Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 5 Ιανουαρίου 2018

Της κακομοίρας! 20 κότες προκάλεσαν κυκλοφοριακή ασφυξία σε αυτοκινητόδρομο της Καλιφόρνιας (εικόνες, βίντεο) --- Break for beaks: California officers save chickens from road

                 Της κακομοίρας! 

20 κότες προκάλεσαν κυκλοφοριακή 

ασφυξία σε αυτοκινητόδρομο 

της Καλιφόρνιας           (εικόνες, βίντεο)

Είκοσι κότες προκάλεσαν απίθανο κυκλοφοριακό πρόβλημα σε αυτοκινητόδρομο της Καλιφόρνιας όταν αποφάσισαν να… βγουν βόλτα.
Οι αστυνομικοί που έφθασαν στο σημείο πρόσφεραν σπαρταριστές στιγμές καθώς επιδόθηκαν σε αγώνα δρόμου για να καταφέρουν να πιάσουν τις 20 ατίθασες κότες που έτρεχαν ελεύθερες δεξιά και αριστερά.

Σύμφωνα με την Υπηρεσία Αυτοκινητοδρόμων της Καλιφόρνιας, οι κότες μπλόκαραν ένα τμήμα του αυτοκινητόδρομου όταν το κλουβί τους έπεσε στο οδόστρωμα από την καρότσα του φορτηγού που τις μετέφερε. Ο οδηγός δεν κατάλαβε τίποτα και συνέχισε κανονικά την πορεία του.

Οι αστυνομικοί διέσωσαν 17 κότες, ενώ η υπηρεσία ανάρτησε στα social media φωτογραφίες και βίντεο από την ασυνήθιστη επιχείρηση.
https://www.pentapostagma.gr/
Δείτε το βίντεο:


ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ – Γέμισε η αγορά με fake 2ευρα από το Μαλάουι

ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ 

– Γέμισε η αγορά με fake 2ευρα από το Μαλάουι













Δείτε προσεκτικά τα ρέστα που σας δίνουν αυτές τις μέρες γιατί 
γέμισε η αγορά με ψεύτικα νομίσματα.
Δώστε, λοιπόν, μεγάλη προσοχή γιατί οι καταγγελίες αυξάνονται 
επικίνδυνα τις τελευταίες ώρες για τη νέα απάτη επιτηδείων.
Η αγορά έχει γεμίσει με fake 2ευρα, τα οποία μπορεί να είναι 
πανομοιότυπα με τα κανονικά, αλλά ουσιαστικά πρόκειται για 
νόμιμα από το Μαλάουι με μηδενική αξία. Το νόμισμα από το 
Μαλάουι λέγεται Kwacha και αξίζει 0.00571265 ευρώ.
Γίνεται κατανοητό πως πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί με
 τα ρέστα που σας δίνουν αυτές τις μέρες, καθώς είναι πολύ 
εύκολο να ξεγελαστεί κάποιος από την ομοιότητα των δύο 
νομισμάτων.
Δείτε το νόμισμα από το Μαλάουι
nomisma_malaoui.jpg

Δείτε τα δύο νομίσματα δίπλα δίπλα
2euro.jpg

 http://www.oparlapipas.gr/2018/01/megali-prosoxi--gemise-i-agora-me-fake-2eira-apo-to-malaoui.html#ixzz53KJ2Jbaq

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗΣ ΘΥΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΤΩΙΚΟΥΣ !

Μαθήματα διαχείρισης θυμού από τους Στωικούς !


Αν όταν θυμώνουμε με τα ελαττώματα των ανθρώπων στραφούμε προς τα δικά μας και τα εξετάσουμε, ο θυμός θα μας περάσει.
Οι άνθρωποι κάνουν ό,τι μπορούν. Λιγοστοί είναι εκείνοι που θέλουν να είναι κακοί. («Ουδείς εκών κακός» έλεγε ο Σωκράτης.)
Όταν κάποιος μας φέρεται άσχημα, πρέπει να σκεφτόμαστε δύο πράγματα: πρώτον, ότι κι εμείς έχουμε ελαττώματα και, δεύτερον, ότι ο καθένας είναι, εν μέρει τουλάχιστον, προϊόν των συνθηκών της ζωής του. Αν, λόγου χάρη, κάποιος γίνει κατά συρροήν δολοφόνος, υπάρχουν πολλές πιθανότητες να έχει κακοποιηθεί στην παιδική του ηλικία, να έχει δηλαδή «κατασκευαστεί» μέσα από φρικτές καταστάσεις. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να παραβλέπουμε τις αποτρόπαιες πράξεις ή ότι πρέπει να εξισώνουμε το ηθικό βάρος όλων των πράξεων, ή να τις αφήνουμε ατιμώρητες.
Όταν λοιπόν οι άνθρωποι δεν ενεργούν με τον τρόπο που θέλουμε, ας δείχνουμε επιείκεια. Ο λαός, που δεν είναι πάντα σοφός —αλλά μερικές φορές είναι—, λέει: «Δώσε τόπο στην οργή». Εξάλλου, δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι την ίδια πνευματική δύναμη ώστε να γίνονται καλύτεροι. Η βελτίωσή μας είναι μια σταδιακή διαδικασία με πολλά πισωγυρίσματα. Πρέπει να μάθουμε να συγχωρούμε τους άλλους όπως συγχωρούμε τον εαυτό μας. Κι εκτός αυτού, όπως έλεγε ο Όσκαρ Ουάιλντ, με το να συγχωρούμε τους εχθρούς μας τους εκνευρίζουμε λίγο περισσότερο — πράγμα που μπορεί να είναι διασκεδαστικό και σωτήριο.
Η συνηθέστερη αντίδρασή μας στους κλέφτες, τους ψεύτες, τους κακοποιούς είναι το μίσος και η επιθυμία για εκδίκηση. Όμως το πρόβλημα δεν λύνεται έτσι. «Προτού ξεκινήσεις για ταξίδι εκδίκησης, σκάψε δύο τάφους» λέει ο Κομφούκιος. Το πρόβλημα λύνεται με την κατανόηση, με την αποδοχή του εξής απλού γεγονότος: οι άνθρωποι που σφάλλουν στερούνται των ηθικών εκείνων κριτηρίων που οδηγούν τους ενάρετους. Όταν λοιπόν κάποιος πει ή κάνει κάτι ανόητο, κάτι απεχθές, είναι άξιος οίκτου, όχι θυμού.
Τέλος, είναι χρήσιμο να σκεφτόμαστε πως αν οι άνθρωποι μας ήξεραν καλύτερα, αν ήξεραν τα βαθύτερα ελαττώματα μας, ίσως να μας κακολογούσαν ακόμα περισσότερο. Πολλά από τα ελαττώματα μας τα ξέρουμε μόνον εμείς. Όλοι έχουμε μυστικά, υπό την έννοια ότι προσπαθούμε να δείχνουμε καλύτεροι απ’ ό,τι είμαστε.

stoikoi
Αν λοιπόν κάποιος σε έχει εξοργίσει, έχε υπόψη ότι είναι η δική σου σκέψη που σε εξοργίζει (κάτι σχετικό λέει και ο Δαλάι Λάμα για τον θυμό) — μην αφήσεις τις εντυπώσεις σου να σε παρασύρουν σε υπερβολικές αντιδράσεις. Αν δώσεις λίγο χρόνο στον εαυτό σου, θα μπορέσεις να ελέγξεις τις αντιδράσεις σου: η σύγχρονη λέξη είναι «anger management».
Όλοι θα συμφωνήσουμε ότι ο θυμός καταστρέφει την ικανότητά μας να παίρνουμε σωστές αποφάσεις. Γι’ αυτό, πρέπει να φερόμαστε με μετριοπάθεια και, ταυτοχρόνως, με αποφασιστικότητα. Ο Επίκτητος λέει ότι κάθε πράγμα έχει δύο λαβές: μία από την οποία μπορείς να το σηκώσεις και μία από την οποία δεν μπορείς. Δηλαδή, κάθε πράγμα έχει δύο όψεις, μία υποφερτή και μία όχι. Ο θυμός μοιάζει ανώφελος· μας εμποδίζει να διαχειριζόμαστε την κατάσταση που ουσιαστικά τον προκάλεσε και, όχι σπάνια, γίνεται εργαλείο παραλογισμού. Λέει ο Ρωμαίος ιστορικός Τάκιτος: «Οι προσβολές, όταν γίνονται δεκτές με περιφρονητική σιωπή, εξουδετερώνονται. Όταν γίνονται δεκτές με εκνευρισμό όμως, δείχνουμε ότι, σε κάποιο βαθμό, αναγνωρίζουμε την αλήθεια των προσβολών».
Ο Σωκράτης δεν έχανε ποτέ την ψυχραιμία του. Στις διαφωνίες του με άλλους ανθρώπους δεν έλεγε ποτέ κάτι αλαζονικό ή υβριστικό, ανεχόταν την αλαζονεία των άλλων βάζοντας τέρμα στον διαπληκτισμό. Η αλαζονεία δεν μας αφήνει να δούμε τα ελαττώματά μας, αλλά, όπως έλεγε ο Απολλόδωρος, δεν υπάρχει ανάστημα στο ανθρώπινο γένος που να μην το συνέτριψε ο χρόνος ή ο φθόνος.

61stoiki
Από το βιβλίο  του Μαξ Έξελμαν «61 μαθήματα καθημερινής ζωής από τους Στωικούς», σε απόδοση Σώτης Τριανταφύλλου, εκδόσεις Πατάκη. 

stoics
Σ αυτό το βιβλιαράκι ο Μαξ Έξελμαν συγκεντρώνει μερικές σκέψεις των Στωικών φιλοσόφων, οι οποίοι αποδεικνύονται σταθερά επίκαιροι. Η σοφία τους μπορεί να ανοίξει δρόμους στη σκέψη μας, να θεραπεύσει την ψυχή μας και να μας βοηθήσει να δούμε τη ζωή μας με καινούριο βλέμμα, να γίνουμε καλύτεροι και πιο ευτυχισμένοι. Η φιλοσοφία των Στωικών μπορεί να συνοψιστεί στην πρόταση που αναφέρεται στα προγράμματα των 12 βημάτων -“Θεέ μου, δώσε μου τη δύναμη να αλλάξω αυτά που μπορώ, την υπομονή να αντέξω αυτά που δεν μπορώ και τη σοφία για να διακρίνω τη διαφορά μεταξύ τους”-, αλλά την υπερβαίνει.
Antikleidi , http://antikleidi.com

Ο ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΙΝΔΙΚΟΣ ΣΚΟΡΠΙΟΣ-- World's Deadliest Scorpion | National Geographic



Οι σκορπιοί είναι από τα πρώτα αρπακτικά που περπάτησαν στη Γη.
Σκορπιοί βρίσκονται παντού εκτός από την Ανταρκτική.
Ο ινδικός κόκκινος σκορπιός θεωρείται ο πιο θανατηφόρος από όλους τους σκορπιούς.
Όμως, παρά τη φήμη του, επιτίθεται στον άνθρωπο μόνο ως έσχατη λύση.
Το τσίμπιμα του χωρίς ιατρική βοήθεια μπορεί να απόβεί θανατηφόρο, ειδικά σε τόπους της Ινδίας που περπατούν ξυπόλητοι στα χωράφια και υποβαθμισμένα χωριά.
Αποφεύγοντας την ανθρώπινη επαφή, προτιμά να κυνηγά τα έντομα, όπως για παράδειγμα τις κατσαρίδες. Είναι νυκτόβιος και ικανότατος θηρευτής
Ενα υπέροχο κατατοπιστικό video του National Ceographic, για τον επικίνδυνο κόσμο του κόκκινου Ινδικού σκορπιού, με δυνατότητα εμφάνισης ελληνικών υποτίτλων

http://bit.ly/NatGeoSubscribe

Ο ΚΡΟΚΟΔΕΙΛΟΣ ΤΟΥ ΠΟΤΑΜΟΥ ΑΜΑΖΟΝΙΟΥ -- Amazon River Crocodiless



Μέχρι και επτά μέτρα μήκος και ζυγίζει περισσότερο από έναν τόνο, ο μαύρος caiman είναι τόσο βαρύς όσο οι bison όσο και οι grizzly αρκούδες. Είναι ο μεγαλύτερος θηρευτής της Αμερικής και σίγουρα ο λιγότερο μελετημένος. Ένα υπέροχο και κατατοπιστικό video στα επικίνδυνα νερά του Αμαζονίου, από το OASIS HD, με δυνατότητα εμφάνισης ελληνικών υποτίτλων,

http: //oasishd.ca-

Πέμπτη 4 Ιανουαρίου 2018

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ : Γιατί η τροφή δεν αποτελεί πια βασικό ανθρώπινο δικαίωμα σήμερα.

           Διατροφική Κυριαρχία

Γιατί η τροφή δεν αποτελεί πια βασικό ανθρώπινο δικαίωμα σήμερα.

Σήμερα, το σύστημα παραγωγής, διανομής και κατανάλωσης τροφίμων, σε όλη την αλυσίδα του, από το χωράφι μέχρι το πιάτο, βρίσκεται στα χέρια ελάχιστων πολυεθνικών που αποκλειστική προτεραιότητα έχει το οικονομικό όφελος και όχι τις διατροφικές μας ανάγκες, και το σεβασμό για το περιβάλλον. Τα αγαθάόπως το νερό, οι σπόροι, η γη ... ιδιωτικοποιήθηκαν και ανήκουν πια στις πολύ μεγάλες πολυεθνικές.

Η τροφή δεν αποτελεί πια βασικό ανθρώπινο δικαίωμα σήμερα. Λίγες πολυεθνικές εταιρείες ελέγχουν και μονοπωλούν κάθε ένα από τα στάδια της διατροφικής αλυσίδας, από την παραγωγή έως τη μεταποίηση και την τελική διανομή. Ένα μονοπώλιο, που επιτρέπει σε αυτούς που το ασκούν να έχουν τον έλεγχο και τον προσδιορισμό του τι καταναλώνουμε, σε ποια τιμή, από που προέρχεται, πώς έχει μεταποιηθεί, έχοντας παράλληλα τη ρητή υποστήριξη κυβερνήσεων και διεθνών θεσμών που υποστηρίζουν τα κέρδη των εταιρειών αυτών απέναντι στις διατροφικές ανάγκες των ανθρώπων και στον σεβασμό του περιβάλλοντος. Αυτή η μονοπωλιακή συγκέντρωση έχει πολύ μεγάλο αρνητικό αντίκτυπο σε όλους τους παράγοντες που συμμετέχουν στην αλυσίδα: αγρότες, μεταποιητές, προμηθευτές, εργαζόμενοι, καταναλωτές κ.λ.π.

Η σημερινή επισιτιστική κρίση υπογραμμίζει αυτή τη σοβαρή κατάσταση. Σήμερα, ο αριθμός των πεινασμένων ανθρώπων παγκοσμίως φτάνει τα 925 εκατομμύρια άτομα, σύμφωνα με τον Οργανισμό Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών (FAO), 75 εκατομμύρια περισσότερο από ότι πριν ξεκινήσει η κρίση. Παραδόξως, ποτέ στην ιστορία δεν έχουν παραχθεί τόσες πολλές τροφές όπως τώρα. Επομένως, το πρόβλημα δεν αφορά την παραγωγή τροφίμων, αλλά την πρόσβαση σε αυτό, επειδή μεγάλα στρώματα του πληθυσμού, ειδικά στις χώρες του Νότου, δεν μπορούν να πληρώσουν τις καθορισμένες τιμές.Επίσης οι φυσικοί πόροι που πρέπει να εξασφαλίσουν την παραγωγή τροφίμων, όπως νερό, σπόροι, γη ... που για αιώνες ανήκαν στις κοινότητες, έχουν λεηλατηθεί και ιδιωτικοποιηθεί. Αυτό εμποδίζει την ελεύθερη πρόσβαση των λαών στην παραγωγή και κατανάλωση τροφίμων. Το δικαίωμα στη διατροφή βρίσκεται τώρα στα χέρια των πολυεθνικών της βιομηχανικής γεωργίας. Η καλλιέργεια της γης, η διατήρηση σπόρων, η πρόσβαση στο νερό, η κατανάλωση τροφίμων χωρίς Γ.Τ.Ο. και χωρίς φυτοφάρμακα ... δεν είναι σήμερα διαθέσιμη στους αγρότες και τους καταναλωτές.

Στο πλαίσιο αυτό, είναι πολύ σημαντικό να διεκδικήσουμε το δικαίωμά μας στην διατροφική κυριαρχία: απέναντι στο κρυμμένο πρόσωπο του παγκόσμιου συστήματος τροφίμων, που οδήγησε στην επισιτιστική κρίση και στις καταστροφικές επιπτώσεις του σημερινού μοντέλου της γεωργικής παραγωγής και κατανάλωσης . Οι δημόσιες πολιτικές πρέπει να προωθήσουν μια αυτόχθονη, βιώσιμη, βιολογική γεωργία, απαλλαγμένη από Γ.Τ.Ο. προϊόντα και για εκείνα τα προϊόντα που δεν καλλιεργούνται τοπικά, να χρησιμοποιούν μέσα δίκαιου εμπορίου σε διεθνή κλίμακα. Μια παραδειγματική στροφή στην παραγωγή, τη διανομή και την κατανάλωση των τροφίμων είναι δυνατή μόνο σε ένα ευρύτερο πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό μετασχηματισμό και τη δημιουργία εταιρικών σχέσεων μεταξύ των αγροτών, των εργαζομένων, των γυναικών, των μεταναστών, και των νέων. Όλοι πρέπει να έχουν πρόσβαση σε ασφαλή, θρεπτική και πολιτισμικά κατάλληλη τροφή, σε επαρκή ποσότητα και ποιότητα για τη διατήρηση μιας υγιούς ζωής, με αξιοπρέπεια.


http://www.apenantioxthi.com/

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ : Δείτε τι βρήκαν στο βυθό του Τριγώνου των Βερμούδων! (εικόνες)

Απίστευτο: Δείτε τι βρήκαν στο βυθό του Τριγώνου των Βερμούδων!   (εικόνες)

Παράξενες δομές σε βάθος δύο χιλιάδων μέτρων!
Πρόσφατα Αμερικάνοι και Γάλλοι επιστήμονες καθώς και από άλλες χώρες διεξάγουν έρευνες σε περιοχές του βυθού του Τριγώνου των Βερμούδων,και ισχυρίζονται πως έχουν βρει μια πυραμίδα όρθια στο βυθό της θάλασσας που είναι η πρώτη υποθαλάσσια που έχει ποτέ ανακαλυφθεί. Το μήκος της βάσης της πυραμίδας φτάνει τα 300 μέτρα, 200 μέτρα σε ύψος και η απόσταση από τη βάση προς την κορυφή της πυραμίδας είναι περίπου 100 μέτρα πάνω από τον πυθμένα της θάλασσας. Τα προκαταρκτικά αποτελέσματα δείχνουν ότι η δομή αυτή πρέπει να είναι κατασκευασμένη από γυαλί ή (κρύσταλλο;) Υλικό, καθώς είναι εντελώς λείο και μερικώς διαφανή.Αυτές οι παράξενες δομές, υποβρύχιες πυραμίδες, είναι σε βάθος δύο χιλιάδων μέτρων και εντοπίστηκαν με τη βοήθεια ενός σόναρ, σύμφωνα με τους ωκεανογράφους Δρ Meyer και Verlag. Μελέτες για άλλες δομές, όπως της Yonaguni στη σύγχρονη Ιαπωνία, επέτρεψαν στους επιστήμονες να καθορίσουν ότι αυτές οι δύο γιγαντιαίες πυραμίδες,που είναι από κάτι σαν γυαλί, είναι πραγματικά εντυπωσιακές -. Η κάθε μία από αυτές είναι μεγαλύτερη από την πυραμίδα του Χέοπα στην Αίγυπτο.
Όταν μιλάμε για το μέγεθος τους, αυτό που πρόσφατα ανακαλύφθηκε εκ νέου είναι ότι η πυραμίδα αυτή είναι μεγαλύτερη σε μέγεθος από τις πυραμίδες της αρχαίας Αιγύπτου. Στην κορυφή της πυραμίδας υπάρχουν δύο πολύ μεγάλες τρύπες,που το θαλασσινό νερό μπαίνει με υψηλή ταχύτητα κίνησης και μέσω μιας δεύτερης τρύπας τα μανιασμένα κύματα κυλούν σχηματίζοντας μια γιγαντιαία δίνη που κάνει τα νερά γύρω από αυτήν την αιτία για ένα τεράστιο κύμα και ομίχλη στην επιφάνεια της θάλασσας. Αυτή η νέα ανακάλυψη καθιστά τους επιστήμονες να αναρωτιούνται αν αυτό έχει μια επιρροή στα διερχόμενα σκάφη και αεροπλάνα και θα μπορούσε να είναι η αιτία για όλο το μυστήριο που περιβάλλει την περιοχή.
Τελευταία χάνεται κατά τη διάρκεια μετακίνησης των πόλων. Υπάρχουν πολλοί δυτικοί μελετητές που υποστηρίζουν ότι η πυραμίδα στο βυθό της θάλασσας μπορεί να είχε γίνει αρχικά στην ηπειρωτική χώρα,και μετά ένας καταστροφικός σεισμός χτύπησε και άλλαξε εντελώς το τοπίο. Άλλοι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι μερικές εκατοντάδες χρόνια πριν, τα νερά της περιοχής στο Τρίγωνο των Βερμούδων μπορεί να είχαν ως μία από τις δραστηριότητες ακρογωνιαίου λίθουτου λαού της Ατλαντίδας, και οι πυραμίδες στο βυθό της θάλασσας μπορεί να είναι μια αποθήκη εφοδιασμού τους. Ίσως έχει σχέση με την υποβρύχια ανθρωποειδή φυλή που ανακαλύφθηκε στην πολιτεία της Ουάσιγκτον το 2004 – οι λεγόμενοι “υδάτινοι πίθηκοι “όντα?
Μία πιο λεπτομερής μελέτη με την πάροδο του χρόνου θα δώσει αποτελέσματα που είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς. Οι επιστήμονες έχουν εξετάσει όλα τα δεδομένα και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η επιφάνεια είναι απόλυτα ομαλή γι ‘αυτό να μοιάζουν να είναι από γυαλί ή πάγο. Το μέγεθος των πυραμίδων είναι σχεδόν τρεις φορές στο μέγεθος από τις πυραμίδες του Χέοπα. Αυτή η είδηση ​​ήταν εντυπωσιακή και συζητήθηκε σε μια διάσκεψη στη Φλόριντα, ενώ αναφέρθηκε και σε τοπικές εφημερίδες.Οι δημοσιογράφοι που ήταν παρόντες σε αυτό, έχουν πάρα πολλές φωτογραφίες και υψηλής ανάλυσης ηλεκτρονικά δεδομένα, τα οποία δείχνουν τις τρισδιάστατες πυραμίδες απολύτως ομαλές, χωρίς να καλύπτονται από καμία επιφάνεια και χωρίς υπολείμματα από φύκια ή ρωγμές.
Υπάρχει επίσης η υποψία ότι το τρίγωνο των Βερμούδων και η περιοχή όπου αυτή η πυραμίδα υποτίθεται ότι βρίσκεται να είναι κάποιο είδος «Αγίων Τόπων» που προστατεύεται από τους περίφημους Άτλαντες – και πως ότι περνάει πάνω από την τοποθεσία θεωρείται μια προσφορά… Άλλοι υποθέτουν ότι η πυραμίδα μπορεί να προσελκύσει και να συλλέξει τις κοσμικές ακτίνες, από το λεγόμενο “ενεργειακό πεδίο” ή “κβαντικό κενό” και ότι αυτό μπορεί να χρησιμοποιείται ως μονάδα παραγωγής ενέργειας από τους Άτλαντες. Με το μυστήριο ακόμα να εξακολουθεί να περιβάλλει τις πυραμίδες της Αιγύπτου και το γεγονός ότι οι δομές της πυραμιδικής φαίνεται να βρίσκονται σε όλους σχεδόν τους αρχαίους πολιτισμούς, θα είναι δύσκολο να ειπωθεί κάτι για την προέλευση αυτής της δομής (εάν υπάρχει πραγματικά).
pyramids
Δεν είναι και πολύ πραγματικές για μένα, δήλωσε ο Calvin Jones του τμήματος των ιστορικών πόρων της Φλόριντα. Είμαι πάντα ανοιχτό μυαλό και πάντα θέλω να μαθαίνω νέα πράγματα. Αλλά η ιδέα μιας πυραμιδικής δομής, πόσο μάλλον να ένα από γυαλί, σε περισσότερα από 10 πόδια νερού -. οι πιθανότητες είναι περίπου μία στο εκατομμύριο.
Ο Jones είπε ότι αν είναι μια πραγματική αρχαιολογική ανακάλυψη, η πυραμίδα θα πρέπει να έχει κατασκευαστεί μεταξύ 10,000 π.Χ. και 6,000 π.Χ., όταν η υφαλοκρηπίδα δεν καλύπτονταν από νερό.
Στη Φλόριντα αρχαιολόγοι συμφωνούν μαζί του για το χρονικό διάστημα, αλλά διαφωνούν με πολλούς άλλους της ομάδας για τους ισχυρισμούς τους.
Από το Κρατικό Πανεπιστήμιο της Φλόριντα ο ανθρωπολόγος και καθηγητής Glen Doran είπε ότι η πρώτη πυραμίδα χρονολογείται περίπου στο 4.000 π.Χ. και όλες οι νεότερες στον παγκόσμιο χώρο πυραμίδες μετά την 1 μ.Χ. Έτσι, μία τέτοια δομή ανοικτά των ακτών της Φλόριντα θα είναι τουλάχιστον 2,000 ετών νεότερη από όλες τις άλλες γνωστές πυραμίδες.
pyramids2
Άλλες Υποβρύχιες Πυραμίδες
Το 1977, μία μυστηριώδης ανακάλυψη έγινε στο βυθό του Ατλαντικού ωκεανού, σχετικά με μια άγνωστη τεχνολογία. Μία 650-πόδια πυραμίδα μυστηριωδώς φωτίστηκε, με άσπρα νερά γύρω της και έγινε μια συγκλονιστική αντίθεση με τα μαύρα νερά σε αυτό το βάθος. Η ανακάλυψη έγινε και φωτογραφήθηκε από την αποστολή Αρλ Μάρσαλ από το Cay Sal, όπως αναφέρει το ethernews.
Μια άλλη τεράστια πυραμίδα, στα 10,000 πόδια νερού του Ατλαντικού, έχει αναφερθεί και έχει βρεθεί ένας παλλόμενος κρύσταλλος πάνω της, από την αποστολή του Τόνι Benik. Η ομάδα βρήκε επίσης ένα αδιαφανές δισκίο κρύσταλλο εκεί, και ανέφερε ότι, όταν ένα φως μέσα σε δοκάρια και μυστηριώδεις επιγραφές έγιναν ορατές.
Περισσότερες υποβρύχιες πυραμίδες βρέθηκαν στην Κεντρική Αμερική, Γιουκατάν και τη Λουιζιάνα, και θόλοι που βρέθηκαν στα Στενά της Φλόριντα. Ένα μαρμάρινο κτίριο σε στιλ Ελληνικό βρέθηκε μεταξύ της Φλώριδας και της Κούβας.
Άλλες πυραμίδες έχουν εξερευνηθεί από τον Δρ Ray Brown στον βυθό θαλασσών στα ανοικτά των Νήσων Μπαχάμες το 1970.Ο Μπράουν συνοδεύεται 4 από δύτες, οι οποίοι βρέθηκαν επίσης σε δρόμους, θόλους, ορθογώνια κτίσματα, αγνώστων μεταλλικά εργαλεία, και ένα «μυστηριώδη» κρυστάλλινο άγαλμα που κατέχουν και περιέχει μικροσκοπικές πυραμίδες. Οι συσκευές μετάλλων και κρυστάλλων ελήφθησαν στη Φλόριντα για ανάλυση σε ένα πανεπιστήμιο εκεί. Αυτό που ανακάλυψαν ήταν ότι η κρυσταλλική ενέργεια ενισχύεται περνώντας μέσα από αυτό. Ίσως αυτός να είναι ο λόγος για το γυαλί στην πυραμίδα!
https://www.pentapostagma.gr/

Η Σκωτία ξεκινά ένα γενικό πείραμα καθολικού βασικού εισοδήματος το 2018

Η Σκωτία ξεκινά ένα γενικό πείραμα καθολικού βασικού εισοδήματος το 2018

Σε έναν κόσμο όπου οι θέσεις εργασίας μειώνονται συνεχώς από την εξέλιξη της τεχνολογίας , κάποιοι ήδη έχουν αρχίσει να υποστηρίζουν ότι το δίχτυ κοινωνικής προστασίας θα πρέπει να αλλάξει.Οι υποστηρικτές του καθολικού βασικού εισοδήματος πιστεύουν ότι η άνευ όρων προσφορά ενός κανονικού, αν και μικρού, χρηματικού ποσού θα μπορούσε να βοηθήσει πολλούς να σταθούν στα πόδια τους ακόμη και να τους ενθαρρύνουν να επενδύσουν σε νέες επιχειρηματικές ιδέες.

Η ιδέα του καθολικού βασικού εισοδήματος δεν είναι μια νέα ιδέα. Το 2017 έγιναν μια σειρά από πειράματα σε όλο τον κόσμο - στην Κένυα , τη Φινλανδία, τον Καναδά και την Καλιφόρνια, μεταξύ άλλων.

Οι προσπάθειες στη Καλιφόρνια ξεκίνησαν από την μεγαλύτερη start up εταιρεία της Silicon Valley : Y Combinator , ο οποία βρίσκεται στη διαδικασία εκπόνησης μιας μεγάλης μελέτης με βάση τα ευρήματα της δοκιμής που διεξήχθη πέρυσι στο Όουκλαντ.

Καθώς εξελίσσεται ο κόσμος της εργασίας, τόσο οι ιδιωτικοί γίγαντες όσο και οι κυβερνήσεις αντανακλούν το μέλλον της δημόσιας πρόνοιας και το καθολικό εισόδημα είναι μια ελκυστική ιδέα.

Το πείραμα της Φινλανδίας, το οποίο πραγματοποιήθηκε το 2017,κέρδισε επαινετικά σχόλια σε όλο τον κόσμο. Το 2018 το πείραμα συνεχίζεται στη Σκωτία.

Οι άνθρωποι που ζουν στις πόλεις της Σκωτίας της Γλασκώβης, του Εδιμβούργου, του Fife και του North Ayrshire ενδέχεται να λάβουν σύντομα ένα άνευ όρων μηνιαίο ποσό σε ένα πιλοτικό πρόγραμμα « καθολικού βασικού εισοδήματος». 

Στη Σκωτία, ορισμένοι επέκριναν την τοπική κυβέρνηση, η οποία δεν διαθέτει τις εξουσίες για τους φόρους και τα οφέλη που είναι απαραίτητα για την πρόβλεψη ενός πλήρους βασικού εισοδήματος.
Ωστόσο, οι άνθρωποι από τις δύο πλευρές του πολιτικού συστήματος δεσμεύτηκαν με την πρόταση, η οποία αν και θα κοστίσει χρήματα θα μπορούσε να αποφέρει σημαντικές οικονομίες με την αντικατάσταση των επιδομάτων ανεργίας. "Καθώς η εργασία αλλάζει τόσο γρήγορα είναι πολύ σημαντικό να είμαστε διατεθειμένοι και ανοιχτοί σε διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορούμε να υποστηρίξουμε τους πολίτες να συμμετάσχουν πλήρως στη νέα οικονομία" δήλωσε ο υπουργός της Σκωτίας, Νικολά Στουρτζών


http://www.apenantioxthi.com/

ΑΧΙΛΛΕΑΣ -- ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΙ

Αχιλλέας


Posted by IGOR στο Ιανουαρίου 1, 2018

«Μήνιν άειδε,θεά,Πηληιάδεω Αχιλήος
ουλομένην,η μυρί Αχαιοίς άλγε έθηκεν…»

Από τους πρώτους στίχους της Ιλιάδας -ένα απ΄τα σημαντικότερα έπη των ιστορικών χρόνων- ο Όμηρος επικαλείται τις Μούσες, κόρες της Μνημοσύνης, να ψάλλουν την μήνιν του Αχιλλέα. Βλέπουμε λοιπόν ότι το θέμα του έργου δεν ήταν ο Τρωικός Πόλεμος αλλά ο θυμός του Αχιλλέα.
Ποιος ήταν όμως ο ήρωας αυτός που του αξίζουν τέτοιες τιμές και έπαινοι; Που κρατά στα χέρια του όπλα φτιαγμένα από τον ίδιο τον Ήφαιστο; Που ο θυμός του είναι ικανός να σύρει τους ματωμένους κεραυνούς του Δία και αντιπαλεύει στον πόλεμο τους ίδιους τους Θεούς;
Ας ξετυλίξουμε όμως το κουβάρι του μύθου του αγαπημένου ήρωα αφήνοντας μας να μας διηγηθεί γνωστές αλλά και άγνωστες πτυχές της ζωής του…

Ο Αχιλλέας ήταν γιος του Πηλέα που βασίλευε στην πόλη της Φθίας στη Θεσσαλία (η καταγωγή του οποίου είναι απευθείας απ΄το γένος του Δία) ενώ μητέρα του ήταν η Θέτιδα κόρη του Ωκεανού,του θεού των θαλασσών. Ήταν το 7ο παιδί της Θέτιδας η οποία προσπαθώντας να απομακρύνει τα θνητά στοιχεία που έπαιρναν απ΄τον πατέρα τους τα νεογέννητα παιδιά της τα έβαζε στη φωτιά, πράγμα που τα σκότωνε. Ο Αχιλλέας σώθηκε από θαύμα καθώς ο Πηλέας παραμονεύοντας την γυναίκα του την πέτυχε ενώ εκτελούσε το επικίνδυνο εγχείρημα της. Της άρπαξε το παιδί που μονάχα είχαν καεί τα χείλη του (Α-χιλλέας=αυτός που δεν έχει χείλια) και ο αστράγαλος του δεξιού του ποδιού. Η Θέτιδα τότε οργισμένη γύρισε να ζήσει στα βάθη της θάλασσας με τα αδέρφια της.
Ο Κένταυρος Χείρωνας γιάτρεψε το πόδι του Αχιλλέα, βάζοντας στη θέση του κόκαλου που έλειπε το κόκαλο του γίγαντα Δάμυσου που ξέθαψε γι΄αυτό το σκοπό και που όσο ζούσε ήταν πολύ γρήγορος στο τρέξιμο. Έτσι εξηγείται το χάρισμα του ήρωα στο τρέξιμο.
Ο Αχιλλέας μεγάλωσε στο Πήλιο και διαπαιδαγωγήθηκε απ΄τον Κένταυρο Χείρωνα, μαθαίνοντας την τέχνη του κυνηγιού, το δάμασμα των αλόγων και την ιατρική. Ακόμη μάθαινε να τραγουδά και να παίζει λύρα.
Επίσης ο Χείρωνας τον μεγάλωσε με τον παραδοσιακό τρόπο, μαθαίνοντας του την περιφρόνηση των αγαθών αυτού του κόσμου, την απέχθεια για το ψέμα, την εγκράτεια, την αντίσταση στα κακά πάθη και την αντοχή στον πόνο. Το φαγητό του ήταν εντόσθια λιονταριών και αγριογούρουνων για να πάρει τη δύναμη αυτών των ζώων και μέλι (που θα του έδινε γλυκύτητα και πειθώ).

Ο Αχιλλέας αποφασίζει να πάρει μέρος στον πόλεμο κατά της Τροίας,αναζητώντας το πεπρωμένο του… καθώς υπήρχε ένας χρησμός που έλεγε ότι αν έπαιρνε μέρος σ΄αυτή την εκστρατεία θα ζούσε μία ένδοξη αλλά πολύ σύντομη ζωή, αλλιώς θα μπορούσε να φτάσει ως τα βαθιά γεράματα αλλά η ζωή του θα΄ταν άδοξη. Ο ήρωας μας επιλέγει την ένδοξη ζωή αν και σύντομη.

Η μητέρα του στην προσπάθεια της να τον προστατέψει τον κρύβει στο νησί της Σκύρου στο παλάτι του βασιλιά Λυκομήδη όπου ο Αχιλλέας ζει ένα διάστημα μεταμφιεσμένος σε γυναίκα. Αλλά ποιος μπορεί να γελάσει τη μοίρα; Ποιος μπορεί να την αποφύγει και κυρίως όταν ποθεί να τη συναντήσει; Η αγάπη του για τον πόλεμο κάνει τον Αχιλλέα να αποκαλυφτεί, όταν ο Οδυσσέας μεταμφιεσμένος σε πραγματευτή μπαίνει στο παλάτι κρατώντας ένα δίσκο με κοσμήματα, υφάσματα και άλλα αντικείμενα πολύτιμα για τις γυναίκες ανάμεσα στα οποία είχε βάλει και κάποια πολύτιμα όπλα που τράβηξαν την προσοχή της «Πύρρας» που ήταν το όνομα του μεταμφιεσμένου ήρωα και το οποίο είχε πάρει εξαιτίας του χρώματος των μαλλιών του που ήταν πυρόξανθα. Το δεύτερο τέχνασμα του Οδυσσέα ήταν καταλυτικό: έβαλε να ηχήσει η πολεμική σάλπιγγα στον γυναικωνίτη. Τότε ενώ όλες οι γυναίκες κρύφτηκαν έντρομες ο Αχιλλέας έμεινε και ζητούσε όπλα.
Ξεκινάει λοιπόν για την Τροία, οδηγώντας ένα στόλο από 50 πλοία, πάνω στα οποία ταξιδεύει ένα σώμα από Μυρμιδόνες, συνοδευόμενος απ΄τον φίλο του τον Πάτροκλο και τον παιδαγωγό του το Φοίνικα. Πριν φύγει η μητέρα του, του δίνει μία θεϊκή πανοπλία που λέγεται ότι την είχε φτιάξει ο ίδιος ο Ήφαιστος και τα άλογα που ο ίδιος θεός είχε κάνει δώρο στο γάμο του Πηλέα.
Όταν ο στρατός των Ελλήνων έφτασε στην Αυλίδα ακινητοποιήθηκε από άπνοια που ο μάντης Κάλχας είπε ότι προερχόταν από τη θεά Άρτεμη που απαιτούσε τη θυσία της κόρης του Αγαμένωνα της Ιφιγένειας. Για να μην της κινήσουν τις υποψίες είπαν στην κοπέλα να πάει στην Αυλίδα για να παντρευτεί τον Αχιλλέα, ο οποίος δεν είχε ιδέα γι΄αυτό το κόλπο και όταν το έμαθε ήταν αργά για να εναντιωθεί. Λέγεται ότι ο θάνατος της Ιφιγένειας ακολουθεί και βαραίνει τη συνείδηση του ήρωα σ΄όλη του τη ζωή.

Εννιά ολόκληρα χρόνια έμειναν οι Έλληνες μπροστά στην Τροία, εννιά χρόνια γεμάτα κατορθώματα, όπου ο Αχιλλέας με ένα μέρος του ελληνικού στρατού και τους Μυρμιδόνες του λεηλατούν τα νησιά και τις πόλεις της Μικράς Ασίας. Στην επιχείρηση κατά της Λυρνησσού απήγαγε την Βρισηίδα, ενώ ο Αγαμέμνονας είχε κρατήσει τη Χρυσηίδα, καθώς επίσης επιχειρεί μαζί με τον Πάτροκλο ν΄αρπάξει τα κοπάδια των βοδιών του Αινεία που έβοσκαν στην Ίδη.

Στην αρχή της απόβασης τους στην Τροία οι Έλληνες θα τρέπονταν σε φυγή απ΄τους Τρώες αν δεν τρέπονταν σε φυγή απ΄τον Αχιλλέα που σκότωσε τον Κύκνο τον γιο του Ποσειδώνα.
Λέγεται επίσης ότι ο ήρωας δεν άνηκε στους μνηστήρες της Ελένης (πριν αυτή παντρευτεί τον Μενέλαο) αλλά είχε την περιέργεια να τη δει… η Θέτιδα και η Αφροδίτη φρόντισαν η συνομιλία να γίνει σ΄ένα απομονωμένο μέρος. Δεν φαίνεται όμως ποτέ να προσπαθούν να παρουσιάσουν τον Αχιλλέα ερωτευμένο με την Ελένη.
Κατόπιν σύμφωνα μ΄ένα χρησμό που αποκάλυψε στους Έλληνες ότι ο λοιμός που μάστιζε τις στρατιές τους οφείλονταν στην οργή του Απόλλωνα επειδή είχαν απαγάγει την κόρη του ιερέα Χρύση την οποία ο Αγαμέμνονας αναγκάζεται να επιστρέψει παίρνοντας από τον Αχιλλέα με ατιμωτικό τρόπο την Βρισηίδα. Ο Αχιλλέας τότε απέχει από τη μάχη, ενοχλημένος από τη αδικία του βασιλιά των Ελλήνων. Η Θέτιδα ανεβαίνει στον Όλυμπο και παρακαλεί τον Δία να δώσει τη νίκη στους Τρώες για όσο ο Αχιλλέας θα απέχει από την μάχη. Έτσι και γίνεται.

Ο Αγαμέμνονας παρακαλεί τον Αχιλλέα να επιστρέψει στην μάχη δίνοντας του πλούσια δώρα, εκείνος όμως είναι ανένδοτος. Πρέπει να συμβεί ένα τραγικό γεγονός για ν΄αλλάξει η ψυχολογία του ήρωα. Έτσι όταν ο καλύτερος του φίλος ο Πάτροκλος σκοτώνεται οδηγώντας τους Μυρμιδόνες και φορώντας την πανοπλία του Αχιλλέα, πλέον δεν μπορεί να μείνει αμέτοχος. Εμφανίζεται άοπλος μπροστά στους Τρώες που μόνο με την κραυγή του τρέπονται σε φυγή.

Ο Αχιλλέας μπαίνει ξανά στη μάχη παρόλο που το άλογο του ο Ξάνθος που είχε με θαυμαστό τρόπο εκείνη τη στιγμή το χάρισμα της προφητείας και του λόγου προβλέπει τον θάνατο του. Σκοτώνει τον Αινεία που τολμάει να του αντισταθεί, ενώ οι θεοί δεν επιτρέπουν ακόμη να συναντηθεί με τον Έκτορα παρόλο που ο τελευταίος το επιδίωξε πολλές φορές. Σκοτώνει στη συνέχεια 20 νέους Τρώες πάνω στον τάφο του Πάτροκλου προς τιμή του ενώ ο ποταμός Σκάμανδρος αγανακτισμένος από τα θύματα του Αχιλλέα που γεμίζουν την κοίτη του βγαίνει και καταδιώκει τον ήρωα. Ο Αχιλλέας μανιασμένος δεν καταλαβαίνει τίποτα και ψάχνει για τον Έκτορα που επιτέλους τον πετυχαίνει μόνο στις Σκαιές Πύλες. Τρεις φορές κάνουν τον γύρο της πόλης μέχρι που η ζυγαριά της Μοίρας γέρνει προς το μέρος του Έκτορα… που εγκαταλείπεται από τον Απόλλωνα που τον προστάτευε μέχρι εκείνη την ώρα. Ο Έκτορας πεθαίνει από το χέρι του Αχιλλέα, προφητεύοντας ότι και η δική του ώρα δεν ήταν μακριά…



Ο Αχιλλέας αρνείται να παραδώσει τον Έκτορα ο οποίος σύρεται γύρω απ΄τα τείχη της Τροίας κρεμασμένος απ΄το άρμα του θύτη του, δεμένος μ΄ένα δερμάτινο λουρί.


 Μετά από 12 μέρες, ο Αχιλλέας παραδίδει το πτώμα στον Πρίαμο συγκινημένος από τα παρακάλια του αλλά και μετά από συμβουλή της μητέρας του που του λεει ότι οι Θεοί έχουν αγανακτήσει μαζί του γιατί δεν σέβεται τους νεκρούς.

Η συνέχεια είναι γνωστή… ο Αχιλλέας σκοτώνεται από ένα βέλος του Πάρη που ήταν κρυμμένος πίσω απ΄το άγαλμα του Θηβαίου Απόλλωνα, ενώ σύμφωνα με άλλες εκδοχές ο ίδιος ο θεός κατευθύνει το βέλος του Πάρη στο μοναδικό τρωτό σημείο του σώματος του Αχιλλέα, τη φτέρνα του.
Η τελετή της ταφής του ιερουργήθηκε από τη Θέτιδα και τις Μούσες ή τις Νύμφες, ενώ η Αθηνά ράντισε το σώμα του με αμβροσία για να εμποδίσει τη σήψη του. Αργότερα, αφού οι Έλληνες του έχτισαν τάφο κοντά στη θάλασσα, η Θέτιδα έφερε λένε το σώμα του ως τις εκβολές του Δούναβη στη Λευκή Νήσο κι εκεί ο Αχιλλέας συνέχισε να ζει μία μυστηριακή ζωή… Οι ναυτικοί όταν περνούσαν κοντά απ΄το νησί άκουγαν τη μέρα μία δυνατή κλαγγή όπλων και τη νύχτα τα χτυπήματα από κούπες που τσούγκριζαν και τραγούδια από ένα συμπόσιο που δεν είχε σταματημό.
Ο τύμβος του Αχιλλέα υψώθηκε απ΄όλο το στρατό σε μία ορατή προεξοχή της ακτής, στην είσοδο του Ελλήσποντου για να τον βλέπουνε παντοτινά οι ναυτικοί από μακριά.
Η μνήμη του έμεινε ολοζώντανη στη λαϊκή φαντασία των Ελλήνων και η λατρεία του ήταν πολύ διαδομένη στα νησιά και στην ασιατική ήπειρο όπου έκανε τα περισσότερα από τα κατορθώματα του, ενώ ο Αλέξανδρος τον είχε σαν πρότυπο του και έκανε προφορές στον τάφο του όταν κάποια στιγμή πέρασε από το ακρωτήριο Σίγειο όπου βρίσκονταν το γιγαντεύω μνημείο.
Τι συμβολίζει όμως ο μύθος του Αχιλλέα;
Τι μπορούμε να μάθουμε μέσα απ΄το παράδειγμα του για τον δρόμο του ανθρώπου;
Καταρχήν βλέπουμε σ΄αυτόν το πρότυπο του βασιλιά Ιππότη-πολεμιστή, που μάχεται για το δίκαιο και για τους συντρόφους του κι όχι για τις τιμές ή τα λάφυρα. Όπως λέει ο ίδιος: «Εγώ δεν ήρθα εδώ να πολεμήσω τους Τρώες…». Οδηγός του είναι η τιμή και ο όρκος και έχει ισχυρή και άκαμπτη προσωπικότητα, την οποία συμβολίζουν τα αφθαστα άλογα του που μόνο αυτός μπορεί να τα δαμάσει.
Όπως βέβαια κάθε μεγάλος πολεμιστής που έχει οξύ πνεύμα και μπορεί να δει και τις πληγές της μάχης, πέρα απ΄τους θριάμβους, πράγμα που τον κάνει να δειλιάζει προς στιγμή και ν΄αμφιβάλλει για το σκοπό αλλά και τον εαυτό του, έτσι κι ο Αχιλλέας αρχικά μεταμφιέζεται σε γυναίκα για να μην πάει στον πόλεμο. Απ΄τη φύση του όμως δεν μπορεί να κρυφτεί κι έτσι όταν ο Οδυσσέας φέρνει δώρα για τις γυναίκες στο παλάτι του Λυκομήδη και ο Αχιλλέας διαλέγει το σπαθί. (σύμβολο της βούλησης ή του πνεύματος που θα τον οδηγήσει στη νίκη). Ούτε απ΄το πεπρωμένο του μπορεί να ξεφύγει καθώς οι χρησμοί προέλεγαν ότι οι Έλληνες θα νικούσαν σ΄αυτό τον πόλεμο μόνο αν ο Αχιλλέας ήταν μαζί τους.
Έτσι λοιπόν επιλέγει τον δρόμο του (η μήπως ο δρόμος τον επιλέγει;) προτιμώντας να ζήσει λίγα χρόνια αλλά δοξασμένα ενώ στο πρόσωπο του ενσαρκώνεται πλέον το αρχέτυπο του πολεμιστή, του Ανθρώπου που πολεμάει για τα ιδανικά του. Σε κάθε μάχη σε κάθε κονταροχτύπημα η ζωή κι ο θάνατος έρχονται πολύ κοντά αλλά για τον Αχιλλέα που ζει για να πολεμάει είναι το ίδιο.Ας μην ξεχνάμε ότι καμία μάχη δεν μπορεί να κερδηθεί αν ο ήρωας δεν είναι αποφασισμένος καθώς αυτό που δίνει τη νίκη είναι το ηθικό το νικητή πρώτα και μετά οι ικανότητες ή το περιβάλλον στο οποίο θα βρεθεί.

Ο θυμός του Αχιλλέα όταν ο Αγαμέμωνας του παίρνει τη Βρησιίδα είναι τόσο μεγάλος που θα είχε πεθάνει σίγουρα απ΄το χέρι του Αχιλλέα αν η σύνεση της Αθηνάς δεν τον συγκρατούσε (σύμβολο της φρόνησης και του αυτοελέγχου του ήρωα). Η διένεξη δεν είναι επειδή θα χάσει την κοπέλα, αλλά επειδή προσβάλλεται από τη στάση του βασιλιά των Ελλήνων που του λεει ότι υπάρχουν κι άλλοι σπουδαίοι και γενναίοι βασιλιάδες και μπορούν να νικήσουν τον πόλεμο και χωρίς αυτόν. Η μεγαλύτερη προσβολή για έναν ιππότη είναι η μεταχείριση του με τέτοιο τρόπο ώστε να αμφισβητηθεί η τιμή και η αξία του.

Έτσι παίρνει όρκο να απέχει απ τη μάχη ενώ η αξία του γίνεται περισσότερο αντιληπτή απ΄τους Αχαιούς που πλέον δεν ακούν τις εμψυχωτικές του κραυγές στη μάχη και αρχίζουν να χάνουν στον πόλεμο μέχρι που εκτοπίζονται στα πλοία τους.
Ο Αγαμέμνονας του προσφέρει πλούσια δώρα και επιθυμεί τη συμφιλίωση αλλά είναι δυνατόν να συμβιβαστεί η Ψυχή του πολεμιστή και να εξαγοραστεί με υλικά αγαθά;
Ακόμη όμως κι όταν δεν πολεμάει ενδιαφέρεται συνεχώς για τις εξελίξεις του πολέμου, την υγεία των συντρόφων του και λυπάται όταν μαθαίνει άσχημα νέα. Εδώ βλέπουμε ένα ακόμη χαρακτηριστικό του ήρωα που δίνει μεγάλη σημασία στις πράξεις και στην εσωτερική δομή των συντρόφων του.
Κάθε ήρωας όμως έχει και την ευαίσθητη του πλευρά και για τον Αχιλλέα είναι ο παιδικός του φίλος ο Πάτροκλος που σε μία κρίσιμη στιγμή παίρνει τα όπλα του Αχιλλέα κει έτσι μετφιεσμένος σκορπά τον τρόμο στους Τρώες. Η κίνηση αυτή του Πάτροκλου συμβολίζει την εσωτερική αλλαγή που γίνεται μέσα στον Αχιλλέα με σκοπό να επιστρέψει στη μάχη.Αρχικά δεν μπαίνει ο ίδιος αλλά ένα μέρος του. Ο ήρωας έχει επιστρέψει και είναι ξανά όρθιος. Χρειάζεται όμως ένα δυνατό γεγονός για να επιστρέψει ολόκληρος και να πολεμήσει μ όλο του το Είναι.

Ο θάνατος του Πάτροκλου είναι το γεγονός που τον επαναφέρει στη μάχιμη κατάσταση. Ο Αχιλλέας βγαίνει άοπλος στο πεδίο της μάχης και απ΄τα ουρλιαχτά του οι Τρώες τρέπονται σε φυγή.Ορκίζεται το θάνατο του Έκτορα παρόλο που ξέρει ότι την ίδια στιγμή θα πεθάνει κι ο ίδιος. Ο ήρωας αναλαμβάνει την εξωτερική μάχη του (αφού ξεπέρασε την εσωτερική) κι είναι έτοιμος να συναντηθεί με το πεπρωμένο του.

Έτσι αφού θυσιάζει 12 νέους πάνω στον τάφο του Πάτροκλου, κλείνει ένα κύκλο και αναγεννημένος ρίχνεται στον πόλεμο με θεϊκά ρούχα και όπλα.
Η μάχη προβλέπεται τρομερή.Είναι η αιώνια μάχη όπου ο άνθρωπος παίρνει την τελική απόφαση να κυριαρχήσει στα πάθη και να κατακτήσει την αιώνια ψυχή του.
Aπό μία τέτοια μάχη δεν είναι δυνατόν να λείψουν ούτε οι Θεοί, γι αυτό ο Δίας άρει την απαγόρευση του και επιτρέπει στους Θεούς να λάβουν μέρος στον πόλεμο. (Στις πολύ κρίσιμες στιγμές οι άνθρωποι πάντα έχουν τη θεία βοήθεια ή καθώς γίνονται υπεράνθρωποι χειρίζονται τις θείες δυνάμεις).
Ο Αχιλλέας σκοτώνει τελικά τον Έκτορα τον πιο άξιο και πιο γενναίο άνδρα της Τροίας έχοντας τη θεΙκή βοήθεια της Αθηνάς .Εκεί κλείνει ο κύκλος του καθώς και ο κύκλος της Τροίας..καθώς η Ελένη σύμβολο της αιχμάλωτης ψυχής που φυλακίζεται στον κόσμο της ύλης επιστρέφει με την προσπάθεια του ήρωα -ιππότη,μετά από τρομερερές μάχες (εξωτερικές και εσωτερικές) στη θέση που της αρμόζει.
Ο Αχιλλέας δεν πέθανε πραγματικά αλλά κέρδισε την αθανασία, αφού η μητέρα του η Θέτιδα έφερε το νεκρό του σώμα στο Λευκό Νησί στα Ηλίσια Πεδία όπου ζουν οι ήρωες,σύμβολο του ήρωα που δεν ήταν μόνο πολεμιστής αλλά κυρίως του ανθρώπου που ξεπέρασε εμπόδια και δοκιμασίες και με το δικό του αγώνα κέρδισε την Αθανασία.

Το παράδειγμα του Αχιλλέα ας ξυπνήσει αυτό το μικρό ήρωα που κοιμάται μέσα μας αλλά διψάει για περιπέτειες, μεγάλα κατορθώματα και άξιους αγώνες και που τόσο πολύ τον έχει ανάγκη ο κόσμος σήμερα!
nea-acropoli-athens.gr

https://olympia.gr/

Το βρήκα στο : http://koukfamily.blogspot.gr/

Καίτη Γκρέυ: Πέθανε σε ηλικία 101 ετών η σπουδαία τραγουδίστρια

  Καίτη Γκρέυ: Πέθανε σε ηλικία 101 ετών η σπουδαία τραγουδίστρια NDP Εδινε μάχη με διάφορα προβλήματα υγείας τους τελευταίους μήνες Έφυγε ...