Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017

Η ΡΙΓΑΝΗ, ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΟ ΘΕΟΥ !


ΔΩΡΟ ΘΕΟΥ. 

Πείτε αντίο στον Βήχα, το άσθμα, τη βρογχίτιδα και τις λοιμώξεις! Θαυματουργό Τσάι θεραπεύει τα Πνευμόνια μια και Καλή. Χρειάζεται ΠΑΝΤΟΥ, κάνει καλό σε ΟΛΑ!!




Έχει αντικαρκινικές, αντιφλεγμονώδεις, αντιβακτηριακές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Κάνει καλό ΠΑΝΤΟΥ στα ΠΑΝΤΑ. ΔΕΙΤΕ τις ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ Διατροφικές Αξίες της. 

Περιέχει βιταμίνες A, C, E, και Κ, μαγγάνιο, φυλλικό οξύ, μαγνήσιο, σίδηρο, φυτικές ίνες, νιασίνη, ζεαξανθίνη, καροτενοειδή λουτεΐνη και κρυπτοξανθίνη....Η ρίγανη είναι ευεργετική για τη θεραπεία πολλών παθήσεων, συμπεριλαμβανομένης της εξισορρόπησης των ορμονών.

Και η αποξηραμένη ρίγανη, περιέχει πολυάριθμες ενώσεις, συμπεριλαμβανομένων των: πτητικό αιθέριο έλαιο, βορνεόλη, ροσμαρινικό οξύ και τριτερπενοειδή.
Ρίγανη στο μαγείρεμα: Μειώνει την οξείδωση κατά 71%
Η ρίγανη είναι εξαιρετικά ευέλικτο βότανο και χάρη στην αρωματική της γεύση ταιριάζει καλά με πολλά τρόφιμα όπως, τα λαχανικά, τα αυγά και σάλτσες για σαλάτες. Συνιστάται να την προσθέσετε στο κρέας πριν το μαγείρεμα, καθώς μπορεί να μειώσει τις τοξικές ενώσεις που σχηματίζονται κατά τη διάρκεια της διαδικασίας μαγειρέματος.
Σύμφωνα με μια μελέτη, προσθέτοντας ένα μείγμα από πλούσια σε αντιοξειδωτικά μπαχαρικά στο κρέας πριν το μαγείρεμα, μειώνετε την οξείδωση στο φαγητό σας κατά 71%.

Ρίγανη και ιατρικές παροχές

Η ρίγανη μπορεί να χρησιμοποιηθεί με διάφορους τρόπους για να καρπωθούν τα οφέλη της. Τα φύλλα της μπορούν να χρησιμοποιηθούν φρέσκα ή αποξηραμένα και μπορεί να ληφθεί επίσης με δισκία ή σε μορφή ελαίου.
Βράστε τη και πάρτε το ζωμό της. Αυτό το τσάι είναι ένα από τους πιο κοινούς τρόπους που η ρίγανη χρησιμοποιείται για ιατρικές παροχές. Χρειάζεται περίπου 5-10 γραμμάρια ή 1-2 κουταλάκια του γλυκού για το τσάι σας. Συνιστάται έως και τρία φλιτζάνια του τσαγιού την ημέρα.
Όπως αναφέρθηκε στην αρχή, μπορείτε επίσης να την χρησιμοποιήσετε τοπικά για τη θεραπεία μυκητιάσεων ή να την πάρετε σε μορφή ελαίου ή σε κάψουλες. Οι κάψουλες ρίγανης διασπώνται στο στομάχι και στα έντερα.
Ρίγανη και αντικαρκινικές ιδιότητες
Η ρίγανη είναι γεμάτη με αντιοξειδωτικά. Ένα κουταλάκι του γλυκού έχει την ίδια ισχύ με δύο φλιτζάνια κόκκινα σταφύλια από την άποψη της αντιοξειδωτικής δράσης τους.
Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στην Ομοσπονδία των Αμερικανικών Εταιρειών για την Πειραματική Βιολογία, βρέθηκε στη ρίγανη η ουσία καρβακρόλη, που είναι ένας ισχυρός αντικαρκινικός παράγοντας, ιδιαίτερα στην περίπτωση του καρκίνου του προστάτη και του καρκίνου του μαστού.

Οφέλη για την υγεία:

Πονοκέφαλοι
Καρδιακές παθήσεις
Καούρα
Αλλεργίες
Άσθμα
Αρθρίτιδα
Πεπτική διαταραχή
>Μυϊκός πόνος
Ακμή
Πιτυρίδα
Βρογχίτιδα
Πονόδοντος
Φούσκωμα
Εντερικά παράσιτα
Ωταλγία
Κούραση
Απώθηση εντόμων
Λοιμώξεις του ουροποιητικού συστήματος
Εμμηνορροιακές κράμπες

Πώς να χρησιμοποιήσετε τη ρίγανη για να πάρετε τα μέγιστα οφέλη της;
Η τακτική κατανάλωση της ρίγανης σε τσάι βοηθά στην επούλωση του βήχα και στο κρυολόγημα, στις λοιμώξεις, στο χρόνιο άσθμα, στη βρογχίτιδα, στους ρευματισμούς, στην ιγμορίτιδα και σε πολλά άλλα.
Συστατικά:
2-3 φλιτζάνια νερό
4-6 κουταλιές της σούπας αποξηραμένα φύλλα ρίγανης
Μια φέτα λεμόνι
Μέλι για γεύση, αν το επιθυμείτε
Οδηγίες:
Βάλτε το νερό σε μια μικρή κατσαρόλα να βράσει και όταν είναι έτοιμο, βγάλτε το από την φωτιά.
Προσθέστε τα φύλλα ρίγανης και αφήστε το για λίγα λεπτά.
Σουρώστε τα φύλλα και προσθέστε το λεμόνι και το μέλι.
Πιείτε το ζεστό κατά τη διάρκεια της ημέρας για βέλτιστα αποτελέσματα.
Προσθέστε ρίγανη στη μαγειρική σας
Η ρίγανη είναι πολύ ευέλικτο βότανο και πάει σε πολλά πιάτα, κυρίως πιάτα με βάση την τομάτα, όπως πίτσα και σπαγγέτι μπολονέζ.
Συμβουλές για τη χρήση της ρίγανης στη μαγειρική:

Προσθέστε τα φύλλα ρίγανης στο τέλος της διαδικασίας μαγειρέματος, έτσι ώστε να μην χάσει τη γεύση της.
Χρησιμοποιήστε λίγη ποσότητα ρίγανης, γιατί η υπερβολική ποσότητα θα πικρίσει το φαγητό σας.
Τρίψτε τα αποξηραμένα φύλλα ρίγανης στην παλάμη σας πριν από το μαγείρεμα, για να απελευθερώσει τα αιθέρια έλαια.
Χρησιμοποιήστε ένα κουταλάκι του γλυκού αποξηραμένη ρίγανη για κάθε μια κουταλιά της σούπας φρέσκα φύλλα ρίγανης.
Χρησιμοποιήστε το έλαιο ρίγανης ως φυσικό αντιβιοτικό
Το λάδι ρίγανης είναι ένα από τα πιο ισχυρά αντιβιοτικά, ικανό για την καταπολέμηση πολλών λοιμώξεων. Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε με διαφορετικό τρόπο, ανάλογα με το θέμα της υγείας σας:
Εισπνεύστε το για τη θεραπεία των λοιμώξεων και του κρυολογήματος.
Βάλτε το κάτω από τη γλώσσα σας για να βοηθήσει στη θεραπεία λοιμώξεων και στα μικρόβια.
Βάλτε το τοπικά στα πόδια ή στους μύκητες των νυχιών των αθλητών.

https://kyklwpas.blogspot.gr/

Σάββατο 18 Νοεμβρίου 2017

Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΣΤΗ ΜΙΛΗΤΟ

Η γέννηση της φιλοσοφίας στη Μίλητο

Οι λέξεις «σοφός» και «φιλοσοφία» απαντώνται ήδη από τον 6ο αιώνα π.Χ. Στους επικούς ποιητές Όμηρο και Ησίοδο εμφανίζονται οι λέξεις «σοφός» και «σοφία» οι οποίες σημαίνουν απλώς ότι κάποιος είναι ικανός στην εξάσκηση ενός επαγγέλματος. Για τον Όμηρο ο καλός τεχνίτης και ο ικανός ναυτικός είναι σοφοί. Στη συνέχεια σοφός θεωρείται και αυτός που ξέρει να κυβερνά και γνωρίζει πολύ καλά τους νόμους.
philosophers_ancientΣοφία, σύμφωνα με τους αρχαίους Έλληνες, είναι η άριστη γνώση αλλά και η φρονιμάδα, ενώ η λέξη φιλοσοφία χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά τον 6ο αιώνα π.Χ. στην Ιωνία για να δηλώσει την καινούργια τάση, το ζήλο για τη μάθηση. Στην αρχή ήταν λέξη της καθημερινότητας, αλλά μετά εξυψώθηκε σε επιστημονικό όρο. Για πρώτη φορά η λέξη εμφανίστηκε σε ένα απόσπασμα που αποδίδεται με βεβαιότητα στον Ηράκλειτο: Χρη γαρ ευ μαλα πολλών ίστορας φιλοσόφους άνδρας είναι(απόσπασμα 35) – (Πρέπει να γνωρίζουν πολλά οι φιλόσοφοι).
Για τον Ηρόδοτο και το Θουκυδίδη φιλοσοφία είναι μεταξύ άλλων και η αγάπη της σοφίας ή, πιο απλά, η αναζήτηση της γνώσης για τη γνώση και όχι μόνο για την εφαρμογή και την πρακτική ωφέλεια. O Κροίσος, σύμφωνα με την αναφορά του Ηροδότου, λέει στο Σόλωνα: Ως φιλοσοφέων γην πολλήν θεωρίης είνεκεν επελήλυθας – (Άκουσα ότι από αγάπη για την επιστήμη έκανες πολλά ταξίδια για να παρατηρήσεις και να μελετήσεις). Και για το Θουκυδίδη επίσης η λέξη έχει την ίδια σημασία – είναι η μελέτη χωρίς ιδιοτέλεια (Επιτάφιος). Τέλος, η σωκρατική σχολή είναι αυτή που κατοχύρωσε τελικά τη λέξη ως τεχνικό όρο.
Οι πρώτοι φιλόσοφοι
Στην περιοχή της Ιωνίας εμφανίστηκε για πρώτη φορά η φιλοσοφική σκέψη. Πολλά χρόνια πριν από το Σωκράτη και τον Πλάτωνα, οι Ίωνες φιλόσοφοι, οι οποίοι καλούνται και προσωκρατικοί, προσπάθησαν να δώσουν απάντηση σε ορισμένα ερωτήματα που οι ίδιοι έθεσαν. Τα ερωτήματα αυτά μπορούν με ευσύνοπτο τρόπο να διατυπωθούν σε ένα βασικό: «Ποια είναι η «αρχή» και ποια τα «αίτια» των όντων;».
Βεβαίως πάντα οι άνθρωποι αναρωτιόνταν από που γεννήθηκαν όλα όσα βλέπουμε γύρω μας. Οι περισσότεροι άνθρωποι σήμερα πιστεύουν, λίγο ως πολύ, ότι όλα γεννήθηκαν από το τίποτα. H ιδέα αυτή δεν ήταν και πολύ διαδεδομένη τον καιρό των αρχαίων Ελλήνων. Για κάποιο λόγο, νόμιζαν ότι «κάτι» υπήρχε από πάντα.
Το πρόβλημα τους, λοιπόν, δεν ήταν πώς δημιουργήθηκε ο κόσμος ολόκληρος από το τίποτα. Αντί γι’ αυτό, απορούσαν που το σκέτο νερό μπορούσε να μεταμορφωθεί και να γίνει ψάρι, θαύμαζαν που το άψυχο χώμα μπορούσε να γεννήσει ψηλά δέντρα και πολύχρωμα λουλούδια. Όπως και για τα μωρά, που γεννιούνται μέσα από την κοιλιά της γυναίκας!
Οι φιλόσοφοι έβλεπαν με τα ίδια τους τα μάτια τις αλλαγές που συνέβαιναν διαρκώς στη φύση. Αλλά πώς γίνονταν αυτές οι αλλαγές; Πώς μπορούσε κάτι ν’ αλλάξει μορφή και να γίνει κάτι άλλο – μια ουσία, ας πούμε, να ζωντανέψει και να γίνει φυτό ή ζώο;
Οι πρώτοι εκείνοι φιλόσοφοι είχαν κάτι κοινό: πίστευαν όλοι πως πίσω απ’ όλες τις αλλαγές κρυβόταν ένα ορισμένο πρωταρχικό στοιχείο. Δεν είναι εύκολο να καταλάβουμε πώς τους ήρθε αυτή η ιδέα. Ξέρουμε μόνο πως αναζητούσαν αυτό το στοιχείο πίσω απ’ όλες τις αλλαγές μέσα στη φύση.
Σήμερα το ενδιαφέρον που δείχνουμε γι αυτούς τους πρώτους φιλοσόφους δεν είναι οι απαντήσεις που βρήκαν κι έδωσαν σ’ αυτό το ερώτημα. Το ενδιαφέρον είναι ποιες ερωτήσεις διάλεξαν και τι λογής απαντήσεις έψαξαν να βρουν. Για μας, πιο σπουδαίο είναι το πώς, παρά το τι ακριβώς σκέφτονταν.
Διαπιστώθηκε λοιπόν ότι πρόσεχαν ιδιαίτερα και μελετούσαν όλες τις ορατές αλλαγές στη φύση. Προσπαθούσαν να διακρίνουν κάποιους αιώνιους φυσικούς νόμους. Πάσχιζαν να καταλάβουν τα φυσικά φαινόμενα και να τα εξηγήσουν, δίχως να καταφύγουν στους μύθους και στην παράδοση. Και πάνω απ’ όλα, ήθελαν να κατανοήσουν τα φυσικά φαινόμενα με τη βοήθεια της παρατήρησης και της μελέτης. Άλλο αυτό κι άλλο να εξηγείς τον κεραυνό και την αστραπή, το χειμώνα και την άνοιξη με τη βοήθεια διαφόρων γεγονότων, που φαντάζεσαι ότι γίνονται στον κόσμο των θεών.
Έτσι ελευθερώθηκε η φιλοσοφία από τη θρησκεία. Μπορούμε να πούμε ότι οι φυσικοί φιλόσοφοι έκαναν τα πρώτα βήματα προς την κατεύθυνση ενός επιστημονικού τρόπου σκέψης κι έθεσαν έτσι τα θεμέλια για τη μετέπειτα ανάπτυξη των φυσικών επιστημών.
Το μεγαλύτερο μέρος όσων είπαν κι έγραψαν οι φυσικοί φιλόσοφοι, έχει πια χαθεί. Τα περισσότερα απ’ όσα ξέρουμε, έχουν φτάσει ως εμάς χάρη στο έργο τον Αριστοτέλη, που έζησε διακόσια χρόνια μετά τους πρώτους εκείνους φιλοσόφους. O Αριστοτέλης, όμως, παραθέτει απλώς συνοπτικά τα συμπεράσματα, στα οποία είχαν καταλήξει οι φιλόσοφοι πριν απ’ αυτόν. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορούμε πάντα να καταλάβουμε πώς έφτασαν σ’ αυτά τα συμπεράσματα. Ξέρουμε όμως αρκετά, ώστε να μπορούμε να ισχυριστούμε ότι οι απορίες των πρώτων Ελλήνων φιλοσόφων είχαν σχέση με το πρωταρχικό στοιχείο, από το οποίο αποτελείται ο κόσμος, καθώς και με τις αλλαγές του, όπως αυτές παρουσιάζονται μέσα από τα διάφορα φυσικά φαινόμενα.
Οι φιλόσοφοι από τη Μίλητο
H εμφάνιση της φιλοσοφικής σκέψης στην Ιωνία δεν έγινε κατά τρόπο αυθαίρετο, ούτε τυχαίο. Είναι γνωστό ότι σημαντικές γνώσεις και γενικότερες αντιλήψεις για το σύμπαν υπάρχουν σε όλους τους λαούς και ιδιαίτερα στους λαούς της Ανατολής.
Οι γνώσεις τους όμως παρέμειναν σκόρπιες και εν μέρει συγκροτημένες, εξυπηρετώντας κυρίως τις ανάγκες της καθημερινής ζωής – το εμπόριο, την ανέγερση κτιρίων, την τέχνη – ενώ η γενική εικόνα του κόσμου που είχαν διαμορφώσει παρέμεινε μέχρι το τέλος μυθική και έντονα θρησκευτική, συχνά στενά συνδεδεμένη με την ποίηση.
Στις ιωνικές όμως πόλεις του 7ου και του 6ου αιώνα π.Χ. υπήρχε μια πανίσχυρη αστική τάξη στην οποία κυριαρχούσαν οι έμποροι και οι ναυτικοί. Αυτοί προσπάθησαν να εξηγήσουν τα φαινόμενα – πέρα από τις μυθικές ερμηνείες το κόσμου – με τη λογική και τον προσδιορισμό των φυσικών αιτίων.
Αυτή η διαδικασία είχε ως συνέπεια μια βαθιά πνευματική ζύμωση, καθώς και σοβαρές επιπτώσεις στη διανοητική ιστορία του ανθρώπου. Είναι φανερό, λοιπόν, ότι οι οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που επικρατούσαν στην Ιωνία οδήγησαν στο φιλοσοφικό στοχασμό.
H πόλη που πρωτοστάτησε σε αυτή την κίνηση ήταν η Μίλητος με τις πολυάριθμες αποικίες της. Εκεί έζησαν οι πρώτοι φιλόσοφοι: ο Θαλής, ο Αναξίμανδρος και ο Αναξιμένης.
Ακολούθησε η Έφεσος, η πατρίδα του Ηράκλειτου, και στη συνέχεια άλλες πόλεις και περιοχές, μακριά από την Ιωνία, όπως τα Άβδηρα στη Θράκη (Δημόκριτος, Πρωταγόρας) και οι πόλεις της Μεγάλης Ελλάδας (Πυθαγόρειοι, Ελεάτες, Εμπεδοκλής).
Θαλής
O πρώτος φιλόσοφος που τ’ όνομα του έχει φτάσει ως εμάς είναι ο Θαλής από τη Μίλητο (624 π.Χ. – 548 π.Χ), μια εξέχουσα ελληνική αποικία στη Μικρά Ασία. O Θαλής αγαπούσε τα ταξίδια και ταξίδεψε πολύ.
Λένε πως υπολόγισε κάποτε το ύψος μιας πυραμίδας στην Αίγυπτο μετρώντας τον ίσκιο της τη στιγμή ακριβώς που ο δικός του ίσκιος ήταν ίσος με το πραγματικό του ύψος. Λένε ακόμα πως το 585 π.Χ. προέβλεψε με ακρίβεια μια ολική έκλειψη ηλίου. Επίσης, ότι διατύπωσε και μια θεωρία για τις ανά τακτά χρονικά διαστήματα επαναλαμβανόμενες πλημμύρες του ποταμού Νείλου, ενώ ως μηχανικός στο στρατό του Κροίσου πέτυχε τη διάβαση του ποταμού Άλυ.
Γι’ αυτές τις ικανότητες του οι αρχαίοι Έλληνες τον κατέταξαν ανάμεσα στους Επτά Σοφούς.
Thalis_Pyramid
Σύμφωνα με τον Αριστοτέλη, ο Θαλής υπήρξε ο πρώτος φιλόσοφος και η φιλοσοφία αρχίζει με αυτόν.
thalesO Θαλής θεωρούσε πως τα πάντα προέρχονταν από το νερό. Δεν ξέρουμε πώς ακριβώς το εννοούσε αυτό. Ίσως πίστευε πως όλοι οι οργανισμοί γεννιούνται μέσα στο υγρό στοιχείο – και σ’ αυτό επιστρέφουν πεθαίνοντας.
O Σταγειρίτης αναφέρει: To ερωτάν περί των πρώτων αρχών και αιτίων… αλλά Θαλής μεν ο της τοιαύτης αρχηγός φιλοσοφίας ύδωρ φησίν είναι αρχήν.. .(Το να ερωτά κάποιος για τις πρώτες αρχές και τα αίτια είναι φιλοσοφία… αλλά ο Θαλής, ο εισηγητής της φιλοσοφίας, ισχυρίζεται ότι το νερό είναι η πρώτη αρχή) – Αριστοτέλους, Μεταφυσικά
Κατά τον Αριστοτέλη ο Θαλής θεωρούσε ότι η αρχή των πάντων δεν είναι κάποιος θεός, αλλά ένα ενιαίο, πρωταρχικό στοιχείο, το ύδωρ-νερό. O κόσμος συντηρείται από το ύδωρ-νερό και η Γη πλέει πάνω στο νερό, όπως ένα πλοίο. Πίστευε πως, επειδή το νερό είναι κοινό σε όλα τα όντα, με αυτό μπορούν να εξηγηθούν όλα τα φυσικά φαινόμενα.
Ακόμη και ο Πλάτωνας τον θεωρεί σπουδαίο πρακτικό αστρονόμο και γεωμέτρη, ιδιαίτερα ικανό στο να επινοεί σπουδαία πράγματα για τεχνικές ανάγκες, αλλά χρεώνει στον Όμηρο την άποψη ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε από τον Ωκεανό.
Όταν ταξίδεψε στην Αίγυπτο, είδε ασφαλώς πόσο γόνιμη ήταν η γη μετά τις πλημμύρες του Νείλου. Ίσως είδε ακόμα βατράχια και σκουλήκια να εμφανίζονται μέσα από τις λάσπες, μετά τη βροχή.
O Θαλής θ’ αναρωτήθηκε ασφαλώς πώς το νερό γινόταν πάγος ή ατμός – κι ύστερα πάλι ξανάπαιρνε την πρώτη του μορφή.
Είπε ακόμα πως όλα «ήταν γεμάτα θεούς». Κι εδώ, μόνο να μαντέψουμε μπορούμε το πραγματικό νόημα των λόγων του. Ίσως σκέφτηκε πως το μαύρο, λασπωμένο χώμα ήταν η πηγή κάθε ζωής, από τα λουλούδια και το στάρι ως τις μέλισσες και τις κατσαρίδες. Και στη συνέχεια φαντάστηκε το χώμα γεμάτο μικρούς αόρατους «σπόρους ζωής». To σίγουρο είναι, πάντως, πως δεν είχε στο μυαλό του τους θεούς του Ομήρου.
Αναξίμανδρος
anaximandrosO επόμενος φιλόσοφος από τη Μίλητο είναι ο Αναξίμανδρος (610 – 547 π.Χ.). Για το Διογένη το Λαέρτιο ήταν ο πρώτος φιλόσοφος. Ζούσε κι αυτός στη Μίλητο και πίστευε πως ο κόσμος μας είναι ένας από τους πολλούς, που όλοι αυτοί οι αμέτρητοι κόσμοι γεννιόνταν από κάτι και κατέληγαν πάλι σε κάτι, που ο ίδιος ονόμαζε άπειρο,απέραντο και άμορφο.
Είναι δύσκολο να καταλάβουμε τι εννοούσε με το «άπειρο».
Το βέβαιο είναι ότι το άπειρο δεν μπορεί να είναι μία μόνο ουσία, αλλά κάτι ακαθόριστο, γιατί μόνο τότε έχουν νόημα η γέννηση και η φθορά.
Η ερμηνεία που δίνει ο Αριστοτέλης στα Φυσικά του, ότι το άπειρο είναι η ουσία που μεσολαβεί μεταξύ των στοιχείων, ίσως να είναι κοντά στη σκέψη του Αναξίμανδρου.
Οπωσδήποτε, όμως, δεν είχε στο μυαλό του κάποιο συγκεκριμένο στοιχείο, όπως, ας πούμε, ο Θαλής το νερό. Ίσως νόμιζε ότι αυτό το κάτι, από το οποίο φτιάχνονταν τα πάντα, έπρεπε να είναι εντελώς διαφορετικό από οτιδήποτε βλέπουμε και γνωρίζουμε εμείς μέσα στον κόσμο. Κι αφού όλα τα πράγματα στον κόσμο μας έχουν ένα τέλος, θα πρέπει αυτό το κάτι, από το οποίο προέρχονται και στο οποίο καταλήγουν, να είναι ακριβώς δίχως τέλος, δηλαδή άπειρο. Εννοείται, λοιπόν, πως το πρωταρχικό στοιχείο δεν μπορούσε να είναι μόνο το νερό.
Σύμφωνα με κάποιες όχι και τόσο ασφαλείς πληροφορίες, πραγματοποίησε  πολλά  ταξίδια  στην  Ελλάδα  και  σε διάφορες περιοχές του Εύξεινου Πόντου (Απολλωνία).
Μάλιστα, στη διάρκεια ενός από αυτά συμμετείχε στην ίδρυση μιας αποικίας.
Όπως ο Θαλής, έτσι και αυτός, είχε σημαντικές γνώσεις στα  μαθηματικά,  την  αστρονομία  και  τη  γεωγραφία.
Λέγεται ότι κατασκεύασε τον πρώτο χάρτη του κόσμου, συντέλεσε   στην   εισαγωγή   της  χρήσης  του   ηλιακού ρολογιού στην Ελλάδα, ενώ κατασκεύασε και μια ουράνια σφαίρα για τη διευκόλυνση των ναυτικών. Συγκεκριμένα, δημιούργησε ένα σφαιρικό πρότυπο των ουρανών στο κέντρο του οποίου τοποθέτησε τη Γη (γεωκεντρικό πρότυπο του σύμπαντος).
H Γη έλεγε δεν έχει ανάγκη από κανένα στήριγμα, διότι απέχει εξίσου από όλα τα σημεία της ουράνιας περιφέρειας, άρα δεν υπάρχει κάποιος λόγος να κινηθεί προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση. H κατασκευή αυτή του Αναξίμανδρου δείχνει ότι η σκέψη του απομακρύνεται οριστικά από τις μυθικές κοσμογονίες, αλλά και από τις αστρονομικές απόψεις των Βαβυλωνίων στις οποίες όμως η ελληνική επιστημονική σκέψη χρωστά πολλά. Για το φιλόσοφο από τη Μίλητο το σύμπαν δεν είναι κάτι αφηρημένο αλλά ένας γεωμετρικός χώρος η οργάνωση του οποίου μπορεί να κατανοηθεί με βάση τη γεωμετρία.
Τα ενδιαφέροντα όμως του Αναξίμανδρου ξεπερνούν κατά πολύ αυτά του Θαλή. Εκτός από τα μαθηματικά, την αστρονομία και τη γεωγραφία, τον ενδιαφέρουν η μετεωρολογία, η ανθρωπολογία, η βιολογία, ακόμη και η ιστορία του πολιτισμού. Τα ενδιαφέροντα του προδίδουν και την πραγματική του πρόθεση: Ήθελε να δώσει μια καθολική εικόνα της φυσικής πορείας των πραγμάτων από την αρχή τους ως την παρούσα φάση τους.
Συμπερασματικά, η αναξιμάνδρεια σύλληψη του κόσμου ως αυτόνομου και αυτοδύναμου οργανισμού αποτελεί ίσως ένα από τα λίγα δείγματα μεγαλοφυών σκέψεων εκείνης της εποχής. Ιδιαίτερα σημαντικές είναι οι ακόλουθες ιδέες του:
A. O κόσμος κυριαρχείται από το σύμφυτο νόμο και όχι από μια υπέρτατη δύναμη ή θεό.
B. O νόμος ρυθμίζει τις σχέσεις ανάμεσα στους αντίθετους κοσμολογικούς παράγοντες, οι οποίοι είναι όλοι ίσης τάξης.
Γ. O κύκλος δικαιοσύνης και ανταπόδοσης δεν εξαρτάται από την αυθαίρετη παραξενιά ενός κυρίαρχου βασιλιά παρά από ένα νόμο-δεσπότη που λειτουργεί ανάμεσα σε ισότιμους.
Τις απόψεις του ο Αναξίμανδρος τις παρουσίασε στο βιβλίο του με τίτλο Περί Φύσεως, το οποίο θεωρείται το πρώτο βιβλίο σε ελληνικό πεζό λόγο. Δεν σώζεται σήμερα, αλλά το είχαν υπόψη τους ο Αριστοτέλης, ο Απολλόδωρος, αλλά και ο Θεόφραστος με το Σιμπλίκιο οι οποίοι παρέθεσαν ένα κατά λέξη  – πιθανόν – απόσπασμα του Αναξίμανδρου. Το απόσπασμα αυτό αποτελεί την παλαιότερη φράση της ευρωπαϊκής φιλοσοφίας.
Αναξιμένης
anaximenesO τρίτος φιλόσοφος από τη Μίλητο ήταν ο Αναξιμένης (570-526 π.Χ. περίπου). Οι απόψεις του θεωρούνται συνέπεια και παραλλαγή των απόψεων του Αναξίμανδρου μέχρι του σημείου να θεωρείται -χωρίς όμως να υπάρχουν επαρκείς αποδείξεις- μαθητής του. O Αναξιμένης, όπως και οι προκάτοχοι του, ασχολήθηκε και με την αστρονομία. Διατύπωσε μάλιστα την άποψη ότι η Σελήνη δεν έχει δικό της φως αλλά το παίρνει από τον Ήλιο. Πίστευε ότι η Γη είναι ένας επίπεδος δίσκος, ενώ προχώρησε σε διάκριση μεταξύ πλανητών και των απλανών αστέρων.
Κι αυτός, όπως κι ο Θαλής, πίστευε πως όλα είχαν προέλθει από κάποιο πρωταρχικό στοιχείο, το οποίο και συνέχιζε να κρύβεται πίσω απ’ όλες τις αλλαγές στη φύση.
Θεωρούσε πηγή κάθε ζωής και αφετηρία όλων των πραγμάτων τον αέρα. O Αναξιμένης γνώριζε, φυσικά, τις θεωρίες του Θαλή για το νερό. Αλλά από πού προερχόταν το νερό; O Αναξιμένης πίστευε πως το νερό δεν ήταν παρά συμπυκνωμένος αέρας. Κι όταν βρέχει, βλέπουμε καθαρά τον αέρα να πυκνώνει και να στάζει χοντρές στάλες νερού!
O Αναξιμένης νόμιζε πως αν το νερό πύκνωνε ακόμα περισσότερο, τότε γινόταν χώμα. Ίσως είχε δει τον πάγο να λιώνει και ν’ αφήνει πίσω του ψήγματα άμμου. Τη φωτιά, από την άλλη, τη θεωρούσε αραιωμένο αέρα. Κατά τη γνώμη του λοιπόν, η γη, το νερό κι η φωτιά προέρχονταν από τον αέρα.
O δρόμος από τη γη και το νερό στα σπαρτά των αγρών δεν είναι μακρύς. Κατά πάσα πιθανότητα, ο Αναξιμένης θεωρούσε τη γη, τον αέρα, το νερό και τη φωτιά απαραίτητες προϋποθέσεις για τη δημιουργία και τη διατήρηση της ζωής. Έδινε, όμως, το προβάδισμα στον αέρα.
O αήρ θεωρείται μια μάζα λεπτή, κινητική και «πνευματική», από την οποία δημιουργούνται όλα τα πράγματα και στην οποία τελικά χάνονται. O αήρ περιέχει όλο τον κόσμο ως μια άπειρη χωρικά μάζα και οπωσδήποτε απροσδιόριστη, στοιχεία που μας θυμίζουν το άπειρο του Αναξίμανδρου.
Με αυτές του τις απόψεις διατήρησε την ενιαία αρχή των όντων (μονισμός) και αναδείχθηκε στον πιο συνεπή υλοζωιστή – εμψύχωση της ύλης και της ύπαρξη ζωής σε όλα τα πράγματα της φύσης – μεταξύ των πρώτων φιλοσόφων.
Βλέπουμε πως και οι τρεις Μιλήσιοι φιλόσοφοι πίστευαν σε ένα – και μόνο – πρωταρχικό στοιχείο, από το οποίο είχαν προκύψει τα πάντα. Αλλά πώς μπορούσε ένα στοιχείο ν’ αλλάξει ξαφνικά μορφή και να γίνει κάτι εντελώς διαφορετικό; Με το πρόβλημα αυτό ασχολήθηκαν άλλοι προσωκρατικοί φιλόσοφοι.
https://theancientwebgreece.wordpress.com/

ΟΑΣΑ: Πώς θα βγάλετε μειωμένο ηλεκτρονικό εισιτήριο

ΟΑΣΑ: Πώς θα βγάλετε μειωμένο 

ηλεκτρονικό εισιτήριο

Με ανακοίνωσή του ο ΟΑΣΑ καλεί τους δικαιούχους μειωμένου κομίστρου (ανήλικους, φοιτητές, άνω των 65 ετών, πολύτεκνους κ.λπ.) να προχωρήσουν σε έκδοση προσωποποιημένης Athena Card, προκειμένου να μπορούν να αγοράζουν εισιτήρια μειωμένου κομίστρου εύκολα από τα αυτόματα μηχανήματα ή και μέσω διαδικτύου.
 
Όπως ανακοινώνεται:
«Ο ΟΑΣΑ συνιστά στο επιβατικό κοινό, το οποίο επιθυμεί να προμηθευτεί μειωμένα κόμιστρα, όπως προβεί στην έκδοση προσωποποιημένης ηλεκτρονικής κάρτας.

Στη συνέχεια, έχει τη δυνατότητα αγοράς των μειωμένων κομίστρων, είτε από τα «Αυτόματα Μηχανήματα Επαναφόρτισης Καρτών», είτε από το διαδίκτυο (www.athenacard.gr)».
Οι δικαιούχοι μειωμένου κομίστρου δεν μπορούν αυτή τη στιγμή να αγοράσουν μειωμένα εισιτήρια Ath.ena Ticket από τα αυτόματα μηχανήματα. Εισιτήρια Ath.ena Ticket μειωμένης αξίας διατίθενται μόνο στα εκδοτήρια εισιτηρίων με επίδειξη του ανάλογου πιστοποιητικού.
Έτσι, μέσω της προσωποποιημένης Ath.ena Card, οι δικαιούχοι μειωμένου κομίστρου θα μπορούν να φορτίζουν την κάρτα τους με οποιοδήποτε προϊόν κομίστρου, ακόμα και με ένα απλό εισιτήριο, στα αυτόματα εκδοτικά μηχανήματα, στα εκδοτήρια ή μέσω διαδικτύου. Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ υπάρχουν επίσης 200 περίπτερα με POS για φόρτιση ηλεκτρονικών εισιτηρίων.
Υπενθυμίζεται ότι από τη Δευτέρα 20 Νοεμβρίου θα αρχίσει σταδιακά το κλείσιμο των πυλών του δικτύου και συνεπώς οι επιβάτες, τόσο κατά την είσοδο όσο και κατά την έξοδο, ενδέχεται να συναντούν κλειστές πύλες.
Το κλείσιμο των πυλών θα γίνεται σε σταθμούς που πληρούνται όλες οι αναγκαίες προϋποθέσεις.
https://www.pentapostagma.gr/

ΕΤΡΩΓΕ ΜΟΝΟ ΜΠΑΝΑΝΕΣ ΓΙΑ 12 ΜΕΡΕΣ ! -- Δείτε το εκπληκτικό αποτέλεσμα (βίντεο)----12 Days On A Banana Only Detox Diet: What Happened To Me - Banana Island

Έτρωγε μόνο μπανάνες για 12 ημέρες! 

Δείτε το εκπληκτικό αποτέλεσμα (βίντεο)

Θέλετε να χάσετε μερικά κιλά σε δύο μόλις εβδομάδες; Προσπαθήστε να τρώτε μπανάνες κάθε μέρα για να χάσετε τα ανεπιθύμητα κιλά!
Οι μπανάνες είναι ένα θαυμάσιο φρούτο που μπορεί να προσφέρει στο σώμα πολλά θρεπτικά συστατικά. Βοηθούν την όραση, την απώλεια βάρους, την υπέρταση και πολλά άλλα.
Η Yiulia Tarabath αποφάσισε πως ήθελε να δώσει στην υγεία της μια έξτρα ώθηση. Έτσι ξεκίνησε μια ιδιόρρυθμη διατροφή, όπου η μοναδική τροφή που κατανάλωνε επί 12 συνεχείς ημέρες ήταν οι μπανάνες!

Στην υπόλοιπη ζωή της ακολουθεί μαζί με τον σύζυγό της μια vegan διατροφή με χαμηλά λιπαρά και όπως λέει η ίδια, επιλέγει τις μπανάνες πολλές φορές επειδή ένα εύκολο γεύμα, πολύ θρεπτικό και με μικρό κόστος.
Λέει πράσινο ότι για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο (ορισμένων ημερών) μπορείτε να προσθέσετε και πράσινα λαχανικά, αλλά η ίδια συστήνει έναν συνδυασμό, δηλαδή να τρώτε αρχικά μόνο ένα είδος λαχανικού για 1-2 μέρες και στη να τρώτε μόνο μπανάνες για 10-12 ημέρες.
Προσθέτει ότι πρέπει να πίνετε άφθονο νερό, να ασκείστε και να ξεκουράζεστε αρκετά κάθε μέρα. Κάνοντας αυτά, η ίδια πρόσεξε μια σημαντική βελτίωση στη σωματική και συναισθηματική της ευημερία.
Δείτε το βίντεο, όπου δείχνει το “πριν και μετά” της πρωτοφανούς αυτής επιλογής της Yioulia!…




iatropedia.gr

https://www.pentapostagma.gr/

Η ΤΕΛΕΙΑ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

Η ΤΕΛΕΙΑ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ



kion1

Ένας ελληνικός «μύθος» που δεν καταρρίπτεται

https://theancientwebgreece.files.wordpress.com/2017/10/epida-1.jpg?w=560&h=383
Την τελευταία δεκαετία τηλεοπτικά δίκτυα παραγωγής ντοκιμαντέρ και Πανεπιστήμια του εξωτερικού με τεράστιους προϋπολογισμούς, επιδίδονται σε απόπειρες να «σπάσουν τους μύθους της ιστορίας» (myth busters) ή να παρουσιάσουν αμφιλεγόμενες θεωρίες ως πιθανές εκδοχές των μέχρι σήμερα τεκμηριωμένων δεδομένων από ιστορικές πηγές και σοβαρές μελέτες της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας.
Τέτοιες απόπειρες έχουν προφανώς οικονομική διάσταση, καθώς ανεβαίνουν οι πωλήσεις των ντοκιμαντέρ μετά από τον σχετικό θόρυβο που δημιουργείται, τα Πανεπιστήμια κερδίζουν ακόμα περισσότερη χρηματοδότηση και οι Πανεπιστημιακοί Καθηγητές που συμμετέχουν σε αυτά «χτίζουν» το όνομά τους.
Oι απόπειρες αυτές όμως υποδηλώνουν και τη δυσκολία της σύγχρονης έρευνας να βρει πρωτότυπα αντικείμενα μελέτης. Η επιλογή να προσπαθήσεις να ανατρέψεις προγενέστερα επιστημονικά δεδομένα  είναι προφανώς πιο εύκολη από το να βρεις ένα πραγματικά καινούργιο αντικείμενο μελέτης.
Σε αυτό το πλαίσιο της εποχής μας, το ολλανδικό Πανεπιστήμιο του Αϊντχόβεν χρηματοδότησε μία έρευνα με αντικείμενο το ερώτημα: «Είναι πραγματικότητα ότι στο θέατρο της Επιδαύρου μπορείς να ακούσεις μία καρφίτσα να πέφτει στην ορχήστρα ή το σκίσιμο ενός χαρτιού όταν κάθεσαι στην πιο απομακρυσμένη σειρά των καθισμένων;»
Η ολλανδική ερευνητική ομάδα ήρθε με τον τελειότερο τεχνικό εξοπλισμό στην Ελλάδα πριν από δύο χρόνια, έκανε πειράματα στο θέατρο της Επιδαύρου (αλλά και σε εκείνο του Άργους και του Ηρώδου του Αττικού), βιντεοσκόπησε τμήματα των δοκιμών της, ώστε να κάνει ένα προωθητικό video clip, και τελικά παρουσίασε τα αποτελέσματά των πειραμάτων της που συνοψίζονταν στο ότι «δεν είναι δυνατόν να ακουστεί καλά από τις πιο απομακρυσμένες θέσεις της Επιδαύρου η ρίψη μίας καρφίτσας, ενός νομίσματος, το σκίσιμο ενός χαρτιού ή ένας ψίθυρος στην ορχήστρα».
Παρά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας των Ολλανδών σε δύο επιστημονικά συνέδρια, η διεθνής επιστημονική κοινότητα παρέμεινε παγερά αδιάφορη, καθώς ποτέ και κανένας επιστήμονας δεν είχε υποστηρίξει το αντίθετο.
Η τέλεια ακουστική της Επιδαύρου αφορά στον αρθρωμένο λόγο των υποκριτών από την ορχήστρα, που αδιαμφισβήτητα ακούγεται άψογα μέχρι την τελευταία σειρά των καθισμάτων του θεάτρου.
Τα περί καρφίτσας, νομίσματος, σκισίματος χαρτιού ή ψιθύρου ήταν πάντα  απλουστεύσεις που χρησιμοποιούν οι ξεναγοί στο τουριστικό κοινό προκειμένου να κάνουν πιο εύληπτη τη μοναδικότητα της ακουστικής κατασκευής του θεάτρου, η οποία δίνει τη δυνατότητα σε έναν άνθρωπο να εκφέρει λόγο από την ορχήστρα και να ακούγεται σε έναν χώρο που φιλοξενεί 14.000 θεατές και η απόσταση μεταξύ ορχήστρας και τελευταίας σειράς καθισμάτων είναι παραπάνω από 60 μέτρα.
Το νόμισμα, ο ψίθυρος κλπ. μπορούν να ακουστούν και στις τελευταίες σειρές του θεάτρου αλλά υπό τις ιδανικές συνθήκες της απόλυτης ησυχίας και της πλήρους άπνοιας.
Τα αποτελέσματα της πανάκριβης μελέτης του Πανεπιστημίου του Αϊντχόβεν επί δύο χρόνια άφησε ασυγκίνητη την επιστημονική κοινότητα. Και θα παρέμενε σε κάποιο συρτάρι ως «αδιάφορη», αν δεν έβρισκε διέξοδο στον βρετανικό Guardian και την δημοσιογράφο Nicola Davis που υπό τον τίτλο «Whisper it – Greek theatre’s legendary acoustics are a myth» («Ψιθύρισέ το – Η θρυλική ακουστική των ελληνικών θεάτρων είναι ένας μύθος»).
Ο τίτλος είναι παραπειστικός αλλά πραγματικά έξυπνος, καθώς προσελκύει το ενδιαφέρον του κοινού με το αβανταδόρικο «Η ακουστική των ελληνικών θεάτρων είναι ένας μύθος» αλλά παράλληλα κάνει αναφορά και στο ακριβές της μελέτης που έχει να κάνει με τους… «ψιθύρους».
Αν ο τίτλος απέδιδε τα πραγματικά συμπεράσματα των Ολλανδών ερευνητών
θα έπρεπε να ήταν «Είναι μύθος ότι ένας ψίθυρος μπορεί να ακουστεί σε κάθε θέση των αρχαίων ελληνικών θεάτρων». Αλλά τότε το άρθρο δεν  θα προκαλούσε κανέναν θόρυβο, όπως ακριβώς συνέβη και με την έρευνα  των Ολλανδών, πριν αυτή υιοθετηθεί από τον Guardian…
Αξίζει να διαβάσετε την ανακοίνωση του Ελληνικού Ινστιτούτου Ακουστικής (το σημαντικότερο Ινστιτούτο στην Ελλάδα για την Ακουστική με μέλη από την ακαδημαϊκή κοινότητα, μεγάλο ερευνητικό έργο και διοργάνωση σημαντικών συνεδρίων) σχετικά με το δημοσίευμα του Guardian:
«Το θέατρο της Επιδαύρου, από την αρχαιότητα ως και σήμερα, εμφανίζει ακουστική κατάλληλη για την αναπαραγωγή θεατρικού λόγου σε μεγάλο ακροατήριο, συχνά πάνω 10.000 ατόμων. Το ΕΛ.ΙΝ.Α., με εκλαϊκευμένο κείμενο που συνέταξε και διένειμε προς φορείς και ξεναγούς του θεάτρου, επισημαίνει ότι «καλή ακουστική» για τον χώρο αυτό πρωτίστως αφορά αυτή τη δυνατότητα: της αναπαραγωγής καταληπτής ομιλίας, ακόμη και στις πιο μακρινές θέσεις ακρόασης σε αποστάσεις σχεδόν 60m από την «ορχήστρα – σκηνή» του θεάτρου. Αυτό το αξιοσημείωτο επίτευγμα στον ακουστικό σχεδιασμό του θεάτρου, έχει εν πολλοίς καταγραφεί – για περιπτώσεις όπου το σήμα της φωνής είναι ισχυρό – αλλά δεν έχει αναδειχθεί και από τη μελέτη στην οποία βασίστηκε το αρχικό δημοσίευμα του Guardian. Ο Ολλανδός συνάδελφος και η Βρετανίδα δημοσιογράφος επικεντρώθηκαν στις περιπτώσεις όπου το σήμα της φωνής ήταν εξαιρετικά αδύναμο ή όταν χρησιμοποιούνται άλλοι ήχοι, όπως συχνά γίνεται από τους επισκέπτες του θεάτρου. Επισημαίνεται ότι οι ειδικές αυτές περιπτώσεις δεν συνιστούν δόκιμο κριτήριο αποτίμησης της ακουστικής ενός χώρου. Όπως είναι αυτονόητο, για την σωστή μέτρηση, σε τέτοιες μεγάλες αποστάσεις ακρόασης, η πηγή-ομιλητής θα πρέπει να παράγει δυνατή ομιλία και ο θόρυβος από το ακροατήριο ή άλλες πηγές να είναι χαμηλός. Σημειωτέο ότι κατά την αρχαιότητα, τόσο το σήμερα κατεστραμμένο σκηνικό οικοδόμημα του θεάτρου, όσο και η χρήση θεατρικής μάσκας και προφανώς η ισχυρή εκφορά θεατρικού λόγου από τους ηθοποιούς, επέτρεπαν την ακόμη ισχυρότερη μετάδοση του ήχου προς τους ακροατές.
Οι αρχαίοι Έλληνες έπαιζαν κυρίως επάνω στη σκηνή ή μπροστά από το προσκήνιο ώστε να έχουν πίσω τους ένα φράγμα που αντηχούσε τον ήχο προς τις κερκίδες
Ακόμη και στις σημερινές συνθήκες, είναι γνωστό στους περισσότερους ότι όταν το ακροατήριο σε παραστάσεις είναι ήσυχο και για ηθοποιούς με δυνατή φωνή, η ομιλία είναι κατανοητή σε όλες τις θέσεις. Αυτό έχει καταδειχθεί πέρα από κάθε αμφισβήτηση με μετρήσεις που έχουν πραγματοποιήσει οι επιστήμονες του ΕΛ.ΙΝ.Α. αλλά και ξένοι συνάδελφοί τους ακολουθώντας τις σύγχρονες μεθόδους αποτίμησης της καταληπτότητας και έχουν δημοσιευθεί επανειλημμένα. Αυτό βέβαια δεν συμβαίνει σε περιπτώσεις με μη εξοικειωμένο και θορυβώδες κοινό (ιδίως στις κωμωδίες), με σκηνικούς και σκηνοθετικούς πειραματισμούς που δυσκολεύουν την σωστή ακουστική λειτουργία του θεάτρου και με ηθοποιούς που απαιτούν χρήση μικροφώνων και ηχητικής εγκατάστασης για να πετύχουν την απαιτούμενη στάθμη στη φωνής τους. Επιπλέον, μελέτη Ελλήνων ερευνητών που κατέγραψαν – για πρώτη και μοναδική φορά διεθνώς – την ακουστική του θεάτρου αυτού με παρουσία ακροατηρίου, έχει αναδείξει το γεγονός ότι η «καλή ακουστική» δεν μεταβάλλεται παρουσία ήσυχου ακροατηρίου.
Το ΕΛ.ΙΝ.Α. τονίζει ότι η ακουστική του θεάτρου της Επιδαύρου, λόγω των ιστορικών συγκυριών που το έχουν διαφυλάξει σε καλή κατάσταση, αναδεικνύει με μοναδικό τρόπο το εξαιρετικό αυτό επίτευγμα της αρχαίου ελληνικού πολιτισμού στην ανάπτυξη και συνέχιση της θεατρικής τέχνης.
Το πρόσφατο δημοσίευμα πρέπει να αντιμετωπισθεί ως προσπάθεια εντυπωσιασμού από την πλευρά της Βρετανίδας δημοσιογράφου ή και της ομάδας Ολλανδών συναδέλφων – ίσως ένας σύντομος τρόπος για αυτούς να αποκτήσουν τα 5 λεπτά δημοσιότητας – δανειζόμενοι από την παγκόσμια και διαχρονική αίγλη του μοναδικού αυτού μνημείου των 2500 χρόνων».
Για το Δ.Σ. του Ελληνικού Ινστιτούτου Ακουστικής
Νικόλαος Μπάρκας
Καθηγητής ΔΠΘ
Πρόεδρος
Ανδρέας Φλώρος
Αναπλ. Καθηγητής Ιονίου Πανεπιστημίου
Γενικός Γραμματέας
Κλείνοντας, να σημειώσουμε ότι στο postmodern αντιμετωπίζουμε το δημοσίευμα του Guardian ως μία ακόμα αφορμή για την απαγόρευση – ή έστω τον περιορισμό – της χρήσης μικροφώνων στο θέατρο της Επιδαύρου. Οι εξαιρετικές παραστάσεις των Τσέζαρις Γκραουζίνης «Επτά επί Θήβας» και Κατερίνας Ευαγγελάτου «Άλκηστις» ήταν το περσινό καλοκαίρι από μόνες τους απόδειξη για το πώς ακούγεται άψογα η φωνή των υποκριτών σε όλο το θέατρο χωρίς καμία τεχνική υποβοήθηση. Αντίθετα οι «Πέρσες» του Άρη Μπινιάρη με την κατάχρηση των μικροφωνικών εγκαταστάσεων, δημιούργησε κακοφωνία, προσβλητική για τα 2,5 χιλιάδες χρόνια ιστορίας του θεάτρου, χωρίς να υπάρχει λόγος, καθώς οι ηθοποιοί είχαν δυνατές και σωστές φωνές.
Το θέατρο της Επιδαύρου δεν είναι για όλους τους ηθοποιούς. Όσοι δεν έχουν δυνατές φωνές, θα πρέπει να αρκεστούν στα δεκάδες χιλιάδες άλλα θέατρα της Ελλάδας που μπορούν να τους φιλοξενήσουν με τους όρους τους. Η Επίδαυρος βάζει τους δικούς της όρους.  Ας τους σεβαστούμε. Είναι το αρχαιότερο θέατρο του κόσμου. Το αξίζει.
Υ.Γ.1 Ο Guardian δέχτηκε πολλές διαμαρτυρίες για το άρθρο του από Βρετανούς, λάτρεις του θεάτρου της Επιδαύρου. Κάποιες από αυτές μάλιστα είχαν εκατοντάδες «χτυπήματα», σχεδόν όσο το αρχικό άρθρο. Ένα παράδειγμα μπορείτε να δείτε ΕΔΩ.
Υ.Γ.2 Τα σχεδιαγράμματα της παρούσας ανάρτησης είναι από την εξαιρετική δουλειά του καθηγητή του Πανεπιστημίου της Πάτρας Γιάννη ΜουρτζόπουλουThe Origins of Building Acoustics for Theatre and Music Performances.
https://ekivolosblog.wordpress.com/

NAZCA ΤΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΙΑΣ ΟΡΚΑΣ ΣΤΟ ΠΕΡΟΥ

NAZCA ΤΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΣΧΕΔΙΟ ΜΙΑΣ ΟΡΚΑΣ ΣΤΟ ΠΕΡΟΥ

Ένα τεράστιο "σχέδιο" μιας φάλαινας δολοφόνος (60 μ.) Βρέθηκε στις θρυλικές γραμμές Nazca του Περού. Θα μπορούσε να είναι η παλαιότερη εικόνα που έχει καταγραφεί ποτέ στην τοποθεσία.
Περισσότερα ΕΔΩ .
nazca
Οι Γραμμές Nazca είναι μια σειρά από μεγάλα αρχαία γεωγλυφικά στην έρημο Nazca, στο νότιο Περού. Τα μεγαλύτερα αριθμητικά στοιχεία έχουν μήκος έως 370 μ. (1.200 πόδια). Έχουν χαρακτηριστεί ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO το 1994.
nazca2nazca4nazca3nazca5

https://beautybellezzabeaute.blog/

Βιταμίνη για πρόληψη καταρράκτη & γλαυκώματος και βελτίωση της νυχτερινής όρασης - Πού θα τη βρείτε

  Βιταμίνη για πρόληψη καταρράκτη & γλαυκώματος και βελτίωση της νυχτερινής όρασης - Πού θα τη βρείτε Σινάνη Αικατερίνη Παρασκευή, 24 Ι...