Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 13 Μαρτίου 2017

ΤΟΥ ΚΙΤΣΟΥ Η ΜΑΝΑ--Παραδοσιακό Στερεάς Ελλάδας - - Δόμνα Σαμίου




Η λαϊκή μας παράδοση, πέρασε πολλές σκηνές και συναισθήματα με τα δημοτικά τραγούδια..
" Του Κίτσου η Μάνα "  από τη Δόμνα Σαμίου...

Δημοσιεύτηκε στις 12 Μαρ 2017
Στίχοι - Μουσική : Παραδοσιακοί
Ερμηνεία : Δόμνα Σαμίου 


ΦΛΟΓΕΡΑ: Θοδωρής Γεωργόπουλος
ΛΑΟΥΤΟ: Σωκράτης Σινόπουλος
ΝΤΑΟΥΛΙ: Ανδρέας Παππάς


Από τον δίσκο "Ιστορικά και κλέφτικα"

Για το Θάνατο του Κίτσου Μπότσαρη



Μωρέ, του Kίτσου η μά μωρέ η μάνα κάθουνταν
στην άκρη στο ποτάμι,
με το ποτά μωρέ ποτάμι μάλωνε.

Με το ποτάμι μάλωνε και το πετροβολούσε.
Ποτάμι για λιγόστεψε, ποτάμι στρίψε πίσω
για να περάσω αντίπερα, πέρα στα κλεφτοχώρια
πο ’χουν οι κλέφτες σύναξη κι ούλ’ οι καπεταναίοι.

Tον Kίτσο τόνε πιάσανε και παν να τον κρεμάσουν,
χίλιοι τον παν από μπροστά και δυο χιλιάδες πίσω
κι ολοξοπίσω πήγαινε η μαύρη του μανούλα.
Μοιρολογούσε κι έλεγε, μοιρολογά και λέει,
Kίτσο, πού είναι τ’ άρματα, τα έρημα τσαπράζια; *

Mάνα λωλή, μάνα τρελή, μάνα ξεμυαλισμένη
δεν κλαις τα μαύρα νιάτα μου και την παλικαριά μου,
μόν’ κλαις τα ’ρημα τ’ άρματα, τα έρημα τσαπράζια
μάνα λωλή, μάνα τρελή.


*τσαπράζια: αρματωσιά

Αποποίηση: Το βίντεο δεν προορίζεται για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων.
Το ακουστικό περιεχόμενο δεν ανήκει σε εμένα και δεν έχω κέρδος από αυτό το βίντεο. Δεν είμαι κύριος πνευματικών δικαιωμάτων του περιεχομένου. Είναι από την προσωπική μου συλλογή και είναι καθαρά για Διασκέδαση.

All audio and visual parts are the sole property of their respective owners.
This video is purely for entertainment and recreational purposes.
No Copyright infringement intended! All rights go to its rightful owners.

Ο ΚΑΡΧΑΡΙΑΣ ΧΑΛΙ ΜΕ ΤΗ ΜΑΚΡΥΑ ΟΥΡΆ--Longtail Carpet Sharks | SHARK ACADEMY



Στον ύφαλο, στη ζεστή θάλασσα της Ινδονησίας, που σφύζει από ζωή, κυκλοφορούν και 2 είδη μικρών καρχαριών γνωστοί σαν" Καρχαρίες Μπαμπού " και "Καρχαρίες Βάτες ".
Τις ονομασίες αυτές τις πήραν από τα χρώματά τους που τους κάνουν να παρομοιάζουν με μπαμπού ή στρατιωτικές βάτες.
Ακόμα και καρχαρίες που μοιάζουν με χαλάκια στρωμένα στον ύφαλο, αόρατοι για τα θύματά τους,  περπατάνε στο βυθό χρησιμοποιώντας τα πτερύγιά τους σαν πόδια ....
Κινούνται στα ρηχά και αντέχουν σε νερά φτωχά σε οξυγόνο...
Ένα πολύ όμορφο video από τη Shark Academy, με δυνατότητα εμφάνισης ελληνικών υποτίτλων.....


Κυριακή 12 Μαρτίου 2017

ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΚΟΥΚΟΥΒΑΓΙΑ ΤΟΣΟ ΑΘΟΡΥΒΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΘΑΝΑΣΙΜΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ---What Makes Owls So Quiet and So Deadly? | Deep Look



Η κουκουβάγια παρ' όλο που θεωρείται το πουλί της σοφίας δεν παύει να είναι ένα επικίνδυνο αρπακτικό....
Αθόρυβη και ταυτόχρονα θανατηφόρα επικίνδυνη..
Δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορη, αλλά έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα.....Είναι  αόρατη, ή μάλλον πιο κατάλληλη θα ήταν η έκφραση, απαρατήρητη...
Σε αντίθεση με τα γεράκια που κυνηγούν την ημέρα και με ταχύτητες που σε μερικά είδη φτάνουν ως και τα 200 χλμ/ώρα και με θορυβώδες πέταγμα, οι κουκουβάγιες κυνηγούν τη νύχτα και στηρίζονται στην ισχυρή νυχτερινή τους όραση και το αθόρυβο πέταγμα τους. Ούτε καν ένα θρόισμα δεν ακούγεται....
Αυτό οφείλεται στη κατασκευή των φτερών της που είναι απαλά σαν βελούδινα και ο ήχος στο πέταγμα της είναι σχεδόν μηδενικός...  Έτσι το άμοιρο το θύμα αιφνιδιάζεται και σύντομα αποτελεί το γεύμα της κουκουβάγιας..
Ένα υπέροχο video, με δυνατότητα εμφάνισης ελληνικών υποτίτλων, που μας ξεναγεί στο κυνήγι της "σοφής" κουκουβάγιας...

ΙΔΙΩΤΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ



                Ιδιώτευση και διεκδίκηση


Συντάκτης: Kostas Beveratos

Πηγή: πρόχειρο τετράδιο

[ιδιωτεύωδιεκδικώ]

Στην Αθήνα της κλασσικής αρχαιότητας, όπου πάλευε ο νεοσύστατος πολιτισμός της δουλοκτησίας με τον αρχέγονο πολιτισμό του εξισωτισμού, η αναφορά στην ιδιώτευση είχε περιεχόμενο προσβλητικό. Στις λατινικές γλώσσες διατηρείται αυτό το υβριστικό περιεχόμενο της λέξης [idiot], όχι όμως και στα ελληνικά όπου η λέξη εκφράζει πλέον το ατομικό-προσωπικό.

Η αρχαία χρήση της λέξης φανερώνει τόσο το μέγεθος της πάλης που συντελούνταν τότε μεταξύ του πατρογονικού και του νεοσύστατου πολιτισμού, όσο και το γεγονός πως αυτή η αντιπαλότητα ήταν συνειδητή και αναγόταν στο πεδίο του λόγου. Ο πολιτισμός της δουλοκτησίας εισήγαγε την, πρωτόγνωρη μέχρι εκείνη την στιγμή, προσωπική αυτονομία του δουλοκτήτη, ο οποίος πλέον για την επιβίωσή του δεν εξαρτόνταν από το ασφαλές συλλογικό περιβάλλον που προσέφερε η οικογένεια-φυλή. Όσο όμως και αν -στην αρχαία Αθήνα- η παράδοση της συλλογικότητας και η δύναμη του δεσμού της οικογένειας-φυλής εξακολουθούσαν να διατηρούν την ισχύ τους ως βασικά στοιχεία του κοινωνικού δεσμού, τα θεμέλια για την διάρρηξη αυτού του δεσμού είχαν ήδη τεθεί. Η προσωπική αυτάρκεια του εκάστοτε δουλοκτήτη, που εξασφαλιζόταν από την παραγωγική χρήση των ανθρώπινων κοπαδιών του, διαμόρφωνε πλέον το πλαίσιο για την ανάπτυξη ενός πολιτισμού ο οποίος επιβιώνει και εξελίσσεται μέχρι σήμερα.

Μέσα σε αυτήν την μεγάλη -για την δική μας αντίληψη- διαδρομή, η έννοια του συνυπάρχειν έχει δεχτεί βαθειές τροποποιήσεις, παρασέρνοντας μαζί και έννοιες όπως συλλογικότητα, ακεραιότητα, κοινωνικός δεσμός, κ.ο.κ. Η συνεργασία που χτίζεται μέσα σε ένα περιβάλλον ισότιμων και ακέραιων ανθρώπων έχει πλέον ακυρωθεί για να αντικατασταθεί από ένα ιεραρχικό πλέγμα μεταβίβασης εντολών. Σήμερα κάθε ενέργεια που αποσκοπεί στην εξασφάλιση είτε στοιχειωδών αναγκών, είτε πολυτελών απολαύσεων, υφίσταται κατά κύριο λόγο ως μία εντολή που δίνεται από κάποιον που έχει την οικονομική δυνατότητα να την δώσει, και όχι ως μία πράξη συνεργασίας, υποστήριξης, κατανόησης, προσφοράς, ανταλλαγής.
Η αυτονομία που προσφέρει η ατομική-ιδιωτική αυτάρκεια φαντάζει στην δική μας αντίληψη ως μέγιστο αγαθό και ως αυτονόητη προτεραιότητα στις επιδιώξεις κάθε ανθρώπου. Στην πραγματικότητα αυτές οι αυτονόητες για εμάς αξίες της ιδιώτευσης επιβεβαιώνουν και επισφραγίζουν την κατάργηση του ανθρώπινου κοινωνικού δεσμού και την αντικατάστασή του απόιεραρχικούς χρηματιστικούς μηχανισμούς μεταφοράς εντολών.

Μέσα σε ένα τέτοιο κοινωνικό πλαίσιο το οποίο επί αιώνες χτίζεται έχοντας ως θεμέλιο την βία και την επιβολή, οι λέξεις συνεργασία, υποστήριξη, κατανόηση, προσφορά, ανταλλαγή, δεν έχουν απτό περιεχόμενο αλλά ακούγονται περισσότερο ως ωραία λόγια χωρίς ιδιαίτερο νόημα. Αναπόφευκτα στην κοινωνία που έχει ως θεμέλιο την βία και την επιβολή, ο ανταγωνισμός είναι η μέθοδος επιβίωσης, ενώ όποιος έχει τα εφόδια να κερδίζει σε αυτόν τον ανταγωνισμό μπορεί και να αποκτά την επιδιωκόμενη από όλους ιδιωτική ευζωία. Η απόκτηση χρηματικών εφοδίων αποτελεί την αναγκαία προϋπόθεση τόσο για την επιβίωση όσο και για την ευζωία με βάση τα τρέχοντα πολιτισμικά πρότυπα. Το αρχέγονο πολύπτυχο συνεργασίας, υποστήριξης, κατανόησης, προσφοράς, ανταλλαγής, έχει απωλεσθεί και αντικατασταθεί από την διεκδίκηση, είτε ατομικά, είτε μέσω συντεχνιακών συμμαχιών. Η διεκδίκηση, έτσι, υπάρχει εξίσου, ως ένας μηχανισμός επιβολής δίκαιων ή άδικων απαιτήσεων, ισχυρών ή αδύναμων σχημάτων, με στόχο την ιδιωτική απόκτηση χρηματικών εφοδίων. Μπορούμε έτσι να διακρίνουμε πως, η διεκδίκηση χρηματικών εφοδίων για την απόκτηση της ιδιωτικής ευζωίας με βάση τα τρέχοντα πολιτισμικά πρότυπα, αποτελεί τον πυρήνα λειτουργίας του υφιστάμενου κοινωνικού συστήματος.

Η διεκδίκηση, ακόμα και όταν δεν προέρχεται από τους ισχυρούς ως επιβολή στους αδύναμους, αλλά από τους αδύναμους που διεκδικούν μερίδιο από την ευμάρεια των ισχυρών, περισσότερο εδραιώνει το υφιστάμενο σύστημα κοινωνικής αδικίας παρά το κλονίζει.

– Έμμεσα ή άμεσα, τα διεκδικητικά κινήματα των αδύναμων δηλώνουν πως αποδέχονται τα πολιτισμικά πρότυπα των ισχυρών και τον χρηματιστικό μηχανισμό μεταβίβασης εντολών ο οποίος καθορίζει τις ανθρώπινες σχέσεις.

– Oι αδύναμοι μέσα από την διεκδίκηση αναγνωρίζουν και αποδέχονται την ύπαρξη μιας ανώτερης αρχής, μιας εξουσίας που είναι αρμόδια -ενίοτε υποχρεωμένη- να ακούει τις απαιτήσεις τους και, ανάλογα με την πίεση που της ασκείται να μεριμνεί. Μοιάζει στην αντίληψη των περισσότερων, αυτή η ανώτερη αρχή, να μην διαφέρει από μία πατρική φιγούρα που είτε ταλαντεύεται μεταξύ στοργικότητας και σκληρότητας, είτε μεταξύ δικαιοσύνης και αδικίας, προσφέρει πάντα την ασφάλεια της πατρότητας.

– Οι διεκδικήσεις που προέρχονται από συντεχνιακές συμμαχίες, από την μία κινητοποιούνται από ποσοτικά και όχι ποιοτικά πρότυπα ενώ, από την άλλη, δεν λαμβάνουν υπόψη την θέση όσων βρίσκονται σε μειονεκτικότερη θέση, νομιμοποιώντας έτσι -στο ηθικό πεδίο- το υφιστάμενο ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Τα κινήματα διεκδίκησης όχι μόνο αφήνουν ανέπαφο τον πολιτισμικό πυρήνα του υφιστάμενου συστήματος αλλά πολύ περισσότερο τον αναπαράγουν, όσο οι στοχεύσεις τους περιορίζονται στα ποσοτικά πρότυπα που θέτει ο υφιστάμενος ανταγωνιστικός πολιτισμός ενεργώντας με κριτήριο την ισχύ και την επιβολή, και, όσο δεν εργάζονται για την εδραίωση κοινωνικών δεσμών που αναπτύσσουν την συνεργασία, την υποστήριξη, την κατανόηση, την προσφορά, και την ανταλλαγή.

πηγή:

http://ellogos.net/2017/03/%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CF%8E%CF%84%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CE%BA%CE%B4%CE%AF%CE%BA%CE%B7%CF%83%CE%B7/

ΤΟ WIKIWEAKS ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ ΤΗΝ ΕΚΤΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΗΣ CIA


Apple, Samsung, Microsoft: To WikiLeaks αποκάλυψε την έκταση των εργαλείων παρακολούθησης της CIA

Το μεγαλύτερο πακέτο από τις τελευταίες αποκαλύψεις του WikiLeaks γύρω από το τρομακτικό, πρόγραμμα παρακολούθησης «παντεπόπτη οφθαλμού» με την κωδική ονομασία «Δακρυσμένος Άγγελος». Η CIA φαίνεται ότι έχει πάει την κατασκοπεία σε ένα εντελώς νέο επίπεδο αν η αρχική ανάλυση του WikiLeaks είναι ακριβής.
Σύμφωνα με την προκαταρκτική έκδοση, η CIA έχει τη δυνατότητα να χακάρει, να καταγράψει και ακόμα να ελέγξει την καθημερινή τεχνολογία που χρησιμοποιείται από εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Αυτή περιλαμβάνει τα smartphones, τα τάμπλετ, έξυπνες τηλεοράσεις και ακόμη και τα οχήματα με τηλεκατευθυνόμενα συστήματα πλοήγησης.
Σε αυτές τις συσκευές, η CIA φέρεται να μπορεί να χακάρει μερικά από τα πιο βαριά κρυπτογραφημένα κοινωνικά μέσα μαζικής ενημέρωσης και πλατφόρμες επικοινωνίας στνο κόσμο, όπως τα WhatsApp, Weibo, Confide, Signal and Telegram, πριν ακόμη οποιαδήποτε κρυπτογράφηση μπορεί να εφαρμοστεί.
Για παράδειγμα, η end-to-end κρυπτογράφηση του WhatsApp σημαίνει ότι μόνο οι άμεσοι συμμετέχοντες σε μια συνομιλία μπορούν να διαβάσουν τα μηνύματα, ούτε καν το WhatsApp είναι ικανό να τα διαβάζει.
Η CIA, όμως, ήταν σε θέση να χακάρει επιμέρους ιδιωτικά μηνύματα του WhatsApp πριν μπορούσε να εφαρμοστεί ακόμη και κρυπτογράφηση.
“Τα μηνύματά σας είναι εξασφαλισμένα με κλειδαριά, και μόνο ο παραλήπτης και εσείς έχετε το ειδικό κλειδί που απαιτείται για να ξεκλειδώσετε και να διαβάσετε το μήνυμά σας”, γράφει η εταιρεία στηνιστοσελίδα της.
Για να κατανοήσουμε την τεράστια έκταση της διαρροής και των επιχειρήσεων επιτήρησης υψηλής τεχνολογίας της CIA, η ιεραρχία των τμημάτων εντός των τμημάτων στον κυβερνοχώρο του οργανισμού μπορεί να εξεταστεί παρακάτω.
Σύμφωνα με το WikiLeaks, το τμήμα παραγωγής για τα εργαλεία χάκινγκ του Οργανισμού, ή οι «μηδέν ημέρες» όπως ονομάστηκαν στις διαρροές, είναι το EDG (Engineering Development Group), το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του CCI του οργανισμού (Center for Cyber Intelligence) .
Συσκευές Smartphone 
Το υποκατάστημα φορητών συσκευών της CIA (MDB) ανέπτυξε μια ποικιλία εργαλείων και τεχνικών για να χακάρει και να ελέγχει από μακριά τα πιο δημοφιλή smartphones και tablets παγκοσμίως.
Μόλις χακάρονται, τα τηλέφωνα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μεταδίδουν ”γεωτοποθεσία, ήχο και μηνύματα επικοινωνίας” άμεσα στη CIA, χωρίς να το γνωρίζει ο χρήστης. Επιπλέον, η CIA μπορεί να ενεργοποιήσει εξ αποστάσεως μικρόφωνο και την κάμερα του τηλεφώνου.
Συσκευές Apple
Παρά το ότι η Apple κατέχει ένα μερίδιο μειοψηφίας στην παγκόσμια αγορά των smartphone το 2016, το Υποκατάστημα Ανάπτυξης Κινητών της CIA έχει ένα συγκεκριμένο κλάδο αφιερωμένο στο χακάρισμα των συσκευών της Apple που τρέχει το λειτουργικό σύστημα iOS από smartphones και tablets.
Το WikiLeaks ισχυρίζεται επίσης ότι η CIA όχι μόνο ανέπτυξε αλλά συνεργάστηκε ή αγόρασε μια ποικιλία από εργαλεία χακαρίσματος ή «μηδέν ημέρες» από μυστικές υπηρεσίες και αναδόχους σε όλο τον κόσμο, όπως η GCHQ, η NSA, το FBI ή το Baitshop.
Samsung
Το τμήμα EDG έχει δημιουργήσει μια «μηδέν ημέρα» ικανή να χακάρει έξυπνες τηλεοράσεις Samsung, αλλάζοντάς τες σε μια ψεύτικη «εκτός λειτουργίας» κατάσταση, όπου η συσκευή εμφανίζεται να παραμένει σε κατάσταση αναμονής, ενώ στην πραγματικότητα καταγράφει ήχο και μεταδίδει σε κοντινά εξασφαλισμένα σέρβερ της CIA.
Η Samsung ήταν η κορυφαία σε πωλήσεις μάρκα τηλεοράσεων στον κόσμο την τελευταία δεκαετία, με παγκόσμιο μερίδιο αγοράς 21% από το 2015. Το WikiLeaks δεν διευκρίνισε στην αρχική απελευθέρωση αν οι μαγνητοσκοπήσεις ήταν επίσης ένα μέρος αυτής της ιδιαίτερης ”μηδέν ημέρας”.
Έλεγχος οχημάτων
Ήδη από το 2014, το WikiLeaks ισχυρίζεται ότι η CIA διερευνούσε την δυνατότητα να μολύνει τα συστήματα ελέγχου στα σύγχρονα αυτοκίνητα και φορτηγά. Ενώ δεν έχει ακόμη καθοριστεί ο ακριβής στόχος αυτού του ελέγχου, το WikiLeaks δείχνει ότι ένα τέτοιο χακάρισμα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για σχεδόν μη ανιχνεύσιμες δολοφονίες.
Συσκευές Android (Samsung, HTC, Sony)
Η πλειοψηφία των smartphones στον κόσμο (περίπου το 85%) λειτουργούν με το λειτουργικό σύστημα Android, με περίπου 1,15 δις Android συσκευές να πωλήθηκαν το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με τη δήλωση του WikiLeaks. Φυσικά, η CIA αφιέρωσε μια ολόκληρη υποδιαίρεση για χακάρισμα σε συσκευές Android, με 24 ατομικές οπλοποιημένες «μηδέν ημέρες» να στοχεύουν Android συσκευές.
Microsoft
Το τμήμα κυβερνοχώρου της CIA έχει αναπτύξει πολλές τοπικές και τηλεκατευθυνόμενες “μηδέν ημέρες” για να χακάρει και να ελέγχει τους χρήστες των Microsoft Windows .
Αυτές οι «μηδέν ημέρες» περιλαμβάνουν, αλλά δεν περιορίζονται σε: μεταπηδούμενους ιούς όπως το «Hammer Drill» που είναι ικανό να μολύνει υπολογιστές ή τηλέφωνα που δεν έχουν ποτέ συνδεθεί με το internet, εργαλεία χακαρίσματος που εστιάζουν σε αφαιρούμενες συσκευές όπως USB, συστήματα για απόκρυψη δεδομένων, είτε είναι σε μυστικές περιοχές του σκληρού ή σε εικόνες. Συγκεκριμένες «μηδέν ημέρες» έχουν κατασκευαστεί για να αυτο-διαιωνίζονται και να κρύβουν τον εαυτό τους από εντοπισμό σε συνεχή βάση.
Πριν οι εμπειρογνώμονες τεχνολογίας πανηγυρίσουν τη νίκη, το WikiLeaks ισχυρίζεται επίσης ότι η CIA έχει αναπτύξει προηγμένα, πολυ-πλατφορμικά συστήματα κακόβουλου λογισμικού επίθεσης και ελέγχου που καλύπτουν τα Windows και Mac OS X αλλά και μικτές πλατφόρμες πηγαίου κώδικα όπως το Solaris και ανοιχτές πλατφόρμες όπως το Linux. Το Wikileaks ονομάζει αυτές τις συγκεκριμένες «μηδέν ημέρες» ως τα εργαλεία «ΚΥΨΕΛΗ», «Μαχαιροβγάλτης» και «Απάτη» του Τμήματος.
Πηγή:

Η ΑΙΩΝΙΑ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ

Η Αιώνια Εκκρεμότητα

Από τον Νώντα Κούκα

Μη – Λήψη – Επιλογής

Στο ορατό σύμπαν, όπου δεσπόζει η <ανόητη> πληροφορία (: ούτε αληθές ούτε ψευδές), ασφαλώς κυριαρχεί – ως εκ τούτου – η παντοτινή εκκρεμότητα. Αυτό σημαίνει ότι: φαίνεται να μην αρχίζει τίποτε- και να μην τελειώνει τίποτε. Την αέναη τούτη εκκρεμότητα έχουμε μάθει να την αποκαλούμε <αιωνιότητα>. Αρα, η αιωνιότητα μπορεί να οριστεί ισοδύναμα ως μη-λήψη-επιλογής. Δηλαδή πάντα  εκκρεμεί η σωστή επιλογή του κατάλληλου συνειδησιακού q-bit, που θα στρέψει οριστικά το ορατό σύμπαν της <ανοησίας> προς το αόρατο σύμπαν της αλήθειας.

Αβίαστα λοιπόν συνάγεται πως ό,τι ονομάζουμε <ιστορία> δεν είναι παρά η αφήγηση αυτής της παραμόνιμης εκκρεμότητας. Κοντολογίς  η ιστορία αποτελεί το ενδιαίτημα, όπου στεγάζεται η διήγηση της αιώνιας ανοησίας που διέπει (προς το παρόν, ελπίζουμε;) το ορατό συμμετοχικό σύμπαν. Αίφνης, μία απολύτως εύστοχη επιλογή θα μπορούσε να διακόψει την παροχέτευση του <όχι> (δηλαδή, του ψεύδους και της ανοησίας) και να ξεχυνόταν σαν χείμαρρος το <ναι> της αλήθειας και του νοήματος.

Κάτι τέτοιο αυτομάτως θα σταματούσε την αυθαίρετη διήγηση του ιστορικού ψεύδους και θα επέτρεπε την αν-ιστορική αναγέννηση του όντως όντος και την επανεκκίνηση μίας υπερ-ιστορικής ανθρωπότητας.

πηγή:

 

https://iamarevi.wordpress.com/2017/03/09/%CE%B7-%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CE%B5%CE%BA%CE%BA%CF%81%CE%B5%CE%BC%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1/

ΤΑ ΑΘΕΑΤΑ ΣΠΗΛΑΙΑ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΝ ΠΑΝΑΡΧΑΙΕΣ ΤΕΛΕΤΕΣ.

Τα αθέατα σπήλαια της Ακρόπολης που πραγματοποιούνταν πανάρχαιες τελετές.
HomeΕΛΛΑΔΑ

Τα αθέατα σπήλαια της Ακρόπολης που πραγματοποιούνταν πανάρχαιες τελετές.

 

Που βρίσκεται η σπηλιά που οι Πέρσες ανέβηκαν και έκαψαν τον ιερό βράχο. 
Την ίδια χρησιμοποίησαν Γλέζος και Σάντας για να κατεβάσουν την σβάστικα

Ο Ιερός βράχος αποτέλεσε εδώ και χιλιάδες χρόνια τη βάση της Αθηναϊκής 
δημοκρατίας και του αρχαιοελληνικού πολιτισμού. Δεσπόζει σε ύψος 156 μέτρων 
και λόγω της πλεονεκτικής του θέσης επέτρεπε τον έλεγχο της περιοχής και οι 
απόκρημνες πλαγιές, τον έκαναν απρόσιτο στους εχθρούς. 
Στους πρόποδες του υπήρχαν οι πηγές της Κλεψύδρας και του Ασκληπιού, που ευνόησαν την 
εγκατάσταση των πρώτων κατοίκων της Αττικής στο ευρύχωρο πλάτωμα της κορυφής του 
βράχου.

Κατά τη Μυκηναϊκή εποχή, η Ακρόπολη οχυρώθηκε με κυκλώπεια τείχη για να 
προστατεύονται τα ανάκτορα των βασιλιάδων.

Τους επόμενους αιώνες, τη θέση των κατοικιών των Αθηναίων, πήραν σπουδαία 
αρχιτεκτονικά κτίσματα.

Εκτός από τους εντυπωσιακούς ναούς που βρίσκονταν στην κορυφή του βράχου, στο 
εσωτερικό του ανακαλύφθηκαν σπηλιές, όπου οι Αθηναίοι λάτρευαν τους θεούς τους και 
πραγματοποιούσαν κάθε χρόνο τελετές προς τιμή τους.

Σπήλαιο της Αγλαύρου στην ανατολική κλιτύ της Ακρόπολης ... 

Μια από αυτές είναι το 
ιερό της Αγλαύρου, που βρίσκεται στην ανατολική πλευρά της Ακρόπολης και θεωρείται το μεγαλύτερο σπήλαιο της πόλης.

Σύμφωνα με την επιγραφή που βρέθηκε στον χώρο, το ιερό ήταν αφιερωμένο στην Άγλαυρο, 
κόρη του μυθικού βασιλιά της Αθήνας, Κέκροπα.

Σύμφωνα με τον μύθο, κάποτε η Αθήνα πολιορκούνταν από εχθρικό στρατό και οι κάτοικοι 
απευθύνθηκαν στο μαντείο των Δελφών για να τους βοηθήσει.

Ο χρησμός ανέφερε πως για να σωθεί η πόλη έπρεπε κάποιος να θυσιαστεί με τη
 θέληση του. Όταν το έμαθε η Άγλαυρος έπεσε από την Ακρόπολη και σκοτώθηκε.
Οι Αθηναίοι για να την τιμήσουν διοργάνωναν κάθε χρόνο τα «Αγλαύρεια», όπου έφηβοι 
άντρες πήγαιναν με την πανοπλία τους στο σπήλαιο και έδιναν όρκο να υπερασπίζονται την 
πόλη τους στη θεά.

Σύμφωνα με τον Ηρόδοτο από το σπήλαιο της Αγλαύρου οι Πέρσες ανέβηκαν στην Ακρόπολη 
το 480 π.Χ. και την έκαψαν.

Σπήλαια Πανός, Διός και Απόλλωνα Υπακραίου. Το σπήλαιο του Πανός την περίοδο του χριστιανισμού μετατράπηκε σε εκκλησάκι του Αγίου Αθανασίου.


Ιερά Σπήλαια Πανός, Διός και Απόλλωνα
Βορειοδυτικά του βράχου βρίσκονται τρία ακόμα σπήλαια, που το καθένα είναι αφιερωμένο 
σε κάποιον θεό.

Το ένα ήταν αφιερωμένο στον Πανά, τον θεό της φύσης, επειδή βοήθησε τους Έλληνες να 
νικήσουν στη μάχη του Μαραθώνα.

Το μεσαίο σπήλαιο αφιερώθηκε στον θεό Απόλλωνα, επειδή εκεί λέγεται πως ήρθε σε επαφή
 με την Κρέουσα και γέννησαν τον Ίωνα, γενάρχη των Αθηναίων, και το τρίτο στον αρχηγό των
 Ολύμπιων θεών, Δία.

Στην σπηλιά του Δία συγκεντρωνόταν κάθε χρόνο η επίσημη αντιπροσωπεία της Αθήνας για 
τους Δελφούς, γνωστοί ως «Πυθαιστές», όπου περίμεναν να πέσει η πρώτη αστραπή για να 
αναχωρήσουν για το μαντείο.

Σπήλαιο Μυκηναϊκής Κρήνης
Κάτω από το Ερέχθειο βρίσκεται το σπήλαιο της Μυκηναϊκής Κρήνης, που πήρε το όνομα του 
από την κρήνη που διαμόρφωσαν οι Μυκήνες όταν έχτιζαν τα τείχη της Ακρόπολης.
Πιθανόν εκεί βρισκόταν το ιερό της κόρης του βασιλιά της Αθήνας και αδερφής της Αγλαύρου,
 θεάς Έρσης.

Βρισκόταν μέσα σε μια φυσική ρωγμή και ήταν προσιτή μόνο μέσω μιας αθέατης σκάλας.

Η ρωγμή του σπηλαίου λειτουργούσε ως μυστική είσοδος στον ιερό βράχο, απ’όπου κατάφεραν
 τον Μάιο του 1941 να ανέβουν στην Ακρόπολη οι Μανώλης Γλέζος και Λάκης Σάντας και να 
υποστείλουν τη σημαία των Ναζί.

Η Μυκηναϊκή κρήνη βρίσκεται σε βάθος 40 μέτρων μέσα στη φυσική ρωγμή που δημιουργήθηκε όταν αποκολλήθηκε τμήμα του βράχου
Η Μυκηναϊκή κρήνη βρίσκεται σε βάθος 40 μέτρων μέσα στη φυσική ρωγμή που δημιουργήθηκε όταν αποκολλήθηκε τμήμα του βράχου

Το Ιερό της Αφροδίτης και του Έρωτα ήταν αφιερωμένο στη θεά της ομορφιάς και στον 
γιο της θεό Έρωτα.

Σύμφωνα με τον Παυσανία εκεί πραγματοποιούταν κάθε καλοκαίρι η γιορτή των Αρρηφορίων,
 για τη δροσιά του καλοκαιριού και την ευφορία της γης.

Οι νεαρές Αθηναίες μετέφεραν αναθήματα στη θεά Αθηνά από την Ακρόπολη, περνώντας από
 τη Μυκηναϊκή κρήνη και στη συνέχεια μέσω μυστικού περάσματος στο ιερό.
Βρίσκεται βορειοανατολικά της Ακρόπολης και ανασκάφηκε από τον Αμερικανό αρχαιολόγο 
O. Broneer το 1931. Στο εσωτερικό του βρέθηκαν αγγεία, επιγραφές και δύο ζωφόροι που 
απεικόνιζαν φτερωτούς αγγέλους. Από εκεί περνούσε τα αρχαία χρόνια μονοπάτι που 
κατέληγε στον ιερό βράχο.

Είχε συνολικά 3 λαξευμένες κόγχες για να αφήνουν οι πιστοί τα αφιερώματα τους στους θεούς.


Χορηγικό Μνημείο του Θρασύλλου
Το χορηγικό μνημείο του Θρασύλλου πριν την ανατίναξη του 1827
Το χορηγικό μνημείο του Θρασύλλου πριν την ανατίναξη του 1827


Πάνω από το θέατρο του Διονύσου, νότια του βράχου, βρίσκεται ένα ακόμη σπήλαιο, το χορηγικό μνημείο που έχτισε ο πλούσιος Αθηναίος, Θρασύλλος για τη νίκη του στους θεατρικούς αγώνες, τον 4ο αιώνα π.Χ.  Αργότερα ο γιος του, Θρασυκλής αναμόρφωσε τον χώρο και ίδρυσε δύο τρίποδες.

Στην είσοδο της σπηλιάς υπήρχε μαρμάρινη πρόσοψη με ζωφόρο που ήταν διακοσμημένη με 
στεφάνια κισσού και ελιάς.

Η όψη του είχε μορφή δίθυρου πυλώνος με παραστάδες και γείσο πάνω στο οποίο εδράζονταν βάθρα για χορηγικούς τρίποδες



Σύμφωνα με τον Παυσανία στο εσωτερικό του υπήρχε παράσταση του φόνου των παιδιών της
 Νιόβης από τον Απόλλωνα και την Άρτεμη.

Το μνημείο παρέμενε ακέραιο για χρόνια και την περίοδο του χριστιανισμού εκεί 
λειτουργούσε το εκκλησάκι της Παναγίας της Σπηλιώτισσας.

Τα ρωμαϊκά χρόνια τη θέση του τρίποδα του Θρασύλλου πήρε το άγαλμα του Διόνυσου, το 
οποίο αποσπάστηκε από τον Έλγιν το 1802.

Το μνημείο καταστράφηκε το 1827 κατά την πολιορκία της Ακρόπολης από τους Τούρκους.




Πηγή: https://greek1.blogspot.com/2017/03/blog-post_122.html#ixzz4b8kaBupa 
®1Greek Σκέψου...δεν είναι παράνομο ακόμη 
Under Creative Commons License: Attribution 
Follow us: @1_Greek on Twitter | 1greek on Facebook

Βολεύεσαι ή φοβάσαι;

  Βολεύεσαι ή φοβάσαι; Όπως μας το διηγήθηκες … GynaikaEimai 21 Ιανουαρίου 2025 Τελικά είμαστε στην εποχή του βολέματος; Πόσο άχαρο και πόσο...