Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 18 Φεβρουαρίου 2018

Η σπάνια φωτογραφία του βυζαντινού ναού της Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη

Η σπάνια φωτογραφία του βυζαντινού ναού της Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη





    Στην σπάνια φωτογραφία από το βιβλίο του Adolf Hermann Struck, απεικονίζεται ο ναός της Αγίας Σοφίας στην Θεσσαλονίκη με άγνωστη ημερομηνία.
    Η αντίστοιχη καρτ ποστάλ είχε τυπωμένη ως χρονολογία το 1860, αλλά ιστορικοί και συλλέκτες το αμφισβητούν ορίζοντας ως πιθανή ημερομηνία το 1890, δηλαδή λίγο πριν παραδοθεί στις φλόγες.
    Ο ναός υπέστη σημαντικές ζημιές και η αποκατάστασή του ξεκίνησε τριάντα χρόνια αργότερα. Τότε αποκαλύφθηκε και το περίφημο ψηφιδωτό του τρούλου.

    Το πότε ο ναός μετατράπηκε σε τζαμί είναι μάλλον ασαφές. Διάφορες απόψεις θέλουν το διάστημα από το 1524 έως το 1589. Η πιο πιθανή ημερομηνία είναι το 1524.
    Το βέβαιο είναι ότι η μετατροπή του ναού σε μουσουλμανικό τέμενος δεν έγινε αμέσως μετά την κατάληψη της πόλης από τους Τούρκους το 1430, αλλά πολύ αργότερα τον 16ο αιώνα στα χρόνια του σουλτάνου Σουλεϊμάν.
    Στην Αγία Σοφία μέχρι την περίοδο που λειτουργούσε ως χριστιανικός ναός φυλαγόταν σε λάρνακα στη δεξιά πλευρά του Ιερού Βήματος το λείψανο του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά.
    Είχε υπάρξει Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης από το 1346 και αναγέννησε πνευματικά την πόλη. Όταν πέθανε ενταφιάσθηκε στον καθεδρικό Ναό της Αγίας Σοφίας και δέκα χρόνια μετά ανακηρύχτηκε Άγιος με πράξη του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως.
    Αργότερα το λείψανο του μεταφέρθηκε στον παραθαλάσσιο ναό του Αγίου Δημητρίου που καταστράφηκε στην πυρκαγιά του 1890. Όσο λειτουργούσε σαν τζαμί πήρε το όνομα «Αγιά Σοφιά τζαμί» (Aya Sofia) και έτσι ονομαζόταν από τους Τούρκους.
    Στη διάρκεια της Τουρκοκρατίας κατασκευάστηκε στη δυτική πλευρά ένα περιστύλιο βασισμένο σε κίονες (προστώο), πάνω σε ίχνη παρόμοιου παλιού κτίσματος το οποίο αποξηλώθηκε αργότερα.
    Στη μεγάλη πυρκαγιά του 1890, κατά την οποία κάηκαν 2.000 περίπου κτίσματα στον κεντρικό τομέα της πόλης, ο ναός της Αγίας Σοφίας υπέστη πολύ σοβαρές ζημιές.
    Το 1907-1909 έγιναν αναστηλωτικές εργασίες υπό την επίβλεψη του βυζαντινολόγου Καρόλου Ντηλ (Charles Diehl), ενώ το 1909άρχισαν νέες εργασίες, τόσο στο κτήριο όσο και στον περιβάλλοντα χώρο με επιβλέποντα τον Ιταλό αρχιτέκτονα Pierro Arrigoni.
    Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν το 1911 με στόχο να συμπέσουν με την επίσκεψη του Τούρκου

σουλτάνου Μεχμέτ Ρεσάτ Ε’ στις 27 Μαΐου 1911.
    Ως μουσουλμανικό τέμενος λειτούργησε έως την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης από τον ελληνικό στρατό το 1912οπότε ξανάγινε χριστιανικός ναός.
    Γύρω από το έτος ανέγερσης του ναού δημιουργήθηκε μεγάλο θέμα. Πολλοί υποστήριξαν ότι κτίστηκε την ίδια χρονική περίοδο με τον ομώνυμο ναό της Κωνσταντινούπολης από τον αυτοκράτορα Ιουστινιανό με σχέδια του αρχιτέκτονα Ανθεμίου.
    Αυτή η άποψη όμως δεν φαίνεται βάσιμη γιατί ο Προκόπιος, ιστορικός του Ιουστινιανού δεν κάνει καθόλου λόγο για το ναό της Αγίας Σοφίας Θεσσαλονίκης, όταν περιγράφει τα κτίσματα του αυτοκράτορα στην περιοχή.
    Άλλοι ερευνητές προσπάθησαν να προσδιορίσουν την χρονολογία με βάση τα ψηφιδωτά και τα οικοδομικά υλικά.
    Η επικρατούσα άποψη είναι πως η Αγία Σοφία κτίστηκε στα χρόνια της εικονομαχίας,ίσως στο τελευταίο τέταρτο του 8ου αιώνα.
    Το δε σημαντικό ψηφιδωτό του τρούλου φιλοτεχνήθηκε στο τέλος του 9ου αιώνα και αποτελεί το κορυφαίο δείγμα της λεγόμενης αναγέννησης της αυτοκρατορικής δυναστείας των Μακεδόνων.
    Στο κέντρο του τρούλου, μέσα σε δόξα, παριστάνεται ο Χριστός καθισμένος σε ουράνιο τόξο, ενώ γύρω του εικονίζονται η Παναγία με υψωμένα χέρια σε στάση δέησης και οι Απόστολοι του Χριστού σκαρφαλωμένοι σε βράχους του Όρους των Ελαιών.
    Ο Ναός υπέστη σοβαρή καταπόνηση από τον σεισμό του 1978 και η αποκατάσταση των ζημιών διήρκεσε περίπου είκοσι χρόνια, ο δε τρούλος αποκαταστάθηκε το 1980.
    Το 1981 βρέθηκαν πίσω από τα στασίδια του δεξιού χορού, τα λείψανα του Αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης Βασιλείου (9-10ος μ.Χ αι.) καθώς εντός των καθεδρικών ναών ήταν σύνηθες να ενταφιάζονται επίσκοποι.



Αναρτήθηκε από Ανδρεας 

Πολύ κωλόπαιδο ο Κυριάκος ,χαχα !!

Η Ελλάδα της εξαθλίωσης: 1 εκατ. άνθρωποι ζουν με 500€ το μήνα

Η Ελλάδα της εξαθλίωσης: 

1 εκατ. άνθρωποι ζουν με 500€ το μήνα

Η Ελλάδα «μετράει» 457.602 μισθωτούς οι οποίοι αμείβονται με κάτω από 500 ευρώ τον μήνα και 696 χιλιάδες συνταξιούχους που εισπράττουν επίσης κάτω από 500 ευρώ.  


H πορεία της ανάκαμψης στην οποία «ποντάρει» η σημερινή κυβέρνηση για να φτάσει στις κάλπες με όσο το δυνατόν περισσότερες ελπίδες, ξεκινάει από εξαιρετικά χαμηλά. Η Ελλάδα «μετράει» 457.602 μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα οι οποίοι αμείβονται με λιγότερα από 500 ευρώ τον μήνα ενώ σε αυτούς προστίθενται και 696 χιλιάδες συνταξιούχοι οι οποίοι επίσης εισπράττουν λιγότερα από 500 ευρώ. Δηλαδή, ο ένας στους τέσσερις μισθωτούς όπως επίσης και ο ένας στους τέσσερις συνταξιούχους, ζει με λιγότερα από 500 ευρώ τον μήνα μεικτά. Αν αφαιρεθούν ασφαλιστικές εισφορές και λοιπές κρατήσεις, μένουν «σκάρτα» 13-15 ευρώ την ημέρα στην καλύτερη περίπτωση για το ένα τέταρτο του πληθυσμού που έχει δικό του εισόδημα.

Το «φαινόμενο» έχει πολλαπλές συνέπειες και αναγνώσεις. Με τον μέσο μισθό στον ιδιωτικό τομέα να υποχωρεί σε ολοένα και χαμηλότερα επίπεδα, καθίσταται εξαιρετικά δεσχερής και η χρηματοδότηση του ασφαλιστικού συστήματος. Μπορεί η ανεργία να μειώνεται –κάτι εξαριετικά θετικό για τα οικονομικά του ΕΦΚΑ δεδομένου ότι μια πρόσληψη εξασφαλίζει ασφαλιστικές εισφορές από το πρώτο ευρώ- ωστόσο το δημόσιο στερείται νέων φορολογικών εσόδων καθώς οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι των 500 ευρώ –οι οποίοι γίνονται ολοένα και περισσότεροι- δεν πληρώνουν τίποτα στην εφορία ούτε θα πληρώνουν ακόμη και μετά τη μείωση του αφορολογήτου.

Ακόμη και ανεβάζει κάποιος τον πήχη των αποδοχών στα 1000 ευρώ, τα αποτελέσματα θα είναι εξίσου αποκαρδιωτικά. Έτσι:

1.       Το 59,86% των μισθωτών στον ιδιωτικό τομέα αμείβεται με λιγότερα από 1000 ευρώ μεικτά. Σε αυτό το επίπεδο επιβάλλεται και φόρος και ασφαλιστικές εισφορές κάτι που σημαίνει ότι τα καθαρά περιορίζονται περίπου στα 800 ευρώ. Στις τάξεις των συνταξιούχων, το ποσοστό αυτών που έχουν συνολικές αποδοχές κάτω των 1000 ευρώ διαμορφώνεται στο 64%.

2.       Στην Ελλάδα, δεν υπάρχουν πλέον παρά ελάχιστοι υψηλόμισθοι ενώ στις τάξεις των συνταξιούχων, οι έχοντες υψηλές αμοιβές είναι ακόμη λιγότεροι (αναλογικά με το σύνολο του πληθυσμού). Έτσι, αν υποτεθεί ότι ως υψηλόμισθος ορίζεται αυτός που έχει μεικτές αποδοχές άνω των 2500 ευρώ τον μήνα, τότε: στους μισθωτούς θα βρει ένα ποσοστό της τάξεως του 6,4% ενώ στους συνταξιούχους θα εντοπίσει μόλις 18000 άτομα σε σύνολο 2,6 εκατομμυρίων ατόμων.

Η κατάταξη των μισθωτών και των συνταξιούχων με βάση τις αποδοχές τους αποτυπώνεται στους πίνακες που ακολουθούν:





Η κατανομή των συνταξιούχων με βάση το συνολικό μικτό εισόδημά τους έχει ως εξής:









Η κατανομή των συνταξιούχων με βάση το συνολικό μικτό εισόδημά τους έχει ως εξής:  

thetoc.gr

http://ameiniasopallineus.blogspot.gr/

Οι μυστικές γνώσεις του Θιβέτ

Οι μυστικές γνώσεις του Θιβέτ

Δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι εκείνοι που στο άκουσμα και μόνο του ονόματος αυτής της «χώρας των χιονιών» δεν μένουν ασυγκίνητοι, ίσως γιατί ακούν ένα κάλεσμα . σαν να θυμούνται κάτι .....
σημαντικό που έχουν λησμονήσει και ξαφνικά έλκει το βλέμμα του νου, το κάνει να υψώνεται και να προσπερνά τη μικρότητα και καθημερινότητα για να εστιαστεί σε κάτι πραγματικό υψηλό, άγνωστο και γνώριμο συγχρόνως κάτι περίεργο και μυστικιστικό αυτό το όνομα είναι: Θιβέτ !


Αναζητώντας κανείς τη «Στέγη του Κόσμου», όπως αποκαλείται το Θιβέτ, θα βρεθεί σε δρόμους που ανεβαίνουν μέχρι και τα 6.000 μέτρα ύψος για να φτάσει σε μια πραγματικά μοναδική στον κόσμο περιοχή, η οποία περιβάλλεται από οροσειρές που φτάνουν τα 9.000 μέτρα ύψος και που μονίμως είναι καρφωμένες στον ουρανό, όπου το λευκό του χιονιού ενώνεται με το λευκό των σύννεφων, κάτι πολύ δύσκολο να κατανοηθεί για κάποιον που δεν έχει πάει σε ψηλές χιονοσκέπαστες κορφές.

Το εκπληκτικότερο είναι ότι, σύμφωνα με κάποιους γεωλόγους, το υψίπεδο του Θιβέτ κάποτε ήταν θάλασσα!

Οι άνθρωποι αυτού του τόπου - περίπου δύο εκατομμύρια- από τη στιγμή της γέννησής τους βρίσκονται στο έλεος των δυνάμεων της φύσης, μιας Φύσης σκληρής και απρόβλεπτης στις απότομες αλλαγές ήλιου-βροχής, χιονοθυελλών, παγοθυελλών ή κατολισθήσεων. Έτσι σε γενικές γραμμές, η καθημερινή ζωή αυτών των ανθρώπων ακολουθεί τους ρυθμούς της φύσης που έχουν μάθει να τη διαβάζουν και να προβλέπουν τις αλλαγές της.

Δεν πρόκειται σε αυτό το μικρό άρθρο να περιγράψουμε το κοσμικό Θιβέτ, αλλά να εισχωρήσουμε στο εσωτερικό Θιβέτ, όπως εισχώρησαν τα στοιχεία αυτής της έντονης Φύσης στην καθημερινή ζωή αυτών των ανθρώπων και που χωρίς αυτήν την εισχώρηση, εμείς δε θα μπορούσαμε να καταλάβουμε το φαινομενικό παραλογισμό της επιλογής αυτού του τόπου για ανθρώπινη κατοικία, αν δεν υπήρχε μια εσωτερική φιλοσοφία, δηλαδή μια ανώτερη δικαιολογία. Αυτοί οι άνθρωποι δε θα μπορούσαν και δε θα ήθελαν να ζήσουν σε έναν τέτοιο αφιλόξενο τόπο, εκτός κι αν δεν είναι κοινοί θνητοί. Το σίγουρο πάντως είναι ότι, τουλάχιστον, δεν είναι κοινοί επειδή μοιάζουν με τους καλύτερους αθλητές μας, με τη διαφορά ότι οι θιβετανοί καθημερινά διατηρούν τις καλύτερες επιδόσεις τους, καθώς επίσης ότι δεν υπάρχει κανείς για να τους ζητωκραυγάζει: «Αποτραβήξου από τον ήλιο στη σκιά, για να αφήσεις θέση περισσότερη στους άλλους».

Και το σημαντικότερο... δεν το κάνουν για τον εαυτό τους, δεν ζουν για τον εαυτό τους!

«Ο Ουρανός είναι αιώνιος και η Γη διαρκής. Γιατί; Δεν ζουν για τον εαυτό τους κι έτσι ζουν για πολύ».

Όπως συμβαίνει δηλαδή με τους αγωνιστές, γράφουν και γράφονται στην Ιστορία.

Εμβαθύνοντας λοιπόν στη Θιβετιανή δοξασία, καταλαβαίνουμε πως χωρίς αυτήν την ανώτερη Φιλοσοφία Ζωής, (θεωρητική και πρακτική) σε τέτοιες συνθήκες διαβίωσης, δεν θα μπορούσε να υπερνικηθεί η ανθρώπινη ύπαρξη και χωρίς αυτήν τη νίκη στον κατώτερο εαυτό, το πνευματικό Άτομο δεν αφυπνίζεται.

Το φιλοσοφικό μυστικό του Θιβέτ λοιπόν βρίσκεται σε εκείνη την Διδασκαλία που μιλά για τρεις θεμελιώδεις Αρχές που εκδηλώνεται η Φύση σε όλη της την μεγαλοπρέπεια και που αυτές οι ίδιες Αρχές, με διαφορετικά ονόματα, συναντώνται στη φιλοσοφία όλων των μυητικών φιλοσόφων και Πολιτισμών.


Αυτές οι τρεις Αρχές είναι: ο Μακρόκοσμος (Ουρανός), ο Μικρόκοσμος (Γη) και ο Άνθρωπος. Οι έννοιες Κι, Σάρα και Μπάντγκαν σύμφωνα με την μετάφραση του Κόρβιν - Κρασίνσκι:

Κι, είναι «η Λογική (ΛΟΓΟΣ) που διαπερνά και στηρίζει το Σύμπαν».

Σάρα, είναι «η Αρχή που κατέχει τον κόσμο και κινεί κάθε δραστηριότητα»

Μπάντγκαν είναι «η Αρχή της Παθητικότητας», είναι η Ύλη. Η ιστορία πλέκεται από ηρωικές πράξεις όπως ήδη είπαμε, και καθώς οι μεγαλύτερες ανακαλύψεις γίνονταν πάντοτε από πραγματικά μεγάλους ανθρώπους, έτσι η μεγαλύτερη αυθεντία των τελευταίων αιώνων στον χώρο του Εσωτερισμού, η Έλενα Πέτροβνα Μπλαβάτσκυ, στο διάστημα 1856 - 1870 επισκέφθηκε (με τα μέσα της εποχής) το Θιβέτ τρεις φορές και μέσω αυτής της τότε νεαρής Φιλοσόφου, ανακαλύφθηκε το πιο απόκρυφο Θιβέτ καθώς σε αυτόν τον τόπο, όχι τυχαία, φυλασσόταν ένας θησαυρός, ίσως το πιο αρχαίο Βιβλίο στο οποίο κρύβονταν τρομερά μυστικά.

Στη «Μυστική Δοξασία» η Μπλαβάτσκυ εξηγεί:

«Η αποκαλυμμένη Ίσιδα» αρχίζει με την αναφορά σε ένα «αρχαίο βιβλίο». Αυτό το βιβλίο είναι η πρώτη πηγή, το αυθεντικό πρωτότυπο βάσει του οποίου δημιουργήθηκαν πολλοί από τους τόμους του Κιου-τι Είναι γραμμένο σε Σενζάρ, τη μυστική μυητική γλώσσα. Οι θεϊκές υπάρξεις το υπαγόρευσαν στους Γιους του Φωτός στην κεντρική Ασία, κατά ΄την αρχή της δικής μας πέμπτης φυλής. Υπήρχαν καιροί που τη Σενζάρ την γνώριζαν όλοι οι μύστες και που οι πρόγονοι των Τολτέκων την καταλάβαιναν τόσο καλά, όπως και οι χαμένοι κάτοικοι της Ατλαντίδας (Τέταρτη Φυλή), οι οποίοι με την σειρά τους την πήραν από τους σοφούς της τρίτης φυλής. Οι Μανού την κληρονόμησαν από τους Ντέβα της δεύτερης και πρώτης φυλής».

Απομνημόνευσε με ακρίβεια δύο βιβλία από τη «Στάντζα των Ντζιάν» (Στάντζα: Λόγοι των Ντζιάν: από την σανσκριτική λέξη «Ντιάνα» που σημαίνει Στοχασμός). Αργότερα κατέγραψε αυτά τα βιβλία, που αποτελούν τον κεντρικό κορμό του τεράστιου έργου της «Μυστική Δοξασία» και τα έκδωσε χωριστά.


Οι «Στάντζα των Ντζιάν» που μετέφρασε η Ε. Π. Μπλαβάτσκυ, αποτελούν ένα πολύ μικρό μέρος μιας σειράς βιβλίων με τον τίτλο «Κιού-τι», τα οποία είναι γραμμένα πάνω σε φύλλα φοινικιάς, που με κάποια άγνωστη τεχνική (αλχημική;) έχουν γίνει άφθαρτα και καμιά γνωστή δύναμη (νερό, οξέα, αέρας, φωτιά, κλπ) δεν μπορεί να τα καταστρέψει. Είναι γραμμένα σε μια πολύ αρχαία γλώσσα, την Σενζάρ. Πρόκειται για μια ιερογλυφική γλώσσα που διατηρείται ακόμα σε μερικές αδελφότητες.

Αν συνειδητοποιούμε την αυθεντικότητα αλλά και το βάθος αυτών των γραπτών, τότε, μόνο και μόνο με την σκέψη ότι έχουμε τη δυνατότητα να διαβάσουμε αυτά τα έργα που τόσο γενναιόδωρα μας προσέφεραν τον καρπό τόσο μεγάλων μόχθων, δεν θα φανεί έξυπνο να αφήσουμε να πάνε χαμένα .

Το πρώτο βιβλίο από την «Στάντζα των Ντζιάν» αναφέρεται στην Κοσμογένεση. Θυμίζει την Αριθμοσοφία του Πυθαγόρα, μεταξύ άλλων αρχαίων Δοξασιών και, όπως προαναφέραμε, οι ίδιες Γνώσεις ήταν κοινές σε όλους τους μεγάλους Μύστες. 

Η πρώτη Στάντζα, μας περιγράφει (με συμβολικές εικόνες) τη διαδικασία εκδήλωσης (Μανβάνταρα) της πανταχού παρούσας, αιώνιας, απεριόριστης και αμετάβλητης ΑΡΧΗΣ (ΜΑΧΑΠΟΥΡΟΥΣΑ = ΠΑΤΕΡΑΣ) που εισχωρεί μέσα στην ΑΠΟΛΥΤΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ (ΜΟΥΛΑΠΡΑΚΡΙΤΙ = ΜΗΤΕΡΑ) και από την ένωση αυτών των Απόλυτων Αρχών, γεννιέται το Σύμπαν (το Σώμα του ΠΑΝΤΟΣ). Μετά από μια μεγάλη διάρκεια ΖΩΗΣ, θα αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για να επιστρέψει στην πρωταρχική, ανεκδήλωτη κατάσταση (ΠΡΑΛΑΓΙΑ =ΥΠΝΟΣ).

Το δεύτερο, ασχολείται με την Ανθρωπογένεση. Σχετικά με την εξέλιξη του ανθρώπου, οι θέσεις της Μυστικής Δοξασίας συγκρούονται τόσο με τη σύγχρονη επιστήμη όσο και με τα σύγχρονα θρησκευτικά δόγματα. Ο «μεταφυσικός» ή υπερβολικός ίσως χαρακτήρας αυτών των διδασκαλιών, αν και συμβολικός, είναι τόσο πολύ αντίθετος με το κενό γράμμα της Βίβλου ή με τις θέσεις της επίσημης Επιστήμης, ώστε να προκαλεί μια σκανδαλώδη άρνηση εκ μέρους των σημερινών «Ειδημόνων-Αρχόντων». Από την άλλη πλευρά, οι σχετικοί με τον Εσωτερισμό, γνωρίζουν ότι αυτές οι Διδασκαλίες πρέπει να είναι σωστές γιατί πρώτον είναι οι πιο λογικές και δεύτερον διευθετούν όλες τις δυσκολίες που προκύπτουν, δίνοντας πραγματικές απαντήσεις.


1η θέση: μας λέει ότι ο άνθρωπος πρώτα είναι Πνεύμα και μετά Ύλη και ότι στο σύνολό του είναι επταπλός, δηλαδή ότι εκτός από το υλικό σώμα έχει άλλα έξι «σώματα».

Ότι στη διαδικασία της γέννησής του, πρώτα αποκτά ψυχή (αστρικό σώμα) και μετά ντύνεται με υλικό σώμα, το οποίο είναι αντίγραφο του αστρικού.

Ότι η ψυχή περνάει από διαδοχικές ενσαρκώσεις - εκσαρκώσεις (μετενσάρκωση) με σκοπό την ατομικοποίηση τής κάθε ανθρώπινης ψυχής, που συνεπάγεται και την απελευθέρωσή της από το Κάρμα.

2η θέση: μας μιλάει για την ταυτόχρονη εξέλιξη επτά ανθρώπινων φυλών, στις επτά περιοχές (Μπαλόνια) των τεσσάρων επιπέδων του πλανήτη (στα μάτια του αμύητου, όπως τα σώματα του ανθρώπου, έτσι και τα επίπεδα της Γης είναι αόρατα).

3η θέση: ότι ο άνθρωπος από την εμφάνισή του πάνω στον πλανήτη, είναι προγενέστερος από κάθε άλλο θηλαστικό. (*Σε αυτό συμφωνούν οι τελευταίες μετρήσεις χρονολόγησης του ανθρώπινου DNA και δηλώνουν ότι είναι προγενέστερο από αυτό των ανθρωποειδών πιθήκων)

Επίσης, ότι η «ηλικία» του ανθρώπου είναι κατά πολύ αρχαιότερη (18.000.000 χρόνια πριν) και ο πολιτισμένος άνθρωπος επίσης είναι κατά πολύ αρχαιότερος.

4η θέση: Ότι οι πρώτοι Οδηγοί - βασιλιάδες των ανθρώπων ήταν ενσαρκωμένοι Θεοί. Φεύγοντας από αυτήν τη σύντομη αναφορά των «Στάντζα των Ντζιάν» θα καταπιαστούμε με το «Βιβλίο των Χρυσών Κανόνων», τα πρωτότυπα των οποίων είναι χαραγμένα πάνω σε ορθογώνιες πλάκες, ενώ αντίγραφά τους βρίσκονται πάνω σε δίσκους. Όμως, πρωτότυπα και αντίγραφα φυλάσσονται μέσα στους Ναούς. Η Ε. Π. Μπλαβάτσκυ μας λέει ότι αυτοί οι κανόνες έχουν ίδια προέλευση με το μεγάλο μυστικιστικό έργο που λέγεται Paramartha το οποίο είχε δοθεί στον Nagarjouna από τους Μύστες (Nagas). Η γραφή είναι συχνά στη θιβετανική γλώσσα αλλά και στην ιερατική (Σενζάρ). Λίγοι από αυτούς τους κανόνες είναι πριν από την εποχή του γνωστού Βούδα (Σιντάρτα Γκωτάμα) και οι υπόλοιποι μετά από αυτόν. Στο σύνολο είναι 90 μικρές πραγματείες από τις οποίες και πάλι η Ε. Π. Μπλαβάτσκυ είχε αποστηθίσει τις 39 και κάποιες από αυτές γνωστοποίησε στους αναζητητές της Δύσης.


Τα κείμενα αυτά έχουν εκδοθεί σε ενότητες όπως:

«Η Φωνή της Σιγής», «Οι Δύο Ατραποί», «Οι Επτά Πύλες», «Φως στην Ατραπό».

«Γιατί το νοητικό όμοιο είναι με καθρέφτη; Σκόνη μαζεύοντας, τη σκόνη καθρεφτίζει. Χρειάζεται η γλυκιά αύρα της Σοφίας της ψυχής να σκουπίσει τη σκόνη από τις πλάνες μας. Προσπάθησε, ω αρχάριε, να συγχωνέψεις το νοητικό με την ψυχή σου».

Αυτήν τη Διδασκαλία, αν και ίσως δεν τη γνωρίζουν θεωρητικά οι απλοί άνθρωποι, όπως και εμείς δεν ξέρουμε πολλά από τα πράγματα που χρησιμοποιούμε, εν τούτοις, όλοι αυτοί οι άνθρωποι είναι ζωτικά συνδεδεμένοι με αυτές τις Αρχές, αρχές που επιβεβαιώνονται τη στιγμή του θανάτου τους, καθώς δεν φοβούνται να πεθάνουν, επειδή έζησαν με αυτές και θα αμειφθούν για αυτήν την στάση. «Στο θάνατο φαίνεται η πραγματική σχέση του ανθρώπου με τη ζωή».

Αν μιλάμε λοιπόν για μια πραγματική Φιλοσοφία Ζωής, τότε μέσα σε αυτήν έχει θέση και ο θάνατος, τον οποίο τόσο πολύ φοβούνται οι Δυτικοί.

«Να είσαι καρτερικός ω υποψήφιε, σαν κάποιος που διαρκεί αιώνια. Οι ίσκιοι ζουν και αφανίζονται. Αυτό που μέσα σου είναι, θα ζει παντοτινά. Αυτό που μέσα σου είναι, γνωρίζει γιατί είναι η ίδια η Γνώση».

Το «Μπάρντο-Τέντολ» είναι η Βίβλος-Οδηγός, που κατανοώντας τη φιλοσοφία του κατά την διάρκεια της ζωής, ο άνθρωπος ετοιμάζεται κατάλληλα ώστε να είναι έτοιμος και άφοβος στην παρουσία του θανάτου. Με αυτόν τον τρόπο μαθαίνει να Ζει ουσιαστικά και ελεύθερα χωρίς το φόβο του θανάτου.

«Δείχνε τον δρόμο, έστω και αμυδρά και χαμένος μες στο πλήθος, όπως κάνει το βραδινό άστρο για εκείνους που πορεύονται μες στο σκοτάδι».

«Να ΄σαι υπομονετικός ω υποψήφιε, σαν κάποιος που ούτε την αποτυχία φοβάται, ούτε και την επιτυχία χαϊδεύει.

Κάρφωσε το βλέμμα της ψυχής σου πάνω στο αστέρι που είσαι η αχτίδα του, το φεγγοβόλο αστέρι, που λάμπει μέσα στα σκοτάδια της αιώνιας ύπαρξης, μες στις ασύνορες πεδιάδες του αγνώστου».

Βιβλιογραφία:

- «Η Φωνής της Σιγής», Ε.Π. Μπλαβάτσκυ, «Θεοσοφικές Εκδόσεις»

- «Στάντζα των Ντζιάν» Ε.Π. Μπλαβάτσκυ, «Ερμητική Βιβλιοθήκη»


- «Θιβέτ» Ηelmut Uhlig, Εκδόσεις «ΚΟΝΙΔΑΡΗ»


- « Ε. Π. Μπλαβάτσκυ, Απομνημονεύματα» Mary K. Neff Εκδόσεις «Νέα Ακρόπολη»


- «Η Μύηση στο Θιβέτ», Αλεξάνδρα Ντάβιντ Νελ, Εκδόσεις «Πύρινος Κόσμος»


- «Τα τρία Κ΄έντρα του Μυστηρίου» Γ.Α. Πλάνας Εκδόσεις «Νέα Ακρόπολη»


- «Η Θιβετανική Βίβλος των Νεκρών» Εκδόσεις «Πύρινος Κόσμος»


- «Φως στην Ατραπό» Μ. Κόλλινς Εκδόσεις «Πύρινος Κόσμος»


nea akropoli

https://master-lista.blogspot.gr/

Oι μεταμορφώσεις του Πρωτέα!!!

Oι μεταμορφώσεις του Πρωτέα!!!

Ένα από τα πιο αινιγματικά, αλλά πιο άγνωστα πρόσωπα της πλουσιότατης Μυθολογίας μας, είναι και ο Πρωτέας.
Πρόκειται για έναν μικρό θαλάσσιο θεό, ο οποίος βρίσκεται στην υπηρεσία του μεγάλου θεού της θάλασσας του Ποσειδώνα. Εμφανίζεται ως φύλακας των θαλασσίων ζώων και ιδιαιτέρως των φωκιών και παρουσιάζει εξαιρετικά σημαντικές ιδιότητες.

Ο Όμηρος παρουσιάζει τον Πρωτέα, ως γέροντα, να φοράει τον σκούφο των ληστοπειρατών και μάλιστα τον παρουσιάζει σαν έναν ΜΑΝΤΗ, ο οποίος έχει την ικανότητα να ΠΡΟΛΕΓΕΙ ΑΛΑΝΘΑΣΤΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ.

Ο τόπος της κατοικίας του, ήταν ένα υπερμέγεθες άντρο που βρισκόταν στον ΒΥΘΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ, από το οποίο έβγαινε το μεσημέρι, για να κοιμηθεί κάτω από την σκιά των βράχων της παραλίας, πολλές φορές ανάμεσα στις φώκιες, αλλά και στα άλλα θαλάσσια τέρατά του!

Αυτή ήταν η πιο κατάλληλη στιγμή, που αν κάποιος ήθελε να ΜΑΘΕΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ από τον προφητικό γέροντα, έπρεπε να καταφέρει, να τον συναντήσει την ακριβώς, κατά την διάρκεια αυτής της ώρας που κοιμόταν.

Όταν γινόταν αυτό, τότε ο Πρωτέας, ΑΛΛΑΖΕ ΜΟΡΦΕΣ και ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΟΤΑΝ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΙΔΟΣ ΣΧΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ!

Έπαιρνε την μορφή πυρός, την μορφή ύδατος και διάφορες μορφές θηρίων, προκειμένου να αποφύγει την ανάγκη να προφητεύσει...

Όταν όμως διαπίστωνε ότι οι προσπάθειές του απέβαιναν μάταιες, λάμβανε και πάλι την αρχική του μορφή, ο «νημερτής άλιος γέρων» και προφήτευε χωρίς να υπάρχει η παραμικρή περίπτωση να κάνει λάθος σε αυτά που θα έλεγε!

Κατά τον Ηρόδοτο, αλλά και πολλούς άλλους έπειτα ποιητές και μυθογράφους, ο Πρωτέας ήταν γιος του Ποσειδώνα και είχε σύζυγό του την Ψαμάθη ή Τορώνη, από την οποία απέκτησε τρεις γιους: Τον Τηλέγονο και τον Πολύγονο και τον Θεοκλύμενο, όπως και μια θυγατέρα την Θειώνη.

Ο Πρωτέας είχε ιδρύσει το δικό του βασίλειο, σε μία περιοχή της Θράκης. Όμως οι δύο γιοι του έκαναν κατάχρηση της εξουσίας τους και συχνά διέπρατταν αδικήματα. Μεταξύ άλλων, ανάγκαζαν τους ταξιδιώτες να παλεύουν μαζί τους και τελικά τους σκότωναν.
Ο Πρωτέας ζούσε ειρηνικά με την οικογένειά του, ώσπου ένα τραγικό συμβάν ήρθε να ανατρέψει την ευτυχισμένη ζωή του. Ο Ηρακλής που κάποτε πέρασε από εκεί, μονομάχησε με τους δύο πρώτους γιους του Πρωτέα και τους σκότωσε.

Ο Πρωτέας λυπήθηκε τόσο πολύ από τον θάνατό τους που δεν άντεξε τον αβάσταχτο πόνο και αποφάσισε να πέσει στην θάλασσα για να πνιγεί. Οι Θεοί όμως τον ευσπλαχνίστηκαν και όχι μόνο δεν τον άφησαν να πεθάνει, αλλά του χάρισαν την αθανασία, μεταμορφώνοντάς τον σε θεό των νερών.

Παρόλα αυτά, όσοι τον γνώριζαν έλεγαν ότι μετά από τον θάνατο των δύο γιων του, ο Πρωτέας ήταν πάντα ανέκφραστος, δεν μιλούσε και δεν γελούσε ποτέ.
Μετά τον θάνατο των παιδιών του, ο Πρωτέας ζήτησε από τον Ποσειδώνα να εγκατασταθεί στην Αίγυπτο.

Πράγματι, ο θεός άκουσε την παράκλησή του και αποφάσισε να τον βοηθήσει. Έτσι λοιπόν του έφτιαξε έναν δρόμο που ένωνε την Θράκη με την Αίγυπτο. Ο δρόμος αυτός περνούσε πάνω από τη θάλασσα κι έτσι ο Πρωτέας έφτασε μέχρι εκεί χωρίς καν να βρέξει τα πόδια του!

Έγινε βασιλιάς της Μέμφιδας και η Δράση που ανέπτυξε, ήταν εξαιρετικά πλούσια. Κατά την διάρκεια της βασιλείας του, φιλοξένησε τον Διόνυσο, στις ανά τον κόσμο περιπλανήσεις του.

Επίσης περιέθαλψε τον Πάρη και την απαχθείσα Ωραία Ελένη, όταν κατά την διάρκεια μιας τρικυμίας προσορμίστηκαν στην Αίγυπτο.

Όταν όμως ο Πρωτέας πληροφορήθηκε για το έγκλημα της απαγωγής, κράτησε κοντά του την Ωραία Ελένη και έδωσε στον Πάρη αντί αυτής, ένα είδωλό της, ή το φάντασμά της!

Στην συνέχεια, παρέδωσε αργότερα την πραγματική Ωραία Ελένη στον νόμιμο σύζυγό της τον Μενέλαο, όταν επέστρεψε από την Τροία.

Ο Πρωτέας όμως δεν αποτελεί το μοναδικό παράδειγμα μιας θεότητας που μεταμορφώνεται. Ένα επιπλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελεί η Θέτις, η οποία ως θαλάσσια θεά, διέθετε επίσης ανάλογες δυνατότητες μεταμόρφωσης, με αυτές του Πρωτέα.

Είναι εξαιρετικά εντυπωσιακό το περιστατικό που περιγράφεται κατά την διάρκεια των περίφημων γάμων της Θέτιδας και του Πηλέα.

Την στιγμή που ο Πηλέας επιχείρησε να την πλησιάσει, η Θέτις άρχισε να μεταμορφώνεται διαδοχικά σε πυρ, σε ύδωρ, σε λιοντάρι, σε θαλάσσιο όφι, σε δράκοντα και τελικά σε δέντρο!

Τελικά ο Πηλέας, μετά από μεγάλη προσπάθεια κατάφερε να την υποτάξει, όταν ο Κένταυρος Χείρωνας, ο οποίος ήταν ένας από τους καλεσμένους στους γάμου, το συμβούλεψε να την κρατάει την Θέτιδα, όσο πιο σφιχτά μπορεί μέσα στην αγκαλιά του.

Διαπιστώνουμε λοιπόν, ότι οι δυνατότητες της μεταμόρφωσης αλλά οι μαντικές ικανότητες του Πρωτέα, συγκροτούν την προσωπικότητα ενός ακόμα εξαιρετικά ενδιαφέροντος όσο και άγνωστου προσώπου μέσα στην πλουσιότατη μυθολογία μας.

https://master-lista.blogspot.gr/

Όταν η αλήθεια πίσω απ’ την πόζα σοκάρει…-- Η θλίψη του Rembrandt

Η θλίψη του Rembrandt

Πορτραίτο του Ρέμπραντ

 
όταν η αλήθεια πίσω απ’ την πόζα σοκάρει…
Αυτό είναι ένα απ’ τα 10άδες πορτραίτα του ΕΑΥΤΟΥ του που φιλοτεχνεί ο Rembrandt.
Μας κοιτά κατάματα, με τη βαθιά συνειδητοποίηση της περιφρόνησης. Ντυμένος σαν βασιλιάς με το σκήπτρο του, απλώνει τον όγκο του σε όλο το πλάτος του πίνακα. Οι λεπτομερείς πινελιές στο πρόσωπο δεν αφήνουν ίχνος ελαττώματος να μην αναδειχθεί.
Ο Ολλανδός ζωγράφος - σε ώριμη πια ηλικία - είναι παχύς, γέρος, πάμφτωχος και μόνος…
…αλλά με πηγαία “περιφρόνηση για την αποδοχή” των αυτοαποκαλούμενων φιλότεχνων της εποχής. Αυτό είναι, άλλωστε και το μυστικό κάθε αριστουργήματος!
Θέλει να δηλώσει την παρουσία του μέσα απ’ την ρυτιδιασμένα αλλοιωμένη εικόνα του και μέσα απ’ την καλλιτεχνική του ανάγκη να αναπαριστά την αλήθεια με την ακρίβεια ενός άρτιου ψυχογραφήματος.
Γόνος μυλωνάδων, με μη ‘αριστοκρατική’ καταγωγή, καταφέρνει παρά ταύτα να επικρατήσει στους κύκλους της αφρόκρεμας της εποχής εξαιτίας του αστείρευτου ταλέντου του. Ζει έντονη και πλούσια ζωή - τα πρώτα χρόνια - ζωγραφίζοντας κατά παραγγελία.
Portrait 1Όλα του τα έργα, με πρωτοποριακές τεχνικές στη χρήση της λαδομπογιάς, προκαλούν την αβίαστη συμπάθεια προς τους εικονιζόμενους. Φέρνει στην επιφάνεια τις ενδόμυχες σκέψεις τους και τις ανθρώπινες αδυναμίες τους, σε βαθμό που αναπόφευκτα η προσιτότητά τους οδηγεί σε αντανακλαστική κατανόηση.
Δεν τον αφορά η εκλεπτυσμένη ομορφιά, αλλά η ιστορία που κρύβεται πίσω απ’ την εικόνα. Γι’ αυτό αποδίδει με απολυτότητα τόσο το ΕΞΩ όσο και το ΜΕΣΑ. Δίνει ψυχαναγκαστική έμφαση στις λεπτομέρειες που εν τέλει φωτογραφίζουν τη στιγμή, αλλά πάντα μέσα απ’ την αύρα του μοντέλου.
Επιχειρεί και πετυχαίνει με εντυπωσιακό τρόπο μια μίξη σκίτσου και πίνακα, που ξενίζει. Διακρίνει κανείς λεπτομέρειες που έχουν να κάνουν με τα βλέφαρα και το δέρμα του εικονιζόμενου, με τις διαφάνειες των ρούχων και τις υφές των υφασμάτων, ακόμη-ακόμη και με τις αντανακλάσεις του νερού.
Η τέχνη του Rembrandt βρίσκεται σε εξελικτική πορεία καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του. Με το μόνο που δεν μπορεί να συμβιβαστεί είναι με την αβάσταχτη ελαφρότητα της επιτήδευσης που έρχεται να επιβάλλει η ειρηνική περίοδος που διανύει η Ολλανδία το 1650. Υπάρχουν σαφείς επιρροές απ’ την ιταλική φινέτσα, που επιζητά μια εξεζητημένη μεγαλοπρέπεια.
Portrait 2Ο Rembrandt, όμως, δεν μπορεί να πάει κόντρα στην αισθητική του αντίληψη, που θέλει τη λιτή συναισθηματική απεικόνιση των προσώπων σε πρώτο πλάνο. Αδιαφορεί για οτιδήποτε φτιασιδωμένο που αποκρύπτει την αλήθεια του συναισθήματος και ωραιοποιεί τις καταστάσεις.
Η  ευρύτερη στροφή στους καλλιτεχνικούς κύκλους - στα μέσα του 17ου αιώνα - σε συνδυασμό με τα καπρίτσια των μεγαλοαστών … που η επίσημη αυτοεικόνα τους αρχίζει να μην αφήνει χώρο για αποδοχή της πραγματικότητάς τους, όπως μοναδικά σκιαγραφείται απ’ το χέρι του δημιουργού … γίνεται η αρχή του τέλους μιας μεγαλειώδους πορείας.
Αδυνατεί να δώσει καλλιτεχνικό χώρο στα καμώματα των πλούσιων πελατών του. Και ενώ τα καμώματα μεγαλώνουν, ο ίδιος εξελίσσεται ολοένα και περισσότερο. Μια εξέλιξη, όμως, πέρα απ’ τα καλούπια που θέλουν να του φορέσουν.
Τρανή απόδειξη … το πιο διάσημο έργο του, «H Νυχτερινή Περίπολος», μια παραγγελία που δίνεται από ευκατάστατους μεγαλέμπορους μιας εταιρείας υφασμάτων - μελών της πολιτοφυλακής. Ένα τρισδιάστατο αριστούργημα, σε μια φαινομενικά χαοτική αλλά τόσο ουσιαστικά τακτοποιημένη εικόνα, που δείχνει την κινητικότητα της στιγμής.
The Night Watch
Οι παραγγελιοδότες, λοιπόν, ενοχλούνται απ’ το τελικό αποτέλεσμα διότι η ματαιοδοξία και η φιλαρέσκειά τους δεν ικανοποιούνται. Η όψη τους δεν ταυτίζεται πλήρως με τις αυταπάτες που τρέφουν για την αυτοαντίληψή τους. Το συγκεκριμένο γεγονός (μαζί με κάποια παρόμοια…) έρχεται να τοποθετήσει μια καλλιτεχνική ταφόπλακα πάνω στο όνομα του Rembrandt.
Αυτή η μη αναμενόμενη εξέλιξη κολλάει πάνω στην τραγική απώλεια της συζύγου του, και όλα μαζί πια οδηγούν σε πτώχευση και δημοπράτηση του σπιτιού του μαζί με  μεγάλο μέρος της προσωπικής του συλλογής έργων τέχνης. Στην πλάτη του, δυστυχώς, κουβαλάει απ’ το παρελθόν ήδη άλλους 3 θανάτους, των νεογέννητων παιδιών του. Και το δράμα δε σταματά εδώ…
Συνάπτει σχέση με μια απ’ τις οικιακές βοηθούς του και αποκτά μια κόρη, την οποία επίσης χάνει. Μετά από κάποια χρόνια χάνει και την ίδια τη σύντροφό του. Ο μόνος που του απομένει είναι ο γιός του, Τίτος, απ’ την 1η επίσημη γυναίκα του, ο οποίος πεθαίνει από πανούκλα, μόλις στα 27 του. 
Έχει παραστεί στις 7 κηδείες των πιο αγαπημένων του ανθρώπων … κι όμως είναι ακόμη όρθιος και δημιουργικός.
Ένας ιστορικός προσωπογράφος με κατά μέσο όρο 2000 έργα στο ενεργητικό του, από πίνακες – σχέδια – χαρακτικά κλπ., με συνεχή αναζήτηση της ρεαλιστικής ψυχοσύνθεσης υπό το πρίσμα φωτοσκιάσεων που μόνο εκείνος ξέρει τόσο εξαιρετικά καλά να ζωγραφίζει. Με θεματολογία απ’ τη Βίβλο, την κλασική αρχαιότητα, μέχρι και την ιατρική.
The Anatomy Lesson of Dr. Nicolaes Tulp
Τα τελευταία χρόνια της ζωής του ζώντας χωρίς υπάρχοντα - σε καλλιτεχνική απομόνωση - με τα φαντάσματα του παρελθόντος, έρχεται μια πρόταση για δουλειά. Του προτείνουν να φιλοτεχνήσει για το Δημαρχείο το γνωστό έργο «Η Συνομωσία του Κλαύδιου Κίβιλου» και φυσικά την αποδέχεται.
Ο Κλαύδιος Κίβιλος είναι εκείνος που το 69 μ.Χ. ηγείται μιας εξέγερσης των Μπατάβων, γερμανικό φύλο απ’ το οποίο κατάγονται οι Ολλανδοί, εναντίον των Ρωμαίων. Είναι η σκηνή ενός συμποσίου που σηματοδοτεί την ιστορική έναρξη της Ολλανδίας. Αυτό σημαίνει ότι στο μυαλό του μέσου Ολλανδού η σκηνή διακατέχεται από αισθήματα υψηλού φρονήματος και γενναιότητας.  
The Conspiracy of Claudius Civilis
Ο Rembrandt, όμως, κάνει αυτό που ξέρει καλύτερα απ’ τον καθένα. Στήνει ένα συμπόσιο με μια ομάδα άγριων βαρβάρων και με αρχηγό έναν εστεμμένο χωρίς μάτι, με προτεταμένα τα σπαθιά τους. Μ’ άλλα λόγια, στήνει ένα σκηνικό από αληθινές φιγούρες που η βαναυσότητα του πολέμου έχει αυλακώσει τα πρόσωπά τους. Ένα σκηνικό όπου τα όπλα είναι αυτά που εξασφαλίζουν την ελευθερία τους.
Οι τοπικοί άρχοντες απορρίπτουν καθολικά το έργο, καθότι δεν ικανοποιεί το κοινό αίσθημα που θέλει ένα συμπόσιο από ‘εξευγενισμένους πολεμιστές’, που μάχονται για τη φυλή τους με ‘ευγενή άμιλλα’. Το απορρίπτουν διότι το ζητούμενο γι’ αυτούς είναι ο εξωραϊσμός της βίας και όχι η ανάδειξη του πραγματικού μεγέθους της οργής.  
Ο Rembrandt αντιδρά καταστρέφοντας μέρος του έργου. Αυτό που σώζεται στις μέρες μας είναι μόνο το κεντρικό θέμα του.
Το 1669, στα 63 του, αφήνει την τελευταία του πνοή … γέρος, πάμφτωχος και μόνος.
Είναι σε βαθιά θλίψη ΟΧΙ για τις επιλογές του και την πορεία της ζωής του, ΑΛΛΑ για την περιορισμένη αντιληπτική ικανότητα που επιδεικνύουν οι συνάνθρωποί του στην κεντρική ιδέα της ζωγραφικής τέχνης.
Η ουσία, λοιπόν, αυτής της τέχνης είναι η αλήθεια πίσω απ’ την πόζα … όσο σοκαριστική κι αν είναι.
Είναι γεγονός ότι συνήθως τα λαμπρά μυαλά εκπέμπουν τόσο δυνατό φως που θολώνει και ενίοτε τυφλώνει τους περαστικούς, οι οποίοι σε θέση άμυνας πια επιλέγουν τον εύκολο δρόμο της απόρριψης και διαπόμπευσής τους.  
Οι αυτοπροσωπογραφίες, λοιπόν, και τα τελευταία μεγάλα έργα του ‘φωνάζουν’ ακριβώς αυτό: “Σας περιφρονώ … Εσάς και την Αποδοχή σας…!” 
http://www.macroskopio.gr/el

ΓΕΛΑΣΤΕ ΕΛΕΥΘΕΡΑ --- ΤΑ ΘΕΛΕΙ Ο Κ@Λ@Σ ΤΟΥΣ -- Fails You Missed: Is That A Snake? (February 2018) | FailArmy

Γρίπη Α και Γρίπη Β: Διαφορές σε συμπτώματα και αντιμετώπιση

  Γρίπη Α και Γρίπη Β: Διαφορές σε συμπτώματα και αντιμετώπιση Bigstock Μιχάλης Θερμόπουλος Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2025 19:00 Η κοινή γρίπη π...