πάνω video μπορείτε να δείτε και να ακούσετε ένα απόσπασμα από την άρια «χαμπανέρα» της Κάρμεν, όπως η Κάρμεν ερμηνεύτηκε σε ταινία ισπανικής παραγωγής από την θαυμάσια Αμερικανίδα σοπράνο Julia Migenes (Mezzo-soprano, Soprano) ελληνοϊρλανδέζικης καταγωγής, το σενάριο της οποίας διασκευάστηκε για τον κινηματογράφο από τον  Francesco Rosi ενώ τους  άλλους δυο κύριους ρόλους υποδύθηκαν οι  Placido Domingo και Ruggero Raimondi. 
Στο video αποδίδεται στα γαλλικά η άρια «L’amour est un oiseau rebelle« «ο Έρωτας είναι ένα ατίθασο πουλί» ή αλλιώς απλά Χαμπανέρα»» habanera» και έχει υποτιτλισμούς στα γαλλικά και στα αγγλικά. Κάτω από αυτό ακολουθεί η μετάφραση της άριας «Χαμπανέρα»  «habanera» στα Ελληνικά. 
Για την ιστορία, να σας πω δυο, πιστεύω ενδιαφέροντα: Οτι: α) Η μελωδία της συγκεκριμένης άριας ανήκει στον  Βάσκο Sebastián de Yradier y Salaverri από όπου την πήρε ο Μπιζέ και έφτειαξε την άρια της Κάρμεν που έγινε γνωστή ως «Χαμπανέρα» νομίζοντας οτι είναι παραδοσιακή μελωδία, και β) Η λέξη habanera είναι ένας χορός, που γεννήθηκε γύρω στο 1830 στην Κούβα αλλά μπορεί επίσης να είναι λατινοαμερικάνικο μουσικό είδος ή καταλανικό, όπως πιστεύεται.
Στο κάτω βίντεο, η ερμηνεία της περίφημης Μαρίας Κάλλας, η οποία τραγουδάει ανεπανάληπτα την «Χαμπανέρα» της Κάρμεν σε εκδήλωση προς τιμή της που είχε γίνει στο Covent Garden του Λονδίνου το 1962! Δεν αντιστάθηκα στον πειρασμό γιατί είναι η Κάλλας είναι ασύγκριτη αλλά, βλέπετε, η ίδια είχε αποφύγει όσο ζούσε να υποδυθεί την Κάρμεν σε όπερα και η πάνω παράσταση είναι τόσο ζωντανή ενώ εκ παραλλήλου η σοπράνο αποδίδει θαυμάσια τον χαρακτήρα της Κάρμεν στον ρόλο της.. Απολαύστε την:
                                                                    
Μπορείτε, επίσης, εάν θέλετε, να ακούσετε ολόκληρη την όπερα » Κάρμεν» με την ανεπανάληπτη μουσική σύνθεση του Μπιζέ παιγμένη στην Όπερα της Βιέννης το 1978 υπό την διεύθυνση του μαέστρου Carlos Kleiber!! Εκπληκτικός ο μαέστρος!!!   Αυτή η απόδοση της  μουσικής σύνθεσης είναι και αυτή που μ’αρέσει περισσότερο από τις άλλες. Και τώρα που σας γράφω αυτές τις γραμμές , αυτήν απολαμβάνω  να ακούω και πάλι!

Καλό σας βράδυ και ύπνον ελαφρύ!!      
                                           https://beatrikn.wordpress.com/

Υπόγειες Πολιτείες


Υπόγειες Πολιτείες

Από: brainchange.gr

Γράφει ο Φοίβος Καλφόπουλος

Ήταν το φθινόπωρο του 1963 , όταν ο Omer Demir στην πόλη Ντερινκούγιου (Μαλακοπή) της Τουρκίας γκρέμισε ένα τοίχο στον υπόγειο του σπιτιού του.

Ξαφνιασμένος ανακάλυψε πως υπάρχει συνέχεια πίσω από το τοίχο αλλά τίποτα δεν μπορούσε να τον προϊδεάσει για το μέγεθος της αποκάλυψης που τον περίμενε. Ακολουθώντας το απόκρημνο υπόγειο μονοπάτι που ξεδιπλωνόταν μπροστά ανακάλυψε μία ολόκληρη υπόγεια πόλη άγνωστου χρονολογικής προέλευσης που εκτείνεται 60 μέτρα κάτω από τη Γη και ικανή να φιλοξενήσει 20 000 ανθρώπους. Αναμφίβολα έχουμε να κάνουμε με ένα δημιούργημα που δε συνάδει σε καμία περίπτωση με τις τεχνολογικές δυνατότητες παρελθοντικών εποχών. Δεν πρόκειται για έναν υπόγειο καταυλισμό , αλλά για επτά ορόφους και διαδρόμους χιλιομέτρων , ενώ οι αεραγωγοί της έχουν 120 μέτρα βάθος.

Η φτιασιδωμένη πρόσοψη που με τόσο κόπο έχει διατηρήσει η επίσημη αρχαιολογία φαίνεται πως καταστρέφεται ολοκληρωτικά. Σα να μην έφτανε ο πονοκέφαλος της ανακάλυψης πολύπλοκων και πολυεπίπεδων υπόγειων πολιτειών στη Καππαδοκία , τα έγκατα του τούρκικου εδάφους φαίνεται πως έκρυβαν ακόμα μια τελείως απροσδόκητη έκπληξη για τους αρχαιολόγους. Ένας γρίφος άλυτος και ανατρεπτικός ήρθε στην επιφάνεια από τον Αμερικάνο αρχαιολόγο Klaus Schmidt.

Στα βάθη της Τουρκίας , στα σύνορα με τη Συρία, κρυβόταν το Göbekli Tepe μία πόλη από το 10 000 Π.Χ. με σύνθετη αρχιτεκτονική δομή , στήλες με ανάγλυφες αναπαραστάσεις ζώων αλλά το κυρίως απροσδόκητο γεγονός είναι η ύπαρξη ναών και βωμών. Αυτό είναι ένα στοιχείο που ανατρέπει τα πάντα. Υποδεικνύει πως οι άνθρωποι της νεολιθικής περιόδου δεν ήταν απλοί τροφοσυλλέκτες αλλά ήταν σε θέση να κατέχουν περίτεχνες αρχιτεκτονικές γνώσεις καθώς και πνευματική παράδοση, συνδυασμός που τους οδήγησε στη κατασκευή σύνθετων θρησκευτικών μνημείων 8000 χρόνια πρωτύτερα από τους αρχαίους Αιγύπτιους. Οι ανασκαφές βέβαια δεν έχουν τελειώσει και τα ευρήματα που έρχονται στο φως από τα κατώτερα στρώματα της πόλης δείχνουν όλο και πιο παλιά, χρονολογίες που φθάνουν ακόμα και το 14 000 π.Χ.

Δε ξέρω αν φταίει ότι το οικοδόμημα της αρχαιολογίας χτίστηκε σε σαθρό έδαφος ή αν απλά χτίσθηκε βιαστικά. Το σίγουρο είναι πως χρειάζεται ανοικοδόμηση.  Οι  μεγαλιθικές πέτρες του τοίχου της Μπαλμπέεκ στο Λίβανο στέκουν αινιγματικά παραμένοντας τα μυστηριώδη απομεινάρια μίας τεχνολογικά εξελιγμένης άγνωστης κουλτούρας. Η πυραμίδα του Χέοπα , η παλαιότερη πυραμίδα από τις τρεις συνιστά  και τη πιο άρτια κατασκευασμένη ενώ οι νεότερες δεν μπορούν να συγκριθούν με την αρχιτεκτονική τελειότητα της. 

Πως είναι δυνατόν να συμβαίνει κάτι τέτοιο ; Η τεχνογνωσία του ανθρώπου δεν θα έπρεπε να κινείται με γραμμική εξέλιξη ; Ένα παλαιότερο χρονολογικά κατασκεύασμα δεν οφείλει να έχει ατέλειες οι οποίες θα στο πέρασμα του χρόνου θα βελτιώνονται και θα τελειοποιούνται . Ανά το κόσμο υπάρχουν διάσπαρτα κυκλώπεια μεγαλιθικά μνημεία τα οποία αποτελούν σιωπηλούς μάρτυρες μιας αρχέγονης τεχνογνωσίας η οποία εξανεμίστηκε στο πέρασμα του χρόνου. Όμως ας μην παρεκκλίνουμε άλλο από το κεντρικό θέμα κι ας επιστρέψουμε πίσω στις υπόγειες πολιτείες.

Ας μεταφερθούμε αρχικά στο μικροσκοπική Μάλτα , στην οποία μέχρι τις αρχές του περασμένου αιώνα λέγονταν πως μπορούσε κανείς να διασχίσει υπόγεια, από τη μία άκρη στην άλλη. Το Hal Saflieni η κοινώς υπόγειο είναι ένα από τα αρχαιότερα μνημεία της Ευρώπης. Βρέθηκε στις αρχές του 20ου αιώνα, σε βάθος είκοσι περίπου μέτρων κάτω από την επιφάνεια και πρόκειται για ένα σύμπλεγμα τριών επιπέδων με δεκάδες υπόγειες αίθουσες που μεταξύ τους συνδέονται με αμέτρητους στενούς διαδρόμους. Χρονολογείται μεταξύ της 4ης και της 3ης χιλιετίας π.χ. και όπως και για τα γειτονικά μεγαλιθικά μνημεία πιστευόταν πως είναι έργο γιγάντων. Σήμερα οι αρχαιολόγοι μιλούν για έναν άγνωστο μεγάλο πολιτισμό , που κυριολεκτικά εξαφανίστηκε στα μέσα της τρίτης χιλιετίας. Οι ίδιοι δεν έχουν καταφέρει ακόμα να αποσαφηνίσουν τον ακριβή ρόλο αυτού του υπόγειου οικοδομήματος , αν και σίγουρα κάποιοι χώροι του λειτουργούσαν ως τάφοι , αφού βρέθηκαν 7000 σκελετοί , κι άλλοι ως ναοί. Στο μεγαλύτερο μάλιστα δωμάτιο που βαφτίστηκε και ιερό των ιερών υπάρχει ένα ονειρομαντείο . Το ανώτερο επίπεδο σε αντίθεση με τα χαμηλότερα δεν είναι ολοκληρωμένο γεγονός που οδηγεί στην εκπληκτική συνειδητοποίηση ότι το υπόγειο μεγαλιθικό κτίσμα χτίστηκε από μέσα προς τα έξω

Ας το επαναλάβουμε άλλη μια φορά για όσους δεν το κατάλαβαν . Ένας άγνωστος πολιτισμός κάπου στο 4000 με 3000 Π.Χ. είχε τη τεχνολογική δυνατότητα να δημιουργεί πόλεις σκάβοντας από τα έγκατα τη γης προς την επιφάνεια της ενώ οι τεχνολογικά εξελιγμένοι άνθρωποι ας πούμε μέχρι και πριν 100 χρόνια έχτιζαν τα λίγων μέτρων πηγάδια τους από πάνω προς τα κάτω. Ωραία λοιπόν ας προχωρήσουμε παρακάτω.

To Ηal Saflieni

Επόμενη στάση η μυστηριώδης Καππαδοκία , μια πανέμορφη περιοχή στη γειτονική Τουρκία η οποία αξίζει με κάθε μεγαλοπρέπεια τον όρο μυστηριώδη. Η περιοχή αυτή κατοικείται από πολύ παλιά από τα Ελληνικά φύλα και τους Φρυγείς. Βρίσκεται στη καρδιά της Μικράς Ασίας και το σχήμα της είναι σχεδόν τριγωνικό. Δεσπόζει στο κέντρο της Ανατολίας και ήταν ένα ιστορικό πέρασμα όλων των λαών που ερχόταν είτε από τα ανατολικά είτε από τα δυτικά. Τα χρόνια πέρασαν όμως και ακόμα συνεχίζει και προσελκύει ανθρώπους είτε από την ανατολή είτε από τη δύση αλλά αυτή τη φορά για ψυχαγωγικούς λόγους καθώς αποτελεί πλέον μία από τις διασημότερες τουριστικές ατραξιόν του πλανήτη!


Oι 36 υπόγειες πολιτείες


Εάν αναφέρεις σε κάποιον πως υπάρχουν 36 υπόγειες πολιτείες στη γειτονική Τουρκία και ποιος ξέρει πόσες άλλες που δεν έχουν ανακαλυφθεί ακόμα σίγουρα θα σε περάσουν για ημίτρελο. Όμως το παραπάνω γεγονός είναι πέρα για πέρα αληθινό αφού η Καππαδοκία φιλοξενεί στα έγκατα της 36 πολιτείες.

Τόσες δηλαδή απλώς έχουν βρεθεί μέχρι τώρα οι περισσότερες μάλιστα τα τελευταία τριάντα χρόνια ενώ ο αριθμός θα ήταν πολύ μεγαλύτερος αν οι προσβάσεις σε άλλες πόλεις δεν είχαν κατά καιρούς καλυφτεί από αγρότες που όργωναν τα χωράφια τους. Τριανταέξι υπόγειες πολιτείες , που η επιφάνεια τους συνήθως φτάνει σε εμβαδόν τα τέσσερα τετραγωνικά χιλιόμετρα , αλλά η ανάπτυξη τους γίνεται κάθετα , αφού αποτελούνται από πολυεπίπεδα συμπλέγματα υπόγειων λαβυρίνθων. ¨Όπως είδαμε η πιο γνωστή είναι αυτή της Ντερινκουγιου.

Η δεύτερη πιο ενδιαφέρουσα πόλη βρίσκεται στη περιοχή Ανακού ( Kaimakli) 18 χιλιόμετρα νότια της Νεάπολης. Και αυτή αποτελείται από επτά ορόφους , με δέκα χώρους ο καθένας. Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι ότι οι δύο παραπάνω υπόγειες πόλεις συνδέονται μεταξύ τους με μία υπόγεια σήραγγα μήκους 9 χιλιομέτρων.

Βόρεια του Αβανός , στο Οζκονακ , βρίσκεται η τρίτη μεγαλύτερη υπόγεια πόλη , η οποία σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ερευνητών μπορούσε να φιλοξενήσει μέχρι και 40 000 άτομα σε μία υπόγεια έκταση εννέα τετραγωνικών χιλιομέτρων.

Πότε λοιπόν φτιάχτηκαν αυτές οι πόλεις και από ποιους ; Οι περισσότερες πηγές αναφέρουν για κατοίκους τους, τους πρώτοχριστιανούς αλλά η ύπαρξη των πολιτειών είναι ήδη γνωστή στο Ξενοφώντα , από το 5ο αιώνα π.Χ. Οι χριστιανοί σίγουρα άνοιξαν και κατοίκησαν στα ανώτερα επίπεδα , τα κατώτερα όμως θεωρούνται πολύ πιο παλιά και αρκετές φορές μάλιστα είναι και πολύ πιο ψηλοτάβανα σε σχέση με τα ανώτερα, γεγονός που ενισχύει την υποψία πως οι κατασκευαστές τους τα δημιούργησαν από κάτω προς τα πάνω.

Κάποια άλλα σημαντικά ερωτήματα είναι η ύπαρξη και η διαβίωση ενός τόσο μεγάλου πληθυσμού μέσα στις υπόγειες πόλεις. Ποιες ήταν οι καθημερινές δραστηριότητες του και πως ζούσαν όλοι αυτοί από βιοποριστική άποψη. Ένα άλλο επίσης μεγάλο ερώτημα που έχει σχέση με τα ευρήματα στις πόλεις αυτές είναι οι μεγάλες υπόγειες σφαιρικές πέτρες που χρησιμοποιούνται σαν πόρτες στους απέραντους υπόγειους διαδρόμους. Πως βρέθηκαν αυτοί οι ογκόλιθοι στα βάθη της γης; Αυτό είναι ένα ερώτημα που παραμένει μέχρι σήμερα αναπάντητο καθώς φαίνεται αδύνατο να έχουν περάσει από τους στενούς υπόγειους διαδρόμους.


Στα τέλη της δεκαετίας του '80 , κάποιος καθηγητής Δρ Ρον Γιάντζαν δήλωνε ότι γνωρίζει σαράντα τέσσερις σαράντα τέσσερις υπόγειες πολιτείες ανάμεσα στη Βόρεια Αμερική , ενώ στη λατινική μεριά της ηπείρου , απόγονοι ιθαγενών υποστηρίζουν πως ανάμεσα στη Βραζιλία και το Περού κρύβονται δεκατρείς αρχαίες υπόγειες πόλεις. Αυτό δεν αποτελεί κάτι το παράδοξο καθώς είναι κοινό στοιχείο όλων των προκολομβιανών φυλών της Αμερικής να υποστηρίζουν πως η καταγωγή τους προέρχεται από τα έγκατα της Γης.


Στη περιοχή των αινιγματικών Ινδιάνων Χόπι , στο Γραντ Κανυον , υπάρχει πλούσιο σύμπλεγμα σπηλαίων το οποίο έως και σήμερα παραμένει ανεξερεύνητο. Οι ίδιοι οι Χόπι υποστηρίζουν πως οι πρόγονοι τους ζούσαν για αρκετούς αιώνες στο εσωτερικό της γης προκειμένου να σωθούν από τη φυσική καταστροφή που συνέβαινε στην επιφάνεια. Να σημειωθεί βεβαίως πως τα σπήλαια του φαραγγιού αποτελούν για τη φυλή ιερούς χώρους.

Μάλιστα το 1909 υποστηρίζεται πως πραγματοποιήθηκε στο Γκραντ Κάνυον μία από τις μεγαλύτερες αρχαιολογικές συγκαλύψεις της ιστορίας . Όταν ο Τζ. Ε. Κινκεηντ έπλεε κατά μήκος του ποταμού Κολοράντο, δίπλα στο φαράγγι πρόσεξε το στόμιο μιας σπηλιάς. Αφού προχώρησε αρκετά μέτρα από την είσοδο συνάντησε μία αίθουσα-σταυροδρόμι , μήκους εκατοντάδων μέτρων. Στη μέση βρισκόταν το είδωλο ενός Θεού καθισμένου σταυροπόδι κρατώντας ένα λωτό ή ένα νούφαρο στο χέρι. To πρόσωπο είχε ανατολίτικα χαρακτηριστικά και παρέπεμπε σαφώς στη λατρεία των αρχαίων λαών του Θιβέτ. Την έρευνα ανέλαβε να διεκπεραιώσει ένα από τα μεγαλύτερα επιστημονικά κέντρα των ΗΠΑ, το Ινστιτούτο Σμιθσονιαν όμως κάπου εκεί είναι το σημείο που η υπόθεση παγώνει. Η περιοχή χαρακτηρίστηκε κυβερνητική και απροσπέλαστη και έτσι η αναφορά της τοπικής εφημερίδας Phoenix Gazette είναι η μόνη αξιόπιστη πηγή που έχουμε.

Όπως είναι γνωστό η χώρα μας διαθέτει ένα αρκετά ενδιαφέρον υπέδαφος , μόνο στη Κρήτη υπάρχουν πάνω από τρεις χιλιάδες σπήλαια . Οι πρόγονοι μας αλλά και οι περισσότεροι εξελιγμένοι λαοί ήθελαν να προστατεύσουν τους νεκρούς τους και γενικότερα τα μυστικά τους , έτσι τα εμπιστεύονταν στη προστατευτική μητρική αγκαλιά της Γης.


Αρκετά ταφικά μνημεία και υπόγειοι λαβύρινθοι φιλοξενούνται σε κούφιους λόφους, τις λεγόμενες τούμπες. Άλλωστε μη ξεχνάμε πως ο τύμβος Καστά στην Αμφίπολη βρίσκεται σε ένα κούφιο λόφο , καθώς και ο λοφίσκος που έκρυβε το παγκοσμίου εμβέλειας μακεδονικό ταφικό μνημείο στη Βεργίνα ονομαζόταν << η μεγάλη τούμπα>>

Επίσης για τη περαιτέρω κατανόηση των χρονοδιαγράμματα των αρχαιολογικών ανακαλύψεων αρκεί να αναφέρουμε πως και οι δύο κούφιοι λόφοι ήταν γνωστοί εδώ και δεκαετίες αφού είχε επιχειρηθεί ανασκαφή από άγγλους αρχαιολόγους στη Βεργίνα το 1860 ( ματαιώθηκε λόγω κρουσμάτων ελονοσίας) ενώ στην Αμφίπολη από το 1916.

Είναι δυνατόν λοιπόν να υπάρχουν και στην Ελληνική επικράτεια υπόγειες πολιτείες ή έστω υπόγειοι χώροι θρησκευτικής και τελετουργικής σημασίας που δεν έχουν ανακαλυφθεί ακόμα ; Φυσικά .
Βέβαια στην υπόθεση εμπλέκονται ο παράγοντας της χορήγησης χρημάτων για τις αρχαιολογικές εκσκαφές αλλά και πολιτικές σκοπιμότητες όπως έχουν αναδειχθεί σε αρκετές περιπτώσεις.

Όπως και να χει κάποια σημαντικά ερωτήματα ψάχνουν για απάντηση. Πως σκάφθηκαν πολυεπίπεδες υπόγειες πολιτείες από τα έγκατα της Γης προς την επιφάνεια όταν ακόμα και ένα απλό πηγάδι 5 μέτρων χτίζεται από πάνω προς τα κάτω. Πόσα γνωρίζουμε για το εσωτερικό της Γης και τις υπόγειες κοιλότητες της ; Η ίσως πιο εύστοχα πόσα θέλουν να γνωρίζουμε οι ιερατικές , επιστημονικές και πολιτικές ομάδες που κατευθύνουν την εξέλιξη των κοινωνιών ανά τους αιώνες.

Πότε θα αρχίσουν να ξεδιαλύνεται η ομίχλη γύρω από το ποιόν των μεγαλιθικών πολιτισμών που άνθισαν και εξαφανίστηκαν μυστηριωδώς αφήνοντας πίσω τους αινιγματικά μνημεία , όπως αυτά σε Μάλτα , Τουρκία και Αμερική.

https://master-lista.blogspot.gr/

Θυμάμαι τον Browning


Θυμάμαι τον Browning


"Αγάπη, ελπίδα, φόβος, πίστη - αυτά κάνουν την ανθρωπότητα. 
Αυτά είναι το σημάδι και η σημείωση και ο χαρακτήρας του. "
collection_5295_RobertBrowningΟ Robert Browning γεννήθηκε στο Camberwell στις 7 Μαΐου 1812 και εκπαιδεύτηκε από ιδιωτικούς δασκάλους. Οι γονείς του ήταν αρκετά πλούσιοι ώστε να του επιτρέψουν να ταξιδέψει και να γίνει ποιητής σαν να ήταν επάγγελμα. Έγινε γνωστός από λογοτεχνικά πρόσωπα όπως ο Wordsworth και ο Landor μετά τη δημοσίευση του " Paracelsus" το 1835, αλλά δεν αναγνωρίστηκε από το κοινό μέχρι που εμφανίστηκαν τα "Men and Women" είκοσι χρόνια αργότερα. Κατά συνέπεια, ήταν σχεδόν άγνωστος όταν το 1846 πήγε στην Ελισάβετ Μπαρέτ.
Σήμερα αναγνωρίζεται ευρέως ως μάστερ δραματικού μονόλογου και ψυχολογικής προσωπογραφίας. Ο Μπράουνινγκ είναι ίσως ο πιό γνωστός για ένα ποίημα που δεν το αξιοποίησε ιδιαίτερα, το Pied Piper του Hamelin , ένα παιδικό ποίημα που είναι εντελώς διαφορετικό από το άλλο του έργο. Είναι επίσης γνωστός για το μεγάλο του κενό ποίημα Το δαχτυλίδι και το βιβλίο , την ιστορία μιας ρωμαϊκής δίκης δολοφονίας σε 12 βιβλία.
Ένα μακρύ δραματικό αφηγηματικό ποίημα, και πιο συγκεκριμένα, ένα μυθιστόρημα στίχων, με 21.000 γραμμές. Δημοσιεύθηκε σε τέσσερις τόμους από το 1868 έως το 1869 από τους Smith, Elder & Co.
Το βιβλίο αναφέρει την ιστορία μιας δίκης δολοφονίας στη Ρώμη το 1698, όπου ένας φτωχός ευγενής, ο συνομιλητής Guido Franceschini, κρίθηκε ένοχος για τις δολοφονίες της συζύγου Pompilia Comparini και των γονιών της, έχοντας υποψιαστεί ότι η σύζυγός του είχε μια υπόθεση με έναν νεαρό κληρικό .
"Όχι, όταν ο αγώνας αρχίζει μέσα του, ένας άνθρωπος αξίζει κάτι."
"Κάποιος που δεν γύρισε ποτέ την πλάτη του, αλλά μαστούσε τον μαστό προς τα εμπρός, ποτέ δεν αμφέβαλλε τα σύννεφα θα σπάσει, Ποτέ δεν ονειρευόταν, αν και δεξιά ήταν worsted, λάθος θα θριαμβεύσει, Έχουμε πέσει να αυξηθεί, είναι αμηχανία για την καταπολέμηση καλύτερα, ύπνο για να ξυπνήσει.

Η ερωτική σχέση ανάμεσα σε δύο από τους πιο διάσημους ποιητές της βικτοριανής εποχής είναι ένας από πάθος, τραγωδία, ασθένεια και, τελικά, αντοχή. Συλλέγονται εδώ οι 573 ερωτικές επιστολές τους, οι οποίες καταγράφουν τη φρεσκάδα τους, την ανθισμένη αγάπη τους και τον απαγορευμένο γάμο τους.

Γέρασε μαζί μου! Το καλύτερο είναι ακόμα.

https://cafebookbean.org/

Έλληνας γεωλόγος ανακάλυψε σε αποστολή με τη NASA 263 μετεωρίτες στην Ανταρκτική


Έλληνας γεωλόγος ανακάλυψε σε αποστολή με τη NASA 263 μετεωρίτες στην Ανταρκτική

Με γεμάτα χέρια γύρισε από την Ανταρκτική ο γεωλόγος Γιάννης Μπαζιώτης, επίκουρος καθηγητής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος, μαζί με τους άλλους επιστήμονες, ανακάλυψαν ούτε έναν, ούτε δύο, αλλά 263 μετεωρίτες στο πιο κρύο, ξηρό, ανεμoδαρμένο αλλά και πανέμορφο μέρος του πλανήτη.

Συμμετέχοντας σε οργανωμένη αποστολή της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA) για τον εντοπισμό μετεωριτών, ο Γ. Μπαζιώτης όχι μόνο βίωσε μια αξέχαστη εμπειρία, την οποία περιγράφει γλαφυρά σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, αλλά έκανε και παραγωγική έρευνα, τόσο πεζοπόρα, όσο και με τη χρήση χιονο-οχημάτων (snowmobiles) σε δύσκολες συνθήκες, ακόμη και πάνω από επικίνδυνες ρωγμές πάγου.

Ο Έλληνας γεωλόγος, ο οποίος μόλις επέστρεψε στη χώρα μας, από όπου είχε φύγει το Νοέμβριο, συμμετείχε στην 41η αποστολή Antarctic Search for Meteorites (ANSMET), την οποία η NASA έχει καθιερώσει από το 1976. Οι αποστολές αυτές έχουν ανακαλύψει έως τώρα πάνω από 22.000 μετεωρίτες.

Ο Γ. Μπαζιώτης, ο πρώτος Έλληνας που συμμετείχε σε τέτοια αποστολή, γεννήθηκε στην Αθήνα το 1980, αποφοίτησε από το Τμήμα Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών το 2002, πήρε το διδακτορικό του από τη Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων και Μεταλλουργών του ΕΜΠ το 2008 και από το 2014 διδάσκει στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Όπως λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, επιθυμεί να «δανειστεί» κάποιους μετεωρίτες για να τους φέρει στην Ελλάδα και να τους μελετήσει με τους φοιτητές του. Επίσης θέλει φέτος να δημιουργήσει την πρώτη Πλανητική Εταιρία στην Ελλάδα και να διοργανώσει στην Ημέρα των Αστεροειδών (30 Ιουνίου) μια έκθεση του μοναδικού μετεωρίτη με προέλευση την Ελλάδα, του Seres, κάτι για το οποίο αναζητά οικονομική υποστήριξη.

Μόνο ένας μετεωρίτης από τους περίπου 67.000 που έχουν καταγραφεί συνολικά σε παγκόσμιο επίπεδο, προέρχεται από την Ελλάδα και είναι ο μετεωρίτης Seres, ένας χονδρίτης που έπεσε στην περιοχή των Σερρών το 1818. Όπως λέει ο Γ. Μπαζιώτης, «θα ήταν κρίμα να χαθεί η ευκαιρία ενός τέτοιου γεγονότος μοναδικού για την Ελλάδα, καθώς την Ημέρα των Αστεροειδών συμπληρώνονται 200 χρόνια από την πτώση του Seres». Παράλληλα, έχει σχεδόν ολοκληρώσει τη συγγραφή ενός βιβλίου για την μοναδική εμπειρία του στην Ανταρκτική.

Ακολουθεί η συνέντευξη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ:

ΕΡ: Βρήκατε τελικά μετεωρίτες στην Ανταρκτική;
ΑΠ: Βεβαίως, ανακτήσαμε 263 μετεωρίτες από τα πεδία μπλε πάγου της Ανταρκτικής. Οι μετεωρίτες προσγειώνονται παντού στον πλανήτη μας, αλλά ειδικά στην Ανταρκτική είναι πολύ καλά διατηρημένοι. Αυτό οφείλεται στο ότι η παγωμένη ήπειρος αποτελεί μία περιοχή με το μικρότερο ποσοστό κατακρημνισμάτων ανά έτος. Είναι πιο ξηρή από οποιαδήποτε άλλη έρημο στη Γη.

ΕΡ: Γιατί είναι σημαντικοί οι μετεωρίτες;
ΑΠ: Η μελέτη των μετεωριτών μάς βοηθά να κατανοήσουμε πώς σχηματίστηκε αρχικά το ηλιακό μας σύστημα και πώς αυτό εξελίχθηκε. Οι μετεωρίτες προέρχονται από μία πληθώρα ουράνιων σωμάτων: δορυφόρους όπως η Σελήνη, πλανήτες όπως ο Άρης και αστεροειδείς όπως η Εστία. Είναι κομμάτια πετρώματος που έχουν αποκολληθεί από το μητρικό τους σώμα εξαιτίας προσκρούσεων αστεροειδών στην επιφάνειά τους. Όταν τα σώματα αυτά βρεθούν σε τροχιά τέτοια που να τέμνει την αντίστοιχη της Γης, τότε επέρχεται η πτώση τους, δημιουργώντας μοναδικές φλεγόμενες μπάλες, καθώς εισέρχονται στον ουρανό με ταχύτητα που ξεπερνά τα 15-20 χιλιόμετρα ανά ώρα.
Η μελέτη τους μας αποκαλύπτει τα μυστικά τους, όπως την ηλικία και τις διαδικασίες σχηματισμού τους, ενώ βρίσκονταν στο μητρικό τους σώμα προέλευσης. Πολλοί μετεωρίτες – αυτό αποτελεί και δικό μου κομμάτι έρευνας- μας δίνουν πληροφορίες σχετικά με τη θερμοκρασία και την πίεση που αναπτύχθηκε κατά την πρόσκρουση των αστεροειδών στο μητρικό σώμα.
Παράλληλα, ένα σημαντικό πεδίο έρευνας αποτελεί η κατανόηση του κρίσιμου ρόλου που έπαιξε το νερό κατά τα πρώϊμα στάδια εξέλιξης του ηλιακού μας συστήματος. Απο πού προήλθε το νερό ή γιατί ο πλανήτης μας είναι κατοικήσιμος, είναι ερωτήματα που τελικώς σχετίζονται με το θέμα της ανάπτυξης της ζωής.

ΕΡ: Πόσο εύκολο είναι να βρεθούν μετεωρίτες στην Ανταρκτική;
ΑΠ: Η Ανταρκτική αποτελεί το πιο πλούσιο θησαυροφυλάκιο μετεωριτών. Είναι η περιοχή όπου έχει ανακτηθεί πάνω από το 40% του συνόλου των μετεωριτών που έχουν βρεθεί στη Γη. Καταλαμβάνει μια πολύ μεγάλη περιοχή της Γης, είναι έρημη και κρύα. Οι μετεωρίτες που έχουν πέσει στον πάγο πρν από εκατοντάδες χιλιάδες ή και εκατομμύρια χρόνια, έρχονται στην επιφάνεια, καθώς ο πάγος απομακρύνεται εξαιτίας μία σύνθετης διαδικασίας μετατροπής του από στερεό σε αέριο, χωρίς τη μεσολάβηση της υγρής κατάστασης και της δράσης του ανέμου.
Αυτό οδηγεί στη συγκέντρωση μεγάλου αριθμού μετεωριτών, ειδικά στην περίπτωση που η ηλικία του πάγου είναι αρκετά μεγάλη. Αν η ηλικία του πάγου είναι μικρή, τότε η συγκέντρωση μετεωριτών σε αυτόν, είναι κι εκείνη μικρή.
Επίσης, ένα χαρακτηριστικό που διευκόλυνε αρκετά το έργο μας κατά την ανάκτηση των μετεωριτών είναι ότι διατηρούν σε μικρό ή μεγάλο ποσοστό το λεγόμενο τετηγμένο φλοιό. Καθώς περνούν από την ατμόσφαιρα της Γης, λιώνουν εξωτερικά και στερεοποιούνται ταχύτατα, με αποτέλεσμα το σχηματισμό ενός πολύ λεπτού, αλλά σημαντικού για τη διάγνωσή τους εξωτερικού περιβλήματος.
Κρίσιμο ρόλο παίζει η μόλυνση των μετεωριτών με το γήϊνο αποτύπωμα. Για παράδειγμα, αν ένας μετεωρίτης βρισκόταν σε μία περιοχή με έντονες βροχοπτώσεις, θα είχαν αλλοιωθεί πολλά από τα χαρακτηριστικά του, τόσο στο εξωτερικό του, όσο κι εκείνα που συνδέονται με τη χημική του σύσταση. Στην Ανταρκτική όμως, εξαιτίας της απουσίας του νερού υπό ρευστή μορφή, οι μετεωρίτες διατηρούν αναλλοίωτα τα πολύτιμα χημικά και όχι μόνο στοιχεία τους. Αυτός είναι και ο λόγος που η χρονική διάρκεια συλλογής τους στο ύπαιθρο ήταν δύο έως τρία λεπτά.

ΕΡ: Κάθε φορά που βρίσκατε ένα μετεωρίτη τι τον κάνατε;
ΑΠ: Όταν βρίσκαμε ένα μετεωρίτη, δεν τον τοποθετούσαμε απευθείας σε μία σακούλα. Αρχικά τον φωτογραφίζαμε παρουσία κλίμακας κι ενός κωδικού αριθμού, μοναδικού για τον κάθε μετεωρίτη. Εν συνεχεία, με ένα ειδικό εργαλείο τον περιστρέφαμε 360 μοίρες, ώστε να περιγράψουμε συνολικά το δείγμα ως προς τα εξωτερικά του χαρακτηριστικά.
Ακολούθως τοποθετείτο σε αποστειρωμένη σακούλα, ενώ καταγράφαμε και τις συντεταγμένες του δείγματος. Μια πολύ προσεκτική διαδικασία, που την επαναλαμβάναμε για κάθε μετεωρίτη, ανεξαρτήτως αν πολλές φορές οι συνθήκες ήσαν πολύ δύσκολες. Για παράδειγμα, απαιτείτο η αφαίρεση των γαντιών, ώστε να πραγματοποιήσουμε όλη τη διαδικασία συλλογής. Σε συνθήκες μείον 25 βαθμών Κελσίου και με τον αέρα να δίνει την αίσθηση μείον 35 βαθμών, ήταν εξαιρετικά δύσκολο να παραμείνεις χωρίς να παγώσουν τα δάχτυλά σου.
Όταν επιστρέψαμε στο σταθμό McMurdo, ασφαλίστηκαν τα δείγματα σε ειδικά κουτιά, εν συνεχεία τοποθετήθηκαν σε ψυγεία-κοντέϊνερ σε θερμοκρασία μείον 20 βαθμών και ακολούθως μεταφέρθηκαν σε ένα μεγάλο πλοίο μεταφοράς φορτίου, με τελικό προορισμό το Διαστημικό Κέντρο Johnson της NASA.

ΕΡ: Δώστε μας μια εικόνα για την προσωπική εμπειρία και τα συναισθήματά σας στο πεδίο της έρευνας;
ΑΠ: Αρχικά, η αίσθηση που είχαμε, είναι ότι οι συνθήκες αλλάζουν προς το χειρότερο, καθώς οδηγούμασταν προς το πεδίο έρευνας. Αναχώρησα από την Ελλάδα με εξαιρετικό καιρό, με προορισμό το βροχερό Σαν Φρανσίσκο. Εν συνεχεία ταξίδεψα στο Νότιο Ημισφαίριο και στη Νέα Ζηλανδία, όπου οι συνθήκες που συναντήσαμε, ήσαν πολλή υγρασία και ζέστη. Έπειτα πετάξαμε με αεροπλάνο τύπου LC-130 για το σταθμό McMurdo στην Ανταρκτική.
Πραγματικά, κατά τη άφιξή μου ένιωσα δέος, τη στιγμή που πάτησα στο παγωμένο πεδίο της Ανταρκτικής, στη θάλασσα του Ross. Ένα όνειρο ετών είχε ήδη γίνει πραγματικότητα. Η θερμοκρασία ήταν στους -8 έως -13 βαθμούς Κελσίου. Στο σταθμό McMurdo, ο κακός καιρός που συναντήσαμε, συνδυαζόταν με χαμηλά βαρομετρικά που έρχονταν από το Βορρά, φέρνοντας υγρές αέριες μάζες και προκαλούσαν χιονοπτώσεις.
Η μεταφορά μας με LC-130 από το σταθμό McMurdo στην ενδιάμεση κατασκήνωση του παγετώνα Shackleton έγινε με τρεις ημέρες καθυστέρηση σε σχέση με το αρχικό πρόγραμμα. Στην κατασκήνωση αυτή παραμείναμε λίγες ημέρες πριν τη μεταφορά μας με δικινητήριο αεροπλάνο, αρχικά στη θέση Mt Wisting/Prestrud κι εν συνεχεία διαδοχικά στις θέσεις Nodtvedt Nunataks και Amundsen Glacier.
Στις τρεις πρώτες περιοχές, στήναμε τη δική μας κατασκήνωση, που αποτελείτο από τρεις σκηνές, δύο εκ των οποίων χρησιμοποιούνταν για τη διαβίωσή μας, ενώ η τρίτη ως τουαλέτα. Οι σκηνές-καταφύγιό μας ήσαν τύπου Scott, διαστάσεων 2,5 επί 2,5 μέτρων, ενώ εντός αυτών μπορούσαμε να σταθούμε όρθιοι με μεγάλη ευκολία. Σε κάθε σκηνή μέναμε δύο άτομα. Επιπρόσθετα, η ομάδα μου μετέβη με ελικόπτερο στις περιοχές Upper Amundsen Glacier και Devil`s Glacier. Εκεί, πεζοπόρα, προσπαθήσαμε να ερευνήσουμε το μπλε πάγο για την ύπαρξη μετεωριτών.

ΕΡ: Πώς τα πηγαίνατε με τους άλλους επιστήμονες της αποστολής;
ΑΠ: Εγώ ήμουν στην ίδια σκηνή με τον ορειβάτη και αρχηγό της ομάδας μας, τον πολύπειρο John Schutt. Τεράστια τιμή και ευκαιρία για μένα, να βρίσκομαι για πέντε εβδομάδες στην ίδια σκηνή με τον άνθρωπο που έχει συμμετάσχει σε 37 συνεχείς αποστολές ANSMET. Η συνεργασία μαζί του, όπως και με τους άλλους επιστήμονες ήταν εξαιρετική.
Όλοι μαζί είχαμε ένα κοινό σκοπό. Δεν υπήρχε η έννοια του ατόμου, αλλά της επίτευξης των στόχων της Αποστολής μέσω της ομάδας. Από την αρχή η σχέση με τα υπόλοιπα τρία μέλη ήταν εξαιρετική, ενώ καθώς περνούσε ο χρόνος κοινής παραμονής στο ύπαιθρο, μάς ένωνε ολοένα και περισσότερο, κάνοντάς μας μία οικογένεια.

ΕΡ: Αντιμετωπίσατε μεγάλες δυσκολίες ή και κινδύνους;
ΑΠ: Οι συνθήκες περιβάλλοντος ήσαν πραγματικά δύσκολες. Η μέση θερμοκρασία που αντιμετωπίσαμε στο ύπαιθρο ήταν μείον 25 βαθμοί Κελσίου, ωστόσο, με την παρουσία του ανέμου, η αίσθηση της θερμοκρασίας ήταν πολύ χαμηλότερη. Υπήρχαν ημέρες που ο άνεμος έπνεε με ένταση μεγαλύτερη των δέκα μποφόρ και ταχύτητα περίπου 95 χιλιομέτρων την ώρα, δίνοντας την αίσθηση του κρύου υπό θερμοκρασία μείον 45 βαθμών.
Σε αυτές τις συνθήκες έντονου αέρα, οι σκηνές τύπου Scott αποτελούσαν για εμάς σύστημα υποστήριξης ζωής. Είχαμε ένα μικρό κουζινάκι προπανίου, το οποίο, όταν βρισκόμασταν εντός της σκηνής, λειτουργούσε αδιαλείπτως. Βοηθούσε αφενός στο να διατηρήσει τη θερμοκρασία εντός της σκηνής σε ανεκτά επίπεδα και αφετέρου στο να λειώσουμε τον πάγο ή να μαγειρέψουμε. Μαγειρεύαμε οι ίδιοι το φαγητό μας, μια διαδικασία που διαρκούσε τουλάχιστον μία ώρα. Ειδικά εκείνες τις μέρες που τις περνούσαμε εντός της σκηνής και δεν είχαμε να κάνουμε κάτι ιδιαίτερο, η μαγειρική αποτελούσε μία από τις ωραίες ασχολίες.
Οι σκηνές τύπου Scott είναι ικανές να αντέχουν ανέμους ταχύτητας 200 χιλιομέτρων/ώρα, επομένως πολύ μεγαλύτερης ταχύτητας από εκείνους που ζήσαμε. Στην πραγματικότητα, δεν ήταν μεγάλος ο κίνδυνος που βιώσαμε εντός της σκηνής εξαιτίας του ανέμου. Αλλά, μαγειρεύοντας εντός της σκηνής, ο μεγάλος φόβος -και κατά τη γνώμη του πλέον έμπειρου σχετικά με την Ανταρκτική John Schutt- ήταν η φωτιά. Είναι κάτι που γνωρίζαμε και φυσικά ήμασταν, κατά το δυνατόν, αρκετά προσεκτικοί.
Οφείλεις να είσαι προσεκτικός, όταν ζεις, μαγειρεύεις, εργάζεσαι, κοιμάσαι δίπλα στη φλόγα, με την μπουκάλα προπανίου να βρίσκεται στο ενδιάμεσο του διπλού τοιχώματος της σκηνής. Εξαιτίας της φλόγας από την καύση προπανίου, ένα πρόβλημα που μπορούσε να υπάρξει, ακόμη και μοιραίο για τη ζωή μας, ήταν το μονοξείδιο του άνθρακα. Το άχρωμο, άγευστο, δηλητηριώδες αέριο που μπορεί να σε «κοιμήσει» χωρίς να το αντιληφθείς.
Όταν δεν έπνεε άνεμος, ήμασταν αναγκασμένοι να έχουμε ανοικτή τη θύρα εισόδου-εξόδου στη σκηνή, ώστε να υπάρχει ανακυκλοφορία αέρα εντός της σκηνής, ή να έχουμε εκτός λειτουργίας το κουζινάκι. Κατά τη γνώμη μου, ο σημαντικότερος κίνδυνος δεν ήταν το κρύο ή ο αέρας, αλλά η φωτιά και το μονοξείδιο του άνθρακα.

ΕΡ: Έξω στο παγωμένο πεδίο πώς ήσαν οι συνθήκες έρευνας;
ΑΠ: Βρισκόμενοι στο λεγόμενο «βαθύ πεδίο», αποτελούσε μεγάλη πρόκληση για μένα και την ομάδα να ψάχνουμε για μετεωρίτες σε μερικά από τα πιο απομονωμένα μέρη του πλανήτη μας,. Η φυσικά ομορφιά, ειδικά στην περιοχή Amundsen Glacier, ήταν μοναδική. Εκεί, βρισκόμασταν σε υψόμετρο 2.200 μέτρων, με τα γύρω βουνά να ορθώνονται επιβλητικά και τις κορυφές τους να αγγίζουν τα 3.700 μέτρα.
Ίσως το πιο επικίνδυνο τμήμα της Αποστολής ήταν η οδήγηση των χιονοοχημάτων πάνω από τις μεγάλες ρωγμές του μπλε πάγου, που συχνά ξεπερνούσαν το βάθος των 15-20 μέτρων. Ο κανόνας ήταν, αν περνούσαμε πάνω από τέτοιες ρωγμές, το πλάτος τους να ήταν μικρότερο του μισού μήκους του χιονοοχήματος. Σε διαφορετική περίπτωση, θα έπρεπε να τις παρακάμψουμε, ακολουθώντας άλλη διαδρομή.
Φυσικά, σε περίπτωση που υπήρχε έντονη νέφωση στον ουρανό, δεν υπήρχε δυνατότητα διάκρισης της επιφάνειας, επειδή πολλές φορές καλυπτόταν από χιόνι. Έτσι ο ουρανός και η επιφάνεια έμοιαζαν ένα. Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους, που πολλές φορές παραμέναμε στη σκηνή.
Κάτι που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση, όταν δεν φυσούσε αέρας, ήταν η απουσία κάθε ήχου από την ατμόσφαιρα. Ίσως το «βαθύ πεδίο» της Ανταρκτικής να είναι το μόνο σημείο στον πλανήτη μας που μπορείς να ακούσεις τον ήχο της σιωπής. Είναι μοναδική αίσθηση που δύσκολα μπορεί κάποιος να την περιγράψει με λέξεις. Μία κατάσταση που όταν συνδυάζεται με την απίστευτα όμορφη εικόνα των βουνών της Ανταρκτικής, τότε πραγματικά νιώθεις ευλογημένος που υπάρχεις και είσαι υγιής σε αυτό το μοναδικό μέρος της ηλιακού μας συστήματος, τη Γη.

ΕΡ: Ποιά θα είναι τα επόμενα βήματά σας;
ΑΠ: Η μελέτη των μετεωριτών συνεχίζεται. Τον επόμενο μήνα, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της NASA «Lunar and Planetary Science Conference», θα παρουσιάσω τα αποτελέσματα της δουλειάς μου σχετικά με τον χονδρίτη μετεωρίτη Chateau Renard. Ήδη βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο αποδοχής μίας εργασίας σχετικά με αυτό το μετεωρίτη στο περιοδικό «Scientific Reports». Επιπρόσθετα, περί τα τέλη του 2018, θα υπάρχει πρόσβαση στα δείγματα μετεωριτών που συλλέξαμε στο ύπαιθρο φέτος και στόχος μου είναι να «δανειστώ» κάποια από αυτά, ώστε να δουλέψει μαζί μου ένας ή περισσότεροι φοιτητές.

ΕΡ: Έχετε κάποια άλλα σχέδια στην Ελλάδα;
ΑΠ: Μέσα στο 2018, επιθυμία μου είναι η δημιουργία της πρώτης Πλανητικής Εταιρίας στην Ελλάδα. Επιπρόσθετα, έχω ξεκινήσει προσπάθειες διοργάνωσης μίας εκδήλωσης την Ημέρα των Αστεροειδών, στις 30 Ιουνίου 2018, που θα περιλαμβάνει την έκθεση του μοναδικού μετεωρίτη με προέλευση την Ελλάδα, του Seres. Η εκδήλωση θα συνδυαστεί με ομιλία σχετικά με τις εμπειρίες που αποκόμισα στην Ανταρκτική.
Ωστόσο, απαιτείται ένα σημαντικό κονδύλι για τη διοργάνωση της εκδήλωσης και προς το παρόν δεν υπάρχει οικονομική υποστήριξη από κάποια πηγή. Ελπίζω μέσα στο επόμενο διάστημα να βρεθούν οι απαραίτητοι πόροι. Θα ήταν κρίμα να χαθεί η ευκαιρία ενός τέτοιου γεγονότος μοναδικού για την Ελλάδα, καθώς την ημέρα των αστεροειδών συμπληρώνονται 200 χρόνια από την πτώση του Seres.
Μόνο ένας μετεωρίτης από τους περίπου 67.000 που έχουν καταγραφεί συνολικά σε παγκόσμιο επίπεδο, προέρχεται από την Ελλάδα και είναι ο μετεωρίτης Seres, ένας χονδρίτης που έπεσε στην περιοχή των Σερρών το 1818.
Επίσης ασχολούμαι με τη συγγραφή ενός βιβλίου κι έχω σχεδόν ολοκληρώσει το χειρόγραφο κείμενο, με θέμα την εμπειρία μου στην Ανταρκτική. Στόχος μου είναι να εμπνεύσω τους νέους ανθρώπους, να τους δείξω ότι αξίζει να ονειρεύονται ακόμη και στην ταλαιπωρημένη χώρα μας.
Το ανθρώπινο δυναμικό της Ελλάδος, ξεκινώντας ήδη από τις μικρές ηλικίες, είναι εξαιρετικής ποιότητας. Με σκληρή δουλειά, πίστη και στοχοπροσήλωση μπορεί κάποιος να πετύχει κάτι που φαντάζει μη πραγματοποιήσιμο ή έστω με πολύ μικρές πιθανότητες υλοποίησης.

https://master-lista.blogspot.gr/

Αποσυμβολισμός του μυθικού Κέρβερου, φύλακα του κάτω κόσμου.

Αποσυμβολισμός του μυθικού Κέρβερου, φύλακα του κάτω κόσμου.

Σύμφωνα με την Ελληνική μυθολογία ο Κέρβερος ήταν ο φύλακας του Πυλών του Άδη. Ήταν γιος του Γίγαντα Τυφώνα και της Έχιδνας. Παρουσιάζεται σαν ένας τρομερός σκύλος με τρία κεφάλια, ενώ σύμφωνα με κάποιους είχε πόδια λιονταριού και ουρά φιδιού. Ήταν υπεύθυνος για την παραμονή των νεκρών στον Κάτω κόσμο αλλά και για την απαγόρευση εισόδου στους ζωντανούς.

Όταν κάποιος νεκρός έφτανε στον Άδη, ο Κέρβερος κουνούσε την ουρά του χαιρετώντας τον, ενώ εάν κάποιος από αυτούς που είχαν ήδη περάσει την Πύλη τολμούσε να το σκάσει από τον Κάτω κόσμο τον κατασπάραζε. Στην αρχαία Ελλάδα οι συγγενείς του νεκρού τοποθετούσαν στο καλάθι του μια πίτα με μέλι για να ηρεμήσουν και να ευχαριστήσουν τον Κέρβερο.

Ο Ευρυσθέας ζήτησε από τον Ηρακλή να του τον φέρει ζωντανό. Ο Ηρακλής πήγε στο ακρωτήριο Ταίναρο, βρήκε την είσοδο του Αδη και τον Κέρβερο. Λίγο πριν πλησιάσει, ελευθέρωσε δύο δεμένους ανθρώπους που τους επιτίθονταν κτήνη. Ο Κέρβερος, όταν αντίκρισε την περήφανη κορμοστασιά του ήρωα, φοβήθηκε κι έτρεξε να κρυφτεί κάτω από τον θρόνο του Πλούτωνα. Ο Πλούτωνας, κάτω από την προτροπή της Περσεφόνης, δέχτηκε να πάρει τον Κέρβερο ο Ηρακλής, εφόσον μπορούσε να τον πιάσει. Ο ήρωας μετά από πάλη, τα κατάφερε.

Τα τρία κεφάλια θεωρείται ότι αντιπροσώπευαν το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον, ενώ άλλες πηγές αναφέρουν ότι ήταν σύμβολο της γέννησης, της νεότητας και του γήρατος. Ίσως επίσης συμβολίζουν το τρισυπόστατο, της ανθρώπινης φύσης. Η ουρά φιδιού συμβολίζει τις πλάνες και τις φοβίες που δηλητηριάζουν τη πνευματική ζωή.
Η πιο ισχυρή ικανότητα Κέρβερου ήταν το βλέμμα του, το όποιο ήταν τόσο φοβερό που όποιος τον κοιτούσε στα μάτια αμέσως μετατρεπόταν σε πέτρα. Λέγεται ότι ο Κέρβερος είχε αιχμηρά δόντια και ένα δηλητηριώδες δάγκωμα. Από το δηλητήριο που έσταζε πάνω στο έδαφος φύτρωνε ένα φυτό που είναι γνωστό ως «Ακόνιτο»....

Ο Ορφέας ήταν ο μοναδικός που κατάφερε με τη λύρα του να κοιμίσει το μυθικό τέρας προκειμένου να περάσει τις πύλες του Άδη για να βρει την αδικοχαμένη γυναίκα του Ευρυδίκη.

Ο Ηρακλής ανεβαίνει σε ένα βουνό για να βρει την είσοδο του κάτω κόσμου, δηλαδή να εισχωρήσει στα άδυτα της ψυχής. Ο Κέρβερος με τα τρία κεφάλια, δείχνει επίσης τρία στάδια προετοιμασίας για την είσοδο στο άβατο των μυστηρίων:

α) εξαγνισμός (απελευθέρωση από τα δεσμά του υλικού κόσμου)
β) μύηση μέσω της προσωπικής μας κόλασης, για να αγγίξουμε το συμπαντικό νόημα μέσα από την εμπειρία
γ) υπηρεσία στην ανθρωπότητα.

Και τα τρία είναι απαραίτητα, ειδικά το τελευταίο, καθώς διαπιστώνουμε παράλληλα με τους άθλους, ο Ηρακλής βοηθά κι άλλους ανθρώπους που υποφέρουν. Η ψυχή δεν ξεχνά πως είναι μέρος ενός συνόλου, ένα κομμάτι της συμπαντικής ενέργειας.

Ο σκληρός αγώνας και η νίκη επί του Κέρβερου, δηλαδή κάθε υλικής επιθυμίας, απόλαυσης ή φοβίας, έχει στόχο την άνοδο στη κορυφή της γνώσης. Ο αναζητητής όμως θα πρέπει να αντιμετωπίσει αυτές τις αδυναμίες, πριν εισχωρήσει στο άδυτο του ναού της γνώσης. Αν μπει με θάρρος κι αυτοπεποίθηση, όπως ο Ηρακλής, οι αδυναμίες θα τον φοβηθούν, όπως ο Κέρβερος.

Η προσωπική εμπειρία μέσα από τη μάχη είναι απαραίτητη, κατάκτηση της γνώσης μέσω της εμπειρίας.

https://master-lista.blogspot.gr/

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς!

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς! (screenshot/X) Μια απόλυτα... γυμναστηρ...