Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 9 Ιουλίου 2017

ΟΙ ΠΙΟ ΩΡΑΙΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ

Οι πιο ωραίοι άνθρωποι ..



Max Leiva Tutt'Art@ (33)
          “The cost of a thing is the amount of what I call life which is required to be exchanged for it, immediately or in the long run”.
          “Το τίμημα όποιου πράγματος εξισώνεται με την αξία εκείνου που ονομάζω ζωή η οποία απαιτείται να ανταλλαγεί γι ‘αυτό, αμέσως ή μακροπρόθεσμα”
έλεγε ο Henry David Thoreau (1817-1862), Walden,
Max Leiva, 1966, Abstract Figurative sculptor
«Οι πιο ωραίοι άνθρωποι που ξέρουμε είναι εκείνοι που έχουν γνωρίσει την ήττα στη ζωή τους, που έχουν υποφέρει, που έχουν αισθανθεί την απώλεια, και που έχουν βρει την έξοδο απ’ αυτά τα βάθη.
Αυτοί οι άνθρωποι έχουν ευγνωμοσύνη, έχουν ευαισθησία, και μια κατανόηση της ζωής που τους γιομίζει με ευσπλαχνία, τρυφερότητα, και  από βαθειά αγάπη που τους κάνει να νοιάζονται. Οι ωραίοι άνθρωποι δεν προκύπτουν απλώς»
Max Leiva
“The most beautiful people we have known are those who have known defeat, known suffering, known struggle, known loss, and have found their way out of the depths. These persons have an appreciation, a sensitivity, and an understanding of life that fills them with compassion, gentleness, and a deep loving concern. Beautiful people do not just happen.”
~ Ελίζαμπεθ Κούπμλερ-Ρος, (Elisabeth Kübler-Ross 1926-2004
απόσπασμα από το βιβλίο της: Death: The Final Stage of Growth, 1975)
1. blu
Τα γλυπτά είναι του  σύγχρονού μας γλύπτη από την Γουατεμάλα, Max Leiva.
https://beatrikn.wordpress.com/

" ΛΟΤΑΡΙΑ " ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΜΕ ΠΛΑΣΤΙΚΟ ΧΡΗΜΑ...

"Λοταρία" από το Υπουργείο Οικονομικών για όσους πληρώνουν με πλαστικό χρήμα...


Ξεκινούν από τον Αύγουστο οι κληρώσεις της εφορίας για τα χρηματικά έπαθλα που θα κερδίζουν οι φορολογούμενοι με βάση τις δαπάνες τους με πλαστικό χρήμα.

Το σχέδιο που επεξεργάζεται το επιτελείο της υφυπουργού Οικονομικών Κατερίνας Παπανάτσιου, στα βασικά του σημεία έχει διαμορφωθεί και εκκρεμεί η οριστικοποίησή του.


Στη συνέχεια, και έως το τέλος του μήνα, θα εκδοθεί η σχετική υπουργική απόφαση για να ξεκινήσουν οι διαδικασίες, σύμφωνα με το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Πως θα γίνονται οι κληρώσεις

Το σχέδιο προβλέπει τη διενέργεια μηνιαίων κληρώσεων επί των αποδείξεων δαπανών που θα κάνουν οι φορολογούμενοι με κάρτες ή άλλες μορφές πλαστικού χρήματος.

Το επικρατέστερο σενάριο προβλέπει να κληρώνονται 1.000 τυχεροί, οι οποίοι θα κερδίζουν από 1.000 ευρώ ο καθένας. Ειδικότερα, στην κληρωτίδα θα μπαίνουν όλες οι αποδείξεις που θα κάνει ο κάθε φορολογούμενος, ενδεχομένως πάνω από ένα όριο.

Κάθε απόδειξη θα αντιστοιχεί σε έναν συγκεκριμένο ΑΦΜ, ενώ τα στοιχεία θα είναι διαθέσιμα από την κίνηση των τραπεζικών λογαριασμών των τραπεζών, μέσω των οποίων γίνονται οι δαπάνες με πλαστικό χρήμα.

Στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι κάθε μήνα να διατίθεται για το σκοπό αυτό, ποσό 1.000.000 ευρώ. Μετά την κλήρωση το χρηματικό έπαθλο θα κατατίθεται στον τραπεζικό λογαριασμό του φορολογούμενου μέσω του ΤΑXIS.

Για τις πρώτες κληρώσεις που θα πραγματοποιηθούν το επόμενο διάστημα στο υπουργείο Οικονομικών εξετάζονται δύο σενάρια. Το ένα προβλέπει οι τυχεροί να προκύψουν από τις δαπάνες μέσω πλαστικού χρήματος του Ιουλίου. Το άλλο προβλέπει να μπουν στην κληρωτίδα και οι δαπάνες των παλαιότερων ετών.

Κίνητρο για τη χρήση πλαστικού χρήματος

Στο υπουργείο Οικονομικών εκτιμούν ότι μέσω των κληρώσεων θα δοθεί ένα ισχυρό κίνητρο προς τους φορολογούμενους να αυξήσουν τις συναλλαγές τους μέσω του πλαστικού χρήματος.


Και αυτό με τη σειρά του θα αποτελέσει όπλο στην προσπάθεια καταπολέμησης της φοροδιαφυγής, αφού η διενέργεια δαπανών μέσω καρτών θα επιτρέψει την ηλεκτρονική διασταύρωση όλων των συναλλαγών και τη σύλληψη φορολογητέας ύλης που αποκρύπτεται.  
 
http://ameiniasopallineus.blogspot.gr/

Ο ΠΑΝ-ΔΟΤΗΣ ΕΙΔΟΣ ΥΠΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ

Παλάμες ως πηγή φωτός

Ο παν-Δότης

 
Είδος υπό εξαφάνιση…
Πώς είναι άραγε να γεννιέται μέσα στο φως και τα πάντα γύρω του να μαρτυρούν ότι ήρθε για να δώσει και όχι για να πάρει;
Δυσκολεύτηκα να αποδεχτώ ότι αυτό το είδος ανθρώπου είναι υπαρκτό και ζει ανάμεσά μας. Κυκλοφορεί, όμως, σε τέτοια σπανιότητα που αν πέσεις πάνω του, γραπώσου και ευχαρίστησε την τύχη σου.
Εγώ αυτήν την τύχη την είχα, να γνωρίσω δηλαδή έναν παν-Δότη ενέργειας που λειτουργεί μόνο εξωστρεφώς. Αν δεν είχε πέσει πάνω μου όλως τυχαίως, η άποψή μου για τους ανθρώπους θα με έβρισκε μετά από χρόνια … στα τελειώματα … με μια εικόνα απόλυτα απογοητευτική.
Κρίνοντας όχι μόνο απ’ τους συνανθρώπους μου αλλά και απ’ τον ίδιο μου τον εαυτό, το ‘Τεφτέρι της Αξιολόγησης’ έβγαινε συνεχώς μείον. Παντού γύρω προσωπικότητες με προβληματικές συμπεριφορές, με μικροπρέπειες, με ζηλόφθονες αντιδράσεις. Άτομα με κομπιάσματα ψυχικά, με κρατήματα συναισθηματικά, μ’ ένα πάρε-δώσε που θυμίζει τραπεζική συναλλαγή.
Αυτός, όμως, κουβαλάει μια άλλη αύρα, έναν άλλον αέρα … λίγο διαφορετικό, λίγο ξεχωριστό. Μιλά με παιδικό ενθουσιασμό, με ευθύτητα και χωρίς περιττές περιστροφές. Σε κοιτά στα μάτια και σου λέει αυτό που εννοεί. Κινείται με θάρρος και ορμή, χωρίς περιθώρια παρεξηγήσεων και δεύτερων σκέψεων.
Βλέπει το ποτήρι μισογεμάτο και σε κερνά, με βαθιά πεποίθηση ότι φτάνει για όλους. Έχει κοινωνική συνείδηση, συμπάσχοντας έμμετρα για να μπορεί να είναι αδιάλειπτα χρήσιμος. Δεν είναι καχύποπτος άνευ λόγου και αιτίας για να μπορεί να απολαμβάνει τη ζωή χωρίς μιζέρια.
Φαντάζουν υπερβολικά; Η αναλυτική περιγραφή ευθύνεται γι’ αυτό και όχι η πραγματικότητά του. Απλά έχουμε μάθει να εντυπωσιαζόμαστε απ’ τα αυτονόητα!
Καί ο παν-Δότης έχει σκελετούς στην ντουλάπα του, αλλά είναι σκελετοί που στοιχειώνουν τον ίδιο και όχι τον περίγυρό του. Είναι μια προσωπική του διαμάχη που δεν ακουμπά σχεδόν κανέναν γύρω του. Μοιάζει σαν να προγραμματίστηκε γενετικά για να ανατροφοδοτείται μέσα από πηγαία δοτικότητα, με σκοπό να ανταπεξέλθει στις κόντρες με τον εαυτό του.
Κι, όμως, αυτό το είδος υπάρχει και κάνει ανέμελες βόλτες εκεί έξω. Όποιος το πάρει χαμπάρι, μόνο οφέλη θα αποκομίσει. Μόνο ένας αρκεί για να σου αλλάξει τη ζωή, να δεις με άλλο μάτι την πραγματικότητα, να εκτιμήσεις περισσότερο το ‘δούναι’ απ’ το ‘λαβείν’.
Η θεωρία, βέβαια, απ’ την πράξη έχει μια μακρά απόσταση καθώς για εκείνον το ‘δούναι’ είναι στα όρια του κληρονομικού χαρίσματος. Για εκείνον αυτό είναι μια αβίαστη διεργασία, ενώ για τους πολλούς είναι μια συνεχής υπενθύμιση. Μια υπενθύμιση της φυσιολογικότητας που θα έπρεπε αυτονόητα να ακολουθείται στις ανθρώπινες σχέσεις.
Ο παν-Δότης συνήθως διαθέτει “επαναφορτιζόμενη μπαταρία” που δουλεύει στο ρελαντί, γι’ αυτό και σπάνια τον βλέπεις κουρασμένο. Κοινωνικός, εξωστρεφής και ανοιχτοχέρης, χωρίς να υπολογίζει τίποτα με το ζύγι. Ανοιχτό βιβλίο με σημαία του «τα ΕΝ οίκω ΕΝ δήμω». Έτσι, απελευθερώνεται και ζει χωρίς ‘κατακρατητικές’ σκέψεις που βαραίνουν.
Τρομερός τύπος ε;;; Κι, όμως, αυτή η περιγραφή δεν είναι μυθιστορηματική! Είναι μια βιογραφία που αν δεν τύχαινε να τη ζήσω, θα την αρνιόμουν κατηγορηματικά.
Υπάρχει ελπίδα, λοιπόν! Υπάρχει, όμως, και μια διάχυτη απογοήτευση διότι αυτό το είδος ανθρώπου σπανίζει και μας υποχρεώνει σε μια αυτόματη σύγκριση που τους περισσότερους από εμάς μας βγάζει ‘ανεξεταστέους’.
Όσοι από εμάς δεν είμαστε παν-Δότες, ας μην απελπιζόμαστε! Ας φροντίσουμε τουλάχιστον να προστατεύσουμε αυτό το επαπειλούμενο είδος με όποιον τρόπο μπορούμε και ας προσπαθήσουμε να κλέψουμε λίγη απ’ την αύρα του.
Αυτή η “κλοπή” ευτυχώς επιτρέπεται!
http://www.macroskopio.gr/el

Η ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΔΥΝΑΣΤΕΙΑ ΤΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΑΣΤΡΟ ΤΟΥ ΣΕΙΡΙΟΥ

Η βασιλική δυναστεία των Μακεδόνων και το άστρο του Σειρίου




Είναι πέρα από κάθε αμφισβήτηση ότι ο Σείριος κατέχει ιδιαίτερα εξέχουσα θέση στη μυθολογία του ανθρώπινου πολιτισμού. Ο Σείριος, το πιο λαμπρό άστρο στον ουρανό, είναι ένα διπλό αστέρι στον αστερισμό του Μεγάλου Κυνός και βρίσκεται σε απόσταση περίπου 8,7 έτη φωτός από τη Γη. Γύρω από το Σείριο Α περιστρέφεται ο λευκός νάνος αστέρας Σείριος Β, που πιστεύεται ότι πλησιάζει στο τέλος της ζωής του. 


ΣΕΙΡΙΟΣ Α', ΣΕΙΡΙΟΣ Β'


Σε αντίθεση με τον λαμπρό σύντροφό του ο Σείριος Β, είναι αόρατος με γυμνό μάτι και παρατηρήθηκε για πρώτη φορά με τηλεσκόπιο το 1862 από τον Αμερικανό αστρονόμο Άλβιν Κλαρκ. Καθώς ο Σείριος Β είναι 10.000 φορές αμυδρότερος από τον Σείριο Α, δεν στάθηκε δυνατό να φωτογραφηθεί πριν από το 1970. Ο Σείριος έχει μάζα 2,3 φορές μεγαλύτερη από τον Ήλιο, αλλά μικρότερη πυκνότητα. Θα έλεγε κανείς πως μοιάζει με νεφέλωμα. 

ΣΕΙΡΙΟΣ Β'  ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΓΗ


Η περιοδική μεταβολή της φωτεινότητας του κάθε 25 χρόνια συνοδεύεται από ισχυρότατα παλιρροϊκά κύματα, λόγω της γειτονίας του με το συνοδό του. Σύμφωνα με τη γνώμη πολλών αστρονόμων, ο Σείριος βρίσκεται στο «κέντρο» σχεδόν του γαλαξία μας. Το πιο εκπληκτικό ήταν όμως η εξήγηση που έδιναν οι ίδιοι οι Ντόγκον γι’αυτή τους της γνώση. Πίστευαν ότι οι πρόγονοί τους είχαν δεχτεί στην αρχαιότητα επίσκεψη από διαστημικούς ταξιδιώτες από κάποιον πλανήτη στο σύστημα του Σείριου. 


Σύμφωνα με τον Ρόμπερτ Κ. Τζ. Τεμπλ, στο βιβλίο του «Το μυστήριο του Σείριου», οι Ντόγκον είναι οι τελευταίοι άνθρωποι στη Γη που λατρεύουν αυτή την αμφίβια φυλή που προσγειώθηκε στον Περσικό Κόλπο κατά την αυγή του ανθρώπινου πολιτισμού. Ο Τεμπλ διατυπώνει τη θέση του ότι αναμνήσεις από το γεγονός αυτό δεν διασώζονται μόνο στον πολιτισμό των Ντόγκον αλλά και στους μύθους, τους θρύλους και τις τέχνες της Βαβυλωνίας, της Αιγύπτου και της Ελλάδας.  Ετυμολογικά, η λέξη «Σείριος, -α, -ον» σήμαινε ο καίων, ο κατά· καίων, ο καυστικός, ο θερμός και ήταν επίθετο των ουρανίων σωμάτων, τα οποία εκπέμπουν μεγάλη θερμότητα. «Σείριος» ο­νομαζόταν πολλές φορές και ο Ήλιος, γεγονός που δημιούρ­γησε στην πορεία μεγάλη σύγχυση γύρω από το διαχω­ρισμό των δύο άστρων. (Γι' αυτό και μέχρι σήμερα άλλοι μιλούν για το «Μακεδονικό Άστρο» και άλλοι ·για το «Μακεδονικό Ήλιο», αναφερόμενοι στο γνω­στό μακεδονικό σύμβολο). 


ΗΛΙΟΣ ΤΗΣ ΒΕΡΓΙΝΑΣ-ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗΣ ΒΑΣΙΛΙΚΗΣ ΔΥΝΑΣΤΕΙΑΣ




ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ ΤΗΣ ΒΕΡΓΙΝΑΣ ΩΣ ΣΥΜΒΟΛΟ ΜΕ ΤΟ ΑΛΧΗΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ, 15ος ΑΙΩΝΑΣ


Ομόρριζες λέξεις είναι ο «σειριόκαυτος», που σήμαινε ο καμένος από τον η­λιακό καύσωνα ή από το Σείριο και η «σειρήνα», μυθικό εκείνο πλάσμα που αναπαριστάνονταν άλλρτε ως γυναίκα-ψάρι και άλλοτε ως γυναίκα-πουλί και σήμαινε αρχικά «η φανερώνουσα τη δύναμίν της δια του καύσωνας του ηλίου κατά τη μεσημβρίαν». Σύμφωνα με το μύθο, «Σειρήνα» ήταν και η αδερφή του Μεγάλου Αλεξάνδρου (σειρήνα και όπως την απεικονίζουν οι Ντόγκον γοργόνα είναι το ίδιο για τους μεταγενεστέρους). Τριγυρνούσε στις θάλασσες και κατέ­στρεφε τα πλοία όσων τολμούσαν να της πουν πως ο βασιλιάς πέ­θανε (Ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος;) Μοιάζει πραγματικά αστείο, αλλά και άξιο απορίας το πως μπορεί ένας μύθος - είτε ως παραβολή εί­τε ως δημιούργημα του συλλογικού ασυνείδητου - να μεταμορφώσει έντεχνα και να προστατεύσει μία βαρυσήμαντη αλήθεια. Στην αρχαία Αίγυπτο, σύμφωνα με τις απόψεις των μελετητών, ο Σεί­ριος ταυτιζόταν με τη θεά Ίσιδα, που αναπαριστάνονταν ως αγελάδα ξαπλωμένη πάνω σ' ένα πλοίο, και στ' αγάλματα την απεικόνιζαν συχνά με κέρατα αγελάδας και με την κόμμωση της σαν ουρά ψαριού. Πολλές φορές έφερε ως στέμμα ένα οκτάκτινο αστέρι. Αδερφός και σύζυγος της Ίσιδος ήταν ο Όσιρις, που η λατρεία του έμοιαζε πολύ με εκείνη του Διονύσου. Με αυτόν η Ίσιδα γέννησε τον Ώρο. Σύμφωνα με άλλες πηγές όμως αυτός που γονιμοποίησε την Ίσιδα ήταν ο Άμμων-Μιν ή Αμμων-Ρα, ο ίδιος θεός που αργότερα ονομάστηκε Άμμων-Δίας και που, σύμφωνα με την Ολυμπιάδα, ήταν ο Πατέρας του Αλέξανδρου. 

ΑΜΜΩΝ-ΔΙΑΣ


Για την ελληνική μυθολογία, ο Σείριος είναι το άστρο εκείνο, στον Αστερισμό του Μεγάλου Κυνός, στο οποίο είχε μεταμορφωθεί το σκυλί του Ωρίωνα. (Canis στα λατινικά). Μορφή τσακαλιού ή λύκου είχε και ο σουμεριακός θεός Άνου, που φαίνεται πως ήταν επίσης σχετικός με το αστέρι αυτό. Αυτό βέβαια δεν είναι τυχαίο, καθώς οι αστερισμοί του Κυνός, του Ωρίωνα και της Αργούς βρίσκονται ο ένας δίπλα στον άλλον. Ο Ωρίων ήταν γιος του Ποσειδώνα και της Ευρυάλης, κόρης του Μί­νωα και φημισμένος κυνηγός. Φορούσε συνήθως μία λεοντή και κρα­τούσε στα χέρια του ρόπαλο (σύμβολα αυτά και του Ηρακλή). Υπάρ­χουν πολλές ιστορίες γύρω από το πρόσωπο του και τον πιστό του σκύλο Σείριο. Ο Ωρίωνας συνδέεται με το βασιλιά Οινοπίων (ή Οινέα στη Βοιωτία), που είχε σύζυγο του (ή κόρη του) τη Μερόπη, την οποία βίασε ο Ο­ρίων υπό την επήρεια της μέθης. Ο Ωινοπίων, εξοργισμένος, τον τύ­φλωσε, με τη σύμπραξη του πατέρα του Διονύσου. Όμως ο Ωρίωνας, με τη βοήθεια ενός χρησμού κατάφε­ρε να ξαναβρεί το φως του. Συγκεκριμένα, ο χρησμός έλεγε ότι θα για­τρευτεί, αν βαδίσει προς την Ανατολή και εκθέσει τις άδειες κοιλότητες των ματιών του στις πρωινές ηλιαχτίδες. Έτσι βοηθούμενος από τους θορύβους που έκαναν οι σιδηρουργοί του Ηφαί­στου, έφτασε στη Λήμνο, όπου ο Κηδαλίων (ο δάσκαλος του Ηφαίστου), τον κουβάλησε στους ώμους του και τον έφερε μπροστά στον Ήλιο. 

ΩΡΙΩΝ


Ορισμένοι πιστεύουν ότι αυτός ο μύθος έχει κάποια σχέση με τη σύ­νοδο Ήλιου-Σείριου, που γίνεται μια φορά το χρόνο, αλλά και με τα μυστήρια των Καβείρων. Γνωρίζουμε πως ο γάμος του Φιλίππου και της Ολυμπιάδας ήταν αποτέλεσμα της συνάντησης τους στη Σαμοθράκη, όπου εκτελούνταν τα «Καβείρια μυστήρια» ή, αλλιώς, τα «μυ­στήρια των μεγάλων θεών». Ο Φίλιππος είχε μυηθεί από νωρίς στα μυστήρια αυτά (μάλλον στη Θήβα), ενώ η μητέρα του Αλέξανδρου ή­ταν ιέρεια. Οι Κάβειροι άλλωστε θεωρούνται θεότητες του πυρός - η λέ­ξη «Κάβειρος» έχει ετυμολογική σχέση με το ρήμα «καίω; - όμως τα σύμβολα τους, όπως π.χ. το αγκίστρι, έ­χουν να κάνουν με το νερό και τα συναντούμε αρ­γότερα σε όλες σχεδόν τις θρησκείες. Κατά μία άποψη (Ηρόδοτος, Στράβων, Πίνδαρος) είναι α­πόγονοι του Ηφαίστου από το γάμο του με την Καβειρώ, γι' αυτό και τους βρίσκουμε πάντοτε κοντά σε ηφαιστειογενείς περιοχές, ενώ συχνά αντιπροσωπεύουν χθόνιες ή υποχθόνιες θεότητες. Η καρδιά της καβειρικής λατρείας βρισκόταν στην αρ­χαία Μακεδονία, στο βουνό Άθως. Όπως κι αν ονομάζονται οι Κάβειροι στις διάφορες περιοχές, θεωρούνταν πρόγονοι του αν­θρώπινου γένους. Μάλιστα, αναφέρεται ότι ένα από τα πρόσωπα των μυστηρίων της Σαμοθράκης λεγόταν «Αδάμας» και θεωρείται ο άνθρωπος-αρχέτυπο, ο πρώτος αρσενικός στην τάξη της γέννεσης. Σύμφωνα με την παράδοση, τον Ωρίωνα σκότωσε η Άρτε­μη από ζήλεια για την κυνηγετική του τέχνη και ο Δίας τον έκανε αστερισμό δίπλα στις Πλειάδες, ενώ κα­τά μια άλλη εκδοχή πέθανε από το θανατηφόρο τσίμπημα ενός σκορπιού, άποψη στηριγμένη προ­φανώς στ' αστρολογικά δεδομένα, καθώς είχε παρατηρηθεί πως ο αστερισμός του Ωρίωνα και του Μεγάλου Κυνός εξαφανίζονται από τον ορί­ζοντα όταν ανατέλλει ο Σκορπιός. Ο Ώριων όμως και ο Σείριος κυνηγούσαν άγρια ζώα και στο βασίλειο του Άδη (όπως περιγράφεται και στην Οδύσσεια), αν και αυτή πρέπει να είναι μία παράδοση ξενόφερτη, ίσως αιγυπτιακής επιρροή που σχετιζόταν με τα μυστήρια και τη λατρεία των νεκρών.

ΩΡΙΩΝ


Στην Αφρική και συγκεκριμένα στο Μαλί, υπάρχει ένας λαός, που εχει κυριολεκτικά καταπλήξει τους σύγχρονους αστρονόμους με τη γνώση του πάνω στο θέμα του Σείριου. Μοιάζουν να ξέρουν τα πάντα γύρω από τη φύση και τις ιδιότητες του άστρου, ο και των συνοδών του, που πιστεύουν ότι είναι δύο και όχι μόνο ένας, κάτι που η αστρονομία μόλις τώρα ερευνά και ανακαλύπτει. Πρόκειται για τους Ντόγκον, οί οποίοι ισχυρίζονται ότι σχετίζονται με το άστρο αυτό που κυριολεκτικά λατρεύουν. Ο μεγαλύτερος Θεός τους είναι ο Άμμα, ένα είδος κατάλοιπου του Άμμωνος- Δία που πέρασε σε αυτούς από το μαντείο της Σίβας και, σύμφωνα με την παράδοση τους, δημιούργησε το Σύμπαν και τους ζώντες οργανισμούς, αλλά και τους ίδιους τους ανθρώπους, που τους έφτιάξε αρχικά ως αμφίβια όντα, με το όνομα «Νόμμος». (Η πίστη αυτή μοιάζει με την αντί­στοιχη των Σουμερίων και των Βαβυλωνίων).  Η Ίσιδα φαίνεται πως έχει άμεση σχέση με την Κρητική θεά με τα φίδια, αλλά ταυτίζεται κατά καιρούς και με πολλές άλλες ελληνικές θεότητες όπως η Άρτεμις, η Δήμητρα, η Αφροδίτη, η Εκάτη κ.λπ. Στη Σαμοθράκη θεωρείται πως οι Κάβειροι ήταν οι μόνοι που σώθηκαν από τον τρομερό κατακλυσμό αού έπληξε το νησί όταν, σύμ­φωνα με την παράδοση, ο Εύξεινος Πόντος ξεχείλισε και έσπασε το φράγμα που σχημάτιζαν οι Συμπληγάδες Πέτρες και οι βράχοι του Ελ­λησπόντου.
Οι πιο γνωστές και οικείες παραδόσεις που έφτασαν μέχρι τις μέρες μας γύρω από το θέμα της κιβωτού είναι αυτές του Νώε, αλλά και της Πυρράς και του Δευκαλίωνα. Η τελευταία μάλιστα σταμάτησε στη Δωδώνη, όπου υπήρχε και το περιώνυμο μαντείο, που συμβουλευό­ταν πολύ συχνά η Ολυμπιάδα και το οποίο μάλιστα της προφήτεψε τον ερχομό του Αλεξάνδρου. Ο Ιάσωνας πήρε ξύλο από εκεί και έφτιαξε το πηδάλιο της Αργούς για να ξεκινήσει α­πό τη Βοιωτία την Αργοναυτική Εκστρατεία μαζί με τους 50 συγγενείς του (όσοι και οι πρώτοι «Νόμμος» των Ντόγκον) με κατεύθυνση την Αία της Κολχίδος.

ΣΕΙΡΙΟΣ Α' ΚΑΙ Β΄ΑΠΟ ΤΗΛΕΣΚΌΠΙΟ


Στο πιο αρχαίο έπος της ανατολής, στην ασσυριακή μυθολογία, συναντούμε τον ή­ρωα Γιλγαμές, ο οποίος ξεκινά ένα ενα­έριο ταξίδι με μία βάρκα παίρνοντας μα­ζί του 50 συντρόφους. Υπάρχουν όμως κι άλλες ομοιότητες ανάμεσα στον Ιάσωνα και το Γιλγαμές. Μία από αυτές είναι το φύτεμα από τον Ιάσωνα των δοντιών του δράκοντα στο χώμα, απ' όπου και βγήκαν 50 πολεμιστές. Κάτι αντίστοιχο κάνει και ο Γιλγαμες για να κερδίσει τη δύναμη. Οι συμπτώσεις όμως δεν σταματούν εδώ. Ο Δαναός, ο βασιλιάς του Αργούς ο γενάρχης των Ελλήνων είχε 50 κόρες, που νυμφεύθηκαν τους 50 υιούς του αδερφού του πατέρα τους, Αιγύπτου. Με όλες τις Δαναίδες είχε ερωτοτροπήσει και ο Ηρακλής, ο μυθικός γενάρχης των Δωριέων και ιδρυτής, κατά το μύθο, της Μακεδόνικης δυναστείας. Πολλές παραδόσεις μάλιστα φέρουν τον Ηρακλή ως αρχηγό της αργοναυτικής εκστρατείας καν όχι τον Ιάσωνα... (Ο Ηρακλής, έτσι κι αλλιώς πέρασε από την Κρήτη στη Λιβύη). Ο αστερισμός της Αργούς είναι δίπλα στον Ωρίωνα και το Μεγάλο Σκύλο. Αν ο Σείριος συμβολίζει τη Μεγάλη Μητέρα και τη μήτρα ή την Κιβωτό, όπου φυλάσσονται οι γόνοι, τότε σίγουρα ο Ωρίωνας είναι η στιγμή της ανάδειξης και του ανδρώματος του ήρωα και η Αργώ «το ταξίδι», δηλαδή η αποστολή, που ο ήρωας πρέπει να πραγματοποιή­σει για την εξάπλωση της φυλής του και των χαρακτηριστικών της. Αν κοιτάξουμε τον «ημίθεο» Αλέξανδρο κάτω από αυτό το πρίσμα, τότε θα καταλάβουμε ότι γνώριζε πολύ καλά το ρόλο που όφειλε να ενσαρκώσει, στο όνομα των αξιών εκείνων που ήταν ο μόνος φορέ­ας και εγγυητής, λόγω της άμεσης σύνδεσης του με το θείο. Ο αστερισμός της Αργούς είναι δίπλα στον Ωρίωνα και το Μεγάλο Σκύλο. Η ιερή σημασία του αριθμού 50 έχει αποδοθεί α­πό πολλούς μελετητές στον αιγυπτιακό μυστικισμό και αν θυμηθεί κανείς πως η περίοδος της περιφοράς του Σείριου διαρκεί 50 έτη, τότε ίσως η έμφαση που δίνεται σε αυτόν τον αριθμό να μην είναι κα­θόλου τυχαία.

ΩΡΙΩΝ ΑΣΤΕΡΙΣΜΟΣ


Ο Ηρόδοτος (Κλειώ, κεφ. 56) κάνει λόγο για το «έθνος Μακεδνόν», υποστηρίζοντας ότι είναι Δωριείς και ονομάστηκαν έτσι από τη στιγμή που κατοίκησαν στον ελληνικό χώρο, στην Πίνδο. Ως γνωστόν, οι Δωριείς θεωρούσαν γενάρχη τους τον Ηρακλή, κάτι που πίστευε και ο ίδιος ο Αλέξανδρος, ο οποίος συχνά απεικονίζεται ως ένας από τους Διόσκουρους μαζί με κά­ποιον άλλο ήρωα, που φέρει τα χαρακτη­ριστικά του Ηρακλή ή του Αχιλλέα (προ­γονό του από την πλευρά της μητέρας του). Σύμφωνα με το μύθο το όνομα «Μα­κεδονία» οφείλεται στο Μακεδόνα, νιο του Δία και της Θυίας, κόρης του Δευκα­λίωνα. Ο Διόδωρος ο Σικελιώτης, όμως, γράφει πως ο Μακεδόνας ήταν γιος του Όσιρι και αδερφός του 'Αννουβι, αφήνοντας έτσι κάποιες υπόνοιες για τη θεϊκή καταγωγή του έθνους αυτού.


Στην περιοχή Ορεστίδα, κατά το 700 π.Χ. ξεκινά επίση­μα, η ιστορία των Μακεδόνων. Μάλιστα στην περιοχή αυτή λέγεται ότι ξεκίνησε και η ιστορία της μακεδόνικης δυναστείας, που ονομά­ζεται ως τότε «Αργαιάδες» ή «Τημενίδες». Το πρώτο όνομα μας φέρ­νει στο νου τον «Αργαίο τον Α'» (652 - 621 π.Χ.), το δεύτερο κατά σειρά βασιλιά της μακεδόνικης δυναστείας (πρώτος ήταν ο Περδίκκας, απόγονος και αυτός του Ηρακλή). Το δεύτερο ανήκει σε κάποι­ον Ηρακλείδη «Τήμενο», που κατέλαβε το Αργός. Αυτή η όχι και τό­σο τυχαία σύμπτωση των ονομάτων μαρτυρεί ίσως τη σχέση των Μα­κεδόνων με το πελοποννησιακό Αργός. Αν λοιπόν συσχετίσουμε τα παραπάνω με τους μύθους της Ιούς και του Δαναού και με την εκδοχή του Διόδωρου για το Μακεδόνα κι αν λάβουμε υπόψη μας την ιστορία του Αλεξάνδρου, μας είναι εύκολο να υποθέσουμε πως υπάρχει κάποια μυστηριώδης επαφή της Μα­κεδονίας με τα δρώμενα της Αιγύπτου. (Σημειώστε ότι στη Θεσσαλονίκη και αλλού έχουν βρεθεί πολλά στοιχεία Αιγυπτιακής λατρεί­ας, όπως Σεραπεία κ.ά. Διάφορες επιγραφές που βρέθηκαν στη Δή­λο μαρτυρούν πως η αιγυπτιακή θρησκεία επικράτησε κυρίως στη Βό­ρεια Ελλάδα. Κατά την ίδια εποχή υπάρχουν αιγυπτιακά ιερά στην Τιθορέα δίπλα στους Δελφούς. Στη Δήλο, σε ιερά της Ίσιδας, βρέθη­καν αφιερώματα προς τους αιγυπτίους θεούς, τα οποία είχαν προ­σφέρει Μακεδόνες. Στους Φιλίππους η θεά Ίσιδα είχε πρωταγωνι­στικό ρόλο. Μάλιστα έχουν βρεθεί καταγεγραμμένα και τα ονόματα των ιερέων της). Σύμφωνα με κάποια άλλη εκδοχή όμως, οι Μακεδόνες δεν έχουν καμία σχέση με το Αργός της Πελοποννήσου, αλλά με το Αργός Ορεστικό της Δυτικής Μακεδονίας. Η παρουσία πρωτόγονων πληθυσμών στη Μακεδονία επιβεβαιώνεται και από τις τελευταίες ανασκαφές. Στην πραγματικότητα, η ιστορία των Μακεδόνων μας είναι άγνωστη. Πολλοί μελετητές υποστηρίζουν πως είναι φύλα αυτόχθονα, ίσως και Πελασγικά. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει και η ιστορία της Θεσσαλονίκης. Μέχρι τον Κάσσανδρο (315 π.Χ.), ο χώρος όπου σή­μερα υπάρχει η πόλη αυτή ονομαζόταν «θέρμες», εξού και η ονομασία «Θερμαϊκός κόλπος». Στη Θεσσαλονίκη, λοιπόν, είχε γίνει δεκτή με μεγάλο ενθουσιασμό η λατρεία ενός δαίμονα με το όνομα «Θερμαίος». Το παράδοξο είναι πως στην περιοχή ουδέποτε υπήρξαν θερ­μές πηγές. Πάντως ο δαίμονας αυτός ταυτίστηκε αργότερα με το θρακικό Διόνυσο.


Πολλές παραδόσεις, καθώς και μια σειρά χρησμών περιπλέκονται τόσο με τη γέννηση, όσο και τη ζωή του Αλέξανδρου. Η μητέρα του Ολυμπιάδα λέγεται ότι ήταν γόησσα φιδιών. Τη νύχτα πριν από το γά­μο της με το Φίλιππο, η Ολυμπιάδα ονειρεύτηκε ότι μπήκε στο σώμα της ένας κεραυνός που την γέμισε φωτιά. Ο Φίλιππος, από την άλλη, μετά το γάμο τους είδε κι αυτός σε όνειρο πως σφράγισε το σώμα της γυναίκας του με μια σφραγίδα που είχε την εικόνα ενός λιονταριού. Ο Πλούταρχος αναφέρει ότι η Ολυμπιάδα συνήθιζε να παίρνει στο κρεβάτι της φίδια και, μάλιστα, πως ο Φίλιππος την είχε δει ένα βρά­δυ να πλαγιάζει με ένα φίδι, που ίσως να ήταν κάποιος θεός μετα­μορφωμένος. Ως ημερομηνία γέννησης του Αλέξανδρου ορίζεται η 6η η­μέρα του μήνα Αώου, που αντιστοιχεί με τις αρχές του Ιουλίου, δη­λαδή την περίοδο εκείνη που άρχιζαν οι πλημμύρες του Νείλου και οι αρχαίοι ονόμαζαν «ημέρες του Σκύλου». Η σχέση του Αλέξανδρου με τον Άμμωνα-Δία επιβεβαιώθηκε και α­πό τους ιερείς του ομώνυμου μαντείου, όταν αυτός έφτασε στην ό­αση Σίβα. Εκεί τον ανακήρυξαν «παιδί του Δία» και άφησαν έμμεσα να εννοηθεί πως δεν είναι γιος του Φιλίππου. Το μαντείο αυτό είχε συμβουλευτεί και ο Ηρακλής, που θεωρείται πρόγονος των Μακεδόνων. Η Ολυμπιάδα άλλωστε πίστευε πως ο γιος της ήταν προορι­σμένος να σώσει την Αίγυπτο από το βάρβαρο Πέρση κατακτητή. Ο Αλέξανδρος υιοθέτησε ως βασικά σύμβολα του τα κέρατα και τον κεραυνό του Άμμωνα-Δία και το στέμμα της Ίσιδος με τα τρία οκτάκτινα αστέρια, και μάλιστα προς τιμή της έχτισε ναό στην Αλεξάνδρεια, στην πόλη που έφερε τ' όνομα του.

Το 1977 ο Μανόλης Ανδρόνικος έφερε στο φως τους βασιλικούς τάφους της Βεργί­νας. Ανάμεσα στους άλλους θησαυρούς βρέθηκε και μια χρυσή λάρνακα με τα οστά του Φιλίππου και η οποία έφερε ως διάκοσμο το 16κτινο αστέρι και τρία ελάσματα με 8κτινα αστέρια.

Η ΛΑΡΝΑΚΑ


 Έγινε λοι­πόν φανερό, πως τα αστέρια αυτά απο­τελούσαν το έμβλημα της Μακεδόνικης δυναστείας. Έτσι άρχισε και η όλη φιλο­λογία γύρω από τη σημασία και το νόη­μα του συμβόλου. Καταρχήν, πρέπει να πούμε πως υπάρχουν πολλά είδη αστεριών με διάφορους αριθμούς ακτινών, αλλά πιο συχνά συναντούμε αστέρια με 8,16 και 32 ακτίνες. Το έμβλημα αυτό πρω­τοεμφανίστηκε το 2500 π.Χ., στη Βαβυλωνία και λίγο αργότερα στη Χαλκηδώνα. Το 18" αι. στην Ασσυρία και τη Συρία κατά το 1700 -1300 π.Χ. στο Φοι­νικικό, Χιττικό και Μινωικό πολιτισμό. Περί τα μέσα του 6ου π.Χ. αι. είναι πλέον γνωστό στον ελληνικό χώρο, ε­νώ λίγο πριν τον 5° αι. αρχίζει να κυκλοφορεί και σε νο­μίσματα. Έναν αιώνα μετά διαδίδεται στην Ιταλία, ο Μέγας Αλέξανδρος φτάνοντας αργότερα με τους Ρωμαίους στην Ιβηρική χερσόνησο. Ανάλογα με τη σκοπιά του κάθε ερευνητή, το άστρο συμβόλιζε πότε τον Ήλιο και πότε το Σείριο. Γεγονός πάντως είναι ότι όλες οι μορ­φές που κατά καιρούς το συνόδευαν ήταν θεότητες άμεσα ή έμμε­σα συσχετισμένες με τη λατρεία του Σείριου, όπως: η Ίσις, η Ιστάρ, ο Διόνυσος, ο Πάνας, ο Ωκεανός, οι Κάβειροι, η Κυβέλη, οι Διόσκου­ροι (που για μερικούς ταυτίζονται με τους Κάβειρους), η Άρτεμις, η τριπλή Εκάτη, ο Ήφαιστος, η Ήρα, ο Ηρακλής και ο Σείριος, ο Εω­σφόρος και ο Έσπερος (θεότητες που σχετίζονται με τη λατρεία των Καβείρων, της Ίσιδας και του Μίθρα), ο Δίας με διπλή όψη (ουράνιος ή διονυσιακός), ο δικέφαλος Άμμων-Δίας, ο Μινώταυρος κ.λπ. Στο νομίσματα των νήσων του Αιγαίου συναντούμε το άστρο δίπλα στο Δία και σ' έναν σκύλο που βγάζει ακτίνες. Στη Βαβυλωνία υπάρχουν πάρα πολλές σφραγίδες και πολύτιμοι λί­θοι που έχουν σκαλισμένο επάνω τους ένα 8ακτινο αστέρι. Στις απει­κονίσεις αυτές, το αστέρι βρίσκεται κοντά σ' έναν άνθρωπο-ψάρι. Πρόκειται για τον αμφίβιο θεό Ωάννες. Στην Αίγυπτο πάλι βλέπουμε συχνά τρία 8ακτινα αστέρια στα μαλλιά της Ίσιδας. Μάλιστα, το στέμμα έχει, στην κορυφή του, ένα μεγαλύτερο και στα πλάγια δύο μικρότερα αστέρια, τα οποία ίσως συμβολίζουν τους συνοδούς του Σείριου.




πηγές:
Ανιχνεύσεις τχ 22. Ιανουάριος-Φεβρουάριος '98
Γ. ΚΟΥΜΠΟΥΝΗ, συγγραφέας
Ε. ΣΥΜΕΟΝΑΚΗΣ, ερευνητής-μεταφραστής 
Χ. ΚΟΥΜΠΟΥΝΗ, φιλόλογος


Η ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΕΝΑΤΟΥ ΚΥΜΑΤΟΣ

ΚΑΙ Η ΚΟΥΖΙΝΑ ΕΧΕΙ ΤΗ ΠΛΑΚΑ ΤΗΣ--27 Hilarious Cooking Fail Nominees: FailArmy Hall of Fame (July 2017)



Σίγουρα δεν υπάρχει άνθρωπος που να έχει ασχοληθεί με τα της κουζίνας και να μην του έχει τύχει κάτι παράξενο ή τουλάχιστον αστείο γεγονός....
Μια επιλογή από 27 αστείες καταστάσεις, ίσως και να κάνουν να γελάσει λίγο το χειλάκι σας.....




ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΣΑΚΙΔΙΑ----Most Unusual & Creative Backpack Designs



Δημοσιεύτηκε στις 3 Ιουλ 2017
Ήρθε η ώρα για να αλλάζετε τη τσάντα σας για μια νεότερη, ένα πιο μοναδικό και ασυνήθιστο σακίδιο. Το παλιό σας έχει φθαρεί επί δεκαετίες και χρόνια χρήσης. Αντιλαμβάνεστε ότι το σακίδιο είναι ένα από εκείνα τα πράγματα που  μεταφέρονται μαζί με σας μέσα από τη ζωή, μέσα από σένα στις καλές  και τις κακές στιγμές. 

Ποια από αυτά τα παράξενα σακίδια θα θέλατε να έχετε; 

Σάββατο 8 Ιουλίου 2017

Ο ΚΑΥΣΩΝΑΣ ΩΣ ΜΗΝΥΜΑ


Ο καύσωνας ως μήνυμα


Του Περικλή Κοροβέση

Ο καύσωνας έφερε μια εθνική ομοψυχία. Τα πολιτικά μίση και πάθη εξαφανίστηκαν. Μνημονιακοί και αντιμνημονιακοί έδωσαν τα χέρια.

Δεξιά, Κέντρο και Αριστερά έλιωσαν τις δυνάμεις τους στο ίδιο καζάνι, έτσι που να υπάρχουν τρία στη συσκευασία του ενός.

Και τα οράματα του κ. Λεβέντη αποδείχτηκαν πως ήταν μια ρεαλιστική πολιτική και όχι μια ουτοπία.

Ο ζωοδότης ήλιος αποφάσισε να μας μαγειρέψει όλους μαζί για ένα τριήμερο. «Λιώσαμε», «ζεματιστήκαμε», «καήκαμε» αναφωνούσε εν χορώ όλη η Ελλάδα.

Συγκινητική ήταν και η στάση της Εκκλησίας της Ελλάδος. Η Ιερά Σύνοδος, με κίνδυνο της ζωής των γερόντων της, αγρυπνούσε για τρεις ολόκληρες νύχτες και προσευχόταν για τη σωτηρία μας.

Και από δίπλα τα ΜΜΕ δεν έχασαν την ευκαιρία και ανέδειξαν μεγαλοπρεπώς αυτό το ωραίο θέαμα που συνοδευόταν από τις πρώτες εντυπωσιακές πυρκαγιές της σεζόν.

Αλλά όπως συμβαίνει πάντοτε υπάρχουν και παράξενοι άνθρωποι που δεν συμμερίζονται τις συνήθειες και τις απόψεις των πολλών, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί από την κυρίαρχη ιδεολογία.

Λίγοι μεν, υπαρκτοί δε. Ανάμεσα σε αυτούς και γω. Εψαχνα εναγωνίως στα ΜΜΕ που έχω πρόσβαση, αν βρέθηκε κάποιος να συνδέσει αυτόν τον καύσωνα με την καταστροφή του περιβάλλοντος και την υπερθέρμανση του πλανήτη. Δεν βρήκα τίποτα σχετικό.

Ακόμα και στη δικιά μας εφημερίδα που στα οικολογικά είναι άσος. Πήραμε τον καύσωνα σαν μια αναποδιά του καιρού, πέρασε και ησυχάσαμε και μπήκαμε στην αναμονή του επόμενου καύσωνα σαν να μην τρέχει τίποτα.

Φυσιολογικά πράγματα, δηλαδή. Ολα συνηθίζονται. Ακόμα και οι πυρκαγιές που έχουν γίνει θεσμός, κάτι σαν «Φεστιβάλ της Φλόγας».

Η χρεοκοπημένη Ελλάδα είναι πρώτη σε εξοπλισμούς στην Ευρώπη και πέμπτη στον κόσμο.

Αλλά για τον εσωτερικό εχθρό, τις πυρκαγιές, που αφανίζουν κάθε καλοκαίρι τεράστιες δασικές εκτάσεις, καίγοντας ανθρώπους και κάνοντας στάχτη περιουσίες, η πολιτεία είναι κυνικά αδιάφορη.

Και το επιβεβαίωσε ο κ. Τσίπρας κατά την επίσκεψή του στην Ελευσίνα. Το «περιορισμένες δαπάνες για την πυροπροστασία» σημαίνει πολλαπλασιασμός των πυρκαγιών. Ετσι απλά και ωραία.

Ο πλανήτης υπερθερμαίνεται με τέτοιους ρυθμούς, που αν δεν παρθούν εδώ και τώρα δρακόντεια μέτρα σε όλο τον κόσμο, τότε πάμε για τη συντέλεια.

Αν η θερμοκρασία αυξηθεί κατά 4 βαθμούς Κελσίου, προβλέπονται από τους ειδικούς τα ακόλουθα τρομακτικά σενάρια: η στάθμη της θάλασσας θα ανέβει κατά 1 έως 2 μέτρα.

Αυτό θα έχει συνέπεια να καταποντιστούν νησιωτικά κράτη όπως οι Μαλδίβες και το Τουβαλού. (Ηδη έχουν αρχίσει να βυθίζονται νησιά στον Ειρηνικό.)

Οι παράκτιες περιοχές θα πλημμυρίσουν στο Εκουαδόρ, στη Βραζιλία, στην Ολλανδία, στην Καλιφόρνια και στις βορειοανατολικές Πολιτείες των ΗΠΑ.

Το ίδιο θα γίνει και σε τεράστιες περιοχές της νοτιοανατολικής Ασίας καθώς και στη βόρεια Αφρική.

Και από τα νησιά του Αιγαίου θα μείνουν μόνο οι βουνοκορφές. Και όλες οι μεγάλες πόλεις-λιμάνια θα υποστούν ανεπανόρθωτες καταστροφές.

Λονδίνο, Νέα Υόρκη, Βομβάη, Χονγκ Κονγκ, Σανγκάη, Πειραιάς, Θεσσαλονίκη κ.λπ. και πιθανότατα η μισή τους περιοχή να βρεθεί κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Παράλληλα θα δημιουργηθούν αφόρητοι καύσωνες που μπορούν να σκοτώσουν δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους.

Οι τυφώνες θα πολλαπλασιάζονται και θα γίνονται όλο και πιο φονικοί. Η ζέστη θα χτυπήσει και τη γεωργία σε ολόκληρη την υφήλιο.

Η μείωση της παραγωγής βασικών διατροφικών προϊόντων θα είναι δραστική.

Ενδεικτικά αναφέρεται πως η μείωση παραγωγής του σταριού στις Ινδίες και του καλαμποκιού στις ΗΠΑ μπορεί να φτάσει στο 60% σε μια περίοδο που η ζήτηση θα είναι αυξημένη, γιατί θα υπάρχουν πιο πολλά στόματα για να ταϊστούν.

Και αυτό σημαίνει τεράστια κύματα προσφυγιάς. Αν προσθέσουμε τώρα τις ανεξέλεγκτες πυρκαγιές, την κασταστρεπτική υπεραλίευση, την εξαφάνιση πολλών ειδών, την ξηρασία που μετατρέπει τη γη σε έρημο και τις επιδημίες, τότε το αισιόδοξο σενάριο είναι έτοιμο προς πραγματοποίηση.

Γιατί υπάρχουν και τα χειρότερα. Αν η παγκόσμια θερμοκρασία αυξηθεί κατά 4 βαθμούς Κελσίου, τότε θα οδηγήσει σε εξαιρετικά επικίνδυνα ανατροφοδοτούμενα φαινόμενα που ίσως καταστρέψουν οριστικά αυτό που λέμε ζωή και πολιτισμό.

Και όλα αυτά από τα ορυκτά καύσιμα, άνθρακας, πετρέλαιο, φυσικό αέριο, που παράγουν διοξείδιο του άνθρακα και δημιουργούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Και αυτή η καταστροφή του πλανήτη αποφέρει τρισεκατομμύρια δολάρια κέρδη σε μια χούφτα εταιρειών που έχουν ήδη επενδύσει μυθικά ποσά για νέες εξορύξεις σε σίγουρα και εγγυημένα αποθέματα μέχρι το 2050.

Και το κακό αρχίζει από την εξόρυξη. Στο θέμα θα επανέλθουμε. Ο καύσωνας μας έδωσε δουλειά.

efsyn.gr

http://ameiniasopallineus.blogspot.gr/

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς!

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς! (screenshot/X) Μια απόλυτα... γυμναστηρ...