Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 12 Απριλίου 2017

ΟΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΙΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΑΘΗΝΑΣ.

Οι καταστροφείς της Αρχαίας Αθήνας

Μια σειρά αποκαλυπτικών άρθρων για τους καταστροφείς της αρχαίας Αθήνας – και όχι μόνον!.. Είναι αλήθεια ότι η Αρχαία Αγορά της Αθήνας καταστράφηκε και λεηλατήθηκε πολλές φορές, από τους Πέρσες το 480 π.Χ., αργότερα από τους Ρωμαίους υπό τον Σύλλα το 86 π.Χ., στη συνέχεια από τους Ερούλους το 267 (μ.Χ.), και τους Σλάβους επιδρομείς το 580 όπου και τελικά ο χώρος αυτός εγκαταλείφθηκε!.. Ας δούμε σήμερα τις καταστροφές που έκανε στην αρχαία Αθήνα ο Σύλλας!..

ΤΟ ΟΤΙ η αρχαία Αθήνα στην μεγάλη ιστορική της πορεία μέσα στους αιώνες υπέστη πολύ μεγάλες υλικές καταστροφές, δεν είναι κάτι που φαίνεται ως «είδηση». Δεκάδες αρχαίοι ιστορικοί και μεγάλοι ερευνητές έχουν επιβεβαιώσει τα όσα αναφέρουν ή μνημονεύουν τα κείμενα της αρχαίας ελληνικής και λατινικής γραμματείας. Επειδή, όμως βάλλονται μόνον οι ... χριστιανοί, θ' αρχίσουμε να ξετυλίγουμε το κουβάρι της ιστορίας, αρχίζοντας μια σειρά καταστροφέων της αρχαίας Αθήνας –και όχι μόνον- με τον Σύλλα του οποίου η ζωή, επιγραμματικά έχει ως εξής:

«Σύλλας, Λεύκιος Κορνήλιος (138-78 π.Χ.). Ρωμαίος στρατηγός και πολιτικός, από το γένος των Κορνηλίων. Το 107 π.Χ. εκλέχτηκε ταμίας και ακολούθησε το Γάιο Μάριο στην Αφρική, στον πόλεμο κατά του Ιουγούρθα. Το 102 π.Χ. πολέμησε κατά των Τευτόνων και Κίμβρων και το 93 π.Χ. στάλθηκε ως πραίτορας στην Κιλικία. Το 88 π.Χ. έγινε ύπατος και βρέθηκε, επικεφαλής των αριστοκρατικών, αντίπαλος του πρώην φίλου του Μάριου, ο οποίος ήταν αρχηγός των δημοκρατικών. Στη σύγκρουση των δύο στρατηγών, που προκάλεσε τον εμφύλιο πόλεμο στη Ρώμη, ο Σύλλας νίκησε και τιμώρησε παραδειγματικά τους αντιπάλους του. Την άνοιξη του 87 π.Χ. ανέλαβε τον πόλεμο κατά του Μιθριδάτη. Αρχικά, όταν κατέβηκε στην Ελλάδα, συνάντησε μεγάλες δυσκολίες. Οι δυνάμεις του ήταν λίγες και στο μεταξύ στη Ρώμη είχαν υπερισχύσει και πάλι οι πολιτικοί του αντίπαλοι, οπότε δεν υπήρχε μεγάλη πιθανότητα βοήθειας. Παρ’ όλα αυτά κατάφερε να γίνει κύριος της κατάστασης στην Ελλάδα, σημειώνοντας την πρώτη επιτυχία του με την κατάληψη της Αθήνας, την άνοιξη του 86 π.Χ. Αμέσως μετά την Αθήνα παραδόθηκε ο Πειραιάς, ενώ ο στρατηγός του Μιθριδάτη Αρχέλαος πρόλαβε να ξεφύγει. Οι μάχες της Χαιρώνειας και του Ορχομενού που ακολούθησαν, σήμαναν την οριστική και συντριπτική υπεροχή του ρωμαϊκού στρατού και απέδειξαν τις στρατιωτικές ικανότητες του Σύλλα. Μετά τις επιτυχίες του αυτές ο Σύλλας επέστρεψε στη Ρώμη και αφού τιμώρησε με προγραφές τους αντιπάλους του, ανακηρύχτηκε ισόβιος δικτάτορας. Αποσύρθηκε από το πολιτικό προσκήνιο το 79 π.Χ. και εγκαταστάθηκε στο κτήμα του, όπου πέθανε λίγο αργότερα.» (Εγκυκλοπαίδεια «Μαλλιάρης - παιδεία»)

Όποιος διαβάσει το βιβλίο του Κυριάκου Σιμόπουλου: «Η λεηλασία και καταστροφή των ελληνικών αρχαιοτήτων», θα βεβαιωθεί για όλα όσα υποστηρίζουμε και ίσως δεν χρειάζεται να προσθέσουμε τίποτε άλλο. Οι καταστροφές που έκαναν οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες στον Ελληνισμό ήσαν άνευ προηγουμένου! Μόνον ο Νέρων πήρε από τους Δελφούς πεντακόσια αγάλματα για να διακοσμήσει τη Ρώμη!

Ωστόσο, παρακολουθώντας ένα σεμινάριο στη Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή με θέμα: «Ιστορία και αρχαιολογία της Αθήνας κατά τους αυτοκρατορικούς χρόνους (από το Σύλλα έως τους Έρουλους)» (περιοδικό «Αρχαιολογία», Νοέμβριος 2011), μας δόθηκε η ευκαιρία να θυμηθούμε διάφορες καταστροφές, που έκαναν ορισμένοι εις βάρος του Ελληνισμού και συγκεκριμένα εις βάρος της αρχαίας Αθήνας, όπως για παράδειγμα ο Σύλλας.

Είναι αλήθεια ότι η Αρχαία Αγορά της Αθήνας (για να μιλήσουμε μόνον για την Αθήνα) καταστράφηκε και λεηλατήθηκε πολλές φορές, από τους Πέρσες το 480 π.Χ., αργότερα από τους Ρωμαίους υπό τον Σύλλα το 86 π.Χ., στη συνέχεια από τους Ερούλους το 267 (μ.Χ.), και τους Σλάβους επιδρομείς το 580 όπου και τελικά ο χώρος αυτός εγκαταλείφθηκε.


Δεν εγκαταλείφθηκε, όμως, η ιστορική μνήμη…


Το 86 π.Χ. ύστερα από μακροχρόνια πολιορκία, ο Ρωμαίος στρατηγός Σύλλας εισβάλλει στην πόλη λεηλατώντας και καταστρέφοντας! Πολλά μνημεία της Αγοράς παθαίνουν σοβαρές ζημιές, κυρίως από τα βλήματα των ρωμαϊκών καταπελτών! Όποιος διαβάσει ένα σχετικό δημοσίευμα στην Βικιπαίδεια (Αρχαία Αγορά της Αθήνας), θα πειστεί περί της αναφοράς αυτής και ποια τα συγκεκριμένα μνημεία της εποχής εκείνης!

Η Νότια Στοά ΙΙ, για παράδειγμα, κατασκευάστηκε γύρω στο 150 μ.Χ. με τα υλικά του ημιτελούς Τετράγωνου Περιστυλίου, που κατεδαφίστηκε για να χτιστεί στη θέση του η Στοά του Αττάλου. «Ήταν μία απλή στοά με τριάντα δωρικούς κίονες στην βόρεια πλευρά της, ενώ στον νότιο τοίχο της υπήρχε μία κρήνη. Καταστράφηκε κατά την επιδρομή του Ρωμαίου στρατηγού Σύλλα το 86 π.Χ. Στα ερείπια της εγκαταστάθηκαν εργαστήρια λιθοξόων και μεταλλουργών που μεταποιούσαν τα υλικά της. Στην εποχή του αυτοκράτορα Αδριανού τα εργαστήρια εκτοπίστηκαν και ο χώρος καθαρίστηκε.» (Βλέπε στο διαδίκτυο: Αρχαία Αθήνα, Ελληνιστική Αθήνα).


Καταστροφή των τειχών των Αθηνών!..


Είναι σε όλους γνωστό, ότι η αρχαία πόλη της Αθήνας είχε αναπτυχθεί γύρω από την Ακρόπολη, αλλά κυρίως στην περιοχή που εκτείνεται βόρεια του λόφου. Αμέσως μετά τη μάχη των Πλαταιών, το 479 π.Χ., η πόλη περιτειχίστηκε με το Θεμιστόκλειο τείχος , που λείψανα του έχουν διασωθεί σε διάφορα σημεία της σημερινής Αθήνας. Από τον λόφο των Μουσών (τον γνωστό ως λόφο του Φιλοπάππου) το Θεμιστόκλειο τείχος κατερχόταν προς τα νοτιοδυτικά, όπου άρχιζαν τα «μακρά τείχη» (μετάφραση) που συνέδεαν την Αθήνα με τον Πειραιά, κατευθυνόταν βορειοανατολικά προς τον λόφο των Νυμφών, διερχόταν από τον Κεραμεικό, έστρεφε ανατολικά τέμνοντας τη σημερινή οδό Αθηνάς στη διασταύρωση με την οδό Σοφοκλέους, προχωρούσε προς την οδό Αιόλου, τρεπόταν νοτιοανατολικά και ακολουθώντας φορά παράλληλη προς την οδό Σταδίου διερχόταν από την Πλατεία Κλαυθμώνος, διέσχιζε την οδό Κολοκοτρώνη, διερχόταν από την οδό Βουλής, ακολουθούσε το νοτιότερο τμήμα της οδού Νίκης και έφθανε στο Ολυμπιείο, απ' όπου με τεθλασμένη γραμμή κατευθυνόταν προς τα δυτικά καταλήγοντας στον λόφο του Φιλοπάππου. Το Θεμιστόκλειο τείχος κατεδαφίστηκε από τον Λύσανδρο μετά το τέλος του Πελοποννησιακού πολέμου, το 403 π.Χ., αλλά ξαναχτίστηκε το 394 π.Χ. από τον Κόνωνα, ενώ κατά τα τέλη του 4ου αιώνα π.Χ., χτίστηκε το διατείχισμα από τον λόφο των Μουσών ως τον λόφο των Νυμφών. Τα τείχη της Αθήνας καταστράφηκαν οριστικά από τον Σύλλα το 86 π.Χ. (Βλέπε: «Αρχαιολογία της πόλης των Αθηνών).

Οι μεγάλες καταστροφές


Για τις καταστροφές του Σύλλα διαβάζουμε χαρακτηριστικά στην «Βικιπαίδεια» τα εξής:

«Ο Σύλλας, μετά την άφιξή του, επικέντρωσε τις προσπάθειές του στην πολιορκία του Πειραιά για να πλήξει την Αθήνα. Όντας ανήσυχος για την κατάσταση στη Ρώμη, έδρασε βιαστικά παίρνοντας μεγάλα ρίσκα. Χρησιμοποίησε δε κάθε είδους πολιορκητική μηχανή και εξοπλισμό, καταναλώνοντας γρήγορα τα αποθέματα ξύλου που διέθετε. Για να κάνει προμήθειες ρήμαξε τα ιερά άλση, καθώς και τις κατάφυτες περιοχές γύρω από την Ακαδημία και το Λύκειο.[15] Ο πόλεμος αυτός για τα μέτρα των αρχαίων υπήρξε ιδιαίτερα ανίερος: από τη μια οι δυνάμεις του Μιθριδάτη είχαν λεηλατήσει το ιερό νησί της Δήλου για χρήματα. [13] Ο Σύλλας με τη σειρά του απέσπασε τα πολυτιμότερα των αναθημάτων από την Επίδαυρο και την Ολυμπία. Αντίθετα, σύμφωνα με τον Πλούταρχο, οι προηγούμενοι στρατηγοί των Ρωμαίων, όπως ο Τίτος Φλαμινίνος και ο Αιμίλιος Παύλος, όχι μόνο είχαν σεβαστεί τα ιερά μέρη, αλλά τους είχαν αποδώσει και δώρα προβάλλοντας σεβασμό. [15]

Ο Αριστίων από την πλευρά του έκανε ότι μπορούσε για να προκαλεί το Σύλλα. Από τα τείχη της πόλης έφταναν στα αυτιά του Ρωμαίου στρατηγού προσβολές για τον ίδιο και τη σύζυγό του. Αλλά ο Αριστίων κέρδισε και την αγανάκτηση των Αθηναίων, καθώς ενώ ο κόσμος έφτανε στα άκρα για να βρει κάτι φαγώσιμο - έτρωγαν μέχρι και δερμάτινα παπούτσια - και οι ναοί των θεών έμεναν χωρίς θυσίες, ο ίδιος οργάνωνε γλέντια και κατασπαταλούσε τις προμήθειες. Παράλληλα αρνούνταν να διαπραγματευτεί με το Σύλλα, ακόμη κι όταν οι Αθηναίοι τον ικέτευσαν να το κάνει. [16]

Τελικά οι κατάσκοποι του Σύλλα βρήκαν ένα αδύναμο σημείο στα τείχη και αφού επιβεβαιώθηκε η πληροφορία εξαπολύθηκε επίθεση. Στα απομνημονεύματά του ο Σύλλας διηγείται πώς πήρε την πόλη μέσα στη νύχτα, εξαπολύοντας τα στρατεύματα του τα οποία λεηλάτησαν την πόλη ανελέητα. Το εν λόγω τείχος ισοπεδώθηκε. Η καταστροφή ήταν τρομακτική και ο Πλούταρχος αναφέρει φρικτές ιστορίες που κυκλοφόρησαν αναφορικά με την έκταση της αιματοχυσίας. Η σφαγή έληξε τελικά μετά από παράκληση δύο Ελλήνων φίλων του Σύλλα, που ονομάζονταν Μείδιος και Καλλιφών, καθώς και κάποιων συγκλητικών που ήταν παρόντες στο στρατόπεδο. [17] …»


Ακόμη και χειρόγραφα!...


Οι καταστορφές του Σύλλα δεν σταματούν εδώ. Γράφει η παραπάνω εγκυκλοπαίδεια:

«Προτού εγκαταλείψει την Ασία, ο Σύλλας επέβαλε πρόστιμο στις ασιατικές πόλεις είκοσι χιλιάδες τάλαντα. Επέβαλε δε σε ντόπιες οικογένειες να «φιλοξενήσουν» τους Ρωμαίους αξιωματικούς που θα παρέμεναν εκεί, καταστρέφοντάς τες εντελώς οικονομικά μιας και θα πλήρωναν οι ίδιες τα έξοδά τους.[30]

Κατόπιν, ο Σύλλας απέπλευσε από την Έφεσο με κατεύθυνση το λιμάνι του Πειραιά. Κατά την παραμονή του έλαβε μέρος σταΕλευσίνια Μυστήρια και έκανε κατάσχεση της βιβλιοθήκης του Απελλικώνος του Τηΐου, όπου υπήρχαν οι περισσότερες πραγματείες του Αριστοτέλη και του Θεόφραστου, που ακόμη δεν ήταν γνωστές στο ευρύ κοινό. Όταν αυτά μεταφέρθηκαν αργότερα στη Ρώμη, τα επιμελήθηκε ο Τυρραβίων ο γραμματικός, ενώ αντίγραφα εστάλησαν στον Ανδρόνικο το Ρόδιο, ο οποίος τα δημοσίευσε. Κατά τη διαμονή του στην Αθήνα ο Σύλλας ένιωσε μουδιάσματα στα πόδια, και φοβούμενος προμήνυμα αρθρίτιδας, με την ευκαιρία επισκέφτηκε τα λουτρά της Αιδηψού για να ξεκουραστεί.[31] …»


Τι λένε οι ιστορικοί ερευνητές!..


Περί των καταστροφών του Σύλλα έχουν αναφερθεί πολλοί νεότεροι ιστορικοί ερευνητές. Ας διαβάσουμε τι αναφέρει, μεταξύ άλλων, ένας εξ αυτών:

«…Ο Κορνήλιος Σύλλας εισήλθε στην Αθήνα τον Μάρτιο του 86 π. Χ. με ανθρωποσφαγές και καταστροφές. Αν και είχε στηθεί ένα βήμα στην Αγορά για τους Ρωμαίους στρατηγούς, η Αθήνα είχε την προνομιακή ιδιότητα της ελεύθερης πόλης. Τώρα όμως μετατράπηκε σε κατακτημένη και υποτασσόμενη περιοχή των Ρωμαίων. Η υποστήριξη του Μιθριδάτη ήταν μια καθαρή διατάραξη στη συνθήκη με τη Ρώμη και η Αθήνα δεν είχε πια το δικαίωμα της αυτονομίας υπό τη ρωμαϊκή ηγεμονία. Οι Αθηναίοι έμαθαν άπαξ δια παντός ότι δεν μπορούσε να υπάρξει ελευθερία από τη Ρώμη. Πριν αποκατασταθεί η αυτονομία, ο Σύλλας είχε αναθεωρήσει το Αθηναϊκό σύνταγμα με τρόπο που εγγυάτο σταθερότητα και προσκόλληση στη Ρώμη. Επιπλέον τα τείχη των Αθηνών είχαν αφεθεί ανοιχτά ούτως ώστε να μη μπορεί πια κάποιος εχθρός της Ρώμης να βρει καταφύγιο.

Το 84 π. Χ. ο Σύλλας συγκέντρωσε ένα πλήθος αντικειμένων τέχνης συμπεριλαμβανομένων των στηλών από το Ολυμπίειον, για αποστολή στη Ρώμη. Η αποκατάσταση της Αθήνας ως ελεύθερης πόλης έγινε μετά τις συνταγματικές ρυθμίσεις. Το συμβούλιο του Αρείου Πάγου αποκαταστάθηκε ως κυβερνητικό σώμα. Η εκλογή των αρχόντων γίνεται αιρετή. Οι επικρατέστερες θέσεις καθορίζονταν και επικυρώνονταν στον ένοπλο στρατηγό, του οποίου η ισχύς πραγματικά μπορεί να εντοπιστεί στον 5ο αι. π. Χ.. Το εισόδημα του συμβουλίου των 600 αυξήθηκε εις βάρος της συνέλευσης.

Οι βαρείς φόροι από τον Σύλλα για τις εκστρατείες του και η απώλεια εσόδων από τις νησιωτικές κτήσεις θα πρέπει να προκάλεσαν οικονομικά προβλήματα στην πόλη. Το 86 π. Χ. η Αθήνα αναγκάστηκε να πουλήσει το νησί της Σαλαμίνας. Τα ορυχεία ασημιού του Λαυρίου φαίνεται να έχουν εξαντληθεί. Και όμως η πόλη γιόρταζε τα Σύλλεια προς τιμήν του Ρωμαίου στρατηγού και έστησε το άγαλμά του…» (www.archive.gr)


Τι αναφέρει η «Εικονογραφημένη Ιστορία»!..


Κλείνοντας, υπάρχει ένα εξαιρετικό άρθρο της «Εικονογραφημένης Ιστορίας» με τίτλο: «ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΗΓΕΣ - Η ΑΛΩΣΗ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΛΛΑ ΚΑΙ Η ΛΕΗΛΑΣΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΘΗΣΑΥΡΩΝ», του γνωστού ιστορικού ερευνητή ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΣΟΥΛΤΑΝΗ, όπου διαβάζουμε πολλά ιστορικά στοιχεία, που έχουν σχέση με τις καταστροφές του Σύλλα αλλά και όλα όσα ο συγγραφέας μνημονεύει για την πολιτική Μιθριδάτη:

«Η ήττα του Περσέα της Μακεδονίας στην Πύδνα από τον Λ. Αιμίλιο Παύλο το 168 π.Χ. και η καταστροφή της Κορίνθου από τον Λεύκιο Μόμμιο, καθώς και η προσωρινή διάλυση της Αχαϊκής Συμπολιτείας το 146 π.Χ., σηματοδοτεί την εδραίωση της Ρώμης στον ελλαδικό χώρο και τον τερματισμό της πολιτικής ελευθερίας των Ελλήνων. Εκατόν σαράντα χρόνια περίπου μετά τις εκστρατείες του Πύρρου στην Ιταλία, οι Ρωμαίοι, από μια τοπική δύναμη στην ιταλική χερσόνησο, είχαν εξελιχθεί πλέον στην πιο φιλόδοξη και επεκτατική δύναμη στην Ανατολική Μεσόγειο, επιβάλλοντας σταδιακά τον έλεγχό τους στις ελληνικές περιοχές…» (Διαβάστε περισσότερα στο τεύχος 517 Ιούλιος 2011).

Συμπέρασμα:


Αναντίρρητα, ο Σύλλας ήταν ένας μεγάλος ολετήρας, που κατέστρεψε κυριολεκτικά την αρχαία Αθήνα. Αν τώρα η πολιτική του φιλοσοφία, ανάλογα με τα συμφέροντα της Ρώμης, τον έφεραν μερικές φορές σε σημείο να υποστηρίζει την πολιτική διαφόρων ελληνικών πόλεων, ακόμη και της Αθήνας (όπως τότε που της έδωσε 50 τάλαντα για αποκατάσταση των ζημιών) σε τίποτα δεν απαλλάσσεται από την μεγάλη καταστροφή που επέφερε στον Ελληνισμό.

http://elhalflashbacks.blogspot.gr/

Πηγή

ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ 2016


Σύνταξη - επιμέλεια

Επιστημονική ομάδα Taxheaven

Ι) Προθεσμίες υποβολής δηλώσεων εισοδήματος φυσικών προσώπων
Α) Σύμφωνα με την τροπολογία που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τίτλο «Τροποποιήσεις διατάξεων της Δασικής Νομοθεσίας και άλλες διατάξεις» και η οποία ψηφίστηκε ως εισήχθη, επέρχονται αλλαγές στο πρώτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθ. 67 του ν.4172/2013 (Α' 167) και καθιερώνεται ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων η 30η Ιουνίου (αντί της 30η Απριλίου που ίσχυε) του επόμενου φορολογικού έτους για τα εισοδήματα που αποκτώνται και τις δαπάνες που πραγματοποιούνται στα φορολογικά έτη που αρχίζουν από την 1η Ιανουαρίου 2016 και μετά.

Β) Σύμφωνα με το τρίτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθ. 67 του ν.4172/2013 (Α' 167)εξαιρετικά, τα φυσικά πρόσωπα που συμμετέχουν σε νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες που τηρούν απλογραφικά βιβλίαμπορούν να υποβάλλουν δήλωση φορολογίας εισοδήματος μέχρι το πρώτο δεκαπενθήμερο του επόμενου μήνα από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων.
Γ) Σύμφωνα  με το δεύτερο εδάφιο της παρ. 3 του άρθ. 67 του ν.4172/2013 (Α' 167), σε περίπτωση που ο φορολογούμενος αποβιώσει ή μεταφέρει την κατοικία του στο εξωτερικό, η δήλωση υποβάλλεται από τους κατά περίπτωση υπόχρεους, καθ' όλη τη διάρκεια του φορολογικού έτους.

Δ) Συνοπτικός πίνακας προθεσμιών υποβολής φορολογικών δηλώσεων Φυσικών προσώπων
Υπόχρεοι
Καταληκτική ημερομηνία 
υποβολής της δήλωσης
Φυσικά πρόσωπα που δεν συμμετέχουν σε νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες30.06.2017
Φυσικά πρόσωπα που συμμετέχουν σε νομικά πρόσωπα/οντότητες που τηρούν διπλογραφικά βιβλία30.06.2017
Φυσικά πρόσωπα που συμμετέχουν σε νομικά πρόσωπα/οντότητες που τηρούν απλογραφικά βιβλία15.07.2017 => 17.07.2017 *
Φυσικά πρόσωπα που έχουν μεταφέρει την κατοικίατους στο εξωτερικό31.12.2017 => 02.01.2018 *
Κληρονόμοι για τα φυσικά πρόσωπα που έχουν αποβιώσει31.12.2017 => 02.01.2018 *
 * Η καταληκτική προθεσμία παρατείνεται έως την επόμενη εργάσιμη ημέρα με βάση τις διατάξεις του άρθρου 7 του Κ.Φ.Δ.

ΙΙ) Προθεσμία υποβολής δηλώσεων εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων
Σύμφωνα με την ΠΟΛ.1030/2017, η προθεσμία υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2016 των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων  του άρθρου 45 του ν. 4172/2013, για φορολογικό έτος που ταυτίζεται με το ημερολογιακό έτος, λήγει στις 30 Ιουνίου 2017.
Υπόχρεοι
Καταληκτική ημερομηνία 
υποβολής της δήλωσης
Νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες άρθρου 45 ν.4172/201330.06.2017


ΙΙΙ) Προθεσμίες πληρωμής δόσεων φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων
Με την εγκύκλιο ΠΟΛ.1034/2017 δόθηκαν διευκρινίσεις από την Α.Α.Δ.Ε. σε ό,τι αφορά στην πληρωμή των δόσεων των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων.
α) Δόσεις φόρου για δηλώσεις που θα υποβληθούν εμπρόθεσμα έως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής δηλώσεων χωρίς περαιτέρω έλεγχο
Μήνας
Ημερομηνία
Δόσεις
Ιούλιος31.07.20171η δόση
Σεπτέμβριος29.09.20172η δόση
Νοέμβριος30.11.20173η δόση

β) Δόσεις φόρου για δηλώσεις φορολογούμενων που συμμετέχουν σε νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες που τηρούν απλογραφικά βιβλία, οι οποίοι μπορούν να υποβάλουν δήλωση φορολογίας εισοδήματος μέχρι το πρώτο δεκαπενθήμερο του επόμενου μήνα από τη λήξη της προθεσμίας υποβολής της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων
Μήνας
Ημερομηνία
Δόσεις
Σεπτέμβριος29.09.20171η δόση
Νοέμβριος30.11.20172η δόση

γ) Δόσεις φόρου για δηλώσεις που υποβάλλονται εμπρόθεσμα στη Δ.Ο.Υ. ή οδηγούνται για έλεγχο στη Δ.Ο.Υ. 
Στις περιπτώσεις που η δήλωση υποβάλλεται εμπρόθεσμα στη Δ.Ο.Υ. ή οδηγείται σε αυτήν για έλεγχο δικαιολογητικών και εκκαθαρίζεται μετά την καταληκτική ημερομηνία της πρώτης δόσης, ο φόρος καταβάλλεται σε τρεις (3) ισόποσες δόσεις και η ημερομηνία καταβολής των δόσεων καθορίζεται από το χρόνο εκκαθάρισης της δήλωσης σε σχέση με τις καταληκτικές ημερομηνίες καταβολής των δόσεων βάσει εμπρόθεσμης υποβολής.

Για τις παραπάνω δηλώσεις που υποβάλλονται εκπρόθεσμα, ο φόρος καταβάλλεται σε τρεις (3) ισόποσες δόσεις και ως αφετηρία υπολογισμού των τόκων λαμβάνεται η λήξη της προθεσμίας που θα έπρεπε να είχε αρχικά καταβληθεί, λαμβάνοντας υπόψη το χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από την υποβολή της δήλωσης μέχρι την εκκαθάριση αυτής από τη Δ.Ο. Υ.. 

δ)
 Η καταβολή του φόρου που προσδιορίζεται από δηλώσεις που υποβάλλονται καθ’ όλη τη διάρκεια του φορολογικού έτους, γίνεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του πρώτου μήνα του επόμενου έτους, ενώ για τις δηλώσεις αυτής της περίπτωσης που υποβάλλονται στη Δ.Ο.Υ. εμπρόθεσμα και η πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου εκδίδεται το επόμενο έτος, η καταβολή γίνεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα από την έκδοση της πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου.

IV) Προθεσμίες πληρωμής δόσεων φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων
Σύμφωνα με την τροπολογία που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τίτλο «Τροποποιήσεις διατάξεων της Δασικής Νομοθεσίας και άλλες διατάξεις» και η οποία ψηφίστηκε ως εισήχθη, επέρχονται αλλαγές στα δυο τελευταία εδάφια της παρ. 3 του άρθ. 68 του ν.4172/2013 και για τα εισοδήματα που αποκτώνται από την 1η Ιανουαρίου 2016 και μετά, η καταβολή του φόρου γίνεται σε έξι (6), κατ' ανώτατο όριο, ισόποσες μηνιαίες δόσεις από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της δήλωσης και οι υπόλοιπες πέντε (5) μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα των πέντε επόμενων μηνών. Για τα νομικά πρόσωπα και τις νομικές οντότητες που έχουν λυθεί ή έχουν τεθεί υπό εκκαθάριση η καταβολή του φόρου γίνεται εφάπαξ και όχι αργότερα από την επόμενη εργάσιμη ημέρα από την υποβολή της δήλωσης.

Νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες

Μήνας
Ημερομηνία
Δόσεις
Ιούλιος31.07.20171η δόση
Αύγουστος31.08.20172η δόση
Σεπτέμβριος29.09.20173η δόση
Οκτώβριος31.10.20174η δόση
Νοέμβριος30.11.20175η δόση
Δεκέμβριος29.12.20176η δόση


Πηγή: Taxheaven © Δείτε περισσότερα https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/34549


ΕΙΣΑΙ Ο,ΤΙ ΑΓΟΡΑΖΕΙΣ (;)..

Είσαι ό,τι αγοράζεις (;)

Στα ‘90s, όταν η κατανάλωση έγινε το κύριο στοιχείο ταυτότητας της μεγάλης πλειοψηφίας των ντόπιων, η κινηματική αντίδραση ήταν (και) αυτό το σύνθημα: είσαι ότι αγοράζεις.Άλλοτε με ερωτηματικό, άλλοτε χωρίς, αυτές οι τρεις λέξεις περιέγραφαν με ακρίβεια μια μαζική «οντολογική» εξέλιξη, που στην Ελλάδα ήρθε με μικρή 
χρονική καθυστέρηση σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές κοινωνίες, αλλά εκτόνωσε με πολύ μεγαλύτερη ένταση, με την ένταση του λιγούρη, τον κανιβαλισμό της επίδειξης.

Αυτό το «είμαι ότι αγοράζω» δεν ήταν απλά ένας μαζικός συνειδησιακός εκφυλισμός. Ήταν, επίσης, μια ανακατασκευή των δημόσιων χωροχρόνων, τόσο με την φυσική έννοια (η πολεοδομία / χωροταξία και η δημόσια τάξη της κατανάλωσης) όσο και σε σχέση με τον «διάλογο του ιδιωτικού με το δημόσιο». Το να «είμαι ότι αγοράζω» σήμαινε επίσης να «γίνομαι ότι δείχνω»: πέρα απ’ αυτήν καθ’ αυτήν την επίδειξη των εμπορευμάτων (ρούχα, οχήματα, κοσμήματα, οτιδήποτε) οι συμπεριφορές έγιναν γενικευμένες πόζες. Κι αυτή η συν-ήθεια αναμόρφωσε επίσης το τι όφειλε να είναι το «ιδιωτικό Εγώ»: προετοιμασία για την α ή β πόζα ή απολογισμός του τι απέφερε και τι όχι.

Η νεοφιλελεύθερη προτροπή ότι ο «εαυτός μας είναι το κεφάλαιό μας» (μια διεστραμμένη ιδέα που έγινε, ωστόσο, μαζικά και ευχάριστα αποδεκτή) στην μικροαστική της έκφανση έγινε «είμαι ο νταραβεριστής του εαυτού μου»: όταν δεν ποζάρω, γίνομαι ο λογιστής μου, και μετράω κέρδη και ζημιές…Συνεπώς, πίσω απ’ την βιτρίνα του «είμαι ότι αγοράζω» και του «είμαι ότι δείχνω» φώλιασε για πάντα η δυσ-τυχία: η απειλή της (κοινωνικής) απόρριψης σαν υπαρξιακή χρεωκοπία.


Πηγή  

Απέναντι Όχθη

Τρίτη 11 Απριλίου 2017

Η ΑΡΧΑΙΑ ΠΟΛΗ ΙΚΑΡΟΣ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΚΟΥΒΕΪΤ

Η αρχαία πόλη Ίκαρος στο σημερινό Κουβέιτ

Στη γνωστή-άγνωστη αρχαία Ελληνική πόλη Ίκαρος, που ιδρύθηκε τον 4ο αιώνα π.Χ. με εντολή του Μεγάλου Αλεξάνδρου στο νησάκι Φαϊλάκα, στον Περσικό Κόλπο, στο σημερινό Κουβέιτ, οι πρώτες ανασκαφές ξεκίνησαν το 1957 και συνεχίζονται μέχρι σήμερα.

Έχει ανασκαφεί ένας ναός της Αρτέμιδος και ερείπια κτηρίων. Το σημαντικότερο εύρημα έως σήμερα είναι μία στήλη στα ελληνικά. Σημαντικό επίσης εύρημα είναι ένα πανέρι με υπολείμματα ψαριών, στο ένα μάλιστα έχουν διατηρηθεί τα λέπια.

Μάλιστα, από το 2007 δεκαμελής Ελληνική αποστολή εργάζεται στη χαμένη πόλη που επιβίωσε επί τρεις αιώνες για να ετοιμάσει τον φάκελο για την ένταξή της στα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UΝΕSCΟ, ύστερα από την υπογραφή συμφωνίας για επιστημονική συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Εμιράτου του Κουβέιτ.

Οι ανασκαφικές έρευνες στη πόλη δείχνουν ότι ο τρόπος τοιχοποιίας ήταν ο ίδιος με αυτόν της αρχαίας Πέλλας και τα αγγεία που βρέθηκαν είχαν τα ίδια χαρακτηριστικά με αυτά που ανευρίσκονται στην Μακεδονία.

Ο κομψός ιωνικός ναός της Αρτέμιδος με τις περσικές βάσεις κιόνων, δείγμα ώσμωσης διαφορετικών πολιτισμών, ένα εργαστήριο ειδωλίων και ένας ξενώνας με 11 δωμάτια είναι τα μέχρι σήμερα ευρήματα από την πόλη που ίδρυσε το 326 π.Χ. ο ναύαρχος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Νέαρχος, ύστερα από εντολή του Μακεδόνα βασιλιά.

Η Ελληνική αποστολή, με επικεφαλής τους αρχαιολόγους Αγγελική Κοτταρίδη και Παναγιώτη Χατζηδάκη, ερευνά με γαιοδιασκόπηση όλη την περιοχή για να διαπιστώσει την έκταση της πόλης και στη συνέχεια θα προχωρήσει σε τομές, ώστε να εντοπιστεί το ρυμοτομικό της σχέδιο και το νεκροταφείο της, καθώς και σε εργασίες ανάδειξης.

Θύμα της ιρακινής εισβολής στο Κουβέιτ, το Φαϊλάκα (ονομασία που εικάζεται πως προέρχεται από την Ελληνική λέξη Φυλακαί, το σημείο δηλαδή που φυλάσσει τις θαλάσσιες πύλες της Μεσοποταμίας, στις εκβολές του Ευφράτη, ενώ εντυπωσιακό είναι πως έχει εντοπιστεί πόλη με την επωνυμία Φυλακή και στη Μακεδονία σε θέση που ήλεγχε τον Αλιάκμονα), είναι μια σύγχρονη Δήλος, καθώς δεν κατοικείται από το 1991, χρονιά της ιρακινής εισβολής στο Κουβέιτ.

Η περίφημη στήλη της Ικάρου, μια αναθηματική στήλη που αναγράφει σε 43 στίχους την επιστολή που έλαβε ο ντόπιος αξιωματούχος Ανάξαρχος από βασιλιά της δυναστείας των Σελευκιδών με οδηγίες για τη φροντίδα του ναού της Αρτέμιδος, έσπασε κατά την εισβολή σε επτά κομμάτια και σήμερα φυλάσσεται πακεταρισμένη σε κιβώτιο, ενώ οι κάτοικοι του Φαϊλάκα έχουν μεταφερθεί σε άλλες περιοχές.

Το νησί λειτουργεί ως αρχαιολογικό πάρκο, με ευρήματα από την Εποχή του Χαλκού (2η χιλιετία π.Χ.), τα Ελληνιστικά και βυζαντινά χρόνια (έχει διασωθεί μοναστήρι Νεστοριανών) και την ισλαμική περίοδο.

http://elhalflashbacks.blogspot.gr/

Πηγή

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΠΑΣΧΑΛΙΝΗΣ ΛΑΜΠΑΔΑΣ

Η ιστορία της πασχαλινής λαμπάδας


    Η Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου Καρέα εξηγεί τους λόγους που η λαμπάδα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του Πάσχα. «Πασχαλινή λαμπάδα είναι έθιμο που έχει σχέση με την παράδοση της αρχαίας Εκκλησίας να τελεί το Βάπτισμα των νέων μελών Της τη νύχτα της Αναστάσεως». Ο Ευσέβιος Καισαρίας αναφέρει «έκανε τη μυστική διανυκτέρευση των πιστών πιο φωτεινή κι από τη φωτόλουστη ημέρα».

    Αρκετούς αιώνες πριν η έναρξη της ιεράς ακολουθίας σηματοδοτούσε και το άναμα των λαμπάδων. Η αρχαία εκκλησία είχε επιλέξει τη νύχτα της Ανάστασης για να τελέσει το Βάπτισμα των φωτισμένων Της. Ο ναός περιγράφεται κατάφωτος από τους πολυελαίους και τα πολυπληθή κηροπήγια. «Κάθε πιστός είχε τη δική του λαμπάδα. Όλοι γιόρταζαν τη διπλή Λαμπρή: την Ανάσταση του Χριστού και την Ανάσταση τόσων ψυχών που θ’ άφηναν οριστικά την πλάνη και θα προσχωρούσαν στην Ποίμνη της Εκκλησίας».
    Οι Νεοφώτιστοι, κρατώντας αναμμένες τις λαμπάδες τους, προχωρούσαν για το Βαπτιστήριο συνοδευόμενοι από τον επίσκοπο, τους ιερείς, τις διακόνισσες και τους αναδόχους τους, αφήνοντας τους πιστούς στο Ναό να προσεύχονται.
    Οι λαμπάδες λοιπόν έχουν παραμείνει μέχρι και σήμερα, συμβολίζοντας αυτή τη μυσταγωγία και πανήγυρη της εισόδου των πιστών στην εκκλησία.

Αναρτήθηκε από Ανδρεας
ΠΗΓΗ : ¨http://roykoymoykoy.blogspot.gr   " 

Η ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΣ

Η ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΣ

-Ο πρωτος που κανει λογο για γραφη ειναι ο ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ ο δημιουργος του ανθρωπου 70.000 χρονια πριν:
''Εγω εδωσα στους ανθρωπους την γνωση, τους αριθμους και τα γραμματα''.


-Ο Αγγλος Μηντ που μετεφρασε τον παπυρο του ΕΡΜΗ λεει: Ο ΕΡΜΗΣ ανηκει σε μια φυλη οντων που διδαξαν τεχνες και πολιτισμο και αφου ανεθεσε στους θεικους συγγενεις ΕΛΛΗΝΕΣ να τον προσεχουν, εφυγε για τ'αστρα.


-Ξενοι μελετητες διατυπωσαν πληθος κολακευτικων σχολιων:
''Θεικη αρμονια, εκφραση επικοινωνιας θειου λογου, η τελειωτερη γλωσσα, μαγικη, μουσικη, ηχητικη, εκφραστικη, ζωντανη, καθαρη σε νοηματικες εκφρασεις, δεν πληγωνει τα ακουστικα τυμπανα,αποδιδει αριστα λεξεις...... που δεν υπαρχουν σε αλλη γλωσσα, οπως Φιλοτιμο, Αλτρουισμος, Θροισμα, Φλοισβος, διατυπωνει ευχερως διανομηματα υψηλου επιπεδου'' και πολλα αλλα.

-Ομως, εκ διαμετρου αντιθετοι μερικοι επιστημονες, Ελληνες [???] που κερδιζουν πολεμωντας την Ελλαδα,μπορουν ανετα να πιστεψουν στο ονειρο ενος μαραγκου, δηλαδη στο τιποτα και ενω κρατουν στα χερια τους ενα αρχαιοελληνικο αγγειο που παρουσιαζει τις Ελληνικες, φιλοσοφικες διατυπωσεις...... προσκυνουν το πρωτο και πολεμουν το δευτερο???

-Εαν δεν υπηρχε αυτη η εχθροτητα που τους αποδιδει οφελη προσωρινα, δεν θα υπηρχε λογος για τοσο θορυβο γυρω απο την Ελληνικη γραφη και τα γραμματα, καταλαβαινει κανεις τωρα ποσο κακο εχουν κανει οι διαφοροι πληρωμενοι Ελληνες???

ΑΡΙΣΤΑΙΑΣ

Πηγή:

ΑΣΤΙΚΗ ΑΓΡΟΙΚΙΑ..ΜΙΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΑΣ

Αστική αγροικία.«Μια επανάσταση μέσα από την αυλή μας» Βίντεο

Στη μέση ενός πυκνοκατοικημένου αστικού σκηνικού στο κέντρο της Pasadena, μια δραστική αλλαγή ριζώνει. Για πάνω από είκοσι χρόνια, η οικογένεια Dervaes έχουν μεταμορφώσει το σπίτι τους σε ένα μοντέλο βιώσιμης 
γεωργίας και αστικής ζωής.

Μέσα από τη δημιουργία της «Αστικής Αγροικίας», η οικογένεια 
Dervaes δείχνει ότι η αλλαγή είναι εφικτή βήμα-βήμα. Μαζεύουν 3 τόννους βιολογικών τροφίμων ετησίως από τον κήπο τους που είναι μόλις 400 τ.μ, ενώ ενσωματώνουν πολλές βασικές πρακτικές όπως την ηλιακή ενέργεια και το βιοντίζελ, προκειμένου να μειώσουν το οικολογικό τους αποτύπωμα.

Αυτό το ντοκιμαντέρ είναι μια μικρή εισαγωγή στο έργο που έχει ήδη ανακηρυχθεί ως η νέα επανάσταση της αστικής βιωσιμότητας.


ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ ΣΑΝ ΣΚΛΑΒΟΙ ΣΕ ΥΠΑΙΘΡΙΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΤΗΣ ΛΙΒΥΗΣ



Στη Λιβύη πρόσφυγες από τη Δυτική Αφρική πωλούνται και αγοράζονται σε σκλαβοπάζαρα, σύμφωνα με το Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης (ΔΟΜ) των Ηνωμένων Εθνών.

«Η κατάσταση είναι φρικτή. Όσο περισσότερο δραστηριοποιούμαστε με το ΔΟΜ στη Λιβύη, αντιλαμβανόμαστε ότι σχεδόν όλοι οι πρόσφυγες υπόκεινται σε αυτή τη διαδικασία», δήλωσε ο Μοχάμεντ Αμπντίκερ, επικεφαλής του ΔΟΜ για τις επιχειρήσεις και τη διαχείριση καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.

Πρόκειται πλέον για μία πρακτική πλήρως διαδεδομένη, με αποτέλεσμα πρόσφυγες να πωλούνται ακόμα και κατά τις πρωινές ώρες σε υπαίθριες αγορές.

Σενεγαλέζος πρόσφυγας κατήγγειλε ότι αφού πωληθούν, οι πρόσφυγες μεταφέρονται σε αυτοσχέδιες φυλακές όπου δουλεύουν υποσιτισμένοι χωρίς αμοιβή. Τότε ζητείται ένα ποσό από τις οικογένειες των αιχμαλώτων για να τους απελευθερώσουν. Αν οι οικογένειες δεν μπορέσουν να δώσουν το ποσό, τότε οι αιχμάλωτοι μεταφέρονται σε μεγαλύτερες φυλακές όπου συνήθως σκοτώνονται από τους απαγωγείς τους.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η ανατροπή του Καντάφι το 2011 έχει βυθίσει τη χώρα στο απόλυτο χάος. Όσοι πρόσφυγες κατάφεραν να φύγουν από τη Λιβύη ανέφεραν ότι έπεσαν θύματα διακίνησης, εκβιασμού και βίας.

Η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες αναφέρει ότι περίπου το 14% των προσφύγων που προσπαθούν να περάσουν τη Μεσόγειο πεθαίνουν. Ακόμα περισσότερο, η απροθυμία της Ευρωπαϊκής Ένωσης να συνάψει συμφωνία για το μεταναστευτικό, με χώρες όπως η Λιβύη, στοίχισε μόνο την περσινή χρονιά 5.000 ανθρώπινες ζωές.

πηγή:

 

http://info-war.gr/prosfyges-polounte-san-sklavi-se-ypethries-agores-tis-livyis/


ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΤΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ISIS°°What Does The ISIS Flag Mean? Black Flags Of Jihad Explained



Τι σημαίνουν τα χρώματα και τα γράμματα στις σημαίες του ISIS  και των άλλων επαναστατικών ομάδων του ισλάμ; 

Ένα ενημερωτικό video που λύνει μερικές απο τις απορίες μας.

Δημοσιεύτηκε στις 29 Αυγ 2014

O  ISIS, η Αλ Κάιντα και oi άλλες ομάδες τζιχαντιστών όλες φαίνεται να έχουν τις ίδιες παραλλαγές της  ίδιας σημαίας.
 Τι σημαίνουν αυτές οι μαύρες σημαίες της Τζιχάντ; Είναι τόσο βίαιη όσο νομίζουμε, ή μήπως αντιπροσωπεύουν κάτι πιο ήπιο; 

ΔΙΟΡΘΩΣΗ: Το μαύρο στην σημαία της Αιγύπτου σε 1:02 δεν αντιπροσωπεύει το μαύρο του Μωάμεθ, αλλά συμβολίζει το τέλος της καταπίεσης του λαού της Αιγύπτου στα χέρια της μοναρχίας και της βρετανικής αποικιοκρατίας. 

ΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΑΛΤΕΤΣΙΝΙΚΟΥ



Όταν είσαι στη φύση, αισθάνεσαι ελεύθερος....
άλλη η αίσθηση της επαφής με το Θεό...
άλλη η κατάνυξη....
Το video αυτό τραβήχτηκε από τον χρήστη,  sunshine.  .

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ

Μα­νό­λης Σα­μω­νά­κης: Πο­ρεία πρὸς τὴ Ρώ­μη

Μα­νό­λης Σα­μω­νά­κης: Πο­ρεία πρὸς τὴ Ρώ­μη Posted on  21 Ἰανουάριος 2025  by planodion α­νό­λης Σα­μω­νά­κης Πο­ρεία πρὸς τὴ Ρώ­μη  ΦΑΟΥ...