Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 14 Ιουλίου 2017

ΤΑ ΙΟΥΛΙΑΝΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ (52 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ)

Τα Ιουλιανά μέσα από τις γελοιογραφίες του Κώστα Μητρόπουλου (52 χρόνια μετά)


Posted by sarant στις 14 Ιουλίου, 2017

Κάθε χρόνο στις 15 Ιουλίου ή εκεί κοντά βάζω κάποιο άρθρο σχετικά με τα Ιουλιανά του 1965. Φέτος έλεγα να… αποστατήσω από αυτή την παράδοση του ιστολογίου, διότι με τον καύσωνα δεν είχα μυαλό να ετοιμάσω κάτι, αλλά μετά σκέφτηκα πως θα μπορούσε να θεωρηθεί χειρονομία ευμενής προς τον Κούλη, οπότε είπα να επαναλάβω ένα άρθρο που είχα δημοσιεύσει πριν από τέσσερα χρόνια, με κάποια επικαιροποίηση της σχετικής διαδικτυογραφίας.
Συμπληρώνονται αύριο 52 χρόνια από την εκτροπή της 15ης Ιουλίου 1965, όταν ο  εκλεγμένος πρωθυπουργός εξαναγκάστηκε σε παραίτηση και ανατέθηκε ο σχηματισμός κυβέρνησης σε ομάδα αποστατών βουλευτών με ιθύνοντα νου τον Κ. Μητσοτάκη και πρωθυπουργό τον Γεώργιο Αθανασιάδη-Νόβα.  Ακολούθησαν 70 ταραγμένες μέρες και τρία συνολικώς κύματα αποστασίας, μέχρι να σχηματιστεί επιτέλους κυβέρνηση αποστατών ικανή να συγκεντρώσει πλειοψηφία στη Βουλή. Μέρες μεγαλείου, μέρες οργής, μέρες πένθους αλλά και μέρες γέλιου, μια και το λαϊκό χιούμορ έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο.
Σε παλιότερα άρθρα του ιστολογίου έχω παρουσιάσει γελοιογραφίες της εποχής των Ιουλιανών.  Το 2009 είχα ανεβάσει “Τα ιουλιανά του 1965 δοσμένα από το πενάκι των γελοιογράφων“. Περιείχαν δύο συνδέσμους προς τον παλιό μου ιστότοπο, ένας με σκίτσα του Κώστα Μητρόπουλου (που αργότερα εκδόθηκαν και σε βιβλίο με τίτλο “Ποτέ πια”) και ένας άλλος με σκίτσα του Φωκίωνα Δημητριάδη από τη Μακεδονία.
Ωστόσο, τα περισσότερα άλλα άρθρα του ιστολογίου επικεντρώνονταν σε σκίτσα του Μποστ. Πρόκειται για τα εξής:
Το κουρασμένο παλικάρι (Πριν από την εκτροπή, προφητικό)
Το νέον μικρομάγαζον (Πρώτο κύμα αποστασίας)
Μια συμφωνία με την Αυλή πριν από 45 χρόνια (Για τον Ηλ. Τσιριμώκο και το δεύτερο κύμα αποστασίας)
Το άχρηστο απολυτήριο (Τρίτο κύμα αποστασίας)
Επίσης, δυο άλλα άρθρα διερευνούν τις ποιητικές πτυχές των Ιουλιανών:
Γαργάλατα και εργοστάσιον εμφιαλώσεως: ποίηση και αποστασία 45 χρόνια μετά (Για τον Νόβα και το ποίημα “γαργάλατα” που δεν έγραψε). Η σχεδόν οριστική διαλεύκανση της υπόθεσης, σε άρθρο του 2012. Και ανακεφαλαίωση, σε άρθρο του 2015.
Στο σημερινό άρθρο θα παρουσιάσω μόνο γελοιογραφίες του Κώστα Μητρόπουλου, που σχολιάζουν τις ταραγμένες μέρες του Ιουλίου του 1965. Μια από τις πιο διάσημες:
Παρόλο που είναι διάσημη γελοιογραφία και θα τη δείτε σε διάφορα αφιερώματα, αγνοώ πού και πότε πρωτοδημοσιεύτηκε. Την πήρα από το (εξαντλημένο πια και δυσεύρετο) άλμπουμ «Ποτέ πια» που περιλαμβάνει γελοιογραφίες του Κ. Μητρ. από την εποχή της Ιουλιανής κρίσης.

ΚΜ 650717 Μικρομάγαζον
ΚΜ 650720 Μπόσα Νόβα
Αριστερά, σκίτσο που δημοσιεύτηκε, όπως και όλα τα επόμενα, στο Βήμα στις 17 Ιουλίου 1965. Ο όρος «μικρομάγαζο» χρησιμοποιόταν πολύ στην πολιτική γλώσσα της εποχής (περισσότερα εδώ). Δεξιά, σκίτσο της 18.7.65. Το όνομα του χορού μπόσα-νόβα είναι ένα από τα πολλά λογοπαίγνια με το όνομα του πρωθυπουργού Νόβα (ακούστηκαν τότε επίσης το Νοβο-καΐνη, Καζα-νόβας, όπως και το τζεϊμσμποντικό Δρ. Νο-βας). Ο πρώτος αποστάτης πρωθυπουργός, ο Γεώργιος  Αθανασιάδης-Νόβας (1893-1987), που ήταν Πρόεδρος της Βουλής πριν αποστατήσει, έμοιαζε ιδανικός για στόχος της σάτιρας: εκτός από το ότι είχε αστείο όνομα που προσφερόταν για ένα σωρό λογοπαίγνια, είχε και κάμποσες συνήθειες που προσφέρονταν για διακωμώδηση: ήταν ένας ηλικιωμένος αριστοκράτης της επαρχίας, υπερβολικά προσηλωμένος στους τύπους και στο τελετουργικό, μέλος της Ακαδημίας Αθηνών, φορούσε άσπρα κοστούμια και απαραιτήτως παπιγιόν, έγραφε ποιήματα. Όλα αυτά τα περιέλαβαν στο στόχαστρό τους ευθυμογράφοι, επιθεωρησιογράφοι και αυτοσχέδιοι λαϊκοί σατιριστές και τον έκαναν ρεζίλι τον φτωχό τον Νόβα. Και καλά του έκαναν.
ΚΜ 650721 ΣυνιέναιΚΜ 650722 Ανδρών επιφανών
Τα δύο πρώτα σκίτσα δημοσιεύτηκαν στις 21 Ιουλίου. Ο μεν λαός περιφρονεί αγέρωχα την απαγόρευση διαδηλώσεων του αποστάτη υπουργού Δημόσιας Τάξης Ιωάννη Τούμπα, αλλά και ο Κ. Μητσοτάκης, αριστερά, αδιαφορεί μακάρια για την εναντίον του κατακραυγή. Εκατοντάδες χιλιάδες φώναζαν «Μητσοτάκη κάθαρμα», αλλά το αυτί του δεν ίδρωσε ούτε στάλα. Στο τρίτο σκίτσο (22 Ιουλίου), ο στιλιζαρισμένος λαός έχει ρίξει τους αποστάτες στον κάδο των σκουπιδιών (που έχει την ένδειξη ΔΑ – Δήμος Αθηναίων): Μητσοτάκης, Κωστόπουλος (Υπ.Εσωτ.), Νόβας, Τούμπας.

ΚΜ 650723 Πέτρουλας
Μετά τη δολοφονία του Σωτήρη Πέτρουλα, στις 23 Ιουλίου 1965. Η κυβέρνηση των αποστατών έβαψε τα χέρια της στο αίμα.
ΚΜ 650725 ΜπανάκιΚΜ 650728 Σουτ
Επάνω, σκίτσο που δημοσιεύτηκε στις 25 Ιουλίου. Νόβας, Μητσοτάκης και ΕΡΕ τρέμουν μπροστά στο μαύρισμα που τους περιμένει στις εκλογές (που ποτέ δεν έγιναν). Κάτω, ένα σκιτσογραφικό δίδυμο από τις 26 Ιουλίου 1965. Είχαν δημοσιευτεί αποσπάσματα από τις επιστολές του Κωνσταντίνου προς τον Γ. Παπανδρέου’ και η κοινοβουλευτική ομάδα της ΕΚ ετοιμάζεται να σουτάρει τον Μητσοτάκη.
ΚΜ 650729 ΕΙΡΚΜ 650731 Καταψήφιση
Επάνω, σκίτσο από τις 29 Ιουλίου 1965 -ωραίο εύρημα αυτό με τα διασταυρούμενα μικρόφωνα, θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε ποικίλες καταστάσεις. Κάτω, δυο σκίτσα από τις 31 Ιουλίου. Η κυβέρνηση Νόβα ψυχορραγεί και ο Μητσοτάκης τηλεφωνεί τα νέα στην Κέρκυρα (όπου παραθέριζε ο βασιλιάς). Και μετά την καταψήφιση της κυβέρνησης Νόβα από τη Βουλή, ο λαός φωνάζει τον Κων. Χοϊδά, διευθυντή του πολιτικού γραφείου του Κωνσταντίνου, να παραλάβει «τυλιγμένους σε μια κόλλα χαρτί», τους δυο κορυφαίους εκπροσώπους του πρώτου κύματος αποστασίας. Να σημειωθεί ότι, πιστός στη γραμμή του ΔΟΛ, ο Μητρόπουλος λογαριάζει μόνο τις αρνητικές ψήφους των βουλευτών της ΕΚ (143) χωρίς να συνυπολογίζει τις ψήφους των βουλευτών της Αριστεράς!
Φυσικά, τα Ιουλιανά δεν τελείωσαν στις 31 Ιουλίου αλλά τον Σεπτέμβριο. Ακολούθησε ένα δεύτερο κύμα αποστασίας, με τον Ηλ. Τσιριμώκο επικεφαλής, κι ένα τρίτο, και πετυχημένο, με τον Στέφ. Στεφανόπουλο. Γι’ αυτό και συνήθως μιλάμε για «70 μέρες», από τις 15 Ιουλίου έως τις 25 Σεπτεμβρίου 1965 -τότε περίπου πήρε ψήφο εμπιστοσύνης η κυβέρνηση Στεφανόπουλου και καταλάγιασαν οι λαϊκές αντιδράσεις.
Από τους εικονιζόμενους στα σκίτσα του Μητρόπουλου, δεν ζει πια κανείς, εκτός από τον δημιουργό τους, που εξακολουθεί ακμαίος την καθημερινή γελοιογραφία. Ο Κ. Μητσοτάκης, που τον λογαριάζαμε για απέθαντο, μάς άφησε χρόνους πριν από λίγους μήνες. Ήταν επίσης και ο μόνος από τους αποστάτες που μπόρεσε να έχει αξιόλογη πολιτική καριέρα παρά το στίγμα της αποστασίας -αφού πρώτα πέρασε την έρημο του 1974-77. Ο Νόβας δεν ασχολήθηκε μεταδικτατορικά με την πολιτική, ο Τσιριμώκος πέθανε το 1968 (και ειναι απορίας άξιο γιατί πείστηκε να λερώσει το όνομά του), ενώ ο Στέφανος Στεφανόπουλος κατάντησε στα γεράματα επικεφαλής της ακροδεξιάς Εθνικής Παράταξης. Στην ακροδεξιά είχε βρεθεί, ήδη από το 1974, και ο Πέτρος Γαρουφαλιάς, ο καταλύτης της ιουλιανής κρίσης, αρχηγός της χουντοβασιλικής ΕΔΕ που πήρε 1 και κάτι στις εκλογές του Νοεμβρίου 1974 και στόχος του λαϊκού χιούμορ -ο κόσμος κατέκλυζε τις συγκεντρώσεις του με χλευαστικά συνθήματα («Φόλα στο σκύλο της ΕΣΑ», «Πέτρο μαλάκα, ήρθαμε για πλάκα» κτλ.). Άξιο τέλος.
https://sarantakos.wordpress.com/

Πέμπτη 13 Ιουλίου 2017

ΜΟΝΗ ΣΙΝΑ : Άγνωστη ιατρική συνταγή του Ιπποκράτη κρυμμένη σε αρχαία χειρόγραφα

Μονή Σινά: 

Άγνωστη ιατρική συνταγή του Ιπποκράτη κρυμμένη σε αρχαία χειρόγραφα

Το μυστικό του Πατέρα της Ιατρικής που έκρυβαν τα παλίμψηστα χειρόγραφα της παλαιότερης χριστιανικής μονής στον κόσμο.
Μια σημαντική ανακάλυψη πιστεύουν ότι έχουν κάνει οι αρχαιολόγοι ερευνητές της Αιγύπτου καθώς εκτιμούν πως βρήκαν άγνωστη ιατρική συνταγή του Ιπποκράτη κατά την ανακαίνιση της βιβλιοθήκης στην θεωρούμενη ως αρχαιότερη χριστιανική μονή του κόσμου.
Κατά τη διεξαγωγή έργων αποκατάστασης στη Μονή Αγίας Αικατερίνης στο Νότιο Σινά, οι μοναχοί και οι ερευνητές ισχυρίζονται ότι βρήκαν χειρόγραφο του 6ου αιώνα που περιέχει ιατρική συνταγή που αποδίδεται στον «Πατέρα της Ιατρικής». Το χειρόγραφό φέρεται πως περιλαμβάνει τρεις ακόμη συνταγές με εικόνες βοτάνων που γράφτηκαν από έναν ανώνυμο συγγραφέα, όπως μετέδωσε το National Geographic.
Πρόκειται για ένα από τα εξαιρετικά σπάνια παλίμψηστα χειρόγραφα της βιβλιοθήκης τα οποία είναι γραμμένα σε τεντωμένο δέρμα, μια διαδικασία αρκετά περίπλοκη. Ως αποτέλεσμα, το αρχικό περιεχόμενο πολλών κειμένων διαγράφηκε ή γράφτηκε ξανά από πάνω για να επιτρέψει τη σύνταξη ενός νέου χειρόγραφου.
Η πρακτική της διαγραφής και στη συνέχεια της επαναχρησιμοποίησης των σελίδων ενός χειρόγραφου ήταν κοινή στον Μεσαίωνα λόγω του υψηλού κόστους της περγαμηνής, η οποία παρασκευαζόταν από δέρματα προβάτων ή μόσχων.
Πολλές βιβλιοθήκες σε όλο τον κόσμο κατέχουν παλίμψηστα χειρόγραφα. Λόγω της αρχαιότητας της βιβλιοθήκης της, η Μονή της Αγίας Αικατερίνης κατέχει πολλά παλίμψηστα χειρόγραφα.
Στην περίπτωση της ιατρικής συνταγής του Ιπποκράτη, πάνω στο αρχικό αντίγραφο γράφτηκε ένα δεύτερο στρώμα κειμένου της Βίβλου που είναι γνωστό ως το Σιναϊτικό χειρόγραφο (Σιναϊτικός Κώδικας).
Το κείμενο εξετάστηκε από τους ερευνητές της Ηλεκτρονικής Βιβλιοθήκης των Πρώιμων Χειρογράφων (EMEL), η οποία έχει συνεχή συνεργασία με τη Μονή της Αγίας Αικατερίνης. Η EMEL χρησιμοποιεί φασματική απεικόνιση για να διαβάσει τέτοια χειρόγραφα καθώς η τεχνική είναι σε θέση να αποκαλύψει το κείμενο που κρύβεται κάτω από το δεύτερο στρώμα του κειμένου αποκαλύπτοντας έτσι αυτό που δεν φαίνεται με γυμνό μάτι.
Μιλώντας στην αιγυπτιακή εφημερίδα Asharq Al-Aswat, ο Michael Phelps, ερευνητής στην EMEL, δήλωσε: «Το χειρόγραφο, θα ενταχθεί στα παλαιότερα και τα σημαντικότερα χειρόγραφα στον κόσμο». Περίπου 130 παλίμψηστα χειρόγραφα βρίσκονται στη Μονή της Αγίας Αικατερίνης και το περιεχόμενο της διαγραμμένης γραφής τους η οποία βρίσκεται κάτω από το ορατό κείμενο είναι σε μεγάλο βαθμό άγνωστο.
Η ίδια η βιβλιοθήκη περιέχει περίπου 3.300 χειρόγραφα τα οποία είναι γραμμένα κυρίως στην ελληνική γλώσσα. Ωστόσο, έχουν ανακτηθεί και κείμενα γραμμένα σε αραμαϊκά, συριακά, γεωργιανά, αραβικά και λατινικά.
https://ellas2.wordpress.com/
https://vequinox.wordpress.com/author/vequinox/

ΔΕΙΤΕ ΠΩΣ ΘΣ ΓΙΝΕΙ Η ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΒΥΟΙΣΜΕΝΗΣ ΡΩΜΑΪΚΗΣ ΕΠΑΥΛΗΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΠΙΔΑΥΡΟ ( ΦΩΤΟ )

Δείτε πως θα γίνει η συντήρηση της βυθισμένης ρωμαϊκής έπαυλης στην αρχαία Επίδαυρο (Φωτογραφίες)

Οι πρώτες αυτοψίες έγιναν και όλα είναι έτοιμα για τα πρώτα στάδια των εργασιών συντήρησης της βυθισμένης ρωμαϊκής έπαυλης που βρίσκεται στον θαλάσσιο χώρο της αρχαίας Επιδαύρου.
Ηδη πραγματοποιήθηκαν θεωρητικά μαθήματα που αφορούν σε μεθόδους για την επιτόπου συντήρηση ενάλιων αρχαιολογικών οικοδομημάτων, για την αντιμετώπιση προβλημάτων βιοδιάβρωσης και αποδόμησης και για την τεκμηρίωση, αποκατάσταση και συντήρηση της Ενάλιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς (πρόγραμμα BLUEMED) στην Ιταλική Αρχαιολογική Σχολή.
Αρχικά έγινε μία θεωρητική εκπαίδευση σχετικά με τα ηλεκτρικά εργαλεία συντήρησης από ιταλικής πλευράς και στη συνέχεια κατάδυση προς εφαρμογή των μεθόδων αυτών.
Οι πρακτικές εργασίες έλαβαν χώρα στις 5-7 Ιουλίου στον ενάλιο αρχαιολογικό χώρο της «Βυθισμένης Πολιτείας» της Παλαιάς Επιδαύρου.
Το πρόγραμμα διεξήχθη στα πλαίσια του Bluemed, ενός πρωτοποριακού ευρωπαϊκού προγράμματος στο οποίο συμμετέχει για πρώτη φορά η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων μαζί με άλλες χώρες της Μεσογείου, όπως η Κύπρος, η Κροατία, η Ιταλία και η Ισπανία.
Σε όλη τη διάρκεια των εργασιών συμμετείχε καταδυόμενη Βιολόγος από ιταλικής πλευράς, η οποία μελέτησε τους θαλάσσιους οργανισμούς που προκαλούν βλάβες στις ενάλιες αρχαιότητες.
Είχε προηγηθεί υπογραφή Πρωτοκόλλου Συνεργασίας για το Πιλοτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα Workshop In situ conservation of underwater archaeological sites: methods and case studies – Αθήνα και Επίδαυρος 3-7 Ιουλίου 2017 μεταξύ της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων (ΕΕΑ) και της Direttore del Nucleo per gli Interventi di Archeologia Subacquea στη Ρώμη για τη διενέργεια συντήρησης σε ένα περιορισμένο τμήμα της βυθισμένης ρωμαϊκής έπαυλης της αρχαίας Επιδαύρου.
Τη διεύθυνση του Πιλοτικού εκπαιδευτικού Προγράμματος είχε από την ελληνική πλευρά η Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων διά της Προϊσταμένης Δρ. Αγγελικής Γ. Σίμωσι, ενώ τον συντονισμό επιτόπου η καταδυόμενη αρχαιολόγος της ΕΕΑ Δρ. Π. Γαλιατσάτου.
Από την ιταλική πλευρά οι δραστηριότητες συντονίστηκαν από την καταδυόμενη αρχαιολόγο Dr. Barbara Davidde, Διευθύντρια του Nucleo per gli Interventi di Archeologia Subacquea του ISCR. Φωτογραφίες/πληροφορίες: υπουργείο πολιτισμού. 
https://ellas2.wordpress.com/

Η ΜΕΛΙΑ, Ο ΦΡΑΞΟΣ, THE ASH TREE, ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΝΔΡΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Η Μελία, ο φράξος, 

the ash tree 

και Το δένδρο του κόσμου



μελίη = μελία # φράξο{< fraxinus (lat.)}, # φλαμουριά # μέλεγος # κοντάρι  από ξύλο μελιάς.= ash tree

             ‘Ήταν, λέει , κάποτε, ένα δένδρο, ένα μονάχο δένδρο που στήριζε τον κόσμο όλο. Και ήταν, λέει, τεράστιο αυτό το δένδρο με τις ρίζες του να βρίσκονται στον Κάτω Κόσμο και την κορυφή του ν’ αγγίζει στους Oυρανούς. Ήταν, λέει, το κοσμικό δένδρο (arbor Mondi), το δένδρο του κόσμου. 
             Οι άνθρωποι στο πέρασμα των γενεών, μιλήσανε με άλλες γλώσσες και πολλές, μυστικές και αλλοτινές, για το δένδρο αυτό. Άλλοι το ονομάτισαν και Δένδρο της ζωής,  δένδρο της Γνώσης, δένδρο των Κόσμων, δένδρο του πεπρωμένου, δένδρο της αιώνιας νιότης..
α)          Οι ‘Ελληνες, λένε, το είπαν Μελία, το είπαν, ύστερα, φράξο. Ο Ηρακλής, λένε, το΄χε σαν το ρόπαλο για να επιτεύξει τους άθλους του, ο Όμηρος το τραγούδησε, ο Χείρωνας , λεν, το παρέδωσε…
Red Maple Tree, Bernheim Forest Arboretum, Clermont, Kentucky.jpg maple tree ή κόκκινος σφένδαμος
«εἵλετο δ᾽ ἄλκιμα δοῦρε, τά οἱ παλάμηφιν ἀρήρει. 
ἔγχος δ᾽ οὐχ ἕλετ᾽οἶον ἀμύμονος Αἰακίδαο  βριθὺ μέγα στιβαρόν· τὸ μὲν οὐ δύνατ᾽ ἄλλος Ἀχαιῶν   πάλλειν, ἀλλά μιν οἶος ἐπίστατο πῆλαι Ἀχιλλεὺς  Πηλιάδα μελίην , τὴν πατρὶ φίλῳ πόρε Χείρων  Πηλίου ἐκ κορυφῆς, φόνον ἔμμεναι ἡρώεσσιν
«ΙΛΙΑΔΟΣ  –  ΡΑΨΩΔΙΑ  Π΄στίχος 140»
{1}Περί Μελίης έτεραhttp://www.mikrosapoplous.gr/iliada/MELIA.htm
{2}  Περί Χείρονος :Αρχικά, ο Χείρων ήταν θεός της ιατρικής στην Θεσσαλία, αλλά αργότερα επέζησε στην Ελληνική μυθολογία σαν ένας από τους κενταύρους. Διέφερε από τους άλλους κενταύρους γιατί ο Χείρων ήταν σοφός και με πολλές θεραπευτικές γνώσεις. Είχε πολλούς μαθητές, ανάμεσά τους ήταν ο Ασκληπιός, ο Θησέας, και ο Αχιλλέας. Οταν χτυπήθηκε  από ένα δηλητηριασμένο βέλος του Ηρακλή, ο Χείρων αντάλλαξε την αθανασία του (χαρίζοντάς την στον Προμηθέα) για να αποφύγει τους πόνους της πληγής του. Μετά τον θάνατό του, έγινε ο αστερισμός του Τοξότη. Ο Χείρων θεωρείται γιος του Κρόνου και της Φιλύρας. Πηγή
β)        Οι αρχαίοι Σκανδιναβοί Norses) το ονόμασαν Yggdrasill και οι Vikings το τραγούδησαν (πατείστε εδώ, για να ακούστε το τραγούδι τους)
        Η μάντισσα Βιόλβα στην Poetic Edda ( όπου Ποιητική Έδδα είναι μια συλλογή αρχαίων Σκανδιναβικών ποιημάτων από το Ισλανδικό μεσαιωνικό χειρόγραφο Codex Regius ) Δείτε:http://www.sacred-texts.com/neu/poe/poe.pdf
ARBOL DE LA VIDA
          » I know that an ash-tree stands called Yggdrasill,
a high tree, soaked with shining loam;
from there come the dews which fall in the valley,
ever green, it stands over the well of fate
«Odin hung from the world tree, Yggdrasill, impaled on his own spear,
He hung for nine days and nights, then he saw the Runes in the underworld ,
He reached down and took the Runes, runic knowledge gave him power .»
An ash I know, | Yggdrasil its name, With water white | is the great tree wet;
Thence come the dews | that fall in the dales, Green by Urth’s well |
does it ever grow. 20. Thence come the maidens
| mighty in wisdom, Three from the dwelling |
down ‘neath the tree; Urth is one named, |
Verthandi the next,– On the wood they scored,– |
and Skuld the third. Laws they made there, and life allotted To the sons of men, and set their fates.
γ)Yggdrasill ή ash tree: Αυτό το δένδρο ήταν, λένε, το ιερό δένδρο των Σαμάνων : spiritual and mythological significance. Sitting in the world tree Yggdrasill, watching over everything and seeing everything, the eagle … the holders of magic wisdom in Nordic mythology. Besides, Yggdrasill was the tree where Odin hung for nine days consecrating himself …Go to source web page: Yggdrasill – FREE Yggdrasill Information | Encyclopedia.com: Facts, Pictures, Information!
δ) Οι λαοί της Νότιας Σιβηρίας ως και οι Τούρκοι, το δένδρο αυτό, το ονόμασαν paj kajyng («πλούσια σημύδα») ήtemir terek («σιδερένια λεύκα»),που στα κλαδιά του κουρνιάζουν οι ψυχές των νεκρών, των παιδιών και των ζώων. Εδώ, το Kοσμικό Δέντρο ορίζει, οργανώνει και ενώνει τις τρεις βασικές περιοχές του σύμπαντος. Αναβλασταίνει στο κέντρο, στον «ομφαλό» της Γης, τα επάνω κλαδιά του σκιάζουν την κατοικία του Ουράνιου θεού Τενγκρί ή Μπάι Ουλγέν, κι οι ρίζες του βυθίζονται στον Κάτω Κόσμο..
Garden-of-the-Hesperides-1869-
ε)            Οι Ιουδαίοι και οι Χριστιανοί ονόμασαν, λένε, το δέντρο αυτό ως το δέντρο της γνώσης του καλού και του κακού, όπου ο όφις συμβολίζει τις χθόνιες δυνάμεις..
                 Ίσως, λέω , να΄ναι και αυτός ένας λόγος που η μηλιά ως δένδρο συμβολίζει την δικαιοσύνη, την λεπτότητα, την Γνώση του καλού και του κακού, την Μαγεία και Αποκάλυψη. οι καρποί της  την αθανασία, την Ανανέωση και Αιώνια Νιότη.
μηλιά
στ)      Οι Κέλτες και οι Δρυίδες τους αναφέρονταν σ’ ένα δέντρο που σηματοδοτούσε την γέννηση κάθε παιδιού. Έτσι κάπως, γεννήθηκε και η Κέλτικη αστρολογία.Για όσους έχουν την περιέργεια, η μελία ή το ash tree, ή το φράξο σηματοδοτεί τους γεννημένους  από 25/5 έως 3/6 και από 22/11 έως 1/12 .
https://beatrikn.wordpress.com/

ΤΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ, ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ, ΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ.....

Το έλλειμμα, το έγκλημα, τα πανηγύρια…


Μια καλή είδηση που αποτελεί αφορμή για αναστοχασμό. Πώς το υπερβολικό έλλειμμα, από το οποίο βγήκαμε την Τετάρτη, οδήγησε το 2009 τη χώρα στη χρεοκοπία. Ποιοι το δημιούργησαν και γιατί τους καλύπτουν...

Του Γιώργου Καρελιά

Πρώτα η είδηση, που είναι καλή. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι η Ελλάδα βγαίνει, έπειτα από οκτώ χρόνια, από τη διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος (εδώ). Αυτό σημαίνει ότι, για πρώτη φορά, έχει έλλειμμα κάτω από το όριο του 3%. Η προηγούμενη φορά που επετεύχθη αυτό ήταν το 1999 πριν από την ένταξη στο ευρώ.

Το επίτευγμα οφείλεται σε όλες τις μνημονιακές κυβερνήσεις (Παπανδρέου, Σαμαρά, Τσίπρα) και πληρώθηκε με πολλές θυσίες από τη συντριπτική πλειονότητα των πολιτών.

Μετά, τα (κυβερνητικά) πανηγύρια. Όπως ήταν αναμενόμενο, ο Αλέξης Τσίπρας παρουσίασε το γεγονός ως επιτυχία της δικής του κυβέρνησης. Αυτό είναι θεμιτό, αλλά εν μέρει μόνο είναι αλήθεια. Οφείλεται και στις προηγούμενες κυβερνήσεις. Δεν είναι θεμιτή η απόπειρα να εμφανιστεί το γεγονός αυτό περίπου ως «έξοδος από την κρίση». Ουδέν ψευδέστερον. Εχουμε Γολγοθά μπροστά μας.

Τρίτον, η αντιπολιτευτική μεμψιμοιρία. Η ΝΔ σωστά μεν επισημαίνει ότι η μείωση του ελλείμματος δεν θα φέρει ελάφρυνση στους Ελληνες, αλλά είναι απορίας άξιον πώς ένα κόμμα που έχει κυβερνήσει και, επομένως, γνωρίζει ότι το έλλειμμα ήταν η αφορμή για όσα ζούμε από το 2009 και μετά, να υποβαθμίζει έτσι την εντυπωσιακή μείωσή του.

Και τώρα κάτι το «περίεργο». Τόσο ο Τσίπρας όσο και η ανακοίνωση της ΝΔαποφεύγουν να πουν πώς, πότε και επί ποίων συνετελέσθη το έγκλημα με το έλλειμμα. Ο Πρωθυπουργός είπε αορίστως «το 2009». Και η ανακοίνωση της ΝΔ αναφέρει «στην αρχή της κρίσης στην Ευρώπη». Να που, επιτέλους, η σημερινή κυβέρνηση και η ΝΔ συμπίπτουν σε κάτι. Ενώ σκοτώνονται σε όλα, αποφεύγουν να πουν πώς άρχισε η κρίση, δηλαδή πώς και πότε το έλλειμμα του ελληνικού  Προϋπολογισμού έφτασε σε δυσθεώρητα ύψη και απέκλεισε τη χώρα από τις διεθνείς αγορές, δηλαδή ουσιαστικά την έφερε στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.

Ποια είναι η αλήθεια, που και οι δύο -ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ- αποκρύπτουν; Ότι το 2009 η τότε κυβέρνηση έκρυβε το έλλειμμα. Στην αρχή το εμφάνισε στο 3% , μετά το πήγε στο 6% (εδώ) και στο τέλος κατέληξε στο 15% και ανάγκασε ακόμα και συντηρητικούς Ευρωπαίους αξιωματούχους να ομολογήσουν αγανακτισμένοι την αλήθεια (εδώ).

Η κυβέρνηση Καραμανλή ευθύνεται για το έγκλημα του ελλειμματος, που οδήγησε στην μετέπειτα κατρακύλα. Η ΝΔ δεν μπορεί να το πει, ευλόγως. Η καραμανλική συνιστώσα μπορεί να μην τραβάει τον Κυριάκο Μητσοτάκη από το μανίκι, αλλά παραμένει ισχυρή. Το περίεργο είναι ότι ούτε ο κ. Τσίπρας, ο οποίος πανηγυρίζει για τη μείωση του ελλείμματος, δεν λέει ποιοι ευθύνονται για την εκτόξευσή του. Εχει και ο ΣΥΡΙΖΑ την… καραμανλική συνιστώσα του!  Και δεν εννοούμε μόνο τον συνεταίρο του Πάνο Καμμένο, ο οποίος ομνύει στον (νεο)καραμανλισμό.

Κάπως έτσι η καλή είδηση για την έξοδο από το υπερβολικό έλλειμμα (πρέπει να) είναι αφορμή για αναστοχασμό. Η χώρα ζει οκτώ χρόνια τώρα την τραγωδία της χρεοκοπίας, επειδή στη διετία 2008-2009 κάποιοι τίναξαν τη μπάνκα στον αέρα. Και ορισμένοι από αυτούς σήμερα πρωταγωνιστούν στο δημόσιο βίο, εξαγνισμένοι δια χειρός της (πρώτης φοράς) Αριστεράς.

Και αυτό «είναι κάτι περισσότερο από έγκλημα, είναι λάθος», σύμφωνα με την αποδιδόμενη στον Μέτερνιχ ρήση.  

protagon.gr
https://ameiniasopallineus.blogspot.gr/


ΑΝΘΙΣΜΕΝΕΣ ΦΡΑΓΚΟΣΥΚΙΕΣ ΣΤΙΣ Η.Π.Α

Beavertail λουλούδια κάκτων στις ΗΠΑ

Αυτό το βίντεο από τις ΗΠΑ, λέει για τον εαυτό του:
Εκπληκτική Beavertail φραγκόσυκο ή Beavertail κάκτοι στην άνθιση (Opuntia basilaris) γυρίστηκε στην έρημο Mojave και Εθνικό πάρκο κοιλάδων θανάτου στα μέσα Απριλίου. 
Flat, γκριζωπό-πράσινο, φύλλα, μίσχους συνένωση σε μια συστάδα, στερούνται μεγάλα αγκάθια και έχουν ζωηρά τριαντάφυλλο ή λουλούδια κοκκινωπό-λεβάντας στο άνω άκρο της άρθρωσης. Beaver ουρά κάκτοςείναι ένα χαμηλής ανάπτυξης φραγκόσυκο, 6-12 σε. Υψηλή, με λαμπρά, ματζέντα λουλούδια. Τα μαξιλάρια του κάκτου δεν έχουν τα μακριά, ίσια σπονδυλική στήλη των άλλων φραγκοσυκιές, αλλά είναι καλυμμένα με μικροσκοπικά, γκρι-μπλε τρίχες με αγκαθωτό συμβουλές.
Το γκρι-πράσινα στελέχη, χαμηλή ανάπτυξη και λαμπρή λουλούδια, τα οποία συχνά καλύπτουν σχεδόν το εργοστάσιο, κάνουν αυτό ένα δημοφιλές διακοσμητικό σε θερμά, ξηρά κλίματα. Δεν χρειάζεται να σκάψει επάνω? μια κοινή σπασμένα από ένα φυτό θα ριζώσει γρήγορα σε ξηρό άμμο. Opuntia με επίπεδη αρθρώσεις ονομάζονται φραγκόσυκο? στα νοτιοδυτικά, αν τα φρούτα είναι ζουμερά και βρώσιμα, καλούνται τόνου από τους ανθρώπους του Ισπανο-Αμερικανικού κληρονομιάς.

Βόλος: Υπάλληλοι πήραν στο κυνήγι κλέφτες

Βόλος: Υπάλληλοι πήραν στο κυνήγι κλέφτες Η στιγμή που υπάλληλοι καταφέρνουν να πάρουν πίσω τα παπούτσια που αφαιρέθηκαν από εμπορικό κατάστ...