Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 16 Μαρτίου 2017

ΣΗΜΕΙΑ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ ΣΤΟΥΣ ΔΕΛΦΟΥΣ

Σημεία και θαύματα στους Δελφούς

Σημεία και θαύματα στους Δελφούς

Στο έργο "Περί του μη χραν νυν έμμετρα την Πυθίαν", την δελφική διαθήκη του 
Πλουτάρχου, μια ομάδα γνωστών περιηγείται με τη βοήθεια ξεναγών στα αναθήματα του 
μαντείου των Δελφών. Ο Φιλίνος παραθέτει μια σειρά από θαυμαστά γεγονότα και 
σημάδια που συνέβησαν στο χώρο των Δελφών και είχαν ως πρωταγωνιστές άψυχα 
αντικείμενα....

Ο νεαρός ξένος επισκέπτης, στον οποίο γίνεται αναφορά, λέγεται Διογενιανός, ενώ ο 
Βόηθος είναι γεωμέτρης με επικούρειες τάσεις, ο οποίος αμφισβητεί τον υπερφυσικό 
χαρακτήρα των φαινομένων και τον αποδίδει στην τύχη και τη σύμπτωση. Αποτελεί τον
 εκπρόσωπο της επιστήμης, ενώ ο Φιλίνος εκφράζει τη θρησκευτική άποψη του Πλουτάρχου
 ότι ο θεός διαπερνά τα πάντα, άρα και τα άψυχα.
   "Είχαμε πια προχωρήσει κατά τον ανδριάντα του Ιέρωνα, του τυράννου.[1] Σ’ όλα τ’ άλλα ο 
ξένος, αν και τα γνώριζε, προσέφερε τον εαυτό του ως ακροατή από ευγένεια. Όταν άκουσε, 
όμως, ότι ένας χάλκινος κίονας που στεκόταν όρθιος, αφιέρωμα του Ιέρωνα, έπεσε από μόνος
 του τη μέρα εκείνη, κατά την οποία συνέβη να πεθάνει ο Ιέρωνας στις Συρακούσες
εξεπλάγη.


Κι εγώ[2] του θύμιζα συγχρόνως παρόμοια περιστατικά, όπως για παράδειγμα ότι έπεσαν τα 
μάτια του ανδριάντα του Ιέρωνα του Σπαρτιάτη,[3] πριν συμβεί ο θάνατός του στα 
Λεύκτρα

Τα άστρα, πάλι, που αφιέρωσε ο Λύσανδρος για τη ναυμαχία στους Αιγός ποταμούς
εξαφανίστηκαν.[4] 

Ο λίθινος ανδριάντας του ίδιου του Λυσάνδρου γέμισε άγριους θάμνους και χορτάρι σε 
τέτοια ποσότητα που το πρόσωπό του κρύφτηκε εντελώς.[5] 

Κατά τη σικελική καταστροφή των Αθηναίων έπεφταν τα χρυσά βαλανίδια του φοίνικα και 
κοράκια ακρωτηρίαζαν την ασπίδα του αγάλματος της Παλλάδας.[6] 

Το στεφάνι των Κνιδίων, πάλι, που δώρισε ο Φιλόμηλος, ο τύραννος των Φωκέων, στη 
Φαρσαλία τη χορεύτρια, όταν εκείνη μετέβη από την Ελλάδα στη Σικελία, την έκανε να 
πεθάνει, την ώρα που χόρευε γύρω από το ναό του Απόλλωνα.[7]

 Γιατί οι νέοι όρμησαν πάνω στο στεφάνι και μαλώνοντας μεταξύ τους για το χρυσάφι του 
διαμέλισαν τη γυναίκα. 
Ο Αριστοτέλης, λοιπόν, έλεγε ότι μόνο ο Όμηρος έφτιαχνε τις λέξεις ζωντανές χάρη στη 
δημιουργική του δύναμη. Εγώ, όμως, θα έλεγα ότι και τα αναθήματα που υπάρχουν εδώ έχουν
 σε μέγιστο βαθμό την ιδιότητα να κινούνται και να δίνουν σημάδια από κοινού με τη
 πρόνοια του θεού. Κανένα τμήμα τους δεν είναι κενό και αναίσθητο, αλλά είναι εξ
 ολοκλήρου γεμάτα από το θεό. 

Και ο Βόηθος είπε: 

«Μάλιστα! Δε μας αρκεί να φυλακίζουμε το θεό μια φορά κάθε μήνα σε ένα θνητό σώμα[8] 
αλλά θα τον ανακατέψουμε και σε κάθε πέτρα και χάλκινο αντικείμενο, σαν να μην έχουμε 
στη διάθεσή μας επαρκή δημιουργό αυτού του είδους των περιστατικών την τύχη και τη 
σύμπτωση». 
«Λοιπόν», είπα εγώ, «σου φαίνεται ότι κάθε ένα από τα παρόμοια περιστατικά μοιάζει τυχαίο
 και συμπτωματικό και ότι είναι πιθανό τα άτομα να γλιστρήσουν, να διαλυθούν και να 
παρεκκλίνουν όχι πριν ή μετά, αλλά ακριβώς εκείνη τη στιγμή, κατά την οποία σε κάθε έναν 
από τους αναθέτες επρόκειτο να συμβεί κάτι χειρότερο ή καλύτερο; Εσένα, καθώς φαίνεται, 
σε ωφελεί τώρα ο Επίκουρος[9] με όσα είπε ή έγραψε πριν από 300 χρόνια. Ο θεός, όμως,
 αν δεν έφερνε να κλείσει τον εαυτό του σε όλα τα πράγματα και δεν αναμιγνυόταν
 με όλα, σου φαίνεται ότι θα μπορούσε να δώσει την έναρξη της κίνησης και την 
αρχή της αίσθησης σε κάποιο από τα όντα;»


[1] Ο Ιέρωνας, ο περίφημος τύραννος των Συρακουσών (478-466 π.Χ.), προσέφερε πολλά 

αφιερώματα στο μαντείο των Δελφών μετά τη νίκη του στην Κύμη, απ' τα οποία περίφημο 
ήταν ένας τρίποδας από χρυσό.
[2] Μιλά ο Φιλίνος.
[3] Ένας αρχηγός μισθοφόρων με το όνομα Ιέρων πολέμησε, σύμφωνα με τον Ξενοφώντα
 (Ελλ.6.4.9), στη μάχη των Λεύκτρων (371 π.Χ.) στο πλευρό των Λακεδαιμονίων. Κατά μια 
άλλη άποψη η γραφή Ιέρων του κειμένου οφείλεται σε λάθος κάποιου αντιγραφέα, ο οποίος
 παρασύρθηκε από την αναφορά στο όνομα του τυράννου Ιέρωνα λίγο παραπάνω. Έτσι 
προτείνεται να διορθωθεί το όνομα σε Έρμων. Έρμων ήταν το όνομα του κυβερνήτη του 
πλοίου του Λυσάνδρου στους Αιγός ποταμούς, ο οποίος διέθετε άγαλμα στους Δελφούς, στο
 μνημείο των Ναυάρχων (Παυσ. 10.9.7). Εντούτοις, η χρονική απόσταση των 30 χρόνων 
ανάμεσα στη μάχη στους Αιγός ποταμούς και τη μάχη των Λεύκτρων μοιάζει εξαιρετικά 
μεγάλη, για να μας επιτρέψει να υποθέσουμε ότι ο Έρμων ήταν ακόμη στρατιωτικά ενεργός 
το 371 π.Χ.
[4] Τα άστρα αυτά συμβόλιζαν τους Διόσκουρους που λέγεται ότι εμφανίστηκαν να λάμπουν 
στα δύο πλευρά του πλοίου του Λυσάνδρου, όταν ξεκίνησε να επιτεθεί εναντίον των Αθηναίων
 στους Αιγός ποταμούς. Οι Διόσκουροι ταυτίζονταν από τους αρχαίους ναυτικούς με τις 
αιχμηρές φωτεινές λάμψεις που εμφανίζονται συχνά στα κατάρτια των πλοίων (φωτιά του 
Αγίου Έλμου) και θεωρούνται ευνοϊκό σημάδι για τους ναυτικούς.
[5] Στο εσωτερικό του θησαυρού των Ακανθίων και του Βρασίδα, κοντά στην είσοδο, υπήρχε 
ένα μαρμάρινο άγαλμα του Λυσάνδρου με μακριά μαλλιά και δασιά γένια κατά τον αρχαίο 
τρόπο. Ο ανδριάντας αυτός δεν πρέπει να συγχέεται με το μπρούτζινο άγαλμα του 
Λυσάνδρου στο μνημείο των Ναυάρχων.
[6] Η φοινικιά από χαλκό, που βρισκόταν κάτω από το άγαλμα της οπλισμένης Αθηνάς 
(=Παλλάδιο), ήταν αφιέρωμα των Αθηναίων στους Δελφούς μετά τη νίκη του Κίμωνα στον 
ποταμό Ευρυμέδοντα (468 π.Χ.).
[7] Ο Φιλόμηλος υπήρξε ο αρχηγός των Φωκέων που κατέλαβαν και λεηλάτησαν το μαντείο 
των Δελφών κατά τη διάρκεια του Ιερού Πολέμου του 4ου αιώνα π.Χ. (356-346 π.Χ.). 
Σύμφωνα με τον Αθήναιο, ο οποίος αντλεί τις πληροφορίες του από το χαμένο βιβλίο του 
Θεόπομπου Περί των συληθέντων εκ Δελφών χρημάτων, το χρυσό στεφάνι ήταν αφιέρωμα 
των Λαμψακηνών και όχι των Κνιδίων. Ο κατάλογος με τα παράξενα φαινόμενα που 
παραθέτει ο Πλούταρχος φαίνεται να προέρχεται, κατά ένα μέρος, από τον Καλλισθένη τον 
Ολύνθιο.
[8] Ο Βόηθος υπαινίσσεται την περιοδικότητα των συνηθισμένων χρησμών της Πυθίας που 
δίνονταν την έβδομη μέρα κάθε μήνα (=ημέρα γέννησης του Απόλλωνα), εκτός από τους τρεις
 χειμερινούς μήνες, όταν το ιερό ήταν αφιερωμένο στο Διόνυσο και ο Απόλλωνας θεωρούνταν
 απών. Ο Πλούταρχος αλλού, ακολουθώντας τον Καλλισθένη, αναφέρει ότι σε πρώιμη εποχή
 οι χρησμοί δίνονταν μόνο μια φορά το χρόνο κατά το μήνα Βύσιο, τον πρώτο μήνα της άνοιξης.
[9] Ωφελεί-Επίκουρος: υπάρχει εννοιολογικό παιχνίδι, καθώς το όνομα Επίκουρος σημαίνει 
κυριολεκτικά «αυτός που βοηθά, που προστατεύει». Από την εποχή του θανάτου του (270 π.Χ.)
 έχουν περάσει πράγματι 3 αιώνες την εποχή που εκτυλίσσεται ο διάλογος.

Πηγή:heterophoton


Πηγή: https://greek1.blogspot.com/2016/08/blog-post_124.html#ixzz4bK3zT5ar 
®1Greek Σκέψου...δεν είναι παράνομο ακόμη 
Under Creative Commons License: Attribution 

Follow us: @1_Greek on Twitter | 1greek on Facebook

ΜΙΑ ΘΛΙΒΕΡΗ ΠΡΩΤΙΑ: ΟΙ ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ ΜΕ ΚΑΙΣΑΡΙΚΗ

Μια θλιβερή πρωτιά: οι γεννήσεις με καισαρική

Posted by sarant 
Κατ’ εξαίρεση το σημερινό άρθρο είναι αναδημοσίευση από άρθρο εφημερίδας με ελάχιστον δικό μου σχολιασμό. Κι αυτό το κάνω όχι για να αποφύγω τον κόπο να γράψω άρθρο αλλά επειδή πρόκειται για ένα θέμα που θα ήθελα να το συζητήσουμε.
Πρόκειται για άρθρο του δημοσιογράφου Δημήτρη Τερζή στη χτεσινή Εφημερίδα των Συντακτών, με αφορμή μια έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για το αφύσικα υψηλό ποσοστό τοκετών με καισαρική στην Ελλάδα. Όπως αναφέρεται στην έκθεση, το ποσοστό των καισαρικών στην Ελλάδα φτάνει το 56,8%, τη στιγμή που στην Ευρώπη ο μέσος όρος είναι 30% και το αποδεκτό όριο από τον ΠΟΥ είναι μόλις 15%. Τα ιδιωτικά μαιευτήρια (που έχουν πάνω από το 50% των γεννήσεων) είναι κάπως πιο ευεπίφορα στις γεννήσεις με καισαρική απ’ό,τι τα δημόσια.
Ουσιαστικά έχουμε εδώ έναν φόρο στους πολίτες από τον οποίο επωφελούνται μαιευτήρια και οι μαιευτήρες -αλλά δεν θα πω εγώ τη γνώμη μου, θα παραθέσω το άρθρο και θα ακούσω τα σχόλιά σας. Να επισημάνω πάντως ότι το ποσοστό των τοκετών με καισαρική έχει σημειώσει αύξηση σε όλες τις χώρες τις τελευταίες δεκαετίες.
To άρθρο:
Η γέννηση ενός παιδιού είναι αποδεδειγμένα ακριβό σπορ. Οταν μάλιστα γίνεται μέσω καισαρικής τομής, το ποσό ανεβαίνει.
Οι καισαρικές τομές στην Ελλάδα αποδεικνύεται πως είναι μια ολόκληρη βιομηχανία με υψηλούς ρυθμούς… ανάπτυξης, την οποία φαίνεται ότι θέλει να ανακόψει το υπουργείο Υγείας.
Το σχετικό πόρισμα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) για τις καισαρικές στην Ελλάδα, που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, παραθέτει μια σειρά από ενδιαφέροντα στοιχεία για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στη χώρα μας.
Το πρώτο τρομακτικό στοιχείο είναι το γεγονός πως η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια στις γέννες με καισαρική και μάλιστα σε ποσοστό κατά πολύ υψηλότερο από τα αντίστοιχα διεθνή αλλά και από τον μέσο όρο της Ευρώπης.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του 2014, το 56,8% των γεννήσεων έγιναν με καισαρική τομή, την ώρα που τα αποδεκτά όρια του ΠΟΥ είναι στο 15% και ο μέσος όρος της Ευρώπης φτάνει στο 30%.
Παράλληλα τα ιδιωτικά μαιευτήρια/κλινικές έρχονται πρώτα και με διαφορά στις προτιμήσεις των πολιτών, παρά το γεγονός ότι το κόστος της οικονομικής επιβάρυνσης είναι τεράστιο γι’ αυτούς φτάνοντας έως και τις 12.300 ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΟΠΥΥ για την περίοδο Ιανουάριος 2013-Αύγουστος 2015, στην πρώτη δεκάδα των παρόχων υγείας όπου σημειώθηκαν γεννήσεις 9 είναι ιδιωτικές επιχειρήσεις και μόνο 1 δημόσια.

Με απίστευτη ευκολία

Το δεύτερο τρομακτικό στοιχείο είναι η ευκολία με την οποία τα ιδιωτικά νοσοκομεία επιλέγουν την καισαρική τομή ως την πλέον ενδεδειγμένη μορφή γέννας.
Για την ακρίβεια, στο πόρισμα και σε ό,τι αφορά τους ασφαλισμένους στον ΕΟΠΥΥ σημειώνεται χαρακτηριστικά πως «ο αριθμός των φυσικών κολπικών γεννήσεων είναι αρκετά χαμηλός σε ιδιωτικά νοσοκομεία (4,7%) σε σύγκριση με τα δημόσια (79,6%).
»Τα παραπάνω δεδομένα μάς επιτρέπουν να αναρωτηθούμε για την πιθανότητα υπερτιμολόγησης (π.χ. μέσω συνειδητής καταχώρισης περιστατικού αυξημένης σοβαρότητας και άρα αποζημίωσης) με σκοπό την αύξηση κερδών».
Αν δούμε συνολικά τις γεννήσεις και εκτός ΕΟΠΥΥ, οι αριθμοί γίνονται πιο αποκαλυπτικοί. Ο μέσος όρος των φυσικών τοκετών ανέρχεται στο 15,3% επί του συνόλου (36,8% στα δημόσια νοσοκομεία και 1,9% στα ιδιωτικά)!
Το πόρισμα αναδεικνύει τις παθογένειες του δημόσιου συστήματος υγείας. Αναφέρεται σε κακή διαχείριση, ανισοκατανομή των πόρων, κατακερματισμένη κάλυψη, περιπτώσεις κατάχρησης που «οδήγησαν σε αναποτελεσματικότητα, ανισότητες, γενικευμένη σπατάλη και αποδείξεις διαφθοράς».
Επίσης καταδεικνύει τη σχεδόν ανύπαρκτη πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας και την απουσία ουσιαστικής προγεννητικής φροντίδας.
Παράλληλα το πόρισμα, επικαλούμενο μελέτες ειδικών της υγείας, αναγνωρίζει την περιορισμένη χρήση της επισκληριδίου αναισθησίας -λόγω έλλειψης αναισθησιολόγων- όπως επίσης και την έλλειψη νοσηλευτικού προσωπικού.
Το μεγάλο αγκάθι που καταλογίζει το πόρισμα αναφέρεται στις λεγόμενες «παράτυπες πληρωμές».
Πρόκειται για «μαύρα» χρήματα που πληρώνουν οι πολίτες προκειμένου να έχουν καλύτερες υπηρεσίες υγείας μέσα στα δημόσια νοσοκομεία, ενώ σε αυτά περιλαμβάνονται και οι κρυφές αμοιβές στους γιατρούς και στον μαιευτήρα.
Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας που επικαλείται το πόρισμα, η μέση συνολική ιδιωτική πληρωμή για την προγεννητική περίοδο και τον τοκετό στα δημόσια νοσοκομεία ήταν 1.549 ευρώ, συμπεριλαμβανόμενων και των ανεπίσημων πληρωμών στα 848 ευρώ και των επίσημων σε 701 ευρώ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο 7 από 60 δημόσια νοσοκομεία έχουν περισσότερες από 1.500 γεννήσεις ετησίως (έρευνα Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας 2008-2011).
Οπως αναφέραμε και πιο πάνω, οι πολίτες προτιμούν τα ιδιωτικά νοσοκομεία από τα δημόσια, παρά το γεγονός ότι αναγκάζονται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Σύμφωνα με το πόρισμα, καισαρική τομή με τέσσερις μέρες νοσηλείας σε ιδιωτικό νοσοκομείο μπορεί να κοστίσει ώς και 12.300 ευρώ.
«Η ιδιωτική παροχή υπηρεσιών μητρότητας ευδοκιμεί στην Ελλάδα» τονίζεται χαρακτηριστικά.
Σε αυτό βέβαια «βοηθάει» και ο ΕΟΠΥΥ, τον οποίο συμφέρει η άνθηση των ιδιωτικών νοσοκομείων, μιας και εκεί η οικονομική του συμβολή είναι συγκεκριμένη και περιορισμένη, σε αντίθεση με τα δημόσια όπου καλείται να αναλάβει ολόκληρο το κόστος μιας γέννας.
Ωστόσο, όπως αναφέρεται, «η αυξημένη χρήση των ιδιωτών παρόχων οδηγεί σε αύξηση των προσωπικών δαπανών -σ.σ. του πολίτη δηλαδή- γεγονός που μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο για την πρόσβαση στη φροντίδα».
Τέλος, είναι γνωστό ότι στο ιδιωτικό νοσοκομείο η άνεση είναι δεδομένη, ενώ δεν τίθεται ζήτημα έλλειψης προσωπικού το οποίο μπορεί να βρεθεί στο πλευρό των πολιτών ανά πάσα στιγμή.
Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με την έρευνα του ΚΕΣΥ (2008-2011), μόνο 6 από τα 32 ιδιωτικά νοσοκομεία έχουν περισσότερες από 1.500 γεννήσεις ετησίως.

Γιατί καισαρική;

Το πόρισμα επιχειρεί να απαντήσει στο ερώτημα γιατί οι γιατροί προτιμούν την καισαρική τομή ως τρόπο γέννας. Εδώ λοιπόν παρατίθενται ορισμένα εξαιρετικά ενδιαφέρονται στοιχεία.
■ Το πόρισμα επικαλείται έρευνα του 2005 που κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι γιατροί έχουν ως κίνητρο οικονομικούς λόγους και λόγους ευκολίας.
Με απλά λόγια, οι μη ιατρικοί παράγοντες ήταν σημαντικότεροι από τους ιατρικούς. Μια καισαρική μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε 3 ώρες, ένας φυσιολογικός τοκετός μπορεί να κρατήσει ώς και 12 ώρες.
■ Στα δημόσια νοσοκομεία προτιμώνται η πρωινή/μεσημεριανή ώρα και η εργάσιμη μέρα για καισαρικές τομές.
■ Στα ιδιωτικά νοσοκομεία, η ιδιωτική ασφάλιση υγείας, η πρωινή/μεσημεριανή ώρα και η μέρα Σάββατο -ποτέ η Κυριακή- ήταν ισχυροί παράγοντες πρόβλεψης καισαρικής τομής.
■ Πολλοί γιατροί ακολούθησαν το σύστημα του «προγραμματισμένου τοκετού», καθώς είναι βολικός για τα νοσοκομεία και ταιριάζει στην οργάνωση της φροντίδας, με καισαρικές που οδηγούν συχνά σε ιατρογενείς πρόωρες γεννήσεις, γεγονός που μπορεί αφενός να αυξήσει περαιτέρω το κόστος φροντίδας (περισσότερες μέρες στο νοσοκομείο), αφετέρου να έχει κλινικές επιπτώσεις (ακόμα περισσότερες μέρες στο νοσοκομείο). Σημειώθηκε αύξηση των σχετικών περιστατικών από 9% το 2008 σε 14% το 2011.
■ Το φαινόμενο της «αμυντικής ιατρικής» όπου μεγάλο ποσοστό των καισαρικών συνδέεται με αυτήν.
Σύμφωνα με το πόρισμα, «η έλλειψη κατάρτισης για την αντιμετώπιση καταστάσεων που προκύπτουν στον φυσικό τοκετό ήταν καθοριστικός παράγοντας στην επιλογή της καισαρικής τομής».
■ Είναι πολλά τα λεφτά. Οι πληρωμές για την καισαρική τομή στο τιμολόγιο του ΕΟΠΥΥ είναι έως και 66% ακριβότερες από την κολπική γέννα λόγω της πολυπλοκότητας της ιατρικής πράξης.

Μέτρα για μείωση

Το πόρισμα καταλήγει στην παράθεση των ακόλουθων μέτρων για μείωση των καισαρικών στην Ελλάδα:
• Ιδρυση περιγεννητικών κέντρων με σύστημα παραπομπής.
• Υποστήριξη για κολπική γέννηση έπειτα από καισαρική.
• Αυξημένο ρόλο των μαιών στην παροχή φροντίδας.
• Θέσπιση συγκεκριμένων κατευθυντήριων γραμμών και πρωτοκόλλων για πρόκληση τοκετού.

ΤΟ ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΕΜΠΡΗΣΤΗ--Arsonist's lullaby The Walking Dead ΤΟ ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΕΜΠΡΗΣΤΗ Greek lyr...





Δημοσιεύτηκε στις 16 Μαρ 2017
Arsonist's lullaby - The Walking Dead - ΤΟ ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΕΜΠΡΗΣΤΗ

Hozier - Arsonist's Lullaby as featured on AMC's The Walking Dead
Heard in Teen Wolf season 4 Episode 12, season Finale.
https://www.youtube.com/watch?v=9_Zre...

Arsonist's lullaby

When I was a child, I heard voices...
Some would sing and some would scream
You soon find you have few choices...
I learned the voices died with me

When I was a child I'd sit for hours
Staring into open flames
Something in it - had a power,
Could barely tear my eyes away

All you have is your fire...
And the place you need to reach -
Don't you ever, tame your demons
But always keep them on a leash

When I was 16 my senses fooled me
Thought gasoline was on my clothes
I knew that something would always rule me...
I knew this sin was mine alone

All you have is your fire
And the place you need to reach
Don't you ever, tame your demons -
Always keep them on a leash

When I was a man I thought it ended
Well I knew loves perfect ache
But my peace has always depended
On all the ashes in my way

All you have is your fire,
And the place you need to reach
Don't you ever, tame your demons,
Always keep them on a leash...

Αποποίηση: Το βίντεο δεν προορίζεται για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων .Το ακουστικό περιεχόμενο δεν ανήκει σε εμένα δεν κάνω κέρδος από αυτό το βίντεο,δεν είμαι κύριος πνευματικών δικαιωμάτων των φωτογραφιών,είναι από το διαδίκτυο.Αυτό είναι καθαρά για Διασκέδαση.

Posted by         poseidonios o rodios
               

ΕΠΙΚΤΗΤΟΣ: ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΪΑΣΗ

Επίκτητος, Γνωστική θεραπεία και Αυτοΐαση

Επίκτητος, Γνωστική θεραπεία και Αυτοΐαση

Γεράσιμος Πολίτης
Με αφορμή ένα ενδιαφέρον βιβλίο ψυχολογίας το οποίο μελέτησα πρόσφατα και το
 οποίο αναφέρεται στη λεγόμενη «Γνωστική θεραπεία» αποφάσισα να σχολιάσω 
την μέθοδο με την οποία ο συγγραφέας και ψυχοθεραπευτής προσπαθεί να βγάλει 
από το αδιέξοδο ανθρώπους που πάσχουν από κατάθλιψη ή τείνουν προς αυτήν. 


Τι είναι λοιπόν αυτή η γνωστική θεραπεία; Είναι μια μέθοδος ψυχοθεραπείας 
σύμφωνα με τον συγγραφέα που κάτω από κάποιες πρακτικές συμβουλές, οδηγεί 
το άτομο που «υποφέρει» να μπορεί να εκπαιδευτεί έτσι ώστε να αλλάξει
-διαφοροποιήσει τον τρόπο που ερμηνεύει και αντιλαμβάνεται τη την 
πραγματικότητα όταν βρίσκεται σε κατάσταση αναστάτωσης-εκτός λογικής- έτσι 
ώστε να αισθανθεί καλύτερα αφού αυτό είναι και το ζητούμενο. 



Όλοι μας γνωρίζουμε ότι μια «λανθασμένη» ερμηνεία της πραγματικότητας μπορεί 

να επιφέρει σοβαρά τραύματα στις προσωπικές μας σχέσεις ή στο εργασιακό μας 
περιβάλλον και στις περισσότερες των περιπτώσεων, όταν απουσιάζει πλήρως η 

λογική, αδυνατούμε ακόμη και μετά τα διάφορα δυσάρεστα περιστατικά να 
κατανοήσουμε το «γιατί συνέβη». 



Έτσι λοιπόν, η θεραπεία –διαβάζω- δίνει έμφαση στις παρεμβάσεις που βασίζονται 

στην κοινή λογική! Μάλιστα. Η επιστράτευση λοιπόν της λογικής έτσι ώστε να 
«προσγειώσει» αυτούς παράλογους, τους μη λογικούς της κοινωνίας μας δηλαδή 
την πλειοψηφία των συνανθρώπων μας που έχουν στηρίξει την ζωή τους την 
καριέρα τους την «ευτυχία» τους– ηθελημένα ή όχι- συμμαχώντας με την 
επικρατούσα σύγχρονη κοσμοαντίληψη η οποία ξεχειλίζει από μεταφυσικές 
υποσχέσεις και θρησκευτικές αγυρτείες. Δεν αποτελεί έκπληξη εξάλλου το γεγονός
 ότι στις σύγχρονες κοινωνίες η κατανάλωση χαπιών αποτελεί καθημερινή συνήθεια
 και νοείται ως συμπλήρωμα βιταμίνης και βέβαια οι τηλεαστρολόγοι και διάφοροι 
άλλοι τηλεπαράξενοι με τα 090 τρίβουν τα χέρια τους και φυσικά γεμίζουν την 
τσέπη τους εκμεταλλευόμενοι την άκρατη δεισιδαιμονία και παραλογισμό των 
«πελατών» τους. 



Είναι όμως κάτι καινούριο η προσπάθεια αντιμετώπισης της μη ορθής αντίληψης 

των γεγονότων και της διαστρέβλωσης της πραγματικότητας; Όχι βέβαια. Αιώνες 
πριν οι περισσότερες φιλοσοφικές σχολές της ελληνιστικής εποχής κήρυτταν σε 
δύσκολους καιρούς, πρακτικές με τους οποίους ο άνθρωπος θα μπορούσε να βρει 
την προσωπική του ευτυχία.(ευδαιμονία). Και η ευτυχία αυτή δεν μπορούσε παρά 
να στηρίζεται σε αυτό που κάποιοι σήμερα χρησιμοποιούν –και καλά κάνουν-ώστε
 να επαναφέρουν τον άνθρωπο που υποφέρει, στη φύση του, δηλαδή την Λογική. 



Ας δούμε πρώτα την αναφορά του συγγραφέα πάνω στον τρόπο που ο άνθρωπος 

αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα γύρω του και πως την ερμηνεύει με βάση το 
παρακάτω σχήμα του βιβλίου: 









Σύμφωνα λοιπόν με το παραπάνω σχήμα οι σκέψεις μας είναι αυτές που καθορίζουν

 την συναισθηματική μας διάθεση όταν βιώνουμε ή απλά παρατηρούμε ένα γεγονός
 είτε αυτό μας αφορά είτε όχι. Εν ολίγοις θα χρησιμοποιήσω το κλασσικό 
παράδειγμα το ποτηριού με το νερό που δεν είναι γεμάτο και που κάποιος το 
αντιλαμβάνεται ως μισογεμάτο και κάποιος άλλος ως μισοάδειο. 



Αν γυρίζαμε μερικούς αιώνες πίσω και συναντούσαμε τον Στωικό Αυτοκράτορα 

Μάρκο Αυρήλιο και του παραθέταμε το παραπάνω σχήμα σίγουρα ο άνθρωπος θα 
χαιρόταν ιδιαίτερα για την υιοθέτηση των σκέψεών του από τον σύγχρονο κόσμο, 
σκέψεις οι οποίες περισώθηκαν στο έργο «Εις εαυτόν». Δείτε για παράδειγμα, αν 
αντικαταστήσουμε το υπάρχον κείμενο από το τετράγωνο (1) το σχήματος ή το 
συγκρίνουμε με αυτό του Αυρήλιου : 



«Από τις πρώτες αρχές που πρέπει να μελετήσεις είναι αυτές οι δύο: η μία ότι τα 

πράγματα τα εξωτερικά δεν θίγουν την ψυχή αλλά μένουν εκεί που είναι, ακίνητα,
 και οι ενοχλήσεις προέρχονται μόνον από την εσωτερική μας γνώμη. Η άλλη ότι
 όλα αυτά, όσα βλέπεις, ταχύτατα θα μεταβληθούν και θα πάψουν να υπάρχουν. 
Και τις μεταβολές που έτυχε να δεις εσύ ο ίδιος, έχε τις πάντα στον νου



σου. Ο κόσμος αλλαγή ο βίος ιδέα.» («Τα Εις Εαυτόν», Δ, γ) θα δούμε ότι το 

νόημα είναι σχεδόν το ίδιο. Και εδώ βέβαια στοχαστής φιλόσοφος καταθέτει μια 
από τις ηθικές αρχές της σχολής του που παρόμοιες βέβαια συναντούμε στο 
«Εγχειρίδιο του Επίκτητου τον οποίο ο συγγραφέας σαφώς και έχει μελετήσει ,
 αφού παρακάτω ο D. Burns αναφέρει: « Οι σκέψεις σας δημιουργούν τα 
συναισθήματά σας, συνεπώς τα συναισθήματά σας δεν μπορούν να αποδείξουν ότι 
οι σκέψεις σας είναι ακριβείς».Παρόμοια ο Επίκτητος στο «Εγχειρίδιο» αναφέρει:
 «…Όταν λοιπόν σε θυμώσει κάποιος, να ξέρεις ότι η σκέψη σου είναι αυτή που σε
 θύμωσε. Έτσι λοιπόν, προσπάθησε πριν από οτιδήποτε άλλο να μην παρασύρεσαι 
από την φαντασία σου…» 



Στη συνέχεια του βιβλίου προτείνεται μια καταγραφή των γνωστικών 

διαστρεβλώσεων έτσι ώστε κατά την διάρκεια πρακτικής εφαρμογής της 
ψυχο-Θεραπείας να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τον αναγνώστη σε έναν 
πίνακα που θα περιγράφει αναλυτικά την καθημερινή καταγραφή των 
δυσλειτουργικών σκέψεων. Όπως παρακάτω:





Ο συγγραφέας του βιβλίου εδώ, εξηγεί ότι η καθημερινή καταγραφή των 

περιστατικών που δημιουργούν ψυχολογική αναστάτωση μέσω δυσλειτουργικών 
σκέψεων δίνει την δυνατότητα να τα αναλύουμε σε εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση 
αφού η ανάγνωση τους έπειτα από ώριμη σκέψη, μας ωθεί προς την θετική σκέψη 
και την βελτίωσή μας μέσω αυτής της διαδικασίας. 



Έτσι λοιπόν σύμφωνα με τον παραπάνω πίνακα και με μια προσεκτική ανάγνωση

-παρατήρηση από την «κατάσταση» μέχρι το «αποτέλεσμα» φαίνεται να 
αναδεικνύεται η δύναμη της λογικής που πρέπει να καταγραφεί από τον άνθρωπο 
που βίωσε το περιστατικό ώστε να κατανοηθεί η διαστρεβλωμένη σκέψη. Το 
ζητούμενο είναι πάντα η λογική απάντηση και το τελικό συναίσθημα που θα 
υπάρξει στη συνέχεια. 



Άπειρα τέτοια γεγονότα βιώνουμε καθημερινά λίγο πολύ όλοι μας, από το 

οικογενειακό μας περιβάλλον μέχρι τον χώρο εργασίας μας γεννώντας 
αδικαιολόγητα πάθη όπως: οργή, λύπη φόβο, φθόνο, αγανάκτηση. Η άσκηση της
 πρακτικής αυτής -σύμφωνα με το βιβλίο- κατάφερε να βγάλει από το αδιέξοδο 
έναν εξαιρετικά μεγάλο αριθμό ανθρώπων που διαστρέβλωνε μέσω της 
λανθασμένης σκέψης του την πραγματικότητα και τους οδηγούσε σε 
συναισθηματική καταστροφή. 



Δεν χωρά καμιά αμφιβολία ότι ο συγγραφέας όπως προανέφερα έχει μελετήσει και

 ασπαστεί κείμενα της αρχαίας ελληνικής Φιλοσοφίας. Με μια πρώτη απλή ματιά
 στο «Εγχειρίδιο» του Επίκτητου μπορεί ο καθένας να αντιληφθεί την επιρροή του
 Στωικού φιλοσόφου στον Dr. Burns. 



Αμέσως μόλις κάνεις μια δυσάρεστη σκέψη πες στον εαυτό σου:» εντύπωση είσαι 

και ένα απατηλό φαινόμενο» Έπειτα μελέτησέ την με αυτά κριτήρια που διαθέτεις. 
Πρώτα και κύρια πρέπει να βεβαιωθείς αν ανήκει σε αυτά που εξουσιάζουμε ή όχι.
 Και αν τύχει να είναι απ’ εκείνα που δεν εξουσιάζουμε πρέπει να μπορείς αμέσως 
να πεις στον εαυτό σου: «αυτό δεν με αφορά.» 
Όταν δεις κάποιον να που κλαίει επειδή πενθεί, είτε επειδή φεύγει στην ξενιτιά το 

παιδί του, είτε επειδή έχασε την περιουσία του, πρόσεχε μην παρασύρουν την 
σκέψη σου τα εξωτερικά αυτά ατυχήματά του, αλλά να έχεις έτοιμη αυτήν εδώ την
 σκέψη, πως « θλίβεται όχι από αυτό που του συνέβη,(αφού ο άλλος δεν θλίβεται),
 αλλά από την γνώμη που αυτός σχημάτισε για το συμβάν αυτό»


Και με λόγια, μην φοβάσαι να του συμπαρασταθείς ακόμα και να στενάξεις μαζί του
,
 πρόσεχε όμως μην μεταφέρεις μέσα σου τον στεναγμό. 

Να θυμάσαι ότι δεν προσβάλει εκείνος που βρίζει ή χτυπά, αλλά η ιδέα ότι αυτά 

μπορεί να προσβάλουν. Όταν λοιπόν σε θυμώσει κάποιος, να ξέρεις ότι η σκέψη 
σου είναι αυτή που σε θύμωσε. Έτσι λοιπόν, προσπάθησε πριν από οτιδήποτε άλλο 
να μην παρασύρεσαι από την φαντασία σου. Αν το επιτύχεις μία φορά θα μπορείς 
στο εξής να ελέγχεις καλύτερα τον εαυτό σου. 

Αν κάποιος σου καταγγείλει ότι ο τάδε σε κακολογεί, μην απολογείσαι γι’ αυτά που

 ελέχθησαν εναντίον σου, αλλά απάντησε απλώς: « Θ’ αγνοούσε βεβαίως τις άλλες
 μου κακές ιδιότητες. Διότι δεν θα έλεγε αυτά μόνον» 

Όταν λοιπόν κάποιος σε βλάπτει η σε κακολογεί, θυμήσου ότι αυτό το κάνει ή το 

λέει επειδή νομίζει ότι αυτό είναι το σωστό. Διότι δεν είναι δυνατόν, ν’ ακολουθεί 
τον δικό σου τρόπο σκέψεως και όχι εκείνο που πιστεύει ο ίδιος, συνεπώς αν αυτό 
που πιστεύει είναι λάθος, εκείνος βλάπτεται ο ίδιος που

εξαπατάται. Διότι δεν βλάπτεται η αλήθεια όταν συγχέεται με το ψέμα αλλά μόνον 

αυτός που εξαπατήθηκε. Από αυτά ξεκινώντας θ’ αντιμετωπίσεις με πραότητα τον 
όποιον σε κακολογεί. Λέγε δε σε κάθε περίσταση: «έτσι αυτός νομίζει» 

…Αν σε σχολιάζουν άσχημα δείξε ανεξικακία. Και όταν πια συνηθίσεις τον τρόπο 

αυτόν, δεν θα σε παρασύρουν ποτέ οι άσχημες σκέψεις. Εάν παρέδιδε κάποιος το 
σώμα σου στον πρώτο τυχόντα φυσικά θ’ αγανακτούσες. Πως λοιπόν μπορείς και 
παραδίδεις την προσωπική σου γνώμη στον πρώτο τυχόντα ο οποίος εάν σε 
κοροϊδέψει, θα σε κάνει να αισθανθείς ταραχή και ντροπή; 

Οι βασικές ιδέες του Επίκτητου στο «Εγχειρίδιο» αποτελούν ένα πολύ μικρό μέρος 

της φιλοσοφίας του αφού σύμφωνα με τον Βλάση Ρασσιά , αν και ο μαθητής του 
και ιστορικός Αρριανός κατέγραψε τους λόγους του δασκάλου του, από τα 8 βιβλία
 «Διατριβών» και τα 12 βιβλία» Ομιλιών» διασώθηκαν από από τις πυρές της 
μισαλλοδοξίας μόνον 4 βιβλία «Διατριβών» και βέβαια το «Εγχειρίδιο». 

Είναι πολύ ευχάριστο φυσικά να διαβάζεις τους λόγους των σοφών προγόνων μας

 έστω και καμουφλαρισμένους πολλές φορές μέσα από διάφορα βιβλία που 
υπόσχονται την απαλλαγή από τον μη λογικό τρόπο σκέψης, αλλά συμπερασματικά
 βλέπουμε ότι εδώ υπάρχει ένας ακόμη παραλογισμός ή αλλιώς κατά τον Αλαίν 
ντε Μπενουά η γνωστή σχιζοφρένεια της δύσης που με τον δικό της τρόπο 
αναγκάζει τον σύγχρονο άνθρωπο να κινείται μεταξύ δύο τρόπων σκέψης, δύο 
ιδεολογιών. 


Από την μια, αφήνεται μέσω της παιδείας και του marketing να οδηγείται ο 

σύγχρονος άνθρωπος προς μια συμπεριφορά καταδυνάστευσης και υποταγής 
καλυμμένη πολλές φορές με το πέπλο της φιλοδοξίας όπου η δική του γνώμη δεν 
μετρά καθόλου. Αυτό που έχει σημασία είναι τι θα πει ο γείτονας του ο γνωστός 
του ο συγγενής του. Έχει δηλαδή ο άνθρωπος μια εικόνα του εαυτού του όχι 
επειδή νομίζει έτσι αυτός αλλά επειδή έτσι νομίζουν οι άλλοι. Και δεν είναι σπάνιο
 το φαινόμενο αυτός ο άνθρωπος να παίρνει ολέθριες αποφάσεις για την ζωή του 
στηριζόμενος σε αυτές τις γνώμες των άλλων. 

Από την άλλη, βλέπουμε διάφορους επιστήμονες - ψυχίατροι και ψυχοθεραπευτές 

θιασώτες του συστήματος-, οι οποίοι, μελετώντας την γνώση του παρελθόντος - 
ξένη προς την επικρατούσα κοσμοαντίληψη- προσπαθούν να επουλώσουν τα 
τραύματα - που γέννησε το σύστημά τους- αυτού του σύγχρονου ανθρώπου, 
δηλαδή να τον ελευθερώσουν από την περιχαράκωση της διαστρεβλωμένης σκέψης
 και από την δυστυχία ιδεολογιών μεταφυσικού συνήθως χαρακτήρα όπου έχει 
γαλουχηθεί μέσω κυρίως της παιδείας. 


Τι πιο φυσιολογικό θα ήταν από το να εντάσσονταν στην σχολική εκπαίδευση ο 

φιλοσοφικός πλούτος της κληρονομιάς μας που σήμερα χρησιμοποιείται μόνον από
 διάφορα πανεπιστήμια και με σκοπό να προετοιμάσουν μελλοντικούς 
επιχειρηματίες και καριερίστες πολιτικούς ώστε να λαμβάνουν ορθές -για τον 
εαυτό τους- αποφάσεις; 

Βέβαια, αυτός που θα πρέπει να παραμένει ατάραχος και απαθής θα πρέπει να είναι

 κυρίως ο εκπρόσωπος του «κέρδους», αφού σήμερα είναι ολοφάνερο ότι πέραν 
της ξερής γνώσης που δίδεται από την μικρή ηλικία, το σημερινό σύστημα
 «αρέσκεται» να οικοδομεί - μέσω του σχολείου κυρίως - χαρακτήρες ώστε να 
βρίσκονται σε συνεχή σύγχυση, με στόχο να μπορεί να τους καθιστά κάθε είδους
 πελάτες - αλλά και ασθενείς- για κάθε είδους παράλογη επιθυμία. 


Είναι γνωστό ότι ο καλύτερος καταναλωτής -και υποψήφιος προς ένταξη σε κάθε 

είδους «κοπάδι» είναι αυτός που βρίσκεται σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση. 
Αγοράζει ανεξέλεγκτα και πείθεται πανεύκολα από τον πιο άσχετο πωλητή κάθε 
προϊόντος η υπηρεσίας. Γνωστός όρος του συστήματος είναι και το δημοφιλές 
shopping therapy”, therapy βέβαια λίγων ημερών,- ή λίγων ωρών - αφού στον 
σύγχρονο υπερκαταναλωτή η εκπλήρωση μιας επιθυμίας-που τον αναγκάζει πολλές
 φορές να βάλει το χέρι βαθιά στη τσέπη ή σε πολλές περιπτώσεις να τον 
υπερχρεώνει - γεννά αυτόματα άλλες τρείς, και ου το καθεξής. 

Η απουσία της σημαντικής γνώσης-κοσμοαντίληψης της θεώρησης της φύσης του 

κόσμου μέσω της ανεκτίμητης κληρονομιάς μας είναι κάτι παραπάνω από εμφανής 
στα ευαίσθητα και άκρως σημαντικά πρώτα βήματα του νεαρού μαθητή/τρια 
σήμερα. Και αυτό διότι, η πλήρωση αυτής της γνώσης σε μεγαλύτερη ηλικία ναι 
μεν δίνει την ευκαιρία να γνωρίσει ο άνθρωπος, αλλά ΔΥΣΚΟΛΑ αυτή η γνώση θα 
μπορέσει να εγγυηθεί μια ορθο-λογική προσέγγιση του κόσμου και της κοινωνίας 
όπως θα μπορούσε από την κατάλληλη νεαρή ηλικία, αφού σύμφωνα με τους 
επιστήμονες, οι παιδικές ηλικίες καθορίζουν το σημαντικότερο μέρος της 
μελλοντικής στάσης-συμπεριφοράς του ανθρώπου. Φαντάζομαι ότι δεν είναι 
άγνωστη η εικόνα του κλασσικού κινηματογραφικού-αλλά διόλου πλασματικού-
σύγχρονου ψυχοθεραπευτή που στην προσπάθειά του να θεραπεύσει σημερινά 
προβλήματα, ανακαλεί από τον καθισμένο σε αναπαυτική πολυθρόνα 
πελάτη-ασθενή του, μνήμες από την σημαντική παιδική του ηλικία. 

Έτσι λοιπόν, ωραία μέχρι ένα βαθμό όλα αυτά τα σύγχρονα βιβλία, όμως όλα αυτά

 είναι ξεκάθαρο ότι λειτουργούν μόνον σαν παυσίπονες ενέσεις απέναντι σε αυτήν
 την ανίατη όπως φαίνεται πως έχει καταστεί ασθένεια της άρρωστης παιδείας μας
 που λειτουργεί ως μέσον προσηλυτισμού και υποχρεωτικής κατήχησης, μιας ξένης
 προς την ελευθερία του ανθρώπου κοσμοαντίληψης. 

Μιας παιδείας που αντικατέστησε την θεώρηση των πραγμάτων που βασίζονταν 

στις τέσσερις βασικές αρετές: Εγκράτεια, Σωφροσύνη, Ανδρεία , Δικαιοσύνη όπου
 και αποτελούσαν τον μόνον δρόμο προς την ευτυχισμένη ζωή 
(Ευδαιμονία-ελευθερία) μέσω της Λόγου, απλά με την λέξη «Αγάπη». 

Κι είναι «λογικό» για το σύστημα, αφού η διδασκαλία των παραπάνω αρετών μέσω

 του φιλοσοφικού λόγου των προγόνων μας σε κάθε περίπτωση δεν οδηγεί τον
 άνθρωπο σε συμπεριφορά υποδούλωσης. Δεν είναι τυχαίο που τα περισσότερα 
γραπτά των φιλοσόφων μας ιδίως της Ελληνιστικής περιόδου ρίχτηκαν στην πυρά
 ενώ οι περισσότεροι μισήθηκαν και συκοφαντήθηκαν από κάθε πολιτική και 
θρησκευτική εξουσία. Διότι, ο Λόγος του Επίκουρου, του Λουκρήτιου, του 
Επίκτητου του Αυρήλιου, «απελευθέρωνε» τον άνθρωπο από κάθε πάθος: οργή 
λύπη φόβο φθόνο και διάφορες επιθυμίες και σήμερα όσο ποτέ θα ήταν χρήσιμοι 
να θωρακίσουν την ηθική ανάπτυξη του σύγχρονου ανθρώπου. 

Σήμερα αντιθέτως, τα πάθη είναι αυτά που καθορίζουν διάφορες συμπεριφορές 

υποταγής και εκμετάλλευσης του ανθρώπου και η πιθανή απαλλαγή απ’ αυτά θα 
σήμαινε κατάρρευση οποιοδήποτε ισοπεδωτικού συστήματος στο όποιο κυριαρχούν
 απρόσωπες κερδοφόρες πολυεθνικές σε «συντονισμό» με θρησκευτικούς ηγέτες 
αλλά και πολιτικούς που αρέσκονται να συντηρούν την δεισιδαιμονία και την 
ανασφάλεια, με στόχο ο καθένας τους να αποκομίσει τα δικά του οφέλη.

"Κανένα πρόβλημα δεν μπορεί να επιλυθεί στο ίδιο επίπεδο της συνείδησης που το

 δημιούργησε" Αϊνστάιν

πηγη


Πηγή: https://greek1.blogspot.com/2011/10/blog-post_7849.html#ixzz4bJovLbMt 
®1Greek Σκέψου...δεν είναι παράνομο ακόμη 
Under Creative Commons License: Attribution 

Follow us: @1_Greek on Twitter | 1greek on Facebook

Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017

Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΙΤΙΑ ΠΟΥ ΧΤΙΣΤΗΚΕ ΤΟ ΤΑΖ ΜΑΧΑΛ--The Real Reason The Taj Mahal Was Built



Το Ταζ Μαχάλ  στην Ινδία είναι ένα μαρμάρινο μαυσωλείο και θεωρείται ένα από τα πιο όμορφα κτίρια στον κόσμο. με εκατομμύρια επισκεπτών να το θαυμάζουν κάθε χρόνο...
Χτίστηκε το 17ο αιώνα, όταν το μεγαλύτερο μέρος της Β. Ινδίας, κατακτήθηκε από τους Μογγόλους και ο Shah Jahan ήρθε στην εξουσία το 1628.
Η αγάπη του για τη 3η γυναίκα του τη πανέμορφη Mumtaz Mahal που σημαίνει "κόσμημα του παλατιού". Μετά από 10 χρόνια κατά τη γέννα του 14ου παιδιού τους, η Mymtaz αρρώστησε και πριν πεθάνει ζήτησε από τον άντρα της να της κάνει τον πιο ωραίο τάφο..
Τα επόμενα 20 χρόνια 20.000 εργάτες και τεχνίτες, από την Τουρκία και το Ιράκ... Πάνω από 1000 ελέφαντες μετέφεραν τα υλικά για την κατασκευή, από τις γύρω περιοχές, τυρκουάζ από το Θιβέτ, κρύσταλλο και νεφρίτη από την Κίνα, ζαφείρι από τη Σρι-Λάνκα....
Τελική κατάληξη, ο Jahan, αρρώστησε και πέθανε, αιχμάλωτος από τις δολοπλοκίες για την κατάκτηση της εξουσίας και τοποθετήθηκε σε σαρκοφάγο δίπλα στην αγαπημένη του Mumtaz...
Το Taz Mahal θεωρείται μνημείο της παγκόσμιας κληρονομιάς από την ΟΥΝΕΣΚΟ
Ένα video, με πολλές πληροφορίες για το Taz Mahal, και με δυνατότητα εμφάνισης ελληνικών υποτίτλων....

ΝΑΥΣΙΝΟΟΣ ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΚΡΟΝΟΥ (Β ΜΕΡΟΣ) ΙΝΚΑ & ΜΑΓΙΑ ΔΩΡΙΕΙΣ ΣΤΗΝ ...



Ένα υπέροχο ντοκυμαντέρ που δεν πρέπει να χάσουν όσοι, θέλουν να μάθουν, ποίοι ήταν οι Αρχαίοι Έλληνες...

Δημοσιεύτηκε στις 13 Φεβ 2015
ΝΑΥΣΙΝΟΟΣ - ΣΤΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΟΥ ΚΡΟΝΟΥ (Β' ΜΕΡΟΣ) ΟΙ ΙΝΚΑ & ΟΙ ΜΑΓΙΑ - ΔΩΡΙΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΗΠΕΙΡΟ - ΕΡΕΥΝΑ ΑΔΡΙΑΝΟΣ ΜΠΕΖΟΥΓΛΩΦ - ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ: ΔΡ ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΩΡΙΚΟΣ & ΔΡ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΑΚΗΣ - ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΑΚΗΣ ΤΑΦ
ΟΙ ΙΝΚΑ ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Η ΑΡΧΑΙΑ ΚΟΛΧΙΔΑ
ΟΙ ΑΡΓΟΝΑΥΤΕΣ ΣΤΗΝ ΝΟΤΙΟ ΑΜΕΡΙΚΗ
ΙΝΚΑ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 1800ΠΧΧ
ΟΙ ΔΥΝΑΣΤΕΙΕΣ ΤΩΝ ΙΝΚΑ
ΜΑΓΙΑ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΟΙ ΚΩΔΙΚΕΣ ΤΩΝ ΜΑΓΙΑ
ΔΩΡΙΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ
ΟΙ ΔΩΡΙΕΙΣ & ΤΟ ΙΕΡΟ ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΠΟΛ ΒΟΥ ΤΩΝ ΜΑΓΙΑ

Χρήστος Καπερώνης: Από την ιστορική «Ελευθεροτυπία» στο περίπτερο της Μακρινίτσας

  Χρήστος Καπερώνης: Από την ιστορική «Ελευθεροτυπία» στο περίπτερο της Μακρινίτσας Ακούστε το άρθρο «Δεν θα γυρνούσα στην Αθήνα ούτε για ασ...