Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 4 Οκτωβρίου 2017

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΑ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΕΣ

Συναισθηματικά Ασυμβίβαστες

Γυναίκα χαμογελά με χέρια ανοιχτά

Γέννημα θρέμμα της εποχής μας

Όλες οι γυναίκες απ’ αρχής κόσμου, απ’ άκρη σ’ άκρη αυτού του πλανήτη, ΕΝΑ πράγμα αποζητούν.
Αυτό το ΕΝΑ και μοναδικό που μας ενώνει, τόσο απλό … μα τόσο δυσεύρετο, είναι η ΑΓΑΠΗ ενός συντρόφου. Και επειδή πολλά ουτοπικά και ‘αιθεροβάμονα’ λόγια έχουν κατά καιρούς ακουστεί για την Αγάπη … δεν εννοώ μια άνευ όρων επιφανειακή ρομαντζάδα με πάθη, εντάσεις και κυκλοθυμίες.
… εννοώ μια συναισθηματική εκ βαθέων τρυφερότητα, με ενθουσιασμό και ισορροπία, που πηγάζει από κοινούς στόχους και κοινό αέρα πλεύσης. Αυτό είναι που μας κάνει να ανθίζουμε, να αντλούμε ενέργεια, να ατσαλωνόμαστε απέναντι σε κάθε κακοτοπιά.
Η Αγάπη ενός συντρόφου δεν είναι όπως η αγάπη προς τη μάνα ή το παιδί μας, που είναι αδιαπραγμάτευτη σχεδόν υπό οποιαδήποτε συνθήκη. Αυτή απορρέει από ‘γενετική συνέχεια’ προς τα πίσω ή προς τα μπρος, που ακόμη κι αν ‘δυσμορφαίνει’ την κουβαλάμε ως αναπόφευκτο φορτίο.
Ο σύντροφος, αντιθέτως, είναι μια προσωπική επιλογή μέσα από τους κύκλους που μας περιβάλλουν. Αυτομάτως, η τυχαιότητα όσον αφορά στο δείγμα των ανθρώπων που μας προσεγγίζουν στη ζωή μας είναι μεγάλη. Σε ποια εποχή γεννιόμαστε, σε ποια γειτονιά αναλωνόμαστε, σε ποια συμπεριφορική βάση έλκουμε ή απωθούμε άλλους χαρακτήρες συνθέτουν ένα σκηνικό ενθαρρυντικό ή απογοητευτικό για το μέλλον μας.
Ελάχιστες, λοιπόν, είναι οι γυναίκες που βρίσκουν στον δρόμο τους «το έτερον ολόκληρον» που έρχεται και κουμπώνει δίχως ζόρια και πιέσεις. Σχεδόν ανήκουν στα όρια του στατιστικού “λάθους”! Είναι σαν να ανακαλύπτεις το τελευταίο κομμάτι του παζλ ανάμεσα σε χιλιάδες άλλα. Πόσο πιθανό μπορεί να ’ναι;
Οι περισσότερες, από άγνοια ή από ανάγκη, άλλοτε καλοπροαίρετη και άλλοτε όχι, συμβιβάζονται με σχέσεις που λίγα έχουν να προσφέρουν συναισθηματικά. Συνειδητές ή ασυνείδητες ‘εκπτώσεις’ σε διάφορα επίπεδα προκειμένου να καλυφθούν όπως-όπως τα εσώψυχα κενά, έστω και επιφανειακά. Μεγάλη η πληγή όταν έρχεται η ώρα του απολογισμού!
Υπάρχουν, όμως, και κάποιες λίγες εναπομείνασες ‘ηρωίδες’ που διαλέγουν το ασυμβίβαστο των συναισθημάτων τους.
Σε ηλικία που η τεκνοποίηση αρχίζει να αποχαιρετά δεν κάνουν πίσω σε οικογενειακούς και κοινωνικούς εκβιασμούς που τις θέλουν να ανεβαίνουν, με όποιο κόστος, τα σκαλιά της εκκλησίας. Επιλέγουν τη μοναχικότητα διότι δεν αγαπούν τα παζάρια και δεν επιθυμούν σκόντο στην ψυχική τους γαλήνη.
Καλώς ή κακώς δεν αποτελούν μέρος των λίγων τυχερών ετούτης της ζωής που συναντούν με εκνευριστική ευκολία την ευτυχία στην αγκαλιά κάποιου, αλλά ούτε και μέρος της πλειοψηφίας των άτυχων-συμβιβασμένων που με απερίσκεπτη ευκολία ή μεθοδευμένη δυσκολία γίνονται συντροφιά - αργά ή γρήγορα - στη δυστυχία.
Συνήθως είναι φιγούρες ελαφρώς εσωστρεφείς, με κύρια χαρακτηριστικά τους τη σύνεση και την αξιοπρέπεια, που δεν τους επιτρέπουν να λοξοδρομήσουν από τις αρχές τους. Δυσκολεύονται να γίνουν χαμαιλέοντες και να προσαρμόζονται περιχαρείς σε ανεπιθύμητες καταστάσεις, όπως επίσης και να ελίσσονται με πονηριά και χάρη προκειμένου να αισθάνονται ασφαλείς.
Δύσκολος δρόμος για ‘πριγκίπισσες’, καθώς είναι ΕΝΑΣ και αγκαθωτός: Όχι συντροφιά για τη συντροφιά, αλλά συντροφιά για την πληρότητα της ΑΓΑΠΗΣ. Καμία διαπραγμάτευση, καμία ψυχρή συναλλαγή.
Είναι εύκολο να τις εντοπίσεις αυτές τις γυναίκες, μιας και από ένα σημείο και μετά εμφανίζονται μόνες σε κοινωνικές δραστηριότητες. Κι όμως έχουν το θάρρος να ζήσουν και να διεκδικήσουν την ομορφιά της ζωής μέσα από δράσεις που δίνουν νόημα ύπαρξης, έστω και μόνες. Μόνες - τουλάχιστον μέχρι τη στιγμή που τις συναντάς!
Γιατί πάντα ο στόχος παραμένει ίδιος. Ψάχνουν να βρουν ουσιαστικό συναίσθημα και αυθεντική επικοινωνία που τόσο έχουν ανάγκη. Δεν περιορίζεται πια μόνο σε επίπεδο συντροφικότητας αλλά και σε επίπεδο φιλίας.
Αλλά και εκεί το πράγμα χωλαίνει! Οι περισσότερες φίλες έχουν ήδη παντρευτεί και κάνει παιδιά, με αποτέλεσμα οι επαφές να αραιώνουν και η πάλαι ποτέ άρρηκτη σύνδεση να αποκτά ρωγμές. Οπότε η ανάγκη για εξωστρέφεια γιγαντώνεται, με την ελπίδα … να βρεθούν νέα αξιόλογα λιμάνια για άραγμα … να καιροφυλαχτεί. Μόνο που όταν είσαι επιλεκτική, είσαι στα πάντα επιλεκτική και αυτό είναι ένα τίμημα βαρύ…
Και είναι βαρύ … όπως κάθε αξιοπρεπής επιλογή σ’ αυτόν τον παρηκμασμένο ηθικά κόσμο. Πώς γίνεται για κάθε τι ηθικά ορθό να βάλλεσαι από παντού; Προφανώς, όταν κινείσαι κόντρα στο ρεύμα, είναι μοιραίο το να κολλάνε πάνω σου ξένα σαπισμένα σώματα, που πρέπει συνεχώς να καθαρίζεις για να μπορέσεις να προχωρήσεις.
Αυτό το αυτό-καθαριζόμενο σύστημα για να εξασφαλίσει την επιβίωσή του καίει πολλή ενέργεια μεν αλλά με διάφανη ψυχή έχει πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να πετύχει τον στόχο του.
Αυτές οι γυναίκες, λοιπόν, γέννημα θρέμμα μιας εποχής μαρασμώδους μεν, ελεύθερης δε (τουλάχιστον σε κάποιους τομείς, εν συγκρίσει με το παρελθόν!), έχουν το θάρρος να είναι συναισθηματικά ασυμβίβαστες, όπως κάθε ψυχικά υγιής άνθρωπος κάνει έτσι κι αλλιώς.  
Δεν μπορώ παρά να τις σέβομαι, να τις θαυμάζω και να τις στηρίζω όταν βρεθούν στον περίγυρό μου, καθώς η μοναχικότητά τους δε με παραξενεύει πια ούτε μου δημιουργεί δεύτερες σκέψεις. Αντιθέτως, μου επιβεβαιώνει - χωρίς περιττές βολιδοσκοπήσεις - την ποιότητα του χαρακτήρα τους.
Μια ποιότητα που πιστεύω ότι έστω και αργά, με επιμονή και υπομονή … με κάποιον τρόπο …, αμείβεται αδρά!  
http://www.macroskopio.gr/el

ΠΟΣΟ ΗΛΙΘΙΟΙ ΠΛΕΟΝ;

Πόσο ηλίθιοι πλέον;

Το δημοψήφισμα στην Καταλονία, για την ανακήρυξη ανεξαρτησίας της περιοχής αυτής από την Ισπανία, έφερε στην επιφάνεια τη σύγχυση που υπάρχει σήμερα παντού! Απίστευτη σύγχυση στην Αριστερά, αναμφίβολα… 

Αλλά και σύγχυση σε μεγάλο μέρος των υπόλοιπων. 

Για τους Αριστερούς του ΣΥΡΙΖΑ, λοιπόν, οι Καταλανοί «έχουν δίκιο» να μη θέλουν να είναι τμήμα της Ισπανικής Δημοκρατίας, «για να μην επιδοτούν» οι ίδιοι (που έχουν υψηλότερο ΑΕΠ) τους υπόλοιπους (και φτωχότερους) Ισπανούς… 

Την ίδια στιγμή, ωστόσο, οι Αριστεροί (κι όχι μόνο του ΣΥΡΙΖΑ) θεωρούν τη Λίγκα του Βορρά στην Ιταλία… «φασίστες» που υποστηρίζουν ακριβώς το ίδιο: Να αποσχιστούν από την Ιταλία, «για να μην επιδοτούν τους Νότιους Ιταλούς που είναι φτωχότεροι»… 

Και πάντα, Αριστεροί και Κεντροαριστεροί (και όχι μόνο), επικρίνουν τους πλούσιους Βόρειο Ευρωπαίους που «δεν θέλουν να επιδοτούν τους φτωχότερους Νότιο Ευρωπαίους»… 

Τι μας λένε ακριβώς; 
Το να μη θέλουν οι πλούσιοι κάτοικοι μιας περιοχής να «επιδοτούν» τους φτωχότερους κατοίκους άλλων περιοχών, είναι γενικά «δεξιό» και «κακό», σε όλες τις περιπτώσεις… εκτός από την Καταλονία ειδικά, όπου είναι «αριστερό» και «καλό»; 

Κι όλοι μαζί οι φίλο-ευρωπαίοι επέκριναν πέρσι τους Βρετανούς που θέλησαν να αποσχιστούν από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Και παράλληλα είδαν «με συμπάθεια» τότε τους Σκωτσέζους που θέλησαν να θέσουν και πάλι θέμα ανεξαρτησίας από τη Βρετανία για να παραμείνουν στην Ευρώπη (εκτός Βρετανίας πλέον)! 

Τι ακριβώς συμβαίνει; 
Το να ζητάει απόσχιση μιας περιοχή από ένα κράτος μέλος της Ένωσης είναι «κακό» και «κατακριτέο» για την Λίγκα του Βορρά από την Ιταλία, αλλά είναι «καλό» και «αξιέπαινο», όταν η Σκωτία θέλει να φύγει από την Βρετανία ή η Καταλονία από την Ισπανία; 

Τρελαθήκαμε τελείως; 

Και τέλος, αναρωτιούνται κάποιοι, πως είναι δυνατό να «υποστηρίζουμε» το δημοψήφισμα των Κούρδων του Ιράκ για ανεξαρτησία, και την ίδια στιγμή να είμαστε αντίθετοι με το δημοψήφισμα των Καταλανών για ανεξαρτησία από την Ισπανία; 
Τέτοια σύγχυση… 

Να τα πάρουμε λίγο από την αρχή: 

Το δικαίωμα της Αυτοδιάθεσης των λαών, δηλαδή της ανεξαρτησίας τους (κατόπιν δημοψηφίσματος συνήθως), αναγνωρίστηκε από τη Χάρτα του ΟΗΕ σε λαούς που πάλευαν να αποτινάξουν τον αντί-αποικιακό ζυγό. 

Αφορούσε δηλαδή λαούς που βρίσκονταν σε αποικιακό καθεστώς. 
Δηλαδή σε καθεστώς, συνήθως, αυταρχικό ή τυραννικό, το οποίο τους επιβλήθηκε και για το οποίο δεν ρωτήθηκαν και δεν συναίνεσαν ποτέ. 
Δεν αφορά τις μειονότητες μέσα σε δημοκρατίες. 
Ούτε «στρατηγικές μειονότητες» σε μεθοριακές περιοχές (Αυτές ρητώς εξαιρούνται…). 

Οι Κούρδοι είναι ακριβώς αυτό που προβλέπει η Χάρτα του ΟΗΕ: 
Ένας ιστορικός λαός, μεγάλος (ξεπερνάνε τα 25 εκατομμύρια συνολικά), που βρίσκεται διαμελισμένος εδαφικά σε τρία γειτονικά κράτη (Τουρκία, Ιράκ και Ιράν), έχει κάνει μακροχρόνιους και αιματηρούς αγώνες ανεξαρτησίας και στα τρία, έχει πληρώσει πολύ βαρύ φόρο αίματος και τώρα ζητά την ανεξαρτησία του στο Ιρακινό έδαφος (όπου έχει ήδη ενισχυμένη τοπική αυτονομία). 

Όμως, οι άλλες περιπτώσεις που συζητάμε, αφορούν πληθυσμιακές ομάδες μέσα σε σταθερά κράτη -μέλη ευρωπαϊκών δημοκρατιών. 
Κι εδώ δεν υπάρχουν «τυραννίες» να «αποτινάξουν»! 
Σε μερικές περιπτώσεις αποτελούν εθνοτικά διαφορετικές ομάδες (όπως οι Σκωτσέζοι στο Ηνωμένο Βασίλειο). Αλλά αναπόσπαστα συνδεμένες με την Ιστορία της χώρας τους… 
Αλλού οι «διαφορές» τους είναι περισσότερο «τοπικιστικού» χαρακτήρα (όπως στην Καταλονία).
 

Αν οι Καταλανοί έχουν δικαίωμα να ζητήσουν την απόσχισή τους από την Ισπανία, το ίδιο και περισσότερο δικαίωμα έχουν να ζητήσουν απόσχιση οι Βαλλόνοι ή οι Φλαμανδοί από το Βέλγιο – αυτοί είναι πολύ πιο διαφορετικοί μεταξύ τους απ’ ό,τι οι Καταλανοί από τους υπόλοιπους Ισπανούς… 

Και βεβαίως, οι Βάσκοι, επίσης από την Ισπανία, ή η Ουγγρική μειονότητα της Τρανσυλβανίας από τη Ρουμανία ή οι Ρωσόφωνοι σε κάποιες Βαλτικές δημοκρατίες (οι οποίοι σχεδόν δεν έχουν στοιχειώδη πολιτικά δικαιώματα εκεί!) και πάει λέγοντας
(Υπάρχουν και κάμποσες ακόμα περιπτώσεις στην Ευρώπη)… 

Αν γίνει αποδεκτό και «νομιμοποιηθεί» από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους το αίτημα για αυτοδιάθεση-ανεξαρτησία των Καταλανών, θα αρχίσει… «να ξηλώνεται το πουλόβερ» της Ενωμένης Ευρώπης και δεν θα μείνει τίποτε στο τέλος! 

Σε μια τέτοια περίπτωση η σημερινή Ενωμένη Ευρώπη θα κατέληγε πολύ σύντομα μια συνομοσπονδία από πολύ περισσότερα (σε σχέση τα σημερινά) κρατίδια. Πολύ πιο δύσκολο (απ’ ό,τι σήμερα) να υπάρξει, να σταθεί και να παραμείνει ενωμένη… 

Διότι όπως απέδειξε και η πείρα από τις πρώην χώρες του «υπαρκτού Σοσιαλισμού» στην ανατολική Ευρώπη, κράτη που μόλις απέκτησαν την ανεξαρτησία τους δείχνουν μεγάλη απροθυμία να λειτουργήσουν ως μέλη μιας Ένωσης. 

Προσπαθούν μάλλον να περιφρουρήσουν την ανεξαρτησία τους, κι όχι να «συγκλίνουν» με άλλες χώρες με τις οποίες στο παρελθόν τους χώρισαν πολλά… 
Αν ξεκινούσε ένα τέτοιο «κύμα αυτοδιάθεσης», υπάρχουν πολλές «περιφέρειες» ευρωπαϊκών κρατών που θα διεκδικούσαν την «απόσχισή» τους.
 

Οι μόνες Ευρωπαϊκές χώρες που δεν θα είχαν τέτοιο πρόβλημα είναι κυρίως η Γερμανία, η Αυστρία, η Ουγγαρία, η Ολλανδία, οι τρεις Σκανδιναβικές και οι τρεις Βαλτικές. 

Δηλαδή, όλως συμπτωματικώς, ο ευρύτερος «Γερμανικός πυρήνας» στη Βόρειο Ευρώπη.
Το πιο ενδιαφέρον είναι πως ένα τέτοιο «τσουνάμι αποσχίσεων» θα είχε ως αποτέλεσμα και κάποιες «προσαρτήσεις»! 
Δηλαδή, αν «έφευγαν» οι Φλαμανδοί από τη Βέλγιο, θα ζητούσαν, κατά πάσα πιθανότητα, να προσαρτηθούν στη γειτονική Ολλανδία (που γλωσσικά είναι απόλυτα συγγενής μαζί τους), ενώ τότε οι Βαλλόνοι του Βελγίου θα προσαρτούνταν στη Γαλλία. 

Οι γερμανόφωνοι Αλσατοί και Λωρέννιοι της Γαλλίας θα μπορούσαν να ζητήσουν προσάρτηση στη Γερμανία, όπως και οι γερμανόφωνοι Σουδίτες της Τσεχίας. 
 

Οι Τρανσυλβανοί τους Ρουμανίας στην Ουγγαρία, οι Μολδαβοί στην Ρουμανία, οι κάτοικοι της Βορειοδυτικής Ουκρανίας στην Πολωνία κλπ. κλπ. 

Και βέβαια, αφού μιλάμε για αποσχίσεις-προσαρτήσεις, αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει στο παλαιότατο όνειρο του Παγγερμανισμού: Την πλήρη Ένωση του «Ανατολικού κράτους» (αυτό σημαίνει «Αυστρία» στα γερμανικά) με την ίδια την Γερμανία! 

Άλλωστε, όταν δημιουργήθηκε για πρώτη φορά η σύγχρονη Αυστρία (το 1919, μετά το τέλος του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου και την ήττα των «κεντρικών δυνάμεων») οι ίδιοι οι Αυστριακοί ζήτησαν τότε να αναγνωριστούν επισήμως και διεθνώς, ως «Γερμανική Δημοκρατία της Αυστρίας»! Αλλά δεν τους επιτράπηκε! (Είναι κι αυτό μια από τις πολλές περιπτώσεις που η διεθνής κοινότητα αρνήθηκε να αναγνωρίσει κράτος με το όνομα που αυτό επιθυμούσε αρχικώς. Γιατί μας έλεγαν κάποτε ότι τέτοιο πράγμα δεν έχει ξαναγίνει ποτέ! Έχει ξανασυμβεί, λοιπόν…). 

Όλως συμπτωματικώς – και πάλι – ο «γερμανικός πυρήνας» της Ευρώπης θα ενισχυόταν πολύ, ενώ όλη η υπόλοιπη Ευρώπη θα αποδυναμωνόταν αισθητά! 
Και το «οικοδόμημα» της Ευρώπης θα κατέρρεε… 

Στη θέση αυτού που σήμερα ονομάζουμε «Ενωμένη Ευρώπη», θα δημιουργούνταν ένας πολύ ισχυρός βορειοευρωπαϊκός άξονας με πολύ προχωρημένες μορφές σύγκλισης υπό την αιγίδα της παν-Γερμανίας! 

Και μια πολύ πιο χαλαρή – και κατακερματισμένη - «περιφέρεια» στον Ευρωπαϊκό νότο: 
Με την Ισπανία τεμαχισμένη (μετά τους Καταλανούς θα ζητήσουν ανεξαρτησία και οι Βάσκοι), με την Ιταλία επίσης τεμαχισμένη (η Λίγκα του Βορρά θα αποσχιζόταν σίγουρα), με το Βέλγιο διαμελισμένο και προσαρτημένα τα τμήματά του - στη Γαλλία οι Βαλλόνοι και στην Ολλανδία οι Φλαμανδοί, με την ίδια τη Γαλλία τραυματισμένη και υποβαθμισμένη κλπ. κλπ… 

Ε λοιπόν, κάποιους εξυπηρετεί αυτό. 
Αλλά εμάς ΔΕΝ μας εξυπηρετεί! Ούτε την ιδέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης… 

Κι εδώ ερχόμαστε στο τελευταίο και πιο σημαντικό: 
Η συγκρότηση της ίδιας της Ενωμένης Ευρώπης προσπάθησε να αποτρέψει μια τέτοια εκφυλιστική εξέλιξη… 
Αλλά ταυτόχρονα την… «μπόλιασε» στο Ευρωπαϊκό οικοδόμημα»! Έβαλε το «σπόρο» αυτού ακριβώς που δεν ήθελε να συμβεί… 

Προσπάθησε να αποδυναμώσει τα εθνικά κράτη και «από τα πάνω» και «από τα κάτω» και «από τα πλάγια»! Από παντού: 
-- «Από τα πάνω», μεταθέτοντας εξουσίες από τα εθνικά κράτη στα «κοινοτικά όργανα» (πράγμα αναπόφευκτο ως ένα σημείο, αν πρόκειται να οικοδομήσουμε «Ένωση»)…  
-- «Από τα κάτω», μέσα από την «Ευρώπη των Περιφερειών», μεταθέτοντας εξουσίες και αρμοδιότητες από τις κεντρικές κυβερνήσεις στις «περιφέρειες». Που έτσι, έστω και δυνητικά, άρχισαν να «ανταγωνίζονται» τις κεντρικές (εθνικές) κυβερνήσεις - χωρίς όμως, να έχουν δικούς τους πόρους και αντίστοιχες εξουσίες. 
-- Και «από τα πλάγια», μέσα από ένα δίκτυο Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ), που ξαμολήθηκαν να αναδεικνύουν «προβλήματα» (υπαρκτά και ανύπαρκτα), κάποτε και να δημιουργούν «προβλήματα», να ξεσηκώνουν τους ανθρώπους, να δημιουργούν «ατζέντες» - τοπικές και πανευρωπαϊκές - να υποκαθιστούν ενίοτε τις εθνικές αρχές στη διαχείριση μειζόνων κοινωνικών προβλημάτων (όπως έγινε εδώ με το μεταναστευτικό)… 

Χωρίς να ελέγχονται για την πηγή της χρηματοδότησής τους, ούτε να λογοδοτούν σε κανένα για τις πρακτικές τους… 
Έτσι ανάμεσα σε κάποιες ΜΚΟ με πραγματικά επαινετή δράση, ξεφύτρωσαν και κάμποσες:
  
--τάχα μου «περιβαλλοντικές», που αποτρέπουν επενδύσεις σε κάποιο σημείο της Ευρώπης (εξυπηρετώντας τα οικονομικά συμφέροντα ανταγωνιστών) 
-- ή τάχα μου «ανθρωπιστικές» διάφορων «αλληλέγγυων» (που χρηματοδοτούνται από «διακινητές» λαθρομεταναστών), 
-- ή «δημοκρατικές» (που υποθάλπουν αυτονομιστικά αιτήματα και αποσχιστικές επιδιώξεις διάφορων «μειονοτήτων»)... 

Έτσι δημιουργήθηκε, υποτίθεται, ένα πλέγμα «αποκεντρωμένων θεσμών» στην Ευρώπη, για να επιτρέψει να «ενσωματωθούν» καλύτερα διάφοροι μειονοτικοί πληθυσμοί – και να νοιώσουν την Ευρώπη «σπίτι τους»… 

Αλλά αντί να συμβεί αυτό, πυροδοτήθηκαν σε πολλές περιπτώσεις, τάσεις και φαινόμενα που τώρα δεν μπορούν να ελεγχθούν. 

Και λειτουργούν διαλυτικά για την Ευρώπη και τις κοινωνίες της…  

* Συμπέρασμα πρώτο: αυτό το «κατασκευαστικό λάθος» της Ευρώπης (δεν είναι το μόνο, άλλωστε - έχουν διαπιστωθεί αρκετά ακόμα) πρέπει να διορθωθεί. Τώρα! 

* Συμπέρασμα δεύτερο: Εμείς, ως χώρα, πρέπει να θωρακιστούμε από τέτοιους κινδύνους άμεσα και από σήμερα - ανεξάρτητα από το πότε και πως θα το αντιμετωπίσει η υπόλοιπη Ευρώπη. 
Ναι, το λαθρο-μεταναστευτικό έχω στο νου μου. Κι όχι μόνο… 

* Συμπέρασμα τρίτο: όλοι αυτοί οι τάχα μου «προοδευτικοί» του no borders αποκαλύπτονται σήμερα ως ηλίθιοι. Τουλάχιστον… 

Κάθε Έλληνα που νιώθει υπερήφανος για την ταυτότητά του – εντός της Ευρώπης – τον θεωρούν… «εθνικιστή»! 

Και ταυτόχρονα στηρίζουν ανεπιφύλακτα τους Καταλανούς που θέλουν απόσχιση από την Ισπανία! Και τους Σκωτσέζους από τη Βρετανία! 

Οι Καταλανοί, είτε μείνουν εντός της Ισπανίας είτε αποσχιστούν, δεν κινδυνεύουν γεωπολιτικά από πουθενά. 

Οι Έλληνες απειλούνταν και εξακολουθούν να απειλούνται (τουλάχιστον από Ανατολάς). 
Οι Καταλανοί δεν κινδυνεύουν να σαρωθούν από τσουνάμι μουσουλμάνων λαθρομεταναστών… 

Οι Έλληνες όντως απειλούνται θανάσιμα! Αυτή τη στιγμή που μιλάμε… 
Αλλά για τους δικούς μας Αριστερούς, ο «τοπικισμός» των Καταναλανών είναι πιο… «προοδευτικός», από τα πατριωτικά ανακλαστικά αυτοσυντήρησης των Ελλήνων. 

Αυτά όλα κάποιος πρέπει να τα πει δημόσια. Και να τα ξεκαθαρίσουμε μια και καλή. Γιατί αλλιώς το σπίτι μας έχει πάρει φωτιά κι εμείς ασχολούμαστε με το …«φύλο των αγγέλων» ή με το αν θα αλλάζουν αστυνομική ταυτότητα οι μη «εγχειρισμένοι»! 

Πόσο ηλίθιοι πλέον; 

ΥΓ. Θα μπορούσα να το «χοντρύνω» κι άλλο. Ειδικά με αυτά που εμείς οι ίδιοι προκαλούμε στη Θράκη. Αλλά δεν χρειάζεται. Συνεννοηθήκαμε νομίζω… 

Θανάσης Κ. 
AntiNews
http://koukfamily.blogspot.gr/

ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ " ΣΚΙΖΟΥΝ ¨ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΜΕΤΡΟ

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο "σκίζουν" οι εργαζόμενοι στο μετρό


Στην αναστολή της έκδοσης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ προχωρούν από την Πέμπτη οι εργαζόμενοι της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ). Όπως αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους, ζητούν διάλογο μεταξύ υπηρεσιακών παραγόντων και των εκπροσώπων των εργαζομένων για την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που εντοπίστηκαν κατά τη δοκιμαστική λειτουργία.

"Μάλιστα, επισημάναμε ότι πρέπει άμεσα να εξεταστούν όλα τα εκκρεμή τεχνικά και λειτουργικά θέματα, που είχαμε εντοπίσει, διότι στις 31.7.2017 έληγε η συμβατική υποχρέωση της αναδόχου εταιρείας και στο εξής το κόστος των διορθωτικών κινήσεων θα βάρυνε τη ΣΤΑ.ΣΥ” αναφέρεται σε ανακοίνωση.

Πάντως, ενημερωμένες πηγές κάνουν λόγο για συμφέροντα που δίνουν μάχη μέχρις εσχάτων προκειμένου να μην τεθεί σε εφαρμογή το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Την ίδια στιγμή, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης προειδοποιεί με παραπομπή στο Πειθαρχικό, με το ερώτημα της απόλυσης όποιον υπάλληλο της ΣΤΑΣΥ αρνηθεί την πωληση ηλεκτρονικών εισιτηρίων και καρτών.

Τι αναφέρει η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ

"Αναστέλλουμε την έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου από αύριο Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2017

Συναδέλφισσες - Συνάδελφοι,

Το θέμα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και η ομαλή μετάβαση του από το χάρτινο, έχει αναδειχθεί εδώ και ένα χρόνο σε ένα από τα κορυφαία ζητήματα της δράσης του Σωματείου μας.

Γι’ αυτό, πριν ακόμα ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή στη Γραμμή 1 (πρώην ΗΣΑΠ) ζητήσαμε προφορικά και εγγράφως, από τις αρχές του Οκτώβρη του 2016 (αρ. πρωτ. 90/3.10.2016 έγγραφό μας) να υπάρξει ένας διαρκής διάλογος μεταξύ υπηρεσιακών παραγόντων και των εκπροσώπων των εργαζόμενων για την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που εντοπίστηκαν κατά τη δοκιμαστική λειτουργία. Δυστυχώς, αυτός ο διάλογος δεν ξεκίνησε ΠΟΤΕ.

Γι’ αυτό, αναγκαστήκαμε να επανέλθουμε με νέα έγγραφα, προφορικά διαβήματα ακόμα και δυναμικές παρεμβάσεις, με στόχο να διορθωθούν οι αστοχίες του συστήματος .

Ταυτόχρονα, απευθυνθήκαμε στους συναδέλφους εκδότες/τριες και ελεγκτές και ζητήσαμε να ενημερώσουν το Σωματείο μας με παρατηρήσεις τους από την πιλοτική χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Οι συνάδελφοι ανταποκρίθηκαν και διαβιβάσαμε στη Διοίκηση τις παρατηρήσεις τους με έγγραφά μας (υπ’ αριθ. πρ. 48/13.6.2017, 54/17.7.2017 και 55/21.7.2017).

Μάλιστα, επισημάναμε ότι πρέπει άμεσα να εξεταστούν όλα τα εκκρεμή τεχνικά και λειτουργικά θέματα, που είχαμε εντοπίσει, διότι στις 31.7.2017 έληγε η συμβατική υποχρέωση της αναδόχου εταιρείας και στο εξής το κόστος των διορθωτικών κινήσεων θα βάρυνε τη ΣΤΑ.ΣΥ.

Παρόλα αυτά, τα προβλήματα όχι μόνο δεν επιλύθηκαν αλλά αφέθηκαν στην τύχη τους και διογκώθηκαν, με αποτέλεσμα η επέκταση της εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε όλο το δίκτυο ενώ ήταν "ανοιχτές" οι εν λόγω "πληγές", να παρουσιάσει σοβαρή δυσλειτουργία και μεγάλη ταλαιπωρία των επιβατών με συνέπεια να δημιουργούνται προστριβές του επιβατικού κοινού με τους συναδέλφους.

Το Σωματείο μας δεν είναι δυνατό να δεχτεί να βρεθούν συνάδελφοι και συναδέλφισσες στο "μάτι του κυκλώνα", επειδή κάποιοι- για δικούς τους λόγους- κωφεύουν εδώ και ένα χρόνο στις προτροπές μας να γίνει διάλογος, ώστε να αντιμετωπιστούν εγκαίρως τα προβλήματα που είχαν εντοπίσει οι συνάδελφοι οι οποίοι γνωρίζουν όσο κανείς άλλος το σύστημα.

Δυστυχώς, οι ίδιοι, που αρνούνται το διάλογο, αφήνουν τα προβλήματα να διογκώνονται, το σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου να δυσλειτουργεί και οι συνάδελφοι να έχουν εγκαταλειφθεί αβοήθητοι να το "τρέξουν".

Αυτό δεν θα το επιτρέψουμε!

Γι’ αυτό το Σωματείο μας αφού εξέτασε τη διαμορφωθείσα κατάσταση, αποφάσισε να σταματήσει η πιλοτική εφαρμογή του "ηλεκτρονικού εισιτηρίου" μέχρι την επίλυση των προβλημάτων.

Αντίθετα, θα συνεχιστεί κανονικά η έκδοση "χάρτινου" εισιτηρίου για να εξυπηρετηθεί απρόσκοπτα ο επιβάτης .

Σε κάθε περίπτωση είμαστε έτοιμοι, εφόσον κληθούμε, να συμμετέχουμε σε ένα ουσιαστικό και όχι προσχηματικό διάλογο και συνεννόηση, ώστε το "ηλεκτρονικό εισιτήριο" να λειτουργήσει κανονικά και προς όφελος του επιβάτη, των εργαζόμενων και της εταιρείας".

Οι αποφάσεις Σπίρτζη

Όπως ανακοίνωσε ο ΟΑΣΑ, με εντολή του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, λαμβάνονται οι ακόλουθες αποφάσεις:

Α. Από αύριο, 5/10/17 καταργείται η έκδοση χάρτινων καρτών. Εκδίδεται ΜΟΝΟ η ηλεκτρονική κάρτα.

Β. Από τέλος του μήνα εκδίδονται και επικυρώνονται μόνο ηλεκτρονικά εισιτήρια.

Γ. Όποιος υπάλληλος της ΣΤΑΣΥ αρνηθεί την εκτέλεση των καθηκόντων και την πώληση ηλεκτρονικών εισιτηρίων και καρτών, θα παραπέμπεται στο Πειθαρχικό με το ερώτημα της απόλυσης και, ταυτόχρονα, στη Δικαιοσύνη.

capital.gr

http://ameiniasopallineus.blogspot.gr/

ΤΙ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΒΑΤΙΚΑΝΟ;

Τι κρύβεται κάτω από το Βατικανό;

Τα υπόγεια που βρίσκονται κάτω από το Βατικανό και τα μυστικά που κρύβουν έχουν κατά καιρούς πυροδοτήσει δεκάδες σενάρια...
Τα υπόγεια που βρίσκονται κάτω από το Βατικανό και τα μυστικά που κρύβουν έχουν κατά καιρούς πυροδοτήσει δεκάδες σενάρια και θεωρίες. Μια μεγάλη υπόγεια πολιτεία με κρύπτες, μυστικά περάσματα και δαιδαλώδεις στοές συνθέτουν ένα από τα πιο εντυπωσιακά σκηνικά μυστηρίου που υπήρξαν ποτέ!
Η "κατάρα" του Αγίου και οι "περίεργες" συμπτώσεις

Η υπόθεση ότι εκεί βρίσκονται τα οστά του Απόστολου Πέτρου, παραμένει για αιώνες ένα μεγάλο ερωτηματικό. Αν και η μόνη ιστορική αναφορά που υποστηρίζει ότι ο Άγιος Πέτρος μαρτύρησε και θάφτηκε στα υπόγεια του Βατικανού προέρχεται από τον Γαΐο και ανάγεται στα 200 μ.Χ., εν τούτοις για τους καθολικούς αποτελεί σχεδόν βεβαιότητα! Μια πεποίθηση που οδήγησε και τον Μεγάλο Κωνσταντίνο στην ανέγερση της Βασιλικής του Αγίου Πέτρου, στο σημείο αυτό.
Το 1624 ξεκίνησαν οι πρώτες έρευνες στις στοές του Βατικανού, για την αναζήτηση των οστών του Απόστολου Πέτρου, οι οποίες όμως δεν κράτησαν πολύ, αφού συνοδεύτηκαν από μία σειρά "περίεργων" συμπτώσεων:
O Πάπας Ουρβανός VIII αρρώστησε, δεκάδες εργάτες έχασαν μυστηριωδώς τη ζωή τους, ενώ σταδιακά επικράτησε η δοξασία ότι ο Άγιος δεν ήθελε να διαταραχθεί η ησυχία του και γι αυτό έστελνε κατάρα σε όποιον τολμούσε να τον ενοχλήσει! Ο φόβος αυτός, σταμάτησε για τουλάχιστον 300 χρόνια κάθε έρευνα στην περιοχή.
Τα αρχαία συγγράμματα με τα μεγάλα μυστικά!
Οι τεράστιες βιβλιοθήκες που εκτείνονται σε δεκάδες χιλιόμετρα κάτω από τη γη του Βατικανού, φέρονται να περιέχουν έναν αμύθητο θησαυρό αφού δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν, πως ανάμεσα στα βιβλία που φιλοξενούνται σε αυτές, υπάρχουν αρχαία συγγράμματα που θεωρούνται χαμένα ή παραμένουν άγνωστα στο ευρύ κοινό! Κείμενα που αν ποτέ δοθούν στη δημοσιότητα θα αποκαλύψουν μυστικά και αλήθειες που θα αλλάξουν για πάντα την ιστορία της ανθρωπότητας!
Η νεκρόπολη παπών και πρωτοχριστιανων
Ακριβώς κάτω από τη Βασιλική του Αγίου Πέτρου, βρίσκεται η "νεκρόπολη των παπών" ενώ λίγο παραπέρα βρίσκονται θαμμένοι και πολλοί Πρωτοχριστιανοί. Η νεκρόπολη του υπόγειου Βατικανού, έγινε ευρέως γνωστή μέσα από το βιβλίο του Dan Brown "Illuminati". Οι περίφημες "τρύπες φιδιώ" που αναφέρονται στο βιβλίο και στην πραγματικότητα είναι "σωλήνες για νεκρικές σπονδές", περιγράφονται με γλαφυρό τρόπο από τον συγγραφέα:
"Οι πρωτοχριστιανοί πίστευαν στην ανάσταση των νεκρών, γι αυτό χρησιμοποιούσαν τις τρύπες αυτές για να ταΐζουν τους νεκρούς, χύνοντας μέλι και γάλα στις κρύπτες κάτω από το Βατικανό", γράφει.
Η χρονομηχανή του πατέρα Ernetti!
Μία ακόμη θεωρία για τους θησαυρούς που κρύβει το υπόγειο Βατικανό, είναι αυτή της χρονομηχανής του πατέρα Ernetti. Ο γάλλος καθολικός ιερέας Francois Brune μέσα από το βιβλίο του "Το νέο μυστήριο του Βατικανού", υποστηρίζει ότι ένας καθολικός ιερέας - ο πατέρας Ernetti Pelegrino- λίγο πριν ξεψυχήσει το 1994 του έκανε μια μεγάλη αποκάλυψη: πως κατάφερε να δημιουργήσει μια μηχανή του χρόνου με την οποία κατέγραψε την στιγμή της Σταύρωσης του Ιησού! Η χρονομηχανή -σύμφωνα με τον Fracois Brune- βρίσκεται στα υπόγεια του Βατικανού!!

Πηγή 

http://conspiracyfeeds.blogspot.gr/

ΣΕΙΡΗΝΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΦΥΓΙΑ

Σειρήνες και καταφύγια

Posted by sarant

Χτες το πρωί ακούστηκαν σε όλη την Αθήνα οι σειρήνες της άσκησης, που όλοι ευχόμαστε να μην ακουστούν ποτέ στα σοβαρά, οπότε βρήκα αφορμή να λεξιλογήσω σήμερα γι’ αυτές, παίρνοντας κι έμπνευση από μιαν ανάρτηση του φίλου Φίλιππου Κοεράντ.
Ακούσαμε σειρήνες λοιπόν, μια λέξη  που φυσικά παραπέμπει στον Όμηρο και στην Οδύσσεια. Τις Σειρήνες της Οδύσσειας τις ξέρουμε όλοι: ήταν πλάσματα με κεφάλι ή και σώμα γυναικείο αλλά με φτερά πουλιού και με γοητευτική φωνή, που μάγευαν τα περαστικά πλοία με το γλυκό τραγούδι τους και τα παράσερναν στο χαμό (ἀλλά τε Σειρῆνες λιγυρῇ θέλγουσιν ἀοιδῇ, μ44: τον θέλγουν οι Σειρήνες με το οξύφωνο τραγούδι τους, στη μετάφραση του Μαρωνίτη).
Δασκαλεμένος από την Κίρκη, ο Οδυσσέας τις απέφυγε –η ιστορία υπάρχει στο μ της Οδύσσειας και οι μεταγενέστεροι πρόσθεσαν άφθονες λεπτομέρειες. Η λέξη περνάει στα λατινικά ως siren και sirena στα λαϊκά λατινικά, και από εκεί στα γαλλικά, ως sirène, όπου παίρνει και τη μεταφορική σημασία του σαγηνευτικού τραγουδιού, ενώ χρησιμοποιείται και στη ζωολογία για διάφορα αμφίβια.
Πρώτα το 1819 ο Cagnard de la Tour δίνει την ονομασία syrène σε μια συσκευή που είχε κατασκευάσει, η οποία εξέπεμπε ήχους μεταβλητού ύψους· την ονόμασε έτσι επειδή εξέπεμπε ήχους μέσα στο νερό. Το 1888 καταγράφεται η λέξη για συσκευή που βγάζει δυνατά ηχητικά σήματα και αρχικά καταγράφεται σε χρήση στα πλοία στα λιμάνια και μετά για κάθε είδους ηχητικό σήμα συναγερμού ή ειδοποίησης. Έτσι, από το γοητευτικό (αλλά ολέθριο) τραγούδι φτάνουμε στην απαίσια (αλλά σωτήρια ενίοτε) στριγγλιά που αναγγέλλει βομβαρδισμούς ή καταστάσεις έκτακτες.
Να πούμε ακόμα ότι η ετυμολογία της λ. Σειρήν είναι αβέβαιη· έχει προταθεί η σύνδεση με τη λ. σειρά (σχοινί), άρα Σειρήνες θα ήταν μεταφορικά εκείνες που έδεναν. Αλλά αυτή είναι μία μόνο εξήγηση από τις πολλές. Και σχέση με τον Σείριο έχει προταθεί. Μπορεί να είναι και δάνειο. Βαθιά νερά δηλαδή.
Οι μυθολογικές Σειρήνες έχουν πλουτίσει τη φρασεολογία μας με τη χαλαρή (όχι εντελώς παγιωμένη) φράση «κλείστε τα αυτιά σας στις Σειρήνες», δηλαδή μην παρασύρεστε από οτιδήποτε παραπλανά με τρόπο γοητευτικό. Ο Οδυσσέας πράγματι έκλεισε τα αυτιά των συντρόφων του με κερί, για να κωπηλατούν απερίσπαστοι, ο ίδιος όμως δέθηκε στο κατάρτι και παράγγειλε στους συντρόφους να μην τον λύσουν όσο κι αν τους εκλιπαρούσε -κι έτσι απόλαυσε με προφύλαξη την επικίνδυνη απόλαυση. Είπαμε, τον είχε δασκαλέψει η Κίρκη. Καμιά φορά λέγεται μεταφορικά ότι «σαν τον Οδυσσέα κλείσαμε τα αυτιά μας στις Σειρήνες», θυσιάζοντας τη μυθολογικήν ακρίβεια στη σφιχτάδα της διατύπωσης. Αυτό, αν το πει ο Αλέξης Τσίπρας είναι ένδειξη αμορφωσιάς, ενώ αν το πει π.χ. ο Νικηφόρος Βρεττάκος είναι φυσικά απολύτως αποδεκτό και δόκιμο.
Με τις χτεσινές σειρήνες, ο φίλος Φίλιππος Κοεράντ δημοσίευσε στο Φέισμπουκ το εξής σχόλιο:
Με τις σειρήνες που ακούγονται σήμερα σε όλη τη χώρα «στο πλαίσιο άσκησης» σκέφτηκα πως δεν θα είναι εντελώς αχρείαστη η αναφορά στον Κωνσταντίνο Κυρίμη.
Για κάθε εκκεντρική δραστηριότητα υπάρχει πάντα ένας αφοσιωμένος ερευνητής που την δραστηριότητα την κάνει σκοπό ζωής. O Κυρίμης χαρτογραφεί και καταγράφει όλα τα καταφύγια στις ελληνικές πόλεις και τη δουλειά του την έχει εκδώσει σε βιβλία με εντελώς μετρημένο τιράζ. Ό,τι καταφύγιο υπάρχει σε πολυκατοικίες στην Ελλάδα έγινε επί Μεταξά, με υποχρεωτική διάταξη στον κανονισμό ανέγερσης νέων οικιών/πολυκατοικιών. Ο δικτάτορας, που είχε στρατιωτική παιδεία με σπουδές στη Γερμανία πριν τον μεσοπόλεμο, γνώριζε ή διαισθανόταν πως η εξέλιξη των πολέμων θα είναι οι επιχειρήσεις από αέρος.
Στην Αττική κυρίως, υπάρχει και μια άγνωστη υπόγεια μυστική Αττική, αστική. Ο ανυποψίαστος περαστικός δεν θα αναγνωρίσει τα ίχνη, ο έμπειρος ναι, είναι η κατασκευή μιας τρύπας που δείχνει σαν υπόνομος αλλά δεν είναι, η διάταξη στα πλακάκια του πεζοδρομίου, τέτοια αόρατα σημάδια. Στις παραδοσιακές κεντρικές περιοχές της Αθήνας (Κυψέλη, Εξάρχεια, Κολωνάκι) οι παλιές πολυκατοικίες διαθέτουν καταφύγια. Πάντα οι ένοικοι και οι διαχειριστές αγνοούν πως έχουν από κάτω εγκαταλελειμένο καταφύγιο (που προφανώς έχει στοιχειώσει και είναι άχρηστο στην πράξη) αλλά εκείνος, πάει, ακούραστος και ψάχνει με μάσκες, στα σκοτάδια και καταγράφει και φωτογραφίζει. Ζητάει την άδεια από τους ενοίκους, πάντα τον αντιμετωπίζουν σαν διαρρήκτη (στην Κυψέλη σε μια περίπτωση νόμιζαν πως θα σκάψει τούνελ για την γειτονική τράπεζα και δεν του επέτρεψαν) ενώ σε πολλές περιπτώσεις σαν κυνηγό θησαυρού «ό,τι βρεις από χρυσές λίρες φίλε, μισά μισά». Ο μισός χρόνος που αφιερώνει είναι να πείσει να του δώσουν την άδεια να κατεβεί.
Δεν είναι χόμπι εύκολο, ούτε ακίνδυνο, ούτε για αναψυχή, ούτε για περιέργους χτεσινούς που βρήκαν νέα ασχολία και θέλουν να γίνουν Ιντιάνα Τζόουνς. Και για αυτό το λόγο ο Κυρίμης αποφεύγει να εκφράζεται δημόσια με λόγο συναρπαστικό για ό,τι βλέπει, για να μην παρασύρει νεοφώτιστους. Απαιτείται επίσης επιστημονική προεργασία, ειδική γνώση καθώς και εξαντλητικά μέτρα ασφαλείας. Μάσκες για τον ελλειπή αερισμό και τις δηλητηριώδεις οσμές σήψης, κράνη για προστασία από πιθανές καταρρεύσεις, βοηθός που επικοινωνεί από την επιφάνεια της γης για να καλέσει βοήθεια αν υπάρξει κάτι απρόοπτο, ακόμα και προστασία από τα τσιμπήματα μυστηριωδών εντόμων, αρουραίων και ερπετών που ζουν εκεί κρυπτικά.
Κάποια καταφύγια διατηρούνται σε εντυπωσιακά καλή κατάσταση, διαχέεται φως από την επιφάνεια και είναι σαν να κατασκευάστηκαν χτες, αλλά τα περισσότερα είναι πλέον σαν σπηλιές απροσπέλαστες μέσα σε ένα απόκοσμο περιβάλλον.
Όμως η γη μιλάει, και το αποτέλεσμα, αυτόν που το έχει αποφασίσει, τον αποζημιώνει.
Τον Κωνσταντίνο Κυρίμη δεν τον ήξερα, ούτε τα βιβλία του, αν και γκουγκλίζοντας μπορείτε να βρείτε πολλά για τις έρευνές του. Ωστόσο, ήξερα για τα καταφύγια στις παλιές αθηναϊκές πολυκατοικίες, εκείνες που χτίστηκαν τα τελευταία χρόνια πριν από τον πόλεμο. Φυσικά, όταν ήρθε η ανάγκη να χρησιμοποιηθούν τα καταφύγια, στον πόλεμο εννοώ, επιστρατεύθηκαν όχι μόνο όσα είχαν κατασκευαστεί επί τούτου, αλλά και όσα υπόγεια υπήρχαν (και ήταν πάρα πολλά) στις μονοκατοικίες.
Όταν δούλευα τα Αττικά, τον τόμο με τα χρονογραφήματα του Βάρναλη, συνάντησα (και συμπεριέλαβα στον τόμο) και μερικές αναφορές στα αθηναϊκά καταφύγια. Όχι πολλές, διότι το πρώτο τρίμηνο του 1941 ο Βάρναλης αντί για χρονογραφήματα έγραφε ιστορικές επιφυλλίδες για τους Ρωμαίους αυτοκράτορες, τους οποίους φρόντιζε, συμμετέχοντας στην πολεμική προσπάθεια, να ζωγραφίζει με μελανά χρώματα. Ωστόσο, τον Απρίλιο του 1941 αφιέρωσε χρονογράφημά του στα καταφύγια:

Καταφύγια(Πρωία, 11 Απριλίου 1941)
Τα καταφύγια –όσο κι αν είναι υπόγεια σκοτεινά και πολλές φορές υγρά, γιατί δεν φτάνει έως εκεί ο ήλιος –αποτελούν «τόπον αναψυχής»! Είναι μια ποικιλία, ένα ξεμούδιασμα κι ένα κουράγιο. Μέσα εκεί θα βρει κανείς πολλούς αγνώστους, αλλά και μερικούς γνωστούς. Τύποι περίεργοι, αλλά και τύποι κοινοί μπαίνουν ήσυχα-ήσυχα σαν στο σπίτι τους· πιάνουν μια κάσα ή κανένα πάγκο, αν υπάρχουν τέτοιες πολυτέλειες, και κάθονται. Οι περισσότεροι όμως πιάνουν ένα κομμάτι τοίχο, ακουμπούν απάνω και στέκονται ασάλευτοι ή βγάζουν την εφημερίδα τους και βυθίζονται στο διάβασμά της, για να περνά η ώρα. Μερικές κυρίες ή κορίτσια βγάζουν από την σάκα τους μια φανέλα και πλέκουν ή κανένα μυθιστόρημα και δημιουργούν το ευχάριστο «άλλοθι» στη χώρα της Φαντασίας και των Οραμάτων.
Κανένας δεν καπνίζει, ούτε συζητεί. Απαγορεύεται. Μιλούνε σιγά αναμεταξύ τους, λες και προσέχουν μην ξυπνήσουν τις μπόμπες. Στους τοίχους και στα ανώφλια των εισόδων υπάρχουν πινακίδες: «Απαγορεύεται το κάπνισμα, ως και αι συζητήσεις».
–Τι συντακτικό λάθος έχει αυτή η επιγραφή; ρωτά χαμηλόφωνα ο δάσκαλος (δεν μπορεί να είναι τίποτες άλλο!) το φίλο του.
–«Απαγορεύεται… αι συζητήσεις». Έπρεπε να πει «απαγορεύεται το κάπνισμα και αι συζητήσεις».
–Αλλά τι… συζητάτε, λέγει ένας διπλανός, αφού απαγορεύεται;
Τα μικρά παιδάκια σ’ αυτές τις «κοσμικές συγκεντρώσεις» –και τις λέγω κοσμικές, γιατί όλοι στο μισοσκόταδο φέρνονται με τακτ αναμεταξύ τους –δίνουνε τον τρυφερό τόνο της αθωότητός τους. Φαίνονται πως δεν πολυκαταλαβαίνουν περί τίνος πρόκειται. Κρατιούνται από την ποδιά της μάνας τους. Αλλά η παιδική ευκινησία δεν τ’ αφήνει να μείνουνε πολλή ώρα καρφωμένα σ’ ένα μέρος. Ξεφεύγουνε και πάνε και στο γείτονα:
–Γιάννη με λένε!
Συσταίνεται μοναχός του ο μικρούλης, χωρίς να τον ρωτήσεις. Ένας άλλος έχει κατέβει με το… ποδηλατάκι του· και τα κοριτσάκια με την κούκλα τους ή με την αρκούδα τους. Όλη η ζωή του σύμπαντος, όλο το δράμα της σημερινής ανθρωπότητας, αλλά κι όλη η ελπίδα και η αμεριμνησία του μέλλοντος βρίσκονται εδώ σε μικρογραφία.
Κάθε πολίτης, αρσενικός ή θηλυκός, μικρός ή μεγάλος, έχει τα γνωστά του καταφύγια. Ξέρει κυρίως ποια είναι τα κοντινότερα καταφύγια στο σπίτι του, στο γραφείο του, στο καφενείο που πάει ή στο ρεστοράν που τρώγει. Αυτά τα καταφύγια τα θεωρεί ιδιοκτησία του. Όταν βαρέσει συναγερμός. «δεν καταλαμβάνεται εξ απροόπτου». Ξέρει πού θα πάει. Και πάει ήσυχα και καμαρωτός. Εκεί όχι μονάχα δεν θα πλήξει, γιατί θα συναντήσει τους γνωστούς του ή φίλους του του κάθε καταφυγίου, παρά και θα χαζέψει ή θα κουβεντιάσει και θ’ αλλάξει λιγάκι «αέρα», δηλ. τη μονοτονία της καθημερινής ρουτίνας. Κι όταν η σειρήνα βαρέσει διάλυση, κανένας δε βιάζεται να βγει έξω. Αργοκίνητο ποτάμι ο κόσμος όλων των ηλικιών προχωρούνε προς την έξοδο αργά κι επίσημα σαν άνθρωποι που βγαίνουν από το σπίτι τους. Γιατί όλοι οι «καταφυγιώτες» έχουνε το συναίσθημα πως το καταφύγιο είναι σπίτι τους.
Έξω όμως από τα γνωστά και τα άγνωστα μόνιμα καταφύγια, υπάρχουνε και μερικά της… ευκαιρίας. Χθες τη νύχτα π.χ. μια παρέα που βρέθηκε στην πλατεία των Πευκακίων και ζητούσε καταφύγιο, είδε ένα υπόγειο με μαρμαρένια σκαλιά και μερικά κοριτσόπουλα στην πόρτα, που κοιτάζανε τον ουρανό.
–Επιτρέπεται;
–Περάστε.
Κι η παρέα κατέβηκε τα σκαλιά. Δεν ήτανε καταφύγιο, αλλά μπορούσε να παίξει το ρόλο «ερζάτς» καταφυγίου: μια βιβλιοθήκη, καρέκλες, τραπέζι, λουλούδια κλπ. κι ένας αέρας νεανικής δροσιάς και νοικοκυροσύνης. Τα κοριτσόπουλα των διπλανών σπιτιών που είχανε κι αυτά καταφύγει στη γνωστή τους αυτήν οικογένεια, με τις μπούκλες τους και τα καλτσάκια τους, βγαίνανε στην πόρτα, κοιτάζανε τον ουρανό, ξαναγυρίζανε και μιλούσανε ψιθυριστά. Ο γέρος της παρέας, που, φαίνεται είχε πιει λιγάκι, ακούμπησε τον αγκώνα στο τραπέζι και στήριξε το άσπρο του κεφάλι στην παλάμη. Κι ενώ έξω ο απειλητικός βόμβος των αεροπλάνων αλώνιζε τον ουρανό κάτου από το φεγγάρι κι έφτανε ως το υπόγειο,  ακούστηκε ξαφνικά ένα μακάριο ρουχαλητό στα βάθη της γης. Ο γέρος τον είχε πάρει σαν στο σπίτι του.
Η πλατεία Πευκακίων του χρονογραφήματος πρέπει να είναι στην εκκλησία Άγιος Νικόλαος στην Ασκληπιού -εκείνη η περιοχή λέγεται Πευκάκια.
Αλλά ο Βάρναλης και σε επόμενο χρονογράφημά του, ένα από τα τελευταία πριν μπουν οι Γερμανοί στην Αθήνα, αφού δημοσιεύτηκε στις 25 Απριλίου, κάνει πάλι αναφορά στα παιδιά και τις αντιδράσεις τους σε σχέση με σειρήνες και καταφύγια:
Αλλά ποιος θα το έλεγε πως και αυτά τα μικρά παιδάκια θα είχανε κι αυτά προσαρμοσθεί στην πραγματικότητα του πολέμου και θα είχανε πάρει τα σχετικά συνήθεια; Είπαμε, αγνοούνε τον πόλεμο και δεν θέλουνε να τον ξέρουν. Όμως άμα ακούσουνε τη σειρήνα, αφήνουνε τα παιγνίδια τους και τις φωνές τους στο δρόμο και τρέχουνε στα σπίτια τους ή στα γνωστά καταφύγια. Εκεί μέσα εξακολουθούνε να παίζουνε, αν είναι μέρα. Αν είναι νύχτα, κοιμούνται ύπνο-μολύβι. Τίποτα δεν μπορεί να τα ξυπνήσει.
Αλλά ποιος θα το έλεγε, πως η μικρούλα Αριστεΐτσα, το χάρμα της γειτονιάς, με τα κατάμαυρα μαλλιά και την περήφανη κορμοστασιά, η Αριστεΐτσα των τεσσάρων χρονών, που ακόμα δεν μπορεί να πει το ρο, θα είχε τόσο συνηθίσει στον πόλεμο, ώστε να μηχανοποιήσει τις αντιδράσεις της, που φέρνει η σειρήνα του συναγερμού; Μόλις βαρέσει η σειρήνα, παίρνει στο ένα χέρι μια φέτα ψωμί, στο άλλο ένα κύπελλο νερό, και καμαρωτή και προσεχτική μη στάξει και μη βρέξει πάει στο καταφύγιό της. Η γειτονιά την ξέρει και γελά που την βλέπει να προβαίνει ιερατική και επίσημη. Γιατί ξέρει, πως το περίφημο καταφύγιό της είναι κάποιο υπόγειο σ’ ένα αντικρινό μονόπατο σπίτι.
Την εποχή εκείνη ο Βάρναλης κατοικούσε στη Δημοχάρους, πίσω από τα (τότε) Παραπήγματα. Η μικρούλα Αριστεΐτσα, τετράχρονη τότε, μπορεί να είναι σήμερα μια θαλερή ογδοντάχρονη. Δεν θα έχει πια κατάμαυρα τα μαλλιά, βέβαια. Είθε τα δικά της εγγόνια να ακούνε τις σειρήνες μόνο στις ασκήσεις!
https://sarantakos.wordpress.com/

ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΑΠΟ ΠΛΗΜΜΥΡΑ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΑΠΟ ΠΛΗΜΜΥΡΑ

Αποτέλεσμα εικόνας για ΟΔΗΓΙΕΣ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΑΠΟ ΠΛΗΜΜΥΡΑ

• Ενημερώνεστε από τα ΜΜΕ για τις μετεωρολογικές προβλέψεις και τυχόν οδηγίες σε περίπτωση επιδείνωσης του καιρού.
• Διατηρείστε το σπίτι σας ζεστό και παραμείνετε μέσα, όσο αυτό είναι δυνατό.
• Μην αφήνετε τα παιδιά να βγουν έξω με την κακοκαιρία.
• Σε περίπτωση ανάγκης καλέστε τον Ευρωπαϊκό Αριθμό Έκτακτης Ανάγκης (112), την Αστυνομία (100), το ΕΚΑΒ (166), η την Πυροσβεστική (199) και βεβαιωθείτε ότι τα παιδιά σας γνωρίζουν τους παραπάνω αριθμούς.

Ενέργειες πριν την πλημμύρα
• Βεβαιωθείτε ότι τα φρεάτια έξω από το σπίτι σας δεν είναι φραγμένα.
• Βεβαιωθείτε ότι οι υδρορροές των σπιτιών λειτουργούν κανονικά.
• Περιοριστείτε στις αναγκαίες μετακινήσεις.
• Αποφύγετε την εργασία και την παραμονή σε υπόγειους χώρους, εάν αυτό δεν είναι απαραίτητο.
Ενέργειες κατά τη διάρκεια της πλημμύρας
• Εγκαταλείψτε υπόγειους χώρους και μετακινηθείτε σε ασφαλές υψηλό σημείο.
• Κλείστε τους διακόπτες του ηλεκτρικού ρεύματος.
• Αποφύγετε την μετακίνηση μέσα σε πλημμυρισμένους δρόμους και περιοχές.
• Μη διασχίζετε χείμαρρους πεζός/ή ή με το αυτοκίνητο σας.
• Εγκαταλείψτε το αυτοκίνητό σας αν ακινητοποιήθηκε και ενδέχεται να παρασυρθεί ή να πλημμυρίσει.
• Μείνετε μακριά από ηλεκτροφόρα καλώδια.
• Μην πλησιάζετε σε περιοχές, όπου έχουν σημειωθεί κατολισθήσεις.
Ενέργειες σε περιοχές που έχουν πλημμυρίσει
• Μείνετε μακριά από περιοχές που έχουν πλημμυρίσει ή είναι επικίνδυνες να πλημμυρίσουν ξανά στις επόμενες ώρες.
o Η πλημμύρα ενδέχεται να έχει μεταβάλει τα χαρακτηριστικά γνώριμων περιοχών και τα νερά να έχουν παρασύρει μέρη του δρόμου, των πεζοδρομίων κλπ.
o Εγκυμονούν κίνδυνοι από σπασμένα οδοστρώματα, περιοχές με επικίνδυνη κλίση, λασπορροές κλπ.
o Τα νερά ενδέχεται να είναι μολυσμένα αν έχουν παρασύρει μαζί τους απορρίμματα, νεκρά ζώα και διάφορα αντικείμενα.
• Προσέχετε ώστε η παρουσία σας να μην εμποδίζει τα συνεργεία διάσωσης.
• Μην πλησιάζετε σε περιοχές όπου έχουν σημειωθεί κατολισθήσεις και πτώσεις βράχων.
• Ελέγξτε αν το σπίτι ή ο χώρος εργασίας σας κινδυνεύει από πιθανή πτώση βράχων.

Αν πρέπει οπωσδήποτε να βαδίσετε ή να οδηγήσετε σε περιοχές που έχουν πλημμυρίσει
• Προσπαθήστε να βρείτε σταθερό έδαφος.
• Αποφύγετε νερά που ρέουν.
• Αν βρεθείτε μπροστά σε δρόμο που έχει πλημμυρίσει σταματήστε και αλλάξτε κατεύθυνση.
• Αποφύγετε τα λιμνάζοντα νερά που μπορεί να γίνουν αγωγοί ηλεκτρικού ρεύματος, στην περίπτωση που υπάρχουν υπόγεια καλώδια ηλεκτρικού ρεύματος ή διαρροές από εγκαταστάσεις.
• Ακολουθείστε τις οδηγίες των αρμόδιων αρχών.
Θυμηθείτε ότι το νερό έχει αρκετή μάζα ώστε εάν είναι λίγο ορμητικό να παρασύρει έναν άνθρωπο
Αποκατάσταση των ζημιών στο σπίτι ή στο χώρο εργασίας
Αν η περιοχή που διαμένετε είχε εκκενωθεί, μην επιστρέψετε, προτού οι αρχές ενημερώσουν ότι είναι ασφαλές.
Πριν αρχίσετε τις διαδικασίες αποκατάστασης του χώρου σας:
• Κλείστε την τροφοδοσία ηλεκτρικού ρεύματος, ακόμα και αν στην περιοχή σας έχει διακοπεί το ρεύμα.
• Κλείστε την παροχή νερού, καθώς το δίκτυο μπορεί να έχει υποστεί βλάβες.
Για να εξετάσετε ένα κτίριο που έχει πλημμυρίσει, δείξτε ιδιαίτερη προσοχή:
• Φορέστε κλειστά παπούτσια, ώστε να αποφύγετε τραυματισμούς στα πόδια από αντικείμενα ή ανωμαλίες στο έδαφος, που κρύβονται από τα νερά.
• Εξετάστε τοίχους, πόρτες, σκάλες και παράθυρα.
• Εξετάστε τα δίκτυα ηλεκτρικού ρεύματος, νερού, αποχέτευσης.
Θυμηθείτε ότι οι κίνδυνοι από την πλημμύρα δεν υποχωρούν αμέσως μετά την έναρξη της απόσυρσης των υδάτων.

ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ
http://diasostesrodou.blogspot.gr/

Steven Brill – Ο Θάνατος της Αλήθειας

  Steven Brill   Ο Θάνατος της Αλήθειας Αντικλείδι Ο Θάνατος της Αλήθειας : Το βιβλίο του  Steven Brill  για την παραπληροφόρηση στα social ...