Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2017

«Όλα, θέλω να τα ξέρω όλα!»

«Όλα, θέλω να τα ξέρω όλα!»

ola-thelo-na-ta-ksero
Η κυρία (μας) Σοφία (μας) ήταν μια γυναίκα δίχως ηλικία. Ποτέ δεν την είχε κρύψει, σχεδόν συνομήλικη ήταν με τον γνωστό επίτιμο–απέθαντο (του έριχνε κι οκτώ μήνες, αλλά εκείνη «έφυγε» αρκετά χρόνια νωρίτερα), και ξέρεις τι έλεγε ο θείος Oscar (Wilde):
Ποτέ μην εμπιστεύεσαι τις γυναίκες που λένε την πραγματική τους ηλικία. Αφού μπορούν να πουν αυτό, μπορούν να πουν τα πάντα.
Όμως, είχε μιαν απίστευτη ομορφιά και μια μεγαλειώδη αύρα που δεν σ’ άφηναν να σκεφτείς τίποτ’ άλλο όταν την αντίκριζες!
Δεν είχε φωτογραφίες από τα νιάτα της. Ή ίσως είχε, αλλά δεν τις έδειχνε. Αρκεί να σου πω όμως, ότι στην ταυτότητά της, ήταν ίδια η Marlene Dietrich!
Γυναίκα «του κόσμου», με κύκλο αξιοζήλευτο και γνωριμίες πολλές. Mε μόρφωση above average, όχι μόνο για την εποχή της.
Θ’ αναρωτιέσαι, λοιπόν, τι μπορεί να κάνει έναν τέτοιον άνθρωπο, μια τέτοια γυναίκα, να γίνει κουτσομπόλα (στα γεράματα!) Ίσως, η ζωή που περνά και χάνεται… Ίσως το γεγονός ότι κουβαλούσε στους ώμους της πολλά μυστήρια κι ένα ομιχλώδες παρελθόν, και στην προσπάθειά της να προστατέψει τους αγαπημένους της αλλά και τον εαυτό της, κρατώντας τα διά παντός κρυφά, να ανακατευόταν στις ζωές των άλλων, «μαγειρεύοντας» φρέσκια τροφή.
Τι ακουγόταν για το δικό της παρελθόν; Δεν θα σου το αποκαλύψω, δεν χρειάζεται άλλωστε. Ας πούμε ότι σώπασε και κοιμήθηκε κι αυτό, μαζί της.
Όσο, λοιπόν, η κυρία (μας) Σοφία (μας) διήνυε τη δεκαετία των πρώτων της –ήντα, δεν την έβλεπε ούτε το σπίτι της ούτε η πολυκατοικία! Τα πρωινά, μαγαζιά, καφεδάκι με τις φιλενάδες της στου Zonar’s, κομμωτήριο, μοδίστρα. Τ’ απογεύματα και το βράδυ, τσάι, χαρτάκι, θέατρο, Λυρική, δείπνα. Αργότερα, όσο τα χρόνια περνούσαν, αυτό το διαρκές πηγαινέλα την κούρασε. Κράτησε «λίγους και καλούς» –φίλες και φίλους– και ενέταξε στις πρωινές δραστηριότητές της τις επισκέψεις στην πολυκατοικία και τη γειτονιά.
Πρώτος καφές της ημέρας στο σπίτι της ή στο δικό μας. Φαίνεται, παρουσιάζαμε ενδιαφέρον ως οικογένεια, διαφορετικά δεν μπορώ να την εξηγήσω τέτοια αγάπη! Το τι καλούδια με φίλευε κάθε φορά, τα καλοκαίρια που δεν είχα σχολείο και πήγαινα σπίτι της με τη μαμά μου… αλλά και το τι γλυκάκι, κουλουράκι, ζελεδάκι, ταρτάκι έφερνε κάθε φορά που ερχόταν εκείνη σ’ εμάς, ήταν το κάτι άλλο! Μπαλονάκι γινόμουν! (Eυτυχώς, πηγαίναμε για μπάνιο, ήταν ακόμη ανθρώπινες οι συνθήκες και οι παραλίες καθαρές, δίχως τη γνωστή συμπούρμπουλη με τα ταπεράκια, ενώ καθόσουν όπου έστρωνες, δεν χρειαζόταν να πληρώνεις την ξαπλώστρα για συλλεκτικό κομμάτι Jaime Hayón! Mετά έρχονταν κι οι διακοπές και κάπως έστρωνε το κορμί!)
Ολιγομίλητη και μετρημένη η μαμά μου, δεν έπιανε κουβέντες που θα μπορούσαν, ενδεχομένως, να εκθέσουν πρόσωπα και καταστάσεις. Και δώσ’ του να ρίχνει δολωμένη πετονιά η κυρία (μας) Σοφία (μας), κι όσο δεν μιλούσε η μαμά, τόσο το χόντραινε το παιχνίδι! «Πάρε ένα χαρτζιλικάκι, κορτσούδι μου, να πάρεις το αγαπημένο σου δισκάκι!» (Τότε είχαμε βινύλιο, τα «δισκάκια» ήταν 45άρια ή 33άρια LP). Tι κι αν με νουθετούσαν να ευχαριστώ με ευγένεια αλλά να μην το παίρνω το χαρτζιλικάκι, εγώ ήμουν πολύ καταδεχτικό! Και δισκάκια έπαιρνα, και περιοδικά (Μανίνα και Κατερίνα, μου έπαιρναν οι γονείς μου. Όλα τ’ άλλα, Μίκυ ΜάουςΤιραμόλαΣεραφίνοΛούκυ ΛουκΠάτυΧαρούμενο Κορίτσι… η κυρία Σοφία! Αμέ!)
Με τους δικούς μου, εξαιρετικούς χειρισμούς, έφτασε εποχή που την είχαμε οικότροφο, επί καθημερινής βάσεως! Μετά τον καφέ, έκανε τη γύρα της, μας έφερνε «φρέσκα νέα», η μαμά μου σιδέρωνε κι άκουγε τα οικογενειακά του απέναντι μαγαζάτορα, τα γκομενικά της κομμώτριας, τα παράπονα του φούρναρη, τα μυστικά της κρεβατοκάμαρας των από κάτω, «Σοφία μου, έλα να πούμε τα δικά μας, τι με νοιάζουν εμένα αυτά;» Η άλλη, πετούσε ένα «καλά λες…» αντάλλασσε δυο–τρεις σαχλαμάρες μ’ εμένα και ξανά τα ίδια!
Κάπου εδώ να συμπληρώσω ότι παντού, όπου «χωνόταν», πήγαινε με το κατιτί της! Ευτυχώς, είχε έρθει η ώρα να γίνουν άλλοι μπαλόνια, ενώ εγώ, ήδη απολάμβανα φοβερά προνόμια έναντι αυτών!
Eίδαμε και πάθαμε να περιορίσουμε τις ώρες επισκέψεων, οι οποίες με τον καιρό είχαν πυκνώσει και πολλές φορές συνέπιπταν με τις ώρες κοινής ησυχίας.
Από την άλλη πλευρά, μπήκαν σε εφαρμογή «τα μεγάλα μέσα», δηλαδή υπέροχα (ομολογουμένως!) και πολύ καλόγουστα διακοσμητικά! Ένας μικρός ελέφαντας καμωμένος από μικροσκοπικά κομμάτια καθρέφτη (veritable Ινδός!), ένα σκεύος από τερακότα, ένας κρυστάλλινος άγγελος, κηροπήγια, αρωματικά κεριά (δυσεύρετα, τότε), κούπες «για το γάλα του παιδιού» (εμένα του παιδιού!)
Φυσικά, ήξερε σε τι χέρια να τα παραδώσει, έτσι;
Είχα, ωστόσο, καταλάβει πια, ότι όλο αυτό που συνέβαινε με τα δώρα και τα χαρτζιλικάκια, επρόκειτο για «ανταλλαγή». Αυτό που δεν καταλάβαινα, είναι το γιατί. Εφόσον από τη μαμά μου δεν έπαιρνε κουβέντα, ούτε για τα οικογενειακά μας, ούτε για κανέναν άλλον από τη γειτονιά… τότε…;
Παράλληλα, η μητέρα της τότε κολλητής μου από την πολυκατοικία, άρχισε να παραπονιέται για τις αδιάκριτες επισκέψεις της κυρίας (μας) Σοφίας (μας) στο σπίτι της. Ναι, ναι! Με όλα τα… παρελκόμενα: δωράκια, χαρτζιλικάκι στα παιδιά (ήταν και δύο αυτά, ενώ εγώ ερχόμουν πιο οικονομική!) και… μεταφορά «υλικού» απ’ όλη τη γειτονιά (και από το σπίτι μας! Διότι, βλέπεις, δεν είναι μόνο το τι λέει ή δεν λέει κάποιος, είναι και το τι βλέπει ο άλλος! Κι όταν θέλει να δει, πιο πολλά μαθαίνει μαντεύοντας, παρά ξεψαχνίζοντας!)
Δυστυχώς, η μαμά–κολλητής, δεν ήταν διακριτική. Εκτός του ότι, ένα μάθαινε – δεκαπέντε διέδιδε, δεν κρατούσε κλειστό το στόμα της, ούτε για τα δικά τους οικογενειακά, μ’ αποτέλεσμα… Ε! Μπορείς να το μαντέψεις! (Ούτε εδώ χρειάζεται να αναφέρω λεπτομέρειες).
♦ ♦ ♦
Περνούσε ο καιρός και τα χρόνια, η ωραία κυρία (μας) Σοφία (μας) μεγάλωνε, ζάρωνε, γερνούσε… και πια, δεν αποχωριζόταν τα τεράστια, μαύρα γυαλιά της. Oι γονείς μου είχαν ήδη μετακομίσει, η κολλητή μου είχε παντρευτεί, ο αδερφός της ήταν στο εξωτερικό, οι γονείς τους είχαν χωρίσει.
Έμενα μόνη μου, «εργαζόμενο κορίτσι» πλέον. Μία φορά μου είχε χτυπήσει το κουδούνι, με τα μαύρα της γυαλιά, ήταν βράδυ, σε λίγο θα ‘βγαινα. «Κορτσούδι μου, έχω ωραίο παγωτό, έλα άμα θέλεις να καθίσουμε στη βεράντα, να τα πούμε… Πόσο μεγάλωσες, πόσο συγκινούμαι, πόσο…» κι έβαλε τα κλάματα.
«Κυρία Σοφία μου, έχω κανονίσει να βγω… μιαν άλλη φορά, ε;»
Μ’ αγκάλιασε και μου φίλησε τα μαλλιά, όπως έκανε όταν ήμουν μικρή. «Ναι, καρδούλα μου, ναι πουλάκι μου… Να βγεις, να βγεις τώρα που είσαι νέα! Να ‘χεις φίλους, να μην μείνεις μόνη… Μιαν άλλη φορά…»
Δεν την ξαναείδα παρά μία ή δύο φορές ακόμη. Συνήθως την απέφευγα μάλιστα. Παρόλο που, αν εξαιρέσει κανείς το κουτσομπολιό, ήταν μια γυναίκα – σχολείο. Μυαλό ανοιχτό σε όλα τα θέματα. Άποψη.
Πέρασαν κι άλλα χρόνια. Πολλά. Θέλησα να τη δω, να της μιλήσω. Είχα καταλάβει, είχα ερμηνεύσει το γιατί της «ανταλλαγής».
Η ζωή, που κάποτε ήταν γαλαντόμα μαζί της, της είχε κλείσει την πόρτα κατάμουτρα, αντικρίζοντας την παρακμή της ομορφιάς, της νιότης. Ένας–ένας έφευγαν οι φίλοι της, μία–μία έσβηναν οι απολαύσεις, ο κόσμος άλλαζε, η κοινωνία το ίδιο κι εκείνη, ρουφούσε με το καλαμάκι ό,τι μπορούσε από τις ζωές των άλλων. Ήθελε να ‘χει συμμετοχή σ’ αυτές, να ‘χει λόγο, να ‘χει ρόλο.
Μια βόλτα στην παλιά μου γειτονιά, ένας καφές στην κοπέλα που είχα πουλήσει το σπίτι. Εκείνη μου είπε πως, «η καημένη… Πέθανε… Μια σταλίτσα είχε μείνει, στο τέλος είχε χάσει τελείως τα μυαλά της, όλη μέρα τριγυρνούσε με τη νυχτικιά, απεριποίητη… Φορώντας διαρκώς μαύρα γυαλιά…»
Πότε–πότε, κοιτάζω τον μικρό ελέφαντα (veritable Ινδός, είπαμε!) Πολλά μικρά κομμάτια καθρέφτη έχουν πια ξεκολλήσει. Σ’ αυτά που έχουν μείνει, ώρες–ώρες έχω την εντύπωση πως μια μορφή που μοιάζει με την Marlene Dietrich, μου χαμογελά…
https://molyvikaixarti.wordpress.com/

• Πρώτη δημοσίευση: 1 Ιουλίου 2013 στο παλιό ιστολόγιό μου: «P.ink Melani»
• Ο τίτλος, δανεισμένος από «Το τραγούδι της κουτσομπόλας» | Στίχοι: Λίνα Νικολακοπούλου, Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης
• Image source: Pinterest

Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2017

VIDEO - ΤΡΕΛΟ ΒΡΙΣΙΔΙ ΑΠΟ "ΠΑΛΑΒΗ" ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΞΕΒΡΑΚΩΘΗΚΕ ΜΕΣΑ ΣΕ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ


VIDEO - ΤΡΕΛΟ ΒΡΙΣΙΔΙ ΑΠΟ "ΠΑΛΑΒΗ" ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΞΕΒΡΑΚΩΘΗΚΕ ΜΕΣΑ ΣΕ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ

http://www.oparlapipas.gr/2017/10/video_41.html#ixzz4vRmtzpxe





Λυπηρό αλλά αστείο....Το κακό είναι πως όλοι μας για κει τραβάμε...


ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΟΙ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ;

Που πάνε οι εισπράξεις από τα διόδια; Αυτό που θα διαβάσετε είναι ασύλληπτο.

Που πάνε οι εισπράξεις από τα διόδια; 

Αυτό που θα διαβάσετε είναι ασύλληπτο.


Από πρόχειρους υπολογισμούς για ένα χιλιόμετρο ενός τμήματος εθνικού δρόμου 
πλάτους 20m, το κόστος για την κατασκευή του ανέρχεται στο ποσό του 8.000.000 ευρώ.

Δηλαδή με απλά λόγια το κόστος κατασκευής είναι 100ευρώ/m2 , αν υπολογίσουμε για... 
γεφυρώσεις αρδευτικά κλπ ένα διπλάσιο κόστος ανηγμένο σε m2 τροποποιείται 
σε...200ευρώ/m2.
Του Τ. Παναγιωτόπουλου (πολ. μηχανικού)

Αν διπλασιάσουμε το συνολικό κόστος για απρόβλεπτα και διάφορα ειδικά έργα το συνολικό 
κόστος τροποποιείται σε 400 ευρώ/m2.
Αυτό σημαίνει ότι για την κατασκευή ενός χιλιομέτρου απαιτείται κόστος 400Χ20Χ1000 = 8.000.000
 ευρώ /km.Επίσης από πρόχειρους υπολογισμούς τα έσοδα σε ετήσια βάση από τις εισπράξεις 
των διοδίων ανέρχονται σε περίπου 2.177.000.000 δίς ευρώ.

Τα τμήματα του εθνικού μας δικτύου που μπορούν να ενώσουν ολόκληρη την 
Ελληνική επικράτεια είναι:

1. ΑΘΗΝΑ-ΠΑΤΡΑ = 220km (εισπράξεις 10.000Χ6Χ366 = 110.000.000 ευρώ)
2. ΚΟΡΙΝΘΟΣ- ΚΑΛΑΜΑΤΑ = 250km (εισπράξεις 20.000Χ8Χ366 = 58.000.000 ευρώ)
3. ΠΑΤΡΑ-ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ = 150km (εισπράξεις 20.000Χ4Χ366 = 30.000.000 ευρώ )
4. ΡΙΟ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ = 225km (εισπράξεις 40.000Χ18Χ366 = 263.000.000 ευρώ)
5. ΕΓΝΑΝΤΙΑ( ΙΩΑΝΝΙΝΑ-ΑΛΕΞ/ΛΗ) = 566km (εισπράξεις 100.000Χ6Χ366 = 219.000.000 ευρώ)
6. ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣ/ΝΙΚΗ = 502km (εισπράξεις 150.000Χ23Χ366 = 1.262.000.000 ευρώ)
7. ΛΑΡΙΣΣΑ-ΙΩΑΝΝΙΝΑ = 189km
8. ΛΑΜΙΑ-ΑΝΤΙΡΙΟ = 170km
9. ΧΑΝΙΑ-ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ = 202km
10. ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ = 45km (εισπράξεις 200.000Χ4Χ366 = 235.000.000 ευρώ)

Το συνολικό μήκος του παραπάνω δικτύου είναι 2.519km
Αν δεχθούμε ότι στη χώρα μας τα ΙΧ επιβατηγά και φορτηγά που κυκλοφορούν είναι 
περίπου 8.000.000 με ένα μέσο όρο 200 ευρώ το χρόνο που πληρώνουν για τέλη 
κυκλοφορίας, το κράτος εισπράττει 8.000.000Χ200 = 1.600.000.000 δίς ευρώ.

Με τους παραπάνω υπολογισμούς συγκεντρώνονται περίπου 3,77 δίς ευρώ το χρόνο 
για την «συντήρηση» των δρόμων.

Αν δεχθούμε ότι δαπανάται ένα ποσόν περίπου 20% για την συντήρηση και την λειτουργία 
των δρόμων, δηλαδή 770.000.000 ευρώ περισσεύουν 3δίς ευρώ.
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ – ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:

1. Για την κατασκευή ολοκλήρου του εθνικού δικτύου εκ του μηδενός απαιτούνται 
2.519Χ8.000.000 = 20.152.000.000 δίς ευρώ.
2. Με τις παραπάνω εισπράξεις σε 7 χρόνια έχει ανακατασκευαστεί το εθνικό δίκτυο εξ, 
ολοκλήρου.
3. Γιατί σταμάτησαν οι εργασίες συνέχισης των δρόμων και ανακοινώνουν
 προγράμματα ΕΣΠΑ για την συνέχιση τους;
4. Γιατί αυξήθηκαν οι εισφορές στα διόδια;
5. Γιατί με την κατάργηση διοδίων η χώρα μας πλήρωσε πρόστιμο σε εργολάβους 
7.000.000 ευρώ, και πως υπολογίστηκε η ανταποδοτικότητα;
6. Πόσα χρήματα έβαλαν οι εργολάβοι για την κατασκευή των οδών που ελέγχουν;
7. Γιατί το κόστος κατασκευής στην Ελλάδα είναι τριπλάσιο από αυτό των Ευρωπαϊκών
 χωρών;
8. Ποιος θα πληρώσει την ζημιά για την κακοτεχνία στο τμήμα ΤΡΙΠΟΛΗ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗ 
που δεν λειτουργεί εδώ και 4 χρόνια και ανέρχεται σε 200 εκατομμύρια ευρώ σαν κόστος 
και άλλα 100 εκατομ. περίπου από στέρηση εσόδων από τα διόδια, δηλαδή συνολικά 
300.000.000 ευρώ.;
9. Πού πήγαν οι εισπράξεις περίπου 15 δίς ευρώ την τελευταία πενταετία που δεν έχει 
κατασκευασθεί ούτε ένα μέτρο δρόμου ενώ αυτές γίνονται κανονικά;
10. Πόσα χρήματα πρέπει να προσθέσουμε στα παραπάνω που έχουν εισπραχθεί
 από την Ευρώπη από εθνικά προγράμματα τύπου ΕΣΠΑ κλπ;
11. Πόσο μήκος δρόμου έχει κατασκευαστεί τα τελευταία 5 χρόνια και με ποιό κόστος;

http://dimtris-kypriotis.blogspot.gr/
 http://www.toxwni.gr/


Πηγή: https://greek1.blogspot.com/2013/12/blog-post_21.html#ixzz4vNO1VyEJ 
®1Greek Σκέψου...δεν είναι παράνομο ακόμη 
Under Creative Commons License: Attribution 
Follow us: @1_Greek on Twitter | 1greek on Facebook

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΕΣ ΑΛΛΕΡΓΙΕΣ : Ποιες είναι οι συχνότερες αιτίες που τις πυροδοτούν

Φθινοπωρινές αλλεργίες: Ποιες είναι οι συχνότερες αιτίες που τις πυροδοτούν




Έχετε καταρροή, συνάχι, φτέρνισμα, ρινική συμφόρηση, βουρκωμένα μάτια, κνησμό σε μύτη- μάτια και βήχα τον Σεπτέμβρη;
«Προσοχή , υπάρχει πρόβλημα αλλεργίας γιατί οι Φθινοπωρινές αλλεργίες είναι εξίσου ενοχλητικές με αυτές της Άνοιξης και παρά την χρονική διαφορά που τις χωρίζει, έχουν παρόμοια συμπτώματα και αρκετές κοινές αιτίες» αναφέρει ο Χειρουργός Ωτορινολαρυγγολόγος Μηνάς Ν. Αρτόπουλος. Και προσθέτει: «Παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν συνδέσει την εποχική αλλεργία με την Άνοιξη, μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού υποφέρει ιδιαίτερα και το φθινόπωρο».
Συμπτώματα
Σύμφωνα με τους επιστήμονες τα βασικά συμπτώματα που εμφανίζουν οι αλλεργίες κατά τους μήνες του Φθινοπώρου είναι:
Καταρροή,
Συνάχι,
Φτέρνισμα,
Ρινική συμφόρηση,
Βουρκωμένα μάτια,
Βήχας,
Μαύροι κύκλοι κάτω από τα μάτια,
Άσθμα,
Εξάνθημα με κνησμό μετά από έκθεση σε κρύο
Κνησμός σε μύτη και στα μάτια
Τι να κάνετε

Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες τα βασικά υπεύθυνα αλλεργιογόνα για τις αλλεργίες του Φθινοπώρου είναι:
Η Γύρη από τα αγριόχορτα. Και αυτό γιατί παρόλο που τα αγριόχορτα ανθίζουν κυρίως τον Αύγουστο, η αναπαραγωγή τους και η παραγωγή της γύρης διαρκεί μέχρι τον Σεπτέμβρη και τον Οκτώβρη.
Τα ακάρεα. Η σχετικά υψηλή θερμοκρασία και η υγρασία είναι οι πλέον κατάλληλες συνθήκες για να αναπτυχθούν. Οι σχολικές αίθουσες διδασκαλίας που έχουν παραμείνει για πολύ καιρό κλειστές, όπως και τα χαλιά ή μοκέτες, τα στρώματα, οι κουρτίνες, τα χνουδωτά παιδικά παιχνίδια αποτελούν κατάλληλο περιβάλλον για την ανάπτυξη των ακάρεων που ευδοκιμούν μέσα στη σκόνη των κτιρίων, η ύπαρξη τους μάλιστα δεν εξαρτάται από το πόσο καθαρός είναι ο χώρος
Οι Μύκητες. Οι σχολικές αίθουσες αφού έχουν παραμείνει κλειστές για μεγάλο χρονικό διάστημα, υπόγεια, αποθήκες αλλά και χώροι με αυξημένη υγρασία (μπάνια σπιτιού), είναι το κατάλληλο περιβάλλον για την ανάπτυξη των μυκήτων. Θα πρέπει να τονιστεί ότι οι μύκητες ενοχοποιούνται για την αύξηση των κρίσεων άσθματος.
Ισχυροί άνεμοι. Λόγω της διασποράς της γύρης, μπορεί να επιδεινώνουν τα συμπτώματα των αλλεργικών ατόμων.
Τα σχολεία. Η επιστροφή στο σχολείο πυροδοτεί τις φθινοπωρινές αλλεργίες στα παιδιά λόγω των ακάρεων της οικιακής σκόνης και των μυκήτων που υπάρχουν πιο συχνά στους σχολικούς χώρους.
Το πρώτο μέτρο άμυνας, όσων έχουν πρόβλημα αλλεργίας ,είναι η πρόληψη με:
Αποφυγή υπεύθυνου αλλεργιογόνου, εφόσον είναι γνωστό και είναι εφικτό
Παραμονή σε κλειστό χώρο τις ώρες (10.00-15.00) που η γύρη παρουσιάζει αυξημένη συγκέντρωση στην ατμόσφαιρα
Χρήση μάσκας κατά την διάρκεια καθαρισμού αυλής ή υπόγειων χώρων
Καλό αερισμό κλειστών χώρων, συχνό γενικό καθάρισμα Πριν την ενεργοποίηση της θέρμανσης, καλός καθαρισμός των σωμάτων και αλλαγή των φίλτρων των κλιματιστικών
ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ
http://diasostesrodou.blogspot.gr/

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΤΟ ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΛΑΪΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ

Τι αλλάζει στο υπαίθριο εμπόριο και στις λαϊκές αγορές


Aνάσα» δίνει στους μικρούς παραγωγούς γαλακτοκομικών και τυροκομικών προϊόντων η ρύθμιση στο νομοσχέδιο για το υπαίθριο εμπόριο που έφερε στη Βουλή το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης για την πώληση των προϊόντων τους στις λαϊκές αγορές.

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου «κατ εξαίρεση επιτρέπεται η πώληση γαλακτοκομικών προϊόντων αποκλειστικά σε λαϊκές αγορές και από ιδιοκτήτες «μικρών επιχειρήσεων» παραγωγής τυροκομικών προϊόντων-μη κτηνοτρόφους, κατά την έννοια του άρθρου 1 της 3724/162303/22.12.2014 κοινής απόφασης των Υπουργών Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Β΄ 3438), εφόσον δεν διαθέτουν εμπορικό κατάστημα λιανικής πώλησης».


Όμως οι καταναλωτές στους πάγκους της λαϊκής αγοράς της γειτονιάς τους εκτός από γαλακτοκομικά, θα μπορούν να βρουν από χύμα τσίπουρο, είδη οικοτεχνίας όπως μαρμελάδες, γλυκά του κουταλιού, παραδοσιακά ζυμαρικά, βότανα και αρτύματα μέχρι και αλλαντικά ενώ γενικότερα με όσα προβλέπει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομίας, που κατατέθηκε στη Βουλή, για το υπαίθριο εμπόριο επιχειρείται να μπει τάξη στο πλαίσο λειτουργίας αυτού του τύπου εμπορίου που στα χρόνια της κρίσης αποτελεί για αρκετούς μία επαγγελματική διέξοδο.

Το σχέδιο νόμου επιχειρεί να εξαλείψει όλα τα "γκρι" σημεία που ισχύουν σήμερα και εμποδίζουν ολόκληρες κοινωνικές ομάδες να δραστηριοποιηθούν ενώ επέρχονται αλλαγές ως προς τον τρόπο χορήγησης των αδειών, καθώς θα εφαρμόζεται σύστημα μοριοδότησης, δίνεται η δυνατότητα σε αγροτικούς συνεταιρισμούς να πωλούν προϊόντα, έχοντας μέχρι 10 άδειες, και θα μπορούν και οι επαγγελματίες αγρότες να δραστηριοποιούνται σε πάσης φύσεως αγορές.

Σκοπός των νέων ρυθμίσεων είναι να καθοριστούν κανόνες όχι μόνο στον χώρο των λαϊκών αγορών, του στάσιμου και πλανόδιου εμπορίου, αλλά και στις εμποροπανηγύρεις, τις κυριακάτικες, χριστουγεννιάτικες και πασχαλινές αγορές ακόμη και στις κινητές καντίνες.

Τα είδη

Τα είδη που θα βρίσκουν οι καταναλωτές στους πάγκους της λαϊκής είναι:
- αυγά σφραγισμένα με το διακριτικό αριθμό του παραγωγού,
- λοιπά αγροτικά προϊόντα, όπως ελιές, καρύδια, κάστανα, όσπρια, ελαιόλαδο συσκευασμένο, οίνος εμφιαλωμένος,
- μέλι τυποποιημένο,
- πουλερικά και κουνέλια που πληρούν τους κανόνες ασφάλειας και υγιεινής των τροφίμων, νωπά αλιευτικά προϊόντα θάλασσας, γλυκών υδάτων, υδατοκαλλιέργειας,
- προϊόν απόσταξης μικρών αποσταγματοποιών (διήμερων). Ειδικά για την πώληση χύμα τσίπουρου το υπουργείο οικονομίας θα προχωρήσει στη δημιουργία Μητρώου Μικρών Αποσταγματοποιών, με στόχο τον αποτελεσματικότερο έλεγχο.
- άνθη, καλλωπιστικά φυτά, αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά και κηπευτικό χώμα, το οποίο δεν έχει υποστεί βιομηχανική επεξεργασία, καθώς και πολλαπλασιαστικό υλικό καλλιεργούμενων φυτικών ειδών, όπως φυτάρια κηπευτικών, δενδρύλλια οπωροφόρων και φυτά αμπέλου,
- προϊόντα οικοτεχνίας όπως γαλακτοκομικά, μαρμελάδες, γλυκά του κουταλιού, παραδοσιακά ζυμαρικά, βότανα, αρτύματα,
- αλλαντικά από παραγωγούς κτηνοτρόφους, εφόσον έχουν παραχθεί σε εγκεκριμένες μονάδες, τηρουμένων των όρων υγιεινής και ασφάλειας,
- γαλακτοκομικά προϊόντα.

Οι αδειούχοι παραγωγοί πωλητές υπαιθρίου εμπορίου μπορούν κατά τη διάρκεια διάθεσης των καλλιεργούμενων προϊόντων τους να διαθέτουν και άλλα μη επεξεργασμένα πρωτογενή προϊόντα  που σχετίζονται με την κύρια παραγωγή τους. Ενδεικτικά αναφέρονται τα αμπελόφυλλα για τους αμπελοκαλλιεργητές, τα άνθη κολοκυθιού για τους αντίστοιχους καλλιεργητές, τα αυτοφυή φυτά που φύονται εντός των γεωργικών εκμεταλλεύσεων των παραγωγών.

Βιομηχανικά είδη

Στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται γενικά βιομηχανικά είδη πλην ηλεκτροδοτούμενων ηλεκτρικών ειδών και παιχνιδιών, όπως είδη ένδυσης νεωτερισμών, ψεύτικα κοσμήματα (φο μπιζού), λευκά είδη, ψιλικά, είδη υπόδησης, δερμάτινα είδη (τσάντες, ζώνες, πορτοφόλια), αυτόνομα μη ηλεκτροδοτούμενα ηλεκτρικά είδη, εκκλησιαστικά είδη, είδη ατομικής καθαριότητας ή οικιακής φροντίδας, μέσα συσκευασίας (χάρτινες, πλαστικές σακούλες), είδη υαλοπωλείου, πλαστικά με το μέτρο, είδη χαρτιού, εργαλεία και βιομηχανικά είδη κηπουρικής και ανθοκομίας.

'Αδειες

Στο νομοσχέδιο όμως υπάρχουν αρκετές ρυθμίσεις με κοινωνική ευαισθησία και καινοτομικο χαρακτηρα:

- Θεσμοθετούνται οι αγορές καταναλωτών, οι λεγόμενες αγορές χωρίς μεσάζοντες. Τις αγορές αυτές επιτρέπεται να διοργανώνουν ενώσεις καταναλωτών, Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (ΚΟΙΝΣΕΠ), καθώς και συλλογικοί φορείς πολιτών-καταναλωτών που δεν είναι κερδοσκοπικοί, αφορούν την ανάπτυξη της καταναλωτικής συνείδησης και προάγουν την αλληλεγγύη μεταξύ των πολιτών.

- Επιτρέπεται σε επαγγελματίες που έχουν πτωχεύσει να ζητήσουν τη χορήγηση αδείας, ισχύος έως ενός έτους, και θέση σε λαϊκή αγορά για την πώληση αδιάθετων ειδών της επιχείρησης που διατηρούσαν. Η άδεια αυτή δεν μπορεί να ανανεωθεί ούτε και να μετατραπεί σε άδεια υπαίθριου εμπορίου.

- Ορίζεται σύστημα μοριοδότησης για την κατανομή και τοποθέτηση των παραγωγών πωλητών στις κενές θέσεις των λαϊκών αγορών. Προτεραιότητα έχουν οι συνεταιρισμοί και σε περίπτωση ισοβαθμίας εξετάζονται κριτήρια όπως ο βαθμός παραβατικότητας, ο αριθμός μελών, η παλαιότητα της άδειας.

- Το 60% των προκηρυσσόμενων αδειών επαγγελματιών πωλητών υπαίθριου εμπορίου διατίθεται σε άτομα με αναπηρία τουλάχιστον 50%, σε πολύτεκνους και στα παιδιά τους, στους τρίτεκνους, σε γονείς ανηλίκων τέκνων με αναπηρία ή προστάτες ατόμων με αναπηρία, σε Ρομά, σε άτομα απεξαρτημένα, σε προστάτες μονογονεϊκών οικογενειών και σε αποφυλακισθέντες μετά την έκτιση μακρόχρονης ποινής. Το υπόλοιπο 40% χορηγείται σε ανέργους. Και σε αυτές τις περιπτώσεις εφαρμόζεται σύστημα μοριοδότησης με βασικό κριτήριο το εισόδημα.

- Θεσπίζεται η λειτουργία Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος, μιας ηλεκτρονικής βάσης όπου θα καταγραφούν όλοι οι αδειούχοι πωλητές, είτε είναι παραγωγοί είτε επαγγελματίες, τα είδη και οι ποσότητες που διακινούν και τα πρόστιμα που ενδεχομένως τους επιβάλουν.
Το ΟΠΣ θα έχει μητρώο αδειών, μητρώο ελέγχων-προστίμων και λαϊκών αγορών. Για πρώτη φορά θα υπάρχει επίσημη εικόνα για το υπαίθριο εμπόριο και όσους δραστηριοποιούνται σε αυτό.

- Αδειες παραγωγών πωλητών. Τροποποιήσεις έρχονται στο καθεστώς της αδειοδότησης των παραγωγών αγροτικών προϊόντων στις λαϊκές αγορές και στο λοιπό υπαίθριο εμπόριο. Οι παραγωγοί θα αδειοδοτούνται από τους δήμους κατοικίας τους αποσαφηνίζοντας το προηγούμενο θολό τοπίο της αδειοδοτούσας αρχής.

Παραμένει σε ισχύ η διάταξη πως στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη η έκδοση και ανανέωση αδειών θα γίνεται από τις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας, αντίστοιχα. Επιπλέον, άδεια παραγωγού θα μπορούν να παίρνουν, εκτός από τους επαγγελματίες αγρότες, αγροτικοί και γυναικείοι συνεταιρισμοί, ομάδες και οργανώσεις παραγωγών.

Για πρώτη φορά άδειες παραγωγού θα έχουν το δικαίωμα να αποκτήσουν και φυσικά πρόσωπα που παράγουν είδη λαϊκής τέχνης, κοσμήματα, καλλιτεχνήματα και λοιπά έργα πρωτότυπης καλλιτεχνικής δημιουργίας. Για αυτούς δεν θα επιτρέπεται η δραστηριοποίηση στις λαϊκές αγορές.

- Καταργείται η αυτοπρόσωπη προσέλευση στις λαϊκές αγορές, εφόσον ο παραγωγός αναπληρώνεται από τη σύζυγο ή τα τέκνα.

- Οι έλεγχοι για τις άδειες παραγωγών αγροτικών προϊόντων θα γίνονται εκ των υστέρων και δειγματοληπτικά. Αφού ο αγρότης θα υποβάλλει τα δικαιολογητικά του, θα παίρνει την άδεια, και στη συνέχεια θα γίνονται αυτοψίες (στις δηλωθείσες γεωργικές εκμεταλλεύσεις τους) για να διαπιστωθεί αν όντως υπάρχει η παραγωγή των προϊόντων που δηλώνονται.

- Διακριτή σήμανση. Πράσινα ταμπελάκια στους πάγκους τους, με τα ονοματεπώνυμά τους θα φέρουν οι παραγωγοί και μπλε οι επαγγελματίες πωλητές.

- Κανόνες λειτουργίας επιδιώκεται να μπουν και στις λεγόμενες εμποροπανηγύρεις, κυριακάτικες, χριστουγεννιάτικες και πασχαλινές αγορές. Οι δήμοι είναι αρμόδιοι ώστε να θεσπίσουν κανόνες λειτουργίας και αδειοδότησης ενώ τίθενται σαφή χρονικά όρια λειτουργίας αυτών των αγορών.


- Επανακαθορίζονται ο τρόπος υπολογισμού και λοιπά θέματα σχετικά με το ημερήσιο ανταποδοτικό τέλος, που υποχρεούνται να καταβάλλουν οι προσερχόμενοι στις λαϊκές αγορές. Το ύψος του ημερήσιου τέλους καθορίζεται ανά τρέχον μέτρο εκθετηρίου ανά ημέρα, είναι κοινό για παραγωγούς και επαγγελματίες πωλητές και καταβάλλεται μηνιαίως είτε σε ειδικά  ορισμένο τραπεζικό λογαριασμό, είτε στο ταμείο του φορέα λειτουργίας.

    tvxs.gr 

http://ameiniasopallineus.blogspot.gr/

ΤΑ ΚΛΕΜΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ

Τα κλεμμένα βιβλία μας από τους Γερμανούς στην κατοχη

Η συνέντευξη του κ. ΠΕΤΡΟΥ ΤΣΑΚΠΟΥΝΙΔΗ στον δημοσιογράφο κ. Γιώργο Λεκάκη 
Οι αποκαλύψεις που κάνει είναι απίστευτες και 'ισως και με τραγίκες συνέπειες 
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ




http://conspiracyfeeds.blogspot.gr/

ΝΙΤΣΕ

ΝΙΤΣΕ

Νίτσε – Οι τρεις μεταμορφώσεις

«Θα σας μιλήσω για τις τρεις μεταμορφώσεις του πνεύματος: με ποιο τρόπο το πνεύμα γίνεται Καμήλα, με ποιο τρόπο η Καμήλα γίνεται Λεοντάρι και πώς το Λεοντάρι γίνεται Παιδί.
Πολλά βαριά πράγματα υπάρχουν για το πνεύμα. Το ρωμαλέο, το υπομονετικό πνεύμα, το κυριαρχημένο από σεβασμό: το βαρύ, και το βαρύτατο η ρώμη του αξιώνει.
Ποιο είναι βαρύ; Αυτό ρωτάει το υπομονετικό πνεύμα και γονατίζει σαν την Καμήλα και θέλει να φορτωθεί γερά.
Ποιο είναι το βαρύτατο, ω ήρωες; για να το φορτωθώ και να ευφρανθώ από τη δύναμή μου;
Μήπως δεν είναι η αυτοταπείνωση για να κάνεις την περηφάνια σου να πονέσει; Μήπως δεν είναι ν’ αφήσεις λεύτερη τη μωρία σου ν’ αστράψει, για να περιγελάσει τη σοφία σου;
Ή μήπως είν’ αυτό: να παρατάμε τον αγώνα μας τη στιγμή που γιορτάζει τη νίκη του; Ή το να σκαρφαλώνουμε σε κορυφές τετράψηλες για να πειράζουμε τον Πειρασμό; Ή μήπως είν’ αυτό: να θρεφόμαστε με τα βελανίδια και τα χόρτα της γνώσης κι από την πείνα η ψυχή να τυραγνιέται για χάρη της αλήθειας;
Ή μήπως είν’ αυτό: να ’μαστέ άρρωστοι και να στέλνουμε όσους μας παρηγοράν στο σπίτι τους, και μετά αρχινάμε τις φιλίες με κουφούς που δεν ακούν ποτέ τι θέλουμε;
Ή μήπως είν’ αυτό: να βυθιζόμαστε μέσα στο βρόμικο νερό, όταν αυτό είναι το νερό της αλήθειας και να μη σπρώχνουμε από κοντά μας τα παγερά βατράχια και τους χλιαρούς φρύνους;

Ή μήπως είν’ αυτό: ν’ αγαπάμε όσους μας περιφρονάν και να δίνουμε το χέρι στο φάντασμα όταν θέλει να μας σκιάξει;
Όλα τούτα τα βαριά, τα φορτώνεται το υπομονετικό πνεύμα: καθώς η Καμήλα που δράμει φορτωμένη κατά την έρημο, έτσι κι αυτό τρέχει κατά την έρημό του.
Όμως μέσα στην πιο ερημικιά την έρημο, πλαστουργείται η δεύτερη μεταμόρφωση: εκεί το πνεύμα γίνεται Λεοντάρι, θέλει να κατακτήσει λευτεριά να γίνει ο κυρίαρχος της δικιάς του ερήμου.
Γυρεύει εκεί τον ύστερό του αφέντη: θέλει να γίνει εχτρός του, όπως και του ύστερου θεού του, και πολεμώντας, θέλει να νικήσει το μεγάλο Δράκο. Ποιος είναι ο μεγάλος Δράκος, που δε θέλει πια το πνεύμα να τον λέει μήτε θεό, μήτε αφέντη;
«Οφείλεις» ονομάζεται ο μεγάλος δράκος. Όμως του Λεονταριού το πνεύμα λέει, «θέλω».
Το «Οφείλεις» ορθώνεται στη στράτα σου όλο από μάλαμα και λάμπος και από λέπια ένα θηρίο, κι απάνω σε καθένα λέπι, λάμπει με μάλαμα γραμμένο, κι ένα «Οφείλεις.»
Χιλιαδόχρονες αξίες αστράφτουν πάνω σε τούτα δω τα λέπια, κι αυτά είπ’ ο πιο φοβερός απ’ όλους τους δράκους: όλη η αξία των πραγμάτων λάμπει απάνω μου».
«Κάθε αξία ήταν κιόλας δημιουργημένη, και κάθε δημιουργημένη αξία, είμ’ εγώ. Αληθινά, δεν πρέπει πια να μείνει μήτ’ ένα «Θέλω». Αυτά λέει ο Δράκος.
Αδερφοί μου, τι το χρειαζόμαστε το Λεοντάρι μέσα στο πνεύμα; γιατί δεν μας φτάνει το υπομονετικό ζώο, το όλο εθελοθυσία και σεβασμό;
Να δημιουργήσει καινούριες αξίες, αυτό μήτε το Λεοντάρι μπορεί να το καταφέρει: μα θ’ αποκτήσει λευτεριά για μια καινούρια δημιουργία, αυτό του Λεονταριού η ρώμη το μπορεί.
Για ν’ αποκτήσει λευτεριά και να κράξει ένα όχι ιερό, ακόμα και μπροστά στο χρέος: Να, γιατί μας χρειάζεται αδερφοί το Λεοντάρι.
Να αποκτήσει δικαίωμα να δημιουργήσει καινούριες αξίες, αυτό είναι το πιο τρομερό απόκτημα για ένα υπομονετικό και από σεβασμό γιομάτο πνεύμα.
Αληθινά, σαν αρπαγή του μοιάζει αυτό κι ωσάν αρπαχτικού ζώου έργο.
Ωσάν το πιο ιερό του και όσιο, το «οφείλεις» αγαπούσε έναν καιρό: τώρα λοιπόν πρέπει να ανακαλύψει πλάνη κι αυθαιρεσία ακόμα και σ’ αυτό το πιο ιερό, για να τό κατορθώσει απ’ την αγάπη του να κλέψει ελευθερία. Το Λεοντάρι έχει ανάγκη από τέτοια αρπαγή.
Αλλά πέστε μου, αδερφοί μου, τι μπορεί να κατορθώσει το Παιδί που μήτε το Λεοντάρι δεν μπορεί να κατορθώσει;
Γιατί χρειάζεται τ’ αρπαχτικό Λεοντάρι να γίνει Παιδί;
Αθωότητα είναι το Παιδί, και λησμονιά ένα ξενάρχισμα, ένα παιχνίδι. Ένας αυθόρμητα στροβιλιζόμενος τροχός, μια πρώτη κίνηση, ένα άγιο Ναι.
Ναι, στο παιχνίδι της δημιουργίας, αδερφοί μου, έχει ανάγκη έν’ άγιο Ναι: τη δίκιά του θέληση θέλει τώρα το πνεύμα, το δικό του κόσμο θέλει να ξαναποχτήσει εκείνος που έχασε τον κόσμο.
Σας μίλησα για τις τρεις μεταμορφώσεις του πνεύματος: με ποιο τρόπο το πνεύμα έγινε Καμήλα, πώς η Καμήλα έγινε Λεοντάρι και πώς το Λεοντάρι έγινε Παιδί.»
Αυτά είπε ο Ζαρατούστρας. Και τον καιρό εκείνο, κατοικούσε στην πόλη που λεγόταν: η παρδαλή Αγελάδα.
***
Νίτσε – Τάδε έφη Ζαρατούστρας
Το Τάδε έφη Ζαρατούστρας  είναι έργο του Γερμανού φιλόσοφου Νίτσε που θεωρείται ως το σημαντικότερο έργο του. Εκδόθηκε σε τέσσερα μέρη, από το 1883 ως στο 1885.
Αντικλείδι , http://antikleidi.com
https://vequinox.wordpress.com/

Χρήστος Καπερώνης: Από την ιστορική «Ελευθεροτυπία» στο περίπτερο της Μακρινίτσας

  Χρήστος Καπερώνης: Από την ιστορική «Ελευθεροτυπία» στο περίπτερο της Μακρινίτσας Ακούστε το άρθρο «Δεν θα γυρνούσα στην Αθήνα ούτε για ασ...