Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 5 Μαΐου 2017

ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΥΣΗ, ΤΗΝ ΜΑΝΑ ΓΗ, ΤΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ...



Για την Φυση, την μάνα Γή, τα πνεύματα των προγόνων..Ειπα λοιπον να το θυμίσω (ορκίζομαι όχι άλλο σεντόνι μέχρι το τέλος των μαθημάτων Εαν δεν μπορέσω να αντισταθώ, θα μετακομίσω στο γνωστό νήμα που έχει δημιουργηθεί για αυτό το σκοπό.): Το παρακάτω κείμενο χρονολογείται γύρω στα 1855 και αποτελεί την απάντηση του Σιάτλ, αρχηγού μιας φυλής Ινδιάνων, στον πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής Φραγκλίνο Πηρς, ο οποίος ζήτησε από τους Ινδιάνους να πουλήσουν τη γη τους στην αμερικανική κυβέρνηση.
«Ο ουρανός που πάντα έχει ένα δάκρυ συμπόνιας για το λαό μου,
που μας φαίνεται αιώνιος και αμετάβλητος,
μπορεί τώρα να αλλάξει.
Σήμερα είναι καθαρός, αύριο όμως ίσως σκεπαστεί με σύννεφα.
Τα λόγια μου είναι σαν τα αστέρια ποτέ δεν αλλάζουν. 
Σ»αυτά λοιπόν που θα πει ο Σηάτλ
μπορεί ο Μεγάλος Λευκός Αρχηγός της Ουάσινγκτον να βασιστεί με σιγουριά,
όπως βασίζεται στις εναλλαγές των εποχών
 Ο Μεγάλος Αρχηγός της Ουάσινγκτον
μας στέλνει μήνυμα πως θέλει να αγοράσει τη γη μας.
Καλοσύνη του, παρ»όλο που ξέρουμε ότι δεν έχει ανάγκη τη φιλία μας.
Την πρότασή του πάντως θα τη σκεφτούμε καλά, γιατί ξέρουμε πως αν δε δεχτούμε, ο λευκός θα θελήσει με τα όπλα ν»αρπάξει τη γη μας.
Ρωτάω όμως:
Πώς μπορεί κανείς να πουλά ή να αγοράζει τον ουρανό ή τη ζεστασιά της γης? Η ιδέα μας φαίνεται περίεργη, επειδή ακριβώς δε μας ανήκουν η δροσιά του αέρα και η διαύγεια του νερού.Πώς λοιπόν είναι δυνατόν να τα αγοράσετε?
Πάντως μην ανησυχείτε: Θα πάρουμε την απόφασή μας. Κάθετί πάνω σ»αυτή τη γή είναι ιερό για το λαό μου.
Κάθε λαμπερή πευκοβελόνα,
κάθε αμμουδερή ακρογιαλιά,
κάθε κομματάκι ομίχλης στα σκοτεινά δάση,
κάθε ξέφωτο,
κάθε βούϊσμα εντόμου,
είναι ιερό
στη μνήμη του λαού μου. Είμαστε κομμάτι της γης και αυτή πάλι ένα κομμάτι από μας.
 Οι χυμοί που τρέχουν μέσα στα δέντρα μεταφέρουν τις μνήμες του ερυθρόδερμου ανθρώπου.
Τα ευωδιαστά λουλούδια είναι αδελφές μας. Το ελάφι, το άλογο, ο μεγάλος αετός είναι τ»αδέλφια μας.
Οι απότομες, ψηλές κορυφές, τα καταπράσινα λιβάδια, η ζεστασιά του πόνεϋ, ο άνθρωπος, όλα ανήκουν στην ίδια οικογένεια.
Καταλαβαίνει λοιπόν τι μας ζητάει ο Μεγάλος Αρχηγός της Ουάσινγκτον όταν μας παραγγέλνει ότι θέλει ν»αγοράσει τη γη μας? Γρήγορα θα κατακλύσετε όλη τη χώρα.
Ο Μεγάλος Αρχηγός μας παραγγέλνει ότι θα μας εξασφαλίσει ένα μέρος έτσι που να μπορούμε να ζούμε άνετα μεταξύ μας .Όπως ο πατέρας που αποφασίζει για τα παιδιά του.
Ξέρουμε ότι ο λευκός δεν καταλαβαίνει τους τρόπους μας.
Ένα κομμάτι γης μοιάζει σ 'αυτόν μ' ένα οποιοδήποτε κομμάτι γιατί είναι ένας ξένος που έρχεται μέσα στη νύχτα και παίρνει ό, τι έχει ανάγκη. Η γη δεν είναι σύντροφός του αλλά εχθρός του. Με την απληστία του θα την καταβροχθίσει και δε θ»αφήσει πίσω του τίποτα παρά μόνο έρημο. Βρίσκουμε χαρά στα δάση ...... Ίσως να μην το καταλαβαίνετε γιατί οι συνήθειές μας είναι διαφορετικές απ»τις δικές σας.
 Το πεντακάθαρο νερό που κυλά στα ρυάκια και στα ποτάμια μεταφέρει στο διάβα του και το αίμα των προγόνων μας. Το μουρμουρητό του είναι η φωνή τους. Κάθε φευγαλέα αντανάκλαση του φωτός πάνω στο διάφανο νερό των λιμνών εξιστορεί γεγονότα και παραδόσεις απ»τη ζωή του λαού μας. Τα ποτάμια είναι αδέρφια μας. Σβήνουν τη δίψα μας μεταφέρουν τα κανώ μας και τρέφουν τα παιδιά μας.
 Αν σας πουλήσουμε τη γη μας μην ξεχάσετε να μάθετε και στα δικά σας παιδιά πως τα ποτάμια είναι αδέρφια όλων μας.
 Δεν καταλαβαίνω .. Οι τρόποι μας είναι διαφορετικοί απ 'τους δικούς σας ... Η όψη των πόλεών σας κάνει κακό στα μάτια του ερυθρόδερμου .. Ο θόρυβος ταράζει τ' αυτιά μας. Αλλά αυτό μπορεί να συμβαίνει επειδή είμαι ένας άγριος και δεν καταλαβαίνω.
 Την αδικαιολόγητη απαίτηση ν»αγοράσετε τη γη μας θα τη σκεφτούμε προσεκτικά.
 Αν δεχτούμε θα βάλω ένα όρο: Ο λευκός άνθρωπος θα πρέπει να συμπεριφέρεται στα ζώα σα ναταν αδέρφια του Είμαι άγριος και δεν καταλαβαίνω γιατί ο λευκός αφήνει πίσω του Χιλιάδες Νεκρά Αγριοβούβαλα πυροβολώντας τα μόνο για το κέφι του μέσα από το σιδερένιο άλογό του που καπνίζει ενώ εμείς δε σκοτώνουμε παρά μόνο για να τραφούμε.
 Τί είναι ο άνθρωπος χωρίς τα ζώα? Αν εξαφανίζονταν όλα τα ζώα ο άνθρωπος θα πέθαινε από μεγάλη πνευματική ερημιά. Ό, τι συμβεί στα ζώα θα συμβεί σύντομα και στον άνθρωπο.
 Ξέρουμε τουλάχιστον αυτό: Η γη δεν ανήκει στον άνθρωπο. Ο άνθρωπος ανήκει στη γη.
Κι ακόμα πως εμείς δε δημιουργήσαμε τον ιστό της ζωής αλλά αποτελούμε μόνο μια ίνα μέσα σ»αυτόν.Αν προκαλέσουμε κάποια καταστροφή στον ιστό οι συνέπειες θα έρθουν και σε μας τους ίδιους.
 Πρέπει να το πάρουμε απόφαση: Η νύχτα και η μέρα δεν μπορούν να υπάρξουν μαζί την ίδια στιγμή. Ο λαός μου ρωτά: Την αδικαιολόγητη απαίτηση του λευκού να αγοράσει τη γη μας θα τη σκεφτούμε καλά.
Όμως, ο λαός μου ρωτά:
Τι θέλει να αγοράσει ο λευκός? Γίνεται να αγοράσει κανείς τον ουρανό η την γρηγοράδα της αντιλόπης? Θα κάνετε λοιπόν τη γη ό, τι θέλετε επειδή ο ερυθρόδερμος θα υπογράψει ένα κομμάτι χαρτί και θα το παραδώσει στο λευκό? Τη στιγμή που δε μας ανήκει η δροσιά του αέρα και το άφρισμα του νερού γιατί επιμένετε να τ»αγοράσετε?
 Όλα μοιράζονται τον αέρα με την ίδια πνοή. Τα ζώα, τα δέντρα, ο άνθρωπος μοιράζονται την ίδια ανάσα. Ο αέρας που έδωσε στον παππού μας την πρώτη του αναπνοή Θα πάρει και τον τελευταίο του στεναγμό.
 Ο λευκός δε φαίνεται να δίνει σημασία στον αέρα που αναπνέει: Όπως ο άρρωστος που του έχει εξασθενίσει η όσφρηση.
Πουθενά στις πολιτείες του λευκού δεν υπάρχει μια ήσυχη ειρηνική γωνιά.Δεν υπάρχει τόπος να σταθείς ν'ακούσεις το ξεπέταγμα των φύλλων την άνοιξη ή το βουητό των εντόμων. Αλλά τι μένει απ»τη ζωή αν ο άνθρωπος δεν μπορεί να αφουγκραστεί το μοναχικό κάλεσμα του κοκκινολαίμη ή τις συζητήσεις των βατράχων τη νύχτα στη μικρή λίμνη? Ίσως είμαι άγριος και δεν καταλαβαίνω.
Θα τη σκεφτούμε την πρότασή σας.
Δεν έχει σημασία που θα περάσουμε το υπόλοιπο της ζωής μας.
Τα παιδιά μας είδαν τους πατεράδες τους ταπεινωμένους.
Οι πολεμιστές μας ντροπιάστηκαν.
Μετά τις ήττες περνούν τις ημέρες τους άσκοπα και δηλητηριάζουν τα κορμιά τους με δυνατό ποτό.
 Μετά από λίγους χειμώνες, μετά από λίγα φεγγάρια, κανένα παιδί των μεγάλων φυλών δε θα μείνει για να πενθήσει ένα λαό, που κάποτε ήταν δυνατός και με πολλές ελπίδες, όπως ο δικός σας σήμερα.
Τί να πενθήσω?
Τι να πενθήσω από τον αφανισμό του λαού μου?
Οι λαοί αποτελούνται από ανθρώπους και οι άνθρωποι έρχονται και φεύουν όπως τα κύματα της θάλασσας.
Ο καιρός της δικής σας παρακμής είναι ακόμα μακριά αλλά θάρθει. Κανείς δεν ξεφεύγει από το γραφτό του. Μολύνετε το κρεββάτι σας και μια νύχτα θα πάθετε ασφυξία από τα ίδια σας τα απορρίματα. 
Αν ξέραμε τα όνειρα του λευκού .... Ο θεός σας προσφέρει κυριαρχία στα ζώα, τα δάση και στους ερυθρόδερμους για κάποιον ιδιαίτερο λόγο. Όμως αυτός ο λόγος είναι ένα αίνιγμα για μας. Είναι κάτι που δεν καταλαβαίνουμε όταν όλα τα αγριοβούβαλα εξοντώνονται, τα άγρια ​​άλογα δαμάζονται, οι απόκρυφες γωνιές του δάσους μολύνονται από τους ανθρώπους και η όψη των λόφων που είναι γεμάτη λουλούδια γεμίζει από τα καλώδια του τηλεγράφου. Που είναι η λόχμη?
ΕΞΑΦΑΝΙΣΜΕΝΗ
Που είναι ο αετός?
ΕΞΑΦΑΝΙΣΜΕΝΟΣ
Αυτό είναι το τέλος της ζωής και η αρχή του θανάτου. Οταν ο τελευταίος Ινδιάνος λείψει από τη γή κι ο λευκός φέρνει στη μνήμη του το λαό μου σαν ένα θρύλο, οι ψυχές των νεκρών μας θα ταξιδεύουν σαν το σύννεφο πάνω στον κάμπο.Θα γεμίζουν τις ακρογιαλιές και θα φιλοξενούνται στα δάση που αγάπησαν όπως το μωρό που αγαπά τον χτύπο της μητρικής καρδιάς. Ο λευκός δε θα ναι ποτέ μόνος σε αυτό τον τόπο.
Όλοι μοιράζονται τον αέρα με την ίδια πνοή.Τα ζωά, τα δέντρα, ο άνθρώπος μοιράζονται την ίδια ανάσα.
 Ας μεταχειριστεί λοιπόν το λαό μου με δικαιοσύνη και ειλικρίνεια γιατί στους νεκρούς δεν λείπει η δύναμη.
 Μίλησα για θάνατο? Δεν υπάρχει θάνατος. Μόνο η εναλλαγή των κόσμων.»

Η " ΜΠΕΛ ΕΠΟΚ " ΤΗΣ ΠΕΙΡΑΪΚΗΣ ΤΑΒΕΡΝΑΣ

Η «μπελ επόκ» της Πειραϊκής μπακαλοταβέρνας



(Φωτό Μάκης Σταματάκης)Από τις παλιές μπακαλοταβέρνες της Δραπετσώνας.Σήμερα μεταξύ άλλων υπάρχει η ταβέρνα του Κατσόγιαννου/από το 1930/ επί της Αγίου Παντελεήμονος 15, απέναντι από τον Αγιο Παντελεήμονα.
Πασίγνωστη μπακαλοταβέρνα ήταν η ταβέρνα του Μοίρα, στην οδό Καραολή – Δημητρίου και Καραϊσκου, όπου στις 10 Μαρτίου 1925 ιδρύθηκε ο Ολυμπιακός από τη συγχώνευση του «Πειραϊκού Ποδοσφαιρικού Ομίλου» και του Ομίλου Φιλάθλων Πειραιά. Η απόφαση ελήφθη από επιφανείς Πειραιώτες στην ταβέρνα αυτή και για κάποιο καιρό στέγασε το σωματείο. Ανάδοχος ήταν ο αξιωματικός του Ναυτικού και αεροπόρος Νότης Καμπέρος, που θέλησε ο τίτλος του νέου συλλόγου να υποδηλώνει τη δύναμη, την αθλητική ισχύ, την ευγενή άμιλλα, την επικράτηση και εν τέλει το ολυμπιακό ιδεώδες. Ο βιομήχανος και μετέπειτα Δήμαρχος Πειραιά Μιχάλης Μανούσκος πρόσθεσε στο επίθετο Ολυμπιακός τις λέξεις Σύνδεσμος Φιλάθλων Πειραιώς κι έτσι ο πλήρης τίτλος του Πειραϊκού συλλόγου ήταν και παραμένει Ολυμπιακός Σύνδεσμος Φιλάθλων Πειραιώς (ΟΣΦΠ).
Στα 1950 ονομαστές ταβέρνες ήταν του Γιώργη Καμαράδου ψηλά στη Σωτήρος που έφτιαχνε τα νοστιμότερα παϊδάκια, του Σπύρου Μήτση χαμηλά στη Σωτήρος που υπάρχει και σήμερα αλλά τότε ήταν στην απέναντι γωνία, του Βασίλαινα στην Αγία Σοφία και άλλες που αναφέρονται στις σελίδες των διαφόρων συνοικιών.
Του ΒΑΣΙΛΑΙΝΑ ήταν στη γωνία ΑΙΤΩΛΙΚΟΥ και ΒΙΤΩΛΙΩΝ στην Αγ. Σοφία. Συνεχίζει σήμερα ο γιος του. Έλεγαν ότι ο Βλάχος ο δημοσιογράφος και εκδότης, πατέρας της ΕΛΕΝΗΣ ΒΛΑΧΟΥ, ήταν κουμπάρος του ΒΑΣΙΛΑΙΝΑ. Ο ΒΑΣΙΛΑΙΝΑΣ ξεκίνησε ως μπακαλοταβέρνα.Κάποια βράδια απ έξω περιπολούσαν διακριτικά αστυνομικοί, γιατί κάποιος επίσημος ήταν μέσα.
Στα 1965, ο αείμνηστος χρονογράφος του Πειραιά Θεόδωρος Βλάσσης έγραφε στη «ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ».
«Από κάτι στοιχεία που αναφέρονται στην προ τεσσαρακονταετίας εποχή, αποδεικνύεται ότι, όχι μόνον η πόλη μας άλλαξε μορφή, αλλά και οι συνθήκες ζωής των κατοίκων της έχουν αλλοιωθεί.
Γεγονός είναι, ότι από την μεταμόρφωση αυτή, από την εξελικτική πρόοδο, χάνεται εκείνο το γνωστό, το μοναδικό πειραιώτικο χρώμα που τόσο συγκινούσε εμάς τους παλιούς Πειραιώτες. το γιαχνί σοκκάκι.
Εντυπωσιακή είναι η αλλαγή στον βραδινό Πειραιά. Το παλιό πειραιώτικο σοκάκι, έχει πάρει άλλη όψη. Στη θέση των μονώροφων η το πολύ διώροφων κατοικιών, στους χώρους που άλλοτε κατελάμβαναν οι μάντρες με τις τεράστιες ξύλινες πόρτες τσιμεντένια μεγαθήρια έχουν υψωθεί. Πλάϊ στα πεζοδρόμια που κάποτε κάποιο δίτροχο καρότσι μπακάλη άραζε, σήμερα πυκνή σειρά από αυτοκίνητα έχουν πάρει θέση.
Οι παλιοί Πειραιώτικοι νυκτερινοί δρόμοι έχουνε χάσει τις δύο τα­κτικές παρουσίες τους. Τους κανταδόρους και τους μπεκρήδες. Και οι δύο αυτές παλιές και απαραίτητες εμφανίσεις, ήσαν παράγωγα του πιοτού. Από τα κρασοπουλιά ξεκινούσαν και οι δύο. Στα μεράκια τους οι πρώτοι, πιο «πατημένοι» οι δεύτεροι.
Τί έγιναν αυτές οι δύο μορφές της παλιάς νυκτερινής πειραιώτικης ζωής; Γιατί χάθηκαν; Αφού και σήμερα το κρασί υπάρχει άφθονο, γιατί να λείψουν αυτές οι δύο παρουσίες;
Την απάντηση θα την βρούμε στα στοιχεία. Σύμφωνα λοιπόν μ’ αυτά, πριν σαράντα χρόνια στον Πειραιά (1930-1940), λειτουργούσαν 41 ποτοπωλεία (ουζάδικα), 48 ζυθεστιατόρια., 47 ζυθοπωλεία, 23 καφεζυθοπωλεία, 77 μαγέρικα, 273 οινομαγειρεία, 330 οινοπαντοπωλεία και 344 παντοπωλεία.
Οποιος έζησε εκείνη την εποχή, θα θυμάται, ότι, σπάνια, εύρισκες μπακάλικο που να μην σερβίρει, έστω στα όρθια, ρετσίνα. Με λίγο τυρί στο χαρτί, με μια σαρδέλα, θα κατέβαζε ο πελάτης τα ποτήρια του.
Συνολικώς, λοιπόν, στον τότε Πειραιά υπήρχαν 1.183 μαγαζιά που πουλούσαν πιοτό, υπό διαφόρους μορφάς.
Αλλά κι’ αν ακόμα θελήσουμε να σταθούμε στα μαγαζιά και στις μπακαλοταβέρνες ο αριθμός εντυπωσιά­ζει. Οπου μάντρα, εκείνα τα χρόνια, εκεί και το τηγάνι, και το βαρέλι. Οπου υπόγειο τα ίδια. Οπου μπακάλικο και τσούρμο__για ρούφα.
Τώρα, ο σημερινός Πειραιάς στερήθηκε και τα δυο του εκείνα αγαθά.
Με το κερί, ψάχνουνε οι Πειραιώτες να 6ρούνε ταβερνάκι. Πρόβλημα για τις συντροφιές η ανεύρεσις με λίγο χρώμα. Ακόμα και στους γύρω Δήμους επιχειρείται η έρευνα.
Οι λίγες στον Πειραιά υπάρχου­σες ταβέρνες, έχουν μεταβληθεί σε εστιατόρια ή κοσμικά κέντρα. Αφορ­μή η οικοδομική δραστηριότης. Πώς να χωρέσει στην πολυκατοικία το κουτούκι και πώς να διατεθεί χώρος για μπόλικα τραπέζια; Πάει λοιπόν το πρώτο αγαθό.
Την πιο μεγάλη ζημιά την εδημιούργησε το κλείσιμο της μπακαλοταβέρνας από τις 81/2 το βράδυ. Το κρασί δεν προσφέρεται για… απογευματινές εκδηλώσεις. Η ρετσίνα είναι βραδυνό ρόφημα. Την πίνει κανείς για ξεκούρασμα, την θέλει ο μεροκαματιάρης, ο δουλευτής για καταστάλαγμα, να κάνη κεφάκι, να ξεχάση, να φιλοσοφήση και να πάρη κουράγιο για το αβόζο μινοράκι του.
Που να γίνουν αυτά; Στην αίθουσα τη φωτισμένη με απλίκες, στα τραπέζια με το άσπρο τραπεζομάντηλο, με γκαρσόνι παπιονάτο; Αυτά θέλουν ορατή κάνουλα που να γουργουράη, τηγάνι που να μουρμουράη και κάπελλα με ποδιά, που να φέρνη και το ποτήρι του στο τραπέζι. Αυ­τά θέλουνε γκιουβέτσι, θέλουνε μαριδάκι, θέλουνε συκωταριά της ώρας.
Για την εποχή που μιλάμε, τα προαναφερθέντα τάβρισκε κανείς σε πρώτη ζήτηση όχι μόνο στις τα­βέρνες, μα και στα μπακάλικα. Κά­ποια παράμερα στημένη γκαζιέρα θα στα ετοίμαζε. Και κάποια κρεμασμένη κιθάρα, θα έκανε νόημα στους κανταδόρους.
Σ αυτού του είδους τα κρασοπουλιά ξέρανε και να μιλήσουνε και να φερθούνε οι ρετσινοδίαιτοι. Ανε­πηρέαστη τότε η ταβέρνα από τις θηλυκές παρουσίες. Μαζί λοιπόν με τσν οικοδομικό οργασμό, μαζί με την έλλειψη χώρου, μαζί με τις δια­κοσμήσεις, εισήλασε στην ταβέρνα και το γυναικείο στοιχείο με το παρλαμέντο του, με το σταυροπόδι του και με το αρωματάκι του.
Κι’ η παληά ταβέρνα χάθηκε. Μαζί με τ’ άλλα ξεθώριασε και το χρωμα της.
Θ. ΒΛΑΣΣΗΣ»
Χοροεσπερίδα στην αίθουσα Βαρόνου Κίμωνος Ράλλη του «Πειραϊκού Συνδέσμου» στις αρχές της δεκαετίας του 1930 (αρχείο Βασίλη Π.Κουτουζή). 
[http://www.koutouzis.gr, 
https://ellas2.wordpress.com/

Πέμπτη 4 Μαΐου 2017

ΕΠΙΛΕΓΩ ΝΑ ΖΗΣΩ της ΧΡΥΣΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ

Agalmata

Επιλέγω να ζήσω (Χρύσα Ευαγγέλου)


0
penγράφει η Χρύσα Ευαγγέλου
 
Επιλέγω να ζήσω.
Τι σημαίνει αυτό;  Τι σημαίνει αυτό θα αναρωτηθεί κάποιος αφού είμαι ζωντανός, τι άλλο μπορώ να κάνω; Και όμως η ζωή δεν είναι απλά ότι υπάρχω και αναπνέω και σκέφτομαι και αισθάνομαι. Είναι κάτι πολύ περισσότερο από αυτό.
Η πραγματική ζωή δεν είναι θέμα απλής επιβίωσης.
Η ουσιαστική ζωή σημαίνει να υπάρχω με όλο μου το είναι. Να υπάρχω και να βιώνω την στιγμή σαν μια ανεπανάληπτη μοναδική εμπειρία. Να υπάρχω και να πηγαίνω κόντρα στο φόβο που με κρατάει στην ασφάλεια και την προστασία, που με κρατάει σε απόσταση από κάθε τι που με πονάει και με διαλύει. Η πραγματική ζωή είναι να αναπνέω κάθε στιγμή κάθε συναίσθημα που μου δίνει η εμπειρία της ύπαρξης, να εκθέτω τον εαυτό μου και να παραμένω αληθινή, να δημιουργώ και να το ευχαριστιέμαι χωρίς το φόβο της κριτικής και χωρίς την ανάγκη της επιβεβαίωσης και της προσδοκίας.
Η πραγματική ζωή σημαίνει να ρισκάρω να πληγωθώ, να πονέσω αλλά να έχω το θάρρος να βιώσω όλα όσα προκύπτουν στο παρόν μου με μια ζωντανή, παλλόμενη από ενέργεια καρδιά. Η πραγματική ζωή με θέλει να ζω με ψυχή, με χαρά, να μοιράζομαι, να δίνω και να προσφέρω ανεξάρτητα αν θα πάρω ή θα προδοθώ. Η πραγματική ζωή είναι στη ποιότητα που δίνω στην κάθε στιγμή μου, οι σκέψεις αγάπης με τις οποίες ντύνω τις πράξεις μου και τα αγνά συναισθήματα που προκύπτουν αβίαστα.
Η πραγματική ζωή με θέλει αυθόρμητη και ευάλωτη με θέλει τρωτή και ανθρώπινη μα με την επίγνωση ότι είμαι τόσο σημαντική και μοναδική που μπορώ να αισθάνομαι όλη την πληρότητα της ύπαρξης μου κάθε στιγμή μέσα μου.
Η πραγματική ζωή με θέλει άφοβη, όχι αποστασιοποιημένη και απόμακρη αλλά άφοβη, να έχω περάσει μέσα από το φόβο και να μην έχω πια κανένα εσωτερικό δαίμονα να με κρατάει φυλακισμένη.
Η πραγματική ζωή υπάρχει όταν στην θέση του φόβου έχω βάλει την αγάπη. Αλλά η αγάπη συμβαίνει απλά και αβίαστα όταν ο φόβος έχει βιωθεί, όταν ο φόβος με έχει καταπιεί και με έχει ξεράσει, όταν ο φόβος έχει χάσει πια την υπόσταση του.
Η πραγματική ζωή συμβαίνει όταν γνωρίσω όλο το μεγαλείο του φόβου, όταν αντέξω όλο το πόνο και την μοναξιά που μου επιβάλλει, όταν χαθώ μέσα στην άβυσσο της ματαιότητας, όταν επιτρέψω την αποσύνθεση του εαυτού και έχω καταφέρει να αναδυθώ ξανά. Τότε ο φόβος έχει κάνει  την δουλειά του, έχει εκτελέσει την αποστολή του και με αποχαιρετά σαν μεγάλος δάσκαλος.
Η πραγματική ζωή συμβαίνει όταν αναγνωρίσω τον μεγάλο αυτό δάσκαλο, δω το έργο του και τα μαθήματα του και έχω αποφοιτήσει από το μεγάλο αυτό σχολείο. Μέχρι τότε δεν μπορώ να ζήσω ουσιαστικά, δεν μπορώ να ζήσω πραγματικά, μένω ξανά και ξανά μεταξεταστέα και πολλές φορές στην ίδια τάξη. Και όσο συμβαίνει αυτό δεν μπορεί να υπάρξει αληθινή αγάπη, δεν μπορεί να υπάρξει αληθινή ζωή, δεν μπορεί να υπάρξει αλήθεια.
Στην πραγματική ζωή ονειρεύομαι, βάζω στόχους και τους υλοποιώ, βρίσκομαι στο μονοπάτι της αποστολής μου και κάθε στιγμή απολαμβάνω την ύπαρξη μου, απολαμβάνω το παιχνίδι μου εδώ στη Γη, απολαμβάνω τον εαυτό μου και τον μοιράζομαι με τους συνανθρώπους μου.
Η πραγματική ζωή είναι το δώρο του ελεύθερου ανθρώπου!
Διαβάστε επίσης: Πόνος ο εξαγνιστής (Λίνα Παυλοπούλου)
Διαβάστε επίσης: Ζωή στα διαλείμματα (Λίνα Παυλοπούλου)
Αυτές οι πληροφορίες δημιουργήθηκαν για να κυκλοφορούν και διανέμονται ελεύθερα, αρκεί να περιλαμβάνουν τις λέξειςCopyright υλικού © Χρύσα Ευαγγέλου, για το http://www.enorasis.edu.gr

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ



Με το όρο «οικονομική ανάπτυξη» πέραν των γνώσεων απ τα σχολεία – πανεπιστήμια που μπορούν να την προσδιορίσουν με όρους και νούμερα, με καμπύλες ανοδικές και καθοδικές, με μοντέλα και τύπους, υπάρχει και η εμπειρική απεικόνιση που μπορεί να την καταλάβει και ο πιο ανίδεος ατάλαντος μαθηματικός, και αυτή είναι η γλώσσα της αγοράς.
Οικονομική λοιπόν ανάπτυξη πρακτικά σημαίνει και δημιουργείται από την  αύξηση των επιχειρήσεων (βιομηχανικών, βιοτεχνικών, εμπορικών κ.λ.π.), που έχουν επακόλουθο την αύξηση των θέσεων εργασίας, την αντίστοιχη μείωση της ανεργίας, την αύξηση των εσόδων του κράτους από την φορολογία κερδών επιχειρήσεων και φόρων μισθωτών υπηρεσιών, την αύξηση εσόδων ασφαλιστικών ταμείων από τις εισφορές εργοδοτών – εργαζομένων, την αύξηση εξαγωγών και εισαγωγή εσόδων από το εξωτερικό, την εν συνεχεία αύξηση μισθών από την καλή πορεία της οικονομικής ανάπτυξης κ.ο.κ.
Οι κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων στη χώρα μας, ενώ έχουν στοχοθετήσει  την ανάπτυξη σαν πρόθεση τους και σαν θεραπεία για πάσα νόσο πάσα μαλ… απ τις τόσες που έχουν διαπράξει και φορτώσει χώρα και πολίτες, δεν έχουν την ικανότητα να δημιουργήσουν έστω και τις ελάχιστες προϋποθέσεις προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης.
Μας βομβαρδίζουν με νέους χαρακτηρισμούς της «ανάπτυξης», όπως «πράσινη ανάπτυξη», «δίκαιη ανάπτυξη», «βιώσιμη ανάπτυξη», χωρίς πουθενά στον ορίζοντα να φαίνεται έστω μια σκιά, ένα σύννεφο ανάπτυξης.
Φυσικά από κανένα κυβερνητικό στέλεχος δεν ακούσαμε πως προσδιορίζονται  και πως εννοούνται οι διάφορες αυτές μορφές της ανάπτυξης, που μόνο για λόγους εντυπωσιασμού αναφέρονται.
Η μόνη «ανάπτυξη» που καταφέρνουν και επιτυγχάνουν είναι η ανάπτυξη της οικονομικής αφαίμαξης των πολιτών με την εφεύρεση κάθε είδους φόρων και φόρων επί των φόρων κοκορευόμενοι για πλεονάσματα που επιτυγχάνονται πλασματικά αφού το κράτος έχει κηρύξει στάση πληρωμών των υποχρεώσεων του και ας είναι υποχρεωμένο με νόμους της Ε.Ε. και εσωτερικούς να τις εξοφλεί εντός 60 ημερών και από την 61η μέρα και μετά να καταβάλει τόκους υπερημερίας.
Φυσικά τόκοι υπερημερίας καταλογίζονται μόνο στους πολίτες αν αργήσουν τις πληρωμές τους προς το κράτος έστω και μία ημέρα, ενώ το κράτος-νταβατζής δεν καταδέχεται να υπακούσει στους νόμους του.
Γεγονός πάντως είναι ότι ανάπτυξη όσο υπάρχει το καθεστώς της  υπερφορολόγησης  και της γραφειοκρατίας δεν πρόκειται να δούμε στον αιώνα τον άπαντα όσο και να μας πιπιλάνε το μυαλό κυβερνητικοί και παρατρεχάμενοι και όσους προσκεκλημένους τάχα ενδιαφερόμενους να μας παρουσιάσουν στα κανάλια τους.
Το βασικότερο δε, όσο ζητιανεύουμε δανεικά για να εξοφλούμε προηγούμενα δανεικά, θα δεχόμαστε στην πλάτη το χάϊδεμα της γάτας με τις εννέα ουρές, το δερμάτινο μαστίγιο του βρετανικού στρατού του 16ου αιώνα, με εννιά δερμάτινες ουρές στην αρχή με κόμπους και μετά με ατσάλινες μύτες για να προκαλούν μεγαλύτερη ζημιά.
Το χάϊδεμα των τοκογλύφων.
https://aienaristeyein.com/

ΜΥΧΙΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ..."ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ"

Μύχιες Σκέψεις


Τί είναι αυτό που μας ενώνει;
Πήρα το χαρτάκι και κάθισα στη σαδιστική καρέκλα, ιδρωμένος από τη φασαρία της πόλης...
...αισιοδοξώντας ότι  θα το λύσω το μικρούλη το χρέος στο γκισέ.
Ας χαλαρώσω σκέφτηκα - όλη μέρα τρέχω σε υπηρεσίες - και καρφώθηκε το βλέμμα μου σ’ ένα γείσο…
Τί είναι αυτό που μας ενώνει; ...με άκουσα να σιγομουρμουρίζω.
Ο φόβος, δυστυχώς, είναι πλέον ο κοινός μας τόπος. Ο φόβος για την χειροπιαστή πιθανότητα να αυτό-αναφλεγούμε ως Κοινωνικό σύνολο, καθολικά όλοι μαζί ...αντάμα.
Κάποτε μας ένωναν πολλά. Μνήμες κοινές, το τοπίο της Ελλάδας και τα ωραία καλοκαίρια. Και άλλα μύρια όσα… πράγματα κυρίως χαρούμενα.
Τώρα ο Φόβος ρίχνει τη σκιά του και σκοτεινιάζει το μέλλον μας. Κι’ όμως μέσα στην ασχήμια του κάτι μας δένει σα σπάγκος από αναστεναγμούς.
Ενόσω σκέφτομαι τι πιθανώς να έχουν οι γύρω μου στο μυαλό τους, χάνομαι στις δικές μου εικόνες σαν παραζάλη.
Πιέζω το μυαλό να δει λίγα χρόνια μετά και βλέπω γκρίζο. Σαν φωτογραφίες από παλιό Σινεμά με κλαδεμένη την αθωότητα.
Πώς θα ζήσω στα γεράματα; Με τί στήριξη;
Θα έχω δουλειά σε μερικούς μήνες; Πόσοι από μας θα είναι ακόμα εδώ και δε θα’ χουν φύγει για πάντα στα ξένα;
Τα αδέρφια; Οι φίλοι; Θα το διαλύσουμε τελικά το χωριό;
….και τα παιδιά; Πώς να ζήσουνε με 3 και εξήντα, ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ;
Πόσο πιο μεγάλη προσβολή να δεχτώ όταν ξέρω ΤΙ σύνταξη με περιμένει και ΤΙ μισθός στους νέους που δε φταίξανε ΚΑΝ για το παραμικρό;
Δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι τα παραλέω. Σε 7 χρόνια μέσα και άλλαξαν τα πάντα προς το εφιαλτικότεροΣαν ψέμα είναι το άτιμο.
Μήπως παραείμαι απαισιόδοξος;  Τί γίνεται ρε συ;
Σαν χθες που έπινα καφέ στην Αριστοτέλους γεμάτος ελπίδα και σχέδια. Και ξαφνικά είδα το Καστελλόριζο για φόντο στο κουτί να με απειλεί με την ομορφιά του…
Από την άκρα βεβαιότητα - ένα τσιγάρο δρόμος - στον στενό ορίζοντα των πέντε-έξι μηνών σχεδιασμού.
Πόσοι κάνουν πλάνα για πάνω από λίγους μήνες μπροστά άραγε; Πόσοι κάνουν 2 εβδομάδες διακοπές;
…και όλοι μαζεμένοι γύρω μου σα στρείδια και ζεματισμένοι, κρύβουν τη δυσκολία τους σ’ ένα νέο είδος “χαμόγελου”: “αυτό” της Κρίσης, της ΧΑΡΜΟΛΥΠΗΣ, που εννοεί “...ξέρω...ξέρω άστα να πάνε...”.
Όλοι τα ίδια σκέφτονται – σχεδόν όλοι – ακόμα και οι λίγοι βολεμένοι που νομίζουν ότι θα γλιτώσουν από τον Ελληνικό Τιτανικό. Το διαισθάνονται κι αυτοί βέβαια ότι η μοίρα στο τέλος θα είναι κοινή... άστους που παριστάνουν τους ικανούς και δήθεν.
Τί με κρατάει, όμως, ακόμη σφιγμένο απ’ το τρεχιό και τσαμπουκαλεμένο και δεν τα βροντάω να πάνε στα τσακίδια;
Είναι κάτι ματιές στους δρόμους, την ώρα της αιχμής, που όλοι βιάζονται να πληρώσουν τα νέα μέτρα, κάτι ματιές φωτεινές από τους Άγνωστους Στρατιώτες της βιοπάλης, που κρατάνε το Νεύρο ζωντανό!
…αυτό με κρατάει. Tο Νεύρο που φορτώνει και παρατηρεί… Παρά την ταλαιπώρια, είναι ακόμα εκεί…
Δεν έχουμε σπάσει ακόμη και κάποιοι το ξέρουν…
Δεν γονατίσαμε ακόμη και κάποιοι το βλέπουν…
Σ’ αυτήνα την καρφίτσα πάνω στο χάρτη διακυβεύονται πολλά τελικά. Κοίτα να δεις… κάτι πράματα…
...μυστήρια πράματα…
…και εκεί πάνω στο ταξίδεμα μου, ακούω τον ξερό ήχο που μου θυμίζει ότι είναι η σειρά μου να πάω για τη ρύθμιση που καθυστέρησα.
Βγαίνω στο προσκήνιο του γκισέ να κάνω το νουμεράκι μου Φιλότιμο
και την υπομονή Αγιοσύνη…

http://www.macroskopio.gr/el

ΔΕΝ ΑΞΙΖΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΗ ΣΥΓΧΩΡΕΣΗ

Δεν αξίζουν όλοι τη συγχώρεση


Ο σεβασμός είναι ακόμα μεγαλύτερη αρετή από την μετάνοια και την συγχώρεση.

Και με ρωτάνε όλοι γιατί δε συγχωρώ εύκολα και γιατί κρατάω πικρία μέσα μου;

Ξέρεις τι απαντώ;

Απαντώ πως δεν μπορώ να συγχωρέσω κάποιον που δεν έχει μετανιώσει για τα λάθη του.

Κάποιον που δεν έχει καταλάβει τα λάθη του και δεν έχει προσπαθήσει να τα διορθώσει.

Κάποιον στον οποίο έχω δείξει χιλιάδες φορές το δρόμο της συγχώρεσης και πάντα κάτι λάθος προσθέτει αντί να αφαιρεί.

Ναι, η συγχώρεση είναι αρετή και δεν πρέπει να κρατάμε κακία σε κανένα.

Η συγχώρεση όμως δεν εξαρτάται μόνο από μας, εξαρτάται και από τα λάθη των άλλων και από τη συμπεριφορά τους.

Τι κι αν σου ζητάνε συγγνώμη ;

Η συγγνώμη δεν είναι τίποτα πια.

Μια καραμέλα έγινε που την πετάνε από δω και από εκεί. Την πήρες, την κατάπιες και τέλος.

Αύριο την ξέχασες πάλι και έκανες κάτι νέο που προστέθηκε στη λίστα με τα λάθη σου.

“Δεν μπορώ να συγχωρέσω όχι επειδή είμαι κακός άνθρωπος άλλα επειδή ποτέ δεν μετάνιωσες”, τους λέω.

Και η μετάνοια είναι επίσης μεγάλη αρετή. Είναι αρετή μεγαλύτερη ακόμα και από την συγχώρεση. Θέλει θάρρος να παραδεχτείς στον εαυτό σου πως έκανες λάθος και πως οι πράξεις σου έκαναν κάποιον άνθρωπο θυμωμένο ή στεναχωρημένο.

Πως μπορείς να συγχωρείς κάποιον που κάνει ξανά και ξανά τα ίδια λάθη;

Δεν γίνεται.

Άμα το κάνεις ξεφεύγεις από τα όρια της καλοσύνης και φτάνεις στα όρια της βλακείας.

Και δε νομίζω να θες να είσαι βλάκας;

Ναι, είναι αρετή η συγχώρεση σωστά τα έχουμε μάθει, μα πρόσεχε γιατί δεν αξίζουν όλοι την συγχώρεση μας .

Μην γίνεσαι χαλί να σε πατήσουν με ένα συγγνώμη ή ένα μπουκέτο τριαντάφυλλα. Χαλάκι στην πόρτα κανενός λοιπόν.

Ακόμα και αν έκανες εσύ το λάθος μην γίνεσαι χαλάκι για χατίρι κανενός.

Η μετάνοια δεν σημαίνει υποταγή. Δεν έχεις μετανιώσει όταν υποτάσσεσαι στον άλλο άλλα όταν τον κοιτάζεις στα μάτια και του εξηγείς πως έκανες λάθος, το αναγνωρίζεις και σου έγινε μάθημα.

Όλα πρέπει να γίνονται με σεβασμό όχι μόνο προς τον άλλον αλλά και προς τον εαυτό μας.

Ο σεβασμός είναι ακόμα μεγαλύτερη αρετή από την μετάνοια και την συγχώρεση. Γιαυτό με σεβασμό πρώτα από όλα, να μετανιώνεις και να συγχωρείς. Με σεβασμό και προς τον εαυτό σου όμως, μην το ξεχνάς.

Της Τζένης Ντεμιράι
anapnoes
http://www.tampouloukia.gr/

Περιφερειάρχης Θεσσαλίας: Εξηγεί γιατί το τσίπουρο με γλυκάνισο θεωρείται φαρμακευτικό ποτό

  Περιφερειάρχης Θεσσαλίας: Εξηγεί γιατί το τσίπουρο με γλυκάνισο θεωρείται φαρμακευτικό ποτό Ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Δημήτρης Κουρέτας,...