Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 11 Δεκεμβρίου 2016

ΤΟ DNA ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ


ΤΟ DNA ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΉ ΜΥΘΟΛΟΓΊΑ

Το DNA θεωρείται η μεγαλύτερη ανακάλυψη του 20ου αιώνα καθώς περιέχει τις γενετικές πληροφορίες που καθορίζουν τη βιολογική ανάπτυξη όλων των κυτταρικών μορφών ζωής και των περισσότερων ιών. Η αποκωδικοποίηση του έχει συμβάλλει σημαντικά στην σύγχρονη ιατρική και βιολογία, καθώς τα βήματα που έχουν σημειωθεί είναι σημαντικά.

OI 2 x 23 NAYTEΣ ΤΟΥ Ο∆ΥΣΣΕΑ ΚΑΙ TA 2 x 23 XPΩΜΟΣΩΜΑΤΑ 


®1Greek-Το DNA στην Ελληνική Μυθολογία
®1Greek-Το DNA στην Ελληνική Μυθολογία


To «κηρύκειο» ήταν το κύριο έµβληµα του Ερµή, το οποίο σχηµατιζόταν από λεπτή ράβδο δάφνης ή ελιάς. Γύρω-γύρω περιτυλλίσσονταν δύο φίδια, που τα κεφάλια τους συναντιώνταν αντικρυστά. Λίγο πιό πάνω, στην κορυφή της ράβδου, υπήρχαν δυό φτερούγες.


Η οµοιότητά του µε το έµβληµα του Ασκληπιού είχε ως αποτέλεσµα την υιοθέτηση του κηρύκειου ως συµβόλου των γιατρών και της Ιατρικής Επιστήµης γενικότερα. Κι ο Ερµής, δίχως να είναι καθ’ αυτό θεός της Ιατρικής, επιστατούσε στην υγεία των ανθρώπων και στην ανάγκη τούς πρόσφερνε αποτελεσµατική συνδροµή κατά των ασθενειών. ∆ιηγούνταν, πως κάποτε είχε σώσει την Τανάγρα από µιά θανατηφόρα επιδηµία.

Για το τί συµβολίζουν τα δύο φίδια έχουν δοθεί πολλές ερµηνείες, οι οποίες δεν θα αναλυθούν εδώ, διότι πεποίθησή µου είναι, ότι το κηρύκειο είναι κάτι πολύ σηµαντικότερο, όπως θα εξηγηθεί στη συνέχεια.


Αριστερά: Έµβληµα Iατρικής Ένωσης. Μέση: Ο Ερµής µε το Κηρύκειο. ∆εξιά: το DNA.

To DNA είναι ο κώδικας της ζωής, αποτελεί το συστατικό των χρωµοσωµάτων και των γονιδίων και βρίσκεται στον πυρήνα του κυττάρου . Περιέχει κωδικοποιηµένες πληροφορίες για τη µεταβίβαση των γενετικών χαρακτηριστικών από τη µία γενιά στην επόµενη, καθώς επίσης για το σχηµατισµό µορίων , που είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη του οργανισµού. Μοιάζει µε διπλή έλικα, που σχηµατίζεται από δύο µακρά σπειροειδή νήµατα (κλώνους), πλεγ µένα το ένα γύρω από το άλλο κι αποτελείται από τέσσερις αζωτούχες βάσεις. Στον πυρήνα των σωµατικών κυττάρων του ανθρώπου υπάρχουν 23 ζεύγη χρωµοσωµάτων.

Σύµφωνα µε τον Απολλόδωρο το Κηρύκειο του Ερµή είχε επινοηθεί από το µάντη Τειρεσία, όταν βρήκε στην Κυλλήνη δύο φίδια ζευγαρωµένα και, επειδή τα πλήγωσε, έγινε γυναίκα. Ύστερα από λίγο καιρό ξαναβρήκε τα ίδια φίδια ζευγαρωµένα και ξανάγινε άνδρας.

Το αντίδοτο του Ερµή

Σύµφωνα µε τη Μυθολογία ο Ασκληπιός διδάχθηκε την επιστήµη της Ιατρικής από το Χείρωνα, έγινε δε τόσο διάσηµος γιατρός, που όχι µόνο βοηθούσε τους ανθρώπους ν’ αποφύγουν το θάνατο, αλλά τόλµησε ν’ αναστήσει µε την επιστήµη του και νεκρούς (Απολλόδωρος, «Βιβλιοθήκη», Γ΄118-120). Κατόπιν αυτού ο θεός του Άδη, Πλούτων, θύµωσε και ειδοποίησε τον αδελφό του ∆ία, ότι υπάρχει κίνδυνος να ξεφύγουν οι άνθρωποι από τον φυσικό νόµο του θανάτου. Έπειτα απ’ αυτό ο Ζευς κατακεραύνωσε τον Ασκληπιό και τον θανάτωσε.

Στη ραψωδία κ της «Οδύσσειας», όπου περιγράφεται η περιπέτεια του Οδυσσέα και η µεταµόρφωση των συντρόφων του σε χοίρους στο νησί της Κίρκης , υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις, ότι ο Όµηρος µεταφέρει πληροφορίες, από τις οποίες προκύπτει, ότι υπήρχε γνώση της γενετικής από πανάρχαιες ακόµα εποχές. Συγκεκριµένα:

 Το όνοµα Κίρκη δεν είναι κάποιο τυχαίο, αλλά τα γράµµατα που το αποτελούν συναντώνται και στη λέξη Κηρύκειο.

•Το όνοµα του γιού της Κίρκης και του Οδυσσέα είναι Τηλέγονος [τήλε (= από µακρυά) και γόνος].

 Όταν ο Όµηρος περιγράφει κάποιο πρόσωπο, συνήθως εκτός από το όνοµα χρησιµοποιεί κι ένα η περισσότερα επίθετα, που το προσδιορίζουν καλύτερα. 
Τα επίθετα που χρησιµοποιεί για την Κίρκη είναι: πολυφάρµακος (κ 276), πότνια (σεβαστή: κ 549), καλλιπλοκάµοιος (κ 220) και εϋπλόκαµος (κ 136 και λ 8). 

Το πολυφάρµακος και το πότνια µπορούν εύκολα να εξηγηθούν, γιατί, όπως αναφέρει ο ποιητής, ήταν θεά (αδελφή του Αιήτη, κόρη του Ήλιου και της κόρης του Ωκεανού Περσηίδας ή κατ’ άλλους της Εκάτης). 

Για να επιµένει όµως ο Όµηρος, που πάντα ακριβολογεί, σε τρία σηµεία µάλιστα στην περιγραφή, ότι η Κίρκη είχε καλούς πλοκάµους, πρέπει να είναι πολύ σηµαντικό, κι ασφαλώς δεν πρέπει να αναφέρεται στην κόµµωσή της.




  Καλλιπλόκαµοι και εϋπλόκαµοι γυναίκες –όπως και η Κίρκη, από τοιχογραφία της Μινωικής εποχής. Πρόκειται για άριστη περιγραφή του Ο µήρου, που ίσως έγινε, προκειµένου να παροµοιασθεί µε απλά λόγια το DNA.






•Το αντίδοτο στον Οδυσσέα δεν το έδωσε η θεά Αθηνά, που πάντα τον προστάτευε, αλλά ο -κάτοχος του κηρυκείου- Ερµής.

•Η Κίρκη είχε τέσσερις θεραπαινίδες («αµφιπόλους»: κ 348-349), όσες και οι βάσεις του DNA. (*)

 Ο αριθµός των τεσσάρων θεραπαινίδων θα µπορούσε να θεωρηθεί τυχαίος, αλλά ο Όµηρος µας δίνει έντεχνα κι άλλον έναν εκπληκτικό αριθµό, ο οποίος δεν φαίνεται να είναι τυχαίος.

Όταν οι σύντροφοι του Οδυσσέα πήγαν στο ανάκτορο της Κίρκης, χωρίστηκαν σε δύο οµάδες. Στην µία αρχηγός ήταν ο Ευρύλοχος και στην άλλη ο Οδυσσέας. Μαζί του ο κάθε αρχηγός πήρε 22 άνδρες (κ 203-209).

Ο Όµηρος µας περιγράφει λοιπόν δύο οµάδες των 22, κι αν προσθέσουµε και τους αρχηγούς, προκύπτουν δύο οµάδες των 23. Σας θυµίζει τίποτε αυτός ο αριθµός; Είναι ο αριθµός των χρωµοσωµάτων στον πυρήνα των ανθρωπίνων κυττάρων!


Αυτός είναι ο τρόπος, µ ε τον οποίο έχουν διασωθεί πληροφορίες πανάρχαιας επιστημονικής γνώσης δια µέσου των χιλιετιών µε την βοήθεια της Μυθολογίας. Ασφαλώς δεν ήταν δυνατόν σε κανέναν άνθρωπο τόσα χρόνια να σκεφθεί, γιατί επισηµαίνει ο Όµηρος τον αριθµό των 2 × 23. Μόνο τώρα µετά την αποκωδικοποίηση του DNA, και µε σοβαρή κι επισταµένη µελέτη των κειµένων µπορούν να εξαχθούν τέτοια συµπεράσµατα.

Αυτός είναι επίσης κι ο ορθός τρόπος, µε τον οποίο πρέπει να προσεγγίζεται η Μυθολογία. Ποτέ δεν έχει ζήσει γυναίκα Κίρκη, ούτε έχουν ποτέ εκτυλιχθεί οι ιστορίες , που περιγράφει ο Όµηρος στο ανάκτορό της. Με το όνοµα Κίρκη και µε τις περιπέτειες, που περιγράφονται στην ραψωδία κ διασώθηκαν πληροφορίες για τα επιτεύγµατα της γενετικής επιστήµης της «Χρυσής Εποχής» (όπως ονοµάζεται από αρχαίους συγγραφείς µιά πανάρχαια -µή προσδιορίσιµη επ’ ακριβώς χρονικά- εποχή υψηλού πολιτισµού).


Επάνω αριστερά: Αρχαίο νόµισµα από τη Ρόδο µε τον Ηρακλή, που σκοτώνει τα δύο φίδια, τα οποία του έστειλε στην κούνια του η Ήρα. Κάτω αριστερά: η θεά Αθηνά, ο Εριχθόνιος και τα δύο φίδια σε ερυθρόµορφη πελίκη του ε΄ αι. π.Χ. (Βρεταννικό Μουσείο.) ∆εξιά: Η ιέρεια, που διαχωρίζει τα φίδια από το ανάκτορο της Κνωσού του ιζ΄ αι. π.Χ. (Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου.) Αν όλοι αυτοί οι µύθοι εξετασθούν σοβαρά από ειδικούς επιστήµονες, δεν θα προκύψουν µόνον χρήσιµες πληροφορίες για την «Χρυσή Εποχή», αλλά ίσως τους βοηθήσουν να προβούν σε νέες επιστηµονικές ανακαλύψεις.


Παρόµοιες πληροφορίες για την πανάρχαια Γενετική και το DNA υπάρχουν πολλές και σε άλλους αρχαίους συγγραφείς και σε άλλες µυθολογικές περιγραφές . Τα δύο φίδια δεν απεικονίζονται µόνο στο κηρύκειο του Ερµή. Με τα δυό φίδια είναι γεµάτη η Μυθολογία µας. 
Η θεά Ήρα έστειλε δύο φίδια στον Ηρακλή, όταν ήταν βρέφος. Η θεά Αθηνά, αφού αναδέχθηκε τον Εριχθόνιο από την γη, τον έκλεισε σε ένα κιβώτιο και του έβαλε φύλακες δύο φίδια. 
Στο Ανάκτορο της Κνωσού βρέθηκε αγαλµατίδιο της θεάς Μητέρας, που κρατάει στα χέρια της δύο φίδια.

Εκτός από τα δύο φίδια, που ελίσσονται το ένα γύρω από το άλλο, συχνά συναντάται η παραλλαγή του ενός φιδιού να ελίσσεται γύρω από ένα ξύλο, το σύ µβολο του θεού της Ιατρικής Ασκληπιού. Χαρακτηριστικότατη περίπτωση αυτής της παραλλαγής περιγράφεται στην Αργοναυτική Εκστρατεία και στην «Μήδεια». 




 Άγαλµα του Ασκληπιού από το ιερό της Επιδαύρου. (Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.) Κάτω δεξιά το φίδι, που ελίσσεται γύρω από ένα ξύλο – συχνή παραλλαγή των δύο φιδιών, που ελίσσονται µεταξύ τους.





Η     αλληγορία του µύθου της Μήδειας

 Η    Μήδεια έχει συγγένεια µε την Κίρκη. Είναι κόρη του βασιλιά της Κολχίδας Αιήτη· κατά συνέπεια είναι

εγγονή του Ήλιου κι ανηψιά της Κίρκης. Μητέρα της είναι η Ωκεανίδα Ιδυία (ή κατά τον ∆ιόδωρο η Εκάτη, οπότε η Μήδεια κι η Κίρκη είναι αδελφές). Χωρίς τη βοήθεια της Μήδειας ο Ιάσων δεν θα µπορούσε να πάρει το Χρυσόµαλλο ∆έρας, το οποίο βρισκόταν σε δένδρο, που το φύλαγε ένα τυλιγµένο γύρω του φίδι.

Η συγγένεια της Μήδειας µε την Κίρκη, το όνοµα Ιάσων (αυτός που ιατρεύει) και το ξύλο, που περιελίσσεται το φίδι, µας παραπέµπουν στο DNA. ∆εδοµένου , ότι οι µύθοι είναι πολυεπίπεδοι, κι απαιτείται διεπιστηµονική προσέγγιση για την ερµηνεία τους, εξετάζοντας την Αργοναυτική Εκστρατεία µε το παραπάνω σκεπτικό υποθέτουµε, ότι περιγράφεται αλληγορικά η πορεία της Ιατρικής Επιστήµης προς την ανακάλυψη του DNA. ∆εν είναι όµως µόνον αυτό.

Η Μήδεια στην Ιωλκό έπεισε τις κόρες του Πελία, πως ήταν ικανή να ξανακάνει νέο τον πατέρα τους, ο οποίος άρχιζε να γερνάει. Τους το απέδειξε υποβάλλοντας σε πειραµατικές συνθήκες ένα γέρικο κριάρι (το έβαλε σε λέβητα µε φάρµακα). Η επίδειξη πέτυχε κι έτσι εφαρµόστηκε και στον Πελία, χωρίς όµως επιτυχία.






Στην αγγειογραφία εικονίζεται αριστερά η Μήδεια να ρίχνει τα φάρµακα στο λέβητα, από τον οποίο ξεπηδάει το ανανεωµένο αρνί. Τη σκηνή παρακολουθεί δεξιά ο Πελίας –γέρος µε βακτηρία και άσπρα µαλλιά- ο οποίος µ άλιστα φαίνεται να επικροτεί τα διαδραµατιζόµενα δείχνοντας µε το δεξί του χέρι.




Η καταλυτική λεπτοµέρεια, ότι τα παιδιά της παρουσιάζεται, ότι τα σκότωσε η ίδια η Μήδεια από εκδικητική ζηλοτυπία, είναι εύρηµα του Ευριπίδη. Το µύθο της «Μήδειας» πραγµατεύτηκε κι ο Αισχύλος στο έργο του «∆ιονύσου τροφοί», καθώς κι ο Σοφοκλής στον «Αιγέα» και στις «Πελιάδες». Τα έργα αυτά δυστυχώς δεν διασώθηκαν. Σώθηκε µόνο η «Μήδεια» του Ευριπίδη· εξαφανίστηκαν επίσης τα άλλα δύο δράµατα της τριλογίας, καθώς και το σατυρικό δράµα που τη συνόδευε. Η «Μήδεια» του Ευριπίδη (431 π.Χ.) είναι το µόνο ίσως κείµενο, όπου υπονοείται ο φόνος των παιδιών. Μετά από προσεκτική µελέτη του όµως, προκύπτει κάτι καταπληκτικό, που ανατρέπει όλα όσα νοµίζαµε, ότι γνωρίζαµε για τη «Μήδεια», καθ’ ότι ούτε στη «Μήδεια» του Ευριπίδη αποδεικνύεται, ότι η Μήδεια σκότωσε τα παιδιά της!

Η επίµαχη σκηνή περιγράφεται στο τέλος του έργου . Στο Αρχαίο Ελληνικό ∆ράµα καµµία σκηνή φόνου δεν λαµβάνει χώρα ενώπιον των θεατών. Στην «ορχήστρα» είναι ο Χορός , ενώ ακούγονται οι φωνές των παιδιών – που λένε ότι η µητέρα τους πλησιάζει µε ξίφος– από το παρασκήνιο, το οποίο είναι ο ναός της Ακραίας Ήρας. (∆ιαβάστε προσεκτικά τους στίχους από 1.277 έως το τέλος). Εµφανίζεται κατόπιν ο Ιάσων και ακούει από τον Χορό, ότι η Μήδεια σκότωσε εξ αιτίας του τα παιδιά τους. –Που είναι σκοτωµένα (ρωτάει), µέσα η έξω; -Αν ανοίξεις την πόρτα, θα δεις τον φόνο των δικών σου παιδιών (απαντάει ο Χορός). Παρουσιάζεται τότε η Μήδεια έτοιµη να φύγει. Λογοµαχεί µε τον Ιάσονα, ο οποίος της ζητάει να θάψει και να κλάψει τα παιδιά του . Η Μήδεια όµως αρνείται και προφασίζεται, ότι θέλει να τα θάψει η ίδια στο τέµενος του ναού της Ήρας, για να µην τα καθυβρίσουν οι πολέµιοι. Η λογοµαχία συνεχίζεται κι η Μήδεια του αρνείται ακόµα και να τα χαϊδέψει, να τα φιλήσει ή να τα αγκαλιάσει και, χωρίς κανένας να διαβεβαιώσει, ότι τα παιδιά είναι πράγµατι σκοτωµένα, τελειώνει η τραγωδία.


Τα παιδιά και ο πατέρας της Μήδειας

Το γεγονός, ότι –σύµφωνα µε τον Ευριπίδη– η Μήδεια δεν αποδεικνύεται, ότι σκότωσε τα παιδιά της, αλλά µάλλον σκηνοθέτησε τον φόνο για τους δικούς της λόγους (προκειµένου να τα προστατέψει), σε συνάρτηση και µε συγκερασµό αρκετών άλλων µεµονωµένων διασωθεισών παραδόσεων άλλων αρχαίων συγγραφέων (πχ. Απολλόδωρου 1,127 κ.ε. και 1,144 κ.ε., Παυσανία 2,3,6-11, Σχόλια στον Πίνδαρο, Ολύµπια 13,74 κ.λ.π.), µας οδηγεί στις εξής δύο εκδοχές:

Είτε πως οι Κορίνθιοι οργάνωσαν φόνο εναντίον της κι εναντίον των παιδιών της, οπότε αυτή µεν γλίτωσε, τα παιδιά της όµως τα σκότωσαν οι Κορίνθιοι µέσα στο ναό, είτε πως

κάθε παιδί που γεννούσε η Μήδεια το έβαζε στο ναό της Ακραίας Ήρας στην Κόρινθο, προκειµένου να το κάνει αθάνατο, αλλά αυτή η διαδικασία το σκότωνε.


Η δεύτερη αυτή εκδοχή παρουσιάζει περισσότερο ενδιαφέρον, καθ’ ότι µοιάζει µε την προσπάθεια, που είχε κάνει η Μήδεια να ξανανιώσει τον Πελία. Ενώ µε το κριάρι τα κατάφερε, µε τους ανθρώπους τα πράγµατα ήταν δυσκολότερα. Οι περιγραφές αυτές µας θυµίζουν τις προσπάθειες των επιστηµόνων της εποχής µας, τα γενετικά πειράµατα των οποίων άρχισαν να έχουν ικανοποιητικά αποτελέσµατα στα ζώα (πρόβατο «Ντόλυ»), αλλά είναι δύσκολο να εφαρµοσθούν στον άνθρωπο.

* * *

Στην Αρχαία Ελληνική Γραµµατεία έχουµε πολλές περιγραφές θεών, που πετάνε µε το άρµα τους,που συνήθως το σέρνουν πτερωτά άλογα. Η Μήδεια όµως, φεύγοντας από την Κόρινθο για την Αθήνα, δεν πήγε επιγείως, αλλά χρησιµοποίησε ιπτάμενο άρµα, που το έσερναν δύο φίδια!


∆ύο αρχαίες αγγειογραφίες, στις οποίες εικονίζεται το άρ µα του Ήλιου, που το σέρνουν δύο φίδια. Αριστερά: το άρµα καταφθάνει µε ηνίοχο τον Οίστρο· ∆εξιά: η Μήδεια πετάει από Κόρινθο προς Αθήνα.

Τ
ο επίπεδο, στο οποίο είχε φθάσει η Ιατρική και η ποιότητα ζωής της «Χρυσής Εποχής»περιγράφεται από τον Ησίοδο ως εξής: «Σαν θεοί ζούσαν (οι άνθρωποι ) έχοντας ανέγνοιαστη ψυχή χωρίς ολότελα κόπους και πόνο κι ούτε τα φοβερά γερά µατα ήταν επάνω τους· και πάντα ίδιοι στα πόδια και στα χέρια χαίρονταν στα συµπόσια έξω απ’ όλα τα κακά και πέθαιναν σα δαµασµένοι από τον ύπνο» («Έργα και Ηµέραι», 112-117).

---------------------------------

(*)    Κάθε κλώνος του DNA αποτελείται από πολλά µόρια, που λέγονται νουκλεοτίδια και είναι τεσσάρων ειδών: η αδενίνη, η θυµίνη, η κυτοσίνη και η γονανίνη· συµβολίζονται δε αντίστοιχα µε τα γράµµατα Α, Θ, Κ και Γ. Θα µπορούσαν ίσως να λέγονται αλλιώς και να συµβολίζονται µε τα γράµµατα Ι, Χ, Ω και Ρ; «Έτρεχε το αθάνατο αίµα της θεάς, ο ιχώρ, ο οποίος κυκλοφορεί ακριβώς µέσα στους µακάριους θεούς» (Ε 340.) ∆εν έχουν γίνει µέχρι τώρα σοβαρές προτάσεις, για το τι ήταν ο ιχώρ. Όµως, µε δεδοµένο, ότι ο ιχώρ έχει τέσσερα γράµµατα, όσα τα νουκλεοτίδια του DNA, µιά σοβαρή συνεργασία φιλολόγων, γλωσσολόγων, γιατρών και βιολόγων προς αυτή την κατεύθυνση, ίσως να µας επιφυλάσσει εκπλήξεις...

Γιάννης Λάζαρης

Ηλεκτρολόγος-Μηχανολόγος Ε.Μ.Π.

[ Στο άρθρο συµπεριλήφθηκαν εκτετα-µένα αποσπάσµατα από το εφάλαιο «Το κηρύκειο, η έλικα του DNA και ο ιχώρ» του βιβλίου: Η Τεχνολογία των Θεών


http://freeinquiry.gr/webfiles/pro.php?id=746



Οι απόψεις του ιστολογίου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου 

Η ΤΡΟΦΗ ΕΧΕΙ ΜΝΗΜΗ

Η τροφή έχει μνήμη

Εάν θέλεις να δεις πώς ήταν η τροφή σου χθες, κοίτα το σώμα σου σήμερα.
Εάν θέλεις να δεις πώς θα είναι το σώμα σου αύριο, κοίτα την τροφή σου σήμερα.
Yajurveda.

Αν σας ρωτούσαν τι σχέση έχει ο λιναρόσπορος με εσάς, τι θα λέγατε; «Προφανώς καμία», θα απαντούσατε γελώντας, στην αιφνιδιαστική και αλλοπρόσαλλη ερώτηση. Αλλά ο λιναρόσπορος είστε εσείς οι ίδιοι. Σύμφωνα με την πιο αρχαία ιατρική των Ινδών, την Aγιουρβέδα, όλα τα ζωτικά στοιχεία του ανθρώπινου σώματος, δηλαδή το αίμα, οι μύες, το λίπος, ο μυελός, τα κόκαλα και ο αναπαραγωγικός ιστός, είναι σχηματισμένα από τα ίδια στοιχεία ενέργειας, μνήμης και δονήσεων με τα οποία είναι φτιαγμένος ολόκληρος ο φυτικός κόσμος …και το κυριότερο, συντηρούνται ανά τους αιώνες από την τροφή και τους ρυθμούς που παράγει η φύση. O σκοπός της φυσικής τροφής, που είναι τα φυτά και οι ρίζες, είναι να αναζωογονήσει τις μνήμες των ζωτικών μας ιστών.

Στην Ελλάδα τις κύριες παραγωγικές διαδικασίες της τροφής, αποτελούσαν η γεωργία και η κτηνοτροφία, αν και ποτέ δεν σταμάτησε η καρποσυλλογή και το κυνήγι. Το είδος της καλλιέργειας εξαρτάται κυρίως από το κλίμα και το έδαφος. Στην Ελλάδα έχουμε δημητριακά, ελιές και αμπέλια, την λεγόμενη Μεσογειακή Τριάδα. Σημαντικό ρόλο στην διατροφή, παίζουν το μέλι και το αλάτι (όχι του εμπορίου)

Ο γιόγκι ας τρώει μετρημένα και λιτά διαφορετικά, όσο έξυπνος κι αν είναι, δεν θα έχει επιτυχία. Σίβα Σαμχίτα

Ο ήλιος, ο αέρας, το χώμα και το νερό συνδυάζονται για να παράγουν τους καρπούς της γης – χορταρικά, φρούτα, όσπρια, σπόρους. Το όφελος που αντλούμε από αυτές τις τροφές κατέχει την πρώτη θέση. Αντίθετα, το όφελος που κερδίζουμε τρώγοντας κρέας, ψάρι ή πουλερικά έρχεται δεύτερο – καταναλώνουμε την σάρκα όντων που έχουν και τα ίδια αντλήσει την φυσική ενέργεια από διάφορα φυτά. Ενδιαφέρει να σημειώσουμε ότι τρώμε μόνο χορτοφάγα ζώα, όπως αγελάδες, πρόβατα και κατσίκες. Πολύ σπάνια τρώμε σαρκοφάγα ζώα, σαν τα σκυλιά. Η σάρκα ενός ζώου περιέχει μια υψηλή αναλογία τοξινών (το 80% των τροφικών δηλητηριάσεων προκαλούνται από το κρέας ή από τα προϊόντα του ) και τείνει να προκαλεί ασθένεια.
Επίσης στερείται βιταμινών και περιέχει πρωτεΐνη και όχι αμινοξέα που χρειάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός. Τρώγοντας κρέας, υποχρεώνουμε το σώμα μας να δεχθεί μια αφύσικη διατροφή,για την οποία δεν είναι προορισμένο. Τα δόντια μας και τα έντερά μας είναι πολύ διαφορετικά από εκείνα των σαρκοφάγων ζώων – πράγματι, η ανατομία και η φυσιολογία των πρωτευόντων θηλαστικών που τρέφονται με καρπούς είναι πιο κοντά στην δική μας.
Ακόμη ξέχωρα από την σημαντική επίπτωση για την υγεία και την φυσική ευεξία, η διατροφή με κρέας είναι εκτός από ανεπαρκής και σπατάλη. Πολλά κιλά δημητριακών πρέπει να δοθούν στα ζώα σαν τροφή για να δώσουν ένα κιλό κρέας στο τραπέζι. Η “απορριπτόμενη” τροφή χρησιμοποιείται για να εφοδιάσει το ζώο με ενέργεια. Καθώς η πρωτεΐνη μετατρέπεται, η τροφή των ζώων είναι ανεπαρκής. Ένα στρέμμα δημητριακών θα παράγει 5 φορές περισσότερη πρωτεΐνη απ’ ότι ένα στρέμμα προορισμένο να ανατρέφει ζώα για κατανάλωση. Οι αναλογίες για τα όσπρια – 10 φορές περισσότερο, για τα λαχανικά 15 φορές και είναι ακόμη πιο εντυπωσιακές. Μερικά ιδιαίτερα χορταρικά είναι ακόμη πιο αποτελεσματικά.
Στον αποκαλούμενο πολιτισμένο κόσμο έχουμε πάθει αναισθησία με τη μαζική βιομηχανία κρεάτων. Μπροστά στις συσκευαζόμενες μερίδες κρέατος ή ψαριού δεν κάνουμε πλέον καμιά σύνδεση ανάμεσα στο προϊόν και στο ζώο που σκοτώθηκε άσκοπα για το χατίρι μας και μόνο. Η Αχίμσα – η ιερότητα όλων των ζωντανών υπάρξεων – είναι ανάμεσα στους πιο υψηλούς νόμους της φιλοσοφίας της γιόγκα και δεν μπορούμε να την αγνοήσουμε αν θέλουμε να προοδεύσουμε πνευματικά.
Για τον γιόγκι, κάθε ζωή είναι ιερή, κάθε δημιούργημα είναι μια ζωντανή οντότητα, με καρδιά και συγκινήσεις που αναπνέει κι αισθάνεται κι έτσι ακόμη και η σκέψη να φάει κρέας ή ψάρι είναι τελείως αδύνατη. Μόλις συνειδητοποιήσεις από πού προέρχεται η τροφή σου και πως σε επηρεάζει, ο νους σου θ’ ανοίξει προοδευτικά και θα φτάσεις να καταλάβεις ότι όλα είναι δημιουργήματα της ίδια δημιουργίας, όπως είσαι κι εσύ ο ίδιος.

Ένας σπόρος, ένα σύμπαν: Σκεφτείτε ότι κρατώντας ένα σπόρο μέσα στο χέρι σας κρατάτε ολόκληρο το σύμπαν!

 Τα φυτά είναι οι πιο παλαιοί πρόγονοι. Oι Bέδες -αρχαία συγγράμματα των Iνδών-
αναφέρουν ότι το σύμπαν βασίζεται στην πράξη της θυσίας και ότι τα φυτά υπακούουν σε αυτό το πεπρωμένο.
«Θυσιάζονται» στο βωμό του ζωικού βασιλείου, ακολουθώντας το ρυθμό των εποχών, και προσφέρουν αγόγγυστα την τροφή τους σε όλους τους ζωντανούς οργανισμούς. Από εποχή σε εποχή μάς θαμπώνουν με την ομορφιά τους γεννώντας υπέροχα λουλούδια, φρούτα, σπόρους, χόρτα, βότανα, γρασίδια, χρώματα, αρώματα και μια όμορφη παρουσία. Ενώ τα ζώα τρέχουν, τα πουλιά πετούν, τα ψάρια κολυμπούν, τα φυτά είναι σταθερά ριζωμένα στη γη για να προσφέρουν.
Είδατε ποτέ μια αχλαδιά να μαλώνει με μια μηλιά, για μια καλύτερη θέση στο χώμα; Φυσικά όχι. Αν πρόκειται, λοιπόν, να αρχίσετε να ευθυγραμμίζετε τη ζωή σας με αυτήν των φυτών, βάζοντάς τα στο τραπέζι σας σαν ένα ιερό γεύμα, όπως προτρέπει ο πρώτος διατροφικός κανόνας ενός γιόγκι, πρέπει να γίνετε το ίδιο ανιδιοτελείς και δοτικοί όπως ένα δέντρο, ένας σπόρος, ένα λουλούδι…
Φάτε με τα χέρια! Όχι με τα σίδερα: Στη βεδική σκέψη, τα χέρια θεωρούνται τα πιο πολύτιμα όργανα δράσης. Τα χέρια και τα πόδια θεωρούνται οι αγωγοί των πέντε στοιχείων του κόσμου: διάστημα, αέρας, φωτιά, νερό και γη.
Καθένα από τα πέντε αυτά στοιχεία αντιπροσωπεύεται από ένα δάχτυλο. O αντίχειρας αντιπροσωπεύει το διάστημα, ο δείκτης τον αέρα, ο μέσος τη φωτιά, ο παράμεσος το νερό, και το μικρό τη γη. Όταν μαζεύουμε τις άκρες των δαχτύλων του δεξιού μας χεριού, καθώς αγγίζουμε την τροφή, τονώνουμε τα πέντε στοιχεία και καλούμε τη φωτιά της χώνεψης να παράγει τα χωνευτικά υγρά.
Μέρος του μυστηρίου της τροφής είναι να μάθει κανείς την ιερή τέχνη της χρήσης των χεριών για την προετοιμασία και την κατανάλωση της τροφής. Αυτό αποτελεί ένα σημαντικό στάδιο για την ενεργοποίηση των θεραπευτικών ιδιοτήτων της τροφής. Τρίψτε τα χέρια σας απαλά επάνω στα σπόρια και τα λαχανικά, καθώς τα πλένετε. Σκίστε τα λαχανικά προσεκτικά κατά μήκος των γραμμών της ζωής τους. Προσέξτε και αγαπήστε τα χέρια σας. Όπως και η τροφή σας, είναι και αυτά ένα ακόμα θαύμα της ζωής!

H τροφή θυμάται, έχει μνήμη: Τι σημαίνει αυτό; Κάθε μπουκιά που τρώμε, κάθε κίνηση και ήχος που κάνουμε με το στόμα μας, επικαλείται τη δόνηση, την ενέργεια και τη μνήμη του σύμπαντος. Σας ακούγεται λίγο τρελό; Δεν είναι καθόλου, σύμφωνα με την ινδική αντίληψη. Γνωρίζετε πολύ καλά ότι η σωματική και ψυχική σας υγεία εξαρτώνται απόλυτα από τον αέρα που αναπνέετε, από την τροφή που τρώτε και από τους ήχους που ακούτε γύρω σας.
Τι από όλα αυτά είναι στη σημερινή εποχή φυσικό; Τα φρούτα; O αέρας; O ήχος της φύσης;Τα φρούτα, τα λαχανικά, τα τσάγια, όλες οι τροφές και ιδιαίτερα αυτές που χρησιμοποιούνται για ιατρικούς σκοπούς, όπως τα βότανα, είναι άκρως επιρρεπή στα ενεργειακά και δονητικά πεδία. O θόρυβος καταστρέφει. Το ηλεκτρικό ρεύμα μπορεί να καταστρέψει τη μνήμη της τροφής, όσο και αν ακούγεται απίστευτο. O θόρυβος που προκαλείται από τα ψυγεία, τα μίξερ, τις κουζίνες και άλλες ηλεκτρικές συσκευές μπορεί να μεταλλάξει την ενεργειακή δομή της τροφής.

Οι ηχητικές δονήσεις συρρικνώνουν την κοσμική μνήμη της τροφής και την κάνουν να ξεχνάει το σκοπό της, με αποτέλεσμα στο σώμα μας να περνάει μια τροφή που «δεν ξέρει τι κάνει και πού πάει». Λίγο παλαιότερα, οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν το γουδί για να κοπανήσουν τους σπόρους, τη σήτα για να κοσκινίσουν και να απομακρύνουν τις φλούδες και τις πέτρες από τα όσπρια. Γίνονταν ένα με τον ήχο που έβγαζε το γουδοχέρι, γίνονταν ένα με το «σσσσς» των δημητριακών καθώς κουνιόντουσαν πάνω στη σήτα. Αυτό το χτύπημα και το σύρσιμο της τροφής ενεργοποιούσε την καρδιά τους, τους καθησύχαζε, απομάκρυνε τις αρνητικές και διχασμένες σκέψεις και ξύπναγε την αρχέγονη κυτταρική μνήμη της ένωσής τους με τη γη.

Mαγειρέψτε με αγάπη, παθιαστείτε με αυτό που ετοιμάζετε για φαγητό: Δυστυχώς, οι γιογκικές διδασκαλίες γύρω από το θέμα της τροφής και του ποτού δεν έχουν απασχολήσει ακόμα εμάς τους Δυτικούς, αφού ακούγονται σαν παραμύθια στα αυτιά μας, που τα ξέρουν όλα. H καλύτερη νοικοκυρά και μαγείρισσα της Δύσης δεν μπορεί να φανταστεί ότι η ψυχική της στάση όταν ετοιμάζει την τροφή διεισδύει μέσα σε αυτήν με έναν ιδιαίτερα λεπτό και αδιόρατο τρόπο που επηρεάζει την πεπτική λειτουργία αυτών που τρώνε το φαγητό που ετοίμασε.
Γι’ αυτό, δεν πρέπει να είστε μελαγχολικοί ή θυμωμένοι όταν ετοιμάζετε το φαγητό. Είναι προτιμότερο να τραγουδάτε και να στοχάζεστε, αφού αυτές οι δραστηριότητες σας βοηθούν να συγκεντρώνεστε και, το κυριότερο, να νιώθετε αγάπη για τους ανθρώπους για τους οποίους μαγειρεύετε. Προσπαθήστε ακόμα να έχετε επίγνωση των ιδιοτήτων του φαγητού, καθώς ανακατεύετε τα διάφορα συστατικά.

H παρασκευή και η λήψη της τροφής είναι εμπειρία άκρως ερωτική, που μοιάζει από πολλές απόψεις με την ερωτική πράξη. ..και να θυμάστε πάντα αυτό που λέει το «Γκεράντα Σαμχίτα», το αρχαίο κείμενο για την τροφή: «Το μισό στομάχι πρέπει να γεμίζει με τροφή, το ένα τέταρτο με νερό ή άλλο υγρό και το άλλο τέταρτο πρέπει να μένει αδειανό, για να βοηθήσει στην εξάσκηση του ελέγχου της αναπνοής».

Tαξινόμηση της τροφής σύμφωνα με την Ινδική Φιλοσοφία: 

Οι διδασκαλίες της γιόγκα ταξινομούν την τροφή σε τρεις βασικούς τύπους, σύμφωνα με την επίδρασή τους στο σώμα και στο νου.

Tροφές SATTVIC : Tρέφουν γλυκά τη δημιουργική ενέργεια και στάση ζωής: Είναι το πιο αγνό είδος τροφής., το πιο κατάλληλο για κάθε σοβαρό σπουδαστή της γιόγκα. Τρέφει το σώμα και το διατηρεί σε γαλήνια κατάσταση. Ηρεμεί και εξαγνίζει το νου, επιτρέποντας του στο μάξιμουμ. Μια SATTVIC δίαιτα οδηγεί έτσι σε αληθινή υγεία, ένας ήρεμος νους που ελέγχει ένα σωστό σώμα, με μία ισορροπημένη ροή ενέργειας ανάμεσά τους. Περιλαμβάνουν το γάλα, το μέλι, το βούτυρο, τα ΒΙΟ γαλακτοκομικά προϊόντα, τα καρύδια, τα αμύγδαλα, το σουσάμι, το ρύζι, τα δημητριακά, τα περισσότερα φρούτα και όλα τα λαχανικά. Έχουν γλυκιά γεύση και διεγείρουν δημιουργικά και ερωτικά συναισθήματα. Oι SATTVIC τροφές προωθούν την ανάπτυξη και τη δημιουργικότητα, γι’ αυτό ονομάζονται και «τροφές των θεών».

Tροφές RAZASIC : Διεγείρουν το φλογερό καυτερό, παθιασμένο συναίσθημα: Περιλαμβάνουν όλες τις τροφές που είναι καυτερές, αλμυρές και ερεθιστικές, όπως τα βολβώδη λαχανικά, τα μπαχαρικά, τα αλμυρά, τα περισσότερα ψάρια, το κόκκινο κρέας και το κοτόπουλο. Οι τροφές αυτές διεγείρουν τις αισθήσεις, έχουν καυστικά και θερμαντικά αποτελέσματα και είναι δύσπεπτες. Τα ζωικά προϊόντα θεωρούνται κατάλληλα για κατανάλωση μόνο όταν είναι πολύ φρέσκα, βιολογικά και προσεκτικά μαγειρεμένα, με τους κανόνες των γιόγκι. Το να τρως με βιασύνη θεωρείται επίσης μια RAZASIC ενέργεια.

Tροφές TAMASIC : Προκαλούν βίαια και καταστροφικά συναισθήματα: Περιλαμβάνουν τις τροφές που αναστατώνουν ή διαστρεβλώνουν τις αισθήσεις, είτε μέσα από την εξαιρετικά καυτερή, πικρή ή στυφή γεύση τους είτε μέσα από την αποσύνθεσή τους στον οργανισμό. Μανιτάρια, κρασί, αλκοόλ, τροφές μαγειρεμένες ή τηγανισμένες με βαριά λάδια δημιουργούν καταστροφικά συναισθήματα, εκτός αν προετοιμαστούν με μεγάλη προσοχή και γνώση. Αυτές οι τροφές αυξάνουν τα στοιχεία της γης και του νερού, πράγμα που εκδηλώνεται ως βλέννα, λίπος και σωματική δυσκινησία.
Μια διατροφή TAMASIC δεν ωφελεί ούτε το νου, ούτε το σώμα. Η πράνα, η ενέργεια, αποσύρεται, οι δυνάμεις της λογικής θαμπώνουν και μια αίσθηση αδράνειας κυριαρχεί. Η αντίσταση του σώματος στις ασθένειες (το ανοσοποιητικό)καταστρέφεται και ο νους γεμίζει με σκοτεινές σκέψεις και το σώμα με μαύρα συναισθήματα σαν το θυμό, την ζήλια, την απληστία. Η πολυφαγία επίσης θεωρείται TAMASIC, όπως και το πάχος.
H καλύτερη επιλογή τροφών για υγεία, δύναμη, αθανασία. Σύμφωνα με την ινδική φιλοσοφία, οι SATTVIC τροφές είναι η καλύτερη επιλογή για να διατηρηθεί η υγεία και η ισορροπία στον οργανισμό. Αν όμως απαιτούνται περισσότερες πρωτεΐνες, όπως π.χ. από τους αθλητές, τότε οι SATTVIC τροφές μπορεί να συνδυάζονται με RAZASIC τροφές, οι οποίες είναι προτιμότερο να είναι βιολογικές και φρέσκες και να μαγειρεύονται με πολύ μεγάλη προσοχή (να μην τσιγαρίζονται, ώστε να μη γίνονται δύσπεπτες).
Οι ίδιες οι τροφές αναλόγως το στάδιο ωρίμανσης τους, βρίσκονται και σε διαφορετική κατηγορία. Όταν κάτι είναι άγουρο έχει Ράγιας ιδιότητες, όταν κάτι είναι ώριμο  TAMASIC, ενώ όταν βρίσκεται σε μια ενδιάμεση φυσιολογική κατάσταση, τότε μιλάμε για SATTVIC ιδιότητες.
Στην πρώτη κατάταξη, στην SATTVIC, είναι βασισμένη η τροφή των Γιόγκι. Ο διαχωρισμός έχει γίνει με βάση, πια θα είναι η μελλοντική αντίδραση του οργανισμού (του φυσικού σώματος) στις τροφές αυτές. π.χ. το κρέας το αλκοόλ και όλα αυτά τα παρεμφερή ενώ αρχικά μπορεί να φαίνεται ότι έχουν RAZASIC ιδιότητες (την πρώτη στιγμή δίνουν ενέργεια) γιατί δίνουν μεγάλη ποσότητα ενέργειας, αργότερα (με τον καιρό) ο άνθρωπος που καταναλώνει τέτοια προϊόντα πέφτει ενεργειακά και μόνο με μεγαλύτερη κατανάλωση τέτοιων προϊόντων μπορεί να αποκτήσει ξανά ενέργεια. Είναι δηλαδή ένα είδος εθισμού και οτιδήποτε έχει τέτοιες ιδιότητες είναι TAMASIC στην βάση του.
Επίσης τα προϊόντα αυτά, σύμφωνα με το γεγονός ότι η τροφή επηρεάζει ανάλογα το σώμα και το μυαλό μπορούμε να καταλάβουμε καλύτερα γιατί το αλκοόλ είναι TAMASIC και όχι RAZASIC (ενώ στην αρχή φαίνεται ότι κυλάει η ροή της σκέψης και μπορείς να λειτουργήσεις καλύτερα, με τον καιρό παύεις να λειτουργείς). Από την άλλη RAZASIC τροφές είναι αυτές που διεγείρουν το νευρικό σύστημα άλλα σε σημείο ανησυχητικό όπως π.χ. ο καφές κ.λ.π.
Γενικά είναι πάρα πολύ σημαντικό για να δημιουργήσουμε ένα σωστό διαιτολόγιο πρώτα- πρώτα να γνωρίζουμε την δική μας ιδιοσυγκρασία και χαρακτηριστικά μας όπως και τις ανάγκες μας, κάθε στιγμή. Η αλήθεια είναι πως αν αφήσουμε το σώμα μας να μιλήσει, θα μας ζητήσει την τροφή ακριβώς που χρειαζόμαστε τη στιγμή εκείνη. Αν π.χ. είμαστε αρκετά νευρώδεις τύποι, θα πρέπει να καταναλώνουμε λίγο περισσότερο TAMASIC τροφές για να εξισορροπήσουμε την ιδιοσυγκρασία μας και αντίστροφα.
Γενικά αν χρησιμοποιήσουμε σωστά τις τροφές μπορούμε να εξισορροπήσουμε την ψυχολογία μας. Πηγαίνοντας σε έναν πιο ειδικευμένο τομέα, θα ήθελα να αναφέρω ότι σύμφωνα με την επιστήμη ο άνθρωπος πρέπει να καταναλώνει 70-75% από την συνολική τροφή που χρειάζεται και να παίρνει την υπόλοιπη απαιτούμενη ενέργεια από τις ασκήσεις των γιόγκι.
Oι TAMASIC τροφές, σύμφωνα με τη γιογκική διατροφή, καλό είναι να αποφεύγονται. H επιλογή της τροφής μας πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τον τρόπο ζωής μας, αλλά και με τους στόχους μας. Ένα υλιστικά προσανατολισμένο άμαθο άτομο, επιλέγει, να ξεκινήσει την ημέρα του με μια τυρόπιτα, παρά με ένα χυμό φρούτων που θα φτιάξει στο σπίτι του ή ένα τσάι με βότανα και ένα απλό κρητικό παξιμάδι με λίγη γραβιέρα, που θα προτιμήσει ένας «άνοστος» οπαδός της Γιογκικής διδασκαλίας. Τα αποτελέσματα στην υγεία του, στην σκέψη και στην κατανόηση του, φυσικά είναι ανάλογα.

Α. Α. Μικουλίν, Σοβιετικός ακαδημαϊκός που έχει ασχοληθεί με τα μυστικά της μακροζωίας, λέει πως, δεν πρέπει να τρώμε τα εξής ή και να τα τρώμε όσο λιγότερο μπορούμε, έως καθόλου.

1) Τα προϊόντα που προκαλούν ζύμωση στα έντερα. Όχι η ίδια η μαγιά που είναι πλούσια πηγή βιταμινών Β και πολλών άλλων, αλλά μονάχα τα προϊόντα που την περιέχουν.
2) Τα οργανικά λίπη, γιατί υποβοηθούν την δημιουργία στείρωσης, αντικατάσταση με φυσικά έλαια, ελαιόλαδο, καρυδέλαιο κ.α.
3) Η ζάχαρη, το γάλα, το αλάτι είναι οι λευκοί δολοφόνοι του ανθρώπου.
4) Τα βιομηχανοποιημένα του σούπερ μάρκετ.
5) Απαγορεύονται οι μύκητες, τα μανιτάρια π.χ.
6) ΤΡΩΜΕ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΠΕΙΝΑΜΕ ΚΑΙ ΤΡΩΜΕ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΛΙΓΟΤΕΡΟ.


Απέναντι Όχθη

ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ

Ευτυχισμένη γυναίκα...

ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ 
Για να κάνεις μια γυναίκα ευτυχισμένη, χρειάζεται μόνο να είσαι: 
1. φίλος 
2. σύντροφος 
3. ερωμένος 
4. αδερφός 
5. πατέρας 
6. δάσκαλος 
7. εκπαιδευτής 
8. μάγειρας 
9. ξυλουργός 
10. υδραυλικός 
11. μηχανικός 
12. διακοσμητής 
13. σεξολόγος 
14. γυναικολόγος / μαιευτήρας 
15. ψυχολόγος 
16. ψυχίατρος 
17. θεραπευτής 
18. ριψοκίνδυνος 
19. οργανωτικός 
20. καλός πατέρας 

21. πολύ καθαρός 
22. συμπαθητικός 
23. αθλητικός 
24. στοργικός 
25. προσεκτικός 
26. ιπποτικός 
27. έξυπνος 
28. ζωηρός 
29. δημιουργικός 
30. γλυκός 
31. δυνατός 
32. συγκαταβατικός 
33. ανεκτικός 
34. προσεκτικός 
35. φιλόδοξος 
36. ικανός 
37. τολμηρός 
38. αποφασιστικός 
39. εμπιστευτικός 
40. παθιασμένος 
41. περιποιητικός 
42. κάποιος που να λατρεύει το shopping 
43. κάποιος που δε δημιουργεί και πολλά πολλά προβλήματα 
44. πολύ πλούσιος 
45. να μην είναι βάρος 
46. κάποιος που δε θα κοιτάει τις άλλες 

Παράλληλα θα πρέπει να προσέχει να : 
47. να μην είναι ζηλιάρης αλλά ούτε και αδιάφορος 
48. να τα πηγαίνει καλά με την οικογένειά της αλλά να μην αφιερώνει περισσότερο χρόνο στους συγγενείς απ ότι σε εκείνη 
49. να της δίνει \"χώρο\" αλλά να δείχνει και ανήσυχος για το που ήταν και που πάει 

Επίσης είναι πολύ σημαντικό : 
50. να μην ξεχνά ΠΟΤΕ τις ημερομηνίες : 
-των επετείων (γάμου, γνωριμίας, κλπ) 
-της γιορτής 
-των γενεθλίων (τα δικά της και της μητέρας της) 
-τις περιόδους της 

Δυστυχώς, ακόμα και αν ακολουθήσετε πιστά τις παραπάνω οδηγίες, αυτό δεν σας εξασφαλίζει το 100% της ευτυχίας σας, γιατί εκείνη θα μπορούσε να νιώσει καταπιεσμένη από μία ζωή αποπνικτικά τέλεια και να το σκάσει με τον πρώτο -λεβεντομάγκα-bohem-μεθύστακα-σεσημασμένο-bon viveur- που θα συναντήσει...... 
Ίσως για αυτό το λόγο ο Θεός (μεγάλη η χάρη Του!!) είπε στον Αδάμ :
- Αγάπα την γυναίκα σου......και όχι \"Κατάλαβέ την!!!\" 

ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΕΝΑΝ ΑΝΔΡΑ 
1. να του κάθεσαι 
2. να μην του τη σπάς 

ΠΗΓΗ : "  http://asteiakia.gr  " ΑΝΕΚΔΟΤΑ - Κ.Λ.Π. - ΑΣΤΕΙΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ - ΤΑGS

Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2016

ΡΟΒΙΝΣΩΝΑΣ ΚΡΟΥΣΟΣ--(ελληνικοί υπότιτλοι)



Όταν ένα αριστούργημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας γίνεται γίνεται κινηματογραφική ταινία, η επιτυχία είναι αναμενόμενη....
Ο Ρονβισώνας Κρούσος, πράγματι είναι μια ταινία που άντεξε στο χρόνο.

  ΓΙΑ  ΤΟΥΣ  ΦΛΙΛΟΥΣ  ΤΟΥ  ΣΙΝΕΜΑ..!!!!!!

Εβδομαδιαίες αστρολογικές προβλέψεις 20-26 Ιανουαρίου 2025

Εβδομαδιαίες αστρολογικές προβλέψεις 20-26 Ιανουαρίου 2025 ATHINAIS ASTROLOGY , STAR SIGNS GynaikaEimai 20 Ιανουαρίου 2025 ΚΡΙΟΣ –   Την εβδ...